[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DCNY schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:26:
[...]

Hmm, dat valt dan weer een beetje tegen…
Waar vind je de modus terug? Ik zie ze niet bij hue scenes staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 16:28
Hallo, ik ga binnenkort verbouwen en wil eigenlijk alle verlichting 'slim' gaan maken. Ik had voorheen een puur zwave systeem maar ben een jaartje geleden overgestapt naar Home Assistant (met zigbee). Ik heb wat Hue spullen gekocht en ben er erg blij mee, alleen bij weet ik niet zo goed wat ik zal doen met de aanstaande verbouwing. Mijn vraagstuk:

Ik wil eigenlijk de verlichting altijd met een fysieke schakelaar kunnen bedienen. Met mijn zwave producten heb ik bv een dimmer/ switch ingebouwd achter een pulse schakelaar en wat er ook gebeurt, ik kan die lampen altijd met die schakelaar bedienen. Ik ben vaak aan het ' hobbyen' met Home Assistant en het komt nog wel eens voor dat iets (tijdelijk) niet werkt. Ik heb gemerkt dat dat hier thuis niet altijd gewaardeerd wordt ;) en ik vind het zelf ook handig als alles ook zonder app/ slimmigheid kan.

Nu heeft Philips die Wall Switch maar dat is niet meer dan een digitale knop bestuurd door een fysieke knop. Leuk bedacht maar het lost mijn probleem niet op wanneer mijn zigbee signaal eruit ligt.

Is er een manier waarop ik dit op kan lossen? Of is dit alleen maar mogelijk zonder Hue producten?

Ik heb nu wat staande lampen met een fibaro wall plug ertussen. Daar kun je op het knopje drukken om de lamp aan/uit te zetten. Ik heb er nu een vervangen door een Hue lamp en eigenlijk vind ik dat leuker (kleurtjes, dimmen etc) maar als zigbee eruit ligt kan ik er niks mee mee. Hetzelfde geldt voor spotjes die ik in mn plafond heb zitten. Deze kan ik nu dimmen/ schakelen met de pulse schakelaar, als ik deze vervang door Hue spotjes vervalt deze functionaliteit?

Is het een kwestie van kiezen of delen? Of zijn er nog (tussen) oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

remmuz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Zelden zo'n deceptie meegemaakt. Ik heb het ingesteld voor de filament lamp onder de veranda.
De lamp dimt soms een beetje maar dat is dan ook alles.
Kan me voorstellen dat het alleen een leuk effect geeft als je het met minimaal 4 lampen of zo doet.
Maar waar vind je het? :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Zelden zo'n deceptie meegemaakt. Ik heb het ingesteld voor de filament lamp onder de veranda.
De lamp dimt soms een beetje maar dat is dan ook alles.
Waar kan jij dat effect al vinden dan in de iOS app?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:51
hankee schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:14:
Hallo, ik ga binnenkort verbouwen en wil eigenlijk alle verlichting 'slim' gaan maken. Ik had voorheen een puur zwave systeem maar ben een jaartje geleden overgestapt naar Home Assistant (met zigbee). Ik heb wat Hue spullen gekocht en ben er erg blij mee, alleen bij weet ik niet zo goed wat ik zal doen met de aanstaande verbouwing. Mijn vraagstuk:

Ik wil eigenlijk de verlichting altijd met een fysieke schakelaar kunnen bedienen. Met mijn zwave producten heb ik bv een dimmer/ switch ingebouwd achter een pulse schakelaar en wat er ook gebeurt, ik kan die lampen altijd met die schakelaar bedienen. Ik ben vaak aan het ' hobbyen' met Home Assistant en het komt nog wel eens voor dat iets (tijdelijk) niet werkt. Ik heb gemerkt dat dat hier thuis niet altijd gewaardeerd wordt ;) en ik vind het zelf ook handig als alles ook zonder app/ slimmigheid kan.

Nu heeft Philips die Wall Switch maar dat is niet meer dan een digitale knop bestuurd door een fysieke knop. Leuk bedacht maar het lost mijn probleem niet op wanneer mijn zigbee signaal eruit ligt.

Is er een manier waarop ik dit op kan lossen? Of is dit alleen maar mogelijk zonder Hue producten?

Ik heb nu wat staande lampen met een fibaro wall plug ertussen. Daar kun je op het knopje drukken om de lamp aan/uit te zetten. Ik heb er nu een vervangen door een Hue lamp en eigenlijk vind ik dat leuker (kleurtjes, dimmen etc) maar als zigbee eruit ligt kan ik er niks mee mee. Hetzelfde geldt voor spotjes die ik in mn plafond heb zitten. Deze kan ik nu dimmen/ schakelen met de pulse schakelaar, als ik deze vervang door Hue spotjes vervalt deze functionaliteit?

Ik denk dat het kiezen of delen wordt. Je noemt een paar keer 'als mijn zigbee signaal er uit ligt...' maar dat is nu juist een situatie waar weinig backup voor te creëren is. Je kan kijken naar inbouwschakelaars die ook via Zigbee aan te sturen zijn (https://www.robbshop.nl/slimme-verlichting/slimme-dimmers), daar kan je ook Hue compatible modellen in vinden maar die moet je dan met een 'domme' lamp combineren. Dan ben je wel je kleurenopties kwijt gok ik.

Als je die functie er echt in wil hebben dan zou ik toch voor Hue gaan, de wall switch module is een prima oplossing en biedt weer wat andere opties dan de inbouwdimmers. Zo kan je meerdere scenes koppelen aan één switch, of met een pulsdrukker de dimfunctie hier ook aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 16:28
Archer_VC10 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat het kiezen of delen wordt. Je noemt een paar keer 'als mijn zigbee signaal er uit ligt...' maar dat is nu juist een situatie waar weinig backup voor te creëren is. Je kan kijken naar inbouwschakelaars die ook via Zigbee aan te sturen zijn (https://www.robbshop.nl/slimme-verlichting/slimme-dimmers), daar kan je ook Hue compatible modellen in vinden maar die moet je dan met een 'domme' lamp combineren. Dan ben je wel je kleurenopties kwijt gok ik.

Als je die functie er echt in wil hebben dan zou ik toch voor Hue gaan, de wall switch module is een prima oplossing en biedt weer wat andere opties dan de inbouwdimmers. Zo kan je meerdere scenes koppelen aan één switch, of met een pulsdrukker de dimfunctie hier ook aan koppelen.
Een extra dimmer/switch voor mijn Hue lamp zetten vind ik juist zonde want dan betaal ik 2x voor de ' slimheid', dan zit het zowel in de switch als in de lamp. Dan lijkt me een domme lamp en een dimmer een betere oplossing. De wall switch module lost dit probleem niet op omdat het eigenlijk gewoon een digitale afstandsbediening is.

Helaas ligt mijn signaal er nog wel eens uit door geklooi :+ of onlangs een HA update die waardoor mijn radiatorknoppen het niet meer deden. Dan is het wel fijn als het huis gewoon handmatig warm gestookt kan worden totdat alles weer gefixed/ teruggedraaid is. Ik merk dat mijn hobby niet voor iedereen in mijn huishouden een hobby is :) en als de bewegingssensor in de keuken het weer eens niet doet is het fijn als de schakelaar werkt en er niet in het donker gekookt hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
@Guido7619 De locatie lijkt me duidelijk: kijk maar eens bij Instellingen-locatie beheren. Overigens maakt dat voor de sensoren niet uit: die gaan op de lichtsterkte waar zij in zitten, ook als jij in de midwinternacht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07
hankee schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Helaas ligt mijn signaal er nog wel eens uit door geklooi :+ of onlangs een HA update die waardoor mijn radiatorknoppen het niet meer deden. Dan is het wel fijn als het huis gewoon handmatig warm gestookt kan worden totdat alles weer gefixed/ teruggedraaid is. Ik merk dat mijn hobby niet voor iedereen in mijn huishouden een hobby is :) en als de bewegingssensor in de keuken het weer eens niet doet is het fijn als de schakelaar werkt en er niet in het donker gekookt hoeft te worden.
De Hue-lampen kunnen ingesteld worden wat ze na een stroomonderbreking moeten doen (laatste scene, 100% wit licht, of uit blijven). Tevens kun je een lamp, door een paar keer de stroom te schakelen, forceren naar 100% wit licht. Als je een aantal lampen default via Zigbee bedient, maar in noodgevallen 'dom' via een ouderwetse fysieke schakelaar die de spanning er daadwerkelijk af gooit, heb je m.i. een praktische oplossing.

Je moet die fysieke schakelaars die de spanning onderbreken dan echt als noodscenario zien, maar dat lijkt me sowieso wel goed om te hebben mocht er een calamiteit in huis zijn, dan wil je niet door paniek onnodig tijd verliezen omdat je apps tevoorschijn moet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
DennusB schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Benieuwde Hue liefhebber meldt zich :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:02

Je kunt de lampen toch via de normale wandschakelaar continue van stroom voorzien. De lamp werkt dan via hue app met al zijn functionaliteiten.

Als de lampen uit staan en je doet de wandschakelaar omzetten zodat spanning wegvalt en daarna weer aanzetten gaan de lampen branden. Als ouderwetse domme lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb inmiddels de Philips Motion sensor geïnstalleerd op mijn overloop en het werkt perfect. Wat mij wel opvalt is dat wanneer de lamp uitschakeld hij dit in 2 ‘fases’ doet, eerst naar ongeveer 25% lichtsterkte en daarna helemaal uit. Is het zo te configureren dat de lampen meteen helemaal uit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51

OcGuru

Giulietta Qv

WTFox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:47:
Ik heb inmiddels de Philips Motion sensor geïnstalleerd op mijn overloop en het werkt perfect. Wat mij wel opvalt is dat wanneer de lamp uitschakeld hij dit in 2 ‘fases’ doet, eerst naar ongeveer 25% lichtsterkte en daarna helemaal uit. Is het zo te configureren dat de lampen meteen helemaal uit gaan?
Nee volgens mij niet met de originele hue app.

Kan via hue essentials wel en tevens kan je daar ook de fade tijd instellen. Tis het proberen waard!

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
OcGuru schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:51:
[...]

Nee volgens mij niet met de originele hue app.

Kan via hue essentials wel en tevens kan je daar ook de fade tijd instellen. Tis het proberen waard!
Dank voor je snelle reacties. Ik begrijp dat het dus standaard gedrag is van de HUE app? Dan laat ik het zo. Ik wil begrijpen of het niet iets raars is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51

OcGuru

Giulietta Qv

Ja is standaard gedrag.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Hue lightstrip gekocht maar het plakt totaal niet?? :'( De tape die ik er af haal is helemaal plakkerig, maar de strip er onder totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:18:
Hue lightstrip gekocht maar het plakt totaal niet?? :'( De tape die ik er af haal is helemaal plakkerig, maar de strip er onder totaal niet.
Mogelijk heb je het papier incl. de lijmlaag verwijderd ipv enkel papier op de plakstrip. Ik heb hetzelfde probleem gehad (constateerde gelukkig op tijd dat ik de lijmlaag ook lostrok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
WTFox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Dank voor je snelle reacties. Ik begrijp dat het dus standaard gedrag is van de HUE app? Dan laat ik het zo. Ik wil begrijpen of het niet iets raars is.
Door eerst terug te dimmen heb je nog even tijd om de motion sensor weer te triggeren, zodat je niet gelijk in het donker staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
DarkFly schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:17:
[...]

Mogelijk heb je het papier incl. de lijmlaag verwijderd ipv enkel papier op de plakstrip. Ik heb hetzelfde probleem gehad (constateerde gelukkig op tijd dat ik de lijmlaag ook lostrok).
Daar dacht ik al aan maar dat gaat wel extreem makkelijk dan en ik probeerde zonder succes al een dunner deel er af te peuteren maar het lijkt 1 laag. Gebeurt ook bij elk stukje. Terwijl ik op video's van anderen zie dat ze moeiteloos papier verwijderen en het plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:16
DennusB schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Hue labs.

Maar goed, je kunt er niet ook teveel van verwachten natuurlijk. Meer dan een beetje de lichtsterkte variëren kun je natuurlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Mijn hele huis is hier al een tijd voorzien van Hue. Ik heb geen enkele normale lichtschakelaar. Werkt superfijn. Maar gisteren stelde iemand mij een vraag waar ik wel even over moest nadenken: "Wat als je bridge kapot gaat?"

Hebben jullie daar "plannen" voor? Backups van jullie configuratie? En zo ja, hoe? Ik acht de kans vrij klein dat dat ding echt kapot gaat, tegelijk is de impact hier in huis dan wel bijzonder groot ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:44:
Mijn hele huis is hier al een tijd voorzien van Hue. Ik heb geen enkele normale lichtschakelaar. Werkt superfijn. Maar gisteren stelde iemand mij een vraag waar ik wel even over moest nadenken: "Wat als je bridge kapot gaat?"

Hebben jullie daar "plannen" voor? Backups van jullie configuratie? En zo ja, hoe? Ik acht de kans vrij klein dat dat ding echt kapot gaat, tegelijk is de impact hier in huis dan wel bijzonder groot ;)
Volgens mij kan je geen echte backup maken van je bridge. Fallback is hier is dat ik het heb gesplitst over 2 Hue Bridges, als er dan 1 gaat heb ik in ieder geval op de andere verdieping nog licht haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
Wally2002 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:36:
[...]

Door eerst terug te dimmen heb je nog even tijd om de motion sensor weer te triggeren, zodat je niet gelijk in het donker staat :)
Check, het is dus standaard gedrag en geen defect of e.d?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:22
remmuz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Hue labs.

Maar goed, je kunt er niet ook teveel van verwachten natuurlijk. Meer dan een beetje de lichtsterkte variëren kun je natuurlijk niet doen.
Ik denk niet dat dit het zelfde is als wat Signify heeft aangekondigd in hun persbericht.

Een Hue labs formula die er al jaren in zit…. denk nog even wachten wat het wel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:58

Ik heb slimme schakelaars alleen ingebouwd op de plekken waar origineel een hotel schakelaar zat. Zodoende kan ik lampen altijd nog dom aan / uitzetten. Als ik bv 3 weken op vakantie ga, zet ik ook alles via die schakelaars uit. Zou dit een optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04

Ik bewaar de oude lampen gewoon en als dit scenario zich voor doet(heb de bridge pas een week :+) draai ik die oude lamp wel even vast tot er een nieuwe bridge binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:55
bolleh schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Ik bewaar de oude lampen gewoon en als dit scenario zich voor doet(heb de bridge pas een week :+) draai ik die oude lamp wel even vast tot er een nieuwe bridge binnen komt.
Je kunt ook het (hue) bolletje er even uit draaien en weer in draaien, dan gaat ie ook doen wat je hebt ingesteld wat ie moet doen (na spanningsverlies > spanning krijgen).

Of je groep uit zetten en weer aan (iets extremer) :P
Geen Hue product maar wel een oplossing die met Hue werkt (en bruikbaar blijft indien geen connectie), geen dimmer (maar in nood is een dimmer toch geen noodzakelijk iets dunkt me):
https://www.sonoff.nl/a-6...-zigbee-mini/#description

Dimmers is een ander verhaal, die worden afgeraden te gebruiken bij Hue lampen en zou ik dus helemaal niet gebruiken!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Na lang op zoek te zijn naar een zigbee buitenplug, zodat ik de domme steigerverlichting kan schakelen via hue, heb ik uiteindelijk de Ledvance Smart Outdoor Plug maar gekocht. Maar ik had toch echt verwacht dat er beter (compacter) spul beschikbaar zou zijn.
Heeft iemand een beter alternatief in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
watercoolertje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:30:
[...]
Je kunt ook het (hue) bolletje er even uit draaien en weer in draaien, dan gaat ie ook doen wat je hebt ingesteld wat ie moet doen (na spanningsverlies > spanning krijgen).

Of je groep uit zetten en weer aan (iets extremer) :P

[...]

Geen Hue product maar wel een oplossing die met Hue werkt (en bruikbaar blijft indien geen connectie), geen dimmer (maar in nood is een dimmer toch geen noodzakelijk iets dunkt me):
https://www.sonoff.nl/a-6...-zigbee-mini/#description

Dimmers is een ander verhaal, die worden afgeraden te gebruiken bij Hue lampen en zou ik dus helemaal niet gebruiken!
Good to know, gelijk maar even instellen :)

Vraag van mijn kant, ik krijg vandaag een bewegingssensor binnen, die wil ik boven in de gang ophangen zodat je boven geen licht aan en uit hoeft te zetten. Maar ik wil eigenlijk dat de sensor bij beweging snachts ook de hanglamp benden zacht inschakelt bij beweging, voor het plassen zeg maar. Maar ik wil dat ie dat overdag juist niet doet. Verder heb ik een dimmer switch die ik overdag voor de gang beneden kan inschakelen.

Kan dit standaard met de hue app of kom je dan bij de bekende alternatieven zoals iconnecthue?

Ik dacht beiden onderdeel van een zone te maken die snachts samen aan gaat maar tussen zonsopkomst en ondergang alleen boven aan doet en beneden juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
rik schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:35:
Na lang op zoek te zijn naar een zigbee buitenplug, zodat ik de domme steigerverlichting kan schakelen via hue, heb ik uiteindelijk de Ledvance Smart Outdoor Plug maar gekocht. Maar ik had toch echt verwacht dat er beter (compacter) spul beschikbaar zou zijn.
Heeft iemand een beter alternatief in gebruik?
Er is een nieuwe, compactere versie van de Ledvance outdoor plug:
https://www.ledvance.com/...zigbee-technology-c141283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
WTFox schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Check, het is dus standaard gedrag en geen defect of e.d?
Ja, standaard gedrag, om de door mij genoemde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StibJan
  • Laatst online: 17-08 23:04
Ik heb de pricewatch: Philips Hue Lightstrip Plus V4 (2m) op het oog voor verflichting in de keuken. Ik heb exact 2m aan keukenkastje, maar het probleem is dat daar een afzuigkuip tussen zit. De layout is
kastje 40, afzuigkap, kastje 60, kastje 60, kastje 40.
Nu las ik dat de strip zich alleen laat knippen in stukjes van 33cm. Dat is natuurlijk niet ideaal, dan kom ik 7cm te kort aan de ene kant en houd ik 7 over aan de andere kant.
Dus nu heb ik 2 vragen:
Hoe goed laat de strip zich om de hoek buigen(voor de 7cm te veel)?
Wat kan ik gebruiken om de afzuigkap te overbruggen?

Heeft er toevallig iemand ervaring die mij kan helpen?
Alvast bedankt!

EDIT: Deze website gevonden https://litcessory.com/compatibility/philips-hue/ hebben mensen hier ervaring met hun producten?

[ Voor 10% gewijzigd door StibJan op 26-01-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002

Als je het over backups hebt dan is je scenario dat je zo snel mogelijk een bridge in de lucht wil hebben. Dan zou je een tweede bridge op de plank kunnen leggen als reserve.

Als je te overbruggen periode groter is, kun je denken aan: 'dom' schakelen (indien de lampen nog achter de ouderwetse schakelaars zitten), via bluetooth bedienen (niet bij oudere lampen), of direct koppelen aan een dimmer switch (tot 10 lampen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Wally2002 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Als je het over backups hebt dan is je scenario dat je zo snel mogelijk een bridge in de lucht wil hebben. Dan zou je een tweede bridge op de plank kunnen leggen als reserve.

Als je te overbruggen periode groter is, kun je denken aan: 'dom' schakelen (indien de lampen nog achter de ouderwetse schakelaars zitten), via bluetooth bedienen (niet bij oudere lampen), of direct koppelen aan een dimmer switch (tot 10 lampen).
Tja, ouderwetse schakelaars heb ik hier inderdaad niet meer (nooit gehad trouwens, ik ben van een ouderwets systeem van Hager naar Hue over gegaan). Dus een reservebridge is misschien niet het gekste idee. Dan zou je alleen een dump van de configuratie over willen kunnen zetten. Ik heb snel even gegoogled, maar volgens mij kun je (helaas) niet even een JSON-dump maken bij de één en bij de ander alles er weer in gooien...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

remmuz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Er is een nieuwe, compactere versie van de Ledvance outdoor plug:
https://www.ledvance.com/...zigbee-technology-c141283
Mooi ding inderdaad!
Maar blijkt vooralsnog alleen bij webshops te koop die niet naar Nederland wensen te sturen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
rik schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Mooi ding inderdaad!
Maar blijkt vooralsnog alleen bij webshops te koop die niet naar Nederland wensen te sturen :/
Amazon NL heeft hem voor 27 euro maar komt helaas wel 7 euro verzending bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
remmuz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Amazon NL heeft hem voor 27 euro maar komt helaas wel 7 euro verzending bij.
Volgens mij is dat de Wifi variant, niet de Zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-09-2023
StibJan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:34:
Ik heb de pricewatch: Philips Hue Lightstrip Plus V4 (2m) op het oog voor verflichting in de keuken. Ik heb exact 2m aan keukenkastje, maar het probleem is dat daar een afzuigkuip tussen zit. De layout is
kastje 40, afzuigkap, kastje 60, kastje 60, kastje 40.
Nu las ik dat de strip zich alleen laat knippen in stukjes van 33cm. Dat is natuurlijk niet ideaal, dan kom ik 7cm te kort aan de ene kant en houd ik 7 over aan de andere kant.
Dus nu heb ik 2 vragen:
Hoe goed laat de strip zich om de hoek buigen(voor de 7cm te veel)?
Wat kan ik gebruiken om de afzuigkap te overbruggen?

Heeft er toevallig iemand ervaring die mij kan helpen?
Alvast bedankt!

EDIT: Deze website gevonden https://litcessory.com/compatibility/philips-hue/ hebben mensen hier ervaring met hun producten?
Wanneer je de Ledstrip doorknipt kan je op geen andere manier stroom bij de afgeknipte helft krijgen (zonder hem weer te verbinden met het oorspronkelijke deel. Je zou dan voor beide kanten een ledstrip van 2 meter moeten hebben en deze doorknippen op het gewenste punt (heb je wel aan beide kanten een stopcontact nodig).

Qua buigzaamheid kan in het verlengde buigen goed (moet je wel op letten dat dit volgens de handleiding niet op alle punten kan).

EDIT: De strip is nu trouwens in de aanbieding bij de Mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

jeku13 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Wanneer je de Ledstrip doorknipt kan je op geen andere manier stroom bij de afgeknipte helft krijgen (zonder hem weer te verbinden met het oorspronkelijke deel. Je zou dan voor beide kanten een ledstrip van 2 meter moeten hebben en deze doorknippen op het gewenste punt (heb je wel aan beide kanten een stopcontact nodig).

Qua buigzaamheid kan in het verlengde buigen goed (moet je wel op letten dat dit volgens de handleiding niet op alle punten kan).

EDIT: De strip is nu trouwens in de aanbieding bij de Mediamarkt
Volgens mij heeft de link die hij (in zijn edit) deelt wel de mogelijke opties om een geknipte kabel alsnog te verbinden.

https://litcessory.com/compatibility/philips-hue/

Ik heb hier zelf verder geen ervaring mee, maar lijkt me dat met de accessoires het wel mogelijk zou moeten zijn.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13
Metian schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Volgens mij heeft de link die hij (in zijn edit) deelt wel de mogelijke opties om een geknipte kabel alsnog te verbinden.

https://litcessory.com/compatibility/philips-hue/

Ik heb hier zelf verder geen ervaring mee, maar lijkt me dat met de accessoires het wel mogelijk zou moeten zijn.
Met de accesoires kan je ze gewoon weer verbinden... Behalve als je net zoals mij op het schaartje knipt en denkt dat het daar goed aangegeven was maar je dan voor de soldering en blijkt te knippen |:(

De soldering en dus door midden knippen wil je ze goed
kunnen reconnecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Dat vind ik dus het grootste nadeel van de Hue Bridge.
Ik heb hier ook geen normale lampen of schakelaars meer.
Ik had altijd een 2e nieuwe bridge klaar liggen voor het geval de bridge kapot zou gaan.
Maar met 75 devices en geen backup en restore mogelijkheid zag ik het niet zitten om zo door te gaan. Bij een crash zou ik best wel veel tijd kwijt zijn om alles weer werkend te krijgen.

Ik had al Home Assistant draaien en ben nu helemaal over naar Zigbee2Mqtt voor alle Hue devices en heb alle automations nu in Node Red in Home assistant gedaan. Dat was wel even een werkje, maar ik heb van alle hardware reserve liggen en van alles een backup en restore mogelijkheid.
De rest van het gezin heeft nu ook de Home Assistant app op de telefoon en kunnen daarmee de devices vanaf mobiel te bedienen. (Wel aparte pagina's aangemaakt binnen HA om het gebruiksvriendelijker te maken voor ze)
En de Hue bridges intussen verkocht.

Het geeft flexibiliteit maar ook weer meer schakels die kapot kunnen gaan. En intussen beschouw ik het ook als een echte productieomgeving (met een aparte test omgeving met de reserve hardware), met change windows als er verder niemand thuis is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13
Ik ga toch even publieke opinie vragen :9

Vrouw: de spots boven de bank zijn je centrale hoofd verlichting. Daar doe je geen hue spots color in!
Dat type verlichtinf doe je in sfeerverlichting, die je aan doet als je je hoofd verlichting uit doet.

Oke...ehm ja. Dus IPV 6x GU10 color, is het voorstel de staande ikea armaturen 2x G27 hue color lampen of een gradiant ledstrip achter de koof bij het gordijn.

Meningen? B)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZneVJyH7ob0p6ehsUTkNr_SkA3A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nN1M9nwAgBA4SnzdcF0hVLDx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZEdLB2pc1kOPkNZogZfy-DgFXw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTp2Iqa1jGE5myDjdg5rhciT.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 55% gewijzigd door Soullancer op 26-01-2022 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:11
Ik heb nu in de wc een normale schakelaar met een Hue White E27 lamp. Daarnaast heb ik ook een Hue Motion Sensor die achter de pot hangt en na 10 minuten weer uit gaat.
Op de muur heb ik een papiertje hangen dat bezoek niet aan de knop maar zelfs dat gaat soms fout, oftewel ze doen hem uit.

Nu heb ik op meerdere plekken in huis al die nieuwe Hue Wandschakelaarmodule en daar zit ik hier ook aan te denken. Gaat het goed werken dat na het aangaan van de licht door de sensor, dat je daarna het licht weer uit doet met de schakelaar die ik aan de Hue Wandschakelaarmodule ga hangen?? Of zijn er nog dingen waar ik over na moet denken. ?? Of hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Soullancer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:29:
Ik ga toch even publieke opinie vragen :9

Vrouw: de spots boven de bank zijn je centrale hoofd verlichting. Daar doe je geen hue spots color in!
Dat type verlichtinf doe je in sfeerverlichting, die je aan doet als je je hoofd verlichting uit doet.

Oke...ehm ja. Dus IPV 6x GU10 color, is het voorstel de staande ikea armaturen 2x G27 hue color lampen of een gradiant ledstrip achter de koof bij het gordijn.

Meningen? B)

[Afbeelding][Afbeelding]
Geheel persoonlijke smaak natuurlijk, ik zou in de spots ook geen kleur doen. Denk dat het uit eindelijk toch niet veel gebruikt wordt. Als je avonds op de bank zit en het beetje gezellig wilt maken kom je ook een heel eind met de ambiance versies.

Je kan de kleurlampen dan beste gebruiken in armaturen van IKEA of andere merken. Of ledstrip gebruiken achter de koof bij het gordijn (kan best mooi zijn, mijn ouders hebben dit ondanks ook gedaan met de gewone ledstrip, het heeft wel iets).

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

r_buren schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:02:
Ik heb nu in de wc een normale schakelaar met een Hue White E27 lamp. Daarnaast heb ik ook een Hue Motion Sensor die achter de pot hangt en na 10 minuten weer uit gaat.
Op de muur heb ik een papiertje hangen dat bezoek niet aan de knop maar zelfs dat gaat soms fout, oftewel ze doen hem uit.

Nu heb ik op meerdere plekken in huis al die nieuwe Hue Wandschakelaarmodule en daar zit ik hier ook aan te denken. Gaat het goed werken dat na het aangaan van de licht door de sensor, dat je daarna het licht weer uit doet met de schakelaar die ik aan de Hue Wandschakelaarmodule ga hangen?? Of zijn er nog dingen waar ik over na moet denken. ?? Of hebben jullie tips?
Kan je de schakelaar niet gewoon doorlussen en er een platte kap op zetten? Dan kunnen ze hem ook niet aan/uit doen en als de deur open gaat dan gaat het licht ook automatisch aan (als de sensor goed staat).

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:11
Metian schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:28:
[...]

Kan je de schakelaar niet gewoon doorlussen en er een platte kap op zetten? Dan kunnen ze hem ook niet aan/uit doen en als de deur open gaat dan gaat het licht ook automatisch aan (als de sensor goed staat).
Daar had ik nog niet aan gedacht. Doorlussen met z'on lasdop ding of hoe die ook heten?
Moet ik alleen ff op zoek naar een kap in de zelfde serie als mijn Jung antraciet mat kleur.
EDIT: Gevonden https://www.elektramat.nl...ange-antraciet-al2994ban/

[ Voor 14% gewijzigd door r_buren op 26-01-2022 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bolleh
r_buren schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Daar had ik nog niet aan gedacht. Doorlussen met z'on lasdop ding of hoe die ook heten?
Moet ik alleen ff op zoek naar een kap in de zelfde serie als mijn Jung 534 antraciet mat kleur.
EDIT: Gevonden https://www.elektramat.nl...ange-antraciet-al2994ban/
Wago 221 lasklem: https://www.wago.com/nl/v...atieklemmen-ontdekken/221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesley84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-01 18:35
Goedeavond,

Ik heb een vraag, omdat ik achter mijn hoekbank een donkere hoek hebt net de bank tegen de muur, zocht ik naar een oplossing voor iets van licht in deze hoek. Nu heb ik 2x de hue play balk gekocht en deze aan beide zeides plat achter de bank neergelegt. Bank iets van de muur... Fijn wat meer licht. Alleen vraag ik me nu af zou een let strip niet meer ligt geven, of heeft iemand een ander idee of hoe ik juist beter deze play kan gebruiken achter de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Een LED-strip geeft in ieder geval over een grotere lengte licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Zou de led strip voldoende licht geven om een aanrecht goed te verlichten als hij op de kastjes erboven geplakt is?

En ik heb ook een stuk aanrecht zonder kastje erboven. Zou het ook voldoende licht geven als je het op de muur plakt? Of zou dat heel vervelend zijn omdat het dan recht in je gezicht schijnt?

Ik probeer de keuken alvast wat beter te verlichten voor de volgende winter.

In de zomer niet nodig, dan heb ik buitenlicht.. maar het lichtplan in huis is echt niet over nagedacht door de vorige eigenaar. Ik zoek nu vooral een quick fix. Keuken wordt met ~5 jaar vervangen. Dan laat ik de elektra ook goed leggen voor betere verlichting.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootycall
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-04 13:41
Goedenavond mensen,

Ik heb in mijn open keuken en woonkamer inmiddels alleen Hue hangen. Nu hoopte ik de diverse zones te kunnen aansturen met een 8-knops zigbee wandcontroller van Robbshop, deze; https://www.robbshop.nl/r...oCRQtqH6yYQQaAq9GEALw_wcB
Het lukt mij echter niet om de controller aan mijn Hue-bridge gekoppeld te krijgen. Zijn er hier mensen die deze wandcontroller werkend hebben en kunnen vertellen hoe dit te fiksen?

Ik heb diverse keren geprobeerd met de handleiding op de site van Robbshop, maar er komt geen moment dat Hue de controller herkent

Grtz Boet.

[ Voor 10% gewijzigd door bootycall op 26-01-2022 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Monga schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:12:
[...]

Volgens mij is dat de Wifi variant, niet de Zigbee.
Klopt helaas. Conrad heeft ‘m ook op de site, maar 17 weken levertijd. Ik laat dan toch maar de oude komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
DarkFly schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:17:
[...]

Nog keer geprobeerd vanaf andere kant en nu lukte het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Dennis1812 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:11:
Zou de led strip voldoende licht geven om een aanrecht goed te verlichten als hij op de kastjes erboven geplakt is?

En ik heb ook een stuk aanrecht zonder kastje erboven. Zou het ook voldoende licht geven als je het op de muur plakt? Of zou dat heel vervelend zijn omdat het dan recht in je gezicht schijnt?

Ik probeer de keuken alvast wat beter te verlichten voor de volgende winter.

In de zomer niet nodig, dan heb ik buitenlicht.. maar het lichtplan in huis is echt niet over nagedacht door de vorige eigenaar. Ik zoek nu vooral een quick fix. Keuken wordt met ~5 jaar vervangen. Dan laat ik de elektra ook goed leggen voor betere verlichting.
Het geeft voldoende licht. Ik heb dit hier afgelopen zomer een led strip onder de hangkasten geplaatst. Geen moment spijt van gehad, en ook meer licht dan de kleine lampjes die er onder hingen van de vorige bewoners.

Tegen de muur zou ik niet aanraden want de kans dat je er vol in kijkt is groot.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 22:40

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

r_buren schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:02:

Ik heb zelf de schakelaar bij het opnieuw tegelen van mijn wc helemaal weggewerkt (blindplaat en overtegelen). Andere optie is doorlussen en dan met een raampje (Busch Jaeger) de hue motion erover monteren met zoiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_WoD6-HCypun200leuDr5HbqXc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ni88bQgBmHIGGzAwvshGjwvu.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door [RNMC] Viper op 27-01-2022 11:40 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:54:
[...]

Nog keer geprobeerd vanaf andere kant en nu lukte het wel :)
Top! Mooi dat het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Dennis1812 Op de kast of onder de kast geplakt? Ga je de strip nog in een profiel plakken? Of direct in het zicht?

Gisteren mijn White Ambiance GU10’s uit de spotjes in de kamer vervangen door Color’s (geke genoeg s de starterset met drie GU10’s bij de MM goedkoper dan drie GU10’s. De Bridge en de dimmer verkoop ik door. Alleen even snel de Spotify-integratie geprobeerd. Nu eens kijken naar de scenes.

Hoe bevalt jullie overigens die Spotify-integratie? Doet hij het goed? Gebruik je hem veel?

[ Voor 63% gewijzigd door Rallye op 27-01-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Rallye schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:32:
@Dennis1812 Op de kast of onder de kast geplakt? Ga je de strip nog in een profiel plakken? Of direct in het zicht?

Gisteren mijn White Ambiance GU10’s uit de spotjes in de kamer vervangen door Color’s (geke genoeg s de starterset met drie GU10’s bij de MM goedkoper dan drie GU10’s. De Bridge en de dimmer verkoop ik door. Alleen even snel de Spotify-integratie geprobeerd. Nu eens kijken naar de scenes.

Hoe bevalt jullie overigens die Spotify-integratie? Doet hij het goed? Gebruik je hem veel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMqTbahPtU58TtWeqqyc522ZL8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jqCB3sxUm3NlQ8zcIzJaI2X.jpg?f=fotoalbum_large

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

Waar nu die stomme lidl lampjes hangen zou de strip komen. Maar dan over de volle breedte boven de aanrecht. Dus loopt beiderzijds nog een stukje door.

Verder zoek ik effectieve verlichting voor dit stuk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-GDQKwJR6bJzoR7t7wJWgSogBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YM3D5yNHPhCQtnI8Ccgb3juX.jpg?f=fotoalbum_large
Daar zit dus niks boven waar ik iets kan opplakken. Enkel een lichtstraat. Die dus donker is als het buiten donker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Sinds afgelopen jaar ben ik begonnen met het hele Philips Hue. Eerst had ik in de berging een sensor + lamp opgehangen wat uiteraard perfect werkte.

Ondertussen heb ik in de berging, wc, gang, eetkamer, woonkamer, trap en nu ook onder het bed lampen of led strips hangen. Hieronder de foto's van het licht onder het bed met een sensor die net pakt als ik opsta. Wel moet ik nog een extra strip doen aan 1 kant aangezien ik vergeten was dat de basiskit 1x 2m is ipv 2x 1m wat ik liever gehad had. Het enigste wat ik nu nog moet bekijken is of ik ook de standaard knoppen hier in huis vervang (of de module erop) door knoppen die philips hue kunnen schakelen en mogelijk nog op mijn mini kantoor een lamp of iets boven de computer wat ik ook via hue laat lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2-9th7zygHY_QY8IEYYWnsxasI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRi1QruZNsprWR3ajqprsL9Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xfbf0CMLlSktVg4vBd-DX0CozUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whym7LtGWolOx1yxmN6DTulY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LUZ70ufKpqgGfggcxynl_qiDiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPA9LFHLCClGdnEepTEavyBt.jpg?f=fotoalbum_large

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:49
Hallo,

Graag zou ik met 1 Motion sensor en 1 Go (v2) de volgende opstelling willen maken:

Indien GEEN beweging
- Tijdens/na zonsondergang: Aan op 30%
- Tijdens/na zonsopgang: Uit
Bij beweging
- Tijdens/na zonsondergang: Aan op 60% voor 2 minuten

Dit zou er namelijk voor zorgen dat tussen zonsondergang en zonsopgang de ruimte altijd verlicht is op 30% en indien er beweging is in die tijd de helderheid wordt verhoogd naar 60% voor 2 minuten.

Is een dergelijk configuratie mogelijk met de Hue (Essentials) of ander soort app? Of kom je dan al snel bij een Home Assistant configuratie?

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
dnieuwkamp schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:32:
Is een dergelijk configuratie mogelijk met de Hue (Essentials) of ander soort app? Of kom je dan al snel bij een Home Assistant configuratie?
Met iConnectHue op iOS / iPadOS.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
funske schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Met iConnectHue op iOS / iPadOS.
Helaas heb ik geen Apple devices, heb je nog een Android alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

dnieuwkamp schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:32:
Hallo,

Graag zou ik met 1 Motion sensor en 1 Go (v2) de volgende opstelling willen maken:

Indien GEEN beweging
- Tijdens/na zonsondergang: Aan op 30%
Bij beweging
- Tijdens/na zonsondergang: Aan op 60% voor 2 minuten

Dit zou er namelijk voor zorgen dat tussen zonsondergang en zonsopgang de ruimte altijd verlicht is op 30% en indien er beweging is in die tijd de helderheid wordt verhoogd naar 60% voor 2 minuten.

Ik heb gemerkt dat de nieuwe sensors ook de daglichtsensor ondersteunen en dan moet je dit kunnen doen met een klein beetje testen. Toevallig merkte ik dat vandaag dat de sensor wel gereageerde maar het licht niet aan ging omdat er genoeg licht was. Dat kun je bij elke sensor apart instellen en dan zie je ook wanneer die reageert.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Yagermeister schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Ik heb gemerkt dat de nieuwe sensors ook de daglichtsensor ondersteunen en dan moet je dit kunnen doen met een klein beetje testen. Toevallig merkte ik dat vandaag dat de sensor wel gereageerde maar het licht niet aan ging omdat er genoeg licht was. Dat kun je bij elke sensor apart instellen en dan zie je ook wanneer die reageert.
De bewegingssensor van Hue heeft altijd al een (dag)lichtsensor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Laatst online: 23:51
dnieuwkamp schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Is 'All4Hue' niet het Android alternatief? Ik heb geen Android apparaten... maar dat meen ik me te herinneren van eerdere posts hier. Even zoeken kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
dnieuwkamp schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Volgens mij is All4Hue het alternatief voor Android

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
@Archer_VC10 en @funske bedankt voor de tip, ik heb de app gedownload en geactiveerd zodat ik er mee aan de slag kan. Ben benieuwd of mijn beoogde configuratie mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

La1974 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:34:
[...]

De bewegingssensor van Hue heeft altijd al een (dag)lichtsensor gehad.
Klopt maar ik heb eerder nooit gezien dat je daar instellingen mee kon doen. Afgelopen jaar heb ik dit niet gezien namelijk.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Inmiddels krijgt Hue in ons huis aardig voet aan de grond en hangt de hele woonkamer en de keuken nu vol met Hue. De keuken heb ik deze week met 5 GU10 spots ook naar Hue geupgrade.

Ik heb door middel van een Hue Labs Formula ingesteld dat, wanneer de bewegingssensor in de hal beweging detecteert, de lampen in de hal, woonkamer en keuken aan gaan. Dit heeft met de lampen in de woonkamer en de hal altijd perfect gefunctioneerd.

Nu wil ik de lampen in de keuken toevoegen, maar dat werkt niet. Ik kan ze aanklikken in de Formula, maar nadat ik alles op sla gebeurd er vervolgens niks bij beweging en blijven de lampen in de keuken uit.

Ik heb daarop de hele Formula verwijderd en opnieuw ingesteld, maar nu gaat alleen de keuken aan en blijft de rest uit.... Om helemaal gek van te worden.

Zit er een limiet aan het aantal lampen dat door middel van een Formula kan worden aangezet? Dat zou namelijk een en ander verklaren. De Formula moet in totaal 11 lampen aanzetten.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
Jassy schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:53:
Inmiddels krijgt Hue in ons huis aardig voet aan de grond en hangt de hele woonkamer en de keuken nu vol met Hue. De keuken heb ik deze week met 5 GU10 spots ook naar Hue geupgrade.

Ik heb door middel van een Hue Labs Formula ingesteld dat, wanneer de bewegingssensor in de hal beweging detecteert, de lampen in de hal, woonkamer en keuken aan gaan. Dit heeft met de lampen in de woonkamer en de hal altijd perfect gefunctioneerd.

Nu wil ik de lampen in de keuken toevoegen, maar dat werkt niet. Ik kan ze aanklikken in de Formula, maar nadat ik alles op sla gebeurd er vervolgens niks bij beweging en blijven de lampen in de keuken uit.

Ik heb daarop de hele Formula verwijderd en opnieuw ingesteld, maar nu gaat alleen de keuken aan en blijft de rest uit.... Om helemaal gek van te worden.

Zit er een limiet aan het aantal lampen dat door middel van een Formula kan worden aangezet? Dat zou namelijk een en ander verklaren. De Formula moet in totaal 11 lampen aanzetten.
Volgens mij kan je max 10 lampen aansturen op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Heeft er iemand hier (Hue) ledstrips ingebouwd in de muur met een stucprofiel? Ik wil in mijn nieuwbouwhuis ledstrips in binnenmuren verwerken en die met een wandschakelaar bedienen. De wandlichtpunten worden dan niet gebruikt en wil ik dichtstuccen. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Yagermeister schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Klopt maar ik heb eerder nooit gezien dat je daar instellingen mee kon doen. Afgelopen jaar heb ik dit niet gezien namelijk.
Daglichtgevoeligheid zit echt al vele jaren in de Hue app. Je kunt hier nu ook via bijvoorbeeld HomeKit gebruik van maken, dat is relatief nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 13-09 21:51
In de HUE app heb ik 1 kleuren lamp toegevoegd, rest is gewoon white. Als ik nu via de HUE app de helderheid van een lamp wil instellen en ik klik op de lamp, krijg ik eerst de kleur instelling te zien en dan kan ik pas verder klikken naar de helderheid.

Maar ik wil gewoon direct de helderheid kunnen instellen, sowieso kan ik bij een white lamp geen kleur aanpassen. Is er een setting dat je de volgorde kunt aanpassen?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:12
Heeft hier nog meer iemand last van het feit dat de binnen sensor de oude witte lampen ad random verkeerd aanstuurt sinds de laatste update van begin deze week?

Sinds de update heb ik dat de lamp heel kort vol gaat branden en dan meteen naar de dimstand gaat. In de regel staat dat hij altijd volledig aan moet springen in die ruimtes (hal, kelder en bijkeuken). Bij de ledstrips en de GU10 spots is er niets aan de hand. Heeft jaren feilloos gewerkt tot na de update. Bridge al herstart, 30 seconden uit stopcontact gehaald etc.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

tzeunis schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:55:
Heeft hier nog meer iemand last van het feit dat de binnen sensor de oude witte lampen ad random verkeerd aanstuurt sinds de laatste update van begin deze week?

Sinds de update heb ik dat de lamp heel kort vol gaat branden en dan meteen naar de dimstand gaat. In de regel staat dat hij altijd volledig aan moet springen in die ruimtes (hal, kelder en bijkeuken). Bij de ledstrips en de GU10 spots is er niets aan de hand. Heeft jaren feilloos gewerkt tot na de update. Bridge al herstart, 30 seconden uit stopcontact gehaald etc.
Nu je het zegt is me dat opgevallen met een puur warm witte lamp. Alle andere doen het normaal. Ik dacht al dat het een instelling was maar daar is dus blijkbaar iets anders. Alle andere lampen die ik heb hebben daar geen last van aangezien die koud/warm wit varianten zijn.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:12
Yagermeister schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Nu je het zegt is me dat opgevallen met een puur warm witte lamp. Alle andere doen het normaal. Ik dacht al dat het een instelling was maar daar is dus blijkbaar iets anders. Alle andere lampen die ik heb hebben daar geen last van aangezien die koud/warm wit varianten zijn.
Mooi, dat wordt dan morgen bellen met Signify. }:O

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-09 10:29
bootycall schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:33:
Goedenavond mensen,

Ik heb in mijn open keuken en woonkamer inmiddels alleen Hue hangen. Nu hoopte ik de diverse zones te kunnen aansturen met een 8-knops zigbee wandcontroller van Robbshop, deze; https://www.robbshop.nl/r...oCRQtqH6yYQQaAq9GEALw_wcB
Het lukt mij echter niet om de controller aan mijn Hue-bridge gekoppeld te krijgen. Zijn er hier mensen die deze wandcontroller werkend hebben en kunnen vertellen hoe dit te fiksen?

Ik heb diverse keren geprobeerd met de handleiding op de site van Robbshop, maar er komt geen moment dat Hue de controller herkent

Grtz Boet.
Er staat op de website:
- Niet zichtbaar in de Hue app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootycall
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-04 13:41
Maar er staat ook dat hij wel werkt met Hue. En er zit een handleiding bij op de site, alleen is deze nog geschreven voor de oudere type Hue dimmer switch. Dat zou vast niet hoeven te maken. Alleen reageert de controller niet zoals dit volgens die handleiding zou moeten.
Vandaar mijn vraag.

En omdat het een mooie handige controller kijkt, kan ik me voorstellen dat er meer mensen hier gebruik van deze controller (willen) maken. Alleen kan ik in het forum niets vinden hierover.

Dus mocht er toch nog iemand hier iets meer weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
bootycall schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:50:
Maar er staat ook dat hij wel werkt met Hier. En er zit een handleiding bij op de site, alleen is deze nog geschreven voor de oudere type Hue dimmer switch. Dat zou vast niet hoeven te maken. Alleen reageert de controller niet zoals dit volgens die handleiding zou moeten.
Vandaar mijn vraag.

En omdat het een mooie handige controller kijkt, kan ik me voorstellen dat er meer mensen hier gebruik van deze controller (willen) maken. Alleen kan ik in het forum niets vinden hierover.

Het zou moeten werken zoals in dit filmpje;
YouTube: Zigbee Wall controller koppelen aan Philips HUE

Als jij een andere resultaat krijgt zou ik even contact opnemen met Robb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Kan het kloppen dat bij sommige oudere lampen de mogelijkheid om in te stellen wat de lamp doet bij stroomuitval niet beschikbaar is? Bij lampinstellingen krijg ik enkel "lampinfo" te zien zonder het kopje "gedrag bij inschakelen" erboven. Het betreft een paar E14 White & Color kaarsjes zonder bluetooth die voor €15,- per stuk in de koopjesbak lagen bij Praxis. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Sjoerd611 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:38:
Kan het kloppen dat bij sommige oudere lampen de mogelijkheid om in te stellen wat de lamp doet bij stroomuitval niet beschikbaar is? Bij lampinstellingen krijg ik enkel "lampinfo" te zien zonder het kopje "gedrag bij inschakelen" erboven. Het betreft een paar E14 White & Color kaarsjes zonder bluetooth die voor €15,- per stuk in de koopjesbak lagen bij Praxis. :9
E14 lampen zijn nog niet zo heel oud. De mijne tonen dit gedrag allemaal wel goed. Heb je wel al de laatste updates?

De mijne zijn model LCT012 software 1.50.2 of 1.88.1 (🤷)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
dragon2 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:50:
[...]

E14 lampen zijn nog niet zo heel oud. De mijne tonen dit gedrag allemaal wel goed. Heb je wel al de laatste updates?

De mijne zijn model LCT012 software 1.50.2 of 1.88.1 (🤷)
Thanks Dragon. Updaten was inderdaad ook mijn eerste gedachte, maar gek genoeg krijg ik die mogelijkheid niet in de app. Het is ook model LCT012, maar dan op software 1.29.0. Misschien de lamp even resetten? Erg vreemd.
Zelfs de lamp opnieuw toevoegen in de app geeft geen optie tot updaten. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoerd611 op 28-01-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat vind ik van de nieuwe app ook een nadeel. Gewoon een knop “nu updaten” zit er niet meer in….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
Rallye schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:12:
Dat vind ik van de nieuwe app ook een nadeel. Gewoon een knop “nu updaten” zit er niet meer in….
Automatisch update uitzetten.
Dan kan je handmatig update starten.

Dat heb ik tenminste op de ios versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
bootycall schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:50:
Maar er staat ook dat hij wel werkt met Hier. En er zit een handleiding bij op de site, alleen is deze nog geschreven voor de oudere type Hue dimmer switch. Dat zou vast niet hoeven te maken. Alleen reageert de controller niet zoals dit volgens die handleiding zou moeten.
Vandaar mijn vraag.

Ook in de nederlandse handleiding op de site staat “(Let op u kunt de wandzender niet zien in de Hue app).

Ik ben met je eens dat dit wel een mooi model is, maar de niet-volledige compatibiliteit heeft mij ervan weerhouden.

Misschien moet je even contact met ze zoeken zoals eerder al aangeven in een reactie.
Ze helpen daar wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Dennis1812 Onder de kast in een profiel lijkt me het beste. Aan de muur boven de tafel lijkt me dit minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
s e k schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:25:
[...]

Automatisch update uitzetten.
Dan kan je handmatig update starten.

Dat heb ik tenminste op de ios versie.
Hoe doe je dat dan?, ik kan niks klikken, en naar beneden vegen levert ook geen zoekactie op.
Hij doet het nu iig niet direct zoeken na het automatische update uit te zetten. Vinkje is groen dat alles up to date is.

Dan ergens op een moment zal hij dan toch automatisch gaan zoeken, lijkt mij? En dan wel automatisch vertellen dat er een update beschikbaar is, en die dan niet gaan installeren zeker, en dan zal het wel met een tik up te daten zijn. of zit ik mis?
ik heb ook iOS

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Sjoerd611 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Thanks Dragon. Updaten was inderdaad ook mijn eerste gedachte, maar gek genoeg krijg ik die mogelijkheid niet in de app. Het is ook model LCT012, maar dan op software 1.29.0. Misschien de lamp even resetten? Erg vreemd.
Zelfs de lamp opnieuw toevoegen in de app geeft geen optie tot updaten. |:(
Je zou onder Software update op een gegeven moment moeten zien dat de lamp een update beschikbaar heeft. Misschien moet je even geduld hebben, in het verleden heb ik ook wel gezien dat het even duurde. En dan bedoel ik niet een minuutje maar bijv een uurtje later. Zigbee heeft natuurlijk ook een beperkte bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45
Ik ben nog aan het inlezen in het hue forum maar heb intussen 11 lampen en een bridge aangeschaft en werkend. Vorige week een ledstrip gekocht met zigbee voor het tuinhuis en geprogrammeerd echter als ik het aansluit zegt de app dat er geen connectie is. Hoe kan ik dat oplossen. De bridge verplaatsen. Staat nu 50cm van mijn modem op 1e verdieping. Alle hue lampen zitten aan de voorkant, tuinhuis achter het huis.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

corsat schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:56:
Ik ben nog aan het inlezen in het hue forum maar heb intussen 11 lampen en een bridge aangeschaft en werkend. Vorige week een ledstrip gekocht met zigbee voor het tuinhuis en geprogrammeerd echter als ik het aansluit zegt de app dat er geen connectie is. Hoe kan ik dat oplossen. De bridge verplaatsen. Staat nu 50cm van mijn modem op 1e verdieping. Alle hue lampen zitten aan de voorkant, tuinhuis achter het huis.
Hoe is je verbinding in je tuinhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
corsat schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:56:
Grote kans dat de led strip te ver van de dichtstbijzijnde Hue lamp is. Hue werkt als een mesh netwerk maar rond de 10 meter houdt het dacht ik wel op. Hangt natuurlijk ook af van dikke (betonnen) muren, etc.

Test de strip eerst eens binnenshuis, doet hij het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@s e k Vanmorgen even gekeken naar updates - eerder deze week heb ik nieuwe lampen geïnstalleerd. Na die installatie waren er geen updates beschikbaar. Ik heb toen de het updatetijdstip een paar minuten na de tijd van dat moment gezet. Niets. Daarna het updatetijdstip weer naar 4.00h.

Vanmorgen gekeken: voor de nieuwe lampen is er een update. Ik kan kiezen voor nu installeren, dus prima. Maar waarom heeft hij dat vannacht dan zelf niet gedaan? En ik kan dus niet meteen na installatie een update aanvragen, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
Wally2002 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:41:
[...]

Grote kans dat de led strip te ver van de dichtstbijzijnde Hue lamp is. Hue werkt als een mesh netwerk maar rond de 10 meter houdt het dacht ik wel op. Hangt natuurlijk ook af van dikke (betonnen) muren, etc.

Test de strip eerst eens binnenshuis, doet hij het dan wel?
Binnenshuis geen probleem, zet ik de zigbee en voeding in het tuinhuis dan werkt hij even voor een uur en daarna valt de verbinding weg. Ik heb nog een hue lamp gu10 die ik tijdelijk in de kamer wil plaatsen en dan zit die lamp op 6 meter van het tuinhuis en dan eens kijken of het wel werkt.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Dan zou het wel moeten werken denk ik, die GU10 fungeert dan als versterker van het signaal, wel vreemd dat ie wel een uur werkt en daarna niet meer

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Krilo_89 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:08:
Ik kreeg de melding van tweakers dat de https://tweakers.net/pric...color-ambiance-zwart.html in de aanbieding is. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze lamp? Blijft hij een beetje mooi na een langere tijd? Of (vloeken in de kerk), kan je beter een losse armatuur kopen en daar twee GU10 spotjes in doen?
Ik heb vandaag 3 buitenlampen van Ikea opgehangen. type Allarp. Die is er in down versie en up&down versie. 25 of 30 euro per stuk. Hierin een normale Hue white GU10 gedaan.

Kwaliteit is best goed. Maar heb die Phillips lamp nooit in mijn handen gehad dus kan het niet vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
corsat schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Binnenshuis geen probleem, zet ik de zigbee en voeding in het tuinhuis dan werkt hij even voor een uur en daarna valt de verbinding weg.
Krijgen al je Hue lampen permanent spanning? Of schakel je sommige nog met een conventionele schakelaar?

Kan natuurlijk zijn dat het ding een route heeft gevonden, maar dat je die sloopt door één van de apparaten die daar aan bijdraagt uit te schakelen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Ik zoek een oplossing voor mijn moeder haar keuken voor verlichting boven het aanrechtblad. Ze is al op leeftijd dus wil veel en goed licht hebben tijdens groente snijden en de afwas.

Boven het aanrecht heb ik een zwevende plank gemaakt met verlichting erin, maar dit voldoet niet echt. Veel te weinig licht.

De plank moet ik dus weer verbouwen met weer een ander soort lampjes, maar het blijft natuurlijk tobben. Het is maar afwachten of het wel fel is, en dimmen lukt ook niet.

Maar het moet allemaal niet te moeilijk of fancy worden.

Ik dacht dus aan de Hue led strip van 2 meter. Klopt het dat deze er niet in white ambiance is? Die 4 kleuren zijn namelijk al ruim voldoende zijn. Er is geen behoefte aan allemaal kleurtjes.

Er hoeft ook geen bridge te komen. Enkel die strip met een aparte wandschakelaar.

Het goedkoopst wat ik kan vinden is een 2 meter basisset white en color ambiance voor 70 euro.

Er hoeft dan nog enkel een wandschakelaar bij lijkt mij en is de app niet nodig toch?

Ze heeft wel een ipad, maar gaat die natuurlijk niet gebruiken om de verlichting aan te zetten. Wel kunnen we die gebruiken om de wandschakelaar te programmeren.

Is het nog sterk aan te raden zo'n strip in een profiel met opaal glas te doen? De strip zal niet te zien zijn en mij lijkt het opaalglas ook weer veel lichtopbrengst weg te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
Xander schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Krijgen al je Hue lampen permanent spanning? Of schakel je sommige nog met een conventionele schakelaar?

Kan natuurlijk zijn dat het ding een route heeft gevonden, maar dat je die sloopt door één van de apparaten die daar aan bijdraagt uit te schakelen.
Alle lampen krijgen rechtstreeks spanning, geen enkele lamp kan spanningsloos worden.
Heb de gu10 in de woonkamer aangesloten maar geen verbetering, daarna deze lamp in het tuinhuis aangesloten en viola, de ledstrip is nu bereikbaar en bedienbaar. Moet alleen nu een permanente oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:03
Guido7619 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:53:
Ik zoek een oplossing voor mijn moeder haar keuken voor verlichting boven het aanrechtblad. Ze is al op leeftijd dus wil veel en goed licht hebben tijdens groente snijden en de afwas.

Boven het aanrecht heb ik een zwevende plank gemaakt met verlichting erin, maar dit voldoet niet echt. Veel te weinig licht.

De plank moet ik dus weer verbouwen met weer een ander soort lampjes, maar het blijft natuurlijk tobben. Het is maar afwachten of het wel fel is, en dimmen lukt ook niet.

Maar het moet allemaal niet te moeilijk of fancy worden.

Ik dacht dus aan de Hue led strip van 2 meter. Klopt het dat deze er niet in white ambiance is? Die 4 kleuren zijn namelijk al ruim voldoende zijn. Er is geen behoefte aan allemaal kleurtjes.

Er hoeft ook geen bridge te komen. Enkel die strip met een aparte wandschakelaar.

Het goedkoopst wat ik kan vinden is een 2 meter basisset white en color ambiance voor 70 euro.

Er hoeft dan nog enkel een wandschakelaar bij lijkt mij en is de app niet nodig toch?

Ze heeft wel een ipad, maar gaat die natuurlijk niet gebruiken om de verlichting aan te zetten. Wel kunnen we die gebruiken om de wandschakelaar te programmeren.

Is het nog sterk aan te raden zo'n strip in een profiel met opaal glas te doen? De strip zal niet te zien zijn en mij lijkt het opaalglas ook weer veel lichtopbrengst weg te nemen?
Misschien een vreemde vraag maar waarom zou je voor een dure Hue oplossing kiezen als het smart deel niet gebruikt gaat worden? Of heb ik het niet goed begrepen en wordt er wél gebruik gemaakt van het slimme deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
corsat schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:17:
[...]

Alle lampen krijgen rechtstreeks spanning, geen enkele lamp kan spanningsloos worden.
Heb de gu10 in de woonkamer aangesloten maar geen verbetering, daarna deze lamp in het tuinhuis aangesloten en viola, de ledstrip is nu bereikbaar en bedienbaar. Moet alleen nu een permanente oplossing zoeken.
Ikea verkoopt een ZigBee repeater. 10 euro dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Zorg idd voor voldoende zigbee routers die altijd spanning hebben. Zigbee vind het niet fijn als een bestaand netwerk een tijdje een node mist. Zigbee is low-power dus zorg dat er meer dan 1 verbinding van binnen naar buiten is (bv 2 lampen korter bij). Ik heb 2 zigbee netwerken (hue en vua zigbee2mqtt) allebei stabiel als wat, zeker sinds er voldoende routers inzitten. Bij hue is elke lamp router en is het meer een kwestie van zorgen dat je voldoende verbindingen naar buiten hebt. Denk aan dikke muren en hr++ glas dat veel tegenhoudt.
Pagina: 1 ... 28 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic