Ik hoop maar dat de GGD / RIVM / overheid snel alles op orde heeft qua site/app en verwerking van 1 (Janssen of in geval van afgelopen 180 dagen doorgemaakt ieder ander vaccin) of 2 vaccinaties, doorgemaakt of negatieve test resultaat. De landelijke uitrol moet volgende week donderdag (24 juni) werken via de
CoronaCheck website en 'CoronaCheck app (
iOS /
Android) en vanaf een week later donderdag 1 juli ook voor de EU. Het is dat ik pas begin augustus op vakantie ga, maar mag wel hopen dat data op tijd in de systemen verwerkt is anders krijg je alsnog geen groen licht in de app of via de site net voor vertrekt als de tweede prik nog niet verwerkt is.
bron:
Nos.nl - 17 juni 2021
Ik zie wel dat de GGD's wel tweeten (
hier en
hier) dat ook de database van de GGD (
coronatest.nl) wordt geraadpleegd al wordt daar alleen getoond wanneer je een afspraak hebt/had voor zover ik het kan zien. In de Tweets wordt overigens ook verwezen naar het pers bericht '
Vertraging verwerking deel van vaccinatiegegevens'.
Overigens de GGD Zuid Limburg
beschrijft het ook goed:
Hoe controleer ik of mijn vaccinaties goed geregistreerd staan?
Bent u bij de GGD gevaccineerd, dan kan dit op 3 manieren:
1. Als u uw registratiekaart heeft ontvangen, controleer dan of uw gegevens goed zijn. Is dit het geval, dan kunt u ervan uitgaan dat uw gegevens goed in onze database staan. De registratiekaart komt namelijk uit CoronIT.
2. Via
https://www.coronavaccinatie-afspraak.nl (schiet door naar coronatest.nl) kunt u uw vaccinatieafspraken bekijken. Ga naar ‘Mijn vaccinatiegegevens inzien’ en log in met uw DigiD. U ziet hier uw openstaande en afgeronde afspraken. Klopt dit overzicht? Dan staan uw afspraken goed geregistreerd bij de GGD.
3. Informatie over uw vaccinatieafspraak, namelijk datum, tijdstip en locatie, wordt ook verwerkt binnen coronatest.nl. U kunt deze inzien met uw DigiD.
[
Voor 48% gewijzigd door
funrider op 17-06-2021 15:04
. Reden: toevoeging GGDs ]