[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 6
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-11 07:45

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 11:18

arjandijk162

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iojRrnYf0imkWIIvubbvUAJ0/full.png

Deel 1: [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 1
Deel 2: [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2
Deel 3: [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3

Inhoudsopgave

Wie en wat is de Philips Hue?

Dat wordt in onderstaand filmpje uitgelegd ;)
[YouTube: Philips Hue: Turn On Living]

Philips Hue Bridges

Onderstaand worden de verschillen beschreven.
Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2015/10/650x300ximg_561e966beee38.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.O2B_X_9wwF.png
Beide:
  • Max 50 bulbs per bridge and 12 Philips Hue accessories per bridge
  • Power consumption:300mA typ
  • Zigbee Light link protocol 1.0 certified
  • Frequency band 2400–2483.5 MHz
  • Dimensions: 3.5 inch * 3.5 inch * 1 inch
  • Desktop or wall mounted
  • Software upgradable
Bridge V2
  • Apple Homekit Support
  • Hue Entertainment
  • [b]De oude 1.0 bridge wordt inmiddels niet meer ondersteund en kan enkel nog lokaal gebruikt worden.[/b]

Tof, je kan dus de lampen via een smartphone of tablet bedienen?

Dat klopt.
  • De lampen zijn 800 lumen
  • De lampen verbruiken 80% minder energie dan een conventionele lamp
  • De lampen kunnen 16 miljoen kleuren reproduceren en bestaan intern uit 11 losse ledjes
  • De lampen gaan volgens Philips 25000 branduren mee, de nieuwe blijken er minder te hebben: 15000 branduren.
  • De lampen zijn dimbaar
  • De Hue Bridge kan officieel maximaal 50 lampen aansturen, maar in de praktijk lijkt dit hoger te liggen (200+)
  • De lampen zijn compatible met ZigBee Light Link-systemen
  • Geofencing: laat het licht aangaan als je in de buurt bent
  • Philips integreert met Philips ambilight tv's
  • Philips geeft een API vrij voor toepassing in 3rd party-apps

Wat kost het en wat krijg ik er voor terug?

De Starter Pack kost pricewatch: Philips Hue Starter Pack V2. In ruil daarvoor krijg een 3 Hue-lampen en een Hue Bridge. De Bridge stuurt de lampen aan en sluit je via een LAN-kabel op je netwerk aan. Een losse lamp kost € 59,95.

De Hue color lampen zijn via verschillende online shops en bijvoorbeeld Mediamarkt te krijgen. De Hue White lampen zijn ook te vinden in de bouwmarkten als Praxis, Karwei en Gamma. Hier komen regelmatig aanbiedingen voorbij.

Daarnaast zijn er ook verschillende manieren om de lampen met fysieke knoppen te bedienen. Philips heeft daarvoor zelf twee mogelijkheden:Een veelgestelde vraag over de Tap is of de twee "versies" die verkocht worden door Conrad verschillend zijn. Hier kunnen we kort over zijn: nee, er is maar één versie van de Tap. Wat de reden is dat Conrad de Tap met twee verschillende prijzen in de webwinkel heeft staan is niet bekend, maar de goedkopere is hetzelfde als de duurdere.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8KGK37IaBAMFG5dtvcBLw4GM/full.jpg

Philips Hue Lampen
  • Philips Hue White and Color
  • Philips Hue RGBW (oud)
  • Philips Hue White
  • Philips Hue Lux
  • Philips Hue Ledstrip
  • Philips Hue Ledstrip Plus
  • Philips Hue Go
  • Philips Hue Beyond
  • Philips Hue Iris
  • Philips Hue Bloom
Friends of Hue Producten

Reviews

Koppelen met andere Zigbee apparaten...

Zigbee is een draadloze home automation standaard waar vele apparaten mee werken. De standaard Zigbee implementatie is "Zigbee Home Automation (ZHA)". Philips Hue maakt gebruik van een substandaard, namelijk "Zigbee Light Llink". De Philips Hue bridge is een Zigbee Light Link (ZLL) controller.

Zijn Phillips Hue lampen Compatibel met een Zigbee Home Automation controller.
Technisch gezien kan een Zigbee HA controllor met Zigbee LL producten praten. Daarvoor moeten ze met elkaar worden gepaired. In het geval van Philips Hue lampen betekend dat dat nieuwe lampen gepaired kunnen worden met een ZHA controller. Ze hebben dan beide dezelfde netwerk key. Ze kunnen niet tegelijk wordt gepaired met een Philips Hue bridge, omdat deze een andere netwerkkey gebruikt. Voorbeelden van Zigbee HA controllers zijn Smartthings van Samsung en Homey van Athom.

Over het algemeen is het af te raden Philips Hue lampen te pairen met een andere Zigbee controller omdat:
  • Je de mogelijkheiden van de Hue bridge verliest en daarmee alle producten/apps die praten met de Hue bridge
  • De Hue bridge heeft een erg goede API, dus andere controllers (bijv Fibaro, Domoticz) kunnen die de API de lampen bedienen
  • Het is technisch complex
Kunnen andere Zigbee producten (niet Hue) gekoppeld worden aan de Hue Bridge?
Alleen als het gaat om producten met ZLL zijn er mogelijkheden, andere Zigbee producten zijn zeker weten niet te koppelen.
Lampen van andere merken zijn te koppelen, maar soms met wat meer moeite en kunnen soms problemen vertonen.

Lampen en stekkerplugs
In het geval van lampen en stekkerplugs van bijvoorbeeld Osram Lightify zie onderstaand. Lampen kunnen in veel gevallen worden toegevoegd maar er is geen garantie dat het 100% werkt. Ikea Home Smart is een populair alternatief, maar wat lastiger te koppelen. Deze kunnen met lampfinder (Windows / Mac) gekoppeld worden.

Wandzenders
In het geval van wandzenders of andere bedieningselementen met ZLL ondersteuning, bekijk dit filmpje.

De bedieningselementen moeten lamp voor lamp gekoppeld worden aan de Hue lampen. Dit gebeurt meestal door dichtbij de lamp een van de knoppen gedurende een tijdje vast te houden. Als alle lampen in de juiste stand staan is aan een knop op soortgelijke wijze een scene te koppelen. De scene neemt dus de staat van de lampen op het moment van instellen over. Het bedieningselement zal niet zichtbaar worden in de Hue app. De wandzender leeft weliswaar op hetzelfde netwerk(key) maar zal niet zichtbaar zijn in de app. De status van de lampen na het indrukken van de wandzender zal wel worden geupdate in de app. Voorbeelden van deze wandzenders zijn van Busch Jaeger of Jung. Deze producten zijn net op de markt, dus je hoeft in dit topic niet te vragen naar de werking van het pairen. Je mag natuurlijk wel de werking delen als jij een van deze wandzenders hebt aangeschaft.

Hoe kan ik de lampen zonder smartphone bedienen?

Omdat het niet altijd handig is om hélémaal je smartphone te pakken als je gewoon je licht aan wilt doen, heeft Philips remotes ontwikkeld die je kan gebruiken om je licht te bedienen.

Hue Dimmer
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/myMk8x9OpKR0/1200x1093.jpg
Hue Tap en Living Whites/Living Colors Remote
Afbeeldingslocatie: https://static.computertotaal.nl/uploads/m/1/m1xicxsa25bwqokb.jpg
Philips Hue Smart Button
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61jN4F6Tw9L._SL1500_.jpg

Helaas zijn de officele remotes nogal prijzig en hebben velen nog oude remotes liggen van oudere generaties Philips producten.
De volgende remotes zijn onofficieel compatible met het Hue systeem:
  • Philips Livingcolors Gen 3
  • Philips Livingcolors Gen 2
  • Philips Livingambiance Gen 2
  • Philips LivingWhite Gen 2
Waar koop ik een losse Living Colors Remote?
Links naar LC2 remotes: Philips store ebay ebay ebay
Instructies voor het koppelen: PeterPan in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"
Met Zwave/RF433 wandzenders gekoppeld aan een homeautomation systeem als Domoticz
Door een apparaat te laten communiceren met de Hue Api

Welke generatie HUE lampen bestaan er?

Eerste Generatie
  • Philips Hue (600 lumen, "slechtere kleur weergave", Herkenbaar aan zilveren voet)
  • Philips Lux (Vervangen door Philips Hue White)
  • Friends of Hue Lightstrip 2 meter (Niet verlengbaar, enkel in te korten met de schaar)
  • Friends of Hue Bloom
  • Philips Hue Phoenix (voorganger van de Ambiance lampen)
Tweede Generatie
  • Philips Hue (800 lumen, kunnen helderder dan de oudere Hue lampen maar kleurweergave is ook niet best)
  • Philips Hue White (kan enkel 2700K wit weergeven)
  • Philips Hue Beyond
  • Philips Hue Lightstrip Plus (Verlengbaar)
Derde Generatie
  • Philips Hue White and Color (800 lumen & betere kleuren, Herkenbaar aan tekst in gouden opdruk, volledig van plastic)
  • Philips Hue White (kan enkel 2700K wit weergeven)
  • Philips Hue White and Ambiance (bevat geen kleuren, maar kan wel de wit temperatuur instellen tussen 2200K en 6500K)
  • Philips Hue Beyond
  • Philips Hue Lightstrip Plus (verlengbaar)
  • Philips Hue Connected Illuminaires (armaturen met ingebouwde White and Ambiance lamp)

Aansluiten van de lampen

Aansluiten van de lampen
Kan ik een hue lamp achter een dimmer aansluiten?
Een Hue lamp is niet te dimmen met een dimmer, gebeurt dit wel, dan gaat dit ten koste van de levensduur van de lamp. Zelfs als de originele dimmer op max staat kan dit het functioneren van de Hue lamp beïnvloeden. Dit leidt bijvoorbeeld regelmatig tot het zoeken van de lamp. Het is daarom aan te raden de dimmer uit het circuit te verwijderen.
Wat gebeurt er als ik een Hue lamp schakel met een wandschakelaar.
Een Hue lamp waarbij de stroom wordt onderbroken is niet meer bereikbaar voor de bridge en kan daarom niet ingeschakeld worden zonder dat de wandschakelaar weer op aan wordt gezet. Als de stroom onderbroken is geweest zal de lamp starten op 100% lichtsterkte en in het geval van een kleuren lamp zal deze starten met wit licht. Het is niet mogelijk een instelling te maken waarbij de Hue lamp zijn laatste lichtsterkte weer zal gebruiken na de stroomonderbreking.

Bij Livingwhites lampen onthoudt de lamp wel de laatstgekozen instelling bij het inschakelen na stroomonderbreking. Dit betekend ook dat als de lamp via de bridge of remote is uitgeschakeld dat er door middel van de wandschakelaar het licht niet kan worden geactiveerd.

Kan ik ook andere acties/scenes aan de tap of dimmer switch knoppen koppelen?

Ja dit kan via de Hue API of veel eenvoudiger via een van onderstaande apps.

Android:
Google Play: all 4 hue (for Philips Hue)

iOS:
iTunes: iConnectHue
www.iconnecthue.com

Homekit

Sinds de introductie van de Bridge 2.0 is er ondersteuning voor homekit.

Werkt Homekit ook op niet-philips lampen die gekoppeld zijn aan de Philips bridge?

Nee, Alleen Philips lampen worden ondersteund. Dit is een beperking vanuit Apple, die eist dat de firmware van een apparaat (lamp) geupdated kan worden.
Oude Philips lampen zoals Livingwhites & Livingcolors werken wel met Homekit, omdat de bridge vermoedelijk filterd op het merk van het apparaat.

Hoe en wat valt er te Tweaken aan een Philips Hue systeem?

Via de API van de bridge is zowel de huidige status (lamp aan/uit, kleur,helderheid) aan te passen als de configuratie (aanmaken scenes, toevoegen van apparaten, acties na het indrukken van een knop).
De API documentatie is toegankelijk na aanmelding (http://www.developers.meethue.com/philips-hue-api), een van de voorwaarden is echter dat deze documentatie niet elders gedeeld wordt.
Tips&Trics

Combineer de Hue tap met een wandschakelaar:
vanardenne in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
deBennie in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Combineer de Hue dimmer met een bestaande wandschalaar:
Dutchgrover in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Hue Dimmer op plaat die over wandcontactdoos past:
petermdevries in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Livingcolors lamp koppelen aan je Bridge:
PeterPan in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"
Projecten Software

Hue Bridge emulator

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:51
Appie Heijn schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:34:
[Afbeelding]
Zijn er hier nog knappe koppen die een oplossing weten? Ik zou even een white ambiance spotje plaatsen, echter kwam ik de "mond" van het aircorooster(opening in voorkant koof) tegen waardoor ik 2-3 cm te kort kom in de hoogte.

Ik was voornemens om 2 spotjes te plaatsen echter denk ik dat 3 ook niet verkeerd zou zijn. Dit spotje zit recht boven de Bora kookplaat (wat mij wel handig leek) gezien het feit dat er geen afzuigkap boven zit..
Ik zou met enig forceren misschien nog een beetje ruimte kunnen creëren d.m.v. het indeuken van mond waar een flexibele slang op zit. Maar of dat voldoend is... Wellicht hebben jullie nog ideeën?
@Mitch @dragon2 @Flix20
Opgelost! Bedankt voor het meedenken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHMjdPbWgC5CNS_Yb_S5-_ctG2k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMQXizgxrJj37xw9VMZMXFiU.jpg?f=fotoalbum_medium
Ontzettend mooie/fijne lamp alle 4 lampen zijn "Colour" en individueel instelbaar.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Vraagje, we hebben nu om te testen een Hue Starterskit (E27) met bridge aangeschaft.

Alles geïnstalleerd en werkt fantastisch i.c.m. de Hue App / of HomeKit (Siri) stembediening.

De fysieke schakelaar voor de plafondlamp staat natuurlijk aan en ik snap dat als ik die uitschakel, de verbinding wegvalt en dus niet meer op die manier te bedienen is.

Nu zat ik naar de pricewatch: Philips Hue Smart-knop te kijken om zo ook de lamp fysiek aan/uit te kunnen zetten, maar 1 ding is mij niet helemaal duidelijk.

In het vorige topic las ik namelijk dat veel mensen de "oude" aan/uit schakelaar dan vervangen hebben voor een blindplaat en daarop eventueel zo'n Smart-Knop plakken.

Maar hoe blijft die lamp dan "aan" als de aan/uit schakelaar er af is gehaald, er zit dan toch geen stroom meer op de lamp?

Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/40847/123 Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/40832/123

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10 23:50
Ik heb een vraagje over de plaatsing van een outdoor hue motion sensor.

Ik heb een tuin van 7x5m. Nu vroeg ik me af wat de beste plek zou zijn (de paarse blokjes zijn deuren) voor de sensor.

1. Maximaale ophanghoogte is ~2m
2. Maximale ophanghoogte is 3m

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lOTVAF_ihlYCbFuhKFyA-7S6C0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MhQuGLkyQIBMI4lAYPVoYXvF.png?f=fotoalbum_large

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nou, afgelopen weekend is mijn handige schoonvader langsgeweest om alle dimmers van klikaanklikuit eruit te slopen. Een (gedeeltelijk) succes.

Het leek allemaal goed te werken, maar de afgelopen 2 dagen zijn er nogal de nodige kuren. Even een situatieschets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FHFUbIMJAL0UrIL6fJwal3xs_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYlW6H48fnHMmqBX3EXzAvI9.jpg?f=fotoalbum_large

In totaal zaten er 4 dimmers: 2 in de woonkamer (blauwe stippen in het 'midden') en 2 dimmers boven de keukentafel (A + B ).

Blijkbaar werkte de dimmer zowel op lamp A, als op de spotjes 1, 2 en 3 bij de schuifpui.

De andere dimmer op B werkte zowel op lamp B, als op de spotjes 4 t/m 9.

Door de dimmers eruit te slopen en de juiste draden aan elkaar te schakelen lukte het iig om alle spotjes en 2 filamentlampen op A & B werkend te krijgen.

Spotjes 1,2, en 3 zijn een zone binnen de kamer 'keuken', evenals 4 t/m 9. Lampen A&B zijn een aparte kamer 'keukentafel'. Rode stip is een Switch die keuken & keukentafel bedienen.

Tijdlijn:

zaterdag

Schoonvader heeft alle dimmers eruit gesloopt.
• alle spotjes 1 t/m 3 en 4 t/m 9 erin gedraaid, en 2 lampen A&b erin gedraaid, alles werkt naar behoren.
• lampen in de woonkamer moesten nog bezorgd worden, dus dat niet getest. Wel stond er gewoon spanning op beide lampen met een gewone lamp.

zondag
Zondag was het al mot toen een van de spotjes ( 8 ) het niet meer deed. Vervangen door een spotje wat ik over had, deed het toen weer wel. Later viel er ook spotje 2 bij de schuifpui uit. Even eruit gehaald en er opnieuw in gedraaid. Deed het toen weer.

Later die dag: ineens alle spotjes 4 t/m 9 unreachable. Geen idee wat te doen, denk maar even zo laten... erin en eruit draaien werkte niet, lampen even deleten en opnieuw zoeken werkte niet...

Ik dacht, laat maar heel even, schoonvader moet toch nog een keer langskomen, misschien kan ie even kijken.

Maandag
Inmiddels waren maandag ook de filamentlampen voor de woonkamer binnengekomen. De ene doet het wel, de ander niet (terwijl we zaterdag, toen de dimmer eruit was gehaald, we het hebben getest met een gewone lamp, en er stond gewoon spanning op. Ook de filamentlampen onderling uitgewisseld om zeker te weten dat het geen DOA was, maar dat was het dus niet).

Later op de dag/avond: bleek echter ineens dat de spotjes 4 t/m 9 wél weer werkten, ineens, uit het niets. Oke....

Dinsdag

Maar vanochtend ging er disco af bij spotjes 4 t/m 9. Op lagere dimstand niet heel veel aan de hand, maar hogere sterkte flikkeren ze als een malle.

Spotje 2 was ook uit. Deed het wel weer na er even uit draaien en weer in draaien.

Net even stroom van de groep van de keuken afgehaald om te zien wat er zou gebeuren. Spotjes 4 t/m 9 nu weer unreachable...

Mn schoonvader komt later deze week even polshoogte nemen. Misschien hebben jullie nog ideeën over wat dit kan veroorzaken? Iets heel obvious over het hoofd gezien? Alles wat klikaanklikuit zou er nu tussenuit moeten zijn. Heb ook die control station uitgezet om te zien of dat nog verschil zou maken (ook al kunnen ze daar volgens mij niks als die dimmers eruit zijn...)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Greatsword
  • Niet online
Ik heb een pricewatch: Philips Hue Smart-knop binnen en die wilde ik graag koppelen aan mijn HomePod Mini.

Nu is het alleen maar voor de helft gelukt van wat ik graag wil. Als ik er namelijk op druk wil ik dat hij muziek afspeelt en dat lukt ook.

Echter als ik de muziek wil stoppen dan zie ik daartoe geen mogelijkheid of mis ik iets?
Moet ik dan echt 2 Smart-knoppen hebben? (1 om af te spelen en 1 om te pauzeren :?

Heb het nu zo ingesteld, maar ook met Pauzeer Audio krijg ik dus niet het gewenste effect terwijl op een iPhone de play/pause knop eigenlijk altijd hetzelfde is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3BO96BsmopyCI5xcbTLgR1XWZE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FOeVzsZHesNVefp7NabjDq9a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3qSKhwnOA6zu2fgRbLF1vE_K9k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4a8duiSG5URfHItBkXzdLU2A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqYEO3kJOQvd9mXl6c6OPxB-9tk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TD9UDpv2r0Ui5LqaAuOO2Vsa.png?f=fotoalbum_large

• Greatsword
  • Niet online
Weer wat leuk speelgoed binnen.
  • De Smart Stekker om de niet zo energiezuinige thuiswerkplek te automatiseren (Aan/uit volgens schema)
  • De bewegingssensor zoals eerder besproken voor inschakelen van verlichting + HomePod Mini (muziek)
  • De Smart Knop op mijn bureau om muziek te pauzeren (als ik een meeting o.i.d. in ga)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX50ouofcsB52srHtPvZLlOl2aI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/npAiqoZlucH7b52L6H3YeLo1.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 27-02-2021 10:35 ]

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-10 20:50
Atmoz schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 05:22:
Graag zou ik een Philips Hue lamp laten knipperen als de Hue Motion-sensor wordt getriggerd. Dit is volgens mij niet "standaard" mogelijk.

Dus ben ik na wat zoekwerk op een "3rd party" App terrecht gekomen: https://apps.apple.com/us/app/hue-lights/id762009425

Daarmee kan het blijkbaar wel. Deze App is voor iOS en dat heb ik in deze situatie niet (constant) beschikbaar. De vraag is dan ook: zou dit ook (blijven) werken als ik het éénmaal instel via een vriend zijn iPhone?

Met andere woorden: zou die App ervoor zorgen dat het "if motion triggerd then Hue light flash"-scriptje op de Hue-bridge wordt geïnstalleerd? Of moet die App constant draaien om dit te regelen?

Iemand die hier iets van weet? _/-\o_
Met the app All4hue op Android is dit volgens mij goed in te stellen. Zonet getest en m'n tuinlamp gaat aantal keer knipperen na beweging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AORPPBNisSXoqpmN2dkXuafu9Kw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fLH1ikuIhdcSsRaR9xacvv8K.png?f=fotoalbum_large
Deze routine wordt op de bridge geïnstalleerd en de app hoeft niet aan te blijven.

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-10 20:34
Weer iets doms gedaan tijdens de installatie van m'n Hue Lily spots. Ik heb dat kleine schroefje laten vallen wat in die voet zit om die steun/ houder in een bepaalde positie vast te zetten (zie pijltje foto). Ik vind het nergens terug. Nu ben ik al naar de lokale bouwmarkt geweest maar die hadden het niet. Weet iemand de juiste naam en maat van dit schroefje? En waar zou dit te bestellen zijn? Anders zal,ik Philips moeten contacteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH-ivcXbqqcV5oy15xemzkvV4vc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBQOar1yGiQ7cDIo0JbE0rVr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 193% gewijzigd door botech op 02-03-2021 16:11 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

2Swift schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Heb ik ook. Ik heb 10 meter, onder m'n bank in een led profiel met melkglas. De ledjes zitten iets verder uit elkaar, en bij soepel tussen kleuren wisselen gaat het niet zo mooi, maar als je gewoon een kleur kiest en laat staan is het prima! Zou hem persoonlijk niet in het zicht plaatsen.
Het is zeker een goede low budget investering!
Stomme vraag maar ik heb maar één 5 meter strip besteld om dit eerst te testen; maar gezien de aansluiting die nog 'over' is, kan ik hier gewoon een andere strip op aansluiten zodat je hem kan verlengen zonder dat je een extra controller en voeding nodig hebt??

Ik heb ze nu overigens achter een dumbbell rack geplakt, geeft een aardige leuke blauwe gloed af, al krijg ik het niet goed op de foto ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ur1gdSVa6xW7cbaFOdHW-0C_JM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjrACBEyp13b31M9PLzpABsp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door LuNaTiC op 06-03-2021 14:31 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tylen schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:21:
[...]

Valt deze nu mooi over de gaten heen? De oude was te smal.
Ik heb er (naast een aantal oude varianten en smart buttons) ook een hangen en de nieuwe valt inderdaad precies over de gaten heen. Voor de oude varianten heb ik montageplaten gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ip2iKQOTN1FOIkzCsjKbJ3nRAMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmFGsXIyLqvZrukRlenX2MOT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-03-2021 12:12 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:23

RnB

@jwhoogervorst Als ik het goed zie, heb ik v2.1, met reset knopje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vk6IG0RnVWSX8p4b0Q47SZVMUpE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEfnOR9TBUaFvA4zV94nJzn0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuQ3jF5MOVTf59Jg1cVjEp7knGQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8EDfb5AfZfWkqiVRB8RDuNX.jpg?f=fotoalbum_tile

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 08:09
Weet iemand of de hue GU10 color spots ook in de ikea nymane passen?
Ik kan deze combinatie nergens vinden, maar ik kan me voorstellen dat de philips lampen te hoog zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/nymane-plafondspot-met-3-spots-wit__0607344_pe682893_s5.jpg?f=m

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:59
Afgelopen week ging de lamp steeds weer aan als je em uit deed, dacht eerst dat er een automation was die gek deed :P toen maar besloten de lamp uit te draaien en viel op dat er een barst in zat en een rare verbrande luchtje aan zat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELm-8ye2s8cjEhOXzQhPSE3G5Tw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4e4UAuHR9IPJMS0kwmitBede.jpg?f=fotoalbum_small

Heb em al wel sinds eind 2016 maar dit zou toch niet moeten gebeuren? Als de lamp iedere dag 4 uur aan zou staan (kinderkamer zoontje) dan kom je maar op 9000u brandtijd terwijl ze 25k uur mee moeten gaan volgens de specs.

• JvS
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

bartsled schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:19:
[...]

Hoe heb je de hotelschakeling doorgelust? Ik zit met een soortgelijke situatie. Twee schakelaars op de begane grond naast elkaar voor een lamp in de hal en een lamp op de overloop. Boven twee losse schakelaars voor ieders.

Overigens, had je niet beide lichtpunten op 1 module kunnen zetten?

Maandag krijg ik ze binnen, zie er naar uit :D
Ik heb ook een hotelschakeling en ik ga het zo oplossen (boven een normale hotelschakeling, onder de hotelschakeling met 1 wall switch module):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LYpPxOUuR_ArbJyOGvETLGAWSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eo6lDtzpM3Kpcd2ZvTSQ5VR5.png?f=fotoalbum_large

Je hebt dus inderdaad wel drie draden nodig tussen de twee schakelpunten. Als je dat niet hebt, of niet mogelijk hebt, moet je per schakelaar zo'n switch module maken.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 14-03-2021 09:49 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb het net binnen, ga het morgenavond installeren.

Als je twee draden hebt, heb je nog de optie om de module als "dual schakelaar" in te stellen. Hij heeft namelijk die mogelijkhied. De ene doe je dan op de schakelaar aan de ene kant en de andere input sluit je aan op de zwarte draden die je naar je andere schakelaar trekt.

Laat jullie morgenavond meer weten. Ik wil even mn bedrading doormeten voor ik dit ga aansluiten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hn93QiJ8qgr4sTy1FCWcJKqPTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nvGzynyjMNuilSUYmfmZ1tSV.png?f=fotoalbum_large

De drie overige plekken doen het direct. Installatie is echt een fluitje van een cent :). Ben er erg tevreden mee.

Ook mooi dat je ze zo mooi verpakt krijgt met lasklemmetjes en draadjes en alles :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KouqJ7x5bwQibaGk1T9jpkvj_oM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5KICFtzwBqlTx8y6fXd5Ingk.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 15-03-2021 20:02 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:17
Ik heb hier nog één lamp in huis die niet Hue is. Die lamp blijft voorlopig nog eventjes hangen, o.a. in verband met de WAF. Het gaat om een Ikea Termosfar (niet mijn foto):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3cO6bTkOu2iTJ2QQqf9F2PqYb8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UZPmZph4zi0lCSnfjvK1MTK9.jpg?f=user_large

Ik heb de 12 volts halogeen-spotjes inmiddels vervangen door LED spotjes (in plaats van 100 watt nog maar 15 watt verbruik). Maar... de transformator vindt het niet zo leuk (die zoemt een beetje door het lage verbruik), dus die wil ik gaan vervangen door zoiets. Als ik die bol dan tóch open ga maken, dan is dat natuurlijk een leuk moment om te kijken of ik deze laatste lamp ook aan mijn Hue setup kan gaan koppelen. De vraag is echter: hoe?

Ik kom online dit soort dingen tegen. Heeft iemand daar ervaring mee? En, in mijn geval niet geheel onbelangrijk, werkt het dan ook in HomeKit? Of moet ik dan iets anders hebben?

omniscale.nl

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:26
JvS schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:56:
[...]

Hoe heb jij de "hue dimmer tweak" gedaan? Ik heb denk ik een fout gemaakt, want de schakelaar is niet echt lekker configureerdbaar bij mij. Ik had gisteravond geen puf meer om het te troubleshooten, maar ik ben er nog niet dus.
Ik doel op deze tweak:
https://www.smartlights.d...-taster-schalter-steuern/

Maar dat staat los van hoe je een hotelschakelaar wilt laten werken met deze tweak of wall switch volgens mij.

1. Stroom doorverbinden zodat de lamp continue stroom heeft en er geen stroom meer staat op de schakelaars.
2. Als je de juiste schakelaars hebt (wisselschakelaars, als het een bestaande hotelschakeling is dan zit het goed) dan sluit je de de wall switch aan op 1 van de je schakelaars.
3. sluit de (vaak) zwarte draden (waar dus geen stroom meer op staat maar deze zorgen wel voor het circuit) op de juiste ingangen aan.

Vooral stap 3 was even zoeken want ik ben geen elektricien, wel 1 geraadpleegd zodat ik wel enigszins weet waar ik mee bezig ben, ik wilde er zeker van zijn dat er geen stroom meer op de schakelaars stond.

Tip: Zorg eerst dat 1 schakelaar werkt met de lamp die je wilt en ga daarna kijken hoe je de tweede werkbaar krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8EtgX5ZdBCkighM3wohOBvO9Ho=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ro8eM9x6yxMzb3IDN966ZBbR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOL-7poRraiZzMI4m8xb7-cJerc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FDsDGIO8cY6IF7ps1ExRlCU.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 23% gewijzigd door hk12nl op 17-03-2021 09:16 ]

©2004

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JvS schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:56:
[...]

Hoe heb jij de "hue dimmer tweak" gedaan? Ik heb denk ik een fout gemaakt, want de schakelaar is niet echt lekker configureerdbaar bij mij. Ik had gisteravond geen puf meer om het te troubleshooten, maar ik ben er nog niet dus.
Nou ik krijg het niet werkend. Ik heb deze schakeling en twee zwarte schakeldraden. DIrect op beide schakelaars aangesloten werkt het prima, maar als ik de lange zwarte schakeldraad ertussen doe, registreert de wall module wel de eerste keer "aan", maar niet meer de schakelingen erna.

Ik meet boven (wall switch beneden) wel 0,1-0,2V spanning op de schakeldraden (dat gebruikt de module denk ik om al dan niet gesloten zijn van het circuit te detecteren), maar er loopt ook spanning (blauwe/bruin) door dezelfde leiding en ik denk dat dit inductieve spanning veroorzaakt ofzo die de sensor van het padje gooit. Helaas, bij mij geen succes dus met een hotelschakeling met 1 wall swtich module ;(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hn93QiJ8qgr4sTy1FCWcJKqPTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nvGzynyjMNuilSUYmfmZ1tSV.png?f=fotoalbum_large

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Poor man’s led-strip nu op 2 plekke. Verwerkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI-45cLimgsCilscNTIKx4lLEjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxftlRYw4esnR7DL5NLKadhj.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er nog een paar in bestelling, erg grappig voor wat het kost ;)

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 23:47
Slomy schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:37:
Bij de aanstaande badkamer verbouwing wil ik ook Hue zijn intrede laten doen. Mijn aanname dat ik de GU10 lampen in elke GU10 geschikte armatuur kan plaatsen is correct, toch? Vind persoonlijk de combi die Philips hierin aanbied (spot & armatuur) niet zo heel mooi.
Ik twijfel nog een beetje tussen GU10 ambiance en color variant, maar denk dat ik voor de color ga.
Dit is niet helemaal waar. Qua armatuur (breedte en vorm en dergelijke) past het wel, alleen ik heb spotjes op de badkamer waar het glasplaatje niet meer terug gezet kan worden door de bolling van de Hue lamp.

Om het iets duidelijker te maken onderstaande foto. Het roze deel wat je ziet staat bol. Die bolling is voor ons spotje net te vors waardoor het 'dekseltje' van de spot zelf niet meer vast gedraaid kan worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPf6feQQG-eHnNbAVGGVXGI25Lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtWfiyEJKI3QNBXHnyzp6T92.jpg?f=fotoalbum_large

De Ikea lampen zijn precies hetzelfde maar plat aan de bovenkant (dus niet die bolling zoals Hue) en die passen prima. Is wel een puntje om goed in de gaten te houden!

[ Voor 29% gewijzigd door AlxRoelofs op 21-03-2021 22:53 ]

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:37
Het hoeft niet precies volgens de plaatjes, zolang alle juiste aansluitingen er maar zijn. De dubbele L en N op de module kunnen gebruikt worden om door te lussen, je ziet dat ook vaak op conventionele schakelaars, werkt effectief hetzelfde als een lasklem. Je hoeft ze niet te gebruiken.

Toevallig heb ik dit weekend een module tijdelijk uitgebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kpib3fAzphZdUNsZvjmSIKg70ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goEtT0SNZXkODnos7ugpWp3l.jpg?f=fotoalbum_large

Er moet een blauwe N naar de onderkant en naar linksboven. Dat heb ik via een 3weg wago gedaan. Zowel de module als de pulsdrukker moeten natuurlijk spanning krijgen, dus moet er een bruine L naar de Zigbee module en naar de pulsdrukker. Zoals je ziet heb ik de L via de dubbele aansluiting op de pulsdrukker doorgelust naar de module, maar dit zou ook met een wago kunnen zoals bij de N. Onderling verbinden op de module kan ook, maar nogal een gepruts als alles weer de inbouwdoos in moet.

Tot slot zie je een zwarte schakeldraad van de pulsdrukker naar linksboven op de module gaan om de schakelpuls te leveren en een zwarte schakeldraad van de onderkant van de module de muur in naar de lamp.

De stroomkring van de pulsdrukker loopt dus van L uit de muur naar pulsdrukker naar schakeldraad naar module en dan via de module naar de N linksboven. Die kring is separaat van de stroomkring voor de lamp die daadwerkelijk door de module geschakeld wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjoop1985 op 22-03-2021 15:51 . Reden: Verduidelijking ]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:45
Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Yep zelfde in iConnectHue, die geeft bij details van de bridge als iets van ‘x of y scenes used (z%)’ waarbij y de max is.

En zelfde voor rooms lights routines etc per categorie.
Bij all4hue zie je precies hoeveel er nog aangemaakt kunnen worden. Ik kon niets meer toevoegen omdat m'n scènes aan de max zat. Even flink opgeschoond en kan weer even verder :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opdSz8wm88iABUMsG1qKxN_XYns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zilA6BxeuTc0RGRzp09pHiqD.jpg?f=fotoalbum_large

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 11:49
Ik heb via @Theo74 een mooie draaidimmer gekocht. En "3-draads" aangesloten in een test setup.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7B-DOqS-kLGxQ0BwqM5kT8tDivQ=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/0GjkkhFiPrJfk6D19c9S0V2d.gif?f=fotoalbum_large

Ik zie de dimmer ook netjes in de Hue app en als ik aan de knop draai dan zie ik in de Hue app ook de slider verspringen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PjL6VIRj37p98aTQk-3T6gdX74=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yZduT8RwtLAtvdTJ6x8aPb9G.png?f=fotoalbum_large

Echter dimt de GU10 lamp zelf niet. Er gebeurd gewoon niets. Wel kan ik hem via de dimmer aan en uit drukken en ook via de app aan en uit. Mis ik iets? Of is deze setup niet compatible?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 09:15
Tristan schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 06:54:
[...]

Jep ik ben inmiddels ook tot deze realisatie gekomen. Gelukkig heb ik nog een paar domme lampen die ik nu met deze draai dimmer kan dimmen. Dat komt niet slecht uit dus.

Ik moet nu even afwegen of ik een FoH muur schakelaar aanschaf of gewoon de Hue Dimmer van Signify zelf. Wat mij irriteert is dat al die FoH schakelaars op kinetische energie werken en daardoor dus een behoorlijk klik geluid maken. Harder dan dat ik zou willen. Er is zover ik kan vinden geen alternatief die op batterij of bedraadt werkt. Ook zijn al die schakelaars alleen maar in twee-voudige variant te krijgen. Een enkele FoH schakelaar is er niet. Scenic heeft wel plaatjes van een enkele uitgegeven, maar deze is niet te koop.

Allemaal niet ideaal dus. Wat dus betekent dat het de standaard Signify Hue dimmer waarschijnlijk moet worden. Echter is het plaatje waar je hem op “klikt” weer een Amerikaanse maat en past deze niet op de Europese ronde inbouwdozen. Ook is er geen frame te koop waardoor je twee of drie van deze dimmers netjes zonder al te veel ruimte ertussen naast elkaar kan plaatsen.

Vraag ik nou iets vreemds? Ik begrijp er niets van!
FoH-schakelaars zijn dubbel, omdat volgens mij de ene wipper voor aan/uit wordt gebruikt en de andere voor dimmen. Gewoon een Hue Dimmer Switch, maar dan mooier en niet op batterij.

Het is mogelijk een framepje te laten 3D-printen zodat de dimmer switches gewoon op onze lasdozen passen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbe-DuM9r1Tmht4fO4qPXCpDWtY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LtFhEYbtEEoC7tsPwDqYzAi.jpg?f=fotoalbum_medium

edit: het is dit ding: https://www.thingiverse.com/thing:3423072. Je kunt gewoon het bestand opsturen en ze voor redelijk goedkoop laten printen. Dan heb je een paar dagen later een enveloppe in huis met die dingen erin.

Maar zoals iemand anders al zei is de nieuwe dimmer switch breder en past blijkbaar wel zo op onze dozen.

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-03-2021 14:43 . Reden: niet ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Greatsword
  • Niet online
Hier ook in de markt voor o.a. een Aurelle 120x30 voor in de keuken. @JvS en @sam45 fijn om te horen dat jullie in ieder geval tevreden zijn.

Ik wil dan waarschijnlijk wel de nieuwe Hue Dimmer Switch V2 gebruiken omdat die beter over het schakelmateriaal zou passen.

Daarnaast ook aan het kijken naar een paar ronde aurelle's voor op het toilet, in de gang en een extra kamer en een Ensis voor boven de eettafel. (Las in een review dat er wel wat mensen waren waarbij die een piepend geluid maakt, dus hopelijk is dat inmiddels opgelost)

productreview: Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit review door cascer1

Ik hou de Hue kortingen en pepper dagelijks in de gaten maar op dit soort modellen zie je echt bijna nooit aanbiedingen.

Bij Beaumotica al een keer prijsje opgevraagd, maar daar doen ze max 5% van af.

Ik heb nog een paar maanden voor het nieuwe huis, dus hopelijk komt er voor die tijd nog iets leuks voorbij.

Afbeeldingslocatie: https://www.assets.signify.com/is/image/PhilipsLighting/93fbf21f3c6342f1baa0ab7a00f11791?wid=960&hei=720&qlt=82

Afbeeldingslocatie: https://www.assets.signify.com/is/image/PhilipsLighting/75a7aae31bb04b6f8e40aa9a00eb7d18?wid=960&hei=720&qlt=82

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 27-03-2021 13:21 ]

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-09 07:39
JDFS schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:53:
@jtm_ ah vandaar inderdaad - ik zag alleen de twee Pack (2pac?) en keek ff niet verder.

