Ook bij mij loopt het Enexis traject verre van soepel en draaien we in cirkels. Huidige status is laatste betaalmogelijkheid voordat het een incasso traject gaat worden.
Correspondentie behorende tot items in de tijdlijn |
#1 | 29-12-2023 |
Telefonisch opgezegd met NextEnergy. Geen probleem en was ook geen opzegtermijn
|
#2 | 30-12-2023 |
Mail ontvangen vanuit NextEnergy met de bevestiging van het beëindigen van mijn gascontract.
|
#3 | 06-01-2024 |
Brief ontvangen van Enexis aan de gebruikers van energy op adres …
Onderwerp Uw contract voor energie is bij ons niet bekend.
|
#4 | 18-01-2024 |
Naar de weblink gegaan die was aangegeven in de brief #3
Dit ook daarna via standaard/automatisch mail bevestigd gekregen.
Bij opmerking had ik het volgende ingevuld.Uw toelichting: Ik heb geen apparaten meer in huis die gas nodig hebben. Voor verwarming en warm water heb ik andere mogelijkheden. Daarom heb ik dus geen gas contract meer nodig.
|
#5 | 19-01-2020 |
Bevestiging vanuit Enexis (aansluitregister)Goedemiddag,
Wij hebben uw bericht ontvangen over uw gas aansluiting op xxx te xxx.
Als u geen gas meer gebruikt kunt u uit 2 opties kiezen:
U kunt kiezen voor afsluiting op verzoek, de gasmeter blijft hangen en kunt op ieder moment weer een verzoek indienen om de aansluitingen weer her aan te sluiten. Voor gas geldt wel dat deze maximaal voor 12 maanden afgesloten kan worden, , voor meer informatie verwijs ik u door naar https://www.enexis.nl/aan...iten/afsluiten-op-verzoek .
U kunt ook kiezen voor het verwijderen van de gas aansluiting, voor meer informatie verwijs ik u door naar https://www.enexis.nl/ove...voor-kleinverbruikklanten
Alvast bedankt voor u medewerking.
Met vriendelijke groet,
Allround Medewerker consument
|
#6 | 26-01-2024 |
Weer standaard brief, zoals #3 alleen deze keer als herinnering.
|
#7 | 29-01-2024 |
Gemaild naar Enexis (aansluitregister). #5) als reactie op de brief #6Geachte
Bedankt voor uw bericht. Zoals aangegeven op de website en de bevestiging hiervan via de mail op 18 januari 2024 zal ik geen gebruik meer maken van de gasaansluiting.
De gasmeter is jullie eigendom en daarom bent u van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het initiatief daartoe ligt bij u, vindt ook de kantonrechter (ECLI:NL:RBOBR:2020:6862). Ik benadruk dat ik daar geen opdracht toe geef, en daarom ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.
Met vriendelijke groet, Hier heb ik geen reactie op gekregen.
|
#8 | 08-02-2024 |
Er stonden onaangekondigd 2 Enexis monteurs voor de deur. Aangezien ik niet thuis was hebben ze de brief in de brievenbus gedaan.
Dit was de brief met als onderwerp Informatie over aansluiting.
|
#9 | 08-02-2024 |
Vanwege dit onaangekondigde bezoek en de brief een mail naar Enexis (aansluitregister)gestuurd. #5Geachte,
Vandaag, 8 februari 2024, stonden er onaangekondigd twee collega's van Enexis voor mijn deur. Ik kreeg van deze personen een brief met kenmerk xxx met als onderwerp, informatie over aansluiting. In de brief spoort u mij aan een contract voor gas bij een energieleverancier af te sluiten, omdat u anders genoodzaakt bent om de gasaansluiting af te sluiten, en de kosten daarvoor bij mij in rekening zult brengen.
Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer, zoals ook al eerder aangegeven op de website, waarop op 18 januari onderstaande mail is gestuurd. Het gas contract heb ik per 30 december 2023 opgezegd bij NextEnergy. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik NextEnergy gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Enexis, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).
Ik geef u alle gelegenheid de voor de beëindiging van de overeenkomst noodzakelijke handelingen te verrichten, conform artikel 3.2 van de Informatiecode Elektriciteit en Gas, waar het genoemde artikel 3.6 naar verwijst. Tien werkdagen na de hierboven genoemde opzeggingsdatum is de ATO in ieder geval beëindigd. Op dat moment hebben we dus ook geen contractuele relatie meer.
Ik zie geen enkele grond waarop ik verplicht zou zijn te betalen voor werkzaamheden waar ik geen opdracht toe heb gegeven. Noch in de ATO, noch in de Algemene Voorwaarden zijn afspraken te vinden over kosten die zonder voorafgaande opdracht of zonder verwijtbaar handelen in rekening zouden kunnen worden gebracht bij opzegging van de ATO op grond van artikel 3.6. En buiten dat er niet naar verwezen wordt in de ATO en de Algemene Voorwaarden, veronderstelt artikel 2.9.2 van de Tarievencode Gas ook nog eens een voorafgaande opdracht voordat kosten in rekening kunnen worden gebracht.
Ik wijs u in dit verband graag op twee recente vonnissen in twee volstrekt vergelijkbare zaken, namelijk die van de Rechtbank Noord-Nederland (ECLI:NL:RBNNE:2020:2734; 4-aug-20) en die van de Rechtbank Midden-Nederland (ECLI:NL:RBGEL:2021:774; 10-feb-21). Zowel de inhoudelijke gronden voor de afwijzing van de vorderingen van de netbeheerders in kwestie, als de te late ter handstelling van de AV zijn in mijn geval van toepassing. Daarnaast wijs ik u er op dat ook de Autoriteit Consument & Markt (ACM) eind 2020 in het Ontwerp-Codebesluit verdeling verwijderkosten gasaansluiting (ACM/UIT/542181, rn. 19) duidelijk maakte dat “de netbeheerder bij het beëindigen van een aansluitovereenkomst geen grondslag heeft om kosten voor het verwijderen van de gasaansluiting in rekening te brengen als de aangeslotene niet heeft verzocht om verwijdering van de gasaansluiting.”
Zoals ik al in mijn vorige onderstaande email, van 29 januari 2024, al aangaf bent u overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het initiatief daartoe ligt bij u, vindt ook de kantonrechter (ECLI:NL:RBOBR:2020:6862). Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk dat ik daar geen opdracht toe geef, en daarom ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.
Met vriendelijke groet, Hier heb ik geen reactie op gekregen.
|
#10 | 19-02-2024 |
Weer stonden er onaangekondigd 2 monteurs van Enexis op de stoep. Ze wilden dat ik een gascontract zou afsluiten of anders verwijdering van de gasmeter zou aanvragen. Toen ik aangaf dat ik dat niet van plan was, omdat ik geen gas meer verbruik en het niet mijn eigendom is, wilden ze wel een slotje plaatsen zodat het goed stond in het systeem en ik van het gezeur af was.
Hierbij aangegeven dat het hun eigendom is, dus dat ze ermee moeten doen wat ze willen, maar dat ik expliciet nergens opdracht voor geef. Alles zou gratis zijn, verwijderen en dergelijke.
Uiteindelijk is er een slotje geplaatst en kreeg ik de brief dat ik binnen afgesloten was.
|
#11 | 12-03-2024 |
Factuur vanuit Enexis, uit bedrijf stellen gas binnen. Zonder aanvraagnummer en/of kenmerk.
|
#12 | 15-03-2024 |
Gemaild naar Enexis (aansluitregister, klachten en klantenservice)Geachte ,
Op 19-2-2024 stonden er twee monteurs van Enexis voor de deur. Dit was net zoals op 8 februari 2024 zonder vooraankondiging of gemaakte afspraak.
Ik was thuis en heb uit de monteurs te woord gestaan. Er werd gemeld dat er nog geen aanvraag tot verwijdering in het systeem staat en daarom wilden de monteurs een slotje plaatsen zodat dit was afgewerkt. Zoals ik in onderstaande mail al heb aangegeven ligt het initiatief daartoe bij jullie, vindt ook de kantonrechter (ECLI:NL:RBOBR:2020:6862). Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. U mag dit voor eigen risico en rekening regelen en uitvoeren.
Ondanks dat u hiervoor geen afspraak gemaakt hebt, heb ik de monteurs binnen gelaten en de mogelijkheid gegeven de werkzaamheden uit te voeren die u nodig acht, met de nadrukkelijke uitspraak dat ik nergens opdracht toe geef.
Op 12 maart 2024 ontving ik van u een factuur (met nummer xxx) betreffende de kosten voor uit bedrijf stellen aansluiting gas binnen op mijn adres, te weten xxx te xxx. Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd zonder dat ik daartoe opdracht heb gegeven, maar geheel op initiatief van Enexis. Ik heb u daar alle gelegenheid toe gegeven, aangezien de gasaansluiting uw eigendom en uw verantwoordelijkheid is.
Ik betwist de factuur en zal niet overgaan tot betaling, aangezien de grondslag voor uw vordering ontbreekt. Ik heb geen opdracht gegeven, de Aansluit- en Transportovereenkomst is al per 30 december 2023 beëindigd, de Algemene Voorwaarden gelden dus niet meer. Daarnaast biedt de Tarievencode Gas geen zelfstandige grondslag voor een betalingsverplichting aan mijn kant. k heb u dat eerder al laten weten, zie onderstaande mail.
Ik wijs u er verder op dat mijn situatie volstrekt vergelijkbaar is met de zaak van twee gasverlaters uit Meppel (ECLI:NL:RBNNE:2020:2734; 4-aug-20) en Laag Soeren (ECLI:NL:RBGEL:2021:774; 10-feb-21), die door de rechtbank beide keren in het gelijk werden gesteld. Zowel de inhoudelijke gronden voor de afwijzing van de vordering van de netbeheerder, als de te late ter handstelling van de AV zijn ook in mijn geval van toepassing.
Daarnaast wijs ik u erop dat ook de Autoriteit Consument & Markt (ACM) eind 2020 in het Ontwerp-Codebesluit verdeling verwijderkosten gasaansluiting (ACM/UIT/542181, rn. 19) duidelijk maakte dat “de netbeheerder bij het beëindigen van een aansluitovereenkomst geen grondslag heeft om kosten voor het verwijderen van de gasaansluiting in rekening te brengen als de aangeslotene niet heeft verzocht om verwijdering van de gasaansluiting.”
Voor de goede orde: aangezien ik de factuur betwist is het ook zinloos om een incassotraject te starten. Buitengerechtelijk gemaakte incassokosten verwerp ik bij voorbaat. Ik verzoek u tot slot uw vordering in te trekken, en de door u verzonden factuur te crediteren.
Met vriendelijke groet, Alleen gereageerd door klachten & claims
|
#13 | 20-03-2023 |
Reactie vanuit de klachten en claims van EnexisBeste,
U heeft een klacht ingediend bij Enexis Netbeheer vanwege de kosten die u moet betalen omdat de gasmeter is afgesloten op uw adres xxx te xxx.
Contract of verwijdering
Zoals u aangeeft hebben wij u meermaals erop gewezen dat u of een contract moet hebben bij een energieleverancier, of dat u een verwijdering aan zou moeten vragen van uw gasaansluiting als u niet meer van plan bent om deze te gebruiken. Wij hebben u in deze brieven ook op de hoogte gebracht van de kosten voor het afsluiten van de aansluiting.
Autoriteit Consument en Markt
Alle informatie over het verwijderen van de gasaansluiting kunt u ook vinden op de website van het ACM https://www.acm.nl/nl/pub...eren-van-gasaansluitingen. Hier wordt ook in aangegeven dat u wanneer u geen gebruik meer maakt van de gasaansluiting een verwijdering van de gasaansluiting aan moet vragen.
Vonnissen
U stuurt meerdere vonnissen toe waarbij er een aansluiting is verwijderd door een netbeheerder. Echter hebben wij de gasaansluiting niet verwijderd in uw woning, maar afgesloten. Wij hebben u erover geïnformeerd dat hier kosten aan zijn verbonden.
De factuur voor de afsluitkosten van de gasaansluiting zult u moeten betalen. Mocht u dit niet doen, zullen wij deze factuur doorzetten naar een incassobureau.
Ik wens u een prettige dag.
Mocht u nog vragen hebben, kunt u mij bereiken op maandag en donderdag van 8.00 tot 13.00 uur, dinsdag en woensdag van 9.00 tot 15.30 uur en vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur op het telefoonnummer 088 857 01 74. U kunt natuurlijk ook reageren op deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Klachten & Claims
Klantenservice Enexis Netbeheer B.V Aangezien de vonnissen over verwijdering gaan en de factuur voor afsluiting is, ziet de klachten afhandeling van Enexis dit toch heel anders met betrekking tot de factuur.
|
#14 | 04-04-2024 |
Via mail geantwoord op de reactie van Enexis klachten en claims. (Gemaild naar klachten en aansluitregister.)
Ik heb dit zo kort en bondig mogelijk proberen te houden.Geachte,
Graag verneem ik waaruit blijkt dat ik een gas contact zou moeten hebben of anders waarom ik een aanvraag voor verwijdering zou moeten doen. Zoals ik al eerder aangegeven heb, op de website op 18 januari 2024 en nog een keer via de mail op 29 januari 2024 gebruik ik geen gas meer en zijn jullie hier dus al van op de hoogte.
Ik betwist de factuur en zal niet overgaan tot betaling, aangezien de grondslag voor uw vordering ontbreekt. Ik heb geen opdracht gegeven, was geheel op initiatief van Enexis, de Aansluit- en Transportovereenkomst is al per 30 december 2023 beëindigd, de Algemene Voorwaarden gelden dus niet meer. Daarnaast biedt de Tarievencode Gas geen zelfstandige grondslag voor een betalingsverplichting aan mijn kant. Ik heb u dat eerder al laten weten, zie onderstaande mail.
Voor de goede orde: aangezien ik de factuur betwist is het ook zinloos om een incassotraject te starten. Buitengerechtelijk gemaakte incassokosten verwerp ik bij voorbaat.
Ik verzoek u nogmaals uw vordering in te trekken, en de door u verzonden factuur te crediteren.
Zoals eerder al gemeld, u (uw monteurs) bent(zijn) van harte welkom om, gehouden daar vijf werkdagen van tevoren een afspraak voor te maken, langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. U mag dit voor eigen risico en rekening moeten regelen en uitvoeren.
Met vriendelijke groet,
|
#15 | 05-04-2024 |
Aanmaning factuur vanuit Enexis ontvangen. #11.
|
#16 | 11-04-2024 |
Gemaild naar Enexis (klachten, aansluitregister en debiteuren) met betrekking tot de aanmaning.Geachte
Afgelopen vrijdag 5 april ontving ik een aanmaning met kenmerk xxxx. Zoals ik al eerder aan Enexis heb laten weten, meest recent nog op 4 april 2024, zie onderstaande mail, betwist ik de factuur.
Ik betwist de factuur en zal niet overgaan tot betaling, aangezien de grondslag voor uw vordering ontbreekt. Ik heb geen opdracht gegeven, was geheel op initiatief van Enexis, de Aansluit- en Transportovereenkomst is al per 30 december 2023 beëindigd, de Algemene Voorwaarden gelden dus niet meer. Daarnaast biedt de Tarievencode Gas geen zelfstandige grondslag voor een betalingsverplichting aan mijn kant. Ik heb u dat eerder al laten weten, zie eerdere mails.
Voor de goede orde: aangezien ik de factuur betwist is het ook zinloos om een incassotraject te starten. Buitengerechtelijk gemaakte incassokosten verwerp ik bij voorbaat.
Ik verzoek u nogmaals uw vordering in te trekken, en de door u verzonden factuur te crediteren.
Zoals eerder al gemeld, u (uw monteurs) bent(zijn) van harte welkom om, gehouden daar vijf werkdagen van tevoren een afspraak voor te maken, langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. U mag dit voor eigen risico en rekening moeten regelen en uitvoeren.
Met vriendelijke groet, Weer alleen reactie vanuit klachten ontvangen, zie #17
|
#17 | 12-04-2024 |
Weer een reactie vanuit klachten en claims.Beste,
Zoals ik eerder in mijn e-mail heb aangegeven is de factuur die u heeft ontvangen voor het afsluiten van de gasaansluiting terecht, en zal deze betaald moeten worden. Ik heb u ook verwezen naar de website van het ACM. Hier staat duidelijk op wat de stappen zijn die u moet nemen als u geen gebruik meer maakt van de gasaansluiting.
De factuur zal dan ook niet gecrediteerd worden, en mits u niet betaald zal deze doorgezet worden naar een incassobureau.
Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd, en verdere reacties zullen dan ook ter kennisgeving worden aangenomen. Ik wens u een prettige dag.
Mocht u nog vragen hebben, kunt u mij bereiken op maandag en donderdag van 8.00 tot 13.00 uur, dinsdag en woensdag van 9.00 tot 15.30 uur en vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur op het telefoonnummer 088 857 01 74. U kunt natuurlijk ook reageren op deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Klachten & Claims
Enexis Netbeheer B.V We blijven in een cirkeltje
|
#18 | 17-04-2024 |
Brief ontvangen vanuit Enexis met de laatste betaalmogelijkheid.
|
#19 | 05-05-2024 |
Mijn reactie op de meest recente brieven/mails vanuit EnexisGeachte mevrouw De Valk, debiteurenadministratie.
Vorige week dinsdag 23 april ontving ik een brief met onderwerp laatste betaalmogelijkheid met kenmerk xxx. Zoals ik al eerder aan Enexis heb laten weten, meest recent nog op 11 april 2024, zie onderstaande mail, betwist ik de factuur.
Op 12 april heb ik een mail van jullie ontvangen dat de factuur terecht is, zonder verdere onderbouwing. U heeft niet gereageerd waar staat dat ik een contract zou moeten hebben.
U verwijst naar de ACM. Uit de brief vanuit de ACM aan de netbeheerders dd 12-12-2023, met kenmerk ACM/UIT/610256 citeer ik:
Op basis van de bovenstaande uitgangspunten en de overleggen met NBNL, wil de ACM netbeheerders de regie geven in het veilig verwijderen van gasaansluitingen. Daartoe is het niet nodig dat een afnemer verzoekt om de gasaansluiting te verwijderen. De afnemer hoeft alleen zijn aansluit- en transportovereenkomst (ATO) met de netbeheerder op te zeggen.
Dit heb ik gedaan en aan jullie meermaals laten weten.
Verder citaat uit diezelfde ACM brief:
De kosten die de netbeheerder maakt voor het in standhouden en vervolgens verwijderen van de gasaansluiting, vallen onder de algemene veiligheidstaak, zoals neergelegd in artikel 10, eerste lid, van de Gaswet
Ik blijf dus bij mijn punt dat ik deze factuur betwist en zal niet overgaan tot betaling, aangezien de grondslag voor uw vordering ontbreekt. Ik heb geen opdracht gegeven, was geheel op initiatief van Enexis, de Aansluit- en Transportovereenkomst is al per 30 december 2023 beëindigd, de Algemene Voorwaarden gelden dus niet meer. Daarnaast biedt de Tarievencode Gas geen zelfstandige grondslag voor een betalingsverplichting aan mijn kant. Ik heb u dat eerder al laten weten, zie eerdere mails.
Voor de goede orde: aangezien ik de factuur nog steeds betwist is het ook zinloos om een incassotraject te starten. Buitengerechtelijk gemaakte incassokosten verwerp ik bij voorbaat. Verder zal ik ook al mijn gemaakte kosten op Enexis verhalen.
Zoals eerder al gemeld, u (uw monteurs) bent(zijn) van harte welkom om, gehouden daar vijf werkdagen van tevoren een afspraak voor te maken, langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. U mag dit voor eigen risico en rekening uitvoeren.
Aangezien het voornamelijk een herhaling is van mijn eerdere statements zal ik pas weer inhoudelijk reageren als er echt iets nieuws te melden is. Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
Met vriendelijke groet, Hier geen antwoord op gekregen.
|
#20 | 27-05-2024 |
Een mail vanuit incasso bureau Syncasso. Blijkbaar werken ze niet (meer) met Bosveld.Onderwerp : Betalingsachterstand Enexis Netbeheer B.V.
Dossiernummer : xxxx
Behandeld door : Team Netbeheer
E-mail :
Mijn Dossier : Uw gegevens inzien, reageren of betalen kan het beste via mijndossier.syncasso.nl. Registreer met uw relatienummer xxxxx en uw registratiecode xxxx.
Leeuwarden, 27 mei 2024
Beste heer, mevrouw xxx,
U heeft een rekening van Enexis Netbeheer B.V. niet betaald. Syncasso is gevraagd om ervoor te zorgen dat u alsnog betaalt. We snappen dat dit bericht vervelend kan zijn. We zoeken graag met u naar een oplossing.
De betalingsachterstand bestaat uit:
Hoofdsom (zie specificatie) € 168,67
Rente € 0,16
Incassokosten € 40,00
--------------------------
TOTAAL € 208,83
De betalingsachterstand is verhoogd met incassokosten en rente omdat de betaaltermijn is verstreken.
De wettelijke rente wordt berekend over € 168,67 over de periode vanaf 22 mei 2024.
Direct betalen
U kunt het beste het totaalbedrag van € 208,83 direct betalen. Gebruik de volgende betaalgegevens:
Rekeningnummer:
Omschrijving: xxx
U kunt ook met iDEAL betalen via www.syncasso.nl/betalen. Betaal vóór 4 juni 2024.
Kunt u niet in één keer betalen?
Dan is het vaak mogelijk in termijnen te betalen. U betaalt dan elke maand een deel van de rekening terug. Wij denken graag met u mee. Ga naar www.syncasso.nl/regelen.
Heeft u vragen of bent u het niet eens met de betalingsachterstand?
Neem dan contact met ons op. Via www.syncasso.nl kunt u uw gegevens bekijken, betalen of een betalingsregeling aanvragen. Ook vindt u hier veelgestelde vragen en antwoorden daarop. Voor hulp, informatie en advies kunt u ook met een van onze specialisten whatsappen. Dit kan via 06 – 51 25 47 10.
Met vriendelijke groet,
|
#21 | 02-06-2024 |
Gebaseerd op eerdere reacties naar incasso bureaus heb ik het volgende geformuleerd.Geachte heer, mevrouw,
Op 27-05-2024 ontving ik uw mail betreffende dossiernummer xxx waarin u van mij een bedrag vordert van €208,83, samengesteld uit het bedrag op de factuur van Enexis, aangevuld met de door jullie berekende rente en Incassokosten.
Ik heb Enexis echter al meerdere malen laten weten dat ik deze factuur betwist, om fundamentele redenen die ik ook al uitgebreid uit de doeken heb gedaan richting Enexis, en die Enexis nimmer heeft weerlegd. Enexis heeft de betreffende werkzaamheden waarop de initiële factuur gebaseerd is geheel op eigen initiatief uitgevoerd. Daar ligt geen opdracht van onze kant aan ten grondslag, noch een stilzwijgend tot stand gekomen overeenkomst. De overeenkomst (ATO) met Enexis is begin 2024 reeds beëindigd. Enexis heeft ook geen andere overtuigende grondslag voor haar factuur kunnen overleggen en is nimmer inhoudelijk ingegaan op deze betwisting. Ik neem aan dat u alle correspondentie heeft tussen Enexis en mij, inclusief deze betwisting.
Na twee recente vonnissen van de kantonrechtbank (ECLI:NL:RBNNE:2020:2734 d.d. 4-8-2020 en ECLI:NL:RBGEL:2021:774 d.d. 10-2-2021) die mijn standpunt volledig ondersteunen, verwacht ik die overtuigende grondslag eigenlijk ook niet meer van Enexis.
Nu de factuur evident betwist is, is er geen grondslag om incassokosten in rekening te brengen. Ik adviseer u om het dossier bij uw cliënt Enexis terug te leggen, en vervolgens mijn dossier bij u te sluiten.
Zoals Syncasso inmiddels weet, ben ik slechts een van de vele die op inhoudelijke gronden betwist dat de netbeheerder kosten in rekening mag brengen bij ongevraagde fysieke afsluiting of verwijdering van de gasaansluiting. U heeft zulke zaken eerder op uw bord gehad. We kunnen natuurlijk weer van voren af aan beginnen, maar misschien kunnen we -in deze wetenschap- het werk voor u en ons verlichten door direct ter zake te komen.
Ik verzoek u in dat geval om mij per ommegaande, doch uiterlijk binnen tien werkdagen het volgende toe te sturen:
- Een nauwkeurige grondslag voor, of wettelijke onderbouwing (met concrete artikelen) van de vordering van uw cliënt.
- Een kopie van het dossier in mijn zaak, zoals dat aan u is overgedragen door Enexis, zodat ik kan nagaan of u over mijn volledige eerdere correspondentie met Enexis beschikt.
Met vriendelijke groet,
|
#22 | 02-06-2024 |
Standaard reactie ontvangen dat, als ze inhoudelijk moeten reageren, dit binnen 2 weken zullen doen. |
#23 | 03-06-2024 |
Mail ontvangen vanuit incassobureau (noreply mailadres) dat ik een betalingsachterstand heb en moet betalen. Ik heb het relevante stuk hieronder in de quote gezet, de rest is een knop met link of de losse betaalgegevens.Beste heer of mevrouw xxx,
U heeft een betalingsachterstand met dossiernummer 222403359. Dit gaat over een betalingsachterstand bij Enexis Netbeheer B.V.. Wij hebben u hierover eerder een betalingsherinnering gestuurd. U heeft nog niet (alles) betaald of gereageerd.
U moet € 209,05 betalen.
Betaal direct om verdere incassomaatregelen en mogelijk hogere kosten te voorkomen. Met de button hieronder gaat dat het makkelijkst. Het bedrag en de omschrijving hebben wij al voor u ingevuld.
|
#24 | 06-06-2024 |
Ze zijn in overleg met Enexis, ik wacht rustig af.Beste heer, mevrouw,
In antwoord op uw email berichten wij u dat wij Enexis Netbeheer B.V.
reactie hebben gevraagd op uw bezwaar.
Zodra wij van hen vernemen, berichten wij u nader.
Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Syncasso
Met vriendelijke groet,
|
[
Voor 24% gewijzigd door
rahuijsman op 06-06-2024 15:18
]