Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:00
gws24 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:49:
[...]

Hier even op aanhakend. Gisteren werd tijdens de briefing van de 2e kamer verteld dat NL voor binnenlands gebruik minder streng is qua controle in de zin dat je direct een groen vinkje krijgt als je de 2e dosis hebt gehad en niet 2 weken hoeft te wachten zoals reizen naar andere landen.

disclaimer: dit is wat ik onthouden heb maar hou me te goede dat het precies klopt.
Lijkt mij anders ook wel raar, want de app slaat toch eigenlijk amper gegevens op? Anders moet er dus ook nog bijgehouden worden wanneer jij je 2e prik hebt gehad.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:49

gws24

Thinking is hard!

renedr schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Is dat controleerbaar, tot nu toe komt het prikken zelfs erg professioneel over, maar de IT afhandeling als een drama.
Tja, wat bedoel je met controleerbaar? We gaan het vanaf morgen zien of de systemen het een beetje aankunnen :P .

Het staat in ieder geval ook al in de pdf van de briefing op 6 juni, slide 33 onder 23 juni waarbij CIMS het rivm systeem is en GGD spreekt voor zich.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHC8xjfbMpQzMRXrY6oP_m8XS_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FXeBYEVb3MjsaUJz549x0smM.png?f=user_large
Bron: https://www.tweedekamer.n..._briefing_presentatie.pdf

Is trouwens wel een interessante presentatie om een keer door te nemen. Vanaf slide 24 ongeveer gaat het over de implementatie en hoe de app er uit komt te zien:

Maken QR met opgehaalde gegevens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnfTF9fnW1jTUc-YNUyHR4XH4wM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X92n1sMCY0AALQC1JQeYei0R.png?f=user_large

Geldigheidsduur QR is te zien, lijkt voorlopig op 1 jaar te staan en dat is wat gisteren ook gezegd werd dacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAqd9fkvt6orNWjAKCmnXDg5OaU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L8iJP68qaExMR5tEVi25VGUi.png?f=user_large

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

vuurtjih schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Lijkt mij anders ook wel raar, want de app slaat toch eigenlijk amper gegevens op? Anders moet er dus ook nog bijgehouden worden wanneer jij je 2e prik hebt gehad.
Dat moet sowieso vanwege de 14 dagen die voor het europese dcc nodig is en staat dus wel in de europese QR code (date of latest vaccination). Alleen NL kiest er voor om het voor binnenlands gebruik niet te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGed__7R1JqVQrAHBYW-qqaxkWY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rKDMg52t69qZAUmDGRzwWuFB.png?f=user_large

Snapt iedereen het nog? :P

[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 23-06-2021 14:17 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
gws24 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:14:
[...]

Dat moet sowieso vanwege de 14 dagen die voor het europese dcc nodig is en staat dus wel in de europese QR code (date of latest vaccination). Alleen NL kiest er voor om het voor binnenlands gebruik niet te gebruiken.

[Afbeelding]

Dus in NL maakt het niet uit, ook al ben je die ochtend nog gevaccineerd :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:04
vuurtjih schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:21:
[...]

Dus in NL maakt het niet uit, ook al ben je die ochtend nog gevaccineerd :+
Op de site van de overheid staat dat je met pfizer na 7dagen al beschermd bent, dus dan lijkt het me dat je na die 7 dagen de binnenlandse qr code krijgt een een week later pas de Europese.

https://www.rijksoverheid...biontech-pfizer-comirnaty

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
gws24 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:10:
[...]
Tja, wat bedoel je met controleerbaar? We gaan het vanaf morgen zien of de systemen het een beetje aankunnen :P .

Het staat in ieder geval ook al in de pdf van de briefing op 6 juni, slide 33 onder 23 juni waarbij CIMS het rivm systeem is en GGD spreekt voor zich.

[Afbeelding]
Bron: https://www.tweedekamer.n..._briefing_presentatie.pdf

Is trouwens wel een interessante presentatie om een keer door te nemen. Vanaf slide 24 ongeveer gaat het over de implementatie en hoe de app er uit komt te zien:

Maken QR met opgehaalde gegevens:

[Afbeelding]

Geldigheidsduur QR is te zien, lijkt voorlopig op 1 jaar te staan en dat is wat gisteren ook gezegd werd dacht ik.

[Afbeelding]
Ik ben nog steeds benieuwd hoe dat straks gaat werken met mensen die maar 1 prik gehad omdat ze reeds een infectie hebben doorgemaakt. Volgens mij las ik hier en daar dat er dan "1/1 van de doses" zal komen te staan (wat normaliter alleen bij Janssen zou komen te staan). Is er al consensus over een groen vinkje bij 1 prikje in combinatie met infectie (>6 maanden geleden)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

menzo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Op de site van de overheid staat dat je met pfizer na 7dagen al beschermd bent, dus dan lijkt het me dat je na die 7 dagen de binnenlandse qr code krijgt een een week later pas de Europese.

https://www.rijksoverheid...biontech-pfizer-comirnaty
Ik heb even de presentatie pdf van gisteren opgezocht en wat ik mij herinnerde klopt. Voor de NL QR wordt geen wachttijd aangehouden, wel voor de europese QR (bron: https://www.tweedekamer.n...ntatie_ministerie_vws.pdf) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzeP60mw9avvpggpPC6OO4PVTk0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xTGgYTnWcPsBvBvX65J1Tr63.png?f=fotoalbum_large

Dus dan is het alleen afhankelijk van hoe snel na vaccinatie het in het systeem staat hoe snel je de QR kan maken en dat zou dus theoretisch al dezelfde dag kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_qtJiCPvM-JcqlyNFcB3jHGHr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VBRo9rbKQCAX8pJ6L2nbbQpB.png?f=fotoalbum_large

Let op, dit is een EU aanbeveling en kan dus door landen genegeerd worden! Geld dus ook voor jouw vraag @Mawlana . Er werd gisteren dan ook redelijk op gehamerd dat mensen altijd de regels van het land waar ze naar toe willen gaan moeten nakijken maar dat men het zoveel mogelijk gelijk wil trekken.

edit: bedenk mij net dat je ook de landen waar je doorheen reist moet checken, zeker als je met de auto gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door gws24 op 23-06-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:04
gws24 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:01:
[...]

Ik heb even de presentatie pdf van gisteren opgezocht en wat ik mij herinnerde klopt. Voor de NL QR wordt geen wachttijd aangehouden, wel voor de europese QR (bron: https://www.tweedekamer.n...ntatie_ministerie_vws.pdf) :

[Afbeelding]

Dus dan is het alleen afhankelijk van hoe snel na vaccinatie het in het systeem staat hoe snel je de QR kan maken en dat zou dus theoretisch al dezelfde dag kunnen zijn.

[Afbeelding]

Let op, dit is een EU aanbeveling en kan dus door landen genegeerd worden! Geld dus ook voor jouw vraag @Mawlana . Er werd gisteren dan ook redelijk op gehamerd dat mensen altijd de regels van het land waar ze naar toe willen gaan moeten nakijken maar dat men het zoveel mogelijk gelijk wil trekken.

edit: bedenk mij net dat je ook de landen waar je doorheen reist moet checken, zeker als je met de auto gaat.
Dat is duidelijk, wel raar dat het nog nergens op de coronacheck website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
[...]

Precies om deze reden heb ik de vragen bij het maken van de afspraak niet eerlijk beantwoord, want als ik eerlijk had aangegeven dat ik wél een infectie heb doorgemaakt (>6 maanden geleden), dan had ik maar 1 afspraak kunnen maken. Wij gaan eind augustus met de auto richting Turkije, dwars door heel wat landen... Je zal maar net een land tegenkomen dat 1 prikje + infectie niet accepteert. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nog even een aantal imo informatieve sheets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d50XUOWS_1mj51jwEjimdL9Q4RQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/21P8xqOqkwPOgwUQ6xUvPWls.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQQD1BTZBqM074hEKf26B2wrPAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cKgpcZ6Rbpji8T4yLZGNjl7x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8vtvD2UyhMybuezYe62mrbf2kM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kAnZJzXp1vyDyoV5vSqd3III.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

menzo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:15:
[...]

Dat is duidelijk, wel raar dat het nog nergens op de coronacheck website staat.
Tja, volgens mij staan er op het moment op zoveel plekken informatie dat het uiteindelijk wel aangepast zal worden maar nu even geen prio heeft. Blijft wel verwarrend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

gws24 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:14:
[...]

[Afbeelding]

Wel redelijk duidelijk, en hoe gaat dit voor buiten de EU? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Mawlana schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:16:
[...]

Precies om deze reden heb ik de vragen bij het maken van de afspraak niet eerlijk beantwoord, want als ik eerlijk had aangegeven dat ik wél een infectie heb doorgemaakt (>6 maanden geleden), dan had ik maar 1 afspraak kunnen maken. Wij gaan eind augustus met de auto richting Turkije, dwars door heel wat landen... Je zal maar net een land tegenkomen dat 1 prikje + infectie niet accepteert. :+
Je had gewoon kunnen bellen om de 2e prik bij te laten boeken, dan had je per 1 juli al wel je dcc gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
hoevenpe schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:30:
Heb de app ook maar eens gedownload, klopt het dat je nog niet kunt inloggen met digid?
Ik ben zeer benieuwd wat er zichtbaar wordt vandaag als de iOS en Android app worden geupdate (nog geen update te zien op iOS).
IceM schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:40:
[...]

Niet bij elke GGD in ieder geval, die van mij stond er een dag later in:

[Afbeelding]
Dat is positief te lezen dat het blijkbaar regionaal is. Ik heb mijn post even aangevuld met locaties die wij hebben bezocht: Bergambacht, Dordrecht beide in Zuid-Holland. Bergambacht valt onder GGD Hollands Midden en Dordrecht valt onder GGD ZHZ.
renedr schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:45:
[...]

Nou ik heb RIVM gebeld, antwoord: dat kan tot 2 maanden duren…

Uuuhm okee en vakantie dan?!
Het is te hopen dat die achterstand sneller wordt ingehaald of anders dat GGD systeem koppeling met CoronaCheck app ervoor zorgt dat het toch netjes in de app komt te staan aangezien de app uit zowel RIVM als GGD info kan halen al is de data die voor mij (na inloggen) op GGD zichtbaar is alleen de afspraken zelf niets meer niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:29
gws24 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Is Schiphol een GGD locatie? Zo ja dan zou het geen probleem moeten zijn omdat de app ook in de GGD systemen kijkt en niet alleen naar het rivm systeem. Dit is o.a. gedaan omdat mensen ook nee konden zeggen tegen gegevens delen met het rivm.
Schiphol is een GGD locatie van GGD Kennemerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Het wordt even F5-en vandaag. Bij mij staan er op coronatest.nl (van de GGD) geen openstaande en ook geen afgeronde afspraken. Terwijl ik twee afspraken afgerond heb. De eerste inlogpoging met Digid stuiterde meteen; zal toch niet druk zijn?

Bij de RIVM zijn die twee dan wel weer zichtbaar.
En nog geen update voor de Android app hier.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Vandaag zou de app of coronacheck.nl/print toch moeten gaan werken? Tenminste voor het aanmaken van vaccinatie bewijs.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pukson schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:04:
Vandaag zou de app of coronacheck.nl/print toch moeten gaan werken? Tenminste voor het aanmaken van vaccinatie bewijs.
"... in de loop van de dag is de update beschikbaar..."

Kan dus over 5 minuten zijn, of over 5 uur :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
redfoxert schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:05:
[...]

"... in de loop van de dag is de update beschikbaar..."

Kan dus over 5 minuten zijn, of over 5 uur :)
Op de CoronaCheck app staat nu dit: "Maak vanaf 24 juni jouw vaccinatiebewijs
Vanaf vanmiddag is het mogelijk om jouw vaccinatiegegevens om te zetten in een QR-code waarmee je, net zoals met een testbewijs, toegang krijgt tot evenementen en locaties in Nederland. Hiervoor heb je de nieuwe versie van de CoronaCheck-app nodig, die vanaf 24 juni ('s middags) te downloaden is vanuit de app stores. Lees hier hoe je vanaf vanmiddag je vaccinatiegegevens om kunt zetten in een QR-code.

Vanaf 1 juli kun je CoronaCheck ook gebruiken voor reizen binnen de Europese unie en voor het maken van een herstelbewijs. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kan je in de app eigenlijk ook een certificaat maken als je slechts 1 vaccinatie gehad hebt? Ik snap dat je daarmee niet kunt reizen naar (alle?) landen, maar in principe zouden er landen genoegen kunnen nemen met een enkele vaccinatie. Ik ben namelijk wel benieuwd of de koppeling met de GGD goed verloopt, aangezien die met het RIVM mijn vaccinatie van 2 weken geleden nog niet doorgekregen heeft.

edit: Ik zie net dat mijn eerste vaccinatie nu ook in mijn RIVM staat, dus dat controleren is niet meer nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Woy op 24-06-2021 11:44 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:38

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

App update staat actief, rivm en GGD gegevens kunnen opgehaald worden, echter nog een error bij het genereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
Patrock schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:56:
App update staat actief, rivm en GGD gegevens kunnen opgehaald worden, echter nog een error bij het genereren...
site is niet bereikbaar denk dat die geklapt is te druk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
het ligt er al uit.. 2x ingelogd met digid en kom steeds op dezelfde begin pagina uit. Wel inloggen bij Ministerie van Volksgezondheid.. dus blijkbaar andere database dan Rivm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Wel gek, de app had alle data binnen, moest enkel op Maak QR-code klikken, maar daar klapte hij er ook op uit. Zia Vaccinatie mei (RIVM), Vaccinatie mei (GGD), vaccinatie juni(RIVM) en Vaccinatie juni(GGD) met mijn naam en geboortedatum staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:13
Als je een vaccin in het buitenland hebt gekregen, hoe ga je dan om met deze app? Of is het gewoon pech dan? (vraag het voor een vriend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:06
AMARONE schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:28:
Als je een vaccin in het buitenland hebt gekregen, hoe ga je dan om met deze app? Of is het gewoon pech dan? (vraag het voor een vriend)
Pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Woy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:41:
Kan je in de app eigenlijk ook een certificaat maken als je slechts 1 vaccinatie gehad hebt? Ik snap dat je daarmee niet kunt reizen naar (alle?) landen, maar in principe zouden er landen genoegen kunnen nemen met een enkele vaccinatie. Ik ben namelijk wel benieuwd of de koppeling met de GGD goed verloopt, aangezien die met het RIVM mijn vaccinatie van 2 weken geleden nog niet doorgekregen heeft.

edit: Ik zie net dat mijn eerste vaccinatie nu ook in mijn RIVM staat, dus dat controleren is niet meer nodig.
Vanaf 1 juli neem ik aan van wel hoe moet je het anders aantonen als je geen gele boekje hebt of brief van huisarts denk bijvoorbeeld aan Oostenrijk waar 1 prik genoeg is.

Hier overigens inmiddels vandaag ook in Mijn RIVM mijn eerste vaccinatie (13 juni GGD Hollands Midden) zichtbaar. Hier wel gelukt om met DigiD in te loggen, maar hangt vervolgens op terugschakeling naar app/binnenhalen. Lees ook dat Hugo liever niet wil dat je binnenhaalt als je nog maar 1 prik heb gehad dus zal maar even braaf luisteren en even geduldig wachten en weer proberen na mijn 2e vaccinatie prik half juli.
Ik heb het voor je opgezocht, maar kon alleen dit stuk vinden bij RIVM over vaccinatie in het buitenland (en evt. 2e prik in Nederland), maar helaas niks over registratie hiervan in Nederland bij GGD/RIVM en daardoor zichtbaar in CoronaCheck app.Overigens op RTLNieuws lees ik wel dit "Vanaf 1 juli kunnen mensen van wie de gegevens nog niet in de systemen staan, rechtstreeks bij de arts die ze geprikt heeft een QR-code vragen. Als je in het buitenland bent geprikt kun je op een later moment een verzoek indienen bij de GGD om je vaccinatie te laten registreren.".

[ Voor 28% gewijzigd door funrider op 24-06-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
funrider schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:29:
[...]
Vanaf 1 juli neem ik aan van wel hoe moet je het anders aantonen als je geen gele boekje hebt of brief van huisarts denk bijvoorbeeld aan Oostenrijk waar 1 prik genoeg is.
Ah, ik wist niet dat er ook daadwerkelijk landen waren die genoegen namen met 1 prik, dan zou het inderdaad wel moeten. Ik kijk van het weekend wel een keer of ik de gegevens in de app op kan halen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat zou fijn zijn!
ik ben 2 dagen voor vakantie aan de beurt voor de tweede prik.

Afsprakenlijn al gebeld, ik mag hem niet verder naar voren trekken...

Ik weiger overigens extra te testen, mijn naam is haas en ik ga met de app en het gele boekje naar Italie.

[ Voor 3% gewijzigd door renedr op 24-06-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:42
easydisk schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:02:
het ligt er al uit.. 2x ingelogd met digid en kom steeds op dezelfde begin pagina uit. Wel inloggen bij Ministerie van Volksgezondheid.. dus blijkbaar andere database dan Rivm
Volgens mij ligt de app er nu helemaal uit. Krijg direct de melding is druk. Hiervoor af en toe nog inloggen bij digid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
De Corona check app werkt overigens voor geen meter ivm drukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Overigens heel vreemd, de Corona check app klapt eruit bij het inloggen op digid, maar als ik bij mijn.rivm inlog kan ik wel met digid inloggen. Lijkt geen digid issue dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

renedr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:51:
Overigens heel vreemd, de Corona check app klapt eruit bij het inloggen op digid, maar als ik bij mijn.rivm inlog kan ik wel met digid inloggen. Lijkt geen digid issue dus...
Heb zelf een idee dat het mis gaat met load balancen, kan soms inloggen, ook 1x alle gegevens opgehaald. (blauw knopje Maak QR-code, waar na het hier op drukken een verbindingsfout). Ik vermoed dat door de hoge load alles op andere servers uit komt, en je sessies niet (snel) genoeg beschikbaar is voor volgende requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Kwam er doorheen en gegevens waren opgehaald. Maar zag 2x vaccinatie van GGD staan en 2x RIVM. Alleen bij generen van QR klapte die eruit

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

renedr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:51:
Ze hadden het aantal bevragingnen van de app gelimiteerd op 25 (of was het 50 naja in die buurt ergens) per seconde zeiden ze dinsdag bij de briefing om er voor te zorgen dat DigiD voor andere organisaties er niet uit zou klappen en dat lijkt dus te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Patrock schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:09:
Wel gek, de app had alle data binnen, moest enkel op Maak QR-code klikken, maar daar klapte hij er ook op uit. Zia Vaccinatie mei (RIVM), Vaccinatie mei (GGD), vaccinatie juni(RIVM) en Vaccinatie juni(GGD) met mijn naam en geboortedatum staan.
De QR wordt neem ik aan gemaakt met behulp van een niet publieke sleutel van het rivm/ggd/vws die natuurlijk niet in de app zit dus dan zal er wel een nieuwe connectie nodig zijn en vanwege de drukte klapt hij er dan alsnog uit. Je moet dus 2x geluk hebben om er door te komen denk ik.

edit: beter natuurlijk om het gewoon vanacht of in de komende dagen een keertje te proberen als je hem niet direct nodig hebt. Die drukte neemt vanzelf af in de komende dagen..

[ Voor 13% gewijzigd door gws24 op 24-06-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist ook even gecheckt:
Op 2 juni gevaccineerd met Janssen:
- Mijn RIVM -> Niets te zien
- Afgeronde afspraken op coronatest.nl -> Afspraak te zien als afgeronde afspraak.
- CoronaCheck App --> Geen vaccinaties beschikbaar

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:42
Ik heb inmiddels mijn Qr code binnen en ga mijn test afspraak voor zaterdag afzeggen, Dutch TT here i come.
Bedankt Hugo!
scheelt weer stokje in de neus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Apache4u schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:43:
- Afgeronde afspraken op coronatest.nl -> Afspraak te zien als afgeronde afspraak.
Same hier eigenlijk, alleen dan 1 juni gevaccineerd (ook met Janssen in mijn geval).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Mijn vaccinatie staat er correct in, maar krijg geen nationale QR code.
Is dat pas 2 weken na je 2e vaccinatie?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
hoevenpe schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:09:
Mijn vaccinatie staat er correct in, maar krijg geen nationale QR code.
Is dat pas 2 weken na je 2e vaccinatie?
Voor Nederland QR direct na 2e prik, voor EU 2 weken na 2e vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:57
21 juni pfizer prik gehad. En. Staat nu ook al op mijn rivm

Maar als hem aan de corona app wil toevoegen klik ik op QR code maken. En dan kan ik alleen een code toevoegen. Doe ik iets verkeerd?

Nu weet ik dat ik niet volledig ben gevaccineerd. Maar wil het alvast bij mij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Er ging iets mis ... technische fout (500).

Nou ja, dan morgen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Hier ook hetzelfde... 30 mei geprikt.
loki504 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:18:
21 juni pfizer prik gehad. En. Staat nu ook al op mijn rivm

Maar als hem aan de corona app wil toevoegen klik ik op QR code maken. En dan kan ik alleen een code toevoegen. Doe ik iets verkeerd?

Nu weet ik dat ik niet volledig ben gevaccineerd. Maar wil het alvast bij mij hebben.
Wel de app update binnen gehaald?

[ Voor 36% gewijzigd door Fly-guy op 24-06-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:57
Fly-guy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:20:
[...]

Hier ook hetzelfde... 30 mei geprikt.

[...]

Wel de app update binnen gehaald?
Nee blijkbaar niet. Had hem iets te vroeg binnengehaald. Nu doet hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
renedr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:46:

Ik weiger overigens extra te testen, mijn naam is haas en ik ga met de app en het gele boekje naar Italie.
Beiden voldoen niet, maar je komt er denkelijk de grens wel mee over (geen controle vooralsnog).

Wij laten ons overigens wel testen, vertrek voor 1 juli, mijn vrouw volledig gevaccineerd (>2 weken), ik volledig + 1 week. Het scheelt gewoon gezeik in zowel DE, CH als IT. Ook alle papierwerk in orde. (Wat overigens ook met QR nog steeds voor italie geldt, het ePLF)

Wel mooi weer eens neus op de feiten hoe fucking makkelijk reizen met Schengen was…

[ Voor 8% gewijzigd door ijdod op 24-06-2021 16:04 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• funrider
Nederland is vanaf vandaag van rood naar oranje gegaan en zelfs groen voor Groningen en Friesland in de EU (bron):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Q8h687L3LTOfj7BQFKCnqkoTfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/REgDyKcwcWrswFLPTocfvB9E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Yes! na 800+ pogingen, en 15 verschillende errors, is de QR code binnen.
zit gelukkig wel een OTP achtig element in. een screenshot kun je sturen, en laten scannen, (wordt ook groen) maar moet heel recent zijn / niet eerder gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Bij mij inmiddels ook!
(stuk minder dan 800 keer geprobeerd ;-) )

Internationale QR code wordt pas zichtbaar/beschikbaar over 6 dagen.
Screenshots maken van de QR is niet mogelijk in Android 12.2 beta. In ieder geval niet via de standaard methodes.

[ Voor 59% gewijzigd door Beta op 24-06-2021 15:52 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Beta schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:45:
Screenshots maken van de QR is niet mogelijk. In ieder geval niet via de standaard methodes.
Op een iphone kun je gewoon een screenshot maken. (Volume up + power). Enkel een popup dat het niet zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Alles ik de berichten op o.a. Twitter lees, lijkt het dat geprikt zijn met Janssen (vaak) geen QR code oplevert.

Of dat nu ligt aan ontbrekende registratie bij het RIVM, of dat de app het ziet als eerste van de twee prikken (wat bij Janssen niet hoeft uiteraard) en dus nog geen QR uitgeeft, geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 21:29
Fly-guy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:05:
Alles ik de berichten op o.a. Twitter lees, lijkt het dat geprikt zijn met Janssen (vaak) geen QR code oplevert.

Of dat nu ligt aan ontbrekende registratie bij het RIVM, of dat de app het ziet als eerste van de twee prikken (wat bij Janssen niet hoeft uiteraard) en dus nog geen QR uitgeeft, geen idee
Hier ook geprikt met Janssen. Geprikt op 2 juni

Via de APP melding geen vaccinaties beschikbaar

Ook op de portal van RIVM geen registratie beschikbaar :O

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ik heb het ook geprobeerd ondanks dat ik eerder hier zei dat we gewoon moesten wachten maar ik kon het niet laten om te testen :P . Ik heb 1 prik van Moderna gehad en krijg 7 juli de 2e. Zowel de registraie bij de ggd als het rivm werden opgehaald.

QR code genereren voor de eu lukt maar is nog niet te zien (vakje bekijk QR code is grijs) met de melding 'wordt automatisch geldig over 7 dagen' en 'Je internationale QR-code wordt automatisch geldig als de europese regelgeving ingaat (vanaf 1 juli)'.

QR code genereren voor het binnenland lukt niet met de volgende melding 'Je vaccinatiebewijs is niet geldig in Nederland. Je hebt wel een internationale QR code'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Ik heb de QR code ook aan kunnen maken na een paar pogingen (2x Pfizer waarvan de laatste afgelopen zaterdag). Hij heeft bij de gegevens alleen mijn “voorletter underscore geboortejaar”. Ik mis daar de eerste letter van mijn achternaam. Kun je zien bij de QR code en dan rechtsboven op vraagtekentje klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Bij mij ook.. 31 mei met Janssen geprikt.. Nog steeds niets geregistreerd, Volgens de GGD is het al lang door gegeven aan het RIVM maar lopen ze daar achter.. Wel opvallend dat ik deze vertraging alleen hoor bij mensen die Janssen hebben gehad.

Ga 3 juli naar het buitenland en heb ik het bewijs nodig. Ga me niet laten testen terwijl ik me heb gevaccineerd.. Eventuele boete stuur ik wel door naar het RIVM...

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

worldfastest schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Bij mij ook.. 31 mei met Janssen geprikt.. Nog steeds niets geregistreerd, Volgens de GGD is het al lang door gegeven aan het RIVM maar lopen ze daar achter.. Wel opvallend dat ik deze vertraging alleen hoor bij mensen die Janssen hebben gehad.

Ga 3 juli naar het buitenland en heb ik het bewijs nodig. Ga me niet laten testen terwijl ik me heb gevaccineerd.. Eventuele boete stuur ik wel door naar het RIVM...
Apart ook dat de app niet die Janssen prik ophaalt uit het ggd systeem dan want daar kijkt die namelijk ook naast het systeem van het rivm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

gws24 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:23:
Ik heb het ook geprobeerd ondanks dat ik eerder hier zei dat we gewoon moesten wachten maar ik kon het niet laten om te testen :P . Ik heb 1 prik van Moderna gehad en krijg 7 juli de 2e. Zowel de registraie bij de ggd als het rivm werden opgehaald.

QR code genereren voor de eu lukt maar is nog niet te zien (vakje bekijk QR code is grijs) met de melding 'wordt automatisch geldig over 7 dagen' en 'Je internationale QR-code wordt automatisch geldig als de europese regelgeving ingaat (vanaf 1 juli)'.

QR code genereren voor het binnenland lukt niet met de volgende melding 'Je vaccinatiebewijs is niet geldig in Nederland. Je hebt wel een internationale QR code'
Op iOS nog steeds geen update... :(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ramzzz schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:48:
[...]

Op iOS nog steeds geen update... :(
Er zijn zo te zien al drie updates geweest vandaag op ios. edit: welke versie heb je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCUb2M8njg38ldf7vp2h2dvS46Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7G1L7Vt5h63EWGFX0y8AtZXp.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 24-06-2021 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
gws24 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:48:
[...]

Apart ook dat de app niet die Janssen prik ophaalt uit het ggd systeem dan want daar kijkt die namelijk ook naast het systeem van het rivm.
Volgens de GGD zit er inderdaad een fout in de app waardoor Janssen prikken niet leiden tot een QR code (als ik Twitter mag geloven).
Op zich zou het niet bekend zijn in het RIVM systeem geen probleem moeten zijn (mits wel in GGD systeem bekend), maar in de app zelf gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
funrider schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:41:
Nederland is vanaf vandaag van rood naar oranje gegaan en zelfs groen voor Groningen en Friesland in de EU (bron):

[Afbeelding]
Mooi kaartje weer. De inwoners van de noordelijke provincies kunnen dus zonder pas of wat dan ook weer naar frankrijk, italie oostenrijk etc.

Hopen dat in de volgende update NL helemaal groen kleurt, zal een hoop app stress bij mensen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Fly-guy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Volgens de GGD zit er inderdaad een fout in de app waardoor Janssen prikken niet leiden tot een QR code (als ik Twitter mag geloven).
Op zich zou het niet bekend zijn in het RIVM systeem geen probleem moeten zijn (mits wel in GGD systeem bekend), maar in de app zelf gaat het fout.
Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:28

dbzfan

Nee.

Mijn 2 prikken staan netjes geregistreerd op mijnRIVM maar de corona app zegt dat er geen vaccinaties geregistreerd staan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Niet meer waar ik het eerst las, maar een snelle nieuwe zoektocht gaf dit:
https://twitter.com/GGDBZO/status/1407295978969915396
@GGDBZO
ik ben 28 mei gevaccineerd met #Janssen in Eindhoven. In #mijnrivm staat nog geen vaccinatie bekend. Wanneer geven jullie deze gegevens door ivm #CoronaCheck app.
GGD Brabant-Zuidoost
@GGDBZO
·
22 jun.
Hoi Frank, vervelend dat de gegevens nog niet in mijnRIVM staan. De gegevens zijn ook in te zien via http://coronatest.nl en vanaf 25-06 kunnen deze opgehaald worden in de Corona Check App :) ^SH
Blijkbaar zouden ze morgen wel in de app een code moeten genereren? (al is dit een tweet van paar dagen geleden, dus is niet precies wat ik zoek).

[ Voor 8% gewijzigd door Fly-guy op 24-06-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wolly schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:53:
[...]

Mooi kaartje weer. De inwoners van de noordelijke provincies kunnen dus zonder pas of wat dan ook weer naar frankrijk, italie oostenrijk etc.

Hopen dat in de volgende update NL helemaal groen kleurt, zal een hoop app stress bij mensen voorkomen.
Gaat over een 14d periode toch? We zijn nu pas een paar dagen onder de 4% positive rate geloof ik? Dus dat zal nog wel even duren voor we groen worden (ook al zitten we al een tijd onder de 50 cases per 100k)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Exact ook mijn vraag. Ik heb mijn tweede Pfizer in Spanje gehad en krijg nu ook mijn EU QR code maar als ik het goed begrijp kan ik daar in NL weer nergens mee binnen 8)7. Moet toch een manier zijn om die ook te kunnen krijgen? PS: Vraag het voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

GekkePrutser schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:17:
[...]

Exact ook mijn vraag. Ik heb mijn tweede Pfizer in Spanje gehad en krijg nu ook mijn EU QR code maar als ik het goed begrijp kan ik daar in NL weer nergens mee binnen 8)7. Moet toch een manier zijn om die ook te kunnen krijgen? PS: Vraag het voor mezelf.
Ik vind het niet zo gek. De systemen van Nederland en Spanje (of een ander land) zijn natuurlijk niet op elkaar aangesloten/afgestemd. Dus nu sta je in beide systemen met 1 prik.

Zou wel handig zijn, maar als ze in Nederland al moeite hebben om je geregistreerde prikken op te halen, dan verwacht ik weinig van een connectie met systemen in het buitenland.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ruzor schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:22:
[...]

Ik vind het niet zo gek. De systemen van Nederland en Spanje (of een ander land) zijn natuurlijk niet op elkaar aangesloten/afgestemd. Dus nu sta je in beide systemen met 1 prik.

Zou wel handig zijn, maar als ze in Nederland al moeite hebben om je geregistreerde prikken op te halen, dan verwacht ik weinig van contact met systemen in het buitenland.
Nee dat zou eens wel zo zijn, dat het gewoon samenwerkte :P

Maar wat ik niet snap is dat ze dan niet gewoon het EU systeem accepteren als alternatief. Of dat je een NL code kan genereren met een geldige EU code. Dat moet toch gewoon mogelijk zijn. De EU versie bevat meer info dan de NL variant. Er is niet eens contact nodig met wat voor buitenlands systeem dan ook (net zoals bij het scannen van de code zelf).

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

GekkePrutser schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:23:
[...]

Maar wat ik niet snap is dat ze dan niet gewoon het EU systeem accepteren als alternatief. Of dat je een NL code kan genereren met een geldige EU code. Dat moet toch gewoon mogelijk zijn. De EU versie bevat meer info dan de NL variant. Er is niet eens contact nodig met wat voor buitenlands systeem dan ook (net zoals bij het scannen van de code zelf).
Gewoon de eu code laten zien in NL? Dan moet de controleur ook gewoon een groen vinkje zien (of wat ze dan ook zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
gws24 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:29:
[...]

Gewoon de eu code laten zien in NL? Dan moet de controleur ook gewoon een groen vinkje zien (of wat ze dan ook zien).
Maar kan dat dan wel? Dat is precies mijn vraag eigenlijk. Edit: Volgens andere comments elders schijnt dit dus niet te kunnen omdat de CoronaCheck Scanner weer niet de EU codes herkent :F. Edit2: Oh wacht volgens de reacties daarop kan dat weer wel met buitenlandse EU QR codes. Okee dan. Als dat zo is, prima. Ik zal het proberen als ik van de zomer in Nederland ben :)

En als dat zo zou zijn, waarom maakt NL dan nog zijn eigen code? Dan kunnen ze toch ook gewoon de EU versie gebruiken?

In je eigen screenshots een paar pagina's terug staat het nog: Je krijgt in NL 1 code voor internationaal gebruik (de EU code dus) en 1 voor toegang tot lokaties in Nederland.

[ Voor 50% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2021 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:23:
[...]

Volgens mij is dat expliciet uitgezet, zodat er voor Nederlanders met een Nederlandse lokale QR-code niet meer gegevens hoeven te worden uitgedeeld dan strikt noodzakelijk.

Een NL lokale code bevat namelijk minder info dan de Europese DCC code. Dus de Nederlandse scanner app accepteert NL lokale codes en buitenlandse DCC codes (vanaf 1 juli) maar geen NL DCC codes. En uiteraard is de NL lokale code voor vaccinaties alleen geldig volgens de Nederlandse vaccinatieregels (2 prikken, tenzij Janssen of corona gehad), terwijl sommige Europese landen ook 1 prik al goed genoeg vinden en je dan dus al wel een NL DCC kunt krijgen maar nog geen NL lokale code (en je dus ook geen toegang krijgt met slechts 1 van de 2 prikken).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:42:
[...]

Volgens mij is dat expliciet uitgezet, zodat er voor Nederlanders met een Nederlandse lokale QR-code niet meer gegevens hoeven te worden uitgedeeld dan strikt noodzakelijk.

Een NL lokale code bevat namelijk minder info dan de Europese DCC code. Dus de Nederlandse scanner app accepteert NL lokale codes en buitenlandse DCC codes (vanaf 1 juli) maar geen NL DCC codes. En uiteraard is de NL lokale code alleen geldig volgens de Nederlandse vaccinatie regels (2 prikken, tenzij Janssen of corona gehad), terwijl sommige Europese landen ook 1 prik al goed genoeg vinden en je dan dus al wel een NL DCC kunt krijgen maar nog geen NL lokale code (en je dus ook geen toegang krijgt met slechts 1 van de 2 prikken).
Ja ik las het verhaal net in de comments op de frontpage. Dan is mijn vraag beantwoord, mooi dat het kan. Ik hoop alleen wel dat ze echt naar de uitgever van de code kijken en niet naar mijn nationaliteit want ik ben wel Nederlander hoewel ik in het buitenland woon. Maar dat zal wel goed zitten.

Overigens staat in de DCC code wel of je 1 of 2 vaccins hebt gehad. Dus of je op basis van die code een groen vinkje geeft in je scanner app kan je als land zelf bepalen. Maar het privacy argument is wel een goede inderdaad.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:45:
Overigens staat in de DCC code wel of je 1 of 2 vaccins hebt gehad. Dus of je op basis van die code een groen vinkje geeft in je scanner app kan je als land zelf bepalen. Maar het privacy argument is wel een goede inderdaad.
Ja klopt, in de Nederlandse lokale code staat dat echter niet. De lokale code is echt een toegangsbewijs: je bent gevaccineerd, of getest of (straks) hersteld, maar de scanner hoeft niet te weten welke van de 3, de beslissing zit in feite al in de QR-code
.
Het DCC is meer een bewijs van je status (gevaccineerd en dan ook nog met welk vaccin en hoe vaak/wanneer, getest en dan nog of het een PCR- of een sneltest was en wanneer of hersteld en hoe lang geleden dan), en de scanner neemt op basis daarvan uiteindelijk de beslissing. Daar is wel meer informatie voor nodig in de QR-code.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Je had het misschien al gezien:

https://www.rtlnieuws.nl/...-corona-reizen-reisadvies
Wie is gevaccineerd met de coronaprik van Janssen, heeft waarschijnlijk nog geen registratie in de Corona-Check-app. Er ontbreken zo'n 300.000 vaccinaties in de app, bevestigt de GGD GHOR. "We verwachten morgen in de loop van de dag dat deze vaccinaties wel zichtbaar zijn in de app", zegt een woordvoerder. In totaal zijn er 455.000 prikken met het vaccin van Janssen gezet.

[ Voor 39% gewijzigd door Fly-guy op 24-06-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

gws24 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:54:
[...]

Er zijn zo te zien al drie updates geweest vandaag op ios. edit: welke versie heb je?

[Afbeelding]
2.1.0

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

2.0.1. bedoel je? Zo ja dan kan je nog updaten naar 2.0.2 proberen. Zo nee en is er echt al een 2.1.0 dan heb ik geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
net kunnen inloggen en gegevens ophalen, zegt deze dat er geen vaccinaties staan. Terwijl ik begin mei al volledig ingeënt ben. Ingelogd op mijnRIVM, daar staan 3 vaccinaties geregistreerd.

Gaat nog niet helemaal lekker.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Fly-guy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Niet alleen Jansen. Ik heb onlangs Corona gehad en ben 1x geprikt met Pfizer. OOk dan kan ik geen QR code voor Nederland genereren. Wel een Internationale.
Ik hoop maar dat ze dat snel rechtzetten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 20:16
Cobb schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:29:
[...]

Niet alleen Jansen. Ik heb onlangs Corona gehad en ben 1x geprikt met Pfizer. OOk dan kan ik geen QR code voor Nederland genereren. Wel een Internationale.
Dit is inderdaad ook een bekend probleem waar op dit moment een oplossing voor wordt gezocht.

Zelf heb ik mijn tweede moderna vorige week in het ziekenhuis gekregen maar staat helaas nog niet op de site van het RIVM, ook in de app staat nu alleen de eerste vaccinatie geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:28

dbzfan

Nee.

SirLenncelot schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:21:
net kunnen inloggen en gegevens ophalen, zegt deze dat er geen vaccinaties staan. Terwijl ik begin mei al volledig ingeënt ben. Ingelogd op mijnRIVM, daar staan 3 vaccinaties geregistreerd.

Gaat nog niet helemaal lekker.
Hier hetzelfde.. in januari 2x pfizer gehad en het staat op mijn RIVM.. maar app haalt ze niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 14:01
Hier ging het in 1 keer goed, QR code is ook te zien. Enige is dat mijn laatste vaccinatie van gisteren er twee keer instaat, dus heb er nu drie staan.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kunt het ook gewoon op de website proberen, als het niet te druk is ;)

https://coronacheck.nl/nl/print/vaccinatie-ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Slaapje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:22:
Hier ging het in 1 keer goed, QR code is ook te zien. Enige is dat mijn laatste vaccinatie van gisteren er twee keer instaat, dus heb er nu drie staan.
Het zou toch een paar dagen moeten duren voor je volledig beschermd bent? Toch gelijk een QR code?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:53
Cobb schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:45:
[...]

Het zou toch een paar dagen moeten duren voor je volledig beschermd bent? Toch gelijk een QR code?
Die (Europese) QR-code is niet iets binairs. Hij bevat alle informatie over de vaccinatie: of je 1 of 2 prikken hebt gehad, van welk vaccin dan, en de datum(s?) van de (laatste) prik. Het is aan de gebruiker van de QR-code om te beoordelen of de bescherming volledig genoeg is. Ook met 1 prik (uit een reeks van 2) kan je al zo'n QR-code maken en daar kan je dan een land mee naar binnen dat genoegen neemt met 1 prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Tom-Z schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:58:
[...]

Die (Europese) QR-code is niet iets binairs. Hij bevat alle informatie over de vaccinatie: of je 1 of 2 prikken hebt gehad, van welk vaccin dan, en de datum(s?) van de (laatste) prik. Het is aan de gebruiker van de QR-code om te beoordelen of de bescherming volledig genoeg is. Ook met 1 prik (uit een reeks van 2) kan je al zo'n QR-code maken en daar kan je dan een land mee naar binnen dat genoegen neemt met 1 prik.
Mijn internationale QR code was nog grijs en zou over een x aantal dagen beschikbaar worden volgens de app. 1 prik afgelopen donderdag (plus Corona doorlopen maar dat is de app nog niet bekend). Als het zo is als jij aangeeft had ik hem ook moeten kunnen genereren.

[ Voor 6% gewijzigd door Cobb op 25-06-2021 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Tom-Z schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:58:
[...]

Het maakt het allemaal zo onduidelijk, ieder land weer aparte eisen, bij verschillende kleuren, die werkelijk nergens op slaan.

Ik blijf het noemen. Een land als Roemenië ging als eerste op groen. Er wordt daar niet meer getest, tenzij je in het ziekenhuis beland.
IC bezetting in Roemenië is hoger dan in Nederland. Dat zegt genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Is er een lijst van landen met de regels voor het certificaat qua inentingen?

Ik zag dat Frankrijk+14 dagen na 2de vaccinatie doet, Spanje doer direct na 2de vaccinatie...
een lijst met per land de vaccinatie regels zou wel gemakkelijk zijn.

Voor België en Nederland zie ik niets op Nederlandwereldwijd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ik blijf continu een foutmelding krijgen in de CoronaCheck app zodra ik klik op login met DigiD.

"Het ophalen is afgebroken" Mogelijk is het te druk bla bla.

DigiD app is gewoon geïnstalleerd, die en CoronaCheck app zijn de laatste versie. Vriendin naast me kan fluitend door de app heen zonder foutmeldingen...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met 1 prik en bevestigde besmetting in het verleden? Ik kan wel een internationale QR code generen, maar niet voor Nederland. Als ik Twitter beetje lees, moet ik ik tot 1-7 wachtten.

[ Voor 16% gewijzigd door Bartjeee op 25-06-2021 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Orion84 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:07:
[...]

Gaat over een 14d periode toch? We zijn nu pas een paar dagen onder de 4% positive rate geloof ik? Dus dat zal nog wel even duren voor we groen worden (ook al zitten we al een tijd onder de 50 cases per 100k)
Als we nou massaal stoppen met testen, net als andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Devian schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 05:49:
Ik blijf continu een foutmelding krijgen in de CoronaCheck app zodra ik klik op login met DigiD.

"Het ophalen is afgebroken" Mogelijk is het te druk bla bla.

DigiD app is gewoon geïnstalleerd, die en CoronaCheck app zijn de laatste versie. Vriendin naast me kan fluitend door de app heen zonder foutmeldingen...
Ik kreeg die melding ook continue.
Toen de laatste versie geïnstalleerd in de Playstore, en het werkte in 1x.

En is gisteren meer dan 1x een update geweest voor de app. Ik heb overigens Android, maar las hierboven dat dit ook voor Apple geld.

Stond bij mij 1x een RIVM prik in, en 2x een GGD prik, waarvan de laatste 2 dagen terug was. Goed geregeld dus *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
dbzfan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:54:
[...]

Hier hetzelfde.. in januari 2x pfizer gehad en het staat op mijn RIVM.. maar app haalt ze niet op.
Bij mij lukte het vanochtend wel. Alleen internationaal staat nog “grijs” met de melding dat deze na 7 dagen actief wordt…
Dat heb ik dus ook. De eerste staat er twee keer in. Je moet dan contact opnemen met de instelling die je prik gezet heeft, alleen zij kunnen het goed zetten.

Ik zit er nu wel een beetje achteraan, volgende week heb ik de internationale code waarschijnlijk nodig.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Cobb schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:29:
[...]

Voor de "ongelukkigen" met Janssen in hun lijf (hier ook bouw jaar 1968, was erg snel met afspraak maken). Zo waar .. het werkt vanmorgen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik heb mijn Nederlandse QR-code er nu ook op staan (Android). Ik moest vannacht toch even uit bed en ja, toen liep ook dit ophalen in één keer door. :)
Het "ophaaloverzicht" toonde wel beide prikken twee keer in de vorm: maand xx GGD, maand xx RIVM, maand yy GGD, maand YY RIVM. Onder aan stond een link: Klopt er iets niet? Daar niet op geklikt.
Verder doorklikkend kwam de NL QR-code in beeld.
De APP maximaliseert bij het tonen meteen de maximale scherm helderheid. Dat deed 's nachts om 3.30 uur wel even pijn. Ook triggert die een soort "keep alive". Scherm ging niet uit na mijn normale 30 seconden.
Uiteraard vanmorgen even getest met de scan app op eenandere telefoon en ik kreeg keurig een groen vinkje (voor NL) met één initiaal voor voor en achternaam en de geboortemaand. Geboortedag was leeg.
Vanmorgen zag ik ook een update naar versie 2.0.2

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:26
TripleQ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:11:
Stond bij mij 1x een RIVM prik in, en 2x een GGD prik, waarvan de laatste 2 dagen terug was. Goed geregeld dus *O*
Gisteren stonden er bij mij 4 registraties. 2x geprikt door de GGD en vervolgens 2x geregistreerd bij het RIVM. Laatste vaccinatie begin mei. Vandaag ook maar een papieren versie aangemaakt via https://coronacheck.nl/nl/print/ en nu opeens maar 3 registraties! 1e prik RIVM en GGD, 2e prik alleen GGD.

Wanneer prikken maar op 1 plek (bij RIVM of GGD) staan, dan is dat voldoende om een ‘groene’ QR-code aan te maken. Wel kreeg ik deze tekst bij de papieren versie:
Je hebt een Nederlands vaccinatiebewijs gemaakt, in de vorm van een QR-code. Deze is geldig binnen Nederland, maar niet in andere landen. Als de Europese regelgeving ingaat (vanaf 1 juli) kun je ook een internationale QR-code maken.
Dus alleen met de app kun je nu al een QR-code voor gebruik in het buitenland aanmaken, die vanaf 1 juli werkt.

Heb nog even de scanner app gedownload om de werking en geldigheid van de QR-codes te testen: https://coronacheck.nl/nl/scanner.html

Off-topic: toen het gisteren eerst niet lukte om de QR-code aan te maken ben ik ‘s middags maar naar de GGD gefietst om mijn vaccinaties te laten afstempelen in het gele vaccinatieboekje. Dit schijnt nog tot 1 juli te kunnen. Nu alles gedaan: papier, app, boekje …. :)

[ Voor 16% gewijzigd door U123456 op 25-06-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:10
Ik heb er pas 1 gehad en die staat er 2x in. 1x ggd en 1x rivm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
worldfastest schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Staat sinds vanochtend nu toch in de app. Nog steeds niet in mijn rivm maar heb nu het bewijs in de app.
Heb opgegeven om het in mijn rivm te krijgen. Denk gisteren 90 minuten lang gebeld te hebben (waarvan 80 minuten in de wacht. met zowel RIVM en GGD maar ze blijven wijzen naar elkaar waar de fout zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 14:01
Cobb schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:02:
[...]

Mijn internationale QR code was nog grijs en zou over een x aantal dagen beschikbaar worden volgens de app. 1 prik afgelopen donderdag (plus Corona doorlopen maar dat is de app nog niet bekend). Als het zo is als jij aangeeft had ik hem ook moeten kunnen genereren.
Daar had ik nog niet naar gekeken. Er staat bij mij ook dat het nog 6 dagen duurt voor hij actief is.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
worldfastest schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:35:
[...]

Staat sinds vanochtend nu toch in de app. Nog steeds niet in mijn rivm maar heb nu het bewijs in de app.
Heb opgegeven om het in mijn rivm te krijgen. Debnk gisteren 90 minuten lang gebeld te hebben (waarvan 80 minuten in de wacht. met zowel RIVM en GGD maar ze blijven wijzen naar elkaar waar de fout zit.
Bij mij (ook Janssen) inderdaad ook nu in de app, maar ook stuks vanochtend in de RIVM database, wat tot vannacht nog niet zo was.

Mogelijk zijn ze hard bezig achterstanden weg te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 15:09

ThunderNet

Flits!

Fly-guy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:42:
[...]
Bij mij (ook Janssen) inderdaad ook nu in de app, maar ook stuks vanochtend in de RIVM database, wat tot vannacht nog niet zo was.

Mijn 1e AZ vaccinatie van 18 mei staat er sinds vanochtend ook eindelijk in :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Fly-guy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:42:

Toch even gecheckt en daar lijkt het sterk op. Mijn eerste van 16-06 staat er al in!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Let op:
De godwin argumentatie komt geregeld langs. Lees hier waarom dat ongepast is.

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Dit topic gaat over het vaccinpaspoort, waarmee bijvoorbeeld reizen in de EU eerder of anders mogelijk gemaakt kan worden. De 'Coronapas', het testbewijs, is echt iets anders en is hier dus offtopic, maar kan goed in De Coronapas in Nederland.