Kan je vertellen wat de Innrs dan doen? Was van plan om er 5 te kopen voor in de gang, want daar gekleurde GU10 spots steken (die dan ook nog te lang zijn) voor 3x de prijs van een Innr lijkt me wat overdreven. Had dan wel gehoopt dat ze gewoon goed werken.Spire21 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:11:
Heb een 17 tal echte HUE lampen in mn huis. Alleen de Innrs doen beetje apart :-).
Reageren soms helemaal niet of heel traag.kippewit schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:03:
[...]
Kan je vertellen wat de Innrs dan doen? Was van plan om er 5 te kopen voor in de gang, want daar gekleurde GU10 spots steken (die dan ook nog te lang zijn) voor 3x de prijs van een Innr lijkt me wat overdreven. Had dan wel gehoopt dat ze gewoon goed werken.
Daarnaast is het zoeken van deze lampen lastiger dan de HUE lampen. Zo moet je de Innrs max. 60 CM van de bridge houden om te koppelen. Leuk als je GU10's hebt en geen los armatuur :-).. Dus de bridge los gekoppeld en met een 20m LAN kabel naast de armatuur aan het plafond gehouden.. toen vond ik ze binnen 10 seconden.
[ Voor 4% gewijzigd door Dynazap op 24-01-2016 20:09 ]
Je geeft het zelf al aan, je schermt het signaal nagenoeg volledig af door je ijzeren armatuur dus dat gaat de ontvangst niet ten goede komen. Misschien een Hue aan het plafond van de garage hangen? Kan die mooi voor repeater spelen.Spire21 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:11:
Vraagje: Heb een nieuw armatuur boven de garagedeur met een Innr GU10 lamp. Helaas krijgt de Innr slecht/geen verbinding met de HUE bridge. (Waarschijnlijk omdat het een volledig ijzere armatuur is waar de lamp inzit, als het kapje eraf is doet die het wel :-)..)
ik zit zelf te denken of ik de buiten verlichting ga aan pakken, nu heb ik een 4tal buiten lampen waarin GU-10 zitten, gewone non-Hue lampen (moest toch wat met de overgebleven led GU-10's)
De armaturen zijn allemaal voorzien van een IR PIR, deze doet het goed, alleen in de zomer wat lastig and te lampen gaan uit.
Mijn idee is naast de lampen die standaard zijn van een fase, nutral en ground draad ook na de PIR te voeden met een schakeldraad die ik door middel van een living white plug schakel. Van zelf sprekend alles uit de zelfde groep. Gaat dit werken of fik ik de living white plug door of de PIR van de lamp?
8 lampen vervangen is prijzig en verlies de bewegingsdetectie. Voorlopig heeft Philips nog geen oplossingen hiervoor.
De armaturen zijn allemaal voorzien van een IR PIR, deze doet het goed, alleen in de zomer wat lastig and te lampen gaan uit.
Mijn idee is naast de lampen die standaard zijn van een fase, nutral en ground draad ook na de PIR te voeden met een schakeldraad die ik door middel van een living white plug schakel. Van zelf sprekend alles uit de zelfde groep. Gaat dit werken of fik ik de living white plug door of de PIR van de lamp?
8 lampen vervangen is prijzig en verlies de bewegingsdetectie. Voorlopig heeft Philips nog geen oplossingen hiervoor.
HT & NAS & Inventaris
Ik heb in de keuken een Livingwhites plug, met daar achter 6 halogeen spotjes.
Hier wil ik eigenlijk led spots in plaatsen, maar weet niet zeker welke lampjes goed zijn.
In de woonkamer heb ik ook 4 spots aangesloten op een Livingwhites plug, en dat zijn speciale led lampen van Philips (GU10 Dimtone). Deze zijn prima te dimmen.
Alleen is er een nieuw type gekomen, en deze zijn niet meer lekker te dimmen met een livingwhites plug. De lampen gaan dan soms spontaan even knipperen.
Iemand ervaring met de nieuwe philips GU10 ledlampen ?
Zat te denken aan zoiets: https://www.budgetlight.n...-927-40d-gu10-master.html
Hier wil ik eigenlijk led spots in plaatsen, maar weet niet zeker welke lampjes goed zijn.
In de woonkamer heb ik ook 4 spots aangesloten op een Livingwhites plug, en dat zijn speciale led lampen van Philips (GU10 Dimtone). Deze zijn prima te dimmen.
Alleen is er een nieuw type gekomen, en deze zijn niet meer lekker te dimmen met een livingwhites plug. De lampen gaan dan soms spontaan even knipperen.
Waarom niet gewoon deze nemen pricewatch: Philips Master LedspotMV 4,5-50W GU10 Dimtone 40°Mooya schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:18:
Ik heb in de keuken een Livingwhites plug, met daar achter 6 halogeen spotjes.
Thanks, werken die goed met de Livingwhites plug?
Ik heb nu zoiets: http://static.webshopapp....ot-8-w-2700-k-gu10-25.jpg
En die werken goed. Maar had later een keer een iets andere versie gekocht (via iBood) en die gingen knipperen.
Ik heb nu zoiets: http://static.webshopapp....ot-8-w-2700-k-gu10-25.jpg
En die werken goed. Maar had later een keer een iets andere versie gekocht (via iBood) en die gingen knipperen.
Ik maak gebruik van een soortgelijke grondspot alleen dan met de standaard white bulb, volledig dicht ivm vocht, tot op heden geen last van warmte of vorst. Alleen zijn deze niet bereikbaar via de bridge, zelfs met afstandsbediening moet ik redelijk in de buurt staan om hem te kunnen bedienen, deze zit daarom achter klik aan klik uit om nog iets te kunnen bereiken. Heb mijn lampennetwerk nog niet zo kunnen inrichten dat deze goed meedoen, ben dus heel benieuwd naar jouw resultaat.transformer schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:15:
Heeft er hier iemand ervaring met de gu10 spots in de grond te maken in een afgesloten grondspot?
buiten werkt wel maar heb ergens gelezen dat je ze het liefst niet in een afgesloten huls moet plaatsen ivm warmteontwikkeling.
Ik heb de spots onder de dakrand al vervangen dit werkt goed maar wil de grondspots nu dus ook graag doen.
[afbeelding]
Net via paradigit ook een Hue starterkit besteld ( € 161,10 met de 10% korting ).
Ben zeer benieuwd. Heb nu een aantal "china" lampen met afstandsbediening maar wilde toch voor de Hue gaan omdat ik ook een ambilight TV wil en deze dan wil gaan koppelen in de toekomst.
Ben zeer benieuwd. Heb nu een aantal "china" lampen met afstandsbediening maar wilde toch voor de Hue gaan omdat ik ook een ambilight TV wil en deze dan wil gaan koppelen in de toekomst.
Weet iemand of je echt die Hue ledstrips moet gebruiken om het werkend te krijgen? Of kan je ook goedkope ledstrips eraan koppelen?
Met de verbouwing in m'n huis wil ik ook het plafond aanpakken waardoor je dit effect zou moeten krijgen:

De totale lengte van de strip zou dan zo'n 40 meter moeten zijn, met de Aliexpress ledstrips is dat prima te toen, met de bizarre prijs van de Hue strips niet meer
Voor de Philips ledstrips betaal je 70 euro voor 2 meter dus ik zou 1400 euro kwijt zijn voor alleen de ledstrips, ain't gonna happen
Met de verbouwing in m'n huis wil ik ook het plafond aanpakken waardoor je dit effect zou moeten krijgen:

De totale lengte van de strip zou dan zo'n 40 meter moeten zijn, met de Aliexpress ledstrips is dat prima te toen, met de bizarre prijs van de Hue strips niet meer
Voor de Philips ledstrips betaal je 70 euro voor 2 meter dus ik zou 1400 euro kwijt zijn voor alleen de ledstrips, ain't gonna happen
Neem dan wel 24v strips. Meestal zijn ze zo'n 15 watt per meter; met 40 meter zit je dan op 600 Watt. Bij 24volt is dat al 25 Ampere...
Die som klopt niet natuurlijk. Als je 40 meter nodig hebt, dan heb heb je 4 LightStrips Plus + 4x 8 extenties nodig. De eersten kosten inderdaad zo'n € 70 / stuk, de tweede "maar" rond de € 20. Je zou onder de €1000 klaar moeten zijn. Nog steeds een hele boel geld, maar geen 1400...FabianGTI schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:05:
Weet iemand of je echt die Hue ledstrips moet gebruiken om het werkend te krijgen? Of kan je ook goedkope ledstrips eraan koppelen?
[afbeelding]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Hier heeft iemand op youtube YouTube: Philips Hue Lightstrip controller + high power RGB lightstrips gebruikt gemaakt van een RGB led booster om de Philips HUE aansturing voor andere led strips te gebruiken.FabianGTI schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:05:
[afbeelding]
Misschien kan je zoiets doen met je goedkopere Aliexpress strip?
Is het geen optie voor je om zoiets dergelijks met Mi-light te realiseren?FabianGTI schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:05:
[afbeelding]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Maar of het nou zo mooi en/of handig is om 4 losse strips te hebben....ATS schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:27:
[...]
Die som klopt niet natuurlijk. Als je 40 meter nodig hebt, dan heb heb je 4 LightStrips Plus + 4x 8 extenties nodig. De eersten kosten inderdaad zo'n € 70 / stuk, de tweede "maar" rond de € 20. Je zou onder de €1000 klaar moeten zijn. Nog steeds een hele boel geld, maar geen 1400...
Tja, waarom zitten we anders in het Philips Hue topicP. Mekes schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:45:
[...]
Is het geen optie voor je om zoiets dergelijks met Mi-light te realiseren?
Maar zelf raad ik ook aan om in dit geval Milight te gebruiken. Lekker simpel, goedkoop en erg open!
Mijn (philips) tv hangt aan de muur. Op de grond staat een langwerpig/breed audiomeubel. Aan de achterkant van dat meubelstuk heb ik de lightstrip (plus) bevestigd. Bedoeling is ambilight effect creeren, hetgeen goed lukt. Mijn vraag is krijg je alleen ambilight uit die strips als je de ambilight app van philips start, of is er een andere mogelijkheid. Tweede vraag is hoe je lichtsterkte vd strips kunt regelen als ambilight actief is; ik wil die nl. behoorlijk dimmen. Ik heb evt. via de api debug tool toegang tot de bridge.
Iemand hier ook problemen met aanmaken van een nieuwe user in de Bridge 2.0? Wil voor Hyperion een 'newdeveloper' user aanmaken zodat deze de Bridge direct kan aansturen.
volgens mij moet je nu de bridge zelf een user id laten genereren.The_Admin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:03:
Iemand hier ook problemen met aanmaken van een nieuwe user in de Bridge 2.0? Wil voor Hyperion een 'newdeveloper' user aanmaken zodat deze de Bridge direct kan aansturen.
Wat zou daar het probleem van zijn? Je gaat het verschil niet zien, en 40m ledstrip aan één stuk lijkt met toch al niet goed gaan zonder meer... Die moet je ook al minimaal van beide kanten voeden.Jochemd13 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:54:
[...]
Maar of het nou zo mooi en/of handig is om 4 losse strips te hebben....
Ik vind die oplossing van konijntje11 wel mooi dan overigens.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Als ik het me goed herinner hebben ze verleden jaar ergens iets veranderd waardoor je niet zomaar een nieuwe user kan aanmaken.The_Admin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:03:
[edit]
Zoals hondapower zegt dus
[ Voor 61% gewijzigd door Fire69 op 26-01-2016 16:21 ]
Daar doelde ik ook opATS schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:21:
[...]
Ik vind die oplossing van konijntje11 wel mooi dan overigens.
Ja, de oude manier om zelf een user aan te maken werkt iig niet meer. Enig idee hoe hem zelf *iets* laat generen zodat Hyperion die kan gebruiken?hondapower schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:20:
[...]
volgens mij moet je nu de bridge zelf een user id laten genereren.
Het probleem met het verlengen van de Philips lightstrips is dat niet meer lumen wordt gegeven als je de strip verlengt (bij wit/geel licht). De 2 meter kabel neemt namelijk al het maximale watt van de voeding bij 2 meter. Zie ook mijn eerdere posts. Voor specifieke kleuren geldt dit niet/minder.ATS schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:27:
[...]
Die som klopt niet natuurlijk. Als je 40 meter nodig hebt, dan heb heb je 4 LightStrips Plus + 4x 8 extenties nodig. De eersten kosten inderdaad zo'n € 70 / stuk, de tweede "maar" rond de € 20. Je zou onder de €1000 klaar moeten zijn. Nog steeds een hele boel geld, maar geen 1400...
Nieuwe user kun je gewoon via de API Debug Tool doen. Kijk even op developers forum bij de rubriek "Getting Started". Paar dagen geleden (op afstand) nog bij iemand in zijn nieuwe bridge gedaan
Volgens mij is het iets genuanceerder, want anders kan je 'm nooit veilig tot 10m verlengen.mmmmmark schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:19:
[...]
Het probleem met het verlengen van de Philips lightstrips is dat niet meer lumen wordt gegeven als je de strip verlengt (bij wit/geel licht). De 2 meter kabel neemt namelijk al het maximale watt van de voeding bij 2 meter. Zie ook mijn eerdere posts. Voor specifieke kleuren geldt dit niet/minder.
Het daadwerkelijk opgenomen vermogen bij 2m zal waarschijnlijk beduidend minder zijn dan het maximale wat de trafo kan leveren.
[ Voor 10% gewijzigd door Clubbtraxx op 26-01-2016 22:04 ]
Nee dat is dus niet zo, zie mijn eerdere posts
Gelukt met username aanmaken, moet inderdaad random, zat nog te kutten met die 'newdeveloper'
Weet iemand of de 6950260ph werkt met hue? Living Colors Bloom Gen2 smartlink?
Wel... 7,9 Watt bij 2700K warm wit (default power on max brightness).mmmmmark schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:25:
Nee dat is dus niet zo, zie mijn eerdere posts
Bij mengen met RGB kleuren zal het meer zijn maar het is niet zo dat 2m strip altijd maximaal vermogen vraagt. Het is toch een subtiel maar belangrijk verschil.
Dat is toch precies wat ik zei: "voor specifieke kleuren geldt dit niet/minder"Clubbtraxx schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:26:
[...]
Wel... 7,9 Watt bij 2700K warm wit (default power on max brightness).
Bij mengen met RGB kleuren zal het meer zijn maar het is niet zo dat 2m strip altijd maximaal vermogen vraagt. Het is toch een subtiel maar belangrijk verschil.
Verbruikt ie dus ook niet bij wit licht, zoals je dus schreef, en dat is waarom ik er op reageerde.mmmmmark schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:55:
[...]
Dat is toch precies wat ik zei: "voor specifieke kleuren geldt dit niet/minder"
Hoe dan ook is het wel een beetje vreemde design beslissing van Philips.
Het enige wat ik zo kan bedenken is dat de energy rating anders bij lange na niet meer 'groen' is en dat vinden de marketing jongens weer niet leuk tegenwoordig. Onze nieuwe ledstrip verstookt 100W! Hmmm...
Ik kan vanuit mijn Philips TV zelf hue lampen zoeken, locatie aangeven, lichtsterkte kiezen.elroymk schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:59:
Mijn (philips) tv hangt aan de muur. Op de grond staat een langwerpig/breed audiomeubel. Aan de achterkant van dat meubelstuk heb ik de lightstrip (plus) bevestigd. Bedoeling is ambilight effect creeren, hetgeen goed lukt. Mijn vraag is krijg je alleen ambilight uit die strips als je de ambilight app van philips start, of is er een andere mogelijkheid. Tweede vraag is hoe je lichtsterkte vd strips kunt regelen als ambilight actief is; ik wil die nl. behoorlijk dimmen. Ik heb evt. via de api debug tool toegang tot de bridge.
Dit werkt goed echter wel wat schokkend.
Ambilight werkt het beste vanuit de ambilight app. Hierin kan je ook de lichtsterkte instellen.
Via de app verloopt ambilight een stuk vloeiender en reageert sneller.
Je kunt ook de Dresden led strip driver gebruiken icm een losse voeding en goedkope strips.FabianGTI schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:05:
[afbeelding]
http://www.amazon.de/Funk...ED-Streifen/dp/B00NMSQ4QQ
Die kan tot 144W op 24V (of 72W op 12V) aansturen en werkt tot nu toe goed icm de Hue bridge, maar niet met Siri.
Krijg je dan geen kleurverschillen met Hue, aangezien dat geen RGB is?CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:11:
[...]
Je kunt ook de Dresden led strip driver gebruiken icm een losse voeding en goedkope strips.
http://www.amazon.de/Funk...ED-Streifen/dp/B00NMSQ4QQ
Die kan tot 144W op 24V (of 72W op 12V) aansturen en werkt tot nu toe goed icm de Hue bridge, maar niet met Siri.
Als hij Smartlink heeft, is hij compatibel.sweebee schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:09:
Weet iemand of de 6950260ph werkt met hue? Living Colors Bloom Gen2 smartlink?
De driver kan RGBW aan (met laatste firmware kun je de witte leds als aparte 'lamp' in Hue bedienen), maar uiteraard is elke strip anders qua kleurweergave. Je moet ze dan ook niet gaan combineren in dezelfde ruimte als een identieke kleur voor alle lampen je ultieme doel is..ATS schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:16:
[...]
Krijg je dan geen kleurverschillen met Hue, aangezien dat geen RGB is?
In de praktijk stel je de kleur per lamp naar smaak in, en kun je vaak de kleuren wel bij elkaar in de buurt krijgen.
Daar ben ik inmiddels achter alleen knap waardeloos dat je daar weer een app voor op moet starten en dat het dus niet anders kan.Barchetta_1 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:48:
Ambilight werkt het beste vanuit de ambilight app. Hierin kan je ook de lichtsterkte instellen.
Via de app verloopt ambilight een stuk vloeiender en reageert sneller.
Het kan natuurlijk ook op andere manieren, maar dan moet je zelf iets makenelroymk schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:36:
[...]
Daar ben ik inmiddels achter alleen knap waardeloos dat je daar weer een app voor op moet starten en dat het dus niet anders kan.
Gisteren de Hue (met bridge 2.0) starterkit geïnstalleerd en getest.
Komt nog aardig licht vandaan!
Wat wel raar was, ik heb een Philips living colors lamp ( en op de afstandsbediening staat Gen2 ), maar deze is dus ovaal.
Ik had de Hue lampen gekoppeld aan de afstandsbediening ( door een aantal seconden op de aan knop van de afstandsbediening te drukken, na 3x knipperen waren de lampen gekoppeld ).
Nu kon ik de lampen en mijn living colors lamp bedienen met die afstandsbediening, maar niet meer met de app.
Kennelijk is het dus of/of en helaas niet en/en.
Dat zou helemaal fantastisch zijn, maar helaas werkt dat niet.
Toch maar op zoek naar een nieuwere living colors lamp dan
Wat wel raar was, ik heb een Philips living colors lamp ( en op de afstandsbediening staat Gen2 ), maar deze is dus ovaal.
Ik had de Hue lampen gekoppeld aan de afstandsbediening ( door een aantal seconden op de aan knop van de afstandsbediening te drukken, na 3x knipperen waren de lampen gekoppeld ).
Nu kon ik de lampen en mijn living colors lamp bedienen met die afstandsbediening, maar niet meer met de app.
Heb je de bridge wel gereset na het linken van de lampen met die remote en vervolgens met de remote gekoppeld?jpg97 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:51:
Gisteren de Hue (met bridge 2.0) starterkit geïnstalleerd en getest.
Op deze manier zorg je er namelijk voor dat jouw bridge in hetzelfde zigbee-netwerk komt te zitten en kun je de lampen zowel via de remote als app bedienen
[ Voor 4% gewijzigd door tozzke op 28-01-2016 17:21 ]
Sinds een week of 3 heeft mijn hue systeem dikke vertragingen als ik iets verander, zoals bijv brightness of kleuren. Ik heb nog de oude bridge....
Soms tot wel 10seconden voor er wat gebeurt.
Zijn dit bekende problemen?
[ Voor 6% gewijzigd door chefspecial op 28-01-2016 20:13 ]
Geen last van een trage verbinding?chefspecial schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:12:
Sinds een week of 3 heeft mijn hue systeem dikke vertragingen als ik iets verander, zoals bijv brightness of kleuren. Ik heb nog de oude bridge....
Al geüpdate?
Ja de app zelf is up2date. Verbinding is goed, heeft er ook vooral last van bij de officiële hue app.
Misschien het zigbee netwerk op een ander kanaal zetten ?
Huh, hoe doe je dat dan?Barchetta_1 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:48:
[...]
Ik kan vanuit mijn Philips TV zelf hue lampen zoeken, locatie aangeven, lichtsterkte kiezen.
Dit werkt goed echter wel wat schokkend.
Ik ben op zoek gegaan, omdat ik een hekel had om weer een app te starten om ambi uit mijn lightstrip te krijgen en bovendien moet die app constant (op de achtergrond) draaien, hetgeen weer batterijspanning kost. Ik kwam hambisync tegen, dat zowel via bijv. windows als linux kan draaien. Ik heb het op linux geinstalleerd en werkt perfect. Gelukkig heeft die ook nog een http api, zodat je via de browser tal van dingen kunt doen. Meer info over HAmbiSync vind je hierJochemd13 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:40:
[...]
Het kan natuurlijk ook op andere manieren, maar dan moet je zelf iets maken
Bij de instellingen>hue+ambilight hier kan ik aangeven welke lampen ik wil gebruiken, waar ze zich bevinden ten opzichte van de TV en welke lichtsterkte.
Ze doen dan actief mee met de ambilight setting die je vervolgens gebruikt (standaard, natuurlijk, levendig etc.).
Het gaat om een Philips 55PUS7809
Echter zoals vermeld, de verlichting verloopt wat schokkerig wanneer je ze rechtstreeks vanuit de tv aanstuurd.
Nou ik heb het geprobeerd, maar kennelijk had ik een gevalletje van onderstaande:tozzke schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:19:
[...]
Heb je de bridge wel gereset na het linken van de lampen met die remote en vervolgens met de remote gekoppeld?
Op deze manier zorg je er namelijk voor dat jouw bridge in hetzelfde zigbee-netwerk komt te zitten en kun je de lampen zowel via de remote als app bedienen
echter die link werkt niet meer helaas dus kan de laatste stap niet uitvoerenb) Het is een vroege Generatie 2 LivingColors; sommige daarvan zijn wel aan te melden, andere niet.
Voor deze uitzondering kan je deze beschrijving proberen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/202318434/lc.html (en daarna kan je onderstaande stap overslaan). Lukt het met die stappen niet, dan is de lamp waarschijnlijk niet koppelbaar met Hue.
Wat voor remote gebruik je?jpg97 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:36:
[...]
Nou ik heb het geprobeerd, maar kennelijk had ik een gevalletje van onderstaande:
[...]
echter die link werkt niet meer helaas dus kan de laatste stap niet uitvoeren
Ik heb een langwerpig/ovale remote.
Op de remote zelf staat "Gen2".
zo één:

Ik neem aan dat het je wel lukt om normaal te koppelen aan de lamp, maar de afstandsbediening krijg je dan niet gekoppeld aan de bridge?jpg97 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:59:
[...]
Ik heb een langwerpig/ovale remote.
Op de remote zelf staat "Gen2".
zo één:
[afbeelding]
Mogelijk dat je met een Gen 3 wel veder komt.
Zelf had ik dit opgelost door al mijn lampen te koppelen aan een Gen 3 remote en vervolgens die te pairen met de bridge. En vervolgens een Gen 2 remote gereset en die gekoppeld aan de Gen 3 remote.
Misschien als je een beetje goed zoekt op eBay kan je wel voor een leuke prijs remotes vinden.
Ja het lukt wel om te koppelen aan de Hue lampen, maar het koppelen aan de bridge daar loop ik op vast.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:03:
[...]
Ik neem aan dat het je wel lukt om normaal te koppelen aan de lamp, maar de afstandsbediening krijg je dan niet gekoppeld aan de bridge?
Mogelijk dat je met een Gen 3 wel veder komt.
Zelf had ik dit opgelost door al mijn lampen te koppelen aan een Gen 3 remote en vervolgens die te pairen met de bridge. En vervolgens een Gen 2 remote gereset en die gekoppeld aan de Gen 3 remote.
Misschien als je een beetje goed zoekt op eBay kan je wel voor een leuke prijs remotes vinden.
Kan ik dan eigenlijk ook gewoon een gen3 remote kopen en die koppelen aan zowel de HUE bridge als de lampen en de Living colors lamp?
Dan zou ik de Gen2 remote weg kunnen doen.
/edit en zou deze dan werken?
http://www.ebay.nl/itm/re...96c46a:g:G~EAAOSwgQ9V0e-5
[ Voor 8% gewijzigd door jpg97 op 29-01-2016 09:21 ]
Koppelen van een Gen 3 remote zou zeker moeten lukken met de bridge. (tenzij Philips heeft weer wat zitten blokkeren?)jpg97 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:18:
[...]
Ja het lukt wel om te koppelen aan de Hue lampen, maar het koppelen aan de bridge daar loop ik op vast.
Kan ik dan eigenlijk ook gewoon een gen3 remote kopen en die koppelen aan zowel de HUE bridge als de lampen en de Living colors lamp?
Het is mij in ieder geval gelukt met mijn 1.0 bridge en met de 2.0 bridge.
Als alles eenmaal op het zelfde zigbee netwerk zit, dan zal je andere remote ook gaan werken waarschijnlijk. Dus dan heb je gelijk 2 remotes, altijd handig.
De remote in je link is trouwens een Gen 2 remote, een Gen 3 heeft knoppen en geen touch.
[ Voor 5% gewijzigd door Psycho_Mantis op 29-01-2016 09:22 ]
Oh dus die werkt ook niet.. even verder zoeken danPsycho_Mantis schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:21:
[...]
Koppelen van een Gen 3 remote zou zeker moeten lukken met de bridge. (tenzij Philips heeft weer wat zitten blokkeren?)
Het is mij in ieder geval gelukt met mijn 1.0 bridge en met de 2.0 bridge.
Als alles eenmaal op het zelfde zigbee netwerk zit, dan zal je andere remote ook gaan werken waarschijnlijk. Dus dan heb je gelijk 2 remotes, altijd handig.
De remote in je link is trouwens een Gen 2 remote, een Gen 3 heeft knoppen en geen touch.
Dank je!
/edit nu snap ik de compatibiliteit niet meer

Deze zou wel compatible zijn, maar die is toch ouder dan diegene die ik in de eerste link had gevonden?
http://www.ebay.nl/itm/Ph...958216:g:HwUAAOSwoydWpjdO
[ Voor 19% gewijzigd door jpg97 op 29-01-2016 09:26 ]
Kan ik proberen.arjanw848 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:42:
Misschien het zigbee netwerk op een ander kanaal zetten ?
Maar het lijkt in de officiële app te zitten.
Weet iemand toevallig waarom de dim en toggle opties weg zijn uit hue labs? Ik mis deze nu echt eigenlijk. De hue tap app is ok,maar heeft geen 3 fase dim optie. Alleen up en down apart per knop.
Hij kan best werken, alleen durf ik dat niet met zekerheid te zeggen.jpg97 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:24:
[...]
Oh dus die werkt ook niet.. even verder zoeken dan
Dank je!
/edit nu snap ik de compatibiliteit niet meer![]()
Deze zou wel compatible zijn, maar die is toch ouder dan diegene die ik in de eerste link had gevonden?
http://www.ebay.nl/itm/Ph...958216:g:HwUAAOSwoydWpjdO
Dit is de 3de generatie remote:

En deze werken volgens mij ook:

Dat zijn de Livingambiance remotes, alleen vind dat de touch wat minder goed reageert. Of ik heb gewoon een slecht exemplaar toevallig.
Af en toe schakelt een lamp bij mij niet uit met geofencing.
Volgens setting in Hue app moeten alle lampen uit gaan, maar zo nu en dan, blijft 1 van de lampen aan. Zigbee bereik zou in ieder geval geen probleem mogen zijn, aangezien het niet de verste of meest 'afgeschermde' lamp is.
Bij thuiskomst gaat wel gewoon alles aan.
Volgens setting in Hue app moeten alle lampen uit gaan, maar zo nu en dan, blijft 1 van de lampen aan. Zigbee bereik zou in ieder geval geen probleem mogen zijn, aangezien het niet de verste of meest 'afgeschermde' lamp is.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik heb hetzelfde probleem heel soms. Het gaat vrijwel altijd goed, maar soms kom ik (voor zonsondergang) thuis en dan blijkt één lampje aan te staan. Iedere keer ook een andere lamp. Lijkt mij gewoon een fout in de software eigenlijk.VincentG schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:28:
Af en toe schakelt een lamp bij mij niet uit met geofencing.
Ik heb de laatste tijd dat 'savonds op willekeurige tijden alle lampen ineens gedimt blauw zijn.
Heel vervelend uiteraard en best freaky.
Bridge (2.0) gereset. Alle hue verwijderd en opnieuw installed en connected.
Wat kan dit zijn?
Wat kan dit zijn?
Een poltergeist?Barchetta_1 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:06:
Ik heb de laatste tijd dat 'savonds op willekeurige tijden alle lampen ineens gedimt blauw zijn.
Wat kan dit zijn?
Heb je IFTTT opdrachten ingeschakeld?
Ik had gisteren ook gespeeld met ifttt opdrachten, en ik zag er één tussenstaan dat de hue lampen blauw werden als het bijvoorbeeld regent..
Weet iemand of er een optie is om de Hue Tap een knop in te stellen zodat je lampen met 1 zelfde knop harder en zachter kan laten branden? Via hue labs kon dit maar die optie is weg
Deze remote is ook een Gen2 variant en werkt perfect met hue bridge als ook direct met de lampen.jpg97 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:18:
[...]
Ja het lukt wel om te koppelen aan de Hue lampen, maar het koppelen aan de bridge daar loop ik op vast.
/edit en zou deze dan werken?
http://www.ebay.nl/itm/re...96c46a:g:G~EAAOSwgQ9V0e-5
Het voordeel van deze versie t.o.v. de Gen3 is dat je op de Gen2 nog gewoon door al je lampen kunt cyclen d.m.v. de pijltjes toetsen. Echt een faal van Philips dat ze die functie in de Gen3 remote niet meer hebben. Nog een voordeeltje is dat de Gen2 drie scenes kan opslaan en de Gen3 maar twee... Kopen dus.
Als het goed is kan het met deze appchefspecial schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:37:
Weet iemand of er een optie is om de Hue Tap een knop in te stellen zodat je lampen met 1 zelfde knop harder en zachter kan laten branden? Via hue labs kon dit maar die optie is weg
Google Play: Hue TapApp
Ook maar zo'n remote besteld. Heb hier een Gen3 remote maar die ligt altijd in de slaapkamer. Wel handig om er een daarnaast te hebben voor de overige kamers.Clubbtraxx schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:16:
[...]
Deze remote is ook een Gen2 variant en werkt perfect met hue bridge als ook direct met de lampen.
Het voordeel van deze versie t.o.v. de Gen3 is dat je op de Gen2 nog gewoon door al je lampen kunt cyclen d.m.v. de pijltjes toetsen. Echt een faal van Philips dat ze die functie in de Gen3 remote niet meer hebben. Nog een voordeeltje is dat de Gen2 drie scenes kan opslaan en de Gen3 maar twee... Kopen dus.
Er is idd een Dim up/down functie. Maar ik krijg het niet voor mekaar.Jochemd13 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:25:
[...]
Als het goed is kan het met deze app
Google Play: Hue TapApp
Verder wel een fijne app omdat je nu wel veel meer mogelijkheden hebt om hem te programmeren.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het _was_ een leuke app, tot een aantal functie's die je juist mist in de Hue app het niet meer doen na de laatste fw update en tevens lijkt hij slecht te reageren op het indrukken van knoppen. De DimUp en DimDown was daar voor mij de nuttigste van maar dat werkt gewoon niet meer.DarkSide schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:13:
[...]
Er is idd een Dim up/down functie. Maar ik krijg het niet voor mekaar.
Verder wel een fijne app omdat je nu wel veel meer mogelijkheden hebt om hem te programmeren.
Correct,bij de hue tap app heb je alleen de keus dim up en dim down.DarkSide schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:13:
[...]
Er is idd een Dim up/down functie. Maar ik krijg het niet voor mekaar.
En dan ook nog maar 20%.
De dimmer functie zoals die van labs heb ik nergens meer kunnen vinden. De all4hue app evenaart het bijna, maar de tap reageert dan soms niet of heel slecht.
Ik heb pas een week of 2 hue. Maar bij mij heeft hij nooit dim up of down gedaan. Ook niet 20%.
Jammer dat het niet (meer) werkt. Verder wel tevreden over de tap.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik raad je aan om all4hue te installeren, veel functiesDarkSide schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:45:
Ik heb pas een week of 2 hue. Maar bij mij heeft hij nooit dim up of down gedaan. Ook niet 20%.
had hem al wel gedownload. Maar nog niets mee gedaan. Zal er eens mee gaan spelen. Tnxchefspecial schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:06:
[...]
Ik raad je aan om all4hue te installeren, veel functies
Hebben jullie ook andere overgangen van scene veranderingen? Eerder had ik altijd mooie fade effecten en nu knipperen ze meer. Vreemd, is de software geupdate oid?
Was mij ook opgevallen, de transitie's zijn een stuk minder vloeiend.chefspecial schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:07:
Hebben jullie ook andere overgangen van scene veranderingen? Eerder had ik altijd mooie fade effecten en nu knipperen ze meer. Vreemd, is de software geupdate oid?
Door een update gekomen dus. Not amused!Clubbtraxx schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:56:
[...]
Was mij ook opgevallen, de transitie's zijn een stuk minder vloeiend.
Dit herken ik, alleen bij mij worden de lampen knal roze.Barchetta_1 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:06:
Wat kan dit zijn?
Gebeurt gewoon random, afgelopen week is het 2 keer gebeurd. Bij deze bridge 2.0 is dat dus voor het eerst.
Ik had dit ook met mijn Hue bridge 1.0, totaal random. Soms gebeurde het 2 keer in een week en dan weer maanden niet.
Het gebeurd niet vaak genoeg om het echt vervelend te vinden, maar raar is het wel.
Mogelijk een issue als je oude living color remotes gebruikt?
Naar mijn idee sinds de fw update die er voor zorgde dat 3rd party meuk weer ging werken met de bridge.chefspecial schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:27:
[...]
Door een update gekomen dus. Not amused!
Die update daarvoor heb ik nooit installed en op de versie daarvoor had ik er nog geen last van.
Dacht ik al!Clubbtraxx schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:47:
[...]
Naar mijn idee sinds de fw update die er voor zorgde dat 3rd party meuk weer ging werken met de bridge.
Die update daarvoor heb ik nooit installed en op de versie daarvoor had ik er nog geen last van. Vond het wel jammer
Ik had het nog niet gemerkt, sinds vandaag pas.
Bij mij werkt het vooralsnog, inclusief de laatste update, prima. Overgangen zij gewoon ok.
Wellicht interesant, bij amazon.fr zijn de Hue Go (€74,99) en de Hue White and Color E27 (€47,99) in de aanbieding. Ondanks de verzendkosten nog steeds goedkoper dan Nederland 
http://www.amazon.fr/dp/B00UEMFGQM/
http://www.amazon.fr/dp/B016151IW6/
Nadat mijn hue een uur of 4 aanstond op vol vermogen hoorde ik een piepend geluid.
Na de lamp eruit draaien was de onderkant loeiheet!
Laten afkoelen en de piep was weg.
Kunnen die lampen daar niet tegen ofzo?
Sinds de Go aanbieding bij Amazon.de afgelopen jaar (54 euro) wacht ik die nog eens met smart afKoHa schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:53:
Wellicht interesant, bij amazon.fr zijn de Hue Go (€74,99) en de Hue White and Color E27 (€47,99) in de aanbieding. Ondanks de verzendkosten nog steeds goedkoper dan Nederland
Super, dank je wel!Clubbtraxx schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:16:
[...]
Deze remote is ook een Gen2 variant en werkt perfect met hue bridge als ook direct met de lampen.
Even voor de zekerheid: hiermee kun je dus ook de Living Colors generatie 2 aansturen?
Dat is interessant (al is het jammer genoeg weer geen GU10), zeker omdat er op de pagina ook nog dit staat:KoHa schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:53:
Ik lees dat, met mijn beperkte Frans, dat je bij besteding vanaf €100 een korting krijgt van €20 met de code PROMOHUE.Promotion Philips Hue : -20 euros dès 100 euros d'achats
HueDu 1er au 29 février 2016, bénéficiez de 20 euros de remise immédiate dès 100 euros d'achats dans la gamme Philips Hue avec le code PROMOHUE. Cliquez ici pour découvrir les conditions de l'offre ainsi que tous les produits Philips Hue concernés par cette offre. Attention : offre valable une seule fois par client et uniquement sur les articles expédiés et vendus par Amazon.
Ik ben erg enthousiast geworden door Hue lampen, maar voordat ik deze lampen ga aanschaffen heb ik een vraag en hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden. Op de site van bijvoorbeeld CoolBlue of BOL heb ik geen antwoord kunnen vinden via de users reviews.
Ik wil 2 witte Hue lampen kopen om te plaatsen in 2 bestaande tafellampen naast de tv. Deze lampen worden nu bediend door een ingebouwde lampschakelaar (aan/uit). Ik heb gelezen dat de Hue lampen aardig wat licht geven, dus wil deze dimmen via de app. Alleen als ik dan de lampen uitzet via de lampschakelaar, en later weer aanzet via de lampschakelaar, behoud de Hue dan zijn gedimde instelling of is het dan gelijk vol vermogen?
Ik wil 2 witte Hue lampen kopen om te plaatsen in 2 bestaande tafellampen naast de tv. Deze lampen worden nu bediend door een ingebouwde lampschakelaar (aan/uit). Ik heb gelezen dat de Hue lampen aardig wat licht geven, dus wil deze dimmen via de app. Alleen als ik dan de lampen uitzet via de lampschakelaar, en later weer aanzet via de lampschakelaar, behoud de Hue dan zijn gedimde instelling of is het dan gelijk vol vermogen?
Heb je geprobeerd te zoeken binnen dit topic? Die vraag is namelijk regelmatig aan bod gekomenScarface0 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:13:
Ik ben erg enthousiast geworden door Hue lampen, maar voordat ik deze lampen ga aanschaffen heb ik een vraag en hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden. Op de site van bijvoorbeeld CoolBlue of BOL heb ik geen antwoord kunnen vinden via de users reviews.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Zo te zien klopt het dat die code werkt.ATS schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:01:
[...]
Dat is interessant (al is het jammer genoeg weer geen GU10), zeker omdat er op de pagina ook nog dit staat:
[...]
Ik lees dat, met mijn beperkte Frans, dat je bij besteding vanaf €100 een korting krijgt van €20 met de code PROMOHUE.
Echter mijn bestelling is helaas al onderweg. Heeft iemand ervaring met het terugsturen naar amazon.fr? Is dit net zoals bij amazon.de gratis?
Even op de site je nummer invoeren voor support dan word je gebeld. Dan vragen naar een Engelstalige medewerker. Amazon is in veel gevallen heel coulant en kans bestaat dat ze je een credit doen of een code voor een volgende bestelling.KoHa schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:06:
[...]
Zo te zien klopt het dat die code werkt.
Echter mijn bestelling is helaas al onderweg. Heeft iemand ervaring met het terugsturen naar amazon.fr? Is dit net zoals bij amazon.de gratis?
In mijn ervaring ( met onze duitse vrienden) altijd zeer goed geholpen.
Ronde Gen 2 remote zat bij Gen2 living Colors lampen, dus ja dat werkt.jpg97 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:39:
[...]
Super, dank je wel!
Even voor de zekerheid: hiermee kun je dus ook de Living Colors generatie 2 aansturen?
Vraagje, hoe reset je die plugs? Ik had ze allebei werkend gekregen maar moest wisselen van zigbee kanaal en nu ben ik er eentje 'kwijt'. En deze kan ik niet meer handmatig toevoegen. Is jou nummer ook 700055? Philips lampen hebben een uniek nummer maar deze plugs lijken dezelfde code te hebben..konijntje11 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:44:
Ik heb vandaag twee Osram Lightify Plug binnen gekregen. Heb ze beide prima werkend met nog 6 andere originele philips hue lampen. Het klopt dat de plugs niet kan dimmen, maar aan/uit werken ze prima zo op het eerste gezicht.
Het toevoegen van de lampen was even een beetje gestoei, maar eigenlijk beide op zich na 10minuten werken gekregen.
Het viel mij op dat de Android Hue app netjes een toggle on, off laat zien maar de ios app een slider. Op ios dus lastig uit te schakelen.
Hoe je hem kan resetten moet ik eerlijk zeggen geen idee. Ik zal er dit weekend eens naar kijken.hjw-001 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:55:
[...]
Vraagje, hoe reset je die plugs? Ik had ze allebei werkend gekregen maar moest wisselen van zigbee kanaal en nu ben ik er eentje 'kwijt'. En deze kan ik niet meer handmatig toevoegen. Is jou nummer ook 700055? Philips lampen hebben een uniek nummer maar deze plugs lijken dezelfde code te hebben..
Het viel mij op dat de Android Hue app netjes een toggle on, off laat zien maar de ios app een slider. Op ios dus lastig uit te schakelen.
Ik heb hem alleen via de IOS app bestuurd, en inderdaad daar zie je alleen slider. Het viel mij op dat tappen of hem halverwege slide al voldoende was om hem te toggle. Maar heb hem vooral zelf vanwege de timers en de hue tap.
Stond de lamp toevallig achter een dimmer? Dat vinden ze niet leuk nl.wimpie007 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:55:
Nadat mijn hue een uur of 4 aanstond op vol vermogen hoorde ik een piepend geluid.
Nope, gewoon schakelcontact. Maar dank je voor het meedenken.arjandijk162 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:00:
[...]
Stond de lamp toevallig achter een dimmer? Dat vinden ze niet leuk nl.
Maar ik durf hem niet meer zo lang aan te laten was echt gloeiend heet
De Hue lampen worden sowieso wel vrij heet door al de hardware die erin zit. Maar ik kan moeilijk beoordelen vanaf hier of hij veel heter wordt dan zou moeten.wimpie007 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:02:
[...]
Nope, gewoon schakelcontact. Maar dank je voor het meedenken.
Maar ik durf hem niet meer zo lang aan te laten was echt gloeiend heet
Maar als je echt twijfelt kan je natuurlijk ook gewoon philips contacteren.
Precies ledlampen op vol vermogen kunnen aardig wat hitte genereren. Hoeft volgens mij als de heatsink designs goed zijn geen probleem te zijn.
Mijn lampen branden eigenlijk nooit lang op vol vermogen dus kan geen ervaringen delen.
Mijn lampen branden eigenlijk nooit lang op vol vermogen dus kan geen ervaringen delen.
Zie net dat Amazon.de vandaag de starterset ( oude versie ) in de aanbieding doet voor € 129.00 dus als je nog zo'n setje zoekt dan hier ff kijken: http://www.amazon.de/gp/p...d6dc8&smid=A3JWKAKR8XB7XF
Begrijp ik goed dat het verschil met de nieuwe versie is dat:lowo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:02:
Zie net dat Amazon.de vandaag de starterset ( oude versie ) in de aanbieding doet voor € 129.00 dus als je nog zo'n setje zoekt dan hier ff kijken: http://www.amazon.de/gp/p...d6dc8&smid=A3JWKAKR8XB7XF
- de lampen minder lichtopbrengst hebben (600 lumen vs 800 lumen)?
- de lampen kortere levensduur hebben (15.000 uur vs 25.000 uur)?
- dat het om de oude bridge gaat en daarmee geen Apple HomeKit ondersteuning?
[ Voor 10% gewijzigd door legofanaten op 02-02-2016 13:40 . Reden: levensduur toegevoegd ]
dus...
Klopt helemaal...legofanaten schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:05:
[...]
Begrijp ik goed dat het verschil met de nieuwe versie is dat:
- de lampen minder lichtopbrengst hebben (600 lumen vs 800 lumen)?
- de lampen kortere levensduur hebben (15.000 uur vs 25.000 uur)?
- dat het om de oude bridge gaat en daarmee geen Apple HomeKit ondersteuning?
Ik heb zowel de oude als de nieuwe versie lampen.
Een one on one vergelijking naast elkaar kan ik met het blote oog geen verschil opmerken.
Alleen het onderste niet toch? Na de firmware update kan ook de oude bridge toch homekit aan?
Nee. de v1 bridge is niet homekit compatible. Was wel de intentie, maar dat mag niet van Apple.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue