Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
ultimateharry schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:06:
[...]

TVT moet je hier eigenlijk helemaal buiten laten, is a-select, eigenlijk screening. Dan ga je appels met peren vergelijken als je een indicatie / benchmark voor verspreiding wil hebben.
Om die reden is Denemarken al enige tijd groen
Daar kun je op een willekeurig moment, zonder afspraak een sneltest afnemen. 15 minuten later sta je met geregistreerde uitslag buiten.

Zeer toegankelijk, voor meerdere doeleinden.

Zonder dergelijke toegankelijkheid zit je percentage positief nooit onder de 1%

[ Voor 7% gewijzigd door renedr op 08-07-2021 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
The_Admin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:11:
[...]

Ik ga zelf naar Frankrijk en heb het daar even opgezocht vanochtend:
Heb ook even gekeken, en, ik kan het mishebben, maar volgens mij is de EU ook in Frankrijk per definitie groen. Als ik op https://www.gouvernement....-l-etranger-mode-d-emploi kijk, dan staat 'espace européen' zonder meer bij groen, dus óók Spanje. Hetzelfde gevoel krijg ik bij https://www.france24.com/...onal-travel-restrictions: Europa lijkt gewoon groen te blijven. Spanje is op de kaart van ECDC zo goed als rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:48

nlboy

Alles kitz?

ulTimaS schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:21:
Ik heb vanochtend opnieuw mijn vaccinatie gegevens opnieuw opgehaald en het lijkt erop dat de besmetting > 180 dagen + vaccinatie nu goed worden opgehaald.

Ik kan de NL QR-code aanmaken.

edit: Mijn vriendin heeft het ook gedaan en werkt nu ook
Hier precies hetzelfde. Ook corona postief geweest (+/- jaar geleden) en vorige week Moderna gehaald en ik krijg nu eindelijk, na de app geüpdatet te hebben, een QR-code voor Nederland. Dus de update van de app heeft dit probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
nlboy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:31:
[...]
Hier precies hetzelfde. Ook corona postief geweest (+/- jaar geleden) en vorige week Moderna gehaald en ik krijg nu eindelijk, na de app geüpdatet te hebben, een QR-code voor Nederland. Dus de update van de app heeft dit probleem opgelost.
Hier nog steeds niet. Positief getest in november, maar de app kan geen positieve testuitslag vinden.

Op zich voor mij geen probleem. Ik krijg volgende week mijn 2de vaccinatie (die ik dus wel gewoon ga halen ondanks positief getest in november) dus dan zal het vanzelf goed komen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:48

nlboy

Alles kitz?

Blackouts schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:51:
[...]

Hier nog steeds niet. Positief getest in november, maar de app kan geen positieve testuitslag vinden.

Op zich voor mij geen probleem. Ik krijg volgende week mijn 2de vaccinatie (die ik dus wel gewoon ga halen ondanks positief getest in november) dus dan zal het vanzelf goed komen.
Misschien kan je op https://coronatest.nl controleren of jouw positive test er tussen staat? Zo had ik dit, voor de update, nog even gecontroleerd of alles onder mijn DigiD wel goed stond.

Anders vermoed ik doordat je twee afspraken hebt (waarvan 1 al is geweest) je nog geen QR-code krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door nlboy op 09-07-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41
Upquark schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:37:
[...]

Heb ook even gekeken, en, ik kan het mishebben, maar volgens mij is de EU ook in Frankrijk per definitie groen. Als ik op https://www.gouvernement....-l-etranger-mode-d-emploi kijk, dan staat 'espace européen' zonder meer bij groen, dus óók Spanje. Hetzelfde gevoel krijg ik bij https://www.france24.com/...onal-travel-restrictions: Europa lijkt gewoon groen te blijven. Spanje is op de kaart van ECDC zo goed als rood.
Idem vuur Cyprus, al een tijdje dieprood maar geen wijzigingen.

België heeft dit hele overzichtelijke kaartje:
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

Als je volledig gevaccineerd bent, of een besmetting heb doorgemaak minder dan 180 dagen geleden, zal er ook bij diep rood niets veranderen.

Mocht NL met de komende maatregelen wel rood gaan maar niet diep rood aantikken dan zal het voor de meeste landen in de EU hopelijk meevallen. Iets in de trant van een vooraanmelding (Duitsland of Turkije) maar gaan quarantaine plicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Theebag schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:08:
[...]

Idem vuur Cyprus, al een tijdje dieprood maar geen wijzigingen.

België heeft dit hele overzichtelijke kaartje:
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

Als je volledig gevaccineerd bent, of een besmetting heb doorgemaak minder dan 180 dagen geleden, zal er ook bij diep rood niets veranderen.

Mocht NL met de komende maatregelen wel rood gaan maar niet diep rood aantikken dan zal het voor de meeste landen in de EU hopelijk meevallen. Iets in de trant van een vooraanmelding (Duitsland of Turkije) maar gaan quarantaine plicht.
Inderdaad de meeste landen zie ook het overzicht topic eisen bij rood (risico) of donker rood (hoog risico) veelal op basis van ECDC kleuren kaart dat je en pre-travel clearance formulier invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:26:
[...]
Mocht er al gemixed worden dan? Ik wist dat ze er onderzoek naar doen en dat andere landen het al wel doen maar ook hier al was mij onbekend.
Afgelopen woensdag mijn 2e vaccinatie met Pfizer gehad.
Was benieuwd hoe dit ging aflopen in de Corona Check app, maar net na de laatste update van de app (2.1.4 iOS), staat alles nu goed in de app zowel NL qr-code / Int. qr-code.
Dus al met al 1e vaccinatie AstraZeneca met 2e vaccinatie Pfizer bijt elkaar niet in de Corona Check app :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04
Ok we zijn weer een stap verder met de nieuwe app versie. De internationale QR laat nu 2 van 1 doses zien 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Silversin op 09-07-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27

ultimateharry

Team Slayer:-)

Silversin schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:58:
Ok we zijn weer een stap verder met de nieuwe app versie. De internationale QR laat nu 2 van 1 doses zien 8)7
Vreemd, bij mij nog onterecht 2/2. Heb de app versie (iOS) van 4 juli, of bedoel je dat de applicatie-logica is aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

Zwitserland is sinds vandaag aangesloten op de EU DCC gateway. Dat zat er al een tijdje aan te komen, maar de bureaucratie zat in de weg.

In principe betekent dat dat je je EU DCC in Zwitserland kunt gebruiken en dat je met een Zwitserse QR code in EU landen terecht kunt.

In de praktijk verloopt het natuurlijk wat moeizamer. Sommige scanner-apps herkennen de Zwitserse codes al (b.v. die van Italië), maar de Nederlandse CoronaCheck scanner geeft nog steeds een rood scherm als ik mijn CH QR code uitprobeer.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04
ultimateharry schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:03:
[...]

Vreemd, bij mij nog onterecht 2/2. Heb de app versie (iOS) van 4 juli, of bedoel je dat de applicatie-logica is aangepast?
Ik vermoed dat ze andere logica toepassen bij het ophalen van de brondata. Had opnieuw een QR gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:54
Ze gaan nu pas 2 weken na volledige vaccinatie een check geven. Hoe werkt dit voor de internationale qr code? Hetzelfde?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
AMARONE schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:35:
Ze gaan nu pas 2 weken na volledige vaccinatie een check geven. Hoe werkt dit voor de internationale qr code? Hetzelfde?
De EUDCC-code werkt anders dan de binnenlandse.

De binnenlandse bevat in feite "direct" een beslissing over of je op basis van je vaccinatie(s), test-resultaat of doorgemaakte besmetting op dat moment een besmettingsrisico vormt (dus of het vinkje rood of groen wordt). De beslissing rood/groen wordt in feite op het moment van opvragen van de code genomen en geldt dan een bepaalde tijd, afhankelijk van waar die op gebaseerd is.

De Europese code werkt anders: je kunt in principe op elk moment een EUDCC-QR-code ophalen en daarin staat dan precies wat je wanneer gehad hebt. Het kan per land verschillen wat er toegestaan is, de beslissing wordt pas genomen op het moment van scannen, op basis van de informatie in de QR-code, met de regels van (het land van) degene die de code scant.

Dus bijvoorbeeld: als je 1 van 2 vaccinaties met vaccin X gehad hebt, zal de Nederlandse QR-code gelijk "nee" zeggen (of je krijgt niet eens een code), terwijl de Europese code zal aangeven dat je 1/2 vaccinaties hebt gehad met vaccin X. De scanner bepaalt dan of dat voldoende is.

[ Voor 11% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-07-2021 11:50 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Ik zit in dezelfde situatie waarbij ik meer dan 180 dagen geleden corona gehad heb en één pfizer prik heb gehad. Ik krijg geen QR code voor Nederland en de internationale code zegt 1 van 2. Echter zie ik wel twee vaccinaties als ik mijn gegevens ophaal: één van het RIVM en één van de GGD. Beide op dezelfde datum, maar wel met een andere unieke certificaatnummer. Is dit gewoon dezelfde vaccinatie die bij twee diensten geregistreerd is, of is dit de methode om iemand als gevaccineerd aan te merken en moeten deze twee entries eigenlijk op verschillende datums staan? Wat krijgen jullie te zien?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is dezelfde vaccinatie twee keer, uit verschillende bronnen. Daar was eerst een bugje in de app mee waardoor je dan een 2/2 code kreeg maar dat hebben ze vrij snel gefixt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27

ultimateharry

Team Slayer:-)

CyBeR schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:50:
Dat is dezelfde vaccinatie twee keer, uit verschillende bronnen. Daar was eerst een bugje in de app mee waardoor je dan een 2/2 code kreeg maar dat hebben ze vrij snel gefixt.
Ik heb dat nog steeds, maar waarschijnlijk als ik een nieuw QR-certificaat genereer is het weer 1/2 dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
CyBeR schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:50:
Dat vond ik inderdaad wel het meest waarschijnlijke, hoewel ik dit nergens heb kunnen vinden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ultimateharry schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Ik heb dat nog steeds, maar waarschijnlijk als ik een nieuw QR-certificaat genereer is het weer 1/2 dus?
Bij mij is het in ieder geval 1/2 idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ultimateharry schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Oh bij mij heeft 't zichzelf gefixt zonder dat ik er iets voor moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
CyBeR schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Oh bij mij heeft 't zichzelf gefixt zonder dat ik er iets voor moest doen.
Ik heb de app al regelmatig opnieuw geïnstalleerd, meerdere volgordes van genezenverklaring en vaccinatie bewijs ophalen gedaan, maar het werkt nog steeds niet. Ze zijn op de achtergrond bezig gegevens te koppelen, dus mogelijk gaat dat stapsgewijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Ik heb de app al regelmatig opnieuw geïnstalleerd, meerdere volgordes van genezenverklaring en vaccinatie bewijs ophalen gedaan, maar het werkt nog steeds niet. Ze zijn op de achtergrond bezig gegevens te koppelen, dus mogelijk gaat dat stapsgewijs...
Wat je ook kunt doen als je het nog niet gedaan hebt, is het telefoonnummer bellen wat in de email staat die je gekregen heb met de datum's van de vaccinaties.
Daar dan uitleggen dat je maar 1 vaccinatie nodig hebt en dus de 2e vaccinatie cancelen en tevens in het GGD systeem aangeven dat de vaccinatie "Compleet" is zodat de 1e vaccinatie in het systeem als 2 uit 2 komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:10:
[...]

Wat je ook kunt doen als je het nog niet gedaan hebt, is het telefoonnummer bellen wat in de email staat die je gekregen heb met de datum's van de vaccinaties.
Daar dan uitleggen dat je maar 1 vaccinatie nodig hebt en dus de 2e vaccinatie cancelen en tevens in het GGD systeem aangeven dat de vaccinatie "Compleet" is zodat de 1e vaccinatie in het systeem als 2 uit 2 komt te staan.
Dat heb ik al gedaan, ik had een tweede vaccinatie die ik al gepland had. Die heb ik afgezegd en ze hebben mij meteen als volledig gevaccineerd aangemerkt. Of daar iets fout is gegaan weet ik niet. Maar ik ben zeker niet de enige die dit probleem heeft als je de reviews in de app store ziet, Twitter leest of nieuwsberichten volgt.

Ik weet dus niet of het zin heeft om nog een keer te bellen....

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 10-07-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Dat heb ik al gedaan, ik had een tweede vaccinatie die ik al gepland had. Die heb ik afgezegd en ze hebben mij meteen als volledig gevaccineerd aangemerkt. Of daar iets fout is gegaan weet ik niet. Maar ik ben zeker niet de enige die dit probleem heeft als je de reviews in de app store ziet, Twitter leest of nieuwsberichten volgt.

Ik weet dus niet of het zin heeft om nog een keer te bellen....
Het duurde bij mijn twee dagen voordat het in het systeem goed stond, 7 Juli vaccinatie en 9 Juli s' middags goed zodat in de CoronaCheck app de NL & Int. qr-code op te vragen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:16:
[...]

Het duurde bij mijn twee dagen voordat het in het systeem goed stond, 7 Juli vaccinatie en 9 Juli s' middags goed zodat in de CoronaCheck app de NL & Int. qr-code op te vragen waren.
Mijn vaccinatie was 19 juni,, dus dat zal het niet zijn, mijn besmetting december 2020. Is de besmetting bij jou misschien minder dan 180 dagen geleden, dat schijnt het probleem vooral te zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:17:
[...]

Mijn vaccinatie was 19 juni,, dus dat zal het niet zijn, mijn besmetting december 2020. Is de besmetting bij jou misschien minder dan 180 dagen geleden, dat schijnt het probleem vooral te zijn namelijk.
Nee, bij mij ging het om de 1e vaccinatie AstraZeneca en de 2e Pfizer.
Dus dan moet het systeem ook even geholpen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

gws24

Thinking is hard!

Luuk1983 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:17:
[...]

Een aantal dagen geleden hebben een aantal mensen hier gemeld die ook een besmetting >180 dagen hadden dat het bij hun wel opgelost was. Het waren er een aantal tegelijk dus het leek toen dat het probleem gefixed was. als dat bij jou dus nog niet zo is zou ik toch nog maar een keer gaan bellen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
gws24 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:54:
[...]

Een aantal dagen geleden hebben een aantal mensen hier gemeld die ook een besmetting >180 dagen hadden dat het bij hun wel opgelost was. Het waren er een aantal tegelijk dus het leek toen dat het probleem gefixed was. als dat bij jou dus nog niet zo is zou ik toch nog maar een keer gaan bellen.
Is misschien wel een idee dan!

Wat nog fijner is dat Frankrijk blijkbaar wel vasthoudt aan de 180 dagen qua besmetting, dus ik moet, ondanks dat ik, volgens Nederland, volledig gevaccineerd ben een test doen...fijn. ga denk ik maar gewoon die tweede vaccinatie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:22

Bozznl

GT: The Bozzz88

Luuk1983 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Is misschien wel een idee dan!

Wat nog fijner is dat Frankrijk blijkbaar wel vasthoudt aan de 180 dagen qua besmetting, dus ik moet, ondanks dat ik, volgens Nederland, volledig gevaccineerd ben een test doen...fijn. ga denk ik maar gewoon die tweede vaccinatie halen.
Dit soort verhalen ben ik dan ook beetje bang voor. Ik heb dezelfde uitgangspositie als jij (meer dan 180 dagen geleden positief getest en dus maar 1 prik) maar ik heb de neiging om alsnog die 2e te halen om dit soort geneuzel te voorkomen in het buitenland.

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 15:04
Hier in Oostenrijk (1e vaccinatie + 22 dagen) snappen ze nog niet helemaal hoe een QR code gescand moet worden (1/2)

Bij 2 restaurants liet ik de QR code zien maar werd er niks gescand. Die geloofde het wel.
Het zwembad geloofde mij op mijn woord
Bij de Hintertuxer Gletscher was de eerste keer dat mijn QR code gescand werd. Daarna kreeg ik een stempel om wachtrijen te voorkomen. Mocht je geen vaccinatie hebben dan kon je ter plekke een sneltest doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:59
Oke mischien een domme vraag.

Maar kan er via http://coronacheck.nl/nl/print een QR code worden aangevraagd zonder dat die persoon digid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
fl2001 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:22:
Oke mischien een domme vraag.

Maar kan er via http://coronacheck.nl/nl/print een QR code worden aangevraagd zonder dat die persoon digid heeft?
Dat kun je zelf even proberen toch? Hoe gaan ook, als ik het probeer zie ik wel de optie “Ik heb geen DigiD”, maar de link eronder brengt me naar een pagina om er vervolgens eentje aan te vragen. Ik vermoed dus dat het antwoord op je vraag ”Nee” is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Was niet duidelijk genoeg.

Maar het gaat niet om een vaccinatie bewijs, maar voor een snel test.

Dan zie je 2 opties. Bij de 2e lijkt me mij dat je geen digid nodig hebt, maar helemaal duidelijk vind ik het niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
fl2001 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:38:
Was niet duidelijk genoeg.

Maar het gaat niet om een vaccinatie bewijs, maar voor een snel test.

Dan zie je 2 opties. Bij de 2e lijkt me mij dat je geen digid nodig hebt, maar helemaal duidelijk vind ik het niet ...
Volgens mij klopt dat wel: als je je laat testen bij een andere organisatie dan de GGD, kun je met alleen de ophaalcode een QR-code downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Testen voor Toegang-codes werken inderdaad zonder digid, je krijgt een code toegestuurd die je over moet typen in de app of (printversie) de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
CyBeR schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:25:
Testen voor Toegang-codes werken inderdaad zonder digid, je krijgt een code toegestuurd die je over moet typen in de app of (printversie) de website.
En die QR code is dan ook geschikt dus om de grens mee over te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fl2001 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:03:
[...]

En die QR code is dan ook geschikt dus om de grens mee over te gaan?
faq tvt
Copy & Paste

Kan ik mijn testuitslag ook gebruiken om te reizen buiten Nederland?
Nee, een testuitslag van Testen voor Toegang kan niet worden gebruikt om te reizen. Kijk voor meer informatie over Testen voor Vertrek op de website van de Rijksoverheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:27:
[...]

faq tvt
Copy & Paste

Kan ik mijn testuitslag ook gebruiken om te reizen buiten Nederland?
Nee, een testuitslag van Testen voor Toegang kan niet worden gebruikt om te reizen. Kijk voor meer informatie over Testen voor Vertrek op de website van de Rijksoverheid.
Ik heb het ook niet over testen voor toegang.

Op https://coronacheck.nl/nl/print/ staat:

QR-codes voor Nederland en internationaal

Je krijgt twee QR-codes: één voor Nederland en één voor internationaal. Reis je buiten Nederland? Gebruik dan je internationale QR-code.

Dus van wat ik begrijp, en van wat er op die site staat, is de ophaalcode van de test genoeg om een QR aan te vragen en op reis te kunnen, maar helemaal zeker ben ik er niet van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
Wij gaan eind augustus naar de balearen en zijn tegen die tijd 2x gevaccineerd en halen een negatieve PCR test voordat we gaan.

Moet je dan wel of niet in quarantaine, mocht nederland rood kleuren? Het lijkt me dan dat je test en vaccinaties afdoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
http://www.exteriores.gob...VID19/Pages/COVID-19.aspx

Uiteraard geen voorspelling over hoe het over een maand zal zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 11-07-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagniArtistique schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:09:
Wij gaan eind augustus naar de balearen en zijn tegen die tijd 2x gevaccineerd en halen een negatieve PCR test voordat we gaan.

Moet je dan wel of niet in quarantaine, mocht nederland rood kleuren? Het lijkt me dan dat je test en vaccinaties afdoende zijn?
Onderstaande lijst gaat in 12 Juli.
https://www.mscbs.gob.es/...7-2021-and-18-07-2021.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goededag, hoelang duurt het voordat dat je de bewijs kan toevoegen in de CoronaCheck app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
Thanks! Dus ze zien ons als risk land? Wat voor gevolgen heeft dat dan als je een negatieve test hebt? Dat zie ik niet in dat document.

[ Voor 3% gewijzigd door MagniArtistique op 11-07-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MagniArtistique schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:35:
[...]
Thanks! Dus ze zien ons als risk land? Wat voor gevolgen heeft dat dan als je een negatieve test hebt? Dat zie ik niet in dat document.
Let wel dat ze daar ook oranje meenemen (en grijs wat betekent niet genoeg tests gedaan). Typisch aangezien Spanje zelf bijna volledig rood is nu.

Vorig jaar was het zo dat je gewoon kon vliegen als het risico in het land van aankomst hoger was dan in het land van vertrek. Lijkt me nu ook wel logisch, want je hebt een lager risico Corona te hebben dan een burger die in het land zelf gewoon op straat loopt.

Spanje vereist voor niemand een quarantaine nu, in elk geval niet binnen europa. Dat zou het toerisme ook torpederen natuurlijk. En dat is voor Spanje ook extreem belangrijk. Het halve land moet het van dit seizoen hebben. Nederland zou ook enorm dwars liggen als er een andere crisis was en bijvoorbeeld havens als Rotterdam gesloten moesten worden. Maar de covid getallen lopen hier nog harder op dan in Nederland dus de kans is groot dat dat gaat veranderen.

Ik denk er zelf over om een maand naar Nederland te gaan want ik heb mijn familie al een jaar niet gezien maar de onzekerheid doet me ook twijfelen. Ik heb al 2x pfizer gehad + 2 weken maar ze hebben een fout gemaakt met mijn geboortedatum op het EU certificaat dus die klopt niet, en het zou over 10 dagen pas aangepast zijn. Ambtelijke molens... :X

[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 11-07-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagniArtistique schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:35:
[...]

Zie onderstaande url daar kun je per tab vinden wat je zoekt.
https://www.mscbs.gob.es/...ertasActual/nCov/spth.htm
In dit geval tab "Health control uppon arrival in Spain" en dan naar link voor verdere info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik heb in december corona gehad en in maart mijn vaccinatie (Astrazeneca)
Om die reden hoef ik geen 2e prik.
Echter hoe kan ik officieel bewijzen dat ik voldoende gevaccineerd ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Artwido schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:04:
In principe wordt dat gefixt als je dat op het moment van de prik laat weten, voor achteraf corrigeren kun je de GGD bellen om het aan te passen, of een 2e prik te halen zo je wil.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou de tweede prik halen. Niet alle landen accepteren 1x ziek + 1x vaccin en daar bovenop heeft AZ al niet zo'n goede reputatie. Hoewel ik daar zelf niet helemaal in geloof is het wel iets wat je tegen kan gaan werken op momenten dat je er eigenlijk geen tijd voor hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
Even bellen naar 0800 - 5090

https://www.rijksoverheid.../coronabewijs-voor-reizen

Onder stap 3: upload uw coronabewijs

[ Voor 12% gewijzigd door Blackouts op 11-07-2021 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artwido
jadjong schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:50:
[...]

Ik zou de tweede prik halen. Niet alle landen accepteren 1x ziek + 1x vaccin en daar bovenop heeft AZ al niet zo'n goede reputatie. Hoewel ik daar zelf niet helemaal in geloof is het wel iets wat je tegen kan gaan werken op momenten dat je er eigenlijk geen tijd voor hebt.
Ik heb geen zin in die tweede prik.
Ben van die 1e prik bijhoorlijk ziek geworden. Week lang 40 graden koorts en nog anderhalve week te moe om te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Artwido schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:42:
[...]

Ik heb geen zin in die tweede prik.
Ben van die 1e prik bijhoorlijk ziek geworden. Week lang 40 graden koorts en nog anderhalve week te moe om te kunnen werken.
Mijn zus is van de eerste AZ prik ook aardig ziek geworden, net niet zo erg als jij beschrijft maar toch wel behoorlijk. Van de 2e prik AZ had ze helemaal geen bijwerkingen behalve dat ze iets moe was maar verder niks ernstig. Ik daarentegen had bij mijn eerste Moderna geen bijwerkingen behalve een stramme arm maar van de 2e afgelopen woensdag ben ik nu nog moe en heb ik donderdag bijna alleen op bed gelegen.

Dit is eigenlijk ook wat ik uit mijn omgeving hoor: bij AZ (vector vaccin) is het vooral de eerste die veel bijwerkingen oplevert en bij de mRNA vaccins (Pfizer en Moderna) vooral de 2e.

Maar goed, geen garantie natuurlijk en sowieso zou je als je toch een 2e zou halen een mix hebben en is het helemaal een gok dus ik snap dat je weinig zin hebt er in.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Dido

heforshe

Grappig, mijn twee prikken worden beiden twee keer vermeld (RIVM en GGD apart)...

Opvallend is dat mijn coronatogangsbewijs (3x woordwaarde) geldig is vanf middernacht op de dag dat ik mij prik kreeg:
Geldig vanaf: 07-07-2021, 02:00 (UTC+02:00)
Dus kennelijk had ik 15 uur voor mijn tweede prik al naar een feestje gemogen :|

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
gws24 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Mijn zus is van de eerste AZ prik ook aardig ziek geworden, net niet zo erg als jij beschrijft maar toch wel behoorlijk. Van de 2e prik AZ had ze helemaal geen bijwerkingen behalve dat ze iets moe was maar verder niks ernstig. Ik daarentegen had bij mijn eerste Moderna geen bijwerkingen behalve een stramme arm maar van de 2e afgelopen woensdag ben ik nu nog moe en heb ik donderdag bijna alleen op bed gelegen.

Dit is eigenlijk ook wat ik uit mijn omgeving hoor: bij AZ (vector vaccin) is het vooral de eerste die veel bijwerkingen oplevert en bij de mRNA vaccins (Pfizer en Moderna) vooral de 2e.

Maar goed, geen garantie natuurlijk en sowieso zou je als je toch een 2e zou halen een mix hebben en is het helemaal een gok dus ik snap dat je weinig zin hebt er in.
Dat zijn inderdaad de algemene ervaringen van bijna alle mensen. Van AZ meeste last van de eerste prik en de tweede minder. Van de mRNA vaccins meer last van de tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
SmoothTweaker schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:15:
Hier in Oostenrijk (1e vaccinatie + 22 dagen) snappen ze nog niet helemaal hoe een QR code gescand moet worden (1/2)

Bij 2 restaurants liet ik de QR code zien maar werd er niks gescand. Die geloofde het wel.
Het zwembad geloofde mij op mijn woord
Bij de Hintertuxer Gletscher was de eerste keer dat mijn QR code gescand werd. Daarna kreeg ik een stempel om wachtrijen te voorkomen. Mocht je geen vaccinatie hebben dan kon je ter plekke een sneltest doen.
Ik kom net ook uit Oostenrijk en ik heb dezelfde ervaring. Het tonen van de QR-code is voldoende. Ik heb denk ik 6x de code laten zien en ben 0x gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Is een vaccinatiebewijs altijd hetzelde?

Wat ik bedoel is dat mijn vaccinatie bewijs straks geldig wordt in de CoronaCheck app (2 weken na de prik), maar het is mijn enige prik want al covid gehad. Wel meer dan 6 maanden terug, dus kon ook geen positieve uitslag importeren (ook al is het bij GGD bekend, maar te lang terug)

Wat ik me echter afvraag is of het resultaat (vacconatiebewijs ene prik) straks al gelijk staat aan 2 prikken?
Waarschijnlijk staat er gewoon maar 1 prik en is het aan het beleid van de regio hoe ze erop reageren.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Er staat dan inderdaad 1 prik in, en elk land zal zelf bepalen of dat voldoende is. Je kunt in de CoronaCheck app op het vraagteken klikken, dan zie je alle shizzle achter de blokjes. Ik zat in precies hetzelfde schuitje als jij, in december corona gehad, en ik zou maar 1 prik gehad hebben wanneer ik op vakantie ga. Daarom snel geswitcht naar Janssen, en nu dus wel klaar met 1 prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

!null schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:20:
Is een vaccinatiebewijs altijd hetzelde?

Wat ik bedoel is dat mijn vaccinatie bewijs straks geldig wordt in de CoronaCheck app (2 weken na de prik), maar het is mijn enige prik want al covid gehad. Wel meer dan 6 maanden terug, dus kon ook geen positieve uitslag importeren (ook al is het bij GGD bekend, maar te lang terug)

Wat ik me echter afvraag is of het resultaat (vacconatiebewijs ene prik) straks al gelijk staat aan 2 prikken?
Waarschijnlijk staat er gewoon maar 1 prik en is het aan het beleid van de regio hoe ze erop reageren.
Als je 2 prikken hebt gehad zal het wel werken.

Als je je positieve test niet kan importeren/mee laten tellen, zal het mogelijk niet gaan werken idd.
Zie je wel 1/1 in de app?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:31
Ik ben wel benieuwd wat de ervaring is van mensen die afgelopen dagen naar Italië zijn gegaan voor de zomervakantie.
Zoals zijn er controles onderweg en zijn er nog dingen om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Ik heb mijn eerste prik met Astra gehad begin mei, en nu de tweede prik met Pfizer.

Ben nu wel benieuwd hoe dat internationaal qua geldigheid en reizen gaat, en of dit overal in de EU en voor mij ook belangrijk in de VS geaccepteerd wordt als volledige vaccinatie?

De dokter kon het mij niet vertellen en op internet lees ik ook niet niets wat een eenduidig antwoord is?

Anders zou ik eventueel nog een derde prik moeten gaan halen alleen maar vanwege de bureaucratie, daar heb ik eigenlijk ook geen zin in.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
YakuzA schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:46:
[...]

Zie je wel 1/1 in de app?
Hij moet nog geldig worden, verder zie ik niks.

Dat zou impliceren dat het goed is? M.a.w. anders zou het 1/2 zijn?

Ik weet ook niet hoe ver je nou eigenlijk komt met 1 prik, ze willen vaak volledig gevaccineerd of een test.

[ Voor 17% gewijzigd door !null op 11-07-2021 21:14 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
!null schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:13:
[...]

Ik weet ook niet hoe ver je nou eigenlijk komt met 1 prik, ze willen vaak volledig gevaccineerd of een test.
Tja en dan nog verschilt het per land. Bedoel, als je voor Nederland corona gehad hebt en één prik, dan ben je volledig gevaccineerd, maar Frankrijk accepteert dat dus mooi niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:57:
Ik heb mijn eerste prik met Astra gehad begin mei, en nu de tweede prik met Pfizer.

Ben nu wel benieuwd hoe dat internationaal qua geldigheid en reizen gaat, en of dit overal in de EU en voor mij ook belangrijk in de VS geaccepteerd wordt als volledige vaccinatie?

De dokter kon het mij niet vertellen en op internet lees ik ook niet niets wat een eenduidig antwoord is?

Anders zou ik eventueel nog een derde prik moeten gaan halen alleen maar vanwege de bureaucratie, daar heb ik eigenlijk ook geen zin in.
Mijn Int. qr-code geeft gewoon 2/2 Pfizer in de CoronaCheck app.
1e AstraZeneca / 2e Pfizer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

!null schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:13:
[...]

De internationale is al vrij snel na de prik te zien.
Als je daar 1/1 ziet is het ok, zie je daar 1/2 dan moet je actie ondernemen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:41:
[...]

Mijn Int. qr-code geeft gewoon 2/2 Pfizer in de CoronaCheck app.
1e AstraZeneca / 2e Pfizer.
OK dat zou wel makkelijk zijn dan inderdaad, maar is dat ook wat de qr-code zelf weergeeft? Datum eerste prik of inhoud eerste prik is in de app niet te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:23:
[...]

OK dat zou wel makkelijk zijn dan inderdaad, maar is dat ook wat de qr-code zelf weergeeft? Datum eerste prik of inhoud eerste prik is in de app niet te zien?
Zoiets :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDJ7TXNYziZ6mMddw9fQVj5X_58=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZVzjv8rkW7dQNHL3Uvttpht.jpg?f=fotoalbum_medium

edit:
En geldig tot 09-07-2022 de papieren print en daarna weer opnieuw uitprinten via coronacheck.nl
Hoe dit gaat in de app weet ik niet, zal automatisch gaan ofzo..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Weet iemand waarom in de versiegeschiedenis van de CoronaCheck Scanner-app staat dat sinds versie 2.0 het mogelijk is om EU-codes te scannen, maar het in de praktijk niet werkt? Of doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MarcoC schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:51:
Weet iemand waarom in de versiegeschiedenis van de CoronaCheck Scanner-app staat dat sinds versie 2.0 het mogelijk is om EU-codes te scannen, maar het in de praktijk niet werkt? Of doe ik wat fout?
De NL app weigert om *nederlandse* EU-codes te scannen, maar buitenlandse werken wel.

Dat is zodat iemand die per ongeluk zijn EU code toont ipv de NL code bij een TvT-evenement niet al z'n gegevens aan degene geeft die scant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
CyBeR schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:57:
[...]

De NL app weigert om *nederlandse* EU-codes te scannen, maar buitenlandse werken wel.

Dat is zodat iemand die per ongeluk zijn EU code toont ipv de NL code bij een TvT-evenement niet al z'n gegevens aan degene geeft die scant.
Ah, dat zou het verklaren. Dit staat echt nergens aangegeven. Ik zou het prettig vinden als ik mijn NL code ook kan scannen met deze app om de inhoud extern te kunnen verifiëren. Ik gebruik nu de Luxemburgse app, maar dat voelt als een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

CyBeR schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:57:
[...]

...maar iemand van buiten NL geeft wel al zijn gegevens aan degene die scant :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Garyu schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:18:
[...]

Ja, maar die hebben geen andere keuze.
MarcoC schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:11:
[...]
Ah, dat zou het verklaren. Dit staat echt nergens aangegeven.
't stond ergens in de update notes vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Even een update.
Heb contact gehad met de GGD en met ArboPro, de commerciële teststraat waar ik in december positief ben getest. Dit is echter niet geregistreerd door de GGD.
Ik heb de GGD gezegd dat de GGD pertinent niet wilde dat ik na de positief uitslag alsnog bij de GGD ging testen. Het was niet nodig en het was al druk genoeg.
Het contactenonderzoek wat ik toen kreeg is wel geregistreerd.
De GGD weet niet wat ze er mee aan moeten en ik ben niet de enige.
De enige optie was dat ik toch een tweede prik ga halen en dat mag Pfizer zijn.
Vindt het echt ronduit slecht dat,omdat zij hun administratie niet op orde kunnen krijgen ik daarom maar een extra vaccinatie moet gaan halen.
Er word wel heel makkelijk over gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Garyu schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:18:
[...]

Alleen als er gebruik gemaakt wordt van een alternatieve versie van de scanner app.

De Nederlandse CoronaCheck Scanner app laat bij een buitenlandse QR code hetzelfde zien als bij een Nederlandse QR code voor intern gebruik, dus enkel initialen en geboortemaand/dag. Heb dat zelf geprobeerd door de app te gebruiken op mijn Zwitserse QR code.

De buitenlandse QR code bevat uiteraard wel meer gegevens dan wat de scanner app laat zien, dus als je een gewijzigde versie van de app gebruikt (of een heel eigen implementatie), dan kun je die extra gegevens wel zien en/of opslaan. Maar voor een gemiddelde portier bij een evenement die gewoon de standaard CoronaCheck Scanner gebruikt is er niets extra te zien aan buitenlandse QR codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 18:52
Artwido schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Even een update.
Heb contact gehad met de GGD en met ArboPro, de commerciële teststraat waar ik in december positief ben getest. Dit is echter niet geregistreerd door de GGD.
Ik heb de GGD gezegd dat de GGD pertinent niet wilde dat ik na de positief uitslag alsnog bij de GGD ging testen. Het was niet nodig en het was al druk genoeg.
Het contactenonderzoek wat ik toen kreeg is wel geregistreerd.
De GGD weet niet wat ze er mee aan moeten en ik ben niet de enige.
Vindt het echt ronduit slecht dat,omdat zij hun administratie niet op orde kunnen krijgen ik daarom maar een extra vaccinatie moet gaan halen.
De administratie van de GGD is niet al te best inderdaad. Ook hun computer systemen zijn niet al te flexibel. Mijn vriendin is al 2 weken bezig om een papieren testbewijs te krijgen. Ze is hier tijdelijk, heeft daardoor geen BSN, maar ze is wel hier gevaccineerd door de GGD. Volgens de EU is het land dat de vaccinatie zet verantwoordelijk voor het vaccinatiebewijs, en het ministerie verwijst naar de organisatie die de prik heeft gezet. Maar bij de GGD krijg je alleen maaar "de computer says no" als antwoord.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rannasha schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:18:
[...]

De Nederlandse CoronaCheck Scanner app laat bij een buitenlandse QR code hetzelfde zien als bij een Nederlandse QR code voor intern gebruik, dus enkel initialen en geboortemaand/dag. Heb dat zelf geprobeerd door de app te gebruiken op mijn Zwitserse QR code.
Hm, da's wel raar dan eigenlijk want dan is er geen privacyreden om Nederlandse QR-codes te weigeren te lezen. Je moet alleen dan de ok/niet-ok logica implementeren maar dat moet je voor buitenlandse codes toch al doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Artwido schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Weet wel dat dat mix and match systeem nog helemaal niet goed onderzocht is. Bron: WHO: https://www.reuters.com/b...ovid-vaccines-2021-07-12/

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

CyBeR schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:38:
[...]

Hm, da's wel raar dan eigenlijk want dan is er geen privacyreden om Nederlandse QR-codes te weigeren te lezen. Je moet alleen dan de ok/niet-ok logica implementeren maar dat moet je voor buitenlandse codes toch al doen.
Ik denk dat de NL overheid mensen er op deze manier op wil wijzen binnen NL alleen de NL-QR te gebruiken en de EU DCC alleen buiten NL tevoorschijn te halen. Zodat mensen niet onbewust meer gegevens prijsgeven dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Arrien schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Weet wel dat dat mix and match systeem nog helemaal niet goed onderzocht is. Bron: WHO: https://www.reuters.com/b...ovid-vaccines-2021-07-12/
Hmm zeer recent artikel. Ga morgen de GGD maar eens bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Artwido schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:57:
[...]

De GGD gaat daar niet over. De Gezondheidsraad ziet geen bezwaar in het combineren. Dat advies is ook zeer recent.

Op basis van het onderzoek lijken er in elk geval geen enorme voor- of nadelen te zijn bij de geteste combinaties.

[ Voor 15% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
InfoTracer schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:49:
Ik ben wel benieuwd wat de ervaring is van mensen die afgelopen dagen naar Italië zijn gegaan voor de zomervakantie.
Zoals zijn er controles onderweg en zijn er nog dingen om rekening mee te houden?
Voor wat het waard is: wij zijn op 6 juli via Duitsland en Zwitserland de grens naar Italië over gereden. Nul controle de hele reis. De Carabinieri voerden wel een langdradig gesprek met de bestuurders voor ons in de rij waarbij niets getoond werd noch gecontroleerd. De rij was 5 auto's lang. Toen wij aan de beurt waren, was het denk ik ineens lunchtijd. Een wuivend handje en weg waren de heren.
Op de camping is het ook niet half zo streng als vorig jaar om deze tijd. In de winkels, restaurants en OV wel.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Artwido schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Zoals Herko al aangeeft is het oordeel van de gezondheidsraad dat het veilig is en ook de ema las ik ergens (maar ik moet je de bron schuldig blijven) heeft er geen probleem mee. Voor zover ik weet wordt dit mixen ook al een tijdje gedaan in bv Frankrijk en zijn daar geen grote negatieve gevolgen uit gekomen. Dat gezegd hebbende is de kans op bijwerkingen iets hoger*:
Vorige week maandag kwamen de resultaten van een groot Brits onderzoek naar buiten waaruit blijkt dat een combinatie van BioNTech/Pfizer na AstraZeneca even goed werkt als twee doses AstraZeneca en twee doses BioNTech/Pfizer. Net als bij twee prikken met hetzelfde vaccin, worden bij een combinatie hoge antistofniveaus bereikt. Daarmee wordt een goede bescherming tegen infecties en ziekte verwacht. Uit onderzoek blijkt wel dat een prik met AstraZeneca ná BioNTech/Pfizer juist wat minder effectief is. Op basis van deze studies kwam de Gezondheidsraad daarop ook tot het oordeel dat twee keer AstraZeneca maar ook een combinatie van eerst AstraZeneca en dan BioNTech/Pfizer veilig en effectief is. Het combineren van vaccins geeft overigens een iets hogere kans op kortdurende, wat heftiger bijwerkingen als pijn op de plek van het prikken, koorts, spierpijn en misselijkheid maar deze gaan snel weer over.
bron: https://www.rijksoverheid...eneca-veilig-en-effectief

* je kan nog stellen dat een zeer kleine kans op heftige bijwerkingen door een verhoging nog steeds een zeer kleine kans is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 13-07-2021 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:35:
[...]

Zoals Herko al aangeeft is het oordeel van de gezondheidsraad dat het veilig is en ook de ema las ik ergens (maar ik moet je de bron schuldig blijven) heeft er geen probleem mee. Voor zover ik weet wordt dit mixen ook al een tijdje gedaan in bv Frankrijk en zijn daar geen grote negatieve gevolgen uit gekomen. Dat gezegd hebbende is de kans op bijwerkingen iets hoger*:

[...]
bron: https://www.rijksoverheid...eneca-veilig-en-effectief

* je kan nog stellen dat een zeer kleine kans op heftige bijwerkingen door een verhoging nog steeds een zeer kleine kans is ;)
En waar de WHO voor waarschuwt, is dat mensen met deze resultaten aan de haal gaan en willekeurige combinaties willen laten zetten, terwijl maar een beperkt aantal combinaties zijn onderzocht, waaronder de combinatie: 1. AZ, 2. Pfizer, waar de Gezondheidsraad (en vervolgens minister De Jonge), van heeft aangegeven daar geen bezwaar tegen te hebben.

Ik vermoed dat ook de leveringsproblemen en de negativiteit rondom AZ vanwege de zeldzame ernstige bijwerkingen, aan deze verklaring van geen bezwaar hebben bijgedragen, om zodoende mensen die geen tweede AZ-prik willen (of kunnen) krijgen, toch over de streep te trekken zich volledig te laten vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:54:
[...]

En waar de WHO voor waarschuwt, is dat mensen met deze resultaten aan de haal gaan en willekeurige combinaties willen laten zetten, terwijl maar een beperkt aantal combinaties zijn onderzocht, waaronder de combinatie: 1. AZ, 2. Pfizer, waar de Gezondheidsraad (en vervolgens minister De Jonge), van heeft aangegeven daar geen bezwaar tegen te hebben.

Ik vermoed dat ook de leveringsproblemen en de negativiteit rondom AZ vanwege de zeldzame ernstige bijwerkingen, aan deze verklaring van geen bezwaar hebben bijgedragen, om zodoende mensen die geen tweede AZ-prik willen (of kunnen) krijgen, toch over de streep te trekken zich volledig te laten vaccineren.
De combinaties 1 AZ en 2 Pfizer en 1 Pfizer en 2 AZ hadden ze volgens mij bekeken idd.

Waarbij die 1e combi dus uiteindelijk beter leek te presteren dan 2x AZ en die 2e combi niet.
Als ik het me goed herinner.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb begrepen dat er elke keer een nieuwe QR-code wordt gegenereerd, ook wanneer je, zoals ik, een printbare (pdf) versie laat genereren.

Mijn vraag is, zodra een nieuwe QR-code is gegenereerd, wordt dan de oude QR-code(s) ongeldig verklaard, of blijven ze allemaal geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Prozac schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:16:
Ik heb begrepen dat er elke keer een nieuwe QR-code wordt gegenereerd, ook wanneer je, zoals ik, een printbare (pdf) versie laat genereren.

Mijn vraag is, zodra een nieuwe QR-code is gegenereerd, wordt dan de oude QR-code(s) ongeldig verklaard, of blijven ze allemaal geldig?
Op de papieren print die ik hier heb liggen staat:
NL qr-code 07-07-2021 - 07-07-2022
Int. qr-code 09-07-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nou vandaag weer een hele rits aan telefoontjes gepleegd en hopelijk is mijn probleem morgen opgelost (in december corona gehad, half juni vaccinatie, maar geen QR code).

* GGD gegevens nummer gebeld om gegevens te controleren, stonden goed volgens hun
* Coronacheck helpdesk gebeld. Hele ochtend 10-tallen keren geprobeerd en de melding dat het te druk is; later terug te bellen. En dan ineens was de wachttijd maar 4 minuten en had ik binnen een paar minuten iemand aan de lijn....wtf? Maar goed, die konden ook niks betekenen.
* Op advies van iemand nog de lokale GGD gebeld (GGD Gelderland-Zuid) of zij nog iets kunnen betekenen en misschien anders gewoon toch maar een tweede vaccinatie doen. Komt de medewerker er daar achter dat mijn gegevens dus NIET goed staan, ondanks dat de medewerker van het landelijke nummer zei van wel....jonge jonge, nou breekt mijn klomp.

Anyway, het duurt even voordat mutaties doorgevoerd zijn (24 uur), dus morgen maar opnieuw proberen en dan hopelijk wel een QR code!

Moraal van het verhaal: laat ze je gegevens ook echt goed controleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Luuk1983 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:54:
Nou vandaag weer een hele rits aan telefoontjes gepleegd en hopelijk is mijn probleem morgen opgelost (in december corona gehad, half juni vaccinatie, maar geen QR code).

* GGD gegevens nummer gebeld om gegevens te controleren, stonden goed volgens hun
* Coronacheck helpdesk gebeld. Hele ochtend 10-tallen keren geprobeerd en de melding dat het te druk is; later terug te bellen. En dan ineens was de wachttijd maar 4 minuten en had ik binnen een paar minuten iemand aan de lijn....wtf? Maar goed, die konden ook niks betekenen.
* Op advies van iemand nog de lokale GGD gebeld (GGD Gelderland-Zuid) of zij nog iets kunnen betekenen en misschien anders gewoon toch maar een tweede vaccinatie doen. Komt de medewerker er daar achter dat mijn gegevens dus NIET goed staan, ondanks dat de medewerker van het landelijke nummer zei van wel....jonge jonge, nou breekt mijn klomp.

Anyway, het duurt even voordat mutaties doorgevoerd zijn (24 uur), dus morgen maar opnieuw proberen en dan hopelijk wel een QR code!

Heb je ook al gebeld naar 0800 - 5090?

https://www.rijksoverheid.../coronabewijs-voor-reizen

Onder stap 3: upload uw coronabewijs: dat zou het nummer moeten zijn waar ze dit kunnen regelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 11:43
Luuk1983 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:54:

Hier bijna precies hetzelfde, begin januari corona gehad, 12 juli gevaccineerd, internationaal bewijs geeft aan dat ik 1/2 prikken heb gehad (dit moet dus 1/1 zijn). Verder is mijn verhaal identiek, lokale GGD gebeld gisteren en er stond nog iets niet helemaal goed. Geen idee of dat er nu voor zorgt dat het bewijs aangepast gaat worden, maar ik houd mijn fingers crossed.

Met deze wetenschap had ik me al lang en breed een paar weken terug met Janssen laten vaccineren, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Victor Belli schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Hier bijna precies hetzelfde, begin januari corona gehad, 12 juli gevaccineerd, internationaal bewijs geeft aan dat ik 1/2 prikken heb gehad (dit moet dus 1/1 zijn). Verder is mijn verhaal identiek, lokale GGD gebeld gisteren en er stond nog iets niet helemaal goed. Geen idee of dat er nu voor zorgt dat het bewijs aangepast gaat worden, maar ik houd mijn fingers crossed.

Met deze wetenschap had ik me al lang en breed een paar weken terug met Janssen laten vaccineren, maarja...
Tot nu toe werkt het nog steeds niet in ieder geval :'( maar ik weet niet precies hoe lang het maximaal kan duren voor de gegevens gesynchroniseerd zijn. Zij zei 24 uur en die zijn al lang voorbij...

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk1983 op 17-07-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Luuk1983 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Tot nu toe werkt het nog steeds niet in ieder geval :'( maar ik weet niet precies hoe lang het maximaal kan duren voor de gegevens gesynchroniseerd zijn. Zij zei 24 uur en die zijn al lang voorbij...
Volgens https://www.rijksoverheid...nabewijs/vaccinatiebewijs
kan het "een aantal dagen duren". Zijn je gegevens zichtbaar op https://coronatest.nl/?

[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-07-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Volgens https://www.rijksoverheid...nabewijs/vaccinatiebewijs
kan het "een aantal dagen duren". Zijn je prik-afspraken al wel als afgerond zichtbaar op https://coronatest.nl/?
Ja hoor, ik kan mijn positieve test van december zien en mijn afgeronde vaccinatie van juni. De GGD medewerker zei dat sommige dingen niet goed stonden en dat ze het aangepast had, maar dat het even kon duren voordat het doorgevoerd was. Maar als het tot enkele dagen kan duren, dan heb ik nog hoop!

Concreet stond er een vinkje dat ik corona had gehad niet aan en ze heeft voor de zekerheid 'delen gegevens met RIVM uitgezet, dat kon soms nog een verschil maken. Dus op zich goede hoop dat het nog goedkomt als het inderdaad tot enkele dagen kan duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Hoe meer ik er over denk hoe meer ik eigenlijk niet snap dat hier miljoenen ingepompt is.

-geef bij deze eerste vaccinatie een bewijsje van karton in creditcard formaat met de informatie die relevant is. 1 prik want..., Type etc.
-2e prik mooie stempel daarop.
-alles hierboven ook in het gele boekje

-met testen krijg je een papieren bewijsje of mail met uniek nummer.

-eerder besmet geweest en genezen? Ook een mail met uniek nummer of qr code.

Heb je toch geen app voor nodig?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Cobb schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:52:
Hoe meer ik er over denk hoe meer ik eigenlijk niet snap dat hier miljoenen ingepompt is.

-geef bij deze eerste vaccinatie een bewijsje van karton in creditcard formaat met de informatie die relevant is. 1 prik want..., Type etc.

Biometrischegegevens op alle ID-passen, koppel dit eraan, en klaar.

Maar ja. Als in Europa ieder land het buskruit wil uitvinden, zoals ook onze Jut en Jul van de Jolige COVID-persco’s hebben gedaan, kom je niet echt tot structurele oplossingen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ramzzz schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Biometrischegegevens op alle ID-passen, koppel dit eraan, en klaar.

Maar ja. Als in Europa ieder land het buskruit wil uitvinden, zoals ook onze Jut en Jul van de Jolige COVID-persco’s hebben gedaan, kom je niet echt tot structurele oplossingen.
[Evil modus aan] maar het is best belangrijk om te weten of iemand op vakantie gaat en hoe vaak uit eten. Als je dat vaak doet kun je best meer belasting betalen [evil mode uit] :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Ik ben nog steeds in conclaaf met de GGD over mijj registratie.
Omdat ik in december door ArboPro, een commerciële teststraat positief ben getest heeft de GGD mijn testuitslag niet geregistreerd.
Omdat ik niet onnodig een tweede prik wil en de WHO heeft aangegeven dat een mix nog niet als veilig heeft getest wil ik gewoon dat mijn positieve testuitslag geregistreerd word.
De GGD heeft in december pertinent aangegeven dat ik niet ook nog bij de GGD hoefde te testen.
Ik heb wel een contactenonderzoek gehad.

Een medewerker van de GGD zei nu dat ik aan ArboPro moet vragen hun testuitslag aan de GGD door te geven.
ArboPro zegt dit gedaan te hebben maar dat de GGD er niets mee doet.
Ik heb het balletje nu weer teruggespeeld naar de GGD.
Wat een slecht geregeld zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Artwido schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:08:
Ik ben nog steeds in conclaaf met de GGD over mijj registratie.
Omdat ik in december door ArboPro, een commerciële teststraat positief ben getest heeft de GGD mijn testuitslag niet geregistreerd.
Omdat ik niet onnodig een tweede prik wil en de WHO heeft aangegeven dat een mix nog niet als veilig heeft getest wil ik gewoon dat mijn positieve testuitslag geregistreerd word.
De GGD heeft in december pertinent aangegeven dat ik niet ook nog bij de GGD hoefde te testen.
Ik heb wel een contactenonderzoek gehad.

Een medewerker van de GGD zei nu dat ik aan ArboPro moet vragen hun testuitslag aan de GGD door te geven.
ArboPro zegt dit gedaan te hebben maar dat de GGD er niets mee doet.
Ik heb het balletje nu weer teruggespeeld naar de GGD.
Wat een slecht geregeld zooitje.
Waarom een mix? Je kan nog altijd een 2e prik krijgen met hetzelfde vaccin als je 1e als je bang bent dat mixen niet veilig is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
RocketKoen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:14:
[...]

Waarom een mix? Je kan nog altijd een 2e prik krijgen met hetzelfde vaccin als je 1e als je bang bent dat mixen niet veilig is.
Nee hetzelfde wil ik helemaal niet. Dat was Astrazeneca en daar ben ik anderhalve week ziek van geweest met 40 graden koorts.
Maar sowieso wanneer het onnodig is dan moet het gewoon niet nodig zijn. Je spuit toch iets in je lichaam.
Ze moeten het gewoon registreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Artwido schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:19:
[...]

Nee hetzelfde wil ik helemaal niet. Dat was Astrazeneca en daar ben ik anderhalve week ziek van geweest met 40 graden koorts.
Maar sowieso wanneer het onnodig is dan moet het gewoon niet nodig zijn. Je spuit toch iets in je lichaam.
Ze moeten het gewoon registreren.
Dat schijnt inderdaad best vaak voor te komen als je een vaccinatie krijgt na een eerdere besmetting.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topictitel bijgewerkt naar de huidige stand van zaken.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 18-07-2021 20:41 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Cobb schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:52:

De app is een digitaal bewijs van precies wat jij zegt. En laten we niet doen alsof papieren bureaucratie goedkoper/simpeler is dan een app. Misschien is het tastbaarder, maar fysieke informatiestromen controleren en op echtheid controleren is veel moeilijker dan via een app. Software is juist veel goedkoper en makkelijker, het is niet voor niks dat er een softwarerevolutie heeft plaatsgevonden (en nog steeds aan het plaatsvinden is) in de afgelopen 30 jaar.
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Let op:
De godwin argumentatie komt geregeld langs. Lees hier waarom dat ongepast is.

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Dit topic gaat over het vaccinpaspoort, waarmee bijvoorbeeld reizen in de EU eerder of anders mogelijk gemaakt kan worden. De 'Coronapas', het testbewijs, is echt iets anders en is hier dus offtopic, maar kan goed in De Coronapas in Nederland.