Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Is er ergens een website of app waar je DCC QR-codes kunt uitlezen? Ik ben benieuwd wat er allemaal precies in mijn code staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:01
MarcoC schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:03:
Is er ergens een website of app waar je DCC QR-codes kunt uitlezen? Ik ben benieuwd wat er allemaal precies in mijn code staat.
In de CoronaCheck-app kan ik rechtsboven op het vraagtekentje tikken, dan krijg je een overzicht te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Tom-Z schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:11:
[...]

In de CoronaCheck-app kan ik rechtsboven op het vraagtekentje tikken, dan krijg je een overzicht te zien.
Ja, dat wat is de app zegt wat er in staat. Maar ik wil dat controleren dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
De covid certificate app (Zwitserse app) doet het wel en geeft aan wat erin zit. En ja dat komt overeen met de informatie achter het vraagteken.

Maar geeft ook een invalid signature.. mogelijk omdat alleen tegen het Zwitserse certificaat gecodeerde qr codes werken.

[ Voor 93% gewijzigd door easydisk op 01-07-2021 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
IndoBoy schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:34:
[...]

Gelukkig kunnen wij hier nog over dit soort luxe problemen en verlangens praten. In andere delen hopen ze nog ooit een vaccinatie te mogen krijgen of de pandemie überhaupt nog te mogen overleven.
Ja en in sommige landen is mijn auto meer waard dan ze in hun hele leven verdienen, staat jouw signature gelijk aan een jaarsalaris en kan een dorp een jaar leven van wat wij hier maandelijks aan boodschappen uitgeven. Now what?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

easydisk schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:14:
De covid certificate app (Zwitserse app) doet het wel en geeft aan wat erin zit. En ja dat komt overeen met de informatie achter het vraagteken.

Maar geeft ook een invalid signature.. mogelijk omdat alleen tegen het Zwitserse certificaat gecodeerde qr codes werken.
Nee, omdat de nationale apps allemaal hun eigen beleid er tegenaan houden.

De zwitserse app geeft niet aan waarom het resultaat niet geldig is, maar de Luxemburgse wel: in mijn geval omdat ik nog maar 1 vaccinatie van 2 heb ontvangen. En de Nederlandse scan-app weigert EU certs te tonen als die uit Nederland komen maar kan buitenlandse certs wel laten zien.

(Ik raad m.a.w de luxemburgse app aan, covidcheck.lu, die ook veel meer info toont.)

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 01-07-2021 01:00 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
CyBeR schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:57:
[...]

De zwitserse app geeft niet aan waarom het resultaat niet geldig is, maar de Luxemburgse wel: in mijn geval omdat ik nog maar 1 vaccinatie van 2 heb ontvangen. En de Nederlandse scan-app weigert EU certs te tonen als die uit Nederland komen maar kan buitenlandse certs wel laten zien.

(Ik raad m.a.w de luxemburgse app aan, covidcheck.lu, die ook veel meer info toont.)
Ja je hebt gelijk. Hier wel een groene uitslag.

De business rules/regels per land, zitten in de app verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:09
[...]

De Luxemburgse vertelt inderdaad het hele verhaal en geeft groen.
Inmiddels de voor mij meer relevante Italiaanse er op gezet ( https://www.dgc.gov.it/web/app.html ) en die geeft groen + naam + geboortedatum en meer niet.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
De website om nu test in te plannen voor vakantie is nu ook eindelijk live. Voor zo ver ik kan zien is er echter nog maar één aanbieder (coronasneltestnederland.nl) op aangesloten. Ik ga 10 juli rijden naar Toscane (PCR/antigentest van max 48 uur oud) dus moet op de vrijdag een test doen (liefst zo laat mogelijk op de dag). Maar op 8, 9 en 10 juli is al geen ruimte meer... Dus toch maar bellen en kijken of er dan meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Voor Zwitserland (en Duitsland) heb je gelukkig die app niet nodig. Je kunt zonder certificaat of test het land in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:50
henkzelf schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:11:
[...]

De Luxemburgse vertelt inderdaad het hele verhaal en geeft groen.
Inmiddels de voor mij meer relevante Italiaanse er op gezet ( https://www.dgc.gov.it/web/app.html ) en die geeft groen + naam + geboortedatum en meer niet.
Via jouw link de Italiaanse even gedownload en wat ik al in de coronacheck app dacht gelezen te hebben klopt. De Italiaanse geeft al groen bij 1 prik en + 15 dagen later. Dat is wel prettig ;-) Al kan dat natuurlijk elk moment veranderen.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier gaan we volgende week zaterdag richting Italie. Overnachting in Duitsland erbij. En door Oostenrijk heen.

Twee kids moeten beide getest worden en ikzelf ook (krijg 4 dagen voor vertrek mijn 2e prik). Mijn vrouw heeft de Janssen allang gehad.

Ook gisteravond even gekeken waar we gratis konden testen, maar dat werd niks, behalve 130km verderop. Gelukkig gistermiddag al een afspraak gemaakt voor een betaalde commerciele sneltest. Korting via ANWB lidmaatschap. Dus die 34 euro per persoon vond ik nog wel redelijk.

Hier net die Italiaanse checkapp ook maar even geinstalleerd, zodat we hier elkaar even kunnen scannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
Banix schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:44:
[...]

Via jouw link de Italiaanse even gedownload en wat ik al in de coronacheck app dacht gelezen te hebben klopt. De Italiaanse geeft al groen bij 1 prik en + 15 dagen later. Dat is wel prettig ;-) Al kan dat natuurlijk elk moment veranderen.
Gaat het specifiek om 15 dagen? Zit nu op 14 (17 juni vaccinatie gehad) en krijg een "Check unsuccessful. The certificate is expired".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
posttoast schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:01:
[...]

Vrijdag is het bij mij twee weken na mijn eerste vaccinatie (24 juli de tweede) én ik ben destijds door de GGD positief getest. Dus ik ga dan eens kijken of ik het voor elkaar krijg.
Ik heb nu een internationale QR code maar daarin staat alleen maar dat ik 1 van de 2 vaccins heb gehad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHNFNfe29j8rkYMcOnejQvpzzFA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rv7QXbmMCfbEXKqYAFdJf2hm.png?f=user_large

Ik vraag me af hoe ik nu kan zorgen dat mijn eerdere besmetting (in februari) hierin meegenomen wordt. Het is op zich geen halszaak (ik krijg mijn volgende vaccin iets meer dan 2 weken voor ik naar het buitenland ga), maar ik ben wel benieuwd hoe dit werkt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

posttoast schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:20:
[...]