Een waar geschenk dat deze nu uitkomen; ik verhuis binnenkort naar nieuwbouw en ben daar al druk aan de slag om al mijn schakelaars door Jung LS990 te vervangen. Ideaal dat ik nu deze switches met Jung pulsdrukkers in het grafietzwart kan gebruiken!

Is het trouwens mogelijk om deze switch op een dubbele pulsdrukker aan te sluiten? En kan je via de app op bijv. de tweede drukker scènes zetten en de eerste knop ‘gewoon’ aan/uit/dimmen?
Ja, je kunt twee knoppen bedienen per switch. Dus maakt niet of een dubbele schakelaar of twee losse schakelaars wil aansluiten. Er zitten twee ingangen op. Tijdens het instellen kun je aangeven of je 1 of 2 knoppen wil bedienen.

Je kunt de knoppen inderdaad afzonderlijk van elkaar instellen. Dus aan/uit/dimmen voor knop 1 en scènes voor knop 2 kan gewoon. Dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dl90Jc1ByxsBDdoB07FuPedkeX4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mxJdHXrtWXH5Bv2mfbQfydWK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dKG67na_RG2vJ9PuFSefOZrL_M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2460SBPFCIKFK6UaJ7sKmsxQ.png?f=fotoalbum_large

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ben mij aan het oriënteren op tuinverlichting en geïnteresseerd in de Hue tuinseries. Nu zie ik op de Hue website uitverkoop staan. Is het iemand bekend of deze serie(s) eruit gaan en vervangen worden? Of gaan ze toch stoppen met de laagspanning tuin lijn?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-eWFMJiurnQTE-Fs2GQFNmTyBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixi8DSHCTvksLSzKOnu21Uu3.jpg?f=fotoalbum_large

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

breinonline schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:26:
Ik ben mij aan het oriënteren op tuinverlichting en geïnteresseerd in de Hue tuinseries. Nu zie ik op de Hue website uitverkoop staan. Is het iemand bekend of deze serie(s) eruit gaan en vervangen worden? Of gaan ze toch stoppen met de laagspanning tuin lijn?[Afbeelding]
Ik heb geen facebook maar via mijn vrouw navraag gedaan: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yowYgoq1ZUG8rY0GqkmMqCk68BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjhsYsXawkaM45vX2PKaCVNb.jpg?f=fotoalbum_large

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-10 17:11
Voor de geinteresseerden wat fotos van een open gemaakte SmartPlug naar aanleiding van een eerdere vraag.

Eerste 2 fotos zijn waar ik de kap er best netjes van af had gehaald met voorzichtig dremelen. Daarna had ik problemen om PCB los te krijgen van de 2 pinnen voor stopcontact dus toen daar de zaag ingezet, maar daar beneden zit dus ook het relais (foto 3) ;w . Daarna alsnog geprobeerd de soldeer verbinding tussen de 2 PCBs los te halen (foto 4), maar mijn soldeerstation is daar niet zo geschikt voor en uiteindelijk teveel geweld ipv geduld gebruikt en een aantal sporen beschadigd. Dus tsja, zo moet het niet.

Ik wilde deze inbouwen in een plafonniere ipv de LivingWhites PCB die daar nu in zit omdat die wel eens ooit in storing gaat (is op te lossen met powercycle, maar toch irritant), maar met een SmartPlug gaat het dus niet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txXjTEdLKpLQhP-jWIMiXSFQx9A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/towRV24U1PQss1Ima1M9jGHo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1N9eAB-W1KMBfBeFDqO_--IngE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFckFU455KhMKChjwwYgJPjT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HH8CKxIld4mecICs3qYFm8wcHE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgnXKS1hFsSUXo0Ua7OxznR1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjHa0Ew9wIkYDD2rrjgGhMcg4sw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcSgmHbMosfiynsexztRyfBL.jpg?f=fotoalbum_tile

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
Valorian schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:47:
[...]

Wat voor lampen heb je gekocht? Ik vind het maar lastig, het blijft toch moeilijk inschatten hoe iets er in mijn huis straks uitziet ;) .. Is er een plek/winkel waar ze allemaal te bezichtigen zijn eigenlijk? Bij de bouwmarkt ligt soms iets, maar de wat luxere modellen zie ik daar eigenlijk ook niet. Hoe heb jij gekozen?
Ik ben voor de Centris lijn gegaan. Ik zocht iets voor in de keuken en eet tafel. Met goed veel licht, maar toch een sfeer element. Voor aan het plafond.

Ik heb 2 met 3 spots en een led balkje, en een met 2 spots. Heb er wat foto's van gemaakt, maar goed zie je niet veel aan :)

Ik vind het prachtig licht, je kan er ontzettend veel soorten settings mee maken.
Ik vind het zeer geslaagd. Wel een duur grapje. Boven eettafel en in de keuken. En een in de gang...1100e (wel met een bridge erbij, motion sensor voor in de gang, en een pulse 8 wat ik nog niet aan de praat heb) i need help :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zK5zFZ0OjMGpSw9ACuUATvrl9FM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvXtV2GwMwAHMGlkgi0etr5o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbZlVDMSBmpo0ymfAA8A1XVOxHI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCu6B5k0tzWhTzd2z4VrDxD1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhsmW41ipvNLqdBap1ARA85aKeM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mqv2f5EuwS36cqOr39dPmmPX.jpg?f=fotoalbum_tile

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41
Zo, toch nog een keer een beroep doen op mensen hier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnPWhBBfV1LzbUUlP05T87kwLWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHwfqJ1VVFGWRkmpySFMFjQz.jpg?f=fotoalbum_large

Uit mijn verlaagd badkamerplafond heb ik zojuist de volgende dradenwirwar getrokken. Corresponderend met de foto:

- E: 12v transformator voor halogeenspotjes
- A (zwart) + B (blauwgroen) gaan via een soort lasklem naar de trafo en naar C (blauw) + D (zwart)
- C + D hing de plafonnière aan
- F loopt van trafo verder plafond in naar twee spotjes boven douche (niet op foto)

Zowel plafonnière als spotjes werden met één schakelaar in de muur bediend (dus alles aan of alles uit).

Graag zou ik hier weer een plafonnière ophangen maar dan met een hue-lamp erin. De spotjes zou ik het liefst ook via hue bedienen. Zet ik dan een zigbee inbouwschakelaar zoals deze vóór de trafo en bedien ik die schakelaar dan als ware het een lamp? Dan de plafoniere terug, e27 hue erin en ben ik er dan? Of zie ik iets over het hoofd / zijn er logischere methodes?

[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 09-04-2021 20:21 ]

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10 09:11
Ik heb gisteren de strip gekocht, komt morgen binnen. De strip is 2 meter pas nét onder m’n tv meubel, dus dat is top. Het mooiste is denk ik om de strip aan de onderkant zo ver mogelijk tegen de muur te plakken, denk ik? Wat raden jullie aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WZwM9wXXdYYmScgRFis0Vc11X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7TrQadZqWoZvzhfTEwosHXI.jpg?f=fotoalbum_large

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10 09:11
Ik heb de strip een paar cm van de muur geplakt. Mijn eerste Hue lamp, dus de verslaving kan beginnen :)

Ik stoor mij overigens niet zo aan de reflectie, al staat hij op onderstaande foto wel iets te fel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SusN7Q35BSk0xNEKoRHAK0GWkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XESjNGNZ95geFCSmtfCi2l3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door DBreda op 16-04-2021 21:52 ]

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10-2023
Het monteren van de fugato spot wil mij nog niet helemaal lukken. De originele bevestiging is te kort om deze te kunnen monteren in/op de plafonddoos.

Weet iemand hoe dit op te lossen zodat de spot wel gecentreerd gemonteerd kan worden? Dit is geen kijk zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WehDvWjqKLiZyXqJVSVGSsO8KuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwxbI6mlrjKSpSkwyymxNhnv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Ddjnge op 18-04-2021 15:52 . Reden: Foto toegevoegd ]

• Ddjnge
Theo74 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:18:
[...]

Kan goed hoor, is per geval specifiek. Wel blijft het een feit dat ledstrips in een aluminium profiel betere koeling hebben, rechter liggen en met opalen kap egaler licht geven.
Zeker de HUE ledstrip welke met scene 'Helder' al snel warmwit, koelwit en groen leds activeerd kan het een kermis van vlekken en/of spiegeling worden. Achter opaal wordt dit iets meer homogeen en rustiger licht.
Altijd fijn zulke info. Dankjewel.

Ik zit ook al enige tijd te denken om een strip te plaatsen echter doordat de vage indeling van de woonkamer kan het meubel niet gecentreerd staan tov de wand. Wat denken jullie wat het mooiste dan kan zijn?

Onderste meubel en dan maar niet gecentreerd tov van de wand of een variant (hoekprofielAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAwQ6xVTE1-ru30u838-GRUngvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zPhFKHbmyyLxvORRc134z7E.jpg?f=fotoalbum_large) in een strip over de gehele lengte van de wand?

• Ddjnge
Theo74 schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:07:
[...]

Dat kan een lastige zijn omdat het onderste meubel tegen de wand zit en dus geen licht tot de grond doorlaat als je onder het bovenste meubel een ledstrip maakt. Ik zou daardoor waarschijnlijk voor een ledstrip onder beiden meubels kiezen en met de dimstand van de ledstrips spelen waardoor je niet té veel licht hebt.
Opbouw ledstripprofielen laten zijwaards geen licht door omdat de ledstrip in het u-profiel van het ledstripprofiel licht. Opaal deksel er op en hebt mooi egaal licht. Ik zou zwart ledstripprofiel nemen, past er mooi bij.
Betwijfel of het mooi is, maar kan het eens testen. Betreft de profiel; ik dacht als het een hoek betreft licht die over de gehele lengte waardoor je juist wat sfeer creëert?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2k3tR5j2f3P4HxXv22sNQQwv93g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rizq85647rYcb8elu0HL3wzU.png?f=fotoalbum_large

• Murphiess
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-02-2024
Zojuist mijn eerste Hue product gemonteerd. Omdat dit het eerst product is heb ik nog geen bridge aangeschaft. Ik wil via de app de spots afzonderlijk bedienen, echter lukt dit mij niet. Kan iemand mij hier in helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHojsmQDEBf4IKnroFDXXjOVPSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daFYMOoND1Ek50tpcFD5YQcG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Murphiess op 18-04-2021 18:12 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

JB

Cédric roelt!

Wat is nu het verschil tussen die 2 lampen? De prijs :+ maar kunnen beiden de kleuren temp aanpassen? Wil het toepassen in mijn "homeoffice".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWv0MuNAqlxGt1_4QKo7kOsLA50=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WV1BJInsMPiJLLRYIimu0mi5.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

JB

Cédric roelt!

sam45 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:38:
[...]

Nee, enkel de 'White Ambiance' modellen kunnen de kleurtemperatuur aanpassen.
De 'White' modellen hebben een vaste witwaarde (warm wit 2700K)
Zoiets dacht ik al. Het gekke is alleen dat die _gewone_ "White" dit plaatje erbij heeft staan;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GfaqOdAn8ubVOgtd44hcgHJduk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JgFPijdvp3iy52TQi4OVUg8R.png?f=fotoalbum_large

Is dat dan alleen in kader van dimmen :?

Mijn boefje is liev!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:45
jassie256 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:45:
Ik ben even de wall switch en dimmer switch (v2) aan het vergelijken.
Zie ik dingen over het hoofd?

Wall switch
+ Oud schakelmateriaal gewoon bruikbaar
+ Zit 'vast' dus geen losse onderdelen
+ Gasten zien niets afwijkends

- Prijs €40 (en beschikbaarheid)
- Geen 'scenes' in te stellen - alleen aan uit. (of zie ik iets over het hoofd?

Dimmer switch
+ Meerdere knoppen lost in te stellen
+ Prijs en goede beschikbaarheid
± V2 past in principe over een losse-lasdoos

- Ziet er 'gek' uit als schakelaar in toilet voor gasten
- Kan los worden gehaald
- Lastig in het donken op gevoel te schakelen (?)
- Mogelijk past het niet lekker in een 'raampje' waar 2x schakelaar + stopcontact zitten
Bij de wall switch kun je 3 scènes instellen in de standaard Hue app door snel achter elkaar aan-uit te klikken. In bijvoorbeeld all4hue is vast meer in te stellen maar heb daar nog niet naar gekeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAoTWZFLkSVRJExDAe_5t29nPYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJZJ7acQtS7mrfxSaMTWQFA1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Nuevocasa op 19-04-2021 22:38 ]

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:04
Graag zou ik voor de middelste schakelaar een dimmerswitch willen installeren, zeker omdat de wallswitches lastig te verkrijgen zijn. Weet er iemand of er ook kleinere achterplaatjes (80x80) zijn die in een Jung raamwerk passen? Of is de dimmer hier simpelweg te groot voor?
De schakelaar schakelt 3 GU10 white-ambience spots en dus staan de spots hierdoor vaak zonder stroom en dus onbedienbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpNPBpGNb-UFSVQmgo7YfGtloyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e376oP42up9iJFw17sWayVwQ.png?f=fotoalbum_large
(even de witte kapjes eraf gehaald om te achterhalen van welk merk het schakelmateriaal is)

[ Voor 5% gewijzigd door jassie256 op 21-04-2021 21:50 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-11 07:37

Tjark

DON'T PANIC

remmuz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:24:
[...]

Daar heb ik dus twijfels over. Ik heb een dubbele schakelaar op die manier aangesloten en de wall switch ingesteld om 1 lamp te bedienen. (Dus linker knop is aan/uit, rechter knop is scenes kiezen.)
Dit gaf bij mij de meest vreemde resultaten. Ik kreeg het niet werkend.
Zou kunnen dat het lag aan de combinatie van gedeelde schakeldraad en 'dubbele bediening'
Ik heb even wat uit elkaar geschroefd in huis om 't te proberen :)

serieschakelaar, beide witte einden in de fase, de gele einden verdeeld over de 2 knoppen. In Hue app reset gedaan van de wall switch en gekozen voor 2 knop-instelling: ene knop schakelt de keuken, de andere de woonkamer: en 't werk zoals ik/je zou verwachten, geen probleem.

Ook nog geprobeerd op 1 lamp zoals je beschreef: 1 knop aan-uit (simple on/off), en 1 knop Scène doorlopen. Knop 1 inderdaad aan en uit. Hoe vaak/snel ik aan/uit doe, scene veranderd dan niet.

Knop 2: indien lamp aan, gaat lamp uit. Indien lamp uit, gaat lamp aan op scene 1 (onthoudt niet de vorige scene)

Knop 2 de scene wisselen: lamp staat aan, ik moet 'aan-uit' doen (2x knop gebruiken dus om een scene te wisselen). in de app staat ook als onderschrift "press your switch multiple times to cycle through the scenes you've selected".

Lamp aan, na 10 seconden, om naar de 2e scene te gaan, moet ik 4x de knop gebruiken: uit-scene1-uit-scene2

Dit alles met de Hue app. Geen idee of je met andere apps iets anders kan instellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TcqC37teeANc8efZt6wT2ctpBw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syDmYncfnAcc9RW5MRFDQj6V.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfaghTBxTOH0mjzu5zw3olUpr9Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1Q4kevQfC7KiVW1GTVjWRM2.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 17% gewijzigd door Tjark op 23-04-2021 10:12 ]

*insert signature here

• Myagi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-10 11:26
Ik heb ook een vraag over wat de beste / meest efficiënte manier is om mijn schakelaars 'smart' te maken zodat ze werken met Hue. Ik heb een aantal wandcontactdozen waar meerdere schakelaars in zitten (zoals op deze foto). Ik heb er nu tijdelijk een Hue Dimmer Switch naast gehangen, maar is natuurlijk niet mooi en als iemand alsnog de normale schakelaar gebruikt krijgen de Hue lampen geen elektriciteit meer.

Het is schakelmateriaal van Jaeger-Bosch en ik zou dit graag blijven gebruiken omdat dit merk overal in huis wordt gebruikt. Ik weet dat Jaeger-Bosch Friends of Hue schakelmateriaal heeft, maar dat is redelijk prijzig om door het hele huis te installeren.

Een andere optie is zo'n in-wall switch van Hue, maar ook dat wordt al snel prijzig. Volgens mij heb ik alleen voor deze wandcontactdoos al 2 in-wall switches van Hue nodig (1 voor de dubbele schakelaar en 1 voor de enkele schakelaar)?

Laatste optie is gewoon doorlussen met een lasklem, maar dan is het schakelmateriaal niet meer bruikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlQMwarKduwvRWBZB2DPbFJZmTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jeeZ7nwXyVqXC1WvovuGFnR5.jpg?f=fotoalbum_large

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
Beetje kut foto, maar er kruipt een beestje in mijn Centris lamp.
Misschien uit de fabriek mee gekomen, of een knappe mug die een gaatje vond in het frame.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9x_H4aghQeHM445ZU76s8yxSJ8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipABnBfu7mQQOY9qjZXAPFWo.jpg?f=fotoalbum_large

Wel tof. Lampje hangt net 2 weken. En dient nu al als een 300 euro kostende muggen vang systeem....

Pffff niet zo leuk.

[ Voor 13% gewijzigd door ppeterr op 25-04-2021 18:37 ]

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:29:
[...]

Kan je je post hier opnieuw posten? Wil hem upvoten maar dat lukt niet meer omdat dat topic gesloten is. En mooi spul zeg, nog nooit gezien.
Oké dan en hierbij nog de link naar de 3d-print :

Zo! Van het weekend alle lichtschakelaars maar vervangen voor blindplaten en stopcontacten en een Hue Smart Button erop. Dit ziet er perfect uit en is met nog geen €30 per schakelaar een stuk goedkoper dan FoH schakelaars, past in elk schakelmateriaal en het werkt op een batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-MMWrBaxxr_njPoG-Z2MP8ohqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piCSlxql0LSxXAJ24efhcEbu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIM2hz1QwAi2Aw9tVhtjKUdNjIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYrcCPraZ1QsYbi4UBqnoIza.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4lZgFfSTzf6voxtZq_CeljY0jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0P6ebagf9P0Wj5CCw4NNopRn.jpg?f=fotoalbum_large

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 12:01
Septillion schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:39:
[...]

Correct, mits er genoeg ruimte is kunnen ze er zo achter zonder schakelaar. En als het alleen een doosje is om een lamp op te hangen verwacht ik zeeën van ruimte.

[...]

Yep, bijvoorbeeld. Zijn wel wat merken die ze leveren. Let wel op de minimale last als je er echt maar één G9 op aan gaat sluiten.

[...]

Philips maakt prima lampen ja. Let bij die wel op dat hij vooral naar voren schijnt, dit moet wel passen bij het armatuur. Ook is de lamp maar CRI 80 dus zou het niet als primaire verlichting inzetten. Maar volgens mij zijn G9 met betere CRI lastig te vinden. Wat ik al zei, G9 is geen ideale vorm voor led :/
Alvast bedankt voor alle reacties, het staat hier een beetje onder druk (JIJ zei dat dit kon :X ) dus alle hulp is welkom.

Voor de beeldvorming: op slechts een aantal plekken is een bestaande schakelaar aanwezig. Ik zal overal de stroom moeten aftappen van een WCD en de boel dus zelf (of laten) frezen, er zitten hier nog geen bestaande uitsparingen voor in de muur. Het eerste wandlampje 'begint' in de keuken, door naar de eettafel, woonkamer en speelkamer, versprongen op meerdere wanden. Het is bedoeld als sfeerverlichting, dus dimmen is eigenlijk wel een must..

CRI zegt mij niet veel, even gegoogl'ed en het laat een vorm van kleurechtheid zien, ik sta zelf ongekleurd in de wedstrijd, dus als jullie beweren dat ik ledjes met een hoge CRI erin moet doen dan doe ik dat. Bijv deze? https://www.greenandco.de...0v-ac-no-flicker/a-100084

Past zo een lampje voor jullie gevoel in een lamp zoals onderstaand?

Een voorbeeld van een wens lampje (deze worden per plaatsingspunt per 2 opgehangen, op 1 punt maar 1) van de misses: https://www.lampenlicht.n...CZz8yWHmGs8hoCH9QQAvD_BwE

Om een beter beeld te geven, overal waar wandlampje bij staat willen we wandlampjes :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjUGGdmONI1PziE0sTZqPfaEh-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYk6aClX7jbBo5ljNOSvM2WD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Arcenon op 28-04-2021 14:11 ]

M3 '21

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 12:01
Septillion schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:38:
@Arcenon Begrijp ik nu goed dat je nu nog niets achter de plek voor de wandlamp had zitten? Had je ze gewoon met een stekker naar het stopcontact willen doen? Dan is toch ook geen gezicht, zeker met van die strakke muurverlichters :X

CRI is een mate van kleurechtheid. CRI 100 wil zetten 100% van het spectrum van zonlicht. Gloeilampen hadden nagenoeg 100. Vooral zaken als eten enzo zien er gewoon beter uit met CRI >90. Maar goed, 2 Watt zou niet echt aan te merken zijn als primair licht. Als je voor primaire verlichting emt CRI >90 gaat kan accept verlichting zoals deze 2W wel als CRI 80. De gelinkte lampen zien er op papier goed uit maar merk zegt me niets...

Gelinkte lamp lijkt me nog wel redelijk ruim maar heb geen foto van de binnenkant of maten. Aan het feit dat hij licht naar boven en onder geeft lijkt me dat de lamp in de achterkant gestoken moet worden en de lamp dus vooral aan de zijkant licht moet geven.

Zelf zou ik ze denk ik voorzien van ledstrip. Maar dan zit je in jou situatie weer met de voeding daarvoor (naast dat het DIY werk wordt).
Onderstaand de zeer uitgebreide handleiding bij dit lampje, lijkt mij inderdaad ook ruim genoeg voor verschillende G9 varianten. Een ledstrip maakt het mogelijk nog complexer dus bij voorkeur blijven we bij G9. Ik google nog even door naar andere varianten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QnghYgjz3OfsMkoKxSQZVHUaow=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SIUjxkqSEwpD5v4GrdWVms4t.png?f=fotoalbum_large

M3 '21

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 18:46
Thomas20 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:17:
Iemand al ervaring met slimme outdoor stekkers i.c.m. hue? :)
Ik ben hier ook op zoek naar, de normale hue slimme stekkers lijken geen IP rating te hebben. De osram pluggen hebben dat wel, zie pricewatch: Osram Smart+ buitenstekker
Ik ga die maar eens proberen, ik heb een tweetal buiten lampen op een normale stekker en zou die graag willen schakelen via mijn Hue systeem.Daarnaast ben ik van plan de Hue outdoor spots te gaan kopen, zodat alles mooi met elkaar schakelt. Andere optie is natuurlijk om in de buitenlampen gewoon Hue lampen te plaatsen, dan heb je ook het probleem opgelost. Misschien is dat nog wel beter, dan kan je ook dimmen namelijk. Het gaat in mijn geval om deze lampen:
Afbeeldingslocatie: https://mk0royalbotaniaclb17.kinstacdn.com/app/uploads/2020/01/TRS050SM-600x600.jpg
https://www.royalbotania....50cm-teak-handmade-glass/

>> Signature?

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 23:21
Ik wil net de Hue Wall Switch module installeren. Na lang geklooi heb ik de Niko wandschakelaar van de muur. Enkelpolig zoals verwacht, want het bedient een enkel licht: in het toilet.

Maar … met DRIE bruine kabels waarvan 2 naar dezelfde ingang. Iemand enig idee wat dit betekent en hoe ik hier mee moet omgaan? 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZdtp325oFhE1KI_7YMBLB_1meU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjeXIkunU4swpFgrawJqqdk7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVhI6H9Oeo7DIgq2QMX_jqAfDpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LEcszRmo925tpS9EyuaVO2bf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buhJUhRaADiyjJYHnngmPntC5nI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9376B2XJz6N6FiGnaL5ztiC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Wim Leers op 04-05-2021 21:51 ]

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:49
Ro-Maniak2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Dank je, dat lijkt me een work around die moet werken. Moet ik me even in all4hue gaan verdiepen :)

Mocht iemand een “echte” oplossing hebben hoe je dit juist werkend krijgt, blijf ik natuurlijk geïnteresseerd :)
Zoals ik het gedaan heb in all4hue:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY-drHP94F-sa1AWp0FeQJul-J0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOQ5XlwZuxKaTTJkJJPqg0wH.jpg?f=fotoalbum_large

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• Ddjnge
Ddjnge schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:22:
[...]

Ik zoek eigenlijk meer iets in de trend van: https://www.wehkamp.nl/lu...lichting-wandlampen%22%7D

, echter dan met stekker. Maar na mijn mening al zoveel sites bezocht, maar nergens te vinden. Of iets industrieel.
Toch iets anders geworden!
Nu alleen nog even monteren en miss toch een color lamp erin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOhtsR-r-seoX8jYkF1c0-QJxeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBsZlVpta9loglTFTu11Vapb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 2% gewijzigd door Ddjnge op 08-05-2021 19:05 . Reden: Toevoeging tekst ]

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-10 09:37
Ik ben op onderzoek uit maar zie door de bomen het bos niet meer. Binnen ben ik eindelijk begonnen met de Hue lampen. Voor de buitenverlichting ben ik op zoek naar een Hue oplossing. De buitenverlichting wordt bedient met een dubbele wandschakelaar(linker knop - enkel aan/uit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFmoWLxFQnKsEdSa4olr2b76IGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IDqyH8mZ5LpbnOsxEhlkp5vg.jpg?f=user_large

De linker knop bedient alle verlichting buiten, rechterknop bedient een stopcontact(ook buiten). Nu is het idee dat ik een SMART inbouw schakelaar erachter inbouw zoals deze: https://www.robbshop.nl/i...JIWSx1ynPXaRoCBnEQAvD_BwE. Is het mogelijk om deze achter een dubbele schakelaar te plaatsen? Het is prima als beide knoppen via hetzelfde worden bedient, want de lichten buiten hoeven alleen aan of uit en als daarmee het stopcontact buiten ook aangaat is dat prima, andersom ook. Het zijn buiten een stuk of 8 LED lampen dus de stroomtoevoer komt niet boven de 100 W uit.

• arjandijk162
Ik heb twee wandzenders besteld: De Jung schakelaar en de Robbshop batterijschakelaar. Nu een beetje mee aan het testen. De Jung voelt ondanks de zware klik een stuk degelijker dan de Robbshop variant. Klik doet een beetje goedkoop aan. De Jung schakelaar Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgiHpkL_hHot0rtA--XCSXr2WXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KUxrhRFfU0HjaDs9fp7QErmT.png?f=user_largeWat een beetje raar is bij de Jungschakelaar is dat hij "vooringesteld is" dus het lijkt alsof de schakelaar naar boven staat, terwijl je zowel de onderste als de bovenste knop kan indrukken. Als sceneschakelaar vind ik m dus nog niet zo logisch

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Projectje om een Hue compatible lamp te maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkd0sv40yN1oL3OfquW36kZyHws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PhY3Ygg1Lgn2RUL2xoHJ40jp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ix6CgvCgPLmiK4YxsCK7gT8D5H0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5L8RkFHjwOya3J4KJu7Pwta.jpg?f=fotoalbum_large

Tussenresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiLa_te4Flqhz419jxIArnaW8zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c79eQsarYKQppNbAd2aFXCkA.jpg?f=fotoalbum_large

En toen bedacht ik me dat het ook als fotolijst gebruikt kan worden..
Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsxhCtxYGCgPHZOAbSH_bvAI1Hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebB4BPAEodqb8GuxXaaxNwkS.jpg?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:24
Nou ik heb de boel binnen, bridge gekoppeld aan mijn ziggo modem, stekkertje erin maar de app kan de bridge niet vinden. Er branden ook maar 2 lampjes ipv 3... iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMI5XCII43vF5JpWxscxU8G9fYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgN646Pu4iHLWZTw6XP3QWBO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Juancho op 21-05-2021 17:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-09 12:53

TheProphet

unifi-forum.nl

Ja dat werkt prima via HA, ik stuur er 9 aan in de badkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRIqMe16IMCLrG1XjqtadSwJ2mM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tq41Hk1efTTDzKtUuo9Hn3Oj.png?f=user_large

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-10 12:05
Ik wil een hue wall switch module installeren op mijn niko schakelaar maar het gat is 10x groter dan de draad.
Hoe kan ik dit proper oplossen? Met plakband lijkt me nu ook niet echt ideaal :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bybe_XRXMfRlukm2SFUvn55L9Fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSuJHvkzETNTnIdC13waKttJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ook jammer dat ze maar 3 draden meegeven bij een duo-pack, ik zou er 4 nodig hebben (2 dubbele schakelaars).

• dbeusink
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-11 01:33
gvrsnor schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:50:
Ik wil een hue wall switch module installeren op mijn niko schakelaar maar het gat is 10x groter dan de draad.
Hoe kan ik dit proper oplossen? Met plakband lijkt me nu ook niet echt ideaal :)

[Afbeelding]

Ook jammer dat ze maar 3 draden meegeven bij een duo-pack, ik zou er 4 nodig hebben (2 dubbele schakelaars).
Als je genoeg ruimte hebt achter de schakelaar zou je een paar Wago lasklemmen kunnen gebruiken met een stukje massief VD draad ertussen :)

Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Os6WkqsA-OSz0-SDQnn4-OAe_Wc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4rlaVRdiZ96U7WOMPkKrjFk6.jpg?f=user_large

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-11 19:26
Zijn er hier meer die een mechanische ventilatie thuis hebben met zo'n driestanden schakelaar in de keuken?
Erg vervelend als je steeds naar beneden moet om deze op stand 3 te zetten als je gaat douchen of uitzetten als je klaar bent.

Nu heb ik dit geautomatiseerd met een Hue smartplug, als deze "aan" gaat dan schakelt hij de ventilatie naar stand 3, als deze "uit" gaat dan springt hij terug naar stand 1.
Via de dimmer switch in de badkamer kan ik de ventilatie nu aanzetten, 1 keer drukken is enkel licht aan, 2 keer drukken is licht aan en ventilatie aan (voor douchen) en 3 keer drukken is licht gedimd en ventilatie aan.
Uitzetten is licht en ventilatie uit.
Indien mogelijk ga ik nog kijken of ik iets kan programmeren zodat de ventilatie na inschakelen automatisch uit gaat na een half uur. Dan kan die nog even na ventileren als je de badkamer uitgaat na douchen.

Voor de geïnteresseerden, dit heb ik gedaan door boven waar de motor met zo'n perilex stekker in het stopcontact zit de kabel door te knippen van deze stekker.
Hier heb ik de blauwe en bruine draad aan een contrastekker verbonden en tevens weer doorverbonden met de motor.
De zwarte draad van de motor heb ik een stekker aangemaakt.
In de contrastekker zit de smartplug en in de smartplug zit de stekker met zwarte draad van de motor (let er wel op dat de pin met de zwarte draad in de stekker aan de kant van de bruine draad komt te zitten).
Doordat de smartplug stroom op de zwarte draad zet gaat de motor in stand 3 draaien, als deze uitgaat gaat de motor terug naar stand 1.
Dit is een vrij makkelijke ingreep als je eenmaal weet welke draadjes waarmee verbonden moeten worden ;).
Om alles te verbinden heb ik WAGO lasklemmetjes gebruikt en uiteindelijk alles in isolatietape gewikkeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcED9nkMrlh5twZ0tz3sqEjx-20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvvoUc4YS2UfzWNOU18pzVDh.jpg?f=fotoalbum_large
arjandijk162 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:01:
[...]

Ik heb geen ervaring met de wall module, maar ik krijg het idee door de filmpjes dat je veel meer kan met een "harvesting" schakelaar, dat het veel lastiger ik dan met de harvesting modules (die ook met 990 te krijgen is) om een scene te kiezen. Deze modules hebben 4 knoppen, met ook de mogelijkheden om een tweede functie te geven door de knop vast te houden. Hoe kijk jij daar tegenaan?
Daar heb je gelijk in. De Wall Switches hebben maar twee knoppen, die je ook langer kunt indrukken voor een andere actie. Kiezen van scenes is volgens mij ook iets moeilijker. Kanttekening: ik gebruik de Wall Switches zonder de Hue app en doordat ik switches in overvloed heb (6 knoppen in mijn woonkamer voor 2 groepen licht) kan ik bepaalde knoppen voor scenes in Home Assistant gebruiken. Voordeel daarvan: ik kan ook 2x, 3x, 4x of nog meer kliks verbinden aan acties. Bijvoorbeeld 1x klikken is warm wit, 2x klikken is koud wit, 3x klikken is movie mode, etc.

Ik vind het energy harvesting gewoon helemaal niks, ik wil op de traditionele manier kunnen schakelen met pulsschakelaars die terugschieten in hun beginstand. En ik heb overigens LS990 zwart schakelmateriaal, de FOH zijn niet in deze kleuren te verkrijgen. Ik heb ook al contact met Jung gehad en het zou me per schakelaar zo'n 80 euro extra kosten om ze in deze kleur besteld te krijgen via hun zelf.

Zo ziet het er bij mij nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MueXtr8FTaz3gSs_9AXJGXE2siM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zzBKIUlITAdqxk0yhKoXw27.jpg?f=fotoalbum_large

• dbeusink
Hendry Scholing schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:51:
Bedankt @breinonline, ook enige suggestie of je daarmee de kabel / T-stukjes onder de grond kunt wegwerken (30 cm oid?) zonder schade aan het systeem toe te brengen?
De T-stukjes hebben een IP67 rating en de rechte connectoren een IP68 rating. Ik zou dus de T-stukjes niet meer dan een paar cm onder de grond stoppen. Zelf leg ik ze straks een paar cm onder de aarde.
Verder natuurlijk goed onthouden waar de kabels liggen zodat je ze niet beschadigd tijdens het tuinieren :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/We6eqmVT4HY1s15bGrS2RxEuzp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DI7hRPePn0Z5GviZqO4v55u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCTPFEDmk5612IoeEg2gC6eIg-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Jws5SqIDlGRM3NDPIc5XloD.jpg?f=fotoalbum_tile

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:59

pinda powerrr

Slow down...

Dit topic staat al een tijd in de bookmarks en lees dus al geruime tijd mee. Hierdoor goed kunnen overwegen wat voor ons thuis van toepassing is. Dank voor alle tips & tricks!

Dus crosspost met het "Heb je iets nieuws en moet je het showen" - topic.

Even wat geld over de balk gesmeten :+

- Hue bridge
- Hue smart button
- Hue filament (7x totaal)
- Kruislijnlaser om goed te kunnen uitmeten
- Nieuwe pluggen en schroeven
- Wago pluggen
- Lamp boven de eettafel

Verslavend spul dat Hue gedoe, ben me gelijk al aan het oriënteren om nog meer lampen smart te maken :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eefve7ooZBk3KdA_EQtb5cRBXUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWYxMMXP1TaWlyqAC8PZki0C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9Lk69yQ3xiggzCJOyy1KmpJUU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUN11KutREPaNyt1oEEZSrVw.jpg?f=fotoalbum_large

Waiting on the world to change

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10 14:38
Ursamajor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:37:
Ook dat als je nog een keer op de widget drukt, dat de lampen dan niet uitgaan.
Dat kun je eventueel op deze manier voor elkaar krijgen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TkwzVb_zyehgI9V2QZL47Epco0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t8NoOLvAOXuxcjZU6Up7rmvg.png?f=fotoalbum_large

Het enige wat dan nog niet werkt is het direct wisselen tussen scenes via de widget. De lampen zijn dan immers al aan dus dan schakelt hij met deze logica eerst uit.

• Juancho
Hmm dat lijkt me niet de bedoeling... Ik heb net een nieuwe skin gemaakt met Hue widgets geïntegreerd wat super fijn en handig werkt. Wil dit graag zo houden... 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzsRUmvbHpkwXYeIyywPdZvPdo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WwOUkW6R6sFw2h6bbNxhxp3.jpg?f=fotoalbum_large

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• dbeusink
Erniebert schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:02:
Hallo, mag ik een hulpvraag stellen? Ik heb ambiance spotjes in m’n badkamer en deze wil ik via een wall switch en een pulsdrukker bedienen. Ik heb ze gekoppeld, dat ging goed, maar als ik de puls na indrukken loslaat schiet hij weer in de oude stand ipv aan /uit. Gaat dan na uit en loslaten van depuls gelijk weerr aan. Wat doe ik fout of heb ik over het hoofd gezien? Ik hoop mdat ik zo duidelijk genoeg ben?
Heb je de switch wel goed ingesteld? Je moet namelijk tijdens de installatie aangeven of je een pulsdrukker of reguliere schakelaar hebt. Het wijzigen van het type zit zo te zien een beetje verstopt.

Zie onderstaande afbeelding uit de hanleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aesm2-th1XgZ8gMs-rOxEsh0O2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H4y3f4NsJNzgnmRAEZ8ubZ31.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dit zelf ooit uitgezocht maar ben uiteindelijk voor een Friends of Hue schakelaar gegaan die precies binnen mijn eigen schakelmateriaal past en beschikt over energy harvesting door het indrukken waardoor ik de batterij niet hoef te vervangen.

• arjandijk162
frieskip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:25:
[...]

Nul er bij in trekken en een WCD monteren. :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkaTSY1tlbDLgbPsRjY3D-qDuWw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5TGXmhLBN4J1x1TMtrRbow36.jpg?f=user_large
En dan tegelijk een wandzender toevoegen :)

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Juancho schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:49:
Dat is idd nog wel een dingetje en ENORM wennen... dat je niet meer aan de normale licht schakelaar knop gaat zitten want dan werkt Hue niet meer. Jammer dat daar nog niet echt iets heel simpels voor op gevonden is en dat ook nog een beetje betaalbaar is voor al die aan/uit knoppen door het huis.
Als je een 3d printer hebt dan zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/assets/4c/05/2e/6b/11/featured_preview_IMG_2203-3.jpg

https://www.thingiverse.com/thing:4816933

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Klopt helemaal, alleen het koppelstuk krijg ik dus met geen mogelijkheid geschoven op het uiteinde van de 2 meter slang:

Dit is het uiteinde

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbvpZwaiuh8bJmhaFJCG7oTQqvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nhUL7SYNW5KFO4myUIn3RFus.jpg?f=fotoalbum_large

Koppelstuk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihBbb16a6DyBhJ4vU37SKW05Klw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51znSTWMNE0Zsdv4Ibd7arQa.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl als je het snoer doorknipt zou dit deel in het koppelstuk moeten passen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Gm6Zx5G7TCY6Og9GFSfRwCpjlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qqz86qAskljC2JSbkczLPLR.jpg?f=fotoalbum_large

Flickr

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 10:32

Wallie

Herr

Iemand een idee hoe je deze aanslag kan verwijderen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YszZH_osmniydgRBIQWnwCRLy_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AW0PRokAVyAa6ox3wzGVs4O2.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Greatsword
  • Niet online
Vraagje over de pricewatch: Philips Hue Outdoor Lucca Wandlamp, ik lees dat daar een E27 Ledlamp in zit.

Nu heb ik nog een pricewatch: Philips Hue White and Color Ambiance Bluetooth E27 Single liggen van een starterskit.

Kan ik die er gewoon in doen? Is die geschikt voor buiten of wordt er in de Lucca een andere/speciale buiten versie gebruikt?

Zie hier bijvoorbeeld de lamp die er standaard in zit.

Afbeeldingslocatie: https://www.assets.signify.com/is/image/PhilipsLighting/0296cebcae5a4b6ab0f5a9d101021262?wid=1500&hei=1125&qlt=82

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 27-06-2021 14:58 ]

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10 13:31
Na jaren wachten op Hue is het Ikea geworden die mijn kroonluchter slim heeft gemaakt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oj5B4HNmZCS2k32xbbiNE931uH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raMQyPIcWjnqfgz6v3GlJEap.jpg?f=fotoalbum_large

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10 13:31
Ze lijken wel veel op elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBJhVKeiL1W-POONuJHdEmMhExk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sYilTICtJKIW3RErTBSznz92.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CODBcDLibIGUzTsp73mm6IuaQfA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/23aSDATqzUpq40kKARp1i0xB.png?f=user_large
Zouden ze uit dezelfde fabriek komen?
Heb het vermoeden dat ze bij Ikea wel goedkoper zullen zijn (8 euro).

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:04

amphora

Websites & Fotografie

Ik worstel een beetje met die nieuwe widgets. Of eigenlijk het gebrek aan het widget en dat de Opdrachten app je door de strot geduwd krijgt. De oude widget kon je een scene zetten meerdere scenes direct in de widget zetten en door er nog een keer op te klikken ging alles uit. Maar met opdrachten zijn die knoppen ineens twee keer zo groot geworden. Gelukkig kan je wel een opdracht laten vragen naar welke scene zodat je onderstaand menu krijgt als ik op 'Woonkamer' klik in de opdrachten widget.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JheSUcAKSHJVETFhAWCvzwhXa0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raKpFwe5mhtnrgwMfaJBcjtz.jpg?f=fotoalbum_large

Echter heb ik nog wel een extra button nodig om alles weer uit te zetten. Zag wel dat het mogelijk is om een extra check in een opdracht in te bouwen dat als licht al aan staat het weer uit gaat maar om dan van de ene naar de andere scene te switchen werkt dan niet meer zonder alles uit te zetten. Een scene 'Uit' toevoegen kan helaas niet in de hue app want voor een scene moet er minimaal één lamp actief zijn. Heeft iemand hier een goede suggestie voor om dit beter te doen?

En die seconde lag die de opdrachten app heeft, is daar iets aan te doen? Echt irritant...
(Nee, ben geen fan van de app update)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• arjandijk162
Ik ben momenteel onderstaande verlichting aan het installeren en vraag me af of er niet een ZLL/Hue drivertje te vinden is dat past in deze behuizing?

De Gledopto achtige drivers zijn een stuk groter dan degene die hier inzit, maar als je kijkt wat er een E27/GU10 Hue zit, dan zou het klein moeten kunnen. Ik voel me niet zo lekker bij het lossolderen van een E27 lamp en dat in de muur te bouwen, maar een klein kan en klaar drivertje zou mooi zijn. Het gaat maar om 3W, dus veel hoeft het niet voor te stellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQxTAqvPGGFgwAnN3cAu2AsrLrU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2sBLxKr8IYrBhsOhWxR29dw3.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com...8542629691773760003208098

• Juancho
Dan hadden ze het toch voor Android kunnen laten? Er zijn wel vaker verschillen tussen android en ios qua functionaliteit... 🤔

Ik heb het nu mooi compact weggewerkt op m'n hoofdscherm en dat gaat met die lompe tegels nooit lukken. Dan moet je een aparte pagina maken voor Hue. Wat weer meer handelingen is en dus onhandig. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0l1pTIZwTOyR5zwMJpcmqVBTxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eIGd2JER7AFABaFbeoe75Yx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Juancho op 13-07-2021 21:05 ]

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-09 07:39
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soortgelijke lamp als Hue resonate (zo'n up/down light), maar dan voor binnen en dan het liefst een iets compactere (en voordeligere) uitvoering dan de outdoor-versie. Zoiets kan ik echt nergens vinden.

Iemand tips? Wellicht een ander merk waar een philips Hue lampje in past? Of zo'n lamp waar je een icasa dimmer in weg kunt werken bijvoorbeeld?

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel zulk soort lampen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xhKyid5QICZBiNkmUETW0jopsY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/78xlsZJcaMnK8Yf7AMH9jQyV.webp?f=fotoalbum_large

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
jtm_ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:50:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soortgelijke lamp als Hue resonate (zo'n up/down light), maar dan voor binnen en dan het liefst een iets compactere (en voordeligere) uitvoering dan de outdoor-versie. Zoiets kan ik echt nergens vinden.

Iemand tips? Wellicht een ander merk waar een philips Hue lampje in past? Of zo'n lamp waar je een icasa dimmer in weg kunt werken bijvoorbeeld?

[Afbeelding]
Zoiets?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kleiner ga je hem niet krijgen ivm het plaatsen van de 2x GU10 spots...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZL5Zj9EJlXW1ltdkiOZ0oC1pDzY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WF0hdyyJTsFq1v8AlHyEJcOA.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door frieskip op 23-07-2021 08:03 ]

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:00

elsinga

=8-)

Ik gebruik hiervoor de Ikea Nymane, kost 15 euro per stuk. Zijn niet vierkant, maar rond.

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/nymane-wandlamp-up-down-vaste-inst-antraciet__0879278_pe718540_s5.jpg?f=s
Zit overigens geen snoer bij, zijn officieel bedoeld om 220v uit de wand te krijgen. Ik gebruik ze wel met snoer, omdat ik in mijn huis geen aansluitingen in de wand heb.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• arjandijk162
jtm_ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:50:

[Afbeelding]
Leuke vraag. Je zou hier naar kunnen kijken, dim to warm icm icasa moet wel lukken toch?
https://www.slv.com/nl_nl...%5Bvariant_color%5D=zwartAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iubtzrAYMRnUPVzmvShrC8tLfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7JczbnfY9iSrUQIT71ueqPNe.png?f=fotoalbum_large
Deze is ook wel leuk
https://www.slv.com/nl_nl/plastra-curve-up-down-148063-1888
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgvUaXvsOdz0ar_K3A-tDk9Kgi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utT1JKDBVzSOEuMgYsJ82wp1.jpg?f=fotoalbum_large

Hier vind je ook nog wat goedkope opties
https://www.into-led.com/.../wandlampen/zwart/#sqr:(q[up%20down%20gu10])

[ Voor 36% gewijzigd door arjandijk162 op 27-07-2021 00:02 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
Zou graag een Hue Gradient lightstrip met syncbox kopen voor achter mijn TV echter weet ik dat bij Philips tv’s je de ambilight kleuren kunt instellen indien de muur achter de TV niet wit is maar een andere kleur heeft.

Kan dit met de Hue lightstrip ook? De kleur achter mijn TV is groen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aB3qrLmFaDpJ5V0Yx5z1Nl9X4h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1rcgdgmadwXp3uLmafJCoty.jpg?f=fotoalbum_large

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:38
Hoi allen, met veel plezier lees ik het forum. Zelf inmiddels ook behoorlijk wat hue apparatuur.
Wel altijd gestoei met bediening, vrouw en kinders moeten het ook bedienen. Mijn schakelmateriaal (GIRAF100) wilde ik daarom combineren met de hue dimmer, die ik gewoon prettig vind werken. De nieuwe wall switch die slecht verkrijgbaar is geeft wrschl weer gedoe met de ruimte achter de schakelaar.... altijd zo proppen met de andere draden. Dus beetje gaan hobbyen. De oude hue dimmer past eigenlijk best aardig bij GIRAF100 mbt breedtemaat. Alleen natuurlijk niet in de lengte. Ik heb er dit van gemaakt. De een zal het niets vinden, misschien zijn er anderen met GIRAF100, dan kan dit dus ook.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlk4_yuU8fvEHXF37Ypt0tBt6oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpnryOuDWnD1ub6X0nfPr6TH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwpEb-QzUFEMKroRXdn1XKF0D3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4YFhQVS7XCdorPlMYWK7QJ1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door bkruyver op 01-08-2021 23:15 ]

• smeerbartje
  • Laatst online: 02-11 12:44
Zie screenshot hieronder. Ik heb dus een Apple home (family) aangemaakt. Hierin zitten ook mijn kinderen. Nu heeft onze dochter een HomePod gekregen en ik wil graag een HUE switch gebruiken om een bepaalde playlist van haar aan te zetten op haar HomePod. Ik doe dit voor mezelf ook/

Alleen wat blijkt? Als ik onder haar account inlog op MacOS, dan zie ik de optie om deze hue switch te configureren (dus de individuele knoppen) dus niet terug. Hoe doen anderen dit? De screenshot is van MIJN account. Hier kan ik dus per knop instellen wat de switch moet doen. Dit lukt helaas niet onder het account van mijn dochter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8KSHJpV-WbeiOgtJueNHlMnYrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fc8WR7vomE24efDFjvOAGAbV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 21-08-2021 11:55 ]

• arjandijk162
Vorige post mistte een plaatje

Mijn vrouw vindt dit soort lampen mooi, maar heb het graag verbonden met mijn Hue systeem en niet alleen maar aan uit. Hebben jullie daar iets slims voor bedacht? Kan een Icasa dimmer pakken, maar dan mis ik de kleurwarmte van de Ambiance lampen die ik gewend ben.

Zou mooi zijn als er fabrikanten zijn die zo'n lamp volledig Hue voorbereid leveren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kW-w_z7EG_ybnaK0vE0jy80zarg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k4YBoPQ7eN5vysnKlD0m4RGD.jpg?f=user_large

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:49
jassie256 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:14:
[...]

Hoe roep jij deze actie op? Zover ik zie is dit alleen mogelijk in de iConnectHue app en dan alsnog met verschillende clicks. Relatief veel handelingen voor het activeren van een ‘automatische’ dim functie.
Ik gebruik enkel de iConnecthue app en ging er even vanuit dat je de verlichting met een schakelaar in schakelt.
Ik gebruik daarvoor een smart button, daarin roep ik een scene op en zet in ditzelfde veld een timer die de verlichting weer uit zet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WpwlLTNm6glPfJFYoIR7LDDv7E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UmaprlvhYIgfwu7C1gD2n2m7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPVJzyeMaiI-KVYsMDRsOe__vzw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SgbwmpOCP4LNIvJwf2Hd9nbR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Jos-P op 31-08-2021 08:39 ]

Marstek Venus 2.0 5,12 kWh.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik heb een wel bekend probleem met mijn Hue ledstrip, een deel van de strip geeft geen (warm) wit licht. Nu heb ik deze strip altijd gebruikt in de Gameroom en had ik er geen last van, immers Playstation blauw doet het gewoon goed ;).

Echter, ga ik in mijn gameroom een andere ledstrip plaatsen en verplaats ik deze ledstrip naar een andere kamer, waar warm wit licht wel belangrijk is.

Ik wilde dus dit deel er tussenuit knippen en de rest aan elkaar koppelen. Op de ledstrip zitten wat knip tekentjes, maar nu zie ik op youtube verschillende filmpjes, waarbij wordt aangeraden niet te knippen bij het kniptekentje, maar precies tussen de connectoren. Raar dat Philips er dan wel een knip tekentje op zet, waar je dus blijkbaar niet moet knippen. Wellicht dat iemand hier mij van raad kan voorzien. Het is dus de bedoeling het “defecte” stuk eruit te knippen en de rest wel weer te koppelen. Zie ook foto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/in2mC-ON60uN7SnF0Eq3L5tu7X8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfI7bn4rnBH39KdWmKQoz1m8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X80eMX_z6HIYhpdoZMwQi29S_M4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxOOK5xBnEVN7ICGM339DX1P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EUo7vgMpJWxhhy5naqB2l_4q4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDQugfeKNiIYB590lxI7kmfc.jpg?f=fotoalbum_large

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-11 01:17
Ik heb onlangs een HUE Smart Plug in gebruik genomen en met de app geconfigureerd. Echter nu loop ik tegen het probleem aan dat de plug netjes op de gezette tijd uitgaat maar gaat dan vervolgens niet meer aan.

Het volgende moet er gebeuren;

Inschakelen om 6:30
Uitschakelen 00:30

Stappen die ik doorloop: automatiseringen - plusje - aangepast - begintijd (6:30) - eindtijd (00:30) - ma t/m vrij - volgende - kamer (woonkamer Smart Plug TV) - volgende - suggestie (kan ik alleen "UIT" en geen "AAN" selecteren).

Ik kom er niet echt uit wat ik verkeerd doe, of anders geconfigureerd moet worden... vandaar dit bericht, willen jullie eens meekijken/ denken. BVD.

Wat mij opvalt is dat er enkel

Het volgende heb ik middels automatisering geconfigureerd;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ti5vOOdRW2G7iFzTe0RORTIzTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gs1TBIWRR1q7F2pbF4Ap6rFb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbKBPYFeAT3mG3M22KH8p-EOOHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUtLDeNAVJ0ruxvoTdzQ7xh2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tbmaTtY4cuxB_QxdxVhE8XcTIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OL0MSdADxvp5p3NZI3Jzi80z.jpg?f=fotoalbum_large

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-10 15:54
Ik heb een stukje overkapping bij mijn voordeur waar twee spotjes inzitten die bedient worden met een schakelaar naast de voordeur (binnen). Het huis is voor ons nieuw. Wij weten niet hoelang deze situatie al bestaat.

Nu zijn die lampen aan het eind van hun latijn. Eentje is volledig vochtig geworden en de ander heb ik nu ook maar verwijderd. Ik heb binnen in huis alles met hue ingericht dus wilde die ook voor buiten doen. (afb 1 en 2)

In de nieuwe situatie wil ik dat de lampen met een tijdslot op 10% vermogen branden en een bewegingssensor plaatsen zodat bij benaderen van de deur de verlichting feller wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOWnHxO0Y4lQwn8u5d_vLdKWh98=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfSstUbzqWKBbmgC2A2iRj7Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03l9FO910q9Gj3Hi9NWwu-Aq2pA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDzsnOyaklbOHIhkvP9yCxSV.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik zie een vrij forse kabel lopen richting een convertor (afb3)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfXK79JzLfUc1v8pLvyUXRav5wg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4x6hjuSsMpt9yFYJL3ArLUt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begrijp dat Phillips hue alleen op 230V werkt.

1. Kan ik de convertor weghalen en de kabel doorlussen naar een gewone hue lamp?

2. Naar wat voor behuizing moet ik kijken waar die hue lamp in kan? De ruimte is in principe droog maar de huidige lampen hebben duidelijk vochtschade dus ik zoek een hoge IP rating denk ik?

3. 230V in een semidroge omgeving: is dat veilig genoeg? Moet ik nog iets van de kabel in waterdichte behuizingen plaatsen? Is nu niet het geval.

• Greatsword
  • Niet online
Woon sinds kort in een nieuwbouw appartement (gewoon in NL) en heb voor op het balkon de pricewatch: Philips Hue Outdoor buitensensor

Nu is het echt enorm warm als de zon er volop staat rond het middaguur, maar is deze thermometer nu doorgeslagen of is dit echt mogelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84b4QB6n5pFzTiOmncgBdLQPH88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fSXKDEuDesnbiOvJk35250lo.png?f=fotoalbum_large

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-10 16:11
Als je "soms" even beter definieert komen we er wel denk ik. Is "soms" een ritme? Dan kan je er voor kiezen om de lampen niet uit te laten gaan tussen tijd A en tijd B door gedrag overdag, in onderstaand geval, bij "na:
voor niets doen te kiezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THTOh9t_Pcc3dV80rrP2Tdre_GA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n0aAszi3EKUnt4nskTBS2MnS.png?f=fotoalbum_large

7x 410 pw op zuid met enphase IQ7A -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 14:39
rik schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:53:
[...]

Zo had ik hem ook in gedachten inderdaad. Maar in de hue app heb je die mogelijkheid toch niet? In Homey zou het wellicht kunnen, maar volgens mij is dat dan nog steeds niet te koppelen aan het inschakelen van de lamp (power on). Of zie jij wel mogelijkheden?
Je zet ze aan met de dimmer zei je toch? Achter die dimmer knop kan je prima deze regels koppelen, ik vermoed dat het gewoon mag met de functie achter de knop, mogelijk moet je er een timer bij gebruiken. Ik werk bijna exclusief met de Hue API en gebruik de officiele app alleen voor updates en het toevoegen van materiaal.

Ik vermoed dat het zelfs zonder timer kan. Als je met een derde partij app de regel opzoekt van die dimmer (dat is wel even een rotkarwij, want Hue geeft ze geen handige namen, ze hebben allemaal nummers) die de scene aanzet die jij bedoelt, dan kan je die regel kopieeren, en daarin de scene waarin je naartoe wilt faden aanzetten met een hele lange fadetime (je veranderd dus de scene die je eerst aanzet in de warm witte scene en geeft het een lange fade time, dus als nu op die knop wordt gedrukt roept hij beide regels aan). Waarschijnlijk doet dit precies wat jij wilt. Maar ik heb dit nog niet getest, dit is op basis van wat ik weet van Hue.

Mogelijk kan je gewoon je bestaande dimmer setup gebruiken, maar moet je even een goede Hue app downloaden en die gebruiken om de functie die deze scene aanzet aanpassen om de fade toe te voegen, is niet erg moeilijk. Daarna kan je de app gewoon weer verwijderen.

Ik gebruik zelf veel All4Hue, volgens mij kan je met de gratis versie dit wel doen (als je iemand kent met een hue app, kunnen zij het ook voor je doen).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xY0TFk0/fade.png
https://ibb.co/XDgRYQg
Het is mij op deze manier vrij simpel gelukt:
1. Ik heb een scene gemaakt met de rode kleuren van waaruit je wilt beginnen.
2. Ik heb een regel gemaakt die deze scene activeert en daarnaast ook stap 3 doet.
3. Gebruik de 'change color' API om de kleur te veranderen naar warm wit over een periode van [vul wat je wil hierin in].

Volgens mij doet dit precies wat je wil.
De ene scene gradueel naar de andere veranderen is toch iets moeilijker, maar dit is vrij makkelijk. Kan heel simpelweg aangepast worden door de knop van je dimmer 1 extra regel te geven.

PS. Je hoeft in het plaatje niet te letten op de conditions, om dingen te testen gebruik ik meestal een timer die een regel triggert, dat is wat je hier ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door Siaon op 12-09-2021 16:42 ]

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:15
Kan iemand mij (mijn ouders) uit de brand helpen?

Bij mijn ouders is de hue app ineens gestopt met verbinding maken met de hue bridge. Alle lampen op de bridge branden gewoon vol blauw, en hij vindt de bridge ook gewoon. Vervolgens moet ik op de knop drukken en zegt hij dat hij verbonden is, echter daarna kom ik op een ander scherm en blijft hij onderin zeggen 'verbinding maken'.

Ik heb dit niet eerder meegemaakt. Ik heb het geprobeerd op een ipad en verschillende telefoons, maar allemaal met hetzelfde resultaat. Ik zit er nog niet echt op te wachten om de bridge te resetten, want dan moet ik alles opnieuw gaan instellen.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9IP4lybQOYYzSz1IgA72jRNyQ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o12uPrcsonSMUc1MuVaDvZ9i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPMAm5v2K2CAKH07kZXj0kWZNzk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yegsCyiR4ZUYXKdKfe8X1FBc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljOcV1OVk6K236i08kHtrUfjnqM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZCALfE4nA0VcAtB7qOiLRjOq.png?f=fotoalbum_large

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:42

Snippertje

Light up your life

Hue gradient kan je nu tot 3 kleuren geven in de app. Ziet er wel leuk uit. (app net ingesteld en de foto was gisteravond.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWFAJpx5DyroznS8sojHodF2G20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XkijQoelHru1b96jX0ePJMg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qoIXcAH6A1G67BwBQcvN16aRjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQL1dPZ0acOmsrO7DdlQRoNK.jpg?f=fotoalbum_large

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Yazoo
  • Laatst online: 02-11 12:37
In de keuken hebben we een dubbele schakelaar. Eén voor de keuken, de ander is de buitenlamp. Ik wil eigenlijk alleen de keukenlamp voorzien van een Philips Hue Wall switch. Nu zie ik dat er 2 schakeldraden en 1 fasedraad aangesloten is. De keukenlamp moet ik doorlussen voor constante spanning. Wanneer ik wall switch aansluit op de schakelaar komt er dan 220 op te staan door de buitenlamp. Iemand die wellicht advies heeft? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zEeabKgG0NPvrDPz02QURhttJw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0EofhrZd0QRoNYZqys2M3t4J.png?f=fotoalbum_large

• Yazoo
  • Laatst online: 02-11 12:37
cwrm63 schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:17:
[...]

Ik heb deze ook aangeschaft. Werkt super!. Inderdaad verbindt je de zwarte draad door met de fase. Je zult voor de andere schakelaar een aftakking moeten maken zodat deze blijft werken naast de wall switch. Deze kan je, volgens mij apart aansluiten op de dubb schakelaar. Eerlijk gezegd heb ik dit zelf nog niet gedaan. Ik gebruik alleen enkele schakelaars.
Werken inderaad super. Heb er al 1 in gebruik met een enkele schakelaar.
Ik kan ook zowel de keukenlamp als buitenlamp met de wall switch gebruiken met Hue lampen. Hoe sluit ik dit aan? Heb drie kabels in de schakelaar en 2x2 vanuit de wall switchAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFtnOax9vJpEZEJFr02cqkHTaSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZEI27O038qaY3XZqWFefennY.png?f=fotoalbum_large

• Greatsword
  • Niet online
Pfff dat Hue is echt verslavend 8)7 zit nu naar de nieuwe surimu te kijken ter vervanging van de net nieuwe Aurelle en heb een Fugato in bestelling staan.

De Hue Scene's zijn echt prachtig als je meerdere Hue lampen hebt en ideaal i.c.m. Homepods voor Voice control.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2jLLQMr_dL25qtXZY3TYsRYRWQ=/fit-in/188x141/filters:strip_icc():fill(white):strip_exif()/i/2003140670.jpeg?f=thumblarge

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msnf_NdOuA77Pj2zVew1T17c7eA=/fit-in/188x141/filters:strip_icc():fill(white):strip_exif()/i/2004636262.jpeg?f=thumblarge

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9plrJQflEgQLoCdWXaU4ZfULgRk=/fit-in/188x141/filters:strip_icc():fill(white):strip_exif()/i/2003921938.jpeg?f=thumblarge

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WAQuubAq2j6Xpr-m2v5Aep52sY=/fit-in/188x141/filters:strip_icc():fill(white):strip_exif()/i/2004636246.jpeg?f=thumblarge

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qau_xOuLpkEPKwPk9b_qoGd8psc=/fit-in/188x141/filters:strip_icc():fill(white):strip_exif()/i/2003921934.jpeg?f=thumblarge

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:28
Vraag, heb net 36 Hue GU10 spots binnen gekregen en was in de veronderstelling dat Hue ook HomeKit certificeert is/was. Het staat niet op de verpakking maar kan ik deze gewoon via HomeKit bedienen als ik een Hue bridge gebruik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxFqtoODDB7TfgAXiz1oVjoD8Fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NlXVcRxjBElKfF83PYM4TcC.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52
Dracula schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:48:
Ik weet dat je hue lampen met een ikea tratfri remote kan bedienen maar werkt het ook andersom? Dus Hue remote met ikea tradfri lampen?

Kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Met bridge ertussen? Ja dat sowieso.

Of wil je ze rechtstreeks touchlinken? Geen idee of dat werkt. Touchlink werkt volgens mij sowieso ook niet met alle soorten remotes.
Mr. Freeze schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

Ik zou hem niet hebben geplakt, maar in een transparante buis hebben gedaan, en dan met een kromme naald lussen hebben gestikt.

https://www.pvcgroothande...ding/pvc-pijp-transparant (voorbeeld)
@JeroenV_
Afhankelijk van de bank kun je wellicht ook een paar beugels eronder schroeven.

Alles valt of staat natuurlijk bij hoe de onderkant van de bank eruit ziet.

"Zitbank":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfKJao_VyhX-nMmM13tccYgW8FU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oYUyAwWEsR7FCM9LZ5EUaPrX.jpg?f=user_large

"Zitbank":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5m5tWWzVY7fDp59kgL9YEuZo2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZvVmlohsVAxqhMIGErq7ffy.jpg?f=fotoalbum_large

"Zitbank":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vs6UQtM8rNlWyv4enGeuVfD5ToA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eukzRnDEONhJVG7LdG8XMHhB.jpg?f=fotoalbum_large

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10 10:10
JeroenV_ schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:12:
Iemand een goede tip voor montage van een hue lightstrip onder een zitbank?
Had hem er gisteren onder geplakt, maar merkte al dat het niet heel erg lekker zat.
Vannacht is ie dus geheel losgekomen ondanks dat ik enkele lastige stukjes al met gorilla tape had vastgezet.
Zou ductape beter werken, of andere ideeën?
Ik heb daar iets anders voor weet alleen niet meer hoe die dingen heten heb ze ook gebruikt om een strip achter de tv vast te zetten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BX9-HDZcnfR07G_bupFmYBoB_gU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OG8TZvJJdlM6oGsgJlToUJax.jpg?f=fotoalbum_large

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 20:37
Ik heb een dimmer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fatw8bAg3ePHF1KXrCrEbcotAGs=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/MubSAdXF0MHnpqU5DyQu8Lfv.gif?f=fotoalbum_large
waarop deze is aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMoeka78zqUrzV80NpJy0VfScN4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/o9VKQfNYsD0awfWIqC4GVVtk.gif?f=fotoalbum_large

Maar zou ik die met deze Hue lamp kunnen vervangen? Of moet die dimmer er dan tussenuit? Ik weet niet echt wat een dimmer precies doet (vermindering van voltage?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8NdbZbvK94LneJeZ_ZPc0K4qV4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/FeJOSFcsudhQerHI6GhXEX3X.gif?f=fotoalbum_large

Mixed Reality dev

Pagina: 1 2 ... 6

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic