[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 105 Laatste
Acties:
  • 7.834.278 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:07
ThinkPadd schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:14:
[...]

[mbr]Gelukkig hoef ik niet constant met het kleuterachtige gedrag van sommige users in dit topic bezig te zijn.
Ik doe het modereren ook maar in m'n vrije tijd...

Ik heb een hoop posts naar de prullenbak geschoven, het niveau was helaas ver te zoeken :/
Vanaf nu weer ontopic graag.[/mbr]
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:59
ThinkPadd schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:14:
[...]

[mbr]Gelukkig hoef ik niet constant met het kleuterachtige gedrag van sommige users in dit topic bezig te zijn.
Ik doe het modereren ook maar in m'n vrije tijd...

Ik heb een hoop posts naar de prullenbak geschoven, het niveau was helaas ver te zoeken :/
Vanaf nu weer ontopic graag.[/mbr]
Dank!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

aawe mwan schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:49:
Als ik achter de computer zit, dan zit ik vrij stil en denkt een bewegingsmelder dat het licht wel uit kan. Om de 10 minuten zit ik dan in het donker
Ik heb best grondig gezocht naar een bewegingsmelder die langer dan een paar minuten aan blijft. Steinel maakt er een die na ongeveer 32 minuten pas weer uitschakelt.

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
art schreef op maandag 2 april 2018 @ 00:26:
[...]

Ik heb best grondig gezocht naar een bewegingsmelder die langer dan een paar minuten aan blijft. Steinel maakt er een die na ongeveer 32 minuten pas weer uitschakelt.
Ik weet niet waar de maximale tijd is met de standaard Hue app, maar met All4Hue kan ik de uitschakeltijd van mij Hue bewegingsmelder instellen van bijna 0 sec tot bijna 24 uur nadat er geen beweging is gedetecteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Is er een aanwezigheidsmelder verkrijgbaar voor het Hue systeem?

Als ik achter de computer zit, dan zit ik vrij stil en denkt een bewegingsmelder dat het licht wel uit kan. Om de 10 minuten zit ik dan in het donker en dus gebruik ik nu nog de traditionele draadloze afstandsbediening.

Als er nog geen aanwezigheidsmelder bestaat, is er dan een manier om hetzelfde effect te bereiken?
Ik heb dit via Labs geregeld. Lichten in m'n kantoor gaan bij zonsondergang via m'n domotica aan, dankzij Labs' "Do not touch my scène" doet de bewegingssensor dan niks meer. Uitschakelen doe ik handmatig of regelt m'n domotica bij bepaalde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:38
wim-vdv schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:58:
[...]

Ik weet niet waar de maximale tijd is met de standaard Hue app, maar met All4Hue kan ik de uitschakeltijd van mij Hue bewegingsmelder instellen van bijna 0 sec tot bijna 24 uur nadat er geen beweging is gedetecteerd.
Ben benieuwd hoe jij dit hebt opgelost in All4Hue want mij lukt het niet;

Stel je hebt bewegingssensor die een scene/lamp aanzet bij beweging en na 5 minuten weer uit. Hoe stel je dan in dat als je op minuut 4 opnieuw voor de sensor loopt, de lamp niet uitgaat na de eerste timer van 5 minuten?

Ik heb dus prima voor elkaar dat het ding 5 minuten blijft branden, maar ik zou graag willen dat de timer opnieuw gaat lopen bij nieuwe detectie van beweging, en niet dat als je op 4:40 langs die lamp loopt, dat ie dan na 20 seconden alsnog uit gaat. Wat nu wel eens gebeurt als ik bijvoorbeeld aan het stofzuigen ben, gaat die lamp ineens uit na 5 minuten 8)7 terwijl ik ongeveer voor de sensor sta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zo werken bij mij de sensoren (zonder aanpassing) niet, tijd wordt gewoon langer bij nieuwe beweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:53

Ethirty

Who...me?

Bij mij is het wisselend, soms wel, soms niet. Ook al een paar keer gehad dat ik binnenloop en het licht niet aangaat. Doe ik het een minuut later dan ineens wel. Geen idee wat ik daarmee moet, dus maar een beetje geaccepteerd, het is gelukkig maar heel sporadisch.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
spokje schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:06:
[...]

Stel je hebt bewegingssensor die een scene/lamp aanzet bij beweging en na 5 minuten weer uit. Hoe stel je dan in dat als je op minuut 4 opnieuw voor de sensor loopt, de lamp niet uitgaat na de eerste timer van 5 minuten?

Ik heb dus prima voor elkaar dat het ding 5 minuten blijft branden, maar ik zou graag willen dat de timer opnieuw gaat lopen bij nieuwe detectie van beweging, en niet dat als je op 4:40 langs die lamp loopt, dat ie dan na 20 seconden alsnog uit gaat. Wat nu wel eens gebeurt als ik bijvoorbeeld aan het stofzuigen ben, gaat die lamp ineens uit na 5 minuten 8)7 terwijl ik ongeveer voor de sensor sta :P
Wat @Beekforel ook aan geeft, bij mij werkt het zo ook niet.
Ik heb een hue motion sensor in het toilet geplaatst en aangegeven dat na 2 minuten de verlichting uit moet. Voordat de lamp echt uit gaat, dimt ie eerst flink. Als ik dat een beetje beweging maak, gaat de lamp keurig weer aan voor een nieuwe twee minuten.
Bovenstaande heb ik ingesteld via de standaard Hue app. Wellicht proberen de sensor te verwijderen uit Hue en opnieuw koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...]
Ik heb dus prima voor elkaar dat het ding 5 minuten blijft branden, maar ik zou graag willen dat de timer opnieuw gaat lopen bij nieuwe detectie van beweging, en niet dat als je op 4:40 langs die lamp loopt, dat ie dan na 20 seconden alsnog uit gaat.
Is het misschien zo dat de lamp die aan de sensor gekoppeld is, op die sensor schijnt?
Want dan heb je misschien de sensor zo ingesteld dat hij geen retrigger mag doen als hij nog licht ziet.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Laatst online: 02-07-2023
Bij de verbouwing van mijn toilet wil ik graag hue ledstrips langs de muren plaatsen (met een verlaagd plafond). Hier wil ik een Motion sensor bij gebruiken en de huidige lichtschakelaar verwijderen.

Ik zit er nu aan te denken om eventueel boven mijn verlaagde plafond (uit het zicht dus) een ventilatiemotor te plaatsen. Bij voorkeur zou ik deze gelijk met het licht willen laten schakelen. Iemand ideeën hoe ik dit kan doen? Zou mooi zijn als de Motion sensor hier een rol in kan betekenen, maar volgens mij lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:39
Dilemma: dimmer of de tap? Ik heb (nu nog) twee E27 ambiance color lampen. Daar komen misschien twee E14 bij (die dan alleen als duo bedienbaar moeten zijn). Nu zag ik dat er een tap v2 is, wat is daar anders aan, of is dat hetzelfde als bij de bridge van v2.0 naar 2.1, geen verschil, slechts goedkoper geproduceerd.

Met de tap kun je toch ook dimmen? Met vaste waarde, zeg 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
aawe mwan schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:20:
[...]

Is het misschien zo dat de lamp die aan de sensor gekoppeld is, op die sensor schijnt?
Want dan heb je misschien de sensor zo ingesteld dat hij geen retrigger mag doen als hij nog licht ziet.
Doet alleen beweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-05 09:31

LDVC

Let's get it over with

Mr_DD schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:28:
Bij de verbouwing van mijn toilet wil ik graag hue ledstrips langs de muren plaatsen (met een verlaagd plafond). Hier wil ik een Motion sensor bij gebruiken en de huidige lichtschakelaar verwijderen.

Ik zit er nu aan te denken om eventueel boven mijn verlaagde plafond (uit het zicht dus) een ventilatiemotor te plaatsen. Bij voorkeur zou ik deze gelijk met het licht willen laten schakelen. Iemand ideeën hoe ik dit kan doen? Zou mooi zijn als de Motion sensor hier een rol in kan betekenen, maar volgens mij lukt dat niet.
Als je de ventilatiemotor op een osram smart plug kan schakelen, dan is het mogelijk.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Laatst online: 02-07-2023
Die was ik nog niet tegengekomen. Ziet eruit als een mooie betaalbare oplossing! Thanks

Kun je met de Motion sensor 2 apparaten tegelijk aanzetten? Of kan ik de osram smart plug dan samen met de led verlichting in een groep zetten (via de Hue app ?)

[ Voor 48% gewijzigd door Mr_DD op 02-04-2018 14:16 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TLDR: Je kan voor 14,- + 10,- verzendkosten JUNG inbouwmateriaal kopen om de Hue Philips Tap te verwerken in je 'standaard' 55mm schakelmateriaal. De voordeligste (mij bekende) optie tot nu toe was Gira inbouwmateriaal voor 30,- + 15/20,- verzendkosten.

Resultaat (linker schakelaar):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5O1B1Lil.jpg

Long read:
Ik heb vervolg gegeven aan eerder zoektochten om de Philips Hue Tap (goedkoper) te verwerken in bestaand schakelmateriaal. Het is me gelukt om het goedkoper te vinden dan - volgens mij - tot nu toe bekend was. Inmiddels enigzins ingehaald door de aankondiging dat Philips dit 'eind dit jaar' zelf gaat aanbieden maar als je daar niet op wilt wachten.... lees dan verder.

Verschillende leveranciers met EnOcean adapters
Naast Gira en Eltako bieden ook fabrikanten Jung, Berker EnOcean schakelaars aan. Omdat het om slechts en paar stukjes plastic gaat, leek het me dat het wel goedkoper te vinden moest zijn. Ik ben daarom gaan zoeken bij shops, NL importeurs en de fabrikanten wat er mogelijk was om te bestellen als 'spare parts'. De conclusie van deze zoektocht:

Jung
Uiteindelijk via NL importeur de productcodes gekregen van de verschillende onderdelen van de EnOcean schakelaar (ENOA595WW). Deze moesten echter via een normale winkel besteld worden. In NL niemand gevonden die dat doet, maar uiteindelijk erachter gekomen dat je ze via https://www.eibmarkt.com als "product inquiry" kan bestellen voor deze prijzen:

1. Montage adapter EnOcean - gaat in muur | Artikelnummer: 0042035174
Besteld bij eibmarkt voor 1,20

2. Montageadapter EnOcean (zwart) - hier klik je EnOcean module in, vervolgens in adapter 1 | Artikelnummer: 0042035274
Besteld bij eibmarkt voor 1,80

3. Schakelwip voor (ENOA595WW) - Deze klik je op de EnOcean module | Artikelnummer: 0495H03216
Besteld bij eibmarkt voor 10,80

Dit artikelnummer heb ik ook gekregen, als je meer cremewit zoekt. Ik ga er vanuit dat overige kleuren ook mogelijk zijn om te bestellen (zwart/grijs) maar die heb ik niet uitgevraagd.
3b. Schakelwip voor (ENOA595) -
Artikelnummer: 0495H03201(RAL1013, Cremewit)

Goed om te weten; in mijn laatste bestelling bij Eibmarkt kreeg ik in plaats van paar extra Enocean adapters een paar extra schakelwippen, terwijl ik zelfde artikelnummer bestelde. Staat nog vraag uit waar dat mis is gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tXFSAeCl.jpg
Van links naar rechts: Jung muuradapter, Jung enocean adapter, enocean module uit Hue Tap, Jung schakelwip

Conclusie overige fabrikanten:
Vimar
Ik begon met de Vimar EnOcean inbouw van @ice-T106. Ik wist dat niet de juiste maat zou zijn maar had al ontdekt dat van Berker er wel 55mm losse wipjes te bestellen zouden zijn en wilde testen of dit samen zou werken. Conclusie: dat doet het niet. Hij kan niet ver genoeg ingedrukt worden om te klikken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BaX8jA8m.jpg?1

Berker
Hier heb ik alleen alleen de schakelwipjes als losse spare parts gevonden. Kan je vinden onder: "24121109 -Touch Rocker for Home Automation White". Had deze gekocht om te proberen op Vimar inbouwmateriaal. Dat werkt niet. Het werkt wel - redelijk - goed op het Jung materiaal. Doordat het een kleine uitsparing mist (ziet foto hieronder) klikt die alleen niet als je helemaal in het hoekje op de schakelaar drukt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QMsx5Srm.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NxY0KVBm.jpg

Gira
Nergens goedkoper gevonden en ook niet een NL leverancier die dezelfde prijs hanteert maar lagere verzendkosten heeft. Ook niet de losse onderdelen gevonden. Deze set blijft dus de voordeligste: Gira 242203

Eltako
Vanwege de afgeronde hoeken niet in lijn met mijn schakelmateriaal thuis (Merten / Schneider Electric Systeem-m) - dus hier niet naar gezocht.

Alternatieven in beeld, van links naar rechts: Berker, Jung, Vimar
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CdEKAIGl.jpg

Op imgur heb ik nog wat meer foto's staan van het materiaal en hoe 1 en ander in elkaar past om het in je bestaande schakelmateriaal te verwerken: Philips Hue Tap within regular wall switch

Handige linkjes als aanvulling:
- Conrad verkoopt goedkopere refurbished Hue Tap's en daarnaast is er vrijwel altijd een kortingscode voor Conrad te vinden dat je uiteindelijk zo'n 35-40 euro betaald.
- EnOcean module uit de Hue Tap halen

Zelf kijk ik hoopvol uit naar wat Philips zelf gaat aanbieden op dit gebied: het énige wat me stoort aan deze oplossing versus de Dimmer Switches die ik had is die irritante klik van de Hue Tap / EnOcean module :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05 12:27
Ethirty schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:26:
Bij mij is het wisselend, soms wel, soms niet. Ook al een paar keer gehad dat ik binnenloop en het licht niet aangaat. Doe ik het een minuut later dan ineens wel. Geen idee wat ik daarmee moet, dus maar een beetje geaccepteerd, het is gelukkig maar heel sporadisch.
ik heb dit ook regelmatig, Of de lamp gaat wel aan maar niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 04-05 13:20

The Inquisitor

Greetings weaklings

Krijg mijn sensor niet echt goed geconfigureerd. Ik heb hm ingesteld in Philips Hue app, en aangegeven dat er bij beweging de lampen van de slaapkamer aan moeten, en na 1 minuut uit wanneer er geen beweging meer is.

Echter... de lampen gaan dus altijd uit, ook wanneer er beweging is (eerder over gehad, ik moet de oplossing van lux omhoog gooien nog even testen). En ook irritant: als ik de lichten aan doe via de dimmer of via de app, gaan de lampen alsnog uit omdat er geen beweging meer wordt geregistreerd. Zelfs wanneer ik de lampen aan zet zonder eerst langs de sensor te lopen... Ik heb via Hue Labs de formule 'do not disturb my scene' ingesteld, maar ook daarbij heb ik dezelfde problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
[...]

Met All4hue doe ik dit met 2 Rules en één Timer:
  • Rule A: Conditions: Als beweging gedetecteerd, en als donker/
    Actions: Zet lamp aan, Stop Timer.
  • Rule B: Conditions: Als geen beweging gedetecteerd /
    Actions: Start Timer.
  • Timer: Schakel lamp uit na ingestelde tijd.
Zoals in andere posts is geschreven, moet de licht drempel waarde zo ingesteld staan dat de sensor niet denkt dat het 'niet donker' is als je lamp aan is gegaan. Dan werkt Rule A niet bij herhaalde beweging.
The Inquisitor schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:36:
En ook irritant: als ik de lichten aan doe via de dimmer of via de app, gaan de lampen alsnog uit omdat er geen beweging meer wordt geregistreerd. Zelfs wanneer ik de lampen aan zet zonder eerst langs de sensor te lopen... Ik heb via Hue Labs de formule 'do not disturb my scene' ingesteld, maar ook daarbij heb ik dezelfde problemen.
Dit lijkt erop dat de drempelwaarde van de lichtsensor te laag staat, anders zou de 'do not disturb my scene' wel moeten werken. Hoe je een do not disturb zelf kan maken heb ik beschreven in een eerdere post.

[ Voor 21% gewijzigd door wim-vdv op 02-04-2018 21:40 . Reden: 2de react ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
wim-vdv schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:15:
[...]

Met All4hue doe ik dit met 2 Rules en één Timer:
  • Rule A: Conditions: Als beweging gedetecteerd, en als donker/
    Actions: Zet lamp aan, Stop Timer.
  • Rule B: Conditions: Als geen beweging gedetecteerd /
    Actions: Start Timer.
  • Timer: Schakel lamp uit na ingestelde tijd.
Zoals in andere posts is geschreven, moet de licht drempel waarde zo ingesteld staan dat de sensor niet denkt dat het 'niet donker' is als je lamp aan is gegaan. Dan werkt Rule A niet bij herhaalde beweging.

[...]

Dit lijkt erop dat de drempelwaarde van de lichtsensor te laag staat, anders zou de 'do not disturb my scene' wel moeten werken. Hoe je een do not disturb zelf kan maken heb ik beschreven in een eerdere post.
toon volledige bericht
Dat is slim indd. Dank! Dat ga ik ook proberen. Ik werk zelf niet met donker en licht maar gewoon alarms die een waarde wegschrijven in een sensor. Ochtend is 0, overdag is 1 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik heb via Home (betaalde app) deze tricker ingesteld, werkt perfect blijft aan als er iemand in de beweging zit. En gaat na laatste beweging na een kwartier uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IEQPVoMCgeSWy5ep8UCwDpu5/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 12:46

mucuracat

YES

Is er een aanwezigheidsmelder verkrijgbaar voor het Hue systeem?

Als ik achter de computer zit, dan zit ik vrij stil en denkt een bewegingsmelder dat het licht wel uit kan. Om de 10 minuten zit ik dan in het donker en dus gebruik ik nu nog de traditionele draadloze afstandsbediening.

Als er nog geen aanwezigheidsmelder bestaat, is er dan een manier om hetzelfde effect te bereiken?
Misschien iets te doen met onderstaande?

http://labs.meethue.com/f...s/do-not-disturb-my-scene

http://labs.meethue.com/formulas/huelabs/sensor-snooze

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
vanardenne schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:35:
TLDR: Je kan voor 14,- + 10,- verzendkosten JUNG inbouwmateriaal kopen om de Hue Philips Tap te verwerken in je 'standaard' 55mm schakelmateriaal. De voordeligste (mij bekende) optie tot nu toe was Gira inbouwmateriaal voor 30,- + 15/20,- verzendkosten.

Resultaat (linker schakelaar):
[afbeelding]

Long read:
Ik heb vervolg gegeven aan eerder zoektochten om de Philips Hue Tap (goedkoper) te verwerken in bestaand schakelmateriaal. Het is me gelukt om het goedkoper te vinden dan - volgens mij - tot nu toe bekend was. Inmiddels enigzins ingehaald door de aankondiging dat Philips dit 'eind dit jaar' zelf gaat aanbieden maar als je daar niet op wilt wachten.... lees dan verder.

Verschillende leveranciers met EnOcean adapters
Naast Gira en Eltako bieden ook fabrikanten Jung, Berker EnOcean schakelaars aan. Omdat het om slechts en paar stukjes plastic gaat, leek het me dat het wel goedkoper te vinden moest zijn. Ik ben daarom gaan zoeken bij shops, NL importeurs en de fabrikanten wat er mogelijk was om te bestellen als 'spare parts'. De conclusie van deze zoektocht:

Jung
Uiteindelijk via NL importeur de productcodes gekregen van de verschillende onderdelen van de EnOcean schakelaar (ENOA595WW). Deze moesten echter via een normale winkel besteld worden. In NL niemand gevonden die dat doet, maar uiteindelijk erachter gekomen dat je ze via https://www.eibmarkt.com als "product inquiry" kan bestellen voor deze prijzen:

1. Montage adapter EnOcean - gaat in muur | Artikelnummer: 0042035174
Besteld bij eibmarkt voor 1,20

2. Montageadapter EnOcean (zwart) - hier klik je EnOcean module in, vervolgens in adapter 1 | Artikelnummer: 0042035274
Besteld bij eibmarkt voor 1,80

3. Schakelwip voor (ENOA595WW) - Deze klik je op de EnOcean module | Artikelnummer: 0495H03216
Besteld bij eibmarkt voor 10,80

Dit artikelnummer heb ik ook gekregen, als je meer cremewit zoekt. Ik ga er vanuit dat overige kleuren ook mogelijk zijn om te bestellen (zwart/grijs) maar die heb ik niet uitgevraagd.
3b. Schakelwip voor (ENOA595) -
Artikelnummer: 0495H03201(RAL1013, Cremewit)

Goed om te weten; in mijn laatste bestelling bij Eibmarkt kreeg ik in plaats van paar extra Enocean adapters een paar extra schakelwippen, terwijl ik zelfde artikelnummer bestelde. Staat nog vraag uit waar dat mis is gegaan.

[afbeelding]
Van links naar rechts: Jung muuradapter, Jung enocean adapter, enocean module uit Hue Tap, Jung schakelwip

Conclusie overige fabrikanten:
Vimar
Ik begon met de Vimar EnOcean inbouw van @ice-T106. Ik wist dat niet de juiste maat zou zijn maar had al ontdekt dat van Berker er wel 55mm losse wipjes te bestellen zouden zijn en wilde testen of dit samen zou werken. Conclusie: dat doet het niet. Hij kan niet ver genoeg ingedrukt worden om te klikken

[afbeelding]

Berker
Hier heb ik alleen alleen de schakelwipjes als losse spare parts gevonden. Kan je vinden onder: "24121109 -Touch Rocker for Home Automation White". Had deze gekocht om te proberen op Vimar inbouwmateriaal. Dat werkt niet. Het werkt wel - redelijk - goed op het Jung materiaal. Doordat het een kleine uitsparing mist (ziet foto hieronder) klikt die alleen niet als je helemaal in het hoekje op de schakelaar drukt.

[afbeelding] [afbeelding]

Gira
Nergens goedkoper gevonden en ook niet een NL leverancier die dezelfde prijs hanteert maar lagere verzendkosten heeft. Ook niet de losse onderdelen gevonden. Deze set blijft dus de voordeligste: Gira 242203

Eltako
Vanwege de afgeronde hoeken niet in lijn met mijn schakelmateriaal thuis (Merten / Schneider Electric Systeem-m) - dus hier niet naar gezocht.

Alternatieven in beeld, van links naar rechts: Berker, Jung, Vimar
[afbeelding]

Op imgur heb ik nog wat meer foto's staan van het materiaal en hoe 1 en ander in elkaar past om het in je bestaande schakelmateriaal te verwerken: Philips Hue Tap within regular wall switch

Handige linkjes als aanvulling:
- Conrad verkoopt goedkopere refurbished Hue Tap's en daarnaast is er vrijwel altijd een kortingscode voor Conrad te vinden dat je uiteindelijk zo'n 35-40 euro betaald.
- EnOcean module uit de Hue Tap halen

Zelf kijk ik hoopvol uit naar wat Philips zelf gaat aanbieden op dit gebied: het énige wat me stoort aan deze oplossing versus de Dimmer Switches die ik had is die irritante klik van de Hue Tap / EnOcean module :-)
toon volledige bericht
Hulde!

Mag ik vragen welk schakelmateriaal je verder hebt? Ikzelf heb Schneider Electric Merten M-Pure in Actief wit en moet natuurlijk wel de wipjes erbij hebben die qua kleur en vorm juist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
forzav schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:19:
[...]

Hulde!

Mag ik vragen welk schakelmateriaal je verder hebt? Ikzelf heb Schneider Electric Merten M-Pure in Actief wit en moet natuurlijk wel de wipjes erbij hebben die qua kleur en vorm juist zijn.
Thx! Ik heb ook Merten (System-M) maar dan 'gewoon' wit, zonder de pure/actief. Toevallig had ik laatst per ongeluk wat afdekraampjes gekocht in die actief wit kleur, je ziet wel nét een tintje verschil (lichter). Genoeg dat ik het terugbracht en de juiste kleur kocht maar ook weer niet een overdreven groot verschil. Je zou in de bouwmarkt even kunnen kijken of je het je stoort. De kleur van Jung is 'polar wit', dat komt overeen met 'wit' van Merten.

als het om een enkelvoudig raam gaat, zou ik gewoon een nieuw raampje kopen https://www.gamma.nl/asso...am-1-voudig-wit/p/B454139 want ik denk niet dat het opvalt als je de ene kant van de kamer 'wit' hebt en de andere kant 'actief wit'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 10:18
Als ik mijn Tradfri GU10's koppel aan de HUE-bridge kan ik deze niet bedienen met de Tradfri-schakelaar, koppel ik de schakelaar aan de lampen dan ziet de HUE bridge de lampen niet meer. Is daar een oplossing voor ? Lampen koppelen aan HUE en bedienen met de Tradfri schakelaar.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 11:33
wpeterw schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:57:
Als ik mijn Tradfri GU10's koppel aan de HUE-bridge kan ik deze niet bedienen met de Tradfri-schakelaar, koppel ik de schakelaar aan de lampen dan ziet de HUE bridge de lampen niet meer. Is daar een oplossing voor ? Lampen koppelen aan HUE en bedienen met de Tradfri schakelaar.
Ja daar is een oplossing voor. Een paar posts naar boven heb ik nog een verwijzing naar een YouTube filmpje gepost met uitleg hoe je dit moet koppelen.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 19:34

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

BarryS schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:58:
[...]

Ja daar is een oplossing voor. Een paar posts naar boven heb ik nog een verwijzing naar een YouTube filmpje gepost met uitleg hoe je dit moet koppelen.
Dezelfde vraag heb ik ook. Dus hoe koppel ik Ikea Tradfri lampen aan zowel de Philips Hue Bridge als aan de Tradfri remote (afstandbediening en dimmer)?

Bedoel je met de 'eerdere post', het bericht van iMoose waarin hij verwijst naar de video YouTube: How to connect a Philips living colors to the Philips Hue bridge?

Edit: Via de zojuist genoemde video zie ik een verwijzing naar de video "YouTube: Using IKEA TRÅDFRI remote on Philips Hue system with bridge". Dit zal hem zijn. Binnenkort maar even een TRÅDFRI
draadloze dimmer scoren, zodat ik het kan testen. 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Martino-s op 03-04-2018 14:58 . Reden: Info met juiste video over koppelen Tradfri remote toegevoegd. ]

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 22:10
Martino-s schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:52:
[...]

Dezelfde vraag heb ik ook. Dus hoe koppel ik Ikea Tradfri lampen aan zowel de Philips Hue Bridge als aan de Tradfri remote (afstandbediening en dimmer)?

Bedoel je met de 'eerdere post', het bericht van iMoose waarin hij verwijst naar de video YouTube: How to connect a Philips living colors to the Philips Hue bridge?
Deze https://www.smarthomegeek...ikea-tradfri-philips-hue/ website legt het perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-Hue
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-12-2023
In mijn hal zou ik 's-avonds het licht gedimd willen laten branden, maar zodra er een beweging wordt gedetecteerd, moet het licht feller gaan branden.
Dat lukt met de Hue-App en de motion sensor.

Echter zou ik na bv 10 minuten de lamp weer in de vorige staat (gedimd) willen laten branden.

Iemand een suggestie hoe je dit kunt realiseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:00
Peter-Hue schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:09:
In mijn hal zou ik 's-avonds het licht gedimd willen laten branden, maar zodra er een beweging wordt gedetecteerd, moet het licht feller gaan branden.
Dat lukt met de Hue-App en de motion sensor.

Echter zou ik na bv 10 minuten de lamp weer in de vorige staat (gedimd) willen laten branden.

Iemand een suggestie hoe je dit kunt realiseren?
No motion, no fuss?

Uit de Philips Hue Labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Martino-s schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:52:
[...]

Edit: Via de zojuist genoemde video zie ik een verwijzing naar de video "YouTube: Using IKEA TRÅDFRI remote on Philips Hue system with bridge". Dit zal hem zijn. Binnenkort maar even een TRÅDFRI
draadloze dimmer scoren, zodat ik het kan testen. 8)
Klopt, eigenlijk is de procedure in beide filmpjes gelijk. Alleen de reset procedure van de Tradfri dimmer werkt anders.
En voor het geval je met een iPhone/Apple werkt dan adviseer ik je de app Hue Lights te gebruiken voor de Touchlink functie om te koppelen. Met iConnectHue is het mij nog nooit gelukt.

En belangrijk, vergeet niet de lamp even van de stroom te halen voordat je deze gaat koppelen met de dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 04-05 13:20

The Inquisitor

Greetings weaklings

wim-vdv schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:15:
[...]

Gedaan, en het werkt. De lampen reageren niet meer op de sensor wanneer ik iets zelf heb aangezet. Tenzij.... de sensor iets heeft geregistreerd en de lampen heeft aangezet. Ondanks ik de scene aanpas via Hue App of Hue Dimmer, of zelfs helemaal uit zet, en dan een scene selecteert, blijven de lampen weer uitgaan omdat er geen beweging is gedetecteerd.

Is daar iets aan te doen? Kan Hue Dimmer geen voorrang krijgen op de sensor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
The Inquisitor schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:58:
[...]
Gedaan, en het werkt. De lampen reageren niet meer op de sensor wanneer ik iets zelf heb aangezet. Tenzij.... de sensor iets heeft geregistreerd en de lampen heeft aangezet. Ondanks ik de scene aanpas via Hue App of Hue Dimmer, of zelfs helemaal uit zet, en dan een scene selecteert, blijven de lampen weer uitgaan omdat er geen beweging is gedetecteerd.

Is daar iets aan te doen? Kan Hue Dimmer geen voorrang krijgen op de sensor ?
Hoe de routines/ rules van "No motion no fuss" werken weet ik niet precies, maar de met All4Hue gemaakte rules (als in post) werken bij mij prima.

Wel is het zo dat je de dimmer moet gebruiken om te schakelen, want dan kan je de sensor overrulen. Met de app werkt dit niet en lopen de sensor routines gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1059875

Bij de verbouwing van onze zolder wil ik graag een paar inbouw spotjes met Hue GU10 leds in het plafond van de dakkapel plaatsen. Nu is de inbouwdiepte behoorlijk beperkt: slechts 85mm. Heb die kant-en-klare Philips Phoenix inbouw spots gezien, maar daar vind ik de diameter (125mm) veel te groot.
Heb in het forum al kunnen zien dat color hue's niet gaan werken. die hebben minimaal 100mm nodig.
Heeft iemand ervaring met losse armaturen en GU10 ambiance die passen in zo'n beperkte inbouwdiepte?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1059875 op 05-04-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:17
Anoniem: 1059875 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:08:
Bij de verbouwing van onze zolder wil ik graag een paar inbouw spotjes met Hue GU10 leds in het plafond van de dakkapel plaatsen. Nu is de inbouwdiepte behoorlijk beperkt: slechts 85mm. Heb die kant-en-klare Philips Phoenix inbouw spots gezien, maar daar vind ik de diameter (125mm) veel te groot.
Heb in het forum al kunnen zien dat color hue's niet gaan werken. die hebben minimaal 100mm nodig.
Heeft iemand ervaring met losse armaturen en GU10 ambiance die passen in zo'n beperkte inbouwdiepte?
Die Phoenix spots hebben precies 7cm nodig, maar dan is er geen extra ruimte meer. Ze geven mooi licht maar ze priepem wel. Heb er 4 gehad alle 4 piepen ze dus ik moet nu iets anders verzinnen voor de keuken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidovive
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik maak gebruik van verschillende Hue lampen aangesloten op de Bridge (2.0).

Het probleem is echter dat een aantal lampen kunnen worden aan/uit gezet met Jung (AS500) wandschakelaars waardoor deze dus niet meer met de Hue app kunnen worden benaderd als de stroom er af is.

Nu dacht ik en Jung wandschakelaars te vervangen door Zigbee ZLLA5004M wandzenders zodat de stroom er dus niet meer afgehaald kan worden.

Echter nu is het de vraag of ik de lamp dan zowel met de Jung als met de Hue app kan blijven gebruiken. Dus tegelijk. Om moet de lamp OF met de Jung zender OF met de Hue Bridge (en dus de Hue app) verbonden zijn?

Ik kom er niet helemaal uit. Ik heb de ZLLA5004M al in huis, maar programmeren is een ramp.

Weet iemand raad?

Bedankt alvast, John

EDIT: in de intro van dit topic heb ik gelezen dat ze op dezelfde key werken en dus bij schakelen zal.de status in de app geüpdatet worden. Overbodige vraag dus. Sowieso bedankt 😊🤔

[ Voor 11% gewijzigd door aidovive op 05-04-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:49
Daniel. schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:43:
[...]

Die Phoenix spots hebben precies 7cm nodig, maar dan is er geen extra ruimte meer. Ze geven mooi licht maar ze priepem wel. Heb er 4 gehad alle 4 piepen ze dus ik moet nu iets anders verzinnen voor de keuken.
Piepen de spots of de Hue lampen? Ik heb zeer slechte ervaringen met LED-lampen die brommen, maar Hue’s zouden nou juist geen geluid maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rallye schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:43:
[...]

Piepen de spots of de Hue lampen? Ik heb zeer slechte ervaringen met LED-lampen die brommen, maar Hue’s zouden nou juist geen geluid maken....
Inderdaad. Als hue geluid maakt, terug sturen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Rallye schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:43:
[...]

Die spots van hue de Phoenix die piepen als ze uitstaan. Bekend probleem bij die lamp.
Het is ook al een lamp uit 2014 en ik snap het maar niet waarom ze het niet op lossen. het is verder wel een hele mooie lamp met veel licht maar dat piepen dat kan echt gewoon niet.

De normale Hue's de E27 en de Being enzovoort hebben er totaal geen last van.

[ Voor 26% gewijzigd door Daniel. op 06-04-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-05 17:37
wannaplay2009 schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:05:
[...]

ik heb dit ook regelmatig, Of de lamp gaat wel aan maar niet meer uit.
Ik herken dit ook. Soms gaat de lamp niet aan wat vooral vervelend is als het echt donker is.
Hij gaat wel altijd uit.

Zou dit een bug zijn ?
Meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
s e k schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:06:
[...]

Ik herken dit ook. Soms gaat de lamp niet aan wat vooral vervelend is als het echt donker is.
Hij gaat wel altijd uit.

Zou dit een bug zijn ?
Meer mensen last van ?
Volgens mij ging het origineele verhaal niet over het niet aan gaan van de lampen, maar over het uit gaan van de lampen wanneer het niet gewenst is?

Als de lamp niet aangaat terwijl dat wel zou moeten, dan is er iets anders aan de hand!

Je zou even moeten opletten of op dat moment een rood(of oranje?) ledje even oplicht op de sensor, dit betekend dat de sensor het berichtje niet kon afleveren aan de bridge.

Als dat het geval is, dan kan zijn dat dat er op dat moment veel interference is op het ZigBee kanaal, meestal van Wifi, of dat er geen lamp in bereik is om bericht te ontvangen en door te geven (lampen uit zonder spanning).

In geval van inteference kan zijn dat het gewoon druk is op het Zigbee kanaal, je kunt dan van kanaal wisselen of het kan zijn dat je bridge te dicht op je Wifi router staat (en dan heeft kanaal wisselen geen zin), advies is om afstand tussen bridge en router op 50cm of meer te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-05 17:37
Erik1971 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:25:
[...]

Volgens mij ging het origineele verhaal niet over het niet aan gaan van de lampen, maar over het uit gaan van de lampen wanneer het niet gewenst is?
Het oorspronkelijke bericht was meer deze:
Ethirty schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:26:
De router staat ver genoeg, dus dat lijkt niet het probleem.
Ik zal eens meer op het lichtje letten.

Ik had ook wel al gelezen dat de kleur kleding uit zou maken.
Kijken of daar een verband zit.

Overigens gebeurt het heel sporadisch. Dus net als Ethirty heb ik het ondertussen maar geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Ik heb een vraag. Ons nieuw gebouwde huis is net opgeleverd en ik heb een koof in de keuken gemaakt met spotjes. Hier heb ik al hue lampen voor gekocht. Er staat constant voeding op. Maar nu heb ik de bridge en dergelijke nog niet geïnstalleerd. Kan ik al wel de lampen en de spotjes plaatsen?

Of zullen ze dan altijd branden?
Is er een andere manier om ze toch even uit te zetten zonder de bridge te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04

spaceboy

Op grote hoogte

Can2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:08:
Ik heb een vraag. Ons nieuw gebouwde huis is net opgeleverd en ik heb een koof in de keuken gemaakt met spotjes. Hier heb ik al hue lampen voor gekocht. Er staat constant voeding op. Maar nu heb ik de bridge en dergelijke nog niet geïnstalleerd. Kan ik al wel de lampen en de spotjes plaatsen?

Is er een andere manier om ze toch even uit te zetten zonder de bridge te plaatsen?
Stekkerdoos ertussen zetten? Tijdelijk gewone schakelaar ergens tussen vrotten?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
Can2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:08:

Of voor €15 een Ikea dimmer halen en ze eerst rechtstreeks hiermee koppelen. Dan kan je ze bedienen en dimmen (maar geen kleur nuances instellen). Tegen de tijd dat je de Hub hebt geïnstalleerd koppel je de lampen weer aan de hub en kan je de Ikea dimmer ook nog gebruiken (wel zorgen dat ze op dezelfde frequentie komen, zie instructies een paar dagen geleden).

Natuurlijk alleen handig als je een Ikea in de buurt hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:25
iMoose schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:12:
[...]

Of voor €15 een Ikea dimmer halen en ze eerst rechtstreeks hiermee koppelen. Dan kan je ze bedienen en dimmen (maar geen kleur nuances instellen). Tegen de tijd dat je de Hub hebt geïnstalleerd koppel je de lampen weer aan de hub en kan je de Ikea dimmer ook nog gebruiken (wel zorgen dat ze op dezelfde frequentie komen, zie instructies een paar dagen geleden).

Natuurlijk alleen handig als je een Ikea in de buurt hebt. ;)
Of een Hue dimmer, indien je kleur/ambiance lampen hebt, zitten er 4 programma's voorgeschakeld in de remote (tinten blauwig, gelig en wit licht). Ben niet heel gek op de ikea dimmers. Werken vrij slecht (missen soms een verdraaiing of springen ineens op fel en batterijen gaan snel leeg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 19:36

mvds

Totally awesome!

arjandijk162 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:26:
[...]

Of een Hue dimmer, indien je kleur/ambiance lampen hebt, zitten er 4 programma's voorgeschakeld in de remote (tinten blauwig, gelig en wit licht). Ben niet heel gek op de ikea dimmers. Werken vrij slecht (missen soms een verdraaiing of springen ineens op fel en batterijen gaan snel leeg)
Het is dan natuurlijk ook niet voor niks dat ze een stuk minder kosten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
mvds schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:02:
[...]

Het is dan natuurlijk ook niet voor niks dat ze een stuk minder kosten ;)
Minder geld voor minder functies accepteer ik, minder geld voor meer irritatie niet. Maar dat bepaald ieder voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
arjandijk162 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:06:
[...]

Minder geld voor minder functies accepteer ik, minder geld voor meer irritatie niet. Maar dat bepaald ieder voor zich.
Daarom in ieder geval voor mij: geen Ikea Tradfri.
Zo heb ik recentelijk twee Hue Gu10 white&ambiance gekocht. Wat een verademing om deze toe voegen aan je bestaande setup. Geen gepiel met een afstandsbediening, gewoon in de Hue app naar nieuwe devices laten zoeken. Dan maar wat duurder. Als je bv 10 gu10 spots nodig hebt, scheelt het aanzienlijk. Bij mij ging het maar om twee stuks. Wel natuurlijk in de aanbieding gekocht. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

arjandijk162 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:06:
[...]

In mijn opzicht gaat dat samen. Je koopt iets wat bedacht is door partij A (Philips) en gaat, om kosten te besparen, daar spullen van partij B (Ikea) aan vastknopen. Ik denk dat het 9 van de 10 keer niet geheel vlekkeloos verloopt.

Maar ik sta erin zoals @meesje wat dat betreft... Liever iets meer geld uitgeven, dan dadelijk gezeik hebben dat het niet werkt zoals ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
Ik ben het er mee eens dat Tradfri zo nu en dan wat bijzonder communiceert met HUE. Maar omdat het hier zoals het lijkt een tijdelijke situatie is, is het een voordelige optie. Een HUE dimmer is inderdaad ook een optie en kan natuurlijk ook later nog gebruikt worden in de definitieve setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
iMoose schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:37:
Ik ben het er mee eens dat Tradfri zo nu en dan wat bijzonder communiceert met HUE. Maar omdat het hier zoals het lijkt een tijdelijke situatie is, is het een voordelige optie. Een HUE dimmer is inderdaad ook een optie en kan natuurlijk ook later nog gebruikt worden in de definitieve setup.
Het is een kwestie van prijs/kwaliteit. Neem je gezien je de lage prijs de eventuele (kleine) problemen voor lief? Zo ja, mooi! Ik zal het in ieder geval niet voor lief nemen. Bij mij werkt Hue al maanden (jaren?) lang hartstikke stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
meesje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:48:
[...]Het is een kwestie van prijs/kwaliteit. Neem je gezien je de lage prijs de eventuele (kleine) problemen voor lief? Zo ja, mooi! Ik zal het in ieder geval niet voor lief nemen. Bij mij werkt Hue al maanden (jaren?) lang hartstikke stabiel.
Klopt, binnenshuis heb ik ook alles Philips HUE en voor de kinderen Living Color remotes zodat zij hun gekleurde lampen kunnen bedienen zonder app.

Voor de carport- en tuinverlichting heb ik wel twee tradfri remotes. Enkel bedoelt om buiten de routines om de lampen uit en/of aan te zetten. Dat gaat in 99% van de gevallen prima. Die andere 1% gaat de helft maar uit. Druk ik dan nog een keer dan gaat de andere helft uit en de rest weer aan. Remote even lang ingedrukt houden en alles schakelt weer gelijk.

Maar terugkomend op de vraag van Can2 m.b.t. het tijdelijk gebruiken van HUE verlichting zonder hub, er zijn meerdere mogelijkheden. Een budget optie met mogelijk nu en dan een foutje of een iets duurdere optie die nagenoeg probleemloos zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 20:27
Ik wil binnen 1 kamer (met verschillende lampen) maar 1 lamp met een dimmer kunnen bedienen.

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

NeutraleTeun schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:15:
Ik wil binnen 1 kamer (met verschillende lampen) maar 1 lamp met een dimmer kunnen bedienen.

Kan dat?
Die lamp in een eigen "kamer" zetten. Zo heb ik mijn woonkamer ook in meerdere gedeeltes verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mja, die optie had ik al.
Maar dan moet ik kijken of ik mijn "alles aan" en "alles uit" nog kan gebruiken. Want max 3 kamers in de crap-app.

Nee dus. Dan moet ik weer teveel gaan aanpassen. Snap ook niet dat je met zoveel workarounds moet werken en kamers in kamers maken.

Laat me gewoon een dimmer gebruiken op een lamp die ik kies 😑

[ Voor 47% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-04-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:08
NeutraleTeun schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 19:12:
Mja, die optie had ik al.
Maar dan moet ik kijken of ik mijn "alles aan" en "alles uit" nog kan gebruiken. Want max 3 kamers in de crap-app.

Nee dus. Dan moet ik weer teveel gaan aanpassen. Snap ook niet dat je met zoveel workarounds moet werken en kamers in kamers maken.

Laat me gewoon een dimmer gebruiken op een lamp die ik kies 😑
Waarom dan niet een paar euro investeren in een goeie app?
Met b.v iconnecthue is dat binnen een paar tellen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Want iedereen gebruikt Apple natuurlijk.
Of moet ik ook voor een paar euro een IPhone kopen.

IConnectHue heeft vooralsnog geen intenties om een Android versie te maken, en als je bij Philips aanklopt mag je alles op een forum plempen en dan kijken ze wel wat ze ermee doen.

De lampen zijn leuk, de enorm simpele basic instellingen werken prima, maar voor de rest is het echt ruk.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
mvds schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:25:
[...]

In mijn opzicht gaat dat samen. Je koopt iets wat bedacht is door partij A (Philips) en gaat, om kosten te besparen, daar spullen van partij B (Ikea) aan vastknopen. Ik denk dat het 9 van de 10 keer niet geheel vlekkeloos verloopt.

Maar ik sta erin zoals @meesje wat dat betreft... Liever iets meer geld uitgeven, dan dadelijk gezeik hebben dat het niet werkt zoals ik wil.
In dit geval zelfs ikea dimmer aan ikea lamp, werkt niet lekker. Hue dimmer aan ikea lamp, prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
NeutraleTeun schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 19:55:
Want iedereen gebruikt Apple natuurlijk.
Of moet ik ook voor een paar euro een IPhone kopen.

IConnectHue heeft vooralsnog geen intenties om een Android versie te maken, en als je bij Philips aanklopt mag je alles op een forum plempen en dan kijken ze wel wat ze ermee doen.
En voor Android is er de al vaker genoemde All4hue, daar kan je ook lampen flexibeler mee schakelen. Binnen een kamer kan je meerdere groepen maken en ook kan je groepen maken met lampen uit diverse kamers. Ben hier geen limitaties tegengekomen.

Of je gebruikt het standaard programma dat relatief eenvoudig in gebruik is, maar daardoor beperkte mogelijkheden heeft. Wil je meer met Hue kunnen doen, dan moet je wat meer investeren in het werken met een andere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53
Ik heb vandaag in mijn tuin, naast de schuur, twee grondspots geplaatst en twee plafondspots in de overhanging van het dak van de schuur. Alle vier zijn Ikea TRADFRI GU10 spots welke zijn gekoppeld aan mijn hue bridge. Deze staat in de meterkast, maar in mijn woonkamer hangen de Hue lampen.

Nu merk ik dat deze vier spotjes wat slecht reageren soms als ze een commando krijgen. Dit zal wel het bereik zijn. De dichtstbijzijnde Hue lamp zit op ongeveer 4/5 meter boven onze eettafel, maar achter HR++ glas.

Wat is een idee om het bereik te vergroten of te versterken? Er zijn weinig andere lampen die ik zo gauw kan of wil vervangen voor TRADFRI of Hue.
En heeft het nut om meer lampen op die 4/5 meter afstand te plaatsen zodat het signaal versterkt wordt of de commando's vaker verstuurd bijvoorbeeld?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
Lastig te zeggen. Je zou eens kunnen proberen een hue lamp tijdelijk op een betere plek, dichter bij de buitenlampen te plaatsen. Als dit merkbare verbeteringen brengt kan je overwegen een lamp te plaatsen.

Wat ook kan helpen is het kanaal in je HUB te wijzigen. Wellicht zit hij nu op een kanaal dat al veel gebruikt wordt (veel andere wifi netwerken in de buurt?).

Ik heb onder de carport ook Tradfri GU10 lampjes hangen. De goedkoopste versie. Afstand tot de hub (in de meterkast) tot deze lampen is ook ongeveer 5 meter. Zit geen andere hue lamp tussen. Wel een deur met HR++ glas. Ik ondervind geen problemen met bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@wim-vdv ik heb geen moeite om te betalen voor een apps, heb meerdere betaalde apps.
Maar het moeten wel bruikbare (intuïtieve) apps zijn, en dat is A4H niet (vind ik).
Heb het een tijdje geprobeerd, maar de app/instellingen/rules zijn niet geheel voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53
iMoose schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:01:
Lastig te zeggen. Je zou eens kunnen proberen een hue lamp tijdelijk op een betere plek, dichter bij de buitenlampen te plaatsen. Als dit merkbare verbeteringen brengt kan je overwegen een lamp te plaatsen.

Wat ook kan helpen is het kanaal in je HUB te wijzigen. Wellicht zit hij nu op een kanaal dat al veel gebruikt wordt (veel andere wifi netwerken in de buurt?).

Ik heb onder de carport ook Tradfri GU10 lampjes hangen. De goedkoopste versie. Afstand tot de hub (in de meterkast) tot deze lampen is ook ongeveer 5 meter. Zit geen andere hue lamp tussen. Wel een deur met HR++ glas. Ik ondervind geen problemen met bereik.
Thanks, een ander kanaal proberen is een goeie optie ja. Het is vooral dat 1 of 2 lampjes niet goed reageren, en dan vooral sinds de grondspots. Voorheen had ik er twee in de overhanging van het dak en toen ondervond ik geen problemen.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 16:16
Daniel. schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:51:
[...]

Die spots van hue de Phoenix die piepen als ze uitstaan. Bekend probleem bij die lamp.
Het is ook al een lamp uit 2014 en ik snap het maar niet waarom ze het niet op lossen. het is verder wel een hele mooie lamp met veel licht maar dat piepen dat kan echt gewoon niet.

De normale Hue's de E27 en de Being enzovoort hebben er totaal geen last van.
Heb er zelf 6 in het keukenplafond. Eerlijk, als ik mn oor er tegenhou hoor ik inderdaad een piep. Ingebouwd hoor ik er echter niks van, en ik ben heel kritisch op dat soort dingen. Mijne zijn half jaar geleden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb een (Ikea) vloerlamp waar 6 lampjes in moeten. Als ik daar 6 Hue lampjes in zet, kan ik die dan groeperen tot een lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
mvds schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:14:
Ik heb een (Ikea) vloerlamp waar 6 lampjes in moeten. Als ik daar 6 Hue lampjes in zet, kan ik die dan groeperen tot een lamp?
Met wat? Je kunt er in de standaard app 1 kamer/room van maken en die aansturen via app of een dimmer/tap. Met iets als Alexa kun je de gehele lamp samen een naam geven en via voice aansturen. Met andere apps en dergelijk kan nog wel meer dacht ik maar dat gebruik ik zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

dragon2 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:17:
[...]

Met wat? Je kunt er in de standaard app 1 kamer/room van maken en die aansturen via app of een dimmer/tap. Met iets als Alexa kun je de gehele lamp samen een naam geven en via voice aansturen. Met andere apps en dergelijk kan nog wel meer dacht ik maar dat gebruik ik zelf niet.
Ik zal met (Apple) HomeKit en de Hue Bridge 2.0 werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Zonet bij de gamma geweest voor de lampen. Op de dubbele versies zit ook korting. Dus scheelde veel. Heb 4 e14 whites gehaald en 2 E27 color. Scheelt veel met 30% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 19:59
mvds schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:21:
[...]

Ik zal met (Apple) HomeKit en de Hue Bridge 2.0 werken
In HomeKit kun je accessoires groeperen. Dan maakt hij er 1 tegel van in de app.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Daniel. schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:59:
Zonet bij de gamma geweest voor de lampen. Op de dubbele versies zit ook korting. Dus scheelde veel. Heb 4 e14 whites gehaald en 2 E27 color. Scheelt veel met 30% korting.
Dat is zeker de moeite waard. Hoe lang duurt die actie nog?

[ Voor 7% gewijzigd door mvds op 07-04-2018 18:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mvds schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:29:
[...]

Dat is zeker de moeite waard. Hoe lang duurt die actie nog?
Tot 15 april. Dit staat op de website van de Gamma, heel eenvoudig te vinden. Ongeloofelijk de dingen die je kan vinden met inzet! d:)b

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jnnrVrkM70wgRbMT2QUDynQL/full.png
Blijft lastig...... :O

[ Voor 17% gewijzigd door Fietsbel op 08-04-2018 11:54 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Op de website staan de Hue's er niet bij