The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Maar, wordt er dan in Groningen en Friesland relatief meer getest? Dat lijkt me toch niet?Orion84 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:16:
[...]
Om het percentage positief (wat op dit moment ons ervan weerhoudt om groen te worden) omlaag te brengen zou je juist méér moeten gaan testen (aannemende dat je daarmee vooral het aantal negatieve tests verhoogt)
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Of de pcr testen op dezelfde grenswaarden hanteren, NL schijnt die waarden vrij hoog te hebben waardoor je meer positieve uitslagen krijgt.renedr schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 06:49:
[...]
Als we nou massaal stoppen met testen, net als andere landen.
Daar ligt het aantal nieuwe cases gewoon lager dan de rest van het land, en daarmee blijkbaar dus ook het percentage positief al lang genoeg onder de 4: https://coronadashboard.r...2/positief-geteste-mensenThunderNet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:26:
[...]
Maar, wordt er dan in Groningen en Friesland relatief meer getest? Dat lijkt me toch niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 25-06-2021 09:30 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
NL test alleen mensen met klachten terwijl andere landen een veel ruimer testbeleid hebben. Dat drukt het percentage positief ook omhoog.Wolly schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:29:
[...]
Of de pcr testen op dezelfde grenswaarden hanteren, NL schijnt die waarden vrij hoog te hebben waardoor je meer positieve uitslagen krijgt.
Oh wordt het percentage meegenomen? Dat wist ik niet.Orion84 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:16:
[...]
Om het percentage positief (wat op dit moment ons ervan weerhoudt om groen te worden) omlaag te brengen zou je juist méér moeten gaan testen (aannemende dat je daarmee vooral het aantal negatieve tests verhoogt)
Ik hoor vooral van familie in Roemenie dat er bijna niet meer getest wordt, alleen als je in het ziekenhuis beland.
En dat maken de cijfers daar vreemd, 17 positieve testen per dag, maar wel ruim 200 man op de IC.
renedr schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:49:
[...]
Oh wordt het percentage meegenomen? Dat wist ik niet.
Ik hoor vooral van familie in Roemenie dat er bijna niet meer getest wordt, alleen als je in het ziekenhuis beland.
En dat maken de cijfers daar vreemd, 17 positieve testen per dag, maar wel ruim 200 man op de IC.
:fill(white):strip_exif()/f/image/7wvoKfmAmHoLHRAtgrygFC1m.png?f=user_large)
Dit zijn de criteria. Als ze alleen nog mensen testen die al in het ziekenhuis beland zijn vraag je je af hoe ze dan aan <4% positive rate komen
Ik zie trouwens dat ik het samengevoegde plaatje ook verkeerd las. Zo te zien gaat het om het totaal aantal cases (per 100k) over afgelopen 14d en is NL daarom nog amber. Positivity rate is niet over 14 dagen en daar zitten we al wel onder de 4%. En binnen een paar dagen zouden we als het zo doorgaat ook wel onder de 50 cases per 14 dagen (per 100k) moeten zakken
[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 25-06-2021 10:00 ]
Ja en hoe kom je met 17 positieve testen op ene dag aan een IC bezetting van boven de 200?Orion84 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:53:
[...]
[Afbeelding]
Dit zijn de criteria. Als ze alleen nog mensen testen die al in het ziekenhuis beland zijn vraag je je af hoe ze dan aan <4% positive rate komen
https://www.ecdc.europa.e...urrent-occupancy-covid-19renedr schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:59:
[...]
Ja en hoe kom je met 17 positieve testen op ene dag aan een IC bezetting van boven de 200?
Romania Daily ICU occupancy 2021-06-18 2021-W24 181 Country_Website https://stirioficiale.ro/...a-18-iunie-2021-ora-13-00
Volgens:
https://github.com/CSSEGISandData/COVID-19
41 nieuwe gevallen op een dag.
IC bezetting van 181 personen.
Ter vergelijk in Nederland:
716 nieuwe gevallen op een dag
IC bezetting van 158 personen
Volgens mij zijn de inwoners aantallen vergelijkbaar:
NL 17 miljoen
RO 20 miljoen
Ik vind het maar vreemd...
En dus lijkt me dat je niet meer hoeft te testen, gewoon zorgen dat je minder besmettingen krijgt? Blijkbaar kan het namelijk wel om het aantal cases te reduceren.Orion84 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:30:
[...]
Daar ligt het aantal nieuwe cases gewoon lager dan de rest van het land, en daarmee blijkbaar dus ook het percentage positief al lang genoeg onder de 4: https://coronadashboard.r...2/positief-geteste-mensen
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik kon verder weinig vinden over de vereisten, behalve dit op de website van de Britse overheid:a document confirming the receipt of a full course of vaccination against COVID-19 with vaccines included by WHO in the list of approved for use in emergency situations: Pfizer/BioNTech, Johnson & Johnson's Janssen, AstraZeneca / Vaxzevria, AstraZeneca/Covishield (India), AstraZeneca/SKBio (South Korea), Moderna, Sinopharm, CoronaVac (Sinovac);
Zit dit allemaal in het EU-certificaat? De meeste gegevens wel, maar een handtekening bijvoorbeeld, daar ben ik niet zo zeker van.Ukraine’s State Border Service has said that the document confirming vaccination can be in digital or paper form and must contain:
the full name and surname, date of birth, gender, citizenship, passport or ID card number, and signature of the recipient of the vaccine;
the name of the vaccine, date of administration, name of the producer and serial number;
the name of the illness against which the person is vaccinated
the signature and stamp of doctor who carried out the vaccination.
Easy-peasy..
Maar hoe zit het eigenlijk als je nog maar één van de twee vaccinaties hebt gehad. Dan kan je zeker nog geen QR-code aanmaken? Gisteren kreeg ik mijn eerste Pfizer-prik en ik ben nu nog lang niet immuun. Dat is pas kort na mijn tweede prik die ik in juli krijg. Bij MijnRIVM zie ik inmiddels ook dat ik mijn eerste vaccin gekregen heb.
Het lijkt mij immers niet de bedoeling om kort na je eerste vaccinatie met deze QR-code bij een evenement naar binnen te gaan, en dus eerst te kiezen voor een sneltest? Hoe zit dit?
[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 25-06-2021 14:20 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Na het ophalen van de data bij RIVM en GGD (laat keurig mijn eerste vaccinatie zien) is de knop 'Maak QR code' wel actief. Maar ik ben niet verder gegaan, want ik wacht wel op mijn tweede (volgende week).AW_Bos schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:18:
Interessant jip-en-janneke filmpje van de Rijksoverheid over de CoronaCheck-app...
[YouTube: Hoe maak ik een coronabewijs met de CoronaCheck-app?]
Easy-peasy..
Maar hoe zit het eigenlijk als je nog maar één van de twee vaccinaties hebt gehad. Dan kan je zeker nog geen QR-code aanmaken? Gisteren kreeg ik mijn eerste Pfizer-prik en ik ben nu nog lang niet immuun. Dat is pas kort na mijn tweede prik die ik in juli krijg. Bij MijnRIVM zie ik inmiddels ook dat ik mijn eerste vaccin gekregen heb.
Het lijkt mij immers niet de bedoeling om kort na je eerste vaccinatie met deze QR-code bij een evenement naar binnen te gaan, en dus eerst te kiezen voor een sneltest? Hoe zit dit?
Ik ben benieuwd wat er gebeurt, en wat de consequenties zijn, als ik wel een QR-code aanmaak. Ik wil er niet graag mee experimenterenautje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:35:
[...]
Na het ophalen van de data bij RIVM en GGD (laat keurig mijn eerste vaccinatie zien) is de knop 'Maak QR code' wel actief. Maar ik ben niet verder gegaan, want ik wacht wel op mijn tweede (volgende week).
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Voor internationaal kan je gewoon een QR code maken (na 14 dagen na de vaccinatie). Maar voor zo ver ik weet zit in die QR code gewoon verwerkt dat je één van de twee hebt gehad. Dus voor de meeste landen zal bij een check dit ook gewoon blijken.AW_Bos schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:43:
[...]
Ik ben benieuwd wat er gebeurt, en wat de consequenties zijn, als ik wel een QR-code aanmaak. Ik wil er niet graag mee experimenteren
Je krijgt dan de melding dat er alleen internationale QR-code kan worden gemaakt. Deze is in Nederland niet te gebruiken.AW_Bos schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:18:
Interessant jip-en-janneke filmpje van de Rijksoverheid over de CoronaCheck-app...
[YouTube: Hoe maak ik een coronabewijs met de CoronaCheck-app?]
Easy-peasy..
Daarom ben ik ook niet verder gegaanAW_Bos schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:43:
[...]
Ik ben benieuwd wat er gebeurt, en wat de consequenties zijn, als ik wel een QR-code aanmaak. Ik wil er niet graag mee experimenteren
Ik dacht juist dat er een rechtstreekse koppeling was met de GGD-database, zodat je geen toestemming aan het RIVM hoeft te geven om toch een QR-code op te halen.
Bij mij staat mijn vaccinatie 2 maal in de app, eenmaal via de GGD direct en eenmaal via het RIVM. Helaas niet voldoende om een groen vinkje te krijgenM-ThijZ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:37:
Bij de priklocatie waarschuwden ze dat de CoronaCheck-app mogelijk niet goed werkt als je je gegevens niet deelt met het RIVM en stuurden ze aan om alsnog toestemming te geven.
Ik dacht juist dat er een rechtstreekse koppeling was met de GGD-database, zodat je geen toestemming aan het RIVM hoeft te geven om toch een QR-code op te halen.
Bij mijn moeder kon ik wel een nederlandse code genereren, die heeft 2 weken geleden haar tweede prik AZ van de huisarts gehad. Bij de tweede prik was alleen het batch nummer (nog?) niet bekend.
[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 25-06-2021 15:41 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Voor de zekerheid nog even gebeld met de GGD. Het is wel de bedoeling dat je ook zonder toestemming te geven aan het delen van gegevens met het RIVM, gebruik kan maken van de CoronaCheck-app. Het kan alleen wat langer duurder voordat de QR-code op te halen is.Woy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:40:
[...]
Bij mij staat mijn vaccinatie 2 maal in de app, eenmaal via de GGD direct en eenmaal via het RIVM. Helaas niet voldoende om een groen vinkje te krijgen, ik kan wel een europese QR code genereren, maar die kun je pas vanaf 1 Juli daadwerkelijk zien. Het niet delen van de gegevens met het RIVM zou dus geen verschil moeten maken.
Bij mijn moeder kon ik wel een nederlandse code genereren, die heeft 2 weken geleden haar tweede prik AZ van de huisarts gehad. Bij de tweede prik was alleen het batch nummer (nog?) niet bekend.
Grappig dat laatste want het is de GGD die prikt en het eigen systeem registreert en daarna doorgeeft aan het RIVM (als je toestemming gaf). Bij mij stonden beide prikken in beide systemen en de app kijkt ook in beide systemen en toont dat bij ophalen/QR-code maken.M-ThijZ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Voor de zekerheid nog even gebeld met de GGD. Het is wel de bedoeling dat je ook zonder toestemming te geven aan het delen van gegevens met het RIVM, gebruik kan maken van de CoronaCheck-app. Het kan alleen wat langer duurder voordat de QR-code op te halen is.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Eerder werd nog aangegeven dat men op zoek was om de QR-codes te verschaffen zonder het gebruik van de app, en ook zonder DigiD. Dat laatste is nu niet meer echt terug te vinden. Heeft iemand daar recentelijk nog iets over gelezen?
Ik heb wel lopen spelen, maar je kan gewoon weer een nieuwe aanmaken, ook al heb je er al eentje gemaakt (plusje rechtsbovenin).AW_Bos schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:43:
[...]
https://coronacheck.nl/nl/print/ zonder App wel maar zonder Digid heb ik nooit gelezen. Hoe zou dan de identificatie moeten gaan? We hebben het wel over het ophalen van medische gegevens. Via de link is er ook een faq en een telefoonnummer om dit te vragen.El Jefe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:23:
In de app en op de site ( https://coronacheck.nl/nl/faq ) wordt bij het inloggen nu uitsluitend verwezen naar het inloggen via DigiD. Als je aangeeft dat je dat niet hebt, kom je uit bij het registreren van een DigiD.
Eerder werd nog aangegeven dat men op zoek was om de QR-codes te verschaffen zonder het gebruik van de app, en ook zonder DigiD. Dat laatste is nu niet meer echt terug te vinden. Heeft iemand daar recentelijk nog iets over gelezen?
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Je kan wel een vaccinatie krijgen zonder DigiD, via de afsprakenlijn wordt enkel naar een BSN gevraagd. Ik zelf woon bijvoorbeeld in het buitenland, maar heb op die manier mijn 1e vaccinatieprik in Nederland gedaan (2e volgt in augustus). Hierdoor heb je dus waarschijnlijk een aanzienlijke groep (denk ook aan ouderen zonder DigiD), die wel is gevaccineerd - maar momenteel geen QR-code kan krijgen.henkzelf schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:35:
[...]
https://coronacheck.nl/nl/print/ zonder App wel maar zonder Digid heb ik nooit gelezen. Hoe zou dan de identificatie moeten gaan? We hebben het wel over het ophalen van medische gegevens. Via de link is er ook een faq en een telefoonnummer om dit te vragen.
Ik heb inmiddels mijn aanvraag voor een DigiD lopen, dus dat is ten tijde van mijn tweede vaccinatie hopelijk wel geregeld.. maar eerder werd wel aangegeven dat er een alternatief process zou zijn om de App werkend te krijgen zonder gebruik van DigiD.
Test-resultaten zijn wel zonder DigiD op te halen. Van vaccinaties zou het mij verbazen als dat mogelijk gaat worden, ik zie inderdaad ook niet echt manier om geautomatiseerd jouw vaccinatiegegevens aan jou ter beschikking te stellen, zonder dat je je identificeert met DigiD.El Jefe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:23:
In de app en op de site ( https://coronacheck.nl/nl/faq ) wordt bij het inloggen nu uitsluitend verwezen naar het inloggen via DigiD. Als je aangeeft dat je dat niet hebt, kom je uit bij het registreren van een DigiD.
Daar omheen werken zou in theorie kunnen via een fysiek loket (bij het ministerie van VWS, of mogelijk zelfs bij je gemeente) waar je met je ID-kaart terecht kunt en een ambtenaar je QR-code kunt laten printen. Maar dat zal zeker niet op korte termijn beschikbaar komen, als het al ooit komt.
[ Voor 29% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 25-06-2021 20:01 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ik krijg steeds de melding dat het te druk is als ik in wil loggen met digid. Heel veel verschillende tijdstippen geprobeerd, waaronder 2x snachts ( 03:00 en 05:00).
Lijkt mij sterk dat op die tijdstippen de boel "gethrottled" is, maar ik hou vol
Idem hier, van alles geprobeerd, met/zonder Wifi, buiten, binnen en op andere tijdstippen maar steeds dezelfde melding.geenstijl schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:55:
De app werkt bij mij niet goed denk ik.
Ik krijg steeds de melding dat het te druk is als ik in wil loggen met digid. Heel veel verschillende tijdstippen geprobeerd, waaronder 2x snachts ( 03:00 en 05:00).
Lijkt mij sterk dat op die tijdstippen de boel "gethrottled" is, maar ik hou vol
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Zelfs vannacht om 1 uur!
Echter, probeer ik het op de telefoon van mijn vrouw, dan komt ze gewoon in DigiD!
edit: Telefoontaal instellen op Nederlands werkte, QR-code is binnen.
[ Voor 11% gewijzigd door Upquark op 26-06-2021 11:13 ]
Een dag en honderd herinstallaties(en onder apps cache/data verwijderen) verder maar ik krijg nog steeds alleen maar deze foutmelding. Ben er wel klaar mee..Devian schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 05:49:
Ik blijf continu een foutmelding krijgen in de CoronaCheck app zodra ik klik op login met DigiD.
"Het ophalen is afgebroken" Mogelijk is het te druk bla bla.
DigiD app is gewoon geïnstalleerd, die en CoronaCheck app zijn de laatste versie. Vriendin naast me kan fluitend door de app heen zonder foutmeldingen...
https://wren.co/join/Devian
Helpt dit?Devian schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:09:
Een dag en honderd herinstallaties(en onder apps cache/data verwijderen) verder maar ik krijg nog steeds alleen maar deze foutmelding. Ben er wel klaar mee..
Upquark schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:05:
edit: Telefoontaal instellen op Nederlands werkte, QR-code is binnen.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Telefoon staat al op Nederlands...
Op het punt dat hij naar de digid app hoort te gaan(denk ik) krijg ik dus steeds de foutmelding..
DigiD app werkt verder gewoon goed.
You and I have memories longer than the road ahead
Het is bij mij een afhankelijkheid van Google Chrome.Devian schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:32:
[...]
Telefoon staat al op Nederlands...
Op het punt dat hij naar de digid app hoort te gaan(denk ik) krijg ik dus steeds de foutmelding..
DigiD app werkt verder gewoon goed.
Als ik bij apps Chrome uitgeschakeld heb staan, dan krijg ik de "te druk melding", als ik vervolgens Chrome inschakel (terwijl ik Edge als (standaard) browser heb), dan wordt als je klikt op inloggen met digid, automatisch Chrome geopend en kan je wel inloggen.
Ik vind deze afhankelijkheid belachelijk.
Zie ook:
https://github.com/minvws...eck-app-android/issues/27
[ Voor 6% gewijzigd door geenstijl op 27-06-2021 01:06 ]
Thx man! Dat is het, ik gebruik heel dat Chrome niet maar gebruik Edge...geenstijl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:56:
[...]
Het is bij mij een afhankelijkheid van Google Chrome.
Als ik bij apps Chrome uitgeschakeld heb staan, dan krijg ik de "te druk melding", als ik vervolgens Chrome inschakel (terwijl ik Edge als (standaard) browser heb), dan wordt als je klikt op inloggen met digid, automatisch Chrome geopend en kan je wel inloggen.
Zie ook:
Verdomd.geenstijl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:56:
[...]
Zie ook:
Ik gebruik Brave als browser en heb Chrome verwijderd.
Dus die even weer geïnstalleerd en hoppa, werkt.
Thnx en dat mogen ze wel even vermelden dat het ALLEEN werkt met de Chrome browser!!!
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik vind dat ze die afhankelijkheid er uit moeten halen en heb ze dat ook laten weten, ben benieuwd naar de reactie.snah001 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:00:
[...]
Verdomd.
Ik gebruik Brave als browser en heb Chrome verwijderd.
Dus die even weer geïnstalleerd en hoppa, werkt.
Thnx en dat mogen ze wel even vermelden dat het ALLEEN werkt met de Chrome browser!!!
Lijkt op 100% lock-in (lock-down?) met Chrome.geenstijl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:56:
[...]
Zie ook:
Ik heb gedurende +/- 4 dagen geprobeerd om vanaf +/- 5 Android devices in te loggen.
Zelfs het openen van de normale GGD-site (vanuit de app om een prik te plannen) ging niet en de melding "busy" kwam al voordat er überhaupt netwerkverkeer was (gedetecteerd via een sniffer).
De apparaten hebben root, geen root, verborgen root, Nederlands, Engels, custom-rom en default-rom.
Enige overeenkomst?
1. Het werkt niet
2. Ze hebben geen Chrome (maar Edge, Opera, Brave)
Na Chrome te installeren werkt het op alle 5 in één keer (je logt in via Chrome, API stuurt ping terug naar app, app genereert code, klaar).
Daarna Chrome er af gooien, cache legen van de apps en je bent zowel Chrome-vrij als QR-rijk.
Als dit zo klopt, mag er wel een nieuwsbericht aan besteed worden.
- edit - Pingback van wat er achter de schermen gebeurd (mits je Chrome hebt...)
/f/image/kMAx2Vi1Yt0qaSfCQSgvYuM2.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 27-06-2021 16:29 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Niet alleen belachelijk, ook idioot dat ze dat dan niet gewoon zeggen in plaats van "te druk" wat nergens op slaat.geenstijl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:56:
[...]
Zie ook:
Er is sowieso een enorme onderwaardering van foutmeldingen aan de gang in de IT. Bijna elke nieuwe app die wordt uitgebracht geeft te pas en te onpas een standaard melding als "Oops! Something went wrong", meestal met een of ander quasi grappig plaatje erbij. En dan in heeeel kleine lettertjes misschien iets over wat er echt mis ging als je geluk hebt, of een error code. Vooral Microsoft heeft hier een handje van.
Meestal ligt het gewoon aan banale dingen als geen internet verbinding. Zeg dat dan gewoon
Als ik dat lees lijkt het alsof je weer vrij door Europa kunt reizen na 1 juli. Nu zegt deze website van onze overheid compleet iets anders voor bijvoorbeeld Zweden:Het Europees digitaal coronacertificaat maakt het mogelijk dat mensen tijdens de coronapandemie weer vrij door de EU kunnen reizen.
Het certificaat wordt in alle EU-landen ingevoerd. Ze kunnen nu al beginnen met de uitgifte en het gebruik ervan. Vanaf 1 juli 2021 moet het in alle EU-lidstaten beschikbaar zijn.
Wat is het Europees digitaal coronacertificaat?
Het Europees digitaal coronacertificaat (EUDCC) is het digitale bewijs dat iemand:
- tegen COVID-19 is ingeënt, of
- negatief op corona is getest, of
- van COVID-19 is hersteld.
Je moet naast je vaccinaties ook nog een PCR test overhandigen. Je moet als terugkomt ook een PCR test (naast je vaccinaties) en word geadviseerd in quarantaine te gaan. Naast dit alles is het alleen voor "Noodzakelijke reizen". Dus wat is nu "vrij reizen" door Europa?Reisadvies Zweden | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 25-06-2021 | Nog steeds geldig op: 28-06-2021
De kleurcode van Zweden is oranje. Lees wat dit voor u betekent.
Heenreis naar Zweden
Reis alleen naar Zweden als dat noodzakelijk is.Terugreis naar Nederland
- U kunt naar Zweden reizen (vanaf 1 juli 2021 met uw coronabewijs) als:
- Uw negatieve testuitslag (antigeen, PCR of LAMP) niet ouder is dan 48 uur.
- U hoeft dan niet in quarantaine.
- Ook als u gevaccineerd bent moet u een negatieve test laten zien.
- Kinderen jonger dan 18 jaar hoeven niet getest te worden.
- U kunt terugreizen met uw coronabewijs als u een negatieve test kunt laten zien.
- Ook als u gevaccineerd bent moet u een negatieve test laten zien.
- Kinderen jonger dan 12 jaar kunnen zonder deze documenten naar Nederland terugreizen.
- U krijgt het dringende advies om bij aankomst in Nederland in quarantaine te gaan.
- Gebruik de checklist bij (terug)reizen naar Nederland voor uw voorbereiding.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 28-06-2021 11:58 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
* DigiD app inlog: Helaas heb ik na meerdere keren inloggen (op meerdere dagen) met DigiD app (melding: u moet opnieuw na 15 minuten inloggen omdat u niet actief bent geweest), reactie van ministerie op een tweet was dat mogelijk oorzaak meerdere tabs is. Dat is niet het geval al opent DigiD zelf een nieuwe pagina. Krijg dit niet aan de praat.
* Gebruikersnaam/wachtwoord: Ik ontvang sms en kan inloggen, maar loop ik vast als ik na code doorklik 'Volgende' ververst de pagina maar blijft dan hangen op pagina waar ik code in heb getikt en als ik dan op 'Volgende' weer druk gebeurd er niks ik blijf op de pagina.
Dit alles op iPhone 8 met iOS14.6 en Safari browser. De CoronaCheck app blijft laden, maar haalt ook niks binnen in beide gevallen. Tips zijn welkom voor de app wil graag het daarin hebben. Het is dat ik nog niet op vakantie ga maar hoop wel dat dit snel gaat werken in juli. Overigens in Mijn RIVM staat vaccinatie erin en GGD staat ook goed geregisteerd (beide kan ik zonder problemen met DigiD app inloggen).
De website versie (om te printen) werkt wel al wacht ik nog op tweede prik half juli dus misschien is dat de bottelneck voor de app waardoor ik vastloop al lukte het mijn vrouw wel met de DigiD app na doorgemaakt te hebben en 1 vaccinatie waarvan alleen het laatste momenteel alleen nog wordt vastgelegd doorgemaakt vanaf 1 juli. QR code voor EU maken lukte al wel voor NL nog niet (logisch).
:strip_exif()/f/image/gpHDaR39O4j1DUDlWgO78Nkd.jpg?f=fotoalbum_large)
Als het onlangs hebt doorgemaakt dan staat dit nog niet in de app omdat deze functionaliteit er nog niet in zit. Dit samen met gebruik in EU zou vanaf 1 juli beschikbaar moeten zijn volgens de planning.Cobb schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:29:
[...]
Niet alleen Jansen. Ik heb onlangs Corona gehad en ben 1x geprikt met Pfizer. OOk dan kan ik geen QR code voor Nederland genereren. Wel een Internationale.
Ik hoop maar dat ze dat snel rechtzetten.
Lijkt mij niet wenselijk hoe fijn het ook is om Nederland volledig groen te zien worden in de EU. Met de extreme versoepelingen in Nederland die ongekend zijn in EU (en wellicht wereldwijd) denk aan discotheken open en geen mondneusmaskers in binnenruimtes zoals overheidsgebouwen, winkels e.d. In landen als Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk zijn ze net afgestapt hiervan buiten, maar binnen is het toch echt nog verplicht voor zover ik weet.renedr schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 06:49:
[...]
Als we nou massaal stoppen met testen, net als andere landen.
[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 28-06-2021 14:32 ]
Ze vaccineren ook ongedocumenteerden dus lijkt mij geen probleem. Even de lokale GGD bellen?SnowDude schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:13:
Vraagje, mijn vriendin is tijdelijk in NL en krijgt morgen hier een vaccinatie. Omdat ze nog niet officieel in NL woont heeft ze nog geen BSN. Heeft hier iemand enig idee hoe ze aan een DCC kan komen?
Volgens mij is de vraag het DCC, niet de GGD. Voor een DCC heb je een DigiD nodig en voor een DigiD heb je een BSN nodig.Wolly schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:28:
[...]
Ze vaccineren ook ongedocumenteerden dus lijkt mij geen probleem. Even de lokale GGD bellen?
Exact, dat is dus het probleem. De vaccinatie krijgt ze gewoon morgen van de GGD. Maar voor reizen is een DCC straks weer een vereiste.MarcoC schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:29:
[...]
Volgens mij is de vraag het DCC, niet de GGD. Voor een DCC heb je een DigiD nodig en voor een DigiD heb je een BSN nodig.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Is dat zo? Of kun je ook simpelweg met het A4-tje (wat je krijgt na vaccinatie) of met een afgetekend geel boekje (zelf kopen) ook bewijzen dat je gevaccineerd bent en zo toegang krijgen tot buitenlanden? Dat is namelijk wel mijn eigen ervaringen van de afgelopen 2 maanden rondreizen in centraal Europa en de Westelijke Balkan.SnowDude schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:33:
[...]
Exact, dat is dus het probleem. De vaccinatie krijgt ze gewoon morgen van de GGD. Maar voor reizen is een DCC straks weer een vereiste.
[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 28-06-2021 15:44 ]
Er werd vorig jaar helemaal niet uitvoerig getest.
Niet, daarnaast mag de covid-besmetting meestal niet langer dan 6mnd geleden zijn.renedr schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:09:
Hoe worden mensen die eerder vorig jaar COVID hebben doorlopen aangemerkt als "reeds COVID gehad", als ze niet getest zijn?
Tja, niet lijkt mij want dan is er geen bewijs.renedr schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:09:
Hoe worden mensen die eerder vorig jaar COVID hebben doorlopen aangemerkt als "reeds COVID gehad", als ze niet getest zijn?
edit: @Thundernet was eerder
[ Voor 37% gewijzigd door gws24 op 28-06-2021 16:47 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Juist niet toch?ThunderNet schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:27:
[...]
Niet, daarnaast mag de covid-besmetting meestal niet langer dan 6mnd geleden zijn.
https://lci.rivm.nl/covid...-na-doorgemaakte-covid-19
"De aanleiding voor de huidige notitie is de vraag of de termijn van 6 maanden kan worden losgelaten om 1 in plaats van 2 COVID-19-vaccinaties nodig te hebben voor bescherming tegen COVID-19."
Misschien dat het niet in de app gaat werken maar via de GGD zou je een bewijs moeten kunnen verkrijgen:SnowDude schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:33:
[...]
Exact, dat is dus het probleem. De vaccinatie krijgt ze gewoon morgen van de GGD. Maar voor reizen is een DCC straks weer een vereiste.
:fill(white):strip_exif()/f/image/CqsQNkX2UnE3JpTAKsL2F4QI.png?f=user_large)
Ik neem aan dat het dan op papier is net zoals wat mensen die wel een bsn hebben krijgen als ze het uitprinten via de website van coronacheck.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Klopt, zie https://www.rijksoverheid...orgemaakte-covid-infectie.renedr schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:36:
[...]
Juist niet toch?
https://lci.rivm.nl/covid...-na-doorgemaakte-covid-19
"De aanleiding voor de huidige notitie is de vraag of de termijn van 6 maanden kan worden losgelaten om 1 in plaats van 2 COVID-19-vaccinaties nodig te hebben voor bescherming tegen COVID-19."
En ik moet terug komen op mijn eerdere post dat men niemand op zijn blauwe ogen gaat geloven want de laatste twee alineas in dat bericht lijken te suggereren dat men dat wel doet en dat het aangeven bij het maken van de afspraak voldoende is::
Voor het vaccinatiebewijs (EU Digital COVID Certificate) is het van belang dat van mensen die één prik hebben laten zetten en de tweede niet meer hoeven te halen (omdat ze corona hebben gehad) hun gegevens adequaat geregistreerd worden. Het is daarom belangrijk een doorgemaakte COVID-infectie bij het maken van de vaccinatie-afspraken goed aan te geven. Mensen moeten dus ook niet enkel zomaar wegblijven bij hun afspraak maar contact opnemen met de GGD of huisarts. De GGD heeft dit vanaf vandaag 17 uur operationeel.
Het kan geen kwaad als iemand COVID heeft gehad en nu al twee vaccins heeft gekregen. Wie twijfelt of hij of zij echt corona heeft gehad, bijvoorbeeld door ontbreken van een positieve GGD-test, kan voor de zekerheid twee prikken nemen (of één Janssen).
gws24 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:59:
[...]
Klopt, zie https://www.rijksoverheid...orgemaakte-covid-infectie.
En ik moet terug komen op mijn eerdere post dat men niemand op zijn blauwe ogen gaat geloven want de laatste twee alineas in dat bericht lijken te suggereren dat men dat wel doet en dat het aangeven bij het maken van de afspraak voldoende is::
[...]
Woord voldoende voor volledig vaccinatiebewijsNederlanders hoeven na de eerste prik niet aan te tonen dat ze corona hebben gehad om een ‘volledig’ vaccinatiebewijs te krijgen. GGD-medewerkers die het vaccinatiebewijs uitgeven, mogen erop vertrouwen dat iemand eerder besmet is geweest – en dus antistoffen heeft – als diegene dat zegt.
Zat zelf ook nog even te zoeken en het staat ook op de rivm website:
bron: https://www.rivm.nl/nieuw...orgemaakte-covid-infectieControlevraag bij maken afspraak
Bij het maken van de vaccinatieafspraak, krijgen mensen de vraag of zij positief zijn getest op COVID-19. Als dit zo is, kan een afspraak worden ingepland voor één prik. Mensen hoeven hiervoor op dit moment geen bewijs van een positieve test te laten zien, maar verklaren zelf dat ze COVID-19 hebben gehad. Bewaar altijd een uitslag van een positieve test, want daar kan later mogelijk alsnog naar worden gevraagd.
Ik ga er even achteraan, ik zie een uitweg voor mijn groene vonkje deze zomer. 🤣gws24 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:59:
[...]
Klopt, zie https://www.rijksoverheid...orgemaakte-covid-infectie.
[...]
We zitten voor Nederland prima, maar buitenland eist 14 dagen na de tweede prik.
We hebben 12 juni een eerste gehad en gaan 4 dagen na onze tweede prik naar Italië.
Eens kijken of ik wel de volledige cyclus kan doorlopen, maar mét een aantekening van besmetting, zodat we ongehinderd de grenzen over kunnen.
Ik heb grote moeite met het testen, terwijl we reeds gevaccineerd zijn.
Vooral omdat voor Italië bij kinderen alle maatregelen vervallen indien de ouders een groen vinkje hebben.
Als de ouders geen groen vinkje hebben zitten er voor kinderen vanaf 2 jaar allemaal eisen en wensen bij.
[ Voor 13% gewijzigd door renedr op 29-06-2021 07:17 ]
Dat zou nu moeten kunnen:renedr schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:14:
[...]
Ik ga er even achteraan, ik zie een uitweg voor mijn groene vonkje deze zomer. 🤣
We zitten voor Nederland prima, maar buitenland eist 14 dagen na de tweede prik.
We hebben 12 juni een eerste gehad en gaan 4 dagen na onze tweede prik naar Italië.
Eens kijken of ik wel de volledige cyclus kan doorlopen, maar mét een aantekening van besmetting, zodat we ongehinderd de grenzen over kunnen.
Vooral omdat voor Italië bij kinderen alle maatregelen vervallen indien de ouders een groen vinkje hebben.
Als de ouders geen groen vinkje hebben zitten er voor kinderen vanaf 2 jaar allemaal eisen en wensen bij.
Goed nieuws voor mensen die corona hebben gehad en daarom één prik kregen van de GGD. Ook zij kunnen nu een vaccinatiebewijs aanmaken in de CoronaCheck-app. De bug is namelijk opgelost! Haal wel even opnieuw je vaccinatiegegevens op in de app.👉 https://t.co/Y2XSecvHIF pic.twitter.com/P53Rdk4T4r
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 29 juni 2021
Ik kan het zelf nog niet testen omdat ik vrijdag pas 14 dagen na mijn eerste vaccin zit, maar ik heb in februari wel Corona gehad (mijn hele gezin trouwens). Dus in principe zou ik na vrijdag ook een groen vinkje moeten krijgen. Wanneer ben jij besmet geweest?
Overigens ga ik zelf, ondanks dat ik besmet ben geweest, toch ook nog voor een tweede vaccin. Ik ben 24 juli aan de beurt.
Niet, maar het gaat mij om het groene vinkjeposttoast schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:47:
[...]
Dat zou nu moeten kunnen:
[Twitter]
Ik kan het zelf nog niet testen omdat ik vrijdag pas 14 dagen na mijn eerste vaccin zit, maar ik heb in februari wel Corona gehad (mijn hele gezin trouwens). Dus in principe zou ik na vrijdag ook een groen vinkje moeten krijgen. Wanneer ben jij besmet geweest?
Overigens ga ik zelf, ondanks dat ik besmet ben geweest, toch ook nog voor een tweede vaccin. Ik ben 24 juli aan de beurt.
Dan snap ik je niet… je wilt een aantekening van besmetting terwijl je niet besmet bent geweest?
Als dat een groen vinkje oplevert. Ja!posttoast schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:21:
[...]
Dan snap ik je niet… je wilt een aantekening van besmetting terwijl je niet besmet bent geweest?
We gaan 4 dagen na tweede prik naar Italië.
Ik heb totaal geen zin in al dat test gedoe!
Morgen maar eens bellen hoe het zit
[ Voor 5% gewijzigd door renedr op 29-06-2021 23:27 ]
Is ook een manier om het zo te doen (maar wel een belachelijke)renedr schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:27:
[...]
Als dat een groen vinkje oplevert. Ja!
Da’s toch gewoon de boel flessen? Je kunt je nota bene gratis laten testen… Of je had zelfs kunnen kiezen voor het Janssen vaccin.renedr schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:27:
[...]
Als dat een groen vinkje oplevert. Ja!
Ik vind het wel een beetje een asociale actie, eerlijk gezegd.
[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 29-06-2021 23:43 ]
Dat kan niet, want de eerste Pfizer zit er al in.posttoast schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:39:
[...]
Da’s toch gewoon de boel flessen? Je kunt je nota bene gratis laten testen… Of zelfs kunnen kiezen voor het Janssen vaccin.
Ik vind het wel een beetje een asociale actie, eerlijk gezegd.
Daarnaast vervallen alle maatregelen voor meereizende kinderen als de ouders groen zijn.
Ik vind het wel meevallen met flessen.
Ik heb alles doorlopen tegen die tijd, behalve die 2 weken wacht tijd. Die in NL niet hoeft maar in andere landen opeens weer wel.
Ik mocht pas zo laat enten, kan ik niets aan doen. Nadat ik allemaal mensen sprak waarbij hun huisarts even tijdelijk de aandoening “copd” heeft ingesteld, waardoor ze konden voordringen.
Nu al van twee kennissen gehoord, vroeg waarom zij al ingeënt waren. Huisarts gebeld, die heeft vroegere astma even omgezet in copd. Toen brief gekregen en daarna weer teruggezet naar astma.
Hullie zullie huilie huilie. Wat een goede reden, ik heb ook de eerste Pfizer er in en had liever jannssen gehad. Nu moet ik alsnog 2x testen, maar het zij zo.renedr schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:46:
[...]
Dat kan niet, want de eerste Pfizer zit er al in.
Daarnaast vervallen alle maatregelen voor meereizende kinderen als de ouders groen zijn.
Ik heb alles doorlopen tegen die tijd, behalve die 2 weken wacht tijd. Die in NL niet hoeft maar in andere landen opeens weer wel.
Ik mocht pas zo laat enten, kan ik niets aan doen. Nadat ik allemaal mensen sprak waarbij hun huisarts even tijdelijk de aandoening “copd” heeft ingesteld, waardoor ze konden voordringen.
Nu al van twee kennissen gehoord, vroeg waarom zij al ingeënt waren. Huisarts gebeld, die heeft vroegere astma even omgezet in copd. Toen brief gekregen en daarna weer teruggezet naar astma.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik sprak een tijdje terug iemand die voor z'n werk vliegtuigen repareert op locatie. Die heeft elke paar dagen zo'n wattenstaafje in z'n neus maanden achter elkaar, dan valt dit nog mee toch?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Tuurlijk, er zijn heel veel mensen die op nogal dubieuze manieren zorgen dat ze eerder aan de beurt zijn en daar stoor ik me ook aan. Maar het feit dat een ander buiten de lijntjes kleurt is natuurlijk geen reden om dat dan zelf ook maar te gaan doen.renedr schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:46:
[...]
Dat kan niet, want de eerste Pfizer zit er al in.
Ik noem het “flessen” omdat je feitelijk fraudeert. Je gaat een positieve testuitslag laten registeren die helemaal niet bestaat. En ik snap dat je graag op vakantie wilt kunnen, maar wat ik niet begrijp is dat je je niet gewoon even (gratis!) laat testen. Kleine moeite, groot (moreel
Maar ja, dat vroeg ik me ook altijd al af van die mensen die dan 18u lang in de file gaan staan naar Zuid-Frankrijk, terwijl diezelfde weg de volgende dag weer vrij is

Overigens mag het onderwijs sowieso anno 2021 iets flexibeler mogen worden opgezet. Bijv. dat je je kinderen maximaal 2 weken per jaar van school mag houden, en dat ze later laten inhalen. Dan kan men veel meer gespreid door het jaar heen op vakantie, in plaats van dat heel Europa dat tegelijk moet doen in 6 weken tijd.
[ Voor 27% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-06-2021 08:58 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Wat een onzin, alsof je daar altijd de keuze in hebt... Ik woon in Noord Holland, we hebben dus zomervakantie van 10 juli t/m 22 augustus (dat sluit half augustus weg gaan al uit...) en ik heb mijn kinderen de eerste drie weken van de zomervakantie, mijn ex de laatste drie weken. Deze afspraken staan al. Kortom, ook ik kan niet wachten tot na mijn tweede vaccinatie (eerste 17 juni, tweede zou gedurende mijn vakantie in Italië zijn). Dus ja het ligt aan jouw gebrek aan logicaBeQuietAndDrive schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:54:
Ik snap niet dat zoveel mensen hun vakantie zo krap plannen. Als je al weet dat je tweede prik krap aan gaat worden, waarom moet dan toch iedereen meteen begin juli op vakantie? Ga dan half augustus of zo..
Maar ja, dat vroeg ik me ook altijd al af van die mensen die dan 18u lang in de file gaan staan naar Zuid-Frankrijk, terwijl diezelfde weg de volgende dag weer vrij iskan dus ook prima aan mijn (gebrek aan) logica liggen.
Of aan jullie gebrek aan enige flexibiliteit in deze pandemie, waar van iedereen enig inschikkingsvermogen wordt gevraagdPauperesk schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:02:
[...]
Wat een onzin, alsof je daar altijd de keuze in hebt... Ik woon in Noord Holland, we hebben dus zomervakantie van 10 juli t/m 22 augustus (dat sluit half augustus weg gaan al uit...) en ik heb mijn kinderen de eerste drie weken van de zomervakantie, mijn ex de laatste drie weken. Deze afspraken staan al. Kortom, ook ik kan niet wachten tot na mijn tweede vaccinatie (eerste 17 juni, tweede zou gedurende mijn vakantie in Italië zijn). Dus ja het ligt aan jouw gebrek aan logica
No offence verder.
Uhm, hoe dan... Dat ik mijn kinderen later krijg en mijn ex met het "probleem" (tussen aanhalingstekens want ik vind een gratis sneltestje echt geen issue) opzadel dat ik nu heb? De school bellen dat de vakantie mij niet interesseert en ik zelf wel bepaal wanneer we gaan? Of gewoon niet op vakantie gaan?BeQuietAndDrive schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:04:
[...]
Of aan jullie gebrek aan enige flexibiliteit in deze pandemie, waar van iedereen enig inschikkingsvermogen wordt gevraagd![]()
No offence verder.
Zijn allemaal niet echt opties. Alhoewel de laatste het meest realistisch is, maar na 1,5 jaar thuis werken heb ik m'n huis ook wel gezien. Dus dat is ook geen optie voor mij.
Kortom, leuk "je bent niet flexibel" maar dat klopt inderdaad als je kinderen hebt, een ex hebt en dan alles met alle omstandigheden en iedereen rond moet krijgen. En dan heb ik nog geluk met dat mijn werkgever geen eisen heeft aan wie wanneer aanwezig moet zijn, anders had ik daar ook nog rekening mee moeten houden.
Anyways - dit verder allemaal off topic
[ Voor 88% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-06-2021 09:22 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
* Op telefoons waarbij toegang via een extern toetsenbord was aangezet, werkte de ’toon QR’ knop niet. Dit is opgelost.
* Correctie van vaccinatie QR-codes die na een toegangstest een verkeerde geldigheid hadden gekregen.
Overigens was de eerdere tweet van Hugo de Jonge blijkbaar onjuist of met een grote kanttekening. Want ik lees nu op Coronacheck.nl en Nu.nl dit:
"Het maken van een herstelbewijs met CoronaCheck zal mogelijk zijn vanaf begin juli. Dit kan alleen wanneer je positieve test is afgenomen bij de GGD."
"Gebruikers kunnen de digitale verklaring niet altijd goed terugvinden in hun telefoon, blijkt uit klantonderzoek. Ook zouden privacyinstellingen de opslag kunnen belemmeren. Bovendien verwachtten gebruikers een bevestigingsmail te krijgen, maar die optie is nu nog niet mogelijk.
Aan deze problemen wordt nu gewerkt, aldus De Jonge. Hij verwacht dat de digitale verklaring in "de tweede helft van juli" beschikbaar is."
In veel gestelde vragen op Coronacheck.nl staat overigens ook nog wel dit:
"Als uw positieve test afgenomen is door de GGD en u heeft 1 prik gehad bij de GGD, dan kan u vanaf 1 juli een coronabewijs aanmaken in de CoronaCheck. Vanaf half juli is het ook mogelijk om een koppeling te maken met positieve testen die gedaan zijn door andere testaanbieders."
[ Voor 68% gewijzigd door funrider op 30-06-2021 09:49 . Reden: aanvulling ]
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:54:
Overigens mag het onderwijs sowieso anno 2021 iets flexibeler mogen worden opgezet. Bijv. dat je je kinderen maximaal 2 weken per jaar van school mag houden, en dat ze later laten inhalen. Dan kan men veel meer gespreid door het jaar heen op vakantie, in plaats van dat heel Europa dat tegelijk moet doen in 6 weken tijd.
Dat is conceptueel een heel leuk idee maar logistiek compleet niet haalbaar. Niet in de laatste plaats omdat leerkrachten af en toe ook vrij willen zijn. En dat zou misschien nog kunnen als er voldoende leerkrachten zijn maar die luxe hebben we niet (en dat gaat voorlopig ook niet meer gebeuren).
Buiten de fraude discussie, het lijkt erop dat er geen bewijs uit de app komt als je nog een tweede vaccinatieafspraak open hebt staan.renedr schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:14:
[...]
Ik ga er even achteraan, ik zie een uitweg voor mijn groene vonkje deze zomer. 🤣
Bij mij in ieder geval niet, na covid en eerste vaccinatie, maar nog een tweede afspraak binnenkort. Iedereen die ik ken die ook twee afspraken heeft gemaakt na covid infectie heeft hetzelfde, terwijl het mensen met maar 1 afspraak wel lukt een certificaat te maken.
(Is het iemand gelukt een certificaat / QR te maken na covid en eerste vaccinatie, maar met nog 2e afspraak open?)
Lijkt me overigens ook dat bij het aanmaken van het certificaat de positieve test in het GGD systeem gevonden moet worden, samen met de vaccinatie, dus dat deze truc sowieso niet werkt.
Vrijdag is het bij mij twee weken na mijn eerste vaccinatie (24 juli de tweede) én ik ben destijds door de GGD positief getest. Dus ik ga dan eens kijken of ik het voor elkaar krijg.Evianon schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:57:
[...]
(Is het iemand gelukt een certificaat / QR te maken na covid en eerste vaccinatie, maar met nog 2e afspraak open?)
Er wordt aangegeven dat de test maximaal 72 uur oud mag zijn als je naar je bestemming toe gaat. Betekent dit dat ik mij in Frankrijk opnieuw moet laten testen als de 72 uur voorbij zijn (stel ik wordt daar gecontroleerd)?
Of gaat het puur om het in reizen en hoef je op de vakantie zelf niet kunnen aantonen dat je negatief bent?
Hier toevallig iemand die hier iets meer duidelijkheid over kan geven?
Met 'destijds' positief getest neem ik aan in afgelopen 6 maanden?posttoast schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:01:
[...]
Vrijdag is het bij mij twee weken na mijn eerste vaccinatie (24 juli de tweede) én ik ben destijds door de GGD positief getest. Dus ik ga dan eens kijken of ik het voor elkaar krijg.
Het lijkt voor Frankrijk te gaan om puur voor het inreizen en evenementen met meer dan 1000 personen als ik de informatie erbij pak van Franse overheid:mb1234 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:23:
Ik ga in augustus met de auto naar Normandië, maar heb nog geen vaccinatie gehad. Nu kan ik mij natuurlijk gewoon laten testen, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe lang een negatieve test geldig is.
Er wordt aangegeven dat de test maximaal 72 uur oud mag zijn als je naar je bestemming toe gaat. Betekent dit dat ik mij in Frankrijk opnieuw moet laten testen als de 72 uur voorbij zijn (stel ik wordt daar gecontroleerd)?
Of gaat het puur om het in reizen en hoef je op de vakantie zelf niet kunnen aantonen dat je negatief bent?
Hier toevallig iemand die hier iets meer duidelijkheid over kan geven?
Daarnaast staat er niks over op: Nederlandwereldwijd (Nederlandse overheid), Re-open EU, ANWB. Ontwikkel je Covid-19 symptomen dan zul je toch echt weer moeten testen na die 72 uur (in Frankrijk). Ik kan het niet terugvinden of restaurants/hotels eisen dat je iedere 72 uur een negatieve test moet laten zien (als je niet gevaccineerd bent/afgelopen 6 maanden Covid hebt doorgemaakt en aantoonbaar in CoronaCheck app) zoals bijvoorbeeld wel het geval is in landen als Duitsland en Oostenrijk.For public events bringing together over 1,000 people, spectators aged 11 and over will need to present a health pass.
The pass must prove one of the three following items:
1) That you are fully vaccinated (with an EMA-approved vaccine):
Two weeks after the second shot for two-shot vaccines (Pfizer, Moderna, AstraZeneca);
Four weeks after the shot for one-shot vaccines (Johnson & Johnson);
Two weeks after the shot for vaccines administered to people who have already had COVID-19 (only one dose is necessary).
OR
2) that you have been tested (PCR or antigen) with a negative result within the last 48hrs;
OR
3) that you have recovered from COVID-19, attested by a positive PCR or antigen test result, at least 15 days and no more than 6 months old.
Passes can be digital (on the TousAntiCovid app) or in paper form (proof of vaccination or test result). They must be presented in English or French.
You will not need to present a health pass for acts of daily life (commuting, shopping, cinemas, etc.)
[ Voor 21% gewijzigd door funrider op 30-06-2021 10:44 . Reden: aanvulling ]
Het gaat om het moment van binnenkomst...mb1234 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:23:
Wat op zich nog wel wat discussie kan opleveren. Als ik straks in Frankrijk na al een week daar aanwezig zijn boodschappen ga doen, kan ik in theorie ook gecontroleerd worden, en kan mijn kinderen om een test gevraagd worden. Dan moet je alweer met reserveringsbevestigingen gaan aantonen dat je toch echt al langer aanwezig bent.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Bedankt!funrider schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:41:
[...]
Met 'destijds' positief getest neem ik aan in afgelopen 6 maanden?
[...]
Het lijkt voor Frankrijk te gaan om puur voor het inreizen en evenementen met meer dan 1000 personen als ik de informatie erbij pak van Franse overheid:
[...]
Daarnaast staat er niks over op: Nederlandwereldwijd (Nederlandse overheid), Re-open EU, ANWB. Ontwikkel je Covid-19 symptomen dan zul je toch echt weer moeten testen na die 72 uur (in Frankrijk). Ik kan het niet terugvinden of restaurants/hotels eisen dat je iedere 72 uur een negatieve test moet laten zien (als je niet gevaccineerd bent/afgelopen 6 maanden Covid hebt doorgemaakt en aantoonbaar in CoronaCheck app) zoals bijvoorbeeld wel het geval is in landen als Duitsland en Oostenrijk.
Dat zou dus betekenen dat ik voldoende heb aan een negatieve test, het is dus alleen nog onduidelijk hoe restaurants etc. er mee omgaan.
Daar maak ik mij ook nog een beetje zorgen omQuestion Mark schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:42:
[...]
Het gaat om het moment van binnenkomst...
Wat op zich nog wel wat discussie kan opleveren. Als ik straks in Frankrijk na al een week daar aanwezig zijn boodschappen ga doen, kan ik in theorie ook gecontroleerd worden, en kan mijn kinderen om een test gevraagd worden. Dan moet je alweer met reserveringsbevestigingen gaan aantonen dat je toch echt al langer aanwezig bent.
Mogelijk dat ze je gaan weigeren als je niet goed kunt aantonen dat je al langer in het land bent, of dat ze je alleen binnen willen laten als je een recente negatieve test kunt laten zien.
mb1234 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:53:
[...]
Dat zou dus betekenen dat ik voldoende heb aan een negatieve test, het is dus alleen nog onduidelijk hoe restaurants etc. er mee omgaan.
Het lijkt erop dat onderstaand dan van toepassing is in Frankrijk zoals op de overheidssite aangeven althans voor winkels, film dus vermoed dat restaurants, musea e.d. daar ook onder vallen:mb1234 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Daar maak ik mij ook nog een beetje zorgen om![]()
Mogelijk dat ze je gaan weigeren als je niet goed kunt aantonen dat je al langer in het land bent, of dat ze je alleen binnen willen laten als je een recente negatieve test kunt laten zien.
"You will not need to present a health pass for acts of daily life (commuting, shopping, cinemas, etc.)"
Fijn voor jou, maar sta zelf toch meer achter de aanpak van Oostenrijk en Duitsland.
[ Voor 27% gewijzigd door funrider op 30-06-2021 11:01 ]
Op 25 februari ben ik positief getest, dus dat is nog in de afgelopen 6 maanden ja. Desalniettemin snap ik het niet helemaal: er wordt nu gezegd dat je, ook als je lánger dan 6 maanden geleden positief getest bent, maar één keer gevaccineerd hoeft te worden toch? Maar als je een certificaat wilt dan is dat weer niet het geval? Het lijnt niet helemaal op dan dus...funrider schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:41:
[...]
Met 'destijds' positief getest neem ik aan in afgelopen 6 maanden?
Geen zorgen maken, want dit gebeurt niet.mb1234 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Wat wel gebeurt is dat er op sommige plekken registratie plaats vindt van bezoekers, om zo contact tracing mogelijk te maken als er een besmetting wordt geconstateerd. De manier waarop de Franse overheid dat het liefst ziet gebeuren is middels de eigen TousAntiCovid app. Deze app is tevens het Franse equivalent van de Nederlandse CoronaCheck app, dus Fransen kunnen hier ook hun vaccinatie- of testbewijzen in bewaren.
Bij binnenkomst scan je een QR code met de app, waarna de app weet dat je op deze locatie bent geweest. Als de locatie dan een besmetting constateert, dan kunnen mensen via de app gewaarschuwd worden. De app vraagt niet om persoonsgegevens zoals naam, adres, enz...
Voor mensen die de app niet hebben, is er nog altijd het alternatief om je contactgegevens op te schrijven. Je kunt als toerist de app ook installeren, want dat is een stuk makkelijker dan telkens je contactgegevens opschrijven.
Registratie is in principe verplicht en een bedrijf mag je weigeren als je je niet wil registreren. Overigens is het de vraag hoe streng bedrijven zullen zijn wat registratie betreft.
Dit systeem wordt gebruikt op indoor locaties waarbij het dragen van een mondkapje niet mogelijk is. Denk aan restaurants, bars, enz... Maar ook dingen als indoor zwembaden.
tldr: Je gaat nergens geweigerd worden na de 72 uur na je test (m.u.v. zeer grote evenementen). Maar je zult je op sommige plekken wel moeten registeren. Dat kan met een app of met pen & papier.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Denk dat wil meevalt. Ik zorg dat ten alle tijde een reserveringsbevestiging van mijn verblijf bij mij heb. Evt. controleurs zien echt wel het verschil tussen een volle bepakte auto die net aankomt, of een zo goed als lege auto. Daarnaast moet je in Frankrijk nog een schriftelijke verklaring op erewoord hebben dat je nergens last van hebt. Zolang je dat een beetje op orde hebt zal het wel loslopen...mb1234 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:56:
[...]
https://www.interieur.gou...e-of-international-travel
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Wat is exact het nut van testen als ik een paar dagen daarvoor mijn tweede prik erin heb zitten?posttoast schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:49:
[...]
Tuurlijk, er zijn heel veel mensen die op nogal dubieuze manieren zorgen dat ze eerder aan de beurt zijn en daar stoor ik me ook aan. Maar het feit dat een ander buiten de lijntjes kleurt is natuurlijk geen reden om dat dan zelf ook maar te gaan doen.
Ik noem het “flessen” omdat je feitelijk fraudeert. Je gaat een positieve testuitslag laten registeren die helemaal niet bestaat. En ik snap dat je graag op vakantie wilt kunnen, maar wat ik niet begrijp is dat je je niet gewoon even (gratis!) laat testen. Kleine moeite, groot (moreel) plezier.
Voor Nederlands begrippen ben ik dan volledig gevaccineerd…
Welk nu heeft het? Meer dan vaccineren kan ik nu eenmaal niet doen.
Een willekeurig ander mét vaccin kan ondanks dat overbrengen nog steeds mogelijk is gewoon op vakantie en ik ga een extra risico lopen waardoor ik eventueel niet kan gaan.
Ik zie de meerwaarde van testen niet als ik twee prikken erop heb zitten.
Toevallig hebben we maar 5 weken om uit te kiezen omdat mijn vrouw les geeft. Mijn vrouw kan niet zomaar 2 weken extra wegblijven van school. Dan zit er een hele klas 2 weken thuis. We kunnen daar niet buiten. Eerder kon de prik niet, ik ben er zelfs 45 minuten voor naar Schiphol gereden.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:54:
Ik snap niet dat zoveel mensen hun vakantie zo krap plannen. Als je al weet dat je tweede prik krap aan gaat worden, waarom moet dan toch iedereen meteen begin juli op vakantie? Ga dan half augustus of zo..
Maar ja, dat vroeg ik me ook altijd al af van die mensen die dan 18u lang in de file gaan staan naar Zuid-Frankrijk, terwijl diezelfde weg de volgende dag weer vrij iskan dus ook prima aan mijn (gebrek aan) logica liggen.
Daarnaast heb ik ook werk met mensen waar ik vakantie planningen rekening mee moet houden.
Dus die periode staat redelijk vast, of gaan we toestaan dat een leerkracht erbuiten mag en dat alle ouders van een hele klas maar iets moeten regelen?
Verder ga ik hoe dan ook op vakantie, ik heb het hard nodig na een jaar hard werken. Dus die hele test kan mij werkelijk gestolen worden.
Als ik ingeënt ben, is het voor mij voorlopig wel klaar met Corona en beperkingen.
En wat als dat inhoudt dat jij twee weken buiten de vakantie iets moet gaan regelen voor je kinderen, omdat de leerkracht er buiten weg moet?BeQuietAndDrive schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:04:
[...]
Of aan jullie gebrek aan enige flexibiliteit in deze pandemie, waar van iedereen enig inschikkingsvermogen wordt gevraagd![]()
No offence verder.
Er wordt immers van iedereen inschikkingsvermogen gevraagd toch? Of dan opeens niet meer?
Alleen als je de hele vakantie op dezelfde plek blijft, wij gaan in 3 weken naar 3 accomodaties.Question Mark schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:32:
[...]
Denk dat wil meevalt. Ik zorg dat ten alle tijde een reserveringsbevestiging van mijn verblijf bij mij heb. Evt. controleurs zien echt wel het verschil tussen een volle bepakte auto die net aankomt, of een zo goed als lege auto. Daarnaast moet je in Frankrijk nog een schriftelijke verklaring op erewoord hebben dat je nergens last van hebt. Zolang je dat een beetje op orde hebt zal het wel loslopen...
https://www.interieur.gou...e-of-international-travel
Het in stand houden van het verdienmodel van de commerciële testcentrarenedr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:43:
[...]
Wat is exact het nut van testen als ik een paar dagen daarvoor mijn tweede prik erin heb zitten?
Welk nu heeft het?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik zeg ook niet dat het nu al kan (weet ik ook wel), maar dat onderwijs op zich vrij onflexibel is ingericht als geheel. Dat is al 50 jaar hetzelfde, terwijl je in de gehele arbeidsmarkt wel grote wijzigingen hebt gezien in dezelfde periode. Een keer ergens met een frisse blik naar kijken kan geen kwaad, alleen dat gebeurt ook niet, volgens mij.renedr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:43:
[...]
Wat is exact het nut van testen als ik een paar dagen daarvoor mijn tweede prik erin heb zitten?
Welk nu heeft het? Meer dan vaccineren kan ik nu eenmaal niet doen.
Een willekeurig ander mét vaccin kan ondanks dat overbrengen nog steeds mogelijk is gewoon op vakantie en ik ga een extra risico lopen waardoor ik eventueel niet kan gaan.
Ik zie de meerwaarde van testen niet als ik twee prikken erop heb zitten.
[...]
Toevallig hebben we maar 5 weken om uit te kiezen omdat mijn vrouw les geeft. Mijn vrouw kan niet zomaar 2 weken extra wegblijven van school. Dan zit er een hele klas 2 weken thuis. We kunnen daar niet buiten. Eerder kon de prik niet, ik ben er zelfs 45 minuten voor naar Schiphol gereden.
Daarnaast heb ik ook werk met mensen waar ik vakantie planningen rekening mee moet houden.
Dus die periode staat redelijk vast, of gaan we toestaan dat een leerkracht erbuiten mag en dat alle ouders van een hele klas maar iets moeten regelen?
Verder ga ik hoe dan ook op vakantie, ik heb het hard nodig na een jaar hard werken. Dus die hele test kan mij werkelijk gestolen worden.
Als ik ingeënt ben, is het voor mij voorlopig wel klaar met Corona en beperkingen.
[...]
En wat als dat inhoudt dat jij twee weken buiten de vakantie iets moet gaan regelen voor je kinderen, omdat de leerkracht er buiten weg moet?
Er wordt immers van iedereen inschikkingsvermogen gevraagd toch? Of dan opeens niet meer?
[...]
Alleen als je de hele vakantie op dezelfde plek blijft, wij gaan in 3 weken naar 3 accomodaties.
Die andere reactie was als reactie op de directe reactie van reageerder, en is sindsdien bijgelegd verderop in dit topic. De knipoog stond er niet voor niets.
"Op Github geeft CoronaCheck-ontwikkelaar Jan Jaap de Groot aan dat de Android-CoronaCheck-app Chrome, Firefox en Samsungs browser ondersteunt. Heeft de gebruiker deze browsers gedeactiveerd of niet geïnstalleerd, dan kan er dus geen vaccinatiebewijs worden opgehaald binnen de CoronaCheck-app. Een browser als Edge of Brave is hiervoor dus niet geschikt."
"We willen eigenlijk alle browsers ondersteunen, maar op dit moment zijn we druk bezig met de QR-code voor het internationale reiscertificaat. Deze wordt op donderdag 1 juli geactiveerd. Ik verwacht daarom dat extra browsers in de komende dagen worden ondersteund."
Softwarearchitect van de CoronaCheck-app Ivo Jansch zegt tegen Tweakers tot slot dat de ontwikkelaars willen kijken naar de foutmeldingen die de app nu serveert. Wanneer gebruikers nu bijvoorbeeld zonder een ondersteunde browser te hebben geïnstalleerd een vaccinatiebewijs willen ophalen, krijgen ze de foutmelding dat het nu mogelijk te druk is. Deze foutmelding noemt Jansch een bug; foutmeldingen moeten in de toekomst specifieker zijn voor de fout.
Android (Google Play Store) en iOS worden ondersteund anders moet je naar CoronaCheck website om een printout te verkrijgen en later komt er ook een mogelijkheid om te bellen en per post te laten versturen.XWB schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:42:
Weet iemand of de CoronaCheck app ook beschikbaar komt voor smartphones zonder Google Play Store, zoals /e/ ?
https://coronacheck.nl/en...n-apk-bestand-downloaden/XWB schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:42:
Weet iemand of de CoronaCheck app ook beschikbaar komt voor smartphones zonder Google Play Store, zoals /e/ ?
Dat is de CoronaCheck Scanner app, de app die gebruikt wordt om de QR codes te scannen en te verifieren. Da's een andere app dan de gewone CoronaCheck app waar je je eigen QR codes mee kunt aanmaken en beheren.
Van de reguliere CoronaCheck app heb ik geen link naar een .apk gevonden op de officiele website.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Met de volgende zoekwoorden was die snel te vinden (via Google zoekenXWB schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:42:
Gelukkig kunnen wij hier nog over dit soort luxe problemen en verlangens praten. In andere delen hopen ze nog ooit een vaccinatie te mogen krijgen of de pandemie überhaupt nog te mogen overleven.Pauperesk schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:13:
[...]
Uhm, hoe dan... Dat ik mijn kinderen later krijg en mijn ex met het "probleem" (tussen aanhalingstekens want ik vind een gratis sneltestje echt geen issue) opzadel dat ik nu heb? De school bellen dat de vakantie mij niet interesseert en ik zelf wel bepaal wanneer we gaan? Of gewoon niet op vakantie gaan?
Zijn allemaal niet echt opties. Alhoewel de laatste het meest realistisch is, maar na 1,5 jaar thuis werken heb ik m'n huis ook wel gezien. Dus dat is ook geen optie voor mij.
Kortom, leuk "je bent niet flexibel" maar dat klopt inderdaad als je kinderen hebt, een ex hebt en dan alles met alle omstandigheden en iedereen rond moet krijgen. En dan heb ik nog geluk met dat mijn werkgever geen eisen heeft aan wie wanneer aanwezig moet zijn, anders had ik daar ook nog rekening mee moeten houden.
Anyways - dit verder allemaal off topic
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
IndoBoy schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:34:
[...]
Gelukkig kunnen wij hier nog over dit soort luxe problemen en verlangens praten. In andere delen hopen ze nog ooit een vaccinatie te mogen krijgen of de pandemie überhaupt nog te mogen overleven.
Ja, natuurlijk zijn het luxeproblemen. Maar het is wel een beetje een dooddoener hoe jij het stelt. Als mijn kinderen hun teen stoten ga ik ook niet zeggen “ja vervelend, maar er zijn ook kinderen die überhaupt geen voeten hebben. Dus het kan altijd erger!” Ellende/verdriet/pijn/ergernis is altijd subjectief.
Het grappige is dat ze op de basisschool helemaal niks meer doen in juni. Totale tijdverspilling. Alleen maar uitjes, feesten, buitenspelen. Dan kan je ze net zo goed 2 weken op vakantie meenemen. Want als de juf ziek is en er is geen vervangingen mag je de kids lekker thuishouden, maar andersom gaat dat dus niet op. Kortom, vaste vakanties zijn zeer ouderwets, je zou inderdaad gewoon 2 weken flexibel moeten weg kunnen. De kinderen missen daar echt niks aan, waarschijnlijk leren ze zelfs meer op reis met de ouders dan in die 2 weken in een klas van 30 kinderen.posttoast schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:42:
[...]
offtopic:
Dat is conceptueel een heel leuk idee maar logistiek compleet niet haalbaar. Niet in de laatste plaats omdat leerkrachten af en toe ook vrij willen zijn. En dat zou misschien nog kunnen als er voldoende leerkrachten zijn maar die luxe hebben we niet (en dat gaat voorlopig ook niet meer gebeuren).
Dat hangt natuurlijk wel een beetje van het soort reis af. Ik denk dat twee weken aan de Costa Brava op het strand bakken niet bijzonder leerzaam is.Erapaz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:43:
[...]
Het grappige is dat ze op de basisschool helemaal niks meer doen in juni. Totale tijdverspilling. Alleen maar uitjes, feesten, buitenspelen. Dan kan je ze net zo goed 2 weken op vakantie meenemen. Want als de juf ziek is en er is geen vervangingen mag je de kids lekker thuishouden, maar andersom gaat dat dus niet op. Kortom, vaste vakanties zijn zeer ouderwets, je zou inderdaad gewoon 2 weken flexibel moeten weg kunnen. De kinderen missen daar echt niks aan, waarschijnlijk leren ze zelfs meer op reis met de ouders dan in die 2 weken in een klas van 30 kinderen.
Ik denk echt dat het, zeker gezien het lerarentekort en de enorme druk die er al is op onderwijzend personeel, compleet onrealistisch is om rekening te gaan houden met flexibele vakanties in het onderwijs. Hoe fijn ik dat als ouder zelf ook zou vinden.
Voor de leraren is het toch juist fijn? Een kleinere klas rond de vakanties. Als ouder neem je het werk gewoon mee naar huis. Er wordt altijd gedaan of school een mega efficiënte leerfabriek is en als ze 2 weekjes missen dat ze dan een enorme achterstand hebben.posttoast schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:53:
[...]
Dat hangt natuurlijk wel een beetje van het soort reis af. Ik denk dat twee weken aan de Costa Brava op het strand bakken niet bijzonder leerzaam is.
Ik denk echt dat het, zeker gezien het lerarentekort en de enorme druk die er al is op onderwijzend personeel, compleet onrealistisch is om rekening te gaan houden met flexibele vakanties in het onderwijs. Hoe fijn ik dat als ouder zelf ook zou vinden.
In de 14 uurtjes met de auto naar de Costa Brava leren ze meer topo dan in een maand op school. Kaart op schoot en wegwijzer bordjes bekijken.
De godwin argumentatie komt geregeld langs. Lees hier waarom dat ongepast is.
Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Dit topic gaat over het vaccinpaspoort, waarmee bijvoorbeeld reizen in de EU eerder of anders mogelijk gemaakt kan worden. De 'Coronapas', het testbewijs, is echt iets anders en is hier dus offtopic, maar kan goed in De Coronapas in Nederland.