Ik heb nu een internationale QR code maar daarin staat alleen maar dat ik 1 van de 2 vaccins heb gehad:

[Afbeelding]

Ik vraag me af hoe ik nu kan zorgen dat mijn eerdere besmetting (in februari) hierin meegenomen wordt. Het is op zich geen halszaak (ik krijg mijn volgende vaccin iets meer dan 2 weken voor ik naar het buitenland ga), maar ik ben wel benieuwd hoe dit werkt.
Dat heb ik ook terwijl ik in januari besmet was geraakt (positieve test via de GGD). Daarnaast heb ik de NL code niet omdat ik maar één prik heb gehad en ook maar één krijg aangezien ik heb aangegeven dat ik corona heb gehad.

Blijkbaar werkt het nog niet zoals het moet. Ik zal vandaag wel eens de GGD bellen hoe dat zit met besmetting + 1 prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
ulTimaS schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Dat heb ik ook terwijl ik in januari besmet was geraakt (positieve test via de GGD). Daarnaast heb ik de NL code niet omdat ik maar één prik heb gehad en ook maar één krijg aangezien ik heb aangegeven dat ik corona heb gehad.

Blijkbaar werkt het nog niet zoals het moet. Ik zal vandaag wel eens de GGD bellen hoe dat zit met besmetting + 1 prik.
Interessant genoeg krijg ik wél twee prikken (toen ik een afspraak maakte gaf ik aan dat dat mijn voorkeur heeft en degene die ik aan de telefoon had zei dat dat geen probleem is), dus dat zal wellicht ook nog impact hierop hebben.

Wat staat er bij jou bij "doses"? Ook "1 van 2"?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

posttoast schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Interessant genoeg krijg ik wél twee prikken (toen ik een afspraak maakte gaf ik aan dat dat mijn voorkeur heeft en degene die ik aan de telefoon had zei dat dat geen probleem is), dus dat zal wellicht ook nog impact hierop hebben.

Wat staat er bij jou bij "doses"? Ook "1 van 2"?
Ook 1 van 2 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Het wordt nog gekker. Een collega van me heeft ook maar één vaccinatie gehad (net als ik op 18 juni) is niet besmet geweest, maar bij hem staat er dat ie 2 keer gevaccineerd is :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqQ13FkUlUaGi2Enk_3N7_MX4io=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RmrvfRsS1V5Wa2AUokL57u17.png?f=user_large

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
biobak schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:38:
Ik heb de QR code ook aan kunnen maken na een paar pogingen (2x Pfizer waarvan de laatste afgelopen zaterdag). Hij heeft bij de gegevens alleen mijn “voorletter underscore geboortejaar”. Ik mis daar de eerste letter van mijn achternaam. Kun je zien bij de QR code en dan rechtsboven op vraagtekentje klikken.
Dit is bij mij ook de situatie. Geen idee of dit consequenties heeft bij eventuele scans overigens.

De internationale QR bevat wel complete gegevens, nou heb ik die volgende week nodig dus dat moet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jheroun schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Dit is bij mij ook de situatie. Geen idee of dit consequenties heeft bij eventuele scans overigens.

De internationale QR bevat wel complete gegevens, nou heb ik die volgende week nodig dus dat moet goed gaan.
Bij die toelichting voor je NL QR staat ook dat om veiligheidsredenen er gegevens weg kunnen vallen. Bij mij ontbreekt ook de geboortedag. Klinkt alsof dat by design is (om wat voor reden dan ook).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Orion84 Wellicht is in mijn geval de combinatie van die 2 letters plus het geboortejaar te uniek ofzo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
posttoast schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:34:
Het wordt nog gekker. Een collega van me heeft ook maar één vaccinatie gehad (net als ik op 18 juni) is niet besmet geweest, maar bij hem staat er dat ie 2 keer gevaccineerd is :?
Ik zie dat de tekst van de internationale QR code bij jou in het Engels is. Logisch voor een internationale code. Maar bij mij staat het in het Nederlands. Kan ik dit veranderen zonder mijn smartphone op Engels te zetten? In de FAQ van de app en de instellingen is niks te vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:27

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik kan ook nog steeds geen herstelbewijs aanmaken noch krijg ik een bewijs dat ook geldig is voor Nederland. Ik heb in mei Corona gehad en ben inmiddels 1x met Pfizer geprikt. Nu lees ik op de site van de corona check app dat je alleen een herstelbewijs kan generen als er met een PCR test is aangetoond dat ik corona heb, bij mij is destijds een antigeen test afgenomen. Bij mijn prikken staat niks bij dosis (dus niet 1 van 1 of 1 van 2)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
U123456 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:14:
[...]
Ik zie dat de tekst van de internationale QR code bij jou in het Engels is. Logisch voor een internationale code. Maar bij mij staat het in het Nederlands. Kan ik dit veranderen zonder mijn smartphone op Engels te zetten? In de FAQ van de app en de instellingen is niks te vinden hierover.
Ik heb een iPhone en dus iOS, de app volgt op iOS de instellingen van je telefoon maar je kunt ook per app de taal instellen. Hoe dat in Android zit weet ik niet.

Overigens maakt het niet zoveel uit of de tekst onder het vraagteken Nederlands/Engels/Duits/whatever is, dat vraagteken is er puur zodat je zelf kunt zien welke gegevens er in de QR-code verstopt zitten. Degene die jouw QR-code straks gaat scannen zal dit met een device doen waarin de gegevens in zijn/haar eigen taal getoond worden.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:50
Pauperesk schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:57:
[...]

Gaat het specifiek om 15 dagen? Zit nu op 14 (17 juni vaccinatie gehad) en krijg een "Check unsuccessful. The certificate is expired".
Bizar wel. Ik zit al op 20+ dagen dus misschien dat dat het is. Het meest vreemde is echter dat op alle Italiaanse sites staat dat het 2 prikken + 15 dagen is. Voor de zekerheid zou ik me wel laten testen iig.

Ikzelf krijg ruim twee weken voor vertrek mijn tweede prik. Dus ik zit wat dat betreft sowieso goed.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
[...]

Dit komt al aardig in de buurt, thanks :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Er gaat toch echt iets niet helemaal lekker in de app. Ik dacht net: laat ik eens opnieuw een QR code aanmaken. Vervolgens krijg ik te zien dat hij op basis van deze gegevens dat wil gaan doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPpFRMmsO4DFZXnezBCHzIW0aaY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tcsQ67LasfJYp8Ydi0P6TBHW.png?f=fotoalbum_large

Interessant, twee keer hetzelfde vaccin (want voor de duidelijkheid: ik ben nog maar één keer gevaccineerd). Als ik vervolgens klik op "Maak QR code" dan krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ankpH49vdTV1q-mFVhOf5PhYzXk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/js25XLQOiF3F0SDVDAO511vl.png?f=user_large

Wait, wut?! Ik ben toch écht maar één keer gevaccineerd maar volgens de app nu dus twee keer.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

posttoast schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:20:
[...]

