[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten


  • KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-06 23:30
DON PAPA schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:16:
[...]


Ik heb de Sync box op HDMI 1 en de Sonos soundbar op HDMI 2 (earc) van mijn LG TV. En als ik het AppleTV kastje (die aan de Sync box hangt) aanzet dan gaat mijn TV automatisch aan en naar HDMI1. andere bronnen gebruik ik ook niet op mijn tv want ik heb alles op de AppleTV staan (NLZiet, Videoland, Netflix, F1TV, enz enz)
Dat heb ik dus nu ook alleen als ik mijn tv aanzet verspringt mijn soundbar naar output hdmi ipv dat die op earc blijft staan.

  • Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:44
Je zegt “verspringt mijn soundbar naar output hdmi ipv dat die op earc blijft staan.”
Ik blijf je gebruik van “output” een beetje verwarrend vinden. Op de soundbar gaat het toch om een “input”? Of begrijp ik je verkeerd?

Daarnaast is het voor mij onduidelijk wat je nu precies doet en wilt. Je zet de TV aan. Wil je dan TV kijken met als bron de TV zelf? En dan schakelt de soundbar naar de HDMI van de Shield? Gaat die dan ook aan? Hoezo moet de soundbar “op earc blijven staan”? Bedoel je op de HDMI-input van de TV?

Misschien moet je eens naar de CEC-instellingen van soundbar en/of de Shield kijken?

  • Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb een Hue flux lightstrip. Het kabeltje tussen de strip en de driver is echter te kort voor wat ik wil.
Het lijkt om een 4-pins te gaan, maar als ik op amazon zoek, krijg ik 6 pins kabeltjes of voedingskabeltjes.

Iemand ervaring / idee hoe dit kabeltje te verlengen?

  • DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:03

DON PAPA

Tweaker-fan

KevinSetz schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:30:
[...]
Dat heb ik dus nu ook alleen als ik mijn tv aanzet verspringt mijn soundbar naar output hdmi ipv dat die op earc blijft staan.
Maar dat klopt toch ook, de soundbar moet op dat moment toch het geluid van je Shield die via de Sync box op output HDMI laten horen (of begrijp ik je nu niet goed)? En je zegt steeds als ik de tv aanzet, maar zet je niet de Shield als eerste aan, zodat die automatisch de tv aanzet? Want ik heb ook het vermoeden dat er iets mis gaat bij je met de CEC-instellingen in de Shield of TV

  • Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:45
Skyaero schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:17:
Ik heb een Hue flux lightstrip. Het kabeltje tussen de strip en de driver is echter te kort voor wat ik wil.
Het lijkt om een 4-pins te gaan, maar als ik op amazon zoek, krijg ik 6 pins kabeltjes of voedingskabeltjes.

Iemand ervaring / idee hoe dit kabeltje te verlengen?
Zoek eens op Philps Hue Flux strip verlengkabel 5m. EAN: 8721103043795

  • Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Siete schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:51:
[...]


Zoek eens op Philps Hue Flux strip verlengkabel 5m. EAN: 8721103043795
Dit is volgens mij voor de voeding (tussen adapter en driver). De connector klopt niet.

  • Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:45
Skyaero schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:52:
[...]


Dit is volgens mij voor de voeding (tussen adapter en driver). De connector klopt niet.
Dan begrijp ik niet wat je wel bedoeld, maar er zijn onlangs verschillende connectors/verlengingskabels uitgebracht. Hier staan ze beschreven: https://hueblog.com/2026/...nsions-are-now-available/

  • Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb inmiddels een third-party oplossing gevonden
https://nl.lightstripsano...-w?variant=56600961450358

  • Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:30

Dav0s

Hr?

Hertog_Martin schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 08:29:
Iemand ervaring met gebruik van GU10 inbouwspotjes als hoofdverlichting op bijvoorbeeld een gang of slaapkamer?

In elektraplan voor nieuwe woning was eerst veel spots opgenomen, waaronder ook op de gang en slaapkamer.

Ik heb het idee dat om de 1,5 meter een enkele GU10 inbouwspot echter niet volstaat gezien ze maar 400 lumen zijn.

We hebben nu in huidige huis er 5 op een spotrail dichter bij elkaar maar vinden het weinig licht geven, maar komt mss ook door hoog plafond. In huidige woning hebben we op overloop 2x Hue Being en die kunnen een bak licht geven.

Daarom mss geen spots op slaapkamer en gang (7m lang) , maar lichtpunten voor bv een Being. Hebben het idee dat twee spots bij kledingkasten slaapkamer niet genoeg is.

Maar even benieuwd wat ervaringen hier zijn van mensen die wel spots als hoofdverlichting hebben op zulke ruimtes. Aangezien onze eigen ervaring met de spots wat kan misleiden door plafond van 4 meter hoog bijna.
We hebben hier een spot elke +-1,5 meter, maar ik heb ze op een halve meter van de muren laten plaatsen, met een kantel-armatuur. Dan kan je de lamp naar de muur richten en licht je daarmee de kamer op.

  • robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 08:51
Hertog_Martin schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 08:29:
Iemand ervaring met gebruik van GU10 inbouwspotjes als hoofdverlichting op bijvoorbeeld een gang of slaapkamer?

In elektraplan voor nieuwe woning was eerst veel spots opgenomen, waaronder ook op de gang en slaapkamer.

Ik heb het idee dat om de 1,5 meter een enkele GU10 inbouwspot echter niet volstaat gezien ze maar 400 lumen zijn.

We hebben nu in huidige huis er 5 op een spotrail dichter bij elkaar maar vinden het weinig licht geven, maar komt mss ook door hoog plafond. In huidige woning hebben we op overloop 2x Hue Being en die kunnen een bak licht geven.

Daarom mss geen spots op slaapkamer en gang (7m lang) , maar lichtpunten voor bv een Being. Hebben het idee dat twee spots bij kledingkasten slaapkamer niet genoeg is.

Maar even benieuwd wat ervaringen hier zijn van mensen die wel spots als hoofdverlichting hebben op zulke ruimtes. Aangezien onze eigen ervaring met de spots wat kan misleiden door plafond van 4 meter hoog bijna.
Ik heb in mijn woonkamer van 12 meter lang 10 kantelbare spots op een meter van de zijmuren. Aan de ene kant 6, aan de andere kant 4 met nog 2 eettafellampen in het midden. Ik vind het ruim voldoende.

In (open) keuken heb ik er ook nog 8, 4 boven het aanrecht, en 4 er achter. Die 4 er achter zijn zo goed als overbodig.

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming


  • jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 18:43
Updates voor lampen en stopcontacten:
LTW012 | 1.116.8 | 100b-10c ->LTW012 |1.116.12|100b-10c (E14 wit)
LST002 | 67116.8 | 100b-10b -> LST002 | 67116.12 |100b-10b (LEDstrip v2)

LOM001 | 1.122.8 | 100b-115 -> LOM001 | 1.145.2 | 100b-115 (stopcontact)

Uiteraard geen releasenotes…

Voor elke oplossing is er een probleem!


  • jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 18:43
Nog meer nietszeggende releasenotes voor de bridge:

Apr 9, 2026
Bridge v2 Software version 1976154040

We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge v2 work even better. 
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

Voor elke oplossing is er een probleem!


  • chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:01
Iemand met problemen met HomeKit?
Ik heb hue bridge verwijderd, opnieuw toegevoegd maar nog steeds geen lampen/apparaten kunnen vinden 🤨

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0CvvhkGJVhV-aygX7gfIfimbGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SkiuzMIzteZZ9A1P0xM1p1Wa.png?f=fotoalbum_large

  • mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:00
chulin schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:04:
Iemand met problemen met HomeKit?
Ik heb hue bridge verwijderd, opnieuw toegevoegd maar nog steeds geen lampen/apparaten kunnen vinden 🤨

[Afbeelding]
Heel herkenbaar dit, ook wekenlang last van gehad. Wat ik gedaan heb is de laatste update van mijn Apple TV die ik als hub gebruik geïnstalleerd. En het zigbee kanaal veranderd van 11 naar 15. Het is nu al drie weken stabiel maar fingers crossed.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Tahoe, iPhone 16 Pro, iPad Pro 11 inch


  • chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:01
mcmiles schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:10:
[...]

Heel herkenbaar dit, ook wekenlang last van gehad. Wat ik gedaan heb is de laatste update van mijn Apple TV die ik als hub gebruik geïnstalleerd. En het zigbee kanaal veranderd van 11 naar 15. Het is nu al drie weken stabiel maar fingers crossed.
Bedankt voor uw reactie…
Ik heb wel de zigbee kanaal naar 25 veranderd, ga nu 15 proberen 😉

  • jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 18:43
@chulin Het is ook te proberen om je Home Hubs (AppleTV en/of HomePod) te herstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door jwhoogervorst op 11-04-2026 00:57 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!


  • chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:01
jwhoogervorst schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:52:
@chulin Het is ook te proberen om je Home Hubs (AppleTV en/of HomePod) te herstarten.
Gisteren gedaan, ook kanaal veranderd, geen resultaat.
Vanochtend was ik van plan om verder te gaan maar…..
Het doet het weer 😱😱

  • bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:12

bloody

0.000 KB!!

Heeft iemand ervaring met het probleem dat een tijdsgestuurde lamp veel te vroeg aan gaat?
Het is ingesteld dat ie aan is tussen zonsondergang en 9 uur in de avond, maar de lamp springt al aan zo rond 4 uur in de middag.
Heb de tijdszones van de app en bridge al gechecked, staan beide op Amsterdam.
De firmwares zijn allemaal bijgewerkt.

nope


  • nshdz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-04 16:11
Iemand ervaring met het verlengen van de hue flux ledstrip (2000lm) van 10m --> 16m?

Volgens de handleiding kan er tot 20m verlengd worden.

  • mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:00
chulin schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:04:
Iemand met problemen met HomeKit?
Ik heb hue bridge verwijderd, opnieuw toegevoegd maar nog steeds geen lampen/apparaten kunnen vinden 🤨

[Afbeelding]
Ik heb er ook voor zoveelste keer weer last van gehad. Nu de stekker in/uit van de Apple TV gedaan en het werkt weer. Toch wel vreemd dat dit zo’n beetje iedere drie/vier weken raak is

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Tahoe, iPhone 16 Pro, iPad Pro 11 inch


  • r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
mcmiles schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:48:
[...]

Ik heb er ook voor zoveelste keer weer last van gehad. Nu de stekker in/uit van de Apple TV gedaan en het werkt weer. Toch wel vreemd dat dit zo’n beetje iedere drie/vier weken raak is
Er zijn/waren kennelijk problemen: https://hueblog.com/2026/...me-issues-with-an-update/

  • dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:01
Heb al lopen zoeken, maar er nog niet helemaal uit.

Heb mijn Bridge V2 vervangen door de Bridge Pro, en nu vindt mijn Philips TV uit 2022 de Pro niet meer. Met de V2 werkte de Hue en de Ambilight prima samen.

Echter waarom de Pro niet meer gevonden wordt kom ik niet uit.

Wat is de juiste wijze om de Pro te koppelen met de TV zelf.

Voorheen was het gewoon zoeken, en als de bridge gevonden was deze middelring drukken, en de Ambilight TV was verbonden, en kan ik verder in de set up om de Hue lampen plaatsen.

  • remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
dinandus schreef op donderdag 16 april 2026 @ 23:41:
Heb al lopen zoeken, maar er nog niet helemaal uit.

Heb mijn Bridge V2 vervangen door de Bridge Pro, en nu vindt mijn Philips TV uit 2022 de Pro niet meer. Met de V2 werkte de Hue en de Ambilight prima samen.

Echter waarom de Pro niet meer gevonden wordt kom ik niet uit.

Wat is de juiste wijze om de Pro te koppelen met de TV zelf.

Voorheen was het gewoon zoeken, en als de bridge gevonden was deze middelring drukken, en de Ambilight TV was verbonden, en kan ik verder in de set up om de Hue lampen plaatsen.
Ik vond dit in eerder bericht in dit topic:

Kreeg van Support ook volgende antwoorden:

1) We moeten helaas mededelen dat de Philips TV Ambilight/Hue integratie niet meer werkt met een nieuwe Hue Bridge Pro. Het heeft te maken met de verbeterde Zigbee-beveiliging die is geïmplementeerd in de Bridge Pro. We hebben daarbij ook ondersteuning voor Ambilight/Hue integratie in 2023 stopgezet.

Als uw oude Bridge nog functioneert, zou u eventueel die kunnen blijven gebruiken voor de Ambilight-integratie. Helaas is het niet mogelijk om deze functie op de nieuwe Bridge Pro te gebruiken

  • Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:45
chulin schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:04:
Iemand met problemen met HomeKit?
Ik heb hue bridge verwijderd, opnieuw toegevoegd maar nog steeds geen lampen/apparaten kunnen vinden 🤨

[Afbeelding]
Hmm zoiets had ik jaren geleden wel eens, maar al tijden niet meer gezien. Frustrerend en ik heb geen tips verder helaas. Neem aan dat de Hue hub en appleTV in range zijn en up-to-date..
Aan zigbee-kanalen heb ik nooit gesleuteld.
Overigens heb ik tegenwoordig 3 HomeKit Hubs (AppleTV + 2 HomePods). Vraag me nu af of dat erbij helpt..

  • chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:01
Menesis schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:34:
[...]

Hmm zoiets had ik jaren geleden wel eens, maar al tijden niet meer gezien. Frustrerend en ik heb geen tips verder helaas. Neem aan dat de Hue hub en appleTV in range zijn en up-to-date..
Aan zigbee-kanalen heb ik nooit gesleuteld.
Overigens heb ik tegenwoordig 3 HomeKit Hubs (AppleTV + 2 HomePods). Vraag me nu af of dat erbij helpt..
De dag daarna àlles werkte weer, nog steeds trouwens, misschien iets fout gegaan tijdens een update ???
Een beetje vreemd, maar gelukkig is opgelost

  • jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 18:43
Eindelijk de release-notes van de lampen, die op 8 april al bij mij geïnstalleerd zijn:
April 2, 2026
Philips Hue lights with hardware platform version 100b-104, 100b-105, 100b-108, 100b-10b, 100b-10c, 100b-10e, 100b-10f
Software version 1.116.12, 67.116.12

Network stability improvements for Bridge Pro
Bug fixes and stability improvements
Security improvements
Misschien is dat voor Bridge Pro gebruikers nog wel interessant.

Voor elke oplossing is er een probleem!


  • dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:01
Ik had van de week mijn teleurstelling over de Ambilight + Hue koppeling in de Bridge Pro al besproken. Deze dus uiteindelijk maar geheel verwijderd.

Nadat 2 dagen mijn opnieuw ingestelde de Hue en Ambilight koppeling op mijn Bridge V2 gewoon functioneerde, was ik de derde avond alles kwijt. Tenminste in mijn TV was de Bridge V2 verdwenen, net als de complete set up dus.

Gisteren dus een nieuwe poging gedaan, alles weer laten verbinden en de 10, schijnt nu het maximale te koppelen lampen zijn in mijn set up van een OLED+ uit 2022 met de Bridge V2. Dat heb ik nog niet eerder gezien, daar ik een 12 Hue lampen heb, en dus er ook 12 wilde koppelen. De TV geeft bij het weergeven en koppelen van de losse Hue lampen aan max 10 te ondersteunen?

Iemand idee, waarom na een nieuwe set up voor het weekend, dit na het weekend compleet verdwenen kan zijn?

Als ik de Bridge Pro wil gaan gebruiken, om de andere 2 Hue lampen in te zetten, beter een andere Wifi (gast net werk) als inlog gebruiken, anders gaan de Bridge Pro en de V2 vermoedelijk elkaar in de weg zitten?

  • Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:44
Waarom zouden twee Bridges elkaar in de weg zitten? Dat kan toch al jaren? Hue op een gastennetwerk lijkt me onhandig - daar kunnen devices elkaar niet zien en dus kom je niet bij de Bridge met je telefoon.

  • Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:45
Heeft iemand deze Flourish Hanglamp?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiHSwcSJcaPdpnM7iBq1sy8wHS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N6t2SRaucfRn6xZTaTjqhM6z.webp?f=fotoalbum_large

Ik vraag me af of de lamp bij opening van de doos aan de glazen bol vastzat of niet.

Ik heb m tweedehands gekocht maar tijdens transport per post is de (vrij zware) lamp unit afgebroken. Dat zat heel knullig via 3 dunne plastic brackets vast. Aangezien de lamp van de kap verwijderd kan worden, vroeg ik me af op welke manier die door Signify werd verstuurd in de doos…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeXbro1ruhIV0axL5XcwTUmaj2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8ahyBfQaWqYSqoFkm8beofn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga het onderdeel proberen te 3D printen denk ik….

  • Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 00:40
Hi!

Ik ben op zoek naar een led strip voor in de keuken, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben blij dat er een aantal nieuwe producten uit zijn, maar wel product beter is voor mijn toepassing vind ik lastig.

Ik zag dat ze een nieuw product hebben, de Solo. blij mee omdat die oude strip al erg oud was en relatief duur.
- Volgens mij is Hue flux beter dan de solo.
- dan heb je nog de flux ultra bright maar ik verwacht dat dat overkill is?
- Nu kwam ik bij de hornbach en daar hadden ze weer een ander product, de Shape.

Kan iemand mij raden wat het beste product is voor onze toepassing?

De strip komt onder een hang plankje, boven de wasbak. Het licht heeft 2 functies. 1) sfeerlicht voor gehele keuken 2) functioneel ligt voor dat deel van het aanrechtblad. Daar is nu wat weinig licht omdat de belangrijkste lichtbron boven het kookeiland hangt, je staat precies tussen deze lamp en de wasbak in als je iets afwast, waardoor er een schaduw ontstaat. Het hoeft niet op muziek of iets dergelijks mee te knipperen, en verschillende kleuren heeft ook nauwelijks meerwaarde. Ik vind de verschillende temperaturen wit licht wel prettig, die heb ik ook in de andere lampen (white ambiance geloof ik?)

Bedankt!

  • remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
Nieuwe versie van de app (5.66) biedt de langverwachte Spatial Aware optie naar de Hue Bridge Pro.
https://hueblog.com/2026/...laware-to-the-bridge-pro/

Ik heb het kort getest maar ben nog niet zo onder de indruk. Ik heb het idee dat het vooral bedoeld is voor ruimtes met veel lampen en ook verschillende types (Dus een combinatie van spots, LED strips, wall washers, enz)

  • Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:45
Menesis schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:25:
Heeft iemand deze Flourish Hanglamp?
[Afbeelding]

Ik vraag me af of de lamp bij opening van de doos aan de glazen bol vastzat of niet.

Ik heb m tweedehands gekocht maar tijdens transport per post is de (vrij zware) lamp unit afgebroken. Dat zat heel knullig via 3 dunne plastic brackets vast. Aangezien de lamp van de kap verwijderd kan worden, vroeg ik me af op welke manier die door Signify werd verstuurd in de doos…
[Afbeelding]

Ik ga het onderdeel proberen te 3D printen denk ik….
Heb 'm gerepareerd met een ijzerdraadje.

Maar nu het volgende probleem: iets (condensator?) maakt een fluitend of zoemend geluid bij kleuren waarbij de witte LEDs aangaan.. Is zoiets nog op te lossen?

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Mijn Philips Hue app op mijn Pixel 10 Pro reageert niet als ik op een kamer druk. Meer mensen last van? Super hinderlijk dit.

  • blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-06 17:00
outlandos schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:13:
Mijn Philips Hue app op mijn Pixel 10 Pro reageert niet als ik op een kamer druk. Meer mensen last van? Super hinderlijk dit.
Hier een Pixel 8 Pro en geen problemen. Al eens je telefoon opnieuw opgestart en gecheckt of er een app update is?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest


  • jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-06 09:23

jdwrist

En het antwoord is koekje

Binnenkort word onze keuken vervangen. Nu wil ik graag de ingebouwde wandcontactdozen (die achter de kastjes zitten) vervangen voor exemplaren die samen kunnen werken met de HUE bridge zodat ik de verlichting in de keuken dan via de app kan bedienen.

Nu kom ik er alleen niet helemaal uit welke wandcontactdozen compatible zijn met de HUE bridge.

Heeft iemand hier kennis van en kan mij vertellen of dat er (inbouw) wandcontactdozen bestaan die compatible zijn met de hue bridge>

Live youre Life and Enjoy every Day


  • Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-06 10:24

Hemingr

Onnodig irritant.

Ik heb eens zitten rommelen met die spatial mapping (twee kamers, één met 12 lampen de andere met 15 lampen, alles full colour).

Ik kan niet met droge ogen zeggen dat ik het verschil merk.

Iemand een andere ervaring?
jdwrist schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 01:36:
Binnenkort word onze keuken vervangen. Nu wil ik graag de ingebouwde wandcontactdozen (die achter de kastjes zitten) vervangen voor exemplaren die samen kunnen werken met de HUE bridge zodat ik de verlichting in de keuken dan via de app kan bedienen.

Nu kom ik er alleen niet helemaal uit welke wandcontactdozen compatible zijn met de HUE bridge.

Heeft iemand hier kennis van en kan mij vertellen of dat er (inbouw) wandcontactdozen bestaan die compatible zijn met de hue bridge>
Er geen wandcontactdozen die zonder veel moeite werken met hue. Beste optie denk ik is de hue smart plug.

Je kunt natuurlijk deze ook open slopen en met de soldeerbout aan de gang gaan. Dat heb ik eens gedaan voor een dumb plafond lamp die mijn vrouw mooi vond.

Op eigen risico natuurlijk, en als je niet weet wat je aan het doen bent, lekker niet doen voordat je huis affikt.

Anders pielen met iets van shelly, aqara, oid via homebridge.

[ Voor 70% gewijzigd door Hemingr op 01-05-2026 08:40 ]

Gecensureerd.


  • remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
Hemingr schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 07:34:
Ik heb eens zitten rommelen met die spatial mapping (twee kamers, één met 12 lampen de andere met 15 lampen, alles full colour).

Ik kan niet met droge ogen zeggen dat ik het verschil merk.

Iemand een andere ervaring?
Ik vind het persoonlijk volkomen nutteloos. Ik heb mijn scenes zelf naar smaak samen gesteld en het enige dat SpatialAware doet is de kleuren en helderheid van de lampen veranderen, zogenaamd omdat ze dan beter in de ruimte zouden staan.
Het voelt een beetje als een geforceerde poging om maar iets met AI in de app te brengen.
Ik hoop maar dat ze er niet al te veel ontwikkeltijd in gestoken hebben die ze beter aan iets anders hadden kunnen besteden.

  • amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:57

amphora

Websites & Fotografie

jdwrist schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 01:36:
Binnenkort word onze keuken vervangen. Nu wil ik graag de ingebouwde wandcontactdozen (die achter de kastjes zitten) vervangen voor exemplaren die samen kunnen werken met de HUE bridge zodat ik de verlichting in de keuken dan via de app kan bedienen.

Nu kom ik er alleen niet helemaal uit welke wandcontactdozen compatible zijn met de HUE bridge.

Heeft iemand hier kennis van en kan mij vertellen of dat er (inbouw) wandcontactdozen bestaan die compatible zijn met de hue bridge>
Ik zou dan in eerste instantie zoeken naar hue verlichting voor in de keuken, geen idee wat voor verlichting je gaat doen maar wellicht is daar een hue variant van. Zelf heb ik in de keuken gu9 led spotjes waar helaas geen hue van is maar ik heb dat opgelost door een ecodim zigbee dimmer in de wandcontact doos te doen. Dus als jouw keuken verlichting dimbaar is is dat wellicht een optie.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie


  • amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:57

amphora

Websites & Fotografie

Hemingr schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 07:34:

Er geen wandcontactdozen die zonder veel moeite werken met hue. Beste optie denk ik is de hue smart plug.
Genoeg zigbee schakelaars en dimmers die met hue werken toch?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie


  • Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-06 10:24

Hemingr

Onnodig irritant.

amphora schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:48:
[...]

Genoeg zigbee schakelaars en dimmers die met hue werken toch?
Een schakelaar/dimmer is geen wcd, en dat was de vraag.

Gecensureerd.


  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
blueman85 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:43:
[...]

Hier een Pixel 8 Pro en geen problemen. Al eens je telefoon opnieuw opgestart en gecheckt of er een app update is?
Wat vreemd. Ja, geen update beschikbaar. Force stop gedaan en vervolgens uninstall.

Daarna mijn telefoon opnieuw opgestart en de Hue app er opnieuw opgezet. Je houdt het niet voor mogelijk, maar de app loopt nog steeds vast telkens wanneer ik op een ruimte/kamer druk...

Ik snap hier echt helemaal niets van. Iemand een idee?

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Edit: clear cache en clear storage heeft ook niks geholpen. Wat valt er nog meer te proberen?

  • blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-06 17:00
outlandos schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:01:
[...]


Wat vreemd. Ja, geen update beschikbaar. Force stop gedaan en vervolgens uninstall.

Daarna mijn telefoon opnieuw opgestart en de Hue app er opnieuw opgezet. Je houdt het niet voor mogelijk, maar de app loopt nog steeds vast telkens wanneer ik op een ruimte/kamer druk...

Ik snap hier echt helemaal niets van. Iemand een idee?
outlandos schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:06:
Edit: clear cache en clear storage heeft ook niks geholpen. Wat valt er nog meer te proberen?
Hmm als zelfs dat beide niet helpt zou je 2 dingen kunnen doen. Wellicht je Bridge even van de stroom halen en na een minuutje opnieuw stekker erin doen. Vervolgens eventueel in de Hue app kijken of er een software update is van zowel je lampen als je Bridge?

Als dat niet helpt zou ik contact opnemen met Philips hierover. Misschien is het probleem bij hen bekend.


Succes!

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest


  • ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:05

ManiacsHouse

Scheisse!

Hier iets aparts. Hub Pro en nu in een week tijd 3 E27 die het ineens vertikken. Fysiek aan/uit via schakelaar werkt niet. Pas na meerdere pogingen een reset met de afstandsbediening (dichtbij lamp houden) komen ze weer te leven. Zwaar irritant. Vooral als je midden in de nacht een lamp aan wilt doen en er gebeurt niks.
Zijn wel lampen die weleens fysiek van de stroom worden gehaald dmv schakelaar.

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
blueman85 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:42:
[...]


[...]

Hmm als zelfs dat beide niet helpt zou je 2 dingen kunnen doen. Wellicht je Bridge even van de stroom halen en na een minuutje opnieuw stekker erin doen. Vervolgens eventueel in de Hue app kijken of er een software update is van zowel je lampen als je Bridge?

Als dat niet helpt zou ik contact opnemen met Philips hierover. Misschien is het probleem bij hen bekend.


Succes!
Stroom van beide bridges gehaald, nog steeds hetzelfde probleem. En alles is up to date geeft de app aan. Vanavond maar eens een ander toestel dan mijn Pixel Pro proberen...

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
outlandos schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:34:
[...]


Stroom van beide bridges gehaald, nog steeds hetzelfde probleem. En alles is up to date geeft de app aan. Vanavond maar eens een ander toestel dan mijn Pixel Pro proberen...
Ook zowel op de iPad als op de telefoon van mijn vriendin loopt de Hue app vast zodra je een kamer aanklikt. Dan maar een ticket aanmaken bij Philips? Voelt wel heel erg boomerig.

  • Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-06 10:24

Hemingr

Onnodig irritant.

outlandos schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 20:39:
[...]


Ook zowel op de iPad als op de telefoon van mijn vriendin loopt de Hue app vast zodra je een kamer aanklikt. Dan maar een ticket aanmaken bij Philips? Voelt wel heel erg boomerig.
Wellicht factory reset op de bridge, en opnieuw instellen?

Gecensureerd.


  • jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 18:43
@ManiacsHouse wellicht een ander zigbee kanaal instellen? Ik heb zelf geen bridge pro, dus weet niet hoe je dat moet doen.

Voor elke oplossing is er een probleem!


  • walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 22:34
dinandus schreef op donderdag 16 april 2026 @ 23:41:
Heb al lopen zoeken, maar er nog niet helemaal uit.

Heb mijn Bridge V2 vervangen door de Bridge Pro, en nu vindt mijn Philips TV uit 2022 de Pro niet meer. Met de V2 werkte de Hue en de Ambilight prima samen.

Echter waarom de Pro niet meer gevonden wordt kom ik niet uit.

Wat is de juiste wijze om de Pro te koppelen met de TV zelf.

Voorheen was het gewoon zoeken, en als de bridge gevonden was deze middelring drukken, en de Ambilight TV was verbonden, en kan ik verder in de set up om de Hue lampen plaatsen.
Heeft maken dat de PRO enkel HTTPS ondersteund en de TP-vision uit die jaren enkel HTTP, zie deze Tweaker oplossing van @Skix_Aces 8) _/-\o_
Skix_Aces in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

  • Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 21:59
Ivm de ruimte! Kan ik de stekker van een 5mtr ledstrip omniglow afknippen en vervangen voor een trafo? Chatgpt zegt beter om hoger te gaan voor 72W! Ik twijfel, omdat op de trafo bv weer MAX 60W staat tov de originele stekker 60W! Kenners die hier zeggen dat dit wel een probleem is (warmte/max vragen van de trafo) en toch beter om een andere oplossing te zoeken en het geheel af fabriek zo te laten zoals het is? Zie afbeeldingen voor de trafo die ik heb!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjGn20Jzgip5jGbOZPXi9FbNPQ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QqPlmLa9YOY9IhBZujQ5RCW9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDbT6qBKTBEMfUpSEA_8P8bOq7k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zEvkWdpcPUnEtQYnYQKOJSFo.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 196% gewijzigd door Flamingo BB op 05-05-2026 20:26 ]


  • remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
Flamingo BB schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:07:
Ivm de ruimte! Kan ik de stekker van een 5mtr ledstrip omniglow afknippen en vervangen voor een trafo? Chatgpt zegt beter om hoger te gaan voor 72W! Ik twijfel, omdat op de trafo bv weer MAX 60W staat tov de originele stekker 60W! Kenners die hier zeggen dat dit wel een probleem is (warmte/max vragen van de trafo) en toch beter om een andere oplossing te zoeken en het geheel af fabriek zo te laten zoals het is? Zie afbeeldingen voor de trafo die ik heb!
[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe vaak ben je van plan om alle kleuren plus wit op standje maximaal te zetten?
De driver in de stekker is niet anders dan de losse driver. Ze kunnen beide hetzelfde vermogen leveren.
Als je 100% op safe wil spelen geef je wat meer geld uit en koop je de 72 Watt versie.

  • jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 18:43
Weer nietszeggende releasenotes voor de geïnteresseerden:
May 7, 2026
Bridge v2 Software version 1977090000

We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge v2 work even better. 
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

[ Voor 13% gewijzigd door jwhoogervorst op 08-05-2026 07:56 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!


  • Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Zijn er hier mensen die ervaring met de Philips Hue Dymera en buitengebruik in de regen? Ik heb 3 van deze lampen gekocht die ik op een buitenwand zonder afdak wil monteren. De lampen hangen dan dus ook in de regen.

Het is mij duidelijk dat de lamp een IP-44 rating heeft, maar ik maak me toch een beetje zorgen over de bovenkant. Het design heeft namelijk tot gevolg dat de bovenkant eigenlijk een soort bakje is van 1 tot 2 CM diep. Het lijkt mij dat hier water in blijft staan als het regent of geregend heeft, en dat lijkt me niet al te best. Volgens mij gaat 'mini vijver op de bovenkant' niet helemaal hand in hand met de IP-44 rating. :X

In reviews zie ik dit punt niet heel duidelijk geadresseerd worden, maar ik heb wel gezien dat er mensen zijn die met dezelfde vraag rondliepen.

  • Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-06 17:18
Heeft er hier iemand ervaring met het slim maken van een 'domme lamp' d.m.v. een Zigbee relay switch?

Zoals ik het begrijp zou ik bijvoorbeeld deze relay switch achter de wandschakelaar kunnen plaatsen en vervolgens via de Hue app aan mijn Hue Bridge Pro koppelen. Is het zo simpel of zie ik nog iets over het hoofd?

Ik hoef de lamp alleen aan/uit te kunnen zetten, dimmen is niet nodig. Het is een lamp met 6 (mooie) peertjes dus vind het zonde om hier 6 hue peertjes in te doen.

  • Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:08
Trax_Digitizer schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 23:45:
Zijn er hier mensen die ervaring met de Philips Hue Dymera en buitengebruik in de regen? Ik heb 3 van deze lampen gekocht die ik op een buitenwand zonder afdak wil monteren. De lampen hangen dan dus ook in de regen.

Het is mij duidelijk dat de lamp een IP-44 rating heeft, maar ik maak me toch een beetje zorgen over de bovenkant. Het design heeft namelijk tot gevolg dat de bovenkant eigenlijk een soort bakje is van 1 tot 2 CM diep. Het lijkt mij dat hier water in blijft staan als het regent of geregend heeft, en dat lijkt me niet al te best. Volgens mij gaat 'mini vijver op de bovenkant' niet helemaal hand in hand met de IP-44 rating. :X

In reviews zie ik dit punt niet heel duidelijk geadresseerd worden, maar ik heb wel gezien dat er mensen zijn die met dezelfde vraag rondliepen.
Het is alweer even geleden dat ik het gezien heb, maar het witte deel waar het licht door komt sluit niet direct aan op het zwarte deel van de behuizing. Er is een soort van gootje/kanaal waardoor het water er langs af kan.

  • akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:47
Misschien is deze vraag al geweest, zo ja alvast mijn excuus hiervoor.

Ik heb jaren een bridge 2.1 gehad met div lampen en 1 friends of hue batterij loze wandzender. Nu ben ik overgestapt naar de bridge pro en de app gaf al direct aan dat alle lampen automatisch konden worden overgezet maar de wandzender niet. Deze moest ik later handmatig doen. Maar wat ik ook doe, ik krijg deze wandzender niet meer in de nieuwe bridge pro.

PTM 215ZE - EnOcean

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEcLRoLK57I9jklFMTXnECawVIs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pKFHY4CgMxhnn43EOIpnWXk2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQ0Afk7yyOV8iDeUpxGg8e8BTOk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AT2cCnSwC8HOKNjNyh1ZQZbv.jpg?f=user_large


Mocht iemand een idee hebben om dit voorelkaar te krijgen of dit soort wandzender kent die in een gira55 frame past en die goed werkt met een hue bridge pro, hoor ik het graag.

  • tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:15
Sustain schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:06:
Heeft er hier iemand ervaring met het slim maken van een 'domme lamp' d.m.v. een Zigbee relay switch?

Zoals ik het begrijp zou ik bijvoorbeeld deze relay switch achter de wandschakelaar kunnen plaatsen en vervolgens via de Hue app aan mijn Hue Bridge Pro koppelen. Is het zo simpel of zie ik nog iets over het hoofd?

Ik hoef de lamp alleen aan/uit te kunnen zetten, dimmen is niet nodig. Het is een lamp met 6 (mooie) peertjes dus vind het zonde om hier 6 hue peertjes in te doen.
Het kán zo simpel zijn, maar de catch is dat de relay een nuldraad vereist. En achter een schakelaar zit in veel geval enkel een fasedraad, dus ik zou eerst even kijken of je achter je schakelaar ook een nuldraad hebt zitten. ;)

  • ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:05

ManiacsHouse

Scheisse!

jwhoogervorst schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:23:
Weer nietszeggende releasenotes voor de geïnteresseerden:


[...]
Meest bizarre vond ik de melding in de app dat het een verplichte update was... Dan zou je verwachten dat er iets heel bijzonders en/of noodzakelijks aan de hand is. Maar nergens geen uitleg.


Ander vraagje tussendoor. Hoe krijg ik de melding in het thuisscherm dat je je toch echt moet aanmelden met je account weg?

  • JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-06 16:16
akatar schreef op maandag 11 mei 2026 @ 17:44:
Mocht iemand een idee hebben om dit voorelkaar te krijgen of dit soort wandzender kent die in een gira55 frame past en die goed werkt met een hue bridge pro, hoor ik het graag.
hij zit nog op je oude zigbee netwerk gekoppeld, de pro heeft een ander channel gekozen tijdens de migratie.

Als hij niet gewoon wil re-pairen, probeer hem dan eens te resetten, zie https://www.zigbee2mqtt.io/devices/PTM_215Z.html

Uit de schakelaar halen en handmatig het balkje aan de zijkant indrukken als je alle vier de knoppen indrukt (en dan minstens 7 seconden wachten).

  • Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-06 17:18
tagican schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:18:
[...]

Het kán zo simpel zijn, maar de catch is dat de relay een nuldraad vereist. En achter een schakelaar zit in veel geval enkel een fasedraad, dus ik zou eerst even kijken of je achter je schakelaar ook een nuldraad hebt zitten. ;)
Bedankt voor de tip, volgens mij is dit helaas niet het geval (ga dit van 't weekend even checken).

Zijn er dan nog alternatieven?

  • remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
Sustain schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:20:
[...]

Bedankt voor de tip, volgens mij is dit helaas niet het geval (ga dit van 't weekend even checken).

Zijn er dan nog alternatieven?
Gewoon even zoeken op Zigbee relay switch zonder nul?

Zoiets: https://www.sonoff.nl/a-81120452-9744108/zigbee-producten/sonoff-zigbee-zbminil2-zonder-nul/#description

  • akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:47
JPDeckers schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 06:07:
[...]

hij zit nog op je oude zigbee netwerk gekoppeld, de pro heeft een ander channel gekozen tijdens de migratie.

Als hij niet gewoon wil re-pairen, probeer hem dan eens te resetten, zie https://www.zigbee2mqtt.io/devices/PTM_215Z.html

Uit de schakelaar halen en handmatig het balkje aan de zijkant indrukken als je alle vier de knoppen indrukt (en dan minstens 7 seconden wachten).
topper!! Gisteren dit ook gedaan, toen werkt het niet. Nu wel, dank je!!!

  • remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
Zag het nog niet op de voorpagina staan, dus ik meld het hier;
Er zijn een aantal nieuwe wall switches in aantocht (in juni)
De eerste is de vervanger van de bestaande wall switch (dus om d.m.v. een "ouderwetse" schakelaar een Hue lamp te bedienen) met als verschil dat de nieuwe geen batterij nodig heeft maar op 230v werkt.

Dan komen er 3 varianten van een wall switch om domme lampen te bedienen vanuit de Hue app;
- Met 1 uitgang
- Met 2 uitgangen (die dus onafhankelijk van elkaar geschakeld kunnen worden)
- Met dimmer functie

  • JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-06 16:16
remmuz schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:22:
Zag het nog niet op de voorpagina staan, dus ik meld het hier;
Er zijn een aantal nieuwe wall switches in aantocht (in juni)
De eerste is de vervanger van de bestaande wall switch (dus om d.m.v. een "ouderwetse" schakelaar een Hue lamp te bedienen) met als verschil dat de nieuwe geen batterij nodig heeft maar op 230v werkt.

Dan komen er 3 varianten van een wall switch om domme lampen te bedienen vanuit de Hue app;
- Met 1 uitgang
- Met 2 uitgangen (die dus onafhankelijk van elkaar geschakeld kunnen worden)
- Met dimmer functie
Maar helaas heeft de nieuwe wall switch wel dus een neutral nodig (volgens installatie video, zie YouTube: How to install Philips Hue Wired Wall Switch Module)

Heb laatst met een verbouwing overal wall switches achter gezet, maar in de meeste dozen had ik alleen bruin en zwart, geen neutral. Hoop niet dat ze de batterij oplossing weg gaan doen.

De dimmer werkt expliciet wel met of zonder neutral.

  • Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-05 21:54
Ze merken dat Shelly meer gebruikt wordt dan hun oplossing vermoed ik.

Vraag mij af wat de afmetingen gaan zijn. In ieder geval een goeie evolutie! Hopelijk snel de officiële aankondiging. Maar 3 verschillende varianten lijkt mij wel bizar. Kan dat niet in dezelfde module?

  • jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 18:43
Nieuwe releasenotes voor de bridge 2.0:
June 4, 2026
Bridge v2 Software version 1977138000

We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge v2 work even better. 
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!
Jullie zijn gewaarschuwd! 😄

[ Voor 4% gewijzigd door jwhoogervorst op 04-06-2026 14:37 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!


  • remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
Adviesprijs van de nieuwe wall switches:

Hue Wired Wall Switch Module – 44,99
Hue Wired Wall Switch Module 2 pack – 79,99
Hue Wired On/Off Switch 1 Channel – 49,99
Hue Wired On/Off Switch 2 Channel – 54,99
Hue Wired Dimmer Switch – 59,99

  • Psvrandy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-06 17:13
iemand toevallig een mooie aanbieding gespot voor de Bridge Pro?

  • seacat
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-06 08:41
Sinds 11 juni steeds naar de meterkast om de Bridge knop in te drukken omdat de verbinding met de app op mijn iPhone weg is.
Na even zoeken op internet blijkt het een bug te zijn:
https://www.reddit.com/r/Hue/comments/1u2vl4f/need_to_reconnect_to_bridge_every_time_i_use_the/

https://www.tink.nl/blog/philips-hue-app-bug-versie-5-69-verliest-jouw-app-ook-de-bridge/

Hopelijk snel een update!

  • remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
App versie 5.69.1 staat nu in de (Apple) appstore

  • ivanhoe007BE
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:38
Vandaag na laatste firmware update van mijn Hue bridge pro, wil hij niet meer starten, enkel rode led blijft branden. :-( Met Hue support nog een reset poging gedaan, maar wil niet helpen. Ze gaan me een nieuwe bridge sturen. Zal een dagje nodig hebben om alles vanaf nul op te bouwen (+75 lampen...) pff eigenlijk schande dat er geen backup/restore functie bestaat :(

  • s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-06 22:29
ivanhoe007BE schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:00:
Vandaag na laatste firmware update van mijn Hue bridge pro, wil hij niet meer starten, enkel rode led blijft branden. :-( Met Hue support nog een reset poging gedaan, maar wil niet helpen. Ze gaan me een nieuwe bridge sturen. Zal een dagje nodig hebben om alles vanaf nul op te bouwen (+75 lampen...) pff eigenlijk schande dat er geen backup/restore functie bestaat :(
All4hue heeft backup en restore mogelijkheden. .

  • ivanhoe007BE
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:38
s e k schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:12:
[...]

All4hue heeft backup en restore mogelijkheden. .
De all4 Hue app beschrijft dat als volgt:
  • Niet automatisch restorebaar: lees manueel opnieuw pairen
    • lampen
    • sensoren
    • schakelaars
      Deze moeten eerst weer op de (nieuwe) bridge aanwezig zijn
    • Wel restorebaar nadat de hardware terug gekoppeld is:
      • alarms
      • timers
      • rules
      • rule groupings
      • zones
      • light groups
      • rooms
      • scenes
    • Conclusie: Zou handig zijn mocht Signify een failover (met tweede bridge in standby) mogelijk maken, of op zijn minst een "gesupporterde" backup/restore functie...zit nu gewoon in het donker. Ook meteen de reden waarom het nog niet serieus wordt genomen in professionele omgevingen.

  • remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
s e k schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:12:
[...]

All4hue heeft backup en restore mogelijkheden. .
Daar heb je geen app voor nodig, kan ook met een simpel Python scriptje; https://github.com/schreter/hue_backup_restore
Met de 2.x bridge werkte het prima. Weet niet of het ook met de Pro werkt.

  • Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06 16:17
remmuz schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:44:
Adviesprijs van de nieuwe wall switches:

Hue Wired Wall Switch Module – 44,99
Hue Wired Wall Switch Module 2 pack – 79,99
Hue Wired On/Off Switch 1 Channel – 49,99
Hue Wired On/Off Switch 2 Channel – 54,99
Hue Wired Dimmer Switch – 59,99
Ze zijn inmiddels te verkrijgen via de Hue store, maar ik vraag mij af hoe populair ze gaan zijn door de beperkingen. Zoals:
  • Of specifiek voor Hue lampen of specifiek voor niet slimme lampen. (Dus als je nu kiest voor niet-slimme lampen wall switch module omdat je in een bepaalde lamp op dit moment geen Hue lampen hebt, dan moet je later als die wel Hue lampen krijgt ook de wall switch module vervangen 8)7. Dan lijkt mij iets als een Shelly toch nog betere keuze)
  • De niet slimme lampen module "Bedrade dimmer switch (1 kanaal)", vereist 3 kabels. Terwijl de Hue lampen module "Bedrade wandschakelaarmodule (1 verpakking)" 2 kabels vereist. Je moet dus ook maar net de correcte aantal kabels hebben, want anders ben je beperkte in je keuze.
  • Ze lijken niet heel klein of dun (minimaal 5 mm dikker dan de batterij variant) te zijn.

  • ivanhoe007BE
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:38
remmuz schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:18:
[...]

Daar heb je geen app voor nodig, kan ook met een simpel Python scriptje; https://github.com/schreter/hue_backup_restore
Met de 2.x bridge werkte het prima. Weet niet of het ook met de Pro werkt.
Thx, Echter Het script is gebouwd op de oude API v1, terwijl de nieuwe Bridge Pro hoofdzakelijk draait op de modernere API v2-architectuur (CLIP v2). Maw: Het script werkt waarschijnlijk niet (of onbetrouwbaar) op de Hue Bridge Pro omdat het een oud, niet-onderhouden restore-script is dat gebouwd is rond oudere Hue-API-aannames en restorelogica. Verder zijn er bij de Bridge Pro-specifieke API/resource-uitbreidingen. Daardoor is de kans zeer groot dat zo’n oud script stukloopt of slechts gedeeltelijk werkt...afhankelijk je config.

[ Voor 7% gewijzigd door ivanhoe007BE op 16-06-2026 16:28 ]


  • jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:53

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.


  • the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Mooie dingen. Ik vraag me wel af hoe deze zich verhoudt tot de Signe, die ik heb. De Signe is 2x zo duur en lijkt minder features te hebben 8)7

This title is for sale, please send me a PM


  • flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:32
Die nieuwe Hue lampen die geintroduceerd zijn doet me niet veel. Het wachten is op de Hue versie van de skylight

https://www.coolblue.nl/l...kylight?redirect=skylight

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geweldig die Hue Sync met Oranje op mijn tv, moest wel even de synchronisatie vertraging, zag eerder wat lampen oranje knipperen dan er een doelpunt werd gescoord. :)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:41
Heeft iemand al een van de nieuwe switches gekocht en geïnstalleerd?

Hue Wired On/Off Switch 1 Channel – 49,99
Hue Wired On/Off Switch 2 Channel – 54,99
Hue Wired Dimmer Switch – 59,99


Ik zie dat de 1 channel wel "twee kanalen" lijkt te hebben. Alleen aan de schakelkant. Zou je er een domme en een slimme lamp mee kunnen schakelen met een dubbele schakelaar?

  • coosb
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-06 17:10
Jasper1975 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:00:
Heeft iemand al een van de nieuwe switches gekocht en geïnstalleerd?

Hue Wired On/Off Switch 1 Channel – 49,99
Hue Wired On/Off Switch 2 Channel – 54,99
Hue Wired Dimmer Switch – 59,99


Ik zie dat de 1 channel wel "twee kanalen" lijkt te hebben. Alleen aan de schakelkant. Zou je er een domme en een slimme lamp mee kunnen schakelen met een dubbele schakelaar?
Ik gebruik een enkele schakelaar met de 1-kanaals module, maar ik kreeg tijdens de installatie wel de vraag hoeveel schakelaars ik gebruikte. Ik zie in de Hue-app nu maar één knop, maar in Apple Home zie ik er twee. Lijkt mij dus dat dit gewoon moet lukken.

  • Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
We zijn aan het einde van onze verbouwing en ben nu bezig met de verlichting - Veel Hue.
Maar dat connecten van nieuwe lampen met de Bridge / App is wel een kriem zeg. Hoe vaak die de lampen wel niet kan vinden, terwijl, telefoon en bridge nog geen meter van de lampen af staan.

Eenmaal gevonden is er niets aan de hand en werkt alles prima.

Nog zeven lampen te gaan ....


Wij hebben veel Ambience White lampen. Is er ergens een sheet die de kleur in de app vertaald naar een temperatuur? Maakt het wat makkelijker om de 'juiste' kleur in te stellen.

  • DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Skyaero schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:50:
We zijn aan het einde van onze verbouwing en ben nu bezig met de verlichting - Veel Hue.
Maar dat connecten van nieuwe lampen met de Bridge / App is wel een kriem zeg. Hoe vaak die de lampen wel niet kan vinden, terwijl, telefoon en bridge nog geen meter van de lampen af staan.

Eenmaal gevonden is er niets aan de hand en werkt alles prima.

Nog zeven lampen te gaan ....


Wij hebben veel Ambience White lampen. Is er ergens een sheet die de kleur in de app vertaald naar een temperatuur? Maakt het wat makkelijker om de 'juiste' kleur in te stellen.
Gewoon de QR code op de lamp/doos scannen, gaat echt altijd goed hier

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer


  • remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
Jasper1975 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:00:
Heeft iemand al een van de nieuwe switches gekocht en geïnstalleerd?

Hue Wired On/Off Switch 1 Channel – 49,99
Hue Wired On/Off Switch 2 Channel – 54,99
Hue Wired Dimmer Switch – 59,99


Ik zie dat de 1 channel wel "twee kanalen" lijkt te hebben. Alleen aan de schakelkant. Zou je er een domme en een slimme lamp mee kunnen schakelen met een dubbele schakelaar?
Je kunt domme en slimme lampen niet combineren met 1 module.
De module voor domme lampen is eigenlijk gewoon een relais en schakelt dus de 230v.
Bij de module voor slimme lampen wordt er op de schakelaar geen 230v aangesloten.

  • Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:41
remmuz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:54:
[...]

Je kunt domme en slimme lampen niet combineren met 1 module.
De module voor domme lampen is eigenlijk gewoon een relais en schakelt dus de 230v.
Bij de module voor slimme lampen wordt er op de schakelaar geen 230v aangesloten.
Maar waarom zit er dan een tweede schakelpoort op? Die je wel op een schakelaar kan aansluiten maar niet op een schakeldraad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6ky9JHg6L5nMyAvpclvmNsjNDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gACmMZvbOguAuRbPJHuQEr8w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Jasper1975 op 22-06-2026 14:09 ]


  • coosb
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-06 17:10
remmuz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:54:
[...]

Je kunt domme en slimme lampen niet combineren met 1 module.
De module voor domme lampen is eigenlijk gewoon een relais en schakelt dus de 230v.
Bij de module voor slimme lampen wordt er op de schakelaar geen 230v aangesloten.
Hoe goed ken je de producten?

De bedrade aan/uitschakelaars zijn een combinatie van een relais (1 relais voor 1-kanaals, 2 relais voor 2-kanaals) en een bedrade wandschakelaarmodule (met twee ingangen). Bij beide versies kun je naar mijn idee een dubbele wandschakelaar aansluiten en twee knoppen programmeren in de Hue-app, zie mijn vorige post. De knoppen bedienen niet perse een relais, je kunt ze vrij programmeren zoals je zelf wilt. Bij de 1-kanaals versie verschijnen er twee knoppen en een lamp/slimme stekker in de Hue-app, bij de 2 kanaals versie verschijnen er twee knoppen en twee lampen/slimme stekkers.

Waarom ik nog een slag om de arm hield, was omdat ik zelf op de 1-kanaalsversie een enkele wandschakelaar heb verbonden en daarom niet kan vaststellen dat dit daadwerkelijk werkt. Zoals gezegd kon ik tijdens de installatie wel voor een dubbele schakelaar kiezen, dus ik zou er wel vertrouwen in hebben.

  • ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 11:14
Hoe zijn jullie ervaringen met Ledvance Osram i.c.m. een Philips Hue systeem? Ik wil gaan investeren in Philips Hue met ook een Bridge, echter zie ik bij Hue voor E14 alleen maar kaarslampen in het filament segment. Osram kan dat probleem oplossen.

Hier had uw reclame kunnen staan.


  • hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:43

hbsJR

All rounder

ericafterdark schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:31:
Hoe zijn jullie ervaringen met Ledvance Osram i.c.m. een Philips Hue systeem? Ik wil gaan investeren in Philips Hue met ook een Bridge, echter zie ik bij Hue voor E14 alleen maar kaarslampen in het filament segment. Osram kan dat probleem oplossen.
In principe als het een zigbee lamp is kan het, wel heb ik wat gezeik met Osram. Het wil bij mij niet helemaal goed werken en raad ook de lampen af. Heb je ook https://www.philips-hue.com/nl-nl/p/hue-white-kogellamp-e14-slimme-lamp/8719514356696 gezien?

  • ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 11:14
hbsJR schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:40:
[...]

In principe als het een zigbee lamp is kan het, wel heb ik wat gezeik met Osram. Het wil bij mij niet helemaal goed werken en raad ook de lampen af. Heb je ook https://www.philips-hue.com/nl-nl/p/hue-white-kogellamp-e14-slimme-lamp/8719514356696 gezien?
Ja, ik zag 'm inderdaad. Ik weet niet of die mooi zal staan in de behuizingen die ik heb hangen, zoals bijvoorbeeld https://lampgigant.nl/zwarte-plafondspot-skip-glas-design-q28605

Wat werkt er niet goed?

Hier had uw reclame kunnen staan.


  • hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:43

hbsJR

All rounder

ericafterdark schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:43:
[...]

Ja, ik zag 'm inderdaad. Ik weet niet of die mooi zal staan in de behuizingen die ik heb hangen, zoals bijvoorbeeld https://lampgigant.nl/zwarte-plafondspot-skip-glas-design-q28605

Wat werkt er niet goed?
Osram wil heel graag dat je hun app gebruikt. Dus soms gaat het goed en dan werken ze, maar je ziet ook momenten dat ineens het signaal wegvalt van je lamp. Bij mij ging het niet top met die lampen, maar hopelijk bij andere beter.

  • Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:41
ericafterdark schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:31:
Hoe zijn jullie ervaringen met Ledvance Osram i.c.m. een Philips Hue systeem? Ik wil gaan investeren in Philips Hue met ook een Bridge, echter zie ik bij Hue voor E14 alleen maar kaarslampen in het filament segment. Osram kan dat probleem oplossen.
Met deze oplossingen hoef je helemaal geen smartlampen meer te gebruiken om ze in je Hue omgeving op te nemen. Denk dat er in de Hue wereld even moeten wennen aan het feit dat je niet meer alleen kan denken in lampen maar ook in schakelingen!

Hue Wired On/Off Switch 1 Channel – 49,99
Hue Wired On/Off Switch 2 Channel – 54,99
Hue Wired Dimmer Switch – 59,99

  • ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 11:14
Jasper1975 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Met deze oplossingen hoef je helemaal geen smartlampen meer te gebruiken om ze in je Hue omgeving op te nemen. Denk dat er in de Hue wereld even moeten wennen aan het feit dat je niet meer alleen kan denken in lampen maar ook in schakelingen!

Hue Wired On/Off Switch 1 Channel – 49,99
Hue Wired On/Off Switch 2 Channel – 54,99
Hue Wired Dimmer Switch – 59,99
Mooie oplossing zeg! Ik sta echt aan het begin, heb nog niks, dus ga hier ook eens naar kijken.

Dan mis ik natuurlijk wel de flexibiliteit van een Hue of Osram lamp, mijn huidige lampjes kennen maar 1 stand.

Hier had uw reclame kunnen staan.


  • robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 08:51
Jasper1975 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Met deze oplossingen hoef je helemaal geen smartlampen meer te gebruiken om ze in je Hue omgeving op te nemen. Denk dat er in de Hue wereld even moeten wennen aan het feit dat je niet meer alleen kan denken in lampen maar ook in schakelingen!

Hue Wired On/Off Switch 1 Channel – 49,99
Hue Wired On/Off Switch 2 Channel – 54,99
Hue Wired Dimmer Switch – 59,99
Het zijn eigenlijk slimme stekkers, die doen in wezen hetzelfde, alleen dan voor inbouw achter een schakelaar. Kan handig zijn, al heb ik er zelf geen usecase meer voor. Hooguit de ventilatorlamp op de slaapkamer, maar die staat al 2 jaar uit wegens airco

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming


  • Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:41
robkrekel schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:36:
[...]

Het zijn eigenlijk slimme stekkers, die doen in wezen hetzelfde, alleen dan voor inbouw achter een schakelaar. Kan handig zijn, al heb ik er zelf geen usecase meer voor. Hooguit de ventilatorlamp op de slaapkamer, maar die staat al 2 jaar uit wegens airco
Ik heb menenteel een aantal spotjes in de dakkapelen met Aqara relais achter de schakelaars, en een kroonluchter met 8 Hue filament E14 kaarsen (uitvoering: Philips Hue Filament kaarslamp E14 1-pack) a 35 euro, deze zou ik nu met de Hue dimmer hebben gedaan. scheelt veel geld en de Aqara's ga ik nog omwisselen met Hue relais, dan zit alle verlichting samen in een app. Hele gezin gebruikt toch meestal de Hue app en niet Apple Home of Homey. Moet zeggen dat ik ook zelf vaak naar de Philips Hue app grijp!

  • pascalcartigny
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:30
We zijn verhuisd en nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn Philips Hue Bridge weigert te updaten. Ik krijg hem zelfs via de Philips Hue app niet meer toegevoegd omdat hij telkens blijft aangeven dat er geen bridge gevonden kan worden.

Als ik vervolgens naar een andere app ga (Hue Essentials) vindt deze hem direct, zonder enige problemen. Maar updaten blijft onmogelijk.

Ook al getest met een kabel rechtstreeks in de router, terwijl ik er direct naast sta. Internet werkt ook gewoon en ben verbonden met hetzelfde netwerk.

Iemand enig idee?

  • s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-06 22:29
pascalcartigny schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:17:
We zijn verhuisd en nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn Philips Hue Bridge weigert te updaten. Ik krijg hem zelfs via de Philips Hue app niet meer toegevoegd omdat hij telkens blijft aangeven dat er geen bridge gevonden kan worden.

Als ik vervolgens naar een andere app ga (Hue Essentials) vindt deze hem direct, zonder enige problemen. Maar updaten blijft onmogelijk.

Ook al getest met een kabel rechtstreeks in de router, terwijl ik er direct naast sta. Internet werkt ook gewoon en ben verbonden met hetzelfde netwerk.

Iemand enig idee?
Er waren problemen met de Hue App. Deze verloor de connectie met de bridge.

Dat is opgelost in de laatste versie. Gebruik je die al ?

  • pascalcartigny
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:30
s e k schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:29:
[...]

Er waren problemen met de Hue App. Deze verloor de connectie met de bridge.

Dat is opgelost in de laatste versie. Gebruik je die al ?
Ik heb de app inmiddels opnieuw geinstalleerd, just to be sure. Hij vindt 'm weer! _/-\o_
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic