Dit is alsnog te vaag om hier iets zinnigs over te zeggen. Je kan bijv zeggen dat dit voor locaties waar meer dan 500mensen samen komen geldt (of een ander nummer). Je kan dit voor specifieke locaties doen (restaurant/sportschool/overdekt winkelcentrum? etc). Je kan het voor bepaald transport doen (bus/trein/vliegtuig) en zo kan je nog wel even door gaan. Totdat hier meer duidelijkheid over is blijft het gissen.CMD-Snake schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:54:
[...]
Bij de NOS staat dat je met dit bewijs je vrijheden (al dan niet tijdelijk) terug kan krijgen. Uit het NOS artikeltje:
[...]
Die solidariteit is snel opgedroogd. De grote massa voor wie corona nauwelijks een gevaar is moet dus nog maar eventjes wachten, terwijl degenen die oud en/of kwetsbaar zijn in het voorjaar en de zomer weer genieten van een terrasje of een evenement. De rest kan tegen betaling voor 48 uur een kaartje kopen om weer even deel van de maatschappij te zijn. Kaag zegt wel dat het tijdelijk moet zijn, maar tijdelijke maatregelen van de overheid hebben soms een behoorlijk langdurig karakter.
En nee ik ben geen voorstander om dit te gebruiken bij "dagelijkse/wekelijkse" zaken zoals supermarkt/cafe/sportschool. Bij een vliegreis of festival bijv kan ik mij dat beter voorstellen maar alleen als er nog een andere optie is zoals een negatieve test (al moet je je afvragen wie dit dan gaat betalen want ook dat is dan natuurlijk niet eerlijk tegenover degene die als laatste gevaccineerd worden).
Al met al zitten er imo te veel haken en ogen aan om dit fatsoenlijk door te kunnen voeren op grote schaal dat het daadwerkelijk kan gaan uitmaken en een impact heeft.
Nou dit soort drogredenen aub uit het topic. Het voegt echt helemaal niets toe en is compleet irrelevant. Van een vaccinatiepaspoort naar gedwongen euthanasie. Kom op hoor. Complot en doomdenken mag ergens andersVerwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:03:
Deze redenering volgend zie ik het volgende (D66) voorstel al aankomen ( over een paar jaar na nog wat plakjes van de salami worst door onze strot gekregen te hebben). U bent niet meer productief , want gehandicapt, ziek (lichamelijk of geestelijk), dus u krijgt nu een spuitje, het voelt alsof u in slaap valt, helemaal niets om ongerust te zijn maar je wordt niet meer wakker.
gelezen).
[ Voor 17% gewijzigd door thewizard2006 op 27-02-2021 19:38 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation