[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 990.038 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173874

Zo ik heb ook een setje besteld, zal ook gelijk de living whites erbij proberen, verwachte levering is nu inderdaad wel eind november geworden... Jammer. Maar goed het lijkt me dan ook wel heel veel sfeer geven in huis. Ik hoop dat de tweakers hier hun ervaringen bij binnenkomst van de pakketjes blijven delen, en dan ook met betrekking tot living whites graag ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
Juicie schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:42:
Ja de ZLL livingwhites werken ook.
Zigbee LightLink living whites ?

[ Voor 4% gewijzigd door broekvdr op 01-11-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen jammer dat ze momenteel enkel nog maar de gewone fitting hebben.
Ik heb geen enkele normale lamp meer in huis (alleen eentje in mijn tuinhuis :+ )

Hopelijk binnenkort op zijn minst toch een GU10-uitvoering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ik wacht even jullie ervaringen af :)
En inderdaad, meer fittingen zouden welkom zijn. En ik zou zo graag eens al die halogeenspotjes (dressoir en afzuigkap enz) vervangen door leds. Maar ja, daar is niks passends voor te krijgen. Zou mooi zijn als dit aanslaat, en Philips hier eens serieus werk van gaat maken.

Ben ook benieuwd of het simpel met bijvoorbeeld Perl/php aan te sturen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:19

Nakebod

Nope.

Dat zal denk ik wel, want op de Hue Bridge heb je de beschikking tot een webinterface. Dus Philips heeft al uitgevonden hoe het kan ;) Al weet ik niet of ze PHP gebruiken. misschien wel CGI scripts.
Dus op één of andere manier verwacht ik wel dat ZigBee via PHP aan te sturen (gaat) zijn, als dat er nog niet is dan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:42
broekvdr schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:47:
[...]
Zigbee LightLink living whites ?
Of haal ik nu iets door elkaar R vd Broek ;)

Deze: http://webshop.telegraaf....hites-startersset-adapter in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:55

BKJ

Bericht dat ze vandaag hier worden uitgeleverd... relaxed!

Straks hier ff op kantoor met wireshark het verkeer sniffen en kijken of we een alternatieve interface kunnen bouwen dat ook samen gaat werken met mijn Vera en Zwave (toch mooi zo'n 20% regel hier op het werk.. ;-))

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457413

Pfff Lekkere service leveren ze bij apple... Op het moment van mijn bestelling stond als leverdatum 6 nov. Doordat geen credit card heb moest ik het per bank overschrijving betalen. Ik krijg nu een mailtje dat het 3-4 weken gaat duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
BKJ schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:17:
Bericht dat ze vandaag hier worden uitgeleverd... relaxed!

Straks hier ff op kantoor met wireshark het verkeer sniffen en kijken of we een alternatieve interface kunnen bouwen dat ook samen gaat werken met mijn Vera en Zwave (toch mooi zo'n 20% regel hier op het werk.. ;-))
Iemand was je voor: http://rsmck.co.uk/hue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 10:57
Mooi, zo te zien is het gewoon een REST interface met JSON. Dit maakt het een stuk makkelijker om met de lampen te communiceren.

Fijn van Philips dat ze het niet gesloten hebben maar dat het gewoon lekker op is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:43

Wom

Dit is wel iets wat mijn interesse heeft, maar ook ik zou andere fittingen nodig hebben dan wat er nu aangeboden wordt. Hopelijk dat dit in de toekomst ook er aan zit te komen, want dit is een systeem wat helemaal in mijn straatje ligt.

* Wom bookmarked

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:57
Wom schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:16:
Dit is wel iets wat mijn interesse heeft, maar ook ik zou andere fittingen nodig hebben dan wat er nu aangeboden wordt. Hopelijk dat dit in de toekomst ook er aan zit te komen, want dit is een systeem wat helemaal in mijn straatje ligt.

* Wom bookmarked
Philips heeft al aangegeven bezig te zijn met andere fittingen. dus ik denk dat dit wel gaat komen, zeker als het systeem een beetje aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hopelijk komen ze snel met G10 lampen, dan kan ik Hue ook goed toepassen :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
+1, ik heb een hoop GU-10 fittingen die wel een mooi lampje kunnen gebruiken :)

van het weekend maar eens beginnen aan een eigen webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
ook leuk als mensen hier hun scripts voor custom webinterfaces kunnen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar wat ik nog steeds niet helder heb, blijft het systeem gewoon te bedienen met normale lichtschakelaars? Lees, kan ik mijn klik-aan-klik-uit er voor laten staan en op die manier óók de boel aan/uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

UltraSub schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:48:
Maar wat ik nog steeds niet helder heb, blijft het systeem gewoon te bedienen met normale lichtschakelaars? Lees, kan ik mijn klik-aan-klik-uit er voor laten staan en op die manier óók de boel aan/uit zetten?
Ik heb het net getest: Als je een lamp uitzet via de hue app, dan kan je de lamp weer aankrijgen door de lamp zelf uit en weer aan te zetten. Hij valt dan terug op een soort van fabriekswaarde qua licht. Hij onthoudt dus niet de laatst gekozen setting.

Ik ben aan het aan uitzoeken of je deze basissetting kan instellen.

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
UltraSub schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:48:
Jep, dat kan gewoon. enige "nadeel" is dat de lamp dan reset naar de standaard installing (warm wit) en niet naar de laatst ingestelde instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-03 09:04
Argh DHL bezorger net gemist met 10minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En keurig netjes afgeleverd door UPS. Kan er nog even niets mee op mijn werk, maar voor de liefhebber alvast wat extra gegevens:

Afmetingen lampen: 110 x 62 mm
Verbruik bridge: 3 W (volgens specificatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:46
Yes....besteld!

Wordt komende dinsdag geleverd samen met een setje LivingWhites. Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Zojuist setje 1 van 3 binnengekregen. Snelle levering van Apple! :)

[ Voor 11% gewijzigd door steffex op 02-11-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Mensen, deel a.u.b. jullie ervaringen en misschien een paar sfeer foto's..mijn pakket duur nog wel even voordat ik het krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
Ja ben ook erg benieuwd.... Foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
BKJ schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:50:
[...]

Ik heb het net getest: Als je een lamp uitzet via de hue app, dan kan je de lamp weer aankrijgen door de lamp zelf uit en weer aan te zetten. Hij valt dan terug op een soort van fabriekswaarde qua licht. Hij onthoudt dus niet de laatst gekozen setting.

Ik ben aan het aan uitzoeken of je deze basissetting kan instellen.
Lordsauron schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:51:
[...]

Jep, dat kan gewoon. enige "nadeel" is dat de lamp dan reset naar de standaard installing (warm wit) en niet naar de laatst ingestelde instelling.
Hmm. Das shit zeg. :(
Want als ik een ding heb geleerd tijdens mijn testfases met verschillende soorten domotica, alleen bediening middels een app is het niet. Simpel voorbeeld, kleine kinderen. Laat met een stuk in je hakken thuis komen, telefoon vergeten. Loopt lekker, zo in het donker ;)
Noem me een doemdenker, maar dit vind ik wel beetje minder. Mooiste zou een vorm van hotelschakeling zijn, uit met de knop, en gewoon nog steeds in kunnen schakelen middels een app.

Ik wacht ff af, bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenMenke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-06 20:41
robv73 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:37:
Yes....besteld!

Wordt komende dinsdag geleverd samen met een setje LivingWhites. Ben benieuwd!!
Waar heb je besteld? Wachttijd bij Applestore staat op 3/4 weken.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 09:51
Leuke techniek, maar ik heb 48 GU10 versies nodig. En met die prijzen...... Dan maar 1 lamp in een hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Aangezien het systeem draait op ZLL, wat een open standaard is, kan ik mij voorstellen dat er bedrijven komen die muurschakelaars gaan maken.

Dat zou precies het probleem van UltraSub verhelpen. Voor mij is het ook handiger om muurschakelaars te hebben zodat ik niet per ongeluk een lamp helemaal uit zet en dus met een App de lampen niet meer aan kan zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
Ipad aan de muur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Heb zelf een LivingColor gen.2 met een Living Whites adapter. Werkt volgens mij allemaal ook via ZLL. Hoop alleen dat deze producten ook door de Hue interface kunnen worden opgenomen in tijd programma's enzo. In plaats van alleen aan/uit(/kleur). Iemand die over dat laatste al wat meer weet of kan uitproberen? Dit is voor mij namelijk wel een belangrijk punt.

Wat betreft die wandschakelaar. Er zijn al ZigBee plak schakelaars die een "change of state" doen. Klinkt dus ideaal. Dan gaat die namelijk ook gewoon weer naar de laatst gekozen instelling.
Hoop echt dat er personen zijn die even deze dingen kunnen testen O-)

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bosje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-05 19:02
Zojuist de starter pack ontvangen! Vanavond lekker spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Bobswa schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:18:
Heb zelf een LivingColor gen.2 met een Living Whites adapter. Werkt volgens mij allemaal ook via ZLL. Hoop alleen dat deze producten ook door de Hue interface kunnen worden opgenomen in tijd programma's enzo. In plaats van alleen aan/uit(/kleur). Iemand die over dat laatste al wat meer weet of kan uitproberen? Dit is voor mij namelijk wel een belangrijk punt.
*knip*
Ik heb thuis een aantal living colors gen2 staan. Ik zal zodra mijn eigen setje binnen is( die andere heeft een collega maar opgeëist :P ), even wat meer details posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Ik ben wel benieuwd of de kleurweergave een beetje fatsoenlijk is, want dat is met de meeste LED-verlichting toch nog steeds een beetje net-niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:16
Ik heb hem net binnen en de kleurweergave is imo erg goed, kan ook mooi zelf de kleurtemperatuur instellen.

Echter ik heb Hue nog niet aan de praat met mijn living color lamp, in de app kan je "Find new light" aantikken, maar dat doet hier vrij weinig. Iemand anders die al een living color lamp aan de praat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Alleen nog maar de standaardkleur kunnen zien (even zonder verbinding ingedraaid), maar dat ziet er heel goed uit. Zo op het oog een hele goede kleurweergave.

Warmteontwikkeling: 'glas' blijft heel koel, aluminium wordt niet meer dan handwarm (in open opstelling).
Edit: na nog wat langer aan gestaan te hebben is het glas iets opgewarmd, maar het aluminium behoorlijk opgewarmd. Absoluut niet heet, maar wel goed warm.

[ Voor 22% gewijzigd door Basket Kees op 02-11-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Hielko schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:54:
Ik heb hem net binnen en de kleurweergave is imo erg goed, kan ook mooi zelf de kleurtemperatuur instellen.

Echter ik heb Hue nog niet aan de praat met mijn living color lamp, in de app kan je "Find new light" aantikken, maar dat doet hier vrij weinig. Iemand anders die al een living color lamp aan de praat heeft?
Heb je wel 2e generatie? anders gaat het namelijk niet werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457413

Gaat hard die lampen. Verwachte levertijd staat nu op 3-4 maanden. Jammer dat dit ook voor de individuele lampen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
steffex schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:15:
[...]

Heb je wel 2e generatie? anders gaat het namelijk niet werken!
Ja, dat is het probleem niet (even geschikt, en het staat zelfs op de achterkant van de lamp). Misschien dat het probleem is dat ie al gekoppeld is aan de standaard living color afstandsbediening?

[ Voor 15% gewijzigd door Hielko op 02-11-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

Jeetje, 3-4 maanden! Blij dat ik er gisteren vroeg bij was...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:46
StevenMenke schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:38:
[...]

Waar heb je besteld? Wachttijd bij Applestore staat op 3/4 weken.. :/
Had ze gisteren ochtend al besteld.....maar kreeg vanmorgen sms dat ze dinsdag bezorgd gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Overigens net even de gateway aan de energiemeter gehangen. Gebruikt tussen de 1,4 en 1,5 watt en ~4,5 VA, dus dat is erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrjobse
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-07-2020
Heb gisteravond laat besteld toen levertijd nog op 3-4 weken stond. Kreeg zojuist bericht dat ze verzonden zijn. Ik dacht dat ze weer voorraad hadden gekregen, maar nu staat de levertijd idd. op 3-4 maanden. Waarschijnlijk is mijn vroege zending te danken aan een annulering van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173555

Hier hetzelfde.... komen 5 november binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weet iemand of de stekkerdoos 69165/31/PH van Livingwhites compatible is met HUE? Kortom kan je die aan-uit zetten en dimmen via de app? Van Philips kreeg ik op mijn vraag het vage antwoord dat de afstandsbediening van livingwhites wel compatible is...

De stekkerdoos lijkt mij een mooie toevoeging voor armaturen waar geen e27 HUE lamp in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
steffex schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:33:
Ik heb thuis een aantal living colors gen2 staan. Ik zal zodra mijn eigen setje binnen is( die andere heeft een collega maar opgeëist :P ), even wat meer details posten!
Thanks dat zou top zijn! Heb je ook de beschikking over zo een "schakel contactdoos" aka Living Whites adapter?
*discostar* schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:57:
Weet iemand of de stekkerdoos 69165/31/PH van Livingwhites compatible is met HUE? ...
Zie mijn vorige posts, wordt hopelijk door iemand getest.

Als iemand in de buurt van Utrecht de beschikking heeft over een Hue-set wil ik graag even die adapter komen testen bij je hoor O-) :+

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bosje
Zojuist Hue aangesloten. Tot nu toe gemengde gevoelens. Het installeren gaat soepel en snel.
De tinten wit zijn erg mooi en er komt een aardige gloed vanaf. De kleuren die de lampen geven kunnen het beste pastel te noemen zijn. Diepe kleuren zoals de LivingColors lampen geven de Hue lampen niet, al komt het aardig in de buurt. Ook is het mij nog niet gelukt om LivingColors lampen (ja gen2) en LivingWhites producten toe te voegen. In een email uitwisselingen met iemand van Phillips werd mij gemeld dat er word gewerkt aan ren procedure om deze toe te voegen. Of dit betekend dat het nu überhaupt niet mogelijk is en er dus een nieuwe firmware nodig is voor de bridge is mij onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik heb het idee dat er nog wel wat kinderziektes en verbeterpuntjes zijn. In de interface van de App zijn bij mij op een magische wijze alle plaatjes verdwenen (en ook op meethue als ik daar inlog). Sowieso verdwijnen instellingen at random bij mij. Ook niet echt logisch is dat als je op de ALL OFF knop je het licht alleen uit kan zetten, het is niet een aan/uit knop. En verder kan je via de website alleen alle lampen aan of uit zetten, individueel kan je niks aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 16:09

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Vandaag mijn 2 set ook binnen gehad.

1 voor mijn collega en de ander thuis aangesloten.

Ben ENORM te spreken over de eenvoud en gemak waarmee alles werkt.
Kan nog niet vinden waar de lampen te groeperen en schedules te maken, maar dat komt vast wel.

De controller komt out-of-the-box gepaired met de 3 lampen in de doos dus je weet eigenlijk dat alles reeds getest is en werkt.

Nu nog een 4de lamp en dan is de woonkamer (voorlopig) klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Ik hoor dat sommige mensen gratis express levering gehad hebben. Ik mocht daar een tientje voor betalen dus heb voor normale levering gekozen. Heb dus nog geen lampen!
Toch vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeej ik kreeg net een SMS dat de set al verstuurd is, wordt dus niet eind november maar maandag!!! Heb inmiddels ook een flinke set van living whites binnen. Komende week zal ik dus in ieder geval met zekerheid kunnen vertellen of ze samenwerken. Ben vanavond met de living whites aan het spelen geweest 6 bolletjes en de scene controller. Werkt erg goed en eenvoudig, alleen een beetje kleur in het licht erbij kan geen kwaad ;-)!!! nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
Ben zelf erg huiverig om te bestellen. De 3-4 maanden staat mij echt niet aan!
Of lijkt het erop dat Apple toch eerder uitlevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
Oke nou ben lekker aan het spelen.
Aangezien ik de schedule functionaliteit nog niet hebben kunnen vinden, nu maar even een cronjobje die de buitenverlichting uit en aan zet.

aan zetten van lamp 1
curl -i -H "Accept: application/json" -X PUT -d "{\"on\": true}" http://<ipbridge>/api/<apikey>/lights/1/state

uit zetten van lamp 1
curl -i -H "Accept: application/json" -X PUT -d "{\"on\": false}" http://<ipbridge>/api/<apikey>/lights/1/state

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ReNi: Kijk now we're talking, dit begint ergens op te lijken. Ik ben nu al 10 jaar bezig op het gebied van Domotica en eindelijk maakt een grote fabrikant dit (Voorlopig in ieder geval voor verlichting en waarschijnlijk snel ook voor meer) voor een hele grote groep mensen aantrekkelijk en toegankelijk! Nu hopen dat er ook andere bedrijven op het LightLink protocol of andere makkelijk te koppelen standaarden aansluiten.

@Keanu_: Bij mij werd ook tijdens de bestelling 3-4 weken gezegd maar inmiddels is de zending toch al verzonden, en komt het maandag (volgens planning) binnen. 3-4 Maanden lijkt me erg overdreven, vooral ook gezien dat Apple slechts 3 maanden exclusiviteit geniet.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 173874 op 03-11-2012 09:15 . Reden: Reactie op Keanu_ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

De Android-versie werkt ook prima!

De Galaxy Tab ingericht voor gebruik als TV en Film! -gids en bediening van Hue.

Hij herkend meteen de namen van de lampen en nu kan ik dus met de Tab en de iPhone de lampen bedienen.

Mijn vrouw is altijd een beetje huiverig van "nieuwe" dingen maar toen ze zag de ze met de Film1 app previews van films kon kijken was ze iig. niet mee zo van "he, bah!" haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Ik vind deze "review" wel hilarisch:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Philips HUE 1st Review - Geniales LED Licht System!

Niet echt een tweaker maar wellicht een video om de WAF te verhogen. d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 03-11-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bosje
Inmiddels helemaal in de wolken van Hue, alle lampen kunnen toevoegen en snel een .NET library geschreven voor Hue. Via de Kinect kan ik nu middels spraak lampen aan en uit zetten en van kleur veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_Bosje schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:52:
Inmiddels helemaal in de wolken van Hue, alle lampen kunnen toevoegen en snel een .NET library geschreven voor Hue. Via de Kinect kan ik nu middels spraak lampen aan en uit zetten en van kleur veranderen :)
Kan je die .NET lib delen met ons ? :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bosje
DennusB schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:00:
[...]

Kan je die .NET lib delen met ons ? :)
Geef me een paar dagen de tijd om deze netjes uit te programmeren en dan deel ik deze graag :)
Op dit moment is het meer proof-of-concept en veel is statisch geprogrammeerd.
Inmiddels uitgeplozen hoe je via broadcast het apparaat opspoort.
De bridge draait overigens FreeRTOS en het één en ander aan informatie is op te vragen via een xml op het adres http://<ip_bridge>:80/description.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@_Bosje, Goed bezig! Ik ben ook erg geïnteresseerd in de source. Werk zelf meestal in Java waar ik ook een Home gateway mee heb draaien, maar kan uiteraard veel van je src leren over de aansturing van HUE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jammer dat de lampen nu ook op 4-6 maanden staan.

Ik wil er namelijk 1 open maken om te kijken of het mogelijk is de aansturing te gebruiken voor een soort van Ambi-light achter op mijn TV en voor een "buislamp" waarmee een collega en ik bezig zijn.

Denk bij Ambi-light voor mijn TV niet aan de Philips bekende Ambi-TV-light.

Maandag eens even kijken of die levertijd echt zo lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Over Philips Ambilight gesproken; ik denk dat de volgende generatie Ambilight TV's compatible zal zijn met Zigbee Light Link. Dan kun je via de app je TV koppelen zodat je hele kamer mee kleurt.

Een jaar of 10 geleden had je Living Tomorrow in Amsterdam (soort huis van de toekomst) en daar hadden ze deze beleving ook al. Toen nog via draden maar nu het draadloos kan is het nog beter. En het zag er echt super uit. Vooral bij flinke actie scènes, de hele kamer deed mee.

Op zich zou het zelfs al mogelijk zijn het de huidige tv's, die zijn immers ook al connected. Alleen marketing wise doe je dat in een nieuw model want je wilt telkens toch wat nieuws toevoegen.

[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 03-11-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik betwijfel of dit gaat mogelijk zijn. Als je in de verschillende filmpjes ziet hoe ongelijkmatig die lampen van kleur wisselen als je een andere 'scene' kiest, lijkt het me moeilijk om te volgen bij een film met actiescenes.

[edit]
Wat niet laat staan dat het supercool zou zijn naturlijk! :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 03-11-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14712

Hier de tnt-express gemist wat een prutsers daaro kan niet eens een nieuwe afspraak maken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stepmagic
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-12-2024
Even een reactie op de 3-4 maanden levertijd. Ik wilde de lampenset heel graag hebben en heb afgelopen vrijdagmiddag (2 november) toch maar het startpakket online besteld in de Apple Store. Die 3-4 maanden levertijd moet ik dan maar voor lief nemen.

Maar geheel onverwacht zat er gisterenochtend al een e-mail in mijn mailbox dat het pakket al verstuurd is met een verwachte leverdatum van a.s. maandag (6 november). Ik vond het al vreemd dat de bestelling al vrijwel direct na bestellen niet meer te annuleren was met als reden dat het pakket al in het verzend traject was opgenomen.

Dus waar die 3-4 maanden levertijd vandaan komen is een raadsel. Lijkt er meer op dat Apple probeert om het aantal bestellingen laag te houden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Die van mij is ook verzonden, had vrijdagmorgen besteld (toen de levertijd nog op 3-4 weken stond) en wordt ook 6 november afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Iemand al succes geboekt met het koppelen van de LivingWhites? De drie lampen van de basisset heb ik niet voldoende aan voor alle ruimten die ik graag mee wil laten schakelen, maar ik heb ook niet overal de mogelijkheden van de kleuren nodig. De LivingWhites, hoewel met 15 W wat overkill, zouden daar goed ingezet kunnen worden. Als ze werken tenminste. Er is hier al wat teveel geld de deur uit gegaan de laatste tijd om er even een paar te bestellen als proefkonijnen, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van iemand die ze wellicht al had :)

Zoals gezegd, de installatie van het systeem is belachelijk eenvoudig. Knap van Philips om toch redelijk complexe materie tot zo'n eenvoudig te gebruiken systeem te reduceren. Normaal gesproken vereist dat een gesloten systeem, dus des te meer respect dat ze open standaarden gebruikt hebben en de deur wagenwijd open gelaten hebben om er zelf mee te klooien.

De app is niet super. Hoewel het mogelijk is om scenes voor verschillende aparte ruimtes aan te maken, is het daar niet direct op gericht. Het lijkt vooral gemaakt te zijn om samen te werken met de basisset in één ruimte. Een scène samenstellen is voor mij ook wat tegenintuïtief, maar wellicht geldt dat voor anderen niet. Je kan bv. niet handmatig alle lampen zo instellen zoals je ze hebben wilt en dan zeggen 'maak hier een nieuwe scene van'. Het is andersom, je moet een nieuwe scène aanmaken en dan de lampen instellen zoals je ze hebben wilt. Dit kan alleen aan de hand van een foto of aan de hand van de 4 basisrecepten (reading, energize, etc.). Achteraf kan je een scene nog wel volledig editen per lamp. De mogelijkheden zijn er dus wel, maar het is net wat omslachtig.
Dimmen werkt heel mooi. De overgangen zijn niet hard maar lopen vloeiend in elkaar over (wat weer een nadeel is voor koppeling met muziek ... de lampen zijn niet te stroben). Het bereik is ook heel netjes; de laagste stand is behoorlijk laag.
De lampen zijn niet 100% geluidloos. Het is minimaal, maar ze geven een hele zachte zoemtoon af, ook als ze uit staan. Het geluid verschilt per gekozen kleur/dimmerstand. In een stille ruimte moet je echt binnen 30 cm komen om het te horen, maar het is er dus wel.
De timerfunctie werkt prima. Blijkbaar zoekt de bridge zelf een timeserver op, want ik heb 'm nooit verteld hoe laat het is (wederom netjes van Philips ... de gemiddelde gebruiker zal er niet eens bij stilstaan dat zijn lampen vanzelf weten hoe laat het is, maar het is dus toch een stap die ze uit het installatieproces gehaald hebben). Het is alleen wel beperkt tot 1 tijd per scène (of twee als je in- en uitschakelen apart telt). Ik had graag gezien dat je een schema voor de hele week kan maken. In hoeverre dit een beperking van de software in de bridge is of van de app is mij niet duidelijk. Wel kunnen beiden nog aangepast worden, natuurlijk, dus het is goed denkbaar dat die mogelijkheid er nog wel komt.

Een laatste punt om rekening mee te houden voor anderen die net als ik nog niet eerder met gekleurd licht gewerkt hebben: om sfeer te creëren met de kleuren is plaatsing van de lampen erg belangrijk. In de buurt van donkere oppervlakken en/of los hangend in open ruimte voegen ze amper iets toe. Je moet ze echt in de buurt van witte/lichte oppervlakken gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

Bizar: je kan gewoon een request doen om een lamp aan te zetten via de API, en je krijgt altijd 'success' terug, zelfs als de lamp fysiek van de stroom af is.

Ook geeft een lamp niet z'n status door als ie via het lichtknopje is aangezet. Dat kun je ook zien in de app; de schuifjes gaan niet veranderen na indrukken lichtknop...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419249

Weet iemand of de living colors uit het nieuwe albert heijn boekje gen2 zijn?
Ze zijn volgende week namelijk in de aanbieding, maar ik wil graag weten of ik deze (tzt) kan aansturen via Hue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bosje
Anoniem: 419249 schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:58:
Weet iemand of de living colors uit het nieuwe albert heijn boekje gen2 zijn?
Zo te zien zijn dat de LivingColors lampen die niet via een afstandbediening aan te sturen zijn, alleen via een kleurenwiel op de lamp zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
@joosthaanraadts die in het alberheijn boekje zijn geen gen2 of gen 3.
die bij AH zijn living colors mini. die zijn zonder afstandsbediening werkt niet met hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
3- 4 maanden?! Zijn ze helemaal wappie bij Philips? Dat is na de kerstperiode enzo.
Zelfs een iPhone 5 had je bij de release sneller.

Ik mag hopen dat de fabrieken op volle toeren draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Beta schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:43:
3- 4 maanden?! Zijn ze helemaal wappie bij Philips? Dat is na de kerstperiode enzo.
Zelfs een iPhone 5 had je bij de release sneller.

Ik mag hopen dat de fabrieken op volle toeren draaien..
Als je een paar posts omhoog had gekeken had je gezien dat mensen die vorige week besteld hadden 'm binnenkort waarschijnlijk al gaan krijgen. Dus die 3-4 maanden levertijd lijkt grof overdreven te worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419249

Aah, jammer, maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-06 09:50
Ik heb de starterskit ook besteld. Nu nog even een paar bijpassende lampen aanschaffen. Ik hoop ook dat het sneller geleverd zal worden dan aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro
  • Laatst online: 30-01 16:00

I4Pro

Powned!

Ik heb het pakketje binnen. Vanavond als het donker is maar even verder testen.
De eerste indruk is in ieder geval goed. Vooral het dimmen en het vertraagd uitschakelen bevalt mij wel.

Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Extra lampen besteld; verwachte leverdatum tussen 5-02 en 4-03 2013 ;w

Edit: Hmm, staat nu weer als voorraad op de site :9

[ Voor 34% gewijzigd door i2Paq op 05-11-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Zojuist mijn set binnen en geïnstalleerd, binnen 2 minuten waren ik en mijn vriendin aan het spelen met de lampen op onze telefoon's.

Wat ik alleen niet kan vinden is de Timer setting's. ik kan me iets herinneren van een aan / uit instellingen op een bepaalde tijd. heeft iemand deze al gevonden. wil mijn slaapkamer lamp wel eens proberen als wake-up light :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
Als je een preset bewerkt, dan zie je in dat scherm een knop met een klokje, wel alleen op iOS volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Mikey NL schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:32:
Als je een preset bewerkt, dan zie je in dat scherm een knop met een klokje, wel alleen op iOS volgens mij.
Dat verklaard ik heb alleen android. Dan toch zelf maar even spelen met Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-06 09:50
Vooralsnog geen status update. Ik hoop dat dit een deze dagen alsnog gaat gebeuren. Kan me haast niet voorstellen dat de aangegeven levertijd werkelijkheid zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Niet online
Helaas was ik niet thuis vandaag voor ontvangst van de starterkit, morgen komen ze weer.
Ik heb nogmaals aan Philips gevraagd of de livingwhites contactdozen via HUE te bedienen zijn.
Kreeg wederom geen direct antwoord maar het volgende: "Philips Hue is te bedienen met een smart control afstandsbediening.", net andersom dus.

Ben benieuwd naar de eerste ervaringen van anderen met livinglights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik heb het niet voor elkaar gekregen om mijn living color lamp met de hue app te vinden, of de hue lampen te bedienen met de livingcolor afstandbediening. De afstandsbediening kan wel praten met de hue lamp, als je op 1 drukt terwijl je de afstandsbediening bij de hue lamp houdt dan knippert de lamp wel (normaal gesproken het teken dat ze succesvol gekoppeld zijn) maar desondanks toch niet met de afstandsbediening de lamp bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit vond ik op de site van Zigbee zelf:
http://www.zigbee.org/Des...tID=512&Ctrl=ViewProducts

Beetje rare foto, maar volgens mij is dat gewoon de remote die bij de LivingColors zit.
In principe zou het dus met dezelfde Zigbee Light Link moeten werken als de Hue's doen...
Dit is de info over Hue op hun site:
http://www.zigbee.org/Des...tID=634&Ctrl=ViewProducts

[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 05-11-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Hielko schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:46:
Ik heb het niet voor elkaar gekregen om mijn living color lamp met de hue app te vinden, of de hue lampen te bedienen met de livingcolor afstandbediening. De afstandsbediening kan wel praten met de hue lamp, als je op 1 drukt terwijl je de afstandsbediening bij de hue lamp houdt dan knippert de lamp wel (normaal gesproken het teken dat ze succesvol gekoppeld zijn) maar desondanks toch niet met de afstandsbediening de lamp bedienen.
Probeer dit eens, zo is het mij wel gelukt:

YouTube: HowTo: Connect Philips Hue to Living Colors

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, da's nog niet zo simpel. Als ze dat niet in een handleiding of zo zetten, gaan veel mensen er problemen mee hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Hmm, als dat voor de LivingWhites ook geldt, dan lijkt het erop dat je ook daarvoor de startersset met de afstandsbediening nodig hebt.

Het lijkt haast wel alsof de bridge niet de LivingColors aanstuurt, maar de afstandsbediening van de LivingColors. Het ZZL protocol zou volgens mij toch de mogelijkheid moeten bieden om de lampen rechtstreeks met de bridge te koppelen.

Werkt het niet door de lamp dichtbij de bridge te houden en dan de knop op de bridge ingedrukt te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
Op de lampen van de 2e generatie staat SMARTlink. niet LIGHTlink.
dat lijkt de reden te zijn dat de afstandsbediening nodig is. smartlink kent geen rechtstreeks koppelen zoals de hue lampen dat kunnen

remote = smartlink
living colors = smartlink

bridge = smartlink + lightlight
hue lamp = lightlink

met een afstandsbediening kun je smartlink lampen die aan de afstandsbediening gekoppeld zitten kopieren naar de bridge. daarna kan de bridge de lampen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
zojuist mijn setje binnengekregen. Vanavond meteen aansluiten en ervoor zorgen dat mijn living colors ook aan te sturen zijn.

Daarna kijken welke informatie ik los kan peuteren uit die bridge. (Wil niet wachten tot de SDK vrijkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 12:43

Wom

Philips Hue

Dit kwam bij mij UPS Express zojuist afgeven (donderdag besteld). Kon het toch niet laten om te wachten op andere fittingen :+ Vanavond eens rustig mee spelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wom op 06-11-2012 13:28 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Cool, thanks! Dat is nou ook niet bepaald een procedure waar je achter komt zonder handleiding.
[b][message=39234748,noline]Het lijkt haast wel alsof de bridge niet de LivingColors aanstuurt, maar de afstandsbediening van de LivingColors. Het ZZL protocol zou volgens mij toch de mogelijkheid moeten bieden om de lampen rechtstreeks met de bridge te koppelen.
Even getest, maar als de living color lamp eenmaal gekoppeld is aan de app dan is de afstandsbediening niet het element waar de communicatie over gaat (ff batterijen er uit en blijft werken).

[ Voor 39% gewijzigd door Hielko op 06-11-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Hielko schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:48:
[...]

Even getest, maar als de living color lamp eenmaal gekoppeld is aan de app dan is de afstandsbediening niet het element waar de communicatie over gaat (ff batterijen er uit en blijft werken).
Dat is in ieder geval iets. Toch jammer dat de AB nodig is om de koppeling te maken (wat betreft de LivingWhites, want met een LivingColors zal je altijd al een AB hebben natuurlijk en is het niet zo'n pobleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Zojuist mijn set aangesloten. Wat werkt dat mooi :)

Ik had wel problemen met het koppelen van mijn living colors. Als je de remote bij de bridge houdt, koppelt hij ook de remote aan het systeem ipv alleen de lampen. De bridge was ook ineens de default bulbs kwijt!

Om deze weer vindbaar te maken moest ik de O knop inhouden op de remote, terwijl ik deze bij de bulb hield. De bulb moet wel aan staan. De bulb gaat dan knipperen en de remote gaat geluid maken. Daarna kon ik via de light search mijn bulb weer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik was zondag bij de Applestore in de buurt en even gebeld, maar alles was uitverkocht. De online levertijd is 3-4 maanden... Balen zeg! Ik had me wel verheugd op die lampen en mijn dimmers waren stuk gegaan en die heb ik vervangen met weer normale aan/uit schakelaars maar nu heb ik dus geen dimbare hue lampen dus het is nu wel heel erg licht in de woonkamer haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Vandaag iets vreemds; mijn iPhone Hue ziet wel de Bridge maar geen scene;s meer. Kan wel de lampen individueel aanen uit doen, of alles tegelijkertijd uit.

Mijn Galaxy Tab ziet nog wel alles.

Herstarten van de iPhone heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:24

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Mijn setje was vandaag ook binnen. Het pairen met andere living color lampen is lastig maar is gelukt.

Ik heb 2 living color gekoppeld en 1 living white 20w spaarlamp en 1 living white plugin adapter en 1 hue. Alles werkt zoals het moet.

Mijn flow om te koppelen is als volgt:
-pak een remote van een living color/white lamp en koppel aan die ene remote alle lampen, ook de hue lampen via de normale manier (remote erbij houden en op I drukken)
-reset bridge (knopje onderop)
-druk op knop bridge
-hou remote bij bridge en druk en hou vast op I en op scène mode 1
De bridge reboot
-druk op knop bridge
-hou remote bij bridge en druk en hou vast I
-start app op iPhone
de app zegt druk op knop bridge
-druk op knop bridge

Een extra lamp later toevoegen kan door dezelfde remote te gebruiken daar de extra lamp bij te koppellen en alles met de bridge weer te herhalen. Niet heel handig voor veel lampen. Een timer voor een scène is door het resetten van de bridge niet verdwenen, wel moet je de app dus weer opnieuw koppelen.

Een remote moet niet zo moeilijk te krijgen zijn bij de living whites spaarlampen is momenteel de aanbieding van de telegraaf van startset met remote en 2x 20w lampen voor 30 euro het goedkoopst. De 15w kost op andere plaatsen 15 euro per stuk en de 20w is vaak 20 euro.

Ik heb hier ondertussen nu 8 remotes die ik hopelijk straks niet meer nodig heb.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:24

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik heb 1 plug voor het stopcontact van de living white serie uit elkaar gehaald en er zit een klein printje in dat makkelijk is weg te werken achter een plafond armatuur ik gebruik nu een Philips Ledino model met 4x 7,5w led (690678716) en dat werkt goed, ook het dimmen.

Ik heb ondertussen wel gemerkt dat de Philips app in ieder geval geen feedback van lampen ondersteund. Als ik met de living color remote de lamp aanpas heeft dit geen effect in de app. Ik hoop dat het protocol wel een soort feedback ondersteund.

Verder erg tevreden. Ik heb hier nu een hele set smartlink/lightlink lampen en het lijkt tot nu een heel mooi systeem en nog best betaalbaar. De living colors/whites zijn vaak in de aanbieding.

Ik snap nog niet wat er technisch precies gebeurd tussen smartlink en lightlink en wat mij bridge nu doet en of ik later nog andere lightlink lampen van andere aanbieders kan koppelen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
Iemand een die hoe je een lamp verwijderd uit de bridge?
Ik heb er na het toevoegen van m'n living whites twee teveel in staan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Ook hier vandaag binnengekomen en uiteraard direct geïnstalleerd. De 3 lampen uit de doos zijn vrij gemakkelijk te koppelen, maar het was even puzzelen hoe ik ook m'n Living Color Lights eraan kon pairen. Als je hieraan begint blijk je alles met de afstandsbediening van deze Living Color lights te moeten aansturen en uiteindelijk terug te geven aan je bridge. Als je weet hoe het moet is het een fluitje van een cent!

Ik ben er blij mee! M'n buren vragen zich af wat voor lichtshow het is, maar ik ben er erg blij mee! Ondertussen lekker voetbal kijken in m'n groene kamer :)
ReNi schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:16:
Iemand een die hoe je een lamp verwijderd uit de bridge?
Ik heb er na het toevoegen van m'n living whites twee teveel in staan :-(
Ik had het ook niet helemaal door hoe het werkte met m'n afstandsbediening en ik had er ook plots dubbel in staan. Als je je bridge reset kun je ze opnieuw toevoegen.

[ Voor 26% gewijzigd door Johnvh op 06-11-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Niet online
cosmoOo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:57:
Ik heb 2 living color gekoppeld en 1 living white 20w spaarlamp en 1 living white plugin adapter en 1 hue. Alles werkt zoals het moet.
Dat is goed nieuws! Heb gelijk het telegraaf setje besteld en een paar contactdozen bij beaumotica voor 15€/stuk.

Blijven nog twee wensen over, e14 HUE lampen en een compatible tronic muurdimmer voor een vide lamp. Dat laatste wordt lastig denk ik.. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
Ik had het ook niet helemaal door hoe het werkte met m'n afstandsbediening en ik had er ook plots dubbel in staan. Als je je bridge reset kun je ze opnieuw toevoegen.
Hmm heb ik net gedaan, maar zo te zien zitten de "spook" lampen in m'n living whites remote.
Eens kijken hoe ik die reset, iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door ReNi op 06-11-2012 21:45 ]

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.