[Afbeelding]

Als die eerdere besmetting was meegenomen zou daar 'dosis: 1 van 1' hebben moeten staan?

Voor zover ik de berichtgeving heb meegekregen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
posttoast schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:39:
Er gaat toch echt iets niet helemaal lekker in de app. Ik dacht net: laat ik eens opnieuw een QR code aanmaken. Vervolgens krijg ik te zien dat hij op basis van deze gegevens dat wil gaan doen:

[Afbeelding]

Interessant, twee keer hetzelfde vaccin (want voor de duidelijkheid: ik ben nog maar één keer gevaccineerd). Als ik vervolgens klik op "Maak QR code" dan krijg ik dit te zien:

[Afbeelding]

Wait, wut?! Ik ben toch écht maar één keer gevaccineerd maar volgens de app nu dus twee keer.
Ik heb geen besmetting gehad, slechts 1 vaccinatie (die er ook dubbel instaat, 1x GGD en 1x RIVM) maar mijn code is dus niet geldig. Kan geen QR code maken (zoals het hoort).

Dus zóú kunnen dat het toch met je eerdere besmetting te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Rannasha schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Geen zorgen maken, want dit gebeurt niet.

Wat wel gebeurt is dat er op sommige plekken registratie plaats vindt van bezoekers, om zo contact tracing mogelijk te maken als er een besmetting wordt geconstateerd. De manier waarop de Franse overheid dat het liefst ziet gebeuren is middels de eigen TousAntiCovid app. Deze app is tevens het Franse equivalent van de Nederlandse CoronaCheck app, dus Fransen kunnen hier ook hun vaccinatie- of testbewijzen in bewaren.

Bij binnenkomst scan je een QR code met de app, waarna de app weet dat je op deze locatie bent geweest. Als de locatie dan een besmetting constateert, dan kunnen mensen via de app gewaarschuwd worden. De app vraagt niet om persoonsgegevens zoals naam, adres, enz...

Voor mensen die de app niet hebben, is er nog altijd het alternatief om je contactgegevens op te schrijven. Je kunt als toerist de app ook installeren, want dat is een stuk makkelijker dan telkens je contactgegevens opschrijven.

Registratie is in principe verplicht en een bedrijf mag je weigeren als je je niet wil registreren. Overigens is het de vraag hoe streng bedrijven zullen zijn wat registratie betreft.

Dit systeem wordt gebruikt op indoor locaties waarbij het dragen van een mondkapje niet mogelijk is. Denk aan restaurants, bars, enz... Maar ook dingen als indoor zwembaden.

tldr: Je gaat nergens geweigerd worden na de 72 uur na je test (m.u.v. zeer grote evenementen). Maar je zult je op sommige plekken wel moeten registeren. Dat kan met een app of met pen & papier.
Dat scheelt dan hoef ik mij maar 1 keer te laten testen en me er verder niet meer druk over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Waah schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:43:
[...]

Ik heb geen besmetting gehad, slechts 1 vaccinatie (die er ook dubbel instaat, 1x GGD en 1x RIVM) maar mijn code is dus niet geldig. Kan geen QR code maken (zoals het hoort).

Dus zóú kunnen dat het toch met je eerdere besmetting te maken heeft.
Dat zou je denken, ware het niet dat mijn collega (die niet besmet is geweest) exact hetzelfde heeft. Er staan bij hem twee vaccinaties vermeld terwijl hij er ook maar eentje gekregen heeft.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
posttoast schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Dat zou je denken, ware het niet dat mijn collega (die niet besmet is geweest) exact hetzelfde heeft. Er staan bij hem twee vaccinaties vermeld terwijl hij er ook maar eentje gekregen heeft.
Ah je hebt het over de buitenlandse QR code dus? niet de NL versie?
want daar zie ik hetzelfde ja :+

Dikke prima toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:33
posttoast schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Volgens mij staan die 2 vaccinatie registraties er bij bijna iedereen na 1 prik (in ieder geval op iPhone). En na 2 prikken staan er 4. Hij vindt de registratie zowel bij de GGD als RIVM, wat ook klopt natuurlijk.

Ik denk niet dat de app daardoor denkt dat je je 2e vaccinatie al hebt, want bij mij ziet hij dat alsnog maar als 1 dosis. Dat zal wellicht nog een ander probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik ga vanavond de GGD wel bellen hoe het zit, maar ik ben bang dat degene die de telefoon op gaat nemen er ook niet over is ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Waah schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:49:
[...]

Ah je hebt het over de buitenlandse QR code dus? niet de NL versie?
want daar zie ik hetzelfde ja :+

Dikke prima toch? O-)
Ja de buitenlandse. Dikke prima voor als je snel op reis wilt kunnen maar natuurlijk ook wel een behoorlijke faal dit. Krijg je straks een situatie waarin de NL QRcodes niet vertrouwd worden omdat we onze zaakjes hier niet op orde hebben…

Edit: ik heb het even getest met mijn vriendin en ook bij haar: 2 doses terwijl ze er maar 1 gehad heeft…

[ Voor 10% gewijzigd door posttoast op 01-07-2021 11:53 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
Banix schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Bizar wel. Ik zit al op 20+ dagen dus misschien dat dat het is. Het meest vreemde is echter dat op alle Italiaanse sites staat dat het 2 prikken + 15 dagen is. Voor de zekerheid zou ik me wel laten testen iig.

Ikzelf krijg ruim twee weken voor vertrek mijn tweede prik. Dus ik zit wat dat betreft sowieso goed.
Ja klopt, een maatje van me had een screenshot dat er eerder wel ergens heeft gestaan dat één vaccinatie genoeg was. Maar overal waar ik kijk zie ik twee staan. Testen ga ik sowieso wel doen, volgens mij gaat er nul gecontroleerd worden, maar je zal maar net eruit gepikt worden ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

YakuzA schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Als die eerdere besmetting was meegenomen zou daar 'dosis: 1 van 1' hebben moeten staan?

Voor zover ik de berichtgeving heb meegekregen.
Yes, net even gekeken, bij mij staat er 1 van 1. Ik ben wel benieuwd naar de volledige info op de intl. QR want Finland geeft aan 1 vaccinatie + bewijs van herstel te accepteren. Als ik in de app kijk, staat er helaas alleen info over de vaccinatie.

Vanavond even testen met de Luxemburgse scanner.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Weet iemand of er ergens een overzicht is van de scanners die in de verschillende landen gebruikt worden? Zou wel handig zijn :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:00
kKaltUu schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Yes, net even gekeken, bij mij staat er 1 van 1. Ik ben wel benieuwd naar de volledige info op de intl. QR want Finland geeft aan 1 vaccinatie + bewijs van herstel te accepteren. Als ik in de app kijk, staat er helaas alleen info over de vaccinatie.

Vanavond even testen met de Luxemburgse scanner.
Begrijp ik het goed dat je één (mRNA) vaccinatie hebt gehad na doorgemaakte infectie en nu bij je internationale QR code '1 van 1' ziet staan?

Ik zie '1 van 2' staan in die zelfde situatie. Verklaart misschien ook waarom ik geen NL QR code kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Tha-PC-Legend schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:10:
[...]

Begrijp ik het goed dat je één (mRNA) vaccinatie hebt gehad na doorgemaakte infectie en nu bij je internationale QR code '1 van 1' ziet staan?

Ik zie '1 van 2' staan in die zelfde situatie. Verklaart misschien ook waarom ik geen NL QR code kan maken.
Ja, Infectie 20 december 2020 en Pfizer 13 juni 2021.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
kKaltUu schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Dank. Ga ik die coronacheck lijn binnenkort maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
gws24 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:45:
[...]

Misschien dat het niet in de app gaat werken maar via de GGD zou je een bewijs moeten kunnen verkrijgen:

[Afbeelding]bron: https://www.rijksoverheid...-problemen-en-oplossingen

Ik neem aan dat het dan op papier is net zoals wat mensen die wel een bsn hebben krijgen als ze het uitprinten via de website van coronacheck.
Ik heb net met de GGD Amsterdam gesproken. Die geven nu aan dat dit verkeerd staat op de website van Rijks Overheid. Iets wat ik betwijfel want volgens de EU moet het land dat een vaccin zet ook een DCC uitgeven aan de ontvanger. Onafhankelijk of die persoon woonachtig is in dat land.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:50
Ik heb even gezocht in dit forum, maar kennelijk is er geen enkele wijze om te controleren dat de internationale QR code zelf goed is? Zoals de corona scanner app wel doet voor een NL code. We moeten nu maar hopen dat de QR code werkt en je niet aan de grens in de problemen raakt. Op vraagteken drukken zie ik wel dat alles klopt. Maar ja die QR code zelf is niet te ontcijferen door de beveiliging.
Ik zal pas volledig groen zijn op de terugreis naar NL (met auto) en kan dus niet nog even een papieren certificaat aanvragen. (heenweg zal ik met test bewijs moeten doen, krijg prik 2 vlak voor vertrek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

kKaltUu schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Hmm, ik was vanaf 31 dec. 2020 geinfecteerd (test via GGD) en 15 juni 2021 een vaccinatie gehad van Moderna, maar ik zie 1 van 2 en kan geen NL-code maken. Ik heb meerdere keren de gegevens via digid opgehaald maar blijft hetzelfde.

Overigens heb ik ook aangegeven tijdens het maken van een afspraak dat ik al corona heb gehad. Ook maar 1 afspraak ingepland.

[ Voor 13% gewijzigd door ulTimaS op 01-07-2021 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:09
glatuin schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:58:
Ik heb even gezocht in dit forum, maar kennelijk is er geen enkele wijze om te controleren dat de internationale QR code zelf goed is? Zoals de corona scanner app wel doet voor een NL code. We moeten nu maar hopen dat de QR code werkt en je niet aan de grens in de problemen raakt. Op vraagteken drukken zie ik wel dat alles klopt. Maar ja die QR code zelf is niet te ontcijferen door de beveiliging.
Ik zal pas volledig groen zijn op de terugreis naar NL (met auto) en kan dus niet nog even een papieren certificaat aanvragen. (heenweg zal ik met test bewijs moeten doen, krijg prik 2 vlak voor vertrek).
Jawel, dat kan wel. Hier hoger op staan links naar de Italiaanse en de Luxemburgse scanner app. En dat werkt (even vanaf een andere telefoon uiteraard).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:50
henkzelf schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Jawel, dat kan wel. Hier hoger op staan links naar de Italiaanse en de Luxemburgse scanner app. En dat werkt (even vanaf een andere telefoon uiteraard).
Thanks, het was lastig zoeken. Maar dankzij je hulp snel gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

ulTimaS schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:03:
[...]

Hmm, ik was vanaf 31 dec. 2020 geinfecteerd (test via GGD) en 15 juni 2021 een vaccinatie gehad van Moderna, maar ik zie 1 van 2 en kan geen NL-code maken. Ik heb meerdere keren de gegevens via digid opgehaald maar blijft hetzelfde.

Overigens heb ik ook aangegeven tijdens het maken van een afspraak dat ik al corona heb gehad. Ook maar 1 afspraak ingepland.
De eerste week dat de coronacheck app live was, kon ik ook geen code genereren. Van het een op het ander moment stond m'n vaccinatie bij het RIVM en was het helemaal ok. En nu met de lancering van de internationale code ook.

Ik heb net de LUX scanner gebruikt. In het certificaat staat inderdaad dosis 1/1 en de rest van de info, helaas staat hier geen info over herstel in.

Op de coronacheck site kan je een herstelbewijs uitdraaien, maar ik krijg generieke print errors waardoor het PDFje en de QR niet gegenereerd kunnen worden. Ik denk in combinatie met die twee dat het dan wel snor zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 23:39

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Even getest. Nadat ik opnieuw een internationaal QR code heb gegeneerd staat er bij mij ook 2 van de 2. Terwijl ik maar 1 spuit heb gehad op 23 juni.

De Italiaanse QR code scanner geeft een groen vinkje aan, ook de Luxemburgse app geeft aan dat ik 2 van de 2 heb gehad.

Er gaat dus iets goed fout.

[ Voor 18% gewijzigd door xven0mxz op 01-07-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
xven0mxz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:24:
Even getest. Nadat ik opnieuw een internationaal QR code heb gegeneerd staat er bij mij ook 2 van de 2. Terwijl ik maar 1 spuit heb gehad op 23 juni.

De Italiaanse QR code scanner geeft een groen vinkje aan...
Grappig. Zojuist opnieuw opgehaald en nu heb ik ook '2 van 2'. Eerder was dit nog '1 van 2'. Nederlandse QR code gaat nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

posttoast schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Ik heb een iPhone en dus iOS, de app volgt op iOS de instellingen van je telefoon maar je kunt ook per app de taal instellen. Hoe dat in Android zit weet ik niet.

Overigens maakt het niet zoveel uit of de tekst onder het vraagteken Nederlands/Engels/Duits/whatever is, dat vraagteken is er puur zodat je zelf kunt zien welke gegevens er in de QR-code verstopt zitten. Degene die jouw QR-code straks gaat scannen zal dit met een device doen waarin de gegevens in zijn/haar eigen taal getoond worden.
Als ik in het scherm van de Internationale QR-code op het vraagtekentje klik, loopt bij mij de hele app vast. Mijn telefoon staat op Engels, dus de app start default ook in het Engels op.

Ik heb op mijn iPhone bij de instellingen (Settings > CoronaCheck > Lanuage) de taal daarna op Nederlands gezet en dan krijg ik wel alle info te zien.

Heb ik een bug ontdekt? Wat doet ie bij jou als je de taal op Engels zet en op het vraagtekentje klikt?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Tha-PC-Legend schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:30:
[...]

Grappig. Zojuist opnieuw opgehaald en nu heb ik ook '2 van 2'. Eerder was dit nog '1 van 2'. Nederlandse QR code gaat nog steeds niet.
Dit geldt voor iedereen lijkt het. Dus als je nu opnieuw je internationale QR code genegeerd krijg je 2 van 2.

Weet iemand toevallig wat de Griekse controle app is?

[ Voor 8% gewijzigd door xven0mxz op 01-07-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 07:43
xven0mxz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Dit geldt voor iedereen. Dus als je nu opnieuw je internationale QR code genegeerd krijg je 2 van 2.

Weet iemand toevallig wat de Griekse controle app is?
Dat zeker niet, ik heb hem niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

marcop23 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:35:
[...]

Dat zeker niet, ik heb hem niet ;)
Je hebt hem helemaal opnieuw doorlopen? Ik heb namelijk een aantal mensen hier op kantoor het even laten testen en die krijgen ook allemaal "2 van 2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Tourniquet schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Heb ik een bug ontdekt? Wat doet ie bij jou als je de taal op Engels zet en op het vraagtekentje klikt?
Dat werkt hier gewoon :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Hier ook 2 van 2 terwijl ik pas over 2 weken mijn tweede dosis krijg

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hmm, vreemd. Zal de boel eens opnieuw opstarten. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
Hier nu ook 2/2, interessant want eerder vandaag was dat nog niet het geval. Nog interessanter is dat wanneer je (of ik in ieder geval) via de website de "papieren" QR code genereert er wel 1/2 staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 07:43
xven0mxz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Je hebt hem helemaal opnieuw doorlopen? Ik heb namelijk een aantal mensen hier op kantoor het even laten testen en die krijgen ook allemaal "2 van 2."
Ik heb de app niet opnieuw geïnstalleerd, maar wel opnieuw ingelogd met DigiD om een QR-code aan te maken. Ik heb één Moderna-prik trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Pauperesk schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:13:
Hier nu ook 2/2, interessant want eerder vandaag was dat nog niet het geval. Nog interessanter is dat wanneer je (of ik in ieder geval) via de website de "papieren" QR code genereert er wel 1/2 staat...
Waar kan je deze aanmaken?

Edit : De papieren variant geeft inderdaad maar 1 van 2 weer.
marcop23 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Ik heb de app niet opnieuw geïnstalleerd, maar wel opnieuw ingelogd met DigiD om een QR-code aan te maken. Ik heb één Moderna-prik trouwens.
Hier Pfizer.

[ Voor 81% gewijzigd door xven0mxz op 01-07-2021 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauperesk
xven0mxz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:23:
[...]

De papieren variant geeft inderdaad maar 1 van 2 weer.

[...]

Hier Pfizer.
Op coronacheck.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Banix schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:44:
[...]

[...]

Inmiddels is dat inderdaad 2 prikken en minimaal 14 dagen na 2e prik als ik de adviezen lees o.a. op Gov.it (List C) , Italia.it (toerisme) die van de Rijksoverheid. Het is gek dat de Italiaanse app 1 prik ook accepteert komt dat omdat de QR codes die de CoronaCheck app ten onrechte op 2/2 staan i.p.v. 1/2 wellicht?

"that you have completed the prescribed anti-SARS-CoV-2 vaccination cycle at least 14 days ago"
"U 14 dagen of langer geleden volledig bent gevaccineerd"

[ Voor 15% gewijzigd door funrider op 01-07-2021 15:29 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 23:02
Zijn hier al mensen met een Android telefoon die vandaag een update hebben gehad?
Na de update zou het namelijk mogelijk moeten zijn om een herstelbewijs aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mijn ouders willen volgende week naar Griekenland. Ze hebben corona gehad en 1 prik. In de CoronaCheck app staat 1 van 1 pfizer (bij hun beide). Maar een herstelverklaring hebben ze nooit gehad.

Hoe kom je aan die herstelverklaring en hoe krijg je die in de app? Of is dit al gebeurt omdat er bij hun 1 van 1 pfizer staat ipv 1 van 2?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Aquafreak schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:52:
Zijn hier al mensen met een Android telefoon die vandaag een update hebben gehad?
Na de update zou het namelijk mogelijk moeten zijn om een herstelbewijs aan te vragen.
Die van mij heeft gisteren de laatste update gehad. (versie 2.0.4. Druk op nieuwe functies in de play store en dan onderaan kan je de versie van de app zien.

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 01-07-2021 15:56 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aquafreak
spartacusNLD schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:52:
Mijn ouders willen volgende week naar Griekenland. Ze hebben corona gehad en 1 prik. In de CoronaCheck app staat 1 van 1 pfizer (bij hun beide). Maar een herstelverklaring hebben ze nooit gehad.

Hoe kom je aan die herstelverklaring en hoe krijg je die in de app? Of is dit al gebeurt omdat er bij hun 1 van 1 pfizer staat ipv 1 van 2?
Als ze corona hebben gehad (getest via de GGD én doorgegeven tijdens het plannen van de vaccinatie) EN de vaccinatie was 14 dagen geleden dan zijn ze volledig gevaccineerd en zie je inderdaad 1 van 1 staan.

Een herstelbewijs is alleen 'handig' als je nog niet gevaccineerd bent of dit korter dan 14 dagen geleden was. Daarna kan je namelijk het vaccinatiebewijs gebruiken.
spartacusNLD schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:55:
[...]

Die van mij heeft gisteren de laatste update gehad. (versie 2.0.4. Druk op nieuwe functies in de play store en dan onderaan kan je de versie van de app zien.
Ik zit ook op 2.0.4, maar zie geen optie tot het maken van het herstelbewijs in de app. Jij wel?

[ Voor 18% gewijzigd door Aquafreak op 01-07-2021 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Aquafreak schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:56:
[...]
Ik zit ook op 2.0.4, maar zie geen optie tot het maken van het herstelbewijs in de app. Jij wel?
Ik zie die optie ook niet idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Ik kan nu een herstelbewijs aanmaken via versie 2.1 van CoronaCheck (iOS) voor binnen NL. Voor het buitenland kan ik mijn vaccinatie gebruiken. Maar die gegevens combineren voor een QR code binnen NL (gevaccineerd) dat gaat niet. Dat is een brug te ver voor de app 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquafreak
Tha-PC-Legend schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:59:
Ik kan nu een herstelbewijs aanmaken via versie 2.1 van CoronaCheck (iOS) voor binnen NL. Voor het buitenland kan ik mijn vaccinatie gebruiken. Maar die gegevens combineren voor een QR code binnen NL (gevaccineerd) dat gaat niet. Dat is een brug te ver voor de app 8)7
Ah, dan zou iOS wel voorlopen met updates. Dankje _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Tha-PC-Legend schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:59:
Correctie: ophalen van vaccinatie + herstelbewijs zorgt wel voor een 'vaccinatie QR code voor NL'. Bij deze dus opgelost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35
posttoast schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:34:

[Afbeelding]
Geweldig dit! Bij mij staat mijn 1 prik er ook als 2x in.

Net door de Italiaanse Corona Check app gehaald, en die geeft aan dikke groene vink :*)

Edit: even getest bij de partner met maar 1 prik in de app, en dan kleurt de Italie check app ook groen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stinger_Ventura op 01-07-2021 17:06 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:49

gws24

Thinking is hard!

Bij mij stond 1 van 2 doses en als test net opnieuw de QR laten maken maar het staat er nog steeds (is ook correct want ik krijg volgende week mijn 2e).

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:06:
Bij mij stond 1 van 2 doses en als test net opnieuw de QR laten maken maar het staat er nog steeds (is ook correct want ik krijg volgende week mijn 2e).
Hier hetzelfde ben benieuwd als ik volgende week de 2e vaccinatie Pfizer krijg, de 1e was AstraZeneca.
Kijken hoe de CoronaCheck app hier mee omgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:20:
[...]

Hier hetzelfde ben benieuwd als ik volgende week de 2e vaccinatie Pfizer krijg, de 1e was AstraZeneca.
Kijken hoe de CoronaCheck app hier mee omgaat :)
Mocht er al gemixed worden dan? Ik wist dat ze er onderzoek naar doen en dat andere landen het al wel doen maar ook hier al was mij onbekend.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
In de nieuwe versie van de app staat er nu 1 van 1 bij doses…

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Weet iemand de Deense Corona checker? Ik wil even kijken wat mijn internationale QR daarna doet.

Ik krijg in NL een groen vinkje, maar om de verkeerde reden. Het moet zijn 1 prik en 1 keer genezen. Maar het is omdat er twee vaccinaties in staan.
Ik dacht die al eventjes permanent te bewaren met een screenshot maar dat kan dus niet met de app.

Edit:
Coronapas is de Deense scanner en qr code generator in één.
-Geen vinkje, maar compleet overzicht:

Volledige naam, id gegevens en Nationaliteit
Datum vaccinatie, Soort Vaccin
Dose 1 van 1

Daar moet dan wat mij betreft nog bij dat we het virus onlangs hebben gehad, maar dat zie ik nog nergens staan. Niks alleen maar een vinkje dus. Dat baart mij wel zorgen.
Krijg wel een dik rood kruis bij het scannen van de Nlse QR code. Kennelijk staat het weergeven van mijn privacy gevoelige informatie een "groen vinkje'?

[ Voor 104% gewijzigd door Cobb op 01-07-2021 20:32 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat je 't hebt gehad is af te leiden uit 'dose 1 van 1' bij een vaccin dat gebruikelijk twee doses behoeft. Die informatie staat er verder afaik niet expliciet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
@CyBeR Ik hoop dat het voldoende is in Denemarken deze zomer. Ik had liever gezien dat er werd gecommuniceerd is volledig gevaccineerd.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dat staat er, daarom staat er '1 van 1' en niet '1 van 2 met een aantekening'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik ben dan benieuwd wat er bij mij staat als ik mijn tweede vaccin heb gehaald. 2 van 1? :D

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Blijkbaar is er een aparte controle app voor op het vliegveld:.
Scannerapp voor vliegreis niet overal beschikbaar

De app van de overheid om op het vliegveld QR-codes te scannen voor Nederlanders die met het vliegtuig op vakantie gaan, is nog niet beschikbaar in de app stores. Daarom konden Transavia en TUI de applicatie vandaag niet gebruiken om het digitale Europese reiscertificaat te controleren.

Het ontbreken van de app heeft niet tot grote problemen geleid voor reizigers, melden de luchtvaartmaatschappijen. Reizigers wordt aangeraden om een vaccinatiebewijs of testresultaat geprint mee te nemen, ook omdat dat in het land van bestemming nodig zou kunnen zijn.

Vliegmaatschappij KLM heeft de app wel kunnen gebruiken en meldt dat die naar verwachting werkt.
bron: nos liveblog

Zou die rekening houden met de eisen van alle andere landen? dus een soort combi van alle apps van alle eu landen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

M'n vriendin op iOS zit op 2.1 en kan een herstelbewijs ophalen. Het probleem is dat ze positief was getest op 27 dec. 2020 en staat er dat het niet meer geldig is omdat het meer dan 180 geleden is. Ze is gevaccineerd op 21 juni (1 prik Moderna)

Bij het aanvragen stond er niet dat het binnen de laatste 180 dagen moest zijn. Ik snap er niks meer van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ulTimaS schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:41:
M'n vriendin op iOS zit op 2.1 en kan een herstelbewijs ophalen. Het probleem is dat ze positief was getest op 27 dec. 2020 en staat er dat het niet meer geldig is omdat het meer dan 180 geleden is. Ze is gevaccineerd op 21 juni.

Bij het aanvragen stond er niet dat het binnen de laatste 180 dagen moest zijn. Ik snap er niks meer van. 8)7
Bij mijn vriendin hetzelfde (maar dan op Android). Ze had eerst wel een bewijs (infectie + 1 vaccinatie) maar die is verwijderd en nu kan ze geen nieuwe meer maken.
Kan nergens terugvinden of ze de periode na infectie weer veranderd hebben. Denk dus dat het een bug is.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Stinger_Ventura schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:55:
[...]

Geweldig dit! Bij mij staat mijn 1 prik er ook als 2x in.

Net door de Italiaanse Corona Check app gehaald, en die geeft aan dikke groene vink :*)

Edit: even getest bij de partner met maar 1 prik in de app, en dan kleurt de Italie check app ook groen.
Misschien een stomme vraag, maar hoe haal je je qr code door een “Italië check app”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
[...]

Hier staat ook dat 1 prik voldoende is voor Italië:
https://www.nederlandwere.../italie/reizen/reisadvies

Edit: oh nu niet meer, gisteren nog wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

renedr schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 01:20:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar hoe haal je je qr code door een “Italië check app”?
De italiaanse check app downloaden op een ander apparaat en daarmee je QR scannen ;)

edit: dit zou hem moeten zijn: VerificaC19 (https://play.google.com/s...erificaC19&hl=en_US&gl=US )

[ Voor 19% gewijzigd door gws24 op 02-07-2021 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hm, blijkbaar heb ik nu een EU QR code die overal groen geeft want 2/2 doses. Ik heb er toch echt nog maar 1 gehad :P Valt me wel op dat de CoronaCheck app nu GGD én RIVM herkent dus ws is 't 1+1 = 2? Hij geeft me alleen geen NL code.

Edit: zwitserland vindt 'm niet geldig, de rest die ik getest heb (lu, be, it) wel.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 02-07-2021 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Okee toch gek, mijn vrouw en ik hebben beide op 12 juni de eerste vaccinatie gehad van Pfizer.

Bij de Corona check app zien we beide 2x een vaccinatie staan van 12 juni.
- RIVM
- GGD

We hebben beide de tweede vaccinatie gepland staan op 17 juli.

Toch geeft mijn qr code aan “doses 2 van 2”
En die van mijn vrouw “dosis 1 van 2”

We vertrekken de dag na de tweede vaccinatie naar Italië.

Maar nu geven beide QR codes van ons een groen vinkje (valid vaccination) in de Italiaanse scanner app.

Schiet mij maar lek…
Zijn er überhaupt mensen die een rood kruisje krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
CyBeR schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 03:28:
Hm, blijkbaar heb ik nu een EU QR code die overal groen geeft want 2/2 doses. Ik heb er toch echt nog maar 1 gehad :P Valt me wel op dat de CoronaCheck app nu GGD én RIVM herkent dus ws is 't 1+1 = 2? Hij geeft me alleen geen NL code.

Edit: zwitserland vindt 'm niet geldig, de rest die ik getest heb (lu, be, it) wel.
Waar heb je al die apps gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Ik vind het niet erg om te testen overigens, maar de GGD blijft één groot drama.

Ik heb gisteren geprobeerd informatie in te winnen, ze streven er naar om binnen 26 uur een uitslag te sturen en dan nog 3 uur voor hij zichtbaar is in de app.

Zit je dus aan 29 uur.
Wanneer moet ik testen als ik om 00:00 uur ga rijden?! Dit is zo kansloos, want sneltest of pcr maakt geen verschil voor die tijd.

Sterker nog, GGD wil liever geen anitgeen test omdat ze daarmee geen onderzoek kunnen doen naar varianten.

Om heel eerlijk te zijn. Dat onderzoek doe je maar tijdens reguliere testen, bij testen voor je reis gaat het gewoon om snelheid. Sneltest waar mogelijk en binnen een uur de uitslag.

Kom op zeg, hoe moeilijk kan het zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
CyBeR schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 03:28:

Zwitserland heb je toch geen last van?

“ Reist u niet met het vliegtuig? Dan kunt u zonder beperkingen naar Zwitserland reizen.”

https://www.nederlandwere...serland/reizen/reisadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

renedr schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:07:
Ik vind het niet erg om te testen overigens, maar de GGD blijft één groot drama.

Ik heb gisteren geprobeerd informatie in te winnen, ze streven er naar om binnen 26 uur een uitslag te sturen en dan nog 3 uur voor hij zichtbaar is in de app.

Zit je dus aan 29 uur.
Wanneer moet ik testen als ik om 00:00 uur ga rijden?! Dit is zo kansloos, want sneltest of pcr maakt geen verschil voor die tijd.

Sterker nog, GGD wil liever geen anitgeen test omdat ze daarmee geen onderzoek kunnen doen naar varianten.

Om heel eerlijk te zijn. Dat onderzoek doe je maar tijdens reguliere testen, bij testen voor je reis gaat het gewoon om snelheid. Sneltest waar mogelijk en binnen een uur de uitslag.

Kom op zeg, hoe moeilijk kan het zijn?!
Blijkbaar heel moeilijk. Ik wil zondag vliegen. Woensdag afspraak gemaakt voor zo'n gratis PCR test, gisteren om 13:00 pcr test en vannacht om 01:15 de negatieve uitslag in de mailbox. Tot hier hebben ze het prima voor elkaar moet ik zeggen. Nu 6 uur later nog geen uitslag in de coronacheck app. Dus die ''maximaal 4 uur later'' moet je niet te zwaar aan tillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0n3G3EE1Njd-Cekh4EvysN80Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlwJvocRW4AwabuMD4zI2hOg.jpg?f=fotoalbum_large

Zo maar eens bellen.

Vanmiddag nog een afspraak staan bij een commerciële partij voor een sneltest met certificaat als back-up. Je kon al aanvoelen dat dit bij de GGD fout ging.

[ Voor 23% gewijzigd door spartacusNLD op 02-07-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
funrider schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:20:
[...]

[...]

Inmiddels is dat inderdaad 2 prikken en minimaal 14 dagen na 2e prik als ik de adviezen lees o.a. op Gov.it (List C) , Italia.it (toerisme) die van de Rijksoverheid. Het is gek dat de Italiaanse app 1 prik ook accepteert komt dat omdat de QR codes die de CoronaCheck app ten onrechte op 2/2 staan i.p.v. 1/2 wellicht?

"that you have completed the prescribed anti-SARS-CoV-2 vaccination cycle at least 14 days ago"
"U 14 dagen of langer geleden volledig bent gevaccineerd"
Mijn vrouw heeft in de app 1 van 2 dosis staan, ik (onterecht) 2 van 2.

Beide hebben we in de Italiaanse app een groen vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:18:
[...]

Blijkbaar heel moeilijk. Ik wil zondag vliegen. Woensdag afspraak gemaakt voor zo'n gratis PCR test, gisteren om 13:00 pcr test en vannacht om 01:15 de negatieve uitslag in de mailbox. Tot hier hebben ze het prima voor elkaar moet ik zeggen. Nu 6 uur later nog geen uitslag in de coronacheck app. Dus die ''maximaal 4 uur later'' moet je niet te zwaar aan tillen. Zo maar eens bellen.

Vanmiddag nog een afspraak staan bij een commerciële partij voor een sneltest met certificaat als back-up. Je kon al aanvoelen dat dit bij de GGD fout ging.
Precies om 08:00 gebeld naar CoronaCheck helpdesk. Direct de melding dat het te druk is en dat de verbinding verbroken wordt. Schiet mij maar lek. 8)7

Op twitter ook een hoop meldingen van mensen die hun negatieve PCR reis test niet kunnen toevoegen aan de app. Wie had dat nu gedacht? ;( :>

En lees nu ook dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnfruN48WtyNhi0iyZaMB7OYWrg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EHyLjBromWLk6ddzHQDiiZwJ.jpg?f=user_large

Communicatie is best moeilijk blijkt bij VWS / GGD :'(

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 02-07-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

renedr schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:49:
[...]
Mijn vrouw heeft in de app 1 van 2 dosis staan, ik (onterecht) 2 van 2.

Beide hebben we in de Italiaanse app een groen vinkje
Aangezien wij ook naar Italie gaan, hebben we de Italiaanse scanner ook maar eens getest:
Mijn vrouw heeft Janssen gehad, dus in de app staat 1 van 1 dosis. -> Groen vinkje, terecht
Ik heb 1 shot Moderna gehad, dus in de app staat 1 van 2 dosis -> Rood kruis, terecht
Onze buurvrouw heeft 1 shot Pfizer gehad, dus in de app staat 1 van 2 dosis. -> Groen vinkje, onterecht

Best vreemd. Heb een sneltest geregeld, dat wel, maar toch. En gelukkig een betaalde sneltest met engelstalig reiscertificaat. Voordat de overheid de gratis testen goed onder de knie heeft, gaan wij al op vakantie 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 02-07-2021 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Aquafreak schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:56:
[...]
Android app heeft net een update gehad. d:)b

Herstelbewijzen laden kan dus ook op android nu.

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 02-07-2021 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een sneltest geregeld via testenvoorjereis.nl in Amsterdam op de site kreeg ik de bevestiging en ook snel een foto van gemaakt, maar nooit een mail van gehad.

Vannacht zag ik dat er een test locatie dichterbij beschikbaar was gekomen, dus hier een afspraak van gemaakt en hier wel een bevestigingsmail van gehad.

Net gebeld naar 0800-5005 om de afspraak in Amsterdam te laten annuleren, ziet de persoon in kwestie beide afspraken niet staan... :? Gaat de laatste nu wel of niet door..

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 02-07-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Voor italie een sneltest gedaan (de regels voor Italie zijn volgens de Italiaanse overheidssites al weken volledig gevaccineerd + 14 dagen, bewijs van recente besmetting, of een recente test). 0800 getest, 0815 uitslag, 0900 vertrokken (mn ivm het invullen van de registraties voor DE, CH en IT.. Gewoon zelf betaald, de gratis testen waren er toen nog niet. Was sowieso handig wegens een overnachting in DE en doortocht CH. in DE zijn voor restaurants ook nog wel eens sneltests nodig (mn binnen).
De meeste sites en apps hebben denkelijk kleine lettertjes doe stellen slecht een indicatie te geven. Dat is in elk geval voor DE en CH het geval. Ook kan het doel van de apps verschillen, toegang voor bv events akn andere eisen hebben dan inreizen.

Op dit moment zijn de regels in IT nog niet veranderd, je hebt zonder cert nog steeds een testresultaat nodig, als ECC QR of een andere officiele variant. En je moet je nog steeds registreren. @renedr ik zou voor vertrek om 0000 dus kijken of ik ergens ‘s avonds een sneltest met reiscertificaat zou kunnen laten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 02-07-2021 11:56 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
ijdod schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:52:
Voor italie een sneltest gedaan (de regels voor Italie zijn volgens de Italiaanse overheidssites al weken volledig gevaccineerd + 14 dagen, bewijs van recente besmetting, of een recente test). 0800 getest, 0815 uitslag, 0900 vertrokken (mn ivm het invullen van de registraties voor DE, CH en IT.. Gewoon zelf betaald, de gratis testen waren er toen nog niet. Was sowieso handig wegens een overnachting in DE en doortocht CH. in DE zijn voor restaurants ook nog wel eens sneltests nodig (mn binnen).
De meeste sites en apps hebben denkelijk kleine lettertjes doe stellen slecht een indicatie te geven. Dat is in elk geval voor DE en CH het geval. Ook kan het doel van de apps verschillen, toegang voor bv events akn andere eisen hebben dan inreizen.

Op dit moment zijn de regels in IT nog niet veranderd, je hebt zonder cert nog steeds een testresultaat nodig, als ECC QR of een andere officiele variant. En je moet je nog steeds registreren. @renedr ik zou voor vertrek om 0000 dus kijken of ik ergens ‘s avonds een sneltest met reiscertificaat zou kunnen laten doen.
Nou ja, de scanner app van Italie geeft dus wel een "valid vaccination" aan na 1 Pfizer prik. Bij Moderna niet na de eerste prik.

Zwitserland is sowieso geen probleem:

https://www.nederlandwere...serland/reizen/reisadvies

"Reist u niet met het vliegtuig? Dan kunt u zonder beperkingen naar Zwitserland reizen."

Ik denk dat we nu voor de zekerheid een gratis GGD test laten uitvoeren de dag voor vertrek. Just in case. Voor 4 personen, wij en de kinderen. Zo lang mijn vinkje groen blijft, ga ik nog geen betaalde test laten doen.

[ Voor 13% gewijzigd door renedr op 02-07-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
@renedr er is meerdere keren in het nieuws geweest dat die site vaak achterloopt. Er is je al meerdere keren op de formele italiaanse overheidswebsites gewezen. Prima dat je dan je eigen plan wil trekken, maar waarom blijf je hier om bevestiging vragen?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
Geen vertrouwen in die coronacheck app. Ik ben 6 januari positief getest, 21 juni Moderna geprikt. Staat overal netjes aangegeven, tevens heb ik zelf aangegeven al corona te hebben gehad bij het maken van de afspraak.
Maar ik krijg maar geen QR code voor NL. Bij internationaal staat er inderdaad 1 van 2, lees dan op Twitter dat je een bepaald nummer moet bellen, maar dan sta je anderhalf uur in de wacht en niemand die je kan spreken.
Herstelbewijs kan ik sinds vandaag ophalen en dan verandert de 1 van 2 naar 1 van 1 bij internationaal.
Maar hij maakt nog steeds geen QR code aan voor NL, alleen een herstelverklaring die geldig is tot 5 juli..
Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste

Let op:
De godwin argumentatie komt geregeld langs. Lees hier waarom dat ongepast is.

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Dit topic gaat over het vaccinpaspoort, waarmee bijvoorbeeld reizen in de EU eerder of anders mogelijk gemaakt kan worden. De 'Coronapas', het testbewijs, is echt iets anders en is hier dus offtopic, maar kan goed in De Coronapas in Nederland.