Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 104 105 Laatste
Acties:
  • 7.776.306 views

Onderwerpen

• wim-vdv
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23-11 21:09
iMars schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:50:
Ik heb een vraagje over de dekking van Hue lampen. Deze moeten toch een mesh-netwerk opbouwen?

Nu is het niet de grootste ramp van de wereld dat de bridge in de woonkamer ligt, maar wilde graag alles op zolder hebben (server, router, zwave, hue bridge etc).
Als de bridge op zolder staat, wat is de afstand tot de router? WiFi en Zigbee signalen kunnen interfereren als de zendstations te dicht bij elkaar staan. Hou daarom minimaal 50cm tussen de router en de bridge.

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:59
wim-vdv schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:50:
[...]

Als de bridge op zolder staat, wat is de afstand tot de router? WiFi en Zigbee signalen kunnen interfereren als de zendstations te dicht bij elkaar staan. Hou daarom minimaal 50cm tussen de router en de bridge.
Dat was dus letterlijk naast elkaar ;)

Wat ik raar vind, is dat van 3 lampen die direct naast elkaar hangen, er 1 lamp niet reageerde...

Koop hier mijn P1 reader :)

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:52
iMars schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:52:
Alle Hue lampen staan continu op onder spanning.
Heel verhaal, maar dit ^ was eigenlijk alles wat ik wilde weten. :+

Dan kan het daar iig niet aan liggen. Ik heb verder geen idee eigenlijk. Al eens geprobeerd om het kanaal te veranderen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:59
Xander schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:57:
[...]

Heel verhaal, maar dit ^ was eigenlijk alles wat ik wilde weten. :+

Dan kan het daar iig niet aan liggen. Ik heb verder geen idee eigenlijk. Al eens geprobeerd om het kanaal te veranderen?
Kan dat??? M.a.w.: nee, nog nooit gedaan ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

iMars schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:20:
[...]

Kan dat??? M.a.w.: nee, nog nooit gedaan ;)
Zou ook kunnen zijn dat de drie Ikea GU10 spots roet in het eten gooien.

Zigbee mesh is best een complexe software implementatie en gezien Ikea nog vrij nieuw is, kan ik me voorstellen dat de Ikea lampen de routering van berichten in de waar stuurt!

Je zou ook eens kunnen proberen om de Ikea lampen even uit te zetten om te zien of het probleem dan op lost (uit =spanning eraf)?

• jack snow
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 30-03-2018
Hallo Hue-adepten,

Ik heb een Hue eco-systeem met een bridge en 22 Hue lampen waar ik zeer tevreden over ben.

Nu wil ik drie 'gewone' filament LED lampen (die Hue helaas niet in het product portfolio heeft), ook toevoegen aan de bridge en met de Hue app kunnen bedienen. Deze lampen zal ik dus smart moeten maken. Ik denk zelf aan bijvoorbeeld een in-wall schakelaar die het Zigbee protocol ondersteunt en dus gekoppeld is aan enerzijds de lampen (via normale vd-draad) en anderzijds aan de Hue bridge (draadloos).

Ik heb dit gevraagd aan Hue maar die kunnen mij niet verder helpen.

Ik kwam zelf een Amerikaans product tegen, maar weet niet of dat in NL werkt (deze werkt zo te zien op 120V ipv 230V):

https://support.smartthin...art-Switch-45856GE-ZigBee-

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en een oplossing heeft bedacht?

Dank alvast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:06

ST10©DE

Dus.............

jack snow schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:32:
Hallo Hue-adepten,

Ik heb een Hue eco-systeem met een bridge en 22 Hue lampen waar ik zeer tevreden over ben.

Nu wil ik drie 'gewone' filament LED lampen (die Hue helaas niet in het product portfolio heeft), ook toevoegen aan de bridge en met de Hue app kunnen bedienen. Deze lampen zal ik dus smart moeten maken. Ik denk zelf aan bijvoorbeeld een in-wall schakelaar die het Zigbee protocol ondersteunt en dus gekoppeld is aan enerzijds de lampen (via normale vd-draad) en anderzijds aan de Hue bridge (draadloos).

Ik heb dit gevraagd aan Hue maar die kunnen mij niet verder helpen.

Ik kwam zelf een Amerikaans product tegen, maar weet niet of dat in NL werkt (deze werkt zo te zien op 120V ipv 230V):

https://support.smartthin...art-Switch-45856GE-ZigBee-

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en een oplossing heeft bedacht?

Dank alvast!
Werkt de lamp via een schakelaar: kijken eens oplossingen van busch jaeger

Werkt de lamp via een stekker: OSram lightify smartplug. Alleen kan je dan niet dimmen, slechts aan of uit.

Daarnaast heeft Paul Neuhaus ook oplossingen voor ZLL (https://www.paul-neuhaus.de/de/technik/q-zigbee.html)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• jack snow
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 30-03-2018
ST10©DE schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:39:
[...]

Werkt de lamp via een schakelaar: kijken eens oplossingen van busch jaeger

Werkt de lamp via een stekker: OSram lightify smartplug. Alleen kan je dan niet dimmen, slechts aan of uit.

Daarnaast heeft Paul Neuhaus ook oplossingen voor ZLL (https://www.paul-neuhaus.de/de/technik/q-zigbee.html)
Dank!

Het zijn drie plafondlampen die op conventionele wijze bedraad zijn naar een inbouwdoos, dus ik denk dat de oplossing van busch jaeger wel iets zou kunnen zijn. Dan vraag ik mij alleen af of dat spul van busch jaeger goed en 'open' geïntegreerd kan worden in het Hue systeem. M.a.w. dat ik de drie lampen via de busch jaeger net zo kan bedienen als de andere Hue lampen, zonder een app of software van busch jaeger te gebruiken...

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-06 14:49
Ik zit met dezelfde vraag, heb een kroonluchter in de eetkamer dus om daarvoor 20 Hue lampjes te gaan kopen wordt een dure grap, dus een schakelaar lijkt me handiger. Ik heb momenteel een dimmer in de muur en eigenlijk wil ik daar niets aan veranderen, maar zoek dus iets voor erachter waarmee ik de kroonluchter kan koppelen aan Hue.

Ik heb gekeken naar Busch Jaeger maar volgens mij moet ik dan ook de bijbehorende bedieingsplaat nemen, toch? Kan iemand even in Nijntje-taal uitleggen wat mijn opties zijn?

:)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1Henk 'm!
jack snow schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:51:
[...]

Dank!

Het zijn drie plafondlampen die op conventionele wijze bedraad zijn naar een inbouwdoos, dus ik denk dat de oplossing van busch jaeger wel iets zou kunnen zijn. Dan vraag ik mij alleen af of dat spul van busch jaeger goed en 'open' geïntegreerd kan worden in het Hue systeem. M.a.w. dat ik de drie lampen via de busch jaeger net zo kan bedienen als de andere Hue lampen, zonder een app of software van busch jaeger te gebruiken...
Als de bush jager schakelaar/controller is toegevoegd aan Hue netwerk dan zou je hem gewoon met app moeten kunnen bedienen, is zichtbaar als een dimbare lamp.

Let wel op dit systeem uit twee delen bestaat die je appart besteld, het inbouwdoos gedeelte en een losse Zigbee module (al dan niet met schakelaar) die je weer op de inbouwdoos module moet bevestigen,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:06

ST10©DE

Dus.............

Misschien is dit ook interessant : https://www.amazon.de/gp/...1&creativeASIN=B076KPQWFW

of

https://www.amazon.de/Pau...fRID=5C2BRBGCG76HM5FEF7ZH

[Voor 34% gewijzigd door ST10©DE op 23-03-2018 12:30]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-11 21:40
Sanderrr schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:53:
Ik zit met dezelfde vraag, heb een kroonluchter in de eetkamer dus om daarvoor 20 Hue lampjes te gaan kopen wordt een dure grap, dus een schakelaar lijkt me handiger. Ik heb momenteel een dimmer in de muur en eigenlijk wil ik daar niets aan veranderen, maar zoek dus iets voor erachter waarmee ik de kroonluchter kan koppelen aan Hue.

Ik heb gekeken naar Busch Jaeger maar volgens mij moet ik dan ook de bijbehorende bedieingsplaat nemen, toch? Kan iemand even in Nijntje-taal uitleggen wat mijn opties zijn?

Ja, je moet de Busch-Jaeger schakelaar/dimmer met bedieningsplaat nemen die daar op hoort. Waarschijnlijk moet je dan een extra draadje trekken naar de doos, want de Busch-Jaeger heeft stroom nodig. Die doos wordt dan door het Hue systeem als schakellamp of dimmer gezien. De eerste 2 knoppen op de Busch-Jaeger bedienplaat zijn dan voor het bedienen van de lampen zoals daarvoor, als er meer zijn, dan is dat via een wat ingewikkelde methode te gebruiken om andere lampen te bedienen binnen het Hue systeem.

In ieder geval moet je huidige dimmer er uit en je kan dan het makkelijkst de Busch-Jaeger dimmer er in zetten. Nadeel is dat de knoppen niet naar ieders smaak zijn en er waarschijnlijk nogal anders uitzien dan je huidige lampknoppen.

Hier is nog een hoop ontwikkeling in te verwachten, want op dit moment is het vervangen van huidige knoppen en bedienen van lampen die niet vervangen kunnen worden echt nog een pijnpuntje.

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:38
Gisteren de Hue dimmer al geactiveerd, vandaag de Hue White Ambiance in de buitenlamp gedraaid. Naar ik lees kunnen de Ambiances feller dan de gewone Whites, dus die gekozen (aanbieding Amazon). Groep 3 uitgezet. Lichtknopje van de buitenlamp (zit binnen) verwijderd om te vervangen door een blindplaat. Alleen maar blauwe en bruine draden achter de knop; ik had nog een schakeldraad verwacht op grond van wat ik op internet had opgezocht. Knop eruit dus draden verbonden. Groep 3 weer aangezet.

Plof. Hmm. Bruin en blauw kun je dus beter niet verbinden (niet echt tweakers, dit). Verbinding losgehaald. Dochterlief roept dat de wifi het niet doet. Blauw met blauw verbinden en bruin met bruin is misschien logischer. Hoofdschakelaar weer aangezet. Vanavond even alle wekkers bijzetten.....

Nieuwe kamer aangemaakt in de Hue app: terras. Lamp wordt geüpdatet. Nu hopen dat doorat deze lamp, aan de gevel geplaatst, straks ook de Osram Smart+ stekker voor de pomp van het sproeisysteem (ook buiten, maar even verderop, onder dak) bediend kan worden.

[Voor 15% gewijzigd door Rallye op 24-03-2018 10:01]

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:00
Wat een vette app is die Huestacean!!
Ik probeer al jaren een soort van ambilight te creëren met mijn 2 Hue Led strips links en rechts van mijn tv muur. Helaas heeft dat tot nu toe steeds geëindigd in te traag reagerende lampen of maximaal 1 lamp.

Nu met de Entertainment Room icm Hueastacean heb ik werkelijk een perfecte ambilight ervaring!
In de Entertainment Room kon ik aangeven waar de 2 ledstrips zich tenopzichte van de TV bevinden. Huestacean scant het beeld op mijn pc en zorgt ervoor dat de ledstrips op exact de juiste momenten de juiste kleuren uit het beeld weergeven! 0 vertraging!
Ik ben echt onder de indruk! _/-\o_

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 26-11 19:49
Kleine vraag: is het mogelijk om een soort van activiteitslog bij te houden? Ik wil graag een overzichtje / grafiekje van wanneer m'n HUE lampen wel/niet aan zijn geweest. (eigenlijk wil ik een log van de motion sensor)

[Voor 12% gewijzigd door smeerbartje op 25-03-2018 19:16]

• Bergie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-11 22:31

Bergie

Lekker belangrijk...

smeerbartje schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:04:
Kleine vraag: is het mogelijk om een soort van activiteitslog bij te houden? Ik wil graag een overzichtje / grafiekje van wanneer m'n HUE lampen wel/niet aan zijn geweest. (eigenlijk wil ik een log van de motion sensor)
Volgens mij is dat niet out-of-the-box beschikbaar. Maar je zou eens in de api documentatie kunnen kijken of er een bruikbare methode beschikbaar is waarmee je dit misschien zelf kan realiseren.

Yamaha MT-09

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-11 19:11

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb een Hue sensor gekocht en kwam deze quote tegen in dit topic:
meesje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:37:
[...]

Bijzonder dat je er last van hebt. In het HomeKit topic is juist aangegeven dat de werking van de sensor (voornamelijk de timer) anders is in HomeKit dan in Hue. In HomeKit vindt er een trigger plaats en dan loopt de timer. Bij tussentijdse bewegingen wordt de timer niet gereset. Dat gebeurt wel als je de sensor inregelt via Hue. Deze week zal ik de sensor icm Hue testen. Ik heb de sensitiviteit wel op Hoog staan.
Maar is het niet toevallig andersom? Ik heb nu dat de lampen dimmen en vervolgens uitgaan ondanks ik 100x heen en weer loop. Ik heb de sensor ingesteld in Hue app, en niet in HomeKit.

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 26-11 18:43
Marsman83 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Ik probeer al jaren een soort van ambilight te creëren met mijn 2 Hue Led strips links en rechts van mijn tv muur. Helaas heeft dat tot nu toe steeds geëindigd in te traag reagerende lampen of maximaal 1 lamp.

Nu met de Entertainment Room icm Hueastacean heb ik werkelijk een perfecte ambilight ervaring!
In de Entertainment Room kon ik aangeven waar de 2 ledstrips zich tenopzichte van de TV bevinden. Huestacean scant het beeld op mijn pc en zorgt ervoor dat de ledstrips op exact de juiste momenten de juiste kleuren uit het beeld weergeven! 0 vertraging!
Ik ben echt onder de indruk! _/-\o_
Gisteren even mee zitten spelen op m'n nVidia Shield. Veelbelovend, echter crasht de app (Huestacean dus) steeds ;( Echt een force close bij 'start sync' en dit blijft dan doorgaan. Hij doet het welgeteld één keer prima (de eerste keer na install), maar bij de tweede keer kom ik in dit loopje terecht :'(

Gebruikte versie: huestacean_v2.0-alpha.3.1_android.apk
The Inquisitor schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:54:
Ik heb een Hue sensor gekocht en kwam deze quote tegen in dit topic:

[...]

Maar is het niet toevallig andersom? Ik heb nu dat de lampen dimmen en vervolgens uitgaan ondanks ik 100x heen en weer loop. Ik heb de sensor ingesteld in Hue app, en niet in HomeKit.
Mijn ervaring is wel dat het goed werkt wanneer de Motion sensor in Hue ingesteld. Via HomeKit is ie 'dommer'. Het liefst heb ik alles in HomeKit ingeregeld.
Via Hue gaat de verlichting weer fel branden als ik beweeg wanneer ie gedimd gaat worden (als teken dat ie uit gaat).

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

meesje schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:46:
[...]

Mijn ervaring is wel dat het goed werkt wanneer de Motion sensor in Hue ingesteld. Via HomeKit is ie 'dommer'. Het liefst heb ik alles in HomeKit ingeregeld.
Via Hue gaat de verlichting weer fel branden als ik beweeg wanneer ie gedimd gaat worden (als teken dat ie uit gaat).
Hm vreemd, bij mij ging het licht dimmen terwijl ik rondliep, en hij ging ook nog eens uit daarna. Het duurde weer even voordat de lampen weer aangingen bij beweging...

In HomeKit zie ik wel netjes dat er beweging is geregistreerd, ook wanneer het licht dimt. Dan snap ik het ook niet meer.
The Inquisitor schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:04:
[...]

Hm vreemd, bij mij ging het licht dimmen terwijl ik rondliep, en hij ging ook nog eens uit daarna. Het duurde weer even voordat de lampen weer aangingen bij beweging...

In HomeKit zie ik wel netjes dat er beweging is geregistreerd, ook wanneer het licht dimt. Dan snap ik het ook niet meer.
Wat betreft HomeKit, heb ik exact dezelfde ervaring. In HK werkt de sensor niet fijn. Er is wel een soort workaround, maar dan moet je twee automation rules in HK definiëren. Zoek maar eens in het HomeKit topic hier op tweakers.
Wat je nog in de Hue app zou kunnen proberen, is om de lux op max. te zetten. Deze heb ik voor beide sensoren (in de wc en in de trapkast) op max. staan.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

meesje schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:24:
[...]

Wat je nog in de Hue app zou kunnen proberen, is om de lux op max. te zetten. Deze heb ik voor beide sensoren (in de wc en in de trapkast) op max. staan.
Aha, is dat niet het probleem? De sensor registreert bewegingen op het moment dat het aantal lux veel te hoog is omdat de lampen aan staan?

Acties:
  • +1Henk 'm!
The Inquisitor schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Aha, is dat niet het probleem? De sensor registreert bewegingen op het moment dat het aantal lux veel te hoog is omdat de lampen aan staan?
Op een gegeven moment heb ik het verder analyseren los gelaten, maar probeer deze schuif maar helemaal op max te zetten (dus volledige gevulde schuifbalk) en kijk dan of het werkt. Bij mij werkt het zo goed.

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Even een klein vraagje, heb een de HUE led strip gekocht en deze verbonden met mijn bridge om even te kijken, nu heb ik hem via de app verwijderd en wil ik deze verbinden aan mijn Homey, maar deze kan geen Zigbee apparaat vinden, iemand enig idee hoe dit kan? Ik lees dat er een andere manier is om de strip te moeten resetten? Is dit bekend bij iemand?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 26-11 15:45
rikadoo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:24:
Even een klein vraagje, heb een de HUE led strip gekocht en deze verbonden met mijn bridge om even te kijken, nu heb ik hem via de app verwijderd en wil ik deze verbinden aan mijn Homey, maar deze kan geen Zigbee apparaat vinden, iemand enig idee hoe dit kan? Ik lees dat er een andere manier is om de strip te moeten resetten? Is dit bekend bij iemand?
Je moet Philips Hue altijd via de Philips bridge gebruiken. En de lamp verwijderen is voldoende om hem weer zoekbaar te maken.

PVoutput

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:41:
[...]

Je moet Philips Hue altijd via de Philips bridge gebruiken. En de lamp verwijderen is voldoende om hem weer zoekbaar te maken.
Snap ik, maar ik heb een Homey en ik zou ze ze daar ook zonder de bridge op aansluiten. Maar hier vind ik de led strip niet.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-11 17:18
Mijn Hue setup (2 Hue dimmer switches, 13 lampen verdeeld over 4 rooms en 2 of 3 sunset-sunrise routines) ging helemaal beserk :?
Het begon met sunset routines die niet meer werkte: lampen niet meer aan en indien aan, niet meer uit met sunrise (locatie stond goed ingesteld). Ook ineens een groep die vanzelf uitging midden in de nacht.
Daarna was ineens een dimmer switch van de bovenverdieping assigned aan de boven- (1 room) én benedenverdieping (2 rooms) ipv alleen de bovenverdieping. Niet alleen aan/uit, maar ook het dimmen was klaarblijkelijk over alle rooms in huis uitgesmeerd
De dimmerswitch van de benedenverdieping deed z’n werk wel goed: alleen assigned aand de 2 rooms op de beneden verdieping.
Heb de bridge maar een softreset gegeven, volgende stap is een hard reset. Er waren geen andere apps die toegang hadden tot m’n Hue bridge :?

Blijft alleen nog de bug over: routine sunset-sunrise assigned aan 1 room met een fade zorgt ervoor dat na de sunrise de groep niet uitgaat. Zodat de fade eraf haal werkt sunset-sunrise probleemloos…

• robkrekel
  • Laatst online: 26-11 14:06
@SniperGuy Hé, dit herken ik een beetje. Na het toevoegen van wat lampen in een aparte kamer klopte er ook niet veel meer van. Sommige routines veranderden totaal, andere werkte simpelweg niet meer. Ik wordt er helemaal gek van. Soft reset nog niet gedaan, hard reset geen zin in met 27 lampen (ik neem aan dat ik ze allemaal weer handmatig in moet voeren......) en 6 schakelaars.

Maar ja, dit is ook niks. Eerst maar eens tijd vinden om verder te kijken.

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:28

Snappie88

Mr. Hollywood

Marsman83 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Same here :Y direct uitgeprobeerd van het weekend op mijn PC, en werkt inderdaad ontzettend goed! Zodra de nieuwe OLED in de huiskamer staat ga ik hier ook zeker mee aan de slag om dit werkend te krijgen!

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 26-11 15:45
rikadoo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Snap ik, maar ik heb een Homey en ik zou ze ze daar ook zonder de bridge op aansluiten. Maar hier vind ik de led strip niet.
Zoals daar beschreven dus: Met een hue afstandsbediening.

Maar ik denk dat je dit beter in het Homey topic kan vragen, dit heeft niet veel met het hue systeem zelf meer te maken.

PVoutput

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:00
Loveless85 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:21:
[...]

Gisteren even mee zitten spelen op m'n nVidia Shield. Veelbelovend, echter crasht de app (Huestacean dus) steeds ;( Echt een force close bij 'start sync' en dit blijft dan doorgaan. Hij doet het welgeteld één keer prima (de eerste keer na install), maar bij de tweede keer kom ik in dit loopje terecht :'(

Gebruikte versie: huestacean_v2.0-alpha.3.1_android.apk
Ik heb een htpc met Windows 10, daarom werkt het zonder problemen, de ontwikkelaar schrijft ook dat de Android versie echt nog veel werk nodig heeft. Hij is er iig druk mee dus verwacht wel dat het goed komt.
Anders is het wachten op de app van Philips zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!
robkrekel schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:40:
@SniperGuy Hé, dit herken ik een beetje. Na het toevoegen van wat lampen in een aparte kamer klopte er ook niet veel meer van. Sommige routines veranderden totaal, andere werkte simpelweg niet meer. Ik wordt er helemaal gek van. Soft reset nog niet gedaan, hard reset geen zin in met 27 lampen (ik neem aan dat ik ze allemaal weer handmatig in moet voeren......) en 6 schakelaars.

Maar ja, dit is ook niks. Eerst maar eens tijd vinden om verder te kijken.
Als je geen routines van andere apps gebruikt zou je met de Hue app de bridge kunnen opschonen.

Kun je vinden onder instellingen en dan de bridge selecteren en op i drukken, krijg je de opties voor de bridge te zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 26-11 14:06
Erik1971 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:24:
[...]

Als geen routines van andere apps gebruikt zou je met de Hue app de bridge kunnen opschonen.

Kun je vinden onder instellingen en dan de bridge selecteren en op i drukken, krijg je de opties voor de bridge te zien.
Mmm, ja, maar eens proberen. Ik gebruik voornamelijk de officiële app, maar ook wat uit labs, en ik sluit niet uit dat ik eens iets met Huetro ingesteld heb.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Toch maar een extra Hue Lightstrip+ gekocht bij Amazon vanwege de gratis meter (3 meter voor 61 euro dus), alsnog duur zat, maar die lightstrips zijn zo lekker fel.

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 26-11 18:43
Marsman83 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:46:
[...]

Ik heb een htpc met Windows 10, daarom werkt het zonder problemen, de ontwikkelaar schrijft ook dat de Android versie echt nog veel werk nodig heeft. Hij is er iig druk mee dus verwacht wel dat het goed komt.
Anders is het wachten op de app van Philips zelf.
Ja klopt, die Android app kwam later en is pas nu een beetje bruikbaar op bv. een Shield aangezien hij eerst niet werkte met non-touch input. Dus ik heb geduld en waardeer het project / inzet van de dev sowieso _O_

Zelf in het verleden wel lopen kutten met Hyperion en een lightstrip achter op de tv, maar dit is dan toch wel next-level, zeker qua gemak (als het werkt O-) ) en dingen als latency.

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02:02
Er is een mooie nieuwe feature gereleased voor de Google Home en Google Assistant. Wanneer je nu je devices opnieuw synced (OK Google Sync my devices) worden ook de Hue Scenes (zoals geconfigureerd in de Hue App) gesynchroniseerd naar de Google Home Control. Je hebt nu dus de mogelijkheid om te zeggen: OK Google, activate "scene name" in "room" --> Activate Savana Sunset in Living Room

AMD Ryzen 9 5900X - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3600 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme - Samsung 980 Pro 2TB - Adata XPG SX8200 Pro 1TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

Anoniem: 477788

Ik heb twee motion sensors in mijn woonkamer hangen, één in de zithoek (een uitbouw) en één boven de eettafel. De ruimte is te groot voor één motion sensor (vandaar twee |:( ), maar de wens is wel om de verlichting in de gehele ruimte te schakelen, dus zowel de zithoek als rondom de eettafel, in totaal 12 lampen.

Uiteraard heb ik de SensorCouple van Hue Labs geprobeerd, maar kreeg dat zelf niet heel lekker aan de gang. Toen @ThinkPad ook begon te miepen :X , was het tijd om er toch nog even voor te gaan zitten.

Hieronder het resultaat om twee (of meerdere als je wilt) motion sensors te combineren tot één en vervolgens een 'Group/Room' aan te sturen. Het draait nu twee dagen en lijkt het allemaal goed te doen. Vooral vrouwlief is erg tevreden, want de helft van de verlichting springt niet meer uit.

https://pastebin.com/yqSKCA3i

Ik ben fan van het automatiseren rechtstreeks in de bridge, dus geen fancy apps, gewoon de bridge benaderen met de clip debugger en daar je regels in zitten.
Uiteraard moet je de regels aanpassen aan je eigen sensor ids, de juiste lightniveaus instellen op je LightLevelSensors (ik gebruik 10500 met een treshold van 2000) en het aantal minuten geen beweging voordat de lampen uit gaan (bijvoorbeeld 30 minuten)

Doe er je voordeel mee.

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:17
Anoniem: 477788 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:25:
Ik heb twee motion sensors in mijn woonkamer hangen, één in de zithoek (een uitbouw) en één boven de eettafel. De ruimte is te groot voor één motion sensor (vandaar twee |:( ), maar de wens is wel om de verlichting in de gehele ruimte te schakelen, dus zowel de zithoek als rondom de eettafel, in totaal 12 lampen.

Uiteraard heb ik de SensorCouple van Hue Labs geprobeerd, maar kreeg dat zelf niet heel lekker aan de gang. Toen @ThinkPad ook begon te miepen :X , was het tijd om er toch nog even voor te gaan zitten.

Hieronder het resultaat om twee (of meerdere als je wilt) motion sensors te combineren tot één en vervolgens een 'Group/Room' aan te sturen. Het draait nu twee dagen en lijkt het allemaal goed te doen. Vooral vrouwlief is erg tevreden, want de helft van de verlichting springt niet meer uit.

https://pastebin.com/yqSKCA3i

Ik ben fan van het automatiseren rechtstreeks in de bridge, dus geen fancy apps, gewoon de bridge benaderen met de clip debugger en daar je regels in zitten.
Uiteraard moet je de regels aanpassen aan je eigen sensor ids, de juiste lightniveaus instellen op je LightLevelSensors (ik gebruik 10500 met een treshold van 2000) en het aantal minuten geen beweging voordat de lampen uit gaan (bijvoorbeeld 30 minuten)

Doe er je voordeel mee.
Hmm.. Open HueApps van Philips..
Ga naar Hue Labs en kies onder formulas Sensor couple

http://labs.meethue.com/formulas/huelabs/sensor-couple

en er staan nog een aantal leuke formulas voor je sensor

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

mucuracat schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:43:
[...]

Hmm.. Open HueApps van Philips..
Ga naar Hue Labs en kies onder formulas Sensor couple

http://labs.meethue.com/formulas/huelabs/sensor-couple

en er staan nog een aantal leuke formulas voor je sensor
Zoals ik al schreef:
Anoniem: 477788 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:25:
Uiteraard heb ik de SensorCouple van Hue Labs geprobeerd, maar kreeg dat zelf niet heel lekker aan de gang.

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:17

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

Het probleem met de SensorCouple die ik heb is dat ze de 'lichtsterkte' enkel meten van één motion sensor. Hoewel dat vast in veel gevallen werkt, werkt het bij mij niet omdat mijn zithoek in een bij gebouwd stuk staat. Het komt wel eens voor dat we daar de gordijnen dicht doen vanwege zon/reflecties en dan wil ik wel dat de verlichting aan gaat, niet dat hij uit blijft om dat bij de eetkamer nog wel voldoende dag licht is.

Daarnaast vind ik de regels die je standaard bij de MotionSensors (en ook de SensorCouple) krijgt voor verbetering vatbaar. Zo is bij mij thuis altijd wel iemand aanwezig, zolang er beweging te zien blijft, gaat de verlichting nooit uit. Standaard zit er niet een check op of de verlichting nu wel uit kan door invallend daglicht. Toch een beetje zonde om de hele dag de verlichting aan te hebben staan.

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Anoniem: 477788 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:59:
[...]

Het probleem met de SensorCouple die ik heb is dat ze de 'lichtsterkte' enkel meten van één motion sensor. Hoewel dat vast in veel gevallen werkt, werkt het bij mij niet omdat mijn zithoek in een bij gebouwd stuk staat. Het komt wel eens voor dat we daar de gordijnen dicht doen vanwege zon/reflecties en dan wil ik wel dat de verlichting aan gaat, niet dat hij uit blijft om dat bij de eetkamer nog wel voldoende dag licht is.

Daarnaast vind ik de regels die je standaard bij de MotionSensors (en ook de SensorCouple) krijgt voor verbetering vatbaar. Zo is bij mij thuis altijd wel iemand aanwezig, zolang er beweging te zien blijft, gaat de verlichting nooit uit. Standaard zit er niet een check op of de verlichting nu wel uit kan door invallend daglicht. Toch een beetje zonde om de hele dag de verlichting aan te hebben staan.
herkenbaar, een overloop bij ons heeft ook een soort gelijk probleem, daar valt weinig daglicht naar binnen dus de sensor is afgesteld op weinig daglicht in de avond (dat is het belangrijkste moment voor wel of geen licht)
echter kan hij 's ochtends dus ook aanspringen ala het wat donkerder is terwijl het dan juist niet perse nodig is ivm op een andere mamier invallend licht.

Wat ook opvalt: hij is gericht op een trap en zodra iemand naar boven loopt en donkere kleding (zwart, donkerblauw e.d.) aanheeft triggert de sensor op ongv trede 4, heeft de persoon lichte (licht grijs bv) kleding aan dan triggert hij halverwege trede 2 al;
Wellicht is het op te lossen met de gevoeligheid, daar moet ik nog even naar kijken.

• Voxxie
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-11 16:16
Ik ben op zoek naar het volgende en ik dacht misschien weet iemand hier op het forum hier een antwoord op.

Ik ben op zoek naar een inbouw module welke met zigbee/hue te schakelen is door de bestaande schakelaar.
Ik wil dus eigenlijk een module tussen de bestaande hotelschakeling en de lamp plaatsen die het mogelijk maakt.
Nu weet ik dat er verschillende z-wave modules te krijgen zijn maar ik krijg er geen gevonden welke werkt met het zigbee protocol.

Zijn deze er simpelweg (nog) niet ? Of zoek ik niet goed (genoeg).

[Voor 0% gewijzigd door Voxxie op 28-03-2018 10:55. Reden: typo]

• mindfreaker
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-11 19:35
Voxxie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:46:
Ik ben op zoek naar het volgende en ik dacht misschien weet iemand hier op het forum hier een antwoord op.

Ik ben op zoek naar een inbouw module welke met zigbee/hue te schakelen is door de bestaande schakelaar.
Ik wil dus eigenlijk een module tussen de bestaande hotelschakeling en de lamp plaatsen die het mogelijk maakt.
Nu weet ik dat er verschillende z-wave modules te krijgen zijn maar ik krijg er geen gevonden welke werkt met het zigbee protocol.

Zijn deze er simpelweg (nog) niet ? Of zoek ik niet goed (genoeg).
Waar je naar kunt kijken is bijv. de Gira LighLink. (Bush-Jaeger heeft ze ook dacht ik). Dit werkt. Ik ben bezig met een nieuwbouwwoning en ga deze gebruiken om HUE led verlichting te schakelen. Ik heb de spullen al thuis liggen en kan bevestigen dat het werkt.

Wbt Gira:
- je kunt ze met een extra te kopen plaatje op een bestaande inbouw doos plaatsen en dan past de schakelaar mooi in het frame.
- de LightLink werkt op een batterij.
- de LightLink werkt op zichzelf, dus snapt de bridge niet. Je koppelt deze rechtstreeks aan een lamp, je moet eerst met de app de brigde in zoekmodus zetten zodat die zijn ZigBee netwerk id uitzend, dit pikt de LightLink op en daarna kun je deze koppelen met de lamp/lightstrip.
- scenes maakt je in de HUE app, dan trap je deze af zodat de lampen in de juiste setting staan en dan kun je op de LightLink de scene "inladen". Dit is wat omslachtig, maar tot nu toe vind ik dit de mooiste geintegreerde schakelaar.

• Voxxie
mindfreaker schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:45:
[...]

Waar je naar kunt kijken is bijv. de Gira LighLink. (Bush-Jaeger heeft ze ook dacht ik). Dit werkt. Ik ben bezig met een nieuwbouwwoning en ga deze gebruiken om HUE led verlichting te schakelen. Ik heb de spullen al thuis liggen en kan bevestigen dat het werkt.

Wbt Gira:
- je kunt ze met een extra te kopen plaatje op een bestaande inbouw doos plaatsen en dan past de schakelaar mooi in het frame.
- de LightLink werkt op een batterij.
- de LightLink werkt op zichzelf, dus snapt de bridge niet. Je koppelt deze rechtstreeks aan een lamp, je moet eerst met de app de brigde in zoekmodus zetten zodat die zijn ZigBee netwerk id uitzend, dit pikt de LightLink op en daarna kun je deze koppelen met de lamp/lightstrip.
- scenes maakt je in de HUE app, dan trap je deze af zodat de lampen in de juiste setting staan en dan kun je op de LightLink de scene "inladen". Dit is wat omslachtig, maar tot nu toe vind ik dit de mooiste geintegreerde schakelaar.
Dit is niet echt wat ik zoek.

Ik ben op zoek naar dit:

Maar dan in combinatie met een Zigbee schakelmodule ipv een Z-Wave schakelmodule.
Op deze manier kan ik nog steeds gebruik maken van de huidige schakelaar maar kan ik ze ook bedienen met mijn phone/tablet/remote.

Ik zit zelf niet echt te wachten op nog een domotica systeem erbij.
Dus ik heb liever alles gekoppeld met de HUE bridge (zigbee)

[Voor 9% gewijzigd door Voxxie op 28-03-2018 11:53]

Voxxie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:50:
[...]

Ik ben op zoek naar dit:
[afbeelding]

Maar dan in combinatie met een Zigbee schakelmodule ipv een Z-Wave schakelmodule.
Op deze manier kan ik nog steeds gebruik maken van de huidige schakelaar maar kan ik ze ook bedienen met mijn phone/tablet/remote.

Wat @mindfreaker voorstelt kan wel gaan werken, maar dan moet je beide fysieke schakkelaars vervangen met ZigBee schakelaars en 1 ZigBee module om lamp te bedienen.

Vind overigens die Z-Wave oplossing wel mooi, maar heb ff gegoogled, voor Zigbee zijn dit soort oplossingen (nog) niet verkrijgbaar helaas.

• mindfreaker
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-11 19:35
Voxxie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:50:
[...]

Ik ben op zoek naar dit:
[afbeelding]

Jouw idee wilde ik eerst ook. Het kan. Met een z-wave schakelaar die je de controller laat schakelen en deze schakelt je HUE bridge, maar dan heb je altijd iets vertraging. Dit gaat je irriteren. Wat Erik1971 schrijft, een ZigBee module zoals een z-wave versie heb ik ook nog niet gevonden.

Met mijn idee kan ik de lampen meteen schakelen en ik lees toch met de controller de HUE bridge uit, deze heeft (ondanks dat ik de lampen rechtstreeks schakel) toch de status en zo is de cirkel rond.

• Voxxie
mindfreaker schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Jouw idee wilde ik eerst ook. Het kan. Met een z-wave schakelaar die je de controller laat schakelen en deze schakelt je HUE bridge, maar dan heb je altijd iets vertraging. Dit gaat je irriteren. Wat Erik1971 schrijft, een ZigBee module zoals een z-wave versie heb ik ook nog niet gevonden.

Met mijn idee kan ik de lampen meteen schakelen en ik lees toch met de controller de HUE bridge uit, deze heeft (ondanks dat ik de lampen rechtstreeks schakel) toch de status en zo is de cirkel rond.
Daarnaast ben ik ook niet van plan al mijn lampen te vervangen door HUE lampen
Ik wil ze gewoon slim schakelen ;)
Ik heb de vraag al uit staan bij een partij die ook de schakel modules voor klik-aan-klik-uit maakt.
De persoon die heb gesproken gaf aan dat ze het zeker gaan overwegen nu de HUE bridge Zigbee 3.0 gecertificeerd is. Dit biedt zeker mogelijkheden en ik denk dat er een markt voor is.

Even afwachten dus, en anders toch overstappen op een andere controller dan een Hue Bridge ;)

[Voor 3% gewijzigd door Voxxie op 28-03-2018 13:44]

• BarryS
Ik heb een vraagje of jullie ook iets is opgevallen. Ik heb een routine in de Philips Hue app staan die mijn lichten aanzet in keuken, woonkamer en eetkamer wanneer de zon ondergaat. De offset staat op 30 minuten. Dit ging eigenlijk altijd perfect. Maar te laatste paar dagen is hij echt veel te laat en kom ik in een te donker huis thuis uit mijn werk. Het lijkt wel of hij geen rekening houd met de zomertijd en er dus gewoon een uur naast zit. Is dit jullie ook opgevallen? Of moet je ergens zelf de zomertijd in de Hue opgeven?

AMD Ryzen 9 5900X - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3600 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme - Samsung 980 Pro 2TB - Adata XPG SX8200 Pro 1TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• Chic de Friemel
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 26-11 10:35
Ik heb nog een Hue White Ambiance E27 lamp liggen die ik graag in een lamp met E14 fitting wil gebruiken. Is het bezwaarlijk om zo'n E14 naar E27 adapter te gebruiken i.c.m. Hue? Ik kan er online weinig over vinden, maar weet wel dat Hue en bijv. dimmers geen goed idee zijn.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BarryS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:06:
Ik heb een vraagje of jullie ook iets is opgevallen. Ik heb een routine in de Philips Hue app staan die mijn lichten aanzet in keuken, woonkamer en eetkamer wanneer de zon ondergaat. De offset staat op 30 minuten. Dit ging eigenlijk altijd perfect. Maar te laatste paar dagen is hij echt veel te laat en kom ik in een te donker huis thuis uit mijn werk. Het lijkt wel of hij geen rekening houd met de zomertijd en er dus gewoon een uur naast zit. Is dit jullie ook opgevallen? Of moet je ergens zelf de zomertijd in de Hue opgeven?
Hier gaat het nog steeds goed. Ook na ingaan zomertijd worden de lampen binnen en buiten, met -30 en 0 minuten, keurig op tijd aangezet. Ik heb daar niets voor hoeven wijzigen.

Steady as she goes...

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:38
Ik heb gisteren zo’n routine ingevoerd, maar dan afhankelijk van een bepaalde uit: lampen overloop en hal uit een half uur voor of na 00.15h. Wat mij opviel is dat de lampen om 23.30 al uit waren. Misschien dezelfde fout?

• Prutsky
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 26-11 15:49
Ik heb aan een living colors afstandsbediening ooit mijn drie Hue lampen gekoppeld. Nu heb ineen van deze drie lampen naar een andere kamer verplaatst en wil dat deze niet meer op de afstandbediening reageert. Is dit ook op een eenvoudige manier te doen, zonder alles te hoeven resetten (en mijn instellingen kwijt te raken)? Of moet ik de eerder gebruikte methode van Beaumotica (https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge) weer gebruiken en de betreffende lamp niet koppelen aan de a.b.?

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:04

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

BarryS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:06:
Ik kan je niet helpen helaas maar heb precies hetzelfde probleem. Ik zal de Hue hub eens herstarten door een power cycle te doen om te kijken of dat misschien helpt.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Prutsky schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:50:
Ik heb aan een living colors afstandsbediening ooit mijn drie Hue lampen gekoppeld. Nu heb ineen van deze drie lampen naar een andere kamer verplaatst en wil dat deze niet meer op de afstandbediening reageert. Is dit ook op een eenvoudige manier te doen, zonder alles te hoeven resetten (en mijn instellingen kwijt te raken)? Of moet ik de eerder gebruikte methode van Beaumotica (https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge) weer gebruiken en de betreffende lamp niet koppelen aan de a.b.?
Afstandsbediening dicht bij de lamp houden die je niet meer wil bedienen met de afstandsbediening +/- 10 seconden de 0 (uit) toets ingedrukt houden tot een piep en licht signaal.. dan is de lamp verwijderd uit de A.B.

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7.

• Stuiv
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 16-12-2020
Chic de Friemel schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:39:
Ik heb nog een Hue White Ambiance E27 lamp liggen die ik graag in een lamp met E14 fitting wil gebruiken. Is het bezwaarlijk om zo'n E14 naar E27 adapter te gebruiken i.c.m. Hue? Ik kan er online weinig over vinden, maar weet wel dat Hue en bijv. dimmers geen goed idee zijn.
Ja hoor, werkt prima. Ik had er 4 maar inmiddels al 3 lampen vervangen voor een schemerlamp met e27 fitting. Maar die ene doet prima mee met de rest. ;-)

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:36:
Ik wacht al een week op de supportafdeling van Philips over mijn kapotte Hue Go (3 maanden oud). Iemand enig idee hoelang dit normaal duurt? (Heb al foto met serienummer verzonden en sindsdien 9 dagen verder).
Blijkbaar duurt het 5 weken. Heb een nieuwe Hue Go :-)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 26-11 13:46
Meauses schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:06:
[...]

Werkt bij mij prima in twee lampen. :)
Ik heb hem in 3 lampen gebruikt en als ik een lamp moet herstellen/resetten gebruik ik die ook maar dan van E27 naar E14. Werkt perfecto.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:45
@BarryS Ik heb een sunset/sunrise routine voor mijn buitenlampen. Vanochtend was het licht nog aan, terwijl het al minstens een halfuur uit had moeten staan. Bij mij lijkt het dus ook stuk.

Het is geen bereikissue, want zelfs een lamp die op 1,5m van de bridge hangt (voordeur, bridge hangt in meterkast dus alleen 1x buitenmuur ertussen) stond nog aan.

Heb nu een nieuwe routine gebouwd die de boel om 20:03 aanzet en 07:15 uit (=hardcoded sunset/sunrise).
Even een paar dagen aankijken hoe dat gaat. Is alleen geen definitieve oplossing, want over een week zijn die tijden al weer veranderd.

[Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 29-03-2018 09:17]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Prutsky
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 26-11 15:49
BenEco schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:54:
[...]

Afstandsbediening dicht bij de lamp houden die je niet meer wil bedienen met de afstandsbediening +/- 10 seconden de 0 (uit) toets ingedrukt houden tot een piep en licht signaal.. dan is de lamp verwijderd uit de A.B.
Dat was wat ik zocht. Dank je!
ThinkPad schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:11:
@BarryS Ik heb een sunset/sunrise routine voor mijn buitenlampen. Vanochtend was het licht nog aan, terwijl het al minstens een halfuur uit had moeten staan. Bij mij lijkt het dus ook stuk.

Het is geen bereikissue, want zelfs een lamp die op 1,5m van de bridge hangt (voordeur, bridge hangt in meterkast dus alleen 1x buitenmuur ertussen) stond nog aan.

Heb nu een nieuwe routine gebouwd die de boel om 20:03 aanzet en 07:15 uit (=hardcoded sunset/sunrise).
Even een paar dagen aankijken hoe dat gaat. Is alleen geen definitieve oplossing, want over een week zijn die tijden al weer veranderd.
@BarryS

Er kunnen een aantal zakken mis zijn gegaan, zoals het ophalen van de tijd van internet of dat bridge de routine heeft aangepast maar dat daar iets is fout gegaan, is overigens wel het melden waard bij Philips lijkt me zo, als er meer mensen last van hebben.

Je kan twee dingen doen, om tijd van bridge goed te hebben, moet deze met router verbonden zijn die weer met internet is verbonden, je zou zowel je router en daarna (na een paar minuten) je bridge een keer kunnen rebooten (even van stroom af >30 seconden en dan stroom er weer op).

Als reboten niet helpt, dan is de routine waarschijnlijk om de een of andere redenen corrupt geraakt in de bridge, dit kun je het makkelijkste fixen door in de App je Sunset/Sunrise routine even te openen en te editten en weer op nieuw op te slaan, dan wordt deze routine opnieuw weg geschreven naar de bridge.

Hopelijk helpt het bovenstaande.....
Is het mogelijk om het internetverkeer voor de Hue Bridge uit te zetten of te blokkeren (en zo ja, hoe)? Dus dat Hue alleen nog bediend kan worden via het interne (wifi) netwerk.

Indien dit mogelijk is, welke functionaliteit mis je dan? Updates natuurlijk, en verder?

• mattazing
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-11 10:55
Erik1971 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:24:
[...]

Als je geen routines van andere apps gebruikt zou je met de Hue app de bridge kunnen opschonen.

Verwijder je hiermee ook je eigen gemaakte scenes, of blijven deze in de app staan?
mattazing schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:45:
[...]

Verwijder je hiermee ook je eigen gemaakte scenes, of blijven deze in de app staan?
Dat is een goede vraag, ik dacht dat alleen de routines en accesoires opnieuw worden aangemaakt, met default settings.

Maar of ook al je scene's verwijderd worden, weet ik niet 100% zeker, maar ik denk van niet, want de scene worden niet alleen in de bridge bij gehouden maar ook op de lampen zelf en lijkt me niet dat die worden verwijderd met opschonen bridge (anders had het wel opschonen systeem geheten ;) ).
meesje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:33:
Is het mogelijk om het internetverkeer voor de Hue Bridge uit te zetten of te blokkeren (en zo ja, hoe)? Dus dat Hue alleen nog bediend kan worden via het interne (wifi) netwerk.

Indien dit mogelijk is, welke functionaliteit mis je dan? Updates natuurlijk, en verder?
Als je geen account aanmaakt dan ben je formeel ook niet verbonden met Philips cloud diensten, informeel kan het nog steeds zo zijn dat je bridge connectie maakt. Dus om zeker te zijn dat je Hue bridge geen verbinding met internet maakt, kun het beste op je router de Hue Bridge blokkeren.

Als je geen verbinding met internet hebt, dan werkt het volgende niet meer;
- Software updates
- Hue Labs(voor het aanmaken en onderhouden features Hue Labs) Update: voor Hue labs heeft bridge geen internet nodig.
- Buiten huis bediening
- Geofencing
- Voor bepalen lokatie voor de Zonsop- en ondergangs routines (eenmalig)
- IFTTT
- En waarschijnlijk meer van de 3rd party integratie opties, zoals Google, Alexa en Homekit

Maar waarom zou je dit willen? Bang dat je bridge gehacked wordt, is lastig om te hacken vanuit internet, ten eerste moet men toegang hebben tot je netwerk (en dan zijn er andere kwetsbaarheden die voor hacker veel interesanter zijn dan je Hue Bridge) en ten tweede om een applicatie verbinding te laten maken met je Hue Bridge, moet je nog altijd een knop op de Bridge indrukken. Philips systeem is best wel veilig in vergelijking met de rest.

[Voor 4% gewijzigd door Erik1971 op 29-03-2018 13:10]

• Mapl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-11 01:23
Zojuist een deel van mijn bestelling binnen gekregen, twee stuks van de Lightstrip Plus extension.
Maar: 1 verpakking is paars en de ander is blauw.
In de paarse zit 11.5W 950lumen 1000x14x4mm 25.000h
In de blauwe zit 11W 800lumen 1000x12x3mm 20.000h

https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

In de link hebben ze het over 800 lumen in de omschrijving en over 950 lumen in de specificaties.
De 800 naar de 950 laten omruilen kan dus wel een dingetje worden of zien jullie meer, zijn er tips?

Zijn de aansluitingen hetzelfde en zal ik veel verschil zien als ik het zo laat?

• Meauses
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-11 20:52
ThinkPad schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:11:

Ik hadd toevallig gisteravond problemen met mijn Hue Bridge en connectiviteit (kon niet inloggen met My Hue in de app). Misschien dat jij die ook hebt ervaren?

PVOutput | Solaredge SE3000H - 13 x Jinko Solar 350N - 4550Wp - 7x OZO [3 x 29º & 4 x 10º] / 6x WNW [1 x 10º & 5 x 29º]

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:21

JoeZuCK

_Fonz > all.

Meauses schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:17:
[...]

Ik hadd toevallig gisteravond problemen met mijn Hue Bridge en connectiviteit (kon niet inloggen met My Hue in de app). Misschien dat jij die ook hebt ervaren?
Zelfde hiero. Bridge had ook een update. Ook werden bij mij de Hue commando's via Google Home genegeerd.

[Voor 8% gewijzigd door JoeZuCK op 29-03-2018 17:59]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mapl schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:46:
Zojuist een deel van mijn bestelling binnen gekregen, twee stuks van de Lightstrip Plus extension.

In de link hebben ze het over 800 lumen in de omschrijving en over 950 lumen in de specificaties.
De 800 naar de 950 laten omruilen kan dus wel een dingetje worden of zien jullie meer, zijn er tips?

Zijn de aansluitingen hetzelfde en zal ik veel verschil zien als ik het zo laat?
Heb beide ook bij Amazon gekocht deze week. Ik heb 2 paarse dozen ontvangen maar op de basis staat 1000 lumen volgens mij en op de extension 850 lumen. De vorige heb ik ook ontvangen van Amazon maar daar heb ik de doos niet meer van...

• BarryS
Meauses schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:17:
[...]

Dit probleem had ik gister avond ook. Ook de Google Home commando's werden gisteren genegeerd. Vanmorgen was dat echter weer opgelost. Denk dat er bij Philips een storing of iets dergelijks was.

Gezien er meerdere mensen nu hebben aangegeven met de Sunset/Sunrise routines (sinds de zomertijd) problemen hebben denk ik dat we dit inderdaad moeten melden. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enigste ben. Begon al aan mezelf te twijfelen. 8)7

Ik heb vanmorgen even een power cylce gedaan van de Bridge. Als ik straks thuis kom kijken of het nu weer goed gaat, dan zou dat iig een oplossing zijn. Zo niet dan toch maar een bug melden bij Hue support.

Ik had al geprobeerd de routine opnieuw te saven maar dat heeft het probleem niet opgelost.

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06:04

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de 6-voudige Gira 2430100 draadloze Zigbee schakelaar in combinatie met Hue?

Is het eenvoudig om deze schakelaar te koppelen met Hue? Is het dan mogelijk om sommige toetsen te programmeren zodat deze werken wanneer je een knop 1 maal indrukt en een andere functie hebben wanneer je dezelfde knop lang ingedrukt houd?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• MXL
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 25-11 23:20
Mapl schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:46:

Mijn ervaring is dat je het niet ziet.