De aannemer is bij mij bezig met een verbouwing. Er komt o.a. een nieuw verlaagd plafond in de woonkamer. Het plafond loopt niet tot aan de muur maar er wordt een ruimte overgelaten. In de rand van het plafond komt rondom in de woonkamer een Philips Hue Flux led strip. 2x 10 meter en 1x 5 meter (het is 23 meter rondom).
Op deze foto is het plafond nog niet af maar dan zien jullie ongeveer wat de bedoeling is. De rand moet nog afgewerkt worden.
Waar het mij om gaat zijn de hoeken. Ik las dat de Hue Flux strips best lastig buigen. 1 hoek is zelfs scherper dan 90 graden.
Daarnaast komt in deze zelfgemaakte muurkast per plank een Hue flux led strip van 3 meter.
Elke plank heeft een strip. Dus het worden hier drie stuks.
Hiervoor had ik 27 GU10 wi-fi spots van Woox.
Verder heb ik in het plafond van de keuken nog 4 GU10 Hue spots en waar de eetkamertafel komt nog een Hue bulb in een hanglamp.
Voor wat betreft het plafond, is het haalbaar om rondom de Flux led strip te monteren? Heb ik daar bijvoorbeeld 90graden connectors voor nodig om de hoeken te maken? Verlies ik met die connectors dan geen lichtopbrengst? Heb ik per se een Hue Bridge Pro nodig voor mijn setup? Andere tips over overwegingen zijn zeer welkom. Ik ben niet thuis in smart verlichting.
[
Voor 9% gewijzigd door
Techno Overlord op 29-06-2026 21:55
]