Innr heeft er wel één, maar die is dan weer wit en partner wil natuurlijk zwart.
PSN: bollsie
Kun je gewoon de L aansluiten voor die lamp en de HUE Wall Switch aansluiten voor de andere wel HUE lamp? Dat zou dan betekenen dat de Wall Switch in contact komt te staan met de L (dus 230AC) aansluiting. Ik verwacht dat het antwoord hier nee op is, maar wilde toch even kijken of iemand hier iets van een mogelijkheid ziet.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Het antwoord is inderdaad nee. Volgens mij bestaan er wel schakelaars met een dubbele/gescheiden L maar ik zie hier zelf toch wel een risico in.Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:42:
Ik heb hier een dubbele wand schakelaar, waar maar een lamp HUE is en de andere een ingebouwde keukenspot achter zit waar ik zonder breken niets aan kan aanpassen.
Kun je gewoon de L aansluiten voor die lamp en de HUE Wall Switch aansluiten voor de andere wel HUE lamp? Dat zou dan betekenen dat de Wall Switch in contact komt te staan met de L (dus 230AC) aansluiting. Ik verwacht dat het antwoord hier nee op is, maar wilde toch even kijken of iemand hier iets van een mogelijkheid ziet.
Misschien deze ?sjufke schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:38:
Iemand die weet of hue inbouwspots heeft met geïntegreerde ledbron? Dit in verband met geringe hoogte. Loopt een stalen balk in de keuken net waar ik een spotje kwijt moet.
Innr heeft er wel één, maar die is dan weer wit en partner wil natuurlijk zwart.
Minder dan 27 mm inbouw hoogte, lijkt het.
https://www.philips-hue.c...n-van-90-mm/8720169264793
[ Voor 3% gewijzigd door s e k op 13-11-2025 10:57 ]
De maand is nog niet voorbij maar iemand al een update over het gratis opslaan van beelden 24 uur bij de Philips Hue deurbel? Is voor mij een reden om over te stappen van Ring naar Hue. Heb sowieso mijn hele huis volhangen met Hue en ben die hoge kosten van Ring wel aardig beu.S2S schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 08:54:
[...]
Bedankt , staat er inderdaad . Maar eens proberen.
Waarom geen eufy? 🤷 Geen abbo kosten.laredo schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:59:
[...]
De maand is nog niet voorbij maar iemand al een update over het gratis opslaan van beelden 24 uur bij de Philips Hue deurbel? Is voor mij een reden om over te stappen van Ring naar Hue. Heb sowieso mijn hele huis volhangen met Hue en ben die hoge kosten van Ring wel aardig beu.
Ik heb een vergelijkbare situatie: dubbele schakelaar met een hue wall switch module er achter. Ene knop moet naar de hue spots in de keuken, ander naar de non-hue lamp boven het kookeiland.Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:42:
Ik heb hier een dubbele wand schakelaar, waar maar een lamp HUE is en de andere een ingebouwde keukenspot achter zit waar ik zonder breken niets aan kan aanpassen.
Ik kreeg via Robbshop ooit de tip om dan een "Friends of Hue" slimme inbouw schakelaar er tussen te hangen. Zeg maar zoiets: https://www.robbshop.nl/r...zigbee-aan-uit-schakelaar
Als die niet bij de lamp kan, past hij wellicht in de inbouwdoos erbij (samen met de hue wall switch module).
Heb de lamp voor het kookeiland nog niet, dus nog niet geprobeerd. Maar ook volgens de reviews zou dit moeten werken. (als er genoeg plek is in die inbouwdoos
Toegevoegd:
Of deze voor een pulsdrukker: https://www.robbshop.nl/r...ee-aan-uit-pulsschakelaar
Wordt wel echt proppen in die inbouwdoos met 45x45x21mm voor deze plus de pulsdrukker zelf plus de 10x38x43mm van de hue wall switch.
[ Voor 8% gewijzigd door Dav0s op 13-11-2025 11:32 ]
De twee lampen bij de voordeur doen het wel gewoon maar de lampen bij de garage, een klein stukje verder doen het steeds niet, laatst begonnen ze het ineens weer te doen maar sinds gisteravond is het weer afgelopen.
Iemand een idee hoe dit kan? Ik gok zelf een verbindingsprobleem maar waarom doen voor de rest alle lampen in/om het huis het wel?
Dat dus. De migratie ging goed maar er zijn instellingen die nog steeds niet werken met de pro. Van het weekend alles maar even opnieuw instellen.s e k schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:25:
[...]
Ik ben zelf met een frisse installatie gestart.
Dan weet ik zeker dat ik niet al mijn freubels en probeersels van de laatste 9 jaar meekomen.
Voor elke oplossing is er een probleem!
Ik kreeg die gratis maand niet. Proces liep fout met onboarden in app, ik heb toen 1 maand aangekocht en gelijk opgezegd. Video’s worden nu nog steeds opgeslagen. Maand is voorbij. 11 November liep deze af. Hue support zoekt uit wat er mis ging en kijkt of er kan worden gecrediteerd.laredo schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:59:
[...]
De maand is nog niet voorbij maar iemand al een update over het gratis opslaan van beelden 24 uur bij de Philips Hue deurbel? Is voor mij een reden om over te stappen van Ring naar Hue. Heb sowieso mijn hele huis volhangen met Hue en ben die hoge kosten van Ring wel aardig beu.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Goeie tip, maar ik vind het wel erg teleurstellend dat er voor zo'n relatief dure plug geen dubbelpolig relais af kon.jwhoogervorst schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 01:46:
@Tweak_ers helpt het niet als je de stekker er andersom insteekt?
Klopt , had je net zo goed Action kunnen kopen , die hebben dit euvel ook, gebruik ik voor de kerstverlichting, werkt al jaren .remmuz schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:35:
[...]
Goeie tip, maar ik vind het wel erg teleurstellend dat er voor zo'n relatief dure plug geen dubbelpolig relais af kon.
Dat is grappig: ik heb een paar weken geleden een Hue lamp nieuw in gebruik genomen die een paar jaar in de kast gelegen heeft. Dat is een LWA001 en hij kreeg direct na koppelen een software update van de bridge.MG-studios schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:03:
[...]
Hier hetzelfde probleem met een Hue White lamp (LWA001) i.c.m. Hue Motion Sensor. Eerst een halve seconde fel alvorens naar de ingestelde helderheid te gaan. Resetten, opnieuw instellen, niets lijkt te helpen.
Dit is mijn enige LWA001 en ik gebruik hem op een motion sensor. Deze lamp vertoont precies hetzelfde foutieve gedrag als beschreven in bovenstaande posts uit 2021. Alle andere lampen doen het wel goed.
Is er intussen een oplossing / work-around voor dit probleem bekend?
(hardwareplatform 100b-112, software 1.122.8)
[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 15-11-2025 10:56 ]
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Leuk idee om de kerst verlichting hier mee aan te sluiten.S2S schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:44:
[...]
Klopt , had je net zo goed Action kunnen kopen , die hebben dit euvel ook, gebruik ik voor de kerstverlichting, werkt al jaren .
Maar zie je deze ook in de Hue app of zijn er goedkope stekkers die je in de app ziet?
De Tretakt van Ikea kost 8 euro en zie je in de Hue app.timbe schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:06:
[...]
Leuk idee om de kerst verlichting hier mee aan te sluiten.
Maar zie je deze ook in de Hue app of zijn er goedkope stekkers die je in de app ziet?
Ik had het gevoel dat half nederland inmiddels de kerstverlichting achter zo'n ding heeft zitten, dus grappig dat je dit idee nog niet kende 😄
[ Voor 18% gewijzigd door remmuz op 15-11-2025 11:37 ]
remmuz schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:35:
[...]
De Tretakt van Ikea kost 8 euro en zie je in de Hue app.
Ik had het gevoel dat half nederland inmiddels de kerstverlichting achter zo'n ding heeft zitten, dus grappig dat je dit idee nog niet kende 😄
Maar alle buiten verlichting niet en dat zijn er bij ons nog al wat
timbe schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:56:
[...]
bedankt.
Ik neem aan dat je hier dan gewoon tijden van aan naar uit in kunt programeren?
Heel raar de kertboom binnen zelf wel.
Maar alle buiten verlichting niet en dat zijn er bij ons nog al wat(aansluiting zit binnen)
Zojuist gedaan, nog steeds licht.jwhoogervorst schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 01:46:
@Tweak_ers helpt het niet als je de stekker er andersom insteekt?
Ik kan het niet helemaal vergelijken met gisteren, omdat het nu overdag is.
Zal het vanavond weer op de foto zetten ter vergelijk.
Nee, ik heb er een aparte app voor, maar zit ook timer functie op per dag. Ik heb er geen omkijken naar. Kost ook bijna niets , ze hadden eerst ook een rookmelder die zit er ook in , plus wat camera’s. Draai het naast het Hue spul, wat toch wat prijzig is .timbe schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:06:
[...]
Leuk idee om de kerst verlichting hier mee aan te sluiten.
[ Voor 17% gewijzigd door S2S op 15-11-2025 13:44 ]
Kun je bij de Tretakt van Ikea ook gewoon een aan en uit tijd instellen?remmuz schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:35:
[...]
Ik zit met een uitdaging.
In onze bijkeuken heb ik 2x GU10 GU10 ambiance hangen met daar op een motion Sensor.
We hadden het altijd zo ingesteld dat de lampen aan gingen als we binnen kwamen en naar 2min weer uit.
Deze week hebben we een glazen deur gekregen.
Nu dacht ik maak een scène aan in Alexa, dat ze op sterkte van 25% moeten gaan branden.
Dit werkt prima, tot dat iemand de bijkeuken in gaat.het licht gaat naar behoren aan door de motion Sensor.
Maar gaat daarna niet terug naar de ingestelde scène in Alexa.
Iemand een idee hoe ik dit beter in zou kunnen stellen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Rallye schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:46:
Wat heb je dan nu ingesteld aan het eind van de “aan”-fase?
:strip_exif()/f/image/qvAJHduDEF1NKcgaV40rtyAM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hwHKutuxBXmeLDiVOQ9dm3fh.jpg?f=fotoalbum_large)
Of bedoel je in Alexa app?Rallye schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:46:
Wat heb je dan nu ingesteld aan het eind van de “aan”-fase?
Ja, maar ligt dit aan de Hue stekker, of aan “het huis”Rallye schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:42:
Je lijkt dus iets van een lekstroom te houden?
In de Hue app de bewegingssensor instellen dat de lampen na 2 minuten terug gaan naar de vorige stand van de lampen.timbe schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:41:
Hallo,
Ik zit met een uitdaging.
In onze bijkeuken heb ik 2x GU10 GU10 ambiance hangen met daar op een motion Sensor.
We hadden het altijd zo ingesteld dat de lampen aan gingen als we binnen kwamen en naar 2min weer uit.
Deze week hebben we een glazen deur gekregen.
Nu dacht ik maak een scène aan in Alexa, dat ze op sterkte van 25% moeten gaan branden.
Dit werkt prima, tot dat iemand de bijkeuken in gaat.het licht gaat naar behoren aan door de motion Sensor.
Maar gaat daarna niet terug naar de ingestelde scène in Alexa.
Iemand een idee hoe ik dit beter in zou kunnen stellen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Super bedank!Wally2002 schreef op maandag 17 november 2025 @ 05:09:
[...]
In de Hue app de bewegingssensor instellen dat de lampen na 2 minuten terug gaan naar de vorige stand van de lampen.
Het werkt
Zojuist heb ik de hue pro in het stopcontact gedaan en aangesloten met een netwerkkabel. Update geïnstalleerd en toegevoegd aan mijn Home.
Maar nu komt het probleem: ik krijg de melding dat de niet Hue Lampen niet automatisch worden overgezet. Dus ik neem aan al mn spotjes in de keuken die ik via Zigbee LED Pulsdimmer slim heb gemaakt.
De dimmer zit nu echter achter keukenplints die erg lastig zijn los te maken
Kan ik die lampen opnieuw toevoegen aan de nieuwe bridge zonder bij die dimmer te komen?
[ Voor 99% gewijzigd door outlandos op 18-11-2025 09:43 ]
Zo dat is een geniale tip zeg, thanks (en dohhh! dat ik dat zelf nog niet bedacht had)remmuz schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:35:
[...]
Heb gelijk 4 van die dingen gehaald vandaag om de kerstverlichting in de voortuin van zonsondergang tot zonsopgang automatisch te schakelen en de prikkabel in de achtertuin idem.
Dat scheelt een hoop gehannes met tijdschakelaartjes van de action die nooit gelijk aan/uit gaan
Ja dus!timbe schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:11:
[...]
Kun je bij de Tretakt van Ikea ook gewoon een aan en uit tijd instellen?
Je moet de dimmer in pairing modus zetten om hem weer te koppelen.outlandos schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:21:
De dimmer zit nu echter achter keukenplints die erg lastig zijn los te maken
Kan ik die lampen opnieuw toevoegen aan de nieuwe bridge zonder bij die dimmer te komen?
Hoe 'diep' zit de dimmer achter de plint? Als je een Hue dimmer switch hebt (die afstandsbediening met 4 knoppen) kun je proberen om dat daarmee te doen.
Zo heb ik het gedaan met mijn Gledopto LED strip controllers die achter een plint op de keukenkastjes liggen
Vraag, kan je deze direct koppelen in de Hue app, of is initieel een bridge van Ikea benodigd?remmuz schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:35:
[...]
Want anders zijn deze zeker interessant, ipv de dure van Hue zelf
*edit*
Volgens onderstaande video moet dat dus inderdaad kunnen.Dank voor de tip!
Toevallig ook nog eentje ergens beschikbaar die buiten gebruikt kan worden en weersbestendig is?
[ Voor 32% gewijzigd door WishmasterNL op 19-11-2025 12:08 ]
Ja ik heb die dingen hier nog wel liggen. Moet ik die dan koppelen aan de desbetreffende lampen? Maar hoe krijg ik ze in in pairing mode zonder bij de dimmer zelf te komen?remmuz schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:36:
[...]
Je moet de dimmer in pairing modus zetten om hem weer te koppelen.
Hoe 'diep' zit de dimmer achter de plint? Als je een Hue dimmer switch hebt (die afstandsbediening met 4 knoppen) kun je proberen om dat daarmee te doen.
Zo heb ik het gedaan met mijn Gledopto LED strip controllers die achter een plint op de keukenkastjes liggen
Zo dicht mogelijk bij de dimmer houden en dan de 1 en 0 knop tegelijk ingedrukt houden voor 10 - 15 seconden totdat de lamp knippert.outlandos schreef op woensdag 19 november 2025 @ 23:54:
[...]
Ja ik heb die dingen hier nog wel liggen. Moet ik die dan koppelen aan de desbetreffende lampen? Maar hoe krijg ik ze in in pairing mode zonder bij de dimmer zelf te komen?
Het werkt niet met alle apparaten helaas. Maar dus wel met mijn Gledopto controllers en Paulmann lampen.
Ik heb een nieuwere Hue stekker geprobeerd (2300Watt), die heeft het probleem nietRallye schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:37:
@timbe Ik bedoelde de Hue app inderdaad, maar zie zo niet of je de opdracht kunt geven om terug te keren naar de vorige situatie. Ik bedoelde inderdaad iets als @Wally2002 hierboven zegt.
@Tweak_ers Ik heb verschillende Hue stekkers en geen last van dit probleem.
is er iemand die wel eens een Connector vervangen heeft van een Hue ooutdoorlamp?
En zo ja waar kun je de Connectors kopen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Jos
Kan je de Hue dimmer Switch gebruiken als je de lampen via Matter middels HomeKit hebt aangesloten? Zo te zien is de dimmer niet matter compatibel.
Als workaround bedacht ik de dimmer mogelijk niet via Matter aan te sluiten, maar ik verwacht dat ik geen lampen kan vinden via de Hue app. Je kunt nl niet én in de app en én via Matter lampen aanmelden. Nb ik bezit geen Hue bridge.
Heeft iemand een tip voor een dimmer/plakschajelaar die werkt op matter lanpen?
Waarschijnlijk niet het antwoord dat je wil horen, maar alles wordt eenvoudiger als je een Hue bridge koopt en daar alles aan koppelt. De bridge kun je dan via Matter aan Homekit koppelen.Tomino schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:49:
Sinds deze week ook Hue lampen in huis en gelijk een vraag.
Kan je de Hue dimmer Switch gebruiken als je de lampen via Matter middels HomeKit hebt aangesloten? Zo te zien is de dimmer niet matter compatibel.
Als workaround bedacht ik de dimmer mogelijk niet via Matter aan te sluiten, maar ik verwacht dat ik geen lampen kan vinden via de Hue app. Je kunt nl niet én in de app en én via Matter lampen aanmelden. Nb ik bezit geen Hue bridge.
Heeft iemand een tip voor een dimmer/plakschajelaar die werkt op matter lanpen?
Dan kun je alle Hue devices koppelen die er bestaan, je kunt de Hue app gebruiken en je hebt Homekit.
Je moet in de groep van de lampen (kamer, of zone) een nieuwe scène maken met jouw lichtinstellingen. Er staat een plusje naast de standaardlijst. Je stelt dan per lamp de kleur en felheid in. Sla de scène op. Vervolgens kun je in de automatisering deze scène kiezen. Volgens mij is het zo simpel?sjors123 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:07:
Ik stel regelmatig in dat de Hue lampen op een bepaald tijdstip aan en uit gaan. Ik krijg dan alleen steeds de keuzes uit een beperkt aantal 'lichtinstellingen' die standaard in de Hue app staan. Voor mij vervelend, omdat ik de lampen allemaal op een bepaalde stand heb staan (het hele huis + tuin is Hue). Ik kom er niet uit hoe ik een automatisering kan aanmaken met een eigen lichtscenario. Wss heel simpel en zie ik het over het hoofd, maar kan iemand me helpen?
vice versa en weer terug
Nu ik toch bezig ben om de kerstverlichting toe te voegen aan Hue.remmuz schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:35:
[...]
Wil ik buiten ook nog een schakeling maken om de buitenboom aan/uit te zetten.
Maar kan daar niet echt een goedkoop product voor vinden.
Ik zit nu te denken om de Innr Outdoor Smart Plug te kopen.
Of hebben jullie nog iets?
Volgens mij werkt de Osram outdoor plug ook met Hue, maar qua prijs scheelt dat niet zo veel zie ik.timbe schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:37:
[...]
Nu ik toch bezig ben om de kerstverlichting toe te voegen aan Hue.![]()
vice versa en weer terug
Boven mijn bureau heb ik 2 spotjes GU10 gewone kleurlampen maar wil aan de andere kant van de kamer (waar nu nog een plafondlamp led ding zit vervangen door ook 2 spotjes (komt een boardgame tafel onder).
Je hebt nu 2 GU10 essential voor 32,- Karwei, 4 GU10 essential €44,99 Amazon, of 3 GU10 'normaal' voor €92,- coolblue. (verder meer info en andere setjes in de kortingstopic)
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Iris staat op de lijst dat die moet werken.remmuz schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 07:27:
[...]
Nee die zijn niet geschikt. Alleen 'echte' HUE lampen. En oudere Hue lampen zoals de Go, Aura, Bloom, Iris en de eerste generatie LED strip zijn ook niet geschikt.
Je kunt Motion Aware natuurlijk wel gebruiken om niet-Hue lampen aan te zetten.
https://www.philips-hue.c...nto-motion-sensors/000011
Dat hangt van de generatie af. De eerste generatie (type LLC010) kun je wel koppelen met de Hue Bridge Pro, maar Motion Aware werkt niet.Bulldog schreef op zondag 23 november 2025 @ 19:23:
[...]
Iris staat op de lijst dat die moet werken.
https://www.philips-hue.c...nto-motion-sensors/000011
De Bloom staat ook op de lijst maar de eerste generatie kun je niet eens koppelen met de Hue Bridge Pro.
[ Voor 11% gewijzigd door remmuz op 24-11-2025 07:38 ]
In mijn nieuwbouwwoning wil ik graag Philips Hue gaan gebruiken. Ik heb al een Hue Pro Bridge, maar alle schakelaars zijn nog ‘dom’. Ik wil de schakelaars wel gewoon blijven gebruiken en niet "dummy" maken.
Achter de schakelaars zit een nuldraad. Het huidige schakelmateriaal is Jung AS500 (wit) en daar wil ik zo dicht mogelijk bij blijven, zodat er geen verschil zichtbaar is in het interieur.
Ik heb natuurlijk al naar de Hue Wall Switch Module gekeken, maar dat die op batterijen werkt terwijl er gewoon 230V aanwezig is, vind ik eerlijk gezegd wat vreemd.
Het plan is om in eerste instantie alleen de woonkamer/keuken (5 schakelaars) te voorzien van Hue-lampen. Mogelijk breid ik uit naar de rest van de woning, zeker omdat de nieuwe Hue Essentials niet extreem veel duurder meer zijn dan reguliere LED-lampen, maar wél meer mogelijkheden bieden.
Kortom: wat is in praktische en betrouwbare manier om in een nieuwbouwwoning Hue te gebruiken zonder mijn bestaande schakelmateriaal kwijt te raken, en zonder afhankelijk te zijn van batterijen?
Alle ervaringen zijn welkom!
Schopje naar het grote topic
[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 24-11-2025 09:57 ]
https://www.jungstore.nl/...riends-of-hue-wandzender/xl3ruise schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:46:
Dag allemaal,
In mijn nieuwbouwwoning wil ik graag Philips Hue gaan gebruiken. Ik heb al een Hue Pro Bridge, maar alle schakelaars zijn nog ‘dom’. Ik wil de schakelaars wel gewoon blijven gebruiken en niet "dummy" maken.
Achter de schakelaars zit een nuldraad. Het huidige schakelmateriaal is Jung AS500 (wit) en daar wil ik zo dicht mogelijk bij blijven, zodat er geen verschil zichtbaar is in het interieur.
Ik heb natuurlijk al naar de Hue Wall Switch Module gekeken, maar dat die op batterijen werkt terwijl er gewoon 230V aanwezig is, vind ik eerlijk gezegd wat vreemd.
Het plan is om in eerste instantie alleen de woonkamer/keuken (5 schakelaars) te voorzien van Hue-lampen. Mogelijk breid ik uit naar de rest van de woning, zeker omdat de nieuwe Hue Essentials niet extreem veel duurder meer zijn dan reguliere LED-lampen, maar wél meer mogelijkheden bieden.
Kortom: wat is in praktische en betrouwbare manier om in een nieuwbouwwoning Hue te gebruiken zonder mijn bestaande schakelmateriaal kwijt te raken, en zonder afhankelijk te zijn van batterijen?
[mbr]Schopje naar het grote topic[/]
Dit zijn schakelaars van Jung, specifiek gemaakt om samen te werken met Hue. Ze gebruiken geen batterij, maar ook niet de stroom uit de muur; door de schakelaars te klikken wekken ze zelf genoeg stroom op om de klik te registreren.
Ik had deze schakelaars (van een ander merk), maar ik vond dat ze wel "zwaar" schakelden, je moet er immers stroom mee opwekken dus je moet echt iets indrukken. Uiteindelijk heb ik ze weer vervangen door Hue Wall Switches, om die reden. Hoe lang de batterijen van die switches het uithouden gaan we merken, zitten er nu ruim een jaar in.
Wel een dure hobby, die Friends of Hue-schakelaars
[ Voor 52% gewijzigd door migchiell op 24-11-2025 10:00 ]
De mijne zijn van ledvance.timbe schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:37:
[...]
Nu ik toch bezig ben om de kerstverlichting toe te voegen aan Hue.![]()
Maar… ik kan geen live-feed bekijken op mijn telefoon. Niet als ik thuis ben en ook niet wanneer ik onderweg ben. Als iemand aanbelt (of langsloopt) krijg ik wel een melding, maar ik kan niet live zien wie er voor de deur staat. De deurbel neemt wél op en die beelden kan ik later terugkijken. Ook functies zoals het instellen van een detectiezone kan ik niet gebruiken, omdat daarvoor een live-feed nodig is. Dit probleem heb ik zowel op een iPhone als op een Android-toestel.
Ik heb eerst gechat met Philips, maar na één reactie hoorde ik niets meer. Geen goede service dus. Daarom maar telefonisch contact gezocht. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die adviseerde om de deurbel van 5 GHz over te zetten naar een 2,4 GHz verbinding.
De deurbel zit nu op het 2,4 GHz-netwerk en ik heb hem voor de zekerheid opnieuw met het netwerk verbonden, maar helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. En vandaag is de klantenservice van Philips Hue ook niet te bereiken.
Heeft iemand nog een tip?
Erg blij met mijn hue wall switch modules. Heb het niet op alle schakelaars gedaan (want: geld), maar ga dat uiteindelijk wel doen. Ik heb ze in combinatie met pulsdrukkers van Jung. Werkt ook met dubbele schakelaars. Ik gebruik zelf vrijwel overal altijd een hue remote, maar als er gasten zijn (of mijn bejaarde ouders) zijn die allemaal erg blij met de gewone lichtknopjesxl3ruise schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:46:
Dag allemaal,
[mbr]Schopje naar het grote topic[/]
Toevallig.. ik zit met hetzelfde issue. Een nieuwe scene aanmaken is geen probleem. Bij de automatiseringen kan ik echter alleen uit standaard scènes kiezen ( helder, ontspannen, lezen.. etc)Brumax schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:33:
[...]
Je moet in de groep van de lampen (kamer, of zone) een nieuwe scène maken met jouw lichtinstellingen. Er staat een plusje naast de standaardlijst. Je stelt dan per lamp de kleur en felheid in. Sla de scène op. Vervolgens kun je in de automatisering deze scène kiezen. Volgens mij is het zo simpel?
Kopppeling waar een 404 pagina komt begint met:
https://oauth-redirect.go...droid.apps.chromecast.app
We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.
Begon met de schakelaar waar hij niet meer op reageerde, in de Hue App stond de lamp op aan, maar hij was uit. Toen ik begon te draaien om de lamp te vervangen kwam een flinke vonk en uiteindelijk de aardlekschakelaar aangesprongen.
Heb inderdaad ook al de Friends of Hue gezien, vind de prijs behoorlijk en hoor meer over het “zwaar” schakelen.migchiell schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:57:
[...]
https://www.jungstore.nl/...riends-of-hue-wandzender/
Dit zijn schakelaars van Jung, specifiek gemaakt om samen te werken met Hue. Ze gebruiken geen batterij, maar ook niet de stroom uit de muur; door de schakelaars te klikken wekken ze zelf genoeg stroom op om de klik te registreren.
Ik had deze schakelaars (van een ander merk), maar ik vond dat ze wel "zwaar" schakelden, je moet er immers stroom mee opwekken dus je moet echt iets indrukken. Uiteindelijk heb ik ze weer vervangen door Hue Wall Switches, om die reden. Hoe lang de batterijen van die switches het uithouden gaan we merken, zitten er nu ruim een jaar in.
Wel een dure hobby, die Friends of Hue-schakelaarsmaar misschien zijn er wel Black Friday deals. Amazon wil nog wel eens acties hebben met dit soort schakelaars.
Toch zie ik meer voorbij komen over soort gelijke Hue wall switch modules, zoals de Shelly of Sonoff. Mogelijk i.c.m. een pulsdrukschakelaar.Dav0s schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:22:
[...]
Erg blij met mijn hue wall switch modules. Heb het niet op alle schakelaars gedaan (want: geld), maar ga dat uiteindelijk wel doen. Ik heb ze in combinatie met pulsdrukkers van Jung. Werkt ook met dubbele schakelaars. Ik gebruik zelf vrijwel overal altijd een hue remote, maar als er gasten zijn (of mijn bejaarde ouders) zijn die allemaal erg blij met de gewone lichtknopjes
Hebben mensen hier toevallig ervaring mee? En zouden jullie dit aanraden of niet?
Het liefst wel bedraad, zodat er geen batterijen bij hoeven te komen.
Ik hoor graag!
Hmm ik zou eerder zeggen dat dit komt door de armatuur waar je Hue lamp in zat dan aan de Hue lamp zelf, Je zei zelf dat je met een schakelaar werkte? Dit is mijns inziens niet de beste methode om Hue lampen te bedienen, want die dienen permanent stroom te krijgen (anders kan je ze niet via de app bedienen)Hakulaku schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:32:
Voor het eerst een Hue lamp die stuk is gegaan (na meerdere verschillende in gebruik te hebben voor bijna 10 jaar). Deze was nog vrij recent, 3 jaar oud denk ik.
Begon met de schakelaar waar hij niet meer op reageerde, in de Hue App stond de lamp op aan, maar hij was uit. Toen ik begon te draaien om de lamp te vervangen kwam een flinke vonk en uiteindelijk de aardlekschakelaar aangesprongen.
[Afbeelding]
Het schakelen is nadelig voor de lamp ook. Bij het aanzetten moet de lamp namelijk weer opnieuw verbinding maken met de bridge en daar zit ook weer wat tijd in.
Heb je je armatuur nagekeken of dat allemaal wel goed zat?
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Het schakelen van de hue lamp door via een schakelaar de stroom eraf en erop de zetten is inderdaad niet hoe het ontworpen is maar dit zou m.i. niet tot de schade moeten leiden die we op de foto zien.blueman85 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:11:
[...]
Hmm ik zou eerder zeggen dat dit komt door de armatuur waar je Hue lamp in zat dan aan de Hue lamp zelf, Je zei zelf dat je met een schakelaar werkte? Dit is mijns inziens niet de beste methode om Hue lampen te bedienen, want die dienen permanent stroom te krijgen (anders kan je ze niet via de app bedienen)
Het schakelen is nadelig voor de lamp ook. Bij het aanzetten moet de lamp namelijk weer opnieuw verbinding maken met de bridge en daar zit ook weer wat tijd in.
Dit ziet er inderdaad eerder naar uit dat er iets mis is met de fitting van het armatuur.
Voor mij was de hoofdreden voor de Hue wall switch module dat het hue netwerk voor mij heel betrouwbaar werkt. Ben mega blij met Homey, maar het is voor mij nét niet betrouwbaar genoeg om er al mijn schakelaars op te draaien.xl3ruise schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:00:
[...]
Heb inderdaad ook al de Friends of Hue gezien, vind de prijs behoorlijk en hoor meer over het “zwaar” schakelen.
[...]
Toch zie ik meer voorbij komen over soort gelijke Hue wall switch modules, zoals de Shelly of Sonoff. Mogelijk i.c.m. een pulsdrukschakelaar.
Hebben mensen hier toevallig ervaring mee? En zouden jullie dit aanraden of niet?
Ik hoor graag!
Philips gebeld.remmuz schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 07:47:
[...]
Waarschijnlijk niet het antwoord dat je wil horen, maar alles wordt eenvoudiger als je een Hue bridge koopt en daar alles aan koppelt. De bridge kun je dan via Matter aan Homekit koppelen.
Dan kun je alle Hue devices koppelen die er bestaan, je kunt de Hue app gebruiken en je hebt Homekit.
Winkels verkopen oude voorraad en soms omdat ze het zelf niet doorhebben. Zelfde product, andere verpakking (en compatibiliteit).
Alle soorten en type lampen onder deze pagina hebben native matter support: https://www.philips-hue.c...e-lamp-1100/8720169364806. Dus QR-code scannen of code invoeren en gaan! Ik heb uiteindelijk bij de Hue store gekocht om er zeker van te zijn dat het de juiste lampen zijn. Wat mij op de Philips pagina wel stoort is dat er zeer weinig tot geen informatie over Matter compatibiliteit aanwezig is. De informatie uit het persbericht destijds is veel uitgebreider. Het meest duidelijke is het Matter-logo op de verpakking.
In januari koop ik de nieuwe Ikea matter afstandsbediening en dan ben ik klaar
[ Voor 23% gewijzigd door Tomino op 25-11-2025 14:02 ]
:strip_exif()/f/image/WbNAnUg1WBbkwt8aq4vRe0wc.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze wil aan elkaar koppelen. Kan ik dan het witte gedeelte van de tweede kabel welke normaal op het blokje waarin je de kabel van de voeding aansluit eraf pluggen gewoon en via een connector inpluggen op de eerste kabel? Of moet ik dan gaan zitten knippen?
Voor wie zich afvraagt waarom ik niet een verlenging heb gekocht, de verleng strips waren niet in de aanbieding en deze wel
200 fish found!
Excuus, denk niet dat ik duidelijk genoeg was maar de schakelaar betreft zo'n 4 knops Philips Hue Draadloze dimmer switch en de armatuur is direct aangesloten op het stroom. Kon op het oog niks raars bij het armatuur vinden, metalen delen zien er nog schoon uit en het roet zit op plekken waar je het niet zou verwachten.blueman85 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:11:
[...]
Hmm ik zou eerder zeggen dat dit komt door de armatuur waar je Hue lamp in zat dan aan de Hue lamp zelf, Je zei zelf dat je met een schakelaar werkte? Dit is mijns inziens niet de beste methode om Hue lampen te bedienen, want die dienen permanent stroom te krijgen (anders kan je ze niet via de app bedienen)
Heb nieuwe armatuur besteld voor de zekerheid en ga hem morgen vervangen. Dan hoop ik ook een wat duidelijker te kunnen zien wat er exact gebeurd is. (lamp hangt in een hoek).
Aaaah op die manier, duidelijk!Hakulaku schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:26:
[...]
Excuus, denk niet dat ik duidelijk genoeg was maar de schakelaar betreft zo'n 4 knops Philips Hue Draadloze dimmer switch en de armatuur is direct aangesloten op het stroom. Kon op het oog niks raars bij het armatuur vinden, metalen delen zien er nog schoon uit en het roet zit op plekken waar je het niet zou verwachten.
Heb nieuwe armatuur besteld voor de zekerheid en ga hem morgen vervangen. Dan hoop ik ook een wat duidelijker te kunnen zien wat er exact gebeurd is. (lamp hangt in een hoek).
Vreemd dat zo ineens die Hue lamp er met een knal mee stopt... Zeker met deze configuratie mag je dat niet verwachten van Hue, maar wat ik al eerder zei eerder van de armatuur waar de lamp in zit
[ Voor 4% gewijzigd door blueman85 op 25-11-2025 21:02 ]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Je had kortsluiting in de lamp zelf.Hakulaku schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:26:
[...]
Excuus, denk niet dat ik duidelijk genoeg was maar de schakelaar betreft zo'n 4 knops Philips Hue Draadloze dimmer switch en de armatuur is direct aangesloten op het stroom. Kon op het oog niks raars bij het armatuur vinden, metalen delen zien er nog schoon uit en het roet zit op plekken waar je het niet zou verwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door s e k op 26-11-2025 09:05 ]
Ik heb een vergelijkbaar geval gehad met een Hue E14 kaarslamp, ik denk niet dat het aan de armatuur ligt, maar gewoon aan de lampHakulaku schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:26:
[...]
Zo'n gat is niet ok. Ik zou ff contact opnemen met Hue klantenserviceHakulaku schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:32:
Voor het eerst een Hue lamp die stuk is gegaan (na meerdere verschillende in gebruik te hebben voor bijna 10 jaar). Deze was nog vrij recent, 3 jaar oud denk ik.
[Afbeelding]
Vooral mijn vrouw was hier initieel erg blij mee.. omdat ze dan niet elke keer met de app de lampen aan/uit hoefde te zetten.
Echter.. na heel veel gedoe in de app heb ik het nog steeds niet voor elkaar. Als de lamp nu aanstaat, en ik doe hem uit via de schakelaar, dan gaat de lamp ook uit in de app. Hierdoor gaat die niet aan, de volgende keer dat ik weer op de lichtschakelaar druk.
Heb ik gewoon de omschrijving van het product niet goed gelezen en is dit de bedoeling van het product. Of dien ik de app ergens aan te passen?
Ik heb nu ingesteld dat de lamp uit gaat als ik op de schakelaar druk.. waarom is er geen optie dat de lamp ook aangaat als ik op de schakelaar druk?
Ik gebruik die dingen in de wc i.c.m. een motion sensor. Soms klikt men eerder dan dat beweging geregistreerd wordt of drukken ze op de schakelaar bij het verlaten. Toevoegen van deze Wall Connectors heeft het opgelost en ongeacht of het aan/uit was, moment dat je schakelaar gebruikt gaat het van uit -> aan of aan -> uit.Exactkoen schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:56:
Sinds een paar dagen heb ik een aantal Hue Wall Connectors achter m'n lichtschakelaars geplaatst. Deze moeten de Hue plafondlampen bedienen (aan/uit).
Vooral mijn vrouw was hier initieel erg blij mee.. omdat ze dan niet elke keer met de app de lampen aan/uit hoefde te zetten.
Echter.. na heel veel gedoe in de app heb ik het nog steeds niet voor elkaar. Als de lamp nu aanstaat, en ik doe hem uit via de schakelaar, dan gaat de lamp ook uit in de app. Hierdoor gaat die niet aan, de volgende keer dat ik weer op de lichtschakelaar druk.
Heb ik gewoon de omschrijving van het product niet goed gelezen en is dit de bedoeling van het product. Of dien ik de app ergens aan te passen?
Ik heb nu ingesteld dat de lamp uit gaat als ik op de schakelaar druk.. waarom is er geen optie dat de lamp ook aangaat als ik op de schakelaar druk?
[Afbeelding]
Dat gezegd hebbende, in de Hue App -> Settings -> Switches -> desbetreffende switch -> Behavior -> Press -> Advaned -> Smart on/off Enabled. Als je het met de schakelaar uit doet moet het ook in de app uitgaan. Daarna kan je ofwel via de schakelaar het weer inschakelen of via de app etc.
Onderstaande hoort zo:
Onderstaande klopt dan weer niet:Als de lamp nu aanstaat, en ik doe hem uit via de schakelaar, dan gaat de lamp ook uit in de app
Hierdoor gaat die niet aan, de volgende keer dat ik weer op de lichtschakelaar druk.
[ Voor 7% gewijzigd door Mirabis op 27-11-2025 10:18 ]
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Het kan zijn dat een van de draden in de wall connector niet helemaal lekker zit, waardoor de functie van het aangaan niet goed werkt. Ik zou deze voor de zekerheid controleren (en desnoods eerst testen voordat de schakelaar weer vastgezet wordt).
http://specs.tweak.to/5253
Heb je een puls schakelaar of een normale aan/uit schakelaar? Dat heeft invloed op hoe je de schakelaar configureert in de app en hoe deze reageert.Exactkoen schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:56:
Sinds een paar dagen heb ik een aantal Hue Wall Connectors achter m'n lichtschakelaars geplaatst. Deze moeten de Hue plafondlampen bedienen (aan/uit).
[Afbeelding]
Je moet hem op scene doorlopen instellen. Je hebt nu letterlijk alleen ingesteld dat de lampen moeten uitgaan als je op de knop duwt.Exactkoen schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:56:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door daniel14 op 27-11-2025 11:26 ]
Iemand die hier toevallig nog meer ervaring mee heeft en zijn mening kan/wil geven?xl3ruise schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:00:
Toch zie ik meer voorbij komen over soort gelijke Hue wall switch modules, zoals de Shelly of Sonoff. Mogelijk i.c.m. een pulsdrukschakelaar.
Ik hoor graag!
[ Voor 12% gewijzigd door xl3ruise op 27-11-2025 16:54 ]
Moet je deze zo instellen zoals in het voorbeeld op de ecodim website: Links voor aan/uit en rechts voor scène keuze?
Wat ik eigenlijk wil is: links de ene zone en rechts de andere zone. Bovenste knop voor aan en onderste voor uit. En scène wisselen door meerdere keren op de aanknop te drukken. Zijn deze ecodim wandschakelaars zo flexibel in te stellen met de Hue app?
Apple Home is overigens wel succesvol opnieuw gekoppeld.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ik heb de gira schakelaars van friend of hue en die werken inderdaad precies zo.Floris Jan schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:05:
Heeft iemand ervaring met deze ecodim wandschakelaar voor hue? uitvoering: EcoDim ED-10031 Draadloze schakelaar Zigbee wit (Friends with Phi...
Moet je deze zo instellen zoals in het voorbeeld op de ecodim website: Links voor aan/uit en rechts voor scène keuze?
Wat ik eigenlijk wil is: links de ene zone en rechts de andere zone. Bovenste knop voor aan en onderste voor uit. En scène wisselen door meerdere keren op de aanknop te drukken. Zijn deze ecodim wandschakelaars zo flexibel in te stellen met de Hue app?
Linker en rechter knoppen, up en down en ingedrukt houden allemaal instelbaar. En een enkele klik is aan/uit of cycle door verschillende scenes. Ideaal.
Ik heb zowel friend of hue Gira schakelaar als Hue Switch Module.Exactkoen schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:56:
[Afbeelding]
Het werkt alle twee prima, al heb ik de normale schakelaas allemaal vervangen door wipschakelaars.
Met de combinatie van de Hue Switch Module en de wipschakelaars heb je ook meer instel mogelijk heden.
Hier staat een redelijk goede uitleg hoe je het gebruit:
https://fwd.nl/smarthome/...chakelaars-mogen-blijven/
Ik zag vanavond iets raars, een van mijn Lily spots blijft na het uitzetten heel zacht branden.
Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het kan verhelpen?
Alvast bedankt.
Ik heb een aantal vraagstukken:
1. Verlichting in de slaapkamer
De slaapkamer bestaat volledig uit Hue lampen. In de slaapkamer heb ik drie plekken waar ik uiteindelijk Jung AS500 afdekramen op wil kunnen plaatsen om het uiterlijk in het huis hetzelfde te houden. Twee daarvan zijn niet aangesloten op stroom, gewoon ruimte gemaakt voor zo'n inbouwdoos. Ik heb vier verschillende sets lampen die ik wil kunnen bedienen. Vooral voor de twee posities zonder stroom (waar ik wél de Jung AS500 afdekramen wil gebruiken) weet ik niet welke oplossing het beste is. Belangrijk is dat dit materiaal 'stil' is en niet een heel hard klikgeluid maakt zoals sommige kant en klaar oplossingen hebben (zoals deze die ik beneden heb). Het is immers een slaapkamer.
2. Badkamerverlichting
In de badkamer heb ik dimbare “domme” spotjes, maar momenteel kan ik ze niet dimmen. Op de dubbele schakelaar (ook Jung AS500 afdekraam) zit momenteel zowel de spotjes als ook ook het licht van de spiegel aangesloten; idealiter wil ik met deze dubbele schakelaar (of een andere oplossing) de spots kunnen dimmen én de spiegel aan/uit kunnen zetten. Ik vraag me af of hier een slimme oplossing mogelijk is.
3. Woonkamer
Beneden gebruik ik Friends of Hue-schakelaars, en eerlijk gezegd vind ik ze niet prettig: de kinetische klik is erg hard én de lampen reageren regelmatig niet. Ik zou liever iets achter de originele Jung AS500-afdekramen plaatsen, zodat het er strak uitziet én fijn bedient.
Ik heb nu meerdere scènes per lichtknop (er zitten drie dubbele afdekramen naast elkaar), maar uiteindelijk wil ik verschillende groepen lampen kunnen aan/uitzetten en dimmen. Omdat ik gek word van die harde klik, wil ik ze eigenlijk vervangen door iets anders. Meerdere mogelijkheden per lichtknop is fijn, omdat er in total erg veel lampen zijn beneden die los aan te sturen moeten zijn.
Nu met dit Black Friday weekend zou ik graag eens doorpakken, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
- Ecodim voor de badkamer misschien? Is wel prijzig maar lees goede verhalen?
- Wat is een goede oplossing voor de slaapkamer waar geen stroom zit maar wel ruimte is gemaakt om Jung AS500 afdekramen te monteren?
- Wat werkt betrouwbaar én is niet absurd duur? Het hoeft niet allemaal hetzelfde te zijn.. maar ideaal gezien plaats ik wel overal mijn bestaande afdekramen overheen
Alle advies is heel erg welkom!
[ Voor 13% gewijzigd door Poumelie op 30-11-2025 10:34 ]
Terrarium is van osb. Temperatuur is 24C.
Alleen, het wil maar niet blijven plakken. Komt steeds naar beneden na een paar dagen.
Al geprobeerd:
Sugru (de nieuwe samenstelling lijkt lang ze goed niet te werken als de originele, gezien de strip hiermee wel 2,5 jaar vast heeft gezeten onder m'n keukenkastjes).
Dubbelzijdig klittenband.
Plakstrips (wel of niet van 3m,lijkt Chinees 🤨).
Iemand suggesties? Het moet niet veel kosten, anders kan Ik beter een andere lamp kopen...
Vandaag even aan het proberen geweest om het op te lossen.timbe schreef op zondag 30 november 2025 @ 00:21:
Hallo,
Ik zag vanavond iets raars, een van mijn Lily spots blijft na het uitzetten heel zacht branden.
Alvast bedankt.
Eerst de lamp en Bridge van het stroom gehaald, maar helaas.
Toen de lamp gereset, ook zonder resultaat.
Hier na nog op een andere plek in de tuin aangeslopten, maar blijft heel zacht branden.
Alle andere lily spots doen het niet, op 2m afstand staat een xl welke normaal 100% uit gaat.
https://hueblog.com/2025/...ue-light-strips-compared/
Misschien iets om aan mijn toekomstige boardgaming table toe te voegen. Maar ik zou ook eerst een goedkoper chineze variant kunnen proberen. Maar goed om opties te hebben ieg.
(eerst tafel nog Q4/Q1)
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Volgens de handleiding kun je gewoon knippen bij het schaartje, https://www.assets.signif...721103089335-929004608001The Chosen One schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:56:
Kunnen de nieuwe Hue OmniGlow strips nu wel of niet ingekort worden? Ik vind tegenstrijdige informatie.
https://hueblog.com/2025/...ue-light-strips-compared/
Misschien iets om aan mijn toekomstige boardgaming table toe te voegen. Maar ik zou ook eerst een goedkoper chineze variant kunnen proberen. Maar goed om opties te hebben ieg.
(eerst tafel nog Q4/Q1)
https://www.amazon.nl/gp/product/B099NS14C7/
en
https://www.amazon.nl/gp/product/B09C3MJR24/
Nou zijn dit volgens mij wel oude modellen en vraag ik me af of ik hier een miskoop op zou doen. De nieuwere model lampen hebben een hogere lichtopbrengst, maar dat deert me niet in de toepassing die ik voor ogen heb. Zie ik verder nog iets over het hoofd?
Wat mij opvalt bij de lampen is dat in de omschrijving 507 lumen staat, maar de doos op de foto vermeld 806 lumen. Dus het lijkt een beetje verrassing wat je gaat krijgen.Juzzuts schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:32:
Ik hoop dat dit het goede topic is, want kon niet echt een aankoopadvies topic vinden. Ik heb twee aanbiedingen gezien op Amazon welke me interessant lijken:
https://www.amazon.nl/gp/product/B099NS14C7/
en
https://www.amazon.nl/gp/product/B09C3MJR24/
Nou zijn dit volgens mij wel oude modellen en vraag ik me af of ik hier een miskoop op zou doen. De nieuwere model lampen hebben een hogere lichtopbrengst, maar dat deert me niet in de toepassing die ik voor ogen heb. Zie ik verder nog iets over het hoofd?
Je zou ook de nieuwe Hue Essential kunnen overwegen als je de prijs belangrijk vind: uitvoering: Philips Hue Essential A60 - 3 pack
Ik kan niet echt een verschil ontdekken tussen die en de standaard Hue lampen, behalve de prijs. Waar zit m dat in?remmuz schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:38:
[...]
Wat mij opvalt bij de lampen is dat in de omschrijving 507 lumen staat, maar de doos op de foto vermeld 806 lumen. Dus het lijkt een beetje verrassing wat je gaat krijgen.
Je zou ook de nieuwe Hue Essential kunnen overwegen als je de prijs belangrijk vind: uitvoering: Philips Hue Essential A60 - 3 pack
https://www.notebookcheck...martlights.1105050.0.html
Zit hem met name in de dimbaarheid.
Klinkt alsof de elektronica in de lamp niet goed meer is. De zigbee zender ontvanger werkt nog wel maar er is iets mis in de spanningsmanagement denk ik. Als ze jonger zijn dan 2 jaar ff melden bij de verkoper...timbe schreef op zondag 30 november 2025 @ 00:21:
Hallo,
Alvast bedankt.
Tesa powerstrips?dragon2 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:38:
Ik heb een oude hue 2m led strip, deze heeft al in 2 huizen gehangen dus de plaklaag is er al lang af. Deze strip wil ik in een terrarium plakken, past precies. Tegen de achterwand en 2x 90 graden de bocht om tegen de zijwanden.
Alleen, het wil maar niet blijven plakken. Komt steeds naar beneden na een paar dagen.
Al geprobeerd:
Sugru (de nieuwe samenstelling lijkt lang ze goed niet te werken als de originele, gezien de strip hiermee wel 2,5 jaar vast heeft gezeten onder m'n keukenkastjes).
Iemand suggesties? Het moet niet veel kosten, anders kan Ik beter een andere lamp kopen...
Ik gebruik voor o.a. mijn led strip van hue en aliexpress ledstrips onder mijn flipperkast deze tape.dragon2 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:38:
Ik heb een oude hue 2m led strip, deze heeft al in 2 huizen gehangen dus de plaklaag is er al lang af. Deze strip wil ik in een terrarium plakken, past precies. Tegen de achterwand en 2x 90 graden de bocht om tegen de zijwanden.
Al geprobeerd:
Blijft heel erg goed zitten al een jaar of 3.
https://www.topledshop.nl...oam-tape-12-mm-zwart.html
's Avonds bleek echter dat mijn setje hue play het niet meer deed. Adapter er uit gehaald en toen trof ik de wcd zo aan:
:strip_exif()/f/image/P21UfcLs29O0zSwLpoHjC2vb.jpg?f=fotoalbum_large)
Fijn dat de stoppenkast zijn werk gedaan heeft zeg maar.
Maar het vertrouwen in Hue icm een adapter krijgt zo wel een knauw. Vorige zomer was ook de adapter van mij buitenledstrip al gesneuveld.
Ik denk dat ik Hue maar eens een berichtje ga sturen.
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Dubbelzijdige acrylic tape werktdragon2 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:38:
Al geprobeerd:
Die website is echt lachwekkend vooral door de belabberde ai vertaling. "Materie over Draad" ?Tomino schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:05:
Dat had je met een hele simpele zoekopdracht kunnen achterhalen.
https://www.notebookcheck...martlights.1105050.0.html
Zit hem met name in de dimbaarheid.
Deze is in het engels maar desondanks toch duidelijker volgens mij
https://www.philips-hue.c...lips-Hue-Essential/000014
Alles bij elkaar gekozen voor de Essential lampen. Voor de ruimtes waar het om gaat, is die extra kwaliteit niet zo'n issue, verwacht ik. Ook de onzekerheid welke lampen het nou precies zouden worden bij Amazon hield me tegen daar. Mocht het de 800 lm zijn, wel een mooie deal...
Zo te zien heb je echt geluk gehad!robkrekel schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 07:02:
Toen ik afgelopen donderdag thuis kwam bleek er een groep uit te liggen. Ik snapte er niks van, er zitten geen zware gebruikers op die groep, dus meer dan 16A kon het niet geweest zijn. Groep er weer opgezet, en die bleef gewoon aan. Vaag denk je dan.
's Avonds bleek echter dat mijn setje hue play het niet meer deed. Adapter er uit gehaald en toen trof ik de wcd zo aan:
[Afbeelding]
Fijn dat de stoppenkast zijn werk gedaan heeft zeg maar.
Maar het vertrouwen in Hue icm een adapter krijgt zo wel een knauw. Vorige zomer was ook de adapter van mij buitenledstrip al gesneuveld.
Ik denk dat ik Hue maar eens een berichtje ga sturen.
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen bij Hue moet ik zeggen.
Als ik de 3 meter versie koop, dan zou ik de strip graag buigen aan beide kanten zodat de strip naar beneden afloopt aan beide kanten. Maar is het wel mogelijk de strip op deze manier te buigen ?
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
:strip_exif()/f/image/056LQExUNqiO8SoPLwK5EzCj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F6VStqOFobV7xRWMFdeGwhxw.jpg?f=fotoalbum_large)