[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:35
Heeft iemand al een van de nieuwe switches gekocht en geïnstalleerd?

Hue Wired On/Off Switch 1 Channel – 49,99
Hue Wired On/Off Switch 2 Channel – 54,99
Hue Wired Dimmer Switch – 59,99

Ik zie dat de 1 channel wel "twee kanalen" lijkt te hebben. Alleen aan de schakelkant. Zou je er een domme en een slimme lamp mee kunnen schakelen met een dubbele schakelaar?

• coosb
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-06 17:10
Jasper1975 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:00:

Ik zie dat de 1 channel wel "twee kanalen" lijkt te hebben. Alleen aan de schakelkant. Zou je er een domme en een slimme lamp mee kunnen schakelen met een dubbele schakelaar?
Ik gebruik een enkele schakelaar met de 1-kanaals module, maar ik kreeg tijdens de installatie wel de vraag hoeveel schakelaars ik gebruikte. Ik zie in de Hue-app nu maar één knop, maar in Apple Home zie ik er twee. Lijkt mij dus dat dit gewoon moet lukken.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
We zijn aan het einde van onze verbouwing en ben nu bezig met de verlichting - Veel Hue.
Maar dat connecten van nieuwe lampen met de Bridge / App is wel een kriem zeg. Hoe vaak die de lampen wel niet kan vinden, terwijl, telefoon en bridge nog geen meter van de lampen af staan.

Eenmaal gevonden is er niets aan de hand en werkt alles prima.

Nog zeven lampen te gaan ....

Wij hebben veel Ambience White lampen. Is er ergens een sheet die de kleur in de app vertaald naar een temperatuur? Maakt het wat makkelijker om de 'juiste' kleur in te stellen.

• DennusB
  • Niet online
Skyaero schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:50:
We zijn aan het einde van onze verbouwing en ben nu bezig met de verlichting - Veel Hue.
Maar dat connecten van nieuwe lampen met de Bridge / App is wel een kriem zeg. Hoe vaak die de lampen wel niet kan vinden, terwijl, telefoon en bridge nog geen meter van de lampen af staan.

Eenmaal gevonden is er niets aan de hand en werkt alles prima.

Nog zeven lampen te gaan ....

Wij hebben veel Ambience White lampen. Is er ergens een sheet die de kleur in de app vertaald naar een temperatuur? Maakt het wat makkelijker om de 'juiste' kleur in te stellen.
Gewoon de QR code op de lamp/doos scannen, gaat echt altijd goed hier

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:31
Jasper1975 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:00:

Je kunt domme en slimme lampen niet combineren met 1 module.
De module voor domme lampen is eigenlijk gewoon een relais en schakelt dus de 230v.
Bij de module voor slimme lampen wordt er op de schakelaar geen 230v aangesloten.

• Jasper1975
remmuz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:54:
[...]

De module voor domme lampen is eigenlijk gewoon een relais en schakelt dus de 230v.
Bij de module voor slimme lampen wordt er op de schakelaar geen 230v aangesloten.
Maar waarom zit er dan een tweede schakelpoort op? Die je wel op een schakelaar kan aansluiten maar niet op een schakeldraad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6ky9JHg6L5nMyAvpclvmNsjNDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gACmMZvbOguAuRbPJHuQEr8w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Jasper1975 op 22-06-2026 14:09 ]

• coosb
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-06 17:10
remmuz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:54:
[...]

Hoe goed ken je de producten?

De bedrade aan/uitschakelaars zijn een combinatie van een relais (1 relais voor 1-kanaals, 2 relais voor 2-kanaals) en een bedrade wandschakelaarmodule (met twee ingangen). Bij beide versies kun je naar mijn idee een dubbele wandschakelaar aansluiten en twee knoppen programmeren in de Hue-app, zie mijn vorige post. De knoppen bedienen niet perse een relais, je kunt ze vrij programmeren zoals je zelf wilt. Bij de 1-kanaals versie verschijnen er twee knoppen en een lamp/slimme stekker in de Hue-app, bij de 2 kanaals versie verschijnen er twee knoppen en twee lampen/slimme stekkers.

Waarom ik nog een slag om de arm hield, was omdat ik zelf op de 1-kanaalsversie een enkele wandschakelaar heb verbonden en daarom niet kan vaststellen dat dit daadwerkelijk werkt. Zoals gezegd kon ik tijdens de installatie wel voor een dubbele schakelaar kiezen, dus ik zou er wel vertrouwen in hebben.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hoe zijn jullie ervaringen met Ledvance Osram i.c.m. een Philips Hue systeem? Ik wil gaan investeren in Philips Hue met ook een Bridge, echter zie ik bij Hue voor E14 alleen maar kaarslampen in het filament segment. Osram kan dat probleem oplossen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:38

hbsJR

All rounder

ericafterdark schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:31:
Hoe zijn jullie ervaringen met Ledvance Osram i.c.m. een Philips Hue systeem? Ik wil gaan investeren in Philips Hue met ook een Bridge, echter zie ik bij Hue voor E14 alleen maar kaarslampen in het filament segment. Osram kan dat probleem oplossen.
In principe als het een zigbee lamp is kan het, wel heb ik wat gezeik met Osram. Het wil bij mij niet helemaal goed werken en raad ook de lampen af. Heb je ook https://www.philips-hue.com/nl-nl/p/hue-white-kogellamp-e14-slimme-lamp/8719514356696 gezien?

• ericafterdark
  • Nu online
hbsJR schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:40:
[...]

In principe als het een zigbee lamp is kan het, wel heb ik wat gezeik met Osram. Het wil bij mij niet helemaal goed werken en raad ook de lampen af. Heb je ook https://www.philips-hue.com/nl-nl/p/hue-white-kogellamp-e14-slimme-lamp/8719514356696 gezien?
Ja, ik zag 'm inderdaad. Ik weet niet of die mooi zal staan in de behuizingen die ik heb hangen, zoals bijvoorbeeld https://lampgigant.nl/zwarte-plafondspot-skip-glas-design-q28605

Wat werkt er niet goed?

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:38

hbsJR

All rounder

ericafterdark schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:43:
[...]

Ja, ik zag 'm inderdaad. Ik weet niet of die mooi zal staan in de behuizingen die ik heb hangen, zoals bijvoorbeeld https://lampgigant.nl/zwarte-plafondspot-skip-glas-design-q28605

Wat werkt er niet goed?
Osram wil heel graag dat je hun app gebruikt. Dus soms gaat het goed en dan werken ze, maar je ziet ook momenten dat ineens het signaal wegvalt van je lamp. Bij mij ging het niet top met die lampen, maar hopelijk bij andere beter.

• Jasper1975
ericafterdark schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:31:
Met deze oplossingen hoef je helemaal geen smartlampen meer te gebruiken om ze in je Hue omgeving op te nemen. Denk dat er in de Hue wereld even moeten wennen aan het feit dat je niet meer alleen kan denken in lampen maar ook in schakelingen!

• ericafterdark
  • Nu online
Jasper1975 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Met deze oplossingen hoef je helemaal geen smartlampen meer te gebruiken om ze in je Hue omgeving op te nemen. Denk dat er in de Hue wereld even moeten wennen aan het feit dat je niet meer alleen kan denken in lampen maar ook in schakelingen!

Mooie oplossing zeg! Ik sta echt aan het begin, heb nog niks, dus ga hier ook eens naar kijken.

Dan mis ik natuurlijk wel de flexibiliteit van een Hue of Osram lamp, mijn huidige lampjes kennen maar 1 stand.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53
Jasper1975 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Het zijn eigenlijk slimme stekkers, die doen in wezen hetzelfde, alleen dan voor inbouw achter een schakelaar. Kan handig zijn, al heb ik er zelf geen usecase meer voor. Hooguit de ventilatorlamp op de slaapkamer, maar die staat al 2 jaar uit wegens airco

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Jasper1975
robkrekel schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:36:
[...]

Het zijn eigenlijk slimme stekkers, die doen in wezen hetzelfde, alleen dan voor inbouw achter een schakelaar. Kan handig zijn, al heb ik er zelf geen usecase meer voor. Hooguit de ventilatorlamp op de slaapkamer, maar die staat al 2 jaar uit wegens airco
Ik heb menenteel een aantal spotjes in de dakkapelen met Aqara relais achter de schakelaars, en een kroonluchter met 8 Hue filament E14 kaarsen (uitvoering: Philips Hue Filament kaarslamp E14 1-pack) a 35 euro, deze zou ik nu met de Hue dimmer hebben gedaan. scheelt veel geld en de Aqara's ga ik nog omwisselen met Hue relais, dan zit alle verlichting samen in een app. Hele gezin gebruikt toch meestal de Hue app en niet Apple Home of Homey. Moet zeggen dat ik ook zelf vaak naar de Philips Hue app grijp!
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic