Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.806.828 views

Onderwerpen

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 00:11
Mede-auteurs:
  • Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-03 11:28

Psycho_Mantis

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online

juptache

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-03 08:21

Jochemd13

• Doubt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-03 16:14

Doubt

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2

Vervolg op deel 1: [Philips Hue] Ervaringen & discussie
Inhoudsopgave

Wie en wat is de Philips Hue?

Dat wordt in onderstaand filmpje uitgelegd ;)

Philips Hue Bridges

Onderstaand worden de verschillen beschreven.

Beide:
  • Max 50 bulbs per bridge and 12 Philips Hue accessories per bridge
  • Power consumption:300mA typ
  • Zigbee Light link protocol 1.0 certified
  • Frequency band 2400–2483.5 MHz
  • Dimensions: 3.5 inch * 3.5 inch * 1 inch
  • Desktop or wall mounted
  • Software upgradable
Bridge V2
  • Apple Homekit Support
  • Hue Entertainment

Tof, je kan dus de lampen via een smartphone of tablet bedienen?

Dat klopt.
  • De lampen zijn 800 lumen
  • De lampen verbruiken 80% minder energie dan een conventionele lamp
  • De lampen kunnen 16 miljoen kleuren reproduceren en bestaan intern uit 11 losse ledjes
  • De lampen gaan volgens Philips 25000 branduren mee, de nieuwe blijken er minder te hebben: 15000 branduren.
  • De lampen zijn dimbaar
  • De Hue Bridge kan officieel maximaal 50 lampen aansturen, maar in de praktijk lijkt dit hoger te liggen (200+)
  • De lampen zijn compatible met ZigBee Light Link-systemen
  • Geofencing: laat het licht aangaan als je in de buurt bent
  • Philips integreert met Philips ambilight tv's
  • Philips geeft een API vrij voor toepassing in 3rd party-apps

Wat kost het en wat krijg ik er voor terug?

De Starter Pack kost pricewatch: Philips Hue Starter Pack V2. In ruil daarvoor krijg een 3 Hue-lampen en een Hue Bridge. De Bridge stuurt de lampen aan en sluit je via een LAN-kabel op je netwerk aan. Een losse lamp kost € 59,95.

De Hue color lampen zijn via verschillende online shops en bijvoorbeeld Mediamarkt te krijgen. De Hue White lampen zijn ook te vinden in de bouwmarkten als Praxis, Karwei en Gamma. Hier komen regelmatig aanbiedingen voorbij.

Daarnaast zijn er ook verschillende manieren om de lampen met fysieke knoppen te bedienen. Philips heeft daarvoor zelf twee mogelijkheden:Een veelgestelde vraag over de Tap is of de twee "versies" die verkocht worden door Conrad verschillend zijn. Hier kunnen we kort over zijn: nee, er is maar één versie van de Tap. Wat de reden is dat Conrad de Tap met twee verschillende prijzen in de webwinkel heeft staan is niet bekend, maar de goedkopere is hetzelfde als de duurdere.

Philips Hue Lampen
  • Philips Hue White and Color
  • Philips Hue RGBW (oud)
  • Philips Hue White
  • Philips Hue Lux
  • Philips Hue Ledstrip
  • Philips Hue Ledstrip Plus
  • Philips Hue Go
  • Philips Hue Beyond
  • Philips Hue Iris
  • Philips Hue Bloom
Friends of Hue Producten

• Philips Friends Of Hue Beyond serie
• Philips Friends Of Hue Phoenix serie
• Philips Friends Of Hue Bloom
• Philips Friends Of Hue Iris

Reviews

Koppelen met andere Zigbee apparaten...

Zigbee is een draadloze home automation standaard waar vele apparaten mee werken. De standaard Zigbee implementatie is "Zigbee Home Automation (ZHA)". Philips Hue maakt gebruik van een substandaard, namelijk "Zigbee Light Llink". De Philips Hue bridge is een Zigbee Light Link (ZLL) controller.

Zijn Phililps Hue lampen Compatibel met een Zigbee Home Automation controller.
Technisch gezien kan een Zigbee HA controllor met Zigbee LL producten praten. Daarvoor moeten ze met elkaar worden gepaired. In het geval van Philips Hue lampen betekend dat dat nieuwe lampen gepaired kunnen worden met een ZHA controller. Ze hebben dan beide dezelfde netwerk key. Ze kunnen niet tegelijk wordt gepaired met een Philips Hue bridge, omdat deze een andere netwerkkey gebruikt. Voorbeelden van Zigbee HA controllers zijn Smartthings van Samsung en Homey van Athom.

Over het algemeen is het af te raden Philips Hue lampen te pairen met een andere Zigbee controller omdat:
  • Je de mogelijkheiden van de Hue bridge verliest en daarmee alle producten/apps die praten met de Hue bridge
  • De Hue bridge heeft een erg goede API, dus andere controllers (bijv Fibaro, Domoticz) kunnen die de API de lampen bedienen
  • Het is technisch complex
Kunnen andere Zigbee producten (niet Hue) gekoppeld worden aan de Hue Bridge?
Alleen als het gaat om producten met ZLL zijn er mogelijkheden, andere Zigbee producten zijn zeker weten niet te koppelen.

Lampen en stekkerplugs
In het geval van lampen en stekkerplugs van bijvoorbeeld Osram Lightify zie onderstaand. Lampen kunnen in veel gevallen worden toegevoegd maar er is geen garantie dat het 100% werkt. Ikea Tradrfri is een populair alternatief, maar wat lastiger te koppelen. Deze kunnen met lampfinder (Windows / Mac) gekoppeld worden.

Wandzenders
In het geval van wandzenders of andere bedieningselementen met ZLL ondersteuning, bekijk dit filmpje.

De bedieningselementen moeten lamp voor lamp gekoppeld worden aan de Hue lampen. Dit gebeurt meestal door dichtbij de lamp een van de knoppen gedurende een tijdje vast te houden. Als alle lampen in de juiste stand staan is aan een knop op soortgelijke wijze een scene te koppelen. De scene neemt dus de staat van de lampen op het moment van instellen over. Het bedieningselement zal niet zichtbaar worden in de Hue app. De wandzender leeft weliswaar op hetzelfde netwerk(key) maar zal niet zichtbaar zijn in de app. De status van de lampen na het indrukken van de wandzender zal wel worden geupdate in de app. Voorbeelden van deze wandzenders zijn van Busch Jaeger of Jung. Deze producten zijn net op de markt, dus je hoeft in dit topic niet te vragen naar de werking van het pairen. Je mag natuurlijk wel de werking delen als jij een van deze wandzenders hebt aangeschaft.

Hoe kan ik de lampen zonder smartphone bedienen?

Omdat het niet altijd handig is om hélémaal je smartphone te pakken als je gewoon je licht aan wilt doen, heeft Philips remotes ontwikkeld die je kan gebruiken om je licht te bedienen.

Hue Dimmer

Hue Tap en Living Whites/Living Colors Remote

Helaas zijn de officele remotes nogal prijzig en hebben velen nog oude remotes liggen van oudere generaties Philips producten.
De volgende remotes zijn onofficieel compatible met het Hue systeem:
  • Philips Livingcolors Gen 3
  • Philips Livingcolors Gen 2
  • Philips Livingambiance Gen 2
  • Philips LivingWhite Gen 2
Waar koop ik een losse Living Colors Remote?
Links naar LC2 remotes: Philips store ebay ebay ebay
(To-do: instructies over het koppelen hiervan)

Met Zwave/RF433 wandzenders gekoppeld aan een homeautomation systeem als Domoticz
Door een apparaat te laten communiceren met de Hue Api

Welke generatie HUE lampen bestaan er?

Eerste Generatie
  • Philips Hue (600 lumen, "slechtere kleur weergave", Herkenbaar aan zilveren voet)
  • Philips Lux (Vervangen door Philips Hue White)
  • Friends of Hue Lightstrip 2 meter (Niet verlengbaar, enkel in te korten met de schaar)
  • Friends of Hue Bloom
  • Philips Hue Phoenix (voorganger van de Ambiance lampen)
Tweede Generatie
  • Philips Hue (800 lumen, kunnen helderder dan de oudere Hue lampen maar kleurweergave is ook niet best)
  • Philips Hue White (kan enkel 2700K wit weergeven)
  • Philips Hue Beyond
  • Philips Hue Lightstrip Plus (Verlengbaar)
Derde Generatie
  • Philips Hue White and Color (800 lumen & betere kleuren, Herkenbaar aan tekst in gouden opdruk, volledig van plastic)
  • Philips Hue White (kan enkel 2700K wit weergeven)
  • Philips Hue White and Ambiance (bevat geen kleuren, maar kan wel de wit temperatuur instellen tussen 2200K en 6500K)
  • Philips Hue Beyond
  • Philips Hue Lightstrip Plus (verlengbaar)
  • Philips Hue Connected Illuminaires (armaturen met ingebouwde White and Ambiance lamp)

Aansluiten van de lampen

Aansluiten van de lampen
Kan ik een hue lamp achter een dimmer aansluiten?
Een Hue lamp is niet te dimmen met een dimmer, gebeurt dit wel, dan gaat dit ten koste van de levensduur van de lamp. Zelfs als de originele dimmer op max staat kan dit het functioneren van de Hue lamp beinvloeden. Dit leidt bijvoorbeelbeeld regelmatig tot het zoeken van de lamp. Het is daarom aan de raden de dimmer uit het circuit te verwijderen.
Wat gebeurt er als ik een Hue lamp schakel met een wandschakelaar.
Een Hue lamp waarbij de stroom wordt onderbroken is niet meer bereikbaar voor de bridge en kan daarom niet ingeschakeld worden zonder dat de wandschakelaar weer op aan wordt gezet. Als de stroom onderbroken is geweest zal de lamp starten op 100% lichtsterkte en in het geval van een kleuren lamp zal deze starten met wit licht. Het is niet mogelijk een instelling te maken waarbij de Hue lamp zijn laatste lichtsterkte weer zal gebruiken na de stroomonderbreking.

Bij Livingwhites lampen onthoudt de lamp wel de laatstgekozen instelling bij het inschakelen na stroomonderbreking. Dit betekend ook dat als de lamp via de bridge of remote is uitgeschakeld dat er door middel van de wandschakelaar het licht niet kan worden geactiveerd.

Kan ik ook andere acties/scenes aan de tap of dimmer switch knoppen koppelen?

Ja dit kan via de Hue API of veel eenvoudiger via een van onderstaande apps.

Android:
Google Play: all 4 hue (for Philips Hue)

iOS:
iTunes: iConnectHue
www.iconnecthue.com

Homekit

Sinds de introductie van de Bridge 2.0 is er ondersteuning voor homekit.

Werkt Homekit ook op niet-philips lampen die gekoppeld zijn aan de Philips bridge?

Nee, Alleen Philips lampen worden ondersteund. Dit is een beperking vanuit Apple, die eist dat de firmware van een apparaat (lamp) geupdated kan worden.
Oude Philips lampen zoals Livingwhites & Livingcolors werken wel met Homekit, omdat de bridge vermoedelijk filterd op het merk van het apparaat.

Hoe en wat valt er te Tweaken aan een Philips Hue systeem?

Via de API van de bridge is zowel de huidige status (lamp aan/uit, kleur,helderheid) aan te passen als de configuratie (aanmaken scenes, toevoegen van apparaten, acties na het indrukken van een knop).
De API documentatie is toegankelijk na aanmelding (http://www.developers.meethue.com/philips-hue-api), een van de voorwaarden is echter dat deze documentatie niet elders gedeeld wordt.
Projecten Hardware

Combineer de Hue tap met een wandschakelaar:
deBennie in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Combineer de Hue dimmer met een bestaande wandschalaar:
Dutchgrover in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Hue Dimmer op plaat die over wandcontactdoos past:
petermdevries in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Projecten Software

Hue Bridge emulator

[Voor 122% gewijzigd door Jochemd13 op 30-04-2018 10:42]

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:51
Nu jij de nieuwe discussie hebt gestart, mag je gelijk de info in de start-post updaten :-)
Daar staat best wat outdated informatie in :-)

• arjandijk162
Zeker, ik kan daar wat hulp bij gebruiken, wil wil er graag medeauteur zijn?

• juptache
  • Niet online
De openingspost mag wel geupdate met de meest recente Hue lampen :) (White, White&Color, GU10, Lightstrip+, Phoenix-serie)
Een beginnetje ;) :
- De lampen zijn 802 lumen
- De lampen gaan 25 jaar/25000 branduren mee

De prijzen zijn ook iets lager voor de verschillende starterpacks (linkje naar PW?)

Ik wel evt. best medeauteur zijn, maar heb daar geen ervaring mee.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-03 11:28
Ik wil ook best wel helpen als mede-auteur, ik wil best wel een stukje schrijven over living white lampen/living colors en hoe deze te koppelen. En welke afstandsbedieningen je kan gebruiken etc.

PVoutput

• arjandijk162
Ok, jullie zijn toegevoegd

• juptache
  • Niet online
Prima, ik zal de komende tijd zoveel mogelijk proberen bij te dragen :)

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 17:25
Er zijn nog wel meer opties voor het bedienen van de lampen zonder telefoon: alles wat tegen de API van de bridge aan kan praten bijvoorbeeld.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Mooie TS!
Ik zou wel de videolinkjes tussen [video ][ /video ] tags doen dan kan je ze ook gelijk kijken :)
arjandijk162 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:59:
Zeker, ik kan daar wat hulp bij gebruiken, wil wil er graag medeauteur zijn?
Ik zou wel graag willen :)

[Voor 50% gewijzigd door Jochemd13 op 20-01-2016 13:22]

• bitflusher
  • Laatst online: 21-03 13:01

bitflusher

flushed die *** pc

Misschien nog dit voor de topic start:

Hoe en wat valt er te Tweaken aan een Philips Hue systeem?
Via de API van de bridge is zowel de huidige status (lamp aan/uit, kleur,helderheid) aan te passen als de configuratie (aanmaken scenes, toevoegen van apparaten, acties na het indrukken van een knop).
De API documentatie is toegankelijk na aanmelding (http://www.developers.meethue.com/philips-hue-api), een van de voorwaarden is echter dat deze documentatie niet elders gedeeld wordt.

• arjandijk162
Heb jullie tips toegevoegd. Het blijft work in progress dus geef maar aan wat er in past: Het liefst kant en klaar zodat ik het er zo in kan plakken ;)

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:51
Features die later worden toegevoegd;
Geofencing: laat het licht aangaan als je in de buurt bent
Philips werkt aan verdere integratie met audio en video
Lampen met andere fittingen zijn nog in ontwikkeling
Philips geeft een API vrij voor toepassing in 3rd party-apps
Geofencing is al toegevoegd. De Api is al beschikbaar.
Van de andere 2 punten vraag ik me af of ze er echt mee bezig zijn.

Je zou nog kunnen linken naar http://labs.meethue.com/, waar ze nieuwe features waar ze nog mee bezig zijn, beschikbaar stellen om uit te testen.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
Kan ik ook bestaande (niet Hue) lampen op nemen binnen het Hue ecosysteem en deze schakelen / dimmen?

Ja dit kan mits ze een standaard EU stekker bevatten met een Philips Living White adapter. Deze zijn alleen helaas niet meer in productie en dus zeer moeilijk te vinden!

Mocht je alleen aan/uit willen schakelen (dus geen dim mogelijkheid) dan kun je ook de Osram Lightify plug gebruiken. Deze werkt samen met Hue ook al zit Osram niet in het officiële "friends of Hue" programma.

[update]
Het niet kunnen dimmen van de Osram extra benadrukt.

[Voor 6% gewijzigd door Scidd0w op 20-01-2016 14:16]

• juptache
  • Niet online
Scidd0w schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:57:
Kan ik ook bestaande (niet Hue) lampen op nemen binnen het Hue ecosysteem en deze schakelen / dimmen?

Ja dit kan mits ze een standaard EU stekker bevatten met een Philips Living White adapter. Deze zijn alleen helaas niet meer in productie en dus zeer moeilijk te vinden!

Mocht je alleen aan/uit willen schakelen dan kun je ook de Osram Lightify plug gebruiken. Deze werkt samen met Hue ook al zit Osram niet in het officiële "friends of Hue" programma.
Daarnaast kan de Lightify plug niet dimmen.

• Scidd0w
Ik zou nog iets vertellen over officieel en onofficieel support bij het kopje "Niet Hue". Hierin kan dan ook een verwijzing naar de aankondiging "Friends of Hue" programma oid.
En misschien een verwijzing naar de developers site voor nieuws omtrent het friends of hie programma?
http://www.developers.meethue.com/

[update]
Beaumotica heeft een erg goede Hue FAQ pagina. In plaats van deze te kopieren is het misschien een goed idee om naar de desbetreffende pagina's te deeplinken in de verschillende onderdelen?
http://www.beaumotica.nl/tips/philips-hue/

[update 2]
Misschien voegt mijn foto serie nog iets toe in het kopje hardware? :+
Scidd0w in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

[Voor 30% gewijzigd door Scidd0w op 20-01-2016 14:15]

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-03 20:49
Deze post lijkt me ook nog wel een goede toevoeging voor de bij de dimmer in de startpost. Gaat om de montageplaat bij de Praxis voor 2 euro waarmee je de dimmer over een normale inbouwdoos kan monteren.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:52
wmn79 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:03:
Deze post lijkt me ook nog wel een goede toevoeging voor de bij de dimmer in de startpost. Gaat om de montageplaat bij de Praxis voor 2 euro waarmee je de dimmer over een normale inbouwdoos kan monteren.
Toch hoop ik dat Philips schakelaars aan gaat bieden die wel in een normale schakeldoos geplaats kunnen worden eventueel met brackets voor 2 3 of 4 WCD's

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ATS
wmn79 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:03:
Ach, het werkt ook zonder prima!
Die van mij zit gewoon met de magneetjes erin vast op het binnenwerk van de oude schakelaar. De Hue dimmer past daar gewoon overheen. Geen schroeven nodig, geen grondplaat nodig. :)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

ATS schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:34:
[...]

Die van mij zit gewoon met de magneetjes erin vast op het binnenwerk van de oude schakelaar. De Hue dimmer past daar gewoon overheen. Geen schroeven nodig, geen grondplaat nodig. :)
Heb je daar foto's van? :)

• ATS
Nu wel:

Oude schakelaar (zonder het plastic wat je er op kan klikken):

Philips dimmer erop geplakt met magneetjes:

Hij zit ietsje scheef op de foto. Iets verschuiven en de muur ziet er strak uit.

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-03 16:17
Heeft Philips eigenlijk een roadmap beschikbaar van wat er komen gaat, of is dit juist altijd een groot geheim tot het gelanceerd wordt?

Ik zou het wel erg prettig vinden als er een oplossing komt die gewoon in een contactdoos achter het schakelmateriaal kan worden gestopt........eindelijk een doel voor alle loze ramen...

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:49
Ik denk dat die roadmap er niet echt is. Er zal vast een idee zijn maar iets concreets is er voor zover ik weet niet. Zijn ze uberhaupt al in de hele wereld uitgerold?

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Hoi,
Ik ben nieuw in de hue wereld. Wil de hue ledstrip connecten met een raspberry pi, zodat de hoofdverlichting uitgaat en de lightstrip achter mijn tv meubel aangaat wanneer ik een film start. De strip en 1 colorlamp zijn al aanwezig. Nu wilde ik nog een paar gewone witte lampen kopen (living whites) alleen ik lees dus nu hier dat ze niet meer geproduceerd worden. Nu even op zoek naar 5 lampen die per stuk onder de 15 euro zijn die ik dus kan dimmen met de hue

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

GustavSan schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:04:
Heeft Philips eigenlijk een roadmap beschikbaar van wat er komen gaat, of is dit juist altijd een groot geheim tot het gelanceerd wordt?

Ik zou het wel erg prettig vinden als er een oplossing komt die gewoon in een contactdoos achter het schakelmateriaal kan worden gestopt........eindelijk een doel voor alle loze ramen...
Geheim, op t api forum is duidelijk dat de stafleden soms de info echt niet hebben en soms het niet mogen zeggen. Dit voor zowel producten als api toevoegingen. Het heeft maanden geduurd voor er een antwoord kwam via het hue dev team op het grootste rel topic (default state/last state setting).

Ik heb het idee dat er binnenkort een flinke api verandering komt. Ik hoop dat de bridge een api call naar buiten kan gaan maken.

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Janet_ schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:17:
Hoi,
Ik ben nieuw in de hue wereld. Wil de hue ledstrip connecten met een raspberry pi, zodat de hoofdverlichting uitgaat en de lightstrip achter mijn tv meubel aangaat wanneer ik een film start. De strip en 1 colorlamp zijn al aanwezig. Nu wilde ik nog een paar gewone witte lampen kopen (living whites) alleen ik lees dus nu hier dat ze niet meer geproduceerd worden. Nu even op zoek naar 5 lampen die per stuk onder de 15 euro zijn die ik dus kan dimmen met de hue
je kunt bij karwei een 20% korting bon printen, inleveren bij praxis, dan heb je voor 16 euro per stuk lampen.

Momenteel nog iemand problemen met Hue Labs?
Ik wil die Away from Home opnieuw instellen. Dit had ik al gedaan, maar heb per ongeluk de huelabsuser gedelete uit de bridge :+
Ik connecteer mijn bridge en selecteer die functie. Dan moet je normaal je lampen kiezen maar ik krijg helemaal niks te zien, gewoon een wit scherm met Previous/Next-knoppen. :/
Heb al geprobeerd op 2 pc's met Win7/Win10 en IE/Chrome :(

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:57

Shapeshifter

Get it over with

bitflusher schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:17:
[...]

Geheim, op t api forum is duidelijk dat de stafleden soms de info echt niet hebben en soms het niet mogen zeggen. Dit voor zowel producten als api toevoegingen. Het heeft maanden geduurd voor er een antwoord kwam via het hue dev team op het grootste rel topic (default state/last state setting).

Ik heb het idee dat er binnenkort een flinke api verandering komt. Ik hoop dat de bridge een api call naar buiten kan gaan maken.
Heb het inmiddels zelf afgevangen door de bridge elke 5 seconden te pollen, maar zou ook liever een push / long poll mogelijkheid zien...

Ook muurschakelaars zou ik dan meteen aanschaffen, opa en oma zetten steeds alle lampen hard uit wat voor veel frustratie zorgt aan mijn kant.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• arjandijk162
Hoi,
Livingwhites waren de moeite waarde toen de Hue Lux nog meer dan 2x zo duur waren.

De Livingwhites 20W is nog steeds de felste Hue lamp die je kunt krijgen, maar dat is wat mij betreft de enige reden om m te kopen.

Nadelen:
-Moet opwarmen(want spaarlamp, wordt dus na een paar minuten feller)
-Lelijke kleur licht zeker gedimt
-Draagt niet bij aan de Mesh (verbeterd niet het bereik van je netwerk)
-Laagste stand is nog steeds best wel wat licht (geloof 20%)

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 21:44
Hoi,
De Hue white is met korting hier en daar voor rond de 16 euro al te krijgen.
Prima lamp en officieel Hue, dus geen gedonder met 3rd party dat er mogelijk ineens geen support meer voor is zoals we eind van het jaar meemaakten. Die paar euro verschil met je beoogde budget overleef je ook wel weer.

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-03 08:30
Fire69 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:45:
[...]
Ik ben alles aan het vervangen door Fibaro Relays. Werkt tot hiertoe OK (met mijn redelijk beperkte controller). Gewoon de Hue's niet rechtstreeks op de relay aansluiten, maar met rules werken (Als switch aan, Hue aan) Ik hoop er in de toekomst met de Homey meer te kunnen mee doen.
Begrijp ik niet helemaal. Volgens mij gebruikte je eerst ontmantelde Philips Living White adapters om gewone lampen toch te kunnen schakelen. En die adapters kan je vervangen door de Fibaro Relays om de gewone lampen te schakelen (via zWave). Maar ik begrijp niet dat je Hue lampen zou willen schakelen aan de hand van een Fibaro Relay status. Dan kan je toch beter direct de Hue schakelen. Wat heb je dan met je gewone lampen gedaan. Alles vervangen door Hue? Bij mij lukt dat niet bij alle lampen (afwijkende formaten).
pheppy schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:37:
[...]

Begrijp ik niet helemaal. Volgens mij gebruikte je eerst ontmantelde Philips Living White adapters om gewone lampen toch te kunnen schakelen. En die adapters kan je vervangen door de Fibaro Relays om de gewone lampen te schakelen (via zWave). Maar ik begrijp niet dat je Hue lampen zou willen schakelen aan de hand van een Fibaro Relay status. Dan kan je toch beter direct de Hue schakelen. Wat heb je dan met je gewone lampen gedaan. Alles vervangen door Hue? Bij mij lukt dat niet bij alle lampen (afwijkende formaten).
Mja, ik was niet helemaal compleet in mijn uitleg (wou niet te ver offtopic gaan, maar dat lukt blijkbaar niet :P)
In de keuken had ik gewone lampen, daar zat een LW-adapter tussen. Boven de eettafel naast de keuken (open ruimte) hangen 3 Hue Whites.
Beide bediende ik met een LW remote, maar dat was gewoon niet handig.
Ik heb nu dus een Fibaro 2x Relay geplaatst. Schakelaar 1 van de relay bedient de lampen in de keuken die fysiek zijn aangesloten aan de relay, schakelaar 2 bedient de Hues via een rule (switch 2 on => Hues on / switch 2 off => Hues off), de Hues hangen dus niet fysiek aan de relay.
Waarschijnlijk ga ik de keukenlampen ook vervangen door Hue White, dan koppel ik die ook van het relay af en maak er ook een rule voor.

Misschien denken sommigen hier nu "wat een rare manier van werken", maar ik heb wel mooi schakelaars die passen bij de rest van mijn huis zonder dat ik moet beginnen dure Taps inbouwen en zo :) (Ja, ik heb wel 50€ voor de relay betaald, maar da's veel minder dan een Tap + dat Eltako-materiaal...)

• Clubbtraxx
Ik las in het vorige deel dat iemand schreef dat de LC Remote 'maar' 16 lampen zou kunnen bedienen.
Heb hier nog een spare LC Gen 2 remote liggen en daar zit een boekje bij waar op staat dat de remote tot 50 lampen kan aansturen. Zelfde 'officiele' aantal als de bridge dus.

Van de bridge weten we al dat er mensen tot wel 200 lampen hebben gelinked dus mogelijk kan de LC Remote er ook nog wel meer aan.
Ik vond 16 al een beetje weinig dus gelukkig lijkt dat niet te kloppen, in elk geval niet voor de Gen 2.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 01:04
Vandaag mijn hue lamp terug gestuurd.
outlandos schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:51:
Oh en waarom?
Aan deze info hebben wij nu eigenlijk helemaal niks :P

• ATS
outlandos schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:51:
Gisteren een Light Strip Plus besteld (CoolBlue tweedekansje). Ongeveer net zo nuttig qua informatiewaarde.

Clubbtraxx schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:50:
Ik las in het vorige deel dat iemand schreef dat de LC Remote 'maar' 16 lampen zou kunnen bedienen.
Heb hier nog een spare LC Gen 2 remote liggen en daar zit een boekje bij waar op staat dat de remote tot 50 lampen kan aansturen. Zelfde 'officiele' aantal als de bridge dus.

Van de bridge weten we al dat er mensen tot wel 200 lampen hebben gelinked dus mogelijk kan de LC Remote er ook nog wel meer aan.
Ik vond 16 al een beetje weinig dus gelukkig lijkt dat niet te kloppen, in elk geval niet voor de Gen 2.
Toen ik een paar maanden geleden per ongeluk mijn bridge had gereset heb ik toch gemerkt dat die 16 wel correct was. Heb mijn lampen in 2x moeten toevoegen (en ik heb niet meer dan 50 lampen...)

• Clubbtraxx
Was dat met een Gen 2 of een Gen 3 remote? Misschien dat daar nog verschil in zit?
Ik heb zelf nog niet genoeg lampen om te checken of ik over de 16 heen kom.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:57

rajackar

Blood Minister

Hoe syncen jullie btw scenes tussen de app op meerdere devices? Ik heb nu de telefoon van mijn vriendin op dezelfde account ingelogd. Kun je ook eigen accounts hebben en dan syncen tussen die twee? Kan er niet echt een antwoord op vinden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-01-2022
Je kan de scenes gewoon delen door de optie aan te zetten in de app
Het staat bij instellingen> mijn app > optie scene delen (android en ios)
wel ben je natuurlijk een account nodig die op alle apps ingelogd is.

55HU7500 - Rpi Kodi - DS212j - SONOS - HUE

• robinmull112
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 18:44
Zojuist 3m Hue Lightstrip Plus besteld voor onder mijn AV Meubel. Ik ben erg benieuwd hoe het staat! :D

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:36
Philips Hue LightStrips Plus - 1m nu 24,95

http://www.amazon.es/Phil...lips+hue+lightstrips+plus

• robinmull112
Dat is de extensie, dus die kun je koppelen aan je bestaande lightstrip plus ;)
Hier in Nederland is die ook voor €25,- en zelfs minder te krijgen.

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 13:12
is de standaard 1 meter verlenging, koop je overal voor deze prijs :|

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-03 20:14
Goede verbeteringen aan de TS. Kunnen jullie nog toevoegen:
- verklaring dat de 2 TAPs bij Conrad hetzelfde zijn
- verschil tussen Lux en White uitleggen.

Scheelt ook weer een hoop vragen :)

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 14:25
xburchartz schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:19:
Goede verbeteringen aan de TS. Kunnen jullie nog toevoegen:
- verklaring dat de 2 TAPs bij Conrad hetzelfde zijn
- verschil tussen Lux en White uitleggen.

Scheelt ook weer een hoop vragen :)
En het koppelen van die Living Colors lampen aan de bridge/afstandsbediening... Scheelt (hopelijk) ook veel vragen... Linkje naar Beaumotica erbij..??

• Scidd0w
Nog eentje voor in de TS....

Android:
Google Play: all 4 hue (for Philips Hue) – Android Apps on Google Play

iOS:
(iconnecthue.com)

• ATS
Grr... Tweedekansje Hue Lightstrip Plus was kennelijk al opgeplakt geweest en had geen dubbelzijdig tape meer (alleen nog wat lijmresten). Iemand suggesties van geschikt tape om hem alsnog te monteren?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

tja, alles wat dubbelzijdig plakt werkt, hue strips hebben geen magische plakstrips nodig.

39

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ATS schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:00:
Grr... Tweedekansje Hue Lightstrip Plus was kennelijk al opgeplakt geweest en had geen dubbelzijdig tape meer (alleen nog wat lijmresten). Iemand suggesties van geschikt tape om hem alsnog te monteren?
Tapijtkleefband.

https://www.praxis.nl/ver...efband-25m-x-50mm/2753540

Sterker dubbelzijdig tape ga je niet vinden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ATS
Veel te breed, en lange lengtes knippen is irritant werk. Maargoed, het zal best werken denk ik idd. Ik heb het zelfs nog liggen.

• transformer
Heeft er hier iemand ervaring met de gu10 spots in de grond te maken in een afgesloten grondspot?
buiten werkt wel maar heb ergens gelezen dat je ze het liefst niet in een afgesloten huls moet plaatsen ivm warmteontwikkeling.
Ik heb de spots onder de dakrand al vervangen dit werkt goed maar wil de grondspots nu dus ook graag doen.
http://tweakers.net/ext/f/I9TdqIzeeRnZiWvPflDXbE3D/thumb.jpg

[Voor 18% gewijzigd door transformer op 21-01-2016 18:43. Reden: Foto toegevoegd]

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-03 20:14
Afhankelijk waar je het aan wilt bevestigen: ik meen me te herinneren dat iemand hier ook eens nietjes heeft gebruikt (uiteraard nietjes gebruiken die breder zijn dan de strip :+ )

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 16:21
ATS schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:28:
[...]

Veel te breed, en lange lengtes knippen is irritant werk. Maargoed, het zal best werken denk ik idd. Ik heb het zelfs nog liggen.
Zeker niet in lengtes knippen, maar gewoon op de strip plakken en met een gloednieuw Stanleymesje (zo’n potloodmodel) het overtollige eraf snijden.

Have Fun Funske

• The Dolf
  • Niet online
Niet moeilijk doen en gewoon een rolletje 3M dubbelzijdige tape kopen. Imho de beste die er is.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Clubbtraxx schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:29:
Was dat met een Gen 2 of een Gen 3 remote? Misschien dat daar nog verschil in zit?
Ik heb zelf nog niet genoeg lampen om te checken of ik over de 16 heen kom.
Gen2.
Maar als je enkel echte Hues hebt, is het niet zo'n probleem.
Ik heb (had) vooral LW lichten en pluggen en dan is een remote wel handiger :)

• arjandijk162
Scidd0w schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:15:
Nog eentje voor in de TS....

Android:
Google Play: all 4 hue (for Philips Hue) – Android Apps on Google Play

iOS:
(iconnecthue.com)
Verwerkt, er staan nu wat dingen dubbel in, die moeten er binnenkort uit

[Voor 4% gewijzigd door arjandijk162 op 21-01-2016 23:02]

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-03 21:43
ATS schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:34:
[...]

En bij mij had ik wel een bindplaat nodig. Was een goede tip geweest in mijn geval!

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Nhz
  • Laatst online: 08:36

Nhz

Deventer

Fire69 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:50:
[...]

Mja, ik was niet helemaal compleet in mijn uitleg (wou niet te ver offtopic gaan, maar dat lukt blijkbaar niet :P)
In de keuken had ik gewone lampen, daar zat een LW-adapter tussen. Boven de eettafel naast de keuken (open ruimte) hangen 3 Hue Whites.
Beide bediende ik met een LW remote, maar dat was gewoon niet handig.
Ik heb nu dus een Fibaro 2x Relay geplaatst. Schakelaar 1 van de relay bedient de lampen in de keuken die fysiek zijn aangesloten aan de relay, schakelaar 2 bedient de Hues via een rule (switch 2 on => Hues on / switch 2 off => Hues off), de Hues hangen dus niet fysiek aan de relay.
Waarschijnlijk ga ik de keukenlampen ook vervangen door Hue White, dan koppel ik die ook van het relay af en maak er ook een rule voor.

Misschien denken sommigen hier nu "wat een rare manier van werken", maar ik heb wel mooi schakelaars die passen bij de rest van mijn huis zonder dat ik moet beginnen dure Taps inbouwen en zo :) (Ja, ik heb wel 50€ voor de relay betaald, maar da's veel minder dan een Tap + dat Eltako-materiaal...)
Helemaal niet zo gek als je het mij vraagt. Ik ben van plan om mijn Hue's ook via een zwave wandzender > domoticz > scene aan te sturen. Straks hopelijk via de Homey. Hoe is bij jou de latency tussen druk op knop en aan gaan van de lamp?

Groetjes Bas

• arjandijk162
Nhz schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 02:45:
[...]

Helemaal niet zo gek als je het mij vraagt. Ik ben van plan om mijn Hue's ook via een zwave wandzender > domoticz > scene aan te sturen. Straks hopelijk via de Homey. Hoe is bij jou de latency tussen druk op knop en aan gaan van de lamp?
Hier tussen de .5-2 sec. Ik denk afhankelijk of de sensor of drukknop slaapt. Zwave is trager dan RFXCom op de RPI. Daar zit bijna een halve seconde tussen. Klinkt niet als veel, maar is lang voor een ruimte als de bijkeuken of hal waar je snel doorheen loopt. Dit geld overigens voor een PIR, wandzender heb ik alleen ervaring met RFXCom maar vertraging is ongeveer gelijk aan PIR

[Voor 8% gewijzigd door arjandijk162 op 22-01-2016 08:16]

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:58
arjandijk162 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:15:
Hier tussen de .5-2 sec. Ik denk afhankelijk of de sensor of drukknop slaapt. Zwave is trager dan RFXCom op de RPI. Daar zit bijna een halve seconde tussen.
Zoals je zegt is het erg irritant als je het gevoel hebt dat de verlichting niet reageert op de switches/sensoren maar ik heb ook gemerkt dat het meestal aan de domotica software ligt. Openhab en Domoticz waren icm RFXCom erg traag, zo'n 1.5-3 seconden vertraging. Uiteindelijk ben ik overgeschakeld naar Home Assistant en blijft de vertraging beperkt tot maximaal een halve seconde.

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-03 18:36
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de Hue lampen ook via Honeywell Evohome Wifi kan bedienen, maar kan het niet terugvinden.

• Nhz

Nhz

Deventer

500ms wil nog wel, maar 3sec is gewoon veel te veel. Ben benieuwd hoe dat hier in de praktijk gaat. Komt de WAF niet ten goede ben ik bang. :(

Groetjes Bas

• ATS
OmeAnne schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:04:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de Hue lampen ook via Honeywell Evohome Wifi kan bedienen, maar kan het niet terugvinden.
Zou interessant zijn, maar ik heb het nog nooit gezien. Wel gedacht dat er toch meer te doen zou moeten zijn met zo'n EvoHome schermpje in huis...

Het kan wel met Toon.

• Scidd0w
arjandijk162 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:01:
[...]Verwerkt, er staan nu wat dingen dubbel in, die moeten er binnenkort uit
Bedankt voor het goede werk aan de TS. Dit helpt ons allemaal... ;)

• lubbertkramer
  • Laatst online: 23:05
arjandijk162 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:01:
[...]

Verwerkt, er staan nu wat dingen dubbel in, die moeten er binnenkort uit
Goed bezig, misschien een idee om deze ook nog te verwerken met link in de TS -> Scidd0w in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

niet helemaal ontopic. Maar heeft iemand ervaring met Pulse station (home automation wat ook op synology draait).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• lubbertkramer
  • Laatst online: 23:05
DarkSide schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:10:
niet helemaal ontopic. Maar heeft iemand ervaring met Pulse station (home automation wat ook op synology draait).
Nee maar jij wel? Zie maar een beperkte Hue ondersteuning namelijk alleen via IFTT niet via de eigen Hue API onder features dus opzich heb je dan dit niet nodig maar gewoon de IFTT app op je smartphone:
Dimmers en licht schakelaars:
Fibaro, Qubino, Aeon labs, Everspring, Popp, Duwi, Benext, TKB, Z-Waveme, GE, …
Via ifttt: Belkin-WeMo, Philips Hue, LIFX, SmartThings, …
Bron http://www.pulse-station.com/nl/features/

[Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 22-01-2016 10:16]

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:32
lubbertkramer schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:49:
[...]

Goed bezig, misschien een idee om deze ook nog te verwerken met link in de TS -> Scidd0w in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Heb die post helemaal gemist, maar wel fijn om te zien. Ik heb precies diezelfde BJ schakelaars in huis.

Vraag me alleen wel af hoe je dit dan weer vastzet "in de muur" omdat het raampje normaal gesproken vastgehouden wordt door de schakelaars welke weer vastklikken op het schakelmateriaal wat je in je muur hebt zitten.

Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen, ik wil dit namelijk op dezelfde manier op gaan lossen _/-\o_

• DarkSide

DarkSide

lubbertkramer schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:15:
[...]

Nee maar jij wel? Zie maar een beperkte Hue ondersteuning namelijk alleen via IFTT niet via de eigen Hue API onder features dus opzich heb je dan dit niet nodig maar gewoon de IFTT app op je smartphone:

[...]

Bron http://www.pulse-station.com/nl/features/
Nee, geen ervaring. Zoek een klein simpel synology pakketje (voor nu geen zin om een RPI2 oid aan te schaffen). En zag dat hue ondersteund werd.
Neem aan dat je dan ook wat scenes kan selecteren. BV als de voordeur open gaat oid.
Maar terug on topic..

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• transformer
DarkSide schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:32:
[...]

Nee, geen ervaring. Zoek een klein simpel synology pakketje (voor nu geen zin om een RPI2 oid aan te schaffen). En zag dat hue ondersteund werd.
Neem aan dat je dan ook wat scenes kan selecteren. BV als de voordeur open gaat oid.
Maar terug on topic..
misschien is domoticz een optie heb ik ook via synology draaien ;)

• Scidd0w
Robsta86 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:26:
[...]
Heb die post helemaal gemist, maar wel fijn om te zien. Ik heb precies diezelfde BJ schakelaars in huis.

Vraag me alleen wel af hoe je dit dan weer vastzet "in de muur" omdat het raampje normaal gesproken vastgehouden wordt door de schakelaars welke weer vastklikken op het schakelmateriaal wat je in je muur hebt zitten.

Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen, ik wil dit namelijk op dezelfde manier op gaan lossen _/-\o_
In onderstaan plaatje kan je zien dan de achterplaat schroefgaten heeft. Deze kan je dus op je inbouw doos schroeven. Tevens zit er ook een dubbelzijdige plakstrip in het juiste formaat bij dus plakken kan ook zo te zien...

• DarkSide

DarkSide

transformer schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:40:
[...]

misschien is domoticz een optie heb ik ook via synology draaien ;)
Ah cool. overheen gelezen dat deze op synology draait. tnx

edit: Welke USB stick gebruik jij om te communiceren?
Heb domoticz nu draaien op mijn synology. Maar moet natuurlijk nog praten met sensoren etc,

[Voor 22% gewijzigd door DarkSide op 22-01-2016 13:45]

Nhz schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:17:
500ms wil nog wel, maar 3sec is gewoon veel te veel. Ben benieuwd hoe dat hier in de praktijk gaat. Komt de WAF niet ten goede ben ik bang. :(
Hier nog niet echt storende vertraging gemerkt. Zal er eens op letten en hier rapporteren.
WAF was hier geen probleem, maar ze was gewoon al blij dat we na 2 jaar terug schakelaars hadden :D

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03 10:25
Nhz schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 02:45:
[...]

Ik doe hetzelfde met een Qubino dimmer (heeft 2 extra inputs). Heb dan een enkele en een dubbele schakelaar(druktoets) naast elkaar ingebouw. De enkele bedient alleen de dimmer (voor de 4 wandlampen) en de andere 2 zetten een Domoticz groep (6x Hue, 4x wandlamp) van de woonkamer aan en uit.

De Hue lampen reageren vrijwel direct op de schakelaar terwijl de wandlampen altijd een seconde of iets langer naijlen.
Maar ze gaan elke dag automatisch aan en uit dus ik gebruik die knoppen aan de muur niet zoveel.

• elroymk
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10-2022
transformer schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:40:
Je kan de scenes gewoon delen door de optie aan te zetten in de app
Het staat bij instellingen> mijn app > optie scene delen (android en ios)
wel ben je natuurlijk een account nodig die op alle apps ingelogd is.
ik vind een zeer groot nadeel, dat het in de api een zooitje wordt. Ik heb delen aan staan en heb een ipad en een iphone, daarnaast heeft mijn vrouw ook een ipad en iphone. Overal de hue app geinstalleerd. Zéér groot nadeel is dat philips heedt gekozen om dan boyweg maar voor iedere eigenaar (owner) een scene te kopieren. Gevolg is dat elke scene 4x in de bridge staat. Beter was geweest om "mede-owners" aan een scene toe te kennen. Maar goed het delen op zich werkt prima.

• elroymk
*knip*, dit voegt al helemaal niks toe. Als je je stoort aan een post, klik dan op de 'Rapporteer' link rechtsbovenin die post. Laat het modereren maar aan ons over i.p.v. zelf de regels te bepalen

[Voor 83% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2016 10:28]

Als er een foto of zo bij zou staan zou het wel iets toevoegen :)

[Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2016 10:29]

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 11:18
lubbertkramer schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:49:
[...]

Misschien gelijk een combinatie maken met deze informatie dan? (Ook HUE tap ombouwen naar normale schakelaar)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44032594
Bij deze optie kun je met de losse onderdelen werken en geen geld besteden aan een module die je weg gooit.

11.630Wp Solar edge. 6kW Lucht-Lucht WTW, VW Passat GTE, OpenHab

• elroymk
Homewizard-domotica foscam ip camera-hue

Ik heb hier gelezen dat de foscam camera samenwerkt met homewizard en philips hue. Homewizard is een domtica systeem. Mijn vragen zijn:

- heeft iem. ervaring met foscam camera en hue? Wil graag weten of dit echt werkt (en blijft werken)
- wat kun je (via hue) behalve monitoren nog meer met de foscam camera doen? Ik ben eigenlijkmopmzoek naar de voordelen van zo'n koppeling.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:47
elroymk schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:08:
Homewizard-domotica foscam ip camera-hue

Ik heb hier gelezen dat de foscam camera samenwerkt met homewizard en philips hue. Homewizard is een domtica systeem. Mijn vragen zijn:

- heeft iem. ervaring met foscam camera en hue? Wil graag weten of dit echt werkt (en blijft werken)
- wat kun je (via hue) behalve monitoren nog meer met de foscam camera doen? Ik ben eigenlijkmopmzoek naar de voordelen van zo'n koppeling.
Zoals ik het lees kun je de Foscam koppelen met Homewizard, en kun je Hue koppelen met Homewizard.
Ik zou niet weten hoe je een IP camera aan een lamp wilt koppelen?
En wat zou je daarmee willen?

Homewizard stuurt Hue via de bridge aan. Dat blijft wel werken.
Gisteren is 1 van mijn LW lampen gesneuveld :'(
Ze wordt nog gezien en kan ze aan/uit schakelen, maar de lamp flitst alleen even...
Iemand interesse in het binnenwerk? Kan je waarschijnlijk wel net als een LW plug demonteren en gebruiken? :P

• robinmull112
Jochemd13 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:07:
[...]

Als er een foto of zo bij zou staan zou het wel iets toevoegen :)
Zojuist de Lightstrip Plus geinstalleerd. De Lightstrip werd gemakkelijk gevonden door de app en de montage was ook erg makkelijk! Persoonlijk vind ik het erg mooi staan, het geeft het meubel en de center speaker een erg luxe uitstraling!

Bij deze
Hue Lightstrip Plus

[Voor 24% gewijzigd door robinmull112 op 22-01-2016 19:13]

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 16:21
Fire69 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:40:
Gisteren is 1 van mijn LW lampen gesneuveld :'(
Ze wordt nog gezien en kan ze aan/uit schakelen, maar de lamp flitst alleen even...
Iemand interesse in het binnenwerk? Kan je waarschijnlijk wel net als een LW plug demonteren en gebruiken? :P
Garantie misschien??
Niet geschoten is altijd mis…...

Have Fun Funske

• Nhz

Nhz

Deventer

hondapower schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:07:
[...]

Ik doe hetzelfde met een Qubino dimmer (heeft 2 extra inputs). Heb dan een enkele en een dubbele schakelaar(druktoets) naast elkaar ingebouw. De enkele bedient alleen de dimmer (voor de 4 wandlampen) en de andere 2 zetten een Domoticz groep (6x Hue, 4x wandlamp) van de woonkamer aan en uit.

De Hue lampen reageren vrijwel direct op de schakelaar terwijl de wandlampen altijd een seconde of iets langer naijlen.
Maar ze gaan elke dag automatisch aan en uit dus ik gebruik die knoppen aan de muur niet zoveel.
Zojuist mijn Hue lampen aangesloten en even zitten stoeien met Domoticz. Dit is inderdaad ook wat ik ervaar.
a) Hue app => Lampen reageren nagenoeg direct
b) Draadloze zwave schakelaar > Domoticz > Hue => 0.5sec tot 2sec
c) Via browser in Domoticz => nagenoeg direct

De vertraging zit hem dus absoluut niet in het zigbee netwerk, maar in het zwave netwerk.

Ben in elk geval heel erg blij met mijn Hue Colors. De wittinten die je er mee kan maken zijn perfect. Een heel stuk beter dan de milights die ik hiervoor had...gelukkig maar, ze zijn immers ook qua niet te vergelijken. :)

Groetjes Bas

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:06
Weekenddeal bij Lampdirect: Philips Hue E27 starter kit nu met code WDHUE0116NL voor 124,99 euro ipv 199 euro, gratis verzending.

Op = op en maximaal 2 per klant. Gaat om de oude versie met ronde bridge. Maar hoe dan ook wel mooie prijs.

• elroymk
remmuz schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:29:
[...]

Zoals ik het lees kun je de Foscam koppelen met Homewizard, en kun je Hue koppelen met Homewizard.
ik zat te denken aan: lampen aan als er een inbreker in huis komt.

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

remmuz schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:29:
[...]

Homewizard stuurt Hue via de bridge aan. Dat blijft wel werken.
Ik weet niet exact hoe die camera's werken maar wat je kunt doen is via de api een virtuele (CLIP) sensor maken. als de camera bij een alarm/beweging een REST call can maken naar de bridge kun je vervolgens naar harte lust rules aanmaken wat er moet gebeuren met je lampen (red alert knipperend door het huis).

Als je alles al in huis heb en in de api wilt duiken is het mooi en een zaterdag aan te besteden...

• Cp57412a
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03 13:25
laredo schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:13:
Weekenddeal bij Lampdirect: Philips Hue E27 starter kit nu met code WDHUE0116NL voor 124,99 euro ipv 199 euro, gratis verzending.
Heel erg bedankt voor de kortingscode, ik was al opzoek naar een starterset. Mooie aanbieding, bedankt!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:17
Ik heb via Marktplaats 2 Gira puls schakelaars te koop staan, waarmee 2 dimmer switches dus omgebouwd kunnen worden naar normale schakelaars (Gira System 55).

Ik heb zelf uiteindelijk de makkelijke route genomen en gewoon de dimmerswitch op de muur geplakt. :)

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-03 19:01
Had nog een LivingWhites Plug, die heb ik in de slaapkamer gezet (lamp nachtkastje), zodat ik die 's morgens ook aan kan laten gaan.
Net de Living Colors en remote gekoppeld. Ideaal dat die lamp nu ook meedoet. Remote is ook nog best handig, voor als ik de telefoon niet bij de hand heb.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• konijntje11
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 13:52
Ik heb vandaag twee Osram Lightify Plug binnen gekregen. Heb ze beide prima werkend met nog 6 andere originele philips hue lampen. Het klopt dat de plugs niet kan dimmen, maar aan/uit werken ze prima zo op het eerste gezicht.

Het toevoegen van de lampen was even een beetje gestoei, maar eigenlijk beide op zich na 10minuten werken gekregen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

konijntje11 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:44:
Ik heb vandaag twee Osram Lightify Plug binnen gekregen. Heb ze beide prima werkend met nog 6 andere originele philips hue lampen. Het klopt dat de plugs niet kan dimmen, maar aan/uit werken ze prima zo op het eerste gezicht.

Het toevoegen van de lampen was even een beetje gestoei, maar eigenlijk beide op zich na 10minuten werken gekregen.
Waar heb jij ze gekocht? Vroeger had Conrad ze in het assortiment maar ik zie ze niet meer terug komen. Ook op kieskeurig.nl kan ik geen shop vinden.

39

• Clubbtraxx
*knip*, doe eens niet zo flauw :/

[Voor 88% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2016 23:08]

• beertje23
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik vind deze het meest fijne om mee te werken..

https://www.praxis.nl/ver...egels-1-5m-x-19mm/4698992

• konijntje11
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 13:52
Fietsbel schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:54:
[...]

Waar heb jij ze gekocht? Vroeger had Conrad ze in het assortiment maar ik zie ze niet meer terug komen. Ook op kieskeurig.nl kan ik geen shop vinden.
Oo ikzie nu dat die ook niet meer door mijn leverancier geleverd word: goedkopermetled.nl. Verdikkie, dat is wel jammer. Wou er nu zelf ook wel meer.

Ik heb nog eens goed gekeken, ze zijn er nog wel: https://www.goedkopermetl...290877-lightify-plug.html
*Weer niet of ik direct mag linken?

[Voor 16% gewijzigd door konijntje11 op 24-01-2016 01:22]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-03 11:47

Nicap

Tsssk....

konijntje11 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:43:
[...]

Oo ikzie nu dat die ook niet meer door mijn leverancier geleverd word: goedkopermetled.nl. Verdikkie, dat is wel jammer. Wou er nu zelf ook wel meer.

Ik heb nog eens goed gekeken, ze zijn er nog wel: https://www.goedkopermetl...290877-lightify-plug.html
*Weer niet of ik direct mag linken?
Uit principe mijd ik winkels die net doen alsof hun producten in de "aanbieding" zijn.
Ik snap trouwens ook niet helemaal dat Osram niet meer reclame maakt en meer verkooppunten heeft.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Clubbtraxx
Nicap schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:14:
[...]

Uit principe mijd ik winkels die net doen alsof hun producten in de "aanbieding" zijn.
Ik snap trouwens ook niet helemaal dat Osram niet meer reclame maakt en meer verkooppunten heeft.
Je gedachtengang kan ik wel volgen maar ze claimen nergens dat ze iets in de aanbieding hebben.
De 'winkelprijs' is de advies verkoopprijs en hun prijs is dus lager. En meteen ook de laagste prijs voor de Lightify plug die ik ben tegengekomen tot nu toe.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-03 11:47

Nicap

Tsssk....

Clubbtraxx schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:32:
[...]

Je gedachtengang kan ik wel volgen maar ze claimen nergens dat ze iets in de aanbieding hebben.
De 'winkelprijs' is de advies verkoopprijs en hun prijs is dus lager. En meteen ook de laagste prijs voor de Lightify plug die ik ben tegengekomen tot nu toe.
Dat is waar. Vandaar dat aanbieding ook tussen "" staat. Wat betreft de plug heb je gelijk. Dan nog vreemd/jammer dat Osram niet op meer plekken te koop is. Beetje concurrentie kan geen kwaad. Zit er nu wel een beetje mee om bijvoorbeeld een Osram plug te kopen i.c.m. Hue. Straks gaan ze hem weer blocken.
Ja, je kan er voor kiezen niet meer de updaten, maar dat lijkt me ook geen reële optie.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Clubbtraxx
Niks is zeker in deze wereld, maar ik denk dat Philips niet zo heel snel nu opnieuw andere ZLL devices gaat blokkeren. Die hele actie is vlot teruggedraaid na massaal protest, en het lijkt me daarom heel sterk dat ze daar snel nog een keer hun vingers aan durven te branden.
Ik zou die plug dus gewoon gaan halen. Mocht het in de toekomst toch niet meer gaan werken kan je uiteindelijk altijd nog een lightify bridge kopen.
Ja dan zit je wel met 2 systemen/apps maar is je hardware in elk geval niet 'waardeloos' geworden.

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:11

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Vraagje: Heb een nieuw armatuur boven de garagedeur met een Innr GU10 lamp. Helaas krijgt de Innr slecht/geen verbinding met de HUE bridge. (Waarschijnlijk omdat het een volledig ijzere armatuur is waar de lamp inzit, als het kapje eraf is doet die het wel :-)..)

Als ik de bridge aansluit in de garage heeft die wel verbinding. Maar dan heeft de Innr GU10 op de overloop weer geen verbinding...

Is er een manier om het bereik te vergroten? En wat is jullie ervaring met een 2e bridge aansluiten binnen het zelfde netwerk. Werkt dit een beetje?

Heb een 17 tal echte HUE lampen in mn huis. Alleen de Innrs doen beetje apart :-).

[Voor 10% gewijzigd door Dynazap op 24-01-2016 18:13]

Pagina: 1 2 3 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee