[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:03
Jasper1975 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:54:
[...]

Heb je hem verwijderd in Apple Home of vanuit de Hue app?
Verwijderd uit Apple Home. Maar kon hem daarna niet meer toevoegen via de Hue app. Dus ik zou die stap niet aanraden. Krijg steeds de melding “matter niet beschikbaar” Vanochtend kon ik toevallig de hue bridge toevoegen aan Apple home. Dat heeft anderhalf uur gewerkt, nu staat alles weer als offline/unresponsive…

Zou haast denken dat het te maken heeft met het beëindigen van de oude homekit infrastructuur. Maar dit probleem speelt bij sommige op Reddit al een paar weken. Vermoed dat er een bug zit tussen de matter afhandeling tussen de hue hub en Apple home. Waarbij waarschijnlijk Apple het e.e.a. moet gaan aanpassen. Kan dus nog wel even duren.

Update: na een korte stroom onderbreking van de hue bridge pro en alle UniFi wifi punten, doet hue het in Apple Home wel weer. (Benieuwd voor hoe lang..)

En weer offline. Heeft welgeteld 50 minuten gefunctioneerd. 8)7 Ben er voorlopig even klaar mee.

[ Voor 12% gewijzigd door TheKerremenke op 11-02-2026 15:38 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-03 22:37
Hallo allen,

Bij mij zijn ineens alle lampen niet meer bereikbaar. 54 lampen op de standaard Bridge.

Wat al gedaan:
- bringe van de stroom
- router reset
- lampen losgekoppeld en weer aangekoppeld
- app opnieuw geïnstalleerd.

Iemand enig idee?

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-03 22:37
Op magische wijze lijkt alles weer te werken....

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46
savange1 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:55:
Bij mij zijn ineens alle lampen niet meer bereikbaar. 54 lampen op de standaard Bridge.
Misschien storing in de 2,4 GHz waarop ZigBee zit?

• Jasper1975
  • Laatst online: 15:58
TheKerremenke schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:33:
[...]

Verwijderd uit Apple Home. Maar kon hem daarna niet meer toevoegen via de Hue app. Dus ik zou die stap niet aanraden. Krijg steeds de melding “matter niet beschikbaar” Vanochtend kon ik toevallig de hue bridge toevoegen aan Apple home. Dat heeft anderhalf uur gewerkt, nu staat alles weer als offline/unresponsive…

Zou haast denken dat het te maken heeft met het beëindigen van de oude homekit infrastructuur. Maar dit probleem speelt bij sommige op Reddit al een paar weken. Vermoed dat er een bug zit tussen de matter afhandeling tussen de hue hub en Apple home. Waarbij waarschijnlijk Apple het e.e.a. moet gaan aanpassen. Kan dus nog wel even duren.

Update: na een korte stroom onderbreking van de hue bridge pro en alle UniFi wifi punten, doet hue het in Apple Home wel weer. (Benieuwd voor hoe lang..)

En weer offline. Heeft welgeteld 50 minuten gefunctioneerd. 8)7 Ben er voorlopig even klaar mee.
Hoe gaat het nu bij jou? Hier nog steeds niks. Heb jij het weer stabiel?

• TheKerremenke
Jasper1975 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:13:
[...]

Hoe gaat het nu bij jou? Hier nog steeds niks. Heb jij het weer stabiel?
Heb overal 26.3 op geïnstalleerd. Toen werkte het even. Daarna ip6 ingeschakeld op mijn UniFi systeem. Weet niet zeker of de aanbieder dit ondersteund. Dus puur omdat matter blijkbaar ip6 nodig heeft (las ik ergens). Ook nog zonder veel succes

Daarna de bij de instellingen van UniFi de controller geüpdatet naar 10.1.84. Daarna waren de problem hier verholpen, direct verholpen. Sindsdien draait het probleemloos.

Bij mij lag het dus aan het UniFi netwerk en dan specifiek in een (blijkbaar oudere) software versie. Deze deelde geen ip6 adressen uit, juist hetgeen Matter op draait. Dus een bug aan de kant van Unifi

[ Voor 12% gewijzigd door TheKerremenke op 15-02-2026 10:09 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:47
TheKerremenke schreef op zondag 15 februari 2026 @ 00:13:
[...]

Heb overal 26.3 op geïnstalleerd. Toen werkte het even. Daarna ip6 ingeschakeld op mijn UniFi systeem. Weet niet zeker of de aanbieder dit ondersteund. Dus puur omdat matter blijkbaar ip6 nodig heeft (las ik ergens). Ook nog zonder veel succes

Daarna de bij de instellingen van UniFi de controller geüpdatet naar 10.1.84. Daarna waren de problem hier verholpen, direct verholpen. Sindsdien draait het probleemloos.

Bij mij lag het dus aan het UniFi netwerk en dan specifiek in een (blijkbaar oudere) software versie. Deze deelde geen ip6 adressen uit, juist hetgeen Matter op draait. Dus een bug aan de kant van Unifi
Correct. Hier ben ik sinds twee dagen ook achter. Er zitten ze verschil tussen IPv6 van je provider, en je lokale IPv6.
Zie ook
Tomino schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:45:
[...]

Het werkt. Het werkt! Zoals je kunt zien op het screenshot zie je dat ik ::6d range heb opgegeven. Die stond op 7d. In de webinterface gaf dat geen foutmelding maar in de app wel. Hij kon met 7d te veel adressen uitgeven. Bovenstaande instellingen werken dus wel. Na vijf weken tobben nog gelukt.

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:29
Hallo,

Zijn er meer mensen die problemen hebben met Alexa en Hue op dit moment?
als ik een routine afspeel ziet hij soms lampen niet of ze reageren niet.
Als ik ze via de Hue app wil bedienen gaat het wel goed.
Pas als ik de lamp heb gereset en opnieuw toegevoegd werkt het weer met Alexa.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:19
Ja mijn smartplug, 1 van de 2 wordt niet meer gezien in applehome woning app.
Vreemd want in de hue app kan ik hem nog wel bedienen. Alleen siri kan nu niks daarmee.
Zijn beide zelfde smartplugs van Ledvance.
Het valt me nu wel op dat bij de software updates staat dat ze beide niet bereikbaar zijn.
Maar dus wel aan en uit kunnen in hue app maar niet meer in applewoning.(tenminste 1 daarvan nu)

Nou daar begint het gezeik naar 5 jaar hoor.
Kan je weer nieuw spul aanschaffen voor mega prijs.
Bagger als je het werkend koopt en het werkend kan afschaffen 🤮

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:39
Mel33 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 19:37:
Ja mijn smartplug, 1 van de 2 wordt niet meer gezien in applehome woning app.
Vreemd want in de hue app kan ik hem nog wel bedienen. Alleen siri kan nu niks daarmee.
Zijn beide zelfde smartplugs van Ledvance.
Het valt me nu wel op dat bij de software updates staat dat ze beide niet bereikbaar zijn.
Maar dus wel aan en uit kunnen in hue app maar niet meer in applewoning.(tenminste 1 daarvan nu)

Nou daar begint het gezeik naar 5 jaar hoor.
Kan je weer nieuw spul aanschaffen voor mega prijs.
Bagger als je het werkend koopt en het werkend kan afschaffen 🤮
Mega prijs valt wel mee toch? Inspelning kost momenteel 4,99 euro bij Ikea. (waar blijft de Grillplats?)
En als je een niet-Hue device aan een Hue bridge koppelt, dan kan het wel eens stoppen met werken.

[ Voor 7% gewijzigd door remmuz op 16-02-2026 08:05 ]

• richard_r86
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-03 13:52
Ik ben over aan het gaan op Hue, en heb een specifieke vraag. Mijn badkamer heeft spots in een vals ietwat verlaagd plafond. De ruimte boven het plafond is onvoldoende voor Philips spots, er zitten nu schakelbare geïntegreerde spots van Paulmann in die door herhaaldelijk op de aan/uit schakelaar te drukken op 3 standen aan kunnen worden gezet.

Ik wil tussen de aan/uit schakelaar (mag evt ook via een Gira Senic schakelaar) en de lampen een soort relais plaatsen voor Hue integratie. Het gaat mij vooral om het via een Hue beweingssensor automatisch uit laten schakelen van het licht, dit wordt hier in huis met regelmaat vergeten.

Hoe pak ik dit aan, ik heb naast Hue verder geen smart home en van daaruit beperkt mijn use case zich tot Hue.

[mbr[Schopje naar het grote topic[/]

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 16-02-2026 11:16 ]

• timbe
timbe schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:47:
Hallo,

Zijn er niet meer mensen met problemen met Alexa en Hue?

Echt bijzonder vreemd dit, als ik bv vraag: Alexa zet de eetkamer aan, zegt krijg ik: Alexa onderteunt dat niet.
Als ik dan vraag Alexa zet beneden uit, gaat ook de eetkamer uit.

Voor bv de keuken werkt dit allemaal wel.

Ook bij bepaalde routines zet hij somige lampen niet aan.
Als ik deze via de Hue app aan zet en vervolgens vraag: alexa zet benden uit, gaan deze lamen wel weer uit. 8)7

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-03 15:09
Lampen krijgen momenteel update van 1.122.8 naar 1.145.1

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46
Dragunov schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:43:
Lampen krijgen momenteel update van 1.122.8 naar 1.145.1
Release notes nog niet online beschikbaar.
De update is er ook voor accessories.

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 23:16
En ook voor de bridge is er alweer een update (1975170000). De releasenotes zijn alweer nietszeggend.
De slimme stopcontacten krijgen dezelfde update die voor de lampen al gemeld zijn.
Herstel: de stopcontacten krijgen uiteindelijk versie 1.145.1
En dat lijkt ook alleen voor hardware versie LOM007 | 1.145.1 | 100b-11a te zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door jwhoogervorst op 17-02-2026 13:33 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

• timbe
.

[ Voor 99% gewijzigd door timbe op 17-02-2026 15:55 ]

• timbe
timbe schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:57:
[...]

Zijn er niet meer mensen met problemen met Alexa en Hue?

Echt bijzonder vreemd dit, als ik bv vraag: Alexa zet de eetkamer aan, zegt krijg ik: Alexa onderteunt dat niet.
Als ik dan vraag Alexa zet beneden uit, gaat ook de eetkamer uit.

Voor bv de keuken werkt dit allemaal wel.

Ook bij bepaalde routines zet hij somige lampen niet aan.
Als ik deze via de Hue app aan zet en vervolgens vraag: alexa zet benden uit, gaan deze lamen wel weer uit. 8)7
Na veel prutsen werkt het weer allemaal.
Ik heb diverse lampen en kamers uit Hue verwijderd en vervolens ook uit Alexa.
Hier na alles weer opnieuw toegevoed.
Ook heb ik meerdere malen de Skills van Hue op nieuw in en uitgeschakeld in de Alexa app.

Toch is er een heel bijzonder iets wat ik niet snap.
Voorheen had ik een kamer in de Hue app met de naam EETKAMER.
Alexa neemt natuurlijk deze naam over, maar na het opnieuw instellen werkt dat niet met spraak.
Als ik zeg: Alexa zet de eetkamer aan krijg ik de volgende reactie van Alexa: EETKAMER ondersteund dat niet.
Verander ik de naam in de Alexa app naar Dining room werkt het wel.
In de Hue app heet de kamer nog altijd EETKAMER.

Iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 37% gewijzigd door timbe op 17-02-2026 16:58 ]

• Jasper1975
Flux accessoires al wel te koop in Duitsland maar nog niet hier! De extentie was wel te koop maar alweer uitverkocht.

• Sarge_Loco
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:32
Je ziet ze mondjesmaat verkrijgbaar bij de OBI. Ik ben er ook op aan het wachten tot ze bij de OBI in de buurt verkrijgbaar zijn of gewoon in NL te koop.
Een tijdje geleden hadden we een internet storing. Grofweg van 23.00-01.00. Het viel me op dat ik middels Siri op de HomePods de verlichting niet meer uit kreeg, maar middels de Hue accessoires wel. Ik had er ooit al eens iets over gelezen dat Hue lokaal werkt, maar nu ook daadwerkelijk de bevestiging gekregen. De lampen in de woonkamer kan ik alleen schakelen via een Hue Tap geconfigureerd via HomeKit. Deze lampen kreeg ik dus niet uit. Later de Hue Tap maar ingesteld via de Hue app.
Een beetje off-topic, maar ik dacht dat HomeKit ook lokaal werkte. Kennelijk niet.

• TheKerremenke
TheKerremenke schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:17:
[...]

Bedankt voor de link. Helaas lost het mijn probleem nog niet op. Maar als ik Reddit mag geloven ben ik niet de enigste..
https://www.reddit.com/r/...and_hue_bridge_pro_known/

Gisteren de hue hub uit Apple Home (HomeKit) verwijderd. Helaas met geen mogelijkheid om deze weer te koppelen. Krijg steeds een fout melding als ik de hub opnieuw wil toevoegen aan HK dat matter niet beschikbaar is..

Update: Aanhouder wint gok ik zo. Vanochtend opnieuw geprobeerd en nu was het wel mogelijk om de hub weer te koppelen met HomeKit. Raar, maar nu doet alles het weer (voorlopig?). en weer offline…
@meesje Misschien kwam het door vergelijkbaar bovenstaand probleem? Inmiddels het is verholpen bij mij door IPv6 te configureren in mijn UniFi netwerk. Dus kan daar ook aan gelegen hebben…

Alhoewel het voorheen wel werkte, dus het eigenlijk niet handmatig zou moeten worden aangepast. Iets zegt me een bug tussen Hue bridge pro en Apple Home.

[ Voor 7% gewijzigd door TheKerremenke op 24-02-2026 10:20 ]

• remmuz
  • Laatst online: 16:39
meesje schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:57:
Een tijdje geleden hadden we een internet storing. Grofweg van 23.00-01.00. Het viel me op dat ik middels Siri op de HomePods de verlichting niet meer uit kreeg, maar middels de Hue accessoires wel. Ik had er ooit al eens iets over gelezen dat Hue lokaal werkt, maar nu ook daadwerkelijk de bevestiging gekregen. De lampen in de woonkamer kan ik alleen schakelen via een Hue Tap geconfigureerd via HomeKit. Deze lampen kreeg ik dus niet uit. Later de Hue Tap maar ingesteld via de Hue app.
Een beetje off-topic, maar ik dacht dat HomeKit ook lokaal werkte. Kennelijk niet.
Vreemd, hier werkt het prima zonder internet verbinding?
Toevallig gisteren getest omdat mijn modem een andere plaats in de meterkast kreeg en ik daarom een uurtje zonder internet zat. Wifi was wel in de lucht en dat blijkt voldoende te zijn.
Overigens niet met Siri maar vanuit de Woning app.

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:15
Jasper1975 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:12:
Flux accessoires al wel te koop in Duitsland maar nog niet hier! De extentie was wel te koop maar alweer uitverkocht.
Zijn beschikbaar via de Philips Hue website

• Dragunov
Wally2002 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:13:
[...]

1 spot wilde niet updaten, bleef maar steken op nieuwe versie inladen.

Dan maar stekker uit bridge getrokken, spot verwijderd via app, stekker er terug in van Bridge en spot terug aangemeld...

Blijft nu op 1.122.8, zo te zien geen update naar 1.145.1, waar andere zelfde spot al tijdje op 1.145.1 staat.

Ook nog geen changelog voor v. 1.145.1...

• Sarge_Loco
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:32
Siete schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:20:
[...]

Zijn beschikbaar via de Philips Hue website
Dat had ik gemist. Thanks. Heb een bestelling geplaatst.

• Dragunov
Dragunov schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 23:57:
[...]

1 spot wilde niet updaten, bleef maar steken op nieuwe versie inladen.

Dan maar stekker uit bridge getrokken, spot verwijderd via app, stekker er terug in van Bridge en spot terug aangemeld...

Blijft nu op 1.122.8, zo te zien geen update naar 1.145.1, waar andere zelfde spot al tijdje op 1.145.1 staat.

Ook nog geen changelog voor v. 1.145.1...
Zichzelf deze nacht van update voorzien

• Jasper1975
Wally2002 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:13:
[...]

Sarge_Loco schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:55:
[...]

Dat had ik gemist. Thanks. Heb een bestelling geplaatst.
Nu ook de clips te bestellen. Heel jammer dat de verbindingsstukken maar 50cm zijn Ik zou het kookeiland met een flux van accentverlichting willen voorzien maar dan heb in minimaal een meter nodig. twijfel nog om setje te bestellen en te strippen om te zien of we de kabel zelf kunnen verlengen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jasper1975 op 25-02-2026 16:31 ]

• Jasper1975
Clips, connectors en corner connectors binnen! Nu projectje lightstrip onder het bed!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mvrgb67CwGKpY9WFkxk-5EJ7cjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HonvDOphIFeDyXJN9nlFRNya.jpg?f=fotoalbum_large

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 15:47
Jasper1975 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:42:
Clips, connectors en corner connectors binnen! Nu projectje lightstrip onder het bed![Afbeelding]
Ik heb deze ook, maar begrijp ik dat je hem kunt opdelen? Kwestie van doormidden knippen en met die hoekjes aan elkaar zetten?

Mixed Reality dev

• Jasper1975
Menesis schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:31:
[...]

Ik heb deze ook, maar begrijp ik dat je hem kunt opdelen? Kwestie van doormidden knippen en met die hoekjes aan elkaar zetten?
Ik heb hem onder het bed geplaatst. Op iets meer dan 160cm eerste knip (op aangegeven plek op ledstrip) daar hoekje geplaatst op iets meer dan 80cm weer knip met verbindingsstukje( zodat de beden nog wel uit elkaar kunnen als je daar wilt stofzuigen.) dan bij iets meer dan 80cm weer hoekje en dan met de klemmetjes onder bed gemonteerd.
TheKerremenke schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:19:
[...]

@meesje Misschien kwam het door vergelijkbaar bovenstaand probleem? Inmiddels het is verholpen bij mij door IPv6 te configureren in mijn UniFi netwerk. Dus kan daar ook aan gelegen hebben…

Alhoewel het voorheen wel werkte, dus het eigenlijk niet handmatig zou moeten worden aangepast. Iets zegt me een bug tussen Hue bridge pro en Apple Home.
remmuz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:41:
[...]

Vreemd, hier werkt het prima zonder internet verbinding?
Toevallig gisteren getest omdat mijn modem een andere plaats in de meterkast kreeg en ik daarom een uurtje zonder internet zat. Wifi was wel in de lucht en dat blijkt voldoende te zijn.
Overigens niet met Siri maar vanuit de Woning app.
Ik meende me ook te herinneren dat HomeKit ook lokaal werkt. Door het wegvallen van het internet, kreeg ik in de Woning app meldingen dat de HomeKit hubs niet bereikbaar waren.
Wij hebben alleen een Ziggo modem/router (met een paar pods) en niet een aparte router. Daardoor dacht ik altijd dat ik dan niet kan testen of iets nog blijft werken bij wegvallend internet. Indien je aparte router hebt, zet je even het Ziggo modem uit. Maar ik kan natuurlijk de kabel vanuit het modem/router naar het AOP even los draaien. Dan heb ik hetzelfde effect. Ik doe dit wel pas als ik een keer alleen thuis ben. :)

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-03 00:40

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik heb nu zo'n SONOFF Inbouwschakelaartje op Zigbee gekoppeld aan mijn Hue bridge. Alleen ik zie hem louter in de hue app en niet in Apple homekit. Heeft iemand hier een oplossing voor, al dan niet via een instelling of via een nieuw / ander model?

Schopje naar grote Hue topic

[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 27-02-2026 08:46 ]

• silencedkill
  • Laatst online: 00:58
@N1ckk Ik heb de ZBMINI en ZBMINIR2 icm HA en google home. In het verleden moest ik bij de home QR code inscannen van HA (ik geloof zelfs met een plugin van sonoff) en alles kwam er netjes in, heb je die optie met apple homekit om de HUE te koppelen al dan niet via een QR code ? Ondertussen heb ik een andere setup dus kan het helaas niet meer verifiëren.

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 27-02-2026 08:46 . Reden: Mention ]

• Marve79
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:53
Vraagje:

Ik heb een badkamper met een schuin plafond, maar na de deur is er net een strip van 12 cm breed en 260 cm lang voor de verlichting, recht, voordat het dus schuin omlaag gaat. Dat is de enige plek waar ik een lamp kan monteren.

Nu leek het met gaaf om daar een HUE led strip te monteren over heel de lengte, alleen probleem is de 230v komt uit het midden van die strip. En die led strips werken allemaal met een losse adapter.

Ik heb boven die strip wel lege ruimte, het is dus een vals plafond. Weet iemand of er ipv die grote adapter die bij HUE ledstrips komt ook bijv een module is die je rechtstreeks op het stroomnet aansluit en in het plafond kunt verbergen?

• N1ckk

N1ckk

silencedkill schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:41:
@N1ckk Ik heb de ZBMINI en ZBMINIR2 icm HA en google home. In het verleden moest ik bij de home QR code inscannen van HA (ik geloof zelfs met een plugin van sonoff) en alles kwam er netjes in, heb je die optie met apple homekit om de HUE te koppelen al dan niet via een QR code ? Ondertussen heb ik een andere setup dus kan het helaas niet meer verifiëren.
Nee ik zie hem dus wel in de Hue app, maar niet in homekit.

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27
Heeft iemand hier ervaring met deze Zigbee inbouw dimmer van "Hoftronic"?

Tot nu toe heb ik meest (> 10 stuks) de hier wel vaker genoemde Ecodim.07 gebruikt, maar deze Hoftronic lijkt meer instelbaar, en heeft tevens "multiway control" of "multi location control" (zelfde lamp vanaf meerdere dimmers bedienen) en verder vergelijkbaar qua functionaliteit, en nog een stukje goedkoper (al kom je de Ecodim ook vaak in aanbiedingen tegen waarbij je ook onder de €50,- / stuk kunt blijven).

Anyone?

Wel leuk dat de Ecodim intussen ook als Matter (over Thread) variant te verkrijgen is, maar ja daar kan de Hue bridge dan weer niet mee overweg.

[ Voor 18% gewijzigd door Batilan op 27-02-2026 15:42 ]

• Jasper1975
Marve79 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:58:
Vraagje:

Ik heb een badkamper met een schuin plafond, maar na de deur is er net een strip van 12 cm breed en 260 cm lang voor de verlichting, recht, voordat het dus schuin omlaag gaat. Dat is de enige plek waar ik een lamp kan monteren.

Nu leek het met gaaf om daar een HUE led strip te monteren over heel de lengte, alleen probleem is de 230v komt uit het midden van die strip. En die led strips werken allemaal met een losse adapter.

Ik heb boven die strip wel lege ruimte, het is dus een vals plafond. Weet iemand of er ipv die grote adapter die bij HUE ledstrips komt ook bijv een module is die je rechtstreeks op het stroomnet aansluit en in het plafond kunt verbergen?
Misschien kan je hier wat inspiratie mee op doen? Moet je wel handig zijn met een soldeerbout.

• Marve79
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:53
Jasper1975 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:33:
[...]

Misschien kan je hier wat inspiratie mee op doen? Moet je wel handig zijn met een soldeerbout.
Dat gaat me wat te ver maar het ziet er wel heel mooi uit.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:28
Jasper1975 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:03:
[...]

Ik heb hem onder het bed geplaatst. Op iets meer dan 160cm eerste knip (op aangegeven plek op ledstrip) daar hoekje geplaatst op iets meer dan 80cm weer knip met verbindingsstukje( zodat de beden nog wel uit elkaar kunnen als je daar wilt stofzuigen.) dan bij iets meer dan 80cm weer hoekje en dan met de klemmetjes onder bed gemonteerd.
Wat is de opbouw hoogte inclusief die klipjes ?
Ik heb nog lades onder mijn bed lopen en zit ook te denken aan zo'n strip.

De knipjes zitten zeker in veelvoud van om de 40cm?

• Jasper1975
zuma schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:56:
[...]

Wat is de opbouw hoogte inclusief die klipjes ?
Ik heb nog lades onder mijn bed lopen en zit ook te denken aan zo'n strip.

De knipjes zitten zeker in veelvoud van om de 40cm?
Klopjes zorgen voor kleine millimeter extra hoogte. Ik heb alle 10 de klopjes gebruikt voor onder het bed.

• N1ckk

N1ckk

Iemand hier ervaringen met de Aqara h2 dimmer? Met niet slimme lampen in een hue eco systeem

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46
Ik heb al jaren een hue-systeem maar wil deze graag uitbreiden rondom de TV en meubel (wat geleverd wordt over 10 weken)
Ik zou graag een led-strip rondom rondom de TV willen 48inch (ik zie ze pas vanaf 55inch)

Onder het zwevend meubel 245cm ook een led strip, beide uitgevoerd als gradient strip gekoppeld met de TV.
Voor beide strips.

Enkele vragen:
Heb ik een sync-box nodig hiervoor ?
Kunnen beide strips dan mee doen ? Ook zit de onderste niet gelijkmatig onder de TV.
Welke strip kan ik het beste nemen voor de TV, gezien de 48inch ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KppagNBgXE1_W8h7Hmx-e4Hgsss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfdR4t6NLvt6cGlsxs7iVuW2.jpg?f=fotoalbum_large

Teteringen

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 14:08
Marve79 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:58:
Vraagje:

Ik heb van het weekend de adapter van een Hue Play bar vervangen met een USB-C converter (20v). De adapter geeft zelf 24v output maar kennelijk werken ze ook prima op 20v, wellicht dat dit je wat inspiratie geeft.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23
Sinds afgelopen week werkt bij mij de Hue skill in Alexa niet meer. Vervelend omdat we eigenlijk alles spraak gestuurd deden. Ik kan in Alexa de Hue skill niet meer enablen. Is hier een oplossing voor of is het een software probleem?

Usual suspects zoals herstarten hue heb ik al geprobeerd.

• Tazzy
timbe schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:47:
Hallo,

Hier werkt op het moment niets meer, krijg de Hue skill ook niet meer enabled.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-03 09:09
@Arie26 Sommige Samsung en LG TV’s kunnen Hue aansturen via een (apart af te rekenen) app. Je hebt dus niet per sé een Hue Sync Box nodig. Mocht je een TV krijgen zonder die app, dan heb je een Hue Sync Box nodig. Let op: de Hue Sync Box werkt niet met apps op je TV, dus je moet altijd een externe speler (box van je provider, Apple TV, Nvidia Shield, BD-speler) gebruiken.

Je kunt een Hue Play lightstrip achter op de TV plakken, zie https://www.philips-hue.c...ntertainment/sync-with-tv. Hue lijkt dan een minimale grootte van 55” te vereisen x groter is natuurlijk altijd beter ;-). Alle Hue lampen in de kamper kunnen volgens mij meedoen. Geen idee van het effect op de lamp onder de kast.

Twee opmerkingen:
- is je wand niet wat donker voor een mooi Hue effect (wit of crème is wellicht beter, zeker als je met Wall washers) zou gaan werken;
- je TV hangt wat hoog, wellicht beter gewoon op het kastje plaatsen (https://www.hellotv.nl/in...-moet-ik-mijn-tv-ophangen?

• Arie26
Bedankt voor je reactie.
Rallye schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:05:
@Arie26 Sommige Samsung en LG TV’s kunnen Hue aansturen via een (apart af te rekenen) app. Je hebt dus niet per sé een Hue Sync nodig. Mocht je een TV krijgen zonder die app, dan heb je een Hue Sync nodig. Let op: de Hue Sync werkt niet met apps op je TV, dus je moet altijd een externe speler (box van je provider, Apple TV, Nvidia Shield, BD-speler) gebruiken.
Werkt niet met apps op je tv ? Bedoel je dan de hue app of de losse sync-box ?
Rallye schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:05:
@Arie26
Twee opmerkingen:
- is je wand niet wat donker voor een mooi Hue effect (wit of crème is wellicht beter, zeker als je met Wall washers) zou gaan werken;
- je TV hangt wat hoog, wellicht beter gewoon op het kastje plaatsen (https://www.hellotv.nl/in...-moet-ik-mijn-tv-ophangen?
Deze afbeelding is gemaakt met ai, meubel komt over 10 weken, hier komen nog akoestische panelen achter, omdat we licht missen wil ik achter de TV iets hebben voor ook als we geen TV en toch wat extra licht, kijken en de tv komt ook zeker lager te hangen.

Teteringen

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:01
Arie26 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:21:
Bedankt voor je reactie.

[...]

Werkt niet met apps op je tv ? Bedoel je dan de hue app of de losse sync-box ?

[...]

Deze afbeelding is gemaakt met ai, meubel komt over 10 weken, hier komen nog akoestische panelen achter, omdat we licht missen wil ik achter de TV iets hebben voor ook als we geen TV en toch wat extra licht, kijken en de tv komt ook zeker lager te hangen.
Welke Tv heb je? Of wil je kopen?

Ik heb zelf de nieuwste samsung en daar zit de hue app op. Die stuurt alles aan bijvoorbeeld wat ik maar afspeel. Heb je een oudere tv dan moet je dus dat kastje kopen, maar dan kan je alleen de apparaten aansturen die op dat kastje aangesloten zitten en die verzend het dan naar de tv. De apps op de tv kunnen bijvoorbeeld geen gebruiken maken van hue sync.

En betreft die hue strip onder op de kast. Ja die kan mee doen met je tv, maar ik denk niet dat het mooi werkt, omdat er een kast tussen je tv en strip zit.

Je kan denk ik wel een 55 inch strip kwijt op een 48 inch tv, maar dan moet je de strip iets dichter bij de rand plakken.

Verder kan je via de app alles instellen waar je lampen staan en welke mee moeten doen. Ik heb een 55 inch strip en 2 hue iris lampen die samen werken met de tv ingesteld.

• Rallye
@Arie26 Ik heb mijn bericht wat verduidelijkt. De Box werkt niet met apps op je TV.

Ik ben zeer benieuwd hoe je de Hue Sync vindt op een wat donkerder achtergrond, zeker als die ook nog gestreept is (akoestische panelen)?

• Arie26
To easy schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:30:
[...]
Welke Tv heb je? Of wil je kopen?
Ik heb nu een 48inch samsung TV van 2021, hier kan de app nog niet op, maar als ik het zo lees is dat wel wenselijk, ik kijk ook veel via apps, netflix, videoland ect.
Rallye schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:17:
@Arie26 Ik heb mijn bericht wat verduidelijkt. De Box werkt niet met apps op je TV.
Ik ben zeer benieuwd hoe je de Hue Sync vindt op een wat donkerder achtergrond, zeker als die ook nog gestreept is (akoestische panelen)?
Super duidelijk, nu snap ik wat je bedoelt, dus eigenlijk is de sync box geen optie maar een nieuwe TV :)

De led strips zijn vooral bedoeld als verlichting in de ruimte, nu heb ik op deze plaats een grote kast staan waar de TV in past (precies een 48") boven in deze kast zit verlichting, wat gebruiken als mede sfeerverlichting, ook naast deze kast staat nog een staande lamp.
deze komen te vervallen met nieuwe meubel.

Nu vind mijn vrouw warm-wit licht voldoende achter de TV en onder het zwevende meubel ook, misschien wel vooral als de TV uitstaat. Maar als ik het dan toch heb waarom niet met wat extra effecten, dat maakt kwa prijs voor de led strips ook niet het verschil. De app of het sync-box zijn in dit geval de kosten, maar de sync-box is al geen optie meer.

Teteringen

• Rallye
Die app kost €129 (of € 2,99 per maand). Zo’n soort Ambilight blijft mooi.

• timbe
Tazzy schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:20:
[...]

Hier werkt op het moment niets meer, krijg de Hue skill ook niet meer enabled.
Dan kun je helemaal niks meer.
Er moet dan toch iets aan de hand zijn met Alexa?

Hier heb ik naar heel veel keren lampen verwijderen en weer toevoegen alles weer werkend gelukkig met alexa.
Maar wel heb ik iets vreemds wat ik totaal niet begrijp.
bij 2 ruimtes moest ik de naam veranderen in Hue om het werkend te krijgen.
Bv eetkamer naar diningroom, dan werkt het.
Als ik de naam eetkamer gebruik zegt Alexa: eetkamer ondersteunt dat niet.
Met de slaapkamer heb ik het zelfde, heeft iemand hier een verklaring voor?

• Tazzy
De hele integratie is weg & de skill kan ik niet meer enablen. Ik hoor wel van meer dat er issues zijn? Ga zo nog meer even wat kloten maar het heeft altijd gewerkt (voor zowel lampen als routines).

Twijfel geval of ik het gelijk opgeef en een home assistant voice bestel om te testen :)

• timbe
Tazzy schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:57:
De hele integratie is weg & de skill kan ik niet meer enablen. Ik hoor wel van meer dat er issues zijn? Ga zo nog meer even wat kloten maar het heeft altijd gewerkt (voor zowel lampen als routines).

Twijfel geval of ik het gelijk opgeef en een home assistant voice bestel om te testen :)
Veel plezier met testen.
Heb er ook al overnagedacht om over te stappen, maar ja dan moet ze alle 5 vervangen 8)7

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier weer iets 'vaags'. Ik heb één HUE Motion Sensor (SML001) van de twaalf stuks welke er voor zorgt dat Apple Homekit me meent te moeten melden dat er '1 Probleem' in de gehele configuratie aanwezig is.

De betreffende Motion Sensor zou een lage batterijspanning hebben volgens Apple Homekit (ook volgens Siri, als ik 't 'r netjes vraag) maar volgens de HUE App is er niets mis met dat ding.... En dat zou ook wel vreems zijn want er zitten sinds vorige week twee verse AA cellen in.

:S

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tazzy
Tazzy schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:57:

Boeiende situatie & conclussie dat het een Alexa probleem is/was... De Hue skill werkte gisteravond weer maar alle config in Alexa is weg. Groepen en routines allemaal verdwenen. Dat waren er best veel :(

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik word helemaal krankjorum van Apple Woning: met Philips Hue is niets mis, Tado X en Somfy via Matter naar Apple TV ook niet.

Philips Hue via Matter naar Apple TV: de helft werkt wel, de helft staat 'geen reactie'. Heb echt serieus al zoveel geprobeerd: stekker er uit, routers opnieuw opgestart, Hue opnieuw gekoppeld. Ook staat er 50 problemen, terwijl de helft dus gewoon werkt.

Heeft het nog zin om hier verder in te duiken of is het echt gewoon HomeKit wat de boel sloopt?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 23:16
@THE_BASE voor de zekerheid: heb je de nieuwste firmware?
Pro: 2071223010 volgens https://www.philips-hue.c.../release-notes/bridge-pro
V2: 1975170000 volgens https://www.philips-hue.c...port/release-notes/bridge

Anders zou ik het ook niet weten. Maar misschien zijn die “ several small changes behind the scenes” toch nog nog ergens nuttig voor.
Ik neem tenminste aan dat je ook je Apple TV(s) ook hebt herstart?
Bij meerdere ATV’S is het misschien nog nuttig om een specifieke ATV als preferred aan te wijzen.

[ Voor 10% gewijzigd door jwhoogervorst op 06-03-2026 18:34 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jwhoogervorst schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:31:
@THE_BASE voor de zekerheid: heb je de nieuwste firmware?
Pro: 2071223010 volgens https://www.philips-hue.c.../release-notes/bridge-pro
V2: 1975170000 volgens https://www.philips-hue.c...port/release-notes/bridge

Anders zou ik het ook niet weten. Maar misschien zijn die “ several small changes behind the scenes” toch nog nog ergens nuttig voor.
Ik neem tenminste aan dat je ook je Apple TV(s) ook hebt herstart?
Bij meerdere ATV’S is het misschien nog nuttig om een specifieke ATV als preferred aan te wijzen.
Na opnieuw toevoegen wilde het eindelijk, maar al die lampen weer opnieuw moeten toewijzen aan kamers. Fijn dat Matter. Dank voor je antwoord!

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic