Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Guzanni schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:28:
Geen vertrouwen in die coronacheck app. Ik ben 6 januari positief getest, 21 juni Moderna geprikt. Staat overal netjes aangegeven, tevens heb ik zelf aangegeven al corona te hebben gehad bij het maken van de afspraak.
Maar ik krijg maar geen QR code voor NL. Bij internationaal staat er inderdaad 1 van 2, lees dan op Twitter dat je een bepaald nummer moet bellen, maar dan sta je anderhalf uur in de wacht en niemand die je kan spreken.
Herstelbewijs kan ik sinds vandaag ophalen en dan verandert de 1 van 2 naar 1 van 1 bij internationaal.
Maar hij maakt nog steeds veen QR code aan voor NL, alleen een herstelverklaring die geldig is tot 5 juli..
Zelfde probleem hier, 31 december 2020 positief en 15 juni vaccinatie. Verschillende telefonnummers gebeld:

- CoronaCheck app telefoonnummer gebeld (0800 1421) -> Door drukte nemen ze geen telefoon meer aan
- Algemene corona lijn gebeld (0800 1351) -> Gaf mij het telefoon nummer van GGD Drenthe mee
- GGD Drenthe (0592 709709) -> Daar stond de positieve test + vaccinatie goed geregistreerd hij gaf mij het nieuwe telefoonnummer mee voor de problemen in de app voor het ophalen van de juiste gegevens.
- 0800 5090 -> Sta nu al een half uur in de wacht, ik denk dat ze het druk hebben 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 02-07-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:00
@Guzanni en @ulTimaS staat er bij de QR code voor NL niet Vaccinatie én Herstelbewijs? Het is wat onduidelijk maar weet dat diegene zonder vaccinatie hier alléén Herstelbewijs hebben staan. Ik ga er daarmee vanuit dat de QR geldig blijft na afloop herstelbewijs, maar als je het toch gaat checken bij de instanties.. ik ben benieuwd naar hun antwoord :)

Edit: ah, jullie herstelverklaring is ouder dan 6 maanden begrijp ik.. andere situatie die als nog een QR zou moeten geven maar dat dus niet doet. Ben benieuwd wat ze zeggen!

[ Voor 18% gewijzigd door Tha-PC-Legend op 02-07-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

We zijn weer een stap verder. Nu te zien op https://coronacheck.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjSFaQ_AbB8FrJnNSZGmH_liPNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2opfMImIyxh80cNVWH3kucq.jpg?f=fotoalbum_large

nu hopen dat het snel gefixed is.

edit: nu weer weg op de site 8)7 en het werkt nog steeds niet.

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 02-07-2021 13:56 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Banix schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Bizar wel. Ik zit al op 20+ dagen dus misschien dat dat het is. Het meest vreemde is echter dat op alle Italiaanse sites staat dat het 2 prikken + 15 dagen is. Voor de zekerheid zou ik me wel laten testen iig.

Ikzelf krijg ruim twee weken voor vertrek mijn tweede prik. Dus ik zit wat dat betreft sowieso goed.
Update nu ik ook op 15 dagen zit: groene vink. Ondanks dat mijn "papieren" QR code duidelijk 1/2 aangeeft (in de coronacheck app staat 2/2). Volgens alle bronnen heb ik wel twee vaccinaties nodig.

Overigens, heb voor de grap weer een nieuwe QR code in de app aangemaakt nadat ie gisteren op 2/2 stond: hij staat nu weer correct op 1/2

[ Voor 10% gewijzigd door Pauperesk op 02-07-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
spartacusNLD schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:06:
We zijn weer een stap verder. Nu te zien op https://coronacheck.nl

[Afbeelding]

nu hopen dat het snel gefixed is.

edit: nu weer weg op de site 8)7 en het werkt nog steeds niet.
Ik snap het niet helemaal. Via de GGD kun je überhaupt geen negatieve test voor op reis krijgen toch? Althans zo staat het op hun website en is alleen testenvoorjereis.nl hiervoor beschikbaar (ook al is er niets beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

dangerousp schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:13:
[...]
Ik snap het niet helemaal. Via de GGD kun je überhaupt geen negatieve test voor op reis krijgen toch? Althans zo staat het op hun website en is alleen testenvoorjereis.nl hiervoor beschikbaar (ook al is er niets beschikbaar)
Ik heb het ook geregeld via testenvoorjereis.nl en dat gaat o.a. ook via de GGD. Ik heb woensdag direct voor een afspraak gebeld en kon op een GGD locatie terecht. Ik wil zondag namelijk vliegen.

Ik heb een negatieve uitslag staan op coronatest.nl en die zou dus binnen 4 uur na uitslag ook in de CoronaCheck app moeten komen. En daar gaat het nu mis. Zie: https://www.ad.nl/binnenl...r-in-corona-app~a25a7b96/

Ik zag deze chaos al aankomen en kon gelukkig vanmiddag nog terecht bij een health check center in de buurt voor een sneltest met certificaat. Dan komt het sowieso goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0n3G3EE1Njd-Cekh4EvysN80Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlwJvocRW4AwabuMD4zI2hOg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 02-07-2021 14:20 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:45

BioHazard

*\o/*

Wat een puinhoop is het ook. Mijn moeder heeft een geldige nederlandse QR code, en dus 2/2 vaccinaties met Moderna verwerkt. Mijn moeder is ná mij geweest, bij hetzelfde vaccinatie centrum (mid juni).

Ik heb ondertussen nog steeds geen 2e vaccinatie vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ierland is op dit moment het enige EU land waar een DCC app nog niet actief is, blijkbaar hebben inkomende reizigers uit andere EU landen ook problemen om de app in te laten scannen bij aankomst.

Ryanair (uit Ierland, grootste vervoerder op het vliegveld in Dublin) - is er niet blij mee, op de typische Ryanair manier.

https://www.twitter.com/ittn_ie/status/1410936011027320837

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5SmzO2XwAAlHLC.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door El Jefe op 02-07-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

ulTimaS schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Zelfde probleem hier, 31 december 2020 positief en 15 juni vaccinatie. Verschillende telefonnummers gebeld:

- CoronaCheck app telefoonnummer gebeld (0800 1421) -> Door drukte nemen ze geen telefoon meer aan
- Algemene corona lijn gebeld (0800 1351) -> Gaf mij het telefoon nummer van GGD Drenthe mee
- GGD Drenthe (0592 709709) -> Daar stond de positieve test + vaccinatie goed geregistreerd hij gaf mij het nieuwe telefoonnummer mee voor de problemen in de app voor het ophalen van de juiste gegevens.
- 0800 5090 -> Sta nu al een half uur in de wacht, ik denk dat ze het druk hebben 8)7
Na 45 min. heb ik maar opgehangen. Iets later weer geprobeerd en na een uur maar weer opgehangen, ik wacht het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Welp, ik heb nu een NL qr code van een negatieve test die door iedereen met mijn initialen die geboren is in oktober gebruikt kan worden dit weekend want d'r staat geen geboortedag in :?

EDit blijkbaar is dat normaal aldus de uitleg in de scanner app. Te weinig mensen met mijn details?

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 02-07-2021 15:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:36
renedr schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:06:
[...]
Ik denk dat we nu voor de zekerheid een gratis GGD test laten uitvoeren de dag voor vertrek..
Krijg je daar analoog bewijs van mee of ben je dan nog steeds afhankelijk van de app?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
ijdod schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:20:
@renedr er is meerdere keren in het nieuws geweest dat die site vaak achterloopt. Er is je al meerdere keren op de formele italiaanse overheidswebsites gewezen. Prima dat je dan je eigen plan wil trekken, maar waarom blijf je hier om bevestiging vragen?
Maar je ziet toch dat de officiele(?) Italiaanse scanner app een groen vinkje geeft na 1 Pfizer vaccin.
Als ik de berichten moet geloven, gebruikt de douane die app om QR codes te scannen.

Vanuit onze accomodatie kreeg ik de reactie: zodra die app groen is, kun je zonder test hierheen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:36
CyBeR schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:32:
Welp, ik heb nu een NL qr code van een negatieve test die door iedereen met mijn initialen die geboren is in oktober gebruikt kan worden dit weekend want d'r staat geen geboortedag in :?

EDit blijkbaar is dat normaal aldus de uitleg in de scanner app. Te weinig mensen met mijn details?
Ik vrees voor een uitwisseling van QR codes op marktplaats op deze manier.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

CyBeR schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:32:

Volgens mij geeft de code (bij gebruik van de app) vrij willekeurig een streepje bij 1 van de 4 categorieën:
- initiaal voornaam
- initiaal achternaam
- geboortedag
- geboortemaand

Bij mij staat er bijvoorbeeld een streepje bij Achternaam. Ik heb ook een 'papieren' (PDF) code gegenereerd en dan zie ik wel alle categorieën bij het scannen.
TimDJ schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Ik vrees voor een uitwisseling van QR codes op marktplaats op deze manier.
De app bevat ook een animatie van een fietser en de code is maar een aantal minuten geldig, bij het uitwisselen van een screenshot of op een andere manier faken moet je daar (naast kloppende ID-kenmerken) ook rekening mee houden.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
TimDJ schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:43:
[...]

Krijg je daar analoog bewijs van mee of ben je dan nog steeds afhankelijk van de app?
Ik weet het allemaal niet meer :+
Maar vrienden van ons zijn vandaag aangekomen in Italie, zonder test en zonder vaccinatie. Geen problemen ondervonden

[ Voor 19% gewijzigd door renedr op 02-07-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tourniquet schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:16:
[...]

De app bevat ook een animatie van een fietser en de code is maar een aantal minuten geldig, bij het uitwisselen van een screenshot of op een andere manier faken moet je daar (naast kloppende ID-kenmerken) ook rekening mee houden.
Code is 24 uur geldig.

Eärendil in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

[ Voor 11% gewijzigd door Wolly op 02-07-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03:44
Ik heb enkele maanden geleden mijn vaccinatie in Dubai gekregen (Pfizer), maar nu zou ik ook graag een EU certificaat willen. Ik lees op https://ec.europa.eu/comm...r/detail/en/QANDA_21_2781 dat dit mogelijk zou moeten zijn:
EU citizens who were vaccinated in a non-EU country can request the EU Digital COVID Certificate from the Member State of their nationality or residence. The EU Digital COVID Certificate will be issued, if there is a reliable proof of vaccination and if the structure of the health system allows for it. For further information, please address your Member State of nationality or residence.
Ik zie echter nergens hoe ik dit in Nederland geregeld zou kunnen krijgen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wolly schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Code is 24 uur geldig.
De QR-code die de app genereert verandert elke paar minuten. Als je een screenshot maakt van een geldige code en die na een minuut of 3-4 scant, levert dat een rood scherm op.

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 02-07-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tourniquet schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:21:
[...]

De QR-code die de app genereert verandert elke paar minuten. Als je een screenshot maakt van een geldige code en die na een minuut of 3-4 scant, levert dat een rood scherm op.
Ik denk dat ik het misverstand al begrijp, ik bedoel bij Testen voor ToegAng is de code 24 uur geldig. Zie de gelinkte json in mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wolly schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Ik denk dat ik het misverstand al begrijp, ik bedoel bij Testen voor ToegAng is de code 24 uur geldig. Zie de gelinkte json in mijn vorige post.
Vreemd, want hier staat dat een testuitslag 40 uur geldig is:
https://coronacheck.nl/nl...meerdere-keren-gebruiken/

Dat de QR-code na een paar minuten wijzigt en een oude code dan een rood scherm geeft heb ik zelf uitgetest (ik heb een QR-code na vaccinatie).

edit: misschien is er verschil tussen de Nederlandse QR-code en Internationale QR-code. Dit topic gaat natuurlijk over het EU-paspoort maar ik reageerde op posts die gingen over de NL-code. :P Zojuist een screenshot gemaakt van mijn Internationale code, zal eens kijken of die over 5 minuten nog een groen vinkje oplevert.

edit2: screenshot gemaakt van de Internationale-code om 16:36 en zowel de Luxemburgse als Italiaanse scan-app geven om 16:44 nog een groen vinkje. Daar lijkt dus - in tegenstelling tot de NL-code - geen snelle vervaltijd te zijn van de code. Is wel op basis van volledige vaccinatie, niet op basis van een test.

[ Voor 35% gewijzigd door Tourniquet op 02-07-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Voor de mensen die willen reizen de komende paar dagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPhYSkegFiWzwg0Z1M5V6N_A7YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzd79wSPIYomCfteo9amouvq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
spartacusNLD schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:04:

[Afbeelding]
Lastig als je in Maastricht woont en met de auto naar het zuiden wilde gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Wolly schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:07:
[...]
Lastig als je in Maastricht woont en met de auto naar het zuiden wilde gaan :+
:9 Echt he. het is dus voor nu alleen voor de mensen op schiphol geregeld. Als je als pleb naar Maastricht of Eindhoven gaat had je maar meer moeten betalen :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:16
spartacusNLD schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:04:

[Afbeelding]
400 klinkt wel erg weinig. Hier (ik & vriendin, dat is dus al 0,5% :+) hebben we er helaas ook last van. Gisteren met een PCR test getest, gisteravond keurig de uitslag maar nog geen QR code helaas. Nu gaan we morgen pas naar Frankrijk, dus we kunnen gelukkig nog wel even wachten, maar als het morgenochtend nog niet werkt gaan we maar een commerciële antigeentest halen.

Dat is even zuur en jammer dat het niet werkt, andere kant was het ook wel een extraatje dat het gratis zou zijn.

Voor anderen: voucher ‘REIZEN15’ bij spoedtest.nl levert 15% korting op zodat een antigeentest nog ‘maar’ €33 kost…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

RobbertC schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:54:
[...]

400 klinkt wel erg weinig. Hier (ik & vriendin, dat is dus al 0,5% :+) hebben we er helaas ook last van. Gisteren met een PCR test getest, gisteravond keurig de uitslag maar nog geen QR code helaas. Nu gaan we morgen pas naar Frankrijk, dus we kunnen gelukkig nog wel even wachten, maar als het morgenochtend nog niet werkt gaan we maar een commerciële antigeentest halen.

Dat is even zuur en jammer dat het niet werkt, andere kant was het ook wel een extraatje dat het gratis zou zijn.

Voor anderen: voucher ‘REIZEN15’ bij spoedtest.nl levert 15% korting op zodat een antigeentest nog ‘maar’ €33 kost…
Ja, ik had als back-up nog een gratis sneltest van sunweb. vanmiddag die sneltest gedaan. 20 min later het certificaat in de mailbox. Daar kan de GGD wat van leren. Ik kan dus zondag vliegen. Scheelt een hoop stress. Want ik ga er niet vanuit dat de GGD dat dit weekend nog gaat fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:16
spartacusNLD schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:55:
[...]

Ja, ik had als back-up nog een gratis sneltest van sunweb. vanmiddag die sneltest gedaan. 20 min later het certificaat in de mailbox. Daar kan de GGD wat van leren. Ik kan dus zondag vliegen. Scheelt een hoop stress. Want ik ga er niet vanuit dat de GGD dat dit weekend nog gaat fixen.
Nu probeer ik het net nog eens in de app en ineens kan ik een QR code aanmaken! Hopelijk is het probleem voor iedereen opgelost :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:45

BioHazard

*\o/*

Verdomme, ben er echt helemaal klaar mee. Ben volledig gevaccineerd, en na weken laat de app nog steeds alleen de eerste prik zien. Gebeld met 0800 5090 (GGD), en na 2 uur in de wachtrij gestaan te hebben, wist meneer me te vertellen dat alles in orde was. De 2e prik stond erbij. Vervolgens zeg ik, ik zie er maar één in de app, met de datum van mn eerste prik. GGD en RVIM laten in Coronacheck alleen de eerste prik zien.

Zo ook Mijn RIVM, één prik maar.

Vervolgens ging hij nog wat nakijken, of ik even aan de lijn wilde blijven. En toen werd de verbinding verbroken. Ik vertrek morgen naar oa Oostenrijk en Italie op de motor, en ze zoeken het maar lekker uit. Ik ga gewoon. Ik probeer alles goed te doen, maar als het zo moet, dan laat maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

RobbertC schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:01:
[...]

Nu probeer ik het net nog eens in de app en ineens kan ik een QR code aanmaken! Hopelijk is het probleem voor iedereen opgelost :)
jup hier ook *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
MelvinW schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:19:
Ik heb enkele maanden geleden mijn vaccinatie in Dubai gekregen (Pfizer), maar nu zou ik ook graag een EU certificaat willen. Ik lees op https://ec.europa.eu/comm...r/detail/en/QANDA_21_2781 dat dit mogelijk zou moeten zijn:

[...]

Ik zie echter nergens hoe ik dit in Nederland geregeld zou kunnen krijgen. Iemand een idee?
Ik meen me te herinneren dat in de FAQ op Rijksoverheid.nl vermeld stond dat dit nog uitgewerkt wordt. Echter kijkende naar hoe de uitrol tot nu toe verloopt zou ik niet m'n adem inhouden voor een registratie mogelijkheid voor het eind van de zomer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:03
*knip* zonder enig onderbouwing zijn dit slechts ongefundeerde verdachtmakingen en stemmingmakerij en dat is inderdaad niet de bedoeling, net als het toepassend van een hellend vlak argument

[ Voor 106% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2021 19:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:01
*knip* liever een tr de volgende keer

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2021 19:21 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:35
In de retorica noemen we wat jij doet een “hellend vlak” argumentatie. En dat valt onder de drogredenaties.

Er is geen enkele noodzaak om de punten die jij noemt op te nemen in een QR code die je toegang geeft tot een locatie. Simpelweg omdat je met een te hoog BMI, bloeddruk, etc. in de basis enkel jezelf hebt. Ben je echter besmet met Covid dan heb je daar potentieel de complete drukke kroeg waar je naartoe gaat mee.

Niemand dwingt je om je te laten vaccineren. Als je toegang wilt kun je er ook voor kiezen om een test te doen. Het enige dat men wil bereiken is dat we het aantal besmettingen laag houden.

[ Voor 54% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2021 19:22 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
tobitronics schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:22:
[...]

Ik meen me te herinneren dat in de FAQ op Rijksoverheid.nl vermeld stond dat dit nog uitgewerkt wordt. Echter kijkende naar hoe de uitrol tot nu toe verloopt zou ik niet m'n adem inhouden voor een registratie mogelijkheid voor het eind van de zomer...
Ik heb een e-mailadres van het RIVM gekregen waar ik nu mijn vaccinatiebewijs van Dubai naar toe kan sturen en dan zouden ze het in orde maken. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
MelvinW schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:15:
[...]

Ik heb een e-mailadres van het RIVM gekregen waar ik nu mijn vaccinatiebewijs van Dubai naar toe kan sturen en dan zouden ze het in orde maken. Ik ben benieuwd.
Interessant, houd ons even op de hoogte over hoe het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeR schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 03:28:
Hm, blijkbaar heb ik nu een EU QR code die overal groen geeft want 2/2 doses. Ik heb er toch echt nog maar 1 gehad :P Valt me wel op dat de CoronaCheck app nu GGD én RIVM herkent dus ws is 't 1+1 = 2? Hij geeft me alleen geen NL code.
Inmiddels (correct) gereverteerd naar 1 uit 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Guzanni schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:28:
Geen vertrouwen in die coronacheck app. Ik ben 6 januari positief getest, 21 juni Moderna geprikt. Staat overal netjes aangegeven, tevens heb ik zelf aangegeven al corona te hebben gehad bij het maken van de afspraak.
Maar ik krijg maar geen QR code voor NL. Bij internationaal staat er inderdaad 1 van 2, lees dan op Twitter dat je een bepaald nummer moet bellen, maar dan sta je anderhalf uur in de wacht en niemand die je kan spreken.
Herstelbewijs kan ik sinds vandaag ophalen en dan verandert de 1 van 2 naar 1 van 1 bij internationaal.
Maar hij maakt nog steeds geen QR code aan voor NL, alleen een herstelverklaring die geldig is tot 5 juli..
Hier werkte het om info nogmaals op te halen in de app. Toen werd alles bijgewerkt. Nationale qr code werkte en bij internationaal kwam 1 van 1 te staan. (Herstelbewijs aanmaken werkte niet, daarna dus vaccinatiebewijs opnieuw aangemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
CyBeR schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 00:51:
[...]

Inmiddels (correct) gereverteerd naar 1 uit 2.
Klopt, hier ook, en toch scoor ik bij de Italiaanse scanner app, nog altijd “valid vaccination” :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
kaassouffle schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Hier werkte het om info nogmaals op te halen in de app. Toen werd alles bijgewerkt. Nationale qr code werkte en bij internationaal kwam 1 van 1 te staan. (Herstelbewijs aanmaken werkte niet, daarna dus vaccinatiebewijs opnieuw aangemaakt)
Ik denk dat ik dat al 100x heb gedaan, helpt bij mij helaas niet.

Dit is een mooie opsomming van wat er aan de hand is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wB94xmhUguGZMKpFwDwCntZcsgg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yQInmElKeyObWvYZiN73Ytft.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Guzanni op 03-07-2021 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Ik begin het spoor echt bijster te raken, maar mijn groene vinkje in de scanner app van Italie blijft groen. Ook na de aanpassing naar 1 van 2 dosis in de QR code.

Dit zou hiermee kloppen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWsAfUj1hdThG9-K3AcgsiGoC9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKkD1EHePkXzzmyzSTXDJ2s1.jpg?f=fotoalbum_large

Maar op officiële websites in Italië is het niet terug te vinden.

Andere Italië gangers met maar 1 prik?

[ Voor 73% gewijzigd door renedr op 03-07-2021 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Ik ben rond. Zowel mijn vaccinatie bewijs (1 prik) als mijn herstel bewijs staan er nu in.
Zolang er nog geen booster shots worden verlangd voor een nieuwe variant, zitten wij hier goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Cobb op 03-07-2021 18:28 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:14

ultimateharry

Team Slayer:-)

renedr schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:22:
Ik begin het spoor echt bijster te raken, maar mijn groene vinkje in de scanner app van Italie blijft groen. Ook na de aanpassing naar 1 van 2 dosis in de QR code.

Dit zou hiermee kloppen:

[Afbeelding]

Op de officiële site van het Italiaanse bureau voor toerisme stellen ze toch echt “completed vaccination cycle”: https://www.salute.gov.it...onavirus&menu=vuoto&tab=3

Misschien dat de praktijk wat minder streng is, en dat de app niet helemaal lekker werkt op dit moment?

Ik heb overigens nog steeds 2/2 bij 1 prik.
Als ik richting Italië ga overigens 10 dagen de 2e.

[ Voor 4% gewijzigd door ultimateharry op 03-07-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
MelvinW schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:15:
[...]

Heb je dit e-mailadres ook voor mij toevallig? Vriend van mij die heeft zijn prik in de USA gehad en wil dit ook laten aanpassen voor de app. Mag ook via DM. Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
De Italiaanse app is minder dan een dag geleden ge-update, wellicht dat ze dat issue nu gefixt hebben.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41

Dit zou hiermee kloppen:

[Afbeelding]

Je kan gewoon een gratis test doen toch? Overigens zal je nergens worden gecontroleerd. Dus je zou ook met 1 prik kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
giantgiantus schreef op zondag 4 juli 2021 @ 07:14:
[...]

Je kan gewoon een gratis test doen toch? Overigens zal je nergens worden gecontroleerd. Dus je zou ook met 1 prik kunnen gaan.
Ja denk dat we toch maar een test inplannen
Volgens mij komt die pas in de app terecht als je de code invult toch?

Stel je test positief zonder klachten, want ik ben dan al volledig geënt.

Wat doe je dan? 😅
Denk dat we hoe dan ook gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door renedr op 04-07-2021 09:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MelvinW
earthknake schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Heb je dit e-mailadres ook voor mij toevallig? Vriend van mij die heeft zijn prik in de USA gehad en wil dit ook laten aanpassen voor de app. Mag ook via DM. Alvast bedankt! _/-\o_
dvp.covidregistratie@rivm.nl is waar ik mijn vaccinatiebewijs naar toe kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit zou hiermee kloppen:

[Afbeelding]

Die app is volgens mij niet wat men gebruikt om je het land binnen te laten maar voor bedrijven toch?

Volgens ons ministerie van buitenlandse zaken moet je volledig gevaccineerd zijn + twee weken: https://www.nederlandwere.../italie/reizen/reisadvies

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
renedr schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Ja denk dat we toch maar een test inplannen
Volgens mij komt die pas in de app terecht als je de code invult toch?

Stel je test positief zonder klachten, want ik ben dan al volledig geënt.

Wat doe je dan? 😅
Denk dat we hoe dan ook gaan.
Serieus?? Wat dacht van in quarantaine gaan in dat geval ipv door half Europa te gaan reizen??

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Ik kan nog steeds geen qr ophalen, 4 dagen na de launch is het nog steeds te druk. Is het echt zo f*cking moeilijk om wat capaciteit bij te plaatsen?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
ijdod schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Serieus?? Wat dacht van in quarantaine gaan in dat geval ipv door half Europa te gaan reizen??
Dus als je gevaccineerd bent en geen klachten hebt, ga je in quarantaine?!
Tot wanneer dan precies?!

24 uur klachtenvrij?
Terwijl je al geen klachten hebt?!

Op dat moment ben je voor Nederlandse richtlijnen dus volledig gevaccineerd en helemaal klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door renedr op 04-07-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
renedr schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Dus als je gevaccineerd bent en geen klachten hebt, ga je in quarantaine?!
Tot wanneer dan precies?!

24 uur klachtenvrij?
Terwijl je al geen klachten hebt?!

Op dat moment ben je voor Nederlandse richtlijnen dus volledig gevaccineerd en helemaal klaar.
Beetje gek om wel een test te doen, maar dan niet naar het resultaat te kijken. Doe hem dan gewoon niet.

Anders zou ik zeggen: quarantaine en her-testen tot negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:11
Eenmaal positief getest heeft opnieuw testen tot 12 weken daarna weinig tot geen zin heb ik van de GGD begrepen. Schijnt blijkbaar een zeer grote kans te zijn dat je dan nog altijd positief uit de test komt rollen door nog (schijnbaar niet besmettelijke!?!) aanwezige virusdeeltjes. Zelf ben ik ook a-symptomatisch positief getest paar maanden geleden. Hoefde me sowieso de 3 maanden erna dus niet opnieuw te testen. Het was "quarantaine/uitzieken/aftellen" vanaf het positieve testresultaat, en daarna gewoon weer "los" zegmaar.
Als je nieuwe klachten krijgt binnen of na die periode hou je je gewoon aan de geldende quarantaine natuurlijk lijkt me.
Maar als je dan volledig gevaccineerd bent... vraag ik me serieus af hoeveel mensen zich bij een snotneus of milde verkoudheid nog gaan laten testen... Is daar al iets over bekend? Test beleid na (volledige) vaccinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
NielsFL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:45:
[...]

Beetje gek om wel een test te doen, maar dan niet naar het resultaat te kijken. Doe hem dan gewoon niet.

Anders zou ik zeggen: quarantaine en her-testen tot negatief.
Je weet dat dat niet zo werkt?!

RIVM:
“ Als je een positieve testuitslag hebt gekregen, is het niet zinvol je binnen 8 weken opnieuw te laten testen. ”

Je kunt tot 2 maanden na besmetting positief blijven testen. Denk niet dat iedereen die positief is geweest 2 maanden van werk wegblijft 😅

Daarom geeft GGD aan 24 uur na klachtenvrij.

Het enige doel van de test is een groen vinkje.

Nogmaals, volgens Nederlandse regels ben ik volledig klaar met vaccinatie op dat moment.

Ik heb dan ook een NL QR code waarmee je alles weer mag doen. Zonder testen.

Die test is alleen voor een ander land…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
GeeEs schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:08:
Eenmaal positief getest heeft opnieuw testen tot 12 weken daarna weinig tot geen zin heb ik van de GGD begrepen. Schijnt blijkbaar een zeer grote kans te zijn dat je dan nog altijd positief uit de test komt rollen door nog (schijnbaar niet besmettelijke!?!) aanwezige virusdeeltjes. Zelf ben ik ook a-symptomatisch positief getest paar maanden geleden. Hoefde me sowieso de 3 maanden erna dus niet opnieuw te testen. Het was "quarantaine/uitzieken/aftellen" vanaf het positieve testresultaat, en daarna gewoon weer "los" zegmaar.
Als je nieuwe klachten krijgt binnen of na die periode hou je je gewoon aan de geldende quarantaine natuurlijk lijkt me.
Maar als je dan volledig gevaccineerd bent... vraag ik me serieus af hoeveel mensen zich bij een snotneus of milde verkoudheid nog gaan laten testen... Is daar al iets over bekend? Test beleid na (volledige) vaccinatie?
Ja dat hoeft niet meer.
Want je hebt zowel een NL als internationale QR code.

TVT hoeft ook niet meer wanneer volledig gevaccineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Ik bedoelde meer het dringende advies je direct te laten "testen bij klachten" als je je "groene vinkje" wel al hebt.
Ik vermoed dat maar heel weinig mensen dat nog gaan doen helaas... Zeker als dat je felbegeerde "groene vinkje" mogelijk in gevaar gaat brengen natuurlijk...
Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
GeeEs schreef op maandag 5 juli 2021 @ 01:37:
Ik bedoelde meer het dringende advies je direct te laten "testen bij klachten" als je je "groene vinkje" wel al hebt.
Ik vermoed dat maar heel weinig mensen dat nog gaan doen helaas... Zeker als dat je felbegeerde "groene vinkje" mogelijk in gevaar gaat brengen natuurlijk...
Ben benieuwd...
Logisch toch?
Wat wil je dan, na vaccinatie nog steeds allemaal maatregelen?!

Ik verwacht dat weinig mensen hier iets voor voelen, ik ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
renedr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 02:09:
[...]

Logisch toch?
Wat wil je dan, na vaccinatie nog steeds allemaal maatregelen?!

Ik verwacht dat weinig mensen hier iets voor voelen, ik ook niet
Nee, zeker niet, liefst zou ik alles meteen loslaten.
Of het slim is... Dat vraag ik me af.
Aangezien je gevaccineerd nog net zo goed besmet kunt raken (minder kans en hoogstwaarschijnlijk dan minder ernstige klachten) en kan verspreiden (weliswaar minder snel) maar het is niet dat daarmee het virus weg is. Laat staan eventuele mutaties waar het vaccin minder goed tegen schijnt te werken? Of die juist kunnen ontstaan door de snelle groepsimmuniteit?

Lijkt me interessante case om in kaart te brengen. (Nu we alles paraat hebben zegmaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik heb net mijn internationale certificaat opgehaald, maar daar staat helaas 1/2 vaccinaties gehad. Het is juist dat ik er 1 heb gehad, en omdat ik al Covid heb gehad blijft het daarbij. Ik zie daar echter niets van terug. Kan ik nou met dit certificaat reizen?

[update] Gecheckt met covidcheck.lu: inderdaad, "insufficient doses administered".

[ Voor 14% gewijzigd door Brent op 05-07-2021 10:18 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:31
Brent schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:13:
Ik heb net mijn internationale certificaat opgehaald, maar daar staat helaas 1/2 vaccinaties gehad. Het is juist dat ik er 1 heb gehad, en omdat ik al Covid heb gehad blijft het daarbij. Ik zie daar echter niets van terug. Kan ik nou met dit certificaat reizen?
Bij mij stond het eerst ook fout maar na nog een keer te hebben opgehaald staat het nu wel goed. dus 1 van de 1. en zelfde situatie als jij. Maar iemand die ik ken die ook 1 vaccinatie heeft gehad en corona heeft gehad staat ook nog 1 van de 2.
Nu begreep ik dat er vandaag naar een nummer gebeld kon worden hier voor en op de cornonacheck website kwam ik 0800-1421 tegen. Misschien dat ze je daar kunnen helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
InfoTracer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:19:
[...]

Bij mij stond het eerst ook fout maar na nog een keer te hebben opgehaald staat het nu wel goed. dus 1 van de 1. en zelfde situatie als jij. Maar iemand die ik ken die ook 1 vaccinatie heeft gehad en corona heeft gehad staat ook nog 1 van de 2.
Nu begreep ik dat er vandaag naar een nummer gebeld kon worden hier voor en op de cornonacheck website kwam ik 0800-1421 tegen. Misschien dat ze je daar kunnen helpen?
De infectie is meer dan 6 maanden geleden, en het beleid dat je er ook maar 1 krijgt langer na 6 maanden is pas recent (en volgens mij is Nederland ook daar weer de enige in). Zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:31
Brent schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:20:
[...]

De infectie is meer dan 6 maanden geleden, en het beleid dat je er ook maar 1 krijgt langer na 6 maanden is pas recent (en volgens mij is Nederland ook daar weer de enige in). Zou dat het kunnen zijn?
Thanx voor het meedenken maar de vaccinatie is binnen de 180 dagen na de positieve test. En volgens mij hebben ze de 180 dagen ook los gelaten en krijg je altijd maar 1 prik nadat je cornona hebt gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
InfoTracer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:29:
[...]
En volgens mij hebben ze de 180 dagen ook los gelaten en krijg je altijd maar 1 prik nadat je cornona hebt gehad.
(Afaik) In Nederland en Frankrijk. In veel landen is het nog 6 maanden, anders alsnog 2. Misschien dat er iets in de API hier mis gaat, dacht ik. Maar ik zal zo bellen met het nummer dat je opgaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb net eindelijk iemand aan de lijn gehad (0800 5090). Ze kon mij vertellen dat het een bekend probleem is dat de gegevens niet goed opgehaald worden als je positief was langer dan 180 dagen geleden + één vaccinatie. Ze zijn er druk mee bezig dit op te lossen, maar dit kan wel een paar dagen duren (exacte indicatie kon ze niet geven).

Voor mij geld dat de gegevens wel juist in het systeem staan, dus het ligt niet aan mijn kant zei ze. Ze vroeg nog geduld te hebben. Voor mij is het gelukkig prima aangezien ik de internationale nu wel heb en je voor Oostenrijk voor nu alleen de 1e vaccinatie nodig bent, maar dit zla niet voor alle landen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:13
Vraag, mijn vriendin heeft een PCR test gedaan gisteren om morgen met het vliegtuig te kunnen reizen. Nu heeft er iemand positief getest waarbij ze vrijdag samen mee in het park was en haar een omhelzing heeft gegeven ook.

Janssen heeft ze 1 week daarvoor gekregen, de test van gisteren zal niets detecteren nog neem ik aan na 2 dagen? Maar wat als ze vanmiddag weer een test doet, heeft dat nog gevolgen voor je QR-code etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

AMARONE schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:23:
Vraag, mijn vriendin heeft een PCR test gedaan gisteren om morgen met het vliegtuig te kunnen reizen. Nu heeft er iemand positief getest waarbij ze vrijdag samen mee in het park was en haar een omhelzing heeft gegeven ook.

Janssen heeft ze 1 week daarvoor gekregen, de test van gisteren zal niets detecteren nog neem ik aan na 2 dagen? Maar wat als ze vanmiddag weer een test doet, heeft dat nog gevolgen voor je QR-code etc?
Die QR code blijft vermoedelijk wel geldig.

Een punt: volgens de indicaties zou je geloof ik in quarantaine moeten en op dag 5 testen (woensdag). Je vriendin kan dus niet vliegen formeel gezien. Anderzijds heeft je lichaam een week de tijd gehad om antilichamen te maken tegen het virus en die van vrijdag op te ruimen. In werkelijkheid zou het prima kunnen dat je vriendin niet besmettelijk is en gewoon kan vliegen. Lastige situatie dus. Ik denk dat je het beste morgenochtend een sneltest kunt doen (met creatief tellen is dat dag 5) en als die negatief uitvalt lekker vliegen.

Edit: net even geprobeerd een QR code te maken op coronacheck.nl/print, dat gaat prima. Je krijgt een PDF met QR code, ook goed, zet ik die wel op mijn telefoon. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Nox op 05-07-2021 11:36 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Volgens de regels zal je vriendin in quarantaine moeten en direct en na 5 dagen een test moeten doen.
]Nauwe contacten:
Iemand met wie je minder dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter afstand contact had met een groot risico op besmetting. Bijvoorbeeld als iemand je in het gezicht hoest, of als je lichamelijk contact had zoals knuffelen of zoenen.
Wanneer ga je in quarantaine?

Als je nauw contact bent van iemand met COVID-19.
https://www.rivm.nl/coron...9/quarantaine-en-isolatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics

Is het niet zo dat je ermee akkoord gaat bij inchecken dat je geen redelijkerwijs vermoeden hebt dat je besmet kunt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
InfoTracer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Thanx voor het meedenken maar de vaccinatie is binnen de 180 dagen na de positieve test. En volgens mij hebben ze de 180 dagen ook los gelaten en krijg je altijd maar 1 prik nadat je cornona hebt gehad.
Dat is in Nederland, diverse andere landen hanteren “infectie korter dan 6 maanden geleden”.

Niet alleen binnen 6 maanden na infectie een vaccinatie, maar ook de infectie zelf niet ouder dan 6 maaanden.

Dat is het lastige landen kunnen zelf de metà data vaststellen en tunen.

Ze kunnen zelfs bepaalde vaccins uitzonderen als ze willen.

Zo kun je in het ene land groen scannen en in het andere land rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Nox schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Die QR code blijft vermoedelijk wel geldig.

Een punt: volgens de indicaties zou je geloof ik in quarantaine moeten en op dag 5 testen (woensdag). Je vriendin kan dus niet vliegen formeel gezien. Anderzijds heeft je lichaam een week de tijd gehad om antilichamen te maken tegen het virus en die van vrijdag op te ruimen. In werkelijkheid zou het prima kunnen dat je vriendin niet besmettelijk is en gewoon kan vliegen. Lastige situatie dus. Ik denk dat je het beste morgenochtend een sneltest kunt doen (met creatief tellen is dat dag 5) en als die negatief uitvalt lekker vliegen.

Edit: net even geprobeerd een QR code te maken op coronacheck.nl/print, dat gaat prima. Je krijgt een PDF met QR code, ook goed, zet ik die wel op mijn telefoon. 8)7
Wolly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Volgens de regels zal je vriendin in quarantaine moeten en direct en na 5 dagen een test moeten doen.

[...]

[...]

Wolly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:39:
[...]

[...]

[...]

Alle 3 gelijk en we gaan voor de veilige route inderdaad. Vlucht annuleren en naar donderdag verplaatsen, woensdag een PCR test en dan als het negatief is kan je er vanuit gaan dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Kijk, dit is dus zo'n case.
Goede en verstandige keuze denk ik inderdaad.
En toch vraag ik me af, of je QR code zomaar wijzigt van groen naar rood.
Je moet toch actief je data ophalen via de app. Als je positief test na een vaccinatie... Wordt dan vanzelf je QR code op rood gezet? Of is dit pas als je zelf een nieuwe QR code aanmaakt met je laatste testresultaat?!
Je kunt er meerdere aanmaken dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
InfoTracer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:19:
[...]

ulTimaS schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:40:
Ik heb net eindelijk iemand aan de lijn gehad (0800 5090). Ze kon mij vertellen dat het een bekend probleem is dat de gegevens niet goed opgehaald worden als je positief was langer dan 180 dagen geleden + één vaccinatie. Ze zijn er druk mee bezig dit op te lossen, maar dit kan wel een paar dagen duren (exacte indicatie kon ze niet geven).
Beide nummers hangen nu zelf op, kan niet eens in de wacht blijven 8)7 Nouja, dan maar hopen dat ik niet gestopt ga worden volgende week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04
Ook ik heb problemen met de app/DCC QR code.

Ik ben vorig jaar positief getest op corona.
1e Moderna prik in mei
2e in juni.

Bij het ophalen van de vaccinatiegegevens zie ik netjes de data opgehaald worden (2x GGD en 2x RIVM). Dat staat dus goed. Nu laat de app maar 1 van 1 doses zien voor het internationaal certificaat en alleen de 2e prik in juni. Vaccinatie van mei wordt niet meegeteld? :?

Vrijdag bijna een uur in de wacht gestaan met het 5090 maar nog steeds niet opgelost. Is niet zo handig als je binnenkort naar een land gaat die 2 vaccinaties willen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Silversin op 05-07-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Silversin schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:43:
Ook ik heb problemen met de app/DCC QR code.

Ik ben vorig jaar positief getest op corona.
1e Moderna prik in mei
2e in juni.

Bij het ophalen van de vaccinatiegegevens zie ik netjes de data opgehaald worden (2x GGD en 2x RIVM). Dat staat dus goed. Nu laat de app maar 1 van 1 doses zien voor het internationaal certificaat en alleen de 2e prik in juni. Vaccinatie van mei wordt niet meegeteld? :?

Vrijdag bijna een uur in de wacht gestaan met het 5090 maar nog steeds niet opgelost. Is niet zo handig als je binnenkort naar een land gaat die 2 vaccinaties willen zien.
Vind het sowieso nog allemaal te vaag....
Bij een uitval of storing sta je daar met je mobiel/QR code.
En wie zegt dat die QR morgen nog groen is... En waar welke QR wel of niet geldig voor is...
Het is naar mijn idee nog net niet af zegmaar. Teveel wisselende berichten, teveel updates, teveel verschillen per locatie/evenement/land...
Allemaal prima op te lossen, maar kan me voorstellen dat dit de komende weken voor een hoop oponthoud en false green/red flags gaat zorgen... Of momenten/situaties dat men (uit frustratie of oplopende drukte) niet meer, of half controleert... Met alle gevolgen van dien .. vooral de negatieve test is wel gebleken dat dit vaak misgaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07
Misschien is het een idee om een overzicht te verzamelen van de Scan Apps voor elk land ?

Dan kan je voor vertrek je eigen QR code checken en kijken of alles in orde is. Mochten landen dan eigen restricties hebben (bv. wel of geen 2 weken wachten na tweede prik) dan is dat gelijk duidelijk en stap je wat rustiger in de auto of het vliegtuig.

Belgie:Frankrijk:

[ Voor 17% gewijzigd door Theebag op 05-07-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
AMARONE schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:57:
[...]

[...]

[...]

Alle 3 gelijk en we gaan voor de veilige route inderdaad. Vlucht annuleren en naar donderdag verplaatsen, woensdag een PCR test en dan als het negatief is kan je er vanuit gaan dat het goed zit.
Maar als je geen klachten ontwikkelt en donderdag wel positief test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

Theebag schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:52:
Misschien is het een idee om een overzicht te verzamelen van de Scan Apps voor elk land ?

Dan kan je voor vertrek je eigen QR code checken en kijken of alles in orde is. Mochten landen dan eigen restricties hebben (bv. wel of geen 2 weken wachten na tweede prik) dan is dat gelijk duidelijk en stap je wat rustiger in de auto of het vliegtuig.

Zwitserland:Merk op dat hoewel Zwitserland technisch klaar is om mee te doen met het EU DCC, er nog een bureaucratische drempel in Brussel in de weg zit. Op dit moment zal je Nederlandse certificaat dus nog niet geaccepteerd worden (en mijn Zwitserse niet door de NL scanner |:( ).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 02:35
Deze is ook wel interessant in dat lijstje:

DCC Scanner App. Hiermee word je, volgens mij, gescand voor je het vliegtuig instapt.

Je kiest de kleur van het land van herkomst (groen, geel, oranje, etc) en de bestemming (daar wel expliciet het land) en krijgt vervolgens te zien of het ok is of niet.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent

Luxemburg: https://covidcheck.lu
Duitsland (volgens mij): https://www.coronawarn.app

Als ik mijn Nederlandse (internationale) QR code met de Duitse app scan, krijg ik trouwens 'invalid qr code' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Brent schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Luxemburg: https://covidcheck.lu
Duitsland (volgens mij): https://www.coronawarn.app

Als ik mijn Nederlandse (internationale) QR code met de Duitse app scan, krijg ik trouwens 'invalid qr code' 8)7
Die Duitse is het equivalent van de Nederlandse CoronaMelder-app en Nederland en niet bedoeld om test- of vaccinatiebewijzen te scannen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 23:39

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Heb bij mij nog steeds 2 van 2 in de app staan(Buitenlandse paspoort) terwijl ik pas 1 prik pfizer heb gehad op 23 juni.. Alle corona scanners geven groenlicht. Ik heb geen nederlands paspoort en als ik een papieren variant maakt via de website staat er wel netjes 1 van 2.

[ Voor 33% gewijzigd door xven0mxz op 05-07-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
renedr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:55:
[...]

Maar als je geen klachten ontwikkelt en donderdag wel positief test?
Er zit dan al 6 dagen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:06

Met die Franse kan ik m'n QR code anders niet scannen, krijg een invalid format error oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
The_Admin schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:52:
[...]

Met die Franse kan ik m'n QR code anders niet scannen, krijg een invalid format error oid
Vreemd, hier werkt hij wel. Het herstelbewijs is valide, de vaccinaties niet. Ook logisch - nog geen twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Rannasha schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:09:
[...]

Zwitserland:Merk op dat hoewel Zwitserland technisch klaar is om mee te doen met het EU DCC, er nog een bureaucratische drempel in Brussel in de weg zit. Op dit moment zal je Nederlandse certificaat dus nog niet geaccepteerd worden (en mijn Zwitserse niet door de NL scanner |:( ).
Maakt niet uit, DCC is in Zwitserland niet nodig. Je kunt gewoon naar binnen vanuit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Theebag schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:56:
[...]

Vreemd, hier werkt hij wel. Het herstelbewijs is valide, de vaccinaties niet. Ook logisch - nog geen twee weken.
True, hier überhaupt nog geen twee vaccinaties, wellicht dat dat het is, de foutmelding lijkt echter meer te duiden op dat de QR code helemaal niet gelezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 23:02
The_Admin schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:52:
[...]

Niet per ongeluk de binnenlandse QR code gescand? Dan krijg je die error namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Ahhh nee laat maar. Ik ging er blind van uit dat het de gewone TousAntiCovid app was, die leest m inderdaad niet. Dit is de TAC scanner app, die leest inderdaad prima en zegt terecht dat ik niet aan de voorwaarden voldoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:18
ulTimaS schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:40:

Voor mij geld dat de gegevens wel juist in het systeem staan, dus het ligt niet aan mijn kant zei ze. Ze vroeg nog geduld te hebben. Voor mij is het gelukkig prima aangezien ik de internationale nu wel heb en je voor Oostenrijk voor nu alleen de 1e vaccinatie nodig bent, maar dit zla niet voor alle landen gelden.
Hier precies hetzelfde.

Echter bij mijn vrouw ging het wel goed gelijk 1 van de 1.
En 2 QR codes.

Heb ze inmiddels dagelijks aan de lijn om werkend te krijgen, tot nu toe nog geen succes.
Dame aan de telefoon gaf aan omdat na mijn positieve test in september ik in maart nog een test had gedaan die negatief was, en het systeem daar dan niet langs kan kijken in de history en daardoor de koppeling fout gaat.
Anyhow morgen weer bellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Mektheb schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Hier precies hetzelfde.

Echter bij mijn vrouw ging het wel goed gelijk 1 van de 1.
En 2 QR codes.

Heb ze inmiddels dagelijks aan de lijn om werkend te krijgen, tot nu toe nog geen succes.
Dame aan de telefoon gaf aan omdat na mijn positieve test in september ik in maart nog een test had gedaan die negatief was, en het systeem daar dan niet langs kan kijken in de history en daardoor de koppeling fout gaat.
Anyhow morgen weer bellen :+
Hmm, dat zou bij mij en m'n vriendin dan ook zijn. Wij hebben beide een negatieve test gehad in maart nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ulTimaS schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:11:
[...]

Hmm, dat zou bij mij en m'n vriendin dan ook zijn. Wij hebben beide een negatieve test gehad in maart nog.
Denk het wel, zekerheid kon ze het niet zeggen in iedergeval.

Nummer om te bellen is 08001421 (backoffice) daar kunnen ze het meeste voor je betekenen.
Echter als je naar Frankrijk gaat moet je als je volledig gevaccineerd ben met 1 injectie ( volgens Nederland dan ) alsnog een PCR meenemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14frE1YDlXd329C9xiMxcvdhX84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5n7VG7Co3wB9ifthN2BnOoM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ulTimaS schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:11:
[...]

Bij mijn vriendin niet, behalve als een negatieve sneltest via "testenvoortoegang" ook naar de GGD wordt doorgezet. Maar dat lijkt mij niet omdat het geen PCR-test is.

Tijdpad vriendin:
- dec 2020 besmet (PCR-test positief).
- 25 juni 2021 1 vaccinatie (die dag al zichtbaar bij GGD, via coronacheck. Was bekend dat toen besmetting + 1 vaccinatie nog niet werkte)
- 26 juni 2021 sneltest bij testen voor toegang, negatief.
- 26 juni 2021 s'avonds kon mijn vriendin een QR-code aanmaken op basis van besmetting (langer dan 180 dagen geleden) en 1 vaccinatie.

Week van 28 juni: QR-code ingetrokken en sindsdien geen nieuwe meer kunnen aanmaken.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Kom net ook deze tegen... Sluit mooi aan bij de diverse maatregelen (binnen Europa).
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland
Met oa, deze link
https://reopen.europa.eu/en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Mektheb schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:15:
[...]

Nummer om te bellen is 08001421 (backoffice) daar kunnen ze het meeste voor je betekenen.
Echter als je naar Frankrijk gaat moet je als je volledig gevaccineerd ben met 1 injectie ( volgens Nederland dan ) alsnog een PCR meenemen.

[Afbeelding]
Het is een beetje krom opgeschreven maar je moet dus een herstel bewijs hebben van ouder dan 2 weken, jonger dan 6 maanden. Die kan je opvragen in de App als je in het verleden positief getest bent via de GGD. Samen met je eerste prik is dat voldoende.

De andere mogelijkheden zijn dus een volledige vaccinatie met wachttijd of een negatieve PCR test.

Volgens de website van de EU (https://reopen.europa.eu/en/map/FRA/7001) :

Proof of vaccination, which is valid:
from 2 weeks after the second dose of the vaccine;
from 4 weeks after the single dose of the Janssen/Johnson&Johnson vaccine;
from 2 weeks after the first dose of any approved vaccine, for people who recovered from a previous COVID-19 infection.

Je krijgt dan 2 internationale QR codes in de app - eentje is je herstelbewijs en de andere je vaccinatie status.

[ Voor 22% gewijzigd door Theebag op 05-07-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Tourniquet schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:38:
[...]

Die Duitse is het equivalent van de Nederlandse CoronaMelder-app en Nederland en niet bedoeld om test- of vaccinatiebewijzen te scannen. ;)
Website (en app) beweert van wel, maar inderdaad is dat een functie die nog maar net is toegevoegd en kennelijk nog niet (goed) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Theebag schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:43:
[...]

Het is een beetje krom opgeschreven maar je moet dus een herstel bewijs hebben van ouder dan 2 weken, jonger dan 6 maanden. Die kan je opvragen in de App als je in het verleden positief getest bent via de GGD. Samen met je eerste prik is dat voldoende.

De andere mogelijkheden zijn dus een volledige vaccinatie met wachttijd of een negatieve PCR test.

Volgens de website van de EU (https://reopen.europa.eu/en/map/FRA/7001) :

Proof of vaccination, which is valid:
from 2 weeks after the second dose of the vaccine;
from 4 weeks after the single dose of the Janssen/Johnson&Johnson vaccine;
from 2 weeks after the first dose of any approved vaccine, for people who recovered from a previous COVID-19 infection.

Je krijgt dan 2 internationale QR codes in de app - eentje is je herstelbewijs en de andere je vaccinatie status.
Ja ik snap het, maar dat kan dus niet als je vorig jaar september positief bent geweest.
Dat is langer dan 6 maanden, maar wel voldoende om maar 1 prik in Nederland te krijgen.
Ergo je bent volgens de Fransen niet volledig gevaccineerd bij 1 prik en een COVID history van een jaar terug.

Ik kan namelijk geen herstel bewijs ophalen en alleen een vaccinatie bewijs die ook niet klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 05-07-2021 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Mektheb schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:15:
[...]

[Afbeelding]
Dus Frankrijk telt een besmetting alleen als hij niet langer dan 6 maanden geleden is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
renedr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Dus Frankrijk telt een besmetting alleen als hij niet langer dan 6 maanden geleden is geweest?
Zo lijkt het wel op mij over te komen, want ook het herstelbewijs kan je niet ophalen als het langer dan 6 maanden geleden is geweest.
Ik niet tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Mektheb schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Ja ik snap het, maar dat kan dus niet als je vorig jaar september positief bent geweest.
Dat is langer dan 6 maanden, maar wel voldoende om maar 1 prik in Nederland te krijgen.
Ergo je bent volgens de Fransen niet volledig gevaccineerd bij 1 prik en een COVID history van een jaar terug.

Ik kan namelijk geen herstel bewijs ophalen en alleen een vaccinatie bewijs die ook niet klopt.
Klopt er zijn meerdere landen die dat zo doen. Zou op zich ook raar zijn als je nu nog op een besmetting uit zomer 2020 kunt doorgaan, terwijl het zeer de vraag is of iedere besmetting voldoende antistoffen heeft opgeleverd.

Maar wel zuur dat je dan nu alsnog moet testen.

Overigens mag je in Nederland ook gewoon een tweede vaccinatie halen hè!

[ Voor 4% gewijzigd door renedr op 05-07-2021 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Mektheb schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:20:
[...]

Zo lijkt het wel op mij over te komen, want ook het herstelbewijs kan je niet ophalen als het langer dan 6 maanden geleden is geweest.
Ik niet tenminste.
Zo lees ik hem ook idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
renedr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Klopt er zijn meerdere landen die dat zo doen. Zou op zich ook raar zijn als je nu nog op een besmetting uit zomer 2020 kunt doorgaan, terwijl het zeer de vraag is of iedere besmetting voldoende antistoffen heeft opgeleverd.

Maar wel zuur dat je dan nu alsnog moet testen.
Ja en nee, voor Nederland ben je namelijk wel dan met 1 prik volledige gevaccineerd.
Alleen andere landen zien dat niet zo, en moet je alsnog een PCR.

Maakt me ook weinig uit verder, maar het is wel handig te weten.
Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste

Let op:
De godwin argumentatie komt geregeld langs. Lees hier waarom dat ongepast is.

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Dit topic gaat over het vaccinpaspoort, waarmee bijvoorbeeld reizen in de EU eerder of anders mogelijk gemaakt kan worden. De 'Coronapas', het testbewijs, is echt iets anders en is hier dus offtopic, maar kan goed in De Coronapas in Nederland.