Het is minder lastig als het lijkt, je maakt die scene gewoon aan met de app zoals je het gewend bent en vervolgens selecteer je die scene. Daarna druk je op de schakelaar een scene knop paar seconden in en dan is dus de actuele scene opgeslagen. In plaats van nu je telefoon te pakken, de scene te kiezen hoef je alleen nog maar op de juiste knop op de schakelaar te drukken. Het instellen vergt iets tijd maar dat is bij een scene maken in de app natuurlijk ook al zo. Alles uitschakelen is een standaard functie van ZLL dus die zal sowieso wel een default knop daarvoor hebben. Nog handiger zou zijn als Philips 3rd party schakelaars laat vinden in de Hue App op dezelfde manier als dat gaat met een dimmer switch of een Tap maar ook zonder die ondersteuning is er goed mee te werken.ATS schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:08:
[...]
Ik ben benieuw hoe ik dan aan de ene kant een knop een scène voor lampen 1, 2 en 3 kan laten bedienen, een andere een voor lampen 4, 5 en 6 en ook nog een knop alles uit kan maken. Lijkt me lastig op zo'n manier.
Je moet gewoon zorgen dat de ZLL netwerk key gelijk is, zo kan ik met LC remote alle lampen bedienen zelfs wanneer ik de bridge van de stroom haal. De 3rd party schakelaars en ook LC remote hebben de bridge helemaal niet nodig, die is nodig om als interface met app op smartphones te werken maar de lampen bedienen kan ook gewoon zonder App. Als alles dezelfde key gebruikt heb je dus mooi de vrijheid om je lampen op verschillende manieren aan te sturen. Met de App en Tap, Dimmer, LC remote's en dus ook 3rd party ZLL schakelaars zoals Busch-Jaeger.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:00:
[...]
Slides 10.11,12: http://fhi-wp.nl/designau...2013/11/11texim_goede.pdf
Vraag me ook af hoe het werkt. Je moet dan in staat zijn om de Busch Jaeger aan het Zigbee netwerk van de bridge te koppelen, ipv een lamp aan de schakelaar. Zodat de Busch Jaeger het bestaande netwerk van Hue joint ipv een eigen netwerk op te zetten die niet bereikbaar is via de bridge.
Ik heb het nu zo ingesteld bij iConnectHue dat bij;Dutchgrover schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:16:toon volledige bericht
[...]
Bijkijk eerst de help tour om te leren hoe je groepen en scenes (presets in iConnecthue) aan kunt maken. De lampen die je aan wilt schakelen moeten in een groep of een scene zitten.
Vervolgens kun je de dimmerswitch programmeren:
Ga naar settings>Bridges&Devices>je dimmer switch
Kies in het plaatje aan de bovenkant de knop die je wilt programmeren
Kies of je de actie voor kort indrukken (initial press) of voor lang indrukken (hold) wilt programmeren
Verwijder de actie die er al staat (naar links swipen)
Kies Add new action.
Om lampen aan te zetten kies je 'load preset' of 'switch groups'
Om lampen uit te zetten kies je 'switch groups' of 'turn lights off'
Bij preset schakelt hij de scene in, bij switch groups kun je een hele group aan of uit zetten en bij turn lights off kun je individuele lampen selecteren om uit te zetten.
iConnectHue is een programma met uitgebreide mogelijkheden maar je moet in het begin even in de gaten krijgen hoe het werkt. De tour en de helpfiles in het programma zelf helpen je een flink eind op weg.
- kort indrukken "aan knop"-> woonkamer gaat aan in een preset
- lang indrukken "aan knop"-> eettafel gaat aan
- kort indrukken "uit knop" -> woonkamer gaat uit
- lang indrukken "uit knop" -> eettafel gaat uit
Probleem is dat hij bij het lang indrukken het ook detecteert als kort indrukken. Hij doet dus beide.
Hebben meer dit probleem en is dit op te lossen?
Ik heb een soortgelijk instelling in mijn dimmers zitten en ja ook ik merk dat bij lang indrukken ook kort indrukken tegelijk wordt uitgevoerd.Lekkerbek312 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:08:
[...]
Ik heb het nu zo ingesteld bij iConnectHue dat bij;
Probleem is dat hij bij het lang indrukken het ook detecteert als kort indrukken. Hij doet dus beide.
En als je bij het lang indrukken een 2e actie toevoegd (woonkamer uit)? Niet ideaal want de lampen gaan aan en dan gelijk weer uit, maar beter dan dat ze aanblijven.Ik heb het nu zo ingesteld bij iConnectHue dat bij;
Toch maar de knoop doorgehakt.
Nieuwe lampen gehaald waar e27 in past. En een starterset besteld samen met 2 blooms en een hue tap.
Nieuwe lampen gehaald waar e27 in past. En een starterset besteld samen met 2 blooms en een hue tap.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
"Probleem" heb ik hier ook. Wel redelijk irritant, maar als je de dimmer goed instelt heb je er minder last van.Lekkerbek312 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:08:
[...]
Ik had eea soortgelijk als bij jou, maar inmiddels aangepast. Ik zou in jouw geval het kort indrukken voor aan gebruiken en lang indrukken voor uit. Dus:
Knop Aan kort: woonkamer aan
Knop Aan lang: woonkamer uit
Knop Uit kort: eettafel aan
Knop Uit lang: eettafel uit
Mooie suggestie. Thanks.NRG-81 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:33:
[...]
"Probleem" heb ik hier ook. Wel redelijk irritant, maar als je de dimmer goed instelt heb je er minder last van.
Ik had eea soortgelijk als bij jou, maar inmiddels aangepast. Ik zou in jouw geval het kort indrukken voor aan gebruiken en lang indrukken voor uit. Dus:
Weet iemand of het mogelijk is om, zonder de bridge te resetten en de lampen 1 voor 1 weer te koppelen, de lampen in een gewenste volgorde te krijgen in de Philips app? Niet elke app kan lampen sorteren en nu staat alles kris-kras door elkaar in bijvoorbeeld Hue Pro
In de officiele app kan je ze sorteren (via settings - my lights), maar ik weet niet of dit gevolgen heeft voor andere apps, aangezien de lampen een nummer hebben, en die nummer behouden ze ook na het sorteren.
Er zijn een aantal dingen die je kunt doen, het meeste staat min of meer in de api waar Philips verbied om deze te delen maar als je je aanmeld werken de links wel.NRG-81 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:33:
[...]
"Probleem" heb ik hier ook. Wel redelijk irritant, maar als je de dimmer goed instelt heb je er minder last van.
1. Je kunt elke knop als toggle switch instellen (je hebt hier een dummy sensor en een aantal rules voor nodig): http://www.developers.mee...ate-hue-tap-toggle-button
2. De dimmer heeft acties voor indrukken en lang indrukken. Deze lijk je nu te gebruiken. Als je niet het indrukken maar het loslaten gebruikt om je acties uit te voeren wordt het initieel indrukken niet altijd uitgevoerd. Voor indrukken is bv code 1000 in gebruik, voor los laten van kort indrukken is code 1002 in gebruik: http://www.developers.mee...dimmer-switch-programming
De api is de meest gebruikers onvriendelijke manier van instellen maar geeft je wel de meeste mogelijkheden. We zitten hier wel op tweakers
Het sorteren in de Philips app heeft geen effect in andere apps helaas. Nu moet ik zeggen dat het nummer in de Philips app mij ook stoort. ik heb een lamp nummer 38, maar heb er "maar" 20. Dit komt omdat ik mijn oude lampen verkocht heb en inmiddels v2 lampen heb. De oude lampen verwijderd uit de app maar de nummers worden dan niet vrijgegeven kennelijk.Fire69 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:47:
In de officiele app kan je ze sorteren (via settings - my lights), maar ik weet niet of dit gevolgen heeft voor andere apps, aangezien de lampen een nummer hebben, en die nummer behouden ze ook na het sorteren.
Ik kan proberen de bridge te resetten en dan de huidige huiscode vanuit een a.b. overzetten. Dan hoef ik in elk geval niet alle Living White & Color afstandsbedieningen opnieuw te programmeren.
Maar ik hoopte dat het misschien op de een of andere manier rechtstreeks in de bridge te doen is.
Kan je een key van een ab naar de bridge overzetten? Volgens mij kan dat enkel in de andere richting?
Ja dat kan. Ik deed altijd eerst de ab resetten, lampen koppelen aan de ab en dan het geheel naar de (ook geresette) bridge overzetten. Tot ik meer dan 16 lampen kreeg, toen bleek dat de a.b. er niet meer kon hebben.Fire69 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:00:
Kan je een key van een ab naar de bridge overzetten? Volgens mij kan dat enkel in de andere richting?
Die stap voor stap rondleiding, die er eerst was maar nu niet meer uit iemands dropbox, liet dat zo zien. Erg handig ja, zeker als je ook pluggen en LC lampen hebt die je anders met Lampfinder moet koppelen.
Tip: iemand (niet ik!) biedt op marktplaats drie 2e gen startersets aan voor €125/stuk. Geen slechte prijs denk ik.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Weet iemand wat de uitstraalhoek is van een Hue lightstrip (of de plus)? Ik wil graag een smal en hoog raam waar een soort van rolgordijn in hangt vanaf de zijkant aanlichten zodat het raam 's avonds of ook een lichtbron wordt (de plus versie dan nodig) of in elk geval als gekleurd vlak. Ik wil echter liever niet dat ook de muur die er haaks op staat verlicht wordt, en bovendien wil ik niet in de strip kijken als ik door de kamer loop. Ik zit dus nog even te dubben hoe ik zo'n strip goed en zo vlak mogelijk kan monteren zodanig dat ik alleen indirect licht vanaf dat rolgordijn krijg.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Inbouwen in zo'n ledstrip profiel met diffuser zou denk ik een mooie oplossing kunnen zijn.
Dan kijk je er niet direct in en je kan de orientatie nog beinvloeden door de vorm van het profiel.
Dan kijk je er niet direct in en je kan de orientatie nog beinvloeden door de vorm van het profiel.
Wel erg goedkoop, wel een marktplaats account van 8,5 jaar en dit is de eerste advertentie ooit. Ik ben al eerder bijna opgelicht op marktplaats met hue lampen. Had een V1 kit gekocht half jaar terug voor 150. Krijg ik 1 dag na bestelling op MP een mail met u heeft gereageerd op een verdachte advertentie. Nooit een reactie meer gehad van de verkoper. Wel na 1,5 maand plotseling toch mijn geld terug. Ik vind op marktplaats kopen erg lastig.ATS schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:45:
Tip: iemand (niet ik!) biedt op marktplaats drie 2e gen startersets aan voor €125/stuk. Geen slechte prijs denk ik.
Ik zie bij Conrad 2 taps:
Philips Hue Tap - Bestnr. 1295616-89 - EUR 58,99
Philips Hue Tap - Bestnr. 1388651-89 - EUR 34,99
Iemand enig idee wat de verschillen zijn?
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Vrij recentelijk nog tot in den treure langs geweest in dit topicaxis schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:55:
Maar nee, behalve de prijs en het EAN nummer is er geen verschil tussen de 2 taps.
Die hue dimmers kunnen als ik er meerdere heb verschillend worden geprogrammeerd? In die api duiken heb ik er wel voor over. Voor een nieuwe woning lijkt het mij dan wel een optie om in elke kamer gewoon zo'n ding tegen de muur te plakken (?) of zou het mooier zijn een tap in te bouwen zoals hier vaker voorkomt? (Op die standaard inbouwdingen aangesloten)
De dimmers hebben een "wandplaat" welke tegen de muur geplakt of geschroefd kan worden. de dimmer kan magnetisch geplaatst worden op de wandplaat. Los is het als een kleine afstandsbediening. Bij ons blijven de dimmers in praktijk altijd op de wandplaten zitten, alleen bij programmeren/testen pak ik ze mee naar mijn laptop.warcow schreef op zondag 17 januari 2016 @ 19:12:
Die hue dimmers kunnen als ik er meerdere heb verschillend worden geprogrammeerd? In die api duiken heb ik er wel voor over. Voor een nieuwe woning lijkt het mij dan wel een optie om in elke kamer gewoon zo'n ding tegen de muur te plakken (?) of zou het mooier zijn een tap in te bouwen zoals hier vaker voorkomt? (Op die standaard inbouwdingen aangesloten)

Thnx.. Wel ff gezocht, maar wellicht scheel gekeken.netvista schreef op zondag 17 januari 2016 @ 19:01:
[...]
Vrij recentelijk nog tot in den treure langs geweest in dit topic![]()
Maar nee, behalve de prijs en het EAN nummer is er geen verschil tussen de 2 taps.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Bedankt voor de info, is het met de api ook mogelijk acties voor de hue (met kleur) te programmeren?bitflusher schreef op zondag 17 januari 2016 @ 19:23:
[...]
De dimmers hebben een "wandplaat" welke tegen de muur geplakt of geschroefd kan worden. de dimmer kan magnetisch geplaatst worden op de wandplaat. Los is het als een kleine afstandsbediening. Bij ons blijven de dimmers in praktijk altijd op de wandplaten zitten, alleen bij programmeren/testen pak ik ze mee naar mijn laptop.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Heb mogelijk 2 van die hue sets van de marktplaats link hierboven. Ben nog wel een beetje huiverig want ik vertrouw niet snel mensen op marktplaats. Weet ook niet hoeveel het zegt dat ze al 8,5 jaar lid zijn.
Edit: net mail van marktplaats, waarschijnlijk fraude. Had net de deal rond en ook een adres doorgekregen. (Dat adres is net 10 dagen geleden verkocht volgens funda..
[ Voor 7% gewijzigd door warcow op 17-01-2016 20:48 ]
Marktplaats stuurt al waarschuwing dat het niet in de haak is. Niet bestellen dus.warcow schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:17:
[...]
Bedankt voor de info, is het met de api ook mogelijk acties voor de hue (met kleur) te programmeren?
Heb mogelijk 2 van die hue sets van de marktplaats link hierboven. Ben nog wel een beetje huiverig want ik vertrouw niet snel mensen op marktplaats. Weet ook niet hoeveel het zegt dat ze al 8,5 jaar lid zijn.
Edit: net mail van marktplaats, waarschijnlijk fraude. Had net de deal rond en ook een adres doorgekregen. (Dat adres is net 10 dagen geleden verkocht volgens funda..)
misschien domme vraag, maar waar stel je dat in? Ik kan namelijk alleen de lampen uitkrijgen door de master switch.Lekkerbek312 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:08:
[...]
Dit gaat over de losse afstandsbediening. Stel je in onder:grote_oever schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:15:
[...]
misschien domme vraag, maar waar stel je dat in? Ik kan namelijk alleen de lampen uitkrijgen door de master switch.
settings --> bridges & devices
Ahh oke, nu snap ik hem... Maar hoe kan ik in een scene één lamp aanzetten? Zie alleen de master knopjes.matthijst schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:25:
[...]
Dit gaat over de losse afstandsbediening. Stel je in onder:
settings --> bridges & devices
In iConnectHue kan je dubbeltappen op een lamp.
iemand ervaring met goedkope thirdparty lampen? Zit een beetje op aliexpress rond te neuzen, maar soms staat er bij dat het alleen op de eerste bridge werkt?
Heb zelf alleen Hue whites omdat ik niet zo'n fan ben van een kermis, maar een beetje klooien met wat kleurtjes is wel leuk (voor een 'betaalbare' prijs).
Heb zelf alleen Hue whites omdat ik niet zo'n fan ben van een kermis, maar een beetje klooien met wat kleurtjes is wel leuk (voor een 'betaalbare' prijs).
Via de api kun je rules aan acties koppelen. een actie kan ook het activeren van een scene zijn voor bepaalde lampen. Dus kleur voor een of meerdere lampen is geen enkel probleem.warcow schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:17:
[...]
Bedankt voor de info, is het met de api ook mogelijk acties voor de hue (met kleur) te programmeren?
Deze We-Mo koffiemachine zou werken via het zigbee protocol. Met de Elgato app Eve kun je deze koppelen aan de bridge en via siri bedienen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vanmorgen een aantal INNR Smart led lampen (GU10 ) besteld. Heel benieuwd hoe deze samen werken met de Hue bridge.
Blijft toch echt een domper dat Philips zelf enkel RGB GU10 lampen uitbrengt.
Ik zie überhaupt niet hoe dit met Hue zou moeten integreren. Dit is WeMo, en dat is AFAIK niet hetzelfde?elroymk schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:00:
Deze We-Mo koffiemachine zou werken via het zigbee protocol. Met de Elgato app Eve kun je deze koppelen aan de bridge en via siri bedienen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ben benieuwd hoe deze vie een Hue bridge gaan werken, volgens de site van INNR moet het kunnen http://www.innrlighting.com/nl/serviceArJanE schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:14:
Vanmorgen een aantal INNR Smart led lampen (GU10 ) besteld. Heel benieuwd hoe deze samen werken met de Hue bridge.Blijft toch echt een domper dat Philips zelf enkel RGB GU10 lampen uitbrengt.
Innr, nog nooit van gehoord, maar zou inderdaad moeten werken als ik hier en daar juist gegoogled heb. Wat mij dan ook meteen opvalt en mij heel erg tegen staat, Dat de prijzen 'verrassend' gelijk zijn....
Tijd geleden bij de Karwei al gezien, verpakking oogt 'goedkoop', maar idd niet echt een stuntprijs tov Hue zelf. Ze hebben wel een paar lichtbronnen die niet in Hue assortiment zitten, waaronder spots die aan een rail kunnen.
Siri zal bijv. niet gaan werken icm de Hue bridge en die lampen en wie weet wat er in de toekomst nog bijkomt waar de niet-Hue lampen van worden uitgesloten.
Met de laatste firmware moet het (weer) lukken. Maar Philips is er alles aan gelegen om je een sub-optimale ervaring te laten hebben met die niet-Hue lampen.ArJanE schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:14:
Vanmorgen een aantal INNR Smart led lampen (GU10 ) besteld. Heel benieuwd hoe deze samen werken met de Hue bridge.Blijft toch echt een domper dat Philips zelf enkel RGB GU10 lampen uitbrengt.
Siri zal bijv. niet gaan werken icm de Hue bridge en die lampen en wie weet wat er in de toekomst nog bijkomt waar de niet-Hue lampen van worden uitgesloten.
Dan ben ik heel benieuwd naar je ervaringArJanE schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:14:
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ook benieuwd, heb 2 normale GU10 spots achter een kaku dimmer, maar die reageert soms niet of juist heel laat. (hou er van als alles mooi tegelijk gaat
)
Bij Karwei 2 stuks voor € 31.92 dus, redelijk goedkoop.
Bij Karwei 2 stuks voor € 31.92 dus, redelijk goedkoop.
Jawel, die zou via de bridge moeten kunnen werken. Tenminste als je deze homekit emulator installeert, dan werkt het via verschillende apps (mytouchhome, eve e.d.). Zo kan ik nu eindelijk ook een bridge v1 via Siri aansturen.ATS schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:25:
[...]
Ik zie überhaupt niet hoe dit met Hue zou moeten integreren. Dit is WeMo, en dat is AFAIK niet hetzelfde?
Sinds een week enkele Innr GU10 spotjes hier in huis hangen.
\Werkt prima samen met hue. (op de meest recente firmware)
De philips hue app vindt de lampen alleen niet uit zichzelf, hiervoor de hue lamp finder gebruikt.
Lampen zijn in de verschillende apps zichtbaar.
Krijg ze alleen niet gekoppeld aan de LC remote gen3.
De philips hue app vindt de lampen alleen niet uit zichzelf, hiervoor de hue lamp finder gebruikt.
Kan je die niet bovenaan achter het rolgordijn hangen ipv opzij? Lijkt me vreemd om die zo onevenwichtig te belichten. Zo heb ik het iig gedaan met m'n lamellen.ATS schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:07:
Weet iemand wat de uitstraalhoek is van een Hue lightstrip (of de plus)? Ik wil graag een smal en hoog raam waar een soort van rolgordijn in hangt vanaf de zijkant aanlichten zodat het raam 's avonds of ook een lichtbron wordt (de plus versie dan nodig) of in elk geval als gekleurd vlak. Ik wil echter liever niet dat ook de muur die er haaks op staat verlicht wordt, en bovendien wil ik niet in de strip kijken als ik door de kamer loop. Ik zit dus nog even te dubben hoe ik zo'n strip goed en zo vlak mogelijk kan monteren zodanig dat ik alleen indirect licht vanaf dat rolgordijn krijg.
Zie m'n 2 video's hier: https://gathering.tweaker...message/45473136#45473136
Zijn ze wel te koppelen aan de dimmer switch van Philips zelf?Artiremy schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:10:
Sinds een week enkele Innr GU10 spotjes hier in huis hangen.
Zichtbaar in de app... dus te bedienen met de dimmer.JJnJ schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:14:
[...]
Zijn ze wel te koppelen aan de dimmer switch van Philips zelf?
Misschien niet via touchlink alleen maar toch.
Kan ik je helaas niet zeggen, heb nog geen dimmer switch, wil ik nog wel aanschaffen o.a. voor de bediening van INNR spotjes. (ze hangen in de keuken en dan is bediening via de app niet handig)JJnJ schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:14:
[...]
Zijn ze wel te koppelen aan de dimmer switch van Philips zelf?
Is idd dan nog ff de vraag of dat werkt, nog niet aan gedacht dat dat eventueel niet zou werken

24 euro?axis schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:55:
Have Fun Funske
En het bestelnummer.
Kan dit trouwens niet in de FAQ van dit topic? Komt elke x posts voorbij dat die goedkope identiek is, en ja, het is raar dat ie goedkoper is dan de rest.
Het betreft een smal (60cm ongeveer) en hoog (2.40m) raam. Ik denk dat het gelijkmatiger wordt vanaf de zijkant.Buzz_Fuzz schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:12:
[...]
Kan je die niet bovenaan achter het rolgordijn hangen ipv opzij? Lijkt me vreemd om die zo onevenwichtig te belichten. Zo heb ik het iig gedaan met m'n lamellen.
Zie m'n 2 video's hier: https://gathering.tweaker...message/45473136#45473136
Voordeel van de innr gu10 is dat ie een stuk kleiner is dan de de Hue versie! Je levert er ook wel wat lumen voor in trouwens.
mi. heeft de INNR meer lumen nl.: 350 https://shop.innrlighting.com/nl/shop/61/gu10-spot-rs-122OmeAnne schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:35:
Voordeel van de innr gu10 is dat ie een stuk kleiner is dan de de Hue versie! Je levert er ook wel wat lumen voor in trouwens.
tov de Philips 250 http://www.philipsstore.n...cations#productDetailtabs
Nee, om eerlijk te zijn weet ik dat niet heel zeker, al heb ik het wel als zodanig gepost. Oeps.ice-T106 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:09:
[...]
Weet je dit zeker? Heb het idee dat de oude vorm juist heel goed het directionele licht van de leds omzet in licht wat alle kanten op gaat.
Een ronde peer lijkt mij beter het licht rondom te verspreiden dan een platte peer.
Groetjes Bas
ik kon de innr gu10 makkelijk installeren op mijn Hue
lampen zoeken in de app aanklikken en daarna meteen de lamp 5x aan en uitdoen met 1 sec pauze ertussen.
daarna knipperde de lamp een paar keer en werd deze gevonden
lampen zoeken in de app aanklikken en daarna meteen de lamp 5x aan en uitdoen met 1 sec pauze ertussen.
Dat zal wel 5x uit en aan doen zijn geweestsinovenator schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:39:
ik kon de innr gu10 makkelijk installeren op mijn Hue
Geldt als soort van factory reset voor diverse ZLL lampen.
OepsiClubbtraxx schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:28:
[...]
Dat zal wel 5x uit en aan doen zijn geweest![]()
Geldt als soort van factory reset voor diverse ZLL lampen.
Ik heb ruzie met een LC Gen3 remote. Ik heb hem gereset en gecloned vanaf een werkende LC Gen3 remote (die al mijn lampen kan bedienen). Ik heb deze vervolgens aan een drietal lampen getouchlinkt. Daarna kan ik deze lampen een paar keer aan en uit zetten alvorens de AB ermee ophoudt en ik de lampen alleen nog met de dimmer kan bedienen. Heb de AB al twee keer gereset en opnieuw gecloned maar het is iedere keer hetzelfde. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen zonder een tweede dimmer voor in de slaapkamer kopen?
Even een tip: de Philips Hue Starter set v1 is momenteel €145 bij de Mediamarkt in Den Haag. Zowel de spotjes als E27 fitting.
Is er al een mogelijkheid om een bestaande dimmer te vervangen voor een Hue controlled dimmer zodat ik "oude" lampen ook via Hue kan aan en uit schakelen en evt. dimmen? Dit in verband met sierlampen die ik vanwege het zicht (open armatuur) niet wil vervangen voor Hue lampen.
.
Met een beetje knip- en plakwerk is dat mogelijk met een gedemonteerde LivingWhites Plug.
Die kan je dan op deze manier eventueel gebruiken:

ik heb er toevallig nog steeds 3 te koop liggen, heb er even een advertentie voor aangemaakt

ik heb er toevallig nog steeds 3 te koop liggen, heb er even een advertentie voor aangemaakt
[ Voor 47% gewijzigd door Fire69 op 18-01-2016 21:15 ]
Als ze met een stekker in een stopcontact gaan met zo'n plug ertussen, als hij direct aan een wandschakelaar zit kun je zo'n zoals fire69 al zegt demonteren en hem in je plafonddoos verwerken.Eijkb schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:56:
Is er al een mogelijkheid om een bestaande dimmer te vervangen voor een Hue controlled dimmer zodat ik "oude" lampen ook via Hue kan aan en uit schakelen en evt. dimmen? Dit in verband met sierlampen die ik vanwege het zicht (open armatuur) niet wil vervangen voor Hue lampen.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Toch een beetje oppassen met gedemonteerde LW plugs mannen.
Die dingen zijn hier niet voor gemaakt en een ongeluk zit in een klein hoekje.
Niet 100% on topic... maar toch wel zeker raakvlakken met Hue (en vooral ambilight) deze Kickstarter 'DreamScreenTV': https://www.kickstarter.c...lighting-for-any-hdmi-tv/
Device/Ledslangen om Ambilight, zonder tussenkomst van PC, mogelijk te maken op elk (hdmi) scherm.
Is al fully funded, maar loopt nog 31 dagen.
Blijft kickstarter, dus altijd slag om de arm houden natuurlijk, maar er zijn ook al reviews van soft-launch versies verschenen, dus het lijkt goed te moeten komen.
Device/Ledslangen om Ambilight, zonder tussenkomst van PC, mogelijk te maken op elk (hdmi) scherm.
Blijft kickstarter, dus altijd slag om de arm houden natuurlijk, maar er zijn ook al reviews van soft-launch versies verschenen, dus het lijkt goed te moeten komen.
DreamScreen cannot directly talk to the Hue Lights as we don't use the same physical radio layer. However, we are planning on enabling this via a device that can serve as a bridge. At this time, our plan is to announce a simple SDK that will allow for such a bridge to be created on devices with both BLE and Wifi support.
Inderdaad. Heb deze procedure ook gedaan, in wandcontactdoos geplaats. Werkt goed maar delen van de printplaat staan onder spanning. Dus stroom eraf als je er aan werkt.Clubbtraxx schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:30:
Toch een beetje oppassen met gedemonteerde LW plugs mannen.
Verder is mijn ervaring dat LivingWhites pluggen af en toe ophouden met werken, om de maand of zo. Stroom even eraf en daarna werkt hij weer.
Ik ben niet heel technisch (helaas) en als ik lees dat hier de stroom open en bloot ligt krijg ik al de kriebels. De plugs als zodanig zijn niet meer te krijgen? Jammer is dat. Heb nog wel wat lampen met kleine fitting waarbij een aan/uit functie afdoende zou zijn.Fire69 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:01:
Met een beetje knip- en plakwerk is dat mogelijk met een gedemonteerde LivingWhites Plug.
[afbeelding]
.
Aanbieding Hue E27 Color (EUR 46,73) bij Amazon FR:
http://www.amazon.fr/gp/product/B016151IW6/
Pricewatch:
pricewatch: Philips Hue Lamp Single Pack (E27 fitting, Kleur, 25.000 uur leve...
http://www.amazon.fr/gp/product/B016151IW6/
Pricewatch:
pricewatch: Philips Hue Lamp Single Pack (E27 fitting, Kleur, 25.000 uur leve...
Ik heb ze 2 jaar op deze manier gebruikt, eigenlijk nooit last van gehad.jeroen11 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:19:
[...]
Verder is mijn ervaring dat LivingWhites pluggen af en toe ophouden met werken, om de maand of zo. Stroom even eraf en daarna werkt hij weer.
Hoe je ze gebruikt is je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk. Je moet wel een beetje opletten hoe je ze ergens in proptEijkb schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:47:
[...]
Ik ben niet heel technisch (helaas) en als ik lees dat hier de stroom open en bloot ligt krijg ik al de kriebels. De plugs als zodanig zijn niet meer te krijgen? Jammer is dat. Heb nog wel wat lampen met kleine fitting waarbij een aan/uit functie afdoende zou zijn.
Ze zijn officieel niet meer te krijgen, inderdaad heel jammer. Gelukkig heb ik er nog enkele reserve
offtopic:
Voor de mensen die geïnteresseerd waren, ik heb even een update in de reacties gezet ivm verzendkosten en zo.
Voor de mensen die geïnteresseerd waren, ik heb even een update in de reacties gezet ivm verzendkosten en zo.
De Osrams kunnen afaik aan/uit, maar niet dimmen. Maar als ik het zo lees zou dat voldoende moeten zijn?Eijkb schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:47:
[...]
Ik ben niet heel technisch (helaas) en als ik lees dat hier de stroom open en bloot ligt krijg ik al de kriebels. De plugs als zodanig zijn niet meer te krijgen? Jammer is dat. Heb nog wel wat lampen met kleine fitting waarbij een aan/uit functie afdoende zou zijn.
Ziet er goed uit! Als ik het goed lees kan je deze ook aansluiten op je AV. Omgerekend inclusief transport zo'n €135.Arnold schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:14:
Niet 100% on topic... maar toch wel zeker raakvlakken met Hue (en vooral ambilight) deze Kickstarter 'DreamScreenTV': https://www.kickstarter.c...lighting-for-any-hdmi-tv/
[...]
Volgens mij idd wel ja. Je krijgt een HDMI Switch, zodat je het videosignaal split naar 2 uitgangen. Uitgang 1 gaat dan naar het HDMI kastje dat de lichten aanstuurt en uitgang 2 naar je scherm.Neefdave schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:47:
[...]
Ziet er goed uit! Als ik het goed lees kan je deze ook aansluiten op je AV. Omgerekend inclusief transport zo'n €135.

Jij hebt de plugs tussen je muurschakelaar en je lampfitting gezet?Fire69 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:55:
[...]
Ik heb ze 2 jaar op deze manier gebruikt, eigenlijk nooit last van gehad.
[...]
Hoe je ze gebruikt is je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk. Je moet wel een beetje opletten hoe je ze ergens in propt
Ze zijn officieel niet meer te krijgen, inderdaad heel jammer. Gelukkig heb ik er nog enkele reserve![]()
offtopic:
Want als ik het goed begrijp kun je die plugs dus inbouwen, alleen dan niet bij je schakelaar, maar bij je lamp zelf. En daarna kun je de lamp dimmen en aan/uit zetten dmv. de Philips Hue scenes en App?
Ik heb namelijk een lamp met 7 E14 bollen, welke dus niet meedoen met Philips Hue en altijd volle bak branden. Deze lampen zijn maar 180 Lumen en zouden warm licht moeten uitstralen, maar het is nu een witte tl balk. Daarom zou ik zo'n schakelaar goed kunnen gebruiken dmv dimmen.
En dan nog een vraag
[quote]Krilo_89 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:41:
[...]
Jij hebt de plugs tussen je muurschakelaar en je lampfitting gezet?
Want als ik het goed begrijp kun je die plugs dus inbouwen, alleen dan niet bij je schakelaar, maar bij je lamp zelf. En daarna kun je de lamp dimmen en aan/uit zetten dmv. de Philips Hue scenes en App?
[...]
Je steekt ze waar je plaats hebt. Ik had er 2 bij de lamp zelf, de 3de had ik geen plaats daar, dus die zat achter de schakelaar.
[...]
[...]
Je steekt ze waar je plaats hebt. Ik had er 2 bij de lamp zelf, de 3de had ik geen plaats daar, dus die zat achter de schakelaar.
Het is geen kwestie van gevoeliger, maar van de gebruikte techniek. Je hebt Leading edge en Trailing edge, maar ik weet niet juist meer welke je best neemt voor ledsEn dan nog een vraag, dimmen via een normale dimmer is best lastig als het om led lampen gaat? Dan heb je gevoeligere dimmers nodig?
Leuk ding! ik ben echt al jaren naar zoiets op zoek dat gewoon out of the box dat doet, via HDMI. Helaas heeft deze ook weer een klein nadeel:Arnold schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:14:
[...]

HDMI 1.4a dus geen 4K op 60HZ, dus niet erg futurproof...
[ Voor 4% gewijzigd door Pusherman_ op 19-01-2016 15:29 ]
Duidelijk. Eigenlijk is dat dus een makkelijkere manier om dimbare lampen te hebben in je huis. Je hebt de voordelen van PhilipsHue, dimbare lampen, geen dure dimmer schakelaars aan de muur en als je verhuist, dan neem je de ingebouwde plug mee (want die zit meestal toch bij je lamp).Fire69 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:26:
[...]
Daar reageren ze zelf ook op Kickstarter op. Het lijkt, voor nu, te duur op HDMI 2.0 te zitten met de switch. Ook is het aanbod daarin nog beperkt/mogelijk niet voldoende.Pusherman_ schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:28:
[...]
Leuk ding! ik ben echt al jaren naar zoiets op zoek dat gewoon out of the box dat doet, via HDMI. Helaas heeft deze ook weer een klein nadeel:
[afbeelding]
HDMI 1.4a dus geen 4K op 60HZ, dus niet erg futurproof...
Ze hebben wel (zie comments ook op kickstarter) 2x een HDMI 2.0 switch gekocht om te kijken of dat kan.
Mogelijk bieden ze het dan dus niet zelf aan, maar kunnen we ze wel zeggen of het werkt met een eigen switch.
[ Voor 6% gewijzigd door Arnold op 19-01-2016 16:13 ]
Misschien mis ik wat, maar zoiets bestaat toch al (ook 4K):Arnold schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:12:
[...]
Daar reageren ze zelf ook op Kickstarter op. Het lijkt, voor nu, te duur op HDMI 2.0 te zitten met de switch. Ook is het aanbod daarin nog beperkt/mogelijk niet voldoende.
Ze hebben wel (zie comments ook op kickstarter) 2x een HDMI 2.0 switch gekocht om te kijken of dat kan.
Mogelijk bieden ze het dan dus niet zelf aan, maar kunnen we ze wel zeggen of het werkt met een eigen switch.
http://lightberry.eu/#what-is-it
Zelf alleen ervaring met zelfbouw en dat werkt briljant (geen HDMI):
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45116090#45116090
Precies, niks nieuws onder de ambilight... Back to Hue dan maar?wizzmic schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:48:
[...]
Misschien mis ik wat, maar zoiets bestaat toch al (ook 4K):
http://lightberry.eu/#what-is-it
Zelf alleen ervaring met zelfbouw en dat werkt briljant (geen HDMI):
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45116090#45116090
Inbouwen kan waar je maar wil inderdaad. Let bij inbouwen achter je schakelaar alleen wel op dat je ook nuldraad (blauw) nodig hebt. Bij een schakel contactdoos zit meestal alleen fase (bruin) en schakel maar dat is niet voldoende voor de LivingWhite plug.Krilo_89 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:41:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door jeroen11 op 19-01-2016 17:07 ]
Ik ben backer. Ga het proberen.
4k kan nog niet, iig niet met hun splitter, maar als de splitters goedkoper worden kan je deze gewoon replacen in de toekomst.
4k kan nog niet, iig niet met hun splitter, maar als de splitters goedkoper worden kan je deze gewoon replacen in de toekomst.
Arnold schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:12:
[...]
Daar reageren ze zelf ook op Kickstarter op. Het lijkt, voor nu, te duur op HDMI 2.0 te zitten met de switch. Ook is het aanbod daarin nog beperkt/mogelijk niet voldoende.
Water-Escape
@Fire69
Ik begrijp dat jij je HueWhite plugs vervangen hebt door zWave. Wat heb je precies gekozen en werkt dat goed met de Hue en (straks) Homey
Ik begrijp dat jij je HueWhite plugs vervangen hebt door zWave. Wat heb je precies gekozen en werkt dat goed met de Hue en (straks) Homey
Is het überhaupt mogelijk om iets anders dan een Living White Plug tussen een normale dimbare lamp en een schakelaar te zetten. Zodat je normale lampen kunt dimmen met je App of een andere afstandsbediening?
Misschien een leuke aanbieding bij bol.com : http://www.bol.com/nl/p/l...ed-lamp/9200000031336862/
Ik ben alles aan het vervangen door Fibaro Relays. Werkt tot hiertoe OK (met mijn redelijk beperkte controller).pheppy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:41:
@Fire69
Gewoon de Hue's niet rechtstreeks op de relay aansluiten, maar met rules werken (Als switch aan, Hue aan)
Ik hoop er in de toekomst met de Homey meer te kunnen mee doen.
Off-topic:water_escape schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:18:
Ik ben backer. Ga het proberen.
4k kan nog niet, iig niet met hun splitter, maar als de splitters goedkoper worden kan je deze gewoon replacen in de toekomst
Dacht ook altijd dat ik zoiets moest hebben nu ik geen Ambilight TV meer heb. Totdat ik me bedacht dat ik tegenwoordig eigenlijk vrijwel alles via ingebouwd smartTV platform kijk (Netflix op 4K, uitzending gemist, ingebouwde mediaspeler), waar dit allemaal niet op gaat werken. Alleen live TV dan nog maar. Kan wel alles via AFTV kijken, maar toch minder praktisch.
On-topic:
De Ambilight+Hue app zou wel ook gewoon moeten werken, maar om nu hele tijd telefoon op tv te richten... Beter een oplossing met oogje in kamer/op tv ofzo die hue strips aanstuurt?
In november was dezelfde aanbieding en heb ik 'm besteld. Uiteindelijk werd ie geannuleerd, wegens niet leverbaar.arjanw848 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:54:
Misschien een leuke aanbieding bij bol.com : http://www.bol.com/nl/p/l...ed-lamp/9200000031336862/
Nu weer een poging
Had er destijds 2 los besteld, werden beiden geannuleerd. Nu blij met de Philips Midway plafondlampen met Hue Whites erin. Net zo prima en dirt cheap op Amazon een tijdje terug (€14 per stuk).arjanw848 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:54:
mi. is de INNR spot vergelijkbaar en je koopt er 5 voor 99 euro https://shop.innrlighting.com/nl/shop/41/puck-light-pl-110GustavSan schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:06:
[...]
Had er destijds 2 los besteld, werden beiden geannuleerd. Nu blij met de Philips Midway plafondlampen met Hue Whites erin. Net zo prima en dirt cheap op Amazon een tijdje terug (€14 per stuk).
Waarmee is het dan vergelijkbaar? Inbouwspots zijn toch heel iets anders als een plafondlamp?geertseb schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:30:
[...]
mi. is de INNR spot vergelijkbaar en je koopt er 5 voor 99 euro https://shop.innrlighting.com/nl/shop/41/puck-light-pl-110
klopt ik heb scheef gekeken bij specs van de Osram lamp die is 38 cm omtrekSilentF0rce schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:06:
[...]
Waarmee is het dan vergelijkbaar? Inbouwspots zijn toch heel iets anders als een plafondlamp?

ik gebruik dit: https://www.reddit.com/r/...ghts_sync_to_your_screen/JPDeckers schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 06:37:
[...]
Off-topic:
Dacht ook altijd dat ik zoiets moest hebben nu ik geen Ambilight TV meer heb. Totdat ik me bedacht dat ik tegenwoordig eigenlijk vrijwel alles via ingebouwd smartTV platform kijk (Netflix op 4K, uitzending gemist, ingebouwde mediaspeler), waar dit allemaal niet op gaat werken. Alleen live TV dan nog maar. Kan wel alles via AFTV kijken, maar toch minder praktisch.
On-topic:
De Ambilight+Hue app zou wel ook gewoon moeten werken, maar om nu hele tijd telefoon op tv te richten... Beter een oplossing met oogje in kamer/op tv ofzo die hue strips aanstuurt?
is geen ambilight vervanger. Maar mijn blooms en de lampen boven de bank reageren wel op het beeld.
Maar ik kijk dan ook via mijn HTPC. naar kodi en netflix etc.
Zoiets zou volgens mij ook gewoon op een smartplatform moeten kunnen
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Klopt hij is eerder vergelijkbaar met de wand/plafond lamp uit het Hue Phoenix assortiment. Al kost die lamp wel zo rond de €125,- .SilentF0rce schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:06:
[...]Waarmee is het dan vergelijkbaar? Inbouwspots zijn toch heel iets anders als een plafondlamp?
dit topic is over de 10k posts gegaan, dus het is tijd voor deel twee!
Wise enough to play the fool
Schopje niemand de me hiermee kan helpen?Tomba schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:05:
Ik heb ruzie met een LC Gen3 remote. Ik heb hem gereset en gecloned vanaf een werkende LC Gen3 remote (die al mijn lampen kan bedienen). Ik heb deze vervolgens aan een drietal lampen getouchlinkt. Daarna kan ik deze lampen een paar keer aan en uit zetten alvorens de AB ermee ophoudt en ik de lampen alleen nog met de dimmer kan bedienen. Heb de AB al twee keer gereset en opnieuw gecloned maar het is iedere keer hetzelfde. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen zonder een tweede dimmer voor in de slaapkamer kopen?
Maar wel met mooiere TSteacher schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:59:
[mbr]dit topic is over de 10k posts gegaan, dus het is tijd voor deel twee! [/mbr]
arjandijk162 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
Ik nodig je uit een stukje te tikken en dan neem ik het op in de OP
[ Voor 6% gewijzigd door arjandijk162 op 20-01-2016 12:47 ]
En die 3 lampen zijn aan je bridge gekoppeld? Zo ja, kan je ze op die manier wel nog bedienen?
Yes, de dimmer en de app blijven werken.Fire69 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:55:
[...]
En die 3 lampen zijn aan je bridge gekoppeld? Zo ja, kan je ze op die manier wel nog bedienen?
En wat gebeurt er als je de remote reset, cloned, en aan een paar andere lampen koppelt?
We gaan verder in: [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2
Wise enough to play the fool
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.