Is er een overzicht van alle lampen van Philips die compatible zijn? De living colors gen 2, maar ook bijvoorbeeld de LivingColors Micro (hoewel daar geen afstandbediening bij zit en ik wel twijfel of deze uberhaupt werken met een afstandbediening.
Volgens mij sowieso alleen de nieuwere met afstandsbediening, Bloom zag ik ook iets over staan. Micro lijkt me niet.
The devil is in the details.
Alle lampen die verkocht zijn met remotes zoals vermeld in de onderstaande fotojantje.vlaam schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:31:
Is er een overzicht van alle lampen van Philips die compatible zijn? De living colors gen 2, maar ook bijvoorbeeld de LivingColors Micro (hoewel daar geen afstandbediening bij zit en ik wel twijfel of deze uberhaupt werken met een afstandbediening.
http://i50.tinypic.com/dm7itd.png
Alle lampen met SmartLink, dat is de enige voorwaarde. Daarbij is G2 géén smartlink, de tweede generatie LivingColors is in twee varianten uitgebracht (G2 en SmartLink) wat je dus inderdaad ook een verschil in afstandsbediening oplevert.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Weet niet of dit het juiste topic is maar iemand nog ervaringen met de huidige levertijden? Ik heb mijn set op 6 November besteld maar nog niks bekend van wanneer ik hem nu ga krijgen. Als ik bij Philips rond vraag doen ze er alles aan om het toch binnen één week geleverd te krijgen, ookal staat het in de apple-store op 4 maanden levertijd.
Lees mijn reactie eerder in dit topic, ik heb ook de oplossing hiervoor evt.robv73 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:54:
Nog mensen die bij het aanmaken van schedules de melding krijgen dat je al aan het maximaal aantal schedules zit.....ook als je alle (2) schedules verwijderd.....en er één probeert aan te maken...
...Blijf de melding krijgen dat er al het maximum aantal schedules actief is....*zucht*
Cheers,
Rob
Je bedoelt het dubbel-tappen?! ....Ook dan krijg ik de melding...dat het maximum aantal schedules bereikt is.lv0 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:05:
[...]
Lees mijn reactie eerder in dit topic, ik heb ook de oplossing hiervoor evt.
Hoor graag als je hier een oplossing voor hebt...
Cheers,
Rob
Nee die reactie bedoel ik niet. Deze wel:robv73 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:30:
[...]
Je bedoelt het dubbel-tappen?! ....Ook dan krijg ik de melding...dat het maximum aantal schedules bereikt is.
Hoor graag als je hier een oplossing voor hebt...
Cheers,
Rob
----------
" Sorry
You have reached the maximum number of active alarms, please deactivate another alarm and try again "
Ik heb maar een alarm erin staan voor 1 lamp.
Goed ik even ingelogd op mijn hue site, daar was wel iets bijzonders te zien.
nl. Dat de betreffende scene (met dus 1 lamp) door mij gecreëerd was voor 1024 lampen?
Ok nog vreemder is dat ik in de app op mijn tel. die lamp niet kan verwijderen uit de lampselectie van die scène. Sterker nog, als ik hem aanklik in dit menu, gebeurt er niets, zo lijkt. Kijk je daarna op de website, dan is de scene omschrijving qua aantal lampen verdubbeld!
Was 512 en is dus nu 1024.
----------
Met andere woorden. Bug in iOS app, imho.
De bug is dus dat, als je onder bepaalde omstandigheden, een scene wil wijzigen en je klikt op een lamp uit de lampselectie van de te wijzigen scène, dat je deze niet kunt uitschakelen. Dus ondanks dat je op de lamp tikt, haal je hem niet uit de scène. Sterker nog, er gebeurt niets, zo lijkt. Wat er dus wel in de code gebeurt van de scène, is dat de lamp vermenigvuldigd wordt. Van 1 naar 2, van 2 naar 4 etc etc, totdat je door deze bugg, op een te groot aantal zit en je die melding krijgt.
Je kunt dit dus checken door op jouw huepagina (meethue) de betreffende scène te bekijken en dan zie je dat de scène dus gecreëerd is voor bijv. 1024 lampen. Dit terwijl er maar 1 fysieke lamp in de scène staat.
Ok. Nu de oplossing / workaround:
Verwijder de scène en maak hem opnieuw aan onder een andere naam!
EN! wijzig deze niet, dus maak hem goed aan en edit hem nooit via je app en al zeker dus niet in het lampselectie wijzigingsmenu.
Heb Philips dit laten weten maar kreeg een nietszeggend mailtje een week later. Daarin stond dat de bug gerelateerd was aan server downtime, dat dit niet meer voor zou komen. " yeah right! "
Ditto hier, even gebeld en 5,- verdient*discostar* schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:57:
Kleinigheidje.. Ik heb begin november nog twee lampen besteld met 5 euro verzendkosten(0,90 te kort..). Zag net dat ze nu verzendkosten vrij zijn. Apple even gebeld en krijg het terug. Levertijd is overigens nog steeds onbekend\maart.
Hier zelfde,Juicie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:28:
Weet niet of dit het juiste topic is maar iemand nog ervaringen met de huidige levertijden? Ik heb mijn set op 6 November besteld maar nog niks bekend van wanneer ik hem nu ga krijgen. Als ik bij Philips rond vraag doen ze er alles aan om het toch binnen één week geleverd te krijgen, ookal staat het in de apple-store op 4 maanden levertijd.
Geen idee wanneer het komt, ik moet nog zien dat het goed komt dit jaar
las vandaag iets over HUE bedienen via SIRI : http://www.iphoneclub.nl/...lips-hue-lampen-met-siri/
[ Voor 24% gewijzigd door reinier666 op 22-11-2012 19:27 ]
Vandaag hier bij Philips gehoord dat de levertijd vanuit de apple store twee weken zou zijn. Daarop maar eens gebeld met apple zelf en daar hoorde ik gewoon 3 maanden.reinier666 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:24:
[...]
Hier zelfde,
Geen idee wanneer het komt, ik moet nog zien dat het goed komt dit jaar
las vandaag iets over HUE bedienen via SIRI : http://www.iphoneclub.nl/...lips-hue-lampen-met-siri/
[video]
12 dagen geleden besteld, nog helemaal niks van gehoord, dus ik ben benieuwd naar die 2 weken

Ik heb drie HUE lampen maar weer in de kast gestopt. Als philips niet na een volgende update een aantal kritieke issues fixed dan zijn deze lampen voor mij geen goeie koop geweest....
In mijn huis heb ik een VERA staan in combinatie met een 15-tal z-wave switches van fibaro. Absolute eis is dat we altijd de lampen met de hand kunnen bedienen (no way dat ik een iphone moet pakken voor het aanzetten van lampen of een of andere tablet aan de muur moet hangen voor het besturen van het systeem). De fibaro switches werken in combinatie met de lichtknoppen en geven feedback van de status van de lamp. Handig voor scenes.
HUE faalt behoorlijk vergeleken met z-wave/fibaro.
- geen feedback van de lamp (lijkt altijd aan te staan als je bedient met knop)
- de standaard lichtsterkte is beroerd (type bouwlamp) na bediening met knop en is met geen mogelijkheid in te stellen
- settings naar een lamp sturen geeft altijd 'success' terug, ook al staat de lamp uit (sic!).
Als 'workaround' had ik een deamon draaien op mijn QNAP die elke 3(!) seconden de juiste settings naar alle lampen stuurde (ik kan immers niet zien of ze aan of uit staan). Gevolg: onbedienbare lampen, deze werden elke 3 seconden overschreven met standaard settings... Ik hou me aanbevolen voor slimmere oplossingen...
Voor nu houden we 1 in de slaapkamer, dat standaard licht is prima voor daar. Ondanks het feit dat het instellen van de wakeuplight functie een pain in the ass is (geen schema ondersteuning, lichtknop kan roet in het eten gooien etc) hebben we een prima standaard ledlamp van 60 euro...
</rant>
In mijn huis heb ik een VERA staan in combinatie met een 15-tal z-wave switches van fibaro. Absolute eis is dat we altijd de lampen met de hand kunnen bedienen (no way dat ik een iphone moet pakken voor het aanzetten van lampen of een of andere tablet aan de muur moet hangen voor het besturen van het systeem). De fibaro switches werken in combinatie met de lichtknoppen en geven feedback van de status van de lamp. Handig voor scenes.
- de standaard lichtsterkte is beroerd (type bouwlamp) na bediening met knop en is met geen mogelijkheid in te stellen
- settings naar een lamp sturen geeft altijd 'success' terug, ook al staat de lamp uit (sic!).
Als 'workaround' had ik een deamon draaien op mijn QNAP die elke 3(!) seconden de juiste settings naar alle lampen stuurde (ik kan immers niet zien of ze aan of uit staan). Gevolg: onbedienbare lampen, deze werden elke 3 seconden overschreven met standaard settings... Ik hou me aanbevolen voor slimmere oplossingen...
Voor nu houden we 1 in de slaapkamer, dat standaard licht is prima voor daar. Ondanks het feit dat het instellen van de wakeuplight functie een pain in the ass is (geen schema ondersteuning, lichtknop kan roet in het eten gooien etc) hebben we een prima standaard ledlamp van 60 euro...
</rant>
Net ook het starterspakket besteld eens kijken hoe snel het gaat... Ik lees dat een aantal van jullie bezig is met het bouwen van apps. Iemand al mooie werkend of gevonden voor ios?
Anoniem: 57175
Mogelijk is een afstandsbediening een oplossing voor je?BKJ schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:45:
Ik heb drie HUE lampen maar weer in de kast gestopt. Als philips niet na een volgende update een aantal kritieke issues fixed dan zijn deze lampen voor mij geen goeie koop geweest....
De living whites en living colors hebben een afstandsbediening dat te koppellen in aan de bridge.
Ik neem aan dat de afstandsbediening dan ook op de Hue's werken. maar ben er nog niet zeker van.
Een mede tweaker welke de producten heeft zou dit kunnen valideren. (ik heb de producten maar nog geen Hue's)
Edit: toevoeging: je zou je script kunnen aanpassen dat je eerst uitvraag doet aan de bridge naar de huidige kleurstelling per lamp (als de status niet veranderd zal deze ook niet veranderen lijkt me). en deze waardes gebruikt voor het aansturen zoalj je script nu doet.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 57175 op 23-11-2012 15:03 ]
Anoniem: 173874
Klopt de afstandsbedieningen van: Living Colors, Living Whites en Living ambiance (Smart link) zijn compatible met de hue lampen. De scenario's die deze afstandsbedieningen activeren en kunnen opslaan. werken samen met de 3 scenario geheugens die beschikbaar zijn in de HUE lampen, dus ook met de living whites afstandsbediening kan je de kleuren in scenario's veranderen. Dit betekend wel dat er via deze afstandsbedieningen 3 scenario's te gebruiken zijn + uit. Lampen individueel bedienen is gehannes met die dingen. Ik gebruik de afstandsbediening echter veel voor het dagelijkse gebruik.Anoniem: 57175 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:00:
[...]
Mogelijk is een afstandsbediening een oplossing voor je?
De living whites en living colors hebben een afstandsbediening dat te koppellen in aan de bridge.
Ik neem aan dat de afstandsbediening dan ook op de Hue's werken. maar ben er nog niet zeker van.
Een mede tweaker welke de producten heeft zou dit kunnen valideren.
Ja, moet zeggen dat ik de afstandsbediening ook meer gebruik dan de hue app.
Ik had bij de Telegraaf ook zo'n Living Whites startersetje besteld. Zojuist kreeg ik een mailtje dat de bestelling geanulleerd was omdat ze uitverkocht waren en niet meer besteld konden worden. Jammer...
A/b en/of app, ik vind het niet zoveel verschil maken. Als ik binnenkom zit om de hoek van de deur een knop en die moet gewoon werken, niet een a/b die ergens slingert...Anoniem: 57175 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:00:
[...]
Mogelijk is een afstandsbediening een oplossing voor je?
Een mede tweaker welke de producten heeft zou dit kunnen valideren. (ik heb de producten maar nog geen Hue's)
Edit: toevoeging: je zou je script kunnen aanpassen dat je eerst uitvraag doet aan de bridge naar de huidige kleurstelling per lamp (als de status niet veranderd zal deze ook niet veranderen lijkt me). en deze waardes gebruikt voor het aansturen zoalj je script nu doet.
Qua script: de huidige kleurstelling van de lamp is, net zoals aan/uit, altijd zoals je hem hebt gezet via de api/app. Gaat de lamp aan via de schakelaar dan is ie standje bouwlamp maar de api geeft nog steeds de oude (goede) instelling terug.
Dat klopt, als je dit wilt oplossen zul je LightLink of andere Zigbee Pro profile (Home Automation) schakelaars moeten gaan gebruiken, deze kunnen je huidige licht schakelaars vervangen.
Anoniem: 14712
Is er al zicht op die SDK van Philips? Kan er niets zinnigs over vinden behalve dat ie er komt .....
Ik ben benieuwd hoe jullie aan de Hue zijn gekomen?
Overal lees ik levering in maart.
Ik wil/kan eigenlijk niet zo lang wachten. Is er in de Apple store een voorraad?
Overal lees ik levering in maart.
Als je verder/goed had gelezen, dan had je ook gezien dat er bij veel mensen inderdaad levering in maart aangegeven werd, maar ze het alsnog binnen een paar weken hadden gekregenden1972 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:22:
Overal lees ik levering in maart.Ik wil/kan eigenlijk niet zo lang wachten. Is er in de Apple store een voorraad?
The devil is in the details.
Zover ik heb gelezen zijn het diegene waar levertijd 4 weken stond, voor de rest is het gewoon maart. zie hier:Hahn schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:46:
[...]
Als je verder/goed had gelezen, dan had je ook gezien dat er bij veel mensen inderdaad levering in maart aangegeven werd, maar ze het alsnog binnen een paar weken hadden gekregen
Meet hue @tweethue
@soyrobinc Hi Robin, we're making lots more #hue as we speak, so you should be able to get one in our second release in March!
Bij deze cancel ik mijn order.

Anoniem: 307613
kreeg by myn bestelling ook levertyd ergens febr 2013, maar had ze 3 dagen later in huisAnoniem: 57175 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:21:
[...]
Zover ik heb gelezen zijn het diegene waar levertijd 4 weken stond, voor de rest is het gewoon maart. zie hier:
Meet hue @tweethue
@soyrobinc Hi Robin, we're making lots more #hue as we speak, so you should be able to get one in our second release in March!
Bij deze cancel ik mijn order.wachten tot maart zijn ze nou gek geworden daar bij philips
iemand die negatief is en die 3 lampen terug stopt in de doos maar alsnog 1 bouwlamp bewaard voor in zijn slaapkamer? gezellig.BKJ schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:45:
...
</rant>
dat spul mooi op de vraag en aanbod zetten... als je die niet binnen 1 dag kwijt bent
Echt balen dat ze nergens meer te krijgen zijn en er pas in Maart voorraad komt. Had graag vier lampen willen hebben. Dus als je dr niet tevreden over bent, dm 
Trouwens, de bridge, heeft die nog een 220v voeding nodig? Want dan zou ebay.com nog een oplossing kunnen zijn.
Trouwens, de bridge, heeft die nog een 220v voeding nodig? Want dan zou ebay.com nog een oplossing kunnen zijn.
Nu zie ik op twitter weer staan dat ze wel wekelijks uitleveren ???? wacht zelf vanaf 8 Nivember
Vanuit de online Apple Store?Anoniem: 57175 schreef op zondag 25 november 2012 @ 08:52:
Nu zie ik op twitter weer staan dat ze wel wekelijks uitleveren ???? wacht zelf vanaf 8 Nivember
Ik vrees dat ik precies hetzelfde zou hebben als ik jouw verhaal zo lees. Leuk speelgoed, maar meer nog niet. Het is hier al vaker aangehaald, zonder harde schakelaars zijn al deze systemen nutteloos, tenzij je overal op de plekken waar je nu schakelaars hebt, een tablet hebt hangen. En waar dat tablet dan ook alles doet en kan.BKJ schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:45:
</rant>
De punten die jij hier boven aanhaalt laten duidelijk zien dat het speelgoed is en (nog) geen serieuze domotica. Blij dat ik heb gewacht.
Philips ziet HUE dus ook vooral in eerste instantie als sfeerverlichting dacht ik. Licht voor er bij, niet zo zeer als hoofdverlichting.
Dat heb ik dus fout gedacht
Dat heb ik dus fout gedacht

[ Voor 24% gewijzigd door Juicie op 26-11-2012 14:57 ]
@Juicie qua bediening klopt dat wel op het moment, maar qua licht dat de bulbs opleveren is het heel goed als hoofd verlichting te gebruiken. Ik heb op dit moment alleen maar hue bulbs in de woonruimte en dat gaat echt heel erg goed. (wel zelf een bediening gemaakt).
Waar haal jij die wijsheid van daan? Als ik de promofilmpjes mag geloven heeft Philips toch echt het idee dat je in elke armatuur in de zithoek van die Hue-bolletje doet. Dat noem ik geen verlichting voor erbij. De LivingColors is een lamp voor erbij, vanaf LivingAmbiance was het al behoorlijk op hoofdverlichting gericht.Juicie schreef op zondag 25 november 2012 @ 10:33:
Philips ziet HUE dus ook vooral als sfeerverlichting. Licht voor er bij, niet zo zeer als hoofdverlichting.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb regelmatig contact met het team dat de HUE's en livingcolors maakt, wij maken op basis van dezelfde techniek (zigbee) een oplossing voor de zakelijke markt. Maar iedereen ziet nu wel in dat HUE als totaal oplossing, dus ook als hoofdverlichting, datgene is wat de concument wil en daar gaan ze dus ook op inzetten heb ik het idee. Daarnaast is het wachten tot meerdere fabricanten met ZLL gecertificeerde producten gaan komen, hopelijk ooit een muur schakelaar of betaalbaardere CFL of LED lampen!Gonadan schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:14:
[...]
Waar haal jij die wijsheid van daan? Als ik de promofilmpjes mag geloven heeft Philips toch echt het idee dat je in elke armatuur in de zithoek van die Hue-bolletje doet. Dat noem ik geen verlichting voor erbij. De LivingColors is een lamp voor erbij, vanaf LivingAmbiance was het al behoorlijk op hoofdverlichting gericht.
[ Voor 5% gewijzigd door Juicie op 26-11-2012 11:47 ]
Juicie, een erg baude uitspraak. Volgens mij richt Philips juist met de hue bulbs op functioneel verlicht en juist niet op sfeerverlichting. De sfeerverlichting lijn hebben ze al, dat is namelijk de LivingColors lijn.
Dit durf ik te zeggen omdat juist de hue bulbs i.v.m. de LivingColours hele goede warm/koud licht kan weergeven. Qua kleur is het bereik van de hue bulbs gewoon minder dan de LivingColors lampen.
Ik verwacht dat bedrijven zoals Netvox snel met wandschakelaars komen die op basis van ZLL werken en dus ook met de Philips hue werken. Dit zou het hele systeem echt af maken.
Dit durf ik te zeggen omdat juist de hue bulbs i.v.m. de LivingColours hele goede warm/koud licht kan weergeven. Qua kleur is het bereik van de hue bulbs gewoon minder dan de LivingColors lampen.
Ik verwacht dat bedrijven zoals Netvox snel met wandschakelaars komen die op basis van ZLL werken en dus ook met de Philips hue werken. Dit zou het hele systeem echt af maken.
Ik wil ook gaan spelen met Hue/Z-Wave maar wil dat gaan doen op basis van HomeGenie op een RaspberryPI + Zwave stick.
Eerst maar eens beginnen met lampen, maar later de rolluiken, deur/raam sensoren en notification via pushover oid.
EDIT: zigbee en Z-Wave door elkaar gehaald...
(bedankt voor de reactie) back to the drawing board...
Ik raak alleen in de war van alle types van Philips... 1gen 2nd gen.. met/zonder smartlink..etc..
Kan iemand bevestigen dat dit 2 goede / Z-Wave zigbee compatible types zijn :
Philips LivingColors Helder 69171/60/ph (+/- EUR 150)
Philips LivingColors Iris Wit/Helder 70999/60/ph (+/- EUR 90)
Eerst maar eens beginnen met lampen, maar later de rolluiken, deur/raam sensoren en notification via pushover oid.
EDIT: zigbee en Z-Wave door elkaar gehaald...

Ik raak alleen in de war van alle types van Philips... 1gen 2nd gen.. met/zonder smartlink..etc..
[ Voor 10% gewijzigd door Martkrui op 25-11-2012 21:35 ]
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Nu te vinden op github: https://github.com/Dragoncast/HueControlDragor schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:05:
[...]
Kleine update van mij:
[afbeelding]
Changelog:
- Groepen worden nu uitgelezen uit de HueBridge. Met de lamp icoontjes kun je nu hele groepen aan/uit zetten.
- 'Last Color' toegevoegd. Kleine visualisatie van de kleur van de lamp. Is niet geheel correct, maar toch wel leuk om te zien
- Lamp icoontjes bij de individuele lampen kun je gebruiken om die lamp aan/uit te zetten. Moet op dit moment alleen nog refreshen om het effect op de webpagina te zien.
- Code gerefactored. Ik ben er nog niet geheel tevreden over, maar ik hoop dat ik volgend weekend de code zover heb om hem op github te zetten.
Ik probeer hem nu eens te testen (hoewel ik mijn Hue's nog niet heb
), maar hoe kan je de poort kiezen waar hij op draait? Want 8080 wordt hier al gebruikt
StartHueControl.py editen:Fire69 schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:51:
Ik probeer hem nu eens te testen (hoewel ik mijn Hue's nog niet heb), maar hoe kan je de poort kiezen waar hij op draait? Want 8080 wordt hier al gebruikt
'server.socket_port': 8080,
Kan je het ook effectief starten zelfs als je geen bridge hebt?
Want ik krijg nu gewoon een hoop errors terug, maar da's dus misschien gewoon omdat hij niet naar de bridge kan connecten.
Want ik krijg nu gewoon een hoop errors terug, maar da's dus misschien gewoon omdat hij niet naar de bridge kan connecten.
Op dit moment staat in de config.py het ip adress van je bridge. Dit gaat nog veranderen naar het dynamisch vinden van je bridge door middel van upnp.Fire69 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:00:
Kan je het ook effectief starten zelfs als je geen bridge hebt?
Als je dat aanpast naar een random adress dan krijg je een error te zien dat HueControl niet kan authenticeren met de bridge. Daarvoor moet je fysiek een knop op je bridge in drukken.
Dus ik vrees dat je op je Hue setje moet wachten en/of ondertussen een stub voor de bridge moet schrijven. Kan ook leuk zijn toch?
Ik krijg geen error dat er niet kan geconnecteerd worden 
Dit krijg ik:
Dit krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| 500 Internal Server Error The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request. Traceback (most recent call last): File "libs\cherrypy\_cprequest.py", line 656, in respond response.body = self.handler() File "libs\cherrypy\lib\encoding.py", line 188, in __call__ self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs) File "libs\cherrypy\_cpdispatch.py", line 34, in __call__ return self.callable(*self.args, **self.kwargs) File "StartHueControl.py", line 20, in index return Plugins.HueControl.index() File "plugins\HueControl\HueControl.py", line 17, in index HueBridge.authenticate() File "hue\HueBridge.py", line 64, in authenticate return self.conn.authenticate("HueControl") File "hue\HueBridge.py", line 33, in authenticate resp, content = self.http.request("{}/api".format(self.base_url), method="POST",body=data) File "libs\httplib2\__init__.py", line 1588, in request (response, content) = self._request(conn, authority, uri, request_uri, method, body, headers, redirections, cachekey) File "libs\httplib2\__init__.py", line 1336, in _request (response, content) = self._conn_request(conn, request_uri, method, body, headers) File "libs\httplib2\__init__.py", line 1310, in _conn_request conn.connect() File "libs\httplib2\__init__.py", line 907, in connect raise socket.error, msg error: [Errno 10060] A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond |
Of je krijgt dat terug inderdaadFire69 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:12:
Ik krijg geen error dat er niet kan geconnecteerd worden
Dit krijg ik:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 500 Internal Server Error The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request. Traceback (most recent call last): File "libs\cherrypy\_cprequest.py", line 656, in respond response.body = self.handler() File "libs\cherrypy\lib\encoding.py", line 188, in __call__ self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs) File "libs\cherrypy\_cpdispatch.py", line 34, in __call__ return self.callable(*self.args, **self.kwargs) File "StartHueControl.py", line 20, in index return Plugins.HueControl.index() File "plugins\HueControl\HueControl.py", line 17, in index HueBridge.authenticate() File "hue\HueBridge.py", line 64, in authenticate return self.conn.authenticate("HueControl") File "hue\HueBridge.py", line 33, in authenticate resp, content = self.http.request("{}/api".format(self.base_url), method="POST",body=data) File "libs\httplib2\__init__.py", line 1588, in request (response, content) = self._request(conn, authority, uri, request_uri, method, body, headers, redirections, cachekey) File "libs\httplib2\__init__.py", line 1336, in _request (response, content) = self._conn_request(conn, request_uri, method, body, headers) File "libs\httplib2\__init__.py", line 1310, in _conn_request conn.connect() File "libs\httplib2\__init__.py", line 907, in connect raise socket.error, msg error: [Errno 10060] A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond
Het robuster maken van de verbinding naar de bridge gaat op mijn todo-lijstje.
Pech, dan zal ik maar hopen dat het niet echt tot Maart duurt

Ik kan je bevestigen dat deze 2 die jij op noemt compatible zijn. deze lampen worden allebij geleverd met een ronde remote. dan zijn ze compatible. de producten met ronde remote met touchpad en de ronde remote met draaiwiel zijn volledig compatible.Martkrui schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:14:
Zelf gaan spelen over het zigbee netwerk wordt lastig . Die producten die jij noemt zijn beveiligd en gebruiken philips eigen netwerk genaamd SMARTLINK.
Ik zat net te kijken bij de XBee modules, en daar heb je al keus uit 2 (non-compatible) versiesbroekvdr schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:52:
[...]
Zelf gaan spelen over het zigbee netwerk wordt lastig . Die producten die jij noemt zijn beveiligd en gebruiken philips eigen netwerk genaamd SMARTLINK.
En dus blijkbaar ook nog een eigen protocol... jammer...
Dat HomeGenie zou een ideale link zijn tussen Z-Wave (waarvoor veel sensoren te koop zijn) en zigbee...
Eerst maar eens wat lampen kopen.... rest zien we later dan wel weer...
In principe zou het toch moeten werken om de Philips-lichten te besturen via een andere module dan de Philips-bridge?broekvdr schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:52:
[...]
Ik kan je bevestigen dat deze 2 die jij op noemt compatible zijn. deze lampen worden allebij geleverd met een ronde remote. dan zijn ze compatible. de producten met ronde remote met touchpad en de ronde remote met draaiwiel zijn volledig compatible.
Dat is toch het doel van het gebruik van Zigbee ZLL?
Heb je linkjes naar die modules?Martkrui schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:56:
[...]
Ik zat net te kijken bij de XBee modules, en daar heb je al keus uit 2 (non-compatible) versies
En dus blijkbaar ook nog een eigen protocol... jammer...
Dat HomeGenie zou een ideale link zijn tussen Z-Wave (waarvoor veel sensoren te koop zijn) en zigbee...
Eerst maar eens wat lampen kopen.... rest zien we later dan wel weer...
En wat bedoel je met een eigen protocol?
HomeGenie zou binnenkort een uitbreiding kunnen krijgen voor Zigbee las ik op hun forum gisteren
Dit al gezien?
http://www.kickstarter.co...reless-development-hardwa
Lijkt me wel interesant. Z-Wave, Zigbee, X10, ... alles te besturen via je Raspberry Pi!
Toen het net online stond was de levertijd 1-2 dagen maar blijkbaar was de voorraad binnen een paar dagen opden1972 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:22:
Overal lees ik levering in maart.Ik wil/kan eigenlijk niet zo lang wachten. Is er in de Apple store een voorraad?
* Luuk had zijn setje binnen een paar dagen thuis..
2 extra lampen op 7 november besteld: levertijd staat op: March
Gister mijn setje van 5 lampen aangesloten, ben erg enthousiast op één ding na:
Op dit moment heb ik 4 lampen in de woonkamer / open keuken en ééntje in de slaapkamer.
Ik heb al een paar scene's aangemaakt maar als ik bijvoorbeeld in de woonkamer zit, dan wil ik niet dat de lamp in de slaapkamer veranderd/aan gaat als ik daar niet zet.
Dus eigenlijk moet ik dan aparte scenes gaan maken per kamer en daar de lampen die niet in die kamer zitten in de scenes hard op UIT zetten, of hebben jullie andere handige trucjes?
Op dit moment heb ik 4 lampen in de woonkamer / open keuken en ééntje in de slaapkamer.
Ik heb al een paar scene's aangemaakt maar als ik bijvoorbeeld in de woonkamer zit, dan wil ik niet dat de lamp in de slaapkamer veranderd/aan gaat als ik daar niet zet.
Dus eigenlijk moet ik dan aparte scenes gaan maken per kamer en daar de lampen die niet in die kamer zitten in de scenes hard op UIT zetten, of hebben jullie andere handige trucjes?
[ Voor 8% gewijzigd door gise op 26-11-2012 15:58 ]
Bouwlamp is misschien overdreven en ik heb nog meer sfeerverlichting in de slaapkamer ;-). Ik hou ze nog ff vast, grote kans dat de SDK komt met mijn gehoopte verbeteringen...broekvdr schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:50:
[...]
iemand die negatief is en die 3 lampen terug stopt in de doos maar alsnog 1 bouwlamp bewaard voor in zijn slaapkamer? gezellig.![]()
dat spul mooi op de vraag en aanbod zetten... als je die niet binnen 1 dag kwijt bent
Ik citeer even van zigbee.orgFire69 schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:33:
In principe zou het toch moeten werken om de Philips-lichten te besturen via een andere module dan de Philips-bridge?
Dat is toch het doel van het gebruik van Zigbee ZLL?
ref : http://www.zigbee.org/Pro...dard/ZigBeeLightLink.aspx
ZigBee Light Link is a global standard for interoperable and very easy-to-use consumer lighting and control products, allowing consumers to gain wireless control over all their LED fixtures, light bulbs, timers, remotes and switches. This standard gives consumers the power to change lighting remotely to reflect ambiance, task or season, all while managing energy use and making their homes greener.
These easy-to-use products built don't require any special devices to coordinate the lighting network, making it both easy and intuitive for consumers to use every day. Plus, the standard makes adding or even removing products to the lighting network a snap. ZigBee Light Link products earning the ZigBee Certified seal will be the industry's only networked consumer lighting products offering simplicity and interoperability.
All ZigBee Light Link products are ZigBee Certified to perform regardless of manufacturer, allowing everyone to purchase with confidence.
lichten besturen via een andere module dan de bridge is inderdaad de bedoeling van de lightlink standaard. maar de standaard lijkt een standaardisatie te zijn die afgesproken tussen verschillende partijen die verlichting maken. je zult je eigen bouwsel moeten laten certificeren wil je toegang krijgen tot het netwerk.
@gise.
als je niet wilt dat lampen deel uit maken van een scene bijvoorbeeld die in een andere kamer. heb je een knop rechtsonder in de scene. (icoon is een lampje). hiermee kun je kiezen welke lampen je wilt bedienen met een scene. dat is een eenmalige handeling volgensmij
http://cdn1.chipchick.com...loads/2012/10/Hue-App.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door broekvdr op 26-11-2012 19:00 ]
Als je verschillende protocollen wilt koppelen Z-Wave, Light-Link, X10 enz... kijk dan ook eens naar openremote www.openremote.org.
@gise: ja wat jij beschrijft is inderdaad de enige echt oplossing op dit moment. Momenteel is de app en de bridge nog erg beperkt helemaal als het aankomt op besturing in meerdere ruimtes.
@gise: ja wat jij beschrijft is inderdaad de enige echt oplossing op dit moment. Momenteel is de app en de bridge nog erg beperkt helemaal als het aankomt op besturing in meerdere ruimtes.
modules: http://adafruit.com/category/29Fire69 schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:33:
Heb je linkjes naar die modules?
En wat bedoel je met een eigen protocol?
En met eigen protocol (voor de lampen die ik noemde) bedoelde ik het volgende:
Blijkbaar is SMARTLINK != LIGHTLINKbroekvdr schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:52:
[...]
De Philips Hue Connected Lamp is WEL lightlink certified.
http://www.zigbee.org/Pro...dard/ZigBeeLightLink.aspx
[ Voor 9% gewijzigd door Martkrui op 26-11-2012 19:22 ]
Ik heb zondag een setje besteld. Ik laat wel weten wanneer ik ze binnen hebG-PHREAK schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:40:
[...]
Toen het net online stond was de levertijd 1-2 dagen maar blijkbaar was de voorraad binnen een paar dagen op
* den1972 had zijn setje binnen een paar dagen thuis..
Klopt!gise schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:57:
Gister mijn setje van 5 lampen aangesloten, ben erg enthousiast op één ding na:
Losse scene's per kamer/lampen.
Zoek anders even op Lightlink in dit topic, dat levert je al een hoop info op waaronder:Martkrui schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:20:
Blijkbaar is SMARTLINK != LIGHTLINK
De Philips Hue Connected Lamp is WEL lightlink certified.
http://www.zigbee.org/Pro...dard/ZigBeeLightLink.aspx
broekvdr schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:53:
Op de lampen van de 2e generatie staat SMARTlink. niet LIGHTlink.
dat lijkt de reden te zijn dat de afstandsbediening nodig is. smartlink kent geen rechtstreeks koppelen zoals de hue lampen dat kunnen
remote = smartlink
living colors = smartlink
bridge = smartlink + lightlight
hue lamp = lightlink
met een afstandsbediening kun je smartlink lampen die aan de afstandsbediening gekoppeld zitten kopieren naar de bridge. daarna kan de bridge de lampen bedienen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik had deze post ook gemist maar daarop aansluitend:Gonadan schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:12:
[...]
Zoek anders even op Lightlink in dit topic, dat levert je al een hoop info op waaronder:
[...]
De Hue lamp is wel te bedienen met een ovale Gen2 remote (smartlink) dus de huelamp ljikt ook direct met smartlink te kunnen communiceren. Nu ik de Liv.Col lampen en een hue lamp aan deze afstandbediening heb gekoppeld ziet de bridge geen van de lampen.
Mijn conclusie is dus dat de Hue lamp Lightlink en Smartlink ondersteund.
Aanmelden van de LC bulbs lukt overigens niet met de oval Gen2 remote. Zou wel moeten met de round Gen2 remote (die ik nu dus moet gaan aanschaffen......

De Gen2 remote is geen smartlink, alleen de tweede versie met ronde afstandsbediening is smartlink voor zover ik weet.
Moet je de bridge en remote nog 'netwerken' zoals je ook moet als je meerdere remotes wilt gebruiken?
Moet je de bridge en remote nog 'netwerken' zoals je ook moet als je meerdere remotes wilt gebruiken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Na wikken en wegen ga ik de set toch maar weer verkopen.
De overweging is wel lastig, want ik ben nog niet eerder zo mooi LED licht tegengekomen. En ook geen LED lampen met zo'n hoge lichtopbrengst voor 8 Watt. Maar hoewel de set voor de rest perfect werkt (wel in combinatie met een Smartlink remote als muurschakelaar ... app only is het echt niet), biedt het voor mijn gebruik niet veel meer dan dat mooie licht. En dan vind ik het uiteindelijk te duur voor de manier waarop ik het gebruik. Helaas, want even de kamer op standje 'bioscoop' zetten bij het starten van een filmpje op de projector is natuurlijk wel een leuke gadget
De overweging is wel lastig, want ik ben nog niet eerder zo mooi LED licht tegengekomen. En ook geen LED lampen met zo'n hoge lichtopbrengst voor 8 Watt. Maar hoewel de set voor de rest perfect werkt (wel in combinatie met een Smartlink remote als muurschakelaar ... app only is het echt niet), biedt het voor mijn gebruik niet veel meer dan dat mooie licht. En dan vind ik het uiteindelijk te duur voor de manier waarop ik het gebruik. Helaas, want even de kamer op standje 'bioscoop' zetten bij het starten van een filmpje op de projector is natuurlijk wel een leuke gadget
Je hebt een DMIk Keessie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:59:
Na wikken en wegen ga ik de set toch maar weer verkopen.
Hoe kan ik een scene die via de Hue-website geactiveerd kan worden aanpassen naar meerdere lampen?
Nu hebben ze maar 3 lampen.
Ik heb een living colors gen 2 met ovale remote zonder scenes. weet er iemand hoe je weet welke versie volledig bestuurbaar is door hue ? Sommige gen 2s kan men blijkbaar enkel de lichtsterkte mee aanpassen en niet de kleur
Je moet je iPhone / iPad syncen met de portal (je krijgt na het inloggen op de portal vanuit de app de vraag of je scenes wilt delen), dan kun je de scene aanpassen op je device. Daarna wordt hij weer terug gesynchroniseerd naar de portal.i2Paq schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:18:
Hoe kan ik een scene die via de Hue-website geactiveerd kan worden aanpassen naar meerdere lampen?
Even zoeken in het topic.Rde schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:06:
Ik heb een living colors gen 2 met ovale remote zonder scenes. weet er iemand hoe je weet welke versie volledig bestuurbaar is door hue ? Sommige gen 2s kan men blijkbaar enkel de lichtsterkte mee aanpassen en niet de kleur
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Werkt hier dus nietMikey NL schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:30:
[...]
Je moet je iPhone / iPad syncen met de portal (je krijgt na het inloggen op de portal vanuit de app de vraag of je scenes wilt delen), dan kun je de scene aanpassen op je device. Daarna wordt hij weer terug gesynchroniseerd naar de portal.

Dat heb ik ook gedaan alleen las ik hier:
http://www.everyhue.com/?...n/7/hue-and-living-colors
Dat het ook werkt met de ovale remote living colors.
Dus ik hoopte op een reactie als "doe je remote open, is serienr zoveel dan zal het werken"
Misschien contacteer ik Philips beter eens.
Op de eerste pagina van je topic op everyhue is te lezen dat het wel of niet werken van de lamp met de hue bridge heeft niets te maken met de versie van de remote. het verschil zit hem in de versie in de lamp.Rde schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:17:
[...]
Dat heb ik ook gedaan alleen las ik hier:
http://www.everyhue.com/?...n/7/hue-and-living-colors
Dat het ook werkt met de ovale remote living colors.
Dus ik hoopte op een reactie als "doe je remote open, is serienr zoveel dan zal het werken"
Misschien contacteer ik Philips beter eens.
De remote geeft dus enkel een indicatie in wat sowieso werkt en wat misschien werkt.
lampen die geleverd werden met een ronde remote zijn nieuw genoeg om de bridge volledig te ondersteunen.
lampen die geleverd werden met een ovale remote zijn mogelijk te oud en ondersteunen niet alle functionaliteit die momenteel de bridge gebruikt.
een nieuwe remote kopen heeft dus geen zin
Gisteravond alvast in afwachting van HUE onze slaapkamer lamp (http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/60176039/#/70176034) voorzien van drie dimbare spaarlampen (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30149453/) en het printje uit een LivingWhites Plug.

Het plan is nu om in combinatie met HUE en nog twee LivingColors een mooi wakup light systeempje te maken:
Eerst livingcolors laten starten in diep rood/oranje en dan steeds lichter en feller richting blauw en halverwegen ook de hoofdverlichting mee omhoog laten dimmen, dus zodat je fris in het licht wakker wordt.
Natuurlijk heb ik alles netjes gemonteerd zodat er zeker geen kans is op kortsluiting, voor de tweakers onder ons; proberen op eigen risico.

Het plan is nu om in combinatie met HUE en nog twee LivingColors een mooi wakup light systeempje te maken:
Eerst livingcolors laten starten in diep rood/oranje en dan steeds lichter en feller richting blauw en halverwegen ook de hoofdverlichting mee omhoog laten dimmen, dus zodat je fris in het licht wakker wordt.
Natuurlijk heb ik alles netjes gemonteerd zodat er zeker geen kans is op kortsluiting, voor de tweakers onder ons; proberen op eigen risico.
[ Voor 7% gewijzigd door Juicie op 04-12-2012 15:14 ]
Is het mogelijk om met de smartlink remote individuele lampen aan te sturen? Ik zit erover na te denken de hue lampen aan te schaffen maar ga mijn gewone lichtschakelaars wel missen. Telkens de telefoon pakken is zo'n gedoe. Een houdertje aan de muur waar de lichtknop zit met de remote is misschien een oplossing. Iemand ervaring mee?
ja individuele lampen aansturen met een remote is mogelijk en als je je lichtschakelaar omzet gaat je hue lamp gewoon aan.michielvz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:41:
Is het mogelijk om met de smartlink remote individuele lampen aan te sturen? Ik zit erover na te denken de hue lampen aan te schaffen maar ga mijn gewone lichtschakelaars wel missen. Telkens de telefoon pakken is zo'n gedoe. Een houdertje aan de muur waar de lichtknop zit met de remote is misschien een oplossing. Iemand ervaring mee?
Maar als ik het goed begrijp gaat de hue lamp weer op volle sterkte aan. Dus dan moet je hem alsnog dimmen via de app.broekvdr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:36:
[...]
ja individuele lampen aansturen met een remote is mogelijk en als je je lichtschakelaar omzet gaat je hue lamp gewoon aan.

Nee, standaard gaan de lampen gewoon terug naar de kleur/sterkte waar ze op stonden toen ze uitgezet werden. Alleen als ze van het stroom afgehaald worden resetten ze naar standaard wit op de volle sterkte.
Fototje van het afgewerkte product?Juicie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:46:
Gisteravond alvast in afwachting van HUE onze slaapkamer lamp (http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/60176039/#/70176034) voorzien van drie dimbare spaarlampen (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30149453/) en het printje uit een LivingWhites Plug.
[...]
Dat bedoelt hij denk ik. Dat hij ze gewoon met de schakelaar uitzet, maar als je ze dan weer met de schakelaar aanzet gaan ze vol wit aan.Hielko schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:34:
Nee, standaard gaan de lampen gewoon terug naar de kleur/sterkte waar ze op stonden toen ze uitgezet werden. Alleen als ze van het stroom afgehaald worden resetten ze naar standaard wit op de volle sterkte.
Hij hangt inmiddels weer aan het plafond maar ik zal vanavond eens een foto maken.
Verder gister Dragors HueControl geinstalleerd en op mijn android smartphone via Tasker het nodige geautomatiseerd. Als ik met mijn wifi thuis verbonden ben en er een notificatie binnen komt (WhatsApp, Gmail, SMS, Telefoon, Facebook,...) wordt er momenteel een dummy URL aangeroepen. Het idee is om bepaalde lampen twee keer kort naar een kleur te laten faden als er iets binnenkomt. Bijvoorbeeld één lamp inde woonkamer, ééntje in de studeerkamer en ééntje in de slaapkamer.
WhatsApp = groen
Gmail = rood
Facebook = blauw
Sms = geel
Telefoon = oranje?
Verder stuurt Tasker nu ook het aantal minuten tot mijn wekker af gaat door naar mijn server. Hier gebeurt verder nog niks mee maar gaat gebruikt worden voor een WakeUp light.
Hoi,
ik had een vraagje, ik heb de Hue's voorheen met enkel bridge + iOS app aangestuurd, maar toen naderhand zo'n living color remote gehaald en deze aan de lampen gekoppeld. In het begin werkt dat te gek, kon ik zowel met de app als met de remote de lampen bedienen. Alleen op een gegeven moment werkte de aansturing met de app niet meer. Ik heb toen de bridge reset, mocht niet baten, naderhand de afstandbediening ge-unpaired, maar nu kan de bridge de lampen niet meer vinden als ik ze opnieuw probeer te installeren.
Iemand hier ook ervaring mee of die weet wat ik moet doen?
ik had een vraagje, ik heb de Hue's voorheen met enkel bridge + iOS app aangestuurd, maar toen naderhand zo'n living color remote gehaald en deze aan de lampen gekoppeld. In het begin werkt dat te gek, kon ik zowel met de app als met de remote de lampen bedienen. Alleen op een gegeven moment werkte de aansturing met de app niet meer. Ik heb toen de bridge reset, mocht niet baten, naderhand de afstandbediening ge-unpaired, maar nu kan de bridge de lampen niet meer vinden als ik ze opnieuw probeer te installeren.
Je kan 2 dingen doen, ze opnieuw pairen via de remote aan de bridge, remote bij bridge houden. of je kan alle hue's unpairen de remote bij de lampen houden en 0 blijven inhouden tot ze knipperen, nu zou de bridge ze weer moeten vinden. Dit staat ook aan het begin van dit forum uitgebreider beschreven.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 173874 op 05-12-2012 11:51 ]
Een derde optie: http://www.everyhue.com/?...ter-pack-without-a-remotervandeven schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:49:
Hoi,
Ik zal optie 3 vanavond eens proberen, want ik had de remote al geunpaired met de lampen en dat mocht niet baten en ik had daarna ook weer remote met lampen gepaired en toen remote met bridge proberen te pairen, dat werkte ook niet, maar die prodecure reageerde zoiezo niet helemaal als beschreven stond.
@rvandeven Ik heb ook een keer meegemaakt dat de bridge en de remote niet slaagde te pairen, je kan dan de stap met scene 1 en 1 inhouden en vervolgens wachten tot te bridge opnieuw opgestart is en dan 1 ingedrukt houden bij de bridge, opnieuw uitvoeren. Dan werkt dit vaak wel weer, je hoeft niet opnieuw je lampen aan de remote te koppelen.
ik heb het inmiddels weer draaien. Ik denk dat het wellicht op een gegeven moment is gaan stoppen met werken omdat ik nadat ik de remote aan de lampen heb gekoppeld,de remote destijds nooit ook nog eens aan de bridge heb gekoppeld en gaandeweg scenes op de remote heb gemaakt.
Ik ben zelf iniedergeval ook hard opzoek naar van die op "plak" schakelaars, lijkt me toch wat fijner werken indien je niet alleen woont.
Heel benieuwd naar de projecten die ik voorbij zie komen, met name integratie met xbmc en airplay lijkt me gaaf voor o.a. ambilight. Ik ga over een paar maanden verhuizen naar een nieuwbouw appartement dus als ik dan toch bezig ben kan ik het gelijk maar goed doen
. Wil me daarom ook wat meer op home automation gaan storten.
Ik ben zelf iniedergeval ook hard opzoek naar van die op "plak" schakelaars, lijkt me toch wat fijner werken indien je niet alleen woont.
Heel benieuwd naar de projecten die ik voorbij zie komen, met name integratie met xbmc en airplay lijkt me gaaf voor o.a. ambilight. Ik ga over een paar maanden verhuizen naar een nieuwbouw appartement dus als ik dan toch bezig ben kan ik het gelijk maar goed doen
Heeft er iemand de laatste weken nog een Hue set binnen gekregen? En welke bestel datum had je? En waar gekocht?
Ik had een bestelling staan vanaf 8 Nov. aangezien er nog maart staat en ik heel ongeduldig ben ben ik flink aan het bellen geweest.
Philips geeft aan dat ze wekelijks leveren aan de Apple retail stores en minimaal leveren aan Apple Online. Als je Philips vraagt waarom er geen Hue's meer te krijgen zijn dat krijg je een standaard andwoord dat je de retail store van apple moet bellen aangezien ze daar wekelijks worden geleverd en zij weten waneer ze voldoende voorraad hebben. Philips acht online klanten minder belangrijk zo lijkt het.
De Retail store Amsterdam geeft aan geen Hue lampen te hebben ontvangen de afgelopen weken en dat philips geen datum af geeft voor de levering. Philips heeft hier geen boodschap aan en blijft bij zijn verhaal.
De Apple Online store geeft aan dat ook zij in geen weken Hue lampen hebben ontvangen (enkel wat losse lampen tijdje terug) en dat het daarom logiech is dat de Retail store ze ook niet heeft, De Online store is namelijk de "Leverancier" voor de Apple store in Amsterdam dus als Online ze niet heeft, heeft de Retail store ze ook niet zo is mij verteld.
Als je de verhalen naast elkaar zet zie ik het volgende:
Philips leverd enkel/vooral aan Retail stores welke bij Philips een bestelling doen. Apple Amsterdam doet de bestellingen via Apple Online. Apple Online krijgt niet uitgeleverd aangezien ze Online zijn en Philips ervoor kiest hier niet aan uit te leveren. Resultaat is geen Hue's meer in nederland.
Ik had een bestelling staan vanaf 8 Nov. aangezien er nog maart staat en ik heel ongeduldig ben ben ik flink aan het bellen geweest.
Philips geeft aan dat ze wekelijks leveren aan de Apple retail stores en minimaal leveren aan Apple Online. Als je Philips vraagt waarom er geen Hue's meer te krijgen zijn dat krijg je een standaard andwoord dat je de retail store van apple moet bellen aangezien ze daar wekelijks worden geleverd en zij weten waneer ze voldoende voorraad hebben. Philips acht online klanten minder belangrijk zo lijkt het.
De Retail store Amsterdam geeft aan geen Hue lampen te hebben ontvangen de afgelopen weken en dat philips geen datum af geeft voor de levering. Philips heeft hier geen boodschap aan en blijft bij zijn verhaal.
De Apple Online store geeft aan dat ook zij in geen weken Hue lampen hebben ontvangen (enkel wat losse lampen tijdje terug) en dat het daarom logiech is dat de Retail store ze ook niet heeft, De Online store is namelijk de "Leverancier" voor de Apple store in Amsterdam dus als Online ze niet heeft, heeft de Retail store ze ook niet zo is mij verteld.
Als je de verhalen naast elkaar zet zie ik het volgende:
Philips leverd enkel/vooral aan Retail stores welke bij Philips een bestelling doen. Apple Amsterdam doet de bestellingen via Apple Online. Apple Online krijgt niet uitgeleverd aangezien ze Online zijn en Philips ervoor kiest hier niet aan uit te leveren. Resultaat is geen Hue's meer in nederland.
Volgens mij levert Philips aan Apple en is apple de distributeur van alle hue pakketten. Het kan dus zomaar zijn dan bijv. Duitsland meer voorrang krijgt dan Nederland, dit omdat wij maar 1 Apple retailstore in Nederland hebben.
Het zou erg jammer zijn als veel mensen voor kerst hun Philips hue niet kunnen krijgen.
Het zou erg jammer zijn als veel mensen voor kerst hun Philips hue niet kunnen krijgen.
Misschien een leuk idee voor een app voor iemand die kan programmeren:
koppel een beurskoers aan een lamp. Aan de hand van de kleur zie je direct of de koers positief is of negatief en met de lichtsterkte kan aangeven hoe sterk de stijging of daling is.
Ik heb een aantal jaren geleden al eens eerder een vergelijkbaar iets gezien (maar was veel te duur) en ik vond het een geweldig idee. Met één korte blik op de lamp(en) krijg je direct een gevoel. Ideaal als management instrument!
koppel een beurskoers aan een lamp. Aan de hand van de kleur zie je direct of de koers positief is of negatief en met de lichtsterkte kan aangeven hoe sterk de stijging of daling is.
Ik heb een aantal jaren geleden al eens eerder een vergelijkbaar iets gezien (maar was veel te duur) en ik vond het een geweldig idee. Met één korte blik op de lamp(en) krijg je direct een gevoel. Ideaal als management instrument!
Heel stoer idee!robertwebbe schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:56:
Misschien een leuk idee voor een app voor iemand die kan programmeren:
39
@Robertwebbe, stoer idee..alleen vrees ik dat je veel donker rood zal zien de laatste tijd
)
Wie heeft er ervaring met het bestellen van het Hue startpakket bij Apple Online in Duitsland? Ik zie op de website van Apple Duitsland dat de verwachte levertijd ook maart is.zircondan schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:23:
Het kan dus zomaar zijn dan bijv. Duitsland meer voorrang krijgt dan Nederland, dit omdat wij maar 1 Apple retailstore in Nederland hebben.
Wij hebben vandaag de Applestore in Amsterdam gebeld of ze nog een Hue starter pack in store hadden, en dat hadden ze. Natuurlijk gevraagd of ze er een apart konden leggen voor ons zodat we deze vandaag nog konden ophalen. Dat kon.
In de applestore aangekomen zagen we tot onze verbazing dat er nog 5 starter packs in de winkel lagen en een heleboel single packs.
Mijn advies is bel de apple store in Amsterdam en vraag of ze een Hue pack voor je kunnen reserveren.
Je moet hem dan wel dezelfde dag komen ophalen.
Wij zij er in ieder geval erg blij mee, en het is echt een makkie om te installeren binnen 2 minuten werkt alles.
Heerlijk om in deze donkere dagen met Hue te spelen en je eigen sfeer te creëren.
Moest er niet aan denken om nog 3 maanden te wachten tot Hue eindelijk te koop is in de online Apple store.
Groet Ronald.
In de applestore aangekomen zagen we tot onze verbazing dat er nog 5 starter packs in de winkel lagen en een heleboel single packs.
Mijn advies is bel de apple store in Amsterdam en vraag of ze een Hue pack voor je kunnen reserveren.
Wij zij er in ieder geval erg blij mee, en het is echt een makkie om te installeren binnen 2 minuten werkt alles.
Heerlijk om in deze donkere dagen met Hue te spelen en je eigen sfeer te creëren.
Moest er niet aan denken om nog 3 maanden te wachten tot Hue eindelijk te koop is in de online Apple store.
Groet Ronald.
Dat bedoel ik inderdaad. Lijkt mij erg onhandig. Je wilt toch niet elke keer je mobiel of tablet erbij pakken om het licht uit/aan te zetten of te dimmen. Heeft iemand ervaring met een remote die je eventueel zou kunnen monteren zodat je een soort schakelaar ervan maakt?Hielko schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:34:
De livingcolors remotes doen het perfect. Heb op twee verdiepingen(met vide) alles op smartlink/hue. Twee remotes, een per verdieping. De remotes zijn gekoppeld maar hebben alleen de lampen van de betreffende verdieping. Dagelijks gebruik gaat in de praktijk eigenlijk alleen maar via de remotes, zelfs oma kan er mee overwegmichielvz schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:57:
Dat bedoel ik inderdaad. Lijkt mij erg onhandig. Je wilt toch niet elke keer je mobiel of tablet erbij pakken om het licht uit/aan te zetten of te dimmen. Heeft iemand ervaring met een remote die je eventueel zou kunnen monteren zodat je een soort schakelaar ervan maakt?
De app gebruik ik alleen nog maar voor speciale settings, zoals alles uit of film kijken o.i.d.
Ik las je bericht tussen de middag en direct gebeld. Hij is gaan kijken en zag dat er nog 3 start packs lagen. Ik vroeg of hij er een voor me apart wou liggen omdat ik er anderhalf uur over doe om er te komen. Helaas trof ik er erg serviceonvriendelijke eikel die dat niet wou doen. En toen ik er eenmaal was waren ze allemaal al weg.RvR1 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:53:
Wij hebben vandaag de Applestore in Amsterdam gebeld of ze nog een Hue starter pack in store hadden, en dat hadden ze. Natuurlijk gevraagd of ze er een apart konden leggen voor ons zodat we deze vandaag nog konden ophalen. Dat kon.
Groet Ronald.
Eerste niet Philips app is uitgekomen: https://itunes.apple.com/nl/app/hue-disco/id581258186?mt=8
Werkt opzich wel aardig, strobe geeft leuk effect.
Werkt opzich wel aardig, strobe geeft leuk effect.
Cool ik ga em vanmiddag halen, misschien leuk om dit met itunes api te combineren, dat de BPM uit het nummer kan worden gehaald wat je op dat moment aan het luisteren bent op je iphone.
Overigens die phillips smartlink wandcontact kastje, die onder de living whites vallen volgens mij, zijn die ook gewoon met die Hue iOS app te bedienen, nadat je ze aan de bridge hebt gekoppeld, of alleen door bv die living color remotes, zigbee, software geschreven in de community? Heb nu wat klik aan, klik uit kastjes van elro, hangt bijvoorbeeld momenteel de kerstboom aan, maar het is goed denkbaar dat je niet overal een hue in wil schroeven of dat het zelfs niet kan maar wel gewoon centrale aansturing wil ipv meerdere remotes en apps.
LivingWhite plugs zijn gewoon te gebruiken met hue, je kunt ze koppelen met de remote of met die LampStealer app van EveryHue. Je kunt dan vervolgens gewoon de brightness en aan/uit status bedienen.
Heb er thuis 1 in de muur ingebouwd voor een lamp met 6 kleine spotjes erin.
Heb er thuis 1 in de muur ingebouwd voor een lamp met 6 kleine spotjes erin.
Anoniem: 93231
Is het mogelijk om de Hue lampen in een lamp te draaien die op een dimmer aangesloten is?
Alleen als je de dimmer vol open draait, je kunt hem zeg maar niet dimmen met de dimmer zelf.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.