Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
heb je find new lamps gedaan ? anders keer de lamp misschien keer aan en uit doen (stroom erop en eraf)i2Paq schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:31:
Iemand een idee?
Ik heb een extra Hue lamp aangelosten en laat de app/bridge zoeken naar deze Hue.
Hij wordt echter niet gevonden.
Moet ik mijn bridge resetten soms?
Heb je hem wel ver genoeg vooruit gezet? Als je hem af laat gaan over een minuut met een fade van 3 minuten, dan gaat ie meteen aan. Als je hem verder vooruit zet bijvoorbeeld 10 minuten, dan werkt het bij mij wel goed.*discostar* schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:53:
Update over het faden. Bij mij gaat alles direct aan of uit ongeacht de fade instelling. Ook als ik enkele hue in een scene zet... Weet nu niet zeker of dat zo hoort, of werkt faden niet meer omdat er livingwhite lampen/contactdozen zijn gekoppeld?
Thanks! De tijd die je instelt is inderdaad het eind moment, de fade start 3 of 9 minuten eerder.Mikey NL schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:23:
Heb je hem wel ver genoeg vooruit gezet? Als je hem af laat gaan over een minuut met een fade van 3 minuten, dan gaat ie meteen aan. Als je hem verder vooruit zet bijvoorbeeld 10 minuten, dan werkt het bij mij wel goed.
Afhankelijk van de lamp die je aansluit werkt het faden op de contactdozen het best. Bij de spaarlamp/hue zie je duidelijk dat ie aanspringt op de laagste waarde. Gloei en halogeenlampen hebben een veel 'lagere' beginstand waardoor het inschakelen minder opvalt.
Gaaf, dat wordt dus armaturen slopen om de ingebouwde dimmers te omzeilen.*discostar* schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:38:
Afhankelijk van de lamp die je aansluit werkt het faden op de contactdozen het best. Bij de spaarlamp/hue zie je duidelijk dat ie aanspringt op de laagste waarde. Gloei en halogeenlampen hebben een veel 'lagere' beginstand waardoor het inschakelen minder opvalt.
Ik vermoed namelijk dat het niet heel goed gaat werken als ik de dimmer van de lamp op max zet en er een flips dimmert voor zet.
[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 09-11-2012 21:22 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nadeel is dat ik dan nog steeds niet van die Tjernobylachtige brom af ben. Maargoed, die zit nu ook voor een groot deel in het buislampje.*discostar* schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:26:
Dat gaat prima, zou het eerst proberen.
Edit:
Dat is even sneaky. De nieuwe LivingColors lamp, de Iris, heeft een versimpelde afstandsbediening. Het zal vast zijn om de prijs te drukken maar ik vind het niets. Geen tiptoetsen meer, geen aanraakring maar een fysieke draairing, geen scène's maar één kleur onthouden voor alle lampen. Nee, daar wordt ik niet vrolijk van.
[ Voor 36% gewijzigd door Gonadan op 09-11-2012 22:17 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wel een aantal nieuwe foto's gemaakt waarbij ik 1 van mijn lampen vervangen heb met een Philips 60w gloeilamp. Moet zeggen dat dit qua licht amper verschil maakt met de Hue lampen. Het grote verschil is alleen in mijn lampen naar boven toe te zien. De lichtbundel die een gloeilamp naar boven stuurt is veel groter dan de grotendeels afgeschermde Hue-led.

De rechterlamp heeft een 60w gloeilamp in zich. Heb eerder altijd 3x 15w gloeilamp in het armatuur gehad, de felheid van de Hue is al wennen voor me, maar 60w geeft voor mij geen fijn licht in deze lamp.
De kleur van de Hue vind ik fijner!

Hier zie je het verschil beter. De linkerlamp geeft meer licht, zeker naar boven toe! Maar ik heb in onderstaande foto's geprobeerd om het verschil van licht op de tafel te laten zien:

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Ja, ook dat heb ik gedaan.broekvdr schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:54:
[...]
heb je find new lamps gedaan ? anders keer de lamp misschien keer aan en uit doen (stroom erop en eraf)
Zal hem even aandoen terwijl de rest uit is.
Ik had dit ook. Ik heb de te vinden lamp in een armatuur gedraaid in de buurt van de Bridge. Hij vond hem toen wel. Naam gegeven. Hierna in de juiste armatuur gedraaid. Toen reageerde hij wel goed.
Je bevestigde mijn vermoeden en inderdaad: de lamp even boven ingedraaid en hij werd direct gevonden.alex75 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:46:
@i2Paq
Ik had dit ook. Ik heb de te vinden lamp in een armatuur gedraaid in de buurt van de Bridge. Hij vond hem toen wel. Naam gegeven. Hierna in de juiste armatuur gedraaid. Toen reageerde hij wel goed.
Vervolgens een naam gegeven, toegevoegd aan de gewenste scenes (edit) en werken.
Nu de nog de Living White
" Sorry
You have reached the maximum number of active alarms, please deactivate another alarm and try again "
Ik heb maar een alarm erin staan voor 1 lamp.
Goed ik even ingelogd op mijn hue site, daar was wel iets bijzonders te zien.
nl. Dat de betreffende scene (met dus 1 lamp) door mij gecreëerd was voor 1024 lampen?
Ok nog vreemder is dat ik in de app op mijn tel. die lamp niet kan verwijderen uit de lampselectie van die scène. Sterker nog, als ik hem aanklik in dit menu, gebeurt er niets, zo lijkt. Kijk je daarna op de website, dan is de scene omschrijving qua aantal lampen verdubbeld!
Was 512 en is dus nu 1024.
Als Johnvh me nu even laat weten van waar hij zijn armatuur heeft, kan ik die ook bestellen en dan de Hue's erbij!
Helemaal happy nu!

Er staat geen prijs bij...Johnvh schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:09:
Haha
Voor de liefhebber, het is deze lamp: http://www.vandeheg.nl/ve...in-modern-wit-lexson.html
Edit: al gevonden in andere webshop: €186, valt mee.
[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 11-11-2012 13:53 ]
Alleen kwam er voor België 22€ bij
Levertijd van de Hue's staat trouwens bij mij ook op Maart, afwachten dus
Zou de philips tobetouched inbouw schakelaar ook werken met hue. Dat zou wel heel mooi zijn
[ Voor 35% gewijzigd door Kimo op 11-11-2012 15:54 ]
Zoals je op 1:52 kan zien werkt de schakelaar d.m.v. DMX protocol of DALI. Dali weet ik zeker van dat het niet/slecht te poorten is naar ZLL. DMX is volgens mij ook lastig.Kimo schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:35:
Volgens een philips werknemer op twitter zijn ze beschikbaar in de apple store amsterdam. link
Zou de philips tobetouched inbouw schakelaar ook werken met hue. Dat zou wel heel mooi zijn
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Maar wie weet misschien dat de HUE wel aanslaat en ze de serie gaan uitbreiden met schakelaars en andere lampen.
En het zou natuurlijk een mooie oplossing zijn niet steeds een iPad of zo te moet nemen om mooi licht te hebben
Echt niemand die zo'n ding over heeft en aan mij wil slijten?
@Kimo
Dank voor de tip, ik had 'm ook net gevonden. Vind ik het nog steeds zonde om nieuw te kopen als er mensen zijn die er extra hebben rondslingeren, maar het is zeker wel een oplossing.
@sanbax
Dank, ik weet, maar dan heb ik een remote die ik eigenlijk niet wil (in combinatie met de Hue's is kleur wel aardig) en twee lampen die ik niet hebben wil (15 W is overkill genoeg).
Het gaat mij niet zozeer om de kosten, het gaat meer om een sterke aversie tegen iets aanschaffen wat overbodig is. Het is dat het een onredelijke prijs zou zijn, maar ik zou bijna liever iemand 30 euro geven voor een exemplaar die stof ligt te accumuleren dan dat ik een nieuwe koop voor hetzelfde. Enige probleem is dan nog wel zo'n iemand vinden
[ Voor 85% gewijzigd door Basket Kees op 11-11-2012 21:29 ]
Anoniem: 154284
Dan kan je kleur welliswaar niet instellen,. maar wel aan/uit & dimmen van al je lampen.
Kijk, die prijs (€30) is al een stuk interessanter. Nu nog even een micro voeding erin zodat je hem op 230V bedrading kunt aansluiten en inbouw.Kimo schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:52:
Je kan eventueel de livingcolor remote ook los kopen in de winkel
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/

Verder maar een gok genomen op twee andere lampen: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80206224/
Maar ik moet zeggen, het bevalt er goed
Kan het signaal door muren heen?
De bridge ligt in m'n woonkamer en m'n slaapkamer is boven. Een dergelijk lampje zou daar ook best passen, maar zou het werken?
Bij mij haalt de bridge het van beneden in de woonkamer tot aan boven op zolder (2e verdieping).Johnvh schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:16:
Heeft iemand informatie mbt het bereik van de Hue's of andere apparatuur tov de bridge?
Kan het signaal door muren heen?
De bridge ligt in m'n woonkamer en m'n slaapkamer is boven. Een dergelijk lampje zou daar ook best passen, maar zou het werken?
Moet wel zeggen dat de woonkamer geen deur naar boven heeft, maar een open wenteltrap.
10-20 meter is het volgens de specs geloof ik.
Aangezien ze een mesh vormen, zou je 100 lampen met elke 5m tussen op een rij kunnen hangen en de achterste lamp (500m verder dus) zou nog steeds moeten kunnen bediend worden
Dat werkt volgens mij ook niet betrouwbaar omdat de lampen in het midden van je rij het dan veel te druk krijgen omdat er maar één zigbee route is van de ene naar de andere kant.Fire69 schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:20:
Hangt er vanaf waar de dichtstbijzijnde lamp hangt.
Aangezien ze een mesh vormen, zou je 100 lampen met elke 5m tussen op een rij kunnen hangen en de achterste lamp (500m verder dus) zou nog steeds moeten kunnen bediend worden
Meestal zal je bridge toch redelijk centraal staan, en ga je dus meerdere lampen dichtbij hebben die rechtstreeks connecteren en die kunnen doorlussen naar enkele lampen erachter.
[ Voor 30% gewijzigd door wouter.N op 12-11-2012 17:39 ]
http://www.ikea.com/PIAimages/0155313_PE313425_S3.JPG -> de hanglamp
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/ -> de bol
Volgens Jon H. in onderstaande link zou het moeten samenwerken, hij lijkt toch te weten waarover hij het heeftwouter.N schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:27:
Is het eigenlijk ook mogelijk om Zigbee HA (home automation profile) apparaten toe te voegen aan de Hue? Op sommige sites lees ik dat ZLL compatible met ZHA en andere sites spreken het weer tegen.
http://www.linkedin.com/g...-Zigbee-127437.S.93481588
[edit]
Nog wat verder gezocht naar interessante dingen
Wie test het vanop de tablet?
USB CC2530
Interessante PDF over LightLink (waar ook instaat dat het zou moeten samenwerken)
Is het eigenlijk mogenlijk om een Hue net zoals een LivingColors te laten 'colorshiften'?
En voor de mensen die hun lampen al ontvangen hebben, wat was bij jullie de genoemde levertijd en de werkelijke levertijd?
[ Voor 80% gewijzigd door Fire69 op 12-11-2012 20:50 ]
hmm verwarrend, email van Philips geeft aan dat je geen oval remotes gen2 kunt gebruiken.R1 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:55:
Hoop voor de radelozen onder ons:
ik heb het tegen beter weten in op 4 Nov besteld, verwachtte levering in Februari.
Gisteren email dat het verzonden is en vandaag binnen!
Ofwel neem de gok en kijk het een weekje aan ipv 350 eur op marktplaats
dan mijn probleem:
ik heb een Gen2 Living Color maar met de ovale oude afstandbediening. 1e poging om te koppelen met I ingedrukt houden mislukt: bridge knippert 5x.
Na enig googlen een handleiding voor de oude gevonden hier, maar ondanks dat alles goed gaat, de app ziet de LC's niet.
Wat ik heb gedaan:
bridge gaat eerst uit en alleen ledjes branden, daarna alles aan 1 LC remote gekoppeld en weer op de bridge knop gedrukt en de I ingedrukt houden, dan knippert de bridge 4x en het rondje blijft daarna branden. So far so good
Dan ga ik de (android) app in, laat de lampen zoeken, en hij vind dan alleen de ene Hue bulb die ik er nu in heb zitten maar niet de LC lampen. De remote stuurt wel alle 3 aan, dus het lijkt alsof de gepairde LC's toch niet meekomen bij het versturen naar de bridge........ Als iemand nog een idee heeft....?
handleiding ovale Gen2 remote:
Part I
Make sure Hue application is not running on ALL your iOS devices
Factory reset remote control (off + brightness down for five seconds) | oblong RC only
Factory reset SmartBridge (button at bottom)
Part II
Press button on top of SmartBridge
–Within a few seconds, keep a LC remote control close to the SmartBridge and press-hold the off and blue color on the RC | oblong RC only
Touch link all LC lamps and Hue Bulbs (by using the same “standard” procedure used for lamps, i.e. press and hold “On button” on a RC held close to a lamp, for Hues | extra notes remember to make sure the hardware switch is on, so power is going to the bulb, when you link a Hue buld or LC can, the light blinks white and then when you release the on button, it should go green for a momement and then to a blusish white, which looks white on Hue since I don’t think they are great at blue?)
Touch link the RC to the SmartBridge | this is an extra step or is actually represented in Part III, so just ignore
Part III
Press button on top of SmartBridge
–Within a few seconds, keep a LC remote control close to the SmartBridge and press-hold the “On” button on the RC
Start the Hue app
–A popup asking to find a SmartBridge will appear once again (as in the first time the Hue app had been used)
–Press button on top of SmartBridge
–Search for new lights (think this will be automatically asked, it does not show any found until the very end, so be patient)
Part IV
Enjoy. Now all lamps which have touch-linked to the SmartBridge should available in the Hue app

Zijn er mensen die het wel voor elkaar hebben, maar dan zonder kleur wisseling, maar wel aan/uit? of zelfs met kleur?
I understand from your e-mail that you want to learn how to connect your old Gen2 remote control (oval shape) to the bridge.
In answer to your question, unfortunately you can't connect the oval shape remote control to the bridge of Hue.The bridge is compatible only with the round Gen2 remote controls.
Ach ja, nu kan ik in ieder geval alvast wat gaan pielen met kleurtjes en scenes en kijken dat Hue qua ontwikkeling doet. Scheelt me nu nog wat armaturen vervangen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deze schedules lijken soms zo maar ineens niet meer te werken en moeten dan weer opnieuw worden aangemaakt.
Hoop echt dat er binnenkort een betere/nieuwe app komt...
Groet,
Rob
Kijk dit klinkt ook goed! Heb zelf ook wat van de Ledino serie, is het eenvoudig om zo'n living whites stopcontact te modden voor inbouw in plafond? Heb je hier eventueel pics van?cosmoOo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:07:
Ik heb 1 plug voor het stopcontact van de living white serie uit elkaar gehaald en er zit een klein printje in dat makkelijk is weg te werken achter een plafond armatuur ik gebruik nu een Philips Ledino model met 4x 7,5w led (690678716) en dat werkt goed, ook het dimmen.
Wat mij nog steeds niet duidelijk is welke remotes nu compatible zijn met welke producten. Is hier een overzichtje van te vinden? Kennelijk heeft Philips een aanpassing doorgevoerd tussen gen2 en gen3 waardoor het eea niet meer met elkaar te bedienen is?
[ Voor 18% gewijzigd door C00KW4US op 14-11-2012 11:56 ]
Wij hebben hetzelfde probleem en in eerste instantie leek het het gevolg van bedienen op meerdere iDevices. Maar dan lees ik op andere sites dat de schedules éénmalig zouden werken en daarna moet je ze opnieuw activeren door te dubbelklikken. Dit kan ik echter weer tegenspreken omdat bij ons een schedule wel 2x automatisch werkte (zonder tussendoor opnieuw te activeren). Maar dezelfde schedule is daarna ook weer automatisch uitgevallen. Het werkt dus zeker nog niet vlekkeloos.
Hoe kun je het schedule weer opnieuw actief maken?! ....anders dan het weer opnieuw aan te maken....Mikey NL schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:16:
Je moet elke keer als een schedule afgegaan is deze weer opnieuw activeren, je kunt dit ook zien aan het icoontje. Deze is groen als er een actief schedule is voor aan laten gaan, rood voor actief schedule voor uitgaan en grijs wanneer hij inactief is of verlopen.
Door te "dubbel tabben" op de scène.robv73 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:35:
[...]
Hoe kun je het schedule weer opnieuw actief maken?! ....anders dan het weer opnieuw aan te maken....
Echter kan dit alleen als je op hetzelfde netwerk als de bridge zit.
Met 3g bijv. lukt dit niet!
Thanks! Vanavond thuis effe proberen...lv0 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:28:
[...]
Door te "dubbel tabben" op de scène.
Anoniem: 14712
Hier kun je natuurlijk dmv een VPN connectie omheen werken als je het perse wilt. Ik heb het net getest werkt prima.lv0 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:28:
[...]
Door te "dubbel tabben" op de scène.
Zeker een mooie prijs. Zoals ik het nu kan zien zijn er al verschillende LivingColors producten langsgekomen. Dus voor diegene die nog wat willen hebben zou ik iBood nog wat langer in de gaten houden.battler schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:01:
Voor de snelle beslissers onder ons: Philips LivingColors Bloom white met afstandsbediening tijdens de iBood hunt voor 55,-
Zit trouwens zo'n adapter bij waarmee je normale lampen kunt dimmen met je afstandsbediening en de Hue. Erg handig
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Anoniem: 57175

Om het lange wachten Aangenamer te maken ben ik maar wat gaan programmeren.
De bedoeling is dat de aplicatie het volgende kan:
- Snel vanuit windows de lampen aansturen
- XBMC intergratie, Scene veranderen als film stopt start of muziek partymode aan staat.
- Lichten op tijdschema aan/uit
- Naast gewone scenes ook geanimeerde scenes kunnen afspen.
Denk aan: Disco, Golvende licht beweging. langzame kleurs veranderingen. etc - Een scene Editor waarmee je makkelijk zelf scenes kan maken
- Converter voor RGB <-> HSB
- Huidig ingestelde waardes opslaan als scene.
- Geanimeerde scenes zelf maken.
- Allert functie waarmee je kan aangeven als je een skype call krijgt of als er een film gedownload is.
- Wellicht - WiFi Poller, zodat je lichten aan gaan als je aan komt rijden.
- Wellicht - webserver, zodat de functies en scenes op alle apperaten zijn te gebruiken.

Helaas mis ik nog wat api documentatie. De app zou veel functies al moeten ondersteunen maar kan helaas nog niets testen
Hoewel ik mijn lampen ook nog niet heb (levertijd ook Maart
ik: hoi, hebben jullie "die" lampen?
A:lampjen? meneer, dit is een tech winkel, wij verkopen geen lampen....
ik: Phillips HUE lampen? exclusief via apple?
A: ow wacht, heb ik wel iets van meegekregen, maar die verkopen wij niet hier, alleen online.....
Ik: wel gedaan lees ik, de kleine voorraad die er was
A:nee hoor, nooit gedaan en gaan we ook nooit doen
Gefrustreerd toch maar online besteld, levertijd maart......lekker
Heb de lampen al wel een dag of 10 in huis....en al flink mee gespeeld....
Lampen zijn ok....maar de app (interface) zuigt behoorlijk!
Kunt niet meer dan twee time-schedules aanmaken...en deze zijn soms niet meer actief....
....her-activeren via dubbel-klik lukt soms wel en soms niet (krijg dan de melding: Je hebt te veel schedules)
Anoniem: 173874
Ben met name ook bezig geweest met die dynamische scenario's.
Als je het interessant vindt om eens samen te kijken dan hoor ik het wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 173874 op 16-11-2012 17:07 ]
Mijn voornaamste doel nu is XBMC intergratie en comming home functie. de rest is voor de leuk. Ik ben geen programuer dus moet maar zien wat ik voor elkaar krijg.
Als er intresse is kan ik een downloadje maken, een dezer dagen
Anoniem: 173874
Iemand anders hier problemen mee? enig idee of er een oplossing voor is, of zou die gewoon defect zijn (**heb ik weer**)
Ik ben bezig om via python automatisch mijn (Hue en LivingColors) lampen te kunnen besturen. Het idee is dat het een soort van service wordt zoals CouchPotato en SickBeard, waar je makkelijk plugins voor kan maken.
Omdat ik nog geen betere naam heb gevonden heb ik het maar "HueControl" gedoopt.
Het draait dus op python. Met name cherrypy (lightweight http server) in combinatie met Mako templates. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van httplib2, simplejson en apscheduler (advanced python scheduler).
Zo ziet het er nu uit (ik ben geen webdesigner, dus de frontend is niet mijn sterkste kant):

Links zie je een lijst met geinstalleerde plugins. Voor nu is mijn enige plugin 'AutoOn'. Deze plugin haalt aan de hand van je gps locatie (die je zelf in moet geven) van http://www.earthtools.org/ de tijd van de zonsondergang op en je raadt het waarschijnlijk al... hij zet op die tijd de lampen aan.
Aan de rechterkant zie je een lijst van je lampen, welk type het is en of hij aan of uit staat.
Wat ik nog wil doen:
- Automatische bridge discovery (via upnp)
- Opslaan van configuratie items (zit nu nog hardcoded in de meeste scripts)
- Verbeteren van interfaces tussen de bridge, scheduler en de plugins
- Group support
- Meer plugins, meer functionaliteit
Edit: nu te vinden op github @ https://github.com/Dragoncast/HueControl
Ziet er echt super en handig uit, hopelijk ga je het ooit uitbrengen!
[ Voor 80% gewijzigd door wouter.N op 17-11-2012 10:39 ]
Anoniem: 307613
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 307613 op 17-11-2012 10:53 ]
@bragor: nice!
[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 17-11-2012 11:02 ]
Nice. Neem aan dat je het met Git doet (omdat je het over SB en CP hebt?)Dragor schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 00:53:
Dan zal ik ook mijn thuisprojectje eens uit de doeken doen.
Ik ben bezig om via python automatisch mijn (Hue en LivingColors) lampen te kunnen besturen. Het idee is dat het een soort van service wordt zoals CouchPotato en SickBeard, waar je makkelijk plugins voor kan maken.
Omdat ik nog geen betere naam heb gevonden heb ik het maar "HueControl" gedoopt.![]()
Het draait dus op python. Met name cherrypy (lightweight http server) in combinatie met Mako templates. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van httplib2, simplejson en apscheduler (advanced python scheduler).
Zo ziet het er nu uit (ik ben geen webdesigner, dus de frontend is niet mijn sterkste kant):
[afbeelding]
Links zie je een lijst met geinstalleerde plugins. Voor nu is mijn enige plugin 'AutoOn'. Deze plugin haalt aan de hand van je gps locatie (die je zelf in moet geven) van http://www.earthtools.org/ de tijd van de zonsondergang op en je raadt het waarschijnlijk al... hij zet op die tijd de lampen aan.
Aan de rechterkant zie je een lijst van je lampen, welk type het is en of hij aan of uit staat.
Wat ik nog wil doen:Ik sta open voor suggesties, kritiek en samenwerking
- Automatische bridge discovery (via upnp)
- Opslaan van configuratie items (zit nu nog hardcoded in de meeste scripts)
- Verbeteren van interfaces tussen de bridge, scheduler en de plugins
- Group support
- Meer plugins, meer functionaliteit
Dat is wel de bedoeling ja.wouter.N schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 10:39:
[...]
Ziet er echt super en handig uit, hopelijk ga je het ooit uitbrengen!
Ik werk nu nog op mijn eigen svn repo, maar ik wil het wel op github gooien als ik de code wat gefatsoeneerd heb. Dat wordt wel de eerste keer dat ik met git werk.UltraSub schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:13:
[...]
Nice. Neem aan dat je het met Git doet (omdat je het over SB en CP hebt?)
Kwam hem tegen via een tweet van @tweethue
Ik ben gelijk gaan kijken of me dit ook lukt in .net maar helaas
Toevallig iemand die een libje weet waarmee ik mijn soundcard kan monitoren en BPM kan uitlezen en een event krijg bij de beats? zou een mooie toevoeging zijn voor mijn HTPC.
Kan het nog niet testen (Geen Hue's) maar het volgende zou werkend moeten zijn:
Scenes maken (heb er enkele bij geleverd)
Scenes afspelen
Geanimeerde scenes afspelen (Disco)
Scenes koppellen aan XBMC status (play, stop, pause, Partymode)
Download: Illhueminate_beta_demo.zip
Ambilight komt er aan, heb de code klaar liggen (en getest) maar zal voor implementatie echt de Hue's moeten hebben.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 57175 op 18-11-2012 16:27 . Reden: Zat bug in vorige download ]
even uitgeprobeerd maar kan niet connecten met mn bridge in device settings. hoe snel moet je de button op de bridge indrukken als je het ip adres opgeeft?Anoniem: 57175 schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:23:
Ik heb een Demo app geschreven voor mijn HTPC.
Download: Illhueminate_beta_demo.zip
Je geeft het IP adres op, drukt op ok.Anoniem: 307613 schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:46:
[...]
even uitgeprobeerd maar kan niet connecten met mn bridge in device settings. hoe snel moet je de button op de bridge indrukken als je het ip adres opgeeft?
Dan krijg je een msgbox met de meldig dat je het knopje op de bridge moet drukken. en dan OK in de applicatie. de tijd daartussen is mij nog niet bekend.
Welke melding krijg je terug?
- Did not get expected data!
- Got a Key to the Bridge: .............................
- Error: Unable to connect.
- link button not pressed
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 57175 op 18-11-2012 16:25 . Reden: Opmaak van meldingen ]
hier een update: Illhueminate_beta_demo1.zip
Tof dat je het even wil testen.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 57175 op 18-11-2012 16:23 ]
Kreeg unnable to connect. Zal morgen even je nwe versie testenAnoniem: 57175 schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:20:
Bugje gevonden in het laden van de config, was mogelijk de oorzaak.
hier een update: Illhueminate_beta_demo1.zip
Tof dat je het even wil testen.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 307613 op 18-11-2012 18:03 . Reden: dubbel ]
Net je demo1 geprobeerd, en die zegt "invalid value, <hash>, for parameter, username". Deze versie doet dus al meer
De username die je opgeeft is te klein. Ik heb net geprobeerd zelf een POST te doen om een username aan te maken en het minimale aantal karakters is 10.
Thanks, Leuke samenwerking zo :-) Trial and errorSSnEAkyy schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:20:
Ik kreeg eerst ook unable to connect.
Net je demo1 geprobeerd, en die zegt "invalid value, <hash>, for parameter, username". Deze versie doet dus al meer
De username die je opgeeft is te klein. Ik heb net geprobeerd zelf een POST te doen om een username aan te maken en het minimale aantal karakters is 10.
ik heb een Illhueminate_beta_demo2.zip gemaakt
demo2 getest; vind nu wel de bridge en zet de key in de settings. maar daar houdt het op. lampen gaan niet aanAnoniem: 57175 schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:39:
[...]
Thanks, Leuke samenwerking zo :-) Trial and error
ik heb een Illhueminate_beta_demo2.zip gemaakt
Hier net zoAnoniem: 307613 schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:59:
[...]
demo2 getest; vind nu wel de bridge en zet de key in de settings. maar daar houdt het op. lampen gaan niet aan
Hij werkt zonder voeding, de mechanische druk op de schakelaar wordt omgezet in energie en dat is voldoende om te kunnen schakelen of dimmen. Deze set werkt op JenNet-IP, ik hoop dat ze hem ook voor andere protocollen kunnen maken.
Verder is hij wel nog een beetje beperkt vind ik. Legt dit enkel een link tussen schakelaar en lamp? Of kan met dit systeem met een centraal systeem werken, zoals de Hue's met de bridge werken?
Kleine update van mij:Dragor schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 00:53:
Originele post over HueControl...

Changelog:
- Groepen worden nu uitgelezen uit de HueBridge. Met de lamp icoontjes kun je nu hele groepen aan/uit zetten.
- 'Last Color' toegevoegd. Kleine visualisatie van de kleur van de lamp. Is niet geheel correct, maar toch wel leuk om te zien
- Lamp icoontjes bij de individuele lampen kun je gebruiken om die lamp aan/uit te zetten. Moet op dit moment alleen nog refreshen om het effect op de webpagina te zien.
- Code gerefactored. Ik ben er nog niet geheel tevreden over, maar ik hoop dat ik volgend weekend de code zover heb om hem op github te zetten.
Edit: nu te vinden op github @ https://github.com/Dragoncast/HueControl
[ Voor 4% gewijzigd door Dragor op 25-11-2012 21:45 ]
Kan je even het verschil tussen Color Light en Extended Color Light toelichten?
Dat zijn de types die ik terugkrijg van de bridge. Ik weet de precieze verschillen niet, maar de Color Lights zijn mijn Living Color lampen en de Extended Color Lights zijn mijn Hue bulbs.Fire69 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:08:
Mooi
Kan je even het verschil tussen Color Light en Extended Color Light toelichten?
...Blijf de melding krijgen dat er al het maximum aantal schedules actief is....*zucht*
Cheers,
Rob
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.