[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 88 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:09

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Skix_Aces schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:50:
[...]

[...]

Ik heb vorige week de bridge pro aangeschaft, en ook mijn integratie met de philips tv verloren. We zouden echter niet op tweakers zitten als we hier geen workaround voor zouden vinden. Heb afgelopen weekend wat zitten spelen, en het is me gelukt om de bridge pro toe te voegen aan de tv oOo

Om dit zelf te realiseren moet je wel wat technische kennis hebben, en de beschikking hebben over een raspberry pi / mini pc / NAS waar je enkele services op kan draaien. Om de bridge pro beschikbaar te maken op de tv zijn 3 dingen nodig:

1. Reverse proxy
Ik heb een nginx reverse proxy server aangemaakt in een docker container. Dit is nodig omdat de philips TV communiceert via HTTP, maar de bridge pro alleen HTTPS doet. Ik heb de proxy ingesteld om alle HTTP requests te forwarden als HTTPS naar de bridge pro.

2. mDNS
De TV gebruikt mDNS om er achter te komen op welk IP adres de bridge bereikbaar is. Dit is in feite een soort decentrale DNS server waarbij apparaten zelf mDNS pakketjes multicasten om te laten weten hoe ze te vinden zijn. Er moet dus een mDNS pakketje gemaakt worden die hetzelfde is als de bridge uitstuurt, maar die verwijst naar het IP adres van de proxy. In het mDNS pakketje staat ook andere informatie zoals het modelnummer en de bridge ID die moeten kloppen. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik een docker container gebruikt genaamd Avahi.

3. SSDP
Het laatste puzzelstukje was SSDP. Dit is een soort plug and play protocol waarmee apparaten automatisch met elkaar kunnen verbinden. Nadat de TV het IP adres van de bridge heeft gekregen via mDNS, wil het een file gaan ophalen van de bridge. Dit is specifiek: http://<BRIDGE_IP>/description.xml. Het lijkt er op dat de bridge pro deze file niet meer host. Althans niet op deze locatie. Ik heb deze file van de oude bridge afgehaald, aangepast zodat hij klopt voor de bridge pro, en host hem nu zelf op mijn reverse proxy server. Als de TV de file nu probeert op te halen zal de reverse proxy server deze file terugsturen.

Het was een flink uitzoek werkje, maar het is uiteindelijk dus gelukt :D. Ik zal vanavond even mijn docker compose files en alle andere benodigde bestanden opschonen zodat ik ze met iedereen kan delen :9
Gaaf! Daar heeft deze tweaker zeker interesse in! :) :D _/-\o_

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04:43
mydogisgone schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:15:
[...]

Gaaf! Daar heeft deze tweaker zeker interesse in! :) :D _/-\o_
Ik heb mijn post aangepast met de configuratie bestanden en een beknopt stappenplan. Hopelijk heb je er wat aan :)

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Skix_Aces schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:23:
[...]

Ik heb mijn post aangepast met de configuratie bestanden en een beknopt stappenplan. Hopelijk heb je er wat aan :)
Echt klasse! Ik heb hier ook een synology NAS. Dus dat komt goed uit! Morgen maar eens even klaarmaken en kijken of ik dit hier ook draaiende kan krijgen :) Thanks alvast iig!

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 17:33
even klagen.... Ik heb een bridge (v2) en ik krijg het volgende niet voor elkaar (na een aantal avonden foeteren); Automatisch licht aan en uit als we op basis van wel of niet thuis zijn en op basis van lichtsterkte van de presence detector of zonsondergang met evt offset
Dus:
  • Automatisch licht aan en uit als we niet thuis zijn (hebben beide de HUE App) en op basis van lichtsterkte van de presence detector of zonsondergang met evt offset en eindtijd
  • Automatich licht aan en uit als we wel thuis zijn; gekoppeld aan de lichtsterkte en daarbij gekoppeld aan een scene (dus 's nachts gedimd, 's avonds ontspannen, etc)
Maar misschien kan dit niet binnen HUE (app, laatste versie), als ik daar "aangepaste automatisering" kies, kan ik niets met sensoren, alleen met tijden.
Ik heb ook een HA server draaien (HUE daarin opgenomen), maar het lijkt erop dat ik beter de automatiseringen daarin zou kunnen draaien. Maar klopt dat (reden om voor de hue app te gaan is om evt "failure" van de HA te omzeilen)?

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Ik zie een update van de Hue app, met daarin de release van de multi-bridge migratie!

Wie gaat er eerst? :) Ik wacht nog even af op positieve ervaringen...

[ Voor 7% gewijzigd door JPDeckers op 09-12-2025 17:47 ]

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb een probleem bij de hue pro installatie. Mijn situatie; ik had 2 gen2 bridges, de eerste heb ik via het migratie systeem gedaan, de 2e heb ik verwijderd in de hoop dat de hue pro de lampen opnieuw zou vinden, maar helaas lukt dit niet. Ook niet als ik de qr codes gebruik. De oude bridge heb ik weer aangesloten maar ook hier zijn de lampen niet meer vindbaar. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:01
Het is nu (eindelijk) mogelijk om meerdere bridges te migreren naar de Bridge Pro:
https://hueblog.com/2025/...idge-can-now-be-migrated/

Sorry... dubbelpost...

[ Voor 9% gewijzigd door iRob op 09-12-2025 20:10 ]

• Yazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 16:35
Na het koppelen en migreren van de oude naar de nieuwe Hue bridge pro lukt het niet om de twee dimmers van Ecodim te koppelen (Ecodim, DIM.07 Pro). Deze zijn niet mee gemigreerd. Na deze te hebben verwijderd lukt het niet deze opnieuw te koppelen.
Volgens handleiding twee keer de resetknop indrukken (statuslampje knippert blauw) en via de Hue app naar lampen zoeken. Helaas worden ze niet gevonden. Iemand tips?

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:30
Volgens de Ecodim handleiding Fabrieksreset: resetknop minstens 5 seconden ingedrukt houden tot de indicator rood blijft branden; daarna is hij leeg
Daarna;
Pairing‑mode: resetknop 2 keer kort indrukken; de indicator gaat blauw knipperen en blijft kort constant branden bij succesvolle koppeling.

En als lamp toevoegen niet als accessoires.

[ Voor 9% gewijzigd door OkeOkeOke op 10-12-2025 00:07 ]

• Yazoo
OkeOkeOke schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:56:
Volgens de Ecodim handleiding Fabrieksreset: resetknop minstens 5 seconden ingedrukt houden tot de indicator rood blijft branden; daarna is hij leeg
Daarna;
Pairing‑mode: resetknop 2 keer kort indrukken; de indicator gaat blauw knipperen en blijft kort constant branden bij succesvolle koppeling.

En als lamp toevoegen niet als accessoires.
Thanks. Dat was de oplossing. :)

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-01 09:49
Forza11 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:58:
Ik heb een probleem bij de hue pro installatie. Mijn situatie; ik had 2 gen2 bridges, de eerste heb ik via het migratie systeem gedaan, de 2e heb ik verwijderd in de hoop dat de hue pro de lampen opnieuw zou vinden, maar helaas lukt dit niet. Ook niet als ik de qr codes gebruik. De oude bridge heb ik weer aangesloten maar ook hier zijn de lampen niet meer vindbaar. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb je er rekening mee gehouden dat alleen in het eerste half uur nadat er spanning op de lampen is gezet deze zijn te vinden/koppelen ?

• Obitorium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-01 15:00
Al jaren groot fan van Philips Hue en zo'n beetje heel het huis hangt vol met lampen, sensoren en switches. Binnenkort wordt het een en ander weer uitgebreid en om die reden wil ik mijn huidige bridge upgrade met de Pro. Waar ik verwacht had om eenvoudig de nieuwe bridge Pro toe te kunnen voegen en alle instellingen vanuit de oude bridge over te kunnen zetten, lukt het maar niet om de Pro te installeren.

Situatie: KPN modem aangesloten aan een UniFi Switch Lite 8 en daarop zitten 3 UniFi Access Point Wifi 6 Lite die zorgen voor een draadloos netwerk. Mijn huidige bridge zit aangesloten op deze switch en ook de nieuwe Pro bridge heb ik op de switch aangesloten.

Probleem: De Pro bridge wordt gevonden via de Hue app en heeft ook een firmware update gehad. Daarna wordt de vraag gesteld of er twee witte ledjes branden en dat is ook het geval. Daarna krijg ik de melding 'No bridge found'. Ik kan enkel verder door de Hue app te sluiten en als ik de app opnieuw open kom ik in een nieuwe 'Home' die hoort bij de Pro bridge, maar waar geen verdere lampen of wat dan ook te vinden zijn (er is immers ook niets gemigreerd).

Wat kan hier het probleem zijn? Ik heb ook geprobeerd om de Pro via wifi te verbinden, maar het resultaat is hetzelfde. Ook geprobeerd om via de webbased omgeving de Bridge toe te voegen, maar deze wordt niet gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YG3zgJ573zdTzHizIPfwG2zd0bU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XUMedydnTcGQLtOhkMFBq7nM.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLdGBD2BjRTfNisMNHSHe2cIGP4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dLaGGbvJHLXbuLZmMkTUAgnN.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sDyb20_7fLTbGRhrfWq94H8-jc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/O4wsQRI7ZzKvxSrf2zQSjbTP.png?f=user_large

• Barfman
  • Laatst online: 14-01 09:59
@Obitorium Als hij al in je app staat kan je naar instellingen en alsnog migreren

[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 10-12-2025 11:41 ]

System | Racing is in my Blood

• Obitorium
Barfman schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:40:
@Obitorium Als hij al in je app staat kan je naar instellingen en alsnog migreren
Bedankt voor je reactie! Dit kan helaas niet, dat kan enkel wanneer allebei de bridges in dezelfde 'My homes' staan en dat is niet het geval. Je kan dan de bridge verplaatsen, maar dan moet je dezelfde stappen volgen en dan krijg ik opnieuw de melding 'No bridge found'.

[ Voor 4% gewijzigd door Obitorium op 10-12-2025 11:51 ]

• Barfman
  • Laatst online: 14-01 09:59
En je kan hem ook niet verplaatsen naar die andere home, dat zou ook moeten kunnen.

System | Racing is in my Blood

• JPDeckers
  • Laatst online: 16-01 17:04
JPDeckers schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:47:
Ik zie een update van de Hue app, met daarin de release van de multi-bridge migratie!
Wie gaat er eerst? :) Ik wacht nog even af op positieve ervaringen...
Took one for the team... Ouch.

Waar indertijd de eerste bridge migreren vrijwel zonder pijn ging, is bridge 2 wel anders.
Vorige keer kreeg ik overzicht van missende/niet gemigreerde FOH switches en lampen, en kon ik die 1-voor-1 migreren en werden de rules ook over gezet,

Nu kreeg ik alleen een aantal wall switches te zien die handmatig moesten, maar alle FoH switches/Ecodims/luumr spullen moeten handmatig, en je bent de advanced regels (double-down op een FoH switch) kwijt.

Ook geen overzicht van wat mist, dus ik ben op eerste verdieping en zolder nu alles aan het nalopen, opnieuw aan het koppelen etc.

De meeste lampen en zones zijn wel goed gemigreerd (90% lampen is Hue), het is alleen zo lastig aanzetten zonder schakelaars.

n=1, ik verwacht nl. dat dit normaal gesproken wel zou werken als bij de eerste migratie.
Maar in mijn geval ben ik nu wel een paar extra uurtjes zoet met alles opnieuw koppelen en instellen.

YMMV

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:56
Ik heb mijn 2de bridge vanochtend ook gemigreerd naar de bridge pro. Het is overwegend goed gegaan, maar ik had 5 devices (2 contactsensoren, 1 dimmer en 2 spots) die niet overgezet konden worden. Daarnaast waren een hoop dimmers en wall switches de verbinding kwijt, maar dat kon ik eenvoudig herstellen zonder opnieuw te hoeven pairen. Al met al toch wel even zoet geweest.

Wat wel opviel is dat ik in Home Assistant allemaal nieuwe entiteiten heb, terwijl dat bij de eerste migratie niet zo was.

• Obitorium
Barfman schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:02:
En je kan hem ook niet verplaatsen naar die andere home, dat zou ook moeten kunnen.
Nee, want de stappen die je dan moet volgen zijn gelijk met die van de installatie en dan wordt opnieuw de bridge niet gevonden.

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-01 15:41
Ik zou graag een hue setje voor achter mijn 55 inch tv willen hebben icm de hue app.

Alleen nu kan ik het hier niet vinden en kom ik er niet helemaal uit. Ik heb al wat meerdere hue producten maar vind de 55 inch gradient strip voor voor rond de 160 euro nog wel aardig aan de prijs. Heb helaas geen aanbieding gevonden.

Maar wat is het verschil tussen: https://www.philips-hue.c...rip-55-inch/8718699784751

en

https://www.philips-hue.c...rip-2-meter/8719514339965 icm https://www.philips-hue.c...0UiTCTEAQYDyABEgLX0_D_BwE

Mocht dit hetzelfde zijn dan kan ik icm 2de halve prijs kortingen het onderste voor een stuk minder krijgen ( een collega heeft dan ook interesse als ik alles 2x bestel).

En wie heeft er ervaring met omniglow achter de tv? Is dat nou de upgrade van gradient. Ik kan weinig ervaringen vinden daarvan.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Roog1317
To easy schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:34:
Ik zou graag een hue setje voor achter mijn 55 inch tv willen hebben icm de hue app.

Alleen nu kan ik het hier niet vinden en kom ik er niet helemaal uit. Ik heb al wat meerdere hue producten maar vind de 55 inch gradient strip voor voor rond de 160 euro nog wel aardig aan de prijs. Heb helaas geen aanbieding gevonden.

Maar wat is het verschil tussen: https://www.philips-hue.c...rip-55-inch/8718699784751

en

https://www.philips-hue.c...rip-2-meter/8719514339965 icm https://www.philips-hue.c...0UiTCTEAQYDyABEgLX0_D_BwE

Mocht dit hetzelfde zijn dan kan ik icm 2de halve prijs kortingen het onderste voor een stuk minder krijgen ( een collega heeft dan ook interesse als ik alles 2x bestel).

En wie heeft er ervaring met omniglow achter de tv? Is dat nou de upgrade van gradient. Ik kan weinig ervaringen vinden daarvan.

Bij de gradient lightstrip zitten bevestiging steuntjes + deze is flexibel zodat de lightstrip makkelijk kunnen plaatsen in een U vorm (zijkant en bovenkant van de tv). Met de 'gewone' lightstrip gaat je dat niet lukken.

• To easy
Roog1317 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:51:
[...]

Bij de gradient lightstrip zitten bevestiging steuntjes + deze is flexibel zodat de lightstrip makkelijk kunnen plaatsen in een U vorm (zijkant en bovenkant van de tv). Met de 'gewone' lightstrip gaat je dat niet lukken.
Ja daarom de link met de steuntjes. Die kan je namelijk los kopen. En beide zijn flexibel, want dat staat er bij op de philips website: "Hij is flexibel en tot 10 meter verlengbaar".

• Roog1317
To easy schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:37:
[...]

Ja daarom de link met de steuntjes. Die kan je namelijk los kopen. En beide zijn flexibel, want dat staat er bij op de philips website: "Hij is flexibel en tot 10 meter verlengbaar".
Ja dat klopt, maar die lightstrip is niet flexibel op een manier die handig is voor achter een tv. Het is ook niet voor niets dat er een apart product voor op de markt is. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, dit is typisch zo'n geval van zien is geloven.

• s e k
Obitorium schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:50:
Al jaren groot fan van Philips Hue en zo'n beetje heel het huis hangt vol met lampen, sensoren en switches. Binnenkort wordt het een en ander weer uitgebreid en om die reden wil ik mijn huidige bridge upgrade met de Pro. Waar ik verwacht had om eenvoudig de nieuwe bridge Pro toe te kunnen voegen en alle instellingen vanuit de oude bridge over te kunnen zetten, lukt het maar niet om de Pro te installeren.

Situatie: KPN modem aangesloten aan een UniFi Switch Lite 8 en daarop zitten 3 UniFi Access Point Wifi 6 Lite die zorgen voor een draadloos netwerk. Mijn huidige bridge zit aangesloten op deze switch en ook de nieuwe Pro bridge heb ik op de switch aangesloten.

Probleem: De Pro bridge wordt gevonden via de Hue app en heeft ook een firmware update gehad. Daarna wordt de vraag gesteld of er twee witte ledjes branden en dat is ook het geval. Daarna krijg ik de melding 'No bridge found'. Ik kan enkel verder door de Hue app te sluiten en als ik de app opnieuw open kom ik in een nieuwe 'Home' die hoort bij de Pro bridge, maar waar geen verdere lampen of wat dan ook te vinden zijn (er is immers ook niets gemigreerd).

Wat kan hier het probleem zijn? Ik heb ook geprobeerd om de Pro via wifi te verbinden, maar het resultaat is hetzelfde. Ook geprobeerd om via de webbased omgeving de Bridge toe te voegen, maar deze wordt niet gevonden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Kun je allebei koppelen aan je KPN modem ?
Ik had in een ander topic al ergens eens gelezen dat de unify switch soms problemen kan geven met een verbinding.

• To easy
Roog1317 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:20:
[...]

Ja dat klopt, maar die lightstrip is niet flexibel op een manier die handig is voor achter een tv. Het is ook niet voor niets dat er een apart product voor op de markt is. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, dit is typisch zo'n geval van zien is geloven.
Ik geloof je haha. Ik kon het gewoon niet goed online vinden. Het was anders ook te makkelijk geweest denk ik haha. Dan zouden ze dat setje beugels wel apart kopen voor als ze kapot zijn oid.

Thanks voor je reacties!

• Yazoo
Na migratie naar de nieuwe Hue bridge Pro doet één philips hue gu10 white and color het niet meer :-(

Gisteren de migratie uitgevoerd. Na migratie waren twee dimmers van Ecodim niet overgezet en één hue wall switch. Deze succevol opnieuw kunnen koppelen. Echter één philips hue gu10 white and color lijkt het niet overleeft te hebben.

Tijdens de migratie gingen alle aangesloten Hue lampen fel branden. De gu10 ook.
Is de Gu10 op een of andere manier te resetten? Of misschien toch defect?
Opnieuw koppelen via 6 cijferige code of qr code lukt niet. Lamp gaat niet branden.

• LEHE
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12-01 21:49
@Yazoo
Met een Hue switch dimmer de toetsen ON en Hue of 1 en 0 gedurende 10 seconden gelijk indrukken en bij de betreffende lamp houden, hierop gaat de lamp reageren met een aan-uit reactie ten teken van de fabrieks reset, anders helaas.

• Yazoo
LEHE schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:28:
@Yazoo
Met een Hue switch dimmer de toetsen ON en Hue of 1 en 0 gedurende 10 seconden gelijk indrukken en bij de betreffende lamp houden, hierop gaat de lamp reageren met een aan-uit reactie ten teken van de fabrieks reset, anders helaas.
Bij deze reset moet de lamp wel gaan branden volgens mij. Dat doet ie nu net niet

• Roog1317
Yazoo schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:12:
Na migratie naar de nieuwe Hue bridge Pro doet één philips hue gu10 white and color het niet meer :-(

Gisteren de migratie uitgevoerd. Na migratie waren twee dimmers van Ecodim niet overgezet en één hue wall switch. Deze succevol opnieuw kunnen koppelen. Echter één philips hue gu10 white and color lijkt het niet overleeft te hebben.

Tijdens de migratie gingen alle aangesloten Hue lampen fel branden. De gu10 ook.
Is de Gu10 op een of andere manier te resetten? Of misschien toch defect?
Opnieuw koppelen via 6 cijferige code of qr code lukt niet. Lamp gaat niet branden.
Had ik ook. Lampje even uit de fitting draaien, lamp toevoegen in de hue app, qr code scannen en daarna terugdraaien in de fitting.

• Yazoo
Roog1317 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 22:05:
[...]

Had ik ook. Lampje even uit de fitting draaien, lamp toevoegen in de hue app, qr code scannen en daarna terugdraaien in de fitting.
Na QR code scannen wordt deze herkend als 'Hue Color spot'. Daarna teruggedraaid in de fitting. Lamp blijft uit. Hue App is aan het zoeken en probeert verbinding te maken. Na een tijdje melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:20
Na alle berichten hier gelezen te hebben laat ik de migratie van mn andere bridge maar even voor wat het is. In de keuken veel spotjes die ik opnieuw zal moeten koppelen en waar ik lastig bij kom. Heeft voor mij bovendien niet echt een evident voordeel om de bridge ertussenuit te halen.

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:33
Dec 8, 2025

Bridge v2 Software version 1974142030

This version includes changes to support migration of multiple bridges to a Hue Bridge Pro; full functionality will be available in upcoming app releases, so stay tuned!
We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge v2 work even better. 
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

Voor elke oplossing is er een probleem!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-01 18:50
Ik zal hem inderdaad gisteren gehad hebben. Het bekende effect van een update ‘s nachts: de automatisering doet het soms niet. Buitenlampen waren ‘s ochtends uit.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De nieuwste softwareupgrade heb ik meteen geïnstalleerd en alles leek goed, maar vanochtend bleek het licht in de gang nog aan te zijn en in een andere kamer werkte de afstandsbediening niet meer.

De afstandsbediening (model RWL021) heb ik opnieuw moeten koppelen, omdat hij geen verbinding meer kreeg. Uiteindelijk toch wel een goede ervaring, want opnieuw koppelen kon met een speciale knop in de app.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Obitorium
s e k schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:46:
[...]

Kun je allebei koppelen aan je KPN modem ?
Ik had in een ander topic al ergens eens gelezen dat de unify switch soms problemen kan geven met een verbinding.
Uiteindelijk ben ik erachter wat het probleem was: Mijn (zakelijke) mobiel heeft een VPN actief en die zorgde ervoor dat de koppeling niet gemaakt kon worden. Dit uitgeschakeld en kon zonder probleem de nieuwe bridge toevoegen.

• timbe
  • Laatst online: 16-01 14:18
Hallo,

Ik heb iets raars, om wat buiten verlichting voor de kerst te schakelen heb ik een Inner outdoor plug gekocht.
Het werkt helemaal top hoor incombi met Hue en Alexa.
Alleen hebben we een soort rendier met een lichtslang welke bij uit heel zwak blijft branden.
Als ik de Inner outdoor plug omdraai gaat hij wel volledig uit.
Alleen dan zit het klepje van de plug beneden, en geen idee of dat kwaad kan met regen?
Iemand een idee hoe dit kan?

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01 15:54
Je kunt het stopcontact even open schroeven en de fase en de nul omwisselen. (Wel zorgen dat er geen spanning op het stopcontact staat en als je niet weet hoe dat moet er vanaf blijven en iemand vragen die dat wel weet)

• timbe
  • Laatst online: 16-01 14:18
FrankRicard schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:11:
Je kunt het stopcontact even open schroeven en de fase en de nul omwisselen. (Wel zorgen dat er geen spanning op het stopcontact staat en als je niet weet hoe dat moet er vanaf blijven en iemand vragen die dat wel weet)
Bedankt,

Zat er ook al te denken, alleen had er geen zin in ;)
Maar zal morgen de draden even omwisselen.

Maar toch snap ik niet goed hoe het kan.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-01 11:39
timbe schreef op woensdag 17 december 2025 @ 22:36:
[...]

Bedankt,

Zat er ook al te denken, alleen had er geen zin in ;)
Maar zal morgen de draden even omwisselen.

Maar toch snap ik niet goed hoe het kan.
Lekstroom. Is normaal.
Die schakelaars zijn enkelpolig en schakelen dus maar 1 draad af. Als dat toevallig de nul draad is in plaats van de fase dan krijg je dit effect. LEDjes hebben zo weinig stroom nodig dat het opvalt. Bij gloeilampjes valt het niet op.

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 15:10
Rebel-Rebel schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:34:
Ik kan mijn HUE bridge niet toevoegen aan Homekit, ik krijg dan de error:
Apple Home sync error
The operation couldn't be completed.
(HFErrorDomain error 6.)
Dit is alweer even geleden, maar heb je hier een oplossing voor gevonden?
Ik heb mijn twee standaard Hue bridges vervangen door een bridge pro, en wil nu de nieuwe bridge weer aan HomeKit koppelen. Ik krijg dezelfde melding. :-(

• Quasi88
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 18:42
Hallo medetweakers, kunnen jullie mij misschien helpen. Ik heb een hue videodeurbel geinstalleerd maar ik krijg met geen mogelijkheid een melding op mijn mobiel wanneer er iemand aanbelt.
Alles werkt volgens mij naar behoren maar krijg dus geen melding binnen.

Groet Ron

• remmuz
Prutsky schreef op zondag 21 december 2025 @ 11:00:
[...]

Dit is alweer even geleden, maar heb je hier een oplossing voor gevonden?
Ik heb mijn twee standaard Hue bridges vervangen door een bridge pro, en wil nu de nieuwe bridge weer aan HomeKit koppelen. Ik krijg dezelfde melding. :-(
Heb je toevallig iets aan je netwerk veranderd in de tussentijd?
Ik ben overgestapt naar Delta en hun Nokia modem/router ondersteunt geen mDNS.
Als de Hue bridge al in Homekit zit is dat geen probleem maar als je een nieuwe bridge wil toevoegen aan Homekit dan lukt dat niet.
Met behulp van deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84140374
Is het uiteindelijk gelukt om in Docker een simpel mDNS servertje te bouwen en toen lukte de koppeling met Homekit meteen

[ Voor 14% gewijzigd door remmuz op 21-12-2025 13:29 ]

• Prutsky
  • Laatst online: 15-01 15:10
remmuz schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:26:
[...]

Heb je toevallig iets aan je netwerk veranderd in de tussentijd?
Ik ben overgestapt naar Delta en hun Nokia modem/router ondersteunt geen mDNS.
Als de Hue bridge al in Homekit zit is dat geen probleem maar als je een nieuwe bridge wil toevoegen aan Homekit dan lukt dat niet.
Met behulp van deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84140374
Is het uiteindelijk gelukt om in Docker een simpel mDNS servertje te bouwen en toen lukte de koppeling met Homekit meteen
Om netwerkproblemen op te lossen 8)7 heb ik met Box12 modem van KPN vervangen door een FritzBox 5590. Het zou mooi zijn als ik daar dingen op de juiste manier in kan configureren, maar heb nog niet kunnen vinden hoe...

Edit:
Als ik de beschreven post zo lees, gaat me dit wat ver om het werkend te krijgen, naast dat ik het niet geheel begrijp.
Ik zit er aan te denken om den Box12 modem er weer even tussen te zetten om HomeKit te activeren en vervolgens de FritzBox weer terg te zetten. Ook gedoe, maar als ik bovenstaande goed begrijp, zou dit ook zo maar eens een oplossing kunnen zijn...

Update:
Dit laaste heeft ook gewerkt. Nadat ik eerst de Box12 als modem gekoppeld had en de Fritz verwijderd. Accesspoint uit/aan en AppleTV uit/aan kon ik de bridge Pro wel koppen. Daarna de Fritz weer teruggeplaatst en alles bleef gelukkig werken.

[ Voor 27% gewijzigd door Prutsky op 21-12-2025 20:12 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21
Vraagje. 3 GU-10’s nodig voor in de keuken. Heb al een aantal white ambiance’s in huis. Maar zou ik nu niet beter de (goedkopere) Hue Essentials kunnen kopen? Dan heb je ook de optie voor kleur?

Zijn er nog nadelen? Of redenen waarom de oude ambiance toch beter zijn? Hue icm HomeKit.

Haters everywhere but I don’t really care

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:03
Hier ook een vraagje, rondzoeken op internet & AI levert helaas niets op. Ik had nog een oude motion sensor liggen, zojuist koppeld aan een kamer met wat lampen. Beweging detecteren doet ie prima, maar nu wil ik ook dat de lampen na x minuten uitgaan.

Met geen mogelijkheid zie ik die optie in de app terug. Niet onder room settings, device (sensor) settings of automations. Volgens 't internet lijkt het welk te kunnen en de lampen gaan ook na enige tijd uit, ik wil alleen zorgen dat ik daar controle over heb. Wil ik nu iets dat niet ondersteunt wordt? Het is de SML003 op firmware 2.77.35.

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:26
Spherix schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:08:
Hier ook een vraagje, rondzoeken op internet & AI levert helaas niets op. Ik had nog een oude motion sensor liggen, zojuist koppeld aan een kamer met wat lampen. Beweging detecteren doet ie prima, maar nu wil ik ook dat de lampen na x minuten uitgaan.

Met geen mogelijkheid zie ik die optie in de app terug. Niet onder room settings, device (sensor) settings of automations. Volgens 't internet lijkt het welk te kunnen en de lampen gaan ook na enige tijd uit, ik wil alleen zorgen dat ik daar controle over heb. Wil ik nu iets dat niet ondersteunt wordt? Het is de SML003 op firmware 2.77.35.
Settings van de sensor zelf. Tijdsperiode toevoegen. Actie is bijvoorbeeld lampen met bepaalde kleurstelling, intensiteit aan. Daar onder staat 'Na' kun je een tijd opgeven en wat de actie moet zijn. Default is uit.

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:03
erikjong schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:20:
[...]

Settings van de sensor zelf. Tijdsperiode toevoegen. Actie is bijvoorbeeld lampen met bepaalde kleurstelling, intensiteit aan. Daar onder staat 'Na' kun je een tijd opgeven en wat de actie moet zijn. Default is uit.
Ahh, het zit dus verstopt onder de tijdsperiode zelf ipv een overkoepelende setting. Thanks, gevonden!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Poumelie schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:27:

Ik heb een aantal vraagstukken:

1. Verlichting in de slaapkamer
De slaapkamer bestaat volledig uit Hue lampen. In de slaapkamer heb ik drie plekken waar ik uiteindelijk Jung AS500 afdekramen op wil kunnen plaatsen om het uiterlijk in het huis hetzelfde te houden. Twee daarvan zijn niet aangesloten op stroom, gewoon ruimte gemaakt voor zo'n inbouwdoos. Ik heb vier verschillende sets lampen die ik wil kunnen bedienen. Vooral voor de twee posities zonder stroom (waar ik wél de Jung AS500 afdekramen wil gebruiken) weet ik niet welke oplossing het beste is. Belangrijk is dat dit materiaal 'stil' is en niet een heel hard klikgeluid maakt zoals sommige kant en klaar oplossingen hebben (zoals deze die ik beneden heb). Het is immers een slaapkamer.

2. Badkamerverlichting
In de badkamer heb ik dimbare “domme” spotjes, maar momenteel kan ik ze niet dimmen. Op de dubbele schakelaar (ook Jung AS500 afdekraam) zit momenteel zowel de spotjes als ook ook het licht van de spiegel aangesloten; idealiter wil ik met deze dubbele schakelaar (of een andere oplossing) de spots kunnen dimmen én de spiegel aan/uit kunnen zetten. Ik vraag me af of hier een slimme oplossing mogelijk is.

3. Woonkamer
Beneden gebruik ik Friends of Hue-schakelaars, en eerlijk gezegd vind ik ze niet prettig: de kinetische klik is erg hard én de lampen reageren regelmatig niet. Ik zou liever iets achter de originele Jung AS500-afdekramen plaatsen, zodat het er strak uitziet én fijn bedient.
Ik heb nu meerdere scènes per lichtknop (er zitten drie dubbele afdekramen naast elkaar), maar uiteindelijk wil ik verschillende groepen lampen kunnen aan/uitzetten en dimmen. Omdat ik gek word van die harde klik, wil ik ze eigenlijk vervangen door iets anders. Meerdere mogelijkheden per lichtknop is fijn, omdat er in total erg veel lampen zijn beneden die los aan te sturen moeten zijn.

Nu met dit Black Friday weekend zou ik graag eens doorpakken, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
- Ecodim voor de badkamer misschien? Is wel prijzig maar lees goede verhalen?
- Wat is een goede oplossing voor de slaapkamer waar geen stroom zit maar wel ruimte is gemaakt om Jung AS500 afdekramen te monteren?
- Wat werkt betrouwbaar én is niet absurd duur? Het hoeft niet allemaal hetzelfde te zijn.. maar ideaal gezien plaats ik wel overal mijn bestaande afdekramen overheen

Alle advies is heel erg welkom!
Ik weet niet of hier al antwoord is gekomen maar vanuit mijn optiek:
1. Slaapkamer: Hue wall switch doen, maken geen geluid, al je hem op een pulsdrukker aansluit kun je zelfs dimmen.
2. Badkamer: advies: ecodim, werken prima. Zie ze nu zelfs met Hue Pro in Homekit terug.
3. Woonkamer: evt. ook Hue wall switch doen.
Ik heb hue wall switch ook al een paar jaren in gebruik en nog nooit de batterij vervangen. Dit is dus geen jaarlijks klusje (moest laatst wel eentje uitbouwen in verband met migratie naar Hue Bridge Pro helaas.... )

(Waar ik eigenlijk in dit topic voor keek was of er meer mensen waren met de ervaring dat de Hue Bridge Pro erg unresponsive is geweest (delay van meerdere sec voordat er iets reageert), maar nu met een reboot (ik heb gelukkig de Hue Bridge Pro op POE zitten) is het probleem opgelost).

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:00
Ik heb een tijdje geleden door Arend Groosman een mooie lamp voor boven mijn aanrecht laten maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5njj8kKrj3ln3XhOcCzHD0iZenE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRjKOveyBilzd0h0RVVHFfkt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben er superblij mee, vooral het feit dat ik losse lightstrips (boven en onder) heb is erg fijn. Ik loop echter tegen één probleem aan: het lijkt alsof de Hue bridge niet altijd "onthoudt" wat de huidige kleur van de strips is en zich vergist. Als ik vervolgens vanuit HomeKit een scene instel, dan past ie wel brightness aan maar laat hij de kleur voor wat hij is. In de Hue app zie ik nu ook dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/up30O4KhQPXfSuT9cUu89abhGMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AY4pqSfA03A5fb8atLlrq2c6.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl in werkelijkheid de kleuren toch echt hetzelfde zijn. Als ik met de wall-switch (Friends of Hue) de lamp uit en aanzet geeft de Hue app wél de goede kleuren aan. Er gaat dus ergens iets niet helemaal lekker.

Het gaat hier om een
Miboxer / Milight Zigbee controller in combinatie met een Luksus PRO LUMEN RGBCCT LED strip.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? En belangrijker: hoe ik het oplos?

omniscale.nl

• _Richie_
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:19:
Ik heb een tijdje geleden door Arend Groosman een mooie lamp voor boven mijn aanrecht laten maken:

[Afbeelding]

Ik ben er superblij mee, vooral het feit dat ik losse lightstrips (boven en onder) heb is erg fijn. Ik loop echter tegen één probleem aan: het lijkt alsof de Hue bridge niet altijd "onthoudt" wat de huidige kleur van de strips is en zich vergist. Als ik vervolgens vanuit HomeKit een scene instel, dan past ie wel brightness aan maar laat hij de kleur voor wat hij is. In de Hue app zie ik nu ook dit:

[Afbeelding]

Terwijl in werkelijkheid de kleuren toch echt hetzelfde zijn. Als ik met de wall-switch (Friends of Hue) de lamp uit en aanzet geeft de Hue app wél de goede kleuren aan. Er gaat dus ergens iets niet helemaal lekker.

Het gaat hier om een
Miboxer / Milight Zigbee controller in combinatie met een Luksus PRO LUMEN RGBCCT LED strip.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? En belangrijker: hoe ik het oplos?
Ik zie dat het een bekend probleem is.
Op LED-gigant staat
Onjuiste kleurweergave en andere bekende bugs
Sommige gebruikers ervaren een afwijkende kleurweergave vanuit de Hue-app. Dit is een bekende softwarebug waarvoor Philips regelmatig updates uitbrengt. Controleer daarnaast of uw ledstrip correct is aangesloten op de juiste poorten van de controller om hardwareproblemen uit te sluiten. Voor advies en productkeuze rondom Philips Hue en andere slimme verlichting bent u bij LED-Gigant aan het juiste adres.

Misschien dat opnieuw toevoegen aan de Hue app zou kunnen helpen. PS: prachtige lamp

[ Voor 61% gewijzigd door _Richie_ op 24-12-2025 12:22 ]

• posttoast
_Richie_ schreef op woensdag 24 december 2025 @ 12:21:
[...]

Ik zie dat het een bekend probleem is.
Op LED-gigant staat
Onjuiste kleurweergave en andere bekende bugs
Sommige gebruikers ervaren een afwijkende kleurweergave vanuit de Hue-app. Dit is een bekende softwarebug waarvoor Philips regelmatig updates uitbrengt. Controleer daarnaast of uw ledstrip correct is aangesloten op de juiste poorten van de controller om hardwareproblemen uit te sluiten. Voor advies en productkeuze rondom Philips Hue en andere slimme verlichting bent u bij LED-Gigant aan het juiste adres.

Misschien dat opnieuw toevoegen aan de Hue app zou kunnen helpen. PS: prachtige lamp
Dank voor het meedenken! Waar vind jij die issues die je hier noemt? Ik kijk misschien scheel, maar ik zie ze niet staan op de productpagina?

omniscale.nl

• _Richie_
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 24 december 2025 @ 20:06:
[...]

Dank voor het meedenken! Waar vind jij die issues die je hier noemt? Ik kijk misschien scheel, maar ik zie ze niet staan op de productpagina?
https://www.led-gigant.nl...-hue-bridge-aan-een-zigb/

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:21
Ik heb gezocht maar geen bevestigend antwoord kunnen vinden.

Ik wil een Hue tap dial gebruiken op de hue hub, het liefst zonder home assistant.
Daarbij wil ik de knoppen gebruiken voor aan/uit/dimmen

Bijvoorbeeld
Knop links boven,
Short, press aan
Hold, dim feller

Knop rechts boven
Short press, uit
Hold, dim minder fel

Kan dit met de hue app of all4hue/hue essentials?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01 18:27
joostnl schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:40:
Ik heb gezocht maar geen bevestigend antwoord kunnen vinden.

Ik wil een Hue tap dial gebruiken op de hue hub, het liefst zonder home assistant.
Daarbij wil ik de knoppen gebruiken voor aan/uit/dimmen

Bijvoorbeeld
Knop links boven,
Short, press aan
Hold, dim feller

Knop rechts boven
Short press, uit
Hold, dim minder fel

Kan dit met de hue app of all4hue/hue essentials?
Dimmen kan niet (voor zover ik weet) met de knoppen, daarvoor heb je de ring. Knoppen hebben wel 'dual action' funtionalitiet: 'Press' en 'press and hold'.

• joostnl
Domino schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:27:
[...]

Dimmen kan niet (voor zover ik weet) met de knoppen, daarvoor heb je de ring. Knoppen hebben wel 'dual action' funtionalitiet: 'Press' en 'press and hold'.
Jammer, ik had gehoopt dat je met press and hold een room kon dimmen.

Ik heb nu een zesvoudige Zigbee knop aqara opple waarmee ik 3 rooms aanstuur. Ik wil eigenlijk het liefst binnen het hue eco systeem blijven.
Wellicht kan ik de dim functie dan alleen via home assistant doen....

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

joostnl schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:32:
[...]

Ik heb nu een zesvoudige Zigbee knop aqara opple waarmee ik 3 rooms aanstuur. Ik wil eigenlijk het liefst binnen het hue eco systeem blijven.
Als Friends of Hue ook mag: ik gebruik hier een Niko-schakelaar voor.
https://www.elektramat.nl...iaal/niko/friends-of-hue/

Nomen nescio

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01 18:27
joostnl schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:32:
[...]

Is het idee om via die tap dial drie kamers/zones te bedienen? Een enkele kamer/zone kan met de hue dimmer. Of zoals @Bra-Jo voorstelt een ‘friends of hue’ schakelaar, alhoewel ik die ook niet ken in een zesvoudige schakelaar. Al die kinetische schakelaars zijn max 4 knoppen voor zover ik weet.

Die opple schakelaars zijn best fijn, totdat je de batterij moet vervangen. En, inderdaad, een extra systeem naast hue.

Dit is iig de optie van een tap dail in hue:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfbTYvpZdxBQKkRpHqmqE7qw-vg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mYhzXdH9GUlkPgiYEX2VJZhd.png?f=fotoalbum_large

Met onder ‘press and hold’:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uvc-BPY4xTa7D7qDR1m3qF4Y_Fc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5HgOLvbXdFeZXhJbBK2eP4yV.png?f=fotoalbum_large

• joostnl
Domino schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:34:
[...]

Is het idee om via die tap dial drie kamers/zones te bedienen? Een enkele kamer/zone kan met de hue dimmer. Of zoals @Bra-Jo voorstelt een ‘friends of hue’ schakelaar, alhoewel ik die ook niet ken in een zesvoudige schakelaar. Al die kinetische schakelaars zijn max 4 knoppen voor zover ik weet.

Die opple schakelaars zijn best fijn, totdat je de batterij moet vervangen. En, inderdaad, een extra systeem naast hue.

Dit is iig de optie van een tap dail in hue:

[Afbeelding]

Met onder ‘press and hold’:

[Afbeelding]
Super bedankt voor de moeite! Door de opple op de zigbee coördinator te leggen doet hij het weer! De batterijen van de opple gaan al 5 jaar mee, 2032 batterij en gemakkelijk te vervangen. Ik kijk het even aan anders ga ik voor een NIKO voor 2 rooms, de derde hef ik dan maar op.

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:01
Heeft iemand een Resonate-buitenlamp niet direct op de wand hangen?

Ik heb er twee ‘over’ maar wil nog iets in mijn overkapping hebben. Zou het een leuk effect geven als ik de Resonate bovenin hang, ongeveer een halve meter van de achtergevel van mijn woning?

• posttoast
Dank!

Ik denk dat er dan niets anders opzit dan afwachten tot het gefixed wordt. De lamp opnieuw koppelen aan mijn bridge vind ik een beetje "eng", omdat ik niet weet of ik op een fysiek knopje moet drukken om de controller in pair-modus te zetten.

omniscale.nl

• s e k
posttoast schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:58:
[...]

Dank!

Ik denk dat er dan niets anders opzit dan afwachten tot het gefixed wordt. De lamp opnieuw koppelen aan mijn bridge vind ik een beetje "eng", omdat ik niet weet of ik op een fysiek knopje moet drukken om de controller in pair-modus te zetten.
Ik heb ook een niet-hue controller voor een lichtstrip en zie hetzelfde effect.
In de app geeft ie een andere kleur weergave dan de strip daadwerkelijk is.

Vanuit de app lijken scene wisselingen wel goed te gaan, maar vanuit een (hue) schakelaar lijkt de app de kleur weergave niet (altijd ?) mee aan te passen.

Het blijft een risicootje wanneer je niet-hue contollers gebruikt.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14
Ondertussen ruim een maand tevreden gebruiker van een Hue deurbel met chime. Ik zou hem zeker aanraden voor (startende) gebruikers van een videodeurbel. Het beeld is scherp en duidelijk. Alle meldingen gaan via de Hue app. Ik heb 1 maand onbeperkt gebruik kunnen maken van opnames. Na de eerste gratis maand heb ik geen betaald abo genomen en zit dus niet vast aan maandelijkse kosten. Wel heb ik nog steeds alle functionaliteiten en worden alle opnames 24 uur gratis bewaard. Genoeg tijd om ze dus op te slaan op je telefoon/laptop. Ik zou hem alleen om die reden al aanraden.

• remmuz
laredo schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:35:
Ondertussen ruim een maand tevreden gebruiker van een Hue deurbel met chime. Ik zou hem zeker aanraden voor (startende) gebruikers van een videodeurbel. Het beeld is scherp en duidelijk. Alle meldingen gaan via de Hue app. Ik heb 1 maand onbeperkt gebruik kunnen maken van opnames. Na de eerste gratis maand heb ik geen betaald abo genomen en zit dus niet vast aan maandelijkse kosten. Wel heb ik nog steeds alle functionaliteiten en worden alle opnames 24 uur gratis bewaard. Genoeg tijd om ze dus op te slaan op je telefoon/laptop. Ik zou hem alleen om die reden al aanraden.
Maar heb je hem ook vergeleken met andere merken? De buren hebben een Hue deurbel maar ik vind het beeld van mijn Aqara G410 iets beter. Vooral als het donker is. Ik gebruik Apple Homekit en kan daar 'gratis' opnemen, 24x7.
Het is een kwestie van smaak misschien, maar ik hou de Hue app liever voor lampen. Deurbel vind ik dan een vreemde eend in de bijt in die app.
Is de Hue deurbel niet met de Homekit te koppelen? Dat zou ik vreemd vinden aangezien verder alles (lampen, schakelaars, sensoren) wel in Homekit te gebruiken zijn. Ik zou het een onoverkomelijk minpunt vinden.

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-01 12:23
Hier vandaag ook aan de slag gegaan met de migratie naar de Hue Bridge Pro. Alle 57 lampen en 8 accessoires zijn succesvol overgegaan. Het enige wat fout ging was de Tap Dial welke ik moest verwijderen en opnieuw koppelen aan de keuken. De carport verlichting gemonteerd en gelijk gekoppeld erg blij mee! :)

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• Rvbentum
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-01 11:36
Hallo,

Ik zoek een oplossing voor een stuk flux strip van 2,5 meter. Dit is afgeknipt van een langer stuk. Beetje zonde om weg te gooien maar ik kan nergens een losse voeding+controller vinden van hue zelf. Iemand tips?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Rvbentum schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:19:
Hallo,

Ik zoek een oplossing voor een stuk flux strip van 2,5 meter. Dit is afgeknipt van een langer stuk. Beetje zonde om weg te gooien maar ik kan nergens een losse voeding+controller vinden van hue zelf. Iemand tips?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPaQwkD7Jn9ryXIQykQ0IvZLzkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sF0xwREVCZYkEOhk2UOxJaKI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylNFKaC8gcA9REdp_qXQ5vNR0tM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXkJWZzJMTgRRFlVOloMVUrZ.jpg?f=fotoalbum_large

Bedoel je deze? Net toevallig bij het opruimen tegengekomen. Stuur me een DM als je ze wil hebben.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Rvbentum
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-01 11:36
SirLenncelot schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:01:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedoel je deze? Net toevallig bij het opruimen tegengekomen. Stuur me een DM als je ze wil hebben.
Thanks voor je bericht, sorry voor mijn late antwoord! ik mis dan alleen nog de aansluiting van ledstrip naar controller, heb je die toevallig ook?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Rvbentum schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:57:
[...]

Thanks voor je bericht, sorry voor mijn late antwoord! ik mis dan alleen nog de aansluiting van ledstrip naar controller, heb je die toevallig ook?
Nee die heb ik helaas niet. Die zal met de oude strips mee de vuilnisbak in verdwenen zijn ben ik bang.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:10
Sinds gisteren merk ik op dat de camera maar 10 seconden opneemt en eigenlijk net te laat begint met opnemen waardoor je de gezicht vaak niet eens ziet. Meer die hier last van hebben? Ik heb trouwens secure basic abonnement.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mijn zoekskills laten me in de steek dus ik moet het toch vragen, is er nog een alternatieve manier om de aloude color loop te doen zonder dat 'prism' effect?

Blijkbaar is de gen2 W&C Ambiance (LCT007) volgens Signify ineens te oud om effecten te doen. Dit was eerder nooit een probleem maar ergens tijdens één van de updates is dat blijkbaar besloten. Lampen die ik normaal met color loop kon laten veranderen van kleur mogen dus nu niet meer mee doen in een scène die langzaam steeds van kleur verandert.

Nu kan ik wel iets in mijn home assistant gaan knutselen maar ergens vind ik het wel hinderlijk dat een werkende functionaliteit gewoon onmogelijk gemaakt wordt. Of mis ik ergens nog een andere mogelijkheid hiertoe waardoor het wel met Hue zelf kan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• s e k
Gonadan schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:34:
Mijn zoekskills laten me in de steek dus ik moet het toch vragen, is er nog een alternatieve manier om de aloude color loop te doen zonder dat 'prism' effect?

Blijkbaar is de gen2 W&C Ambiance (LCT007) volgens Signify ineens te oud om effecten te doen. Dit was eerder nooit een probleem maar ergens tijdens één van de updates is dat blijkbaar besloten. Lampen die ik normaal met color loop kon laten veranderen van kleur mogen dus nu niet meer mee doen in een scène die langzaam steeds van kleur verandert.

Nu kan ik wel iets in mijn home assistant gaan knutselen maar ergens vind ik het wel hinderlijk dat een werkende functionaliteit gewoon onmogelijk gemaakt wordt. Of mis ik ergens nog een andere mogelijkheid hiertoe waardoor het wel met Hue zelf kan?
Misschien dat het met IConnectHue gewoon nog kan ?

• viper28nl
  • Laatst online: 10-01 21:59

viper28nl

Homey user

Hoi,

Ik heb pas de 8k sync box aangeschaft en aangesloten zoals op het volgende schema. Dit was voor mij de snelste optie omdat ik alles al op mijn receiver aangesloten had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcMXLqLp2yXSpfL3N4iRRsUMmCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O5myGOZHYPAbCJm8a9gySXaZ.webp?f=fotoalbum_large

Als ik muziek stream dan stream ik die altijd via Spotify naar de receiver. Nu wil ik graag de muziek functie gebruiken van de sync box, alleen werkt dat niet. De receiver is een Denon avr x1700h.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de muziek sync functie wel werkt?

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:35
viper28nl schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:54:
Hoi,

Ik heb pas de 8k sync box aangeschaft en aangesloten zoals op het volgende schema. Dit was voor mij de snelste optie omdat ik alles al op mijn receiver aangesloten had.

[Afbeelding]

Als ik muziek stream dan stream ik die altijd via Spotify naar de receiver. Nu wil ik graag de muziek functie gebruiken van de sync box, alleen werkt dat niet. De receiver is een Denon avr x1700h.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de muziek sync functie wel werkt?
Als je muziek afspeelt via je receiver gaat er niets via HDMI naar de syncbox. Dat is een voorwaarde om dit wel te laten werken.

Je zou kunnen streamen via een aangesloten apparaat zoals een Apple TV. Dan gaat er wel signaal naar de syncbox.

• viper28nl
  • Laatst online: 10-01 21:59

viper28nl

Homey user

Tnx voor je antwoord, maar als ik bv stream naar de kpn tvbox en de Hue app op music mode zet werkt het ook niet. Maar de tvbox werkt wel met normale tv.

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-01 23:34
Hoi,
Ik heb een vraag. Ik wil onze oprit opnieuw laten leggen en als verlichting ledstrip in een Uvorm leggen (vastklemmen tussen de tegels zodat er niet overheen gelopen.gereden wordt)). Hierbij denk ik aan de Hue neon lightstrip. Die is max 10 meter dus dan wordt het 1 van 5 meter en 1 van 10 meter.
Echter ie van 10 meter moet dan 1 keer een hoek van 90 graden nemen. Is dat uberhapt mogelijk? Nadeel is deze is niet in te korten.
Ik ben ook al wat aan het rondvragen maar veelal met solderen en sommige verwijzen direct naar Hue.

• Sumtinwon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13-01 00:28
Deze laatste dagen opgemerkt dat de Hue security camera bij vriesstemperaturen het kan laten afweten.

Opgelost bij ontdooing resset-procedure.

#HashtagJustForYourInformation.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Sumtinwon schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:14:
Deze laatste dagen opgemerkt dat de Hue security camera bij vriesstemperaturen het kan laten afweten.

Opgelost bij ontdooing resset-procedure.

#HashtagJustForYourInformation.
Ik heb hier al een jaartje een Hue floodlight met camera boven de oprit hangen. Ik woon in het buitenland met wat koudere en langere winters, en ik moet zeggen dat ik nog geen problemen heb gehad, zelfs met -25C. Zou er misschien even op letten mocht het nog eens voorkomen. Misschien dat er ook gewoon iets mis is met de camera. Volgens mij zouden de camera's doorgaans tot -20C moeten werken volgens de specs.

• tzeunis
  • Laatst online: 14-01 21:46
Hi tweakers,

kunnen jullie mij helpen? Wij hebben een "domme" hanglamp besteld waar geen HUE lampen in passen. Wel LED en dimbaar. Nu zou ik een zigbee dimmer willen gebruiken om de lamp te dimmen en deze bedienen via een FOH schakelaar.
De dimmodule zal in een doos worden ingebouwd achter een buffetkast, dus ik kan daar niet bij. Dat nu ook zo en ik heb de zwarte en bruin draad simpel doorgelust en bedien nu alles met een FOH schakelaar of app. Alleen zwart en bruine draad aanwezig.

Dus mijn vraag: is er een zigbee dimmer module die met Hue werkt, die ik continue van stroom kan voorzien en bedienen met app en FOH schakelaar?

[ Voor 3% gewijzigd door tzeunis op 12-01-2026 16:16 ]

| Losing my religion |

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55
tzeunis schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:03:
Dus mijn vraag: is er een zigbee dimmer module die met Hue werkt, die ik continue van stroom kan voorzien en bedienen met app en FOH schakelaar?
Heb je al bij de opties op een website als RobbShop (ik heb geen aandelen) gekeken? Ik heb een Zigbee compatible dimmer die in plaats van een gewone dimmer gemonteerd zit. Maar jij wil blijkbaar een dimmer wegwerken op een plek waar je geen schakelaar hebt, klopt dat?

• tzeunis
  • Laatst online: 14-01 21:46
Archer_VC10 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:13:
[...]

Heb je al bij de opties op een website als RobbShop (ik heb geen aandelen) gekeken? Ik heb een Zigbee compatible dimmer die in plaats van een gewone dimmer gemonteerd zit. Maar jij wil blijkbaar een dimmer wegwerken op een plek waar je geen schakelaar hebt, klopt dat?
Correct; en ik heb geen blauwe draad. Alleen bruin en zwart.

| Losing my religion |

• Archer_VC10
  • Laatst online: 22:55
@tzeunis Ik weet niet of deze link de opties overneemt die ik heb gekozen, maar hier heb je alle Zigbee en Hue compatible dimmers die zonder blauwe draad werken: https://www.robbshop.nl/s...slimme-dimmers/zigbee#twn|?tn_fk_ae-functies=Werkt%20zonder%20blauwe%20draad&tn_fk_werkt-met=Philips%20Hue
Ik zou hier even in zoeken en met de filters spelen, moet wel wat tussen zitten.

Edit: je moet zelf even de opties die ik noemde (Hue compatible en geen blauwe draad) selecteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Archer_VC10 op 12-01-2026 16:21 ]

• Brumax
  • Niet online
tzeunis schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:03:
Hi tweakers,

kunnen jullie mij helpen? Wij hebben een "domme" hanglamp besteld waar geen HUE lampen in passen. Wel LED en dimbaar. Nu zou ik een zigbee dimmer willen gebruiken om de lamp te dimmen en deze bedienen via een FOH schakelaar.
De dimmodule zal in een doos worden ingebouwd achter een buffetkast, dus ik kan daar niet bij. Dat nu ook zo en ik heb de zwarte en bruin draad simpel doorgelust en bedien nu alles met een FOH schakelaar of app. Alleen zwart en bruine draad aanwezig.

Die van Ecodim werken goed

vice versa en weer terug

• Sumtinwon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13-01 00:28
Propane schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:21:
[...]

Ik heb hier al een jaartje een Hue floodlight met camera boven de oprit hangen. Ik woon in het buitenland met wat koudere en langere winters, en ik moet zeggen dat ik nog geen problemen heb gehad, zelfs met -25C. Zou er misschien even op letten mocht het nog eens voorkomen. Misschien dat er ook gewoon iets mis is met de camera. Volgens mij zouden de camera's doorgaans tot -20C moeten werken volgens de specs.
Dat is inderdaad een pak lager als hier ja. Ja ik kreeg wit / flitsend beeld niks op te zien. Voor de reset had ik FF magic Google gebruikt en er was een topic die zei dat er problemen kunnen komen vanaf -2/-4 . Dus ik dacht... Zal het dan maar eventjes aankijken want ik ga die niet terug in garantie geven als hij na een reset werkt.. doch bedankt voor je koudere feedback mag dus niet het probleem zijn .

• DeVliegendeNLer
  • Laatst online: 14-01 19:27
Een vraag van een leek:

Spoedig gaan wij verhuizen en willen slimme Philips Hue lampen gaan gebruiken. Mocht ik deze gaan bestellen en ik heb in mijn bezit een Apple TV & Homepod Mini, loop ik dan nog wat mis qua functies als ik geen Philips Hue Bridge aanschaf?

Ook zonder een bridge werkt een dimmer switch wél toch?

uitvoering: Philips Hue A60 Filamentlamp E27 Bluetooth, White Ambiance, 3-pack

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-01 08:55
Wat is jullie ervaring met HUE gu10 spots in vochtige ruimtes? In mijn badkamer heb ik twee HUE gu10 spots, een van de twee lijkt defect te zijn, gaat niet meer aan. Dit is jammer genoeg niet de eerste keer, ik denk dat ik beide spotjes in de afgelopen 4 jaar al heb moeten vervangen. Dit is wel heel erg snel, zeker voor de prijs van de spotjes. Kan je deze spotjes niet in vochtige ruimtes gebruiken?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@rorie de spots kunnen niet tegen hoge luchtvochtigheid. In de badkamer gebruik je GU10-spots (of ze nou van Hue zijn of niet) in armaturen die voor de badkamer geschikt zijn omdat ze waterdicht zijn. Worden meestal verkocht met een IP65-rating.

Zodra ze in een waterdicht armatuur zitten maakt de omgeving daarbuiten voor het spotje niet meer uit, want ze zitten in hun eigen droge huisje.

Zitten ze bij jou in een armatuur dat geschikt is voor gebruik in vochtige ruimtes?

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 13-01-2026 09:47 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:43

Cordon

Lievelings jankert

DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:14:
Een vraag van een leek:

Spoedig gaan wij verhuizen en willen slimme Philips Hue lampen gaan gebruiken. Mocht ik deze gaan bestellen en ik heb in mijn bezit een Apple TV & Homepod Mini, loop ik dan nog wat mis qua functies als ik geen Philips Hue Bridge aanschaf?

Ook zonder een bridge werkt een dimmer switch wél toch?

uitvoering: Philips Hue A60 Filamentlamp E27 Bluetooth, White Ambiance, 3-pack
Volgens mij mis je het bedienen van de lampen met je telefoon, Homepod of Apple TV. Je kunt de lampen wel bedienen met je telefoon, via bluetooth. Simpelgezegd, als je geen bridge hebt, heb je niks aan je Apple TV / Homepod in deze combinatie.

Ja een dimmer switch werkt tot 10 lampen zonder bridge. Je kunt de lampen alleen dimmen en aan/uit doen.

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 15:47

Dav0s

Hr?

rorie schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:42:
Wat is jullie ervaring met HUE gu10 spots in vochtige ruimtes? In mijn badkamer heb ik twee HUE gu10 spots, een van de twee lijkt defect te zijn, gaat niet meer aan. Dit is jammer genoeg niet de eerste keer, ik denk dat ik beide spotjes in de afgelopen 4 jaar al heb moeten vervangen. Dit is wel heel erg snel, zeker voor de prijs van de spotjes. Kan je deze spotjes niet in vochtige ruimtes gebruiken?
Ik heb er 7 in mijn badkamer (waarvan 1 direct boven de douche en eentje in een nis in de 'splashzone'. Nu 2 jaar, geen problemen. Maar zoals hier boven staat: wel zorgen dat je IP65 armaturen hebt.

• DeVliegendeNLer
  • Laatst online: 14-01 19:27
Cordon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:49:
[...]

Volgens mij mis je het bedienen van de lampen met je telefoon, Homepod of Apple TV. Je kunt de lampen wel bedienen met je telefoon, via bluetooth. Simpelgezegd, als je geen bridge hebt, heb je niks aan je Apple TV / Homepod in deze combinatie.

Ja een dimmer switch werkt tot 10 lampen zonder bridge. Je kunt de lampen alleen dimmen en aan/uit doen.
Ik dacht dat je de Homepod of Apple TV als zijne een soort van hub kon laten fungeren. Je kan dan zeggen van: "Hey Siri, zet de lampen in de woonkamer op 30% helderheid." En dit dan zonder een Philips Hue bridge.

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 22:33
Ik heb hem nog niet geprobeerd:

Jan 8, 2026
Bridge v2 Software version 1975104000

We’ve prepared the Bridge to be ready to show your automations within the screens of the rooms and zones they control. This will roll out in the App in the coming weeks.
We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge v2 work even better. 
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

Voor elke oplossing is er een probleem!

• remmuz
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:35:
[...]

Ik dacht dat je de Homepod of Apple TV als zijne een soort van hub kon laten fungeren. Je kan dan zeggen van: "Hey Siri, zet de lampen in de woonkamer op 30% helderheid." En dit dan zonder een Philips Hue bridge.
Nee dat werkt niet. Je koppelt de lampen en schakelaars aan de Hue bridge, die koppel je aan je Homepod of Apple TV. Daarna kun je inderdaad de lampen bedienen via Siri.

• Wally2002
  • Laatst online: 05:30
[...]

De Hue Hub zal communiceren met je Apple devices, de lampen kunnen dit niet rechtstreeks.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-01 15:56
[...]

Met de nieuwe lampen die Matter ondersteunen zou je rechtstreeks in Apple HomeKit kunnen bedienen zonder de Philips Bridge. Je hebt alleen niet alle functionaliteit: https://www.philips-hue.c...-and-support-guide/000012

Zucht...

• FredvZ
  • Laatst online: 23:23
Ik zit in mijn Unifi firewall te bladeren en het valt me opeens op dat de Bridge Pro een NTP-server in China gebruikt. Was iemand dit al eerder tegen gekomen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKDDQ_LMcNfzDaOTTxnHq-ufesI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DbXfxRRtHikdwJHdR0TTA3gK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door FredvZ op 13-01-2026 21:47 ]

Spel en typfouten voorbehouden

• DeltaBlast
  • Laatst online: 15-01 10:56
Hoi, ik kon geen wijzigingen meer in m'n hue opslaan omdat ik teveel hue dingen had. Dus ik heb een bridge pro gekocht en nu wil ik die gaan aansluiten, maar die komt met de melding dat de helft van m'n lampen te oud zijn en niet meer ondersteund worden 😭
Ik heb nog allemaal van die mooie livingcolors bollen, irises en blooms enzo.
Dus... wat nu? De app zegt dat ik vouchers kan krijgen voor nieuwe lampen maar ik gok zomaar dat ik daar geen volledige nieuwe lampen kan van kopen en sowieso zijn er geen lampen die deze kunnen vervangen (ik heb een verticale open kast die op elke verdieping een bol heeft die allemaal een andere kant op schijnen).
Dus concreet:
*Is er een manier om de livingcolors lampen te blijven gebruiken?
*Kan ik evt beide bridges naast elkaar blijven gebruiken? Geeft dit geen conflicten?
*Weet iemand wat die voucher(s?) precies inhouden?

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:54
FredvZ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:43:
Ik zit in mijn Unifi firewall te bladeren en het valt me opeens op dat de Bridge Pro een NTP-server in China gebruikt. Was iemand dit al eerder tegen gekomen?
[Afbeelding]
Ja zie ook dit topic: Philips Hue Bridge Pro gebruikt vaste NTP-server in China
Misschien goed om daar verder te gaan, wellicht zijn er nog slimmigheden op te bedenken?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:25

RnB

FredvZ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:43:
[Afbeelding]
Ja, dat viel mij ook op toen ik mijn Hue set up installeerde.
Ik heb sinds jaar en dag alleen een allow op de time servers van Google (daar haalt ie ook zijn tijd vandaan), de rest wordt standaard geblokkeerd. Dit werkt zo zonder problemen.

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Aardwolf schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:44:
[...]

Ja zie ook dit topic: Philips Hue Bridge Pro gebruikt vaste NTP-server in China
Misschien goed om daar verder te gaan, wellicht zijn er nog slimmigheden op te bedenken?
DNAT poort 123 naar een andere server via je router/firewall?

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Zonneplan, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-01 17:56
DeltaBlast schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:11:

Dus concreet:
*Is er een manier om de livingcolors lampen te blijven gebruiken?
*Kan ik evt beide bridges naast elkaar blijven gebruiken? Geeft dit geen conflicten?
*Weet iemand wat die voucher(s?) precies inhouden?
De oude Living Colors en Living Whites lampen die met de touch remote verkocht zijn, zoals o.a. de wat ei-vormige Iris en Bloom werken niet met Bridge Pro. Deze Iris en Blooms zijn herkenbaar aan een afneembare stroomkabel.
Er zijn ook nieuwere Bloom (zelfde vorm) en wat meer bolvormige Iris, beide met vaste kabel, die onder het Hue merk verkocht zijn die wel werken wel met Bridge Pro.
Dus even kijken wat je hebt. Het kan zijn dat een aantal Iris/Bloom het wel doen op Bridge Pro.

Je kan meerdere bridges langs elkaar gebruiken in hetzelfde huis. Maar is een beetje gevogel want automations and schakelaars werken per bridge, dus je moet het een beetje groeperen. Ik dacht dat de Hue app tegenwoordig wel de inhoud van meerder bridges tegelijk kan laten zien, maar weet ik niet zeker.

Als je de v2 migreert naar de Bridge Pro dan moet je na migratie de v2 bridge factory resetten zoals aangegeven in de procedure. Dat voorkomt conflicten. Je moet je v2 bridge dan dus wel opnieuw instellen.
Een alternatieve optie is om niet te migreren en handmatig wat dingen verhuizen naar je Bridge Pro.

Geen idee wat die vouchers zijn.

• Ophidian
  • Laatst online: 05:31
Heb 2x de Hue Flux gekocht om achter het TV meubel en het dressoir te doen. Zojuist ook maar een Flux Ultrabright gekocht, vindt de normale flux net wat te weinig bij de TV. Kan beter helderheid dimmen dan tekort komen. Ben benieuwd naar het verschil, dat is maar lastig te vinden met foto's.

Grappig genoeg zie ik net bij Bol via een externe aanbieder dat de Flux voor 22,95 te koop stond. Nog maar 2 gekocht, kijken wat er binnen gaat komen. Productnummer op factuur klopt, alleen brievenbuspakket niet helemaal :+

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Marc001
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:19
Alle hue schakelaars uit het niets niet meer werkend.......... :o

Bridge V2
Bridge hangt ver genoeg van de wifi router vandaan (>50cm)
13 devices in de Philips Hue app:
  • 6 wall switches
  • 1 dimmer switch
  • 5 smart buttons
  • 1 motion sensor
Alles origineel Philips hue.
Alles laatste software standaard

Vier jaar nooit issues gehad
Gisteravond uit het niets werken alle 13 ! devices niet meer :?
Niet aan/niet uit, via de hue app waren de lampen en zones wel te bedienen.

In de app voor alle devices de melding "not connected", maar wel registratie als een knop aan en uit werd gezet. De tijd veranderde dus wel bij de betreffende schakelaar maar de Bridge schakelde de lampen niet.

Ik heb de:
  1. V2 bridge spanningsloos gemaakt
  2. UTP Bridge los
  3. Heel thuis netwerk uit gezet en weer aan
  4. Boel weer opgestart geen succes...
Uiteindelijk zigbee channel laten wijzigen van 11 naar 25.
Geen succes....
Status bij devices was veranderd naar "device not part of app"
Weer een zigbee channel gewijzigd en weer terug naar 11.
Status "not connected".

Ondertussen zijn er weer een aantal schakelaars werkzaam.
D.m.v. een reset via de app (geen harde reset op de schakelaars) en sommigen door gewoon niets te doen.

Wat kan dit in vredesnaam geweest zijn?!
Pagina: 1 ... 88 89 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic