[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Donstil schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Dat lampen niet bereikbaar waren herken ik zeker. Dat gebeurde bij mij ook regelmatig.

Alleen opnieuw toevoegen hoefde dan weer niet, meestal kwamen ze na een paar uurtjes wel terug. Het waren ze ook nooit allemaal tegelijk als ik het had.
Check, dank voor je antwoord. Ga zelf ook maar op zoek naar een tweede bridge, de eerste bridge
zal me dankbaar zijn :D

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05
Ren-z schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:13:
[...]

Werkt dit nog steeds bij je? Ik heb het 1 dag werkend gehad en nu plots doet alleen de schakelaar het nog die rechtstreeks verbonden is met de wall switch module. De schakelaar die ik verbonden heb dmv 2 zwarte draden doet het niet meer. Hij lijkt door iets gestoord te worden, geen idee wat ik nu kan doen.
Als je nog extra lasklemmen hebt kan je de twee zwarte draden vanaf de andere schakelaar ook op de tweede poort van de wall switch aansluiten. Sluit dan de eerste poort gewoon direct op de lokale schakelaar aan. Stel de wall switch opnieuw in als een dubbele schakelaar en pas de programmering aan zodat je dezelfde lamp bedient. Zou ook moeten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:36
hk12nl schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:59:
Ik heb zojuist een Hue wall switch module (wandschakelaar in het Nederlands) ingesteld als hotelschakeling voor de lamp op onze overloop (schakeling beneden en boven).

Stap 1
Stap één is uiteraard de lamp van constante stroom voorzien. Hierna bleven bij mij de twee schakelaars over en twee zwarte schakeldraden.

Stap 2
Aan één van de schakelaars koppel je de module op poort 1 d.m.v. de meegeleverde draden.

Stap 3
Doe hierna de meegeleverde draad in poort 2 en verbind de witte draad d.m.v. een wago verbindingsklem aan de ene zwarte draad en de gele draad d.m.v. een wago verbindingsklem aan de andere zwarte draad welke uitkomt bij de andere schakelaar. Doe de zwarte draden op de juiste manier in de tweede schakelaar.

Stap 4
Stel de app in op een dubbele schakelaar. Koppel beide schakelaars aan dezelfde lamp of ruimte en het werkt!

Wellicht dat iemand anders hier ook wat aan heeft. En als je vragen hebt laat het mij weten! :)
Klopt het (zo lees ik het) dat je dan 1 module gebruikt voor beide schakelaars (dus beneden de schakelaar met de wall switch) en boven geen wall switch gezien die het signaal krijgt van poort 2 ? Ik heb hier middes een paar ingebruik en sta op het punt 4 extra te plaatsen met jawel elke een hotelschakeling..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:55
LightStar schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Klopt het (zo lees ik het) dat je dan 1 module gebruikt voor beide schakelaars (dus beneden de schakelaar met de wall switch) en boven geen wall switch gezien die het signaal krijgt van poort 2 ? Ik heb hier middes een paar ingebruik en sta op het punt 4 extra te plaatsen met jawel elke een hotelschakeling..
Als je een extra draad kan trekken tussen de hotelschakelaars dan kan je met 1 poort van 1 module de 2 bij elkaar horende schakelaars bedienen en heb je nog 1 poort op de module vrij (alleen handig als je er meerdere schakelaars zitten).

Als dat niet kan of die vrije poort niet nodig is zou je inderdaad moeten zorgen dat iedere schakelaar op een eigen poort van de module komt te zitten. Standaard aansluitmethode gebruiken maar dan met die schakeldraden als verlening van de verste schakelaar.

Zie:
watercoolertje in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
Ik heb een gledopto rgbw controller en eraan een ledstrip

Nu gaat hij bij het aanzetten weer uit druk ik dan nogmaals aan blijft ie wel aan de ene keer wel de andere keer niet
Ik heb de strip onder m’n bed
Andere controllers hebben soms ook problemen dat ze gedimd aan gaan of niet aan gaan

Waar ligt dit aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:22
MarioMark1541 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:55:
Ik heb een gledopto rgbw controller en eraan een ledstrip

Nu gaat hij bij het aanzetten weer uit druk ik dan nogmaals aan blijft ie wel aan de ene keer wel de andere keer niet
Ik heb de strip onder m’n bed
Andere controllers hebben soms ook problemen dat ze gedimd aan gaan of niet aan gaan

Waar ligt dit aan
Misschien dat het feit dat het een cheap ass product is dat mee wil liften op de kwaliteit van Philips Hue maar in feite gewoon rotzooi is?

Ik ken het merk niet maar ik heb nooit zo'n hoge pet op van bedrijven die proberen mee te liften op het ecosysteem van andere bedrijven die wel innoveren.

Het feit dat ze in de EU niet vertellen wie ze zijn: https://www.gledopto.eu/About-us
Niets nieuws te melden hebben: https://www.gledopto.eu/Blog

Geeft me ook weinig vertrouwen.

Koop gewoon een Hue led strip en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:25
Ik heb een vraag, hebben jullie toevallig ervaring met de 2 type filament lampen?

Ik heb nu de normale hue filament lampen, maar zie nu ook dat er white ambiance filament lampen zijn.
De normale: pricewatch: Philips Hue Filament ST64 edisonlamp
White Ambiance: pricewatch: Philips Hue White Ambiance Filament ST64 E27 Edison met zichtbare...

Echter valt me 1 ding op. dat de normale filament lampen volgens de specs 2100K zijn.
terwijl de white ambiance een range hebben van 2200K tot 4500K

Nu gebruiken wij de lampen vooral thuis voor sfeer verlichting, dus lage helderheid en zo warm mogelijk. (mijn vriendin vind de huidige hue filament eigenlijk qua kleur al niet warm genoeg, maar veel warmer lukt niet echt met led)

Kun je met de white ambiance een warmere kleur krijgen ondanks zijn specs? of kan ik dan beter gaan voor de normale?

Ik dacht ik vraag het even hier, in plaats van bestellen en weer terug sturen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door fjux op 16-01-2022 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
watercoolertje schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Als je een extra draad kan trekken tussen de hotelschakelaars dan kan je met 1 poort van 1 module de 2 bij elkaar horende schakelaars bedienen en heb je nog 1 poort op de module vrij (alleen handig als je er meerdere schakelaars zitten).

Als dat niet kan of die vrije poort niet nodig is zou je inderdaad moeten zorgen dat iedere schakelaar op een eigen poort van de module komt te zitten. Standaard aansluitmethode gebruiken maar dan met die schakeldraden als verlening van de verste schakelaar.

Zie:
watercoolertje in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4"
Ik heb een iets andere situatie lijkt het, aan 1 kant heb ik 1x bruin en 2x zwart en aan de andere zijde 3x zwart, ik heb het nu opgelost met 2 wall switches (wat voor mij niet uitmaakt gezien de buitenlamp er ook op moet (op 1 van de 2)

Aan beide kanten heb ik de lus gemaakt 1xbruin met 2 zwart in 1 kabel klem en aan de andere kant de drie zwarte draden in 1 klem, stroom erop en er was licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26
Vraagje, ik ben nog vrij nieuw in het HUE ecosysteem.

Ik heb nu 2 woonkamer lampen gewoon werkend, via de app en een schema icm een brigde. Werkt goed en ben er heel tevreden over.

Ik wil nu een badkamer Philips Hue Devere M toevoegen. Dit is ook gelukt, want ik kan deze gewoon in de app bedienen momenteel.

Echter de afstandsbediening die erbij zat heeft er nu geen zin meer in. Doe ik iets fout met mijn gedachte? Ik heb de afstandsbediening ook al los een keer proberen toe te voegen, door de aan/uit knop een tijdje ingedrukt te houden en dan deze als accessoire toe te voegen in de app.
Doe ik nu iets fout, of is deze hard aan de lamp gekoppeld in een bepaalde manier?

De lichtopbrengst valt mij ook iets tegen, ik had deze juist gekocht om meer lees licht in de badkamer te hebben, maar dan moet ik misschien toch voor de L gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:40
Hoi,

Ik heb net bij de hornbach een spotje met hue lamp white ambiance gekocht uit de koopjes hoek . Ik probeer hem nu te koppelen maar omdat hij waarschijnlijk al is gekoppeld aan een bridge oid, vind de app hem niet. Niets bijzonders volgens een vlugge Google search, de lamp moet alleen even gereset worden. Aangezien in geen hub of bridge heb kan de lamp gereset worden via de app en hier op serienummer zoeken. Alleen ik krijg nergens die optie te zien.

Dit is de beschrijving;

Philips hue lamp toevoegen met serienummer

Start de Philips hue app
Ga naar > Instellingen
Hierna kies je > Lampen
Klik rechtsboven op het blauwe + icoon
Nu klik je op > Serienummer gebruiken

Als ik op het + icoon druk, krijg ik geen menu of optie te zien voor het invoeren van het serienummer. Wordt gelijk een nieuw scherm geopend waar hij naar de lamp blijft zoeken. Heb al gecontroleerd of mijn app geen update moet hebben maar dat lijkt het ook niet te zijn. Wat zie ik over het hoofd ?

Dit is het scherm waar ik uitkom als ik het + icoon indruk, ik krijg geen keuze voor serienummer oid. En lang wachten heeft ook geen nut, heb hem een half uur laten zoeken maar zonder resultaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-4S21sWIKEEkdRGbfm-EkggUW8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rm4uMV9Vh1Gnsu4JDM84K8Qv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUT81rWLuCFxuIpU9mnc702ks78=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tIQZLjExqBaIQh5Ei36B2JvV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Arebij op 16-01-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
LightStar schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Klop. In ‘poort 2’ heb ik dan de koppeling gelegd naar de zwarte schakeldraden die weer aansluiten op de schakelaar boven.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Archer_VC10 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Als je nog extra lasklemmen hebt kan je de twee zwarte draden vanaf de andere schakelaar ook op de tweede poort van de wall switch aansluiten. Sluit dan de eerste poort gewoon direct op de lokale schakelaar aan. Stel de wall switch opnieuw in als een dubbele schakelaar en pas de programmering aan zodat je dezelfde lamp bedient. Zou ook moeten werken.
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Arebij schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:12:
Ik probeer hem nu te koppelen maar omdat hij waarschijnlijk al is gekoppeld aan een bridge oid,
Wat ik niet uit je bericht kan opmaken is of je hem nu aan je eigen bridge wilt koppelen of dat je alles via Bluetooth aanstuurt. In geval van het laatste kan dat gewoon door hem kort van stroom af te halen, daarna is deze direct koppelbaar (mits er uiteraard Bluetooth in zit).
De andere manier is de app openen (en de bridge selecteren waarmee je wilt koppelen) vervolgens bovenaan de 3 puntjes, 'Lampen toevoegen' en dan 'Serienummer gebruiken'. De rest spreekt voor zich.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:40
DukeBox schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:41:
[...]

Wat ik niet uit je bericht kan opmaken is of je hem nu aan je eigen bridge wilt koppelen of dat je alles via Bluetooth aanstuurt. In geval van het laatste kan dat gewoon door hem kort van stroom af te halen, daarna is deze direct koppelbaar (mits er uiteraard Bluetooth in zit).
De andere manier is de app openen (en de bridge selecteren waarmee je wilt koppelen) vervolgens bovenaan de 3 puntjes, 'Lampen toevoegen' en dan 'Serienummer gebruiken'. De rest spreekt voor zich.
Ik heb geen bridge, ik wil hem aansturen via de hue app. Of de lamp Bluetooth heeft weet ik eerlijk gezegd niet. Ik dacht dat alle lampen dit hadden maar dat is blijkbaar niet zo. Kan je dat zien aan een lamp ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34PBBrWHeHcjxWkxk7mt0uUpzIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIkpBVim6lJTa00lxj9GsWFB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUqL_eM2wDbhXpjWyA3wfJr8PsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oD6aL627M7Se2BcBmjWOgT25.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Arebij schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:21:
[...]

Ik heb geen bridge, ik wil hem aansturen via de hue app. Of de lamp Bluetooth heeft weet ik eerlijk gezegd niet. Ik dacht dat alle lampen dit hadden maar dat is blijkbaar niet zo. Kan je dat zien aan een lamp ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zou wel op het doosje moeten staan, volgens mij als je het via bluetooth wil doen is het lamp aanzetten en direct zoeken in de app, het bluetooth deel blijft maar een x periode actief om te koppelen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb geen bridge, ik wil hem aansturen via de hue app.
Dat was best cruciale info die ontbrak ;)
Maar dan wordt het lastig aangezien die via BT werkt en dat er niet op zit.

[ Voor 53% gewijzigd door DukeBox op 20-01-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:48
Ik ben hier aan het kijken om alle dimmer switches te vervangen in huis (circa 8 stuks).

Nu is het een wirwar van verschillende hue buttons en andere zigbee buttons en switches. Ik zag de 'nieuwe' hue switchen die over de bestaande schakelaar heen passen (op de EU inbouwdozen)

Wat ik me alleen afvraag, kunnen 2 van deze switches naast elkaar op 2 inbouwdozen? ik heb in 1 ruimtes namelijk een dubbele inbouwdoos (dus 2 schakelaars). Ik zie dat de nieuwe hue dimmer 8cm breed is, dus in theorie breder dan mijn schakelaar (die is ongeveer 7.5cm)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broxs94
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 10:55
Hallo,
Vraagje: ik heb in de carport Tradfri spots en een bewegingsmelder. Gebruik het met Homekit. Wat ik graag zou willen is dat de lampen savonds altijd gedimd aan staan, en wanneer hij beweging detecteert dat de lampen feller gaan branden. Dan na een paar minuten weer terug naar gedimd.
Ik weet dat je met homekit wel in kan regelen dat de lampen na beweging weer uit gaan, maar iemand ideeën hoe ik ze automatisch weer terug naar gedimd kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Broxs94 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:21:
Hallo,
Vraagje: ik heb in de carport Tradfri spots en een bewegingsmelder. Gebruik het met Homekit. Wat ik graag zou willen is dat de lampen savonds altijd gedimd aan staan, en wanneer hij beweging detecteert dat de lampen feller gaan branden. Dan na een paar minuten weer terug naar gedimd.
Ik weet dat je met homekit wel in kan regelen dat de lampen na beweging weer uit gaan, maar iemand ideeën hoe ik ze automatisch weer terug naar gedimd kan krijgen?
Kan je dit niet in de Hue app doen ? je kan in de bewegingsensor allerlei waarden opgeven (en anders moet je wellicht aan de knutsel met b.v. HomeAssistant, hierin kan je allemaal programma's aanmaken.

Wellicht dat HomeKit het ook kan maar dan zal je een bridge nodig zijn (b.v. een Apple TV), hier heb ik zo geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
-verkeerde topic-

[ Voor 97% gewijzigd door Domino op 17-01-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:14
Hi all,

Ik dacht dat de wandschakelaarmodule gebruikt kon worden om domme lampen die achter een schakelaar in de muur zitten te kunnen bedienen. Maar dat is dus niet zo!

Nu is mijn vraag, is er een alternatief waardoor ik 3 ingefreesde domme wandlampen via de Hue app kan bedienen? (aan/uit en dimmen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Broxs94 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:21:
Hallo,
Wat ik graag zou willen is dat de lampen savonds altijd gedimd aan staan, en wanneer hij beweging detecteert dat de lampen feller gaan branden.
Dat kan standaard met hue motion sensor i.c.m. met de bridge. Nieuwe status bij beweging en status x tijd na beweging (bijv. terug naar vorige status).
LaTiNo156 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:54:
Nu is mijn vraag, is er een alternatief waardoor ik 3 ingefreesde domme wandlampen via de Hue app kan bedienen? (aan/uit en dimmen)?
Ja en die vraag is echt al 20+ keer gesteld, zoek maar op 'domme' (nofi), dan kom je o.a. robbshop en icasa tegen (die vrijwel gelijk zijn). Er zijn nog meer exoten maar deze werken over het algemeen het beste.

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 17-01-2022 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
LaTiNo156 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:54:
Hi all,

Ik dacht dat de wandschakelaarmodule gebruikt kon worden om domme lampen die achter een schakelaar in de muur zitten te kunnen bedienen. Maar dat is dus niet zo!

Onlangs is idd een alternatief besproken:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70176186

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:36
B-Force schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Ikea tradfri. werkt prima hier in onze kroonluchter die we ook nooit aan hadden. Sindsdien staat hij elke avond aan op een zachte instelling :)

En anders een iBood aanbieding afwachten, daar komen Hue E14 af en toe voorbij voor de zelfde prijs als tradfri's.
En bedankt voor de tip!!. Gister 3 x Tradfri gehaald bij Ikea. 6,99 per stuk. In de fitting en 6x aan en uit schakelen en hoppa, zichtbaar in de App als Ikea lamp, made in Sweden. Keurig dimbaar en instelbaar alle tinten wit. Voor het zeldzame gebruik van deze lamp perfekte oplossing. Btw, kan mij ook voorstellen dat deze straks met " zachte instelling" meelift in het lichtplan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26
pixels66 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:02:
Flink zoeken in de topics, heb het nog niet gevonden.

Ik wil graag een Lightstrip v4(geen gradient en sync box) achter mijn tv monteren om de muur te verlichten. Hoe monteer je dit het beste met de 90 graden hoeken? Want dat kan zo'n strip in principe niet maken natuurlijk.

Ik weet ook niet zeker of ik hem wel tegen de achterkant van de TV wil plakken, hoe hebben anderen dit opgelost?
zelfde issue, hoe heb je het opgelost?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:14
Martinus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb het opgelost met zelfklevende “kabelklemmen” in combinatie met ty-raps zoals deze: https://www.kabeldirect.n...2O1gtIEAQYCCABEgI85fD_BwE

Gaat prima, in de 90 graden hoek de strip niet helemaal strak trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TzwEh7tcu0e24RPcukft4Qfyxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSt73p7YtF0X9DKaKwLaR4n4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:19
Goedendag allen.
Hopelijk kan ik binnenkort een actief lid zijn in dit Forum. Ik heb namelijk net een poging gedaan om Philips Hue te installeren, nadat ik mijn Wifi modem heb ontvangen. Echter - de app lijkt mijn 2.1 Bridge niet te kunnen vinden. Ik heb er twee, en dacht dat het eerst wellicht lag aan het feit dat de app zei dat ik 3 blauwe lampjes aan moest hebben, terwijl ik een Bridge had met witte lampjes. Maar ook de andere Bridge met blauwe lampjes (ik dacht dat het wellicht aan een versie nummer ging, maar beiden zijn 2.1 Bridge) deed het niet.

Ik heb mijn iPhone opnieuw opgestart, de fabrieksinstellingen knop gebruikt, meerdere keren zowel de netwerk - als de power kabel opnieuw ingeplugd. Maar geen succes. Ik ben zowel met mijn computer als iPhone op hetzelfde WiFi netwerk verbonden.

Ik heb twee foto's gemaakt van beide Bridges. Ik heb wel net een uurtje ongeveer het WiFi geïnstalleerd. Is dit wellicht een gevalletje; geduld is een schone zaak, of gaat hier iets verkeerd?

Dank alvast, ik heb geen andere vraag nog kunnen vinden op het forum, vandaar de vraag hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8dDIUYVC2QP4iuk7p-VsXK8tqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjR2iIr8qPYkjpa0BiNDOR3R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pV5b3JpZH4KsKP4PiJsHfNwkDL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dYngAtcWDWNAPRaCpSos4Ji.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

@Houstyn je hebt wel de grote knop in het midden ingedrukt?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
pinda powerrr schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:35:
@Houstyn je hebt wel de grote knop in het midden ingedrukt?
Zeker! Bij beide bridges heb ik het zowel een enkele keer gedaan, maar ook meerdere seconden vastgehouden. Helaas zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:06
Houstyn schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:15:
Goedendag allen.
Hopelijk kan ik binnenkort een actief lid zijn in dit Forum. Ik heb namelijk net een poging gedaan om Philips Hue te installeren, nadat ik mijn Wifi modem heb ontvangen. Echter - de app lijkt mijn 2.1 Bridge niet te kunnen vinden. Ik heb er twee, en dacht dat het eerst wellicht lag aan het feit dat de app zei dat ik 3 blauwe lampjes aan moest hebben, terwijl ik een Bridge had met witte lampjes. Maar ook de andere Bridge met blauwe lampjes (ik dacht dat het wellicht aan een versie nummer ging, maar beiden zijn 2.1 Bridge) deed het niet.

Ik heb mijn iPhone opnieuw opgestart, de fabrieksinstellingen knop gebruikt, meerdere keren zowel de netwerk - als de power kabel opnieuw ingeplugd. Maar geen succes. Ik ben zowel met mijn computer als iPhone op hetzelfde WiFi netwerk verbonden.

Ik heb twee foto's gemaakt van beide Bridges. Ik heb wel net een uurtje ongeveer het WiFi geïnstalleerd. Is dit wellicht een gevalletje; geduld is een schone zaak, of gaat hier iets verkeerd?

Dank alvast, ik heb geen andere vraag nog kunnen vinden op het forum, vandaar de vraag hier.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt wel internet via WIFI?
Anders kan je ook proberen de bridge te resetten, dat werkt vaak het best als hij al eens verbonden is geweest met een ander netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Rogar schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Je hebt wel internet via WIFI?
Anders kan je ook proberen de bridge te resetten, dat werkt vaak het best als hij al eens verbonden is geweest met een ander netwerk.
Yes, al mijn apparaten zijn actief via WiFi. Ook dubbel gecheckt door mobiele netwerken en hotspots uit te schakelen. Resetten bedoel je door de 'knop' aan de achterkant in te drukken? Dit heb ik ook bij beide apparaten geprobeerd.

Net even in de Ziggo winkel geweest - daar gaf de (volgens zichzelf amateur in Hue) medewerker aan dat het wellicht aan het aantal Gigahertz kan liggen waar de modem op staat ingeschakeld. Dit zou ik via mijn Ziggo account kunnen wijzigen. Dit ga ik straks even proberen. Fingers crossed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
@Houstyn Ook al eens geprobeerd om een andere netwerkkabel ertussen te doen?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
funske schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:22:
@Houstyn Ook al eens geprobeerd om een andere netwerkkabel ertussen te doen?
Yes, zowel de kabel die in het Hue pakket zat - als een extra kabel gebruikt. Met beide helaas geen succes. Net ingelogd op de Ziggo Smart Wifi app, en hierin stond direct de Philips Bridge (beiden overigens, maar uiteraard 1 per keer met een goede connectie, de inactieve is ook in de applicatie greyed-out).

Screenshot hiervan ook toegevoegd. Ik zie in de app niet terug hoe ik een IP adres kan wijzigen. Ik heb ook geprobeerd het IP adres die ik zie in de Ziggo app (nu even wazig gemaakt) onderaan te zien is, in de Hue app als handmatig IP adres te gebruiken. Maar deze wordt ook niet herkend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ykaP2XQNZB40t_Frn1QY5YEVRw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nO1oAm96fzC4tdYH8Llk80RD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFhhKijGC5LbAPRm9L_PQ4ohROo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/X3tyE1hqyWRRubes70nHvUx3.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-09 07:12
Kabel is inderdaad een goede optie om te checken, het verhaal met Gigahertz snap ik niet helemaal, normaal gesproken gebeurt dat automatisch. Mijn Hue pakt 100Mbit maar dat doet het automatisch door mijn Unifi Switch.
Wat je zou kunnen doen is het volgende. Je installeert een netwerk app op je iphone bijvoorbeeld deze: https://apps.apple.com/nl/app/network-analyzer/id562315041. Dan haal je de Hue netwerk kabel uit de Ziggo modem/switch. Vervolgens doe je een scan, nu krijg je alle devices te zien in je netwerk. Vervolgens stop je de netwerkkabel erin en herhaal je de scan, kun je nu zien dat de Hue een netwerkadres heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:02

ChUcKiE

Dus........

Misschien wordt bedoeld om de Bridge niet te dicht bij de wifi-router/modem te plaatsen. Bij overlappende frequenties (wifikanaal en Hue Bridge kanaal) kan dat enorm storen. Heb je toevallig een lange UTP kabel? Zet de bridge dan eens zover mogelijk van de modem vandaan?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Martinus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb hier deze issue ook gehad en dit ook opgelost zoals Jos-P.
Alleen dan niet met dezelfde verbinding maar met led profielen van de Hornbach.

Ik heb ook gekeken naar die hoek-connectors. Maar dat leek me niet ideaal omdat je specifieke punten hebt om het af te knippen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houstyn
Bedankt voor alle suggesties!
Hij werkt opeens! Ik heb al jullie suggesties geprobeerd. Ook de Bridge verder zetten, en de netwerk analyze app gecontroleerd.
Wat uiteindelijk de oplossing was - is geen idee? Ik heb de kabel in verschillende ethernet ports gedaan, de modem en de bridge kabels opnieuw erin gedaan - en opeens deed hij het wel.
Het verschil wat ik dit keer kan zien, was dat het rechterlampje (voor connectie) dit keer lang aan het knipperen was, in plaats van dat deze direct bleef branden). Na een half uurtje weer gecheckt, om het lampje niet meer knipperend te zien - en daarna kon ik connecten. Heel apart maar ik ben blij dat het werkt! Dank voor alle antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Deze lamp komt uit 2015 en heeft géén bluetooth en kan niet zonder bridge functioneren. Gewoon even artikelnummer in de zoekmachine gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004

OcGuru

Giulietta Qv

Houstyn schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:36:
Bedankt voor alle suggesties!
Hij werkt opeens! Ik heb al jullie suggesties geprobeerd. Ook de Bridge verder zetten, en de netwerk analyze app gecontroleerd.
Wat uiteindelijk de oplossing was - is geen idee? Ik heb de kabel in verschillende ethernet ports gedaan, de modem en de bridge kabels opnieuw erin gedaan - en opeens deed hij het wel.
Het verschil wat ik dit keer kan zien, was dat het rechterlampje (voor connectie) dit keer lang aan het knipperen was, in plaats van dat deze direct bleef branden). Na een half uurtje weer gecheckt, om het lampje niet meer knipperend te zien - en daarna kon ik connecten. Heel apart maar ik ben blij dat het werkt! Dank voor alle antwoorden.
Kan zijn dat dat hij in de verkeerde poort zat. Hij moet namelijk in de LAN poort ipv WAN(als die aanwezig is,bij een kpn experiabox wel)

[ Voor 3% gewijzigd door OcGuru op 19-01-2022 18:32 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Ik liep duidelijk wat achter :)

[ Voor 86% gewijzigd door DePaul op 19-01-2022 19:06 . Reden: Achterlopen ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Ik heb een tijd al een vervelende bug in mijn motion sensor zitten. Meer mensen het zelfde probleem ?

Ik heb het volgende
Ik heb een motion sensor in de badkamer met 3 hue spotjes. Overdag gaan ze allemaal aan, en na 22:30 gaat er eentje gedimd aan als nacht verlichting. Nu had ik al een tijdje het probleem dat de verlichting op drie lampen regelmatig bleven branden. De oorzaak heb ik gevonden. Als je bijvoorbeeld 22:25 de badkamer inloopt en er voor 22:30 weer uit gaat blijft de verlichting aan. In deze 10min( dit is ingesteld) zit dan om 22:30 een overgang naar een andere scene. Echter dan doet hij de verlichting niet uit. Als je dan opnieuw na 22:30 binnen loopt gaat de verlichting naar de nieuwe scene en gaat hij wel uit na de ingestelde tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
Patrick80 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:27:
Ik heb een tijd al een vervelende bug in mijn motion sensor zitten. Meer mensen het zelfde probleem ?

Ik heb het volgende
Ik heb een motion sensor in de badkamer met 3 hue spotjes. Overdag gaan ze allemaal aan, en na 22:30 gaat er eentje gedimd aan als nacht verlichting. Nu had ik al een tijdje het probleem dat de verlichting op drie lampen regelmatig bleven branden. De oorzaak heb ik gevonden. Als je bijvoorbeeld 22:25 de badkamer inloopt en er voor 22:30 weer uit gaat blijft de verlichting aan. In deze 10min( dit is ingesteld) zit dan om 22:30 een overgang naar een andere scene. Echter dan doet hij de verlichting niet uit. Als je dan opnieuw na 22:30 binnen loopt gaat de verlichting naar de nieuwe scene en gaat hij wel uit na de ingestelde tijd.
Daar ben ik ook tegenaan gelopen. Ik heb toen de tijd van einde activiteit een half uur later gezet dan de eindtijd van het inschakelen. Even met een voorbeeld om het wat duidelijker te maken:
Activiteit inschakelen motion sensor ingesteld van 01:00 - 08:00.
Activiteit uitschakelen motion sensor ingesteld van 01:00 - 08:30 in plaats van 01:00 - 08:00.
Zo creëer je een overlap tijd (in jouw geval heb je dus minimaal een overlaptijd van 10 minuten nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Ik zal hier eens naar kijken. Want dit is bloed irritant. Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 21:44
Houstyn schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Zeker! Bij beide bridges heb ik het zowel een enkele keer gedaan, maar ook meerdere seconden vastgehouden. Helaas zonder resultaat.
Mijn tip zou zijn om de internetkabels en de stroomkabels even uit de Hue Hubs te trekken. Daarna even je Ziggo modem opnieuw op te starten. Daarna even te wachten tot je modem weer volledig en goed online is en al je wifi het weer doet. Daarna steek je de stroomkabels weer in de Hue Hubs. Nu wacht je tot die goed zijn opgestart (een paar lampjes branden, die internetlampjes uiteraard niet). Daarna pas steek je je Hue Hubs er weer in op het internet. Even wachten tot ze online komen.

Grote kans dat het dan wel goed werkt. Er is iets mis met hoe ze op het internet komen.

Wees alvast gewaarschuwd dat als je Ziggo modem opnieuw opstart, en dit het probleem heeft verholpen, dat de kans heel erg groot is dat je je dit opnieuw moet doen (i.v.m. dat er iets mis is met hoe die dingen verbinden met het internet, ik heb nooit geprobeert te achterhalen wat er precies mis is, aangezien dit voor mij werkte en ik geen zin had om de API uit te pluizen).

(Ik heb het probleem bij mij weten te troubleshooten in dat het specifiek misgaat als je de stroom van de hub en het modem er tegelijk afhaalt en ze aan elkaar verbonden opstarten, dan komt het niet goed, als je de hubs. Het lijkt specifiek te zitten in dat als de hubs via LAN-kabel gekoppeld zijn aan het modem als die reboot de boel niet meer werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Siaon op 21-01-2022 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of het mogelijk is om accessoires (power plugs in dit geval) in de hue uit ‘uit te schakelen’?

Heb een aantal van die dingen die ik alleen met kerst gebruik. Verwijderen kan, maar zo omslachtig

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Toppe schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:04:
Weet iemand of het mogelijk is om accessoires (power plugs in dit geval) in de hue uit ‘uit te schakelen’?

Heb een aantal van die dingen die ik alleen met kerst gebruik. Verwijderen kan, maar zo omslachtig
Je kan die toch gewoon uit trekken als je ze een lange tijd niet gaat gebruiken ;-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikydb84 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Je kan die toch gewoon uit trekken als je ze een lange tijd niet gaat gebruiken ;-) :+
Dan staan ze in de woning app als niet beschikbaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
Toppe schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Dan staan ze in de woning app als niet beschikbaar…
Je kan deze in een aparte kamer stoppen? of tijdelijk verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikydb84 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Je kan deze in een aparte kamer stoppen? of tijdelijk verwijderen?
Ja verwijderen kan, maar was benieuwd of er een optie was om ze in de Hue app tijdelijk uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Toppe schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Ja verwijderen kan, maar was benieuwd of er een optie was om ze in de Hue app tijdelijk uit te schakelen.
Ik laat ze ook staan en pas de status aan. Oftewel de status van de lamp, of plug, zet ik uit zodat die niet in de woningstatus is te zien.
Je ziet hem dan wel bij de betreffende kamer maar dat vind ik minder storend.
Inderdaad wat je ook kan doen hem in een kamer zetten die je nooit gebruikt en die helemaal onderaan in je lijst van de woningapp zetten.
Of gewoon verwijderen uit de Hue-app. :)
Maar inderdaad dit is ook weer zo'n 'gedoe' als je ze na een tijd weer wilt opnemen in Hue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
@LaTiNo156 ik ben op zoek om hetzelfde te doen als jou en kwam ook bij deze oplossing uit, maar blijkbaar werkt die niet samen met de Hue motion sensor. Dat houdt mij voorlopig tegen en ik ken ook geen alternatief dat hetzelfde doet maar wel met de motion sensor werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:14
Flying Hawkic schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:32:
[...]

@LaTiNo156 ik ben op zoek om hetzelfde te doen als jou en kwam ook bij deze oplossing uit, maar blijkbaar werkt die niet samen met de Hue motion sensor. Dat houdt mij voorlopig tegen en ik ken ook geen alternatief dat hetzelfde doet maar wel met de motion sensor werkt.
Oei! Thanks for the tip! Want het is zeker de bedoeling om de motion sensor te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardi1337
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-07 11:08
Ik heb een aantal 'friends of hue' switches (zonder batterij) van verschillende merken (Busch, Gira en Robb). Vaak gebeurt het dat de lampen bij de eerste keer drukken niet aan (of uit) gaan, ik probeer uit te zoeken waarom. Ik heb m'n wifi op kanaal 1 en 6, de hue zit op Zigbee kanaal 25. Dat zou niet moeten overlappen.

Wat me opvalt: Telkens als die knop niet reageert, zie ik in de Hue app bij Settings > Accessories wel de 'button press' geregistreerd staan.

Als ik via de Hue app m'n lampen aan of uit zet gaat dat echt altijd goed. Daarom is het wel vreemd - hoe kan het nou zijn dat die switch het dan soms niet doet, terwijl de Hue dan tegelijk wel die buttonpress registreert ?

Hebben andere mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004

OcGuru

Giulietta Qv

Ook wel eens last van gehad.. opgelost door de bridge resetten en alle acties weer opnieuw in te stellen. Tot nu gaaf het goed..

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Zit er nu helemaal geen verschil in functionaliteit tussen de smart plug van Hue vs die van Lidl? Ik heb erop gezocht maar kan echt helemaal niks vinden, terwijl de Philips 2,5 tot 3 keer zo duur is.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 12-09 07:14
Welke functionaliteit verwacht je? Aan en uit is het enige dat kan. Ik merk wel dat mijn Hue plugs altijd bereikbaar zijn, terwijl mijn Osrams het vaak af laten weten. Met de Lidl smart plug heb ik overigens geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Even een vraag omtrent de inwall modules, nu hebben wij inmiddels 10 van deze modules achter de knoppen zitten echter werken deze soms niet helemaal goed met de standaard knoppen (of een grote vetraging) nu had ik vanochtend (om dit op te lossen) een aantal knoppen drukkers gehaald echter denk ik dat ik niet goed gekeken heb.., het model wat ik gehaald heb zijn Impuls drukkers, klopt het dat dit niet helemaal werkt zoals bedacht ? (En dus de normale puls knoppen nodig ben ?).

Situatie met deze “impuls” knoppen is als volgt, als je op de drukker drukt gaat het licht aan en direct weer uit klik je 2x dan blijft het aan, je kan vervolgens wel de scenes bij langs met een enkele klik, om de lampen uit te krijgen moet je ook 2x klikken.. iets wat niet wenselijk is.

Dus voor ik puls knoppen bestel (want de bouwmarkt heeft die niet enkl de impuls) wil ik dat graag zeker weten.
JT schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:15:
Zit er nu helemaal geen verschil in functionaliteit tussen de smart plug van Hue vs die van Lidl? Ik heb erop gezocht maar kan echt helemaal niks vinden, terwijl de Philips 2,5 tot 3 keer zo duur is.
Ja denk het enige grote verschil dat er op de hue ook een fysieke knop aanwezig is en (in mijn geval) kan ik ze zonder gedoe ook gebruiken op mijn Logitech afstandsbediening..

En wat @Rallye ook zegt ze blijven het altijd doen, ik heb ze ook van Ikea gehad en die bleven niet altijd online..

[ Voor 25% gewijzigd door LightStar op 22-01-2022 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 23:49
@LightStar ik heb volgens mij hier in het forum gelezen dat je de wall-module even opnieuw moet instellen.
Zelf heb ik geen ervaring met deze module.

[ Voor 16% gewijzigd door jwhoogervorst op 22-01-2022 16:24 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

LightStar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:49:
Dus voor ik puls knoppen bestel (want de bouwmarkt heeft die niet enkl de impuls) wil ik dat graag zeker weten.
Puls of impuls is toch hetzelfde?

Maar inderdaad wat @jwhoogervorst aangeeft klopt, de module opnieuw toevoegen en tijdens de setup kun je aangeven dat het een puls drukker is.

Afbeeldingslocatie: https://hueblog.com/wp-content/uploads/2021/04/Hue-Wandschalter-Modul-Taster.jpg
Instructies hier.

[ Voor 21% gewijzigd door DyStiC op 22-01-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Wie weet raad?

Wegens overbevolking op mijn Hue bridge heb ik vandaag een tweede Hue bridge aangesloten. Netjes de kamers en de lampen op de ene bridge verwijderd en op de andere weer toegevoegd via de Hue app. Werkt in de Hue app supersoepel, ook het switchen tussen de bridges gaat redelijk vlot.

Tot zover het goede nieuws.

Kwam er helaas achter dat je in de Google Home app maar één bridge kunt linken dus dat was een probleem.

Heb het met een work around die ik op reddit heb gevonden deels op kunnen lossen, door mijn partner haar Hue account te koppelen aan de tweede bridge. Aangezien zij ook beheerder is in de Google Home app zouden de lampen weer toegevoegd moeten worden. Dat klopt helaas deels. Er zouden vier kamers toegevoegd moeten worden met een aantal lampen. Een van de kamers is netjes overgezet en werkt. De tweede kamer is zichtbaar maar de lamp is offline, de derde kamer had drie lampen maar er zijn er maar twee zichtbaar in de GH app, die zijn wel te bedienen overigens, de andere kamer is überhaupt niet zichtbaar.

Heb uiteraard al gesynchroniseerd en gecontroleerd op nieuwe apparaten maar dat lost niets op.

[ Voor 1% gewijzigd door DePaul op 22-01-2022 17:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
DyStiC schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Puls of impuls is toch hetzelfde?

Maar inderdaad wat @jwhoogervorst aangeeft klopt, de module opnieuw toevoegen en tijdens de setup kun je aangeven dat het een puls drukker is.

[Afbeelding]
Instructies hier.
Jeetje dat ik dat niet gezien had…, had al getest met een nieuwe die ik nog moest plaatsen en had 1 gereset maar die optie gewoon niet gezien!

Zal het morgen eens opnieuw testen! Tnx voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:29
Houstyn schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:15:
Goedendag allen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Let je er op dat de definitieve plaats van de bridges niet te dicht op je wifi punt komt te staan vanwege interferentie. De situatie zoals op je foto zal niet goed gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
LightStar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Jeetje dat ik dat niet gezien had…, had al getest met een nieuwe die ik nog moest plaatsen en had 1 gereset maar die optie gewoon niet gezien!

Zal het morgen eens opnieuw testen! Tnx voor de reacties.
Ik quote mezelf maar even, maar helaas de setting aanpassen geeft niet het gewenste resultaat, heb de “buttons” als on of geconfigureerd maar zodra je er op klikt gaan ze langzaam dimmen tot ze op 1% staan.

Ik denk dat ik deze terug ga brengen en dan eens 2 puls ipv impuls ga bestellen kijken of er daadwerkelijk een verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
LightStar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Ik quote mezelf maar even, maar helaas de setting aanpassen geeft niet het gewenste resultaat, heb de “buttons” als on of geconfigureerd
Bedoel je deze setting?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7FTabFV-2PVpOJRDO5BqwSvZPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdZ0H2WehmOSPlgqUR7PP1Yj.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is niet deze setting:
Afbeeldingslocatie: https://hueblog.com/wp-content/uploads/2021/04/Hue-Wandschalter-Modul-Taster.jpg
Die moet je echt even zien te vinden!
Ik denk dat ik deze terug ga brengen en dan eens 2 puls ipv impuls ga bestellen kijken of er daadwerkelijk een verschil in zit.
2 verschillende namen voor hetzelfde product als je het mij vraagt. Welke heb je nu precies?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Xander schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Bedoel je deze setting?
[Afbeelding]

Dat is niet deze setting:
[Afbeelding]
Die moet je echt even zien te vinden!

[...]

2 verschillende namen voor hetzelfde product als je het mij vraagt. Welke heb je nu precies?
Ik heb de Busch Jaeger Impuls, heb de switches vervangen en de inwall een reset gegeven, deze vervolgens geconfigureerd als Button (optie 2 als je wisseld van schakelaar type) na dit gereed is de lampen er aan gezet echter gaat dan instant de lampen dimmen (ook als ik het programma aanpas na simple on/off zoals in jouw plaatje, de licht sterkte op full als test echter doet de button dan 0,0, dus nu zitten de normale drukkers erweer tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
LightStar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:12:
[...]

Ik heb de Busch Jaeger Impuls
Alsin, de design serie die ze "Impuls" hebben gedoopt?

In die serie hebben ze een hoop schakelaars. Pulsdrukkers maar ook normale (wissel)schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Xander schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:28:
[...]

Alsin, de design serie die ze "Impuls" hebben gedoopt?

In die serie hebben ze een hoop schakelaars. Pulsdrukkers maar ook normale (wissel)schakelaars.
Nee wij hebben de reflex si kapjes, het is deze: https://www.hornbach.nl/s...laar/3069327/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dat is een pulsdrukker, maar wel met wisselcontact.

En het gedrag wat jij ervaart klinkt alsof je nu het NC contact hebt aangesloten i.p.v. het NO contact. De Hue module denkt nu dus dat jij de knop continue ingedrukt houdt, behalve wanneer je hem indrukt.

Steek het draadje even in de andere uitgang en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIMNE6sF7v1ixuj5zlEyAljvz2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mZrTAoQ37DAc4xRinEC5362K.gif?f=user_large

Je moet in dit schema dus het contact linksboven en rechtsonder hebben. Niet linksonder.

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 22-01-2022 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:34
DePaul schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:15:
Wie weet raad?

Wegens overbevolking op mijn Hue bridge heb ik vandaag een tweede Hue bridge aangesloten. Netjes de kamers en de lampen op de ene bridge verwijderd en op de andere weer toegevoegd via de Hue app. Werkt in de Hue app supersoepel, ook het switchen tussen de bridges gaat redelijk vlot.

Tot zover het goede nieuws.

Kwam er helaas achter dat je in de Google Home app maar één bridge kunt linken dus dat was een probleem.

Heb het met een work around die ik op reddit heb gevonden deels op kunnen lossen, door mijn partner haar Hue account te koppelen aan de tweede bridge. Aangezien zij ook beheerder is in de Google Home app zouden de lampen weer toegevoegd moeten worden. Dat klopt helaas deels. Er zouden vier kamers toegevoegd moeten worden met een aantal lampen. Een van de kamers is netjes overgezet en werkt. De tweede kamer is zichtbaar maar de lamp is offline, de derde kamer had drie lampen maar er zijn er maar twee zichtbaar in de GH app, die zijn wel te bedienen overigens, de andere kamer is überhaupt niet zichtbaar.

Heb uiteraard al gesynchroniseerd en gecontroleerd op nieuwe apparaten maar dat lost niets op.
Dit komt omdat je in de Philips Hue app moet kiezen welke Bridge je wilt bedienen. Je ziet dan niet de andere Briidge. Dus Google ook niet.
Oplossing: Gebruik de iConnectHue app. Daar zijn beide (zelfs nog meer) Bridge's gewoon direct te bedienen.
Ik heb dus eerst alles met de Philips Hue app naar wens geïnstalleerd. Daarna gebruik ik alleen nog maar de iConnectHue app. Ik gebruik het zelf met twee Bidges en circa 75 Hue eenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 18:22
(jarig!)
Misschien een domme vraag, maar ik heb 20 "oude" gu10 White ambiance (2019) spotjes. Wij zijn aan het verbouwen en ik kwam er 3 te kort, deze besteld maar deze 3 blijken nu de nieuwe (2021) White ambiance te zijn.

Maakt dit wat uit mbt. De lichtkleur en kan ik deze zonder verschil tussen de andere spotjes hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
tomlord schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:47:
Misschien een domme vraag, maar ik heb 20 "oude" gu10 White ambiance spotjes. Wij zijn aan het verbouwen en ik kwam er 3 te kort, deze besteld maar deze 3 blijken nu de nieuwe White ambiance te zijn.

Maakt dit wat uit mbt. De lichtkleur en kan ik deze zonder verschil tussen de andere spotjes hangen?
Ik heb ze hier door elkaar, maar merk geen verschil eigenlijk.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Xander schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:55:
[...]

Dat is een pulsdrukker, maar wel met wisselcontact.

En het gedrag wat jij ervaart klinkt alsof je nu het NC contact hebt aangesloten i.p.v. het NO contact. De Hue module denkt nu dus dat jij de knop continue ingedrukt houdt, behalve wanneer je hem indrukt.

Steek het draadje even in de andere uitgang en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

[Afbeelding]

Je moet in dit schema dus het contact linksboven en rechtsonder hebben. Niet linksonder.
Ik ga het vanmiddag eens testen als ik weer thuis ben, kom er straks op terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 18:22
(jarig!)
GermanPivo schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Ik heb ze hier door elkaar, maar merk geen verschil eigenlijk.
Thanks! Nog iemand die dit kan bevestigen? Heb nog een week om ze anders terug te sturen en naar een "oude" set op zoek te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
Heren,

Ik heb mijn sonoff mini aangesloten en ik kan deze correct zien in de Philips Hue app.
Echter heb ik het probleem dat als ik het licht aan zet (schakelaar of app) dat het na 1 seconde gewoon weer uit gaat.
Iemand weet?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmhzQXh39U73i84utlG0KkGa3kI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zugcDszY6MbJuSjQrbyO2LjC.jpg?f=fotoalbum_large

Legende:
Witte draad is fase draad van de zekering
Blauwe draad met stikker is fase draad naar de lamp
Blauwe draad zonder stikker is neuter
schakelaar:
rode draad is s1 naar L1
zwarte draad is s2 naar 1

[ Voor 46% gewijzigd door Mikydb84 op 23-01-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
LightStar schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Ik ga het vanmiddag eens testen als ik weer thuis ben, kom er straks op terug :)
En getest en werkend helemaal top! Dan kan ik nu de rest gaan vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik ben verhuisd en nu moet ik 2 van de Being plafondlampen opnieuw ophangen maar het plafond is nogal hard en het is een crime om er in te boren. Is er iemand die zo’n lamp zonder te boren bevestigd heeft? Ik heb al wat geëxperimenteerd met dubbelzijdige tape, maar zonder succes.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Videopac Ik zou dat in het klus forum vragen, heeft niet direct iets met hue/smart te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Ik kreeg de melding van tweakers dat de https://tweakers.net/pric...color-ambiance-zwart.html in de aanbieding is. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze lamp? Blijft hij een beetje mooi na een langere tijd? Of (vloeken in de kerk), kan je beter een losse armatuur kopen en daar twee GU10 spotjes in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
Krilo_89 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:08:
Ik kreeg de melding van tweakers dat de https://tweakers.net/pric...color-ambiance-zwart.html in de aanbieding is. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze lamp? Blijft hij een beetje mooi na een langere tijd? Of (vloeken in de kerk), kan je beter een losse armatuur kopen en daar twee GU10 spotjes in doen?
ik weet neit waarom het vloeken in de kerk zou zijn, maar ik heb redelijk wat armaturen gevuld met GU10 of E27 Hue lampjes hoor :) Mooier dan die Hue armaturen en bij defect ook makkelijker te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 16:45
Weet iemand of er een mogelijkheid is de Smart Button zwart te maken? Al mijn schakelmateriaal is zwart, maar kan het niet vinden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

RobertB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:23:
Weet iemand of er een mogelijkheid is de Smart Button zwart te maken? Al mijn schakelmateriaal is zwart, maar kan het niet vinden tot nu toe.
Dat wordt zelf met een spuitbus aan de gang vrees ik. Of een zwarte 'friends of hue' schakelaar kopen die bij de rest past.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 16:45
amphora schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Dat wordt zelf met een spuitbus aan de gang vrees ik. Of een zwarte 'friends of hue' schakelaar kopen die bij de rest past.
Ja dat overweeg ik ook, maar vraag me af hoe goed dat silicone omhulsel te spuiten is.
Dus hoop dat iemand me al voor is geweest of nog een andere oplossing weet naast FOH schakelaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:56
RobertB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Ja dat overweeg ik ook, maar vraag me af hoe goed dat silicone omhulsel te spuiten is.
Dus hoop dat iemand me al voor is geweest of nog een andere oplossing weet naast FOH schakelaars.
Ik heb FoH schakelaars van Gira (want alles bij mij is van GIra) en dat gaat perfect zo. Mocht je schakelmateriaal niet beschikbaar zijn als FoH dan kun je ook nog de Wall Switch Module overwegen. Het liefste met een pulsdrukker van dezelfde serie als je schakelmateriaal, maar een normale schakelaar kan ook.

Ik heb de Smart Button ook en ik zou het zelf niet wagen om hem te verven. Dat gaat plakken, los komen en lelijk zijn ben ik bang. Daarbij past het achterplaatje ook niet in dezelfde stijl als mijn schakelmateriaal, ook niet in het zwart, dus dat ik bij jou wellicht ook aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:16
De Konstmide Modena is vrijwel identiek maar kost ook 30 euro in de bouwmarkt.
Dus in combinatie met 2 stuks GU10 White and Color ben je eigenlijk net zoveel geld kwijt.
Dan heb je wel het voordeel dat je de lampen kunt vervangen.
Ik neem aan dat die aanbieding waar je het over hebt bij de Mediamarkt is? Daar hebben ze nu de 'geen BTW' actie dus alle Hue producten zijn nu extra voordelig.

[ Voor 3% gewijzigd door remmuz op 24-01-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
remmuz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:11:
[...]
De Konstmide Modena is vrijwel identiek maar kost ook 30 euro in de bouwmarkt.
Dus in combinatie met 2 stuks GU10 White and Color ben je eigenlijk net zoveel geld kwijt.
Ik neem aan dat die aanbieding waar je het over hebt bij de Mediamarkt is? Daar hebben ze nu de 'geen BTW' actie dus alle Hue producten zijn nu extra voordelig.
Precies ;). Ik zoek naar losse armaturen, maar qua kwaliteit kom je echt troep tegen. En als je dan wat mooi's hebt zit je met twee GU10 spotjes op hetzelfde bedrag. Afhankelijk van of je kleur of white neemt natuurlijk. Ik zie dat ik wel wat voordeliger uit ben met alleen white ambiance lichtjes.

Konstsmide zie ik wel als kwalitatief wat beter spul, weet je daar toevallig meer van of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Krilo_89 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Precies ;). Ik zoek naar losse armaturen, maar qua kwaliteit kom je echt troep tegen. En als je dan wat mooi's hebt zit je met twee GU10 spotjes op hetzelfde bedrag. Afhankelijk van of je kleur of white neemt natuurlijk. Ik zie dat ik wel wat voordeliger uit ben met alleen white ambiance lichtjes.

Konstmide zie ik wel als kwalitatief wat beter spul, weet je daar toevallig meer van of dat niet?
Ik heb de RVS versie en die ziet er na 2 jaar op de zuidgevel nog steeds goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
remmuz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Tnx voor de tip die had ik nog niet gezien ! moest nog 2 setjes met inwall modules hebben en heb deze nu toch voor 15,- de set goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
RobertB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:23:
Misschien kun je dit doen met een spuitbus plastidip? Geeft een soort rubberen coating, die dus wellicht flexibel genoeg is/blijft om de button in te drukken.

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:57
Ik bezit een drietal van deze Appear lampen. Twee onder de overkapping en een op de schutting. Ze hangen er nu zo'n 8 maanden en zien er nog uit als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:20
Ik heb vandaag 10 GU10 lampen White ontvangen en 2 buitensensors. Deze lampen wil ik in mijn bestaande buitenverlichting plaatsen.

Tot nu toe had ik enkel 3 lampen in de woonkamer. Al een jaar of 2 en bedien en dim ik die gewoon met een schakelaar. Ik kwam er vandaag ook achter dat mijn bridge helemaal niet met de router was verbonden. Heeft die dan 2 jaar voor niks aan de stroom gehangen? Voor zover ik mij kan herinneren heb ik de netwerk kabel gebruikt voor mijn homebase van de camera's.

Maar goed, die buitenlampen. Wat ik wil is dat bij een bepaalde daglicht sterkte de lampen automatisch aangaan in een gedimde toestand. Als er beweging wordt gedetecteerd voor een paar minuten naar vol en dan weer terug.

Ik kan zoiets niet instellen lijkt het. Wel een actie maken voor overdag en voor s'nachts. Maar moet je tijden invoeren. En de tijden dat het donker wordt verandert per dag gedurende het seizoen.

Bij automatisch aangaan gebaseerd op daglicht hoeveelheid zou s'nachts of overdag ook niet een keuze hoeven te zijn.

Maar misschien dat ik het verkeert begrijp. Ik had eerst ook niet door hoe je de tijd voor overdag kunt instellen. Die bleef maar op 23:00 staan, maar dat kon je dus aanpassen bij het stukje s'nachts.

Wat ik nu zie in de app is voor overdag, tussen 08:00 en 19:00 heb ik geen actie geselecteerd. De 2e keuze, na X minuten een actie zoals gedimd of helder snap ik dan niet. Dus doe ik daar ook maar geen actie invullen.

Voor snachts staat de tijd nu op 19:00-08:00. Gedimd. Na 1 minuut geen beweging terug naar vorige status. Dat lijkt mij dan weer de gedimde toestand.

Wat ik niet begrijp is dat er geen keuze is wat er moet gebeuren als er beweging wordt gedetecteerd.

Er lijkt enkel de keuze te zijn wat er moet gebeuren als er na X minuten geen beweging meer is.

Zie ik iets over het hoofd of moet ik aan de gang met scenes en dergelijke? Ik had het simpeler verwacht.

Ik ben in de tuin aan het testen. Soms werkt het wel, andere keren gebeurt er niks. Terwijl in de Hue app wel de melding komt dat er beweging is gedetecteerd.

Het lijkt er ook op dat je niet de helderheid kunt instellen per actie? Dan moet je terug naar lampen en daar kun je de helderheid wel instellen maar niet helemaal duidelijk welke helderheid je dan instelt. Die in gedimde toestand voor als er geen beweging is of de helderheid als er wel beweging is?

maar ben er nog niet achter hoe ik de helderheid moet instelllen in gedimde toestand, en welke helderheid bij beweging.

Update: Net is het weer een paar keer gelukt. Maaar ook even zoveel keren dat er niks gebeurt bij beweging. Als ik de sensor instel op 1 minuut, gaat na 25 seconden de lampen terug naar dimstand. Stel ik de sensor op 2 minuten in gaan de lampen na 1:25 al weer terug.

Gedimd was mij nog te fel, dus ingesteld op nachtlampje. Lamp reageert niet en blijft in dimstand. Nadat sensor beweging detecteerde en dus eigenlijk naar helder zou moeten gaan ging deze juist naar nachtlampje.

Op de een of andere manier begrijp ik er geen reet van terwijl dit soort spul juist retesimpel zou moeten zijn.

Momenteel is normale toestand gedimd en bij beweging nachtlampje.

[ Voor 11% gewijzigd door Guido7619 op 24-01-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Goedenavond,

Ik heb een vraagje: ik heb een Philips HUE motionsensor besteld, maar nu vraag ik me af of ik wel de goede heb besteld. Ik zie namelijke 2 verschillende:

https://www.beaumotica.nl...n-sensor-eu-8718696743171

En deze:

https://www.beaumotica.nl...n-sensor-eu-8719514342125

De 2e heb ik besteld, maar zit er een verschil met de eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
WTFox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:24:
Goedenavond,

Ik heb een vraagje: ik heb een Philips HUE motionsensor besteld, maar nu vraag ik me af of ik wel de goede heb besteld. Ik zie namelijke 2 verschillende:

En deze:

De bovenste sensor lijkt een combinatie te zijn van bewegings daglicht sensor. Die reageert dan bij zowel beweging, als wanneer het donker wordt.

De onderste reageert alleen op beweging.

Zo lees ik het tenminste.

Dus wat wil je ermee bereiken? Enkel beweging, of daarbij ook automatisch aangaan als het donker wordt?

Ik zie dat ze allebei even duur zijn. Dat lijkt mij dan weer vreemd.

[ Voor 4% gewijzigd door Guido7619 op 24-01-2022 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:22
Goedenavond,

En deze:

Ik denk dat die eerste nieuwer is. Hij is in ieder geval kleiner en lichter (marginaal).

Zie hier de specificaties (onderaan de pagina's):

https://www.philips-hue.c...8696743171#specifications
https://www.philips-hue.c...9514342125#specifications

Functioneel is er geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 12-09 07:14
@guido66 Als je drie lampen en een dimmer tegelijk hebt gekocht zijn de lampen verbonden met de dimmer, ook zonder Bridge. Zonder Bridge heeft je telefoon geen mogelijkheid om de lampen te bereiken….. Dat zou je eerste punt moeten verklaren.

Voor de rest: ik gebruik alleen een binnensensor voor licht/donker dus daar kan ik je niet mee helpen. Anderen wellicht. Misschien ook eens dit forum doornemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Rallye schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:58:
@guido66 Als je drie lampen en een dimmer tegelijk hebt gekocht zijn de lampen verbonden met de dimmer, ook zonder Bridge. Zonder Bridge heeft je telefoon geen mogelijkheid om de lampen te bereiken….. Dat zou je eerste punt moeten verklaren.

Voor de rest: ik gebruik alleen een binnensensor voor licht/donker dus daar kan ik je niet mee helpen. Anderen wellicht. Misschien ook eens dit forum doornemen?
Ik heb ooit wel die app geinstalleerd en dergelijke, maar heb ook een keer de netwerk kabel eraf gehaald omdat ik die nodig had. De lampen binnen werkten nog gewoon dus nooit meer aan gedacht.

Voor wat betreft de buitensensor ben ik weer wat stapjes verder.

Ik heb een automatisering aangemaakt dat bij zonsondergang de lampen in nachtlampje gaan en bij zonsopkomst weer uit.

De sensor zo ingesteld dat bij beweging de lampen naar helder gaan.

Dat werkt nu.

Wat ik niet helemaal begrijp waarom je niet simpelweg lampen aan kunt laten gaan gemeten naar de hoeveelheid licht van de sensor. Nu moet ik eigenlijk gaan testen hoe donker het al is bij zoveel minuten voor zonsondergang en dat gaan instellen in de automatisering.

Wat hierin ook niet helder is welke lokatie ik nu gebruik. Die van de bridge of die van mijn telefoon. Het is wel de bedoeling dat als ik met mijn telefoon in het buitenland ben de verlichting thuis aangaat als daar de zon ondergaat en niet op de plek waar mijn telefoon is.

Ik heb nu totaal 10 lampen geprogrammeerd voor buiten klaar liggen om te monteren. Onderverdeeld in 3 zones. Vraag mij af of ik van de tuin een Kamer moet maken en al die 10 lampen daarin stoppen of gewoon met 3 zones kan doorgaan.

Nu ik er 2 uurtjes mee aan het stoeien ben begint het wel leuk te worden.

Ik zie in mijn app bijvoorbeeld dat ik 2 kamers heb. De eettafel in de woonkamer en een lamp in de woonkamer. Dat dus ook nog een beetje beter organiseren.

Heb in Hue labs naar die "no motion,no fuzz" gekeken maar dat lijkt hetzelfde als wat in de gewone app staat kwa instellingen voor de sensor.

Ook tijd om eens naar mij buurman te stappen. Die heeft zijn hele huis met Hue dus zal mij vast wat kunnen leren.

Had wel van die sensor verwacht dat ie zelf kan bepalen wanneer de verlichting aan moet in gedimde stand, dat je dan zelf de mate van gedimdheid kunt instellen. Daarna aangaat bij beweging en ook die helderheid kunt instellen en ook dat je de overgang van helder naar gedimd met een bepaalde tijdsvertraging kunt doen.

Maar wellicht verwacht ik te veel.

Vooralsnog mooie lampen.

Maar de Hue buitenlampen zijn best prijzig en ik heb 10 mooie spots hangen waar nu nog action lampjes in zitten met elke lamp zijn eigen sensor waarvan de helft na 4 jaar al problemen heeft. Die sensors dan. de lampjes a 2.99 per stuk zijn prima. Die sensors ga ik nu maar overbruggen. Hue buitensensor voor en achter ervoor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Zelden zo'n deceptie meegemaakt. Ik heb het ingesteld voor de filament lamp onder de veranda.
De lamp dimt soms een beetje maar dat is dan ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Goedenavond,

En deze:

Het nieuwe model heeft een iets grotere sensor en is iets gevoeliger.
Het oude en nieuwe model kunnen de temperatuur weergeven maar bij het nieuwe model is dat een stuk nauwkeuriger. De oude wilde er nog wel eens een paar graden naast zitten.
Je kunt het nieuwe model herkennen aan de Setup knop op de achterkant. De oude heeft een gaatje waar je iets in moet prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13
Dit is dan de logica die ik niet goed snap in Hue.
De gentle wake up functie werkt niet echt lekker, slechts 1x en heeft als nadeel dat hij bij elke wekker afgaat. Dat wil ik dus niet aangezien ik wisselende diensten heb en niet mijn partner ook altijd wil wakker maken met de lichten.

Kortom ik dacht slim te zijn en via de Google clock een Google home routine in te voegen om de lampen per wekker wel of niet te laten infaden. Dat bestaat dus blijkbaar niet? Wel tig hue labs voor sunset en go go sleep, maar niks voor wake up die te activeren is via google home assistent |:(

Want personal wake up werkt niet via home assistent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ktVR3fS5cUcPYaAPirwM5EahqA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaFY8tqfbksYfV7XWgeiCzpN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXP3gVrBnzPSeHPc_9BKbSxyzc4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Pzmt6JGibJGfv3Wz7M9PUjf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLOo6FqeFPCMEdGU7OGTiB_7CEI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DY6RjrmCyrmSAymwhbptgUGl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:48
remmuz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Zelden zo'n deceptie meegemaakt. Ik heb het ingesteld voor de filament lamp onder de veranda.
De lamp dimt soms een beetje maar dat is dan ook alles.
Hmm, dat valt dan weer een beetje tegen…
Pagina: 1 ... 27 ... 85 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic