Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 55 Laatste
Acties:
  • 196.856 views

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even een lans breken voor @t_captain.

Superfijn dat iemand zo de moeite neemt om mbv beschikbare data ons te informeren.

Dikke thumbs up!

Het helpt uiteraard dat je laatste duidingen lekker positief zijn en echt het lichtpuntje aan het einde van de tunnel laten zien. ;)

Even over de avondklok.
Als je, door hier en daar de teugels wat te laten vieren, een (klein?) risico accepteert op meer verspreiding, zorg je mede met de avondklok ervoor dat dit niet uit de klauwen loopt.

Dat er versoepeld wordt is zo ontzettend hard nodig voor die grote groep kleine ondernemers. Dat blijkt wel nu. Dus steun ze ook! Stop met online shoppen en ga weer eens naar de winkel. Is het niet nu, dan straks als je zelf vindt dat het weer kan.

Ik hoop verder uiteraard dat het aantal besmettingen onder controle blijft, of nog beter, gaat dalen, zodat het perspectief voor iedereen langzaamaan zichtbaar wordt.

Hoe je er ook instaat nu, we willen uiteindelijk allemaal hetzelfde.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

henkzelf schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:52:
[...]

Verkeerde topic maar die groep staat op (pas) 27% gevaccineerd volgens de RIVM week rapportage: https://www.rivm.nl/sites...0Nederland_2021_02_23.pdf
De 27% is alleen van de Thuiswonende 80-84 jaar?

En hoever zijn ze met de niet thuiswonende 80+’ers?

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 23-02-2021 17:27 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:57
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:24:
[...]

Besmettingen in de buitenlucht, zeker als men een klein beetje afstand houdt, zijn waarschijnlijk toch echt wel wat zeldzamer dan besmettingen binnen. Dus ik ben nog positief gestemd.
Maar de variabelen zijn wel anders. Binnen is over het algemeen met het gezin, buiten is over het algemeen met personen van buiten het gezin.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
albino71 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:24:

Hoe je er ook instaat nu, we willen uiteindelijk allemaal hetzelfde.
En daarom worden er op dit moment (terecht) door de overheid veel TV-spotjes uitgezonden met de indringende mededeling: "Blijf zoveel mogelijk thuis, door binnen te blijven sluiten we CORONA buiten".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 13:00
CMD-Snake schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:18:
[...]

Deze kritiek stond al een paar dagen eerder in een opiniestuk in het Parool. De bestuurders verstoppen zich achter de wetenschappers en laten die de bestuurlijke beslissingen maken. Terwijl het de politici zijn die uiteindelijk de weging moeten maken.

De reactie van het RIVM is merkwaardig. Percentage positief is gedaald ten opzichte van het oude gemiddelde en de derde golf is officieel begonnen. Geen idee of ze nu hun stoep snel schoon willen vegen of dat ze niet willen toegeven dat het toch wel okay gaat.

Dat we weer naar de kapper kunnen is leuk, maar veel andere versoepelingen heb ik weinig profijt van in mijn positie.
Zo merkwaardig is de RIVM respons helemaal niet. De IC bezetting is nog altijd veel te hoog, we staan op hetzelfde slechte punt als tijdens het keerpunt in november. De bezetting in de kliniek is nog altijd aanzienlijk, ook dit is een vergelijkbaar slechte uitgangssituatie als in november. En ondanks dat we de afgelopen maanden striktere maatregelen hebben ingevoerd, zien we een afvlakking terug binnen de daling van de cijfers en modelmatig is het zelfs nog wat ongunstiger waarbij er een stijging verwacht wordt.

Eigenlijk staan alle stoplichten op rood om versoepelingen te kunnen verantwoorden. Als de politiek dan toch besluit om versoepelingen door te voeren, ja, dan zou ik het ook wel weten als bijvoorbeeld RIVM zijnde. Met dat besluit wil ik niets te maken hebben, daar wil ik ook niet mee geassocieerd worden als organisatie of als persoon.

En hoewel ik het zeker begrijp hoor, de wens tot versoepelingen. Verwacht ik persoonlijk gewoon dat we als maatschappij hiermee onze kans op een acceptabele zomer aan het verspelen zijn. Waarbij we een nieuwe golf, net als eind november, in de hand spelen met wederom een nieuwe piek die ongetwijfeld ergens in dat geval tegen begin - mid april zal vallen en wederom een maand of 3 zal duren eer dit voldoende naar beneden zakt. Waarbij we dus in eigen land weer met strikte maatregelen zitten, en waarbij het mij ook niet zal verbazen om bijvoorbeeld buurland Duitsland te gaan zien zeggen die Nederlanders? Die zijn bij ons de komende periode niet welkom.

Uiteraard hoop ik ten zeerste hierin geen gelijk te krijgen, maar ik kan het zelf in ieder geval op dit moment zeker zo rooskleurig nog niet inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
Ik kom anders een hoop "vreemden" tegen binnen.
Dat zijn mijn collega's.
En buiten zijn die clubjes mensen die je ziet ook voornamelijk huishoudens. Waartussen dan weer wel afstand zit.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
arbraxas schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:34:
Ik kom anders een hoop "vreemden" tegen binnen.
Dat zijn mijn collega's.
En buiten zijn die clubjes mensen die je ziet ook voornamelijk huishoudens. Waartussen dan weer wel afstand zit.
laat maar .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
YakuzA schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:24:
[...]

In Limburg zijn ze al begonnen met thuiswonende 60+'ers. Ik zie het Sinds ik dat weet ook al veel positiever in. Er gebeurt wat.

Misschien nog wel vanuit beroepsgroep. Maar er gebeurt nu echt wat

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 23-02-2021 17:41 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
albino71 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:24:
Even een lans breken voor @t_captain.

Even over de avondklok.
Als je, door hier en daar de teugels wat te laten vieren, een (klein?) risico accepteert op meer verspreiding, zorg je mede met de avondklok ervoor dat dit niet uit de klauwen loopt.
Ik denk dat die avondklok vooral een communicatief middel is. Niet dat dat ding direct veel zoden aan de dijk zet maar het houdt de urgentie onder de aandacht.
Zouden ze de avondklok opheffen dan is het risico dat iedereen een zucht slaat en ervaart dat alles weer min of meer normaal is. Nu zet je hier en daar wat open maar blijft het duidelijk dat dat openen de uitzondering is.

Niet fijn, maar ik kan me wel indenken dat dat zo positief effect heeft.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:45
YakuzA schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:24:
[...]

Is (nog) niet beschikbaar. Allemaal huisartsen werk in de instellingen, dus schattingen en vermengd met medewerkers denk ik..

In de data van GGD GHOR Nederland uit CoronIT kan nog geen volledig onderscheid worden gemaakt tussen
andere zorgmedewerkers en thuiswonende ouderen. Wel kunnen personen worden onderscheiden met een
geregistreerde leeftijd van 80 jaar of ouder (zie onder thuiswonenden en hoofdstuk 4). Indien leeftijd onbekend
is, worden zij weergegeven bij de groep <80 jaar

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

psychodude schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:32:
Eigenlijk staan alle stoplichten op rood om versoepelingen te kunnen verantwoorden. Als de politiek dan toch besluit om versoepelingen door te voeren, ja, dan zou ik het ook wel weten als bijvoorbeeld RIVM zijnde. Met dat besluit wil ik niets te maken hebben, daar wil ik ook niet mee geassocieerd worden als organisatie of als persoon.
Volgens de modellen van het RIVM van begin februari zou de derde golf beheersbaar zijn met de huidige maatregelen. De echte situatie zit onderaan de bandbreedte van die modellen; positief nieuws dus.

Het gevaar blijft zeker bestaan van een opleving door afschaffen maatregelen en slechter gedrag, maar ‘alle seinen staan op roos’ is wat te pessimistisch :)
En hoewel ik het zeker begrijp hoor, de wens tot versoepelingen. Verwacht ik persoonlijk gewoon dat we als maatschappij hiermee onze kans op een acceptabele zomer aan het verspelen zijn. Waarbij we een nieuwe golf, net als eind november, in de hand spelen met wederom een nieuwe piek die ongetwijfeld ergens in dat geval tegen begin - mid april zal vallen en wederom een maand of 3 zal duren eer dit voldoende naar beneden zakt. Waarbij we dus in eigen land weer met strikte maatregelen zitten, en waarbij het mij ook niet zal verbazen om bijvoorbeeld buurland Duitsland te gaan zien zeggen die Nederlanders? Die zijn bij ons de komende periode niet welkom.
Ook in de pessimistische modellen (met minder maatregelen) van het RIVM zou het aantal besmettingen eind mei snel afnemen. Dan gaan de vaccinaties gewoon heel veel doen. Een piek in mei die drie maanden duurt om af te nemen is niet gebaseerd op het modelleerwerk dat ze daar hebben verricht :)
Uiteraard hoop ik ten zeerste hierin geen gelijk te krijgen, maar ik kan het zelf in ieder geval op dit moment zeker zo rooskleurig nog niet inzien.
Zo rooskleurig als sommigen het hier doen voorkomen is het ook niet maar feit is wel dat het we aan de ‘goede kant’ zitten van de voorspellingen van begin deze maand :). En dan blijkt nu ook nog eens dat nú al de vaccinaties effect beginnen te hebben, dus wat optimisme is best op z’n plek.

We zijn ook de afgelopen zes weken vooruit gegaane van ‘er komt een golf des doods hoe gaan we die stoppen’ naar ‘zoals het nu gaat, gaat het afdoende, hopelijk verprutsen we het niet de komende maand’ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

Ankona schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:40:
[...]

Ik denk dat die avondklok vooral een communicatief middel is. Niet dat dat ding direct veel zoden aan de dijk zet maar het houdt de urgentie onder de aandacht.
Zouden ze de avondklok opheffen dan is het risico dat iedereen een zucht slaat en ervaart dat alles weer min of meer normaal is. Nu zet je hier en daar wat open maar blijft het duidelijk dat dat openen de uitzondering is.

Heb je waarschijnlijk gelijk in. Maar het laat wel zien hoe gevaarlijk het is om maatregelen te treffen die op een heel indirecte manier effect moeten hebben.

Op de zeer drukken stadsparken werd ondanks volledige schending van alle regels totaal niet gehandhaafd. Dat geeft toch een verkeerd beeld terwijl dat juist situaties zijn waarin daadwerkelijke besmetting kan optreden en de situatie van een eenzame wandeling in de avond van mij niet.

De indirectheid steekt. Het is daardoor des te politieker allemaal, en elke verandering heeft weer onbedoelde neveneffecten, juist omdat mensen aanvoelen dat de regels sowieso al politiek zijn. Onze regering heeft hierin gewoon echt gefaald. Echter dat is in het verleden en de vraag is hoe we zo goed mogelijk hieruit komen en kunnen heropenen. Wellicht horen we vanavond een goed plan waarin dat langzaampjes stap voor stap gaat gebeuren. Zal me benieuwen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

[...]

Dat klopt inderdaad:

Tijdens die briefing van de Kamer op 20 januari zei Van Dissel dat hij hoopte op een psychologisch effect. Als het kabinet zo’n zware maatregel nam, dan zouden mensen de urgentie van de pandemie inzien en zich strikter aan de maatregelen houden. Als de avondklok weer wordt opgeheven, kan het psychologisch effect ook de andere kant op werken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Laguna schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:57:
[...]

Dat klopt inderdaad:

Tijdens die briefing van de Kamer op 20 januari zei Van Dissel dat hij hoopte op een psychologisch effect. Als het kabinet zo’n zware maatregel nam, dan zouden mensen de urgentie van de pandemie inzien en zich strikter aan de maatregelen houden. Als de avondklok weer wordt opgeheven, kan het psychologisch effect ook de andere kant op werken.
Zo'n regel opstellen vanwege een indirect beoogd psychologisch effect, is een vorm van het uiten van wantrouwen in een bevolking. Daarnaast lijkt het er inderdaad niet op dat neveneffecten zijn meegenomen. Denk aan de persoon die heeft geleerd van zijn of haar psycholoog dat je bij bepaalde gevoelens gewoon even nar buiten moet gaan om een wandeling te maken. Door je indirecte beoogde effect kan die persoon dat niet meer en kan deze daardoor wellicht ook minder goed functioneren.

Ben trouwens erg benieuwd naar dit BNN-programma wat juist over die effecten gaat:
https://www.nu.nl/media/6...tijdens-coronacrisis.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
[...]

Dat klopt inderdaad:

Er was zeker een psychologisch effect. Diverse mensen die alles goedpraatten zien omslaan de laatste tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hier een interview met de MP (volgens mij van vandaag, maar misschien eerder)
https://onl.nl/rutte-bij-...lgens-cijfers-routekaart/

Hier de routekaart (de onderste en volgens mij is dit de meest recente):
https://www.rijksoverheid...tekaart-coronamaatregelen

De interviewer vraagt (goeie vraag volgens mij) bij welk aantal er wat mogelijk is. Maar de getallen op de route kaart willen we volgens de MP (ik parafraseer) helemaal niet horen, want die aantallen op de routekaart zijn wel erg laag.

Tja.
psychodude schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:32:
De IC bezetting is nog altijd veel te hoog
Ik gebruik je reactie even als ‘haakje’ om op voort te borduren.

Het sturen op IC bedden is m.i. namelijk geen goede manier om beslissingen op te baseren. Het is traag en bij een exponentiële groei ben je in essentie steeds te laat. Eerder noemde ik het voorbeeld dat we uiteraard ook niet de oventemperatuur aanpassen aan de hand van een kamerthermostaat. En dan verloopt de temperatuurstijging nog min of meer lineair (denk ik).

Elke vergelijking gaat altijd scheef, maar een metafoor die Tomas Ryan (Trinity College, Dublin) gebruikte om het probleem van deze crisis te beschrijven was ‘woningbrand’ in tegenstelling tot de veel gebruikte ‘overstroming’ of ‘dijkdoorbraak’ (zie overigens ook het vonnis over de Wbbbg in het andere topic over de avondklok rechtszaak waar dijkdoorbraak werd gebruikt). Die metafoor van ‘woningbrand’ is m.i. ook goed bruikbaar voor Nederland.

Waarom woningbrand? Elk smeulend vuurtje proberen we z.s.m. te doven. Niemand stelt voor om een beginnende brand een tijdje te laten voortsudderen en eventuele uitslaande branden te accepteren of te laten overslaan naar andere panden zolang er genoeg brandweerauto’s zijn om ze te kunnen blussen.

Maar in essentie is dat wel wat we doen volgens mij. Sturen op zorgcapaciteit betekent steeds te laat zijn en accepteren dat er lange lockdowns nodig zijn en er meer oversterfte optreedt dan wellicht nodig is. Als we sturen op lage aantallen infecties, dan wordt de zorgcapaciteit automatisch ook niet overschreden (mits het aantal laag genoeg is uiteraard) en zijn korte lokale lockdowns veel gemakkelijker vol te houden. En sturen op (lage) aantallen zoals de doelen op de routekaart waren daar toch ook voor bedoeld? Het is immers geen thermometer, maar een routekaart.

Het doel om naar lage aantallen te streven en ons daar ook echt aan committeren staat m.i. los van de manier waarop je er komt, hoewel meer versoepelen waarschijnlijk ook betekent dat het langer duurt voor we bij het laagste niveau zijn. Maar op dat laagste niveau willen we met woningbranden z.s.m. zitten. En zoals nul woningbranden uiteraard ook niet mogelijk is, doen we er wel veel aan om zoveel mogelijk woningbranden te voorkomen en zouden we alleen sturen op brandweercapaciteit geen goed idee vinden.

De stelling (die diverse keren in dit topic naar voren is gebracht) dat het niet mogelijk is om lage aantallen te halen deel ik dan ook niet, want het is een zelfvervullende voorspelling. Als we denken dat het niet kan, dan kan het sowieso niet of we we hebben geluk.
En hoewel ik het zeker begrijp hoor, de wens tot versoepelingen. Verwacht ik persoonlijk gewoon dat we als maatschappij hiermee onze kans op een acceptabele zomer aan het verspelen zijn.
Ik ben bang dat de kans daarop eerder groter dan kleiner wordt met de manier waarop er beleid wordt gemaakt, maar die wens tot versoepelen is er (begrijpelijkerwijs) steeds weer als de getallen beter worden. Zeker als we de zorgcapaciteit blijven gebruiken zoals nu wordt gedaan. En gevoelsmatig trappen we als maatschappij m.i. steeds weer in dezelfde valkuil. De uitkomst was al voorspelbaar en die blijft op deze manier voorspelbaar. Maar misschien hebben we geluk dit keer of zit ik er helemaal naast.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:27:
[...]

Maar de variabelen zijn wel anders. Binnen is over het algemeen met het gezin, buiten is over het algemeen met personen van buiten het gezin.
Dan is de kans nog steeds bijzonder klein, er zijn voor zover ik weet nog geen clusters geweest in de buitenlucht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:28

boesOne

meuh

[...]

Dat klopt inderdaad:

De avondklok heeft bij mij alleen maar weerstand opgeroepen. Waar ik eerst echt heel braaf meeging in de maatregelen voelde ik me nu genaaid. We mogen wel werken, maar we mogen niets in onze vrije tijd.

Het zit me echt hoog dat er niet gehandhaafd wordt op thuiswerken maar wel op de avondklok. Er is imho een zekere balans zoek in de maatregelen.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:04:
[...]

Zo'n regel opstellen vanwege een indirect beoogd psychologisch effect, is een vorm van het uiten van wantrouwen in een bevolking.
Tsjah... Soms zeggen resultaten uit het verleden wel iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
Hoe wil je handhaven op thuiswerken dan? Zelfs voor kantoorbanen is het soms gewoon noodzakelijk om op het werk te verschijnen.
In mijn directe omgeving zijn dat bijvoorbeeld de technologen. Het bedenken van oplossingen kan thuis, maar er komt een punt dat je iets in de praktijk niet testen.
Voor mensen zoals ik, technicus kun je moeilijk de storingen mailen als attachment. Zelfs geld voor schoonmakers, orderpickers en ga zo maar door.

Daarom zie je ook niet echt een daling in de besmettingen, Nederland moet door. Er moet brood op de plank komen.
Vraag naar aan een willekeurige horeca ondernemer waar het betekent als je verboden word om je brood te verdienen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

henkzelf schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:42:
[...]
Is (nog) niet beschikbaar. Allemaal huisartsen werk in de instellingen, dus schattingen en vermengd met medewerkers denk ik..

In de data van GGD GHOR Nederland uit CoronIT kan nog geen volledig onderscheid worden gemaakt tussen
andere zorgmedewerkers en thuiswonende ouderen. Wel kunnen personen worden onderscheiden met een
geregistreerde leeftijd van 80 jaar of ouder (zie onder thuiswonenden en hoofdstuk 4). Indien leeftijd onbekend
is, worden zij weergegeven bij de groep <80 jaar
Wel jammer dat je met de incomplete data @Mr.Joker tranen bezorgde :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
arbraxas schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:30:
Hoe wil je handhaven op thuiswerken dan?
Met vergunningen bijvoorbeeld (edit: voor de werkgever dus, wel te verstaan)

[ Voor 11% gewijzigd door Number10 op 23-02-2021 18:32 ]

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
boesOne schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:21:
[...]

De avondklok heeft bij mij alleen maar weerstand opgeroepen. Waar ik eerst echt heel braaf meeging in de maatregelen voelde ik me nu genaaid. We mogen wel werken, maar we mogen niets in onze vrije tijd.

Het zit me echt hoog dat er niet gehandhaafd wordt op thuiswerken maar wel op de avondklok. Er is imho een zekere balans zoek in de maatregelen.
Precies het psychologisch effect dat ik ook bij mezelf bemerkte. Sinds die invoering zie ik niet meer dat mijn inzet er toe doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ze willen sporten tot 27 jaar toestaan, daarboven niet.

Mag dat wel? Is dat geen leeftijdsdiscriminatie?

(Ik ben hier best wel link over. Ben al 22 jaar 27 en wil ook heel graag weer volleyballen)

[ Voor 30% gewijzigd door Ankona op 23-02-2021 18:43 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Ankona schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:42:

(Ik ben hier best wel link over. Ben al 22 jaar 27 en wil ook heel graag weer volleyballen)
Als ze me ‘s nachts huisarrest mogen geven, dan zal dit ook wel mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43

Volgens mij wel. De leeftijdsgrens bij bijvoorbeeld het stemmen is ook een soort leeftijdsdiscriminatie. Wel zuur voor als je volgende week vrijdag 27 wordt. Laat ook gelijk zien dat die regel compleet achterlijk is. Rare, arbitraire grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15

Vind het een vreemd getal. Hoor op de radio ook al berichten van teams die van 18-41 jaar lopen. Dan mag het halve team dus wel en de andere helft niet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52

Dit...

En mensen maar klagen over dat iedereen te dik is. Moeten we vooral zo doorgaan...

Waarom niet gewoon groep/contactsporten nee, de rest wel? Waarom kan ik niet gaan badmintonnen en iemand anders tennissen?

Maja...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Yucon

*broem*

blissard schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:42:
[...]

Precies het psychologisch effect dat ik ook bij mezelf bemerkte. Sinds die invoering zie ik niet meer dat mijn inzet er toe doet.
Ik ook. Ondertussen heb ik de avondklok ook voor mezelf opgeheven. Met dank aan Grapperhaus, want ik geef eerlijk toe dat ik dat voor 400 euro + registratie niet zou doen en voor 95 euro wel. Eerlijk gezegd ben ik er gewoon klaar mee gemanipuleerd te worden.

Dat heeft verder niets met complottheorieën te maken. Wel met het feit dat de overheid wat betreft integere communicatie zo'n beetje op een dieptepunt beland is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:10:
De goed-nieuws-trein rijdt nog even door!

tl;dr verhaal :P
Dus we gaan een mooie zomer tegemoet! Mogen we al een paar kuub bier koud zetten en gaan soundchecken voor Oktoberfest? :9B *O*

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50
Soccer98 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:46:
[...]

Volgens mij wel. De leeftijdsgrens bij bijvoorbeeld het stemmen is ook een soort leeftijdsdiscriminatie. Wel zuur voor als je volgende week vrijdag 27 wordt. Laat ook gelijk zien dat die regel compleet achterlijk is. Rare, arbitraire grens.
Waarom zou louter het arbitrair zijn van de grenswaarde, de volledige regel (en gedachte daar achter) compleet achterlijk maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Number10 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:18:
Hier een interview met de MP (volgens mij van vandaag, maar misschien eerder)

[...]

Elke vergelijking gaat altijd scheef, maar een metafoor die Tomas Ryan (Trinity College, Dublin) gebruikte om het probleem van deze crisis te beschrijven was ‘woningbrand’ in tegenstelling tot de veel gebruikte ‘overstroming’ of ‘dijkdoorbraak’ (zie overigens ook het vonnis over de Wbbbg in het andere topic over de avondklok rechtszaak waar dijkdoorbraak werd gebruikt). Die metafoor van ‘woningbrand’ is m.i. ook goed bruikbaar voor Nederland.

Waarom woningbrand? Elk smeulend vuurtje proberen we z.s.m. te doven. Niemand stelt voor om een beginnende brand een tijdje te laten voortsudderen en eventuele uitslaande branden te accepteren of te laten overslaan naar andere panden zolang er genoeg brandweerauto’s zijn om ze te kunnen blussen.

Maar in essentie is dat wel wat we doen volgens mij. Sturen op zorgcapaciteit betekent steeds te laat zijn en accepteren dat er lange lockdowns nodig zijn en er meer oversterfte optreedt dan wellicht nodig is. Als we sturen op lage aantallen infecties, dan wordt de zorgcapaciteit automatisch ook niet overschreden (mits het aantal laag genoeg is uiteraard) en zijn korte lokale lockdowns veel gemakkelijker vol te houden. En sturen op (lage) aantallen zoals de doelen op de routekaart waren daar toch ook voor bedoeld? Het is immers geen thermometer, maar een routekaart.

Het doel om naar lage aantallen te streven en ons daar ook echt aan committeren staat m.i. los van de manier waarop je er komt, hoewel meer versoepelen waarschijnlijk ook betekent dat het langer duurt voor we bij het laagste niveau zijn. Maar op dat laagste niveau willen we met woningbranden z.s.m. zitten. En zoals nul woningbranden uiteraard ook niet mogelijk is, doen we er wel veel aan om zoveel mogelijk woningbranden te voorkomen en zouden we alleen sturen op brandweercapaciteit geen goed idee vinden.

De stelling (die diverse keren in dit topic naar voren is gebracht) dat het niet mogelijk is om lage aantallen te halen deel ik dan ook niet, want het is een zelfvervullende voorspelling. Als we denken dat het niet kan, dan kan het sowieso niet of we we hebben geluk.
Zolang er besmettingen zijn is er brand in de woning, alleen weet je niet zeker of de brand gaat verspreiden en of er mogelijk op andere plekken brand ontstaat. Je zal dus gecontroleerd moeten blussen. Het alternatief is constant blijven blussen tot er mogelijk niks meer van de woning overblijft door waterschade.

Als het doel is om met zoveel mogelijk versoepelingen het aantal besmettingen zo laag mogelijk te krijgen, dan geldt daarvoor toch hetzelfde? Als we denken dat het niet kan, dan kan het sowieso niet of we hebben geluk.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
gekkie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:02:
[...]

Waarom zou louter het arbitrair zijn van de grenswaarde, de volledige regel (en gedachte daar achter) compleet achterlijk maken ?
Verkeerd verwoord. Die grens vind ik compleet achterlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Stoney3K schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:58:
[...]

Dus we gaan een mooie zomer tegemoet! Mogen we al een paar kuub bier koud zetten en gaan soundchecken voor Oktoberfest? :9B *O*
Aprilfest. Inhalen van de gemiste wijn- en bierfeesten van 2020 :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lol, Rutte die weer de fout maakt om te vertrouwen dat “mensen hun verantwoordelijkheid nemen”. Gaat niet gebeuren. Enorm dom besluit dit en louter bedoeld om wat verloren zeteltjes weer terug proberen te winnen. Dit gaat gewoon weer mis. Ik zou het liever nog een maandje veel scherper willen zien, keihard volgas vaccineren en dan een stuk grotere kans om goed uit de lockdown te komen. Maar verkiezingen zijn nu belangrijker hè. :+

[ Voor 29% gewijzigd door WhatsappHack op 23-02-2021 19:09 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

t_captain schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:07:
[...]

Aprilfest. Inhalen van de gemiste wijn- en bierfeesten van 2020 :)
Dat heeft gewoon een naam: Fruhlingsfest ;)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:17
Ik snap het niet helemaal, arbitraire leeftijdstelling en nu opeens worden afwegingen gemaakt op het gebied van sociaal en mentaal welzijn. Dat had 2 weken geleden ook al gekund. Want de cijfers zijn niet bijster goed.

De problemen op mentaal gebied zijn er al een tijd. Nu verslappen we weer. En terwijl we nog niet genoeg vaccins binnen hebben. Beetje gokken en hopen weer. Komt goed uit zo voor de verkiezingen.

Weging van belangen ? Nee verkiezingen voor de deur. Even wat versoepelingen voor de bühne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mystic schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:08:
[...]

Dat heeft gewoon een naam: Fruhlingsfest ;)
Als de Duitsers een excuus hebben voor bier, worst en schnitzels dan pakken ze dat ook met beide handen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:10

tuinïnen

Eventus stultorum magister

WhatsappHack schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:08:
Lol, Rutte die weer de fout maakt om te vertrouwen dat “mensen hun verantwoordelijkheid nemen”. Gaat niet gebeuren. Enorm dom besluit dit en louter bedoeld om wat verloren zeteltjes weer terug proberen te winnen. Dit gaat gewoon weer mis.
Inderdaad fout om de avondklok niet af te schaffen. Wat een gedrocht van een maatregel is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Rutte heeft opeens oog voor de psychische zaken. Beter laat dan nooit, maar veel te laat natuurlijk. Studenten kunnen overigens weer stikken merk ik. Gun die ook dan die ene dag school, kom op.

[ Voor 12% gewijzigd door Soccer98 op 23-02-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Stoney3K schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:09:
[...]

Als de Duitsers een excuus hebben voor bier, worst en schnitzels dan pakken ze dat ook met beide handen aan.
Hé! Ik ben niet Duits! :(

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:30:
[...]

En daarom worden er op dit moment (terecht) door de overheid veel TV-spotjes uitgezonden met de indringende mededeling: "Blijf zoveel mogelijk thuis, door binnen te blijven sluiten we CORONA buiten".
dit staat op rijksoverheid.nl :
Ga alleen naar buiten voor bijvoorbeeld boodschappen, (medische) zorg voor jezelf, voor anderen of voor dieren, een frisse neus en onderwijs of werk als dat echt niet thuis kan.
hier staat netjes een frisse neus tussen ( als het echt niet thuis kan slaat op werk), nu kun je er uiteraard over discussiëren hoeveel frisse neuzen je nodig hebt, maar het is een nuance op wat je hierboven uit de spotjes aanhaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Soccer98 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:10:
Rutte heeft opeens oog voor de psychische zaken. Beter laat dan nooit, maar veel te laat natuurlijk. Studenten kunnen overigens weer stikken merk ik. Gun die ook dan die ene dag school, kom op.
Dat heeft ie niet. Dit is echt alleen maar voor de verkiezingen hoor. Op het moment dat de stemmen zijn geteld draaien ze alles direct weer terug

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Overduidelijk een verkiezingsstunt dit. Let op dat op 8 maart er nóg meer versoepeld wordt en vervolgens na de verkiezingen "ligt het aan ons" en zitten we opnieuw in een zware lockdown.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022

Dat klopt inderdaad:

Die redenatie hebben we al eerder gezien met de mondkapjes. Ze zouden niets doen, maar vooral ons bewust maken van de situatie. Die bewustheid zou ervoor zorgen dat we beter ons aan de maatregelen hielden.

Met de avondklok invoeren heeft het kabinet hun al slinkende krediet in een keer verspeeld. Geen avondklok had ze misschien nog een paar weken uitstel gekocht voordat de onvrede over de situatie echt hoog zou oplopen. Nu voelen ze zich wel gedwongen om iets te doen als goedmakertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
mystic schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:11:
[...]

Dat heeft ie niet. Dit is echt alleen maar voor de verkiezingen hoor. Op het moment dat de stemmen zijn geteld draaien ze alles direct weer terug
Ja, ik wilde eigenlijk ook zeggen dat hij zijn verkiezingspet gevonden heeft, maar ik wil niet zo cynisch zijn op dit moment. Opzich mooi dat het één en ander al versoepeld wordt, al gaat het winkelen op afspraak geen zoden aan de dijk zetten. Twee man in zes tijdslots, tja. En grote bedrijven krijgen wél een vergoeding, wordt net gezegd. Kleinere ondernemers blijkbaar niet of veel minder.

[ Voor 19% gewijzigd door Soccer98 op 23-02-2021 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
tuinïnen schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:09:
[...]

Inderdaad fout om de avondklok niet af te schaffen. Wat een gedrocht van een maatregel is dat.
Nah, die moet nog langer verlengd worden en de boete een stuk hoger.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 01:57

Dennis1812

Amateur prutser

Nounou. 2 klanten per verdieping.
Dat betekent 4 klanten in de ikea.
Wat een debiel iets. Doe dat gewoon per m².

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 10:51
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:13:
Precies. Gewoon zoals eerst. 4 klanten maximaal per 100 m².

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
Dit gaat winkeliers juist geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
Yucon schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:55:
[...]

Ik ook. Ondertussen heb ik de avondklok ook voor mezelf opgeheven. Met dank aan Grapperhaus, want ik geef eerlijk toe dat ik dat voor 400 euro + registratie niet zou doen en voor 95 euro wel. Eerlijk gezegd ben ik er gewoon klaar mee gemanipuleerd te worden.

Dat heeft verder niets met complottheorieën te maken. Wel met het feit dat de overheid wat betreft integere communicatie zo'n beetje op een dieptepunt beland is.
Klinkt toch vooral of je het voor jezelf goed wil praten. Communicatie overheid is niet zo vreemd. Gok dat je zelf geen beroep of functie hebt waar je moet besluiten met grote onzekerheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dat is ook echt een "versoepelen voor de vorm". Alsof een winkelier 10 medewerkers in de winkel gaat betalen omdat er 2 klanten rond lopen.

Net zo onrendabel als het click&collect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:14:
[...]

Dat is ook echt een "versoepelen voor de vorm". Alsof een winkelier 10 medewerkers in de winkel gaat betalen omdat er 2 klanten rond lopen.

Net zo onrendabel als het click&collect.
Enige groep waarbij ik voorzie dat t rendabel is zijn autoverkopers.
Een ikea/woonwinkel o.i.d schiet hier geen drol mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:16:
[...]

Ja, de IKEA wordt dus gesteund met een steunpakket. De kringloopwinkel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:17
Dit wordt leuk voor alle ondernemers , niet te doen of je moet enorme marges hebben op je spullen. Dan ook nog de kosten van weer opstarten. Wat is het volgende stopzetten van alle regelingen voor compensatie ? Onder het motto je kan nu toch weer aan de gang ?

Ze lopen nu behoorlijk vooruit op de muziek. Met de hoop op testen , en vaccins. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Per vierkante meter is logischer.

Soms levert het wel grappige plaatjes op. Zoals in Luxemburg in een groot overdekt winkelcentrum. Op de buitendeur van de mall: niet meer dan 3300 mensen tegelijk :D

(binnenin de mall zie je op elke winkel een lager getal staan. bij kleine winkels is dat bijvoorbeeld 4 of 5, bij grotere winkels tientallen. om het ook buiten te vermelden is zuiver, maar ook wel kolderiek)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Yucon

*broem*

giantgiantus schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:14:
[...]

Klinkt toch vooral of je het voor jezelf goed wil praten. Communicatie overheid is niet zo vreemd. Gok dat je zelf geen beroep of functie hebt waar je moet besluiten met grote onzekerheid.
Dat gok je verkeerd. En juist daarom stoort het gepruts met mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Sinds wanneer heeft mijn werkgever recht op mijn medische informatie (test uitslagen). Of krijgen ARBO artsen het ineens heel druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:00
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:15:
Maak ik net blij een afspraak bij de kapper op 2 maart. Zegt Mark net open vanaf 3 maart :X ;(
Ik heb er 3 maart een.. hopelijk blijft die staan en gaan ze niet doorschuiven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:34
Voor kleine winkeliers is dit vooral wel fijn lijkt me.

En een vriend van me die gaat trouwen dit jaar kan nu ook zn pak uit gaan zoeken.

Het is maar weinig, maar de cijfers zijn ook maar weinig positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:16:
[...]

Ja, de IKEA wordt dus gesteund met een steunpakket. De kringloopwinkel niet.
Dat 'steunpakket' levert ze achteraf nog een rekening op. Je denkt toch niet dat de regering belastingen gaat kwijtschelden?

Geen probleem voor Ikea International B.V. maar wel voor Boetiek Jeannette. Met dank aan de VVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:16:
[...]

Kledingwinkels in het duurdere segment kunnen er ook veel baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:18:
[...]

Dat 'steunpakket' levert ze achteraf nog een rekening op. Je denkt toch niet dat de regering belastingen gaat kwijtschelden?

Geen probleem voor Ikea International B.V. maar wel voor Boetiek Jeannette. Met dank aan de VVD.
Want de CDA of een andere partij had de geldprinter even aangeslingerd en niemand had iets hoeven terug te betalen? Of wat bedoel je precies met "Met dank aan de VVD"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

giantgiantus schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:19:
[...]

Kledingwinkels in het duurdere segment kunnen er ook veel baat bij hebben.
Met andere woorden: De rijkelui kunnen shoppen voor hun Rolex maar als je een blik en veger wil hebben bij de Blokker of een paar sportschoenen vis je nog steeds achter het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

LAD93 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:21:
Zou iemand de vraag durven neerleggen of dit een verkiezingsstunt is?
Al zeker een keer of 5 boven je geloof ik :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Vuvuzela schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:21:
Walgelijk dat ze de avondklok nu laten staan voor andere versoepelingen..
Daar vragen veel mensen om, die willen perse versoepelingen voor overdag en frivole activiteiten. Nou, bij dezen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Razr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Want de CDA of een andere partij had de geldprinter even aangeslingerd en niemand had iets hoeven terug te betalen? Of wat bedoel je precies met "Met dank aan de VVD"?
De PvdA of de SP had de rekening voor het overeind houden van Jeannette gepresenteerd bij de vermogende Ikea. Maar daar is de VVD-stemmende Ikea-directie natuurlijk niet zo heel blij mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
mystic schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Denk dat hij bij de persconferentie bedoelt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
mystic schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Een journalist in de zaal bedoelde ik :D

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Stoney3K schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:18:
[...]

Blijft allemaal gek die reacties. Het is niet vvd die mensen pest. Er is een pandemie gaande waar het kabinet genoodzaakt is om actie op te ondernemen (overigens net als in andere landen). En om de pijn te verzachten hebben ze een gigantisch steunpakket opgetuigd. Dit is zo groot dat er momenteel nog steeds amper bedrijven failliet gaan, er nog steeds bijna niemand ontslagen wordt en de economie nog steeds in leven is. Het lijkt me evident dat deze steun op een gegeven moment terug betaald moet worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 19:21
Ik haak af, ik gooi het bijltje er bij neer. Ik ga me niet meer houden aan regels als ik daar geen zin in heb en dergelijke rotzooi.

Ja, ik draag een mondkapje, want daar heb ik geen last van. Maar ik heb net afgesproken binnenkort te gaan boardgamen met 3 vrinden. En ik ga een BBQ voor vrienden houden. Ik zorg wel voor 2030 klaar tye zijn, want mijn vrineden wil ik geen boete opzadelen. Maar zelf ga ik over op burgelijke ongehoorzaamheid. Ik ben het helemaal beu, ik bepaal zelf wel wat ik ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

LAD93 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Een journalist in de zaal bedoelde ik :D
Zeg dat dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:18:
Sinds wanneer heeft mijn werkgever recht op mijn medische informatie (test uitslagen). Of krijgen ARBO artsen het ineens heel druk?
Niet. Je hoeft geen medische informatie met je werkgever te delen, in die gevallen dat er een arbo arts aan te pas komt mag die ook niets inhoudelijks zeggen tegen de werkgever, beroepsgeheim voor artsen blijft gelden.

De Jonge werkt helaas aan coronapassen, maar dat idee mag meteen de prullenbak in wat mij betreft. Als bewegingen als HerstelNL bekritiseerd worden dat ze een tweestromenmaatschappij willen creëren dan is het ook niet goed als we dit willen doen met coronapassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Stoney3K schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Met andere woorden: De rijkelui kunnen shoppen voor hun Rolex maar als je een blik en veger wil hebben bij de Blokker of een paar sportschoenen vis je nog steeds achter het net.
Niet alleen rijke mensen. Denk dat autodealers, meubel boeren etc hier ook wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

CMD-Snake schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Niet. Je hoeft geen medische informatie met je werkgever te delen, in die gevallen dat er een arbo arts aan te pas komt mag die ook niets inhoudelijks zeggen tegen de werkgever, beroepsgeheim voor artsen blijft gelden.

De Jonge werkt helaas aan coronapassen, maar dat idee mag meteen de prullenbak in wat mij betreft. Als bewegingen als HerstelNL bekritiseerd worden dat ze een tweestromenmaatschappij willen creëren dan is het ook niet goed als we dit willen doen met coronapassen.
Hij zei t vrij duidelijk.
Testen voor t werk.
Nou flikker maar op, ik ga niet elke werkdag een stok in mn neus steken om vervolgens de hele dag tussen covid besmette mensen te lopen. Dan blijf ik wel thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

giantgiantus schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Blijft allemaal gek die reacties. Het is niet vvd die mensen pest. Er is een pandemie gaande waar het kabinet genoodzaakt is om actie op te ondernemen (overigens net als in andere landen). En om de pijn te verzachten hebben ze een gigantisch steunpakket opgetuigd. Dit is zo groot dat er momenteel nog steeds amper bedrijven failliet gaan, er nog steeds bijna niemand ontslagen wordt en de economie nog steeds in leven is. Het lijkt me evident dat deze steun op een gegeven moment terug betaald moet worden.
Die steun zou dus in verhouding moeten staan met de mate van financiële nood waarin een bedrijf verkeert, en de verrekening achteraf zou in verhouding moeten staan met draagkracht. Ik zie niet in waarom Shell en KLM nu een steunpakket moeten hebben terwijl de kleine ondernemer die wél wat aan dat steunpakket heeft, het straks dubbel en dwars terug mag betalen. Niet alleen door de belastingschuld die nu wordt opgebouwd, maar ook door talloze bezuinigingen die er nog aan gaan komen.

Laat Shell en KLM maar eens bloeden voor de kleine winkelier.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:23:
Ik haak af, ik gooi het bijltje er bij neer. Ik ga me niet meer houden aan regels als ik daar geen zin in heb en dergelijke rotzooi.

Ja, ik draag een mondkapje, want daar heb ik geen last van. Maar ik heb net afgesproken binnenkort te gaan boardgamen met 3 vrinden. En ik ga een BBQ voor vrienden houden. Ik zorg wel voor 2030 klaar tye zijn, want mijn vrineden wil ik geen boete opzadelen. Maar zelf ga ik over op burgelijke ongehoorzaamheid. Ik ben het helemaal beu, ik bepaal zelf wel wat ik ga doen.
Jammer, door dat soort acties en het expres opzoeken/veroorzaken van probleemsituaties zullen we uiteindelijk waarschijnlijk weer terug in een zeer zware lockdown terugkomen.

Ik blijf het raar vinden dat mensen niet even vol kunnen houden met die paar simpele regeltjes, zodat we er goed uitkomen en veel grotere kans van slagen hebben. Men schiet zichzelf in de voet. Of nouja, eigenlijk schiet je vooral anderen die wél onderdeel willen zijn van de oplossing in de voet.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 23-02-2021 19:27 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• giantgiantus
maartend schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:23:

Jammer dat je alleen aan jezelf denkt en jammer dat je dat normaal vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeyMan schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:29:
[...]

Tsjah... Soms zeggen resultaten uit het verleden wel iets...
Heb je het over een neerwaartse spiraal van wantrouwen? ;)

Overigens vind ik deze persconferentie om eoa reden communicatief veel beter overkomen dan de vorige. Komt wellicht door de boodschap en het feit dat er minder verbloeming nodig is om onlogische ingrepen te verantwoorden.

Is "het Engelse virus" nu de standaard trouwens? :+

En inderdaad, zoals hier wordt gespeculeerd: de avondklok loopt wellicht af op de eerste dag van de (verlengde) verkiezingen. Iig wordt op voorgesorteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stoney3K schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Die steun zou dus in verhouding moeten staan met de mate van financiële nood waarin een bedrijf verkeert, en de verrekening achteraf zou in verhouding moeten staan met draagkracht. Ik zie niet in waarom Shell en KLM nu een steunpakket moeten hebben terwijl de kleine ondernemer die wél wat aan dat steunpakket heeft, het straks dubbel en dwars terug mag betalen. Niet alleen door de belastingschuld die nu wordt opgebouwd, maar ook door talloze bezuinigingen die er nog aan gaan komen.

Maar dan gaan ze failliet en er werken zo veel mensen. Dat is wat je dan gaat horen, terwijl Shell en KLM ten dode zijn opgeschreven op de lange termijn (iets met vergroening).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Stoney3K schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Shell betaald alles terug. KLM vooralsnog ook al kan het zijn dat ze het nooit helemaal terug kunnen betalen. Gekke reactie eigenlijk. KLM en Shell zijn ook gewoon belangrijke werkgevers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
teamsporten tot 27 jaar? Dit is gewoon 100% discriminatie. Ik mag dus helemaal niets sociaals meer doen en omdat ik ouder ben dan 27 jaar mag ik ook niet eens met mijn sportteams gaan sporten...

Qua vaccinaties ben ik net niet achteraan, maar jongere mensen krijgen dus versoepelingen. Krijg je straks ook nog eens het vaccinatiepaspoort en ik mag helemaal niets meer omdat ik toevallig net ouder ben dan 27...

Ik heb nu toe braaf alle maatregelen gevolgd, maar nu ben ik er persoonlijk helemaal klaar mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Terranova op 23-02-2021 19:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:34
Juist ja, alle winkels en horeca blijven (bijna) gesloten, maar contactberoepen zoals nagelstudios, massagesalons en kappers mogen wel open. Ik zou toch zweren dat bij contactberoepen het besmettingsgevaar veel hoger is dan bij winkels en horeca. Ik snap de gedachtegang niet van onze premier en het OMT. En de avondklok is zoals verwacht wederom verlengd, terwijl leugenaar Rutte riep dat dit de eerste maatregel was die weer zsm zou worden opgeheven.

[ Voor 19% gewijzigd door P-Rock op 23-02-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
prOnorama2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:06:
[...]

Dit klopt op mijn stempas staat het volgende:

[...]

Niet alle stemlokalen zijn open dus ik ben benieuwd of er op 15 en 16 maart dan gehandhaafd gaat worden op de avondklok t.a.v. niet risico doelgroepen.Wellicht dat als je een stempas meeneemt en binnen jouw gemeente blijft dat je i.i.g. een 'alibi' hebt. ;)
Dit dus ongeveer inderdaad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vuvuzela schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Duidelijk dat de avondklok dus blijft.
Ik denk andersom. Ik had het idee dat er verder nog niet is nagedacht. Hopelijk dus het einde van de avondklok na de 15e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Dat roept De Jonge al langer, hij heeft er nogal een handje van om freestyle te brainstormen voor de media over de testsamenleving die hij ambieert. Het staat ook nogal haaks op zijn bewering dat het zo over is, waarom zo'n systeem optuigen als het toch binnen afzienbare tijd weer afgebroken kan worden?
P-Rock schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:27:
Juist ja, alle winkels en horeca blijven (bijna) gesloten, maar contactberoepen zoals nagelstudios, massagesalons en kappers mogen wel open. Ik zou toch zweren dat bij contactberoepen het besmettingsgevaar veel hoger is dan bij winkels en horeca. Ik snap de gedachtegang niet van onze premier en het OMT. En de avondklok is zoals verwacht wederom verlengd, terwijl leugenaar Rutte riep dat dit de eerste maatregel was die weer zsm zou worden opgeheven.
België en Duitsland redeneerden dat als ze beroepen toelieten die met zelfverzorging te maken hebben mensen ietsje blijer worden. Denk dat het kabinet ook dat idee heeft overgenomen. Kan ik weer afscheid nemen van mijn hipster staartje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:23

Vuvuzela

My spire is forming

albino71 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:29:
Wtf... 25% van de positief geteste mensen gaat nog even naar de supermarkt.

Daar is toch geen kruid tegen gewassen?

Juist die groep/dat soort mensen zorgt voor het gezeik.

Vertel mij maar hoe je dat kunt aanpakken.
Enkelbanden na een positieve test. Dat is het enige. Of onwijs hoge boetes om mensen af te schrikken, maar de pakkans is nihil.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 06:53

codex

Geen OpenAI agent :)

WhatsappHack schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Jammer, door dat soort acties en het expres opzoeken/veroorzaken van probleemsituaties zullen we uiteindelijk waarschijnlijk weer terug in een zeer zware lockdown terugkomen.

Ik blijf het raar vinden dat mensen niet even vol kunnen houden met die paar simpele regeltjes, zodat we er goed uitkomen en veel grotere kans van slagen hebben. Men schiet zichzelf in de voet.
Mijn deadline ligt nog wel wat verder vooruit, maar het is niet een paar simpele regeltjes. Zeker als je gewend bent om in de avond de deur uit te gaan, vaak naar de sportschool gaat en een flink sociaal leven hebt, zeker als vrijgezel, is dit een hel.

Uiteindelijk draait het altijd om twee groepen:
- scholieren
- bejaarden

Alle groepen ertussen worden disproportioneel geraakt door de maatregelen, het is niet zo gek dat het een keer op houdt.

Ik trek het zelf nog wel 2 maanden door, maar bij mij zit er ook een houdbaarheidsdatum op.

Ps de groep die nu weer naar school gaat kent procentueel de meeste besmettingen. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Vuvuzela schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:30:
Enkelbanden na een positieve test. Dat is het enige. Of onwijs hoge boetes om mensen af te schrikken, maar de pakkans is nihil.
Alleen dan niet gaan klagen als mensen zich niet meer laten testen. Dit kan ook afschrikkend werken en dan regelen mensen het zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

En zie hier de lastige taak die de knoppendraaiers hebben.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20

Geef die mensen een goede mogelijkheid om toch boodschappen in huis te krijgen. Online bestellen is vaak lastig omdat: Weinig bezorgmomenten vanwege drukte, hoge minimumbedrag. 70 euro is voor sommige mensen 2 weken eten en willen dat niet in een keer uitgeven. Plus als je iets vergeten bent dan heb je helemaal met online bestellen geen mogelijkheid.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:30:
[...]
België en Duitsland redeneerden dat als ze beroepen toelieten die met zelfverzorging te maken hebben mensen ietsje blijer worden. Denk dat het kabinet ook dat idee heeft overgenomen. Kan ik weer afscheid nemen van mijn hipster staartje. ;)
Het kabinet wil natuurlijk ook voorkomen dat er op de A67 kilometers file gaan ontstaan omdat iedereen in Turnhout en in Duisburg naar de kapper gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wow.. . Melden dat 1 op de 4 zich na een positieve test niet in quarantaine plaatst, maar geen enkele opmerking wat je daaraan wil gaan doen... 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Misschien 10 dagen verplicht in een quarantinehotel op kosten van diegene die de regel overtreed?
42erik schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:33:
Wow.. . Melden dat 1 op de 4 zich na een positieve test niet in quarantaine plaatst, maar geen enkele opmerking wat je daaraan wil gaan doen... 😔
En wat zou hier een oplossing voor zijn volgens jou?

[ Voor 26% gewijzigd door Rockvee2 op 23-02-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Keiichi schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Geef die mensen een goede mogelijkheid om toch boodschappen in huis te krijgen. Online bestellen is vaak lastig omdat: Weinig bezorgmomenten vanwege drukte, hoge minimumbedrag. 70 euro is voor sommige mensen 2 weken eten en willen dat niet in een keer uitgeven. Plus als je iets vergeten bent dan heb je helemaal met online bestellen geen mogelijkheid.
Dat zal het deels oplossen wellicht.

Ik denk wel dat als je verantwoordelijk bent, je wel iets regelt. Zou ik wel doen namelijk.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat zou je zelf daaraan doen dan als jij de MP was? Erg benieuwd naar...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:23

Vuvuzela

My spire is forming

Verbaasd me eigenlijk wel.. Als je al op dat niveau zit dan verwacht ik niet eens dat je je laat testen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat kun je daar tegen doen? Die statistiek maak mij oprecht furieus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Keiichi schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Daarvoor zijn buurtapps, buren, dorpsondersteuners, wijkondersteuners en zo nodig t rode kruis. Is regelmatig aangegeven in persconferenties. En je kan ook vrienden/bekenden/familie vragen. Een groot deel van die 25% heeft echt wel een sociale kring. Als je de mensen pakt die compleet niemand kennen praat je echt niet meer ober 25% maar misschien 2%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dat is niet een kwestie van willen maar kunnen.

Verplicht quarantaine? Dan duikelt de testbereidheid omlaag en ben je helemaal blind aan het vliegen.

Pagina: 1 ... 22 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!