Je remote resetten kan met een pincet aan de binnenkant. Het hele proces met pairen opnieuw doen bij je bridge en je kunt al je lampen opnieuw instellen. Bij mij kloppen nu alle lampen
http://www.alibaba.com/showroom/zigbee-dimmer.html*discostar* schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:35:
[...]
Blijven nog twee wensen over, e14 HUE lampen en een compatible tronic muurdimmer voor een vide lamp. Dat laatste wordt lastig denk ik.. Iemand tips?
[edit]
Google vindt er trouwens wel meer hoor. Legrand heeft er ook, maar die zullen wel aan de prijzige kant zijn...
[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 06-11-2012 21:59 ]
Daar moet je wel mee oppassen. Voor zover ik kan zien zijn dat dimmers/switches voor het Home Automation profiel van ZigBee. De Hue is gemaakt met het ZigBee Light Link profiel. Het is dus niet zeker dat deze twee profielen met elkaar overweg kunnen. Aangezien het Light Link profiel redelijk nieuw is, kan het best zijn dat er nog geen Light Link dimmers/switches zijn.Fire69 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:56:
[...]
http://www.alibaba.com/showroom/zigbee-dimmer.html
[edit]
Google vindt er trouwens wel meer hoor. Legrand heeft er ook, maar die zullen wel aan de prijzige kant zijn...
Thanks! Bij klopt nu ook alles, net nog wel even een drietal living whites stopcontacten besteld :-).Johnvh schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:53:
Je remote resetten kan met een pincet aan de binnenkant. Het hele proces met pairen opnieuw doen bij je bridge en je kunt al je lampen opnieuw instellen. Bij mij kloppen nu alle lampen
en nog een gen2 living colors en dan ben ik er wel klaar mee denk, (4 x philips hue, 2 x living whites, 3 x living whites stopcontacten, 1 x living colors)
Heeft er iemand al een tijdschema gemaakt met overgangen van kleuren in elkaar? Dan moet je binnen de IOS app zeker allemaal verschillende "scenes" maken met opvolgende starttijden?
voor mensen die nog wat info willen over de API: https://github.com/steffex/ruhue/blob/master/README.md
Ik ga proberen alle informatie die ik vind hier te verzamelen.
Ik ga proberen alle informatie die ik vind hier te verzamelen.
[ Voor 36% gewijzigd door steffex op 06-11-2012 23:00 ]
Heel de avond wat lopen spelen, werkt allemaal prima en eenvoudig.
Wel één puntje om rekening mee te houden: lampen die zelf een getrapte dimfunctie hebben werken niet met deze lampen. Zogauw je de lamp erin draait blijft deze knipperen. Is dan ook niet te pairen, enkel dat knipperen blijft hij doen.
Wel één puntje om rekening mee te houden: lampen die zelf een getrapte dimfunctie hebben werken niet met deze lampen. Zogauw je de lamp erin draait blijft deze knipperen. Is dan ook niet te pairen, enkel dat knipperen blijft hij doen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Klopt, die heb ik ook gevonden. Punt is alleen dat ik een tronic dimmer nodig heb, één die de trafo van halogeenlampen dimt en niet de lampen zelf, volgens mij kunnen deze dat niet.Fire69 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:56:
[...]
http://www.alibaba.com/showroom/zigbee-dimmer.html
[edit]
Ben inderdaad bang dat geduld nog even een schone zaak gaat zijn... of toch maar iets knutselen met het printje uit de livinglights contactdoosDragor schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:39:
[...]
Daar moet je wel mee oppassen. Voor zover ik kan zien zijn dat dimmers/switches voor het Home Automation profiel van ZigBee. De Hue is gemaakt met het ZigBee Light Link profiel. Het is dus niet zeker dat deze twee profielen met elkaar overweg kunnen. Aangezien het Light Link profiel redelijk nieuw is, kan het best zijn dat er nog geen Light Link dimmers/switches zijn.
Heb hier nu 3x hue, 1x living white stopcontact en 2x living color light. Net tijdens de voetbalwedstrijd van Ajax een groene scene laten eindigen in de rust en over laten gaan in iets meer licht om m'n drankje bij te vullen.ReNi schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:51:
[...]
Thanks! Bij klopt nu ook alles, net nog wel even een drietal living whites stopcontacten besteld :-).
en nog een gen2 living colors en dan ben ik er wel klaar mee denk, (4 x philips hue, 2 x living whites, 3 x living whites stopcontacten, 1 x living colors)
Heeft er iemand al een tijdschema gemaakt met overgangen van kleuren in elkaar? Dan moet je binnen de IOS app zeker allemaal verschillende "scenes" maken met opvolgende starttijden?
Jammer dat je ze niet gemakkelijk kunt laten afwisselen, je kunt namelijk maar 1 tijd instellen bij een scene. Je moet handmatig terug naar de scene, of je moet meerdere dezelfde scenes aanmaken.
Maar werken doet het wel! Ook het in- of uitfaden van het licht in 3 of 9 minuten is erg nice!
Heb net ook even de gedeelde scenes op meethue.com bekeken. Zitten best leuke scenes tussen. Heb er ook 3 gedeeld:
https://www.meethue.com/en-US/user/scenes/5936402
https://www.meethue.com/en-US/user/scenes/5937428
https://www.meethue.com/en-US/user/scenes/5938810
het in- en uitfaden werkt niet voor de living colors voor zover ik nu kan zien.
Het licht ging gewoon aan, zoals dat gebeurt met de remote.
Het licht ging gewoon aan, zoals dat gebeurt met de remote.
Hue verwijderd en geherinstalleerd.i2Paq schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:40:
Vandaag iets vreemds; mijn iPhone Hue ziet wel de Bridge maar geen scene;s meer. Kan wel de lampen individueel aanen uit doen, of alles tegelijkertijd uit.
Mijn Galaxy Tab ziet nog wel alles.
Herstarten van de iPhone heeft niet geholpen.
Hij herkend zonder extra de knop op de bridge in te drukken de bridge en werkt meteen weer.
Binnen enkele minuten op BNR radio een item met iemand van Philips over de Hue. O.a. waarom hij uitverkocht is
Net gemist waarom ze uitverkocht zijn.Johnvh schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:38:
Binnen enkele minuten op BNR radio een item met iemand van Philips over de Hue. O.a. waarom hij uitverkocht is
Iemand?
Teveel tweakertjes die zonder problemen 200 euro lappen voor een paar lampen
Precies, nu het nog kanHielko schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:56:
Teveel tweakertjes die zonder problemen 200 euro lappen voor een paar lampen

Volgend jaar is dat voor mij een maand Ziektekostenverzekering.......
http://stirlitz-bnr.cross...l/bnr/20121107/144000/600i2Paq schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:50:
[...]
Net gemist waarom ze uitverkocht zijn.![]()
Iemand?
"We hadden niet gedacht dat de vraag zo groot zou zijn."
"We hebben een constante aanvoer."
Doorslaand succes dus, jammer er geen genoeg op voorraad is want ik wil meer lampen.
Ik denk dat ik de mijne op MP verkoop voor 299,-
http://www.ebay.de/itm/Ph...stige&hash=item4abe241743i2Paq schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:41:
[...]
"We hadden niet gedacht dat de vraag zo groot zou zijn."
"We hebben een constante aanvoer."
Doorslaand succes dus, jammer er geen genoeg op voorraad is want ik wil meer lampen.
Ik denk dat ik de mijne op MP verkoop voor 299,-
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Bij Shell is er nog tot 8 jan. 2013...een actie waarbij je o.a. de Living Colors gen.3 voor €49,- kunt kopen......zelf net de Iris Black besteld....
Per tankbeurt 10% korting.....tot max. 50% op te bouwen
http://www.tankenprofiteer.nl/shell/
Cheers,
Rob
Cheers,
Rob
Ik twijfel erg tussen de black en de white, waarom heb je gekozen voor een black?robv73 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:39:
Bij Shell is er nog tot 8 jan. 2013...een actie waarbij je o.a. de Living Colors gen.3 voor €49,- kunt kopen......zelf net de Iris Black besteld....
Cheers,
Rob
Daarnaast anders vraag:
Zijn er tegenwoordig ook RGB led strip controllers die door middel van een Philips smartlink/lightlink aan te sturen zijn?
Dus op basis van zigbee cc2530?
Ik heb gekozen voor zwart omdat de lamp op een van m'n zwarte JBL TLX5000 speakers komt te staan... :-)wouter.N schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:59:
[...]
Ik twijfel erg tussen de black en de white, waarom heb je gekozen voor een black?
Daarnaast anders vraag:
Zijn er tegenwoordig ook RGB led strip controllers die door middel van een Philips smartlink/lightlink aan te sturen zijn?
Dus op basis van zigbee cc2530?
Anoniem: 173874
Zo ik heb inmiddels ook mijn set binnen, Living Whites en Hue werkt goed samen, ook de remote kan je nog steeds gebruiken zowel voor de Hue lampen als voor de Living Whites echt super dus. De kleurweergave van hue voor groen valt een beetje tegen (Meer groen wit dan echt groen), de rest van de kleuren is wel erg mooi vooral blauw, paars, rood en oranje springen er vanaf. Ook de weergave van wit (warm en koud en alles er tussenin) is super!
Ik heb alleen android en dan mis je nog wel een aantal functies, bijvoorbeeld getimed de scenario's inschakelen, volgens mij kan dit ook niet via de portal dus is niet mogelijk als je geen i-phone hebt of je moet zelf gaan programmeren.
Ik heb alleen android en dan mis je nog wel een aantal functies, bijvoorbeeld getimed de scenario's inschakelen, volgens mij kan dit ook niet via de portal dus is niet mogelijk als je geen i-phone hebt of je moet zelf gaan programmeren.
Inhoudelijk gezien ben ik erg benieuwd naar in welke lampen jullie deze fittings hebben gedraaid?
Dat is hier goed ontopic en geeft een leuk beeld! Laat die voorbeeldfoto's maar komen. Liefst natuurlijk met de Hues aan
Ik ben namelijk recentelijk verhuisd van een zolderkamer naar een appartement en heb nog geen lampen in m'n woonkamer.
Die levertijd is echt vervelend.
Apple store NL: 5 maanden
Apple store US: 1-2 maanden
Waar moet ik nu bestellen? Hier wordt gezegd dat de levertijd overdreven wordt, maar is dat dan US of NL?
Bovendien is de prijs $199 vs €199. Waarschijnlijk heb je dan wel weer een US-->Europa poweradapter nodig, dus ik neig naar de Nederlandse versie.
Dat is hier goed ontopic en geeft een leuk beeld! Laat die voorbeeldfoto's maar komen. Liefst natuurlijk met de Hues aan
Ik ben namelijk recentelijk verhuisd van een zolderkamer naar een appartement en heb nog geen lampen in m'n woonkamer.
Die levertijd is echt vervelend.
Apple store NL: 5 maanden

Apple store US: 1-2 maanden
Waar moet ik nu bestellen? Hier wordt gezegd dat de levertijd overdreven wordt, maar is dat dan US of NL?
Bovendien is de prijs $199 vs €199. Waarschijnlijk heb je dan wel weer een US-->Europa poweradapter nodig, dus ik neig naar de Nederlandse versie.
De prijs in de Apple US store is toch zonder BTW? Althans, meen me daar al eens aan gebrand te hebben. Bij mij was de levering vanuit NL snel. Donderdag besteld, dinsdag in huis en de levertijd stond eerst op een flink aantal werken.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Prijzen in US zijn inderdaad zonder BTW, omdat elke staat weer andere BTW-tarieven heeft.
Dus je moet sowieso niet dollars om laten rekenen naar euro's en denken dat dat het is en dat je genaaid wordt. Je wordt alsnog wel genaaid, maar minder hard
$199 = €156
€156 + 21% BTW = €188,76
Ergo, je betaalt ongeveer een tientje meer hier dan in Amerika.
Dus je moet sowieso niet dollars om laten rekenen naar euro's en denken dat dat het is en dat je genaaid wordt. Je wordt alsnog wel genaaid, maar minder hard
$199 = €156
€156 + 21% BTW = €188,76
Ergo, je betaalt ongeveer een tientje meer hier dan in Amerika.
The devil is in the details.
Mja, dat is verwaarloosbaar inderdaad. Als ik zo'n stekkertje bij DX moet kopen ben ik dat ook kwijt.
Denk dat ik het er op gok voor Nederland dan. Ik hoop over 3 weken jarig te zijn en wil natuurlijk patsen dan.
Wie upload er mooie foto's van zijn/haar setup?
Denk dat ik het er op gok voor Nederland dan. Ik hoop over 3 weken jarig te zijn en wil natuurlijk patsen dan.
Wie upload er mooie foto's van zijn/haar setup?
Vergeet niet dat de lampen in de US op 110 V draaien en niet werken op 230 V hier. De voeding van de bridge is wel 110-240 V, maar de lampen zelf niet. Heb even geen link naar waar ik dat tegenkwam, maar weet zeker dat ik het heb gelezen, want was er nogal verbaasd over.
Ik heb nu een paar dagen met de Philips Hue startset kunnen spelen en loop toch tegen een aantal problemen aan. Waarvan er eentje behoorlijk irritant is. Ik ben benieuwd of meer gebruikers tegen deze problemen aanlopen.
De meest irritante:
Je kunt zelf scenes aanmaken, maar deze zijn device specifiek. Bijvoorbeeld op de iPad aangemaakte scenes ziet de iPhone niet (en ook de website niet). Daaruit vloeit denk ik ook het probleem voort dat de scenes met een tijdschema vervallen wanneer je in dit geval met de iPhone de lamp instellingen wijzigt.
Daarnaast is de kleur blauw lastig te maken. Alleen een donkerblauwe kleur uit een foto geeft een diepe blauwe kleur, als het enigszins lichter blauw is (zoals een foto van een willekeurige blauwe lucht) dan wordt het al snel bijna wit. Andere kleuren werken daarentegen wel goed.
De app herkent soms wel, soms niet de huidige kleuren van de lampen. Dit lijkt ook weer te maken hebben met het gebruik van meerdere iDevices om de lampen in te stellen, maar ook de website geeft niet altijd de juiste huidige kleur weer.
Het zou verder bij een app update fijn zijn wanneer er meerdere tijdschema's aan één scene gekoppeld kunnen worden of wanneer scenes makkelijk gekopieerd kunnen worden.
Ik hoor graag of andere tweakers ook tegen deze problemen aan lopen.
De meest irritante:
Je kunt zelf scenes aanmaken, maar deze zijn device specifiek. Bijvoorbeeld op de iPad aangemaakte scenes ziet de iPhone niet (en ook de website niet). Daaruit vloeit denk ik ook het probleem voort dat de scenes met een tijdschema vervallen wanneer je in dit geval met de iPhone de lamp instellingen wijzigt.
Daarnaast is de kleur blauw lastig te maken. Alleen een donkerblauwe kleur uit een foto geeft een diepe blauwe kleur, als het enigszins lichter blauw is (zoals een foto van een willekeurige blauwe lucht) dan wordt het al snel bijna wit. Andere kleuren werken daarentegen wel goed.
De app herkent soms wel, soms niet de huidige kleuren van de lampen. Dit lijkt ook weer te maken hebben met het gebruik van meerdere iDevices om de lampen in te stellen, maar ook de website geeft niet altijd de juiste huidige kleur weer.
Het zou verder bij een app update fijn zijn wanneer er meerdere tijdschema's aan één scene gekoppeld kunnen worden of wanneer scenes makkelijk gekopieerd kunnen worden.
Ja die problemen kan ik wel bevestigen....mijn vriendin en ik gebruiken allebei een iphone en ipad... En eigenlijk zou je alle schedules op alle devices (incl. portal) aan moeten maken.....Dat kan natuurlijk nietstepmagic schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:06:
Ik heb nu een paar dagen met de Philips Hue startset kunnen spelen en loop toch tegen een aantal problemen aan. Waarvan er eentje behoorlijk irritant is. Ik ben benieuwd of meer gebruikers tegen deze problemen aanlopen.
De meest irritante:
Lijkt me dat die app even grondig onder handen moet worden genomen....
Cheers,
Rob
Je kunt je scenes delen toch? Ik kan m'n scenes gemaakt op de iPhone ook via de website activeren.
Kan trouwens niet bevestigen of dit ook op de iPad werkt, daarop heb ik de app nog niet veel gebruikt.
Kan trouwens niet bevestigen of dit ook op de iPad werkt, daarop heb ik de app nog niet veel gebruikt.
als je je aanmeldt op meethue.com kun je je zelf gemaakte scenes syncen met dat account.
Weet het nog niet zeker maar ik hoop dat je de scenes ook kan back-uppen o.i.d. Iedere keer als je een livinglights lamp toevoegd moet je de bridge resetten om ze aan te melden. De eerste keer dat ik dat deed waren al mijn scenes weg. Er komen binnenkort nog wat lampen bij dus dat lijkt niet echt handig te werken,
Als je eenmaal je remote met je bridge gelinkt hebt, hoef je voor een volgende lamp niet weer je bridge of remote te resetten. Gewoon de nieuwe lamp ook aan die remote linken en dan weer de remote linken aan je bridge, dan wordt deze nieuwe lamp gewoon toegevoegd.
Ik heb de melding gezien dat je scenes kunt delen zodat ze ook op je andere iDevices beschikbaar zijn. Maar dat werkt bij mij niet. Zal er vanavond nog eens tijd in stoppen om de boel opnieuw in te stellen. Wellicht heb ik ergens iets over het hoofd gezien.
Kan iemand mij uitleggen hoe het werkt met die Philips Living White lampen?
Ik wil eigenlijk in de lamp boven de eettafel een "gewone" witte lamp. Optimaal zou zijn als ik deze ook met de Hue kan bedienen.
Kan ik dus een losse Living White kopen en deze pairen met de Hue?
Ik wil eigenlijk in de lamp boven de eettafel een "gewone" witte lamp. Optimaal zou zijn als ik deze ook met de Hue kan bedienen.
Ja dat klopt....iemand heeft al een aantal posts terug in deze thread beschreven hoe je deze kunt koppelen met de Hue bridge...i2Paq schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:04:
Kan iemand mij uitleggen hoe het werkt met die Philips Living White lampen?
Gr.Rob
Ik ben benieuwd wanneer de eerste Tweaker een knop heeft die (net als de kaku systemen) gewoon ergens tegen de muur kan worden geplakt, en dan bepaalde scenes aan of uit kan zetten. Hoop echt dat Philips dat signaal (wat ik al vaker tegen ben gekomen op het net en social media) oppikt, en hardware gaat leveren. App only gaan mensen van terug komen. Leuk in het begin, maar na een paar maanden verveelt het dat je iedere keer je telefoon moet pakken, unlocken, app starten, wachten, licht aan. Kost gauw een seconde of 10. Sta je dan, in het donker als je door de deur loopt 
Seriously, time het eens. Telefoon gelocked in je broekzak, en bewust de app niet meteen na unlock kunnen starten, want je staat toevallig op een ander scherm op je telefoon. Gewoon een reallife situatie, die veel voor zal komen. Ben ik benieuwd hoe lang het duurt vanaf het moment dat je je telefoon in je hand hebt, en er echt licht is.
Seriously, time het eens. Telefoon gelocked in je broekzak, en bewust de app niet meteen na unlock kunnen starten, want je staat toevallig op een ander scherm op je telefoon. Gewoon een reallife situatie, die veel voor zal komen. Ben ik benieuwd hoe lang het duurt vanaf het moment dat je je telefoon in je hand hebt, en er echt licht is.
[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 08-11-2012 10:16 ]
Deze dus:robv73 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:06:
[...]
Ja dat klopt....iemand heeft al een aantal posts terug in deze thread beschreven hoe je deze kunt koppelen met de Hue bridge...
Gr.Rob
Meteen maar even bij de Telegraaf besteld, dat scheelt een hoop geld.cosmoOo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:57:
Mijn flow om te koppelen is als volgt:
-pak een remote van een living color/white lamp en koppel aan die ene remote alle lampen, ook de hue lampen via de normale manier (remote erbij houden en op I drukken)
-reset bridge (knopje onderop)
-druk op knop bridge
-hou remote bij bridge en druk en hou vast op I en op scène mode 1
De bridge reboot
-druk op knop bridge
-hou remote bij bridge en druk en hou vast I
-start app op iPhone
de app zegt druk op knop bridge
-druk op knop bridge
De aanbieding van de telegraaf van startset met remote en 2x 20w lampen voor 30 euro het goedkoopst. De 15w kost op andere plaatsen 15 euro per stuk en de 20w is vaak 20 euro.
Nee, vooralsnog lijkt dit alleen te werken als je ook de Smartlink remote hebt die bij de LivingWhites/Colors horen. Wellicht kan je er een lenen, want zodra de koppeling gemaakt is heb je 'm niet meer nodig.i2Paq schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:04:
Geen idee wie er bij mij in de buurt zo'n ding heeft.Ik Keessie schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:18:
[...]
Nee, vooralsnog lijkt dit alleen te werken als je ook de Smartlink remote hebt die bij de LivingWhites/Colors horen. Wellicht kan je er een lenen, want zodra de koppeling gemaakt is heb je 'm niet meer nodig.
Dus voor 29,- + de set bij de Telegraaf besteld.
Voor een deel kan je dit opvangen met de timerfunctie (zeker als die wat uitgebreid wordt) en voor nog een deel met een geofencing functie (liefst herkenning aanmelding wi-fi netwerk en niet via accuslurpend gps).UltraSub schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:14:
App only gaan mensen van terug komen. Leuk in het begin, maar na een paar maanden verveelt het dat je iedere keer je telefoon moet pakken, unlocken, app starten, wachten, licht aan. Kost gauw een seconde of 10. Sta je dan, in het donker als je door de deur loopt
Maar ik ben het wel met je eens; app only is niet voldoende gebruiksvriendelijk. Helemaal app only is het natuurlijk niet; schakelaar uit/aan is een handmatige bediening en wellicht zal dat voldoen zodra de bovengenoemde functies goed werken. Maar een schakelaar die in één keer een standaardscene in werking zet of alle lampen uitschakelt als er al een scene actief is zou zeker welkom zijn.
Wij hebben de luxe dat de Tab gewoon thuis ligt, voor ieders gebruik.UltraSub schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:14:
App only gaan mensen van terug komen. Leuk in het begin, maar na een paar maanden verveelt het dat je iedere keer je telefoon moet pakken, unlocken, app starten, wachten, licht aan. Kost gauw een seconde of 10. Sta je dan, in het donker als je door de deur loopt
Onze telefoons pakken de Wifi al buiten op en vanuit de auto start ik de Hue
Zo wie zo brand er binnen altijd een lampje zodat het nooit echt donker is.
Denk dat straks de functie zal verschijnen in de app dat deze bij thuiskomst, bij het vinden van de Wifi, de lampen automatisch aangaan, als ze al niet aan zijn.
Ik doe er +/- 10 sec. over de lampen te starten.
Het ligt er ook aan hoe je huis is ingericht. 80% van mijn huis zijn gewoon aan-uit (spaar)lampen.
De bedoeling is dat mijn Hues in de woonkamer komen (2) en een in de slaapkamer, maar de gang is gewoon verlicht.
Daarnaast bedien ik al heel veel met m'n mobiel:
• Geluidsinstallatie kan via mobiel bediend worden (ook aan en uit!)
• PC gaat via WOL aan bij verbinden Wifi (maar kan ook 'handmatig' met een widget)
• De HTPCs bedien ik ook met een app - alleen de TV moet dan nog met de AB
Dan is die extra handeling van de verlichting niet iets dat heel vervelend gaat worden. Als ik de product manager van Philips gister bij BNR hoorde zijn ze zelf ook niet tevreden over de app, dus dat gaat nog wel beter worden.
Bovendien is het de bedoeling dat er in de woonkamer, in de keuken en op de WC goedkope tablets komen te liggen. Vooral om de muziek overal te kunnen bedienen.
De bedoeling is dat mijn Hues in de woonkamer komen (2) en een in de slaapkamer, maar de gang is gewoon verlicht.
Daarnaast bedien ik al heel veel met m'n mobiel:
• Geluidsinstallatie kan via mobiel bediend worden (ook aan en uit!)
• PC gaat via WOL aan bij verbinden Wifi (maar kan ook 'handmatig' met een widget)
• De HTPCs bedien ik ook met een app - alleen de TV moet dan nog met de AB
Dan is die extra handeling van de verlichting niet iets dat heel vervelend gaat worden. Als ik de product manager van Philips gister bij BNR hoorde zijn ze zelf ook niet tevreden over de app, dus dat gaat nog wel beter worden.
Bovendien is het de bedoeling dat er in de woonkamer, in de keuken en op de WC goedkope tablets komen te liggen. Vooral om de muziek overal te kunnen bedienen.
Ik dacht Philips eens te vragen waarom de levertijd zo belachelijk lang is, behalve het bevestigen geven ze geen antwoord 
Hartelijk dank voor uw e-mail naar Philips.
Bedankt voor uw feedback. Philips Hue lampen is een groot succes geworden. Op dit moment is de levertijd 3-4 maanden.
Ik wil u adviseren om de onlineshop van Apple in de gaten te houden.
Ik hoop uw vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord.
Dit kan en bestaat al, de remotes zowal die van living whites als die van living colors kunnen naast de bridge worden gebruikt. Hier kunnen ook scenario's mee afgeroepen worden (3 per remote). De remote van living whites (met de grijze ring) kan alleen geen kleuren van de lampen wijzigen waardoor de laatste kleurinstelling voor de lamp bewaard blijft.UltraSub schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:14:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste Tweaker een knop heeft die (net als de kaku systemen) gewoon ergens tegen de muur kan worden geplakt, en dan bepaalde scenes aan of uit kan zetten. Hoop echt dat Philips dat signaal (wat ik al vaker tegen ben gekomen op het net en social media) oppikt, en hardware gaat leveren. App only gaan mensen van terug komen. Leuk in het begin, maar na een paar maanden verveelt het dat je iedere keer je telefoon moet pakken, unlocken, app starten, wachten, licht aan. Kost gauw een seconde of 10. Sta je dan, in het donker als je door de deur loopt
Ik heb inmiddels 6 living whites en 6 hue lampen in mijn systeem en ik moet zeggen de bediening met de remotes bevalt goed. De app op android is echt nog een Beta/Alpha versie die het vaak laat afweten, maar de remotes werken rocksolid.
In de behuizing van de remote is trouwens ruimte voor een (flinke) magneet, dus magneetje er in en, klik je hebt een wandschakelaar (de hoeken van de meeste binnenmuren hebben een stalen strip
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 173874 op 08-11-2012 10:53 ]
Aha! Interessant. Dank.Anoniem: 173874 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:51:
[...]
Dit kan en bestaat al, de remotes zowal die van living whites als die van living colors kunnen naast de bridge worden gebruikt. Hier kunnen ook scenario's mee afgeroepen worden (3 per remote). De remote van living whites (met de grijze ring) kan alleen geen kleuren van de lampen wijzigen waardoor de laatste kleurinstelling voor de lamp bewaard blijft.
Ik heb inmiddels 6 living whites en 6 hue lampen in mijn systeem en ik moet zeggen de bediening met de remotes bevalt goed. De app op android is echt nog een Beta/Alpha versie die het vaak laat afweten, maar de remotes werken rocksolid.
In de behuizing van de remote is trouwens ruimte voor een (flinke) magneet, dus magneetje er in en, klik je hebt een wandschakelaar (de hoeken van de meeste binnenmuren hebben een stalen stripom de boel te verstevigen).
Over dat meerdere tablets in huis @ post eerder, dat is mijn probleem niet, met 3 iPhones en 2 iPads. Het gaat mij om die 10 seconden handeling. Heb eerder al met iRule gewerkt, een full-touch screen als enige bediening van wat dan ook werkt gewoon niet echt fijn in day-to-day life. Zelfs niet als je er dedicated devices voor gebruikt. Ja, inderdaad, op iedere hoek waar je nu bij wijze van schakelaars hebt zitten, een tablet in de muur bouwen. Mooi, prijzig, en bij kapotte tablet opnieuw stuccen/verven
Ja er komen/zijn oplossingen, maar wat TygeR313 hier zegt lijkt me nog steeds het beste als vangnet. Een app is leuk als je met je luie reet al op de bank ligt, toch al met de telefoon aan het spelen bent, en ff iets moet doen. Niet als je binnen komt. Iemand al gedacht aan kinderen? Moet ik die ook een telefoon geven voor geofencing en zo? Of hoe werkt geofencing en/of timers als je in huis bent, iets vroeger opstaat dan normaal en dientengevolge in een donker huis loopt. Of andersom, je wil iets langer slapen, maar ja, het licht gaat aan he
Neh, ff serieus, ik snap dat mensen lyrisch zijn, maar er moet echt nog een beter ecosystem komen, en Philips lijkt dat ook te zien gelukkig.
Aangezien Philips zelf geen platform biedt aan gebruikers om over dit product te communiceren heeft de wereld het zelf maar gedaan: http://www.everyhue.com/
Every Hue | The Unofficial Hue Website
The community of Philips Hue users
En iemand heeft ook al een un-offical hue twitter account aangemaakt: @huecommunity
Every Hue | The Unofficial Hue Website
The community of Philips Hue users
En iemand heeft ook al een un-offical hue twitter account aangemaakt: @huecommunity
[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 08-11-2012 11:40 ]
Zojuist nog een 4e hue-lamp besteld. Levering staat nog steeds op maart.
Ben benieuwd of het écht zo lang duurt!
Ik kan mij niet voorstellen dat men zonder genoeg voorraad de december maand in gaat. Dit is voor velen hét cadeau voor Sinterklaas dan wel Kerst!Johnvh schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:56:
Zojuist nog een 4e hue-lamp besteld. Levering staat nog steeds op maart.
Daarom heb ik thuis een SiriProxy gemaakt. Ik heb (nog) niet het Hue systeem van Philips, maar een systeem gebaseerd op KlikAanKlikUit en FS20 met scenes. Als ik de oprit op rij ziet de telefoon al het Wi-Fi signaal en ik druk dan op het knopje en zeg: "I'm home!" en de scene voor thuiskomen wordt afgevuurd. Mocht Wi-Fi er om wat voor reden dan ook uit liggen, dan heb ik altijd nog de schakelaars op de muur.Ik Keessie schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:25:
[...]
Voor een deel kan je dit opvangen met de timerfunctie (zeker als die wat uitgebreid wordt) en voor nog een deel met een geofencing functie (liefst herkenning aanmelding wi-fi netwerk en niet via accuslurpend gps).
Maar ik ben het wel met je eens; app only is niet voldoende gebruiksvriendelijk. Helemaal app only is het natuurlijk niet; schakelaar uit/aan is een handmatige bediening en wellicht zal dat voldoen zodra de bovengenoemde functies goed werken. Maar een schakelaar die in één keer een standaardscene in werking zet of alle lampen uitschakelt als er al een scene actief is zou zeker welkom zijn.
Daarom hoop ik dat de interface van Philips goed aan te sturen is, zodat ik mijn eigen software kan koppelen. De algemene gebruiker kan dan de standaard Philips oplossing gebruiken en de tweaker met eigen software het systeem nog mooier maken.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Even een vraagje mbt het plaatsen van lampen. Ik heb zelf een setje besteld, maar ik woon nog thuis. In eerste instantie was ik van plan om ze alle 3 in mijn kamer te installeren. Het setje is nu onderweg, maar ik dacht eigenlijk dat het misschien wel eens overkill zou kunnen zijn om er 3 te plaatsen. Hoe hebben jullie dit gedaan ?
Gaaf systeem zeg. 
Als ik het zo lees kan je schema's maken, kleuren instellen en schakelen. Maar dat kan ook met een smartljnk remote lees ik. Wat is dan de meerwaarde van hue? Alleen de app/site en de alles-in-één bolletjes? Die app vind ik niet heel boeiend, die lampen wel, mits ze in E14 verschijnen.
Als ik het zo lees kan je schema's maken, kleuren instellen en schakelen. Maar dat kan ook met een smartljnk remote lees ik. Wat is dan de meerwaarde van hue? Alleen de app/site en de alles-in-één bolletjes? Die app vind ik niet heel boeiend, die lampen wel, mits ze in E14 verschijnen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het idee om je setup te delen in dit topic leek me wel leuk. Heb even vier fotootjes gemaakt 

Wie volgt?

Wie volgt?
Zou je ook eens eentje willen posten waar ze vol wit geven?
Ik ben namelijk nog op zoek naar nieuwe verlichting en de jouwe vind ik wel mooi
Ik ben namelijk nog op zoek naar nieuwe verlichting en de jouwe vind ik wel mooi
Wit en volledig aan? Dat ziet er dan qua licht zo uit (alleen boven de tafel aan)

Het is trouwens moeilijk om alle lampen in 1 dezelfde kleur te zetten, al heb ik ook het idee dat m'n middelste lamp afwijkt van kleur ivm de andere 2. Morgen eens zien of het aan de lamp of aan de middelste positie / aan de kap ligt.

Het is trouwens moeilijk om alle lampen in 1 dezelfde kleur te zetten, al heb ik ook het idee dat m'n middelste lamp afwijkt van kleur ivm de andere 2. Morgen eens zien of het aan de lamp of aan de middelste positie / aan de kap ligt.
Bij je 2e foto in je vorige post zie je ook een verschil bij de middelste lamp, terwijl bij de andere kleuren je dat niet ziet.
Inderdaad! Moet zeggen dat het me op de foto's pas opgevallen is. Morgen even lampjes omdraaien en nog eens goed testen!
Hm, toch niet echt genoeg om een ganse kamer mee te verlichten, juist?Johnvh schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:34:
Wit en volledig aan? Dat ziet er dan qua licht zo uit (alleen boven de tafel aan)
[afbeelding]
Of ik moet een armatuur (zeggen jullie dat in NL?) vinden waar 3x2 lampen in gaan.
Nee, een hele kamer ermee goed verlichten gaat mij niet lukken. Ik heb 2 living color lights die meer licht geven (schijnend tegen m'n muur), samen met de lamp achter m'n bank moet ik zeggen dat ik het prima verlicht vind.
Al moet ik zeggen na het zien van de foto dat het toch wel een beetje een vertekend beeld geeft. Op de foto is donkerder dan in het echt
Al moet ik zeggen na het zien van de foto dat het toch wel een beetje een vertekend beeld geeft. Op de foto is donkerder dan in het echt
[ Voor 31% gewijzigd door Johnvh op 08-11-2012 23:51 ]
Als je het in het echt niet opmerkt, dan zou ik het lekker laten voor wat het isJohnvh schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:37:
Inderdaad! Moet zeggen dat het me op de foto's pas opgevallen is. Morgen even lampjes omdraaien en nog eens goed testen!
@Johnvh, wist je dat je lampen kan groeperen zodat je alle lampen op dezelfde kleur kan krijgen?
Probeer maar in de scene creatie scherm een lamp op een andere lamp te slepen, zo creëer je een groep, perfect voor jou 3 lampen als je ze op dezelfde kleur wilt hebben.
Probeer maar in de scene creatie scherm een lamp op een andere lamp te slepen, zo creëer je een groep, perfect voor jou 3 lampen als je ze op dezelfde kleur wilt hebben.
Owja! Op een foto kan dat ja. Maar in het kleurenspectrum (als je je device draait) lukt dit niet volgens mij?
Bedankt voor de foto's. Dit vind ik echt veel te donker voor drie lampen van 199 euro. De tafel is niet eens fel verlicht.
Overigens zie ik dat de levertijd nu staat op maart.
Overigens zie ik dat de levertijd nu staat op maart.
[ Voor 11% gewijzigd door Paquito op 09-11-2012 01:50 ]
Bedankt Johnvh! Daar was ik naar op zoek.
Ik wil alle gelukkigen die voor de extreme levertijdverhoging hun setje hebben ontvangen uitnodigen ook foto's te plaatsen.
Zo kunnen anderen een betere keus maken. Als ik deze lichtbundel zo zie, dan lijkt het bijna alsof één lamp boven de eettafel (4-persoons) voor mij niet genoeg zou zijn.
Ik heb precies vandaag de armatuur uitgekozen op de site van IKEA.. kan beter wachten tot meer mensen hun setup hebben gepost, zodat ik nog beter kan vergelijken
Is Hue voor 'erbij' of kan het ook als hoofdlicht gebruikt worden? Mijn eethoek is niet zo precies in het midden als bij John.
Ik wil alle gelukkigen die voor de extreme levertijdverhoging hun setje hebben ontvangen uitnodigen ook foto's te plaatsen.
Zo kunnen anderen een betere keus maken. Als ik deze lichtbundel zo zie, dan lijkt het bijna alsof één lamp boven de eettafel (4-persoons) voor mij niet genoeg zou zijn.
Ik heb precies vandaag de armatuur uitgekozen op de site van IKEA.. kan beter wachten tot meer mensen hun setup hebben gepost, zodat ik nog beter kan vergelijken
Is Hue voor 'erbij' of kan het ook als hoofdlicht gebruikt worden? Mijn eethoek is niet zo precies in het midden als bij John.
Ik heb het idee dat het vooral donker lijkt doordat de sluitertijd gewoon wat te kort is op die foto. Zeker als je die lampen op wit zet dan geven ze imo best aardig wat licht (puur rood of blauw oid is een stuk minder). Maar super veel licht geven ze ook niet, denk dat het gewoon wel redelijk klopt dat het qua licht overeenkomt met een 50/60W gloeilamp.
M'n foto's zijn gemaakt met een iPhone in HDR stand. Qua belichting is het in het echt tof echt wel beter dan op de foto's.
Heb ook nog een gloeilamp van 60 watt liggen. Zal die er snel eens instoppen en een nieuwe foto maken zodat de vergelijking te zien is.
Heb ook nog een gloeilamp van 60 watt liggen. Zal die er snel eens instoppen en een nieuwe foto maken zodat de vergelijking te zien is.
Het lijkt echt dondkerder dan het is hoor.
Ik zal ook vanavond even foto's maken en ze plaatsten, onze kamer is veel lichter met 3 Hue lampen dan met "gewone" gloielampen met dimmer.
Straks hebben we 6 lampen en 1 Living White, als de kleuren-scene het goed verdeelt denk ik dat het er super uit gaat zien
Ik zal ook vanavond even foto's maken en ze plaatsten, onze kamer is veel lichter met 3 Hue lampen dan met "gewone" gloielampen met dimmer.
Straks hebben we 6 lampen en 1 Living White, als de kleuren-scene het goed verdeelt denk ik dat het er super uit gaat zien
Op foto 1 zie ik ook een verschil bij de middelde lamp.Hahn schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:35:
Bij je 2e foto in je vorige post zie je ook een verschil bij de middelste lamp, terwijl bij de andere kleuren je dat niet ziet.
Wat betreft de lichtsterkte, ik denk dat het meer voor kamerlicht bedoeld is. Als je goed helder licht aan een eet-/werktafel wilt gaat er niets boven een flinke halogeen o.i.d. Bij mij zou dat ideaal zijn. Als ik binnen kom zet ik met de hand de eettafel lampen aan, die geven op de laagste stand gewoon een warm geelwit licht. De rest van de kamer kan je met Hue of LivingColors doen, dat hoeft niet zo fel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
je zou dan een 20watt living whites lamp kunnen gebruiken, heel fel en warm wit.Gonadan schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:58:
[...]
Op foto 1 zie ik ook een verschil bij de middelde lamp.
Wat betreft de lichtsterkte, ik denk dat het meer voor kamerlicht bedoeld is. Als je goed helder licht aan een eet-/werktafel wilt gaat er niets boven een flinke halogeen o.i.d. Bij mij zou dat ideaal zijn. Als ik binnen kom zet ik met de hand de eettafel lampen aan, die geven op de laagste stand gewoon een warm geelwit licht. De rest van de kamer kan je met Hue of LivingColors doen, dat hoeft niet zo fel.
Werkt "Fade in" eigenlijk ook met de living whites lampen?
Mijn eettafellamp werkt met G9, dat wordt wat lastig. 
Maar ik ben er niet rouwig om hoor, van mij hoef ook niet weer alles geautomatiseerd te worden. Over het algemeen staat die eettafellamp altijd op de laagste stand aan, vanaf het moment dat we thuiskomen tot we naar bed gaan.
Maar ik ben er niet rouwig om hoor, van mij hoef ook niet weer alles geautomatiseerd te worden. Over het algemeen staat die eettafellamp altijd op de laagste stand aan, vanaf het moment dat we thuiskomen tot we naar bed gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De kleuren zijn uiteraard bedoeld voor het creëren van sfeer en niet om een ruimte te verlichten. De geposte foto's geven een mooi beeld van wat je met de kleuren kan doen (hoewel dat altijd veel beter werkt met licht gericht op wanden en plafonds dan met lampen die midden in de ruimte hangen), maar geven een vertekend beeld wat betreft de lichtsterkte.
Ik heb twee hue lampen boven mij eettafel gehad en dat gaf meer licht dan dat ik er ooit gehad heb. En met de verschillende temperaturen wit licht is bv heel goed 'werk'licht te creëren.
Een ander heel belangrijk punt om in gedachten te houden is dat licht niet een beetje maar volledig afhankelijk is van waar het op reflecteert. Een lamp waarvan de bundel haaks op je zichtlijn staat in een volledig zwarte ruimte zie je niet al maak je er 1000 W van. Andere voorwerpen die niet direct in de bundel staan zie je dus ook niet, want de ruimte wordt niets lichter. Dus als je een witte eettafel hebt dan wordt je met 1 hue lamp al bijna verblind, terwijl je met een donkere eettafel met 3 lampen nog te weinig kan hebben.
Ik heb nooit veel aandacht aan de verlichting in mijn huis besteed, maar de Hue's nodigen nu wel uit tot experimenteren. Waarschijnlijk ga ik zelfs aan wat schilderwerk beginnen, want ik heb één wand die donker gekleurd is en dat beperkt de mogelijkheden om sfeer te creëren met het licht enorm.
Spelen met licht is gecompliceerde, maar wel boeiende materie
.
En is er hier toevallig iemand met Smartlink remotes teveel?
Ik vind het zonde om een nieuwe aan te schaffen, terwijl deze alleen maar nodig is om de koppeling te maken tussen LivingWhites en de bridge. En daarnaast wil ik liever de 15 W lampen en de set met remote is alleen verkrijgbaar met 20 W lampen. Dubbel zonde dan. Als iemand een extra exemplaar heeft dan neem ik die graag over.
Ik heb twee hue lampen boven mij eettafel gehad en dat gaf meer licht dan dat ik er ooit gehad heb. En met de verschillende temperaturen wit licht is bv heel goed 'werk'licht te creëren.
Een ander heel belangrijk punt om in gedachten te houden is dat licht niet een beetje maar volledig afhankelijk is van waar het op reflecteert. Een lamp waarvan de bundel haaks op je zichtlijn staat in een volledig zwarte ruimte zie je niet al maak je er 1000 W van. Andere voorwerpen die niet direct in de bundel staan zie je dus ook niet, want de ruimte wordt niets lichter. Dus als je een witte eettafel hebt dan wordt je met 1 hue lamp al bijna verblind, terwijl je met een donkere eettafel met 3 lampen nog te weinig kan hebben.
Ik heb nooit veel aandacht aan de verlichting in mijn huis besteed, maar de Hue's nodigen nu wel uit tot experimenteren. Waarschijnlijk ga ik zelfs aan wat schilderwerk beginnen, want ik heb één wand die donker gekleurd is en dat beperkt de mogelijkheden om sfeer te creëren met het licht enorm.
Spelen met licht is gecompliceerde, maar wel boeiende materie
.
Hier nog een liefhebber voor het antwoord op deze vraag.wouter.N schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:03:
En is er hier toevallig iemand met Smartlink remotes teveel?
[ Voor 17% gewijzigd door Basket Kees op 09-11-2012 10:42 ]
Ik wil graag onderzoek doen naar dit product en ben al een paar dagen bezig om te kijken of ze nog ergens te krijgen zijn.
Ik heb gebeld met Apple en Philips. Apple heeft ze niet meer en verwijst naar Philips. Philips heeft ze ook niet meer en geeft aan dat de wachtlijst vrij lang is.
Nu is mijn vraag of iemand enig idee heeft hoe ik de philips Hue kan bemachten voor een periode van een maand. Ik zal met drie overige personen onderzoek doen naar de beveiliging van het Zigbee Light Link gebeuren en de TCP/IP communicatie van de bridge.
Er is ook budget beschikbaar om de Philips aan te schaffen maar zolang ze nergens te verkrijgen zijn is dat irrelevant.
Ik heb gebeld met Apple en Philips. Apple heeft ze niet meer en verwijst naar Philips. Philips heeft ze ook niet meer en geeft aan dat de wachtlijst vrij lang is.
Nu is mijn vraag of iemand enig idee heeft hoe ik de philips Hue kan bemachten voor een periode van een maand. Ik zal met drie overige personen onderzoek doen naar de beveiliging van het Zigbee Light Link gebeuren en de TCP/IP communicatie van de bridge.
Er is ook budget beschikbaar om de Philips aan te schaffen maar zolang ze nergens te verkrijgen zijn is dat irrelevant.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
http://link.marktplaats.nl/614311518 <- 350 eurobattler schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:38:
Ik wil graag onderzoek doen naar dit product en ben al een paar dagen bezig om te kijken of ze nog ergens te krijgen zijn.
Heb ik op gereageerd bedankt:), Helaas betaald de universiteit dit niet (particulier) dus zullen we het eigen zak moeten betalen. Ik hoop dat hij akoord gaat met een lager bod want 350,- voor 1 maand met een product spelen is erg veel.
[ Voor 3% gewijzigd door battler op 09-11-2012 11:52 ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Toch grappig om te zien hoe mensen ermee omgaan. Vraag en aanbod noemen ze het toch? Dit ziet er niet uit als een echte handelaar, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij de kosten van zijn eigen Hue op deze manier probeert te drukken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Even een reactie op fade-in met living whites: dit werkt, echter kunnen de living whites niet op een heel laag niveau aan. de laagste stand geeft toch aardig wat licht waardoor er van een echte fade-in niet echt sprake is.
Dan nog een reactie op de persoon die spreekt over niet genoeg licht op de foto's, de lampen leveren 600lm per lamp, dit is echt heel veel vergelijkbaar met een 80watt gloeilamp! Met 2 lampen kan je een flinke kamer behoorlijk helder verlichten. Ik heb zelf 6 hue's in mijn woonkamer en als ik ze allemaal vol open zet is het net een laboratorium.
Dan nog een reactie op de persoon die spreekt over niet genoeg licht op de foto's, de lampen leveren 600lm per lamp, dit is echt heel veel vergelijkbaar met een 80watt gloeilamp! Met 2 lampen kan je een flinke kamer behoorlijk helder verlichten. Ik heb zelf 6 hue's in mijn woonkamer en als ik ze allemaal vol open zet is het net een laboratorium.
Livingwhites zijn spaarlampen die (ongeveer)als TL aanspringen en daarna een opwarmtijd hebben om op de juiste lichtsterkte te komen. Als het werkt zal hierdoor niet vergelijkbaar zijn met een led die 'traploos' in-fade. Als ze eenmaal aan zijn faden ze wel tussen verschillende standen.wouter.N schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:03:
Anoniem: 173874 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:11:
Even een reactie op fade-in met living whites: dit werkt, echter kunnen de living whites niet op een heel laag niveau aan. de laagste stand geeft toch aardig wat licht waardoor er van een echte fade-in niet echt sprake is.
Dank je voor de info!*discostar* schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:12:
[...]
Livingwhites zijn spaarlampen die (ongeveer)als TL aanspringen en daarna een opwarmtijd hebben om op de juiste lichtsterkte te komen. Als het werkt zal hierdoor niet vergelijkbaar zijn met een led die 'traploos' in-fade. Als ze eenmaal aan zijn faden ze wel tussen verschillende standen.
[ Voor 22% gewijzigd door wouter.N op 09-11-2012 12:18 ]
Hoe zit het dan met de LivingWhites adapter? Die heeft geen opwarmtijd mag ik aannemen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zijn de Hue's eigenlijk te bekijken in een Apple-store? Of moet je ze maar op goed geluk en fototjes van internet gaan bestellen?
Afgelopen weekend was ik in de store in Amsterdam en daar stonden onder in een rek ergens achterin een paar losse HUE lampen. Nergens een werkende opstelling te vinden.Fire69 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:49:
Zijn de Hue's eigenlijk te bekijken in een Apple-store? Of moet je ze maar op goed geluk en fototjes van internet gaan bestellen?
Niet dat dat voor mij wat uitmaakt, had al eerder met HUE kunnen spelen, maar marketing technisch gezien een hele grote misser.
[ Voor 0% gewijzigd door Juicie op 09-11-2012 12:53 . Reden: typo ]
Vaak hebben elektronsiche dimmers een minimaal vermogen wat ze moeten afgeven voordat ze aan gaan, dit houd dus ook in dat deze ook meer met een klap aangaan op een laag maar aanwezig niveau waarnaa ze wel verder kunnen "faden". Ik heb geen ervaring met de LivingWhites adapter, maar ga er vanuit dat deze daarom ook niet volledig bij 0 aangaat.Gonadan schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:21:
Hoe zit het dan met de LivingWhites adapter? Die heeft geen opwarmtijd mag ik aannemen.
Hoop voor de radelozen onder ons:
ik heb het tegen beter weten in op 4 Nov besteld, verwachtte levering in Februari.
Gisteren email dat het verzonden is en vandaag binnen!
Ofwel neem de gok en kijk het een weekje aan ipv 350 eur op marktplaats
dan mijn probleem:
ik heb een Gen2 Living Color maar met de ovale oude afstandbediening. 1e poging om te koppelen met I ingedrukt houden mislukt: bridge knippert 5x.
Na enig googlen een handleiding voor de oude gevonden hier, maar ondanks dat alles goed gaat, de app ziet de LC's niet.
Wat ik heb gedaan:
bridge gaat eerst uit en alleen ledjes branden, daarna alles aan 1 LC remote gekoppeld en weer op de bridge knop gedrukt en de I ingedrukt houden, dan knippert de bridge 4x en het rondje blijft daarna branden. So far so good
Dan ga ik de (android) app in, laat de lampen zoeken, en hij vind dan alleen de ene Hue bulb die ik er nu in heb zitten maar niet de LC lampen. De remote stuurt wel alle 3 aan, dus het lijkt alsof de gepairde LC's toch niet meekomen bij het versturen naar de bridge........ Als iemand nog een idee heeft....?
handleiding ovale Gen2 remote:
Part I
Make sure Hue application is not running on ALL your iOS devices
Factory reset remote control (off + brightness down for five seconds) | oblong RC only
Factory reset SmartBridge (button at bottom)
Part II
Press button on top of SmartBridge
–Within a few seconds, keep a LC remote control close to the SmartBridge and press-hold the off and blue color on the RC | oblong RC only
Touch link all LC lamps and Hue Bulbs (by using the same “standard” procedure used for lamps, i.e. press and hold “On button” on a RC held close to a lamp, for Hues | extra notes remember to make sure the hardware switch is on, so power is going to the bulb, when you link a Hue buld or LC can, the light blinks white and then when you release the on button, it should go green for a momement and then to a blusish white, which looks white on Hue since I don’t think they are great at blue?)
Touch link the RC to the SmartBridge | this is an extra step or is actually represented in Part III, so just ignore
Part III
–Within a few seconds, keep a LC remote control close to the SmartBridge and press-hold the “On” button on the RC
Start the Hue app
–A popup asking to find a SmartBridge will appear once again (as in the first time the Hue app had been used)
–Press button on top of SmartBridge
–Search for new lights (think this will be automatically asked, it does not show any found until the very end, so be patient)
Part IV
Enjoy. Now all lamps which have touch-linked to the SmartBridge should available in the Hue app
ik heb het tegen beter weten in op 4 Nov besteld, verwachtte levering in Februari.
dan mijn probleem:
ik heb een Gen2 Living Color maar met de ovale oude afstandbediening. 1e poging om te koppelen met I ingedrukt houden mislukt: bridge knippert 5x.
Na enig googlen een handleiding voor de oude gevonden hier, maar ondanks dat alles goed gaat, de app ziet de LC's niet.
Wat ik heb gedaan:
bridge gaat eerst uit en alleen ledjes branden, daarna alles aan 1 LC remote gekoppeld en weer op de bridge knop gedrukt en de I ingedrukt houden, dan knippert de bridge 4x en het rondje blijft daarna branden. So far so good
Dan ga ik de (android) app in, laat de lampen zoeken, en hij vind dan alleen de ene Hue bulb die ik er nu in heb zitten maar niet de LC lampen. De remote stuurt wel alle 3 aan, dus het lijkt alsof de gepairde LC's toch niet meekomen bij het versturen naar de bridge........ Als iemand nog een idee heeft....?
handleiding ovale Gen2 remote:
Part I
Make sure Hue application is not running on ALL your iOS devices
Factory reset remote control (off + brightness down for five seconds) | oblong RC only
Factory reset SmartBridge (button at bottom)
Part II
–Within a few seconds, keep a LC remote control close to the SmartBridge and press-hold the off and blue color on the RC | oblong RC only
Touch link all LC lamps and Hue Bulbs (by using the same “standard” procedure used for lamps, i.e. press and hold “On button” on a RC held close to a lamp, for Hues | extra notes remember to make sure the hardware switch is on, so power is going to the bulb, when you link a Hue buld or LC can, the light blinks white and then when you release the on button, it should go green for a momement and then to a blusish white, which looks white on Hue since I don’t think they are great at blue?)
Touch link the RC to the SmartBridge | this is an extra step or is actually represented in Part III, so just ignore
Part III
–Within a few seconds, keep a LC remote control close to the SmartBridge and press-hold the “On” button on the RC
Start the Hue app
–A popup asking to find a SmartBridge will appear once again (as in the first time the Hue app had been used)
–Press button on top of SmartBridge
–Search for new lights (think this will be automatically asked, it does not show any found until the very end, so be patient)
Part IV
Enjoy. Now all lamps which have touch-linked to the SmartBridge should available in the Hue app
[ Voor 3% gewijzigd door R1 op 09-11-2012 16:01 ]
Langzamerhand krijg ik het vermoeden dat de levertijd expres zo lang en vaag wordt gehouden om de vraag wat te remmen. Zodat ze dus wel stukje bij beetje kunnen uitleveren en dat het voor de consument meevalt in plaats van tegen valt.R1 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:55:
Hoop voor de radelozen onder ons:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zal het vanavond even testen.Gonadan schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:21:
Het probleem waar ook je tegen aan gaat lopen is een beperking in het aantal berichten die je elke x seconden kunt versturen, weet niet de exacte getallen hiervoor. Daarnaast zul je als je meerdere lampen wilt gebruiken ze niet synchroon kunnen krijgen, elke lamp wordt een voor een aangestuurd.
Ik heb het idee dat via de living color afstandsbediening de lampen niet een voor een aangestuurd worden. Standaard verander je met dat ding alle lampen tegelijkertijd.
Met de ronde versie van de remote kan dat wel.. De ovale kan alleen maar alle lampen tegelijk aansturen.Hielko schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:02:
Ik heb het idee dat via de living color afstandsbediening de lampen niet een voor een aangestuurd worden. Standaard verander je met dat ding alle lampen tegelijkertijd.
Iemand een idee?
Ik heb een extra Hue lamp aangelosten en laat de app/bridge zoeken naar deze Hue.
Hij wordt echter niet gevonden.
Moet ik mijn bridge resetten soms?
Ik heb een extra Hue lamp aangelosten en laat de app/bridge zoeken naar deze Hue.
Hij wordt echter niet gevonden.
Moet ik mijn bridge resetten soms?
Heb je ook een living color lamp? Probeerde vandaag ook een extra hue lamp aan te sluiten. Werd wel gevonden toen ik hem eerst verbond met de living color remote.
Nee, wel een Living White maar die heb ik nog niet proberen te pairen.Hielko schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:17:
Heb je ook een living color lamp? Probeerde vandaag ook een extra hue lamp aan te sluiten. Werd wel gevonden toen ik hem eerst verbond met de living color remote.
Update over het faden. Bij mij gaat alles direct aan of uit ongeacht de fade instelling
. Ook als ik enkele hue in een scene zet... Weet nu niet zeker of dat zo hoort, of werkt faden niet meer omdat er livingwhite lampen/contactdozen zijn gekoppeld?
Probleem had ik ook al een keer gelezen bij iemand in de appstore:*discostar* schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:53:
Update over het faden. Bij mij gaat alles direct aan of uit ongeacht de fade instelling. Ook als ik enkele hue in een scene zet... Weet nu niet zeker of dat zo hoort, of werkt faden niet meer omdat er livingwhite lampen/contactdozen zijn gekoppeld?
"by Mizzac
Timers can be set, but the slow fade out/in setting doesn't work. It says you can set the lights to turn on and off over a 3 or 9min period, every time I try it the bulbs just turn on instantly.
"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.