[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 105 Laatste
Acties:
  • 7.834.060 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:23
Ik gebruik momenteel ScreenBloom om m'n Hue verlichting mee te laten lopen, op basis van wat er op m'n PC scherm gebeurt. Dit werkt prima en ben het resultaat is goed... Echter stuurt deze enkel RGB lampen aan. Zelfs als ik Ambiance lampen toevoeg in de aan te sturen lampen, blijven deze gewoon hangen op de oude kleur/instelling.

Is er een soortgelijk programma die óók de Ambiance lampen kan aansturen, meest idealiter dat deze meekleuren indien de outputkleur in het spectrum ligt, en anders uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:38

Ethirty

Who...me?

Ik wil nog 1 of 2 Hue armaturen hebben, maar uiteraard hebben ze die niet in de Gamma winkels. Je kan ze online wel bestellen, maar dan krijg je zo te zien niet die korting. Jammer, want dat scheelt serieus geld.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:38
Zij Philips hue lampen ook te "beveiligen"? Ik zou het leuk vinden om een hue app te installeren op de tablet van mijn kids. Mogen zij ook spelen met de lamp op hun kamer. Ik wil echter niet dat ze kunnen klieren door het licht op mijn kamer aan/uit te doen. (En ik wil natuurlijk wel hun licht uit kunnen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
peltco schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:57:
Zij Philips hue lampen ook te "beveiligen"? Ik zou het leuk vinden om een hue app te installeren op de tablet van mijn kids. Mogen zij ook spelen met de lamp op hun kamer. Ik wil echter niet dat ze kunnen klieren door het licht op mijn kamer aan/uit te doen. (En ik wil natuurlijk wel hun licht uit kunnen doen)
Nee dat is niet mogelijk met de standaard app van Philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38
peltco schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:57:
Eigen lamp koppelen aan een Hue Remote/Tap? Hier ook zo gedaan voor de kids, afstandsbediening naast de deur op kinderhoogte en cycled tussen 4 themes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:09

mvds

Totally awesome!

Serena schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:21:
[...]

Er staat dat er 30% korting is op ALLE Philips Led-lampen.
Net een nieuwe color gehaald bij de Gamma. Ging per direct € 17,10 af. Fijne korting!
Ja dat weet ik, mijn vraag was dan ook hoe lang de actie nog duurde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ethirty schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:52:
Ik wil nog 1 of 2 Hue armaturen hebben, maar uiteraard hebben ze die niet in de Gamma winkels. Je kan ze online wel bestellen, maar dan krijg je zo te zien niet die korting. Jammer, want dat scheelt serieus geld.
Doen armaturen mee met de actie dan? Volgens mij niet namelijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:18
Voor acties is hier een eigen draad: Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 14:55

icecreamfarmer

en het is

Ik heb 2 Gira Zigbee zenders.
1 in de woonkamer
1 in de eetkamer.

Die in de woonkamer heb ik gekoppeld gekregen aan de bridge en de woonkamer zender.
Die in de eetkamer heb ik gekoppeld gekregen aan de bridge en de eetkamer zender.

Nu wil ik echter dat beide zender ook elkaars lampen kunnen bedienen dus dat ik met 1 knop alle lichten aan kan doen in de woonkamer en eetkamer.

Ik krijg dat echter met geen mogelijkheid voor elkaar. Hebben mensen dat wel voor elkaar gekregen?
De zenders willen niet met elkaar lampen verbinden. Ook krijg ik ze niet gekloond.

Nondeju:
Anoniem: 1042431 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:06:
[...]

Opgelost! Hue lampen kunnen alleen het eerste half uur nadat ze van stroom worden voorzien gekoppeld worden (dit heet touchlink bij zigbee apparatuur) met de Gira light link. De handleiding van Gira light link kan dus gewoon gebruikt worden, alleen even beginnen met de stroom van de lampen af (en weer er op).

Dit moest bij mij via de meterkast (alles nieuw aangelegd, wel met schakeldraad, maar die is direct doorverbonden).

Ps, reactie ontvangen van Gir met zelfde procedure als de handleiding, echter met de term touchlink er bij. Na wat Google onderzoek wat dit is kwam ik ergens (geen idee meer waar) tegen dat de hue lampen alleen het eerste half uur kunnen worden gelinkt om te voorkomen dat onbekenden lampen gaan aansturen.
Dit had ook niet even in de handleiding kunnen staan. :/

Voor degene die vroeg naar de scenes, dat werkt echt goed. 4 scenes per schakelaar instelbaar. Plus je kunt alle lampen ook nog los selecteren en instellen via de schakelaar.

[ Voor 50% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-04-2018 21:39 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
icecreamfarmer schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:07:
Ik heb 2 Gira Zigbee zenders.
1 in de woonkamer
1 in de eetkamer.

Die in de woonkamer heb ik gekoppeld gekregen aan de bridge en de woonkamer zender.
Die in de eetkamer heb ik gekoppeld gekregen aan de bridge en de eetkamer zender.

Nu wil ik echter dat beide zender ook elkaars lampen kunnen bedienen dus dat ik met 1 knop alle lichten aan kan doen in de woonkamer en eetkamer.

Ik krijg dat echter met geen mogelijkheid voor elkaar. Hebben mensen dat wel voor elkaar gekregen?
De zenders willen niet met elkaar lampen verbinden. Ook krijg ik ze niet gekloond.

Nondeju:

[...]

Dit had ook niet even in de handleiding kunnen staan. :/

Voor degene die vroeg naar de scenes, dat werkt echt goed. 4 scenes per schakelaar instelbaar. Plus je kunt alle lampen ook nog los selecteren en instellen via de schakelaar.
Is een lamp feature die onlangs is toegevoegd, lampen kunnen alleen het eerste half uur nadat ze zijn gepowered, worden getouchlinked. Is sinds de entertainment update meegekomen (staat in de release notes), is een security update om te verkomen dat mensen bedoeld of onbedoeld (je buurman die aan het touchlinken is, hoewel dit eigenlijk niet mogelijk is tenzij je in een houten huisje woont ;) ) je lampen uit je netwerk trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1971 op 10-04-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:51
Gisteren de nieuwe Tradfri LED 30 Watt driver (603.426.56) bij IKEA gehaald (van achter de schermen want ze hadden de nieuwe aansluitkabels nog niet op voorraad) en de driver meldt zich na reset netjes in de Hue app.

Ik weet alleen nog niet hoe ik de boel aan Siri ga koppelen. Is het mogelijk om via de Hue automatisering lampen elkaar simpelweg te laten volgen. Stel lamp A gaat op 50% dan zet de automatisering lamp B ook op 50% ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:09
kdeboois schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:21:
Gisteren de nieuwe Tradfri LED 30 Watt driver (603.426.56) bij IKEA gehaald (van achter de schermen want ze hadden de nieuwe aansluitkabels nog niet op voorraad) en de driver meldt zich na reset netjes in de Hue app.

Ik weet alleen nog niet hoe ik de boel aan Siri ga koppelen. Is het mogelijk om via de Hue automatisering lampen elkaar simpelweg te laten volgen. Stel lamp A gaat op 50% dan zet de automatisering lamp B ook op 50% ?
Je kunt Tradfri inderdaad koppelen aan Hue. Echter om het werkend te krijgen in HomeKit/Siri heb je Tradfri bridge nodig. Dit is een eis vanuit Apple: ieder apparaat moet van nieuwe firmware kunnen worden voorzien. Daarvoor heb je dus een Ikea bridge nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
meesje schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:39:
[...]

Je kunt Tradfri inderdaad koppelen aan Hue. Echter om het werkend te krijgen in HomeKit/Siri heb je Tradfri bridge nodig. Dit is een eis vanuit Apple: ieder apparaat moet van nieuwe firmware kunnen worden voorzien. Daarvoor heb je dus een Ikea bridge nodig.
Is een logische eis van Apple. Ik moet het wellicht nog anders omschrijven. Ik heb geen directe koppeling met Siri / Homekit nodig, maar wil buiten dat ecosysteem om de driver de andere lampen in de keuken laten volgen. Die zijn wel gekoppeld aan Homekit en ik hoop op iets in de Hue app of Hue labs die zoiets mogelijk maakt.

Ik ben bezig om Homebridge op te zetten en heb inmiddels Domoticz draaien, maar hou van simpele oplossingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WimmieV
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-11-2024
Chic de Friemel schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:39:
Ik heb nog een Hue White Ambiance E27 lamp liggen die ik graag in een lamp met E14 fitting wil gebruiken. Is het bezwaarlijk om zo'n E14 naar E27 adapter te gebruiken i.c.m. Hue? Ik kan er online weinig over vinden, maar weet wel dat Hue en bijv. dimmers geen goed idee zijn.
De adapter is zuiver "mechanisch¨ , dat zou niets uit moeten maken, sterker nog, ik gebruik een adapter zelf om de Ikea Gui 10 lampen in een 'niet passende" lampekap te zetten.

Dimmers is een heel ander verhaal, dat moet je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-02 07:59
Die adapter zit er inmiddels 2 weken in en functioneert inderdaad uitstekend!
WimmieV schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:55:
[...]

De adapter is zuiver "mechanisch¨ , dat zou niets uit moeten maken, sterker nog, ik gebruik een adapter zelf om de Ikea Gui 10 lampen in een 'niet passende" lampekap te zetten.

Dimmers is een heel ander verhaal, dat moet je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:04

JoeZuCK

_Fonz > all.

Allemaal leuk en aardig die Sunset to Sunrise Hue Labs formula, maar je kan er onmogelijk in aangeven tot welke sterkte de lampen moeten gaan branden. Het is alles of niets. Je kunt ze faden, maar dan gaan ze voluit (of nou ja bij mij tot 80% als de periode waarin hij moet faden afgelopen is). Is er een manier om de lampen 's nachts zachtjes te laten branden? Tot max 5% ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door JoeZuCK op 10-04-2018 20:35 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgitto
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-04 10:53
vanardenne schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:35:
TLDR: Je kan voor 14,- + 10,- verzendkosten JUNG inbouwmateriaal kopen om de Hue Philips Tap te verwerken in je 'standaard' 55mm schakelmateriaal. De voordeligste (mij bekende) optie tot nu toe was Gira inbouwmateriaal voor 30,- + 15/20,- verzendkosten.

Resultaat (linker schakelaar):
[afbeelding]

Jung
Uiteindelijk via NL importeur de productcodes gekregen van de verschillende onderdelen van de EnOcean schakelaar (ENOA595WW). Deze moesten echter via een normale winkel besteld worden. In NL niemand gevonden die dat doet, maar uiteindelijk erachter gekomen dat je ze via https://www.eibmarkt.com als "product inquiry" kan bestellen voor deze prijzen:

1. Montage adapter EnOcean - gaat in muur | Artikelnummer: 0042035174
Besteld bij eibmarkt voor 1,20

2. Montageadapter EnOcean (zwart) - hier klik je EnOcean module in, vervolgens in adapter 1 | Artikelnummer: 0042035274
Besteld bij eibmarkt voor 1,80

3. Schakelwip voor (ENOA595WW) - Deze klik je op de EnOcean module | Artikelnummer: 0495H03216
Besteld bij eibmarkt voor 10,80
Bedankt voor deze uitleg en je uitzoekwerk. Een vraagje over Jung: ik sta op het deze artikelen aan te schaffen, maar ik twijfel of dit wel de AS500-serie is. Er zijn namelijk twee versies van de ENOA595WW, de AS581WW_ENOA595WW voor AS500 en de AC581WW_ENOA595WW voor "A creation". Op basis van welke serie heb jij de artikelen uitgezocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
InF.Inc schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:31:
Allemaal leuk en aardig die Sunset to Sunrise Hue Labs formula, maar je kan er onmogelijk in aangeven tot welke sterkte de lampen moeten gaan branden. Het is alles of niets. Je kunt ze faden, maar dan gaan ze voluit (of nou ja bij mij tot 80% als de periode waarin hij moet faden afgelopen is). Is er een manier om de lampen 's nachts zachtjes te laten branden? Tot max 5% ofzo?
Jazeker dit kan gewoon in de standaard hue app.
Je maakt een scène waarin de lampen een bepaalde sterkte hebben, bijvoorbeeld 5% en gaat vervolgens naar Routines > Andere routines > Zonsondergang en je selecteert de zelf aangemaakte scène en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
elgitto schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:52:
[...]

Bedankt voor deze uitleg en je uitzoekwerk. Een vraagje over Jung: ik sta op het deze artikelen aan te schaffen, maar ik twijfel of dit wel de AS500-serie is. Er zijn namelijk twee versies van de ENOA595WW, de AS581WW_ENOA595WW voor AS500 en de AC581WW_ENOA595WW voor "A creation". Op basis van welke serie heb jij de artikelen uitgezocht?
Ik wist niet dat er twee verschillende versies waren en vanuit de importeur ook niet benoemd. Wat zou het verschil moeten zijn tussen die twee versies? Wellicht kan ik het zien aan het materiaal wat ik hier heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgitto
  • Laatst online: 21-04 10:53
Ik heb nog even gekeken, maar het gedeelte voor "ENOA595WW" is volgens mij het artikelnummer van het raam wat op de Jung site bij de betreffende plaatjes/series getoond wordt. Ik ga er maar even vanuit dat het wel goed komt, bestelling zojuist gedaan. Duurt wel even voor het binnenkomt, 30 april.
vanardenne schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:48:
[...]

Ik wist niet dat er twee verschillende versies waren en vanuit de importeur ook niet benoemd. Wat zou het verschil moeten zijn tussen die twee versies? Wellicht kan ik het zien aan het materiaal wat ik hier heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:04

JoeZuCK

_Fonz > all.

ndjong schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:14:
[...]

Jazeker dit kan gewoon in de standaard hue app.
Je maakt een scène waarin de lampen een bepaalde sterkte hebben, bijvoorbeeld 5% en gaat vervolgens naar Routines > Andere routines > Zonsondergang en je selecteert de zelf aangemaakte scène en je bent klaar.
Daar kun je ook dingen instellen zoals de dagen van de week (kan niet bij Hue Labs) en ook de fade time (kan ook ingesteld worden bij Hue Labs). Conflicteert dat niet met elkaar? Stel ik zet bij other routines een andere fadetime. Wat of wie wordt overruled..

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 11-04-2018 21:23 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-I-X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 12:32
Misschien een stomme vraag maar stel hem toch even..

Ik woon zelf in een kleine oude flat en was al een tijdje (weinig zin) aan het kloten met de opbouw lichtschakelaars om deze inbouw te maken. Leuk werk maar niet echt geschikt als je er ook woont en met twee schrik katten.. anyway werk vordert voor geen meter.

Nu ben ik na een gecanceld Toon zooi, maar met de behoefte tot het monitoren van verbruik een beetje in het idee gestapt om een beetje te experimenteren met Dominica en te starten met een HUE set. Ik zag daar ook dat HUE bedient kan worden met een AB die eventueel met plaat tegen de wand gemonteerd kan worden als schakelaar.

Is het daarom niet makelijker in mijn geval om gewoon de HUE verlichting continue onder stroom te laten en gewoon gebruik te maken van de HUE afstandbedieningen ? Of moet ik toch nog steeds voor een bepaalde reden een gewone lichtschakelaar monteren ?
Ik dacht dat het juiste wenselijk was dat je de HUE verlichting continue onder stoom laat zodat het Mesh in stand blijft voor evt andere lampen. En HUE lampen zijn hiervoor gemaakt met een laag standby verbruik.

Zou mij veel tijd en hak en breek werk schelen als ik beperkt aantal lampen als HUE lampen laat uitvoeren.

Bedankt voor een antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 16:23
Hue lampen moeten inderdaad continu stroom hebben. OK, ze kunnen er best tegen als ze zonder staan, maar dan krijg je ze niet aan natuurlijk :+ De Hue lampen die hier in plafondlampen zitten, daarvan staat de schakelaar gewoon altijd aan, en dan kun je ze uit zetten met timer/motion sensor/app/afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-04 09:15
Iemand ervaring met het mixen van Hue en Tradfri lampen op de hue bridge?

Ik heb zelf in de gang 2 Tradfri gu10 spots hangen. Deze worden getriggered door de motion sensor van Hue die ook in de gang hangt. Werkt prima. Een aantal dagen. Na x dagen/een week of wat lijkt opeens of de lampen niet meer reageren op de motion sensor. Duurde sowieso even voor ik er achter was, in eerste instantie denk je dat iemand misschien uit automatisme de schakelaar omgezet heeft en de lampen dus spanningsloos gemaakt heeft, dus even een flip of the switch en de lampen doe het (uiteraard) weer een week of wat.. Om daarna een week later opeens niet meer te triggeren op de motion sensor. Het is geen drama an sich, maar ik vroeg mij af of het een bekend euvel is.
En zo ja, dan is de oplossing vast om de Tradfri lampen te voorzien van een nieuwe firmware - die je dus niet kan flashen zonder Ikea bridge. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:49

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

xxxneoxxx schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:52:

Ik heb zelf in de gang 2 Tradfri gu10 spots hangen. Deze worden getriggered door de motion sensor van Hue die ook in de gang hangt. Werkt prima. Een aantal dagen. Na x dagen/een week of wat lijkt opeens of de lampen niet meer reageren op de motion sensor. Duurde sowieso even voor ik er achter was, in eerste instantie denk je dat iemand misschien uit automatisme de schakelaar omgezet heeft en de lampen dus spanningsloos gemaakt heeft, dus even een flip of the switch en de lampen doe het (uiteraard) weer een week of wat.. Om daarna een week later opeens niet meer te triggeren op de motion sensor. Het is geen drama an sich, maar ik vroeg mij af of het een bekend euvel is.
En zo ja, dan is de oplossing vast om de Tradfri lampen te voorzien van een nieuwe firmware - die je dus niet kan flashen zonder Ikea bridge. :+
Ik heb in m'n slaapkamer 3x tradfri GU10 in combinatie met een hue motion sensor en deze werken altijd perfect.
In de keuken heb ik 3x tradfri E14 (hier geen motion sensor), hiervan gaat er altijd eentje (altijd dezelfde) raar doen na een tijdje, reageert nergens meer op en staat dan continu te knipperen (seconde aan, seconde uit) totdat ik de spanning eraf haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
F-I-X schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:05:
Misschien een stomme vraag maar stel hem toch even..

Ik woon zelf in een kleine oude flat en was al een tijdje (weinig zin) aan het kloten met de opbouw lichtschakelaars om deze inbouw te maken. Leuk werk maar niet echt geschikt als je er ook woont en met twee schrik katten.. anyway werk vordert voor geen meter.

Nu ben ik na een gecanceld Toon zooi, maar met de behoefte tot het monitoren van verbruik een beetje in het idee gestapt om een beetje te experimenteren met Dominica en te starten met een HUE set. Ik zag daar ook dat HUE bedient kan worden met een AB die eventueel met plaat tegen de wand gemonteerd kan worden als schakelaar.

Is het daarom niet makelijker in mijn geval om gewoon de HUE verlichting continue onder stroom te laten en gewoon gebruik te maken van de HUE afstandbedieningen ? Of moet ik toch nog steeds voor een bepaalde reden een gewone lichtschakelaar monteren ?
Ik dacht dat het juiste wenselijk was dat je de HUE verlichting continue onder stoom laat zodat het Mesh in stand blijft voor evt andere lampen. En HUE lampen zijn hiervoor gemaakt met een laag standby verbruik.

Zou mij veel tijd en hak en breek werk schelen als ik beperkt aantal lampen als HUE lampen laat uitvoeren.

Bedankt voor een antwoord :)
Ik heb meerdere schakelaars weggewerkt waarbij de lampen continu spanning krijgen. Heb op de plek van de schakelaars een plaatjes gemaakt met daarop Hue dimmers(ABs) geplaatst. In dit topic staan genoeg manieren vermeld hoe men dit heeft gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 13:53
Ik kom er niet achter of je hue ook in de badkamer kan /hebt, als plafonnière zeg maar dit ivm vocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:06
Gandalf68 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:17:
Ik kom er niet achter of je hue ook in de badkamer kan /hebt, als plafonnière zeg maar dit ivm vocht
Nee, ze zijn niet IP65 cert. en in de badkamer heb ik het liefste IP67. Helemaal omdat er op de lampen een constante spanning staat, moet je niet willen in de badkamer.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:38
Ze hebben deze voor de badkamer https://www.beaumotica.nl...e-1x32w-24v-8718696162873
Geeft mooi licht en witte spectrum. Geen kleuren dat is wel weer jammer, maar verder mooi licht.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-04 09:05
Ik heb nu zelf ook een Hue E27 color gekocht voor in de badkamer. Deze lamp gaat in de Philips mybathroom pool armatuur. Deze is speciaal voor badkamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

gielie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:21:
[...]

Nee, ze zijn niet IP65 cert. en in de badkamer heb ik het liefste IP67. Helemaal omdat er op de lampen een constante spanning staat, moet je niet willen in de badkamer.
Als je een armatuur hebt die in de badkamer mag/kan, waarom zou je er dan geen Hue in mogen draaien? Zolang het armatuur maar de IP65/67 norm heeft is er niks aan de hand hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
vdpoorten schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:11:
Ik heb nu zelf ook een Hue E27 color gekocht voor in de badkamer. Deze lamp gaat in de Philips mybathroom pool armatuur. Deze is speciaal voor badkamers.
Ik had een badkamer armatuur van Philips ik dacht de spa. Maar je ziet duidelijk waar het lichtpunt vandaan komt en er is geen mooi rond licht. Dat vond ik dus vandaar dat ik de plafonaire van hue erin heb gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
noobgrinder schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:58:
[...]

Ik heb in m'n slaapkamer 3x tradfri GU10 in combinatie met een hue motion sensor en deze werken altijd perfect.
In de keuken heb ik 3x tradfri E14 (hier geen motion sensor), hiervan gaat er altijd eentje (altijd dezelfde) raar doen na een tijdje, reageert nergens meer op en staat dan continu te knipperen (seconde aan, seconde uit) totdat ik de spanning eraf haal.
Hmm, vreemd. Dat zou dan inhouden dat het of exemplarisch is (lijkt mij sterk tbh) of dat het mogelijk toch een firmware-dingetje is. Mijn beide Gu10 lampen draaien volgens de Hue app op firmware 1.2.214. Overigens heb ik inderdaad het knipperen ook een keer gehad, maar dat was in mijn geval op te lossen door de brightness van de lamp ff te maximaliseren volgens mij. Het lijkt er op of de Tradfri soms moeite hebben om tot een bepaald niveau gedimd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

xxxneoxxx schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:25:
[...]

Hmm, vreemd. Dat zou dan inhouden dat het of exemplarisch is (lijkt mij sterk tbh) of dat het mogelijk toch een firmware-dingetje is. Mijn beide Gu10 lampen draaien volgens de Hue app op firmware 1.2.214. Overigens heb ik inderdaad het knipperen ook een keer gehad, maar dat was in mijn geval op te lossen door de brightness van de lamp ff te maximaliseren volgens mij. Het lijkt er op of de Tradfri soms moeite hebben om tot een bepaald niveau gedimd te worden.
Het lijkt toch wel iets exemplarisch te zijn bij mij, het is altijd dezelfde lamp en alleen een powercycle helpt.
De E14's hebben allemaal firmware 1.2.217 en de GU10's 1.2.214
Dimmen doe ik heel vaak (automations via Home assistant) en dat gaat nooit fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-04 12:41

Ursamajor

Astrofotograaf

Een collega vertelde dat zijn Hue lamp in de badkamer overleden was. Het gewone witte model was dat. Nou weet ik niet of zijn armatuur wel IP waterdicht was, maar ik denk het niet.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
noobgrinder schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:31:
[...]

Het lijkt toch wel iets exemplarisch te zijn bij mij, het is altijd dezelfde lamp en alleen een powercycle helpt.
De E14's hebben allemaal firmware 1.2.217 en de GU10's 1.2.214
Dimmen doe ik heel vaak (automations via Home assistant) en dat gaat nooit fout.
Hmm, okay. Top dat je ook achterhaald heb welke fw's je Ikea's hebben en toch bijzonder dat het dezelfde is al ik heb. :)
Zal volgende keer bij het "knipperissue" aan onze kant eens kijken of het inderdaad ook dezelfde lamp is als de vorige keer. Dan zou het inderdaad zomaar toch exemplarisch kunnen zijn.
Met handmatig dimmen naar een lagere helderheid (via de officiele Hue app) heb ik ook al eens philips Hue e14's hetzelfde zien doen overigens, met het geknipper. Vandaar dat ik dacht dat het mogelijk eenzelfde issue was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-04 09:05
Daniel. schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:24:
[...]

Ik had een badkamer armatuur van Philips ik dacht de spa. Maar je ziet duidelijk waar het lichtpunt vandaan komt en er is geen mooi rond licht. Dat vond ik dus vandaar dat ik de plafonaire van hue erin heb gezet
Toevallig heeft de badkamer armatuur welke ik besteld heb ook nog een diffuser kap die zorgt voor mooi licht.
Goed aandachtpuntje dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 15:04

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

xxxneoxxx schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:52:

Ik heb hier in de gang 3x een gu10 spot aangestuurd door een hue motion sensor. Gaat enkele dagen goed en dan blijft er gewoon random 1 lamp branden terwijl de rest uit staat. De lampen reageren nog gewoon op de sensor maar naar dat de tijd verstreken is en de lampen uit gaan blijft de lamp die aan stond gewoon branden. Als ik handmatig via de hue app de lamp uit zet doet hij het de volgende keer weer normaal op de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hurricane schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:07:
[...]

Ik heb hier in de gang 3x een gu10 spot aangestuurd door een hue motion sensor. Gaat enkele dagen goed en dan blijft er gewoon random 1 lamp branden terwijl de rest uit staat. De lampen reageren nog gewoon op de sensor maar naar dat de tijd verstreken is en de lampen uit gaan blijft de lamp die aan stond gewoon branden. Als ik handmatig via de hue app de lamp uit zet doet hij het de volgende keer weer normaal op de sensor.
Hmm, ook al zo wazig. Zijn dat ook Ikea gu10 spots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

xxxneoxxx schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:52:
[...]

Hmm, ook al zo wazig. Zijn dat ook Ikea gu10 spots?
Ja dat zijn die Ikea spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 15:46
Heb hier ook 3 Ikea GU10 spots in de gang hangen, aangestuurd door een Hue motion sensor, hangend aan een Hue bridge, maar heb dat probleem nooit.

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38
Hurricane schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:07:
[...]

Stuur je ze direct aan via de hub of nog via een homekit server? Want heb zelf soms dat probleem ook, nog niet goed naar kunnen kijken maar iets zegt me dat Homekit zit te bokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:11
Vraag over de motion sensor. Kun je deze ook gebruiken als bewegingssensor om je woning te beveiligen? Zo ja, hoe kan ik dat doen?

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Wimhaw schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:30:
Vraag over de motion sensor. Kun je deze ook gebruiken als bewegingssensor om je woning te beveiligen? Zo ja, hoe kan ik dat doen?
Niet met Hue systeem maar door een domotica systeem zoals Homey of domoticz kan het wel.

Ikzelf heb een Homey en ben er wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:11
@Daniel.
Bedoel je dat je homey icm met hue motion sensor het wel voor elkaar krijgt of dat je met een volledig homey systeem moet hebben/gebruiken.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wimhaw schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:30:
In Apple Homekit staan de bewegingssensoren ook, je kunt in ieder geval push notificaties laten versturen wanneer je niet thuis bent en er wel beweging in de woning is. Dit kan ingesteld worden voor de afwezigheid van 1 of meerdere / alle apparaten. Beetje te vergelijken met een stil alarm zonder dat er een officiële instantie ingeschakeld word. Je kunt vervolgens natuurlijk wel een camera in huis (indien aanwezig) inschakelen of buren inschakelen eens een kijkje te gaan nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door ndjong op 14-04-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-10-2023
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cYrOXS/Award.png

Huetro for Hue is genomineerd voor een Windows Developer Award in de categorie 'Design Innovator'. Stemmen kan hier: https://developer.microso.../events/build/2018/awards (Cast your vote bij Design Innovator).

Volgens mij de eerste keer dat een 3rd app Hue app in aanmerking komt voor een dev award :)!

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-04 22:44
vanardenne schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:35:
TLDR: Je kan voor 14,- + 10,- verzendkosten JUNG inbouwmateriaal kopen om de Hue Philips Tap te verwerken in je 'standaard' 55mm schakelmateriaal. De voordeligste (mij bekende) optie tot nu toe was Gira inbouwmateriaal voor 30,- + 15/20,- verzendkosten.

Resultaat (linker schakelaar):
[afbeelding]

Long read:
Ik heb vervolg gegeven aan eerder zoektochten om de Philips Hue Tap (goedkoper) te verwerken in bestaand schakelmateriaal. Het is me gelukt om het goedkoper te vinden dan - volgens mij - tot nu toe bekend was. Inmiddels enigzins ingehaald door de aankondiging dat Philips dit 'eind dit jaar' zelf gaat aanbieden maar als je daar niet op wilt wachten.... lees dan verder.

Verschillende leveranciers met EnOcean adapters
Naast Gira en Eltako bieden ook fabrikanten Jung, Berker EnOcean schakelaars aan. Omdat het om slechts en paar stukjes plastic gaat, leek het me dat het wel goedkoper te vinden moest zijn. Ik ben daarom gaan zoeken bij shops, NL importeurs en de fabrikanten wat er mogelijk was om te bestellen als 'spare parts'. De conclusie van deze zoektocht:

Jung
Uiteindelijk via NL importeur de productcodes gekregen van de verschillende onderdelen van de EnOcean schakelaar (ENOA595WW). Deze moesten echter via een normale winkel besteld worden. In NL niemand gevonden die dat doet, maar uiteindelijk erachter gekomen dat je ze via https://www.eibmarkt.com als "product inquiry" kan bestellen voor deze prijzen:

1. Montage adapter EnOcean - gaat in muur | Artikelnummer: 0042035174
Besteld bij eibmarkt voor 1,20

2. Montageadapter EnOcean (zwart) - hier klik je EnOcean module in, vervolgens in adapter 1 | Artikelnummer: 0042035274
Besteld bij eibmarkt voor 1,80

3. Schakelwip voor (ENOA595WW) - Deze klik je op de EnOcean module | Artikelnummer: 0495H03216
Besteld bij eibmarkt voor 10,80

Dit artikelnummer heb ik ook gekregen, als je meer cremewit zoekt. Ik ga er vanuit dat overige kleuren ook mogelijk zijn om te bestellen (zwart/grijs) maar die heb ik niet uitgevraagd.
3b. Schakelwip voor (ENOA595) -
Artikelnummer: 0495H03201(RAL1013, Cremewit)

Goed om te weten; in mijn laatste bestelling bij Eibmarkt kreeg ik in plaats van paar extra Enocean adapters een paar extra schakelwippen, terwijl ik zelfde artikelnummer bestelde. Staat nog vraag uit waar dat mis is gegaan.

[afbeelding]
Van links naar rechts: Jung muuradapter, Jung enocean adapter, enocean module uit Hue Tap, Jung schakelwip

Conclusie overige fabrikanten:
Vimar
Ik begon met de Vimar EnOcean inbouw van @ice-T106. Ik wist dat niet de juiste maat zou zijn maar had al ontdekt dat van Berker er wel 55mm losse wipjes te bestellen zouden zijn en wilde testen of dit samen zou werken. Conclusie: dat doet het niet. Hij kan niet ver genoeg ingedrukt worden om te klikken

[afbeelding]

Berker
Hier heb ik alleen alleen de schakelwipjes als losse spare parts gevonden. Kan je vinden onder: "24121109 -Touch Rocker for Home Automation White". Had deze gekocht om te proberen op Vimar inbouwmateriaal. Dat werkt niet. Het werkt wel - redelijk - goed op het Jung materiaal. Doordat het een kleine uitsparing mist (ziet foto hieronder) klikt die alleen niet als je helemaal in het hoekje op de schakelaar drukt.

[afbeelding] [afbeelding]

Gira
Nergens goedkoper gevonden en ook niet een NL leverancier die dezelfde prijs hanteert maar lagere verzendkosten heeft. Ook niet de losse onderdelen gevonden. Deze set blijft dus de voordeligste: Gira 242203

Eltako
Vanwege de afgeronde hoeken niet in lijn met mijn schakelmateriaal thuis (Merten / Schneider Electric Systeem-m) - dus hier niet naar gezocht.

Alternatieven in beeld, van links naar rechts: Berker, Jung, Vimar
[afbeelding]

Op imgur heb ik nog wat meer foto's staan van het materiaal en hoe 1 en ander in elkaar past om het in je bestaande schakelmateriaal te verwerken: Philips Hue Tap within regular wall switch

Handige linkjes als aanvulling:
- Conrad verkoopt goedkopere refurbished Hue Tap's en daarnaast is er vrijwel altijd een kortingscode voor Conrad te vinden dat je uiteindelijk zo'n 35-40 euro betaald.
- EnOcean module uit de Hue Tap halen

Zelf kijk ik hoopvol uit naar wat Philips zelf gaat aanbieden op dit gebied: het énige wat me stoort aan deze oplossing versus de Dimmer Switches die ik had is die irritante klik van de Hue Tap / EnOcean module :-)
Intressant, ik heb hier nog twee HUE Taps liggen en wat Jung AS500 schakelmateriaal. Ik ga eens kijken wat ik hier van kan maken. :*) Komt redelijk overeen met dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Helox-in-a-box schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:27:
[...]

Stuur je ze direct aan via de hub of nog via een homekit server? Want heb zelf soms dat probleem ook, nog niet goed naar kunnen kijken maar iets zegt me dat Homekit zit te bokken...
Ik stuur ze direct via de Hue bridge aan. Heb geen homekit server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:14
Hurricane schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:54:
[...]

Ik stuur ze direct via de Hue bridge aan. Heb geen homekit server.
Heb hier ook hetzelfde probleem maar dan via aansturing met de zonsondergang regel in de hue bridge voor de tuin/carport verlichting; van de 3 Ikea GU10’s gaat de middelste soms niet in het patroon mee. Schakel die dan handmatig opnieuw in en dan gaat het soms weer een paar dagen goed. De overige lampen zijn hue E27 en daar gaat dus nooit wat fout met in/uitschakelen.

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucienvg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-03 17:00
KlaasjeNL schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:54:
Na 2 slaapkamers, de overloop, de koof boven het aanrecht en de lamp boven de eettafel te hebben voorzien van Hue color, vandaar een lightstrip plus van 5 meter boven de gordijnen langs 1 muur opgehangen. Het valt mij nu echter op dat de adapter begint te piepen/zoemen als ik de strip op meer dan 50% van het vermogen laat branden. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb net 2 strips in de badkamer geïnstalleerd met nog eens 1.5m verlenging. Beide voedingen piepen als gekken op het moment dat je geel/wit licht instelt! Het zijn de nieuwe voedingen met een losse stroomdraad tussen de voeding en het doosje aan de strip. Heb ook nog een strip met draad aan de voeding vast, en die is gewoon stil! Hier een link naar een Duits hue forum, waar flink geklaagd wordt https://hueblog.de/2017/1...lips-doch-mehr-geaendert/. Schijnt dat Philips aan een vervanger werkt, want deze upgrade is geen succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-Hue
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb een afstandbediening waarmee ik alle lampen in 1 keer kan uitzetten.
Dat betekent dus dat ik in het donker m'n weg nog boven moet vinden :-)

Is er een manier om alle lampen na bijvoorbeeld 15 minuten uit te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Peter-Hue schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:55:

een sensor geen optie?

die kan je, na registratie van beweging, een minuut later de lampen laten uitzetten in 2 kamers

[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 17-04-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
Elke dag gaan mijn hue lampen op ongeveer 3% aan, op random momenten overdag. Ik heb de bridge al een vast IP gegeven, maar dat helpt dus niet. Heeft iemand hier ervaring mee? :?

Het enige automatische dat ik aan heb staan is 's ochtends een wakeup alarm, maar de lampen staan meestal pas aan als ik thuiskom.

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 17-04-2018 23:24 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024

Je afstandbediening meenemen naar boven en daar op d knop drukken?

Of een tweede kopen. Met de ene zet ik alle lampen op de woonverdieping uit (ik woon in een maisonette met de woonkamer op de verdieping) en met de tweede (op slaapkamer) de rest (lampen op de route naar beneden/badkamer en slaapkamer) ... werkt perfect,

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Misschien is dit een optie?
http://labs.meethue.com/formulas/huelabs/timed-off

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-04 09:25

Dit kan je met bijvoorbeeld All4Hue gemakkelijk regelen:
Maak eerst een Timer aan met duur van 15 minuten en als actie Turn off All lights.
Maak dan een Rule aan, met Condition [Button "Off" long released] en Action [Start Timer].

Als je dan op de Off button drukt, dan gaan je lampen gelijk uit. Als je de Off button een tweetal seconden ingedrukt houdt, dan wordt de timer gestart en gaan je lampen na 15 minuten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 17-04 10:27
kdeboois schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:21:

Ik overweeg ook om deze te kopen. Momenteel heb ik 4x GU5.3 halogeenspots in het plafond op een halogeenvoeding en zou deze willen vervangen door de Ikea LED Driver, daarbij zal ik ook de lampjes vervangen door LED lampen.

Nu een paar vragen waarmee jullie mij wellicht kunnen helpen:
  • Kan ik deze philips lamp gebruiken met de ikea driver?
  • Kan ik alleen de versie met dimbaar dimmen met de ikea driver? [url="[li][/li]"]1[/url] 2
  • Hoe kom ik aan de losse stekkertjes die in de driver moeten?
  • Kan ik de huidige draden blijven gebruiken die van de trafo naar de lampen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
arjandijk162 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:04:
[...]

Ik overweeg ook om deze te kopen. Momenteel heb ik 4x GU5.3 halogeenspots in het plafond op een halogeenvoeding en zou deze willen vervangen door de Ikea LED Driver, daarbij zal ik ook de lampjes vervangen door LED lampen.

• Kan ik alleen de versie met dimbaar dimmen met de ikea driver? [url="[li][/li]"]1[/url] 2
  • Kan ik de huidige draden blijven gebruiken die van de trafo naar de lampen lopen?
De IKEA driver is 24V en de lamp is 12V dus dat zou problemen kunnen geven. Met twee in serie kan het werken, maar dat geeft een hoop geknutsel. Heeft IKEA geen 24V spots die passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Hmm, daar had ik overheen gekeken. Vervangen van de armaturen heeft niet mijn voorkeur omdat de snoeren (niet toegankelijk) over mijn plafond lopen en omdat IKEA niet echt een plafondspot heeft op 24v.

Daarnaast zitten de spots in een spanplafond en heb ik weining trek om daar aan te gaan prutsen.

Wellicht werkt de driver ook op 12 volt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
arjandijk162 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:57:
Hmm, daar had ik overheen gekeken. Vervangen van de armaturen heeft niet mijn voorkeur omdat de snoeren (niet toegankelijk) over mijn plafond lopen en omdat IKEA niet echt een plafondspot heeft op 24v.

Daarnaast zitten de spots in een spanplafond en heb ik weining trek om daar aan te gaan prutsen.

Wellicht werkt de driver ook op 12 volt...
De driver heeft 230V AC in en maakt zelf de 24V DC aan.

Dresden Elektronik heeft wel een 12V DC in DC out Zigbee Light Link driver die zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:23
Lucienvg schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:49:
[...]

Ik heb net 2 strips in de badkamer geïnstalleerd met nog eens 1.5m verlenging. Beide voedingen piepen als gekken op het moment dat je geel/wit licht instelt! Het zijn de nieuwe voedingen met een losse stroomdraad tussen de voeding en het doosje aan de strip. Heb ook nog een strip met draad aan de voeding vast, en die is gewoon stil! Hier een link naar een Duits hue forum, waar flink geklaagd wordt https://hueblog.de/2017/1...lips-doch-mehr-geaendert/. Schijnt dat Philips aan een vervanger werkt, want deze upgrade is geen succes!
Dat is inderdaad dezelfde voeding als die van mij. Ik zie op dat forum dat Philips units omruilt. Toch maar eens contact opnemen. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
arjandijk162 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:04:
[...]

Ik had ook eenzelfde situatie en heb de halogeenvoeding er tussenuit gehaald en nieuwe GU10 fitting blokjes besteld (voor een paar euro). De 4 GU 5.3 halogeenlampen vervangen door HUE GU10 en die gewoon direct op 220v aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
pati schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:59:
[...]

Ik had ook eenzelfde situatie en heb de halogeenvoeding er tussenuit gehaald en nieuwe GU10 fitting blokjes besteld (voor een paar euro). De 4 GU 5.3 halogeenlampen vervangen door HUE GU10 en die gewoon direct op 220v aangesloten.
Gaat dat met 12v kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
De halogeen transformator is aangesloten op 220v. Als je die halogeen transformator uit de huidige setup weghaalt heb je de 220 aansluitkabel waarop je evt met verlengkabels de GU10 fitting(en) kunt aansluiten. Dan is je hele setup 220v en dus geschikt voor Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Laatst online: 19-04 17:41

roelbb

knorretje

ligt aan de dikte van de kabel bij voorkeur 1qmm. 0.75 kan ook nog wel.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 15-02 10:35
Ik dacht op de badkamer een Hue lamp op te hangen, maar was even vergeten dat er nog ook een lamp boven de spiegel hangt: TL die in een ondoorzichtige behuizing zit.
Zou je daar dan een Led Strip in kunnen douwen en deze dan tegelijk bedienen met de normale Hue dimmer? Hoe flexibel zijn die strips? TL-Buis is 50 cm oid, maar ledstrip begint bij 2m volgens mij? Afknippen of heen en weer leggen?

Of heeft iemand hier een andere oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
matthijst schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:39:
Ik dacht op de badkamer een Hue lamp op te hangen, maar was even vergeten dat er nog ook een lamp boven de spiegel hangt: TL die in een ondoorzichtige behuizing zit.
Zou je daar dan een Led Strip in kunnen douwen en deze dan tegelijk bedienen met de normale Hue dimmer? Hoe flexibel zijn die strips? TL-Buis is 50 cm oid, maar ledstrip begint bij 2m volgens mij? Afknippen of heen en weer leggen?

Of heeft iemand hier een andere oplossing voor.
Een LED strip zou kunnen, maar als je toch aan domotica denkt zou je het ook op kunnen lossen met een fibaro switch en dan je hue knop tegelijk of sensor met die switch aan/uit te zetten. Of een andere knop die alleen die tl lamp bedient. Er zijn zat mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerd2017
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-05-2018
Weet er iemand toevallig de aansluit-volgorde van de 4 gekleurde (zwart, rood, groen, blauw) draden van de Hue Lightstrip versie 1?

Op de strip zelf, staat op de bovenste aansluiting (bij het knipsymbooltje) het "+" teken. Welke kleur draad sluit ik aan op dit teken en welke kleuren draad moet ik vervolgens aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-11-2021
Hallo mede forumleden. Hoop dat iemand mij kan helpen. Heb sinds aantal dagen Google Home. De mini en de grotere versie. Krijg echter met geen mogelijkheid het gekoppeld met de hue. Geeft bij toevoegen Device een error. Heb alles al gereset maar lukt me totaal niet. Heb zelfs een iPad en een iPhone. Iemand die de oplossing voor me heeft. En het wel gelukt is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Geeft “een error”. Misschien handig om te weten welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
Hij zegt alleen account is gelinkt. En komt daarna weer terug in scherm. Staat snel in beeld. Probeer later nog een keer en vervolgens geen koppeling met hue.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

pascall1985 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 23:21:
Hij zegt alleen account is gelinkt. En komt daarna weer terug in scherm. Staat snel in beeld. Probeer later nog een keer en vervolgens geen koppeling met hue.
Okee.

Ik ben een oude lul (misschien zelfs ouder dan jouw vader) en ik kijk al een jaar of vijftien tegen het volgende aan:

klant belt, klacht: email werkt niet

helpdesker vraagt: leg eens uit wat er mis gaat?

klant emailt: email versturen geeft een fout

helpdesker vraagt: welke fout?

klant email: ik krijg "Delivery has failed to these recipients or groups"

helpdesker vraagt: doe ook de twee regels onder die melding eens?

klant emailt een word-document met een bmp-screenshot wat zegt:
Delivery has failed to these recipients or groups:

some_dude@some_domainl.nl<mailto:some_dude@some_domainl.nl>

The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending this message later, or contact the recipient directly.
:F

Als je nou eens begint met de exacte foutmelding die je krijgt, zo volledig mogelijk. Dan kunnen we drie keer over-en-weer vragen en vage antwoorden overslaan.

We zijn een helpdesk zonder duur 0900-nummer, dus het is niet onredelijk als wij verwachten dat jij een beetje moeite investeert in een duidelijke hulpvraag in plaats van een vraag-en-vaag-antwoord-spelletje wat nog dagenlang zo door kan gaan te spelen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@pascall1985 Ik zie geen error in je verhaal. Hoewel ik het misschien anders had verwoord dan @burne was zijn verhaal ook de portee van mijn opmerking. Als jij vertelt wat je allemaal gedaan hebt en waar het dan misgaat of een onverwachte kant op gaat en inderdaad zegt welke foutmeldingen je krijgt, dan word je beter geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
pascall1985 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:16:
Hallo mede forumleden. Hoop dat iemand mij kan helpen. Heb sinds aantal dagen Google Home. De mini en de grotere versie. Krijg echter met geen mogelijkheid het gekoppeld met de hue. Geeft bij toevoegen Device een error. Heb alles al gereset maar lukt me totaal niet. Heb zelfs een iPad en een iPhone. Iemand die de oplossing voor me heeft. En het wel gelukt is
Had hetzelfde probleem. Bij mij werkte het volgende:

- Hue Account verwijderen
- telefoon op Engels
- locatie uit op telefoon
- tijdzone new York
- huisadres van de GH in New York
- Hue account koppelen (En hopen dat het goed gaat 😉)
- kamers instellen

Daarna kon ik alles terug zetten naar NL en mijn Hue lampen via de GH bedienen.

Edit: ik heb dit op een Android device uitgevoerd.

[ Voor 3% gewijzigd door i-dj op 22-04-2018 09:42 ]

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
i-dj schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:41:
[...]

- telefoon op Engels
- tijdzone new York
- kamers instellen

Hier kan ik wat mee. Ga denk ik ook maar oud Android toestel lenen om het te proberen dat is nog het enige wat ik niet gedaan heb. Laat het weten of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
burne schreef op zondag 22 april 2018 @ 00:11:
[...]

Okee.

Ik ben een oude lul (misschien zelfs ouder dan jouw vader) en ik kijk al een jaar of vijftien tegen het volgende aan:

klant belt, klacht: email werkt niet

helpdesker vraagt: leg eens uit wat er mis gaat?

klant emailt: email versturen geeft een fout

helpdesker vraagt: welke fout?

klant email: ik krijg "Delivery has failed to these recipients or groups"

helpdesker vraagt: doe ook de twee regels onder die melding eens?

klant emailt een word-document met een bmp-screenshot wat zegt:

[...]

:F

Als je nou eens begint met de exacte foutmelding die je krijgt, zo volledig mogelijk. Dan kunnen we drie keer over-en-weer vragen en vage antwoorden overslaan.

We zijn een helpdesk zonder duur 0900-nummer, dus het is niet onredelijk als wij verwachten dat jij een beetje moeite investeert in een duidelijke hulpvraag in plaats van een vraag-en-vaag-antwoord-spelletje wat nog dagenlang zo door kan gaan te spelen.
Hebt in sommigen punten absoluut gelijk. Al hoewel is mijn vader overleden. Maar krijg echter niets meer en niets minder dan wat ik beschrijf. Hij linkt de account en vervolgens try again. Oké het is geen letterlijke error fout.

Maar error betekent nog steeds fout. En zolang ik niet kan koppelen is het voor mij een error. Maar ben zeker blij met alle hulp die ik krijg op deze forum. En denk ook zeker wel dat als iemand Google home heeft het herkent of juist helemaal niet en dan blijkt dat mijn omschrijving toch niet zo verkeerd was

Voor nu was er een oplossing om Android toestel te proberen en mijn taal op Engels te zetten. Dat ga ik nu proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kandeman
  • Laatst online: 16-06-2020
Hallo,

Ik heb mezelf net een hue bridge aangeschaft om inbouwspots te controleren.

Probleem is echter dat ik op geen enkele manier alle spots verbonden krijg met de bridge.

Hue app van Philips vond geen lampen. Met hue lichts heb ik via touchlink kunnen forceren dat de dichtstbijzijnde spot connectie maakte. Deze is ni verbonden, maar aangezien deze ingebouwd zijn en ik de bridge niet dichter krijg, gaat een nieuwe touchlink command naar de zelfde spot.

Hebben jullie ervaring hoe toch lampen op de hue te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
kandeman schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:36:
Hallo,

Ik heb mezelf net een hue bridge aangeschaft om inbouwspots te controleren.

Probleem is echter dat ik op geen enkele manier alle spots verbonden krijg met de bridge.

Hue app van Philips vond geen lampen. Met hue lichts heb ik via touchlink kunnen forceren dat de dichtstbijzijnde spot connectie maakte. Deze is ni verbonden, maar aangezien deze ingebouwd zijn en ik de bridge niet dichter krijg, gaat een nieuwe touchlink command naar de zelfde spot.

Hebben jullie ervaring hoe toch lampen op de hue te krijgen?
Heb je nu dan een dimmer rechtstreeks aan de lampen? Dan was er een trucje om de lampen uit de dimmer om te zetten naar de Bridge. Wellicht dat je aan deze 'hint' iets hebt.

Daarnaast kun je lampen toevoegen op basis van serienummer. Maar uiteraard moet je dan alsnog elke lamp eerst eruit draaien om het serienummer op te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kandeman
Bedankt voor de reactie

Uitdraaien is moelijk want het zijn inbouwspots :(

Ik heb voor elke lamp een dimmer ( die werkt). Ik zoek dus het trukje op, Moest iemand meer info hebben zou dat geweldig zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 21:02
i-dj schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:41:
[...]

- telefoon op Engels
- tijdzone new York
- kamers instellen

Ik had net in het Google Home topic mijn problemen met het koppelen van de Hue aan de Home beschreven. Maar ook met jouw truuk werkt het niet bij mij. Kan (vaak) wel de Hue account linken, maar zie dan geen kamers/lampen. Nu dus nog op zoek naar een tip om de Hue ook echt als device te zien en te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
kandeman schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:36:
maar aangezien deze ingebouwd zijn en ik de bridge niet dichter krijg
Waarom niet?

Als je een verlengsnoer voor de bridge had gepakt en even een rondje langs de spots was gelopen was je nu al klaar geweest. ;)

Maar de dimmer aan de bridge koppelen en de lampen mee laten overnemen zou ook moeten lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 22-04-2018 14:10 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kandeman
Uiteindelijk is het mij gelukt. Oplossing was echter anders voor verschillende spots

Deel van de spots: Dimmer resetten met pinnetje vanachter en dan koppelen aan Philips Hue app. Lamp die dan bij die specifieke dimmer zat in verpakking werd dan meestal gevonden

Ander deel van de spots; Met verlengsnoer en langere UTP kabel recht onder de gewenste lamp zetten en paar keer proberen vanuit verschillende hoeken met touchlink (pakt niet altijd juiste lamp zelf al sta je dichter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
BarryS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:14:
[...]

Gezien er meerdere mensen nu hebben aangegeven met de Sunset/Sunrise routines (sinds de zomertijd) problemen hebben denk ik dat we dit inderdaad moeten melden. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enigste ben. Begon al aan mezelf te twijfelen. 8)7
[...]
Werkt dit inmiddels al weer naar behoren bij jou, of nog steeds niet? Ben nu op vakantie dus heb het eerst gewoon op vaste tijden gezet zodat ik iig zeker weet dat de verlichting aan gaat. Zou het echter graag weer terugzetten op sunset/sunrise.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:59
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 02:31:
[...]

Werkt dit inmiddels al weer naar behoren bij jou, of nog steeds niet? Ben nu op vakantie dus heb het eerst gewoon op vaste tijden gezet zodat ik iig zeker weet dat de verlichting aan gaat. Zou het echter graag weer terugzetten op sunset/sunrise.
Hoi, het lijkt idd weer goed / normaal te werken. Ik heb het bijgehouden met de online aangegeven sunset en op dat moment (offset meegerekend) gaat het licht netjes aan. Ik ben gaan twijfelen of dit nu een Philips Hue issue is geweest of dat de provider van de subset data de zomertijd niet had doorgevoerd of iets dergelijks.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Xander schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:09:
[...]

Waarom niet?

Als je een verlengsnoer voor de bridge had gepakt en even een rondje langs de spots was gelopen was je nu al klaar geweest. ;)

Maar de dimmer aan de bridge koppelen en de lampen mee laten overnemen zou ook moeten lukken.
Ik zou iedereen hier aanraden om een Livingcolors remote (indien je alleen Philips lampen gebruikt) of een Ikea remote (werkt iets minder handig maar wel voor alle lampen) te kopen. Dan kun je de remote op een paar CM van de lamp houden, op de linkknop drukken en de lamp zo voorzien van dezelfde networkkey als de Hue bridge. Daarna zal de lamp ook direct door de bridge gevonden worden. Een keer een investering van 10-20 euro, maar daarna is elke lamp gemakkelijker aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Grappig. Ik heb nog niet zoveel lampen (twee nu, één is in aantocht) maar wel zes Osram-stekkers, een Hue tap en een Hue dimmer. Het enige aanmeldingsprobleem dat ik gehad heb is bij één van de Osrams. Die heb ik probleemloos aangemeld, maar daarna verwijderd. Opnieuw aanmelden ging niet. Uiteindelijk moest ik de Bridge resetten, daarna pikte hij alle Osrams weer op. Dan was een mogelijkheid om de instellingen (excl. herkende apparaten) ergens op te slaan (Hue cloud een goed idee?). Alles weer ingesteld krijgen duurde een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25
Ik gebruik de Osram lightify plugs voor de tuinverlichting, maar ik mis toch de dim optie. Weet iemand of er nog ergens Living whites plugs zijn die niet voor een aso bedrag worden verkocht? Allicht iemand de dim optie niet gebruikt en wil ruilen tegen osrams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:Inmiddels zit dit topic over de circa 10.000 reacties die we per topic hanteren. Wie maakt er een nieuw deeltje aan?

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 09:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kreeg zojuist mail van Light Gallery dat de Hue buitenverlichting vanaf 2 mei te pre-orderen is. Ben erg benieuwd naar wat dit nou beter maakt dan een bestaand armatuur met een Hue lamp erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
Nou inmiddels eindelijk gelukt Google home te koppelen met de hue. Drama was het. Uiteindelijk gelukt door de hue volledig te resetten alle lampen te verwijderen. iPhone en iPad Engels te zetten. Nieuwe Google account aan te maken. Toen alle lampen 1 voor 1 aan te melden. Heb er inmiddels ruim 20. Helft tradfri helft hue.
En toen verschenen ze zomaar ineens in de Google app. Helemaal blij. Week zoet mee geweest.
De Harmony link werkt ook. Alleen zie ik die niet verschijnen in de app. Iemand idee waar ik die instellingen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Laatst online: 14-04 22:34
pascall1985 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:27:
Nou inmiddels eindelijk gelukt Google home te koppelen met de hue. Drama was het. Uiteindelijk gelukt door de hue volledig te resetten alle lampen te verwijderen. iPhone en iPad Engels te zetten. Nieuwe Google account aan te maken. Toen alle lampen 1 voor 1 aan te melden. Heb er inmiddels ruim 20. Helft tradfri helft hue.
En toen verschenen ze zomaar ineens in de Google app. Helemaal blij. Week zoet mee geweest.
De Harmony link werkt ook. Alleen zie ik die niet verschijnen in de app. Iemand idee waar ik die instellingen kan vinden.
Zover ik weet verschijnt de Harmony functie niet in de Home app maar kun je commando's geven door middel van "ask harmony to" en vervolgens het commando dat je in harmony hebt ingesteld.
Ik omzeil dit door in de Home app een shortcut aan te maken, bv: when is say "turn on TV" Google Assistent should do: "ask harmony to turn on TV"
En dat voor al je harmony functies

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 21:02
Ik meldde dit vanochtend in het Google Home topic. Misschien is er iets veranderd? Ben in ieder geval blij dat t werkt, nu nog zorgen dat 'ze' me snapt.

Ok, ik kreeg met geen enkele truuk mijn Hue lampen toegevoegd in Google Home. Vaak lukte het linken niet, maar vaak ook wel, echter nooit zag ik mijn lampen/kamers. Tot gisteren. En het enige wat ik (naar mijn mening) anders heb gedaan was inloggen op mijn meethue vanaf mijn tablet met de Samsung browser ipv Chrome. Die tablet staat wel ingesteld in het Engels. Nu bedien ik mn lampen thuis via mn Home Mini. Werkt eigenlijk best goed....hier kan ik wel aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Ik heb in mijn nieuwe huis nu een Hue bridge en een aantal Hue lampen. Ik heb nu voor onder het bad een Osram Lightify Flex led strip gekocht. Echter kan ik deze niet koppelen aan mijn Hue systeem. De Hue app vindt geen nieuwe lampen.

Heeft iemand hier ervaring mee en een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:35
Weet iemand of het al mogelijk is dat de Hue motion sensor, ook een trigger kan geven zodat ik bij bewegingsdetectie een email of sms kan krijgen (evt icm IFTTT). Of kan ik dan beter een D-Link motion sensor halen.

[ Voor 14% gewijzigd door GroeneThee op 30-04-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Onze badkamer is 3mx2m en we zouden graag philips HUE willen gebruiken om de badkamer te verlichten.
We dachten aan volgende setup

- 2m Philips Hue Ledstrip
- 3x Philips Hue - Milliskin inbouwspots

Ik vroeg me enkel af of de inbouwspots wel genoeg licht geven om de badkamer helder te verlichten.
Iemand ervaringen met deze spots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Can2 schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:40:
Ik heb in mijn nieuwe huis nu een Hue bridge en een aantal Hue lampen. Ik heb nu voor onder het bad een Osram Lightify Flex led strip gekocht. Echter kan ik deze niet koppelen aan mijn Hue systeem. De Hue app vindt geen nieuwe lampen.

Heeft iemand hier ervaring mee en een tip?
Net zoals bij vergelijkbare lampen/plugs: stroom erop 5 sec, stroom eraf 5 sec, stroom erop en dan meteen lamp zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zeehond schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:54:
Modbreak:Inmiddels zit dit topic over de circa 10.000 reacties die we per topic hanteren. Wie maakt er een nieuw deeltje aan?
@arjandijk162 @Psycho_Mantis @juptache @Jochemd13 @Doubt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Modbreak:Zie boven, we gaan verder in: [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3
Pagina: 1 ... 104 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue