Oké, ik heb ze een e-mail gestuurd met ongeveer deze strekking. Bedankt!Compuchip87 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:21:
[...]
Ik geloof dat de hoofdregel, met name bij de Tweakersroute, is: altijd blijven communiceren. Desnoods 100x met een kopie van dezelfde brief, maar als je netjes op alles antwoordt kan een rechter je nooit verwijten dat je iets nagelaten of impliciet geaccepteerd hebt. Volgens mij zijn de enige rechtzaken waar netbeheerders ooit in het gelijk zijn gesteld, die waar consumenten hun administratie niet op orde hadden.
In dit geval is een briefje "ik ben al in gesprek met de aannemer dus de inhoud van uw brief is niet op mij van toepassing" en het verzoek de brieven stop te zetten (ik heb hier laatst geleerd dat daar schijnbaar een knop voor is in hun systeem). En als ze verder wat willen dat ze maar met de aannemer moeten gaan praten omdat zij immers de opdrachtgever zijn, en dat je wel hoort (5 werkdagen van tevoren) wanneer ze langs willen komen
Afgelopen week heb ik van u een brief ontvangen over het ontbreken van een gascontract op mijn adres. Het kenmerk is xxxx. Echter heb ik via mijnaansluiting.nl enkele weken geleden reeds melding gemaakt van einde gebruik. Naar aanleiding van deze melding is door u reeds Rasenberg ingeschakeld en hebben zij contact met mij opgenomen voor de verdere afwikkeling. Hieraan verleen ik uiteraard conform de gaswet mijn volledige medewerking, maar ik geef expliciet geen opdracht voor enige werkzaamheden, noch aanvaard enige vorm van risico of kosten voor de afwikkeling van de melding einde gebruik.
Derhalve heb ik het idee dat in uw systeem het e.e.a. elkaar heeft gekruist. Aangezien u reeds een aannemer heeft ingeschakeld, lijkt deze brief me overbodig en onnodig verwarrend.
Ik ga er vanuit dat u dit in uw systeem recht kunt zetten, zodat er niet nodeloos meer brieven te hoeven worden gestuurd ten aanzien van het ontbreken van een gascontract. Van dit feit is immers door mijzelf melding gemaakt via het daartoe aangewezen platform. U heeft deze melding in ontvangst genomen en ervoor gekozen een aannemer in te schakelen, dus de melding is bij u bekend. Het ontbreken van een gascontract mag dan ook geen verrassing zijn.
Hopelijk levert mijn melding naar de toekomst toe geen verdere verwarring op aan uw zijde.
[ Voor 39% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-05-2024 23:21 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW