Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:50
Mektheb schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:20:
[...]

Zo lijkt het wel op mij over te komen, want ook het herstelbewijs kan je niet ophalen als het langer dan 6 maanden geleden is geweest.
Ik niet tenminste.
Zo interpreteer ik het ook - het is ook bij meerdere landen zo.

Het was even zoeken maar Frankrijk zelf zegt dit :

https://www.diplomatie.go...ls-in-france/#vaccination

(Wel weer zonder tijdslimiet :| )

[ Voor 23% gewijzigd door Theebag op 05-07-2021 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
GeeEs schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:28:
Kom net ook deze tegen... Sluit mooi aan bij de diverse maatregelen (binnen Europa).
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland
Met oa, deze link
https://reopen.europa.eu/en
Ik heb het start topic net ook aangevuld met verdere informatie.
Theebag schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:52:
Misschien is het een idee om een overzicht te verzamelen van de Scan Apps voor elk land ?

Dan kan je voor vertrek je eigen QR code checken en kijken of alles in orde is. Mochten landen dan eigen restricties hebben (bv. wel of geen 2 weken wachten na tweede prik) dan is dat gelijk duidelijk en stap je wat rustiger in de auto of het vliegtuig.
In het andere topic start post heb ik ook een lijstje opgenomen naar de apps die de lokale overheden gebruiken voor om onze internationale QR code mee te scannen op basis van wat eerder hier gedeeld is dank o.a. aan @Theebag voor de opzet en het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 19:45
Brent schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Luxemburg: https://covidcheck.lu
Duitsland (volgens mij): https://www.coronawarn.app

Als ik mijn Nederlandse (internationale) QR code met de Duitse app scan, krijg ik trouwens 'invalid qr code' 8)7
De Corona-Warn-app die jij post is volgens mij inderdaad de Duitse variant van de coronamelder.

Dit lijkt mij de Duitse app te zijn: https://digitaler-impfnachweis-app.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Theebag schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:26:
[...]

Zo interpreteer ik het ook - het is ook bij meerdere landen zo.

Het was even zoeken maar Frankrijk zelf zegt dit :

https://www.diplomatie.go...ls-in-france/#vaccination

(Wel weer zonder tijdslimiet :| )
Mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 14:00
Weet iemand hoe je de GGD kan bereiken om het vinkje voor volledig gevaccineerd achter je naam te krijgen. Ik heb een doorgemaakte besmetting (bij afspraak maken aangegeven) + 1 vaccin maar kan nog steeds geen NLse QR-code aanmaken. In de afspraakbevestiging van het vaccin wordt ook aangegeven dat ik maar 1 vaccin krijg.

Alle GGD nummers die ik bel zeggen niks te kunnen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Vinny1 op 06-07-2021 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theebag
Zelf heb ik lopen spelen met diverse scan apps en vooral die van Luxemburg is fijn omdat hij ook verteld waarom een certificaat (nog) niet geldig is.

Zo kan je ook zien dat elk land andere parameters gebruikt. In het geval van een persoon met een tweede prik nog niet twee weken geleden: Groen voor Belgie en Italie, Rood voor Frankrijk en Luxemburg. Met uitleg van de Lux app dat het nog geen twee weken geleden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Vinny1 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:36:
Weet iemand hoe je de GGD kan bereiken om het vinkje voor volledig gevaccineerd achter je naam te krijgen. Ik heb een doorgemaakte besmetting (bij afspraak maken aangegeven) + 1 vaccin maar kan nog steeds geen NLse QR-code aanmaken. In de afspraakbevestiging van het vaccin wordt ook aangegeven dat ik maar 1 vaccin krijg.

Dat is een bekend probleem en als het goed is wordt eraan gewerkt. Helaas geen duidelijke communicatie vanuit de overheid dat dit probleem bestaat.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
renedr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Klopt er zijn meerdere landen die dat zo doen. Zou op zich ook raar zijn als je nu nog op een besmetting uit zomer 2020 kunt doorgaan, terwijl het zeer de vraag is of iedere besmetting voldoende antistoffen heeft opgeleverd.
Als dat zo twijfelachtig zou zijn, zou je gewoon 2 prikken moeten krijgen. Er is kennelijk een grondige basis om het maar 1 prik te laten zijn, dus zou het wel zo leuk zijn als dat overal ze gezien wordt.

Het is of genoeg, of niet, en ik neem aan het beleid de grens van 6 maanden te laten vallen op statistiek is gebaseerd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Pwner schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:44:
[...]

De Corona-Warn-app die jij post is volgens mij inderdaad de Duitse variant van de coronamelder.

Hmm, die kan ik niet zien in mijn (Nederlandse) appstore, dus kan ik niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Duitse zou deze moeten zijn: https://apps.apple.com/de/app/covpass-check/id1566140314 maar idd die hebben ze gelimiteerd tot de Duitse app store. (Of iig niet de Nederlandse; dat verschil kan ik niet zien.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Brent schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:10:
[...]

Als dat zo twijfelachtig zou zijn, zou je gewoon 2 prikken moeten krijgen. Er is kennelijk een grondige basis om het maar 1 prik te laten zijn, dus zou het wel zo leuk zijn als dat overal ze gezien wordt.

Het is of genoeg, of niet, en ik neem aan het beleid de grens van 6 maanden te laten vallen op statistiek is gebaseerd.
Die statistiek is er nog niet.

Verder is het RIVM duidelijk erover:

De aanleiding voor de huidige notitie is de vraag of de termijn van 6 maanden kan worden losgelaten om 1 in plaats van 2 COVID-19-vaccinaties nodig te hebben voor bescherming tegen COVID-19. De urgentie van de vraag is gekoppeld aan de nog steeds bestaande vaccinschaarste en tegelijk het streven om alle volwassenen van 18 jaar en ouder zo snel mogelijk te vaccineren. De vaccinschaarste is toegenomen door het wegvallen van Vaxzevria (AstraZeneca) voor iedereen jonger dan 60 jaar. De vraag van het weglaten van een tweede vaccinatie speelt niet voor het COVID-19 Janssen-vaccin, dat is geregistreerd voor 1 dosis.

Keuze door schaarste.

Liever meer mensen 1 vaccinatie (vooral bij Pfizer logische afweging).

Zo snel mogelijk weer terug naar normaal en de zorg ontlasten. Prima strategie dus.

RIVM zegt verder:
"Binnen Europa geven 9 van de 23 landen momenteel een eenmalige vaccinatie na een doorgemaakte COVID-19-episode."

Dus we lijken in de minderheid.

Overigen mag iedereen wel gewoon een tweede he:

Wederom RIVM:
Mag ik wel twee vaccinaties, ook al heb ik corona gehad vóór de eerste vaccinatie?
Ja, dat mag. Het is niet nodig, maar het mag wel en het is niet bezwaarlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door renedr op 06-07-2021 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Die statistiek is er nog niet.

Verder is het RIVM duidelijk erover:

De aanleiding voor de huidige notitie is de vraag of de termijn van 6 maanden kan worden losgelaten om 1 in plaats van 2 COVID-19-vaccinaties nodig te hebben voor bescherming tegen COVID-19. De urgentie van de vraag is gekoppeld aan de nog steeds bestaande vaccinschaarste en tegelijk het streven om alle volwassenen van 18 jaar en ouder zo snel mogelijk te vaccineren. De vaccinschaarste is toegenomen door het wegvallen van Vaxzevria (AstraZeneca) voor iedereen jonger dan 60 jaar. De vraag van het weglaten van een tweede vaccinatie speelt niet voor het COVID-19 Janssen-vaccin, dat is geregistreerd voor 1 dosis.

Keuze door schaarste.

Liever meer mensen 1 vaccinatie (vooral bij Pfizer logische afweging).

Zo snel mogelijk weer terug naar normaal en de zorg ontlasten. Prima strategie dus.

RIVM zegt verder:
"Binnen Europa geven 9 van de 23 landen momenteel een eenmalige vaccinatie na een doorgemaakte COVID-19-episode."

Dus we lijken in de minderheid.

Overigen mag iedereen wel gewoon een tweede he:

Wederom RIVM:
Mag ik wel twee vaccinaties, ook al heb ik corona gehad vóór de eerste vaccinatie?
Ja, dat mag. Het is niet nodig, maar het mag wel en het is niet bezwaarlijk.
Dat is mij niet uitgelegd bij de vaccinatie, wat ik eigenlijk slordig vind. Ik heb inmiddels een nummer gekregen om alsnog de tweede prik te krijgen, dus dat doe ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Brent schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Dat is mij niet uitgelegd bij de vaccinatie, wat ik eigenlijk slordig vind. Ik heb inmiddels een nummer gekregen om alsnog de tweede prik te krijgen, dus dat doe ik dan maar.
Het verandert ook telkens.

En regels in andere landen zijn helemaal drama om bij te houden.

Ik scan met 1 Pfizer prik nog altijd groen voor Italie, terwijl de regels daar zeggen 14 dagen na tweede prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Het is vooral inderdaad vervelend voor mensen die in Juli dus op vakantie gaan. Al die onduidelijkheid en niet werkende apps. Lijkt wel een haast klus :P

Zelf zondag mijn vaccinatie halen. Heb eind december Corona gehad dus val ook buiten dat half jaar maar hoef dus ook maar 1 prik te halen. Ben benieuwd.

Hebben verder niets voor het buitenland gepland (hopelijk in September 1-2 weken) maar wel een festival begin augustus. Dus zou mooi zijn als het dan in ieder geval duidelijk is. Ach ja het was ook wel heel positief denken als men dacht dit zonder opstart problemen te kunnen uitvoeren.
Blijft natuurlijk zuur als dit je vakantie verstiert!

Ach tja, zelf mochten wij 3 weken geleden nog lekker 80euro pp aftikken voor een test terwijl dit nu gratis is. C'est la vie

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 06-07-2021 11:26 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Het probleem is dat het voor mij niet om vakanties gaat ;) Heb nu de tweede afspraak maar gemaakt om van het gezeur af te zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Brent op 06-07-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 14:00
Brent schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:54:
Het probleem is dat het voor mij niet om vakanties gaat ;) Heb nu de tweede afspraak maar gemaakt om van het gezeur af te zijn.
Het probleem is inderdaad dat onze overheid niet duidelijk communiceert dat je bijna in geen één ander land gezien wordt als volledig gevaccineerd na 1 prik met doorgemaakte besmetting. Oostenrijk en Italië staan bijvoorbeeld wel reizigers toe 14 of 22 dagen na hun eerste dosis maar dit heeft weer niks met de voorwaarde van doorgemaakte besmetting te maken.

Volgens mij gaan straks veel onwetende mensen problemen bij hun vliegreis krijgen omdat ze er vanuit gaan dat als Nederland ze als volledig gevaccineerd beschouwt andere EU-landen hetzelfde doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Vinny1 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:14:
[...]

Het probleem is inderdaad dat onze overheid niet duidelijk communiceert dat je bijna in geen één ander land gezien wordt als volledig gevaccineerd na 1 prik met doorgemaakte besmetting.
Terwijl ik daar toch uitdrukkelijk om vroeg tijdens de eerste vaccinatie: zal dit genoeg zijn? (Gele boekje) Ja ja, komt allemaal goed... Nee dus.

Aan de lijn sprak men de hoop uit dat deze week mensen met 1 vaccinatie en een besmetting meer dan 180 dagen gelegen als volledig gevaccineerd zouden moeten aangemerkt worden in het certificaat, dus ik probeer het dit weekend nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Brent schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:40:
[...]

Terwijl ik daar toch uitdrukkelijk om vroeg tijdens de eerste vaccinatie: zal dit genoeg zijn? (Gele boekje) Ja ja, komt allemaal goed... Nee dus.

Aan de lijn sprak men de hoop uit dat deze week mensen met 1 vaccinatie en een besmetting meer dan 180 dagen gelegen als volledig gevaccineerd zouden moeten aangemerkt worden in het certificaat, dus ik probeer het dit weekend nog eens.
Zo werkt dat toch niet?
Je QR code bevat informatie over besmetting, vaccinatie en data daarvan.

De scanner bepaalt of de voorwaarden voldoende zijn.

Per land, verschilt die scanner.

Zo ken ik iemand met een Moderna prik langer dan 14 dagen geleden, die scant rood voor Italië.

Maar een Pfizer prik langer dan 14 dagen geleden scant groen voor Italië.

Zelfs per vaccin kan een land andere voorwaarden hanteren.

QR code omschrijft een set van data, op basis van die data ben je in het ene land groen en in het andere rood.

Zo kom ik op mijn QR code Zwitserland en Duitsland prima binnen, maar Italie niet. Dus helaas toch nog een test voor we weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Zo werkt dat toch niet?
Je QR code bevat informatie over besmetting, vaccinatie en data daarvan.

De scanner bepaalt of de voorwaarden voldoende zijn.

Per land, verschilt die scanner.

Zo ken ik iemand met een Moderna prik langer dan 14 dagen geleden, die scant rood voor Italië.

Maar een Pfizer prik langer dan 14 dagen geleden scant groen voor Italië.

Zelfs per vaccin kan een land andere voorwaarden hanteren.

QR code omschrijft een set van data, op basis van die data ben je in het ene land groen en in het andere rood.

Zo kom ik op mijn QR code Zwitserland en Duitsland prima binnen, maar Italie niet. Dus helaas toch nog een test voor we weggaan.
Hier bij de italie scanner gewoon groen met 1 moderna prik van 15 juni (+ positief > 180 dagen, maar daar wacht ik nog op zoals velen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
ulTimaS schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Hier bij de italie scanner gewoon groen met 1 moderna prik van 15 juni (+ positief > 180 dagen, maar daar wacht ik nog op zoals velen).
Oh dat is nieuw, was op 2 juli nog niet voor 1 prik Moderna.

Toch blijft het raar, op de website van Italië nog steeds “volledige cyclus+14 dagen”

Maar de app scant groen na 1 prik en 14 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Zo werkt dat toch niet?
Er spelen 2 dingen een rol. De ene is de criteria die de scanner hanteert, maar de andere is ook, in dit geval, het aantal doses dat het certificaat toont. Dat is voor mensen met besmetting >180 dagen geleden 1/2. Dit zou een technisch probleem zijn dat "snel" opgelost gaat worden, en waarna je weer een nieuw certificaat aan moet maken dat de correcte 1/1 zou laten zien.

Dit is althans wat men mij aan de lijn vertelde. Zowel NLse als Luxemburgse app tonen nu idd een onvolledige vaccinatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 06-07-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
renedr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Oh dat is nieuw, was op 2 juli nog niet voor 1 prik Moderna.

Toch blijft het raar, op de website van Italië nog steeds “volledige cyclus+14 dagen”

Maar de app scant groen na 1 prik en 14 dagen
Wellicht een bug in de Italiaanse app die nog gefixt moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
autje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Wellicht een bug in de Italiaanse app die nog gefixt moet worden?
Het lijkt nu eerder dat het andersom wordt opgelost.

Voorheen scande 1 Moderna vaccinatie ouder dan 14 dagen nog rood, nu blijkbaar groen.

Kijk maar:
hars73 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:39:
[...]

Aangezien wij ook naar Italie gaan, hebben we de Italiaanse scanner ook maar eens getest:
Mijn vrouw heeft Janssen gehad, dus in de app staat 1 van 1 dosis. -> Groen vinkje, terecht
Ik heb 1 shot Moderna gehad, dus in de app staat 1 van 2 dosis -> Rood kruis, terecht
Onze buurvrouw heeft 1 shot Pfizer gehad, dus in de app staat 1 van 2 dosis. -> Groen vinkje, onterecht

Best vreemd. Heb een sneltest geregeld, dat wel, maar toch. En gelukkig een betaalde sneltest met engelstalig reiscertificaat. Voordat de overheid de gratis testen goed onder de knie heeft, gaan wij al op vakantie 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door renedr op 06-07-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04
https://www.nu.nl/tech/61...tuaties-nog-vaak-mis.html

Ben benieuwd. Ik heb het probleem dat 2 prikken en 6+ maanden positief test niet goed worden omgezet in een Europese QR code. Zie nu maar 1 dosis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn moeder en haar vriend zijn op vakantie naar Oostenrijk, Virgental.
Ze zijn beiden volledig gevacineerd, en hebben hun QR-codes bij zich, evenals hun vaccinatiebewijs.

Maar in Oostenrijk, in ieder geval in het gebied in Ost-Tirol waar ze zijn, worden ze echt vreemd aangekeken als ze tegen een aantal bevriende Oostenrijkse mensen vertellen dat ze gevaccineerd zijn. Dat is daar niet echt een dingetje omdat ze daar veel op hun immuunsysteem vertrouwen. Een totaal andere cultuur dus.

Ook bij een gezellig alm-hutje met eetgelegenheid op grote hoogte wist de serveerster even niet wat ze met hun QR-codes op hun app aan moesten, toen ze daar hun inentingsverklaring moesten laten zien. Uiteindelijk vond die serveerster het vreemd, maar wel oké. Het blijkt dus dat je in het buitenland soms tegen muren aan dreigt te lopen omdat ze daar niet niet alles op orde hebben. En vooral in de bergen, waar ze allemaal in kleine gezelschappen samen leven. Dat is overigens ook iets waardoor er mogelijk weinig corona-besmettingen zullen zijn.

Edit:
Het schiet bij te binnen dat het gele boekje misschien wel beter zou zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 06-07-2021 20:03 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
AW_Bos schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:00:
Maar in Oostenrijk, in ieder geval in het gebied in Ost-Tirol waar ze zijn, worden ze echt vreemd aangekeken als ze tegen een aantal bevriende Oostenrijkse mensen vertellen dat ze gevaccineerd zijn. Dat is daar niet echt een dingetje omdat ze daar veel op hun immuunsysteem vertrouwen. Een totaal andere cultuur dus.

Ook bij een gezellig alm-hutje met eetgelegenheid op grote hoogte wist de serveerster even niet wat ze met hun QR-codes op hun app aan moesten, toen ze daar hun inentingsverklaring moesten laten zien. Uiteindelijk vond die serveerster het vreemd, maar wel oké. Het blijkt dus dat je in het buitenland soms tegen muren aan dreigt te lopen omdat ze daar niet niet alles op orde hebben. En vooral in de bergen, waar ze allemaal in kleine gezelschappen samen leven. Dat is overigens ook iets waardoor er mogelijk weinig corona-besmettingen zullen zijn.

Edit:
Het schiet bij te binnen dat het gele boekje misschien wel beter zou zijn.
Dat verbaasd mij als ik kijk naar de huidige aantal 1e (54,34%) en volledige prikken (37,64%) in Oostenrijk (zie hier en hier) wat niet heel veel van Nederlandse statistieken (1e prik: 60,21%volledig: 36,18%) afwijkt. Onder welke steen heeft de serveerster geleefd. Het wordt constant op de radio zenders gepromoot (o.a. OE3) en ook de publieke omroep (ORF) heeft er de nodige informatie over. ze kunnen de QR gewoon scannen d.m.v. GreenCheck website voor Oostenrijkers maar ook toeristen uit andere landen. Daarnaast heeft de Oostenrijkse bevolking ook 'Der Gruene Pass' die er sinds kort ook als app is.

Ik ga begin augustus ook naar Oostenrijk (Tirol) en heb geen geel boekje maar alleen app. Ik zal voor de zekerheid ook de boel maar even uitprinten en de papieren van GGD meenemen. Ik mag hopen dat tegen die tijd het een stuk gebruikelijker is in restaurants, hutten.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 06-07-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:43
Ik vertrek over 2,5 week naar Zweden.
In tegenstelling tot veel andere landen heb je daar al voldoende aan 1 vaccinatie van 14 dagen oud, dus dat scheelt me een stok in de neus. Heb via de app al een internationale QR kunnen maken, dus in principe lijkt alles dan geregeld. Mijn 2e shot krijg ik ook nog wel voor de vakantie, maar dat is er 6 dagen voor dus die telt niet mee maar dat hoeft ook niet.

Wel weer apart dat een EU land afwijkt van de rest, hoewel Zweden wel vaker afwijkt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Pwner schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:44:
[...]

App voor iOS niet beschikbaar in nederland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Vinny1 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:36:

0800 - 5090

https://www.rijksoverheid.../coronabewijs-voor-reizen

Onder stap 3: upload uw coronabewijs

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 22:21
JeroenV_ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:18:
Ik vertrek over 2,5 week naar Zweden.
In tegenstelling tot veel andere landen heb je daar al voldoende aan 1 vaccinatie van 14 dagen oud, dus dat scheelt me een stok in de neus. Heb via de app al een internationale QR kunnen maken, dus in principe lijkt alles dan geregeld. Mijn 2e shot krijg ik ook nog wel voor de vakantie, maar dat is er 6 dagen voor dus die telt niet mee maar dat hoeft ook niet.

Wel weer apart dat een EU land afwijkt van de rest, hoewel Zweden wel vaker afwijkt natuurlijk ;)
Wij vertrekken dit weekend naar Zweden en voor ons geldt hetzelfde. Wij nemen echter de boot van Duitsland naar Zweden en las op Twitter en Facebook dat Stenaline wél volledige vaccinatie of een test eist. Dus ook al geldt mijn 1/2 vaccinatie voor Zweden, voor de bootovertocht is toch een test nodig. Ik vind het prima. Laat me zonder problemen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
virofi schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:35:
[...]

Wij vertrekken dit weekend naar Zweden en voor ons geldt hetzelfde. Wij nemen echter de boot van Duitsland naar Zweden en las op Twitter en Facebook dat Stenaline wél volledige vaccinatie of een test eist. Dus ook al geldt mijn 1/2 vaccinatie voor Zweden, voor de bootovertocht is toch een test nodig. Ik vind het prima. Laat me zonder problemen testen.
Wij gaan ook met de boot maar dan Rostock - Trelleborg met TT Line.
Maar het lijkt me sterk dat Stenaline dat kan eisen, als de landen waar je vanuit komt en naartoe gaat dit niet doen. Lees er zo snel ook niets over op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 22:21
JeroenV_ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Maar het lijkt me sterk dat Stenaline dat kan eisen, als de landen waar je vanuit komt en naartoe gaat dit niet doen. Lees er zo snel ook niets over op de site.
Wij gaan met dezelfde boot. Ik weet niet of je op Facebook zit, maar op de Zwedenweb pagina werd door meerdere mensen aangegeven dat men in Rostock een tweede vaccinatie of negatieve test wilden zien. Er moest dus getest worden, of men werd geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
virofi schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Wij gaan met dezelfde boot. Ik weet niet of je op Facebook zit, maar op de Zwedenweb pagina werd door meerdere mensen aangegeven dat men in Rostock een tweede vaccinatie of negatieve test wilden zien. Er moest dus getest worden, of men werd geweigerd.
Daar zit ik idd op, maar heb geen berichten gezien. Ik ga eens zoeken, en anders ook met TT line contact opnemen wat ze nu willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
renedr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:23:
[...]

App voor iOS niet beschikbaar in nederland
Ik heb ook even navraag gedaan bij ontwikkelaar/overheid gisteren en kreeg dit antwoord op de e-mail dus wie weet op een later moment ook in Nederlandse App Store voor iOS: "Derzeit können Sie die App nur im deutschen App-Store laden. Unser Team arbeitet bereits daran, sie auch in den App-Stores anderer Länder verfügbar zu machen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
JeroenV_ schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Tuurlijk kunnen ze dat wel "eisen": zij bepalen onder welke voorwaarden ze je toelaten tot hun schip. Maar inderdaad zou ik niet afgaan op "wat op Facebook en Twitter heb gestaan", maar voor de zekerheid contact opnemen met de klantenservice van de maatschappij. Die kunnen je ongetwijfeld precies vertellen wat er voor jouw specifieke afvaart nodig is.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:47:
[...]

Tuurlijk kunnen ze dat wel "eisen": zij bepalen onder welke voorwaarden ze je toelaten tot hun schip. Maar inderdaad zou ik niet afgaan op "wat op Facebook en Twitter heb gestaan", maar voor de zekerheid contact opnemen met de klantenservice van de maatschappij. Die kunnen je ongetwijfeld precies vertellen wat er voor jouw specifieke afvaart nodig is.
Eens, al die verhalen op social media wordt je helemaal gek van.
Heb TT line net gemaild wat de bedoeling is, want die hebben ook op de site staan dat toegang naar Zweden alleen voor volledig gevaccineerden is, terwijl de Zweedse politie dus zegt van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hoe lang duurt het trouwens na de 2e prik dat de barcode bijgewerkt kan worden? Heb net de 2e Moderna laten zetten, maar de man van de ggd wist het ook niet precies. Ergens de komende dagen wel, zei ie

Ga zaterdag namelijk op vakantie en dan wil ik van tevoren het bewijs ook nog even uitprinten.

[ Voor 19% gewijzigd door hars73 op 07-07-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
hars73 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:51:
Hoe lang duurt het trouwens na de 2e prik dat de barcode bijgewerkt kan worden? Heb net de 2e Moderna laten zetten, maar de man van de ggd wist het ook niet precies. Ergens de komende dagen wel, zei ie

Ga zaterdag namelijk op vakantie en dan wil ik van tevoren het bewijs ook nog even uitprinten.
Neem aan dat je er niks aan hebt tot 14 dagen na de tweede, dat is toch wel de algemeen geldende regel (met een paar uitzonderingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:02
En hoe zit het met het recovery certificate/ herstelbewijs? (Positieve test, zonder vaccinatie, ook niet 1 prik)
Je kunt hiervan ook een code aanmaken die is volgens de app 180 dagen geldig na de testdatum, is dit dan net zo geldig als de andere code's?

Kan een QR code op enig moment "op afstand" op rood gezet worden als de plannen of regels (weer) eens veranderen?

[ Voor 8% gewijzigd door GeeEs op 07-07-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Pauperesk schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Neem aan dat je er niks aan hebt tot 14 dagen na de tweede, dat is toch wel de algemeen geldende regel (met een paar uitzonderingen).
Klopt, voor Italie moet ik me nog laten testen.. maar na 2 weken Italie, verblijven we nog een paar dagen in Zwitserland. En daar hoef je verder ook niet zoveel geregeld te hebben (op dit moment, hoe dat over bijna 3 weken is weet ik niet), maar ik vind het toch altijd fijn spullen op papier mee te hebben. En ik heb geen printer op de camping ;)

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 07-07-2021 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
GeeEs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:28:
Kan een QR code op enig moment "op afstand" op rood gezet worden als de plannen of regels (weer) eens veranderen?
De QR code zal "hetzelfde" blijven in de zin dat het dezelfde data laat zien. De scanners die deze data interpreteren zullen mogelijk wel andere eisen stellen na een update waarbij het niet meer groen word maar rood.

[ Voor 22% gewijzigd door markisoke op 07-07-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
markisoke schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:33:
[...]

De QR code zal "hetzelfde" blijven in de zin dat het dezelfde data laat zien. De scanners die deze data interpreteren zullen mogelijk wel andere eisen stellen na een update waarbij het niet meer groen word maar rood.
Komt op hetzelfde neer dan ongeveer.
Gewoon helemaal ruk dus, kwestie van tijd dat je daar staat met je goede gedrag.
Computer zegt nee. Daaaag.... :o

Dat de QR code "hetzelfde" blijft weet je dus ook nooit zeker volgens mij. Wie garandeert mij dat de info "erachter" niet OTA vernieuwd/geüpdate wordt als het beleid wijzigt of als jou eigen situatie wijzigt door een negatieve of positieve test of vaccinatie die ineens niet meer vindbaar is....

[ Voor 23% gewijzigd door GeeEs op 07-07-2021 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GeeEs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Komt op hetzelfde neer dan ongeveer.
Gewoon helemaal ruk dus, kwestie van tijd dat je daar staat met je goede gedrag.
Computer zegt nee. Daaaag.... :o

Dat de QR code "hetzelfde" blijft weet je dus ook nooit zeker volgens mij. Wie garandeert mij dat de info "erachter" niet OTA vernieuwd/geüpdate wordt als het beleid wijzigt of als jou eigen situatie wijzigt door een negatieve of positieve test of vaccinatie die ineens niet meer vindbaar is....
Omdat de QR code geen beleid bevat maar alleen data. Het is een certificaat (met digitale ondertekening) waar in staat dat jij X vaccin hebt gekregen op Y datum (of test/recovery). Beleid wordt vervolgens uitgevoerd door degene die de QR-code leest.

Vergelijk het met een officiële variant van je gele boekje. Daarin staat data, en degene aan wie je dat boekje presenteert moet daar iets over vinden.

Daarom krijg je ook wél een EU QR-code als je nog niet aan de voorwaarden voor een Nederlandse voldoet; de eisen kunnen verschillen en worden door de controleur bepaald, niet door jouw app of de ggd of het rivm of onze overheid.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 07-07-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ben wel benieuwd idd.

In principe zou die hem direct bij de GGD vandaan moeten kunnen halen, dus dan zou hij morgen/overmorgen sowieso wel op 2/2 moeten staan in de internationale QR?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
CyBeR schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Omdat de QR code geen beleid bevat maar alleen data. Het is een certificaat (met digitale ondertekening) waar in staat dat jij X vaccin hebt gekregen op Y datum (of test/recovery). Beleid wordt vervolgens uitgevoerd door degene die de QR-code leest.

Vergelijk het met een officiële variant van je gele boekje. Daarin staat data, en degene aan wie je dat boekje presenteert moet daar iets over vinden.
Met als behoorlijk groot verschil dat in jou gele boekje niemand (ongezien) je stempel kan wissen of aanpassen.
Nu ben ik best goedgelovig, maar een QR code in een app is toch echt anders. Vooral omdat je de info erachter zelf niet kan lezen. Alleen scannen met 100 verschillende apps... Waarvan ik geen idee heb waar en hoe de data geïnterpreteerd wordt. Het is gewoon goed of fout. Waarom het fout of goed is, dat weet op dat moment niemand. (Als het goed is, want privacy...)

Bij je boekje is dat heel anders. Daar staat voor jou alswel de scanner/persoon gewoon leesbare data, waarvan je (en de scanner/persoon) (als het goed is) weet of die ergens vereist is... Bijvoorbeeld omdat beleid/regels aangescherpt zijn.

Bij de QR code kan je discussiëren tot je een ons weegt. Als de scanner app zegt "rood", heb je geen discussie, ook al kan het zo zijn dat je volledig voldoet aan de regels. Dat kan (en gaat) op dat moment gewoon echt niet gecontroleerd worden vermoed ik. Niet door de scanner/persoon, maar vooral ook niet door jezelf. Je kunt ook niks bewijzen vermoed ik.

Anyway... We gaan het meemaken. Het zit me nog niet helemaal lekker.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeEs op 07-07-2021 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

gws24

Thinking is hard!

Mijn ervaring:

Vanochtend om 9:00 mijn 2e prik gehad en net even alles gechecked en de QR opnieuw opgehaald:
- staat nu als afgeronde afspraak als ik inlog op coronatest.nl (dus bij de ggd)
- staat nog niet op mijn.rivm.nl
- in de coronacheck app bij het ophalen van vaccinatiegegevens staat nu 1x rivm en 2x ggd (i.p.v. 1x rivm en 1x ggd wat ik gisteren had)

Resultaat is dat ik vanaf nu een NL QR code heb (had ik nog niet) en een internationale met doses 2 van 2 terwijl dat tot nu toe 1 van 2 was.

Echter wat jij wil, bewijs uitprinten kan dacht ik alleen via het rivm en dat kan ik dus ook nog niet maar heb goede hoop dat het morgen wel kan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 16:35
Zijn er hier personen die eenmalig zijn gevaccineerd (niet door het Janssen vaccin), een positieve PCR-test hebben ouder dan 180 dagen maar wel een NL QR code kunnen genereren?

Ik zie dat er meerdere personen zijn die deze code niet kunnen genereren omdat het herstelbewijs niet kan worden opgehaald. Echter, in mijn omgeving zijn verschillende personen ook besmet geraakt in dezelfde periode als ik (augustus/september 2020) maar waarbij de NL QR code wel werkt.

Zelf afgelopen maandag contact gehad met de GGD backoffice lijn waarbij ze aangaven dat een vinkje niet aanstond (heeft u verminderde weerstand was niet ingevuld?). Dit telefonisch door ze opgelost maar helaas heeft het niets afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
gws24 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Mijn ervaring:

Vanochtend om 9:00 mijn 2e prik gehad en net even alles gechecked en de QR opnieuw opgehaald:
- staat nu als afgeronde afspraak als ik inlog op coronatest.nl (dus bij de ggd)
- staat nog niet op mijn.rivm.nl
- in de coronacheck app bij het ophalen van vaccinatiegegevens staat nu 1x rivm en 2x ggd (i.p.v. 1x rivm en 1x ggd wat ik gisteren had)

Resultaat is dat ik vanaf nu een NL QR code heb (had ik nog niet) en een internationale met doses 2 van 2 terwijl dat tot nu toe 1 van 2 was.

Echter wat jij wil, bewijs uitprinten kan dacht ik alleen via het rivm en dat kan ik dus ook nog niet maar heb goede hoop dat het morgen wel kan.
Waar zie jij de doses staan dan? Ik heb alleen een wit scherm met QR code en daaronder bewegende poppetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

GeeEs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Waar zie jij de doses staan dan? Ik heb alleen een wit scherm met QR code en daaronder bewegende poppetjes
Rechtsboven de QR staat een vraagteken, even op drukken ;)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
gws24 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Rechtsboven de QR staat een vraagteken, even op drukken ;)
Ah.. O+ check!
Zie idd dat die bij de EU veel uitgebreider is...

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GeeEs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:01:
[...]

Met als behoorlijk groot verschil dat in jou gele boekje niemand (ongezien) je stempel kan wissen of aanpassen.
Ongezien niet zo makkelijk nee maar uiteindelijk kan 't natuurlijk wel gewoon.
Vooral omdat je de info erachter zelf niet kan lezen.
Dat kan wel. Het dataformaat is gewoon gedocumenteerd. 't is even kutten vergeleken met een app natuurlijk, dat wel.
Waarom is het fout of goed is, dat weet op dat moment niemand. (Als het goed is, want privacy...)
Nee dat geldt dus niet voor de EU codes. De Nederlandse krijg je alleen als 'ie goed is, dwz daar zit beleid bij ingebakken (en de app dient om te verifieren dat er niet mee geklooid is en dat 'ie nog geldig is). De EU versie echter is ook bedoeld voor grensovergangen en heeft dus nul goed/fout ingebakken. Alleen maar gegevens over jou en je status betreffende covid. Het goed/fout is vervolgens aan de controleur om te besluiten.
Bij je boekje is dat heel anders. Daar staat voor jou alswel de scanner/persoon gewoon leesbare data, waarvan je (en de scanner/persoon) (als het goed is) weet of die ergens vereist is... Bijvoorbeeld omdat beleid/regels aangescherpt zijn.
Precies hetzelfde bij de app scanners.
Bij de QR code kan je discussiëren tot je een ons weegt. Als de scanner app zegt "rood", heb je geen discussie, ook al kan het zo zijn dat je volledig voldoet aan de regels.
Als je volledig voldoet aan de regels dan zegt de app dus geen rood. Da's heel simpel. Nogmaals die apps checken of je voldoet aan de regels die het land erachter stelt. Precies hetzelfde als een persoon die je boekje bekijkt, alleen dan geautomatiseerd. En zekerder voor de autoriteiten want zo'n code kun je niet vervalsen (aangezien er een digitale handtekening bij zit), zo'n boekje wel. Dus hoeven ze wellicht minder terughoudend te zijn met toegangsregels.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 07-07-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Met de "info achter de code" bedoel ik realtime verificatie dat ik ergens rood of groen ben, meer een extra feature zegmaar.
Bijvoorbeeld naast de QR code een groen of rood bolletje (of een tabel met jou voorkeurslocaties met de toekomstige scanpoints) met daarachter meteen de check dat je daar vrij baan hebt of (nog) niet.

Er zijn ook diverse codes, met diverse voorwaarden. Geen idee of deze dezelfde waarde hebben of dat je met een halve of hele vaccinatie of zelfs een recovery-only certificaat daar wel of niet naar binnen mag.

Ergens mist nog iets om me helemaal gerust te stellen, maar nogmaals, we gaan het meemaken. Wellicht het gevoel dat je ineens ergens random rood scant en wat dan .. sta je soort wel voor lul en denkt iedereen dat je corona hebt of wappie bent enzo... Ik ben ergens ook wel benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GeeEs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:43:
Met de "info achter de code" bedoel ik realtime verificatie dat ik ergens rood of groen ben, meer een extra feature zegmaar.
Bijvoorbeeld naast de QR code een groen of rood bolletje (of een tabel met jou voorkeurslocaties met de toekomstige scanpoints) met daarachter meteen de check dat je daar vrij baan hebt of (nog) niet.
Ik probeer je al de hele tijd uit te leggen dat je qr code daar niks van weet. Het is gewoon een digitale versie van een boekje met gegevens. Meer niet. Beleid zit niet in de code (vwb de EU code) en niet in de QR-app. Beleid is wat bepaalt of je wel of niet binnen mag. Die code geeft alleen maar gegevens waar beleid vervolgens iets over kan zeggen.

Vergelijk het met je gewone paspoort: daarin staan gegevens wie jij bent, van welk land je burger bent, etc. De immigratiedienst op 't vliegveld waar je aankomt besluit dan aan de hand van hun regels toegepast op jouw gegevens of jij wel of niet het land in mag. Je paspoort kan daar helemaal niks over zeggen, dus een groen vinkje in je paspoort is onmogelijk. Wat wel kan is zelf vantevoren hun regels opzoeken en bedenken of je daaraan voldoet, en dat geldt voor het covid-certificaat ook.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 07-07-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
CyBeR schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:28:

[...]

Nee dat geldt dus niet voor de EU codes. De Nederlandse krijg je alleen als 'ie goed is, dwz daar zit beleid bij ingebakken (en de app dient om te verifieren dat er niet mee geklooid is en dat 'ie nog geldig is). De EU versie echter is ook bedoeld voor grensovergangen en heeft dus nul goed/fout ingebakken. Alleen maar gegevens over jou en je status betreffende covid. Het goed/fout is vervolgens aan de controleur om te besluiten.

[...]
Dus wel beleid? ;)

Ik zie het nu meer als een paspoort dat elke keer een andere pasfoto heeft als ik het opensla... ;)
Zonder "een" scanner app (op een ander toestel?!) zie ik er zelf niks aan en voelt het vreemd.

Ik snap wat je hier bedoelt denk ik, het kan niet achteraf gewijzigd worden?
Maar met een QR code die elke keer random is (voor mijn oog!!) voelt dat dus nog wel zo...

Moet er gewoon aan wennen denk ik :) no worries!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als ik nou zo hard probeer om te zeggen dat er in de EU code geen beleid zit, waar haal jij dan vandaan dat 't dat wel is?
Ik zie het nu meer als een paspoort dat elke keer een andere pasfoto heeft als ik het opensla... ;)
Als de gegevens niet wijzigen (dwz je hebt niet opeens een extra vaccinatie erbij of zo) dan is de EU code zover ik kan zien niet veranderlijk. De NL code wel, die verandert elke paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
CyBeR schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Als ik nou zo hard probeer om te zeggen dat er in de EU code geen beleid zit, waar haal jij dan vandaan dat 't dat wel is?

[...]

Als de gegevens niet wijzigen (dwz je hebt niet opeens een extra vaccinatie erbij of zo) dan is de EU code zover ik kan zien niet veranderlijk. De NL code wel, die verandert elke paar minuten.
Heb het nergens specifiek over de EU code. Ik snap misschien het verschil niet helemaal met de NL versie? Behalve dat er minder data gedeeld mag worden in de NL versie?
Je zegt er zit niet goed of fout ingebakken bij de EU versie? Maar de controleur bepaalt wel goed of fout op basis van je covid status? Dus toch wel goed of fout?
Serieus... Ik mis vast iets?

Het idee dat een code ineens niet geldig is, probeer je dat voor te stellen.
De systemen erachter zijn zonder twijfel op en top... zonder storingen zullen deze draaien en alle status updates direct foutloos verwerken ... :o
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Handig zo'n nummer dat je kan bellen maar dat de hele dag gewoon keihard de verbinding verbreekt met 'bel later terug het is te druk' fijn dat het te druk is laat me maar in de wacht, uurtje, twee uurtjes, ik had wel gewacht... Hopelijk is mijn QR code van paar uur geleden morgenochtend geldig voor mijn non EU bestemming. (Wel europa, ga er van uit dat ze de EU coronacheck app QR codes gewoon kunnen scannen en accepteren, maar zeker weten zou fijner geweest zijn.. sta ik daar, krijg ik te horen keer maar terug, zelfde vliegtuig gaat half uur later terug).

Een volledig certficaat printen met je naam en resultaat etc etc dat gaat niet zeker? Enkel de QR code?

[ Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-07-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:30:
Handig zo'n nummer dat je kan bellen maar dat de hele dag gewoon keihard de verbinding verbreekt met 'bel later terug het is te druk' fijn dat het te druk is laat me maar in de wacht, uurtje, twee uurtjes, ik had wel gewacht... Hopelijk is mijn QR code van paar uur geleden morgenochtend geldig voor mijn non EU bestemming. (Wel europa, ga er van uit dat ze de EU coronacheck app QR codes gewoon kunnen scannen en accepteren, maar zeker weten zou fijner geweest zijn.. sta ik daar, krijg ik te horen keer maar terug, zelfde vliegtuig gaat half uur later terug).

Een volledig certficaat printen met je naam en resultaat etc etc dat gaat niet zeker? Enkel de QR code?
Nou, precies dit dus... :)
Maar schijnbaar is alles OK en hoeven we ons nergens druk over te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag

Alle benodigde informatie die je zoekt staat op het EU printje. Gegevens over de vaccinatie of je eventueel herstel. Het staat ook allemaal in de QR code zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Theebag op 07-07-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Theebag schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:39:
[...]

Alle benodigde informatie die je zoekt staat op het EU printje. Gegevens over de vaccinatie of je eventueel herstel. Het staat ook allemaal in de QR code zelf.
Op het printje staat gewoon je naam geboortedatum etc niet alleen die QR code? (ofwel gewoon de QR plus de QR in plaintext?) Ja dat moet wel voldoende zijn voor mijn bestemming. Die willen 72h van te voren antigeen/pcr of een volledige vaccinatie zien, maar specificeren niet hoe ze dat willen zien. Maar denk niet dat ze mijn roche/flowflex selftestjes meenemen accepteren (terwijl ze in de teststraat exact die 1-2 euro testjes gebruiken en er 50 euro voor rekenen). Als het op het printje zowel in QR als plaintext staat komt dat wel goed, nu nog ff inpakken en printer inkt verwisselen..

[ Voor 10% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-07-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:10:
[...]

Op het printje staat gewoon je naam geboortedatum etc niet alleen die QR code? (ofwel gewoon de QR plus de QR in plaintext?) Ja dat moet wel voldoende zijn voor mijn bestemming. Die willen 72h van te voren antigeen/pcr of een volledige vaccinatie zien, maar specificeren niet hoe ze dat willen zien. Maar denk niet dat ze mijn roche/flowflex selftestjes meenemen accepteren (terwijl ze in de teststraat exact die 1-2 euro testjes gebruiken en er 50 euro voor rekenen). Als het op het printje zowel in QR als plaintext staat komt dat wel goed, nu nog ff inpakken en printer inkt verwisselen..
Ik zou zeggen, log even in met je DigiD en genereer het PDF'je - dan zie je het ;) : https://coronacheck.nl/nl/print/

Van de PCR reistest krijg ook nog een apart document dat wereldwijd wordt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:10:
[...]

Zit in de qr code verwerkt denk ik.
Als ik met de Italiaanse scanner app mijn qr code uit de Nederlandse app check, zie ik een vinkje en direct daaronder mijn volledige naam en geboortedatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Theebag schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:23:
[...]

Ik zou zeggen, log even in met je DigiD en genereer het PDF'je - dan zie je het ;) : https://coronacheck.nl/nl/print/

Van de PCR reistest krijg ook nog een apart document dat wereldwijd wordt geaccepteerd.
Ohja, kan ff pdfje 'printen' om te checken voor ik bij een printer ben, maar zo te horen zit t wel goed, thanks heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

TWeaKLeGeND schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:35:
[...]

Ohja, kan ff pdfje 'printen' om te checken voor ik bij een printer ben, maar zo te horen zit t wel goed, thanks heren
Als ik print kan ik er voor kiezen om naar pdf te printen (windows 10 'microsoft print to pdf') in plaats van mijn printer. Alleen geen idee of dat standaard beschikbaar is of pas als je office hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GeeEs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:22:
[...]

Heb het nergens specifiek over de EU code. Ik snap misschien het verschil niet helemaal met de NL versie? Behalve dat er minder data gedeeld mag worden in de NL versie?
De NL versie is wél een beleidsinstrument, die kun je namelijk alleen hebben als je goed bevonden bent. Dwz je krijgt alleen zo'n code als je aan de voorwaarden (recent getest, gevaccineerd of hersteld) voldoet. De persoon die dat checkt (om te zien of je code nog geldig is en bij jou hoort en niet je buurman) ziet normaal gesproken alleen een groen vinkje, tenzij jij (zonder succes) de boel probeert te belazeren.
Je zegt er zit niet goed of fout ingebakken bij de EU versie? Maar de controleur bepaalt wel goed of fout op basis van je covid status? Dus toch wel goed of fout?
Serieus... Ik mis vast iets?
Je mist de basis van gegevens controleren en toetsen aan de hand van beleid.

Om met de trein te mogen reizen heb je een kaartje nodig. Dat jij dat kaartje gekocht en bij je hebt controleert een conducteur. Het kaartje zelf weet niet of jij in de goede trein zit; er staan alleen wat gegevens op (beginpunt eindpunt), de conducteur moet vervolgens aan de hand van die gegevens en het beleid besluiten of jij inderdaad betaald hebt voor je treinreis. Het kaartje is niet goed of fout totdat het ergens aan getoetst wordt.

Zo is dat ook met die EU code. Er staat alleen in 'ik heb 2x een vaccinatie ontvangen en dat was met X vaccin op Y datum door Z instantie' (gegevens). Dat zegt niks totdat je bij een immigratiebalie (de conducteur) staat die de eis hebben dat je 2x gevaccineerd bent met Moderna door de GGD (het beleid.)
Dat kun je gewoon checken op deze site: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen daar staat precies waar je aan moet voldoen om een land binnen te mogen. Ga er bij niet-EU landen (m.u.v. EU-gelieerd zoals Noorwegen e.d.) maar niet van uit dat ze je code snappen en breng je gele boekje en vaccinatiebewijs van de GGD mee.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 07-07-2021 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
CyBeR schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:00:
[...]

De NL versie is wél een beleidsinstrument, die kun je namelijk alleen hebben als je goed bevonden bent. Dwz je krijgt alleen zo'n code als je aan de voorwaarden (recent getest, gevaccineerd of hersteld) voldoet. De persoon die dat checkt (om te zien of je code nog geldig is en bij jou hoort en niet je buurman) ziet normaal gesproken alleen een groen vinkje, tenzij jij (zonder succes) de boel probeert te belazeren.

[...]

Je mist de basis van gegevens controleren en toetsen aan de hand van beleid.

Om met de trein te mogen reizen heb je een kaartje nodig. Dat jij dat kaartje gekocht en bij je hebt controleert een conducteur. Het kaartje zelf weet niet of jij in de goede trein zit; er staan alleen wat gegevens op (beginpunt eindpunt), de conducteur moet vervolgens aan de hand van die gegevens en het beleid besluiten of jij inderdaad betaald hebt voor je treinreis. Het kaartje is niet goed of fout totdat het ergens aan getoetst wordt.
Het was geen serieuze vraag meer, ik snap het technisch allemaal best. Het klopt gewoon niet en ik vind het een slecht idee.

Het is totaal niet te vergelijken met een treinkaartje.

Je krijgt juist een gratis, maar wel verplicht extra ticket en controle bij je treinkaartje (dat je natuurlijk ook nog moet blijven kopen), waarvan volstrekt onduidelijk is of het straks nog wel geldig is. Zoiets als dat halverwege je reis de NS besluit dat je ineens een paars kaartje met gele stippen moet hebben, anders een boete, of wordt je de trein uitgegooid. Ik heb overigens serieus geen idee wat er gebeurt als je rood scant als je ergens in het buitenland bent, of ergens naar binnen wilt... Maar het idee alleen al is ruk!

Staat letterlijk bij de FAQ. van de app.

"Hoe lang een vaccinatie precies werkzaam is wordt nog onderzocht. Wanneer bekend is hoe lang de bescherming van een vaccinatie werkt, wordt de geldigheid van de QR-code daarop afgestemd. Totdat dit bekend is, is het vaccinatiebewijs onbeperkt geldig."

En dan heb ik het dus nog niet eens over onvermijdelijke storingen in de apps/systemen.
Ja, misschien maak ik me druk om niks... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Ik hoop over 2 weken voor een paar dagen naar Zweden te gaan, met een dagje naar de Åland-eilanden. Ik heb een Janssen-vaccinatie gehad, en tegen die tijd word ik als volledig gevaccineerd beschouwd. Allemaal prima, maar die toenemende besmettingen baren me zorgen. Stel, Nederland kleurt straks weer rood op de kaart... kan dat dan nog roet in het eten gooien? Volgens mij niet, juist vanwege het Covid-certificaat? Zie door de bomen het bos niet meer helemaal... thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
Upquark schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:09:
Ik hoop over 2 weken voor een paar dagen naar Zweden te gaan, met een dagje naar de Åland-eilanden. Ik heb een Janssen-vaccinatie gehad, en tegen die tijd word ik als volledig gevaccineerd beschouwd. Allemaal prima, maar die toenemende besmettingen baren me zorgen. Stel, Nederland kleurt straks weer rood op de kaart... kan dat dan nog roet in het eten gooien? Volgens mij niet, juist vanwege het Covid-certificaat? Zie door de bomen het bos niet meer helemaal... thx.
Net is het nieuws:
Een Europees reisadvies over Nederland, dat binnenkort verwacht wordt, kan volgens demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) nog weleens tegenvallen. Dat heeft de minister woensdagavond gezegd.

Nu kleurt Nederland vooral geel en zelfs deels groen, waardoor er geen grote reisbeperkingen gelden voor Nederlanders. Maar vanwege het snel toenemende aantal coronabesmettingen zou die kleurcode naar rood of zelfs donkerrood kunnen gaan, waardoor Nederlandse reizigers mogelijk eerst in quarantaine moeten in het land van aankomst.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Om hier even op terug te komen. Gisteren eind van de middag nog niks. Om 23.00u nog een keer geprobeerd en toen werd in de app de GGD registratie gevonden en kreeg ik een nieuwe barcode (Moderna 2/2)

Vanochtend was ie ook geregistreerd bij RIVM en kon ik het formulier ook downloaden en printen.

De Italiaanse scanapp 'VerificaC19' geeft op deze trouwens gewoon een groen vinkje 'Certificazione valida'. :)

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 08-07-2021 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:31
hars73 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:30:
[...]

Om hier even op terug te komen. Gisteren eind van de middag nog niks. Om 23.00u nog een keer geprobeerd en toen werd in de app de GGD registratie gevonden en kreeg ik een nieuwe barcode (moderna 2/2)

Vanochtend was ie ook geregistreerd bij RIVM en kon ik het formulier ook downloaden en printen.
Hier bij twee bekende waar het eerst fout stond (Corona gehad + 1 vaccinatie) staat de bij qr code 1 van de 1 sinds vanochtend wel goed na nog een keer te hebben opgehaald.
Dus lijkt er op dat er weer een update geweest aan het systeem.
Nu maar hopen dat Nederlands niet op rood gaat waardoor we alsnog niet op vakantie kunnen/mogen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

InfoTracer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:36:
[...]

Hier bij twee bekende waar het eerst fout stond (Corona gehad + 1 vaccinatie) staat de bij qr code 1 van de 1 sinds vanochtend wel goed na nog een keer te hebben opgehaald.
Dus lijkt er op dat er weer een update geweest aan het systeem.
Nu maar hopen dat Nederlands niet op rood gaat waardoor we alsnog niet op vakantie kunnen/mogen. :(
Wij gaan zaterdag.. vrijdag moet er nog wel even 3x negatief getest worden, maar goed, dat zal wel loslopen. Ik denk dat we nog net op tijd zijn voordat er weer extra maatregelen voor Nederlanders komen vanuit diverse landen. Aan de andere kant, heeft Italie bijvoorbeeld ook nog geen maatregelen genomen tegen mensen uit Spanje. Terwijl Spanje op de ECDC kaart sinds vorige week ook al aardig op rood begint te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb vanochtend opnieuw mijn vaccinatie gegevens opnieuw opgehaald en het lijkt erop dat de besmetting > 180 dagen + vaccinatie nu goed worden opgehaald.

Ik kan de NL QR-code aanmaken.

edit: Mijn vriendin heeft het ook gedaan en werkt nu ook

[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 08-07-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
ulTimaS schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:21:
Ik heb vanochtend opnieuw mijn vaccinatie gegevens opnieuw opgehaald en het lijkt erop dat de besmetting > 180 dagen + vaccinatie nu goed worden opgehaald.

Ik kan de NL QR-code aanmaken.

edit: Mijn vriendin heeft het ook gedaan en werkt nu ook
Wow, ze hebben het eindelijk voor elkaar, ik krijg nu eindelijk ook een nederlandse QR code. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

markisoke schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Wow, ze hebben het eindelijk voor elkaar, ik krijg nu eindelijk ook een nederlandse QR code. _/-\o_
Nu maar hopen dat de computer straks geen "nee" zegt tegen deze Nederlandse QR-code.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
BertV schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Nu maar hopen dat de computer straks geen "nee" zegt tegen deze Nederlandse QR-code.
Ik heb hem al even getest met een andere telefoon als scanner, en geeft netjes groen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

markisoke schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Ik heb hem al even getest met een andere telefoon als scanner, en geeft netjes groen.
"Computer says no"

Ik doelde op de huidige ontwikkelingen rond de kleur-status van nederland.
Laten we hopen dat het over de zomervakantie getild gaat worden.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 16:41
Upquark schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:09:
Jup, zeker wel. De meeste landen stellen gewoon verschillende eisen op basis van de (Europese) kleurcode. Als wij naar rood/donkerrood gaan zal dat in meeste gevallen betekenen dat je zélfs als gevaccineerde alleen mag reizen als het strikt noodzakelijk is (dus geen vakantie) en met een verplichte quarantaine te maken krijgt.

Ik ga zelf naar Frankrijk en heb het daar even opgezocht vanochtend:
Arrivals from "red" countries
If you are vaccinated:

- you can only travel to France if you have pressing grounds for travel. The list of pressing grounds is set out in the certificate of international travel drawn up by the Ministry of the Interior.
- each traveller aged 11 years or older must present a negative PCR or antigenic test taken less than 48 hours before departure.
- you will be tested when you arrive in France.
- you must pledge to self-isolate for 7 days.
- The measures regarding pressing grounds for travel and quarantine which are applicable to vaccinated adults also apply to any minors accompanying them, whether they are vaccinated or not.
EDIT: Zweden lijkt wat milder te zijn en heeft momenteel een uitzondering voor 'volledig gevaccineerden' en EU landen (https://www.folkhalsomynd...ons-for-those-travelling/).
Nu hopen dat daar geen paniekvoetbal komt als wij straks donkerrood zijn :+

[ Voor 9% gewijzigd door The_Admin op 08-07-2021 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Kortom, als ik zo even wat artikelen lees en de grenswaarden bekijk op ReOpen.eu dan kan ik maar één conclusie trekken; ga je ná volgende week donderdag op vakantie (hoi ;w ) heb je grote kans dat je alsnog het haasje bent en in quarantaine moet, gevaccineerd of niet.

https://nos.nl/artikel/23...t-gevolgen-voor-reizigers
https://nos.nl/artikel/23...t-meer-op-vakantie-kunnen
https://www.nu.nl/coronav...dvies-over-nederland.html

Vooral de laatste is wel tekenend;
De Europese gezondheidsdienst ECDC baseert de kleurcodes van alle EU-lidstaten op onder meer het gemiddelde aantal positieve tests van de afgelopen veertien dagen. Die kaart wordt iedere donderdag bijgewerkt.

De Jonge verwacht dat de eerstvolgende update nog geen gevolgen heeft voor Nederland, maar die daarop waarschijnlijk wel.
Vandaag zitten we waarschijnlijk nog goed, maar volgende week donderdag niet meer (daar er naar 14-daagse gemiddeldes wordt gekeken). Voor de beeldvorming, het % positieve tests gaat naar donkerrood bij >4%. Wij zaten gisteren op 8,1%.

Gemiddelde aantal besmettingen per 100.000 inwoners stond maandag op 5,6, gisteren op 9,5.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Admin op 08-07-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Dank voor je bericht. Verder gezocht, en ik zie voor Zweden en Finland dat dergelijke beperkingen er op dit moment niet zijn: als je volledig gevaccineerd bent én je bent EU-bewoner, dan mag je gewoon het land in. Maar goed, als rood straks donkerrood wordt, dan moet ik het nog maar zien.

/edit: wat jij in je edit al zei dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Upquark op 08-07-2021 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
The_Admin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:14:

Vandaag zitten we waarschijnlijk nog goed, maar volgende week donderdag niet meer (daar er naar 14-daagse gemiddeldes wordt gekeken). Voor de beeldvorming, het % positieve tests gaat naar donkerrood bij >4%. Wij zaten gisteren op 8,1%.
Dus als ik het goed begrijp moeten we vooral mensen oproepen om zicht te laten testen die geen corona hebben :7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
LordSinclair schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moeten we vooral mensen oproepen om zicht te laten testen die geen corona hebben :7
Jup, 2x daags testen allemaal _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funrider
Een paar weken voor de vakantie toch weer stress of we kunnen gaan en landen gaan eisen dat we in quarantaine moeten / testen ondanks volledige gevaccineerd + 2 weken na 2e prik of zelfs niet welkom zijn (gebied/land met zeer hoog risico variant - Delta). Hoop zo dat de overheid nu eindelijk beseft dat het menens is en eerdere versoepelingen qua openen kroegen, discotheken en binnen eten in restaurants terwijl jongeren en ook nog veel 30ers, 40ers nog maar 1 prik hebben gehad. Ik hoop zo dat ze het volgende gaan doen om nog iets de (gezondheid en reisbeperkings) schade te beperkingen:

- Discotheken/Kroegen dicht
- Restaurant alleen buiten eten
- Mondneusmaskers alleen FFP2 (the real deal zoals ook in Duitsland, Oostenrijk) in openbare binnen ruimtes
- Beperking aantal mensen binnen
- Verplicht testen bij aankomst zeker vluchten uit oranje/rode gebieden (Portugal, Spanje) en direct in quarantaine als positief getest. Niet toestaan dat mensen afreizen naar oranje/rode gebieden (denk aan recente studenten/jongeren die naar Spanje, Portugal zijn gegaan en mee naar huis namen).
- Persoons vluchten tussen landen als UK tijdelijk verbieden (als dat al niet geval is)

Duitsland:
Overigens als ik bekijk wat de Duitsers aangeven (die behoorlijk streng zijn) lijken ze nog wel EU burgers uit hoog risico gebied toe te staan zonder quarantaine mits volledig gevaccineerd (en 14 dagen na 2e prik) volgens mij moet je wel zowel bij 'risico gebied' en hoog risico gebied' dit formulier ook invullen. Daarnaast op doorreis: verlaten Duitsland binnen 24 uur geeft ook de mogelijkheid door het land te reizen.

Als we echter op de 'areas of variant of concern' terecht komen (waar ook UK op staat) dan moet je 14 dagen in quarantaine ook al ben je volledig gevaccineerd en 14 dagen na je 2e prik. De laatste update is van maandag 5 juli dus waarschijnlijk iedere maandag vernieuwd :'(

Overigens staat Spanje die nu deels rood (en oranje) kleurt op ECDC kaart dus risico gebied niet op 'areas of variant of concern' bij de Duitse overheid en Portugal stond daarop maar is eraf gehaald en staat op hoog risico gebied.

Oostenrijk:
Momenteel staan we hier nog op Appendix 1 (groene lijst), mochten we op de virus variant lijst komen met UK (overigens Spanje en Portugal staan hier niet op) dan lijkt het erop dat je zelfs niet het land in mag komen als je niet een Oostenrijkse burger hebt of een grondige reden hebt dat je het land in moet :'( Er lijkt geen optie tussen te zitten qua risico gebied of hoog risico gebied dus dan komen we denk ik als toerist nog steeds binnen alleen moet je dan misschien ook weer een pre-travel clearance formulier vooraf invullen. Bron, bron 2

[ Voor 72% gewijzigd door funrider op 08-07-2021 14:00 . Reden: aanvulling Duitsland en Oostenrijk ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeEs
Dan kan je net zo goed thuisblijven toch? ;)
Ik zou sowieso al niet naar een land afreizen waar ik bij aankomst mogelijk 2 weken in quarantaine moet. Waarom zou je dat willen...
Daarbij... Als je nu net een geldige QR hebt... Zou je wel haast wel gek zijn om je nog vrijwillig te laten testen (als je geen klachten hebt!). Straks ben je positief, gaat je code meteen op rood. Toedeledokie... sta je daar... Met je ticket en je koffers... je kan/mag dan geen kant meer op?!
Als je wel klachten hebt of krijgt, moet je sowieso al in quarantaine en ga je niet op vakantie. Dus dan maakt het niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
The_Admin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Jup, 2x daags testen allemaal _/-\o_
Hoe goed dit ook zou zijn... (Zelf ben ik een aantal maanden geleden bij toeval positief a-symptomatisch getest)...
Geen weldenkend mens met een nu geldige QR (en mogelijk al een boeking en tickets) gaat dit nog doen vermoed ik.
Je zet daarmee alles weer op het spel... :o 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
Je kunt natuurlijk twee weken voor die vakantie hier in Nederland al in quarantaine gaan, dan kom je zo'n test wel door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Kortom, als ik zo even wat artikelen lees en de grenswaarden bekijk op ReOpen.eu dan kan ik maar één conclusie trekken; ga je ná volgende week donderdag op vakantie (hoi ;w ) heb je grote kans dat je alsnog het haasje bent en in quarantaine moet, gevaccineerd of niet.
Ik ga ook na volgende week donderdag naar Frankrijk, zie het even zwaar in. Bedankt feestgangers zullen we maar zeggen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Slasher schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Ik ga ook na volgende week donderdag naar Frankrijk, zie het even zwaar in. Bedankt feestgangers zullen we maar zeggen.
Don't blame it on the sheep. }:O

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Handig zo'n rood kruisje of groen vinkje, maar is er een Android app die de ruwe data laat zien die in de QR code zit? Heb even gezocht in de store en XDA maar kom zo snel niets tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Wij gaan over anderhalve week 12 dagen naar Denemarken. We hebben in April.Corona gehad en we zijn gevaccineerd. De kinderen zagen uit naar hun eerste echte uitje sinds tijden.ze sparen al een jaar voor Legoland (wij betalen uiteraard maar dat weten ze nog niet) Ik vrees echter dat er niets van terecht gaat komen en er een quarantaine plicht gaat komen voor Nederlanders.

Echt doodzonde wat er nu gebeurt...we gooien alles in één weekje de prullenbak in. Dansen met Jansen is werkelijk waar iets ongelooflijks. Beleid ten koste van de gezondheid van onze jeugd. Ik mag toch aannemen dat onze clown in het demissionair kabinet zijn conclusies trekt...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
wian schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:01:
Handig zo'n rood kruisje of groen vinkje, maar is er een Android app die de ruwe data laat zien die in de QR code zit? Heb even gezocht in de store en XDA maar kom zo snel niets tegen.
Klik eens op het vraagteken rechts boven de code.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Slasher schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Ik ga over ander halve week, ik denk dat ik het op me buik kan schrijven.
Dan maar een camping in Nederland 2 weken....ik was er al bang voor.

Mijn coronacheckapp is niet volledig en werkt niet, en nu de cijfers helpen ook al niet mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Cobb schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Klik eens op het vraagteken rechts boven de code.
Thanks, maar de officiele app scanned alleen NL QR codes, ik wil graag DGC QR codes kunnen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

wian schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Thanks, maar de officiele app scanned alleen NL QR codes, ik wil graag DGC QR codes kunnen uitlezen.
covidcheck.lu, de Luxemburgse checker laat alle info zien. Maar dit staat gelijk aan de info die onder het info-vraagtekentje zit of de papieren versie als extra info naast de QR code staat.

Voor mijzelf ben ik een beetje tussen wal en schip geraakt. Helaas werkte m'n plan om een herstelbewijs te printen niet.
Ik ben meer dan 180 dagen geleden positief getest, als ik een herstelbewijs probeer te maken kan dit niet omdat het te lang geleden is.

Maar omdat ik ben hersteld, heb ik wel 1 Pfizer prik gekregen.

Helaas zegt Finland dat je je vaccinatie van Pfizer pas na 2 prikken hebt afgerond.

Of met uitzondering:
You have a certificate that you have been infected by coronavirus disease and have received at least one dose of a coronavirus vaccine. When at least one week has passed from your coronavirus vaccine, you will be seen as a passenger with a full series of vaccines.

Maar omdat ik dus dat herstelbewijs niet kan printen, gaat dit dus niet op.

-O-

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
kKaltUu schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:57:
[...]

covidcheck.lu, de Luxemburgse checker laat alle info zien. Maar dit staat gelijk aan de info die onder het info-vraagtekentje zit of de papieren versie als extra info naast de QR code staat.

Voor mijzelf ben ik een beetje tussen wal en schip geraakt. Helaas werkte m'n plan om een herstelbewijs te printen niet.
Ik ben meer dan 180 dagen geleden positief getest, als ik een herstelbewijs probeer te maken kan dit niet omdat het te lang geleden is.

Helaas zegt Finland dat je je vaccinatie van Pfizer pas na 2 prikken hebt afgerond.

Of met uitzondering:
You have a certificate that you have been infected by coronavirus disease and have received at least one dose of a coronavirus vaccine. When at least one week has passed from your coronavirus vaccine, you will be seen as a passenger with a full series of vaccines.

-O-
Als het goed is zou deze combo sinds vandaag moeten werken, in ieder geval bij mij en ook bij andere Tweakers werkt 1 prik + >180 dagen geleden besmetting nu. Hier heb je geen herstelbewijs voor nodig (deze krijg je ook niet, want je besmetting is meer dan 180 dagen geleden).

[ Voor 3% gewijzigd door markisoke op 08-07-2021 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mektheb schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Ik ga over ander halve week, ik denk dat ik het op me buik kan schrijven.
Dan maar een camping in Nederland 2 weken....ik was er al bang voor.

Mijn coronacheckapp is niet volledig en werkt niet, en nu de cijfers helpen ook al niet mee :+
Ik ga deze site in de gaten houden: https://www.frankrijk.nl/...nkrijk-nieuws-reisadvies/

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr

Gemiddelde aantal besmettingen per 100.000 inwoners stond maandag op 5,6, gisteren op 9,5.
Klopt niet helemaal.
We hebben blijkbaar 1,3% doorgegeven aan het CDEC, want dat getal zie ik terug in de ruwe data.

Zou ook eerlijker zijn de TVT negatieve testen mee te tellen, aangezien die positieve testen ook meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27

ultimateharry

Team Slayer:-)

renedr schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:55:
[...]

Klopt niet helemaal.
We hebben blijkbaar 1,3% doorgegeven aan het CDEC, want dat getal zie ik terug in de ruwe data.

Zou ook eerlijker zijn de TVT negatieve testen mee te tellen, aangezien die positieve testen ook meetellen.
TVT moet je hier eigenlijk helemaal buiten laten, is a-select, eigenlijk screening. Dan ga je appels met peren vergelijken als je een indicatie / benchmark voor verspreiding wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
[...]

Of met uitzondering:

-O-
Overleg eens met je huisarts. Laat een printje zien van je GGD mail waarin staat dat jij positief was gestets en laat daar een stempel opzetten van je huisarts. Als hij dat niet wil doen dan kun je proberen op reis te gaan met het printje . Er is nergens vastgelegd hoe een herstel bewijs er uit moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
[...]

Of met uitzondering:

-O-

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
ultimateharry schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:06:
[...]

TVT moet je hier eigenlijk helemaal buiten laten, is a-select, eigenlijk screening. Dan ga je appels met peren vergelijken als je een indicatie / benchmark voor verspreiding wil hebben.
Om die reden is Denemarken al enige tijd groen
Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste

Let op:
De godwin argumentatie komt geregeld langs. Lees hier waarom dat ongepast is.

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Dit topic gaat over het vaccinpaspoort, waarmee bijvoorbeeld reizen in de EU eerder of anders mogelijk gemaakt kan worden. De 'Coronapas', het testbewijs, is echt iets anders en is hier dus offtopic, maar kan goed in De Coronapas in Nederland.