[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.893 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
meesje schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:21:
[...]

Mooi dat ze eindelijk het Friends of Hue programma gaan uitbreiden. Alleen Toon en HomeKit is wel erg beperkt: https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue
Ook al zal ander schakelmateriaal al met Hue gekoppeld kunnen worden, het geeft geen 100% garantie dat het in de toekomst blijft werken. Dat biedt het FoH programma wel.
Dat is inderdaad het idee achter Friends of Hue programma.

Er zijn overigens veel meer Friends of Hue initiativen dan je noemt, alleen zijn die niet zichtbaar op nederlandes versie meethue.com, beetje dom van Philips..... Zie de us pagina van Meethue, https://www2.meethue.com/en-us/friends-of-hue volgens mij zijn een aantal van die producten ook gewoon in Nederland te krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door Erik1971 op 15-03-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:41
pielle007 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:18:
Eind februari is de Hue ledstrip defect gegaan welke ik had aangeschaft in december '17 via amazon.de
Philips heeft een prima service, maar waarom niet via Amazon? Die heeft ook een prima service en retouradres in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:41
Marselaar schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:52:
[...]

Maar ik heb binnen die kamer behoefte om apart te kunnen schakelen. Ik heb een gecombineerde woon/eetkamer met boven de eettafel twee lampen. Die wil ik dus op kamerniveau, maar ook apart kunnen bedienen.

Het zou dus mooi zijn om lampen aan meerdere kamerconfiguraties te kunnen toevoegen in mijn geval.
Dan maak je daar toch gewoon een scène voor aan?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-10 21:46
Je kunt ook twee kamers aanmaken (één per deelverzameling die je wilt schakelen - in jouw geval woon- en eetgedeelte) en die naar behoefte gelijk of apart schakelen, evt. in een routine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:53
robkrekel schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:25:
Van de week een spotje besteld voor buiten. Past een white ambiance GU10 prima in, en ik denk een color ook nog wel. Ga er nu nog 2 bestellen :P
Inmiddels alles binnen en 1 spotje op hoogte gesteld en op de plek gezet waar deze ongeveer moet komen. De GU10 white ambiance is duidelijk te zien. Als alles geïnstalleerd is zal ik nog even een foto bij night plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BTD7okQ3H6aX4nVCiLiEFzYs/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:04
Serena schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:10:
[...]

Dan maak je daar toch gewoon een scène voor aan?
Scenes heb je toch alleen in HomeKit en niet in de Hue app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:49
meesje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:02:
[...]

Scenes heb je toch alleen in HomeKit en niet in de Hue app?
:?

Scènes zijn zo ongeveer de main feature van Hue?

Een kamer aanklikken en dan het tweede tabblad.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Xander schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:12:
[...]

:?

Scènes zijn zo ongeveer de main feature van Hue?

Een kamer aanklikken en dan het tweede tabblad.
Kijk, dat geeft al aan dat ik eigenlijk alleen HomeKit gebruik. :+
Sorry voor mijn foutieve antwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 16-03-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 03:01
Zijn er andere mensen die het volgende probleem hebben?

Als ik de lichten aan wil zetten bij zonsondergang via de Philips Hue app werkt dit alleen de eerste avond. Na de eerste avond gaan de lichten niet meer aan tijdens zonsondergang. Alleen als ik hem reset werkt het weer, maar dan maar voor 1 avond, en heel soms 2 avonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:21

Bergie

Lekker belangrijk...

Nee geen last van; de lampen in de woonkamer gaan elke dag netjes aan. Het enige wat ik een beetje mis aan de zonsondergang feature is dat je in de app niet kan zien hoe laat dat precies is.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Heb het nu geprobeerd met 2 Hue controllers maar met alle 2 hetzelfde probleem, eerste keer werkt prima, daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Eagleman7 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:08:
Zijn er andere mensen die het volgende probleem hebben?

Als ik de lichten aan wil zetten bij zonsondergang via de Philips Hue app werkt dit alleen de eerste avond. Na de eerste avond gaan de lichten niet meer aan tijdens zonsondergang. Alleen als ik hem reset werkt het weer, maar dan maar voor 1 avond, en heel soms 2 avonden.
Je moet aangeven bij aanmaken routine voor welke dag je hem wilt gebruiken, anders doet deze het maar 1 keer....

Weet het heel irritant en ook niet duidelijk zichtbaar in de app, zelf ook al een aantal keer gehad dat ik een routine aanmaakte en deze maar eenmaal werkte omdat ik vergeten was om de dagen van de week te selecteren |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Erik1971 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:02:
[...]

Je moet aangeven bij aanmaken routine voor welke dag je hem wilt gebruiken, anders doet deze het maar 1 keer....

Weet het heel irritant en ook niet duidelijk zichtbaar in de app, zelf ook al een aantal keer gehad dat ik een routine aanmaakte en deze maar eenmaal werkte omdat ik vergeten was om de dagen van de week te selecteren |:(.
De dagen zijn iedere keer aangevinkt bij het aanmaken van de routine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

robkrekel schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:06:
[...]

Inmiddels alles binnen en 1 spotje op hoogte gesteld en op de plek gezet waar deze ongeveer moet komen. De GU10 white ambiance is duidelijk te zien. Als alles geïnstalleerd is zal ik nog even een foto bij night plaatsen.
[afbeelding]
Da's een waterdicht armatuur neem ik aan?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Eagleman7 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:23:
[...]

De dagen zijn iedere keer aangevinkt bij het aanmaken van de routine.
Vreemd, dan zou het gewoon moeten werken.... Soms helpt het om routine te editen en opnieuw op te slaan, kan zijn dat er bij het aanmaken van de routine iets niet goed is weggeschreven naar de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Erik1971 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:53:
[...]

Vreemd, dan zou het gewoon moeten werken.... Soms helpt het om routine te editen en opnieuw op te slaan, kan zijn dat er bij het aanmaken van de routine iets niet goed is weggeschreven naar de bridge.
Maar na 8 resets werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Ik heb 3 nieuwe e27 white ambiance lampen gekocht, 2 losse en 1 in een set met afstandbediening, gek genoeg voelt er 1 zwaarder dan de andere 2, verschil in lampen (nieuwe/oude variant)?

Is er een weijziging geweest in de maak van de lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
midego schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:27:
Ik heb 3 nieuwe e27 white ambiance lampen gekocht, 2 losse en 1 in een set met afstandbediening, gek genoeg voelt er 1 zwaarder dan de andere 2, verschil in lampen (nieuwe/oude variant)?

Is er een weijziging geweest in de maak van de lampen?
Ja, in de meest recente versie van de lamp is het glas vervangen door plastic. En dus is ie flink lichter.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 20:47
Wally2002 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:46:
[...]

Philips heeft een prima service, maar waarom niet via Amazon? Die heeft ook een prima service en retouradres in NL.
Had mij niet ingelezen en ging er vanuit dat t vermoedelijk een rompslomp zou worden. Maar dat blijkt dus mee te vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vroeg me af.. Is er een manier (en lukt dat ook) dat de Hue Lightstrip rechtstreeks op het net wordt aangesloten zonder de adapter te gebruiken?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
InF.Inc schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:27:
Ik vroeg me af.. Is er een manier (en lukt dat ook) dat de Hue Lightstrip rechtstreeks op het net wordt aangesloten zonder de adapter te gebruiken?
Ja, maar dan blaas je hem op.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mijn eerste Hue 'starterpakket' is binnen gekomen deze week! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z33ixdKq2DrNtMP4JubzVjoQ/medium.jpg

Spullen zijn voor het nieuwe huis (verwachte oplevering 25-04).
Kan niet wachten om er mee te gaan pielen. d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door Da_maniaC op 16-03-2018 16:35 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

DennusB schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:28:
[...]

Ja, maar dan blaas je hem op.
Lol, zonder hem op te blazen natuurlijk. Maar ik begrijp dat dat niet werkt. Ook niet met iets ertussen wat makkelijk weg te werken is? Zit namelijk te denken aan een soort van wandlamp voor buiten icm de lightstrip.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFMD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09-2024
Sinds gisteren heb ik een Philips Hue set aangesloten, om volledig over te gaan mis ik echter nog wel een paar specifieke lampen die compatible zijn met Philips Hue die ik niet kan vinden.
- relfectorlamp (open lampen boven de keuken als spots op het werkblad)
- ES111 flood led (brede variant van de Philips Hue GU10 spots)
- E15 led maar dan niet de candle variant..dan steekt de lamp te ver uit de armatuur

Heeft iemand voor deze lampen een alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
MFMD schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:33:
Sinds gisteren heb ik een Philips Hue set aangesloten, om volledig over te gaan mis ik echter nog wel een paar specifieke lampen die compatible zijn met Philips Hue die ik niet kan vinden.
- relfectorlamp (open lampen boven de keuken als spots op het werkblad)
- ES111 flood led (brede variant van de Philips Hue GU10 spots)
- E15 led maar dan niet de candle variant..dan steekt de lamp te ver uit de armatuur

Heeft iemand voor deze lampen een alternatief?
Als er een stekker aan die lampen zit (en je geen homekit gebruikt): een osram lightify smartplug.

edit: Osram maakt ook wel lightify floodlights in ieder geval in de US, maar het schijnt dat US versies van lightify lampen problemen geven met hue, EU versies niet.

[ Voor 11% gewijzigd door dragon2 op 16-03-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Nu online
Iemand die mij misschien bij het volgende kan helpen? Ik ben bezig mijn dimmers te programmeren en dit is aardig gelukt. Het enige dat ik wil dat wanneer je dubbel klikt op de uit button al het verlichting van alle ruimtes uit gaat (en alles aan als je dubbel klikt op de aan knop).

Ik kan nergens in api page vinden hoe je dit kan fixen dmv rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Vandaag de eerste test willen doen met mijn Hue apparatuur. Wanneer ik de Hue app installeer voor mijn telefoon (Android), krijg ik bij het opstarten meteen de melding dat er een Update is voor mijn Hue Bridge (v 2.1).
Ik kan de app niet gebruiken zonder dat ik eerst de update uitvoer. Het uitvoeren van de update mislukt telkens. Ik heb de Bridge en mijn telefoon beiden een reboot gegeven, maar dat maakt ook geen verschil.
Ik heb ook via de website https://account.meethue.com/account gekeken of ik hier de Bridge kon updaten maar volgens mij kan dat hier niet. Volgens de website heeft mijn Hue bridge Firmware version
1705121051.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Is er een Windows app die ik kan proberen ofzo om de update toch uit te kunnen voeren?

[Edit]
Ja hoor... en na de 14de poging gaan de lampjes op de Hue bridge wel knipperen en rapporteert hij nu een Firmware versie 1801260942 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 17-03-2018 14:35 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 07:31
Jboy1991 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:34:
Iemand die mij misschien bij het volgende kan helpen? Ik ben bezig mijn dimmers te programmeren en dit is aardig gelukt. Het enige dat ik wil dat wanneer je dubbel klikt op de uit button al het verlichting van alle ruimtes uit gaat (en alles aan als je dubbel klikt op de aan knop).

Met All4Hue zou ik dat doen met twee extra variabelen (sensors), bv AlAan en AlUit.
Dan de volgende Rules:
  • Conditions: Op dimmer Aan gedrukt AND AlAan=0 ; Actions: Zet groep aan AND maak AlAan=1 AND maak AlUit=0
  • Conditions: Op dimmer Aan gedrukt AND AlAan=1 ; Actions: Zet alles aan AND maak AlAan=0
  • Conditions: Op dimmer Uit gedrukt AND AlUit0 ; Actions: Zet groep uit AND maak AlUit=1 AND maak AlAan=0
  • Conditions: Op dimmer Uit gedrukt AND AlUit=1 ; Actions: Zet alles uit AND maak AlUit=0

[ Voor 0% gewijzigd door wim-vdv op 17-03-2018 14:40 . Reden: kleine edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:37
nielsgaastra schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:49:
[...]

Ik was er al een beetje bang voor dat dat de beste oplossing is, tip voor DuoPack is wel een goede in ieder geval! Ik vind het een beetje eng om de LivingWhites adapter in het plafond weg te werken. Even resetten is er dan niet bij...
Wel hoor, gewoon in je meterkast even de breaker van de keuken groep uit en dan weer aan zetten.
Zo simpel kan het zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Jboy1991 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:34:
Het enige dat ik wil dat wanneer je dubbel klikt op de uit button al het verlichting van alle ruimtes uit gaat (en alles aan als je dubbel klikt op de aan knop).

Wil je per sé dubbel klikken? De knop lang indrukken is simpeler, dat is een standaard event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Het 3e lampje bij mij knippert constant op de Bridge V2. Ik heb een out of home connection met 4g en kan alles gewoon bedienen. Is Philips een update aan het voorbereiden oid? Wat kan het zijn?

Edit: en nu brand het lampje weer constant ..

[ Voor 11% gewijzigd door JoeZuCK op 17-03-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:22

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zijn er praktische tips om het kapen van lampen (van en door hubs van andere merken) te voorkomen?

Ik dacht dat mijn INNR ledstrip kapot was: ik gebruikte hem altijd gekoppeld aan de Osram hub, hij ging nu niet meer uit terwijl hij nog wel tegelijk met de andere lampen aan gegaan was. Met wat zoeken bleek dat dezelfde ledstrip ook in de Hue app gekoppeld was, al stond hij daar op "niet bereikbaar". Na even de stroom van de ledstrip af, lukt het me nu om hem te bedienen vanaf Hue.

Een paar weken geleden had ik het omgekeerde probleem met een Ikea GU10 lampje, dat gekoppeld was aan Hue, maar zomaar ineens gekaapt was door een Ikea afstandsbediening op meters afstand. Het lampje was ook niet meer aan Hue terug te koppelen door het te resetten. Dat lukte pas met touchlinken.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 06:29
In de hal heb ik "Hal" met 1 lamp die geschakeld wordt dmv een motion sensor.
Op de overloop heb ik hetzelfde maar dan in kamer "Overloop".

Nu wil ik op beide kamers een dimmer koppelen, maar die moeten allebei beide kamers aansturen.
Kan dat?

Ik kan bij accessoire instellingen alleen last state of een scene kiezen. Niet bv Hal aan en Overloop uit.
Vooral dat "uit" vind ik belangrijkste om te koppelen.

Bv 1x drukken is enkel de lamp in die kamer en 2x drukken is beide kamers aan.

Gewoon in de Hue app.

Of moet ik dan overloop en hal als 1 kamer maken en dan onafhankelijke scènes maken die ik dan per sensor moet toekennen.

[ Voor 13% gewijzigd door NeutraleTeun op 18-03-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:05

Ethirty

Who...me?

NeutraleTeun schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:22:
In de hal heb ik "Hal" met 1 lamp die geschakeld wordt dmv een motion sensor.
Op de overloop heb ik hetzelfde maar dan in kamer "Overloop".

Nu wil ik op beide kamers een dimmer koppelen, maar die moeten allebei beide kamers aansturen.
Kan dat?

Ik kan bij accessoire instellingen alleen last state of een scene kiezen. Niet bv Hal aan en Overloop uit.
Vooral dat "uit" vind ik belangrijkste om te koppelen.

Bv 1x drukken is enkel de lamp in die kamer en 2x drukken is beide kamers aan.

Gewoon in de Hue app.

Of moet ik dan overloop en hal als 1 kamer maken en dan onafhankelijke scènes maken die ik dan per sensor moet toekennen.
Met de dimmer kan je max 2 kamers aansturen via de Hue app, wat jij wil kan volgens mij prima. Tot ik een andere app kocht bediende ik zo de eet- en zithoek.

Alleen de combi met de sensor weet ik niet 100% zeker. Standaard overruled de app niet de timer als die loopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 18-03-2018 18:57 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Het lijkt erop dat Spot Links en Spot Rechts worden vergeten in Woonkamer.

Als ik lampen aan zet met de dimmer, werkt alleen de Lamp Links van de tv. Als ik met de Hue app of Huetro app de lampen aan zet of licht verander, werken ze wel allemaal.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

mucuracat

YES

Da_maniaC schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:34:
Mijn eerste Hue 'starterpakket' is binnen gekomen deze week! :)

[afbeelding]

Spullen zijn voor het nieuwe huis (verwachte oplevering 25-04).
Kan niet wachten om er mee te gaan pielen. d:)b
Heb je korting gekregen? ;)
Plaats van los bridge, was het niet goedkoper om een starterspakket te nemen met GU10 lampjes?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

mucuracat schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:57:
[...]

Heb je korting gekregen? ;)
Plaats van los bridge, was het niet goedkoper om een starterspakket te nemen met GU10 lampjes?
Ik heb de spullen via de Tweakers V&A gekocht. :)
Verkoper A: Had nog een bridge over tegen een gunstige prijs
Verkoper B: Had nog een hoop Hue lampen over tegen een gunstige prijs

PS.

Wat is zo'n beetje de Go-to app voor mensen die ook wat uitgebreidere regels willen programmeren voor de Hue bridge?
Ik heb nu een trial versie van 'all 4 hue' ziet er erg gebruiksvriendelijk uit maar hier moet je voor betalen zodra je geavanceerde functies wilt gaan gebruiken.
Zijn er ook goeie free apps? (Mag zowel Android als Windows PC zijn...met een lichte voorkeur voor de PC eigenlijk).

[ Voor 32% gewijzigd door Da_maniaC op 19-03-2018 13:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05:35
Da_maniaC schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:42:
[...]

Ik heb de spullen via de Tweakers V&A gekocht. :)
Verkoper A: Had nog een bridge over tegen een gunstige prijs
Verkoper B: Had nog een hoop Hue lampen over tegen een gunstige prijs

PS.

Wat is zo'n beetje de Go-to app voor mensen die ook wat uitgebreidere regels willen programmeren voor de Hue bridge?
Ik heb nu een trial versie van 'all 4 hue' ziet er erg gebruiksvriendelijke uit maar hier moet je voor betalen zodra je geavanceerde functies wilt gaan gebruiken.
Zijn er ook goeie free apps? (Mag zowel Android als Windows PC zijn...met een lichte voorkeur voor de PC eigenlijk).
Heel eerlijk??? Als je al zo veel geld hebt uitgegeven is die €6.47 een hele kleine investering om veel meer mogelijkheden te krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 19:22
[...]
Ik heb nu een trial versie van 'all 4 hue' ziet er erg gebruiksvriendelijke uit maar hier moet je voor betalen zodra je geavanceerde functies wilt gaan gebruiken.
Kijk eens naar Heutro, gemaakt door een Tweaker voor Windows10. Maar verder eens met diegene boven me, laat die paar Euro niet leidend zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, ik weet niet wat je skill level is, maar je kunt de regels ook rechtstreeks op je bridge programmeren. Dat is wat spartaans, maar dan heb je wel de volledige controle

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Ik kan sinds 2 dagen niet meer met mijn bridge connecten.
Heb al een factory reset geprobeerd maar hij kan geen verbinding maken dit terwijl wel alle lampjes branden en ik de hue ook in mijn router zie.

Ik zie wel dat de app verwijst naar een ander ipadres dan wat in de router staat.
Maar na dat te forceren in de router zie ik hem nog steeds niet.

Zijn er nog andere opties?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 08:21

Bergie

Lekker belangrijk...

Het zal haast wel niet maar is het misschien mogelijk om lampen nog verder te dimmen dan via de Hue app mogelijk is?

Heb een E27 lamp aan het plafond op de babykamer en had deze initieel in gedachte om als nachtlampje te gebruiken maar vind hem eigenlijk nog wat te fel hiervoor.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

GroeneThee schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:51:
[...]

Heel eerlijk??? Als je al zo veel geld hebt uitgegeven is die €6.47 een hele kleine investering om veel meer mogelijkheden te krijgen toch?
Dat ben ik met je eens hoor. Het is niet zo dat ik een probleem heb om een paar EUR. uit te geven.
Maar voordat ik 5-6 apps van 5 EUR. p/stuk verder ben wilde ik eerst graag even informeren welke app het meest wordt gebruikt etc.
Janoz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:43:
[...]

Tja, ik weet niet wat je skill level is, maar je kunt de regels ook rechtstreeks op je bridge programmeren. Dat is wat spartaans, maar dan heb je wel de volledige controle
Ik vrees voordat ik die syntax goed onder de knie heb, de lol er voor mij vanaf is. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Da_maniaC op 19-03-2018 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

icecreamfarmer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:57:
Ik kan sinds 2 dagen niet meer met mijn bridge connecten.
Heb al een factory reset geprobeerd maar hij kan geen verbinding maken dit terwijl wel alle lampjes branden en ik de hue ook in mijn router zie.

Ik zie wel dat de app verwijst naar een ander ipadres dan wat in de router staat.
Maar na dat te forceren in de router zie ik hem nog steeds niet.

Zijn er nog andere opties?
Je kunt de HUE App ook even laten zoeken naar een "nieuwe" HUE Bridge, hij zou je bridge dan weer gewoon moeten vinden.

Sowieso wel handig om in je router reservering(en) op basis van MAC adres(en) voor je HUE Bridge(s) aan te maken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

wimmel_1 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:40:
[...]

Je kunt de HUE App ook even laten zoeken naar een "nieuwe" HUE Bridge, hij zou je bridge dan weer gewoon moeten vinden.

Sowieso wel handig om in je router reservering(en) op basis van MAC adres(en) voor je HUE Bridge(s) aan te maken.
Hij vindt geen nieuwe Bridge.
Laatste heb ik nu ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

icecreamfarmer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:17:
Hij vindt geen nieuwe Bridge.
Laatste heb ik nu ook gedaan.
Bridge al verwijderd?
Bergie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:47:
Heb een E27 lamp aan het plafond op de babykamer en had deze initieel in gedachte om als nachtlampje te gebruiken maar vind hem eigenlijk nog wat te fel hiervoor.
Ik vind de nachtlampstand van Huetro goed hiervoor. Is dat een optie?

[ Voor 46% gewijzigd door PcDealer op 19-03-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

PcDealer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:53:
[...]

Bridge al verwijderd?

[...]

Nu vindt hij hem opeens wel weer en is de oude weg.
Dit terwijl ik niets anders gedaan heb dan gisteren :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Bergie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:47:
Het zal haast wel niet maar is het misschien mogelijk om lampen nog verder te dimmen dan via de Hue app mogelijk is?

PcDealer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:53:
[...]

Als dat ook niet werkt zou je nog kunnen overwegen om de behuizing van je lamp donkerder te maken aan de binnenzijde? Dit kan op verschillende manieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25

LDVC

Let's get it over with

Gisteren een tradfri dimmer gekoppeld aan mijn hue systeem. Het was even een gedoe om de dimmer gekoppeld te krijgen, maar het werkt nu erg handig. Belangrijkste: dimmer kost maar €10,-.

Vriendin is blij dat ze nu een dimmer op haar nachtkastje heeft en dus niet meer s'nachts haar telefoon hoeft te pakken.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 10:10
LDVC schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:51:
Gisteren een tradfri dimmer gekoppeld aan mijn hue systeem. Het was even een gedoe om de dimmer gekoppeld te krijgen, maar het werkt nu erg handig. Belangrijkste: dimmer kost maar €10,-.

Vriendin is blij dat ze nu een dimmer op haar nachtkastje heeft en dus niet meer s'nachts haar telefoon hoeft te pakken.
Ik moet zeggen dat ik die dimmer nogal een onbetrouwbaar ding vind. De stappen die hij neemt en of hij werkt is wat onvoorspelbaar. Ik gebruik nu weer de Hue dimmer die veel beter werkt.

Heb jij een andere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 16:52

Steffy

Ayreonaut

rajackar schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:43:
Heeft iemand toevallig al eens iets leuks gedaan met die entertainment functie.
Ik heb heel enthousiast een setup gemaakt maar volgens mij is er buiten een RGB muismat eigenlij kniets te beleven. De potentie is wel groot want het lijkt me bij het gamen of bij films best heel veel toevoegen.
Misschien een late quote maar ik moet zeggen dat het vrij stil blijft rondom deze feature en ik had hier zelf wat meer van verwacht. Bijvoorbeeld met Netflix maar ook partners zoals Sony en MS die deze optie toevoegen aan hun PS4 en XBOX. Ik kan me bij bepaalde games ook echt wel voorstellen dat dit heel spectaculair kan zijn en echt iets gaat toevoegen. Het kan misschien wat vroeg zijn maar ik had tenminste verwacht dat bepaalde partijen het voornemen bekend zouden maken dat ze hier iets mee gaan doen maar dat blijf uit. Misschien sterft het ook al wel een stille dood nog voor dat er effectief iets mee gedaan wordt. Je moet bij een dergelijke functie wel gelijk wat te bieden hebben behalve een muis van Razor die toch al vrijwel niemand in huis heeft want bijna niemand heeft nog een PC en daarnaast vaak niet in de kamer dus vrij nutteloos in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

icecreamfarmer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Nu vindt hij hem opeens wel weer en is de oude weg.
Dit terwijl ik niets anders gedaan heb dan gisteren :?.
Blijft ooit een raar spel, die DHCP implementatie van dit soort apparaten :'( Ik heb 3 HUE Bridges in gebruik en heb er in 't begin ook wat mee lopen goochelen. Sinds ik een half jaar geleden (ofzo) 3 reserveringen in m'n DHCP scope heb aangemaakt én de HUE bridges zélf gewoon middels DHCP een request laat doen heb ik er 0,0 problemen meer mee terwijl ik, toen ik de HUE Bridges een fixed IP vanuit de GUI had gegeven, regelmatig één van die krengen @ random kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFMD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09-2024
dragon2 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:22:
[...]

Als er een stekker aan die lampen zit (en je geen homekit gebruikt): een osram lightify smartplug.

edit: Osram maakt ook wel lightify floodlights in ieder geval in de US, maar het schijnt dat US versies van lightify lampen problemen geven met hue, EU versies niet.
Dan zijn ZigBee Light Link schakelaars als vervanger voor de huidige low-tech schakelaars misschien praktischer, kan ik dezelfde lampen blijven gebruiken...met dimmer wordt wel een duur grapje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

wimmel_1 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:23:
Blijft ooit een raar spel, die DHCP implementatie van dit soort apparaten :'(
Wat ik standaard doe: nieuw apparaat krijgt via dhcp request een ip uit de tijdelijke ip pool. Indien nodig geef ik het apparaat via MAC een ander vast ip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PcDealer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:50:
[...]

Wat ik standaard doe: nieuw apparaat krijgt via dhcp request een ip uit de tijdelijke ip pool. Indien nodig geef ik het apparaat via MAC een ander vast ip.
Ik ben dan waarschijnlijk weer zo'n (old-kool netwerk) autist welke dat soort apparaatjes 't liefst een VLAN op jaagt waar géén DHCP leeft :*) ... Maar van dat principe ben ik terug moeten komen in het geval van de HUE Bridges.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

wimmel_1 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:56:

Ik ben dan waarschijnlijk weer zo'n (old-kool netwerk) autist welke dat soort apparaatjes 't liefst een VLAN op jaagt waar géén DHCP leeft :*) ...
Kun je geen dhcp en vlan combineren dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PcDealer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:57:
[...]

Kun je geen dhcp en vlan combineren dan?
Jawel hoor ;) Heb er nu gewoon een eigen /22 netwerk voor op een eigen VLAN én dus ook een eigen DHCP scope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Ben ik correct te stellen dat een Philips Hue bridge geen andere Zigbee producten (gallery: Nindustries aan Homekit kan voorstellen?

Want dan wordt dit wéér een bridge..

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Nindustries schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:50:
Ben ik correct te stellen dat een Philips Hue bridge geen andere Zigbee producten (gallery: Nindustries aan Homekit kan voorstellen?

Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik lees al geruime tijd mee en heb inmiddels al aardig wat lampen vervangen. Echter mijn vriendin wil graag sommige lampen graag retro houden. Led filament. De hue vol
In zicht word niet goedgekeurd grrr. Weet iemand of er van welke aanbieder ook een led lamp heeft zoals de oude gloeilamp met de welbekende draad heeft. Die uiteraard ook smart is en werkt met hue. Of een andere oplossing. Ombouwen van bestaande lamp ofZo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:01

BeaM-R

Powerrrrr

pascall1985 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:02:
Ik lees al geruime tijd mee en heb inmiddels al aardig wat lampen vervangen. Echter mijn vriendin wil graag sommige lampen graag retro houden. Led filament. De hue vol
In zicht word niet goedgekeurd grrr. Weet iemand of er van welke aanbieder ook een led lamp heeft zoals de oude gloeilamp met de welbekende draad heeft. Die uiteraard ook smart is en werkt met hue. Of een andere oplossing. Ombouwen van bestaande lamp ofZo.
Daar zit ik ook al geruime tijd op te wachten, heb hetzelfde probleem. Helaas is dat er nog niet.
Zou mooi zijn als ze een inbouwontvanger uitbrachten.
Omodat ik naast Hue verlichting ook verschillende dingen van Somfy heb, heb ik gekeken naar de somfy inbouwontvanger.
Dat moet werken. Maar vind het nogal prijzig. Komt dan ook nog een schakelaar bij. En als je een dimbare inbouwontvanger wil kost die al 75 euro...

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
https://www.amazon.com/SY...it-Required/dp/B077NDJ5DF

Dit dan geen optie? (Kwam ze gisteren toevallig tegen, geen ervaring, want ik ben dezelfde uitdaging, maar dan met e14...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascall1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-11-2021
boefje79 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:19:
[...]

https://www.amazon.com/SY...it-Required/dp/B077NDJ5DF

Dit dan geen optie? (Kwam ze gisteren toevallig tegen, geen ervaring, want ik ben dezelfde uitdaging, maar dan met e14...
Ja die kwam ik ook al tegen maar deze werkt via Bluetooth en niet via het zigbee netwerk helaas. Het kan dus wel hopenlijk komt phiiips of osram ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Klopt, maar je homekit-hub werkt ook met bluetooth, dus als je bv een apple tv in de buurt hebt, is het wel een optie (bereik van nieuwe apple tv is erg goed qua bt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03

Om even hierop verder te gaan: het is wel degelijk Hue en andere Zigbee dingen aan te sturen met hetzelfde, dit zou dan zijn adhv deconz en een raspberry pi shield (RasBee) of zigbee usb stickje (ConBee).
Dan deconz -> homebridge -> homekit op dezelfde hardware

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het gaat dan zeker om lampen die direct op een muurschakelaar zitten? Als het om een lamp met een stekker gaat kan je de smart plugs gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:59
Is deze al voorbij gekomen? kon hem zo snel niet vinden;

https://www.facebook.com/HuePhilips/videos/1377524865712727/

Eindelijk fatsoenlijke wandschakelaars!

Wat meer info en plaatjes:
http://www.newsroom.light...ches-through-its-friends#

[ Voor 32% gewijzigd door remmuz op 20-03-2018 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 13:29
remmuz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:38:

Die schakelaars zien er prachtig uit. Helaas pas 4e kwartaal 2018, dus in de praktijk heb je ze met moeite in 2020. Waarom in vredesnaam dan nu al aankondigen?

Dit is al jarenlang mijn frustratie met Hue produkten. Ze kondigen mooie dingen aan, maar die zijn pas over 2 jaar normaal verkrijgbaar. Sorry, maar dan ben ik het alweer vergeten of heb m'n eigen oplossing bedacht. Die schakelaars hadden ze vanaf het begin moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 07:31
remmuz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:38:

Yep, paar pages terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 22:05
The first wave of Friends of Hue switches is planned to be available from the fourth quarter of 2018.

Pff...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen die Osram Smart + Flex LED-strips gebruiken i.c.m. hue? Hij bevalt me eigenlijk prima, zeker voor de prijs (nu 47 -20% bij amazon.de ik had hem zelfs voor 27,44). Er zitten drie 60cm strip bij de starterset en 1 tussenstuk/verlengsnoer van ~80cm. Snoerlengte vanaf stekker is 2m, daarna nog ~40cm vanaf het 'blokje'.

Het linken ging simpel (5 sec stroom, 5 sec eraf, stroom erop en lamp zoeken). De kleuren lijken mij hetzelfde als hue 3rd gen, zo naast elkaar. Hij werkt ook met alexa.

Ik geloof niet dat ik hem hier eerder voorbij heb zien komen, ik ben er iig tevreden mee tot nu toe :)

Afbeeldingslocatie: https://ssli.ebayimg.com/images/g/X0kAAOSwceNaalyL/s-l640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 08:16

De SmartThings hub van Samsung en de Homey kunnen Zigbee producten direct aansturen, dus zonder bridge. Misschien past dat beter bij je case.

Of zoals eerder gezegt een raspberry met een Zigbee stick alleen dat vereist wel wat tweak werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Die koogeek schakelaar/dimmer is er toch al? Dus als je niet wil wachten is dat toch een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

Toeval of niet. Ik lees dit topic al een tijdje mee en hou steeds aanbiedingen enz in de gaten. Gisteren bijna zo ver om bij de Mediamarkt een bestelling te doen (cadeaubonnen inwisselen).
Toch niet gedaan. Het feit dat we 2 E14 schemerlampjes hebben, 1 E27 staande schemerlamp en een paarse bol met E27 zorgt ervoor dat ik nu maar aan 2 lampen iets heb en een starterkit met 3 E27 lampen dan zonde van het geld is.
Ik heb hiervoor 5 E14 Warmglow kaarslampen geprobeerd voor de lamp boven de eettafel, maar m'n dimmer is niet geschikt. Ze staan op marktplaats en in de V&A maar zijn ook nog niet verkocht (iemand interesse ;) ), dus ik vraag het me af of het met een hue lamp dan wel zo'n vaart zou lopen.
Niet besteld dus, maar toen ik 's avonds in de mail keek, had ik een reclamemailtje van Eneco om met 30% korting huelampen te kopen.
Heb nu voor 109 euro een starterkit met 2 color & White ambiance lampen, bridge en dimmerswitch. Leuk om mee te beginnen en kan ik er eindelijk ook eens mee spelen :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Steffy schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:13:
[...]
Misschien een late quote maar ik moet zeggen dat het vrij stil blijft rondom deze feature en ik had hier zelf wat meer van verwacht. Bijvoorbeeld met Netflix maar ook partners zoals Sony en MS die deze optie toevoegen aan hun PS4 en XBOX. Ik kan me bij bepaalde games ook echt wel voorstellen dat dit heel spectaculair kan zijn en echt iets gaat toevoegen. Het kan misschien wat vroeg zijn maar ik had tenminste verwacht dat bepaalde partijen het voornemen bekend zouden maken dat ze hier iets mee gaan doen maar dat blijf uit. Misschien sterft het ook al wel een stille dood nog voor dat er effectief iets mee gedaan wordt. Je moet bij een dergelijke functie wel gelijk wat te bieden hebben behalve een muis van Razor die toch al vrijwel niemand in huis heeft want bijna niemand heeft nog een PC en daarnaast vaak niet in de kamer dus vrij nutteloos in mijn ogen.
Je bent nog te vroeg om nu al de conclusie te trekken dat het een stille dood zal worden. Denk dat Philips eerst de benodige updates wilde uitrollen, voordat er nog meer partner integraties worden aangekondigd.

Denk dat we na de zomer meer weten, en sowieso kost het gewoon tijd om zo iets als Hue Entertainment te integreren in je spel/streaming dienst/game platform, dus even geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

[...]
Beter laat dan nooit haha ;)
Maar ik ben het met je eens. Ik zie er potentie in en zou het graag gebruiken.
Het verbaasd me echt enorm dat dit gelanceerd is zonder ook maar één toepassing die breed beschikbaar is.
Ik zou op zijn minst wel één vage indie game verwachten die het op meerdere platformen ondersteunt als een soort proof of concept. Maar goed. Het is dus even wachten om te zien of hier ooit nog iets mee gaat gebeuren.
Het lijkt mij persoonlijk één van de leukste manieren op epelepsie te ontwikkelen ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Laatst online: 00:25

LDVC

Let's get it over with

Busch-Jaeger verkoopt inbouw schakelaars/dimmers waarmee je je eigen / non-smart lampen toch via Hue kan besturen.
Kijk eens op https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/ of zoek in dit topic op busch-jaeger

[ Voor 0% gewijzigd door LDVC op 21-03-2018 10:39 . Reden: typo ]

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
[...]
Ja ze zijn laatste tijd goed in allerlei hippe persberichten voor features die dan amper beschikbaar zijn of hardware die pas half jaar later *mogelijk* in de winkel ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:37
dragon2 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:26:
Zijn er hier meer mensen die Osram Smart + Flex LED-strips gebruiken i.c.m. hue? Hij bevalt me eigenlijk prima, zeker voor de prijs (nu 47 -20% bij amazon.de ik had hem zelfs voor 27,44). Er zitten drie 60cm strip bij de starterset en 1 tussenstuk/verlengsnoer van ~80cm. Snoerlengte vanaf stekker is 2m, daarna nog ~40cm vanaf het 'blokje'.

Het linken ging simpel (5 sec stroom, 5 sec eraf, stroom erop en lamp zoeken). De kleuren lijken mij hetzelfde als hue 3rd gen, zo naast elkaar. Hij werkt ook met alexa.

Ik geloof niet dat ik hem hier eerder voorbij heb zien komen, ik ben er iig tevreden mee tot nu toe :)

[afbeelding]
Ik wil ook nog led-strips hebben voor de keuken. Deze zijn ook RGB en een stuk betaalbaarder. Scheelt heel veel geld. Hoe ziet het licht eruit t.o.v. de LED strip van Philips. Anders maar snel een setje halen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
The_Admin schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Ja ze zijn laatste tijd goed in allerlei hippe persberichten voor features die dan amper beschikbaar zijn of hardware die pas half jaar later *mogelijk* in de winkel ligt...
Ja dat valt wel op, voorheen als ze iets aankondigden was het ook meteen of binnen een maand beschikbaar, nu moeten we een half jaar of langer wachten :'(

Maar moet zeggen dat ze de laatste drie maanden best veel hebben aangekondigd, dus ze gaan wel los daar bij Philips, o nee Signify ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Signify klinkt als Osram Lightify... Sneue actie van Philips Lighting en daar betalen ze dan tonnen voor aan een marketing bons en ook nog miljoenen aan de nieuwe stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 16:27
Hallo. Ik wil nu ook een beetje gaan beginnen aan de Hue lampen van Philips. Voornamelijk worden ze gebruikt voor Media en het creëren van tijdelijk licht indien nodig. Ik heb nu 3 standaard GU10 armaturen, die met een muur schakelaar Aan/Uit kunnen. Ik wil deze dus gaan vervangen door de Hue White and color ambiance Starterkit GU10, of de E27 modellen. Wat mij doet twijfelen tussen de twee is de licht opbrengst. Is het de moeite om verloopjes van GU10 naar E27 te gebruiken om zo meer lumen te hebben met de E27. Ook vraag ik me af als de muur schakelaar altijd aan staat dit invloed heeft op de levensduur van de lampen

Dit is een voorbeeld wat lijkt op mijn armaturen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L6V7ujeWxyMpcF60aGYDWTjd/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Timmiboy op 21-03-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Timmiboy schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:08:
Wat mij doet twijfelen tussen de twee is de licht opbrengst. Is het de moeite om verloopjes van GU10 naar E27 te gebruiken om zo meer lumen te hebben met de E27. Ook vraag ik me af als de muur schakelaar altijd aan staat dit invloed heeft op de levensduur van de lampen
Ik heb licht genoeg met GU10. Maar kijk zelf: https://tweakers.net/pricewatch/compare/598109;532927/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 16:27
Ik had ze uiteraard al naast elkaar gelegd. Alleen weet ik dus niet hoe dit in de praktijk is. Vandaar mijn post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

ik las hier goede verhalen over de Hue Go, dus denk dat ik die vandaag ga bestellen. Lijkt me een mooie aanvulling op mijn Hue verzameling (heb nu: 3x GU10, 2x E27, 2x E14, 1x 3m lightstrip). De Go lijkt me wel leuk om mee te spelen en indirect licht te krijgen (ergens op een muur richten). Ik denk dat ik dan ook meteen een hue motion sensor erbij bestel, deze wil ik onder mijn bed plaatsen, met als regel dat snachts de Go/Lightstrip op night lamp aangaan mocht het bed uitmoeten voor het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:17

iMars

Full time prutser

Ik heb een vraagje over de dekking van Hue lampen. Deze moeten toch een mesh-netwerk opbouwen?

Mijn situatie:

Beneden
7 Hue lampen en 3 Tradfri lampen
  • Woonkamer: 6x Hue White & Color
  • Keuken: 3x Tradfri GU10
  • Hal: 1x Hue White
1e verdieping
3 Hue lampen
  • Overloop: 1x Hue White
  • Kamer: 2x Hue Color & White
Zolder
Geen Hue lampen (Dit geeft geen probleem met de dekking, want de lampen op de overloop en de hal werken wel continue als de bridge op zolder ligt)

Als ik de bridge in de woonkamer heb (meterkast is GEEN optie), werken alle lampen zonder te weigeren.
Als ik de bridge op zolder plaats (wenselijk) werken alle lampen, maar komt het minstens 1x per dag voor dat er in de woonkamer 1 of 2 lampen niet reageren.

Ik stuur alles aan via Home Assistant (gekoppeld aan bridge). Als ik in de Hue App of HomeAssistant app kijk zodra er een lamp niet reageert, zie ik dat deze niet bereikbaar is.

Mijn woonkamer is ~7x5 en de lampen zijn verdeeld over de kamer. De afstand tussen de lampen is max een meter of 4 a 5. Boven de eettafel hangt een lamp met 3 Hue lampen naast elkaar. Toch had ik een keer dat de middelste lamp niet reageerde, terwijl aan beide kanten op een afstand van max 30cm een Hue lamp hing welke wel reageerde.

Nu is het niet de grootste ramp van de wereld dat de bridge in de woonkamer ligt, maar wilde graag alles op zolder hebben (server, router, zwave, hue bridge etc).

Maar zet toch mijn vraagtekens achter het mesh-netwerk :?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
@iMars zijn er nog lampen bij waar je met een conventionele schakelaar de spanning af haalt?

Dit sloopt je Mesh netwerk natuurlijk.

Het Mesh is ook niet altijd logisch, het is niet gezegd dat de middelste lamp bij je eettafel een route zoekt via de buitenste. Misschien heeft deze wel een route via de lamp op het toilet, en als je die dan uitschakelt dan heb je problemen...

[ Voor 47% gewijzigd door Xander op 22-03-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:25
The_Admin schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Zoals eerder in het topic aangegeven, met een PC kun je al je films/games/netflix/etc etc al via Hue Entertainment aansturen...

Ik ben erg onder de indruk van de latency die het geeft, en wacht met smart op bvb timecode films/series waarbij het licht op die manier aangestuurd word... (ipv ambilight on steroids)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burningbjorn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 17:26
Devian schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Zoals eerder in het topic aangegeven, met een PC kun je al je films/games/netflix/etc etc al via Hue Entertainment aansturen...

Ik ben erg onder de indruk van de latency die het geeft, en wacht met smart op bvb timecode films/series waarbij het licht op die manier aangestuurd word... (ipv ambilight on steroids)
HUE Entertainment is volgens mij nog niet beschikbaar voor PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
burningbjorn schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:29:
[...]

HUE Entertainment is volgens mij nog niet beschikbaar voor PC.
Denk je? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burningbjorn
Ja dat denk ik ;) , of je moet voor mij een link hebben waar ik de software kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
burningbjorn schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:43:
[...]

Ja dat denk ik ;) , of je moet voor mij een link hebben waar ik de software kan downloaden.
Devian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:39:
[...]

Ik gebruik hier Huestacean voor. App is nog in development maar werkt heel erg goed!

https://github.com/BradyBrenot/huestacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:17

iMars

Full time prutser

Xander schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:36:
@iMars zijn er nog lampen bij waar je met een conventionele schakelaar de spanning af haalt?

Dit sloopt je Mesh netwerk natuurlijk.

Het Mesh is ook niet altijd logisch, het is niet gezegd dat de middelste lamp bij je eettafel een route zoekt via de buitenste. Misschien heeft deze wel een route via de lamp op het toilet, en als je die dan uitschakelt dan heb je problemen...
Eigenlijk niet veel...
Beneden:
Woonkamer alles via Hue of ledstrips (MQTT), Keuken Tradfri + ledstrips (MQTT), Hal Hue, Toilet conventioneel.
Boven:
Badkamer conventioneel, bijkamer wordt amper gebruikt momenteel, kamer 2x Yeelight Wifi, Overloop Hue
Zolder:
Ledbalk (strip) geschakeld met Sonoff, conventionele lampen op zolder, welke op dat moment uit staan.

Alle Hue lampen staan continu op onder spanning.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burningbjorn
3rd party apps zijn er al geruime tijd, uiteraard bedoel ik de app van Philips zelf "Hue Sync"
https://tweakers.net/nieu...en-met-pc-activiteit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crawlen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06-2022
Mijn hue gaat spontaan aan op blauw
3 hue lampen en 2 IKEA lampen
Dit gebeurd tot 3 keer in een nacht
Wat kan dit zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
IFTTT een keer ingesteld op bijvoorbeeld waarschuwen bij regen?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Ja leuk, 3rd party knutselwerk dus. Dat heeft dus dan helemaal niks te maken met de OFFICIELE aankondiging van Philips en de OFFICIELE support van Hue Entertainment.

Anders kan je wel zeggen dat dit altijd al kon met Hyperion/Huey/Screengrabbers weet ik wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
The_Admin schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:18:
[...]

Ja leuk, 3rd party knutselwerk dus. Dat heeft dus dan helemaal niks te maken met de OFFICIELE aankondiging van Philips en de OFFICIELE support van Hue Entertainment.

Anders kan je wel zeggen dat dit altijd al kon met Hyperion/Huey/Screengrabbers weet ik wat.
Ik denk dat dit qua latency, snelheid en aan te sturen lampen niet valt te vergelijken met eerder "3rd party knutselwerk".

Er word namelijk wel degelijk gebruik gemaakt van de Hue Entertainment API's die Philips hier speciaal voor in het leven heeft geroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
crawlen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:55:
Mijn hue gaat spontaan aan op blauw
3 hue lampen en 2 IKEA lampen
Dit gebeurd tot 3 keer in een nacht
Wat kan dit zijn ?
Waarschijnlijk heeft Ikea dat ingebouwd (blauw gebouw) om jou te ‘dwingen’ de hue lampen te vervangen door tradfri. :+
Pagina: 1 ... 102 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue