[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:37
posttoast schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:51:
[...]

Heb je al geprobeerd ze via Matter te verbinden in plaats van op de "normale" manier? Is niet persé een oplossing voor je probleem natuurlijk, maar wellicht wel een workaround.
Ik probeer ze via Matter toe te voegen. Ik was eigenlijk vergeten dat er ook nog een oude methode was.
Reden is dat ik een groot aantal lampen van andere merken met de Hue bridge gekoppeld heb die ik anders niet in Homekit krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:33
dieter0901 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:53:
Hulp gevraagd

ik heb een appartement gekocht en ik ben alle lampen en schakelaars aan het vervangen door HUE.
Echter heb ik 1 probleem met mijn centrale livinglamp.

Nu hangt er dit, met een gewone aan/uit schakelaar aan de muur.
[Afbeelding]

Ik zou de lamp vervangen door deze, die dimbaar zijn:
[Afbeelding]

Maar ik kan de lampen zelf niet vervangen door philips slimme lampen.
Welk susteem kan ik plaatsen? zodat ze met een schakelaar dimbaar zijn en ook via HUE ?
Als er een blauwe draad achter je schakelaar zit zou je deze kunnen nemen:
https://www.robbshop.nl/r...zigbee-dimmer-400w-2-pack

Als er geen blauwe draad achter je schakelaar zit moet je even op zoek naar een "2-draads" variant.
remmuz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:57:
[...]

Ik probeer ze via Matter toe te voegen. Ik was eigenlijk vergeten dat er ook nog een oude methode was.
Reden is dat ik een groot aantal lampen van andere merken met de Hue bridge gekoppeld heb die ik anders niet in Homekit krijg.
Oh, dat is wel jammer dan. Compleet uit HomeKit verwijderen en daarna opnieuw toevoegen had je dus al geprobeerd?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
dieter0901 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:53:
Hulp gevraagd

ik heb een appartement gekocht en ik ben alle lampen en schakelaars aan het vervangen door HUE.
Echter heb ik 1 probleem met mijn centrale livinglamp.

Nu hangt er dit, met een gewone aan/uit schakelaar aan de muur.
[Afbeelding]

Ik zou de lamp vervangen door deze, die dimbaar zijn:
[Afbeelding]

Maar ik kan de lampen zelf niet vervangen door philips slimme lampen.
Welk susteem kan ik plaatsen? zodat ze met een schakelaar dimbaar zijn en ook via HUE ?
Ik heb dat opgelost met een Ecodim Dim07 zigbee dimmer, dat werkt goed met deze Segula lampen. Via de dimmer kun je de lampen bedienen, maar ook via de Hue app.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
posttoast schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:01:
[...]

[...]

Oh, dat is wel jammer dan. Compleet uit HomeKit verwijderen en daarna opnieuw toevoegen had je dus al geprobeerd?
Ik ben al een half jaar bezig met de eerste bridge. Ik heb echt ALLES geprobeerd wat ik kon vinden aan tips op Tweakers, Reddit, enz.
In de tussentijd ben ik ook overgestapt van Ziggo naar Delta, dus zelfs alle netwerk apparatuur is vervangen; ik dacht dat dat ook invloed kan hebben. (ook al heeft het dus wel een tijdje gewerkt).
Waar het op neerkomt is dat Homekit zegt dat de Hue bridge niet bereikbaar is. Maar zowel Homekit als Hue werken los van elkaar gewoon goed.
Ik heb ook een Aqara bridge via Matter aan Homekit gekoppeld en dat werkt probleemloos.

[ Voor 16% gewijzigd door remmuz op 08-04-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
remmuz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:07:
[...]

Ik ben al een half jaar bezig met de eerste bridge. Ik heb echt ALLES geprobeerd wat ik kon vinden aan tips op Tweakers, Reddit, enz.
In de tussentijd ben ik ook overgestapt van Ziggo naar Delta, dus zelfs alle netwerk apparatuur is vervangen; ik dacht dat dat ook invloed kan hebben. (ook al heeft het dus wel een tijdje gewerkt).
Hmmm, wel vervelend, dan heb ik ook echt geen idee. Ik heb hier ook al een tijd 2 bridges aan HomeKit hangen (via Matter) en daar vooralsnog geen problemen mee gehad. Ik weet niet hoe complex je HomeKit-setup is, maar je zou kunnen overwegen daar opnieuw te beginnen (dus alles weggooien). Bij mij zit daar superveel in, dus ik kan het me goed voorstellen als je daar geen zin in hebt.

Edit: voor de zekerheid, je HomeKit en Hue zitten niet allebei op een andere VLAN ofzo? Omdat je het over nieuwe netwerk-apparatuur hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 08-04-2025 10:16 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:32
Brumax schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:01:
[...]

Ik heb dat opgelost met een Ecodim Dim07 zigbee dimmer, dat werkt goed met deze Segula lampen. Via de dimmer kun je de lampen bedienen, maar ook via de Hue app.
Hey

kan je mij even concreet helpen?
7 lampen van 35watt. Dus 245 totaal?
is dit dan voldoende?
https://www.bol.com/be/nl..._RkkPQMb2OuxoCS8gQAvD_BwE

gewoon inbouwen dan?
en die kun je koppelen met HUE?
en gelijk welke knop past daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:16:
Ik heb nu 2 Hue bridges die ik met geen mogelijheid meer aan Homekit gekoppeld krijg 😕.
Wat zou dit nou kunnen veroorzaken?
Wellicht zit er een DNS/adblocker in weg? Enige tijd terug soortgelijk gezeik waarbij ik Hue niet gekoppeld kreeg aan Google Home. Het uitschakelen van AdGuard Home (of bijv. PiHole) was de oplossing. De blocklist was iets te aggressief kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:27

Dav0s

Hr?

posttoast schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:01:
[...]

Als er een blauwe draad achter je schakelaar zit zou je deze kunnen nemen:
https://www.robbshop.nl/r...zigbee-dimmer-400w-2-pack

Als er geen blauwe draad achter je schakelaar zit moet je even op zoek naar een "2-draads" variant.

[...]
Poeh, das een goeie! Nou werk ik op mijn schakelmateriaal met Hue wall switch modules, dus dan zou ik achter mijn schakelaar én die wall switch module én deze zigbee dimmer moeten proppen. Dat wordt wel even priegelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Dav0s schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:46:
[...]

Poeh, das een goeie! Nou werk ik op mijn schakelmateriaal met Hue wall switch modules, dus dan zou ik achter mijn schakelaar én die wall switch module én deze zigbee dimmer moeten proppen. Dat wordt wel even priegelen...
Maar, die wall switch module is voor een andere lamp dan? Want je hebt ze niet beiden nodig natuurlijk :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
dieter0901 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:09:
[...]

Hey

is dit dan voldoende?

gewoon inbouwen dan?
Je kan ook even zelf concreet googelen? Hier staat alle info, met passend afdekmateriaal, handleiding om in te bouwen en te koppelen met Hue. https://www.ecodim.nl/nl/eco-dim07-zigbee-pro.html
BTW, je hebt volgens mij de pro versie nodig want die heeft max 250W.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:31
Dav0s schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:46:
[...]
Je kan die Robbshop zigbee dimmers ook rechtstreeks schakelen met een puls-drukker, inclusief dimmen, scheelt een wall switch. Of je hangt er een FoH switch voor, die kan dan de dimmer aansturen vanuit Hue systeem (maar wijkt dan waarschijnlijk wel qua gebruik af van de andere schakelaars).

Zou beginnen met kijken of er twee of drie draden lopen, hier blijkt dat twee draden vaak toch nog wel minder goed werkt tov 3 draads aansluiting, soms van naastliggende WCD de blauwe draad afgetapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:27

Dav0s

Hr?

JPDeckers schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:04:
[...]

Je kan die Robbshop zigbee dimmers ook rechtstreeks schakelen met een puls-drukker, inclusief dimmen, scheelt een wall switch. Of je hangt er een FoH switch voor, die kan dan de dimmer aansturen vanuit Hue systeem (maar wijkt dan waarschijnlijk wel qua gebruik af van de andere schakelaars).

Zou beginnen met kijken of er twee of drie draden lopen, hier blijkt dat twee draden vaak toch nog wel minder goed werkt tov 3 draads aansluiting, soms van naastliggende WCD de blauwe draad afgetapt...
Ik heb wel drie draden laten aanleggen, dus dat scheelt. Het is een dubbele puls-schakelaar. Als je die zigbee dimmers aan de ene kant aan de lamp en aan de andere kant aan de pulsdrukker koppelt, kan je ze dan nog steeds configureren via de Hue app? Zou ze wel graag op dezelfde manier configureren en laten werken als alle andere pulsschakelaars in huis natuurlijk.

En is die Robbshop zigbee dimmer ook dubbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 17:44
dieter0901 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:09:
[...]

Hey

is dit dan voldoende?

gewoon inbouwen dan?
Euh gewoon de hue lampen direct op 230V zetten en dan een Hue tapdial eraan koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
zuma schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:54:
[...]

Euh gewoon de hue lampen direct op 230V zetten en dan een Hue tapdial eraan koppelen.
"ik kan de lampen zelf niet vervangen door philips slimme lampen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:56
Zijn bij andere mensen Hue lampen die met een bridge verbonden zijn niet meer zichtbaar als Bluetooth apparaat? Ik weet niet of dit door een update van de lampen of m'n telefoon komt, maar eindelijk niet meer tientallen Bluetooth apparaten zichtbaar waar je toch niks mee deed :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
Dav0s schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:33:
[...]

Ik heb wel drie draden laten aanleggen, dus dat scheelt. Het is een dubbele puls-schakelaar. Als je die zigbee dimmers aan de ene kant aan de lamp en aan de andere kant aan de pulsdrukker koppelt, kan je ze dan nog steeds configureren via de Hue app? Zou ze wel graag op dezelfde manier configureren en laten werken als alle andere pulsschakelaars in huis natuurlijk.

En is die Robbshop zigbee dimmer ook dubbel?
Dimmers zijn als zigbee lamp gewoon online, weet echter niet of er ook dubbele dimmers zijn (die van robbshop zijn enkel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 20:04
blueman85 schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:10:
[...]

Vreemd..... En als je de scène verwijderd en opnieuw toevoegt?
Dat heeft geholpen! Nu alle lampen weer op dynamisch! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJacobs
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23-04 09:04
Hi,

Ik wil graag mechanische afzuiging in badkamer starten m.b.v. een drukknop en een slimme stekker, geïnstalleerd in Philips Hue.

Slimme stekker is geïnstalleerd als lamp.

Doel:
Als knop van schakelaar wordt ingedrukt moet slimme stekker inschakelen (en mechanische afzuiging starten) en na ca 30 minuten weer uit gaan.

Ik heb dit geprobeerd door timer aan te maken (in automatisering) en vervolgens knop van schakelaar te koppelen aan deze timer. Hierbij moest ik keuze maken welke "scene" wordt gestart (omdat slimme stekker als lamp dient te worden opgevoerd) en na ingestelde tijd zou "lamp" langzaam uitgaan.

Slimme stekker wordt niet ingeschakeld en volgens mij zou langzaam uitgaan ook verwijderd moeten worden

Schopje naar grote topic

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 15-04-2025 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:21
@JJacobs Dat gaat je volgens mij met alleen Hue niet lukken zonder motion sensor.
Ik kan het mis hebben, maar naar mijn weten kan je met een schakelaar geen na x tijd uit instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 20:57
Zijn er hier mensen met ervaring van een Hue LED-strip in een inbouwstrip boven een kookeiland?
Werkt dat een beetje? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
JJacobs schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:15:
Als knop van schakelaar wordt ingedrukt moet slimme stekker inschakelen (en mechanische afzuiging starten) en na ca 30 minuten weer uit gaan.
Zet de schakelaar ook het licht aan? Of dedicated voor afzuiging?

Ik heb dit op verschillende manier wel eens gedaan, altijd door v1 regels op de bridge in te stellen, nooit via de Hue app zelf. Als zelf regels maken te lastig is, probeer het eens met een iConnectHue of alike app, die kan dat ook, en redelijk goed uitleggen.

Functies zoals:
- Als iemand het licht op het toilet aan zet, zet ik een timer die na 15 minuten het licht weer uit zet. Disable timer als iemand het licht zelf uit zet.
- Als je de elektrische kachel in nooddouche aan zette, ging deze vanzelf weer uit na 30 minuten. Dit door een ddx van 30 minuten op de change naar on te zetten.
- meer advanced regels als Na 29 minuten licht dimmen, na 30 minuten uit, tenzij je op knop drukt in die tussenliggende minuut. Voor nachtlicht bij kids, met timer flags en dx-en.

Er kan veel, maar de Hue app zelf is beperkt(er).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 18:14
bartvl schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 22:43:
Ik ben ook pas geleden van iConnectHue afgestapt. De Hue app kan inderdaad steeds meer en het maakt configureren wat overzichtelijker. Toch heeft iConnectHue nog wel meer flexibiliteit en detailinstellingen boven de Hue app. Maar dat neem ik nu voor lief.
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van iConnectHue. Met 3 bridges. Ik las dat je nu meerdere bridges op 1 hue account kan hebben. Hoe regel je dat dan in iConnectHue (wellicht moet ik ook over naar de Hue app maar dan moet ik alles opnieuw instellen vrees ik).

Mijn setup:
3 bridges (boven, beneden, buiten)
Elke bridge een apart Hue account Boven@xyz.nl, beneden@xyz.nl en buiten@xyz.nl.
Als ik een nieuw account voor Hue aanmaak Frans@xyz.nl dan kan ik de drie bridges in de Hue app koppelen. Maar als ik dan vervolgens in de IconnectHue app alle remote access reset en vervolgens opnieuw inlog met het nieuwe frans@xyz.nl hue account dan werkt dat voor de eerste bridge. De tweede geeft een error omdat er al gekoppeld is.

Dus hoe kan ik dat dan doen? In de gebruiksaanwijzing van iConnectHue staat dat je elke bridge met hetzelfde account apart moet inloggen voor remote access.

Of moet ik gewoon ook van iConnectHue af? En dus het hele huis even opnieuw installeren ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-05 20:18
JJacobs schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:15:
Hi,

Ik wil graag mechanische afzuiging in badkamer starten m.b.v. een drukknop en een slimme stekker, geïnstalleerd in Philips Hue.

Slimme stekker is geïnstalleerd als lamp.

Doel:

Ik heb dit geprobeerd door timer aan te maken (in automatisering) en vervolgens knop van schakelaar te koppelen aan deze timer. Hierbij moest ik keuze maken welke "scene" wordt gestart (omdat slimme stekker als lamp dient te worden opgevoerd) en na ingestelde tijd zou "lamp" langzaam uitgaan.

Slimme stekker wordt niet ingeschakeld en volgens mij zou langzaam uitgaan ook verwijderd moeten worden

[mbr]Schopje naar grote topic[/]
toon volledige bericht
Je kan de schakelaar de ventilator laten aanzetten (nu ja, de lamp) én een timer starten om de de ventilator (lamp) weer uit te doen. Dus 2 acties met één druk op de knop.

Ik weet niet of dat met de Hue app zelf kan, maar wel met all4hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:44

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik zie tot mijn verbazing dat ze het vinden van lampen hebben aangepast. Nu kun je kiezen lampen en smartplugs en allerlei andere zooi.
Aparte is dat ik probeer een Osram smartplug en een Ikea lamp te koppelen en dat dit dus niet (meer?) lukt.
Zit me af te vragen wat ik verkeerd doe (kan me niet voorstellen wat) of heeft Philips/Signify een kunstje geflikt en kun je alleen nog maar hun spul koppelen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
ManiacsHouse schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:08:
Ik zie tot mijn verbazing dat ze het vinden van lampen hebben aangepast. Nu kun je kiezen lampen en smartplugs en allerlei andere zooi.
Aparte is dat ik probeer een Osram smartplug en een Ikea lamp te koppelen en dat dit dus niet (meer?) lukt.
Zit me af te vragen wat ik verkeerd doe (kan me niet voorstellen wat) of heeft Philips/Signify een kunstje geflikt en kun je alleen nog maar hun spul koppelen?...
Die nieuwe manier van koppelen was mij ook opgevallen inderdaad. Net een nieuwe bridge in gebruik genomen.
Maar mijn Gledopto LED strip controller en Paulmann lampen kon ik zonder probleem koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:39

the mod man

iets van beeldmaker

Begin mei ga ik verhuizen naar een huur appartement zonder airco. Nu ben ik nogal iemand die het snel warm heeft dus ik zoek mogelijkheden. Plafond ventilatoren hebben mij in het verleden kunnen helpen maar nu zoek ik plafondventilatoren die HUE compatibel zijn. (of home assistant maar daar zal ik dan moeten induiken)

Wat ik zoek is een plafond ventilator waar ik HUE lampen in kan draaien en idealiter de ventilator zelf ook via een "iets" in de hue app kan schakelen.

Alternatief is de ventilator via een hue dimmer of smartstekker aansluiten dat die iig kan schakelen via hue. en ik een fan zonder lamp kies.

Of als iemand weet van een plafond ventilator die kwalitatief goed licht heeft en volledig homeassistent werkt dan wil ik wel kijken of ik mn kennis uitbreid naar HA en daar mn huidige hue lampen ook onderbreng

Behalve hele oudbollige plafond ventilatoren waar je peertjes in kan draaien vind ik enkel fans waar een niet vervangbare led verlichting ingebouwd is en die te bedienen zijn via een gare remote of een gratis "wifi" app.

[ Voor 11% gewijzigd door the mod man op 19-04-2025 15:52 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb hier nog zo'n ouderwetsche Living Colors staan, eentje op een standaard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4LJIR3ll4jIcyoRB-jWcao7juM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SYxK0yPJqkbWdICooWRpSVTJ.jpg?f=user_large
(foto niet van mij)

Het ding heeft zijn beste tijd wel een beetje gehad en ik stoor me er met name aan dat ik de kleuren niet gelijk krijg aan al mijn andere Hue verlichting. Ik wil hem dus eigenlijk vervangen door een Hue Iris, maar ik wil de standaard wel houden. Ik vroeg me af: heeft iemand ervaring met een Hue Iris op zo'n standaard? Gaat dat werken? En hoe werkt de stroom-aansluiting van de Iris? De Living Colors heeft een plug die je erin steekt, de kabel loopt door de standaard heen.

omniscale.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:56
Aangezien ik amper ervaringen van de 'nieuwe' Datura (rechthoekige plafondlamp) vind, hier alvast een klein voorproefje.

Heb deze jongen gisteren in mijn nieuwbouwwoning opgehangen. Specifiek voor de rechthoek van 1,20m gekozen omdat we vanwege de uitbouw een redelijk lange woonkamer hebben.

De installatie heb ik in mijn eentje gedaan en ben er uiteindelijk 1,5 uur mee bezig geweest denk ik. De grootste uitdaging was het uitmeten en haaks plaatsen van de lamp, want een kleine afwijking op 1,20m zie je natuurlijk direct. M.b.v. een laser en de v-naad in het plafond kon ik het aardig secuur afmeten. Bij het boren toch ergens er een mm naast gezeten, maar gelukkig is er een klein beetje te stellen in de gaten waar de schroeven moesten komen.

Fijn systeem ook dat je hem met 2 haken aan de plaat kan hangen, was wel even goochelen om met dat ding achterop mijn trapje te gaan zitten 8)

Heb in het huis nog geen internet of een hue bridge, maar zodra die er is zal ik hem in het donker showen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tatVqakXzwXJZlcZmdW8rycCiY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ydnQU06HF9zL5iIWLGydabEx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvhDEDkVsMJ-Ze51Pspevp5YLn4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSwseTimRI1P29yFuri3XtSR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNRalwgfJ_W__rzGR-BYa5wQ60k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXNZXsa34wJzKJyQKwhvqYE0.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 17:02
April 24, 2025

Software version 1970188010

Improved performance and reliability of the system.
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

Ik zie net pas de releasenotes, ik heb ‘m (nog) niet geprobeerd!

[ Voor 15% gewijzigd door jwhoogervorst op 24-04-2025 11:49 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:26
Ben mij aan het oriënteren op hue verlichting voor buiten in de tuin. Nu kom ik erachter dat veel lampen van hue een matige ip rating hebben waardoor deze hoogstwaarschijnlijk binnen de kortste keren kapot zullen gaan. Niet duurzaam iig. Ik twijfel alleen of ip65 voldoende is en je niet ip67 of hoger nodig hebt in de tuin. Wat zijn jullie ervaringen met hue verlichting in de tuin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:21
Prima, gewone Hue al jaren in gewone buitenlampen en spotjes. Wel een adapter van mijn ledstrip, die dus speciaal voor buiten, is moeten vervangen. Wat mij betreft dus +1 voor de 230V optie. Is nog een stuk goedkoper ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
aaaido schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:15:
Ben mij aan het oriënteren op hue verlichting voor buiten in de tuin. Nu kom ik erachter dat veel lampen van hue een matige ip rating hebben waardoor deze hoogstwaarschijnlijk binnen de kortste keren kapot zullen gaan. Niet duurzaam iig. Ik twijfel alleen of ip65 voldoende is en je niet ip67 of hoger nodig hebt in de tuin. Wat zijn jullie ervaringen met hue verlichting in de tuin?
Hier al laren gewone hue e27 color lampen in gewone buitenarmaturen. Die armaturen hingen hier al toen ik er kwam wonen, de ip rating hiervan is wel wat twijfelachtig want oud, en 1 glaasje van de tuinlantaarn is zelfs gebarsten.
Maar gaat dus al jaren goed 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 12:11
Ik gebruik voor buiten 1600 lumen lampen in gewone buitenarmaturen. Geen idee of het door weersinvloeden komt (temperatuur?) of dat de 1600’s wat minder stabiel zijn, maar ik heb er de laatste twee jaar al twee stuk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:10
Rallye schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:08:
Ik gebruik voor buiten 1600 lumen lampen in gewone buitenarmaturen. Geen idee of het door weersinvloeden komt (temperatuur?) of dat de 1600’s wat minder stabiel zijn, maar ik heb er de laatste twee jaar al twee stuk gehad.
Hiervoor buiten (open armatuur) sinds vorig jaar een paar 1600 lumen Osram ‎4058075435445 nadat er 7 jaar 1000 lumen Philips LED's ingezeten hebben die nu kuren kregen. ZItten op een bewegingsmelder en zijn los schakelbaar. Slim maken kan ook met een slimme binnenschakelaar, scheelt flink in de kosten van vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
aaaido schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:15:
https://www.linak.nl/segm...rends/ingress-protection/

IP4X of IP5X is het verschil van of mieren er wel of niet inkomen.
IP5X en 6X is of er stof wel of niet inkomt.
Dus buiten zou is IP5X al voldoende qua stof.

IPX4 is spat water dicht.
IPX5 zijn waterstralen.
IPX6 zijn krachtige waterstralen. (tuinslang er vol op)
IPX7 is onderwater houden. Dus tenzij je tuin overstroomt is dat niet nodig.

Dus bij regulier gebruik zou ik IPX5 aanhouden, IPX6 Als ik ze in de tuin zelf plaats

Dus IP55 of IP56 is zat in de tuin.
IP45 zelfs als ze niet vol in de regen komen.
En dat is het peertje direct in de elementen!

Gooi je er een redelijk buiten armatuur over heen dan verwacht ik niet dat je snel problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Deze week de A60 - E27 slimme lamp - 800 lumen lamp binnengekregen (die enkel de Hue store wordt verkocht). De fade in als het licht aan gaat is netjes, maar de fade out ziet er niet uit. Wanneer je de lamp uitschakelt dimt de lamp netjes, maar lijkt dan tegen een 'plafond' aan te lopen en gaat dan spontaan uit.

Ik heb ook wat led strips van Hue en daar is de fade out netjes, van fel naar uit gedimd.

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Ronwiel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:27:
Deze week de A60 - E27 slimme lamp - 800 lumen lamp binnengekregen (die enkel de Hue store wordt verkocht). De fade in als het licht aan gaat is netjes, maar de fade out ziet er niet uit. Wanneer je de lamp uitschakelt dimt de lamp netjes, maar lijkt dan tegen een 'plafond' aan te lopen en gaat dan spontaan uit.

Ik heb ook wat led strips van Hue en daar is de fade out netjes, van fel naar uit gedimd.

Is dit een bekend probleem?
Ik heb al mijn Hue lampen zo ingesteld dat ze in 10 seconden dimmen naar uit (via iConnectHue).
Ze dimmen allemaal tot een bepaald nivo en gaan dan uit.
Ik weet niet beter dan dan het met alle Led lampen zo is. (en dan dimmen de Hue lampen zelfs nog iets verder dan die van Ikea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
remmuz schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:39:
[...]

Ik heb al mijn Hue lampen zo ingesteld dat ze in 10 seconden dimmen naar uit (via iConnectHue).
Ze dimmen allemaal tot een bepaald nivo en gaan dan uit.
Ik weet niet beter dan dan het met alle Led lampen zo is. (en dan dimmen de Hue lampen zelfs nog iets verder dan die van Ikea)
iConneect kende ik nog niet. Maar nieuw uit de doos gaat het bij andere lampen wel goed. Ik heb een gifje ge-upload dat het hopelijk duidelijker maakt. Maar de fade in is duidelijk meer 'smooth' dan de fade out. Het lijkt wel of bij de fade out het niet mogelijk is om naar een net zo laag aantal lumen te gan als bij de fade in.

https://tweakers.net/i/Rw...aBTg4S4w.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 17:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kan je hem handmatig wel voorbij het laagste dimniveau krijgen? Ik denk namelijk dat tussen het laagste niveau en uit nog een flink 'gat' zit. Een led strips is natuurlijk geen vergelijk, dat zijn voor het aantal lumen véél meer leds die met minder vermogen geschakeld worden. Ik heb de ambiance E27 1600lm en die heeft dat ook in het wittere deel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Laatst online: 12:56
Ik heb laatst nieuwe vitrages gekocht voor 4 ramen. Omdat het "wave" vitrages zijn moesten er ook nieuwe rail komen. Ik had dus een offerte gevraagd met rail met ingebouwde LED. De prijs voor deze rail was meer dan dat ik er voor over had dus heb ik zelf Hue Solo LED strip gemonteerd.

Bij een Proof Of Concept opstelling zag het er redelijk uit, maar nu het gemonteerd is bij alle ramen vindt het toch tegen vallen en dan m.n. de individuele Led's. Ik wil de Hue Led strip dus vervangen door een COB RGBW strip.

Heeft iemand ervaring met een COB RGBW die aangestuurd kan worden door de HUE bridge (en Homey)?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:42
Wij krijgen binnenkort een nieuwe vlonder in de tuin en we willen daar graag 6-8 spotjes in laten maken (vlonder wordt gelegd door een tuin expert en die kon ook de spotjes plaatsen). Elektriciteit ligt er al door een eerder geplaatste fontein.

De spotjes worden dus in de vlonder gemaakt en ik zou graag weer hue spotjes willen hebben. Maar ik kan ze zo niet vinden. Moeten dus echt vloer spotjes zijn van een stevig glas zodat hrt natuurlijk nirt kapot gaat als iemand er op staat. Bestaat dit?

Ik heb natuurlijk ook gekeken naar van die sokkels van Hue maar die vind ik echt idioot duur. Iemand tips?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Juancho schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:57:
De spotjes worden dus in de vlonder gemaakt en ik zou graag weer hue spotjes willen hebben. Maar ik kan ze zo niet vinden.
Die bestaan zo ook niet, je kan wel dit soort dingen gebruiken: https://www.ledlichtdisco...bouw-ip67-230v-110mm.html Eventueel er nog een diffuus plaatje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
DukeBox schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:16:
[...]

Die bestaan zo ook niet, je kan wel dit soort dingen gebruiken: https://www.ledlichtdisco...bouw-ip67-230v-110mm.html Eventueel er nog een diffuus plaatje op.
Je die spotjes worden gewoon meegeleverd bij het materiaal van Hornbach (als de prijs meevalt). Maar dan wel 12v. Maar ging mij er om dat je het ook vanaf je telefoon kan bedienen, evt ook met kleur. Maar die zijn er dus niet van hue voor in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Juancho schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:46:
Maar ging mij er om dat je het ook vanaf je telefoon kan bedienen, evt ook met kleur. Maar die zijn er dus niet van hue voor in de tuin.
Dat kan toch met die? Gewoon de Hue White and Color Ambiance GU10 erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
DukeBox schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:51:
[...]

Dat kan toch met die? Gewoon de Hue White and Color Ambiance GU10 erin en klaar.
Dat zijn toch spotjes voor binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Juancho schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:35:
Dat zijn toch spotjes voor binnen?
Als ze in een geschikt armatuur zitten kan dat prima buiten (ik las eerst je reactie verkeerd).
In veel buiten armaturen van Hue zelf zitten ook gewoon GU10 spots.
IP67 - 230V - 110mm - Waterdichte Grondspot, Aluminium Behuizing, Max. 35W, IK09 Bescherming, Geschikt voor Tuin en Oprit
Je hebt ze ook volledig metaal maar ik heb expres deze gekozen gezien kunststof geen kooi van Faraday maakt en het zigbee/bluetooth signaal gewoon doorlaat.

[ Voor 73% gewijzigd door DukeBox op 03-05-2025 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@wfveennl Zou je de LED-strip niet in een profiel kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
loyske schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:15:
Zijn er hier mensen met ervaring van een Hue LED-strip in een inbouwstrip boven een kookeiland?
Werkt dat een beetje? Tips?
Ik heb een hue strip ingefreesd boven het keukenblad in een alu profiel met afdekking. Hij kan lekker zwak qua intesiteit, maar de individuele leds zijn te zichtbaar en niet zo mooi. Ga hem wel vervangen daarom.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisCross
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 16:45
Graag hoor ik jullie ervaring over de batterijduur van de Hue Tap Dial.
Ik heb drie stuks, die allemaal te snel de batterij leeg snoepen. Elke twee maanden batterijen vervangen was niet helemaal volgens verwachting 😅 Zie onderstaand plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3-jOs5iKkuGVj0UvcgbvYOW7mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhCAad6LNTPNJZrB6FpcrYOr.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst de originele batterij, later gewoon een GP CR2032. Ze worden ook nog eens heel weinig gebruikt vanwege de bewegingssensoren die er ook hangen.
Zou het de afstand kunnen zijn naar de Hue Bridge toe? Zou ook niet moeten zijn want ze meshen toch netjes via de lampen die er dichtbij zitten lijkt me. De bewegingssensoren op dezelfde afstand gaan wél lang mee met op batterij.
Iemand een idee? of heb ik gewoon een slechte batch te pakken en moet ik iets met de garantie?
Alvast dank voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@ChrisCross waren de batterijen echt leeg, dus dat de tap dial niet meer werkte? Of geeft alleen de batterijstatus aan dat de batterij leeg is, terwijl de tap dial nog prima werkt? Van een lithiumbatterij meten hoeveel capaciteit er nog beschikbaar is gaat bij dit soort apparaatjes op basis van spanning en dat is zeer onnauwkeurig.

Verder zit er veel verschil tussen batterijen van verschillende merken. Hier staat een overzicht, waar GP helaas niet tussen staat. Maar je zou eens een merk kunnen proberen dat in dat overzicht goed scoort.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisCross
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 16:45
Gizz schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:04:
@ChrisCross waren de batterijen echt leeg, dus dat de tap dial niet meer werkte? Of geeft alleen de batterijstatus aan dat de batterij leeg is, terwijl de tap dial nog prima werkt? Van een lithiumbatterij meten hoeveel capaciteit er nog beschikbaar is gaat bij dit soort apparaatjes op basis van spanning en dat is zeer onnauwkeurig.

Verder zit er veel verschil tussen batterijen van verschillende merken. Hier staat een overzicht, waar GP helaas niet tussenstaat. Maar je zou eens een merk kunnen proberen dat in dat overzicht goed scoort.
Thanks voor je reactie en het linkje @Gizz .
De Tap Dial's waren ook echt 'dood' dus de batterijen waren leeg. De waarden zijn rechtstreeks uit de bridge gehaald met Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:00
Vandaag op zoek geweest naar setje E14 lampen. Viel me op dat er verschillende verpakkingen waren voor hetzelfde artikel.
Zie de productbeschrijving linksonder en het energielabel.
Vermoedelijk betreft het linker exemplaar een nieuwere revisie.
Iemand een idee of dit een recente revisie betreft en wat eventueel de verschillen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRwSxkDFG78Pc_C1QHXVQeRfhDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14TLYZPOF8ZJpzwlrumPWDb5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nHAcxFM2SCpq82IOkKDaVtZy4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xH4ykmWy5zfnLinI5Mm384bj.jpg?f=fotoalbum_large

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:58
ThaBEN schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:03:
Vandaag op zoek geweest naar setje E14 lampen. Viel me op dat er verschillende verpakkingen waren voor hetzelfde artikel.
Iemand een idee of dit een recente revisie betreft en wat eventueel de verschillen zijn?
Ik zou niet willen uitsluiten dat de lampen technisch hetzelfde zijn, maar alleen de verpakking een update heeft gehad m.b.t. het energie label, waarbij bij een andere kleurtemperatuur wordt gemeten dan voorheen. Zie ook voorkant verpakking waar bij de ene 420 lumen in het groot wordt afgebeeld en de (nieuwere?) verpakking 320 lumen bij 2700K in groter font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie 470 lumen met 6 watt links, 320 lumen met 4 watt rechts. Het zijn dus 2 verschillende lampen. De 470 op de rechter lamp is dan mogelijk een drukfout?

Zoek op 9290022942 en 9290022942A product informatie blad pdf voor meer info van Signify.

[ Voor 4% gewijzigd door DjoeC op 05-05-2025 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
DjoeC schreef op maandag 5 mei 2025 @ 00:59:
[...]

Ik zie 470 lumen met 6 watt links, 320 lumen met 4 watt rechts. Het zijn dus 2 verschillende lampen. De 470 op de rechter lamp is dan mogelijk een drukfout?

Zoek op 9290022942 en 9290022942A product informatie blad pdf voor meer info van Signify.
Beide vermelden 470 lumen.
De 320 lumen is bij een andere kleurtemperatuur.

Scherp van het product nummer. Dat bevestigt m.i. mijn vermoeden uit mijn vorige bericht dat de lampen hetzelfde zijn maar de verpakking ge-update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Wally2002 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 04:35:
[...]

Scherp van het product nummer. Dat bevestigt m.i. mijn vermoeden uit mijn vorige bericht dat de lampen hetzelfde zijn maar de verpakking ge-update is.
Tja, niet alleen de verpakking, ook het energielabel van 6 naar 4 watt/1000 uur. Efficientere LED's gebruikt of een marketing truuk? Als je er meerdere nodig hebt zou ik dus altijd t zelfde type nemen en geen mix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]

https://www.assets.signif...8679d402ebde0adab00e4db7d
https://www.assets.signif...706f44ffb9e3eb01500835a29

Toch vreemd dat op het productinformatieblad ook weer de 4w vs 6w en 320lm vs 470lm vernoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
stin00 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:41:
[...]

https://www.assets.signif...8679d402ebde0adab00e4db7d
https://www.assets.signif...706f44ffb9e3eb01500835a29

Toch vreemd dat op het productinformatieblad ook weer de 4w vs 6w en 320lm vs 470lm vernoemd worden.
Als ik de laatste pagina's vergelijk hebben ze ook hele andere lichtspectra (de 4W versie veel minder op 450nm).

Equivalent vermogen is ook anders: 40W vs 25W. Het zijn dus echt 2 verschillende lampen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
  • Laatst online: 12:56
Rallye schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:45:
@wfveennl Zou je de LED-strip niet in een profiel kunnen zetten?
Nee, helaas. Ik heb enkele tientallen profielen bezocht op internet maar de combinatie met de ruimte die ik heb achter de nieuwe gordijn rail en de breedte van de Philips strip maken dit onmogelijk.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
[...]

DjoeC schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:57:
[...]

Als ik de laatste pagina's vergelijk hebben ze ook hele andere lichtspectra (de 4W versie veel minder op 450nm).

Equivalent vermogen is ook anders: 40W vs 25W. Het zijn dus echt 2 verschillende lampen.....
Het blijft een beetje vreemd. Jammer dat er nergens valt te achterhalen op welke data deze 2 verschillende verpakkingen zijn geïntroduceerd.
Ik heb uiteindelijk de linkerversie gekocht (9290022942A).

Een mogelijk scenario kan zijn dat het alsnog dezelfde lampen betreft, dat deze ergens tijdens hun levenscyclus een firmware update hebben ontvangen (met tot gevolg afwijkende specs) en Philips vervolgens de lampen opnieuw is gaan uitgeven waarbij deze nieuwere firmware reeds is geïnstalleerd en zodoende de verpakking heeft moeten aanpassen om de juiste specs weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
ThaBEN schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:47:
[...]

[...]

Het blijft een beetje vreemd. Jammer dat er nergens valt te achterhalen op welke data deze 2 verschillende verpakkingen zijn geïntroduceerd.
Ik heb uiteindelijk de linkerversie gekocht (9290022942A).

Een mogelijk scenario kan zijn dat het alsnog dezelfde lampen betreft, dat deze ergens tijdens zijn levenscyclus een firmwareupdate hebben ontvangen (met tot gevolg afwijkende specs) en Philips vervolgens de lampen opnieuw is gaan uitgeven waarbij deze nieuwere firmware reeds is geïnstalleerd en zodoende de verpakking heeft moeten aanpassen om de juiste specs weer te geven.
Zou goed kunnen. Een ander scenario (n.a.v. de grafieken uit de spec sheets) is dat Philips/Signify heeft moeten overstappen op een andere led-leverancier voor een bepaalde kleur led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 19-05 20:57
maratropa schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:48:
[...]

Ik heb een hue strip ingefreesd boven het keukenblad in een alu profiel met afdekking. Hij kan lekker zwak qua intesiteit, maar de individuele leds zijn te zichtbaar en niet zo mooi. Ga hem wel vervangen daarom.
Dank voor het delen van je ervaring!
Welke LED strip gebruik je en met wat ga je de strip vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
posttoast schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:39:
Ik heb hier nog zo'n ouderwetsche Living Colors staan, eentje op een standaard:

[Afbeelding]
(foto niet van mij)

Het ding heeft zijn beste tijd wel een beetje gehad en ik stoor me er met name aan dat ik de kleuren niet gelijk krijg aan al mijn andere Hue verlichting. Ik wil hem dus eigenlijk vervangen door een Hue Iris, maar ik wil de standaard wel houden. Ik vroeg me af: heeft iemand ervaring met een Hue Iris op zo'n standaard? Gaat dat werken? En hoe werkt de stroom-aansluiting van de Iris? De Living Colors heeft een plug die je erin steekt, de kabel loopt door de standaard heen.
OK, update van dit project. Ik heb een Hue Iris besteld. De kabel zit, zoals verwacht, vast en kun je inprikken in de adapter. Nu wil ik die kabel door de standaard gaan laten lopen, als ik zo kijk moet dat wel passen. Alleen... er zit aan de onderkant van de standaard een aansluiting waar de stekker van de Living Colors op moet. Die aansluiting gaat eruit moeten, anders krijg ik mijn stekker er niet door:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_chrBoKiXwjP3lT_ZRue0VkuzQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8PESTio8SCCv8rL7auVz31T.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand tips hoe ik dit eruit krijg zonder de hele boel te slopen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
DukeBox schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:36:
[...]

Als ze in een geschikt armatuur zitten kan dat prima buiten (ik las eerst je reactie verkeerd).
In veel buiten armaturen van Hue zelf zitten ook gewoon GU10 spots.

[...]

Je hebt ze ook volledig metaal maar ik heb expres deze gekozen gezien kunststof geen kooi van Faraday maakt en het zigbee/bluetooth signaal gewoon doorlaat.
Ja dan moet je dus een extra armatuur hebben. Bedoeling is dat de spotjes in de vlonders gemaakt worden, dus vlak over de vloer en daar lopen dan dus mensen over. Vandaar dat ik zei dat die spotjes van Hue toch niet geschikt zijn voor buiten? Los van water lijkt me het glas ook niet stevig genoeg.

Maar als ik jou goed begrijp kan je dus zo'n spotje in een soort van armatuur plaatsen zodat het wel geschikt is voor buiten? Enige is dat de tuinman wel adviseerde om met 12v te werken ipv 230v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@Juancho Heb je überhaupt naar de specs gekeken? Die heeft de een na hoogste rating met IK09.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 07-05-2025 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:33
Even zoeken en je vindt de informatiebladen; hier en hier…. de ‘a’ versie is vanaf 2023 in de handel, en verbruikt meer (?) energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
jorisjansen3 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:47:
[...]

Even zoeken en je vindt de informatiebladen; hier en hier…. de ‘a’ versie is vanaf 2023 in de handel, en verbruikt meer (?) energie?
Bedankt! Ik zag dat 1 van de 2 lampen nog niet was bijgewerkt.
Hieronder zie je dus de firmware versies voor en na de update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJyokgxiGaIPjHqeMHaZRvpODFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quXXRYkEgxsDVUd43bJDATZx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 16:44

ManiacsHouse

Scheisse!

Er was wat gedoe tijd terug over account/inloggen pushen. En kon zonder account altijd de app gebruiken. Nu nieuwe telefoon en app opnieuw geïnstalleerd. En continu de melding 'binnenkort moet je ingelogd zijn'.
Gaan ze nou toch de boel in cloud lopen pushen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Laatst online: 11:46
niwresixel schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:38:
Zijn er mensen die ervaring hebben (en specifieke modellen kunnen aanbevelen) met het plaatsen van een extra IP68 waterdichte kabelverbinder / kabelmof OVER de Hue outdoor grondkabel stekkers heen?

Heb zelf helaas ook ervaring met corrosie bij de stekkers van Hue outdoor grondkabels die nu zo'n
5 jaar in gebruik zijn. Wellicht heeft Signify ondertussen dit product verbetert?

Tevens zijn nu helaas ook alle 5 mijn Calla's binnen deze 5 jaar overleden doordat er mieren in kwamen die de 3 condensafvoergaten aan de onderzijde dichtmaakten met aarde waardoor de lampen van binnen steeds vochtiger werden. Uiteraard is dit ook gemeld aan de klantenservice en ik heb nog 2 lampen onder garantie kunnen ruilen.

Ik wil graag een paar Hue Lily's in de tuin zetten, maar ik wil voorkomen dat ik deze over een paar jaar weer allemaal kan vervangen. Vandaar mijn over de "overzetmoffen".
Ja ik weet het... deze post is al even geleden, maar kon in het vervolg van het topic zo snel geen reacties hierop vinden.
Ik zit echter in dezelfde situatie, 4 jaar geleden 3 Calla lampen gekregen van m'n broer, ondertussen zijn er twee vervangen door coolblue/philips, maar nu begint er weer eentje te knipperen. Ik ben me nu een beetje aan het orienteren aan een systeem dat, voor nu, integreert met de philips hue app. Ik kom hier onder andere Innr tegen maar daar lees ik over de sokkels nou ook niet bijster goede verhalen...

Verder hangt er aan het zonnescherm een Philips Hue Ledstrip en heb ik 1 lily spotje onder een Red Robin staan.

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdejonge
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 22:33
Hey allemaal.

Sinds afgelopen week kan mij Philips Hue Bridge ineens geen contact meer maken naar mijn ~20 lampen (GU10, Filament E27, LedStrip en wat motionsensors).

Ik heb de bridge gereset naar fabrieksinstellingen. Vervolgen bijgewerkt tot laatste versie. Ook de app op de telefoon (Android) is de laatste versie.

Wanneer ik de lampen opnieuw wil toevoegen kunnen er geen lampen gevonden worden. Daarom mijn dimmer ergens uit de stoffige kast getrokken en alle lampen handmatig gereset. Na alles gereset te hebben; geen lampen gevonden. Ook channel wisselen geeft geen resultaat. Het uit de buurt houden van mijn router is geen probleem gezien de router niet in de buurt ligt :)

Ik was even bang dat mijn Hue Bridge overleden was en heb dus een nieuwe aangeschaft, maar ook deze na dit riedeltje, kunnen er geen lampen gevonden worden. Ik probeer ze via de serial nummer, QR code of gewoon de search; allemaal hetzelfde resultaat...

Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn?

PS; ik heb al een account (achtelijk, maar goed) + alle lampen zijn van Philips Hue

[ Voor 4% gewijzigd door pdejonge op 09-05-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Serial nummer werkt alleen kort nadat ze stroomloos zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdejonge
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 22:33
DukeBox schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:13:
Serial nummer werkt alleen kort nadat ze stroomloos zijn geweest.
Alleen al deze regel heeft mij eindelijk tot de eerste verbinding gebracht... Super thanks! Nu weer 1 voor 1 alle lampen af gaan, waarvan sommige moeilijk te bereiken zijn... Enig idee wat de oorzaak van deze storing heeft kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 20:30
pdejonge schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:48:
[...]

Alleen al deze regel heeft mij eindelijk tot de eerste verbinding gebracht... Super thanks! Nu weer 1 voor 1 alle lampen af gaan, waarvan sommige moeilijk te bereiken zijn... Enig idee wat de oorzaak van deze storing heeft kunnen zijn?
Geen antwoord op je vraag maar ik heb deze week dezelfde storing gehad. Na alles weer op deze manier aan de praat gekregen te hebben vandaag weer kortstondig deze storing gehad. Deze keer werden de verbindingen wel weer automatisch hersteld na enige tijd.

Tip: noteer de serials, sommige zijn lastig te bereiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:35
zojuist een nieuw setje lampen + bridge besteld (zie ook post in t aanbiedingentopic) waarmee ik over de magische grens van 50 lampen heenga.

merk al langer wat vertragingen bij t drukken op dimmer switches en dergelijke.
volgende week maar is kijken of het een beetje te doen is alles voor buiten over te zetten op een 2e bridge.

ik wil deze bridge eigenlijk op dezelfde plek hangen als waar de huidige bridge nu hangt.
heb nu bereiktechnisch nooit problemen gehad omdat in alle kamers door het huis wel 1 hue lamp hangt en het zigbee netwerk hierdoor overal prima dekking had.

ik wil nu echter alle buitenverlichting van zowel voor- als achtertuin op de tweede bridge toevoegen.
zou dit werken als de bridge in het midden van t huis hangt en de dichstbijzijnde hue lamp er dus een meter of 7 vandaan hangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
sonnypiek schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:37:
zojuist een nieuw setje lampen + bridge besteld (zie ook post in t aanbiedingentopic) waarmee ik over de magische grens van 50 lampen heenga.

merk al langer wat vertragingen bij t drukken op dimmer switches en dergelijke.
volgende week maar is kijken of het een beetje te doen is alles voor buiten over te zetten op een 2e bridge.

ik wil deze bridge eigenlijk op dezelfde plek hangen als waar de huidige bridge nu hangt.
heb nu bereiktechnisch nooit problemen gehad omdat in alle kamers door het huis wel 1 hue lamp hangt en het zigbee netwerk hierdoor overal prima dekking had.

ik wil nu echter alle buitenverlichting van zowel voor- als achtertuin op de tweede bridge toevoegen.
zou dit werken als de bridge in het midden van t huis hangt en de dichstbijzijnde hue lamp er dus een meter of 7 vandaan hangt?
Als er geen laag beton van 7 meter tussen zit denk ik dat dat prima gaat.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0tterke
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:21
Ik ben aan het kijken om in mijn keuken de Philips Hue Ensis te hangen. Nu is de huidige lichtschakelaar gewoon een domme aan/uit schakelaar dus ik ben even aan het kijken wat de beste manier is om ervoor te zorgen dat ik het licht ook via de app of HA kan besturen ook al staat de schakelaar op de uit-stand. Is een deze module gebruiken genoeg hiervoor:
https://www.philips-hue.c...elaarmodule/8719514318045

Zijn er goedkopere/betere alternatieven voor deze module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:13
Sh0tterke schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:49:
Ik ben aan het kijken om in mijn keuken de Philips Hue Ensis te hangen. Nu is de huidige lichtschakelaar gewoon een domme aan/uit schakelaar dus ik ben even aan het kijken wat de beste manier is om ervoor te zorgen dat ik het licht ook via de app of HA kan besturen ook al staat de schakelaar op de uit-stand. Is een deze module gebruiken genoeg hiervoor:
https://www.philips-hue.c...elaarmodule/8719514318045

Zijn er goedkopere/betere alternatieven voor deze module?
Zeker is deze module prima.

Maar let wel op dat de bekabeling naar de lamp dan anders moet. Je lamp wordt dan voorzien van continu stroom. Ook dien je de checken of je huidige schakelmateriaal met de module om kan gaan.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0tterke
krizzziz schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:04:
[...]

Zeker is deze module prima.

Maar let wel op dat de bekabeling naar de lamp dan anders moet. Je lamp wordt dan voorzien van continu stroom. Ook dien je de checken of je huidige schakelmateriaal met de module om kan gaan.
Wat moet er dan juist veranderen in de bekabeling? Ik had de volgende handleiding gevonden die ik van plan was om te volgen:
https://www.assets.signif...719514318045-322263906152

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:13
Sh0tterke schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:18:
[...]

Wat moet er dan juist veranderen in de bekabeling? Ik had de volgende handleiding gevonden die ik van plan was om te volgen:
https://www.assets.signif...719514318045-322263906152
Op plaatje 3A tm 4B is exact de aanpassing die ik bedoel :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0tterke
krizzziz schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:21:
[...]

Op plaatje 3A tm 4B is exact de aanpassing die ik bedoel :)
Top heel erg bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPDeckers
Zou het dan toch? Een nieuwe hue bridge, hogere capaciteit en wifi:

https://hueblog.com/2025/...king-on-a-new-hue-bridge/

Note: overwegend speculaties, ik zie nergens een bron. Anonieme medewerker?
Maar zou me niks verbazen dat er uiteindelijk een v3 komt. Net nadat ik eerder dit jaar een tweede bridge heb moeten toevoegen, natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-05 20:18
JPDeckers schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:24:
Zou het dan toch? Een nieuwe hue bridge, hogere capaciteit en wifi:

https://hueblog.com/2025/...king-on-a-new-hue-bridge/

Note: overwegend speculaties, ik zie nergens een bron. Anonieme medewerker?
Maar zou me niks verbazen dat er uiteindelijk een v3 komt. Net nadat ik eerder dit jaar een tweede bridge heb moeten toevoegen, natuurlijk...
Wifi en zigbee zitten qua frequentie elkaar in de weg. Dus samen in één doosje lijkt dan geen goed idee.

Daarnaast is het, voorzover ik begrijp, het zigbee netwerk dat een maximum capaciteit heeft.
Daar gaat de bridge niets aan oplossen.
Tenzij het twee kanalen zou kunnen gaan bedienen zonder elkaar te verstoren ?

Snellere en modernere hardware zou natuurlijk goed kunnen.
De hardware techniek is ondertussen verouderd en mogelijk minder goed leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
s e k schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:16:
[...]

Wifi en zigbee zitten qua frequentie elkaar in de weg. Dus samen in één doosje lijkt dan geen goed idee.

Daarnaast is het, voorzover ik begrijp, het zigbee netwerk dat een maximum capaciteit heeft.

Snellere en modernere hardware zou natuurlijk goed kunnen.
De hardware techniek is ondertussen verouderd en mogelijk minder goed leverbaar.
Zigbee en Wifi samen is geen enkel probleem, kijk b.v. naar de Aqara M3 hub.
Ik verwacht dat een toekomstige Hue bridge ook Thread gaat ondersteunen en dat een volgende generatie Hue lampen geen Zigbee meer heeft maar Thread.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

s e k schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:16:
[...]
Nee, de huidige beperking komt niet doordat zigbee niet meer aan zou kunnen of dat je meerdere kanalen nodig hebt voor meer apparaten.

De beperking komt door de hardware in de bridge. Nieuwere chips kunnen veel meer aan. Zie bijvoorbeeld dit overzicht waar de veelgebruikte CC2652P-chip in voorkomt. Deze chip zit in veel zigbee usb-sticks van €20. Die kan 200 zigbee 3.0 devices aan (voor oudere versies ligt het aantal hoger), waarvan 50 direct verbonden met de router. Zelf gebruik ik een dergelijke stick ook met een kleine 100 devices, dat werkt allemaal prima.

Datzelfde geldt voor de andere veelgebruikte chipset EFR32MG21. Ook die heeft een vergelijkbare capaciteit:
it is the performance of the EFR32MG21 chip inside the SkyConnect that will set the limit, which is about 200 Zigbee 3.0 devices or thousands of older Zigbee Home Automation devices, (the higher security of Zigbee 3.0 devices have a larger overhead/footprint).
Dus de limiet is wel degelijk op te lossen met een betere chip in de bridge.

Edit: grappig, ik zie dat ik dit in 2022 ook al heb toegelicht :P Gizz in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 14-05-2025 14:15 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 16:55
Hi mensen! De vraag is hier misschien al een keer gesteld maar ik ga het er gewoon op wagen.
Mijn pa die heeft momenteel 3 armaturen in de woonkamer met Hue bulbs, waaronder 1 tafellamp waar 3 bulbs in zitten.
Momenteel is er nog geen bestaande oplossing om deze lampen te bedienen behalve via de app.
Aan de wand zit nog een oude 'domme' schakelaar voor de plafondlamp die nu niet meer gebruikt wordt.

Nu wilt mijn pa de 3 armaturen los van elkaar kunnen bedienen zonder app. Ik heb al een Hue Dimmer Switch geprobeerd die in een andere kamer gekoppeld zat en deze op de woonkamer geprobeerd maar kwam erachter dat deze alleen maar alle lampen tegelijk kan bedienen.

Ik zat ook al te kijken naar oplossingen om de wandschakelaar te vervangen voor eentje van Gira/Niko/Jung/Busch Jaeger met Friends of Hue integratie, maar ook dan zit ik waarschijnlijk met hetzelfde probleem te kijken. Gezien mijn pa niet al te veel geld wilt uitgeven aan een schakelaar vindt hij een €100+ voor een Aqara switch te duur.

Ik kwam ook al de Sonoff NSPanel tegen en zat ook al te kijken naar gewoon simpelweg een Google Nest hub en die op de kast te zetten (aangezien deze sowieso de lampen los kan bedienen). Ter verduidelijking mijn pa heeft geen smarthomesysteem zoals Home Assistant o.i.d. en wilt daar waarschijnlijk ook niet in investeren, alleen Google Home/Apple Homekit aanwezig in huis.

Wat zouden jullie aanraden om te nemen? Is zo'n Sonoff NSPanel wat? Heb ik nog opties over het hoofd gezien? Of zal ik het gewoon simpel houden en een Google Nest Hub nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:47
ChopperGunnerNL schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:59:
Hi mensen! De vraag is hier misschien al een keer gesteld maar ik ga het er gewoon op wagen.
Mijn pa die heeft momenteel 3 armaturen in de woonkamer met Hue bulbs, waaronder 1 tafellamp waar 3 bulbs in zitten.
Momenteel is er nog geen bestaande oplossing om deze lampen te bedienen behalve via de app.
Aan de wand zit nog een oude 'domme' schakelaar voor de plafondlamp die nu niet meer gebruikt wordt.

Nu wilt mijn pa de 3 armaturen los van elkaar kunnen bedienen zonder app. Ik heb al een Hue Dimmer Switch geprobeerd die in een andere kamer gekoppeld zat en deze op de woonkamer geprobeerd maar kwam erachter dat deze alleen maar alle lampen tegelijk kan bedienen.

Ik zat ook al te kijken naar oplossingen om de wandschakelaar te vervangen voor eentje van Gira/Niko/Jung/Busch Jaeger met Friends of Hue integratie, maar ook dan zit ik waarschijnlijk met hetzelfde probleem te kijken. Gezien mijn pa niet al te veel geld wilt uitgeven aan een schakelaar vindt hij een €100+ voor een Aqara switch te duur.

Ik kwam ook al de Sonoff NSPanel tegen en zat ook al te kijken naar gewoon simpelweg een Google Nest hub en die op de kast te zetten (aangezien deze sowieso de lampen los kan bedienen). Ter verduidelijking mijn pa heeft geen smarthomesysteem zoals Home Assistant o.i.d. en wilt daar waarschijnlijk ook niet in investeren, alleen Google Home/Apple Homekit aanwezig in huis.

Wat zouden jullie aanraden om te nemen? Is zo'n Sonoff NSPanel wat? Heb ik nog opties over het hoofd gezien? Of zal ik het gewoon simpel houden en een Google Nest Hub nemen.
toon volledige bericht
Aparte groep/kamer maken voor de lampen in dit armatuur? Dan kun je die dimmer switch daar voor instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
GT-R schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:12:
[...]

Aparte groep/kamer maken voor de lampen in dit armatuur? Dan kun je die dimmer switch daar voor instellen.
En dan zou ik de knoppen van de dimmer switch moeten instellen per 'kamer'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:25
Voor dat armatuur met drie lampen er in zal je inderdaad een groep moeten maken zodat je die als één lamp kan bedienen. De dimmer switch kan je met de onderste knop tussen scenes laten switchen, dus je kan een scene aanmaken voor lamp 1 aan, lamp 2 aan, lamp 3 uit, volgende scene lamp 1 uit, lamp 2 uit, lamp 3 aan, volgende scene alleen lamp 1 aan enzovoorts. Dat maakt het wel wat complex om de scene te vinden die je wil, maar als er maar een paar opties zijn die je vader gebruikt zou dit een optie kunnen zijn. Als je echt per lamp wilt kunnen schakelen dan zal je moeten overwegen om meer dimmer switches aan te schaffen. Ik weet even niet of er een andere schakelaar is waar je wel meerdere lampen/groepen onafhankelijk kan schakelen vanaf één schakelaar zonder naar scenes te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
Archer_VC10 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:16:
Voor dat armatuur met drie lampen er in zal je inderdaad een groep moeten maken zodat je die als één lamp kan bedienen. De dimmer switch kan je met de onderste knop tussen scenes laten switchen, dus je kan een scene aanmaken voor lamp 1 aan, lamp 2 aan, lamp 3 uit, volgende scene lamp 1 uit, lamp 2 uit, lamp 3 aan, volgende scene alleen lamp 1 aan enzovoorts. Dat maakt het wel wat complex om de scene te vinden die je wil, maar als er maar een paar opties zijn die je vader gebruikt zou dit een optie kunnen zijn. Als je echt per lamp wilt kunnen schakelen dan zal je moeten overwegen om meer dimmer switches aan te schaffen. Ik weet even niet of er een andere schakelaar is waar je wel meerdere lampen/groepen onafhankelijk kan schakelen vanaf één schakelaar zonder naar scenes te grijpen.
Dank. Ik ga dit eerst even proberen en kijken hoever ik hiermee kom. Dat zou de keuze optie al wat makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
En een hue tap dial nemen en elk van de 4 knoppen aan andere lamp toewijzen?
Dan kun je knop 4 eventueel nog aan een zone toewijzen waar je ze alle 3 inhangt, dan kun je ze ook nog is allemaal tegelijk aan of uitzetten als je vader dat in sommige gevallen misschien ook zou willen

Dan ben je er toch?

[ Voor 51% gewijzigd door sonnypiek op 15-05-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:17
Hi, ik heb sinds kort 4 spots in de keuken met een bride en dimmer switch.

Heb (nog) geen fancy scenes en automations aangemaakt.

Als ze allemaal aan staan en ik druk op de uit knop van de dimmer blijft er 1 aan, nog een keer drukken en dan gaat die uit maar de andere 3 weer aan, nog een keer drukken en alles gaat uit....

Iemand enig idee? Of 'gewoon' alles verwijderen en weer aansluiten en hope for the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeveej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:05
Geen idee hoe de software bepaald wat er aan en uitkan met een druk op de knop.

Een goed doordacht plan per knop die je in kunt duwen maak/bewerk je zelf het makkelijkst in de app. Voor mij werkt het aan tafel met 8 lampen zo: druk1- gedimd licht, 2- rechts puzzelen, 3- links lezen, 4- fel licht.

maar dat betekend wel scenes en lamp groepen aanmaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
sonnypiek schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:42:
En een hue tap dial nemen en elk van de 4 knoppen aan andere lamp toewijzen?
Dan kun je knop 4 eventueel nog aan een zone toewijzen waar je ze alle 3 inhangt, dan kun je ze ook nog is allemaal tegelijk aan of uitzetten als je vader dat in sommige gevallen misschien ook zou willen

Dan ben je er toch?
Dat is inderdaad ook een goeie om naar te kijken, thanks! Idealiter zou je eigenlijk iets willen wat de wandschakelaar vervangt maar zo'n Dial Switch is ook een mooi alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
ChopperGunnerNL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:59:
[...]

Dat is inderdaad ook een goeie om naar te kijken, thanks! Idealiter zou je eigenlijk iets willen wat de wandschakelaar vervangt maar zo'n Dial Switch is ook een mooi alternatief.
je zou de wandschakelaar ook nog met een blindplaat af kunnen dekken en de tap dial daar op monteren.
is hier ook al voorbij gekomen incl. voorbeelden en foto's hoe dat er dan uit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:27
Ik heb even een vraagje mbt optimalisatie.
Ik heb een nieuwbouwhuis en wil die smart laten maken.
Zelf ben ik geen handige harry en heb het laten aansluiten.

Door elektriciens die voor mijn badkamer lampen kwamen (Hue Xamento's) en toen ze bezig waren maar even gevraagd of ze alle nieuwe lampen op wilde hangen.
Waarvan er enkele Hue's waren en voor de andere lampen had ik een Zigbee dimmer gekocht die in de fitting bij de lamp pastte.
Tijdens installatie van de "none-Hue" lampen kwamen ze erachter dat als je lampen via de domme schakelaars wel uitgezet konden worden maar als de schakelaar weer aan werd gezet dat de lamp dan uitbleef. Dus via de Hue app aangezet moest worden. Ik wist niet eens dat je die Zigbee dimmer in de Hue app kon krijgen.
Maar dat was ze wel gelukt.

Om het bruikbaar te maken hebben ze mij gevraagd de Hue wandschakelaar te kopen.
Ik was snel naar een lokale praxis gereden die er nog 4 op voorraad hadden en die hebben ze mee aan kunnen sluiten toen ze er nog waren.
En dat lijkt te werken, soms duurt het wel enkele seconden voor de lamp dan aan gaat (wel vreemd dat het elke keer anders is bij dezelfde lamp: soms instant, soms 20 seconden en alles er tussen).

Maar soms wil het dat ze soms niet reageren en in 1 ruimte is het helemaal sh!t.
Dat wordt onze game room en ik heb daar twee lampen (in serie) hangen met ieder die zigbee dimmer er in.
En 1 (van de twee) wandschakelaar die heeft een Hue module erin zitten.
De elektricien heeft de wandschakelaars in serie gezet, zaten ze niet.
Dus als ik de 1 aan druk zonder de module dan werkt dat ook.
Maar welke schakelaar ik ook in druk niet altijd gaan alle twee de lampen aan, we hadden dit ook getest (met de elektricien er nog bij) toen hij de schakelaars nog niet serie had en dat bracht geen verbetering.
Toen hij er stond en het net in serie was gezet werkte het zoals het hoorde: indrukken en beide lampen (binnen enige seconden) gingen aan. Maakt niet uit welke schakelaar je gebruikte.
Overigens zitten de schakelaars ieder aan 1 kant van de ruimte (ze zitten niet direct naast elkaar).
Dus toen hij ook weg ging, werkte het ook zoals we wilden.

Maar nu gaat vaak maar 1 lamp aan als ik de schakelaar in druk. Met geluk soms wel alle twee maar het voelt een beetje hoe de wind staat.
Hetzelfde geldt voor de bediening via de Hue app, beide lampen staan onder 1 knop en als ik die indruk gaat er soms maar 1 aan, of twee. En als er 1 aan gaat is dat ook willekeurig welke het is.

Ik heb ook een Homey Pro, heb even getwijfeld in welk topic dit te plaatsen. Daar heb ik ze daarna in gezet en toen ik in ons oude huis was (20km verderop) kon ik via de camera's zien dat ze wel werkten zoals designed.
Maar toen ik er daarna weer ter plaatsen was, was het weer willekeurig.

Hoe krijg ik de performance van de lampen in die kamer beter? of in het algemeen?
Ik heb overigens nog een Hue bridge in mijn oude huis dus die zou ik nog ergens kunnen plaatsen.

Wel een kleine note, in mijn woning zijn alle muren dik beton en heb ik al 5 Unifi access points nodig om overal dekkend wifi te hebben.
Volgens de installateurs zou met zigbee en hue alles in een Mesh zitten dus zou dat geen issue moeten zijn.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:53

Silasje

www.Entjes.eu

Random vraagje, ik heb van mijn schoonouders een nieuwe ' Hue Motion Sensor Outdoor'.

Deze registreert geen beweging, maar kan via Home Assistant wel temperatuur en lichtsterkte uitlezen. In de Hue app staat dat de laatst geregistreerde beweging ondertussen meer dan 24u geleden is geweest. terwijl dat ding om te testen op de keukentafel ligt en daar de hele dag iemand geweest is.

Ik heb de software geupdate en hem een aantal keren verwijderd / toegevoegd. Ook de bridge gerestart en wat andere schakelaars verwijderd om zeker te zijn dat ik niet aan de limiet zit. Ook Home Assistant logt de beweging niet.. Gevalletje DOA?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 13:53
Silasje schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:00:
Random vraagje, ik heb van mijn schoonouders een nieuwe ' Hue Motion Sensor Outdoor'.

Deze registreert geen beweging, maar kan via Home Assistant wel temperatuur en lichtsterkte uitlezen. In de Hue app staat dat de laatst geregistreerde beweging ondertussen meer dan 24u geleden is geweest. terwijl dat ding om te testen op de keukentafel ligt en daar de hele dag iemand geweest is.

Ik heb de software geupdate en hem een aantal keren verwijderd / toegevoegd. Ook de bridge gerestart en wat andere schakelaars verwijderd om zeker te zijn dat ik niet aan de limiet zit. Ook Home Assistant logt de beweging niet.. Gevalletje DOA?
Lijkt me wel, die van mij reageert helaas zelfs op de katten van de buren, je kunt in de hue app wel de gevoeligheid instellen, mocht je dat niet gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:53

Silasje

www.Entjes.eu

Dank u voor uw antwoord, ik heb de gevoeligheid voor zowel licht als beweging maximaal staan. Die ervaring had ik gelukkig, dit is sensor nummer 6 in huis... Ik ga hem denk ik maar retour doen naar de winkel dan.. ;w

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 17:02
Nieuwe releasenotes:

May 22, 2025
Software version 1971060010

We replaced self-signed certificates with proper HTTPS certificates. This change protects your personal and sensitive information even better. Now your Hue Bridge interacts even more safely with Apps and with our Cloud services.
We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge work even better.
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

Voor elke oplossing is er een probleem!

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic