Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Señor Sjon schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:34:

@RM-rf Ik vind het bijzonder dat dit opgetuigd wordt voor wat, maximaal 4-6 maanden? Dit doe je toch alleen als het langere tijd actief moet zijn en breder toepasbaar?
ik vind het eerder erg jammer dat men daar vorige zomer niet veel beter en sneller mee aan de slag gegaan is...
toen is er essentiele tijd verloren gegaan... mogelijk omdat men het risico op een seizoenseffect onderschat heeft en dacht dat een tweede of derde golf minder erg zou zijn.

Ze waren in september en augustus al wel aangekondigt en de techniek was voleldig bekend, maar dat werd naar achter geschoven toen men dacht dat vaccins sneller beschikbaar zouden zijn.
en de toename an besmettingen zou 'meevallen'... mooi-denkerij

maar juist hiermee kan je de schade enorm verlichten en veel beroepsgroepen wel degelijkd e kans geven door te blijven werken.
het is zeker niet dat we over 6 maanden alles achter ons hebben, al is dat wel te hopen.
maar als er een 'escape-mutatie' komt moet je eigenlijk weer van voren af aan beginnen;
bv de zuid-afrikaanse mutatie heeft een zeker grond te vermoeden dat het een 'escape-mogelijkheid kan hebben

[ Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 25-03-2021 14:55 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hier vlak over de grens (in Duitsland) kun je ze ook krijgen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46HkwEujOp91llT7J5yDHu1XkBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpl0vUzJmMF2hvQ6GAuXyCyW.jpg?f=fotoalbum_large

Letterlijk bij de kassa bij de Aldi, €5 per stuk.

Maar... dit is natuurlijk never nooit waterdicht. Een test zal toch echt door een onafhankelijke derde uitgevoerd moeten worden om betrouwbaar te zijn.

Als ik op het punt sta om op m'n reeds betaalde vakantie van een paar duizend euro te gaan heb ik misschien de neiging om dat staafje iets minder ver m'n neus in te drukken :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Goed ik heb andere bedragen gehoord als reactie op het voorstel, vooral in de berichtgeving dat de GGD dat niet ging faciliteren. Enne, hier komen wel veel Duitsers, maar het ligt niet naast de deur. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

alexbl69 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:10:
[...]

[Afbeelding]

Maar... dit is natuurlijk never nooit waterdicht. Een test zal toch echt door een onafhankelijke derde uitgevoerd moeten worden om betrouwbaar te zijn.

Als ik op het punt sta om op m'n reeds betaalde vakantie van een paar duizend euro te gaan heb ik misschien de neiging om dat staafje iets minder ver m'n neus in te drukken :).
In Tubingen bij het model-project wordt er op centrale plaatsen door gekwalificeerde personen getest en krijg je dan een certificaat op naam, dat de rest van de dag geldig is...
daarmee kan je dan naar kappers, in winkels inkopen, cafes/restaurants en naar theater of bioscoop.

Waar ikzelf woon kun je terassen bezoeken en moet je dan ook ofwel test-certificaat overleggen (de huisartsen bieden één gratis test per inwoner aan per week, en er zijn een paar centrale sneltest-locaties) of ter plekke die sneltest afnemen onder toezicht van de cafe-eigenaar (maar er zijn wel relatief weinig cafes die momenteel daaraan meedoen en de terassen openhebben, omdat ze het te arbeidsintensief vinden)

Op vakantie gaan zal ermoedelijk niet kunnen met een sneltest... de foutmarge daarvan is gewoon te hoog...
daarvoor zullen vermoedelijk wel PCR-tests ereist zijn

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

https://www.hofer.at/de/p...k.000000000000264505.html
Hier = Oostenrijk.

Teststraten zijn verder in Oostenrijk zo ingericht dat je er ook zonder symptomen terecht kunt. Je kunt je zo "vrij-testen" om naar bijvoorbeeld de kapper te kunnen gaan. In dat geval zijn het standaard achter-in-de-neus sneltests, in het geval van de sneltest uit de supermarkt doe je die voor in de neus. Wel zo prettig, kan er ook minder misgaan. Een "selbsttest" geldt inderdaad zoals hierboven ook al gesteld niet als officiele test, maar kan je natuurlijk gebruiken om bijvoorbeeld met wat meer zekerheid bij opa of oma op bezoek te gaan.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:22:
[...]

Jemig :{

"Het is niet verplicht hoor! Maar omdat wij bedrijven en het openbare leven (indirect) verplichten het te gebruiken, is het alsnog verplicht. Maar dus niet door ons!"

Ik zou er bijna een complotwappie van worden :P
De Britse overheid wil in september beginnen om de bevolking een derde coronaprik te geven. Die extra inenting tegen het coronavirus, een zogenoemd 'booster shot', moet de Britten beter beschermen tegen nieuwe virusvarianten
https://www.ad.nl/binnenl...er-gevaccineerd~a6d760d3/

Zou dit één van de redenen zijn om nu zo'n heel systeem op te tuigen? Elk jaar 1,2 of 3 prikken en het paspoort kan nooit meer verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
alexbl69 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:10:
[...]

[Afbeelding]

Liggen ze gewoon in het schap bij de kassa of moet je er naar vragen?
zijn er limitaties op hoeveel je mag kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
ETH0.1 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Liggen ze gewoon in het schap bij de kassa of moet je er naar vragen?
zijn er limitaties op hoeveel je mag kopen?
Je hoeft er niet naar te vragen, ze liggen gewoon in het schap. Maximaal 3 doosjes à 5 sets per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

@alexbl69 Zitten daar stokjes in die je in je neus moet doen? Lijkt me dat mensen niet zo diep gaan bij zichzelf als bij een echte test (al zeggen ze bij kinderen weer dat dit niet zo veel uitmaakt, waarom dan wel bij volwassenen? :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Marzman schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:46:
@alexbl69 Zitten daar stokjes in die je in je neus moet doen? Lijkt me dat mensen niet zo diep gaan bij zichzelf als bij een echte test (al zeggen ze bij kinderen weer dat dit niet zo veel uitmaakt, waarom dan wel bij volwassenen? :p )
Stokjes inderdaad :).

Moeten 2,5cm je neus in.

Dit is de 'handleiding' die erbij zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCJXkzMIVPFdOrEMNF1G7Ieorhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVJo5AhrJShUaeYfxsLg0xxC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
alexbl69 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:41:
[...]

Je hoeft er niet naar te vragen, ze liggen gewoon in het schap. Maximaal 3 doosjes à 5 sets per persoon.
Bij de aldi in Emmerich mocht ik er maar 1 mee nemen ipv de gewenste 2
naar de aldi 5km verderop voor het 2de doosje _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Iedereen kan EU-reispas krijgen, maar niet iedereen krijgt dezelfde

Het EU coronapaspoort krijgt steeds meer gestalte. Dit paspoort zal nu komen in een aantal varianten, zo wordt er dus onderscheid gemaakt tussen gevaccineerden, mensen die hersteld zijn van corona in de afgelopen zes maanden en mensen die reizen met een negatief testbewijs. De Europese Commissie heeft liever niet dat lidstaten deze drie groepen anders behandelen, maar aan de andere kant wordt het op een dienblaadje aangereikt. EU landen zijn vrij om elk een beleid op te stellen en ook onderscheid te maken, dus die lappendeken van regels komt er wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

Mfpower

In dubio

https://www.nu.nl/coronav...7-9b62467b0e10&redirect=1

Zeven op de 10 Nederlanders zijn voor een dergelijk paspoort. Dit wordt dan als draagvlak gezien om zoiets gewoon maar in te voeren, terwijl nut en noodzaak me echt ontgaan, zeker als de vaccinatie/ziektegraad hoog genoeg is. Daarbij is het imho ook een illusie dat die vaccinaties op langere termijn ziekte gaan voorkomen. Ik heb 2x corona gehad met 9 maanden er tussen. De eerste keer was ik echt ziek, de tweede keer had ik 24u klachten. Wie weet zal na enkele maanden ook na vaccinatie de mogelijkheid om ziek te worden en dus besmettelijk te zijn gewoon weer terugkomen. Het gaat er dan om dat de zorg niet overspoeld wordt, corona zal net als de griep onder ons zijn.

Ik hoor dus bij de 3 op de 10. Dat gaat over miljoenen inwoners. Wanneer minderheidsrechten zo vaak op de agenda staan snap ik niet dat de 7 zo over de 3 mogen gaan heersen straks. Ik vind dat echt zorgelijk.Alles lijkt alleen maar pragmatisch te zijn, en zelfs de bevolking denkt onderhand dat een democratie het volgen van de mening van de meerderheid is. Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten, maar al dat masseren met dergelijke polls vind ik zorgelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Mfpower schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:43:
https://www.nu.nl/coronav...7-9b62467b0e10&redirect=1

Zeven op de 10 Nederlanders zijn voor een dergelijk paspoort. Dit wordt dan als draagvlak gezien om zoiets gewoon maar in te voeren, terwijl nut en noodzaak me echt ontgaan, zeker als de vaccinatie/ziektegraad hoog genoeg is. Daarbij is het imho ook een illusie dat die vaccinaties op langere termijn ziekte gaan voorkomen. Ik heb 2x corona gehad met 9 maanden er tussen. De eerste keer was ik echt ziek, de tweede keer had ik 24u klachten. Wie weet zal na enkele maanden ook na vaccinatie de mogelijkheid om ziek te worden en dus besmettelijk te zijn gewoon weer terugkomen. Het gaat er dan om dat de zorg niet overspoeld wordt, corona zal net als de griep onder ons zijn.

Ik hoor dus bij de 3 op de 10. Dat gaat over miljoenen inwoners. Wanneer minderheidsrechten zo vaak op de agenda staan snap ik niet dat de 7 zo over de 3 mogen gaan heersen straks. Ik vind dat echt zorgelijk.Alles lijkt alleen maar pragmatisch te zijn, en zelfs de bevolking denkt onderhand dat een democratie het volgen van de mening van de meerderheid is. Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten, maar al dat masseren met dergelijke polls vind ik zorgelijk.
Is er nog ergens in te zien hoe de vraag daadwerkelijk gesteld is? Want nu lijkt het erop dat het wel heel eenzijdig belicht wordt.

Het is nogal logisch dat er een meerderheid voor is als de insteek van de vraag is of iemand meer vrijheid wil als dat veilig kan. Een coronapaspoort is echter wel iets complexer dan dat, maar er wordt nu geconcludeerd dat mensen die meer vrijheid willen dus ook voor een coronapaspoort zijn. Dat lijkt me nogal kort door de bocht.

Wat ik graag zou willen weten:
  • Welke informatie wordt er in dat paspoort allemaal opgenomen?
  • Wie bewaart die gegevens?
  • Welke instanties hebben toegang tot die gegevens?
  • Onder welke condities vervalt het algehele gebruik van het paspoort?
Zolang er geen antwoord komt op die vragen en deze niet expliciet benoemd worden is het nogal gratuite om de behoefte aan meer vrijheid automatisch te vertalen naar de wens om een coronapaspoort.

En daarnaast; zo lang niet 100% vaststaat dat gevaccineerden het virus niet alsnog bij zich kunnen dragen en over kunnen dragen aan nog niet gevaccineerden zal een 'mixed zone' van gevaccineerden en niet-gevaccineerden met enkel een negatief testresultaat onmogelijk zijn.

En als dat onmogelijk is heb je tot het moment dat er voor iedereen voldoende vaccins beschikbaar zijn een ongelijke behandeling van burgers wat door de grondwet verboden wordt.

Tot nu toe is dit dus een non-discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Yep, die had ik al gevonden.

De tekst in het artikel luidt:

"Ook is deze ronde voor het eerst gevraagd naar draagvlak voor het mogelijke coronapaspoort. Deelnemers is gevraagd of zij het ermee eens zouden zijn dat mensen toegang krijgen tot bepaalde locaties en evenementen als zij zijn gevaccineerd, een recente negatieve testuitslag hebben of kort geleden een bewezen doorgemaakte infectie hebben"

Daarom ben ik benieuwd naar de exacte vraagstelling. Komt het woord 'Coronapaspoort' überhaupt in de vraag voor? Worden de consequenties van een paspoort ook benoemd? Dat zou wel moeten als er op grond van dit onderzoek geconcludeerd wordt dat een grote meerderheid voor een dergelijk paspoort is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 14:15
alexbl69 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:55:
[...]

Daarom ben ik benieuwd naar de exacte vraagstelling. Komt het woord 'Coronapaspoort' überhaupt in de vraag voor? Worden de consequenties van een paspoort ook benoemd? Dat zou wel moeten als er op grond van dit onderzoek geconcludeerd wordt dat een grote meerderheid voor een dergelijk paspoort is.
M.b.t. vaccinatiebereidheid trok ik eerder al eens een onderzoek van het RIVM in twijfel maar verwoorde dat te suggestief en werd daarop weg gemodereerd dus ik benadruk bij deze dat het enige wat ik wil stellen is dat dit een onderzoek is van het RIVM. Dat is wel een overheidsinstantie en geen onafhankelijke partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:04:
[...]

M.b.t. vaccinatiebereidheid trok ik eerder al eens een onderzoek van het RIVM in twijfel maar verwoorde dat te suggestief en werd daarop weg gemodereerd dus ik benadruk bij deze dat het enige wat ik wil stellen is dat dit een onderzoek is van het RIVM. Dat is wel een overheidsinstantie en geen onafhankelijke partij.
Het maakt ook niet meer uit. De getrokken conclusie is nu een "feit". Zelfs al zou de vraagstelling dubieus blijken, krijg je dat niet snel weer teruggedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Luie journalisten dus.
De gepresenteerde cijfers zijn de feitelijke cijfers afkomstig uit dit onderzoek. Daarmee geven ze valide resultaten voor de onderzoekspopulatie zoals beschreven. De gepresenteerde cijfers kunnen niet zomaar geëxtrapoleerd worden naar de Nederlandse bevolking. Niet alleen door de ondervertegenwoordiging van de jongere populatie maar bijvoorbeeld ook door een ondervertegenwoordiging van deelnemers die niet in Nederland zijn geboren. Het is ook mogelijk dat de deelnemers die relatief sterk achter de maatregelen staan meer interesse hebben om deel te nemen aan dit onderzoek. Wel geven deze cijfers een indicatie. Ook weten we uit een ander onderzoek ten behoeve van de landelijke Dashboard cijfers dat de gevonden resultaten voor Naleving van gedrag en draagvlak vergelijkbare resultaten geven. Het Trendonderzoek voor het landelijk dashboard is echter opgezet met een ander doel, nl het presenteren van landelijk representatieve cijfers en tevens voor alle veiligheidsregio’s en heeft daardoor een ander design.
https://www.rivm.nl/gedra...vinden/over-dit-onderzoek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Wolly schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:47:
[...]
Luie journalisten dus.
Maar wel al prominent op 101...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/393WCsg8r13OpnUUVBwgDQt5ItQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wwR2u7YhFilOg8xTLLAhH3Mp.png?f=user_large

In het artikel wordt geen enkele nuance gemaakt ten aanzien van representativiteit of de vraagstelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kBxDA-gg0HVBuzopepgKB5vQkE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dImprVYYUoo6gzvNiWcfjif3.png?f=user_large

Dus vanaf nu is 70% van de bevolking blijkbaar voor een coronapaspoort. Handig toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:11:
[...]

Maar wel al prominent op 101...
[Afbeelding]

In het artikel wordt geen enkele nuance gemaakt ten aanzien van representativiteit of de vraagstelling.
[Afbeelding]

Dus vanaf nu is 70% van de bevolking blijkbaar voor een coronapaspoort. Handig toch?
De massa moet een bepaalde kant worden opgestuurd, blijkbaar is daar desinformatie (Ollongren zou zeggen "fake news") voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:55:
[...]

De tekst in het artikel luidt:

"Ook is deze ronde voor het eerst gevraagd naar draagvlak voor het mogelijke coronapaspoort. Deelnemers is gevraagd of zij het ermee eens zouden zijn dat mensen toegang krijgen tot bepaalde locaties en evenementen als zij zijn gevaccineerd, een recente negatieve testuitslag hebben of kort geleden een bewezen doorgemaakte infectie hebben"

Aan het woord ‘coronapaspoort’ zitten hele andere connotaties bij veel mensen.

Dan krijg je meteen de lading impulsieve mensen over je heen die al geïndoctrineerd zijn.
(Obamacare VS Affordable Care Act etc etc)

Door te beschrijven wat het doet krijg je een veel betere representatie voor de vraag die uiteindelijk over exact die maatregel gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 09-04-2021 13:30 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Maar waarom is dat dan zo klaagwaardig aan zo'n bericht...?

Jja, inderdaad: Koppen op teletekst zijn ontzettend beperkt en geen geen nuance weer.... Dat _is_ gewoon zo.
Ligt eerder aan het beperkt aantal lettertekens dan aan 'het bestaan van een groot overheidscomplot om het volk te manipuleren'...

Maar er is geen vreemde boodschap dat een groot deel van de bevolking heel blij is met initiatieven die zeer binnenkort weer veel activiteiten mogelijk maken en ook graag bereid zijn daaraan mee te werken; en zulke onderzoeken bevestigen dat ook.
Zolang daar een noodzaak toe bestaat en niet genoeg mensen gevaccineerd zijn om het virus geheel in te dammen, vinden eel mensen dat een goede optie om toch meer te kunnen doen.

De klagers en boe-roeperts zijn er ook, maar dat is idd slechts een minderheid en niemand heeft er een groot probleem mee als die verder weigeren daaraan mee te werken, ook dat is een prima keuze voor hen verder...
dan gaan zij verder niet naar zulke evenementen die onder deze voorwaarden gehouden kunnen worden..
zij kunnen dan gaan 'demonstreren' als ze er zin in hebben

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 09-04-2021 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
RM-rf schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:40:
Maar waarom is dat dan zo klaagwaardig aan zo'n bericht...?
Jouw reactie laat zien waarom het klaagwaardig is: de discussie is nu gereduceerd tot een binaire keuze. Wel of geen vaccinpaspoort met daaraan gelinkt wel of geen vrijheden. Ja, dan zullen er inderdaad een hoop mensen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

NielsFL schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:44:
[...]

Jouw reactie laat zien waarom het klaagwaardig is: de discussie is nu gereduceerd tot een binaire keuze. Wel of geen vaccinpaspoort met daaraan gelinkt wel of geen vrijheden.
nee hoor, de binaire keuze is gewoon of we het nog lang houden zoals het nu is, zonder enige mogelijkheden...
of dat er toch gekeken worden om binnen de mogelijkheden te werken aan een constrcutiee oplossing die iedereen juist die keuze biedt:

- mensen die naar evenementen worden, hebben de keuze daargheen te gaan, onder de voorwaarde dat ze ofwel een etst moeten afnemen of gevaccineerd zijn.
- mensen die hun geld verdienen met het houden van evenementen, hebben een kans weer geld te verdienen
- en mensen die heel boos zijn en tegen alles nee zeggen en zich net zo min willen vaccineren of anderszins een sneltest laten afnemen, hebben ook die vrije keuze.
die moeten wel wachten tot het besmettingsrisico genoeg gedaald is (wat helaas voor hen langer zal duren des te meer mensen zoals hen denken en handelen)

vrije keuze betekent niet dat een keuze geen consequentie mag hebben...
als jij niet zo'n mogelijkheid wil hebben, kan niemand je dwingen daaraan mee te doen.
maar dan moet je ook niet roepen dat je hetzelfde wil krijgen als mensen die wel aan de voorwaarden voldoen

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 09-04-2021 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
RM-rf schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:48:
[...]
nee hoor, de binaire keuze is gewoon of we het nog lang houden zoals het nu is, zonder enige mogelijkheden...
Dat is dus precies wat ik zeg. Alleen voeg jij een hoop extra woorden toe om het voor jezelf te rationaliseren. Dat mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

NielsFL schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:53:
[...]

Dat is dus precies wat ik zeg. Alleen voeg jij een hoop extra woorden toe om het voor jezelf te rationaliseren. Dat mag.
Ik leg uit dat er niks te klagen is over het feit dat mensen daarmee dan een keuze hebben.

Jij doet net alsof je wens is anderen te verbieden wel naar evenementen te gaan, omdat jij dat kennelijk zelf niet wil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:29:
[...]
Door te beschrijven wat het doet krijg je een veel betere representatie voor de vraag die uiteindelijk over exact die maatregel gaat.
Ik vermoed dat bij de vraagstelling enkel een voordeel is benoemd. Dat blijkt uit de zin: "Deelnemers is gevraagd of zij het ermee eens zouden zijn dat mensen toegang krijgen tot bepaalde locaties en evenementen als zij zijn gevaccineerd, een recente negatieve testuitslag hebben of kort geleden een bewezen doorgemaakte infectie hebben"

Er is in dit draadje al pagina's vol geschreven over de haken en ogen die er aan een vaccinatiepaspoort kunnen zitten. Als je dan mensen enkel naar een voordeel van zo'n paspoort vraagt, en vervolgens bij een positieve respons concludeert dat men dus een vaccinatiepaspoort wil is wat mij betreft niet correct. Zeker als het ook nog eens zo mocht zijn dat het woord 'coronapaspoort' in de hele vraagstelling niet voorkomt.

Dat is net zoiets als mensen vragen 'wilt u een relatief spotgoedkope manier om binnen een paar uur overal ter wereld naartoe te kunnen gaan'. Om dan als mensen dit dan (logischerwijs) met 'ja' beantwoorden te concluderen dat iedereen dus voorstander is van belastingvrij en milieuvervuilend vliegverkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mfpower schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:43:
En vergeet de mutaties niet:

Huidige generatie vaccins ineffectief binnen het jaar volgens twee op drie experts

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik kwam dit tegen via een ander forum, maar ik vond het wel een interessante.

Huisartsen zeggen dat ze geen registratie doen richting GGD/RIVM over het (aantal?) gezette vaccinaties. Hoe gaan deze mensen in aanmerking komen om opgenomen te worden in een mogelijk vaccinatiepaspoort?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
LordSinclair schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:04:
[...]

Dan vind ik het jammer dat ik geen obesitas heb, daardoor kan ik dan mij wel lekker vol eten in een restaurant en lekker op het strand van Spanje mij volgieten met drank.

Nu is dat lekker gechargeerd. Maar ik denk als je op die manier een tweedeling in de maatschappij gaat creëren dat de rellen van de laatste maand er peanuts bij zijn. Zeker omdat je zelf totaal geen invloed op hebt wanneer je (eindelijk) gevaccineerd gaat worden. Dus als gezonde Nederlander moet je thuis blijven zitten terwijl de risico groepen (waarvoor je zolang huis zit) er lekker op los mogen trekken.
Het is zo ver, er gaat een tweedeling in het volk ontstaan. Mensen die alles weer mogen en mensen die nog thuis moeten blijven zitten. Tot zo ver de solidariteit van het volk. Nu al ruim een jaar thuis gezeten voor de risicogroepen en vervolgens mogen deze weer lekker op pad.
KOPENHAGEN - Europeanen die zijn ingeënt met een coronavaccin kunnen in mei weer zonder beperkingen naar Denemarken reizen. Ze krijgen dan niet meer te maken met een testplicht en hoeven ook niet in quarantaine na aankomst, meldt het Deense ministerie van Buitenlandse Zaken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

LordSinclair schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:25:
[...]

Het is zo ver, er gaat een tweedeling in het volk ontstaan. Mensen die alles weer mogen en mensen die nog thuis moeten blijven zitten. Tot zo ver de solidariteit van het volk. Nu al ruim een jaar thuis gezeten voor de risicogroepen en vervolgens mogen deze weer lekker op pad.
nee hoor, je overdrijft....

Reizen naar Denemarken was al vanaf september 2020 verboden voor mensen uit nederland of belgie, tenzij onder heel specifieke voorwaarden, die een dringend bezoek voorzagen en vereisten als een extra PCR-test voor inreis.

Daaraan verandert dus niks...
wel zal het binnenkort mogelijk zijn alsnog naar Denemarken te reizen als nederlander of Belg, mits die persoon geaccineerd is.

er ontstaat dus een extra mogelijkheid, naar denemarkren te reizen.... waarbij het die persoon vrij is aan zulke voorwadren te willen voldoen of niet.

het enige dat nu 'nieuw ontstaan' is, is een extra mogelijkheid te reizen... niet minder maar juist een grotere reismogelijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
RM-rf schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:43:
[...]

Reizen naar Denemarken was al vanaf september 2020 verboden voor mensen uit nederland of belgie, tenzij onder heel specifieke voorwaarden, die een dringend bezoek voorzagen en vereisten als een extra PCR-test voor inreis.

wel zal het binnenkort mogelijk zijn alsnog naar Denemarken te reizen als nederlander of Belg, mits die persoon geaccineerd is.

er ontstaat dus een extra mogelijkheid, naar denemarkren te reizen.... waarbij het die persoon vrij is aan zulke voorwadren te willen voldoen of niet.

het enige dat nu 'nieuw ontstaan' is, is een extra mogelijkheid te reizen... niet minder maar juist een grotere reismogelijkheid
Ik wil maar wat graag aan die voorwaarde voldoen.. echter moet ik nog maanden wachten tot ik eindelijk een vaccin krijg. Daar heb je zelf totaal geen invloed op. Ik ga mijzelf ook aanmelden voor zo'n risicogroep (of er een oprichten) zodat ik sneller aan de beurt ben :/

[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 14-04-2021 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:59:

Huisartsen zeggen dat ze geen registratie doen richting GGD/RIVM over het (aantal?) gezette vaccinaties. Hoe gaan deze mensen in aanmerking komen om opgenomen te worden in een mogelijk vaccinatiepaspoort?
Gewoon van iedereen het EPD linken aan de belastingdienst en GGD databases :+
what could go wrong ;)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:59:

Volgens de werk-instructie moeten huisartsen een vaccinatie registreren in het HIS (Huisartsen Informatie Systeem)
9.2 Registratie vaccinatie patiënten
Vaccinatie van patiënten registreert u binnen 24 uur op de dag van toediening in uw HIS. Het is noodzakelijk dat u daarbij het batchnummer per patiënt registreert. Dit wordt ondersteund door uw HIS. Bij toestemming van de patiënt, worden de gegevens automatisch doorgegeven aan het landelijke registratiesysteem van het RIVM.
Werkt u samen met andere huisartsenpraktijken voor COVID-19-vaccinatie, dan is het belangrijk dat u de vaccinatie van uw patiënten registreert in uw eigen HIS. Dit is van belang in verband met de juiste communicatie met het landelijke registratiesysteem (CIMS) en om verkeerde, onvolledige of dubbele registratie te voorkomen.
https://www.rivm.nl/docum...-19-vaccinatie-huisartsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
LordSinclair schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:25:
[...]

[...]
Dat soort maatregelen zullen echter van tijdelijke aard zijn, tot wanneer een groot deel van de Europese bevolking gevaccineerd is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RM-rf schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:43:
[...]

Dan nog kan er - al dan niet theoretisch - een tweedeling ontstaan aangezien voor corona iedereen zonder dergelijke voorwaarden het land in kon.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Het blijft verdacht stil rond dit onderwerp. Terwijl de zomer toch echt voor de deur staat. Ik kan ook geen nieuws of updates vinden vanuit de EU.
De laatste update (12 april 2021) die ik kan vinden is van Trouw:
Vorige maand lanceerde de Europese Commissie een plan voor een certificaat. Dat bestaat uit een QR-code op je telefoon die bewijst dat je bent gevaccineerd, negatief bent getest of dat je van corona bent genezen. De Wereldgezondheidsorganisatie haakt daarop aan, zodat het certificaat ook buiten Europa te gebruiken is. Maar voorlopig is het nog een plan, want er moet nog van alles aan worden ontwikkeld.
https://www.trouw.nl/buit...apps-in-de-maak~bab5ac43/
Als er weer naar bepaalde landen afgereisd mag worden voor toerisme, en er is geen universeel certificaat ontwikkeld, dan zal waarschijnlijk iedereen (ongeacht gevaccineerd ja of de nee) zichzelf altijd moeten laten testen voor vertrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:48

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb dit gevonden, maar geen van beiden recent helaas:

https://www.schengenvisai...veils-document-prototype/

https://ec.europa.eu/heal.../2019-2022_roadmap_en.pdf

Dan nog deze:

https://www.forbes.com/si...ement-for-travel-says-eu/

https://www.politico.eu/a...coronavirus-app-failures/

Maar dat zijn geen officiële overheidsbronnen maar journalistiek. Ik vraag me nou af wat er zoal onder de radar gebeurt. Ook hoe het nou zit met al die verschillende landen die hun eigen pas maken. Worden die dan gekoppeld in één EU breed document, of gaat dat weer los daarvan staan.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Cheezborger schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:26:
Het blijft verdacht stil rond dit onderwerp. Terwijl de zomer toch echt voor de deur staat. Ik kan ook geen nieuws of updates vinden vanuit de EU.

[...]

Als er weer naar bepaalde landen afgereisd mag worden voor toerisme, en er is geen universeel certificaat ontwikkeld, dan zal waarschijnlijk iedereen (ongeacht gevaccineerd ja of de nee) zichzelf altijd moeten laten testen voor vertrek.
En als je dus recent Corona hebt gehad (zoals wij nu) dan kun je effectief 8 weken na 'genezing' ook nergens heen. De achtergebleven virus resten blijven tot 8 weken in je lichaam waardoor je nog positief kunt testen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Cheezborger schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:26:
Laatste nieuws laatst was dat het bij het Europees parlement ligt en ik vind dit: https://www.europarl.euro...gitale-groene-certificaat

En ik vind nog dit: https://www.thelocal.at/2...d-entry-tests-in-austria/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Cobb schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:38:
[...]

En als je dus recent Corona hebt gehad (zoals wij nu) dan kun je effectief 8 weken na 'genezing' ook nergens heen. De achtergebleven virus resten blijven tot 8 weken in je lichaam waardoor je nog positief kunt testen.
Deeltjes van het virus blijven inderdaad mogelijk in je lichaam, en worden mogelijk tot 8 weken na infectie nog te vinden met een PCR test.

Aangezien er genoeg voorbeelden zijn van sporters die na 1 of 2 weken alweer negatief testen, is de stelligheid waarmee je de 8 weken omarmt niet terecht. (zoals ook eerder aangegeven en in je GGD brief staat) :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Nu online
@ZieMaar!, wellicht moet de titel van dit topic aangepast worden. Wat de EU wil gaan invoeren heet nu: ''Digital Green (Vaccine) Certificate''. Geen vaccinatiepaspoort meer.
The scheme has deliberately not been called a “vaccine passport” to avoid discriminating against people not yet offered a shot. Brussels has stressed that while it should make travel easier, it must not become a pre-condition of free movement.

[ Voor 46% gewijzigd door Cheezborger op 22-04-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@YakuzA bij één persoon geef ik je gelijk, maar wij zijn met zijn 5en. Dat is aanzienlijk meer kans.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Nu online
Nieuwe update. Frankrijk gaat per 29 april beginnen met het testen van de digitale groene certificaat. Helaas niet met een beta versie van wat de EU wil invoeren qua app. Frankrijk heeft de digitale groene certificaat functionaliteit toegevoegd aan hun eigen bestaande traceerapp ''The TousAntiCovid app''.

Verder geeft de EU aan dat ze verwachten dat de digitale groene certificaat per 21 juni operationeel moet kunnen gaan. Maar totaal niet inzichtelijk waar ze nu mee bezig zijn en wat de planning is (behalve de gewenste startdatum).

Verder een aandachtspunt:
Several EU members states are developing similar systems, leading to concerns about how well they will work together. The EU’s privacy watchdogs also warned earlier this month the scheme must respect data protection laws and “have an appropriate legal basis” in each member state.
Ik denk dat je geen wildgroei wil hebben aan apps.

Bron: https://www.theguardian.c...-covid-travel-certificate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 13:48

Vrijdag

De Zwarte

In France, people taking a coronavirus test from Tuesday will receive a text message or email giving them access to a state-certified online document that can be downloaded and either printed off or stored in the TousAntiCovid app.
Dat zou ik wel fijn vinden. Ding uitprinten, lamineren en gewoon in je rugtas.
The app will generate a secure QR code containing a range of information including the traveller’s name, the date and type of their test or vaccine, and details of the relevant doctor or laboratory, all of which can be checked against a national database.
Als het dan daarbij blijft is het verder niks anders dan een vaccinatiepaspoort van nu.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe al die databases moeten gaan samenwerken. qua privacy.

@Cobb en @YakuzA Toen ik covid had vorig jaar in oktober werd me afgeraden om binnen een maand (na herstel) opnieuw een test te doen. Dit ivm dus de restdeeltjes. Is het nu dan inmiddels 8 weken? Misschien dat het iets te maken heeft met de mutaties, ik heb werkelijk geen idee :?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
@Vrijdag Ja de GGD geeft nu aan dat testen zinloos is tot 8 weken.

Dat betekent dus voor mij gezin een grote kans op een positief testen als er een tijdelijke 'test maatschappij' wordt opgezet.

[ Voor 49% gewijzigd door Cobb op 22-04-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Cheezborger schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:57:
Nieuwe update. Frankrijk gaat per 29 april beginnen met het testen van de digitale groene certificaat. Helaas niet met een beta versie van wat de EU wil invoeren qua app. Frankrijk heeft de digitale groene certificaat functionaliteit toegevoegd aan hun eigen bestaande traceerapp ''The TousAntiCovid app''.
Ik las vanochtend via de ORF dat Italië een groen paspoort wil invoeren als je daar binnenlands van regio 1 naar regio 2 wil gaan (indien dat gebied oranje is). Dat is dan of na negatieve test of gevaccineerd. Ze gaan het EU-paspoort van buitenlanders accepteren.

En Oostenrijk gaat de horeca ergens in mei heropenen maar wel met toegangstesten (toerisme ook las ik). Hoe en wat moet nog formeel bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zullen ze het doorvoeren tot de voordeur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vrijdag schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:24:
[...]
Dat zou ik wel fijn vinden. Ding uitprinten, lamineren en gewoon in je rugtas.
[...]
Als het dan daarbij blijft is het verder niks anders dan een vaccinatiepaspoort van nu.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe al die databases moeten gaan samenwerken. qua privacy.

@Cobb en @YakuzA Toen ik covid had vorig jaar in oktober werd me afgeraden om binnen een maand (na herstel) opnieuw een test te doen. Dit ivm dus de restdeeltjes. Is het nu dan inmiddels 8 weken? Misschien dat het iets te maken heeft met de mutaties, ik heb werkelijk geen idee :?
Er is idd kans op rest-deeltjes tot 8 weken blijkbaar, maar vaak genoeg zijn deze ook al na 1/2 weken verdwenen.

De 8 weken is gewoon een heel ruim genomen veiligheidsmarge.
(verder telt dit ook alleen voor de PCR test die zo gevoelig is. voor de sneltesten zal je waarschijnlijk binnen 1 week weer negatief kunnen testen omdat deze veel minder gevoelig zijn)

Aldus ggd met de 8 weken referentie:
https://www.ggdgv.nl/mijn...n-en-onzin-van-hertesten/
Nogmaals testen binnen enkele weken na je positieve test zonder nieuwe klachten, zegt dus weinig en wordt daarom afgeraden.

De situatie is anders als je bijvoorbeeld al 2 maanden geleden een positieve testuitslag had, je tussendoor hersteld was en je opnieuw klachten krijgt die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus. Dan is het wel zinvol om je opnieuw te laten testen.
Er wordt nergens gesteld dat je sowieso nog positief test binnen die 8 weken.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 22-04-2021 11:24 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Komende woensdag debateert het Europees parlement weer erover: https://oeil.secure.europ...rence=2021/0068(COD)&l=nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Spanje wil meedraaien met proef en daarna open met dat systeem: https://www.gelderlander....elkom-in-spanje~a17eaa98/

Ik vroeg me af hoe het gaat werken als iemand geen mobiel heeft maar de man wel. Krijgt die app dan de mogelijkheid om beiden erop te zetten? Portugal, lees ik, wil geen papier bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
En ik vraag me af of mensen die bv 7 maanden na hun vaccinatie op reis willen alsnog een test moeten overleggen, want tot op heden is er volgens mij nog geen onderzoek dat aantoont dat je na vaccinatie langer dan 3 of 6 maanden beschermd bent?

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Arrien schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:01:
En ik vraag me af of mensen die bv 7 maanden na hun vaccinatie op reis willen alsnog een test moeten overleggen, want tot op heden is er volgens mij nog geen onderzoek dat aantoont dat je na vaccinatie langer dan 3 of 6 maanden beschermd bent?
Niemand weet wat de situatie over 7 maanden is. Als het virus weg is dan hoeft niemand iets te laten zien, geen test, geen vacinatiepaspoort.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Europese onenigheid dreigt 'coronapaspoort' te vertragen

Een rapportage van het NRC over het Europese coronapaspoort oftewel de digital green certificate. Hoewel er consensus lijkt te zijn dat deze er moet komen loopt het project enorme vertraging op doordat lidstaten het over de details niet eens lijken te kunnen worden. Zelfs als het DGC ingevoerd wordt zal het geen garantie zijn op gelijke behandeling binnen de EU. Met zo'n vooruitzicht lijkt het project gedoemd om te mislukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
CMD-Snake schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:45:
Europese onenigheid dreigt 'coronapaspoort' te vertragen

Een rapportage van het NRC over het Europese coronapaspoort oftewel de digital green certificate. Hoewel er consensus lijkt te zijn dat deze er moet komen loopt het project enorme vertraging op doordat lidstaten het over de details niet eens lijken te kunnen worden. Zelfs als het DGC ingevoerd wordt zal het geen garantie zijn op gelijke behandeling binnen de EU. Met zo'n vooruitzicht lijkt het project gedoemd om te mislukken.
Het is al mislukt omdat Spanje en Portugal al eigen regels bekend hebben gemaakt.

En dat is ook volkomen logisch. Als landen die toeristen willen ontvangen zich committeren aan dit project betekent dat automatisch dat ze iedereen zonder zo'n paspoort moeten weigeren. Dus ook mensen die misschien wel op vakantie willen, maar niet kunnen omdat hun overheid niet mee wil doen of niet snel genoeg handelt bij de invoering en/of verspreiding ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

alexbl69 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:15:
[...]

Het is al mislukt omdat Spanje en Portugal al eigen regels bekend hebben gemaakt.

En dat is ook volkomen logisch. Als landen die toeristen willen ontvangen zich committeren aan dit project betekent dat automatisch dat ze iedereen zonder zo'n paspoort moeten weigeren. Dus ook mensen die misschien wel op vakantie willen, maar niet kunnen omdat hun overheid niet mee wil doen of niet snel genoeg handelt bij de invoering en/of verspreiding ervan.
Of los van al het autoverkeer controleren.
Op vliegvelden is het nog wel te doen, maar bij de grens iedere auto gaan controleren? Onmogelijk!

Ritje naar Italië, file voor de grens met Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Italië.

Je kunt 4 dagen voor de heenreis en 4 dagen voor de terugreis inplannen. Doodsteek voor het toerisme. Gaat echt niet gebeuren 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Men kan natuurlijk wel steekproeven uitvoeren zoals dat nu ook al het geval is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

XWB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:18:
Men kan natuurlijk wel steekproeven uitvoeren zoals dat nu ook al het geval is.
Landen die leven van toerisme, gaan dat niet doen.

Onze buren zijn zaterdag naar Tenerife gevlogen, die staan te springen om toeristen.

Die stoppen zo snel mogelijk met beperkingen en zie ik niet zo snel extra beperkingen opwerpen.

Maar goed, time will tell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
PiB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:20:
[...]

Landen die leven van toerisme, gaan dat niet doen.

Onze buren zijn zaterdag naar Tenerife gevlogen, die staan te springen om toeristen.

Die stoppen zo snel mogelijk met beperkingen en zie ik niet zo snel extra beperkingen opwerpen.

Maar goed, time will tell...
Dit denk ik dus ook.

Zodra er een paar verhalen in de pers komen van gezinnen die bij aankomst op het vliegveld linea recta terug kunnen omdat één van de gezinsleden de papieren niet op orde heeft en ze dus niet van hun reeds betaalde vakantie kunnen gaan genieten krijg je een algehele schrikreactie.

Dat willen ze daar echt niet.

Vermoed dat je in zo'n geval (geen of onvolledig paspoort) de mogelijk krijgt ter plekke een sneltest te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Nu online
De verwachting in Brussel is dat dit overleg in juni kan worden afgerond, waarmee – van voorstel tot eindbesluit in krap drie maanden – zo ongeveer een Europees snelheidsrecord wordt gevestigd.
Ik snap dat besluitvorming in Brussel wat tijd kost. Gaan ze wel alvast beginnen met de ontwikkeling van de app, of gebeurd dat pas na het overleg in juni? Of zijn ze daar al mee begonnen op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gelukkig hebben ze de naam wat aangepast naar "‘EU Covid-19-certificaat", digital green was een echte nietszeggende management naam, waarbij je eerder aan groene stroom dacht dan aan een covid vaccinatie :)
Ook moet het certificaat niet worden beschouwd als een reisdocument en moet het systeem na twaalf maanden worden geschrapt.
https://www.nu.nl/coronav...izen-stap-dichterbij.html

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 29-04-2021 15:14 . Reden: linkje ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Cheezborger schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:28:
[...]

[...]

Ik snap dat besluitvorming in Brussel wat tijd kost. Gaan ze wel alvast beginnen met de ontwikkeling van de app, of gebeurd dat pas na het overleg in juni? Of zijn ze daar al mee begonnen op de achtergrond?
De kans bestaat natuurlijk dat ze die opdracht vorig jaar al aan een vage stichting hebben gegeven en daar een flink bedrag tegenaan gooien. Of bieden ervaringen uit het verleden geen garantie voor de toekomst

Sorry voor de teneur van mijn post, ik ben een beetje zwartgallig aan het worden terwijl ik normaal best een opgeruimd humeur heb. maar ja, recente ervaringen met overheidsbesluiten maken dat niet gemakkelijker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl

In AWM en COR verwachten we dat je even uitlegt waar de linkjes over gaan, nu is het een 'link drop'.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 08-05-2021 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Premier Rutte: Europese covid-reispas misschien pas in augustus

Eventuele hoopvolle vakantiegangers zullen nog wat langer moeten wachten, het Europese coronapassysteem heeft als nieuwe streefdatum augustus 2021 gekregen. Overigens die datum ook nog afhankelijk van een hoop als en maar, de lidstaten zijn het over een hoop nog niet eens met elkaar. Er is gerede kans dat de implementatie nog later komt, als dit systeem na de zomer niet al verworden is tot mosterd na de maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Volgens https://orf.at/stories/3212277/ schijnt Duitsland dwars te liggen. Die willen nog maatregelen kunnen nemen. Dan ben ik zeer benieuwd of ze 21 mei wel gaan halen qua akkoord. Anders gaat de pas nooit begin augustus gehaald worden mede gezien De Jonge en leveren.

Edit: Mocht dit nog niet voldoen aan de regel dan hoor ik het graag.

[ Voor 11% gewijzigd door martwoutnl op 09-05-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Lijkt wel mee te gaan vallen (gelukkig); Europese Commissie: Covid-reispas wél klaar vóór de zomervakantie - https://nos.nl/l/2380192

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
TommyGun schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 01:27:
Lijkt wel mee te gaan vallen (gelukkig); Europese Commissie: Covid-reispas wél klaar vóór de zomervakantie - https://nos.nl/l/2380192
Dus over 2,5 week gaat er een Europa-breed systeem live zonder dat het op dit moment al volledig geïmplementeerd of getest is?

Interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:01

ultimateharry

Team Slayer:-)

alexbl69 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:27:
[...]

Dus over 2,5 week gaat er een Europa-breed systeem live zonder dat het op dit moment al volledig geïmplementeerd of getest is?

Interessant.
Het zal vast niet over 2,5 week live gaan, maar waarschijnlijk is Rutte's statement over "ergens in augustus" ook weer niet realistisch.
Ze zijn nu dus aan het testen, het systeem is ook weer niet zo bizar complex natuurlijk.

Het politieke onderhandelen zal wellicht nog lastiger zijn, de opzet is natuurlijk one-size-fits-all, geen ruimte voor maatwerk voor landen. En de belangen zijn gigantisch.

Ook aan de Nederlandse "uitgifte-kant" zie ik nog wel wat vertraging, als je ziet hoe rommelig de organisatie rond uitnodigen, afspraken maken etc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
ultimateharry schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:02:
[...]
Ook aan de Nederlandse "uitgifte-kant" zie ik nog wel wat vertraging, als je ziet hoe rommelig de organisatie rond uitnodigen, afspraken maken etc is.
Dat wordt nog wel een dingetje inderdaad...

Zorgen bij Lareb over gebrekkige vaccinatieregistratie in Nederland

"We" hebben niet fatsoenlijk bijgehouden wie er wanneer en met welk middel gevaccineerd is. Op welke manier bepaal je dan wie er een paspoort krijgt?

Mijn ouders en vriendin (gezondheidszorg) hebben wel een papieren 'Registratiekaart coronavaccinatie' gekregen. Misschien kunnen ze daarmee dan een paspoort aanvragen. Maar als ik dat ding zo bekijk zou ik dat ook zo kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

alexbl69 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:10:
Mijn ouders en vriendin (gezondheidszorg) hebben wel een papieren 'Registratiekaart coronavaccinatie' gekregen. Misschien kunnen ze daarmee dan een paspoort aanvragen. Maar als ik dat ding zo bekijk zou ik dat ook zo kunnen maken.
Ik ga er vanuit dat je dit (misschien nu al kan inzien via de GGD , deze link vond ik op https://coronatest.nl/ ) --> ik wil mijn gegevens inzien

Gister is m'n vrouw gevaccineerd maar ik zie daar nog niets via haar werk en zo'n papieren ding gekregen idd. Jij wel?of iemand anders die is gevaccineerd?

De afspraak is niet via de GGD gemaakt maar heeft op haar werk plaatsgevonden, dus ik ben erg benieuwd hoe dat loopt ook met het oog op dat DGC.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 11-05-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Gunner schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:16:
[...]

Ik ga er vanuit dat je dit (misschien nu al kan inzien via de GGD , deze link vond ik op https://coronatest.nl/ ) --> ik wil mijn gegevens inzien

Gister is m'n vrouw gevaccineerd maar ik zie daar nog niets via haar werk en zo'n papieren ding gekregen idd. Jij wel?of iemand anders die is gevaccineerd?

De afspraak is niet via de GGD gemaakt maar heeft op haar werk plaatsgevonden, dus ik ben erg benieuwd hoe dat loopt ook met het ook op dat DGC.
Ja ik denk dat straks het massa-vaccineren via de GGD nog wel te doen moet zijn, maar alle andere organisaties (werkgevers, huisartsen etc) moeten dan ook de QR-codes kunnen uitgeven, toegang hebben tot het systeem, dat is lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

alexbl69 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:10:
[...]

Dat wordt nog wel een dingetje inderdaad...

Zorgen bij Lareb over gebrekkige vaccinatieregistratie in Nederland

"We" hebben niet fatsoenlijk bijgehouden wie er wanneer en met welk middel gevaccineerd is. Op welke manier bepaal je dan wie er een paspoort krijgt?

Ja, dit is onbegrijpelijk vind ik. Ik verwacht dat je straks met je GGD-papiertje de gegevens kan invoeren en dat men dan checkt of BSN overeenkomt met de afspraak, en of men is komen opdagen voor die afspraak of niet (volgens mij houdt men dat wel bij?)

Wellicht is er ook nog een lokale database. Of meerdere, bij huisartsen, GGD's etcetera. En tegelijkertijd is deze bizarre shit ook nog gaande:
https://nos.nl/nieuwsuur/...inatie-in-het-gele-boekje

Landelijke reactie GGD's "ja dat mogen ze zelf bepalen". Intussen is het gele boekje wel een (voorlopig) middel dat gebruikt kan worden om sommige landen binnen te komen. En ik kreeg al m'n andere vaccinaties er ook netjes in. Dus benieuwd hoe dit straks nou weer afloopt allemaal maar het zou me niets verbazen als hierdoor Nederland weer de laatste zal zijn die dit invoert ofzo :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

En stel ik ga naar New York om er als tourist eentje te halen? Wordt dat ooit juist geregistreerd?
https://abc7ny.com/covid-...covid-19-finder/10597452/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:21:
En stel ik ga naar New York om er als tourist eentje te halen? Wordt dat ooit juist geregistreerd?
https://abc7ny.com/covid-...covid-19-finder/10597452/
Ik snap dit sowieso niet zo heel goed. Voor zover ik weet worden er geen touristenvisa uitgegeven voor de VS en kan iedereen voor juli een vaccinatie hier hebben gehaald.

Leuke PR-stunt voor NYC maar meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Gunner schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:16:
[...]

Gister is m'n vrouw gevaccineerd maar ik zie daar nog niets via haar werk ..
een werkgever _mag_ dat helemaal niet weten en/of verwerken...
dat is medische informatie die een werkgeer niet mag opslaan of verwerken.

zulke zaken worden geregeld via wetgeving die persoonsgegevens beschermen en medische gegeens zijn nu eenmaal een van de meest gevoelige persoonsgegevens.
zelfs bij iemand die wegens zijn of haar werk een vaccinatie gekregen heeft, mag de werkgever niet registreren of deze persoon dit ook daadwerkelijk gekregen heeft.

als een werkgever bv bepaalde taken als enkel uitvoerbaar door mensen die gevaccineerd zijn wil laten doen, moet men dit doen door via een bedrijfsarts een 'geschiktheidserklaring' af te laten geen, die bedrijfsarts geeft dan geen informatie of iemand geacineerd is of niet, maar wel of deze in staat is bepaalde werkzaamheden uit te voeren (waarbij dan bv immuniteit een voorwaarde kan zijn)

Het is goed dit duidelijk te maken;
Er wordt door sommige personen rondom de corona-crisis graag geroepen dat onze rechten zo enorm 'ingeperkt' zijn, maar zelf denk ik juist dat het tegendeel het geval is....
Het is juist nu ook enorm duidelijk dat er enorm veel werk gestoken moet worden in een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens en ook rechten an individuele personen...

Dit betekent vaak ook dat er niet zomaar een centrale en vrij toegankelijke database opgezet kan worden of dat iedereen daartoe eenvoudig toegang kan krijgen enkel omdat men dat 'eentjes' nodig vind.
Dat is zeker aak ook alstig en kan procedure's ook soms gecompliceerd maken, maar teens is het juist een grondsteen an onze burfgerlijke rijheden en ook de bescherming van iedereens individuele en persoonlijke levenssfeer.

De coronacrisis bewijst ook dat we heel er gaan in het beschermen an persoonlijke rechten..zzelfs tot een punt dat de bestrijding van een snelle verbreiding van een infectieziekte er een stuk moeilijker door gemaakt wordt (wat zeer terecht is imho, en het zou heel geaarlijk zijn als men op de korte termijn dat 'simpel' zou gaan overspringen, anderszijds denk ikmwel dat op de langere termijn er wel degelijk gekeken wordt hoe men beer en efficienter kan omgaan met zulke rechten in crisis-situaties, maar dat moet dan voor toekomstige situaties gedaan worden en niet nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RM-rf schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:21:
[...]

een werkgever _mag_ dat helemaal niet weten en/of verwerken...
Door je quote zie ik dat ik daar wellicht wat onduidelijk ben geweest. Ze is op haar werk gevaccineerd door een huisarts en heeft zo'n RIVM bewijskaartje gekregen. We gaan er vanuit dat die huisarts de verdere registratie in de juiste systemen regelt voor o.a dit DGC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gunner schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:21:
[...]

Ik snap dit sowieso niet zo heel goed. Voor zover ik weet worden er geen touristenvisa uitgegeven voor de VS en kan iedereen voor juli een vaccinatie hier hebben gehaald.

Leuke PR-stunt voor NYC maar meer is het niet.
Je kunt gewoon een ESTA aanvragen voor de VS hoor. Alleen mag je de VS niet in als je <14 dagen daarvoor in het Schengen-gebied bent geweest. Als je via Aruba of een Latijns-Amerikaans land reist en daar 14 dagen blijft dan kun je gewoon de VS in.

Ook zijn er mensen met een dubbele nationaliteit die wel heen en weer mogen vliegen. De vraag is voor hen evengoed geldig: wat gebeurt er met je Amerikaanse vaccinatie in het kader van het Green Certificate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:29:
[...]

De vraag is voor hen evengoed geldig: wat gebeurt er met je Amerikaanse vaccinatie in het kader van het Green Certificate?
Ik denk zeker op de korte termijn: niets.
Het is al een hels karwei om tot 1 standaard te komen met alle EU-landen, het ondersteunen van allerlei andere vaccinatie-bewijzen (denk ook aan niet EMA-goedgekeurde vaccins trouwens) zal niet bovenaan het lijstje staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:29:
[...]
Ook zijn er mensen met een dubbele nationaliteit die wel heen en weer mogen vliegen. De vraag is voor hen evengoed geldig: wat gebeurt er met je Amerikaanse vaccinatie in het kader van het Green Certificate?
Misschien niets. Maar is dat nodig? Europa gaat heus ook wel Amerikanen toelaten. Of je dan een Green Certificate hebt of het Amerikaanse equivalent maakt dan niet meer uit. In elk geval niet aan de grens of in toeristische gebieden. (Er van uitgaande dat Amerikanen toeristen dezelfde bewijzen verschaffen als Amerikanen zelf.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

@RM-rf Waarom mag een werkgever in de zorg dan wel je titerbepaling vragen van je Hepatitis B vaccinatie en je weigeren aan te nemen als deze niet in orde is?
Waarom is corona vaccin medische informatie en hepatitis B niet?

Ik zie het prima gebeuren dat bij vacatures hepatitis B aangevuld gaat worden met Corona vaccinatie als eis voor een functie.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dennis1812 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:09:
@RM-rf Waarom mag een werkgever in de zorg dan wel je titerbepaling vragen van je Hepatitis B vaccinatie en je weigeren aan te nemen als deze niet in orde is?

Ik zie het prima gebeuren dat bij vacatures hepatitis B aangevuld gaat worden met Corona vaccinatie als eis voor een functie.
Is zeker realistisch:
https://lci.rivm.nl/sites...sie%20hepatitis%20B_2.pdf
(zie 5.2 voor wettelijke basis)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:09:
Hepatitis-B vaccinatie is dat ook. Als jij bij Ziggo gaat werken mogen die er echt niet om vragen.

Een zorgmedewerker komt echter in contact met patiënten. Bij eventueel bloedcontact is Hep-B extreem besmettelijk. Je moet de rechten van de medewerker dan afwegen tegen die van de patient. In het verleden zijn patiënten meermaals besmet geraakt door zorgmedewerkers, dus op enig moment heeft men die afweging zo moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 13:31
Ik zat even het nieuws te lezen over het digitale corona paspoort. Nu is deze natuurlijk alleen voor de EU en fancy op je telefoon... maar als ik naar een non-EU wil reizen (als het weer kan) dan is die dus niet geldig. Die QR code kunnen ze waarschijnlijk niet eens lezen.

Hoe gaat dit dan zometeen? Zijn we dan per definitie verbannen uit Zuid Amerika, Afrika of Azie waar ze wellicht wel een geel boekje kennen of wellicht op een ander papieren document moeten kunnen aflezen dat je gevaccineerd bent?

Volgens mij is het papieren vaccinatiebewijs wat je nu krijgt in het Nederlands toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
crimby schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 07:45:

Volgens mij is het papieren vaccinatiebewijs wat je nu krijgt in het Nederlands toch?
Nederlands en Engels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
Nederland ligt dwars bij een voorstel van de Europese Commissie om PCR-tests verplicht gratis te maken. Reizigers die nog niet zijn gevaccineerd hebben de test deze zomer waarschijnlijk nodig voor een reis naar een ander EU-land.

Het voorstel moet nog worden goedgekeurd. Nederland is dus vooralsnog tegen, meldt BNR. Nederland vreest dat commerciële aanbieders de dupe worden als de test gratis wordt.
Typisch Nederland. Een jaar lang geld van de burgers in bedrijven pompen. Maar nu er wat voor de burger gedaan wordt, krijgen bedrijven weer de hand boven het hoofd gehouden en mag de burger nogmaals naar zijn/haar beurs grijpen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

NielsFL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:35:
[...]Een zorgmedewerker komt echter in contact met patiënten. Bij eventueel bloedcontact is Hep-B extreem besmettelijk. Je moet de rechten van de medewerker dan afwegen tegen die van de patient. In het verleden zijn patiënten meermaals besmet geraakt door zorgmedewerkers, dus op enig moment heeft men die afweging zo moeten maken.
Dat niet alleen, bij je sollicitatie is al duidelijk dat je een Hep-B vaccinatie nodig gaat hebben. Het is niet zo dat midden in het traject ineens bepaald wordt dat nu die hepatitis B inenting vereist is voor iedereen. Bovendien is die hepatitis B vaccinatie een vereiste voor specifieke functies waarbij sprake is van patiëntcontact, de administratief medewerker heeft dat niet nodig.

Ze kunnen je dus ook niet zomaar ontslaan of toegang tot de werkplek weigeren als je geen coronavaccinatie hebt gehad, dan heeft de werkgever een plicht om ander passend werk te zoeken voor jouw functie. Toen je werd aangenomen, lag de eis voor een coronavaccinatie er immers nog niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

crimby schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 07:45:
Ik zat even het nieuws te lezen over het digitale corona paspoort. Nu is deze natuurlijk alleen voor de EU en fancy op je telefoon... maar als ik naar een non-EU wil reizen (als het weer kan) dan is die dus niet geldig. Die QR code kunnen ze waarschijnlijk niet eens lezen.

Hoe gaat dit dan zometeen? Zijn we dan per definitie verbannen uit Zuid Amerika, Afrika of Azie waar ze wellicht wel een geel boekje kennen of wellicht op een ander papieren document moeten kunnen aflezen dat je gevaccineerd bent?

Ik begreep dat het gele vaccinatieboekje niet geldig is voor het COVID vaccine? Klopt dit of kan deze toch gebruikt worden in landen die minder ontwikkeld zijn.

Verbazing wekkend dat het vaccinatieboekje (wat altijd internationaal erkend is) nu ineens aan de kant wordt gezet :?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

revolution-nl schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Ik begreep dat het gele vaccinatieboekje niet geldig is voor het COVID vaccine? Klopt dit of kan deze toch gebruikt worden in landen die minder ontwikkeld zijn.

Verbazing wekkend dat het vaccinatieboekje (wat altijd internationaal erkend is) nu ineens aan de kant zet :?
Een aantal GGD's en (uiteraard) ook De Jonge willen dat niet omdat er straks dat Green Vaccine Certificate dinges komt.

Maar inderdaad, er is ook nog een periode totdat dat overal werkt, en in het buitenland heeft men wellicht wat anders. Dus ik heb zoiets van stempel in godsnaam dat boekje als iemand het meeneemt. Het één sluit het ander niet uit.

Wel past dit natuurlijk weer binnen het stramien van "we willen overal 100% controle over hebben" wat onze overheid zo plaagt deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Verbazing wekkend dat het vaccinatieboekje (wat altijd internationaal erkend is) nu ineens aan de kant zet :?
Het gele boekje is alleen erkend voor gele koorts vaccinatie als bewijs. Mijn boekje uit 2003 heeft nog expliciet op de kaft staan dat het een gele koorts vaccinatiebewijs is maar in de 2005 versie staat dat geloof ik er niet meer bij, alleen vaccinatiebewijs.

Er zitten wel een hoop pagina's ook bij voor 'andere vaccinaties (cholera, polio, tetanus etc.)' maar dat is niet officieel door de WHO goedgekeurd maar een handige plek om ze te zetten. Deze vaccins zijn ook niet een vereiste voor toegang tot een land zoals gele koorts was en covid nu is.

Los van de Jonge, met alleen een stempel in je gele boekje ga je gewoon geweigerd worden in veel landen.

[ Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 16-05-2021 15:42 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je niet in Israel gevaccineerd bent moet je er een serologische test doen om het te bewijzen. Ze accepteren helemaal geen andere vormen op dit moment. Maar je weet niet wie dat evt. in de toekomst wel doet bij het gele boekje, dus ook al kun je het nu niet gebruiken, ik zie geen reden om het niet te doen.

Het officiële verhaal is volgens mij dat het boekje erkend is, maar er geen rechten aan ontleend kunnen worden. Landen kiezen zelf wat ze willen doen. Mogelijk gaat men hier in de toekomst als covid meer endemisch is ook weer heel anders mee om en is zo'n boekje wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
IJzerlijm schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:40:
[...]

Het gele boekje is alleen erkend voor gele koorts vaccinatie als bewijs. Mijn boekje uit 2003 heeft nog expliciet op de kaft staan dat het een gele koorts vaccinatiebewijs is maar in de 2005 versie staat dat geloof ik er niet meer bij, alleen vaccinatiebewijs.

Er zitten wel een hoop pagina's ook bij voor 'andere vaccinaties (cholera, polio, tetanus etc.)' maar dat is niet officieel door de WHO goedgekeurd maar een handige plek om ze te zetten. Deze vaccins zijn ook niet een vereiste voor toegang tot een land zoals gele koorts was en covid nu is.

Los van de Jonge, met alleen een stempel in je gele boekje ga je gewoon geweigerd worden in veel landen.
Duitsland accepteert het wel als ik https://www.auswaertiges-...daufenthalt/coronavirus#9 goed lees (toegangseisen daar). Ze hebben het over het WHO booklet.

Even inhakend op de eerdere posting. GGD weigert om het gele boekje nog te vullen volgens hun bericht: https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gele-boekje/ Is nu landelijk beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
[...]

Verbazing wekkend dat het vaccinatieboekje (wat altijd internationaal erkend is) nu ineens aan de kant wordt gezet :?
Ja echt bizar! Er zijn zat landen die nauwelijks van een QR code gehoord hebben laat staan het als bewijs accepteren. Leuk dat het dan in de EU werkt, maar erg kortzichtig.

Overigens vind ik het ook een vorm van oplichting. Dat gele boekje is “verkocht” als zijnde internationaal erkend en dat wordt nu ontkent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
crimby schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:46:
[...]

Ja echt bizar! Er zijn zat landen die nauwelijks van een QR code gehoord hebben laat staan het als bewijs accepteren. Leuk dat het dan in de EU werkt, maar erg kortzichtig.

Overigens vind ik het ook een vorm van oplichting. Dat gele boekje is “verkocht” als zijnde internationaal erkend en dat wordt nu ontkent.
<knip>

Als je dit soort zinloze opmerkingen en aantijgingen achterwege wilt laten, graag.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 17-05-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maar dat nieuwe bewijst kost geen geld voor de burger toch?

Daarnaast kan ie dan beter de restaurants openen, dat levert wel wat meer op voor de regering

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 17-05-2021 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
crimby schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Maar dat nieuwe bewijst kost geen geld voor de burger toch?
Nee, maar totdat die er is zit je "vast" in Nederland. Met het gele boekje ben je al welkom in een aantal landen. Met het RIVM bewijs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:52:
[...]

Nee, maar totdat die er is zit je "vast" in Nederland. Met het gele boekje ben je al welkom in een aantal landen. Met het RIVM bewijs niet.
De RIVM geeft zelf ook aan in de "Covid-19-Vaccinatie uitvoeringsrichtlijnen" onder sectie "10.6 registratie van vaccinatie gegevens", dat de stickers ook in het Gele Boekje geplakt mogen worden.
Zie onderstaande url voor verdere info.
https://lci.rivm.nl/richt...itnodiging-en-registratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Maar goed, de GGD is dus gestopt met stickers plakken:

https://www.rtvdrenthe.nl...naties-in-het-gele-boekje

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Let op:
De godwin argumentatie komt geregeld langs. Lees hier waarom dat ongepast is.

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Dit topic gaat over het vaccinpaspoort, waarmee bijvoorbeeld reizen in de EU eerder of anders mogelijk gemaakt kan worden. De 'Coronapas', het testbewijs, is echt iets anders en is hier dus offtopic, maar kan goed in De Coronapas in Nederland.