Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Zoals hierboven al aangegeven, dat gaat helaas niet.sonnypiek schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:52:
heb ik de mogelijkheid om eerst een tweede bridge toe te voegen in de app, en vervolgens hele ruimtes over te zetten van bridge A naar bridge B?
alvast bedankt voor jullie input!
Hou er ook rekening mee dat je schakelaars en sensoren die op bridge A zitten niet kunt gebruiken om lampen op bridge B te bedienen.
Je kunt ook niet lampen op bridge A toevoegen aan een zone of scene op bridge B.
[ Voor 7% gewijzigd door remmuz op 28-03-2025 07:29 ]
ik had gehoopt dat er met de nieuwe updates iets veranderd was.
dan wordt het inderdaad de lampen verwijderen en opnieuw toevoegen.
dank ook voor de tip vwb schakelaars en sensoren. ook nog wel iets om rekening mee te houden!
Uiterst curieus...
Ik kan de lampen perfect bedienen met de app maar de knoppen/dials enz werken niet.
In de app staan dan weer alle lampen "niet bereikbaar" maar de knoppen werken wel in de app.
ik bedoel daarmee dat de acties die ik doe op de knoppen perfect worden geregistreerd in de app, de lampen zijn echter enkel met de app te bedienen en niet met de knoppen...
(Heel soms, na veel klikken, gaan de lampen wel een sporadisch aan of uit, maar zelden...)
...
Hue app up to date
1 bridge
30-tal lampen (en ze hebben het allemaal)
...
Ik heb geprobeerd om te resetten (10 sec stekker uit vd bridge)
Er is niks veranderd van netwerk.
de batterijen van de knoppen zijn OK.
...
Alvast veel dank voor wie hier zijn licht op kan schijnen
Cin
Schopje naar het grote topic. Wat heb jij al geprobeerd?
[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 30-03-2025 12:16 ]
Edit: aangezien al je switches niet goed werken is er wellicht iets anders aan de hand.. gek probleem.
Wellicht eens een Hue Dimmer volledig resetten en opnieuw aan je Hue systeem toevoegen? Ben benieuwd of dat iets uithaalt.
[ Voor 41% gewijzigd door stin00 op 30-03-2025 11:59 ]
ik kwam onderstaand artikel tegen wat erg op het probleem lijkt.
https://www.reddit.com/r/..._dimmer_switches_working/
Incredible
Het zit inderdaad niet bij 1 switch... ik zal uiteindelijk wel iets van hard reset moeten gaan doen vrees ik... maar omdat ik bang ben dat de rest van mijn zondag dan gevuld zal zijn met het instellen van 30+ lampen, switches, rooms, enz... probeer ik nog een logische oplossing te vinden...stin00 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:57:
Hmm vreemd. Kan je eens op één van je Hue dimmers alle 4 de knoppen tegelijk indrukken totdat een groen lampje brand? En daarna proberen of hij weer goed werkt.
Edit: aangezien al je switches niet goed werken is er wellicht iets anders aan de hand.. gek probleem.
Wellicht eens een Hue Dimmer volledig resetten en opnieuw aan je Hue systeem toevoegen? Ben benieuwd of dat iets uithaalt.
Toch bedankt voor het inzicht!
Thanks, leunt idd dicht aan bij wat ik voor heb... en dat is 2 jaar geledenjecowo schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:08:
Inderdaad een vreemd probleem.
ik kwam onderstaand artikel tegen wat erg op het probleem lijkt.
https://www.reddit.com/r/..._dimmer_switches_working/
Ik had het niet over je hele Hue bridge resetten, maar probeer eens alleen 1 dimmer te verwijderen uit de app en weer toe te voegen als nieuwe dimmer. Je lampen, kamers en settings blijven dan behouden. Je moet alleen de dimmer opnieuw instellen en toewijzen aan een kamer. Dit puur even als test om te kijken of een 'nieuwe, schone dimmer' wel goed werkt.Cintric schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:23:
[...]
Het zit inderdaad niet bij 1 switch... ik zal uiteindelijk wel iets van hard reset moeten gaan doen vrees ik... maar omdat ik bang ben dat de rest van mijn zondag dan gevuld zal zijn met het instellen van 30+ lampen, switches, rooms, enz... probeer ik nog een logische oplossing te vinden...![]()
Toch bedankt voor het inzicht!
Doe ik!stin00 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:30:
[...]
Ik had het niet over je hele Hue bridge resetten, maar probeer eens alleen 1 dimmer te verwijderen uit de app en weer toe te voegen als nieuwe dimmer. Je lampen, kamers en settings blijven dan behouden. Je moet alleen de dimmer opnieuw instellen en toewijzen aan een kamer. Dit puur even als test om te kijken of een 'nieuwe, schone dimmer' wel goed werkt.
Maar het wordt nog gekker....
Als ik een scene selecteer in de app werk dat perfect... individuele lampen gaan ook aan in de app, maar als ik een individuele lamp wil aan of uit doen gaat dat niet.. "Unreachable"...
Snap er niks van

Ik probeer het zo... al heb ik er weinig hoop op... het zijn de lampen die "unreachable" blijven natuurlijkstin00 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:30:
[...]
Ik had het niet over je hele Hue bridge resetten, maar probeer eens alleen 1 dimmer te verwijderen uit de app en weer toe te voegen als nieuwe dimmer. Je lampen, kamers en settings blijven dan behouden. Je moet alleen de dimmer opnieuw instellen en toewijzen aan een kamer. Dit puur even als test om te kijken of een 'nieuwe, schone dimmer' wel goed werkt.
Dat is ook wel gek. En je ziet dus geen enkele verbetering als je overschakelt op andere Zigbee kanalen?Cintric schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:40:
[...]
Doe ik!
Maar het wordt nog gekker....
Als ik een scene selecteer in de app werk dat perfect... individuele lampen gaan ook aan in de app, maar als ik een individuele lamp wil aan of uit doen gaat dat niet.. "Unreachable"...
Snap er niks van
Ow dat! Dat heb ik nog niet geprobeerd...!stin00 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:50:
[...]
Dat is ook wel gek. En je ziet dus geen enkele verbetering als je overschakelt op andere Zigbee kanalen?
Ok top!stin00 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:50:
[...]
Dat is ook wel gek. En je ziet dus geen enkele verbetering als je overschakelt op andere Zigbee kanalen?
Op 5 lampen na zijn ze na het veranderen van Zigbee kanaal allemaal terug online en werken de knoppen én de app!
We zitten in de goeie richting.
Véél dank alvast!
Cin
Ik heb zonet het Zigbee kanaal veranderd en op 5 lampen na (van de 30-35 plus) werkt alles terug naar behoren.Cintric schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:54:
Hi,
Uiterst curieus...
Ik kan de lampen perfect bedienen met de app maar de knoppen/dials enz werken niet.
In de app staan dan weer alle lampen "niet bereikbaar" maar de knoppen werken wel in de app.
ik bedoel daarmee dat de acties die ik doe op de knoppen perfect worden geregistreerd in de app, de lampen zijn echter enkel met de app te bedienen en niet met de knoppen...
(Heel soms, na veel klikken, gaan de lampen wel een sporadisch aan of uit, maar zelden...)
...
Hue app up to date
1 bridge
30-tal lampen (en ze hebben het allemaal)
...
Ik heb geprobeerd om te resetten (10 sec stekker uit vd bridge)
Er is niks veranderd van netwerk.
de batterijen van de knoppen zijn OK.
...
Alvast veel dank voor wie hier zijn licht op kan schijnen![]()
Cin
[mbr]Schopje naar het grote topic. Wat heb jij al geprobeerd?[/]
Nog geen 100% dus maar het wordt wel duidelijk waar het probleem zit!
Thanks Tweakers!
Cin
Zitten de onbereikbare lampen wellicht verder weg van andere ZigBee lampen? Of dikke (beton)muren ertussen?Cintric schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:13:
[...]
Ik heb zonet het Zigbee kanaal veranderd en op 5 lampen na (van de 30-35 plus) werkt alles terug naar behoren.
Nog geen 100% dus maar het wordt wel duidelijk waar het probleem zit!
Thanks Tweakers!![]()
Cin
Het werkt als een mesh netwerk, de zigbee lampen zullen het signaal doorgeven naar verderop aanwezige lampen.
Ondertussen ook opgelost.Wally2002 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:18:
[...]
Zitten de onbereikbare lampen wellicht verder weg van andere ZigBee lampen? Of dikke (beton)muren ertussen?
Het werkt als een mesh netwerk, de zigbee lampen zullen het signaal doorgeven naar verderop aanwezige lampen.
Nee, in een setje van 3 bijvoorbeeld in een luster, werkte er dan 1 heel random niet.
De "unreachables" even zonder stroom gezet en terug op.... en was opgelost.
Momeneteel nog 1 lamp die in de app "unreachable" is maar ze werkt wel gewoon volledig mee...
Zigbee kanaal was de sleutel. Iedereen bedankt!
Cin
Wij hebben een bridge met ongeveer 60 lampen en schakelaars in onze woning. Nu gaan wij verhuizen en ik wil graag dat de nieuwe eigenaar onze account met huidige instellingen kan overnemen.
Ik dacht gewoon mijn NAW en email adres aan te kunnen passen, maar nu blijkt dat het e-mail adres niet gewijzigd kan worden.
Ik heb alleen een oud Reddit draadje kunnen vinden waarin mensen zeggen dat je op de website van Hue moet inloggen en de bridge van je account moet verwijderen. De instellingen blijven daarop staan en de nieuwe eigenaar kan zodoende de bridge met instellingen weer koppelen.
Echter is dit ruim 5 jaar oud en heb ik er dus niet veel vertrouwen in. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Of kan ik zijn account koppelen, beheerder maken en kan hij zodoende mijn account verwijderen?
Los van of er een truukje is klinkt dit mij als weer een fabrikant die niet nadenkt over hoe zijn (het zal vast een vent geweest zijn) automatisering in de praktijk gebruikt wordt....fendt schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:26:
Hallo allemaal,
Wij hebben een bridge met ongeveer 60 lampen en schakelaars in onze woning. Nu gaan wij verhuizen en ik wil graag dat de nieuwe eigenaar onze account met huidige instellingen kan overnemen.
Ik dacht gewoon mijn NAW en email adres aan te kunnen passen, maar nu blijkt dat het e-mail adres niet gewijzigd kan worden.
Ik heb alleen een oud Reddit draadje kunnen vinden waarin mensen zeggen dat je op de website van Hue moet inloggen en de bridge van je account moet verwijderen. De instellingen blijven daarop staan en de nieuwe eigenaar kan zodoende de bridge met instellingen weer koppelen.
Echter is dit ruim 5 jaar oud en heb ik er dus niet veel vertrouwen in. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Of kan ik zijn account koppelen, beheerder maken en kan hij zodoende mijn account verwijderen?
Email kan je inderdaad niet wijzigen, maar, je kan wel een extra account (member) toevoegen aan de bridge, die ook Administrator maken en dan je oude account uiteindelijk verwijderen.fendt schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:26:
Ik heb een <adres>@gmail.com aangemaakt, en die uiteindelijk overal doorgevoerd als hoofd account (ook bij andere IOT stuff die aan ons huis vast zit).
Het heeft met het aantal rules te maken, met meer dan 50 devices kan het zijn dat je tegen dat limiet aanloopt. Ook heeft het invloed op de reactiesnelheid van batterij gevoede switches e.d.Dav0s schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:50:
Ik dacht trouwens dat je niet meer dan 50 lampen aan een bridge kon koppelen? Is dat een soft-cap?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Alle overbodige scenes wegkieperen helpt ook als het wat trager wordt en de limiet in zicht komt.Dav0s schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:50:
Ik dacht trouwens dat je niet meer dan 50 lampen aan een bridge kon koppelen? Is dat een soft-cap?
Als ik in de woonkamer op een knop druk die 12 lampen aan moet zetten, dan gaan ze allemaal 1voor1 over een paar seconden verdeeld. Terwijl dat eerst in 1x ging, allemaal tegelijk..
#pleitbezorger #geendagspijtvangehad
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Nou, heb die 2e bridge net binnen.DePaul schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:22:
Dat heeft idd met de limieten van de bridge te maken. Ik had hetzelfde probleem maar sinds er een tweede bridge is ingeprikt is het probleem als redelijkheid en logica voor Donny Trumpi verdwenen. Kan het dan ook iedereen met een volle bridge aanraden
#pleitbezorger #geendagspijtvangehad
Is er een makkelijke manier om lampen van de ene bridge naar de andere te verplaatsen? Zou ze liefst niet verwijderen en opnieuw toevoegen, want dan moet ik in mijn homey home automation ook alle koppelingen opnieuw instellen...
Is er al een trucje voor?
[ Voor 25% gewijzigd door Dav0s op 02-04-2025 16:27 ]
Helaas niet. Het meest eenvoudige is nog om een lamp te verwijderen van bridge 1 waardoor je de lamp meteen toe kunt voegen op bridge twee zonder dat je moeilijk hoeft te doen met lampen resetten enzo.Dav0s schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:50:
[...]
Nou, heb die 2e bridge net binnen.
Is er een makkelijke manier om lampen van de ene bridge naar de andere te verplaatsen? Zou ze liefst niet verwijderen en opnieuw toevoegen, want dan moet ik in mijn homey home automation ook alle koppelingen opnieuw instellen...
Is er al een trucje voor?
Dat werk overigens alleen met 'echte' Hue lampen. Lampen en controllers van b.v Ikea, Paulmann en Gledopto moest ik eerst resetten.
En dan natuurlijk nog al je schakelaars, scenes en automatiseringen opnieuw instellen.
Ik like je bericht, maar ik huil van binnenremmuz schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:34:
[...]
Helaas niet. Het meest eenvoudige is nog om een lamp te verwijderen van bridge 1 waardoor je de lamp meteen toe kunt voegen op bridge twee zonder dat je moeilijk hoeft te doen met lampen resetten enzo.
Dat werk overigens alleen met 'echte' Hue lampen. Lampen en controllers van b.v Ikea, Paulmann en Gledopto moest ik eerst resetten.
En dan natuurlijk nog al je schakelaars, scenes en automatiseringen opnieuw instellen.
Was leuk geweest als Hue de functie om ze over te zetten meteen had meegenomen in deze update...
(het komt nu op ons pad omdat we kabels door de tuin gaan trekken, indien we niet voor Hue zouden gaan dan zouden we extra aders nodig hebben omwille het aanleggen van een schakeldraad)
Hue kan altijd, gewoon je schakelaars aan laten staan. Andersom niet, en bereik is inderdaad gewoon een issue.
De lampen vormen onderling een netwerk. Dus als je de afstand tussen de lampen niet te groot maakt zou het gewoon moeten werken.Dreadnought schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:41:
Wij willen tuinverlichting gaan aanleggen en twijfelen over Hue. We hebben min of meer overal Hue in huis en deels ook om huis, maar we merken dat (buiten) bereik toch snel een probleem vormt. Gezien onze tuin wat ruimer is (perceel van ong. 2500m2, achtertuin is 50 diep, 40 breed) vragen we ons af of we dit gaan redden met een Hue-systeem. Wat zijn jullie ervaringen met een grotere tuin?
(het komt nu op ons pad omdat we kabels door de tuin gaan trekken, indien we niet voor Hue zouden gaan dan zouden we extra aders nodig hebben omwille het aanleggen van een schakeldraad)
Ik verwacht dat een meter of 10 tussenafstand geen probleem is.
Het grootste probleem is meestal om het signaal naar buiten te krijgen. HR++ glas dempt het signaal aanzienlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door remmuz op 06-04-2025 12:20 ]
Wat @TweakGP zegt: aanleggen met traditionele bedrading, dan kun je alle kanten op, eventueel indelen in verschillende zones die je kunt schakelen met een normale schakelaar, pad-verlichting apart, etc. Denk ook aan een stel wandcontactdozen verspreid over de tuin. En als je later mogelijk een schuurtje, kas of prieel o.i.d. wilt kun je daar ook al rekening mee houden. Ook beregening is iets wat je mee kunt nemen.Dreadnought schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:41:
Wij willen tuinverlichting gaan aanleggen en twijfelen over Hue. We hebben min of meer overal Hue in huis en deels ook om huis, maar we merken dat (buiten) bereik toch snel een probleem vormt. Gezien onze tuin wat ruimer is (perceel van ong. 2500m2, achtertuin is 50 diep, 40 breed) vragen we ons af of we dit gaan redden met een Hue-systeem. Wat zijn jullie ervaringen met een grotere tuin?
Feel free to Buy me a coffee
https://www.matteralpha.c...era-support-in-matter-1-5
In mijn geval maak ik gebruik van HomeKit. Ik hoef dan hopelijk geen afzonderlijk abo te nemen voor Hue, maar kan ik gewoon blijven bij HomeKit Secure Video.
Check eerst of er een software update nodig is voor de lampen. Dit kan je nagaan door naar de instellingen gaan in de Hue app en dan te zoeken naar software update. Controleer daar of je lampen up to date zijn. Is dat het geval, check dan of deze lampen überhaupt dynamische scènes ondersteunenTegels schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:48:
Ik heb een vreemd dingetje... Ik heb een dynamische scène waarbij alle lampen in mijn woonkamer (met open keuken) dynamisch zijn, zie screenshots. Nu kwam ik er één tegen in de app die ook dynamisch is maar daar zijn alle 4 keuken spots niet dynamisch? Is dat alsnog in te stellen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Vreemd..... En als je de scène verwijderd en opnieuw toevoegt?Tegels schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:17:
Lampen zijn up to date. Blijkbaar ondersteunen de spots wel dynamisch, zie screenshot vd andere scène!
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Omgeveer een half jaar geleden stonden opeens alle Hue lampen in Homekit op Onbereikbaar. Vanuit de Hue app geen problemen.
Beetje de moed opgegeven maar vond het toch wel jammer en dacht dat het misschien kwam doordat ik tegen de limiet aan zat met het aantal lampen.
Tweede bridge gekocht, een aantal lampen verplaatst van bridge 1 naar bridge 2 en vervolgens de nieuwe bridge toegevoegd aan Homekit. Het heeft een week gewerkt en nu staat alles weer op onbereikbaar?
Ik heb nu 2 Hue bridges die ik met geen mogelijheid meer aan Homekit gekoppeld krijg 😕.
Wat zou dit nou kunnen veroorzaken?
Heb je al geprobeerd ze via Matter te verbinden in plaats van op de "normale" manier? Is niet persé een oplossing voor je probleem natuurlijk, maar wellicht wel een workaround.remmuz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:16:
Weet niet of dit nou in het Hue topic hoort of in Homekit, ik begin hier;
Omgeveer een half jaar geleden stonden opeens alle Hue lampen in Homekit op Onbereikbaar. Vanuit de Hue app geen problemen.
Beetje de moed opgegeven maar vond het toch wel jammer en dacht dat het misschien kwam doordat ik tegen de limiet aan zat met het aantal lampen.
Tweede bridge gekocht, een aantal lampen verplaatst van bridge 1 naar bridge 2 en vervolgens de nieuwe bridge toegevoegd aan Homekit. Het heeft een week gewerkt en nu staat alles weer op onbereikbaar?
Ik heb nu 2 Hue bridges die ik met geen mogelijheid meer aan Homekit gekoppeld krijg 😕.
ik heb een appartement gekocht en ik ben alle lampen en schakelaars aan het vervangen door HUE.
Echter heb ik 1 probleem met mijn centrale livinglamp.
Nu hangt er dit, met een gewone aan/uit schakelaar aan de muur.
:strip_exif()/f/image/bmr7DHTBhwYKJuZs8omHh8pr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou de lamp vervangen door deze, die dimbaar zijn:
:strip_exif()/f/image/U6uUo85OqFFgpLr1zXPnSe6u.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik kan de lampen zelf niet vervangen door philips slimme lampen.
Welk susteem kan ik plaatsen? zodat ze met een schakelaar dimbaar zijn en ook via HUE ?
Ik probeer ze via Matter toe te voegen. Ik was eigenlijk vergeten dat er ook nog een oude methode was.posttoast schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:51:
[...]
Heb je al geprobeerd ze via Matter te verbinden in plaats van op de "normale" manier? Is niet persé een oplossing voor je probleem natuurlijk, maar wellicht wel een workaround.
Reden is dat ik een groot aantal lampen van andere merken met de Hue bridge gekoppeld heb die ik anders niet in Homekit krijg.
Als er een blauwe draad achter je schakelaar zit zou je deze kunnen nemen:dieter0901 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:53:
Hulp gevraagd
ik heb een appartement gekocht en ik ben alle lampen en schakelaars aan het vervangen door HUE.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welk susteem kan ik plaatsen? zodat ze met een schakelaar dimbaar zijn en ook via HUE ?
https://www.robbshop.nl/r...zigbee-dimmer-400w-2-pack
Als er geen blauwe draad achter je schakelaar zit moet je even op zoek naar een "2-draads" variant.
Oh, dat is wel jammer dan. Compleet uit HomeKit verwijderen en daarna opnieuw toevoegen had je dus al geprobeerd?remmuz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:57:
[...]
Ik probeer ze via Matter toe te voegen. Ik was eigenlijk vergeten dat er ook nog een oude methode was.
Reden is dat ik een groot aantal lampen van andere merken met de Hue bridge gekoppeld heb die ik anders niet in Homekit krijg.
Ik heb dat opgelost met een Ecodim Dim07 zigbee dimmer, dat werkt goed met deze Segula lampen. Via de dimmer kun je de lampen bedienen, maar ook via de Hue app.dieter0901 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:53:
Hulp gevraagd
[Afbeelding]
[Afbeelding]
vice versa en weer terug
Ik ben al een half jaar bezig met de eerste bridge. Ik heb echt ALLES geprobeerd wat ik kon vinden aan tips op Tweakers, Reddit, enz.posttoast schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:01:
[...]
[...]
Oh, dat is wel jammer dan. Compleet uit HomeKit verwijderen en daarna opnieuw toevoegen had je dus al geprobeerd?
In de tussentijd ben ik ook overgestapt van Ziggo naar Delta, dus zelfs alle netwerk apparatuur is vervangen; ik dacht dat dat ook invloed kan hebben. (ook al heeft het dus wel een tijdje gewerkt).
Waar het op neerkomt is dat Homekit zegt dat de Hue bridge niet bereikbaar is. Maar zowel Homekit als Hue werken los van elkaar gewoon goed.
Ik heb ook een Aqara bridge via Matter aan Homekit gekoppeld en dat werkt probleemloos.
[ Voor 16% gewijzigd door remmuz op 08-04-2025 10:12 ]
Hmmm, wel vervelend, dan heb ik ook echt geen idee. Ik heb hier ook al een tijd 2 bridges aan HomeKit hangen (via Matter) en daar vooralsnog geen problemen mee gehad. Ik weet niet hoe complex je HomeKit-setup is, maar je zou kunnen overwegen daar opnieuw te beginnen (dus alles weggooien). Bij mij zit daar superveel in, dus ik kan het me goed voorstellen als je daar geen zin in hebt.remmuz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:07:
[...]
Ik ben al een half jaar bezig met de eerste bridge. Ik heb echt ALLES geprobeerd wat ik kon vinden aan tips op Tweakers, Reddit, enz.
In de tussentijd ben ik ook overgestapt van Ziggo naar Delta, dus zelfs alle netwerk apparatuur is vervangen; ik dacht dat dat ook invloed kan hebben. (ook al heeft het dus wel een tijdje gewerkt).
Edit: voor de zekerheid, je HomeKit en Hue zitten niet allebei op een andere VLAN ofzo? Omdat je het over nieuwe netwerk-apparatuur hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 08-04-2025 10:16 ]
HeyBrumax schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:01:
[...]
Ik heb dat opgelost met een Ecodim Dim07 zigbee dimmer, dat werkt goed met deze Segula lampen. Via de dimmer kun je de lampen bedienen, maar ook via de Hue app.
kan je mij even concreet helpen?
7 lampen van 35watt. Dus 245 totaal?
is dit dan voldoende?
https://www.bol.com/be/nl..._RkkPQMb2OuxoCS8gQAvD_BwE
gewoon inbouwen dan?
en die kun je koppelen met HUE?
en gelijk welke knop past daarop?
Wellicht zit er een DNS/adblocker in weg? Enige tijd terug soortgelijk gezeik waarbij ik Hue niet gekoppeld kreeg aan Google Home. Het uitschakelen van AdGuard Home (of bijv. PiHole) was de oplossing. De blocklist was iets te aggressief kennelijk.remmuz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:16:
Poeh, das een goeie! Nou werk ik op mijn schakelmateriaal met Hue wall switch modules, dus dan zou ik achter mijn schakelaar én die wall switch module én deze zigbee dimmer moeten proppen. Dat wordt wel even priegelen...posttoast schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:01:
[...]
Als er een blauwe draad achter je schakelaar zit zou je deze kunnen nemen:
https://www.robbshop.nl/r...zigbee-dimmer-400w-2-pack
Als er geen blauwe draad achter je schakelaar zit moet je even op zoek naar een "2-draads" variant.
[...]
Maar, die wall switch module is voor een andere lamp dan? Want je hebt ze niet beiden nodig natuurlijkDav0s schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:46:
[...]
Poeh, das een goeie! Nou werk ik op mijn schakelmateriaal met Hue wall switch modules, dus dan zou ik achter mijn schakelaar én die wall switch module én deze zigbee dimmer moeten proppen. Dat wordt wel even priegelen...
Je kan ook even zelf concreet googelen? Hier staat alle info, met passend afdekmateriaal, handleiding om in te bouwen en te koppelen met Hue. https://www.ecodim.nl/nl/eco-dim07-zigbee-pro.htmldieter0901 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:09:
[...]
Hey
is dit dan voldoende?
gewoon inbouwen dan?
BTW, je hebt volgens mij de pro versie nodig want die heeft max 250W.
vice versa en weer terug
Je kan die Robbshop zigbee dimmers ook rechtstreeks schakelen met een puls-drukker, inclusief dimmen, scheelt een wall switch. Of je hangt er een FoH switch voor, die kan dan de dimmer aansturen vanuit Hue systeem (maar wijkt dan waarschijnlijk wel qua gebruik af van de andere schakelaars).Dav0s schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:46:
[...]
Poeh, das een goeie! Nou werk ik op mijn schakelmateriaal met Hue wall switch modules, dus dan zou ik achter mijn schakelaar én die wall switch module én deze zigbee dimmer moeten proppen. Dat wordt wel even priegelen...
Zou beginnen met kijken of er twee of drie draden lopen, hier blijkt dat twee draden vaak toch nog wel minder goed werkt tov 3 draads aansluiting, soms van naastliggende WCD de blauwe draad afgetapt...
Ik heb wel drie draden laten aanleggen, dus dat scheelt. Het is een dubbele puls-schakelaar. Als je die zigbee dimmers aan de ene kant aan de lamp en aan de andere kant aan de pulsdrukker koppelt, kan je ze dan nog steeds configureren via de Hue app? Zou ze wel graag op dezelfde manier configureren en laten werken als alle andere pulsschakelaars in huis natuurlijk.JPDeckers schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:04:
[...]
Je kan die Robbshop zigbee dimmers ook rechtstreeks schakelen met een puls-drukker, inclusief dimmen, scheelt een wall switch. Of je hangt er een FoH switch voor, die kan dan de dimmer aansturen vanuit Hue systeem (maar wijkt dan waarschijnlijk wel qua gebruik af van de andere schakelaars).
Zou beginnen met kijken of er twee of drie draden lopen, hier blijkt dat twee draden vaak toch nog wel minder goed werkt tov 3 draads aansluiting, soms van naastliggende WCD de blauwe draad afgetapt...
En is die Robbshop zigbee dimmer ook dubbel?
Euh gewoon de hue lampen direct op 230V zetten en dan een Hue tapdial eraan koppelen.dieter0901 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:09:
[...]
Hey
is dit dan voldoende?
gewoon inbouwen dan?
"ik kan de lampen zelf niet vervangen door philips slimme lampen."zuma schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:54:
[...]
Euh gewoon de hue lampen direct op 230V zetten en dan een Hue tapdial eraan koppelen.
Dimmers zijn als zigbee lamp gewoon online, weet echter niet of er ook dubbele dimmers zijn (die van robbshop zijn enkel)Dav0s schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:33:
[...]
Ik heb wel drie draden laten aanleggen, dus dat scheelt. Het is een dubbele puls-schakelaar. Als je die zigbee dimmers aan de ene kant aan de lamp en aan de andere kant aan de pulsdrukker koppelt, kan je ze dan nog steeds configureren via de Hue app? Zou ze wel graag op dezelfde manier configureren en laten werken als alle andere pulsschakelaars in huis natuurlijk.
En is die Robbshop zigbee dimmer ook dubbel?
Dat heeft geholpen! Nu alle lampen weer op dynamisch! Bedankt!blueman85 schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:10:
[...]
Vreemd..... En als je de scène verwijderd en opnieuw toevoegt?
Ik wil graag mechanische afzuiging in badkamer starten m.b.v. een drukknop en een slimme stekker, geïnstalleerd in Philips Hue.
Slimme stekker is geïnstalleerd als lamp.
Doel:
Als knop van schakelaar wordt ingedrukt moet slimme stekker inschakelen (en mechanische afzuiging starten) en na ca 30 minuten weer uit gaan.
Ik heb dit geprobeerd door timer aan te maken (in automatisering) en vervolgens knop van schakelaar te koppelen aan deze timer. Hierbij moest ik keuze maken welke "scene" wordt gestart (omdat slimme stekker als lamp dient te worden opgevoerd) en na ingestelde tijd zou "lamp" langzaam uitgaan.
Slimme stekker wordt niet ingeschakeld en volgens mij zou langzaam uitgaan ook verwijderd moeten worden
Schopje naar grote topic
[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 15-04-2025 13:19 ]
Ik kan het mis hebben, maar naar mijn weten kan je met een schakelaar geen na x tijd uit instellen.
Werkt dat een beetje? Tips?
Zet de schakelaar ook het licht aan? Of dedicated voor afzuiging?JJacobs schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:15:
Als knop van schakelaar wordt ingedrukt moet slimme stekker inschakelen (en mechanische afzuiging starten) en na ca 30 minuten weer uit gaan.
Ik heb dit op verschillende manier wel eens gedaan, altijd door v1 regels op de bridge in te stellen, nooit via de Hue app zelf. Als zelf regels maken te lastig is, probeer het eens met een iConnectHue of alike app, die kan dat ook, en redelijk goed uitleggen.
Functies zoals:
- Als iemand het licht op het toilet aan zet, zet ik een timer die na 15 minuten het licht weer uit zet. Disable timer als iemand het licht zelf uit zet.
- Als je de elektrische kachel in nooddouche aan zette, ging deze vanzelf weer uit na 30 minuten. Dit door een ddx van 30 minuten op de change naar on te zetten.
- meer advanced regels als Na 29 minuten licht dimmen, na 30 minuten uit, tenzij je op knop drukt in die tussenliggende minuut. Voor nachtlicht bij kids, met timer flags en dx-en.
Er kan veel, maar de Hue app zelf is beperkt(er).
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van iConnectHue. Met 3 bridges. Ik las dat je nu meerdere bridges op 1 hue account kan hebben. Hoe regel je dat dan in iConnectHue (wellicht moet ik ook over naar de Hue app maar dan moet ik alles opnieuw instellen vrees ik).bartvl schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 22:43:
Ik ben ook pas geleden van iConnectHue afgestapt. De Hue app kan inderdaad steeds meer en het maakt configureren wat overzichtelijker. Toch heeft iConnectHue nog wel meer flexibiliteit en detailinstellingen boven de Hue app. Maar dat neem ik nu voor lief.
Mijn setup:
3 bridges (boven, beneden, buiten)
Elke bridge een apart Hue account Boven@xyz.nl, beneden@xyz.nl en buiten@xyz.nl.
Als ik een nieuw account voor Hue aanmaak Frans@xyz.nl dan kan ik de drie bridges in de Hue app koppelen. Maar als ik dan vervolgens in de IconnectHue app alle remote access reset en vervolgens opnieuw inlog met het nieuwe frans@xyz.nl hue account dan werkt dat voor de eerste bridge. De tweede geeft een error omdat er al gekoppeld is.
Dus hoe kan ik dat dan doen? In de gebruiksaanwijzing van iConnectHue staat dat je elke bridge met hetzelfde account apart moet inloggen voor remote access.
Of moet ik gewoon ook van iConnectHue af? En dus het hele huis even opnieuw installeren ;-(
Je kan de schakelaar de ventilator laten aanzetten (nu ja, de lamp) én een timer starten om de de ventilator (lamp) weer uit te doen. Dus 2 acties met één druk op de knop.JJacobs schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:15:
Hi,
Ik wil graag mechanische afzuiging in badkamer starten m.b.v. een drukknop en een slimme stekker, geïnstalleerd in Philips Hue.
Slimme stekker is geïnstalleerd als lamp.
Doel:
Ik heb dit geprobeerd door timer aan te maken (in automatisering) en vervolgens knop van schakelaar te koppelen aan deze timer. Hierbij moest ik keuze maken welke "scene" wordt gestart (omdat slimme stekker als lamp dient te worden opgevoerd) en na ingestelde tijd zou "lamp" langzaam uitgaan.
Slimme stekker wordt niet ingeschakeld en volgens mij zou langzaam uitgaan ook verwijderd moeten worden
[mbr]Schopje naar grote topic[/]
Ik weet niet of dat met de Hue app zelf kan, maar wel met all4hue.
Aparte is dat ik probeer een Osram smartplug en een Ikea lamp te koppelen en dat dit dus niet (meer?) lukt.
Zit me af te vragen wat ik verkeerd doe (kan me niet voorstellen wat) of heeft Philips/Signify een kunstje geflikt en kun je alleen nog maar hun spul koppelen?...
Die nieuwe manier van koppelen was mij ook opgevallen inderdaad. Net een nieuwe bridge in gebruik genomen.ManiacsHouse schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:08:
Ik zie tot mijn verbazing dat ze het vinden van lampen hebben aangepast. Nu kun je kiezen lampen en smartplugs en allerlei andere zooi.
Aparte is dat ik probeer een Osram smartplug en een Ikea lamp te koppelen en dat dit dus niet (meer?) lukt.
Zit me af te vragen wat ik verkeerd doe (kan me niet voorstellen wat) of heeft Philips/Signify een kunstje geflikt en kun je alleen nog maar hun spul koppelen?...
Maar mijn Gledopto LED strip controller en Paulmann lampen kon ik zonder probleem koppelen.
Wat ik zoek is een plafond ventilator waar ik HUE lampen in kan draaien en idealiter de ventilator zelf ook via een "iets" in de hue app kan schakelen.
Alternatief is de ventilator via een hue dimmer of smartstekker aansluiten dat die iig kan schakelen via hue. en ik een fan zonder lamp kies.
Of als iemand weet van een plafond ventilator die kwalitatief goed licht heeft en volledig homeassistent werkt dan wil ik wel kijken of ik mn kennis uitbreid naar HA en daar mn huidige hue lampen ook onderbreng
Behalve hele oudbollige plafond ventilatoren waar je peertjes in kan draaien vind ik enkel fans waar een niet vervangbare led verlichting ingebouwd is en die te bedienen zijn via een gare remote of een gratis "wifi" app.
[ Voor 11% gewijzigd door the mod man op 19-04-2025 15:52 ]
I can't wait to shoot!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SYxK0yPJqkbWdICooWRpSVTJ.jpg?f=user_large)
(foto niet van mij)
Het ding heeft zijn beste tijd wel een beetje gehad en ik stoor me er met name aan dat ik de kleuren niet gelijk krijg aan al mijn andere Hue verlichting. Ik wil hem dus eigenlijk vervangen door een Hue Iris, maar ik wil de standaard wel houden. Ik vroeg me af: heeft iemand ervaring met een Hue Iris op zo'n standaard? Gaat dat werken? En hoe werkt de stroom-aansluiting van de Iris? De Living Colors heeft een plug die je erin steekt, de kabel loopt door de standaard heen.
Heb deze jongen gisteren in mijn nieuwbouwwoning opgehangen. Specifiek voor de rechthoek van 1,20m gekozen omdat we vanwege de uitbouw een redelijk lange woonkamer hebben.
De installatie heb ik in mijn eentje gedaan en ben er uiteindelijk 1,5 uur mee bezig geweest denk ik. De grootste uitdaging was het uitmeten en haaks plaatsen van de lamp, want een kleine afwijking op 1,20m zie je natuurlijk direct. M.b.v. een laser en de v-naad in het plafond kon ik het aardig secuur afmeten. Bij het boren toch ergens er een mm naast gezeten, maar gelukkig is er een klein beetje te stellen in de gaten waar de schroeven moesten komen.
Fijn systeem ook dat je hem met 2 haken aan de plaat kan hangen, was wel even goochelen om met dat ding achterop mijn trapje te gaan zitten
Heb in het huis nog geen internet of een hue bridge, maar zodra die er is zal ik hem in het donker showen!
![]() | ![]() | ![]() |
Software version 1970188010
Improved performance and reliability of the system.
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!
Ik zie net pas de releasenotes, ik heb ‘m (nog) niet geprobeerd!
[ Voor 15% gewijzigd door jwhoogervorst op 24-04-2025 11:49 ]
Voor elke oplossing is er een probleem!
Hier al laren gewone hue e27 color lampen in gewone buitenarmaturen. Die armaturen hingen hier al toen ik er kwam wonen, de ip rating hiervan is wel wat twijfelachtig want oud, en 1 glaasje van de tuinlantaarn is zelfs gebarsten.aaaido schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:15:
Ben mij aan het oriënteren op hue verlichting voor buiten in de tuin. Nu kom ik erachter dat veel lampen van hue een matige ip rating hebben waardoor deze hoogstwaarschijnlijk binnen de kortste keren kapot zullen gaan. Niet duurzaam iig. Ik twijfel alleen of ip65 voldoende is en je niet ip67 of hoger nodig hebt in de tuin. Wat zijn jullie ervaringen met hue verlichting in de tuin?
Maar gaat dus al jaren goed 😊
Hiervoor buiten (open armatuur) sinds vorig jaar een paar 1600 lumen Osram 4058075435445 nadat er 7 jaar 1000 lumen Philips LED's ingezeten hebben die nu kuren kregen. ZItten op een bewegingsmelder en zijn los schakelbaar. Slim maken kan ook met een slimme binnenschakelaar, scheelt flink in de kosten van vervangen.Rallye schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:08:
Ik gebruik voor buiten 1600 lumen lampen in gewone buitenarmaturen. Geen idee of het door weersinvloeden komt (temperatuur?) of dat de 1600’s wat minder stabiel zijn, maar ik heb er de laatste twee jaar al twee stuk gehad.
https://www.linak.nl/segm...rends/ingress-protection/aaaido schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:15:
Ben mij aan het oriënteren op hue verlichting voor buiten in de tuin. Nu kom ik erachter dat veel lampen van hue een matige ip rating hebben waardoor deze hoogstwaarschijnlijk binnen de kortste keren kapot zullen gaan. Niet duurzaam iig. Ik twijfel alleen of ip65 voldoende is en je niet ip67 of hoger nodig hebt in de tuin. Wat zijn jullie ervaringen met hue verlichting in de tuin?
IP4X of IP5X is het verschil van of mieren er wel of niet inkomen.
IP5X en 6X is of er stof wel of niet inkomt.
Dus buiten zou is IP5X al voldoende qua stof.
IPX4 is spat water dicht.
IPX5 zijn waterstralen.
IPX6 zijn krachtige waterstralen. (tuinslang er vol op)
IPX7 is onderwater houden. Dus tenzij je tuin overstroomt is dat niet nodig.
Dus bij regulier gebruik zou ik IPX5 aanhouden, IPX6 Als ik ze in de tuin zelf plaats
Dus IP55 of IP56 is zat in de tuin.
IP45 zelfs als ze niet vol in de regen komen.
En dat is het peertje direct in de elementen!
Gooi je er een redelijk buiten armatuur over heen dan verwacht ik niet dat je snel problemen krijgt.
Ik heb ook wat led strips van Hue en daar is de fade out netjes, van fel naar uit gedimd.
Is dit een bekend probleem?
Ik heb al mijn Hue lampen zo ingesteld dat ze in 10 seconden dimmen naar uit (via iConnectHue).Ronwiel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:27:
Deze week de A60 - E27 slimme lamp - 800 lumen lamp binnengekregen (die enkel de Hue store wordt verkocht). De fade in als het licht aan gaat is netjes, maar de fade out ziet er niet uit. Wanneer je de lamp uitschakelt dimt de lamp netjes, maar lijkt dan tegen een 'plafond' aan te lopen en gaat dan spontaan uit.
Ik heb ook wat led strips van Hue en daar is de fade out netjes, van fel naar uit gedimd.
Is dit een bekend probleem?
Ze dimmen allemaal tot een bepaald nivo en gaan dan uit.
Ik weet niet beter dan dan het met alle Led lampen zo is. (en dan dimmen de Hue lampen zelfs nog iets verder dan die van Ikea)
iConneect kende ik nog niet. Maar nieuw uit de doos gaat het bij andere lampen wel goed. Ik heb een gifje ge-upload dat het hopelijk duidelijker maakt. Maar de fade in is duidelijk meer 'smooth' dan de fade out. Het lijkt wel of bij de fade out het niet mogelijk is om naar een net zo laag aantal lumen te gan als bij de fade in.remmuz schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:39:
[...]
Ik heb al mijn Hue lampen zo ingesteld dat ze in 10 seconden dimmen naar uit (via iConnectHue).
Ze dimmen allemaal tot een bepaald nivo en gaan dan uit.
Ik weet niet beter dan dan het met alle Led lampen zo is. (en dan dimmen de Hue lampen zelfs nog iets verder dan die van Ikea)
https://tweakers.net/i/Rw...aBTg4S4w.gif?f=user_large
Bij een Proof Of Concept opstelling zag het er redelijk uit, maar nu het gemonteerd is bij alle ramen vindt het toch tegen vallen en dan m.n. de individuele Led's. Ik wil de Hue Led strip dus vervangen door een COB RGBW strip.
Heeft iemand ervaring met een COB RGBW die aangestuurd kan worden door de HUE bridge (en Homey)?
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
De spotjes worden dus in de vlonder gemaakt en ik zou graag weer hue spotjes willen hebben. Maar ik kan ze zo niet vinden. Moeten dus echt vloer spotjes zijn van een stevig glas zodat hrt natuurlijk nirt kapot gaat als iemand er op staat. Bestaat dit?
Ik heb natuurlijk ook gekeken naar van die sokkels van Hue maar die vind ik echt idioot duur. Iemand tips?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Die bestaan zo ook niet, je kan wel dit soort dingen gebruiken: https://www.ledlichtdisco...bouw-ip67-230v-110mm.html Eventueel er nog een diffuus plaatje op.Juancho schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:57:
De spotjes worden dus in de vlonder gemaakt en ik zou graag weer hue spotjes willen hebben. Maar ik kan ze zo niet vinden.
Je die spotjes worden gewoon meegeleverd bij het materiaal van Hornbach (als de prijs meevalt). Maar dan wel 12v. Maar ging mij er om dat je het ook vanaf je telefoon kan bedienen, evt ook met kleur. Maar die zijn er dus niet van hue voor in de tuin.DukeBox schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:16:
[...]
Die bestaan zo ook niet, je kan wel dit soort dingen gebruiken: https://www.ledlichtdisco...bouw-ip67-230v-110mm.html Eventueel er nog een diffuus plaatje op.
Dat kan toch met die? Gewoon de Hue White and Color Ambiance GU10 erin en klaar.Juancho schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:46:
Maar ging mij er om dat je het ook vanaf je telefoon kan bedienen, evt ook met kleur. Maar die zijn er dus niet van hue voor in de tuin.
Dat zijn toch spotjes voor binnen?DukeBox schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:51:
[...]
Dat kan toch met die? Gewoon de Hue White and Color Ambiance GU10 erin en klaar.
Als ze in een geschikt armatuur zitten kan dat prima buiten (ik las eerst je reactie verkeerd).Juancho schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:35:
Dat zijn toch spotjes voor binnen?
In veel buiten armaturen van Hue zelf zitten ook gewoon GU10 spots.
Je hebt ze ook volledig metaal maar ik heb expres deze gekozen gezien kunststof geen kooi van Faraday maakt en het zigbee/bluetooth signaal gewoon doorlaat.IP67 - 230V - 110mm - Waterdichte Grondspot, Aluminium Behuizing, Max. 35W, IK09 Bescherming, Geschikt voor Tuin en Oprit
[ Voor 73% gewijzigd door DukeBox op 03-05-2025 23:47 ]
Ik heb een hue strip ingefreesd boven het keukenblad in een alu profiel met afdekking. Hij kan lekker zwak qua intesiteit, maar de individuele leds zijn te zichtbaar en niet zo mooi. Ga hem wel vervangen daarom.loyske schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:15:
Zijn er hier mensen met ervaring van een Hue LED-strip in een inbouwstrip boven een kookeiland?
Werkt dat een beetje? Tips?
Ik heb drie stuks, die allemaal te snel de batterij leeg snoepen. Elke twee maanden batterijen vervangen was niet helemaal volgens verwachting 😅 Zie onderstaand plaatje.
:strip_exif()/f/image/GhCAad6LNTPNJZrB6FpcrYOr.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerst de originele batterij, later gewoon een GP CR2032. Ze worden ook nog eens heel weinig gebruikt vanwege de bewegingssensoren die er ook hangen.
Zou het de afstand kunnen zijn naar de Hue Bridge toe? Zou ook niet moeten zijn want ze meshen toch netjes via de lampen die er dichtbij zitten lijkt me. De bewegingssensoren op dezelfde afstand gaan wél lang mee met op batterij.
Iemand een idee? of heb ik gewoon een slechte batch te pakken en moet ik iets met de garantie?
Alvast dank voor het meedenken
Verder zit er veel verschil tussen batterijen van verschillende merken. Hier staat een overzicht, waar GP helaas niet tussen staat. Maar je zou eens een merk kunnen proberen dat in dat overzicht goed scoort.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Thanks voor je reactie en het linkje @Gizz .Gizz schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:04:
@ChrisCross waren de batterijen echt leeg, dus dat de tap dial niet meer werkte? Of geeft alleen de batterijstatus aan dat de batterij leeg is, terwijl de tap dial nog prima werkt? Van een lithiumbatterij meten hoeveel capaciteit er nog beschikbaar is gaat bij dit soort apparaatjes op basis van spanning en dat is zeer onnauwkeurig.
Verder zit er veel verschil tussen batterijen van verschillende merken. Hier staat een overzicht, waar GP helaas niet tussenstaat. Maar je zou eens een merk kunnen proberen dat in dat overzicht goed scoort.
De Tap Dial's waren ook echt 'dood' dus de batterijen waren leeg. De waarden zijn rechtstreeks uit de bridge gehaald met Home Assistant.
Zie de productbeschrijving linksonder en het energielabel.
Vermoedelijk betreft het linker exemplaar een nieuwere revisie.
Iemand een idee of dit een recente revisie betreft en wat eventueel de verschillen zijn?
:strip_exif()/f/image/14TLYZPOF8ZJpzwlrumPWDb5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xH4ykmWy5zfnLinI5Mm384bj.jpg?f=fotoalbum_large)
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Ik zou niet willen uitsluiten dat de lampen technisch hetzelfde zijn, maar alleen de verpakking een update heeft gehad m.b.t. het energie label, waarbij bij een andere kleurtemperatuur wordt gemeten dan voorheen. Zie ook voorkant verpakking waar bij de ene 420 lumen in het groot wordt afgebeeld en de (nieuwere?) verpakking 320 lumen bij 2700K in groter font.ThaBEN schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:03:
Vandaag op zoek geweest naar setje E14 lampen. Viel me op dat er verschillende verpakkingen waren voor hetzelfde artikel.
Iemand een idee of dit een recente revisie betreft en wat eventueel de verschillen zijn?
Ik zie 470 lumen met 6 watt links, 320 lumen met 4 watt rechts. Het zijn dus 2 verschillende lampen. De 470 op de rechter lamp is dan mogelijk een drukfout?ThaBEN schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:03:
Vandaag op zoek geweest naar setje E14 lampen. Viel me op dat er verschillende verpakkingen waren voor hetzelfde artikel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoek op 9290022942 en 9290022942A product informatie blad pdf voor meer info van Signify.
[ Voor 4% gewijzigd door DjoeC op 05-05-2025 01:06 ]
Beide vermelden 470 lumen.DjoeC schreef op maandag 5 mei 2025 @ 00:59:
[...]
Ik zie 470 lumen met 6 watt links, 320 lumen met 4 watt rechts. Het zijn dus 2 verschillende lampen. De 470 op de rechter lamp is dan mogelijk een drukfout?
Zoek op 9290022942 en 9290022942A product informatie blad pdf voor meer info van Signify.
De 320 lumen is bij een andere kleurtemperatuur.
Scherp van het product nummer. Dat bevestigt m.i. mijn vermoeden uit mijn vorige bericht dat de lampen hetzelfde zijn maar de verpakking ge-update is.
Tja, niet alleen de verpakking, ook het energielabel van 6 naar 4 watt/1000 uur. Efficientere LED's gebruikt of een marketing truuk? Als je er meerdere nodig hebt zou ik dus altijd t zelfde type nemen en geen mix....Wally2002 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 04:35:
[...]
Beide vermelden 470 lumen.
Scherp van het product nummer. Dat bevestigt m.i. mijn vermoeden uit mijn vorige bericht dat de lampen hetzelfde zijn maar de verpakking ge-update is.
https://www.assets.signif...8679d402ebde0adab00e4db7dWally2002 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 04:35:
[...]
Beide vermelden 470 lumen.
https://www.assets.signif...706f44ffb9e3eb01500835a29
Toch vreemd dat op het productinformatieblad ook weer de 4w vs 6w en 320lm vs 470lm vernoemd worden.
Als ik de laatste pagina's vergelijk hebben ze ook hele andere lichtspectra (de 4W versie veel minder op 450nm).stin00 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:41:
[...]
https://www.assets.signif...8679d402ebde0adab00e4db7d
https://www.assets.signif...706f44ffb9e3eb01500835a29
Toch vreemd dat op het productinformatieblad ook weer de 4w vs 6w en 320lm vs 470lm vernoemd worden.
Equivalent vermogen is ook anders: 40W vs 25W. Het zijn dus echt 2 verschillende lampen.....
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic