[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 92 93 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:19
ik had er 5 jaar lang 2 hangen in mn oude huis, tuin op zuid dus altijd de slagregens met een zuidwester wind erop, geen enkel probleem mee gehad.

wat me wel opviel en ook irriteerde is dat de behuizing dicht is en niet opengemaakt kan worden, maar er wel altijd spinnen e.d. in konden kruipen waardoor ze er na een tijdje niet meer heel netjes uitzien.

dat gezegd hebbende, zodra de elektra in t nieuwe huis in de tuin aangelegd is zal ik ze gewoon weer ophangen.

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:58
sonnypiek schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:12:
ik had er 5 jaar lang 2 hangen in mn oude huis, tuin op zuid dus altijd de slagregens met een zuidwester wind erop, geen enkel probleem mee gehad.

wat me wel opviel en ook irriteerde is dat de behuizing dicht is en niet opengemaakt kan worden, maar er wel altijd spinnen e.d. in konden kruipen waardoor ze er na een tijdje niet meer heel netjes uitzien.

dat gezegd hebbende, zodra de elektra in t nieuwe huis in de tuin aangelegd is zal ik ze gewoon weer ophangen.
Als je de hanglampen hebt gehad daarvan is het glas wel degelijk te verwijderen...aan de onderkant zit een klein schroefje en als je dat verwijdert kun de de glazen kap helemaal verwijderen en alles schoonmaken....heb dat een week geleden nog gedaan en ze zijn weer helemaal schoon

• sonnypiek
boyhenkie schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:40:
[...]

Als je de hanglampen hebt gehad daarvan is het glas wel degelijk te verwijderen...aan de onderkant zit een klein schroefje en als je dat verwijdert kun de de glazen kap helemaal verwijderen en alles schoonmaken....heb dat een week geleden nog gedaan en ze zijn weer helemaal schoon
Goeie tip! heb ik nooit geweten, ga ik meteen even proberen voor ik ze ophang!

merci!

• lds58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-10 22:47
Mijn vrouw en ik hebben een nieuwbouw appartement gekocht in Leusden. Op de bovenste, 4e etage. De woning heeft een puntdak met in de woonkamer/keuken een maximale hoogte van 5,60m. Wij hebben door een bevriende professional een lichtplan laten maken, zie de afbeeldingen. Op zich een prima plan, op basis van Wever & Ducre apparatuur. Mooi maar het telt wel op, inclusief verlichting in de gang ca. 12k nog zonder installatie. Kortom, wij willen graag weten of een dergelijk lichtplan ook goedkoper met Philips Hue mogelijk is. Met name of de rails op maat kan en het ophangsysteem aan het plafond met kabels kan. De installatie laten we graag door een vakman doen. Alvast bedankt voor tips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGiXwJbVOIsgFW1ILN3xclgR48c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YUTtWo3kjaR2Bjjsq2AHLBPI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRD5I1w6Fz3SKbn2mok7wLOYuCM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0woiR5SM4mv1Qvo3dvzmhbYx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7_tHV_VczAqV7DicUtbSulgbIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YdEzbwyms4YY5X3Ek3Il0Vlb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1PapgPnPmpPeQ7Kv1QKrJrBYYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4je34PSjuAsTQTmTPu9OqMZz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55Hwp1zRNMup_5t9zEMR1Dzh2_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TGRx8A2SdUDIGi9geJt5JSd9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oQ7zczy6zAIASGDewpl0B5FyAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8iBiwC1aRVRBrxmfr58V01cu.png?f=fotoalbum_large

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:44
Als je spotjes GU10 aankunnen kan er sowieso hue in.
Railspots kan je bij veel shops kopen, ik ben zelf altijd goed geholpen bij railspot.nl, die hebben ook een mooie winkel waar je langs kan. 12k klinkt als veel geld voor wat rail en spotjes incl ophangen..
In mijn vorige huis hadden wij een plafond van 4.8m en hebben toen alles zelf gedaan mbv een steiger en trap.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:07
Allen,
Ik woon in een rijhuis en ik heb een donkere plek in het midden van de woonkamer. Ik was aan het denken om daar een philips hue paneel lamp te plaatsen om natuurlijk licht te simuleren. Chatgpt gaf me dit model aan Philips Hue Datura paneellamp.

Zijn er mensen met een soortgelijke lamp en wat zijn de ervaringen ermee ? Aansturen van licht zou ik doen met home assistant.

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10 11:55

Hemingr

Onnodig irritant.

Iemand enig idee waarom mijn Hue Bridge Pro nogal veel naar China contact maakt voor NTP? (Alibaba server).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lG5IQKHH3xGnUOZgeBvLMLE2Bfw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WyeSTBFUdFDVcGpi2Byv6B02.png?f=fotoalbum_large

(slechts een kleine selectie)

Gecensureerd.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:05
Hemingr schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 12:59:
Iemand enig idee waarom mijn Hue Bridge Pro nogal veel naar China contact maakt voor NTP? (Alibaba server).

[Afbeelding]

(slechts een kleine selectie)
Philips Hue Bridge Pro gebruikt vaste NTP-server in China

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10 11:55

Hemingr

Onnodig irritant.

Thanks! Lekker bezig weer van de vrienden van Signify. Ik zie dat de bridge ook ntp uit de US probeert te halen (google ntp). Een beter alternatief, maar ik had graag een EU optie gezien.

Gecensureerd.

• sonnypiek
Yarisken schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 12:29:
Allen,
Ik woon in een rijhuis en ik heb een donkere plek in het midden van de woonkamer. Ik was aan het denken om daar een philips hue paneel lamp te plaatsen om natuurlijk licht te simuleren. Chatgpt gaf me dit model aan Philips Hue Datura paneellamp.

Zijn er mensen met een soortgelijke lamp en wat zijn de ervaringen ermee ? Aansturen van licht zou ik doen met home assistant.
ik heb in mijn oude huis 2 Aurelle panelen 60x60 white ambiance op het plafond gehad, erg prettig vooral op donkere dagen.

inmiddels vervangen voor 2x Devote 30cm rond Colour). lichtopbrengst is gelijk, Aurelle lampen waren al wat ouder. ik vind het erg prettig voor als je eens wat meer licht nodig hebt.

• Yarisken
sonnypiek schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:24:
[...]

ik heb in mijn oude huis 2 Aurelle panelen 60x60 white ambiance op het plafond gehad, erg prettig vooral op donkere dagen.

inmiddels vervangen voor 2x Datura 30cm rond Colour). lichtopbrengst is gelijk, Aurelle lampen waren al wat ouder. ik vind het erg prettig voor als je eens wat meer licht nodig hebt.
Bedankt voor de feedback. Die Datura's zouden ook een licht naar het plafond gericht hebben wat ook mooi is.

• sonnypiek
Yarisken schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:37:
[...]

Bedankt voor de feedback. Die Datura's zouden ook een licht naar het plafond gericht hebben wat ook mooi is.
ik maak een foutje, ik heb de Devote. (evengoed een fijne lamp en erg minimalistisch tegen het plafond aan, de oude Aurelle hadden echt een flinke afstand tussen plafond en lamp, die is bij de Devote echt nihil

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:07
@degrauw Misschien heb je hier iets aan. Cross post van mijn antwoord op iemand met een soortgelijke use case. Ik las net pas goed terug 8)7, zag dat je het probleem al opgelost had.

TheKerremenke schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:42
Ongeacht de keuze of het dan Hue, Sonoff of Shelly zou moeten zijn. Zou ik persoonlijk altijd schakelaars in een huis willen. Iets met ouderwetse gewoonte en gemak.

Afgelopen week een Hue wall switch on/off geïnstalleerd. Dit werkt WEL als een relais. Het schakelt niet hue lampen. Dus gewone lampen dmv stroom aan/uit. Hoorbaar klik geluid maakt deze. Of die zonder schakelaar aan te sluiten werkt weet ik niet. Niet geprobeerd. Zou ik morgen kunnen proberen als je het zeker wilt weten. ;)

Edit: Aangezien het zondag is en ik wat tijd over had. Even een test opstelling gemaakt. Het is mogelijk om een niet-hue lamp te schakelen middels de hue wired on/off module. Dit werkt ook zonder er een schakelaar tussen te plaatsen. Zodat die enkel via de hue app te bedienen is. (of Apple Home/Google Home, etc). d:)b

Edit: Zelf heb ik een wired on/off switch 2 channel getest. Maar dit zou ook moeten werken met de 1 channel variant.

Zie bijgevoegde foto’s.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C66Ftxws2sMj81fRL6BU91UQWGs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3BjWqxqrghISY5EJykYnob8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjOTVFByfG9ISddlg6iIwjh-iP0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmVxud63DDHlPT99najwtU16.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qc4amzWJOP-jnGNSLNLHnMpT_q8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uaQYV2jCTFXOzALSLHByDaYe.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffmIVkQvLuIqpT9KzoiuQhMvVK0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZ8iIuYDc9lfQmhfSlZTp91X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4x8IOD974xop2s0vjolLLTDYUMw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSU0z1wgumL4scAajI4dtAvB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3CBePctq87ZWUZMzMwifR7KYY8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aCyWvwUxYeQ2eiclbyVzeJni.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 36% gewijzigd door TheKerremenke op 03-08-2026 16:58 ]

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:07
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Opa is bezig met z’n derde lamp maken (voor onze kleine, november) en hier gebruiken we kerst lampjes en hue strip.

De strip zit rondom en is 2m, beide andere exemplaren zijn ‘Hue lightstrip Plus’ of de ‘LST002’.

Nu zijn deze niet meer verkrijgbaar, prima, maar wat is de directe opvolger? Overal zie ik nu 3 meter, is twee meter alleen nog als verlening te verkrijgen?

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Wally2002
Momenteel gebruik ik een Philips wakeup light om wakker te worden. Daarnaast al vele jaren Hue in huis.
Ik wil de wakeup functie door Hue over laten nemen, een bestaande Hue E27 lamp. Scheelt weer ruimte op het nachtkastje, en een beetje stroomverbruik.

Specifiek wil ik dit door een E27 lamp type 1100 van de vorige generatie (dus zonder chromasync/ultra laag dimmen/volspectrum daglicht) laten overnemen.

Binnen de Hue app is een ‘ontwaken’ automatisering toe te voegen. Daarbij keuze uit twee stijlen: ‘zonsopkomst’ en ‘transitie naar helder’.
Die eerste wordt aanbevolen voor gradient lampen.

Bij ‘zonsopkomst’ start de E27 lamp met een blauw licht.
Bij ‘transitie naar helder’ start de lamp in een warmwitte kleur en lijkt alleen maar de helderheid naar het ingestelde max percentage opgedraaid te worden, binnen de transitietijd.

In beide gevallen lijkt dit niet echt op het lichtbeeld van de losse wakeup light.

De pagina op de Hue website suggereert dat een lamp met gradient functionaliteit wel nodig is voor een goed effect (of de specifieke Twilight lamp).

https://www.philips-hue.com/nl-nl/explore-hue/blog/wake-up

Wat zijn jullie ervaringen?
Is een goed wakeup effect met reguliere E27 lampen mogelijk?
Zouden de nieuwste generatie E27 lampen met Chromasync en volspectrum daglicht en ultra laag dimmen wel een beter wakeup effect geven?

Of moet ik met work arrounds (al dan niet via Home Assistant dat hier draait) aan de slag.

• mabo11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:59
Wally2002 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 08:31:
Momenteel gebruik ik een Philips wakeup light om wakker te worden. Daarnaast al vele jaren Hue in huis.
Ik wil de wakeup functie door Hue over laten nemen, een bestaande Hue E27 lamp. Scheelt weer ruimte op het nachtkastje, en een beetje stroomverbruik.

Specifiek wil ik dit door een E27 lamp type 1100 van de vorige generatie (dus zonder chromasync/ultra laag dimmen/volspectrum daglicht) laten overnemen.

Binnen de Hue app is een ‘ontwaken’ automatisering toe te voegen. Daarbij keuze uit twee stijlen: ‘zonsopkomst’ en ‘transitie naar helder’.

Bij ‘transitie naar helder’ start de lamp in een warmwitte kleur en lijkt alleen maar de helderheid naar het ingestelde max percentage opgedraaid te worden, binnen de transitietijd.

In beide gevallen lijkt dit niet echt op het lichtbeeld van de losse wakeup light.

De pagina op de Hue website suggereert dat een lamp met gradient functionaliteit wel nodig is voor een goed effect (of de specifieke Twilight lamp).

Zouden de nieuwste generatie E27 lampen met Chromasync en volspectrum daglicht en ultra laag dimmen wel een beter wakeup effect geven?

Of moet ik met work arrounds (al dan niet via Home Assistant dat hier draait) aan de slag.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik alleen een wake up light Philips HF3506, de goedkopere variant. Maar nu heb ik in mijn slaapkamer de combinatie met de plafondlamp Infuse. Deze staat ingesteld op ontwaken, dus van blauw naar helder. Soms wordt ik eerder wakker en dan zie ik die blauwe gloed maar meestal wordt ik pas rond de10 minuten voordat de wekker gaat wakker. Ik vind het wel prettig (kamer wordt meer verlicht dan de wake up light) en alles is bij mij gewoon simpel geregeld in de hue app als automatisering. Ik heb ook homeassistant maar daar doe ik met hue niks mee.

• DennusB
  • Niet online

Ik doe het met normale Hue lampen, 3, 1 per nachtkastje en de plafond lamp. Laat hem via Home Assistant heel zachtjes aangaan en gaat van heel warm naar steeds koeler licht. Werkt top!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 14:01
Ik heb een vreemd probleem met mijn Hue Bridge v2 en ben benieuwd of iemand dit gedrag herkent voordat ik hem factory reset/vervang.

De Bridge werkte voorheen normaal. Sinds een netwerkwijziging komt hij niet meer goed online. In eerste instantie dacht ik aan mijn nieuwe UniFi Dream Router 7, maar inmiddels heb ik volgens mij vrijwel het hele netwerk uitgesloten.

Gedrag:
  • Power-led brandt.
  • Netwerk-led komt op/knippert.
  • Internet-led blijft uit.
  • De Bridge verschijnt soms kort als wired client.
  • Er loopt dan kort wat verkeer, waarna dit terugloopt naar niets.
  • Hue-app (en andere zoals all4hue) kan de Bridge niet bereiken.
  • Na UTP eruit/in verschijnt hij soms opnieuw als client.
  • Een volledige cold boot heeft niet geholpen.
  • na een reboot gaat power branden, netwerk en internet led lichten even op. internet blijft uit, netwerk gaat soms knipperen, blijft soms uit.
  • Het zigbee gedeelte werkt wel nog. Ik kan de lampen nog aan en uit doen etc. met m'n wandschakelaars
Getest:
  • Meerdere bewezen werkende UTP-kabels (ook de originele).
  • Rechtstreeks op de UniFi DR7.
  • Via verschillende unmanaged switches.
  • Rechtstreeks op het Ziggo SmartWifi-modem in routermodus, dus volledig buiten de UniFi-router om.
  • Overal uiteindelijk hetzelfde gedrag.
  • RJ45-poort en printplaat van de Bridge visueel gecontroleerd, niets opvallends.
Op UniFi heeft de Bridge MAC eindigend op c3:93. Hij stond oorspronkelijk op 192.168.178.252. Ik heb op de DR7 ook een DHCP-reservering op 192.168.178.19 (buiten m'n dhcp range) geprobeerd, maar daarop werd hij niet bereikbaar.

Toen hij op .19 hoorde te zitten:
  • ping geeft Destination host unreachable
  • geen ARP-entry
  • Hue-app vindt hem niet
Omdat hij rechtstreeks op het Ziggo-modem exact hetzelfde gedrag vertoont, vermoed ik inmiddels iets in de Bridge zelf: vastlopende netwerkstack/firmware of een instabiele Ethernetinterface.

Factory reset stel ik liever nog even uit omdat ik de Hue-configuratie niet kwijt wil. All 4 Hue heb ik ook, maar voor een nieuwe backup moet de Bridge uiteraard eerst bereikbaar zijn.

Herkent iemand dit gedrag bij een Hue Bridge v2? Is er nog een niet-destructieve recovery/reset of andere diagnose die ik kan proberen voordat ik hem factory reset of vervang? Niet zo veel zin om al m'n lampen/scenes/groepen weer opnieuw toe te gaan voegen.

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:51
@Pusherman_
Eerder dit jaar had ik iets vergelijkbaars. Uiteindelijk heb ik de (2.1) bridge moeten vervangen.
Misschien is het een idee om éérst alvast een nieuwe bridge te bestellen om te kijken wat het gedrag van een verse bridge is, zodat je het netwerk kunt uitsluiten?

Uiteindelijk bleek die specifieke bridge nog onder garantie van 123led te vallen.

Gelukkig had ik er nog niet veel aan gekoppeld…

[ Voor 7% gewijzigd door jwhoogervorst op 21-08-2026 16:20 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 14:14

icecreamfarmer

en het is

Iemand enig idee hoeveel leds er per meter zitten bij de verschillende HUE strips?

IK heb nu nog een strip uit 2017 die ik voor de badkamer wil gebruiken maar vraag mij af of de upgrade van deze strip naar een essential of flux een upgrade is.

Ai komt hiermee aan zetten maar in de documentatie vind ik nergens cijfers.

En met de maten zat hij er ook vaak behoorlijk naast. In het profiel van mijn badkamermeubel past de strip nu op 0,5 tot 1mm net niet dus ik laat de meubelmaker er een bredere strip van 16mm ipv 14mm (intern) plaatsen.
ModelLED-afstandLEDs per meterTotaal LEDs (bijv. 5 m)
Hue Basic (2025)~5,5 cm~18 LEDs/m~90 LEDs (5 m)
Hue Essential (2025)~5,5 cm~18 LEDs/m~90 LEDs (5 m)
Hue Solo (2024/2025)~6 cm~16–17 LEDs/m~160 LEDs (10 m)
Hue Flux (2025/2026)2,75 cm~36 LEDs/m~180 LEDs (5 m)
Hue Lightstrip Plus (2017)~5,5–6 cm~16–18 LEDs/m~32 LEDs (2 m)
ModelBreedteHoogteBron
Hue Essential (2024/2025)9,8 mm2 mmPhilips Hue NL
Hue Lightstrip (2017, V3)14 mm4 mmIcecat objects.icecat
Hue Lightstrip Plus V4 (2021)14–15 mm4–5 mmPhilips Hue NL, Karwei philips-hue+2
Hue Lightstrip Plus V4 extensie14,5 mm5,5 mmExellent, Vienii
Hue Solo (2024)14 mm4,5 mmPhilips Hue NL, MediaMarkt twaiko
Hue Basic (2025)14 mm*4,5–5 mm*Afgeleid van Solo/Essential familie
Hue Flux (2025/2026)14,5 mm6 mmPhilips Hue NL-BE, Tweakers
Hue Flux Ultra Bright14,5 mm6 mmPhilips Hue NL, Tweakers

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:09

jll

Wakeuplight dim curve begint echt bij 0% en het verloop van het eerste stukje is heel specifiek. ik heb een wakeuplight met de 12V lamp (HF3465 HF3470 HF3471 HF3485)

Deze wil ik ook opnemen in mijn smarthome/Heu systeem. Denk nu aan een ESPHome achte oplossing waarbij ik intern gewoon het aan/uit knopje ga bedienen om de wakeuplight functionaliteit te activeren.

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• Wally2002
jll schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:12:
[...]

Wakeuplight dim curve begint echt bij 0% en het verloop van het eerste stukje is heel specifiek. ik heb een wakeuplight met de 12V lamp (HF3465 HF3470 HF3471 HF3485)

Deze wil ik ook opnemen in mijn smarthome/Heu systeem. Denk nu aan een ESPHome achte oplossing waarbij ik intern gewoon het aan/uit knopje ga bedienen om de wakeuplight functionaliteit te activeren.
Precies mijn punt, die wake up lampen hebben een fijn, vanaf nul oplopend lichtbeeld.
Ik neem aan dat dit bewust niet zo is geïmplementeerd in Hue om te voorkomen dat ze hun eigen producten kanabiliseren.

Ben benieuwd of die modificatie makkelijk uit te voeren is, dat gaat mij te ver en ik wil juist de functionaliteit door hue laten doen ipv de wake up light toe te voegen aan het systeem.

• jwhoogervorst
Weer nieuwe releasenotes:
Aug 27, 2026
Bridge v2 Software version 1.79.1978293000

This bridge software version prepares support for many new exciting launches, make sure to stay up to date!
We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge v2 work even better. 
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:32
Dat zal zijn vanwege de nieuwe producten die in september gepresenteerd worden;

Hue Sync Box "light" (is hier al voorbij gekomen)
Hue Play Gradient Lightstrip Pro
Nieuwe Hue Festavia varianten (gordijn, ijspegel, net)
Hue Go XXL (zou gaan om een soort tafelmodel)
Semeru Outdoor Light

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46
remmuz schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:11:
[...]

Dat zal zijn vanwege de nieuwe producten die in september gepresenteerd worden;

Hue Sync Box "light" (is hier al voorbij gekomen)
Hue Play Gradient Lightstrip Pro
Nieuwe Hue Festavia varianten (gordijn, ijspegel, net)
Hue Go XXL (zou gaan om een soort tafelmodel)
Semeru Outdoor Light
Ik ben benieuwd naar de Hue play gradient lightstrip Pro. Ik heb net vorige week de gewone gekocht van 65 inch voor 109 euro bij amazon. Kon het niet laten liggen. Nu heb ik op beide TV's Hue zitten icm met de app werkt dat fantastisch bij films/games.

De pro zou vast mooier zijn, maar ben bang dat die ook nog wel wat gaat kosten en dat voorlopig die prijs ook hoog blijft.

• remmuz
To easy schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 12:04:
[...]

Ik ben benieuwd naar de Hue play gradient lightstrip Pro. Ik heb net vorige week de gewone gekocht van 65 inch voor 109 euro bij amazon. Kon het niet laten liggen. Nu heb ik op beide TV's Hue zitten icm met de app werkt dat fantastisch bij films/games.

De pro zou vast mooier zijn, maar ben bang dat die ook nog wel wat gaat kosten en dat voorlopig die prijs ook hoog blijft.
De Pro zal verkrijgbaar zijn in grotere lengtes (tot 100 inch), is in te korten en gebruikt Omniglow waardoor je geen individuele LED's meer ziet.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 22:51
Zijn er al mensen die de nieuwe Festavia-varianten binnen hebben? Ik krijg net mijn pakket. Ik heb nu alleen de net-variant uitgepakt, maar ik vind het heel erg tegenvallen. Ik had verwacht dat er nu ook 2d-effecten zouden zijn, bijvoorbeeld 'Open Haard' maar dan met echte 'vuur' vormen. Maar de effecten zijn eigenlijk hetzelfde als de normale stringverlichting. Bij Prism had ik bijvoorbeeld verwacht dat je de richting van het effect kon kiezen, maar het werkt precies zoals bij een normale Festavia.

Volgens mij heb ik de nieuwste software op de bridge (versie 1.78.1978293000) en ook de lamp werd meteen geupdate naar versie 1.163.1/100b-123. Wat overigens dezelfde versie is als op de normale Festavia's die ik heb.

Zou er nog een softwarematige update komen met nieuwe effecten voor de feestdagen? Want als dit het is, dan ga ik de Gordijnen en Icicles niet eens uitpakken, die mogen dan retour. Ik kan met WLED en een flinke AliExpress-string in een netvorm veel mooiere effecten maken, voor heel wat minder dan 229 euro...

• jwhoogervorst
Update voor de lampen:
September 4, 2026
Philips Hue lights with hardware platform version 100b-12d
Software version 1.162.10, 1.171.1

Added support for Bridgeless Sync
Nanoleaf bug fix random blink
Bug fixes and stability improvements

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PhilipsFan schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:26:
Zijn er al mensen die de nieuwe Festavia-varianten binnen hebben? Ik krijg net mijn pakket. Ik heb nu alleen de net-variant uitgepakt, maar ik vind het heel erg tegenvallen.
Ik heb geen ervaring met de nieuwe maar bij de oude kwam er ieder jaar nieuwe functionaliteit bij. Hoe is de kwaliteit verder? Ik heb wel eens wat goedkopere ALI dingen getest maar regelmatig toch last van kabel breuk door uitdrogend plastic of niet (volledig) werkende LEDs. Mijn eerste Festavia string heb ik nu 3+ jaar en qua degelijkheid toch wel een wereld van verschil Of dat de €100+ meerprijs waard is.. dat zal er om hangen.

• Dirk T.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:48
Ik zal hier maar even mijn review/ervaring delen over de nieuwe "Philips Hue Play Screen Sync".

Er zijn wat dingen die dit apparaatje goed doet, maar vooral ook heel erg slecht. De setup en installatie/calibratie van dit apparaatje gaat zeer gemakkelijk. Precies zoals je van een Hue product zou verwachten. Maar hier houd het dan ook wel op...

Setup context:
Samsung Neo Qled tv van 65"
3 Play light bars (1 links, 1 midden, 1 rechts - achter de tv)
2 color pitjes langs de bank.

Wanneer het helemaal donker is in de ruimte en je iets op het scherm hebt staat wat niet oog verblinded fel is detecteerd de Screen Sync geen kleur of licht. Wanneer iemand in de film een zaklamp op de camera schijnt denken de lampen: "Oja! Wij zijn er ook nog!" en gaan dan even heel fel en vallen meteen weg.

Hierdoor voelt het niet alsof je een Hue product hebt gekocht maar precies een namaak product.
Ik had specifiek voor de "Philips Hue Play Screen Sync" gekozen omdat je deze kan gebruiken zonder dat je hdmi performance verliest. (Omdat de nieuwe "Philips Hue Play HDMI sync box 4K" HDMI 2.0 is). Voor mij gaat dit product terug de doos en en retour naar Philips. Ik game niet bijzonder vaak op de TV dus mogelijk dat ik de nieuwe HDMI sync box ook ga proberen.

Anyway, your mileage may vary!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 22:51
DukeBox schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:21:
[...]

Ik heb geen ervaring met de nieuwe maar bij de oude kwam er ieder jaar nieuwe functionaliteit bij. Hoe is de kwaliteit verder? Ik heb wel eens wat goedkopere ALI dingen getest maar regelmatig toch last van kabel breuk door uitdrogend plastic of niet (volledig) werkende LEDs. Mijn eerste Festavia string heb ik nu 3+ jaar en qua degelijkheid toch wel een wereld van verschil Of dat de €100+ meerprijs waard is.. dat zal er om hangen.
De kwaliteit is zeer goed, zoals je gewend bent van Hue. Het ziet er eigenlijk precies hetzelfde uit als de normale Festavia, maar dan in een andere vorm. De net-uitvoering is zwart, de lcicles-uitvoering is wit. Het zit netjes ingepakt zoals we kennen van eerdere Festavia-verpakkingen. Ik heb ze sinds vorig jaar buiten laten hangen en ze functioneren nog perfect.

Er is vorig jaar inderdaad een flinke update geweest voor Festavia, met nieuwe effecten en mogelijkheden. Hopelijk komt dat ook nog voor deze nieuwe.

• remmuz
Dirk T. schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:21:
Ik zal hier maar even mijn review/ervaring delen over de nieuwe "Philips Hue Play Screen Sync".

Er zijn wat dingen die dit apparaatje goed doet, maar vooral ook heel erg slecht. De setup en installatie/calibratie van dit apparaatje gaat zeer gemakkelijk. Precies zoals je van een Hue product zou verwachten. Maar hier houd het dan ook wel op...

Setup context:
Samsung Neo Qled tv van 65"
3 Play light bars (1 links, 1 midden, 1 rechts - achter de tv)
2 color pitjes langs de bank.

Wanneer het helemaal donker is in de ruimte en je iets op het scherm hebt staat wat niet oog verblinded fel is detecteerd de Screen Sync geen kleur of licht. Wanneer iemand in de film een zaklamp op de camera schijnt denken de lampen: "Oja! Wij zijn er ook nog!" en gaan dan even heel fel en vallen meteen weg.

Hierdoor voelt het niet alsof je een Hue product hebt gekocht maar precies een namaak product.
Ik had specifiek voor de "Philips Hue Play Screen Sync" gekozen omdat je deze kan gebruiken zonder dat je hdmi performance verliest. (Omdat de nieuwe "Philips Hue Play HDMI sync box 4K" HDMI 2.0 is). Voor mij gaat dit product terug de doos en en retour naar Philips. Ik game niet bijzonder vaak op de TV dus mogelijk dat ik de nieuwe HDMI sync box ook ga proberen.

Anyway, your mileage may vary!
Dat verbaast mij heel erg! Ik heb een vergelijkbare oplossing van Govee en die werkt echt goed.
Volgens mij 69 euro voor betaald. Govee integreert niet met Hue maar het ging mij alleen om de ambilight ervaring.
Het was even tweaken om het goed werkend te krijgen. In de app moet je de camera calibreren maar omdat ik de camera liever onder het scherm wilde hebben kostte dat wat meer moeite. (Camera ligt op de soundbar dus valt nauwelijks op)

• Dirk T.
remmuz schreef op woensdag 9 september 2026 @ 07:29:
[...]

Dat verbaast mij heel erg! Ik heb een vergelijkbare oplossing van Govee en die werkt echt goed.
Volgens mij 69 euro voor betaald. Govee integreert niet met Hue maar het ging mij alleen om de ambilight ervaring.
Het was even tweaken om het goed werkend te krijgen. In de app moet je de camera calibreren maar omdat ik de camera liever onder het scherm wilde hebben kostte dat wat meer moeite. (Camera ligt op de soundbar dus valt nauwelijks op)
Wat voor calibratie opties heb je bij de Govee?

Bij de Hue heb je een automatische optie en een handmatige optie.
Bij handmatig krijg je gewoon het beeld van de fisheye te zien, hierbij moet je dan zelf met wat bolletjes je TV hoeken aangeven. Wanneer dat gedaan is moet hij gekalibreerd zijn.
Verder geen opties bij de Hue.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:52
@Dirk T. Ik zag dat je een Samsung TV gebruikt. Daar is toch een eigen Hue app voor te gebruiken, op je eigen tv? Kost dacht eenmalige bijdrage, maar heb je die instel problemen niet met je rand apparatuur.

• Dirk T.
dinandus schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:19:
@Dirk T. Ik zag dat je een Samsung TV gebruikt. Daar is toch een eigen Hue app voor te gebruiken, op je eigen tv? Kost dacht eenmalige bijdrage, maar heb je die instel problemen niet met je rand apparatuur.
Dat zou inderdaad kunnen bij het model die 3 maanden na aankoop van mijn model uit kwam. :'( Helaas is die van mij net te oud..

• remmuz
Dirk T. schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:40:
[...]

Wat voor calibratie opties heb je bij de Govee?
Dat werkt een beetje klungelig. Er zitten oranje plakkers bij die je in de hoeken en het midden van je scherm plakt. Die moet je in de app mappen. Het moet dus altijd handmatig.
Die van mij is al 3 jaar oud dus misschien hebben de huidige modellen inmiddels een beter systeem.

• i2Paq
  • Laatst online: 07-10 10:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb even jullie hulp nodig want Google en de Hue App geven geen gewenst resultaat.

Gisteren ben ik overgestapt naar een bridge Pro. De migratie verliep zonder problemen, behalve dat ik 2 lampen heb die blijkbaar niet meer ondersteund worden, dat ter zijde :|

Op de oude bridge gebruikte ik een Hue indoor-motion-sensor met een (oud) Hue Labs script (“Sunlight as a switch”) wat er voor zorgde dat als het buiten donker werd er binnen lampen aan gingen maar ook de buitenverlichting. Dit werkt met 3 Hue Smart Plugs. De motion zelf gebruikte ik niet.

Nu met de Pro werkt / is dat script er niet meer en ik vraag mij af hoe ik nu deze sensor configureer. Ik heb ineens zowel Light als Movement wat ik kan instellen. Maar ik wil geen Movement gebruiken. Ik heb al het nodige geprobeerd, maar hij lijkt niet te reageren op de Light -sensor.

Mijn vraag is dus hoe ik deze nu inregel enkel voor Licht gevoeligheid?

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:53
i2Paq schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:26:
Ik heb even jullie hulp nodig want Google en de Hue App geven geen gewenst resultaat.

Gisteren ben ik overgestapt naar een bridge Pro. De migratie verliep zonder problemen, behalve dat ik 2 lampen heb die blijkbaar niet meer ondersteund worden, dat ter zijde :|

Op de oude bridge gebruikte ik een Hue indoor-motion-sensor met een (oud) Hue Labs script (“Sunlight as a switch”) wat er voor zorgde dat als het buiten donker werd er binnen lampen aan gingen maar ook de buitenverlichting. Dit werkt met 3 Hue Smart Plugs. De motion zelf gebruikte ik niet.
helpt het om een automatisering te maken die de lampen inschakelt rond zonsondergang? Dus niet op basis van de sensor? Je kunt dan nog het exacte tijdstip corrigeren, bijvoorbeeld een half uur na zonsondergang…. Je lampen schakelen dan niet in als het overdag donker wordt…

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:30
jorisjansen3 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:49:
[...]

helpt het om een automatisering te maken die de lampen inschakelt rond zonsondergang? Dus niet op basis van de sensor? Je kunt dan nog het exacte tijdstip corrigeren, bijvoorbeeld een half uur na zonsondergang…. Je lampen schakelen dan niet in als het overdag donker wordt…
Dat is een mogelijk alternatief, maar geen beste.
Op een hele zonnige dag gaat het licht al aan dat je denkt, waarom nu al.
En op een regenachtige dag gaat het licht niet aan en zit je in het donker.

Het beste is op schemersensor, maar dan zit je weer met dagen waarop het wisselvallig weer is. Zon = licht uit, wolk voor de zon, net onder threshold = licht aan, wolke weer weg = licht uit.

Beste zou in mijn ogen een combinatie van zijn. Een uur voordat de zon ondergaat, mag er naar de sensotr gekeken worden, als het onder de threshold komt, licht aan en daarna niet meer naar de sensor kijken, licht moet dan gewoon aanblijven.

• CeesKees
  • Laatst online: 15:24

CeesKees

I rest my Kees

cOOlrUnnINgs schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:09:
[...]

Dat is een mogelijk alternatief, maar geen beste.
Op een hele zonnige dag gaat het licht al aan dat je denkt, waarom nu al.
En op een regenachtige dag gaat het licht niet aan en zit je in het donker.
Echt waar?
De tijd van de zonsopkomst is toch gewoon een geografisch gegeven, niet afhankelijk van de aanwezigheid van wolken, of andere weersinvloeden?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• cOOlrUnnINgs
CeesKees schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:19:
[...]

Echt waar?
De tijd van de zonsopkomst is toch gewoon een geografisch gegeven, niet afhankelijk van de aanwezigheid van wolken, of andere weersinvloeden?
Dat klopt ja, de zonsondergang/opkomst is een "vaststaand" gegeven welke elke dag iets opschuift.
Maar de weersomstandigheden zijn zeer variabel, zonnige dag tegenover een bewolkte dag.
Dus vandaag is het een zonnige dag en zit je al met de lampen aan terwijl dat in mijn ogen nog niet nodig zou hoeven zijn.
Morgen is het wellicht een hele bewolkte dag en is het dus al veel vroeger donker, waardoor de lampen te laat aan gaan.

• jwhoogervorst
En dan heb je ook nog eens te maken met zomer- en wintertijd.

• Greatsword
  • Niet online
remmuz schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 07:50:
[...]

Ik vond dit in eerder bericht in dit topic:

Kreeg van Support ook volgende antwoorden:

1) We moeten helaas mededelen dat de Philips TV Ambilight/Hue integratie niet meer werkt met een nieuwe Hue Bridge Pro. Het heeft te maken met de verbeterde Zigbee-beveiliging die is geïmplementeerd in de Bridge Pro. We hebben daarbij ook ondersteuning voor Ambilight/Hue integratie in 2023 stopgezet.

Als uw oude Bridge nog functioneert, zou u eventueel die kunnen blijven gebruiken voor de Ambilight-integratie. Helaas is het niet mogelijk om deze functie op de nieuwe Bridge Pro te gebruiken
Gisteravond de nieuwe Pro aangeschaft omdat ik las dat de nieuws: Hue Bridge Pro wordt 66 procent duurder @dinandus Ik ben blij jullie bericht te hebben lezen voordat ik dat ding binnen en geïnstalleerd heb want dat is voor mij een absolute dealbreker.

Hoe hebben jullie dit uiteindelijk opgelost? Gewoon de V2 gehouden of zo’n dure Sync box gekocht?

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:52
@Greatsword Ja, blijft een moeilijk vraagstuk.

Ik heb gisteren net de Hue Sync Box binnen gekregen. Ik had toen de Pro uitkwam deze redelijk snel besteld, en liep zoals gezegd tegen diverse probleempjes aan.

De reden om over te gaan naar de Sync Box, is dat ik van weekend afscheid heb genomen van mijn verder tot alle tevredenheid 77OLED+937. Ik zet nu voornamelijk de Valerion Vision Pro in met 130 inch om series en films te kijken. Dus mocht de 937 na bijna 4 jaar dienst iemand anders verblijden. De Sync box heeft 4 ingaande HDMI aansluitingen, welke ik ook nodig had om de rand apparatuur te kunnen doorzetten naar de beamer ingang, loopt via mijn Philips FB95 soundbar, deze heeft gelukkig nog DTS Play Fi, anders zouden mijn 2 extra FS1 en de FW1 van de eerder via de OLED met de B&W soundbar van de OLED zelf, werkeloos staan toekijken, zonde, en een gemis voor de goede Dolby Atmos en of de DTS:X sound beleving.

Terug komende op de Hue Box, hier staan er op vraag en aanbod een tweetal. Maar ben voor een nieuwe gegaan via Amazon.nl. Gebruik makende van Woolsock, krijg ik nog bij 20 E terug van de aankoop.

Gisteren dan de oude Brigde alles verwijderd. Ik zag dat wel alle 12 lampen nog in de nieuwe Pro stonden, maar geen verbinding meer met geen enkele lamp, helaas. Dus alle lampen opnieuw moeten verbinden, daar had ik zo snel niet op gerekend.

• remmuz
Greatsword schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:59:
[...]

Gisteravond de nieuwe Pro aangeschaft omdat ik las dat de nieuws: Hue Bridge Pro wordt 66 procent duurder @dinandus Ik ben blij jullie bericht te hebben lezen voordat ik dat ding binnen en geïnstalleerd heb want dat is voor mij een absolute dealbreker.

Hoe hebben jullie dit uiteindelijk opgelost? Gewoon de V2 gehouden of zo’n dure Sync box gekocht?
Voor de Ambilight ervaring heb ik een Govee TV backlight gekocht. (toen bestond de Hue Play Screen Sync nog niet). Ik heb genoeg aan wat verlichting achter de TV, de rest van de lampen hoeft niet mee te knipperen.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 18:10

thunder8

Het gedonder begint weer.

cOOlrUnnINgs schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:57:
[...]

Dat klopt ja, de zonsondergang/opkomst is een "vaststaand" gegeven welke elke dag iets opschuift.
Maar de weersomstandigheden zijn zeer variabel, zonnige dag tegenover een bewolkte dag.
Dus vandaag is het een zonnige dag en zit je al met de lampen aan terwijl dat in mijn ogen nog niet nodig zou hoeven zijn.
Morgen is het wellicht een hele bewolkte dag en is het dus al veel vroeger donker, waardoor de lampen te laat aan gaan.
Ik gebruik deze functie al een lange tijd en inderdaad, soms te snel, soms te laat. Helemaal ondervangen ga je het niet, want ook als je een uur voor zonsondergang een lichtsensor gaat gebruiken, ga je ook bij een wolkje de lampen activeren. Helemaal als het golden hour aangebroken is en het contrast tussen licht en donker door wolken nog groter is. Ik heb standaard lampen aan 45 minuten voor zonsondergang en per saldo voor mij de meest prettige setting. Soms iets te vroeg, soms te laat, maar dan kan ik altijd nog via siri het commando geven de lampen aan te doen.
jwhoogervorst schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:09:
En dan heb je ook nog eens te maken met zomer- en wintertijd.
Daar houdt het systeem gewoon rekening mee, dus een non-issue.

PSN-ID: Thunder76nl

• cOOlrUnnINgs
thunder8 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:49:
Ik gebruik deze functie al een lange tijd en inderdaad, soms te snel, soms te laat. Helemaal ondervangen ga je het niet, want ook als je een uur voor zonsondergang een lichtsensor gaat gebruiken, ga je ook bij een wolkje de lampen activeren. Helemaal als het golden hour aangebroken is en het contrast tussen licht en donker door wolken nog groter is. Ik heb standaard lampen aan 45 minuten voor zonsondergang en per saldo voor mij de meest prettige setting. Soms iets te vroeg, soms te laat, maar dan kan ik altijd nog via siri het commando geven de lampen aan te doen.
Klopt, helemaal perfect ga je het nooit krijgen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hallo @cOOlrUnnINgs @jorisjansen3 @CeesKees

Ik heb ook een Homey, dus nu heb ik het via een Advanced Flow ingeregeld die kijkt enkel naar het aantal Lux dat de sensor doorgeeft.

Werkte perfect.

• karodem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 15:16
Hallo,

Sinds vandaag werken alle 4 mijn klasieke Hue Tap schakelaars ineens niet meer. Zijn er meer mensen met dit probleem?

• remmuz
karodem schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 01:20:
Hallo,

Sinds vandaag werken alle 4 mijn klasieke Hue Tap schakelaars ineens niet meer. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Welke bridge heb je? Is er misschien een firmware update geinstalleerd?

• jorisjansen3
cOOlrUnnINgs schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:57:
[...]

Toch zou het ook met de licht sensor van de motion detector moeten werken:

2. Ga naar het tabblad Instellingen (tandwiel icoon) > Accessoires.

3. Selecteer je Hue Motion Sensor.

4. Ga naar Lichtgevoeligheid (Daylight sensitivity):

Hier kun je de drempelwaarde (in lux) instellen waaronder de sensor vindt dat het "donker" is.

5. Koppel de actie onder Geen beweging detected of stuur de sensor zo in dat hij bij een specifieke lichtintensiteit de gewenste Hue-scène activeert

• karodem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 15:16
remmuz schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 07:24:
[...]

Welke bridge heb je? Is er misschien een firmware update geinstalleerd?
Ja het blijkt inderdaad een update te zijn geweest.
Ik heb de bridge 5 min spanningsloos gehad, hierna werkte ineens alles weer.
Maar bedankt voor het meedenken.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

jorisjansen3 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 18:14:
[...]

5. Koppel de actie onder Geen beweging detected of stuur de sensor zo in dat hij bij een specifieke lichtintensiteit de gewenste Hue-scène activeert
En waar vindt ik deze setting?

• jorisjansen3
i2Paq schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:39:
[...]

En waar vindt ik deze setting?
Ik zou deze setting op heel laag zetten…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NPmj36Xd-8_TTwaLVV9ZcpWoCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tro6Kn8O2Xtkw2BqZWa8H9GD.jpg?f=fotoalbum_large

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:40
Ik heb inmiddels 2 jaar de Hue Play Gradient Lightstrip achter m'n tv hangen, maar een hoeksteun valt bijna iedere dag van de tv af, waardoor de lightstrip dus ook gaat hangen. Dat lijkt me niet heel goed voor de levensduur.

De steun valt er dus af, terwijl het plak gedeelte nog aan de tv zit. Ik dacht eraan om wat lijm te gebruiken om dit weer vast te maken, maar of dit nou het beste idee is...

Iemand toevallig suggesties of zou ik dit gewoon proberen?

Edit: De lightstrip lijkt het al te hebben begeven...

[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 21-09-2026 20:19 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• sonnypiek
. |:(

[ Voor 99% gewijzigd door sonnypiek op 24-09-2026 12:54 . Reden: ik had het ook direct mijn vrouw kunnen vragen ]

• DePaul
  • Laatst online: 06-10 09:10
Nu maak je ons wel heel benieuwd wat de vraag was :D :+

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• sonnypiek
Ik dacht het muurplaatje van de tap dial switch t zijn kwijt te zijn geraakt in de verhuizing, en dacht ik vraag hier is of iemand er een over heeft aangezien philips deze niet los verkoopt.

Bleek niet kwijt maar ‘opgeruimd’ :?

• DePaul
  • Laatst online: 06-10 09:10
sonnypiek schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:45:
Ik dacht het muurplaatje van de tap dial switch t zijn kwijt te zijn geraakt in de verhuizing, en dacht ik vraag hier is of iemand er een over heeft aangezien philips deze niet los verkoopt.

Herkenbaar, heb ik ook een keer gehad ;)
maar fijn dat het toch niet kwijt was :)

[ Voor 5% gewijzigd door DePaul op 25-09-2026 11:08 ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Jasper1975
  • Laatst online: 11:20
sonnypiek schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:45:

Dit soort dingen zijn ook vaak goed te 3D-printen, als je een printer hebt of iemand kent die er een heeft.

• jwhoogervorst
Nieuwe firmware voor de bridge v2:
Sept 24, 2026
Bridge v2 Software version 6.1.1978418030

We've relabelled the Bridge version to 6.1 for a more consistent experience with the app and to support upcoming features.
All buttons on every switch now support the same set of actions. Trigger scenes with press-and-hold, start dimming from any button, and more. Previously limited options are now available across all buttons.
We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge v2 work even better. 
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 20:13
Gaat het updaten van de bridge pro goed? Ik had mijn vorige pro bridge geuodate, deze liep vast na de update (rode led) en was niet meer aan de praat te krijgen.

Uiteindelijk deze geruild voor een nieuwe (garantie geval) maar kon wel alle spotjes weer uit het plafond trekken, Is mijn ervaring uniek of zijn hier meer gevallen bekend? Ik ben nu een beetje huiverig om mijn bridge te updaten.

• Robbert_T
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40

Robbert_T

Beats me....

akatar schreef op maandag 28 september 2026 @ 17:25:
Gaat het updaten van de bridge pro goed? Ik had mijn vorige pro bridge geuodate, deze liep vast na de update (rode led) en was niet meer aan de praat te krijgen.

Uiteindelijk deze geruild voor een nieuwe (garantie geval) maar kon wel alle spotjes weer uit het plafond trekken, Is mijn ervaring uniek of zijn hier meer gevallen bekend? Ik ben nu een beetje huiverig om mijn bridge te updaten.
Gisteravond probleemloos verlopen. Niets van gemerkt.

There are 2 kinds of pedestrians: the quick and the dead.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb issues met de Hue lampen in de garage. Ik kon ze wel gevonden krijgen, maar ze zijn vaak unreachable. Vooral de lampen in het tuinhuisje, die zitten wel een eind van de bridge af (meter of 15). Ik heb een aan/uit plug gekocht om het bereik te verbeteren. Deze is vrijwel altijd reachable als ik deze aan de voorkant van de garage plaats (bichtbij de hue bridge), maar als ik deze een meter of 4 verderop plaats, dan is ook deze vaak unreachable. Als ik deze plug dan aan de voorkant van de garage laat zitten verbetert het bereik van de overige lampen in de garage niet. Ook als ik extra aan/uit pluggen plaats (ditmaal van Trust, maar Hue compatible) verbetert er niets. Moet ik nog meer pluggen kopen, of is er iets anders wat ik kan proberen?

De garage is overigens vrijwel compleet van hout/gipsplaat. Er zit alleen een stalen dak op wat draadloos bereik beinvloeden kan. En een stalen garagedeur.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Wally2002
zonoskar schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:47:
Moet ik nog meer pluggen kopen, of is er iets anders wat ik kan proberen?
Probeer anders eens van ZigBee kanaal te veranderen.

• ericafterdark
  • Laatst online: 04-10 18:23
Kleine uitdaging.

Ik wil boven de eettafel een dimbare lamp ophangen die zijn eigen lichtbron heeft, ik kan er dus geen Hue lamp indraaien. Deze lamp heeft momenteel nog geen schakelaar, in de muur heb ik alleen een zwarte en bruine draad, geen blauwe. De schakelaar die ik wil gebruiken is de tap dial switch (die heb ik al). Maar hoe ga ik die niet-slimme dimbare lamp aan die tap dial switch koppelen?

Op de website van Hue zie ik de bedrade dimmer switch voor niet-slimme lampen met de vermelding "werkt met of zonder nuldraad". Heeft iemand daar ervaring mee zonder nuldraad? Of zijn er andere creatieve oplossingen?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• DukeBox
  • Niet online
ericafterdark schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:35:
Heeft iemand daar ervaring mee zonder nuldraad?
Hangt erg van de lamp (en evt. transformator) af. Het principe is dat dat er een beetje 'lek' stroom door de lamp loopt waardoor die net niet gaat branden maar de schakelaar wel genoeg energie heeft om te werken.

• ericafterdark
DukeBox schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:52:
[...]

Hangt erg van de lamp (en evt. transformator) af. Het principe is dat dat er een beetje 'lek' stroom door de lamp loopt waardoor die net niet gaat branden maar de schakelaar wel genoeg energie heeft om te werken.
Interessant! Had geen idee. Ondertussen kreeg ik van ROBBshop het advies om de ROBB SMARRT Mini Zigbee Dimmer Pro in te zetten. Dat werkt anders?

• DukeBox
  • Niet online
ericafterdark schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 16:01:
Ondertussen kreeg ik van ROBBshop het advies om de ROBB SMARRT Mini Zigbee Dimmer Pro in te zetten. Dat werkt anders?
Je lamp moet wel kunnen dimmen. Gezien je het over een 'eigen lichtbron' hebt, is dat geen gegeven.

Je hebt ook native Hue dimmer schakelaars voor 'domme' lampen die zonder 0 draad werken. Dan heb je ook ondersteuning voor MotionAware, Entertainment groups en andere hue only dingen.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 29-09-2026 16:18 ]

• ericafterdark
DukeBox schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 16:13:
[...]

Je lamp moet wel kunnen dimmen. Gezien je het over een 'eigen lichtbron' hebt, is dat geen gegeven.

Je hebt ook native Hue dimmer schakelaars voor 'domme' lampen die zonder 0 draad werken. Dan heb je ook ondersteuning voor MotionAware, Entertainment groups en andere hue only dingen.
Haha ja, dat is precies mijn vraag en het product waar ik naar linkte. De lamp is dimbaar volgens de verkoper.

• ericafterdark
DukeBox schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 16:13:
[...]

Nu is alleen mijn vraag nog niet beantwoord. Waar jij naar linkt, link ik dus ook naar in mijn initiële bericht. Ik heb geen nuldraad, dat ding zal het gewoon goed doen? Of zijn er haken en ogen.

Ik zie dat ROBBshop namelijk een dimmer bypass adviseert in combinatie met de ROBB SMARRT Mini Zigbee Dimmer Pro. Is dat dan misschien ook handig met de oplossing van Hue?

• DukeBox
  • Niet online
ericafterdark schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:42:
Nu is alleen mijn vraag nog niet beantwoord.
[..]
Ik heb geen nuldraad, dat ding zal het gewoon goed doen? Of zijn er haken en ogen.
Die vraag was toch beantwoord? Samengevat, ja het zou moeten werken maar het is geen garantie.
De bypass is dus om te voorkomen dat je (led) lamp zwakjes blijft (na)gloeien, meestal niet nodig maar soms dus wel. De enige manier is om gewoon te proberen en mocht het niet goed werken een bypass op je lamp zetten.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wally2002 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:37:
[...]

Probeer anders eens van ZigBee kanaal te veranderen.
Het kanaal is gewijzigd van 20 naar 15, maar er is niet veel veranderd.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• ericafterdark
DukeBox schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 20:32:
[...]

Die vraag was toch beantwoord? Samengevat, ja het zou moeten werken maar het is geen garantie.
De bypass is dus om te voorkomen dat je (led) lamp zwakjes blijft (na)gloeien, meestal niet nodig maar soms dus wel. De enige manier is om gewoon te proberen en mocht het niet goed werken een bypass op je lamp zetten.
Check, dankjewel!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:26
jwhoogervorst schreef op maandag 28 september 2026 @ 13:18:
Nieuwe firmware voor de bridge v2:

[...]
Ik wilde zojuist mij bridge v2 gaan migreren naar de nieuwe pro. Ik heb deze software updates gekregen maar ik kan het migratieproces niet meer starten omdat de hue app blijft zeuren dat ik de software moet bijwerken van de oude bridge. M.a.w. krijg de melding "Werk je bridge xxx bij om verder te gaan"...ik zit vast in een loop en kan dus niet migreren. Superfrustrerend 8)7

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 16:57
sahinasappelsap schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 12:30:
[...]

Ik wilde zojuist mij bridge v2 gaan migreren naar de nieuwe pro. Ik heb deze software updates gekregen maar ik kan het migratieproces niet meer starten omdat de hue app blijft zeuren dat ik de software moet bijwerken van de oude bridge. M.a.w. krijg de melding "Werk je bridge xxx bij om verder te gaan"...ik zit vast in een loop en kan dus niet migreren. Superfrustrerend 8)7
Hier precies hetzelfde. Heb je het opgelost gekregen?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• sahinasappelsap
Cannondale schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:07:
[...]

Hier precies hetzelfde. Heb je het opgelost gekregen?
Nee helaas niet. Wel deze thread gevonden waar mensen over hetzelfde klagen. Bridge Pro migration stuck in “Update your Bridge Pro” loop – Hue Support confirms known issue : r/Hue

Ben met philips hue via de whatsapp in gesprek. Hebben me gevraagd om de bridge te verwijderen, te factory resetten en opnieuw te proberen. Geen succes. Als ik wat verder kom, zal ik het hier wel melden.

• Cannondale
sahinasappelsap schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:50:
[...]

Nee helaas niet. Wel deze thread gevonden waar mensen over hetzelfde klagen. Bridge Pro migration stuck in “Update your Bridge Pro” loop – Hue Support confirms known issue : r/Hue

Ben met philips hue via de whatsapp in gesprek. Hebben me gevraagd om de bridge te verwijderen, te factory resetten en opnieuw te proberen. Geen succes. Als ik wat verder kom, zal ik het hier wel melden.
Thanks, ja ik kwam ook al wat vergelijkbare signalen online tegen. Twijfel nu om gewoon maar een volledige clean install met de Pro te doen.

• sahinasappelsap
Cannondale schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 19:24:
[...]

Thanks, ja ik kwam ook al wat vergelijkbare signalen online tegen. Twijfel nu om gewoon maar een volledige clean install met de Pro te doen.
Heb ik ook overwogen, maar toch redelijk wat apparatuur er aan die ook nog eens aan home assistant gekoppeld zijn. Ik wacht wel even, omdat het anders te gortig wordt :-)

• den1972
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 21:43
Sinds een maand heb ik problemen met het Hue.  Ik ervaar traagheid van schakelaars en sensoren die niet reageren. Deze problemen heb ik niet continu. Ze komen op willekeurige momenten voor.

Sensoren: Zowel bij de binnen als buitensensoren:

-        Sensoren zijn regelmatig niet bereikbaar volgens de app

-        Sensoren detecteren geen beweging. Er zijn 2 mogelijke scenario’s:

1.      Het rode ledje gaat wel aan. Beweging word waargenomen. Lampen gaan niet aan. Kijk je in de app dat staat de lamp aan. Ook de gewenste scene. Als je de lamp in de app aanzet gaan ze in een warm wit aan. Zet je de lamp weer uit en vervolgens weer aan. Dan gaat de juiste scene aan

2.      Het rode lampje gaat niet aan. Lampen kunnen via de app aan te zetten en gaan aan in de juiste scene

Ik heb 2 binnen sensoren vervangen voor nieuwe exemplaren. Vanaf het begin hebben de nieuwe sensoren dezelfde problemen. Als ik de oude sensoren probeer toe te voegen aan de app, worden ze niet gevonden.

Schakelaars. Bij zowel de Hue dimmer als de Hue wall switch reageren 2 a 3 seconden na het indrukken.

Alle sensoren en schakelaars hebben de zelfde en laatste firmware.

Bediening via de app werkt prima

De situatie:

Hue Bridge Pro (software 6.1271524030) via Ethernet aangesloten op het IOT Vlan. Alle geconnecte lampen, sensoren en schakelaars zijn van Hue. Geen derde partij apparaten.

Alle IOT systemen zitten op een IOT Vlan (Sonos, Switch bot, DREO, Remeha, Shelly, Unify Protect) en werken goed

Homey met de originele Hue app (zonder flows waarin de sensoren of schakelaars zijn opgenomen. Er zijn wel 2 flows die individuele lampen aan sturen, maar dat zijn geen lampen die via de sensoren aangestuurd worden.

Unify netwerk met 3 Vlans: Netwerk, Gasten en IOT.

Wat heb ik al geprobeerd:

De bridge opnieuw opgestart

Hue app op de Homey uitgezet

Homey uitgezet

Een nieuw aangemaakt Vlan voor een 6 Ghz Wifi netwerk verwijderd. Laatste wijziging voor dat de problemen begonnen

Nieuwe binnen sensoren

Iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik nog kan proberen?

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:15
den1972 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:10:
Sinds een maand heb ik problemen met het Hue.  Ik ervaar traagheid van schakelaars en sensoren die niet reageren. Deze problemen heb ik niet continu. Ze komen op willekeurige momenten voor.
Ik ervaar af en toe exact hetzelfde. 2 oude bridges en homey gekoppeld. Geen idee wat het opeens is, maar het werkte eerst gewoon heel strak.

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:20

Dav0s

Hr?

Ik heb zo'n probleem vroeger wel eens gehad met mijn Hue Bridge. Toen zaten er teveel devices op. Maar met de Hue Bridge Pro nooit dat probleem gehad nog.

Als je één van de sensoren opnieuw verbind, lost dat het probleem voor die ene sensor dan op? En zijn je lampen en schakelaars ook allemaal geupdatet naar de nieuwste firmware?

• jwhoogervorst
Heb je al een keer een ander Zigbee kanaal geprobeerd?
Misschien botst het niet met jouw eigen wifi, maar met dat van de (nieuwe?) buren?

• den1972
Dav0s schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:05:
IAls je één van de sensoren opnieuw verbind, lost dat het probleem voor die ene sensor dan op? En zijn je lampen en schakelaars ook allemaal geupdatet naar de nieuwste firmware
Die nieuwe sensoren geven direct dezelfde problemen.

De oude die ik vervangen heb waren nog 1e generatie. Maar de nieuwe met HUE erop direct dezelfde problematiek.

Alle sensoren draaien de zelfde firmware

• camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:21
Even een vraag mischien dat iemand hier weet hoe of wat. Wij hebben onze badkamer verbouwd en had hier voorheen een klik aan klik uit schakelaar achter de ventilator zitten. Nu hebben we een "slimme ventilator gekocht" met hygrostaat en timer maar dit werkt dus voor geen meter. Ventilator draait overdag als het kurkdroog is en gaat als we gaan douchen uit. Heb vanalles al geprobeerd maar geen enkele instelling werkt. Nu wil ik dus eigenlijk liever een domme ventilator ophangen en deze aan laten gaan als de philips hue lampen aangaan en eventueel na laten draaien als alles uitgaat is dit te verwezelijken met hue ?

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

camel1987 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:43:
Ventilator draait overdag als het kurkdroog is en gaat als we gaan douchen uit. ?
Ik zou dan eerst de interne bedrading even langslopen. Want dit klinkt als een draadje dat verkeerd om is aangesloten oid.

This title is for sale, please send me a PM

• camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:21
the-body schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 23:00:
[...]

Ik zou dan eerst de interne bedrading even langslopen. Want dit klinkt als een draadje dat verkeerd om is aangesloten oid.
De ventilator is aangesloten op N + L geenschakeldraad aanwezig dus verkeerd aangesloten kan het niet zijn ventilator is voorzien van continu stroom en reageert enkel op vocht.

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling

• jwhoogervorst
@the-body er zijn modules om domme lampen “slim” te maken. Lees voor lampen ventilatoren en je bent er al.

• jwhoogervorst
Een update voor de lampen:
October 5, 2026
Philips Hue lights with hardware platform version 100b-129
Software version 1.164.2

Bug fixes and stability improvements
Added support for Matter 1.4.1
Added support for Matter Apple adaptive lighting
Added support for Zigbee and Matter concurrency in bridgeless mode

[ Voor 5% gewijzigd door jwhoogervorst op 06-10-2026 15:28 ]

• sahinasappelsap
Harstikke leuk die update, maar op een of andere manier blijven een aantal lampen (hue essentials) hangen in de "nieuwe versie wordt geladen..." en na een tijd wordt de update opnieuw aangeboden.

• jwhoogervorst
@sahinasappelsap waren ze verder al bijgewerkt? Soms worden de achterstallige updates eerst geïnstalleerd voordat je de meest recente update geïnstalleerd krijgt.
En soms moet je gewoon nog een tijdje wachten. Probeer het gewoon de volgende dag nog eens.

[ Voor 21% gewijzigd door jwhoogervorst op 06-10-2026 16:01 ]

• sahinasappelsap
jwhoogervorst schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:00:
@sahinasappelsap waren ze verder al bijgewerkt? Soms worden de achterstallige updates eerst geïnstalleerd voordat je de meest recente update geïnstalleerd krijgt.
En soms moet je gewoon nog een tijdje wachten. Probeer het gewoon de volgende dag nog eens.
Jazeker wel, athans dat denk ik. Aantal post terug was ik aan het klagen dat ik mijn bridge v2 niet kan migreren naar de pro, want ik zou een update moeten draaien terwijl alles up to date was.

Ik zie dat de LCG008 | 100b-129 lampen momenteel op 1.126.9 staan en niet verder willen. Degene die wel goed gegaan zijn staan op de 1.164.2
edit:
Het is ondertussen goed gegaan (hele dag verder :-)

[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 06-10-2026 21:05 ]

• sahinasappelsap
Cannondale schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 19:24:
[...]

Er is zojuist een firmware update voor de pro uitgebracht in de hue app. Hiermee loopt de migratie door!

• den1972
jwhoogervorst schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:09:
Heb je al een keer een ander Zigbee kanaal geprobeerd?
Misschien botst het niet met jouw eigen wifi, maar met dat van de (nieuwe?) buren?
Het kanaal aangepast. Alleen niet volgens de procedure die er voor staat. Dat gaf wel enkele Uitdagingen :P . Geen enkel apparaat was meer verbonden. Dat is voor een deel verholpen. De schakelaars werken nu weer zonder vertraging.

Echter de sensoren zijn nog wel een probleem. De nieuwe sensoren blijven op Niet Bereikbaar staan. Net als 5 lampen. De reactie tijd lijkt verbeterd maar ik heb nu meer apparaten die niet werken. Morgen heb ik meer tijd en zal de sensoren en lampen die niet bereikbaar zijn eens resetten kijken wat dat brengt

• Cannondale
sahinasappelsap schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 21:06:
[...]

Er is zojuist een firmware update voor de pro uitgebracht in de hue app. Hiermee loopt de migratie door!
Top! Ik ben dit weekend voor een clean install gegaan. Paar uur mee bezig geweest. Had beter op de update kunnen wachten 🥲

• sahinasappelsap
Cannondale schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 09:05:
[...]

Top! Ik ben dit weekend voor een clean install gegaan. Paar uur mee bezig geweest. Had beter op de update kunnen wachten 🥲
Uiteindelijk heb ik er ook nog 1-2 uur mee bezig geweest. De Ikea Tradfri lampen en schakelaars gingen wel over maar moesten opnieuw gekoppeld worden. Uiteindelijk draait het nu weer prima.

• Yarisken
Guys, even een vraagje. Ik heb een setje philips hue light strips op de kop kunnen tikken en daar kwam een bridge 2.1 mee in het pakket. Ik gebruik nu enkel home assistant en gewoon basic met lamp uit, aan en sterkte of kleur aan te passen.
Mijn vraag is of het een meerwaarde is om de hue bridge naast home assistant te gebruiken. Ik weet nog dat ik paar jaar geleden aan het sukkelen was om mijn gekleurde leds te syncen met mijn philips ambilight. Als ik dat nog is wil proberen gaat dat misschien beter lukken met een bridge ?
Zijn er redenen dat jullie wel een hue bridge gebruiken naast home assistant ?

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Yarisken schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 17:44:
Guys, even een vraagje. Ik heb een setje philips hue light strips op de kop kunnen tikken en daar kwam een bridge 2.1 mee in het pakket. Ik gebruik nu enkel home assistant en gewoon basic met lamp uit, aan en sterkte of kleur aan te passen.
Mijn vraag is of het een meerwaarde is om de hue bridge naast home assistant te gebruiken. Ik weet nog dat ik paar jaar geleden aan het sukkelen was om mijn gekleurde leds te syncen met mijn philips ambilight. Als ik dat nog is wil proberen gaat dat misschien beter lukken met een bridge ?
Zijn er redenen dat jullie wel een hue bridge gebruiken naast home assistant ?
Met ambilight weet ik het niet, daar heeft Hue volgens mij weer beperkingen opgelegd. Ik heb mijn Hue bridge de deur uit gedaan. Je hebt alleen maar een extra Zigbee netwerk. Daar kun je beter een van maken. Gebruik wel Z2M, om effecten van de lampen te kunnen gebruiken.

[ Voor 86% gewijzigd door iAR op 08-10-2026 08:45 ]

• jwhoogervorst
@iAR die instructies geven aan dat je maximaal 2 meter hebt. Zit je daar toevallig al op?

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

jwhoogervorst schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:47:
@iAR die instructies geven aan dat je maximaal 2 meter hebt. Zit je daar toevallig al op?
Nee, het is al opgelost... beetje slechte tekening en beetje slechte ik :X
Pagina: 1 ... 92 93 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic