[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 988.882 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mede-auteur:
  • DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:26

DaMarcus

[Philips Hue] Ervaringen & discussie

[Ervaringen] Philips Hue - Deel 1

Inhoudsopgave

Wie en wat is de Philips Hue?

Dat wordt in onderstaand filmpje uitgelegd ;)

[YouTube: http://youtu.be/IT5W_Mjuz5I]

Tof, je kan dus de lampen via een smartphone of tablet bedienen?

Dat klopt.
  • De lampen zijn 600 lumen (50W equivalent)
  • De lampen verbruiken 80% minder energie dan een conventionele lamp
  • De lampen kunnen 16 miljoen reproduceren en bestaan intern uit 11 losse ledjes
  • De lampen gaan 15 jaar/15000 branduren mee
  • De lampen zijn dimbaar
  • De Hue Bridge kan officieel maximaal 50 lampen aansturen, maar in de praktijk lijkt dit hoger te liggen (200+)
  • De lampen zijn compatible met ZigBee Light Link-systemen
Features die later worden toegevoegd;
  • Geofencing: laat het licht aangaan als je in de buurt bent
  • Philips werkt aan verdere integratie met audio en video
  • Lampen met andere fittingen zijn nog in ontwikkeling
  • Philips geeft een API vrij voor toepassing in 3rd party-apps

Wat kost het en wat krijg ik er voor terug?

De Starter Pack kost € 199,95. In ruil daarvoor krijg een 3 Hue-lampen en een Hue Bridge. De Bridge stuurt de lampen aan en sluit je via een LAN-kabel op je netwerk aan. Een losse lamp kost € 59,95.

Al dit moois is verkrijgen in de Apple Store te Amsterdam of via de Online Store van Apple.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8KGK37IaBAMFG5dtvcBLw4GM/full.jpg

Filmpjes

[YouTube: http://youtu.be/yVlPM3FajuA]
[YouTube: http://youtu.be/lDgxa-0tmO8]

Reviews

Nuttige linkjes

Apple StoreAndroid-logo

[ Voor 69% gewijzigd door DaMarcus op 26-02-2013 18:45 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zodra ik de set kan bestellen en binnen heb ga ik zeker mijn ervaring(en) hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausse
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-02 00:35
Leuk, maar hoeveel watt verbruikt die hue bridge die 24/7 staat te rocken? 40/50 watt? Bespaar je daar wel echt wat mee?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
40/50 watt? Hoe kom je erop? Dat ding zal wel niet meer dan een watt of 5 verbruiken...

[edit]
Zoals ik in het artikel op de frontpage al reageerde, dit is toch de Android-app?
Google Play: Philips Hue

[ Voor 53% gewijzigd door Fire69 op 29-10-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausse
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-02 00:35
Fire69 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:12:
40/50 watt? Hoe kom je erop? Dat ding zal wel niet meer dan een watt of 5 verbruiken...
Ik heb
geen idee , was een gok... straks zullen we het echte getal weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:12:

[edit]
Zoals ik in het artikel op de frontpage al reageerde, dit is toch de Android-app?
Google Play: Philips Hue
Dankjewel :)
Ik heb de app aan de startpost toegevoegd.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 11:38
Ik vind het een raar verhaal dat ze het (vooralsnog?) alleen via Apple verkopen. Op zich te begrijpen, want Apple doet niet aan koopjes, kortingen, etc, dus zo zorgen ze er wel voor dat dit product voor de prijs verkocht wordt die zij ervoor willen hebben.

Maar jammer is het wel, want ik zie niet echt waarom het (alleen) via Apple verkocht zou moeten worden, zeker niet als er nu ook al een Android-app voor is :P Ik vind het idee heel cool (heb ook al jaren een Philips Colorlight LivingColors die ik letterlijk elke dag gebruik), maar €199 vind ik toch wel vrij fors geprijsd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 06:33
Hahn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:21:
Maar jammer is het wel, want ik zie niet echt waarom het (alleen) via Apple verkocht zou moeten worden, zeker niet als er nu ook al een Android-app voor is :P Ik vind het idee heel cool (heb ook al jaren een Philips Colorlight die ik letterlijk elke dag gebruik), maar €199 vind ik toch wel vrij fors geprijsd.
Mwah, die LivingColors lampen die ik hier heb staan kostten 130 euro per stuk destijds, in vergelijking daarmee is het een koopje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Cool :)

Maar hoe zit dit: "Zet de lampen vanaf elke locatie aan of uit (iOS only vooralsnog)", terwijl de topicstart even later gewoon linkt naar de android app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Wilke schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:35:

Maar hoe zit dit: "Zet de lampen vanaf elke locatie aan of uit (iOS only vooralsnog)", terwijl de topicstart even later gewoon linkt naar de android app?
Dat begreep ik zo uit de recensies, maar de vraag is of die app er toen al was. Zodra ik zeker weet dat het werkt, pas ik de SP wel weer aan :)

Ik zie trouwens dat de set (nog) niet in de online store staat, gaan er mensen vandaag naar de store in Amsterdam?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:51
Nah, ik probeer hem online te scoren. 2 1/2 uur rijden hiervoor is weer net iets te overdreven =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Wilke schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:35:

Android app kan alleen vanaf je lokale netwerk, iOS app vanaf overal (wat ik er van begrepen heb so far).
Zegato schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:44:
Ik zie trouwens dat de set (nog) niet in de online store staat, gaan er mensen vandaag naar de store in Amsterdam?
Ja, ik ga wel even kijken vanmiddag.

-edit- Die livingcolors lampen (1st gen) gebruiken volgens mij ook ZigBee unencrypted. Zou je die hier dus ook mee aan kunnen sturen? Zou wel heel mooi zijn.
Ah according to this article kan het :D http://www.slashgear.com/...tbulbs-hands-on-29254444/

[ Voor 18% gewijzigd door creator1988 op 30-10-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-03 09:04
Hij is al in de US apple store verschenen:

http://store.apple.com/us...nnected-bulb-starter-pack

Iemand een idee of die wel gewoon in Nederland vandaag te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
ReNi schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:22:
Hij is al in de US apple store verschenen:

http://store.apple.com/us...nnected-bulb-starter-pack

Iemand een idee of die wel gewoon in Nederland vandaag te krijgen is?
Kan het nergens vinden, de app staat al wel in de NL app store https://itunes.apple.com/nl/app/philips-hue/id557206189?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gaaf systeem maar wel ontzettend duur zeg. Ik wacht nog wel even af of de prijs nog omlaag gaat!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
DennusB schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:14:
Gaaf systeem maar wel ontzettend duur zeg. Ik wacht nog wel even af of de prijs nog omlaag gaat!
Zou ik voorlopig niet verwachten, de andere multicolor LED producten van Philips zijn ook niet gedaald in de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:41
creator1988 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:56:
-edit- Die livingcolors lampen (1st gen) gebruiken volgens mij ook ZigBee unencrypted. Zou je die hier dus ook mee aan kunnen sturen? Zou wel heel mooi zijn.
Ah according to this article kan het :D http://www.slashgear.com/...tbulbs-hands-on-29254444/
Eerste generatie gaat niet lukken omdat deze geen Zigbee gebruikte maar een simpel RF protocolletje. 2e generatie is een ander verhaal maar dat wordt wat technischer. Het zou toch allemaal zigbee moeten zijn dus relatief compatible.

[ Voor 5% gewijzigd door Juicie op 30-10-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
creator1988 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:23:
[...]

Mwah, die LivingColors lampen die ik hier heb staan kostten 130 euro per stuk destijds, in vergelijking daarmee is het een koopje ;-)
True, die zijn ook flink aan de prijs (ik heb de mijne gekregen :+), maar die zie je tenminste nog wel eens in de aanbieding of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrjobse
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-07-2020
Zojuist Apple (Online) Store gebeld, zij hebben het (nog) niet in hun systeem staan en hebben geen idee of en wanneer het te bestellen zou zijn. Medewerker wist wel van het bestaan af. Ze verzocht mij met Apple Store A'dam contact op te nemen, maar wist ook niet of het vanaf daar leverbaar is. Even geprobeerd, maar meer dan 8 wachtenden voor me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
rrjobse schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:45:
Zojuist Apple (Online) Store gebeld, zij hebben het (nog) niet in hun systeem staan en hebben geen idee of en wanneer het te bestellen zou zijn. Medewerker wist wel van het bestaan af. Ze verzocht mij met Apple Store A'dam contact op te nemen, maar wist ook niet of het vanaf daar leverbaar is. Even geprobeerd, maar meer dan 8 wachtenden voor me...
Had ze net ook al gebelt, maar kreeg ook niemand te pakken... Mjah goed ook geen zin om helemaal die kant op te gaan, wacht wel tot ze online te bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Iemand inmiddels al iemand van de Apple Store in Amsterdam gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
creator1988 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:43:
Iemand inmiddels al iemand van de Apple Store in Amsterdam gesproken?
Heb zojuist iemand van de Apple Store gesproken. Hij kon alleen nog de losse lampen in het systeem vinden.
En ook die konden nog niet verkocht worden. Ze zijn blijkbaar nog hard bezig met de vooraad in te boeken?
Of ze hebben het basispakket echt nog niet.
Denk eerder dat het morgen pas te koop is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Had ze net ook aan de lijn, ze zijn uitverkocht volgens de medewerker daar... ;(

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen86
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
Volgens mij zijn ze hier geen eens online geweest. Op de USA site van apple staan zijn ze nog in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

59 euro voor een peertje :o

Dan doe je het niet meer om te besparen. Zelfs een plugwise dongle aan elke normale LED lamp is nog goedkoper. Geen kleuren enzo, maar wel volledig wireless.

Ik snap wel dat dit mooier is, maar voor de normale consument veéél te duur.

Ik kruip weer in mijn schulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrjobse
Jansen86 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:41:
Volgens mij zijn ze hier geen eens online geweest. Op de USA site van apple staan zijn ze nog in voorraad.
Klopt.

Proberen ze net als Apple te doen alsof er schaarste is en een hype te creëren. Philips krijgt van mij nu het voordeel van de twijfel (mits ze dit ooit in NL gaan leveren), ik heb jaren geen vertrouwen gehad in hun consumentenelectronica.

Ik heb Philips maar een mailtje gestuurd, met als reactie: 'We hebben uw vraag ontvangen en doen ons uiterste best om deze binnen vijf werkdagen te beantwoorden.' Hebben ze nog even de tijd om de boel op orde te krijgen en me te melden dat er voldoende voorraad is en als excuses voor het ongemak een gratis extra hue bulb leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dit is best geinig :) ben benieuwd of die hub niet gewoon bereikbaar is op IP,kan je gewoon een mapping aanmaken op de router naar de hub en deze bereiken via internet :) het is aardig aan de prijs,maar denk dat je hier toch wel wat leuke dingen mee kan doen,nog even wachten op wat meer reviews :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand ondertussen al meer nieuws in verband met de beschikbaarheid?

Ik woon in België en ken iemand die toevallig morgenavond vanuit Alkmaar naar België komt. Hij zou dan een setje voor me kunnen meebrengen uit de Apple Store in Amsterdam.

Ik moet (voor ik hem vraag om om te rijden) natuurlijk wel zeker zijn dat ze daar op voorraad (zullen) zijn. Op alle review sites wordt immers gemeld dat ze vandaag, 30 oktober, in zowel US als Europa beschikbaar zouden worden.

Wanneer ik bel naar de Apple Store in Amsterdam krijg ik niemand aan de lijn ("Er zijn nog meer dan 8 wachtenden voor u") en vanuit het buitenland "op hold" gezet worden is natuurlijk geen goedkope zaak... (nee, de lampen ook niet ;-) )

Het Apple 0800 nummer hier in België geeft ook geen afdoend antwoord: "Nee mijnheer, ik kan niet zien wat er in de Apple store in Amsterdam verkocht wordt, maar hou onze site in de gaten. Van zodra ze online beschikbaar zijn, zal u het daar zien." Toen ik vroeg of hij wist of dat vandaag, morgen of nog later zou zijn, kreeg ik enkel steeds hetzelfde antwoord "Hou onze site in de gaten. Van zodra ze online beschikbaar zijn, zal u het daar zien."...

Heeft iemand al meer nieuws ivm beschikbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
mrsar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:47:
dit is best geinig :) ben benieuwd of die hub niet gewoon bereikbaar is op IP,kan je gewoon een mapping aanmaken op de router naar de hub en deze bereiken via internet :) het is aardig aan de prijs,maar denk dat je hier toch wel wat leuke dingen mee kan doen,nog even wachten op wat meer reviews :)
Alleen de bridge heeft een ip, de communicatie van de bridge naar de bulbs gaat middels het zigbee protocol. van: http://lifx.co/ heeft wel elke lamp een wifi interface volgens mij... alhoewel ze daar ook eerst 1 lamp als master wilde en de rest als slaves met het mesh protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen86
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
@Brynnie
Zijn volgens mij nog niet te krijgen in Amsterdan, zie dit twitteracount http://twitter.com/MikevHoenselaar misschien morgen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Is de Apple store in Amsterdam trouwens open op donderdag 1 november? Hier in België is dan bijna alles gesloten...

[typo...]

[ Voor 6% gewijzigd door Brynnie op 30-10-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Brynnie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:04:
Is de Apple store in Amsterdam trouwens open op donderdag 1 november? Hier in België is dan bijna alles gesloten...

[typo...]
1 november is in Nederland geen speciale dag, dus lijkt me wel. (Wat is 1 november in België?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Op 1 november, donderdag, "vieren" wij Allerheiligen.

Back on topic: Philips loopt hier naar mijn mening wel wat imagoschade op. Eerst de hype opwekken, en dan op de dag zelf zijn de producten blijkbaar in geen enkel Europees land beschikbaar.

Hopelijk volgt er nog meer nieuws... Misschien morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Hoi ik kom net terug van de Apple store, en volgens hen waren ze 'al uitverkocht'. Waarna ze erachteraan zei dat ze er 'heel erg weinig' van binnen hadden gekregen. Volgens mij dus helemaal niets, maar soit. Lijkt voorlopig ook niet meer beschikbaar te komen dus don't keep your hopes up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van dat artikel op Slashgear.com:
[...]
if you have any existing remotes from the LivingColors line-up, the company confirmed to us that they, too, would still work, useful for the less tablet-savvy in the household.
Da's wel netjes moest dat echt goed werken, da's toch al 1 lamp uitgespaard!
Zo nog een paar kopen via iBood-achtige sites en je komt er nog goedkoop vanaf :+

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 30-10-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hahn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:08:
[...]

1 november is in Nederland geen speciale dag, dus lijkt me wel. (Wat is 1 november in België?)
Dat is echt wel een bijzondere dag hoor: ben ik jarig :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
Vraag me wel af..
If you’ve already bought any LivingColors models, incidentally, you’ll be able to use them with the hue system too (with one or two limitations).
...wat die paar beperkingen zijn. Heb namelijk al een living color lamp, en dit lijkt wel mooi als dat netjes met elkaar kan samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrjobse
Unboxing: http://www.youtube.com/watch?v=4CmbQVdfCyc

Zojuist de Philips Verlichting Consumentenlijn gebeld over de beschikbaarheid. Ik was niet de eerste, en het 'probleem' is doorgestuurd naar het hoofdkantoor. De medewerker verwacht dat het product in de loop van deze dag beschikbaar komt in de Online Apple Store. Hij bevestigde overigens dat het product nog niet in NL is verkocht en dat de Apple Store A'dam gisteren in elk geval nog geen voorraad heeft gehad.

En dan maar afwachten, als het beschikbaar komt in de Online Apple Store, of er voorraad is.

[ Voor 70% gewijzigd door rrjobse op 31-10-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14712

Is bekend wanneer de SDK beschikbaar komt, wil me er eens in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
rrjobse schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:10:
Hij bevestigde overigens dat het product nog niet in NL is verkocht en dat de Apple Store A'dam gisteren in elk geval nog geen voorraad heeft gehad.
Ik had al zo'n vermoeden dat die Apple Store medewerkers me gewoon stonden voor te liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 09:05
Ik heb Philips gemaild met de vraag wanneer het product in Nederland beschikbaar komt en of ze samen kunnen werken met de Philips Living Color lights.
Geachte heer van Hulsen,

Hartelijk dank voor uw e-mail naar Philips.

Philips Hue wordt binnen paar dagen verkocht in Nederland (bij Apple Store).

Als u een LivingColor lamp generatie 2 heeft (met smart Remote control), Hue is daarme compatible.
U kunt deze lamp bedienen met uw mobiele telefoon via de bridge (bridge is verbonden met uw router, u maakt verbinding met uw router).

Ik hoop uw vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord.
* Johnvh Hue hebben wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Koel, ik heb toevallig een paar maand geleden mijn gen1 lamp vervangen door een gen2 lamp. Wel een beetje een faal dat ze aankondigen dat het vanaf 30 okt te koop is en er dan helemaal niks verschijnt in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
Zeker een faal! En dat als Nederlands bedrijf... beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Nu wordt er blijkbaar door de Apple Store in Amsterdam telefonisch meegedeeld dat ze ten vroegste in de tweede helft van volgende week verwacht worden.

't Is en blijft een leuk concept, maar wat een marketingfiasco creëren ze nu weer... Eerst iedereen ethousiast maken door het product aan te kondigen en een onmiddellijk lanceringsdatum aan te kondigen, en vervolgens iedereen op zijn honger laten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrjobse
Een quote uit de reactie van Philips per mail

'... Geplande datum was 30-10-2012 alleen het is nog niet op de markt.'

Geen Sense, wel Simplicity. Philips, I'm sorry to hu(e)miliate you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Tussen de enthousiaste berichten door toch wel wat verontwaardiging over deze logistieke missers. Ik vraag mij af of Philips doorheeft dat het niet verstandig is om enthousiasme de kop in te drukken. Zijn de logistieke partners van Philips zo incapabel? Of is de onderlinge communicatie niet goed? Leuk project om middels training/coaching/trajectbegeleiding de onderste steen boven te krijgen en te verbeteren. Dan hoeft dit volgende keer niet te gebeuren. Of zou Philips zomaar een datum noemen, zodat het goed klinkt? Net als Apple, waar gezegd wordt dat de eerste exemplaren uitverkocht zijn, terwijl Philips aangeeft dat er nog helemaal niet geleverd is.

Gaaf systeem, jammer dat ik er komend weekend nog niet over kan beschikken. Even spele met de lichies, om het nog gezelliger te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 13:00

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Compatible met living colors gen 2.
Wat een geweldig nieuws. Ik heb nl 5 van deze lampen in de woonkamer. Nu nog kunnen bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Blijkbaar was alles wel te koop in de winkel in Amsterdam. Een kennis heeft voor mij 3 lampen op de kop kunnen tikken, maar helaas zijn de starter kits niet meer te krijgen. Eind volgende week terug in stock...

Nu nog wachten op de starter kit zodat ik ook iets kan doen met de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-04 07:32
rrjobse schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:54:
[...]
(...) Hebben ze nog even de tijd om de boel op orde te krijgen en me te melden dat er voldoende voorraad is en als excuses voor het ongemak een gratis extra hue bulb leveren.
Grapjas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 19:59
Heel gaaf product! Ik heb hier 2 2nd gen living colors lampen in de woonkamer en zit al een tijdje met de gedachte in mn hoofd om deze via een app aan te kunnen sturen. Er zijn al wat knutselprojecten in de omloop waarbij je zelf de soldeerbout in handen moet nemen maar dit is natuurlijk nog mooier! Zodra ze leverbaar zijn ga ik dat starterpakket meteen halen!
Ben ook erg blij dat er al een Android app beschikbaar is, in het filmpje op de FrontPage werd alleen over de iOS app gepraat waarbij ik al kriebelig werd, gelukkig dus ook voor Android :)

Ben ook benieuwd of er Windows apps voor gaan komen die ik bijvoorbeeld op mijn HTPC kan installeren en op deze manier een soort van Ambilight kan creëren! :9~ Ik zeg XBMC add-on!!

[ Voor 13% gewijzigd door Marsman83 op 31-10-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Ze staan eindelijk op de nederlandse apple store:

http://store.apple.com/nl...en-gloeilamp-starter-pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16
Ha een uur geleden nog gekeken toen stonden ze er nog niet :)

edit:
:| stomme apple store. geen IDeal, dan maar wachten tot ik thuis ben..

[ Voor 40% gewijzigd door Lordsauron op 01-11-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

2 sets besteld!

1 voor mijzelf en 1 voor een collega, ben benieuwd hoe snel het geleverd wordt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Ook besteld!
Levering — 06 Nov, 2012 door Levering per post
Ben benieuwd! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Ik heb ze ook besteld :)

@Lordsauron: je kan het geld ook gewoon overmaken

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
Lordsauron schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:17:
Ha een uur geleden nog gekeken toen stonden ze er nog niet :)
Raar, ik kan ze nu ook niet meer vinden via de zoek functie. Oh well, de directe link werkt wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:56
Wel erg vreemd dat het gewoon onvindbaar is in de Apple Store.. Alleen de directe link werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
En ook besteld. Gratis express levering. Normaal gezien morgen in huis. Ben benieuwd!

FYI: Wel gewoon te vinden hoor: Klik in de store onder "Voor de iPhone" op "Voor apps geschikte accessoires" en sorteer die pagina vervolgens op "Nieuwste"...

[ Voor 49% gewijzigd door Brynnie op 01-11-2012 09:17 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

We gaan ook een losse lamp kopen en openslopen.

We willen een RGB ledstrip aansturen met de Hue controller omdat we hier een "eigen" sfeerlamp aan het bouwen zijn (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
Zo hop ook besteld.

@i2Paq, cool hou ons maar op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-02 13:59
Heeft iemand al iets gelezen over hoe de lampen zich gedragen als je ze met de fysieke aan uit knop bediend ? Nemen ze dan de laatst ingestelde preset aan ? Of kan je ze niet meer fysiek aan/uit zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
einreb73 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:36:
Heeft iemand al iets gelezen over hoe de lampen zich gedragen als je ze met de fysieke aan uit knop bediend ? Nemen ze dan de laatst ingestelde preset aan ? Of kan je ze niet meer fysiek aan/uit zetten ?
Ik las in een engelse review op de apple store dat ze dan naar een factory standaard resetten, en het was (nog?) niet mogelijk om dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
einreb73 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:36:
Er is een standaard waarde waarop ie dan terugvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Stel dat ik de lampen zou gebruiken in een lamp op de eerste verdieping die ik aandoe als ik binnen kom en de trap op loop via een normale lampknop.
Dan zou ik hem dus beneden eerst uit en dan aan moeten zetten om het licht aan te kunnen doen om in een verlichte kamer binnen te komen zonder m'n telefoon te pakken? Valt mee te leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Johnvh schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:48:
Stel dat ik de lampen zou gebruiken in een lamp op de eerste verdieping die ik aandoe als ik binnen kom en de trap op loop via een normale lampknop.
Dan zou ik hem dus beneden eerst uit en dan aan moeten zetten om het licht aan te kunnen doen om in een verlichte kamer binnen te komen zonder m'n telefoon te pakken? Valt mee te leven :)
Het idee is toch dat je hem aan/uit zet via je telefoon/tablet? Waarom dan nog de "ouderwetse" knop gebruiken? Zolang je het via de app doet zal ook de vorige waarde van de lamp onthouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Ja, maar als ik thuiskom in een donker huis (kom beneden binnen en op de 1e verdieping is m'n woonkamer en keuken) dan is een ouderwetse knop die ik al tijden gebruik toch makkelijker dan de app zoeken op m'n telefoon. Dat ik die app veel ga gebruiken (als ik eenmaal goed binnen ben en op de bank zit) geloof ik graag, maar een fysieke schakelaar lijkt me nog steeds handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Johnvh schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:59:
Ja, maar als ik thuiskom in een donker huis (kom beneden binnen en op de 1e verdieping is m'n woonkamer en keuken) dan is een ouderwetse knop die ik al tijden gebruik toch makkelijker dan de app zoeken op m'n telefoon. Dat ik die app veel ga gebruiken (als ik eenmaal goed binnen ben en op de bank zit) geloof ik graag, maar een fysieke schakelaar lijkt me nog steeds handig :)
Ik geloof dat ze voor dit werkten aan wat leuke features. Zodra je connect met de wifi bijvoorbeeld, dat dan je lampen aan gaan (mits bij een bepaald tijdstip gok ik). Zodat je precies dit probleem niet hebt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-04 13:50

BKJ

Johnvh schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:59:
Diezelfde vraag had ik ook en dit staat er op de site van meethue.com:

My phone battery is dead. What can I do?
You can always switch your hue lights on or off from the wall switch.

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Johnvh schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:48:
Je kunt ze inderdaad aanzetten zonder telefoon door een toggle te doen met de schakelaar in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Thnx voor de reacties. Perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
Wat ik ook niet zo snel kan vinden op de site is of de lampen achter een "hardware" dimmer kunnen, lijkt me eigenlijk wel aangezien ze ook via de app gedimd kunnen worden. Ook maar even op meethue gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
einreb73 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:09:
Wat ik ook niet zo snel kan vinden op de site is of de lampen achter een "hardware" dimmer kunnen, lijkt me eigenlijk wel aangezien ze ook via de app gedimd kunnen worden. Ook maar even op meethue gepost.
Lijkt me juist niet en dit wordt bevestigd door twitter:
Meet hue ‏@tweethue
Hey @MichaAngborn, we don't recommend using hue with wall dimmers but you can do whatever you want with the lights via the app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
don't recommend is wat anders dan will not work ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
3 sets besteld, waarvan 1 voor mezelf... leverdatum staat nu op 6november.

De lampen zelf zijn voor mij minder interessant, maar ik heb thuis 3 living colors van de laatste generatie. Deze kan ik ook via de base station gaan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
Advies is dan geloof ik dat de dimmer op z'n max moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
En ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat er geofencing features komen, dat wanneer je bijna thuis ben alvast de lichten aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Waar ik benieuwd naar ben is of de bridge weet wanneer een mens de schakelaar aan / uit zet. zodat je in de app niet ziet dat je lamp aan is terwijl de schakelaar uit staat.. ik heb echter nog helemaal nix kunnen vinden van documentatie voor de software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
Lordsauron schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:55:
Waar ik benieuwd naar ben is of de bridge weet wanneer een mens de schakelaar aan / uit zet. zodat je in de app niet ziet dat je lamp aan is terwijl de schakelaar uit staat.. ik heb echter nog helemaal nix kunnen vinden van documentatie voor de software..
Lijkt me dat als de lamp uitstaat hij helemaal niet meer verschijnt in de interface. Er is immers geen communicatie meer met de bridge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
Hier nog een filmpje van een amerikaan die in totaal 21 lampen in zijn system heeft (zijn niet allemaal te zien helaas):

YouTube: Philips Hue Demo and First Impressions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Lijkt me niet echt gezond om ze achter een dimmer te zetten, zit immers allerlei elektronica in de lamp met waarschijnlijk een geschakelde voeding oid.

(Net bestelling voor de starterskit geplaatst, ETA 5 nov)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Hielko schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:47:
[...]

Lijkt me niet echt gezond om ze achter een dimmer te zetten, zit immers allerlei elektronica in de lamp met waarschijnlijk een geschakelde voeding oid.

(Net bestelling voor de starterskit geplaatst, ETA 5 nov)
Lijkt mij inderdaad geen goed idee. Het zal allemaal wel werken maar de levensduur zal wel flink verkort worden.

Heb hier enkele goedkope GU10 spotjes die officieel niet dimbaar zijn toch op een dimmer geplaatst. Het werkt wel maar vermoed dat ze sneller kapot zullen zijn. Al maakt dat laatste mij voor de aanschafprijs van 4 euro niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Mijn bestelling is inmiddels verzonden! Weet iemand of zo'n pakket ook bij de buren aangeboden wordt als ik niet thuis ben?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Bij mij is hij ook verzonden!
PostNL probeert het bij mij altijd bij de buren te slijten als ik niet thuis ben. Als ze hem nergens kunnen afleveren krijg je tegenwoordig een briefje waarmee je kunt kiezen wat je wilt. De bezorgen zal dan wel pas de volgende dag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

steffex schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:46:

De lampen zelf zijn voor mij minder interessant
Ik heb eventueel wel interesse mocht je lampen "over" hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
je bent niet de enige! Collega had ook al interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Laatst online: 23-04 15:03
iemand toevallig ergens de maten van de lampen kunnen herleiden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Hmm, de android app wil toegang tot het telefoondeel (wie je belt, belgeschiedenis etc.) :/

Waar is dat nou weer voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wilke schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:27:
Hmm, de android app wil toegang tot het telefoondeel (wie je belt, belgeschiedenis etc.) :/

Waar is dat nou weer voor nodig?
Om te bepalen waar je bent tov. de lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro
  • Laatst online: 30-01 16:00

I4Pro

Powned!

Ook besteld, erg benieuwd naar de werking :)

Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Even denken hoor: wachten tot/of LiFX ooit met een (goed) werkend product komt of op de bestelknop van de Apple Online Store drukken?

*klik*

* Basket Kees is erg benieuwd naar hoe dit gaat werken voor home cinema/lezen/werken in de huiskamer en wekfunctie in de slaapkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Gister de filmpjes bekeken van Philips Hue en ik ben erg enthousiast! Als ik het iemand laat zien en ze vragen hoe duur het is dan schrikken ze van de prijs maar ik vind het eigenlijk nog wel meevallen. Als je kijkt wat een losse LivingColors lamp kost (rond de 100) en dan zit je aan het specifieke design van Philips vast terwijl je nu voor 200 euro 3 peertjes krijgt die je in je eigen lampen kan schroeven.

Vandaag de sleutel gekregen van mijn appartement dus gelijk maar helemaal inrichten met Philips Hue! ik denk dat ik er 6 nodig heb; 4 in de woonkamer + open keuken / 2 voor de slaapkamer. Dit is dan wel zoewel plafond staande lampen.
De Hal, Badkamer en Toilet doe ik wel gewoon normaal licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
gise schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:26:
De Hal, Badkamer en Toilet doe ik wel gewoon normaal licht :)
Voor in de hal zou je gewoon gebruik kunnen maken van de bestaande Philips LivingWhites, stuk betaalbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Zojuist ook een starter set besteld om mee te spelen, ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173874

Ik houd HUE ook al een poosje in de gaten en ben zeker van plan een setje te gaan aanschaffen. Zouden die living white lampen echter ook compatible zijn? als dit zo is is het helemaal top!

Heeft iemand hier een idee van, op de zigbee light link site kom ik die living whites niet tegen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik neem aan van wel, die living whites zijn compatible met de gen2 living color lampen en de living color lampen zijn weer compatible met hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173555

Erg benieuwd of de living whites ook met dit systeem kunnen werken.... hoef niet overal romantisch rood :-)

Maar starterskit besteld en leverdatum is al eind november :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
i2Paq schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:31:
Om te bepalen waar je bent tov. de lampen?
Nee, dan zou hij vragen om toegang tot locatie (netwerk of GPS). Ik zie geen enkele reden waarom Philips moet weten wie ik bel en wanneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Ja de ZLL livingwhites werken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lv0
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-12-2022

lv0

Damn.
Tot 4 weken levertijd nu.
Net te laat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wow, niet eerder van de Livingwhites gehoord. Als die volledig compatibel zijn (dus ook werken op timer bv) dan gaat dit een geniaal systeem worden.

Verzendbevestiging binnen ... leuk spelen dit weekend :)
Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.