[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:56
JPDeckers schreef op zondag 22 maart 2026 @ 06:46:
[...]

Je moet de EnOcean module uit de schakelaar halen. En dan kan je deze handmatig als dubbele bedienen: houd de twee knopjes ingedrukt, en druk dan op de lange balk aan de boven/onderkant voor de "klik" actie.
Heb je hier een voorbeeld van? Ik heb de single rockers er af gehaald maar voor de rest is er geen beweging in te krijgen 🤣

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:04
kwdtje schreef op zondag 22 maart 2026 @ 07:25:
[...]
Heb je hier een voorbeeld van? Ik heb de single rockers er af gehaald maar voor de rest is er geen beweging in te krijgen 🤣
Afbeeldingslocatie: https://mm.digikey.com/Volume0/opasdata/d220001/derivates/1/300/626/826/MFG_PTM215ZE_sml.jpg

Deze moet je er uit halen, en dan met de hand bedienen. Let goed op met wat onder en boven is, vak moet je bijv linksboven en rechtsonder indrukken (ok, dat past altijd) en daarna bijv rechtsboven.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb nog meer dan een meter van mijn Flux lichtstrip over.

Nu leek het me leuk om dat ergens anders voor te gebruiken, maar waar kan ik die onderdelen los en goedkoop vinden?

Ik krijg nu het idee dat als ik dit los moet aanschaffen net zo duur uit ben als die hele lichtstrip of mis ik iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nu80Z51r1_tEwnXI8YazpTXKNo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IuvbDjQURWTy7tJb2O0TQAG4.png?f=fotoalbum_large

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:43
Greatsword schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:05:
Ik heb nog meer dan een meter van mijn Flux lichtstrip over.

Nu leek het me leuk om dat ergens anders voor te gebruiken, maar waar kan ik die onderdelen los en goedkoop vinden?

Ik krijg nu het idee dat als ik dit los moet aanschaffen net zo duur uit ben als die hele lichtstrip of mis ik iets?

[Afbeelding]
Een LED strip kost vrijwel niks; de controller is het duurste onderdeel dus een complete set kopen zou inderdaad wel eens goedkoper kunnen zijn.

• dgriep
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-03 17:04
Kan iemand mij vertellen of Motion Aware (bridgepro) ook werkt in combinatie met Geo Fencing. Het doel is om Hue een boodschap te laten geven bij gedetecteerde beweging als ik niet thuis ben

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:38
En alweer een update met niets-zeggende releasenotes:

Mar 20, 2026

Bridge v2 Software version 1976124000

We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge v2 work even better. 
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

Voor elke oplossing is er een probleem!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04 08:24
Iemand ervaring met gebruik van GU10 inbouwspotjes als hoofdverlichting op bijvoorbeeld een gang of slaapkamer?

In elektraplan voor nieuwe woning was eerst veel spots opgenomen, waaronder ook op de gang en slaapkamer.

Ik heb het idee dat om de 1,5 meter een enkele GU10 inbouwspot echter niet volstaat gezien ze maar 400 lumen zijn.

We hebben nu in huidige huis er 5 op een spotrail dichter bij elkaar maar vinden het weinig licht geven, maar komt mss ook door hoog plafond. In huidige woning hebben we op overloop 2x Hue Being en die kunnen een bak licht geven.

Daarom mss geen spots op slaapkamer en gang (7m lang) , maar lichtpunten voor bv een Being. Hebben het idee dat twee spots bij kledingkasten slaapkamer niet genoeg is.

Maar even benieuwd wat ervaringen hier zijn van mensen die wel spots als hoofdverlichting hebben op zulke ruimtes. Aangezien onze eigen ervaring met de spots wat kan misleiden door plafond van 4 meter hoog bijna.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:42

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Hertog_Martin schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 08:29:
Iemand ervaring met gebruik van GU10 inbouwspotjes als hoofdverlichting op bijvoorbeeld een gang of slaapkamer?
400 lumen klinkt weinig, maar je hebt in je gang ook niet echt veel licht nodig, want je gaat er geen boek lezen.

Waar je wel rekening mee moet houden met spotjes is dat ze, zoals de naam al zegt, bedoeld zijn voor SPOT verlichting, zoals een schilderij of een bureau/werkplek. Als je de hele ruimte probeert te verlichten met spotjes, krijg ik een beetje de jaren '70 retro vibe. Een modernere oplossing daarvoor zijn bijvoorbeeld paneellampen.

In mijn slaapkamer heb ik 1 Hue kleurenlamp als hoofdverlichting en die zit dan ook nog eens verstopt in een armatuur met melkglas, maar dat geeft daar voldoende licht.

In mijn gang heb ik laatst 4 normale lampen van 860 lumen vervangen door 2 Hue witlampen en ook dat geeft daar voldoende licht -- ze branden niet eens op maximaal vermogen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-04 08:21

In elektraplan voor nieuwe woning was eerst veel spots opgenomen, waaronder ook op de gang en slaapkamer.

Ik heb het idee dat om de 1,5 meter een enkele GU10 inbouwspot echter niet volstaat gezien ze maar 400 lumen zijn.

We hebben nu in huidige huis er 5 op een spotrail dichter bij elkaar maar vinden het weinig licht geven, maar komt mss ook door hoog plafond. In huidige woning hebben we op overloop 2x Hue Being en die kunnen een bak licht geven.

Daarom mss geen spots op slaapkamer en gang, maar lichtpunten voor bv een Being. Hebben het idee dat twee spots bij kledingkasten slaapkamer niet genoeg is.

Maar even benieuwd wat ervaringen hier zijn van mensen die wel spots als hoofdverlichting hebben op zulke ruimtes. Aangezien onze eigen ervaring met de spots wat kan misleiden door plafond van 4 meter hoog bijna.
Onze hal is 4,5 m lang 1,5 m breed en 2,6 m hoog.
Er hangen 4 spotjes en met een instelling op 75 % is dat ruim voldoende.
Geen issues met spot verlichting, de verspreiding van het licht is prima.

Het zijn kleurenspotjes van ondertussen bijna 10 jaar oud.
In mijn herinnering hebben die minder lumen dan de nieuwere versies.

De spotjes zitten dus wel iets dichter bijelkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door s e k op 04-04-2026 09:54 ]

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:03

Daarom mss geen spots op slaapkamer en gang (7m lang) , maar lichtpunten voor bv een Being. Hebben het idee dat twee spots bij kledingkasten slaapkamer niet genoeg is.

Let op het verschil tussen lumen en lux.
Lumen is de hoeveelheid licht die een lichtbron uitstraalt en lux is de hoeveelheid licht die op een oppervlak terecht komt. De afstand speelt daarbij een grote rol evenals de stralingshoek (lichtkegel).
Een lamp van 400 lumen aan een hoog plafond levert veel minder licht op je handen dan een bureaulamp van 400 lumen doet als je achter je bureau zit. Hoewel de lichtbron hetzelfde is, is het aantal lux op je handen in het laatste geval veel hoger.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04 08:24
arpeggio schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:10:
[...]

Lumen is de hoeveelheid licht die een lichtbron uitstraalt en lux is de hoeveelheid licht die op een oppervlak terecht komt. De afstand speelt daarbij een grote rol evenals de stralingshoek (lichtkegel).
Een lamp van 400 lumen aan een hoog plafond levert veel minder licht op je handen dan een bureaulamp van 400 lumen doet als je achter je bureau zit. Hoewel de lichtbron hetzelfde is, is het aantal lux op je handen in het laatste geval veel hoger.
Ja principe ben ik bekend mee. Maar gaat dus om spot top 2,50m hoogte op gang van 1,10 breed.

Ik heb in badkamer nog even uitgetest met opbouwspot met gu10 white ambiance en op vloer is dan onder spot 120 lux en 0.5 meter opzij nog maar 65 lux en op een meter 25. Dus als je om de meter een spot doet heb je onder een spot 145 lux en in midden van twee spots 130. Dus laten we zeggen dat je redelijk uniform 130 haalt. Dit is met meest heldere kleurtoon, wat fijner geler licht is ca 25% donkerder, onder de 100 lux. Kan, maar mss dus wel twee keer helderder gewenst. De Being heeft 6x meer lumen en ook meer licht naar opzij, dus halen we sws wel meer licht mee.

We hebben nu echter extreem lichte woning, waardoor ogen daar aan wennen en 100 lux heel donker voelt, maar straks is het wat minder lichte woning dus wellicht volstaat het dan.. Wat dat betreft is het nog zo dat als buiten donker is lampen eerder fel lijken dan wanneer buiten nog wat licht is, we hebben wel groot raam op de gang.

[ Voor 4% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-04-2026 11:37 ]

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:55
arpeggio schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:10:
[...]

Aanvullend: ook het armatuur heeft invloed: je zou een lichtbron met veel grotere lichtstroom (lumen) kunnen hebben, maar alsnog een lage verlichtingssterkte (lux), als het een zeer inefficiënt ontworpen armatuur is.
Als je spotjes direct gaat vergelijken zal dit inderdaad minder/geen issue zijn.

Verder is ook nog wel aandachtspunt bij welke kleurtemperatuur de maximale lichtstroom gehaald wordt. Dat is misschien niet de gewenste temperatuur waarbij je de maximale lichtsterkte nodig hebt.

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-04 21:32
Wie kan mij helpen met de play sync box.

Probleem: als ik de tv aanzet verspringt mijn soundbar naar een verkeerde output sinds ik de sync box heb. En ik wil graag handmatig kunnen aanzetten van sync als dat mogelijk is.

Setup:

TV met soundbar en soundbar is aangesloten via earc

TV - Sync box - Nvidia shield

Moet ik het anders opzetten of zijn er betere manieren?

Graag hoop ik dat mensen ideeen hebben hierover.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:04
@KevinSetz Je gebruikt dus je TV als “hub” voor alle aansluitingen. Sommige soundbars (Samsung) hebben meerdere HDMI-aansluitingen, maar die van jou dus niet - bijvoorbeeld Sonos? Je hebt twee zaken op de TV aangesloten - de soundbar en de Sync box. Je Shield hangt aan de Sync box.

Dan verspringt de TV dus naar een verkeerde input (of heeft je TV een output)? Welke dan? De Sync box met de Shield? Of zou je juist de TV willen gebruiken zonder Hue en is het probleem dat hij naar een input verspringt?

• KevinSetz
Rallye schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:20:
@KevinSetz Je gebruikt dus je TV als “hub” voor alle aansluitingen. Sommige soundbars (Samsung) hebben meerdere HDMI-aansluitingen, maar die van jou dus niet - bijvoorbeeld Sonos? Je hebt twee zaken op de TV aangesloten - de soundbar en de Sync box. Je Shield hangt aan de Sync box.

Dan verspringt de TV dus naar een verkeerde input (of heeft je TV een output)? Welke dan? De Sync box met de Shield? Of zou je juist de TV willen gebruiken zonder Hue en is het probleem dat hij naar een input verspringt?
Ik heb een lg soundbar deze heeft ook een hdmi aansluiting voor de syncbox en dat ik daarna dus de shield koppel.

Maar ook dat hij niet automatisch synct met het scherm zal ik uitwillen.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:56

DON PAPA

Tweaker-fan

KevinSetz schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:29:
[...]
Maar ook dat hij niet automatisch synct met het scherm zal ik uitwillen.
Dat kan niet, op het moment dat er een bron (in jouw geval de Shield) aangaat op de Sync box dan gaat de box automatisch ook meteen aan.

Ik heb dit opgelost door een flow te maken op mijn Homey pro die de box automatisch weer uitzet na 3 seconden als ik mijn AppelTV kastje aanzet die verbonden is met de Sync box. Daarnaast heb ik ook nog een flow gemaakt voor Hue knop naast mijn stoel, waar ik de Sync box handmatig aan en uit kan zetten. Dus als ik film ga kijken dan druk ik even op die knop om de Sync box weer aan te zetten en na het film kijken nogmaals om de box weer uit te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 06-04-2026 10:55 ]

• KevinSetz
DON PAPA schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:52:
[...]

Dat kan niet, op het moment dat er een bron (in jouw geval de Shield) aangaat op de Sync box dan gaat de box automatisch ook meteen aan.

Ik heb dit opgelost door een flow te maken op mijn Homey pro die de box automatisch weer uitzet na 3 seconden als ik mijn AppelTV kastje aanzet die verbonden is met de Sync box. Daarnaast heb ik ook nog een flow gemaakt voor Hue knop naast mijn stoel, waar ik de Sync box handmatig aan en uit kan zetten. Dus als ik film ga kijken dan druk ik even op die knop om de Sync box weer aan te zetten en na het film kijken nogmaals om de box weer uit te zetten.
Ah dat kan ik prima doen met home assistant, nu alleen dus nog waarom de soundbar van source verspringt oplossen. Hij is verbonden met e-arc op de tv. Maar als ik de tv nu aanzet gaat die naar hdmi toe als de shield aan gaat.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

KevinSetz schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:58:
[...]
nu alleen dus nog waarom de soundbar van source verspringt oplossen. Hij is verbonden met e-arc op de tv. Maar als ik de tv nu aanzet gaat die naar hdmi toe als de shield aan gaat.
Ik heb de Sync box op HDMI 1 en de Sonos soundbar op HDMI 2 (earc) van mijn LG TV. En als ik het AppleTV kastje (die aan de Sync box hangt) aanzet dan gaat mijn TV automatisch aan en naar HDMI1. andere bronnen gebruik ik ook niet op mijn tv want ik heb alles op de AppleTV staan (NLZiet, Videoland, Netflix, F1TV, enz enz)

• KevinSetz
DON PAPA schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:16:
[...]

Ik heb de Sync box op HDMI 1 en de Sonos soundbar op HDMI 2 (earc) van mijn LG TV. En als ik het AppleTV kastje (die aan de Sync box hangt) aanzet dan gaat mijn TV automatisch aan en naar HDMI1. andere bronnen gebruik ik ook niet op mijn tv want ik heb alles op de AppleTV staan (NLZiet, Videoland, Netflix, F1TV, enz enz)
Dat heb ik dus nu ook alleen als ik mijn tv aanzet verspringt mijn soundbar naar output hdmi ipv dat die op earc blijft staan.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:04
Je zegt “verspringt mijn soundbar naar output hdmi ipv dat die op earc blijft staan.”
Ik blijf je gebruik van “output” een beetje verwarrend vinden. Op de soundbar gaat het toch om een “input”? Of begrijp ik je verkeerd?

Daarnaast is het voor mij onduidelijk wat je nu precies doet en wilt. Je zet de TV aan. Wil je dan TV kijken met als bron de TV zelf? En dan schakelt de soundbar naar de HDMI van de Shield? Gaat die dan ook aan? Hoezo moet de soundbar “op earc blijven staan”? Bedoel je op de HDMI-input van de TV?

Misschien moet je eens naar de CEC-instellingen van soundbar en/of de Shield kijken?

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb een Hue flux lightstrip. Het kabeltje tussen de strip en de driver is echter te kort voor wat ik wil.
Het lijkt om een 4-pins te gaan, maar als ik op amazon zoek, krijg ik 6 pins kabeltjes of voedingskabeltjes.

Iemand ervaring / idee hoe dit kabeltje te verlengen?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

KevinSetz schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:30:
[...]
Dat heb ik dus nu ook alleen als ik mijn tv aanzet verspringt mijn soundbar naar output hdmi ipv dat die op earc blijft staan.
Maar dat klopt toch ook, de soundbar moet op dat moment toch het geluid van je Shield die via de Sync box op output HDMI laten horen (of begrijp ik je nu niet goed)? En je zegt steeds als ik de tv aanzet, maar zet je niet de Shield als eerste aan, zodat die automatisch de tv aanzet? Want ik heb ook het vermoeden dat er iets mis gaat bij je met de CEC-instellingen in de Shield of TV

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:23
Skyaero schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:17:
Ik heb een Hue flux lightstrip. Het kabeltje tussen de strip en de driver is echter te kort voor wat ik wil.
Het lijkt om een 4-pins te gaan, maar als ik op amazon zoek, krijg ik 6 pins kabeltjes of voedingskabeltjes.

Iemand ervaring / idee hoe dit kabeltje te verlengen?
Zoek eens op Philps Hue Flux strip verlengkabel 5m. EAN: 8721103043795

• Skyaero
  • Niet online
Siete schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:51:
[...]

Zoek eens op Philps Hue Flux strip verlengkabel 5m. EAN: 8721103043795
Dit is volgens mij voor de voeding (tussen adapter en driver). De connector klopt niet.

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:23
Skyaero schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:52:
[...]

Dit is volgens mij voor de voeding (tussen adapter en driver). De connector klopt niet.
Dan begrijp ik niet wat je wel bedoeld, maar er zijn onlangs verschillende connectors/verlengingskabels uitgebracht. Hier staan ze beschreven: https://hueblog.com/2026/...nsions-are-now-available/

• Skyaero
  • Niet online
Ik heb inmiddels een third-party oplossing gevonden
https://nl.lightstripsano...-w?variant=56600961450358

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01

Dav0s

Hr?

We hebben hier een spot elke +-1,5 meter, maar ik heb ze op een halve meter van de muren laten plaatsen, met een kantel-armatuur. Dan kan je de lamp naar de muur richten en licht je daarmee de kamer op.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Ik heb in mijn woonkamer van 12 meter lang 10 kantelbare spots op een meter van de zijmuren. Aan de ene kant 6, aan de andere kant 4 met nog 2 eettafellampen in het midden. Ik vind het ruim voldoende.

In (open) keuken heb ik er ook nog 8, 4 boven het aanrecht, en 4 er achter. Die 4 er achter zijn zo goed als overbodig.

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• jwhoogervorst
Updates voor lampen en stopcontacten:
LTW012 | 1.116.8 | 100b-10c ->LTW012 |1.116.12|100b-10c (E14 wit)
LST002 | 67116.8 | 100b-10b -> LST002 | 67116.12 |100b-10b (LEDstrip v2)

LOM001 | 1.122.8 | 100b-115 -> LOM001 | 1.145.2 | 100b-115 (stopcontact)

Uiteraard geen releasenotes…

• jwhoogervorst
Nog meer nietszeggende releasenotes voor de bridge:

Apr 9, 2026
Bridge v2 Software version 1976154040

We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge v2 work even better. 
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Iemand met problemen met HomeKit?
Ik heb hue bridge verwijderd, opnieuw toegevoegd maar nog steeds geen lampen/apparaten kunnen vinden 🤨

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0CvvhkGJVhV-aygX7gfIfimbGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SkiuzMIzteZZ9A1P0xM1p1Wa.png?f=fotoalbum_large

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
chulin schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:04:
Iemand met problemen met HomeKit?
Ik heb hue bridge verwijderd, opnieuw toegevoegd maar nog steeds geen lampen/apparaten kunnen vinden 🤨

[Afbeelding]
Heel herkenbaar dit, ook wekenlang last van gehad. Wat ik gedaan heb is de laatste update van mijn Apple TV die ik als hub gebruik geïnstalleerd. En het zigbee kanaal veranderd van 11 naar 15. Het is nu al drie weken stabiel maar fingers crossed.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Tahoe, iPhone 16 Pro, iPad Pro 11 inch

• chulin
  • Nu online
mcmiles schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:10:
[...]

Heel herkenbaar dit, ook wekenlang last van gehad. Wat ik gedaan heb is de laatste update van mijn Apple TV die ik als hub gebruik geïnstalleerd. En het zigbee kanaal veranderd van 11 naar 15. Het is nu al drie weken stabiel maar fingers crossed.
Bedankt voor uw reactie…
Ik heb wel de zigbee kanaal naar 25 veranderd, ga nu 15 proberen 😉

• jwhoogervorst
@chulin Het is ook te proberen om je Home Hubs (AppleTV en/of HomePod) te herstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door jwhoogervorst op 11-04-2026 00:57 ]

• chulin
  • Nu online
jwhoogervorst schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:52:
@chulin Het is ook te proberen om je Home Hubs (AppleTV en/of HomePod) te herstarten.
Gisteren gedaan, ook kanaal veranderd, geen resultaat.
Vanochtend was ik van plan om verder te gaan maar…..
Het doet het weer 😱😱

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:53

bloody

0.000 KB!!

Heeft iemand ervaring met het probleem dat een tijdsgestuurde lamp veel te vroeg aan gaat?
Het is ingesteld dat ie aan is tussen zonsondergang en 9 uur in de avond, maar de lamp springt al aan zo rond 4 uur in de middag.
Heb de tijdszones van de app en bridge al gechecked, staan beide op Amsterdam.
De firmwares zijn allemaal bijgewerkt.

nope

• nshdz
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Iemand ervaring met het verlengen van de hue flux ledstrip (2000lm) van 10m --> 16m?

Volgens de handleiding kan er tot 20m verlengd worden.
Pagina: 1 ... 90 91 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic