Gas de deur uit doen: Gratis! Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 104 Laatste
Acties:
  • 731.798 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!
@brewer

Je knip- en plakwerk was niet helemaal juist, want je verwijst naar de voorwaarden van de netbeheerder en niet naar de voorwaarden van de energieleverancier.

Wel heb je inmiddels al bevestiging dat je opzegging per einde contractsdatum goed is aangekomen. Je reactie moet iets zijn als:

"Nu uit de communicatie blijkt dat mijn verzoek tot opzegging van de overeenkomst voor gaslevering correct bij u is aangekomen, heb ik de overeenkomst rechtsgeldig opgezegd.
Ik ga er vanuit dat u mijn rechtsgeldige opzegging dan ook correct verwerkt in uw administratie en er zorg voor draagt dat het contract wordt beëindigd per opgegeven einddatum van mijn huidige contract.

Mocht u verzuimen om de opzegging correct te verwerken, dan zijn de gevolgen daarvan uiteraard geheel en volledig voor uw rekening. U moet daarbij denken aan de kosten die de netbeheerder aan u zult blijven aanrekenen voor de aansluiting, maar die ik niet meer aan u verschuldigd ben na de einddatum van ons contract voor gaslevering. Maar ook de buitenrechtelijke en juridische kosten die ik genoodzaakt ben te maken om u tot de orde te roepen, zullen volledig op u worden verhaald.
Daarnaast zal uiteraard een klacht ingediend worden bij de ACM wegens oneerlijke handelspraktijken en het overtreden van wetgeving rondom het consumentenrecht.

Mocht u niet weten wanneer sprake is van een rechtsgeldige opzegging dient u dringend een jurist te raadplegen die kundig is in het consumentenrecht.
Indien u niet weet hoe u een rechtsgeldige opzegging moet verwerken, zult u te rade moeten gaan bij uw leidinggevende.

Hopende hiermee de zaak te hebben afgerond wens ik u verder nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,
"

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@brewer Zo iets?
Hartelijk dank voor de ontvangst bevestiging van mijn opzegging, (die bij deze ook voor elektra geld)
De kosten van het eventueel niet correct door u verwerken van mijn opzegging zullen volledig op u verhaalt worden.
edit: @Ivow85 beschreef het veel beter. Onderstaande punt blijft wel staan:

Gewoon per einde contract datum ALLEEN voor elektra naar een andere leverancier overstappen.
Dan kan je verder incasso's storneren etc,
Dat hoef je ze nog niet te laten weten, kan eventueel wel...

[ Voor 62% gewijzigd door onetime op 21-09-2023 17:09 ]

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Erwin_83 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:55:
Vraag ze even naar het wetsartikel waar de plicht in staat om een leveringscontract te hebben als er een gasaansluiting in de woning aanwezig is.
Daar hoef je niet naar te vragen.

Zelfs al zou die plicht er zijn, dan is dat een plicht voor jou als individu en staat het je vrij om de overeenkomst met leverancier A op te zeggen terwijl je nog aan het oriënteren bent welke leverancier je vervolgens zou contracteren.
En moet leverancier A dus je opzegging hoe dan ook verwerken.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Erwin_83 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:55:
Vraag ze even naar het wetsartikel waar de plicht in staat om een leveringscontract te hebben als er een gasaansluiting in de woning aanwezig is.
Precies. Of laat ze ff aangeven in waar staat dat dat alleen geldig is bij een opzegging van het contract zoals bijvoorbeeld een verhuizing is of emigratie naar ander land.

Ik zou ze verder even wijzen op hun algemene voorwaarden 21.2 en hun contractvoorwaarden 3.5.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m23VbBBT49TkMDniTmisAiNHOSc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wSIiqo6yErSrGl1N2eDHkJWF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_8qZlcnrzVA6huG-kUPU730wO8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hhSg39uLxjOjEUwi09r4OZLO.png?f=fotoalbum_large

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:40
brewer schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:13:
Ik heb sinds kort een warmtepomp en wil na mijn contract (eind november) van mijn gas a bij Gewoon Energie. Het gaan zoals bij velen, echter niet naar wens.

mijn eerste vraag:

[...]

Hierop kreeg ik het volgende antwoord:

[...]

Mijn reactie hierop heb ik deels van hier geplukt en het (volgens mij) juiste artikel uit de voorwaarden geplukt

[...]

Het antwoord van Gewoon energie was niet wat ik hoopte:

[...]

Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren, behalve dat iets niet in "het wet" kan staan. Iemand een idee?
Weer eentje voor op de "klant ontvriendelijke prutsers lijst"

Er staan in dit topic voorbeelden in de categorie: "Bedankt voor het bevestigen van het ontvangst van mijn opzegging. Ik ga er vanuit dat deze correct verwerkt wordt, en zal u aansprakelijk stellen voor alle kosten die voortvloeien uit het niet correct verwerken van deze rechtsgeldige opzegging."

Zelf geloof ik in stemmen met euro's. Weg wezen bij zulke pruts partijen, alles opzeggen en naar een ander gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
overhyped schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:45:
[...]

Weer eentje voor op de "klant ontvriendelijke prutsers lijst"

Er staan in dit topic voorbeelden in de categorie: "Bedankt voor het bevestigen van het ontvangst van mijn opzegging. Ik ga er vanuit dat deze correct verwerkt wordt, en zal u aansprakelijk stellen voor alle kosten die voortvloeien uit het niet correct verwerken van deze rechtsgeldige opzegging."

Zelf geloof ik in stemmen met euro's. Weg wezen bij zulke pruts partijen, alles opzeggen en naar een ander gaan.
Ah, ben al spuit 11 zie ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05:38
Remcoder schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:25:
Na alle doem verhalen hier is het opzeggen van het contract me reuze meegevallen. :)

Gister is de gaskraan dichtgedraaid met de installatie van de warmtepomp, vanochtend heb ik de aanvraag gedaan voor het verwijderen via mijn aansluiting, en daarna Vattenfall via whatsapp gecontacteerd voor het opzeggen.

Ze vroegen nog of ik de verwijdering al aangevraagd heb (ja, ik weet het, die vraag is niet nodig want opzeggen moet gewoon geaccepteerd worden). Ik heb aangegeven dat ik de aanvraag ingediend heb en dat vonden ze afdoende en als einddatum hebben ze voor morgen gekozen.
Vandaag hebben we de afrekening voor het gas ontvangen. Ze hebben ons geen opzegboete in rekening gebracht. :)

Nu nog wachten tot de leiding weggehaald wordt en dan zijn we klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
klump4u schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:54:
Kun je niet op je eigen pagina het contract opzeggen? bij Innova gaat dat nl. wel
Dat kan bij Gewoon Energie ook.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
anders F5 je de volgende keer ff, prutser

[ Voor 91% gewijzigd door Glashelder op 21-09-2023 18:29 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brewer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 12:31
Thanks voor alle reacties, hier kan ik verder mee!
blackd schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:24:
[...]

Dat kan bij Gewoon Energie ook.
Ik zie dat nu ook, maar ik ga er niet vanuit dat het zo makkelijk werkt. Waarom doen ze anders zo moeilijk over de mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
brewer schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:30:
Ik zie dat nu ook, maar ik ga er niet vanuit dat het zo makkelijk werkt. Waarom doen ze anders zo moeilijk over de mail.
Bij mij sputterden ze ook een beetje tegen per mail, dreigen met boetes van netbeheerder, toen ik aangaf te willen opzeggen. Ik denk dat het ook uitmaakt wie je spreekt/op je mail reageert.

Ik heb het toen alleen via de portal aangevraagd en kreeg netjes een bevestiging van opzeggen (gas only) Dit was wel in de oude portal, die is een aantal maanden geleden vernieuwd.

Edit: verwijdering had ik toen (half mei) overigens wel al aangevraagd bij stedin, met datum verwijderen begin november, maar dat was al niet haalbaar....

[ Voor 11% gewijzigd door blackd op 21-09-2023 18:40 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

brewer schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:30:
Thanks voor alle reacties, hier kan ik verder mee!

[...]

Ik heb zo bij Innova zo opgezegd per datum einde contract en kreeg daar via de mail een bevestiging van, echter mijn gasaansluiting is eerder verwijdert en de netbeheerder geeft dit dan door aan de leverancier en dan stopt alles vanzelf blijkbaar.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enni
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
In september ben ik overgestapt van Energieleverancier. Ik heb bij de nieuwe geen gas meer genomen, omdat ik al sinds januari dit jaar geen gas meer verbruik. Op 2 januari heb ik een verzoek ingediend om de gasmeter te laten verwijderen, maar die afspraak is niet nagekomen en zelfs Liander krijgt het niet voor elkaar dat er een aannemer is die het wil doen.

Nu blijft de oude leverancier, Vandebron, mijn gascontract aanhouden, omdat de meter er nog zit. Ze willen het niet opzeggen.

Nu kreeg ik een telefoonnummer van Liander en blijkt dat de gasmeter administratief uitgeschakeld kan worden!!
Het blijkt niks voor te stellen. Dat had in januari ook al gekund. Waarom hoor ik dat nu pas.
Dat had gewoon op de website moeten staan.

Geld terug krijgen over de afgelopen maanden gaat niet. Pas als de meter verwijderd is, kun je een beroep doen op een coulanceregeling.

Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat de boel daadwerkelijk verwijderd wordt, omdat de aansluiting aan de overkant van de weg zit, vergunning aanvragen, veiligheid en zo.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:57
Enni schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:03:
In september ben ik overgestapt van Energieleverancier. Ik heb bij de nieuwe geen gas meer genomen, omdat ik al sinds januari dit jaar geen gas meer verbruik. Op 2 januari heb ik een verzoek ingediend om de gasmeter te laten verwijderen, maar die afspraak is niet nagekomen en zelfs Liander krijgt het niet voor elkaar dat er een aannemer is die het wil doen.

Nu blijft de oude leverancier, Vandebron, mijn gascontract aanhouden, omdat de meter er nog zit. Ze willen het niet opzeggen.

Nu kreeg ik een telefoonnummer van Liander en blijkt dat de gasmeter administratief uitgeschakeld kan worden!!
Het blijkt niks voor te stellen. Dat had in januari ook al gekund. Waarom hoor ik dat nu pas.

Geld terug krijgen over de afgelopen maanden gaat niet. Pas als de meter verwijderd is, kun je een beroep doen op een coulanceregeling.

Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat de boel daadwerkelijk verwijderd wordt, omdat de aansluiting aan de overkant van de weg zit, vergunning aanvragen, veiligheid en zo.

Heb je je gascontract opgezegd, en hebben ze een reactie gegeven waaruit blijkt dat ze die opzegging ontvangen hebben? Want volgens mij is je contract dan gewoon beëindigd. Dat is letterlijk in de laatste anderhalve pagina van dit topic voorbijgekomen :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:54

Contract opzeggen kan altijd. Van de Bron belazerd je gewoon.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Erwin_83 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:43:
[...]

Contract opzeggen kan altijd. Van de Bron belazerd je gewoon.
Precies. Zeker vanaf ‘t moment dat je voor e bent overgestapt de facturen niet meer betalen / automatische incasso stopzetten etc.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Dat ze het niet willen is niet jouw probleem.

Ze zijn wettelijk verplicht om je opzegging te accepteren. Ook als ze het niet "willen".

Wanneer heb je voor het eerst verzocht om de overeenkomst voor gas te beëindigen? Heb je daar nog bewijs van (e-mail bijvoorbeeld) ?
En wanneer heb je daar de eerste reactie op gehad?

30 dagen na jouw eerste verzoek om het gascontract te beëindigen is je gascontract van rechtswege al gestopt.
Alle kosten die de leverancier daarna nog in rekening heeft gebracht, ben je niet aan hen verschuldigd.
Waarschijnlijk heb je dus heel wat geld tegoed van die bende wetsovertreders.

Als je bewijs hebt dat je al lang geleden aan de energieleverancier verzocht hebt om je gascontract te beëindigen, dan moet je nu zo snel mogelijk de automatische incasso stop zetten en reeds teveel betaalde bedragen storneren.
En een klacht indienen bij de ACM over het feit dat de leverancier je opzegging niet correct verwerkt heeft en ten onrechte geld incasseert.

[ Voor 17% gewijzigd door Ivow85 op 22-09-2023 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 12:59
Vandaag gebeld door Enexis
Er was nog geen opdracht tot verwijdering gegeven of een gas contract afgesloten
Ik zeg tegen haar heeft u geen dossier bijgehouden? Ja zegt ze ik lees hier dat u geen gas wil afnemen maar ook geen verwijdering aanvraagt. Ik zeg dat klopt. Zegt zij dan gaan ee u afsluiten en de kosten in rekening brengen.
Moet ik hier nog op reageren via de mail?

snameroc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erwin_83
snameroc schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:19:
Vandaag gebeld door Enexis
Er was nog geen opdracht tot verwijdering gegeven of een gas contract afgesloten
Ik zeg tegen haar heeft u geen dossier bijgehouden? Ja zegt ze ik lees hier dat u geen gas wil afnemen maar ook geen verwijdering aanvraagt. Ik zeg dat klopt. Zegt zij dan gaan ee u afsluiten en de kosten in rekening brengen.
Moet ik hier nog op reageren via de mail?
Als dat alleen telefonisch was niet. Als er een mail/brief komt wel reageren en aangeven dat ze op eigen initiatief welkom zijn om op afspraak werkzaamheden te verrichten aan hun eigendommen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@snameroc Je kan het inderdaad afwachten, maar ik zou nu al mijn beleving van het gesprek per email bevestigen en wat @Erwin_83 aangeeft melden.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:41

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Hier is vandaag dan eindelijk de gasleiding verwijdert. Aanvraag ingediend op 27 augustus 2022 dus heeft even geduurd 🙂. Contract, vastrecht e.d. wel al per 27 augustus 2023 opgezegd dus administratief/financieel is het ook afgerond. Kosten EUR 768 (maar voor ons nul wegens de toen geldende regels).
Succes en geduld voor degenen die in het proces zitten!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

buzzlightyear schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:19:
Hier is vandaag dan eindelijk de gasleiding verwijdert. Aanvraag ingediend op 27 augustus 2023 dus heeft even geduurd 🙂. Contract, vastrecht e.d. wel al per 27 augustus 2023 opgezegd dus administratief/financieel is het ook afgerond. Kosten EUR 768 (maar voor ons nul wegens de toen geldende regels).
Succes en geduld voor degenen die in het proces zitten!
Bedoel je 2022?

Anders is het een record.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouter2403
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-09 09:59
Vandaag weer een brief van Stedin met dreigement dat ze gaan afsluiten en de kosten hiervoor bij mij in rekening gaan brengen omdat ik geen contact heb opgenomen. De kosten kunnen oplopen tot wel 2000 euro zo waarschuwen ze.
Uhhh… das veel geld.
Maar ik heb wel gereageerd…

4850Wp West, 4050Wp Oost, 9kW J-series Pana geïnstalleerd juni 2023

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin_83
Wouter2403 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:34:
Vandaag weer een brief van Stedin met dreigement dat ze gaan afsluiten en de kosten hiervoor bij mij in rekening gaan brengen omdat ik geen contact heb opgenomen. De kosten kunnen oplopen tot wel 2000 euro zo waarschuwen ze.
Uhhh… das veel geld.
Goed aan dossier vorming doen, dan is er later niks aan de hand. Tenzij je niet mee werkt.

Wel op elke brief /mail netjes reageren dat welkom zijn om op afspraak werkzaamheden uit te voeren aan hun eigendom............
......

Oja, als ze willen verwijderen zonder afspraak te maken zullen ze eerst langs de rechter moeten. Maar als jouw dossier op orde is zal de rechter daar vast niet in mee gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Erwin_83 op 22-09-2023 19:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:41

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Glashelder schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:25:
[...]

Bedoel je 2022?

Anders is het een record.
Oeps, typo. Moest uiteraard 2022 zijn 🙂

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Uhhh… das veel geld.
Nogmaals reageren, al is het simpelweg een verwijzing naar je eerdere reactie waarin je aangeeft dat Stedin welkom is om, op afspraak en voor hun rekening, de werkzaamheden te verrichten die zij nodig achten. Maar dat je geen (nieuwe) overeenkomst aan zult gaan met Stedin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Uhhh… das veel geld.
Vorige week heb ik onze eerste rekening ontvangen nadat er een slot is geplaatst op de gasafsluiting. Hierbij gaf ik aan dat ik niet akkoord ga met de rekening, doordat wijzelf geen opdracht hebben gegeven.

Neem anders even een kijkje in mijn dossier voor de gebruikte voorbeeldbrieven en de communicatie met netbeheerder (Enexis in dit geval):
Kiswum in "Gas de deur uit doen: Gratis!"

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 23-09-2023 11:56 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wouter2403
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-09 09:59
Ivow85 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:03:
[...]

Nogmaals reageren, al is het simpelweg een verwijzing naar je eerdere reactie waarin je aangeeft dat Stedin welkom is om, op afspraak en voor hun rekening, de werkzaamheden te verrichten die zij nodig achten. Maar dat je geen (nieuwe) overeenkomst aan zult gaan met Stedin.
Ik heb de volgende mail gestuurd:
Beste xxxxxx,

Op zaterdag 23 september heb ik weer een brief ontvangen van Stedin zonder dagtekening of kenmerk. In de brief wordt aangegeven dat er nog geen reactie is ontvangen op eerdere brieven. Ook wordt er aangegeven dat als er op korte termijn geen reactie wordt gegeven, er overgegaan wordt tot afsluiting en de kosten door mij betaalt worden en kunnen oplopen tot 2000 euro.
De stelling in de brief dat er geen contact is geweest klopt niet getuige onderstaand mailverkeer. Tevens heeft u mij belooft dat de afsluiting geen kosten met zich meebrengt, immers neemt u initiatief en geef ik geen opdracht.

Met vriendelijke groet,

Wouter2403

4850Wp West, 4050Wp Oost, 9kW J-series Pana geïnstalleerd juni 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

gakkethijs schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:43:

DOSSIER GAKKETHIJS

21-12-2022
De week voor 21-12 via de chat van Eneco opzegging van gascontract inwerking gezet. Via de klanteserivce mail Eneco om bevestiging gevraagd. Hierop werd zeer snel gereageerd. Op 22-12-2022 bevestiging per mail gehad van onze 'uithuizing'

25-12-2022
Per mail de gas meterstand doorgeven.

14-01-2023
Eindnota van Eneco ontvangen

31-12-2023
Eerste brief van Enexis ontvangen

20-01-2023
Tweede brief van Eneco ontvangen. Inhoud: Geen gascontract + stappenplan + kostentabel

23-02-2023
Derde brief ontvangen. Reactie naar klantenservice & klachten gestuurd op basis van voorbeeld brief 1b

06-03-2023
Reactie van de klanten service op de mail van 23-02-2023

[...]

10-03-2023 reactie gestuurd

10-03-2023

[...]

Tot op heden geen reactie op deze mail gehad

17-03-2023

[...]
.

Hier heb ik niet meer op gereageerd. Twee communicatiestromen leek me niet verstandig.

10-05-2023
Vandaag stonden onaangekondigd twee meneren van Enexis voor onze voordeur. We waren niet thuis en hebben een brief in de bus gekregen.

[...]

03-06-2023
Monteur was op 25-05-2023 perfect op tijd en was binnen 5 minuten klaar. Er is alleen een zegel geplaatst. Hij heeft niet gevraagd om iets te tekenen of wat dan ook.
2 juni een factuur á €163,76. Gelijk aan @bebopper . Zal dus ook met voorbeeld brief 3 reageren naar de klantenservice. Het enige verschil is dat ik alleen reactie via de mail heb gehad van Enexis medewerkers en geen advocaat.

06-06-2023
Beste <wij>,

U heeft ons een e-mail gestuurd over het adres <onze adres>. In deze e-mail reageer ik op uw melding.

Omdat u in uw e-mail een klacht omschrijft, heb ik uw e-mail doorgestuurd naar onze Klantenservice Klachten & Claims. Mijn collega neemt uw e-mail in behandeling en neemt binnen 25 werkdagen contact met u op.

Ik wens u nog een fijne dag.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 088 857 70 00. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur. Daarnaast kunt u doordeweeks tot 21.00 uur en in het weekend tussen 8.30 en 17.00 uur uw vragen via Facebook en Twitter stellen. Verder vindt u informatie op www.enexisnetbeheer.nl.

Met vriendelijke groet,

<enexis medewerker>
Klantenservice Enexis Netbeheer B.V.

20-06-2023
Schriftelijke aanmaning ontvangen. Ik heb nog geen reactie van de 'Klantenservice Klachten & Claims' gehad... Wat is wijsheid nogmaals reageren?

[Afbeelding]

30-06-2023

[...]

update 12-07, 20-07
12 juli brief ontvangen met als onderwerp 'Laatste betaalmogelijkeheid'

[...]

20-07 anoniem gebeld door Enexis. De mevrouw heeft vanwege onze betwisting van de factuur de betalingstermijn verlengd met een week.

update 25-07-2023 reactie op de mail

[...]

update 07-08-2023 Bosveld brief

[...]

update 08-08-2023 mail naar Bosveld praktisch een kopie van https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67328996 stap 39

[...]

update 31-08-2023 reactie van Bosveld

[...]

update 13-09-2023 telefooncontact gemist.
Ik heb helaas nog niet de tijd gehad om goed te reageren op de mail van 31-08-23 van Bosveld maar ik ben zo net gebeld door hen. Ik had een overleg dus kon niet opnemen. Überhaupt slim om een telefonisch gesprek aan te gaan?

update 14-09-2023 weer telefoon gemist + mail verstuurd

[...]

update 22-09-2023 voorkom kosten brief Bosveld
Geen reactie gehad op mijn mail van 14-09 wel een brief laatste kans voor dagvaarding
[Afbeelding]
Update.. Geen reactie op onze mail van 14-09. Wel een brief 'voorkom dagvaarding!; Nu begint het spannend te worden. Alsof na de hoorzitting ongeacht de uitkomst van de rechter wij de kosten moeten betalen. Vandaag nog maar eens reageren? Heeft het al zin om mijn rechtbijstand te activeren of andere assistentie te organiseren?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ijgenweis
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-09 09:23
Een mailtje sturen aan Bosveld met :

"U oefent oneigenlijke druk uit door een onjuiste situatie te presenteren van wat niet op voorhand vaststaat. Dit is een directe schending van het bepaalde in artikel 8 van de Verordening beroeps- en gedragsregels gerechtsdeurwaarders."

Als u dit niet binnen 5 werkdagen corrigeert gaat er een klacht naar de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ijgenweis schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:01:
Een mailtje sturen aan Bosveld met :

"U oefent oneigenlijke druk uit door een onjuiste situatie te presenteren van wat niet op voorhand vaststaat. Dit is een directe schending van het bepaalde in artikel 8 van de Verordening beroeps- en gedragsregels gerechtsdeurwaarders."

Als u dit niet binnen 5 werkdagen corrigeert gaat er een klacht naar de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders.
En ongeacht de reactie die klacht insturen, Bosveld gaat te vaak over de schreef.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

Freee!! schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:08:
[...]

En ongeacht de reactie die klacht insturen, Bosveld gaat te vaak over de schreef.
Aanhef,
Op 22 september jongstleden ontvingen wij een brief met de dagtekening 18 september betreffende het dossier 2383362.Door de formulering in deze brief oefent u oneigenlijke druk uit door een onjuiste situatie te presenteren van wat niet op voorhand vaststaat. Dit is een directe schending van het bepaalde in artikel 8 van de Verordening beroeps- en gedragsregels gerechtsdeurwaarders. Hierbij laten we de geautomatiseerde Telefoongesprekken en tekstberichten nog buiten beschouwing. Het is dan ook met geen pen te beschrijven hoe wij ons behandeld voelen. Wij willen u dan ook verzoeken om dit binnen vijf werkdagen te corrigeren. Daarnaast vragen wij u nogmaals om het dossier bij uw cliënt Enexis terug te leggen, en vervolgens het dossier over deze zaak bij uw te sluiten en ons hiervan op de hoogte te stellen.

Met vriendelijke groet,

< wij>
Nog op- of aanmerkingen? De KBVG geeft aan dat je eerst je beklag bij de deurwaarder neer moet leggen. Ik wil uit eigen fatsoen nog even wachten op de reactie van Bosveld, als die uberhaupt komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijgenweis
gakkethijs schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:45:
[...]

[...]

Nog op- of aanmerkingen? De KBVG geeft aan dat je eerst je beklag bij de deurwaarder neer moet leggen. Ik wil uit eigen fatsoen nog even wachten op de reactie van Bosveld, als die uberhaupt komt.
Ik zou duidelijker wijzen op de paragraaf "Meer kosten voorkomen", want de daar genoemde kosten ben je alleen kwijt als je in het ongelijk gesteld wordt.
En wijzen op het ontbreken van een aangetoonde betaalverplichting, zoals Wetsartikel of overeenkomst waaruit die verplichting blijkt. Zonder dat is het puur chantage.

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Nou dat was het dan. Of eigenlijk: we zijn er nog lang niet vanaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3T15OZ4NuxEyckf_KHNbkRJsNt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kv5CyTmTPThjvm7IgyWGUEqH.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag kwam de monteur van Enexis langs. Die heeft in een paar minuten een slotje geplaatst en was weer weg.

Daarbij werd de brief standaard brief voor wanbetalers achtergelaten, met daarin onder andere de mededeling dat binnenkort een rekening volgt.
Als dat het geval is, dan is er daadwerkelijk sprake van misleiding en volgt een aangifte, want er is nadrukkelijk aan mij mede gedeeld (en daar heb ik een geluidsopname van) dat de werkzaamheden voor rekening van Enexis zijn.

Ook staat in de brief de bekende leugen dat we over 12 maanden moeten kiezen. Maar zoals iedereen hier wel weet, moeten we helemaal niets, want we hebben geen overeenkomst.

Dus wordt ongetwijfeld vroeg of laat vervolgd...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ivow85 schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:38:

[Afbeelding]

Vanmiddag kwam de monteur van Enexis langs. Die heeft in een paar minuten een slotje geplaatst en was weer weg.

Daarbij werd de brief standaard brief voor wanbetalers achtergelaten, met daarin onder andere de mededeling dat binnenkort een rekening volgt.
Als dat het geval is, dan is er daadwerkelijk sprake van misleiding en volgt een aangifte, want er is nadrukkelijk aan mij mede gedeeld (en daar heb ik een geluidsopname van) dat de werkzaamheden voor rekening van Enexis zijn.

Ook staat in de brief de bekende leugen dat we over 12 maanden moeten kiezen. Maar zoals iedereen hier wel weet, moeten we helemaal niets, want we hebben geen overeenkomst.

Ze hebben nu wel echt de verkeerde uitgezocht (na @Bram-Bos, maar die kunnen ze niet meer -proberen te- pakken).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erwin_83

[Afbeelding]

Dat wordt weer genieten hier, nu ze jou uitgekozen hebben voor de list en bedrog route.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
@Freee!!

Ik ben benieuwd wat er gaat volgen.
In een vroeg stadium heb ik ze al op mijn dossier bij Liander gewezen zoals dat hier te vinden is. Dus ze zijn 'wel een beetje dom' als ze nu nog rare fratsen uithalen terwijl ze (kunnen) weten met wie ze te maken hebben en dat ik telefoongesprekken opneem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09

[Afbeelding]

Je mag wel uitkijken dat ze al die kabels niet beschadigen als ze (uiteindelijk) die meter daadwerkelijk komen verwijderen, nadat ze weer eens bij de rechter afgeserveerd zijn... O-) :*) :+

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kees-Jan schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:16:
[...]
Je mag wel uitkijken dat ze al die kabels niet beschadigen als ze (uiteindelijk) die meter daadwerkelijk komen verwijderen, nadat ze weer eens bij de rechter afgeserveerd zijn... O-) :*) :+
Voor het soap-gehalte zouden we bijna gaan hopen, dat ze die kabels wel beschadigen >:)

NB: Voor @Ivow85 hoop ik natuurlijk, dat ze voorzichtig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron36
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:09
19-6-2023 heb ik de verwijdering van mijn gas aansluiting aangevraagd, en 28-07-2023 hebben ze hem verwijderd. Enexis is onze netbeheerder. Was dus zonder gezeur snel geregeld in ons geval.

Panasonic 9J monobloc, vaillant arostor 270 Wpb

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:13

martijn v o

Certified by Enphase.

Ivow85 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:06:
@Freee!!

Ik ben benieuwd wat er gaat volgen.
In een vroeg stadium heb ik ze al op mijn dossier bij Liander gewezen zoals dat hier te vinden is. Dus ze zijn 'wel een beetje dom' als ze nu nog rare fratsen uithalen terwijl ze (kunnen) weten met wie ze te maken hebben en dat ik telefoongesprekken opneem.
haha. Is het trouwens toegestaan om cola en popcorn mee te nemen naar de rechtbank?
zo ja dan wil ik graag een plaatsje reserveren.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

ijgenweis schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:19:
[...]

Ik zou duidelijker wijzen op de paragraaf "Meer kosten voorkomen", want de daar genoemde kosten ben je alleen kwijt als je in het ongelijk gesteld wordt.
En wijzen op het ontbreken van een aangetoonde betaalverplichting, zoals Wetsartikel of overeenkomst waaruit die verplichting blijkt. Zonder dat is het puur chantage.
Bedankt, ik heb de mail aangepast en verstuurd. Ik wil het vandaag nog weg doen en ga op tijd richting mijn nest. Ik zal de inhoud van de mail in mijn dossier plaatsen. Is het nog wijs om al juridisch iets te gaan organiseren of eerst maar eens afwachten op wat er komen gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijgenweis
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt moet je die denk ik inlichten.
Zoiets zal wel in de voorwaarden staan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:16
Verloop tot nu: Plenkske in "Gas de deur uit doen: Gratis!"

Er is nog 1 keer vaker een brief geweest met "we zijn langs geweest maar u was niet thuis".

Zojuist komen we thuis en ligt er deze brief:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxceq-ewfmPSLPEm4qPy2pb1ebM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FECIuX6Fs5LYtyZ8rUeK51Q2.jpg?f=fotoalbum_large

En ze hebben daadwerkelijk iets gedaan, want ik zie dat er gewerkt is bij de stoep vlak langs onze voortuin.
Dus iets meer dan een jaar nadat mijn gascontract is gestopt, is het klaar qua werkzaamheden.

Wordt vast vervolgd door een rekening, die ik uiteraard betwist.
Blijft bijzonder dat ze het logisch vinden om een rekening te sturen voor werkzaamheden aan hun eigen leidingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:13
Plenkske schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:56:

Er is nog 1 keer vaker een brief geweest met "we zijn langs geweest maar u was niet thuis".

[Afbeelding]

En ze hebben daadwerkelijk iets gedaan, want ik zie dat er gewerkt is bij de stoep vlak langs onze voortuin.
Dus iets meer dan een jaar nadat mijn gascontract is gestopt, is het klaar qua werkzaamheden.

Blijft bijzonder dat ze het logisch vinden om een rekening te sturen voor werkzaamheden aan hun eigen leidingen.
Ze hebben het dus duurder gemaakt door geen afspraak van te voren te maken. Nu is het voor ons duidelijk dat er uiteindelijk niet door jou betaald moet worden maar stel dat was wel zo dan besluiten zij maar omdat ze geen afspraak van te voren willen maken om de klant met een duurdere factuur op te zadelen :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:13
.plan: Stemmen op deals en maximale wijzigtijd forum - Development-iteratie #269

Deze wijziging zal effect hebben op de dossiers die men hier allemaal opbouwt of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico-G
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:42

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

RagEnigma schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:12:
.plan: Stemmen op deals en maximale wijzigtijd forum - Development-iteratie #269

Deze wijziging zal effect hebben op de dossiers die men hier allemaal opbouwt of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je goed.
Dit zou het principe van individuele dossiers onmogelijk maken.
Graag de reactie van @Raven in dat topic omhoog stemmen.
Zijn er nog andere mogelijkheden om dit onzalige voorstel af te serveren?
@Bram-Bos @onetime

per 01-2018 15 panelen 280Wp plus per 12-2019 8 panelen 330Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met 98% WTW, douche-WTW, energieleverend ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[Afbeelding]

Dat wordt een interessante zaak verder.

Heb je wel in je dossier staan dat Enexis op afspraak welkom was om de werkzaamheden te verrichten die zij nodig achtten, uiteraard voor rekening en risico van Enexis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Ivow85 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:09:
[...]

Dat wordt een interessante zaak verder.

Heb je wel in je dossier staan dat Enexis op afspraak welkom was om de werkzaamheden te verrichten die zij nodig achtten, uiteraard voor rekening en risico van Enexis?
Iets wat er op lijkt wel ja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoekeW
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-10-2023
Een repost van een apart topic link ----> Kosten voor niet uitgevoerd werk op factuur gas afsluiten

Onlangs door Liander mijn gasaansluiting laten verwijderen. Wij wonen een eind van de weg af en het lag in de lijn der verwachting dat er meer dan 100 meter gasleiding verwijderd moest worden. Uiteindelijk bleek dit niet nodig want de hoofdleiding lag volgens de heren tot op mijn erf.

Nu rijzen er twee vragen:

1: wat moet ik met een 'hoofd'leiding op mijn terrein van een dikke 150 meter? Wil ik dit wel en wie is er nu precies voor verantwoordelijk .

2: Op de factuur van € 0, euro staat het verwijderen van deze leiding wel vermeld a raison van ruim €3300 euro. Nu kan ik zo 123 niet vinden hoe de kosten van deze factuur 'verdeeld' worden. Kan iemand mij vertellen hoe Liander dit verder verrekend of bijvoorbeeld declareert( Ik kwam pas onlangs op het spoor van dit draadje over het afsluiten van het gas en als ik dat eerder had geweten dan had ik het op die manier aangepakt)

Ik zal wat meer info verstrekken
er is niemand op aangesloten behalve ik, wij wonen in het buitengebied, daarnaast loopt de leiding door een stuk land waar ik er zeker wel "last" van heb aangezien er een toegangsweg doorheen loopt, waardoor ik een verantwoordelijkheid heb ten aanzien van deze leiding. Het gaat mij er niet over dat de leiding perse weg moet. Maar ik heb een factuur ontvangen waarop staat dat ze deze weg halen, dit vervolgens niet doen en aangezien dit hele proces gesocialiseerd is zal er toch echt iemand voor betalen. Als vervolgens blijkt dat hier door liander een handige actie wordt uitgevoerd dan wil ik graag weten hoe het zit. Zeker als dat vervolgens op mijn land gebeurt. Zo niet ook even goede vrienden maar toch het uitzoeken waard lijkt mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ff600TRor2KSOzeRiH9sXnGhCbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/27QmXzf3iIyivmJmXVqmZxXT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan

[Afbeelding]

Ach, hoe jammer: de meter hangt er nog steeds :o

Maar die kan je nu zélf demonteren en via pakketpost versturen; kost je "maar" €7,95 8) :+ :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Kees-Jan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:04:
[...]

Ach, hoe jammer: de meter hangt er nog steeds :o

Maar die kan je nu zélf demonteren en via pakketpost versturen; kost je "maar" €7,95 8) :+ :X
Voor het demonteren van de meter kan ik wel een rekening sturen naar Enexis. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Het incassotraject wordt in gang gezet door Enexis, tenzij ik de factuur betaal voor het slot dat zijzelf hebben geplaatst, op eigen initiatief:

Ik zag al wat tips voorbij komen, m.b.t. het inschakelen van de rechtsbijstand. Zijn er nog meer tips om eventuele problemen te voorkomen en Enexis professioneler aan het werk te laten gaan?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kees-Jan
Kiswum schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:08:
Het incassotraject wordt in gang gezet door Enexis, tenzij ik de factuur betaal voor het slot dat zijzelf hebben geplaatst, op eigen initiatief:

Ik zag al wat tips voorbij komen, m.b.t. het inschakelen van de rechtsbijstand. Zijn er nog meer tips om eventuele problemen te voorkomen en Enexis professioneler aan het werk te laten gaan?
Een netbeheerder professioneler laten zijn? :+ :z

Aangeven dat:
  1. De ATO beëindigd is per <einde datum>
  2. Er geen wettelijke grond is om de factuur in stand te houden
  3. Jij ook bij je standpunt blijft om de factuur niet te betalen
  4. Werkzaamheden aan eigendommen van de netbeheerder zónder getekende opdracht van jou geen enkele wettelijke, gegronde reden en mogelijkheid bieden om jou een factuur "in de maag te splitsen"
  5. ze jou een door jou getekende opdracht moeten kunnen overhandigen vóórdat ze überhaupt een factuur kunnen sturen
  6. het inschakelen van een incassobureau geen enkele zin heeft omdat je de factuur betwist, er geen wettelijke grond is voor de factuur, alsnog de factuur niet gaat betalen
volgorde naar believen aan te passen, maar grotendeels een herhaling van zetten.
Blijven reageren, al is het maar om "het laatste woord" te hebben. ;) O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Kees-Jan op 27-09-2023 07:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin_83
JoekeW schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:56:
Een repost van een apart topic link ----> Kosten voor niet uitgevoerd werk op factuur gas afsluiten

Onlangs door Liander mijn gasaansluiting laten verwijderen. Wij wonen een eind van de weg af en het lag in de lijn der verwachting dat er meer dan 100 meter gasleiding verwijderd moest worden. Uiteindelijk bleek dit niet nodig want de hoofdleiding lag volgens de heren tot op mijn erf.

Nu rijzen er twee vragen:

1: wat moet ik met een 'hoofd'leiding op mijn terrein van een dikke 150 meter? Wil ik dit wel en wie is er nu precies voor verantwoordelijk .

2: Op de factuur van € 0, euro staat het verwijderen van deze leiding wel vermeld a raison van ruim €3300 euro. Nu kan ik zo 123 niet vinden hoe de kosten van deze factuur 'verdeeld' worden. Kan iemand mij vertellen hoe Liander dit verder verrekend of bijvoorbeeld declareert( Ik kwam pas onlangs op het spoor van dit draadje over het afsluiten van het gas en als ik dat eerder had geweten dan had ik het op die manier aangepakt)

Ik zal wat meer info verstrekken
er is niemand op aangesloten behalve ik, wij wonen in het buitengebied, daarnaast loopt de leiding door een stuk land waar ik er zeker wel "last" van heb aangezien er een toegangsweg doorheen loopt, waardoor ik een verantwoordelijkheid heb ten aanzien van deze leiding. Het gaat mij er niet over dat de leiding perse weg moet. Maar ik heb een factuur ontvangen waarop staat dat ze deze weg halen, dit vervolgens niet doen en aangezien dit hele proces gesocialiseerd is zal er toch echt iemand voor betalen. Als vervolgens blijkt dat hier door liander een handige actie wordt uitgevoerd dan wil ik graag weten hoe het zit. Zeker als dat vervolgens op mijn land gebeurt. Zo niet ook even goede vrienden maar toch het uitzoeken waard lijkt mij.
[Afbeelding]
Voor het milieu en de veiligheid wil de netbeheerder altijd verwijderen van meter en leiding tot aan de erfgrens/hoofdleiding. Hoe dit in jou geval zit weet ik niet en zou je moeten informeren bij de netbeheerder. De offerte geeft wel veel meters aan, dus zou je denken dat de opdracht was, alles de grond uit

Is het werk gedaan door de netbeheerder zelf of door een aannemer in opdracht van de netbeheerder?

Oja, bedenk je het volgende:
-Wil je dat ze alles verwijderen, mogelijk door opgraven ipv elke 10/20 meter een gat en eruit trekken.
-Als de leiding blijft liggen, vraag naar een schriftelijke verklaring van de netbeheerder dat het hun verantwoordelijkheid is en blijft en dat je in de toekomst niet alsnog met kosten komt te zitten als er wel compleet verwijderd moet worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Erwin_83 op 27-09-2023 06:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 20:13
Goedendag,

Weet niet helemaal zeker of dit het juiste topic is maar denk het wel.
Wat als je nog een energiecontract hebt en gas gaat eruit? Moet je dan een boete betalen, omdat het misschien word gezien als afkoop contact omdat je geen gas meer afneemt?

Of is dit geen probleem en kan ik nu bijvoorbeeld een 1 of 2 jaar aangaan ondanks dat ik eigenlijk weet dat over een paar maanden gas eruit gaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin_83
Daros schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:12:
Goedendag,

Wat als je nog een energiecontract hebt en gas gaat eruit? Moet je dan een boete betalen, omdat het misschien word gezien als afkoop contact omdat je geen gas meer afneemt?

Of is dit geen probleem en kan ik nu bijvoorbeeld een 1 of 2 jaar aangaan ondanks dat ik eigenlijk weet dat over een paar maanden gas eruit gaat?
In principe is het contract breuk, echter verschilt het per leverancier hoe ze er mee om gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Goedendag,

Ik heb mijn leverancier (Innova) gebeld met de vraag om het vaste contract op te zeggen i.v.m. verwijdering van meter, hun antwoord was dat ik dat niet moest doen want dan koste het me een boete en geen bonus maar door de netbeheerder te laten doen, netbeheerder doet dit dus bij verwijdering.. Heb nu dus geen boete gekregen en netjes de bonus uitbetaald gekregen

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
Afgelopen maandag is onze CV-ketel vertrokken naar een ... boerderij waar hij de rest van zijn dagen in het groene gras mag dartelen? Afijn, tijd om de gasaansluiting maar eens af te sluiten. Principieel voel ik het meest voor de Tweakers-route maar ik ben ook een beetje een watje dat geen zin heeft in uitgebreide briefwisselingen en bang is dan het verkeerde te schrijven. Dus zojuist op mijnaansluiting.nl maar netjes een aanvraag ingediend bij Liander. Keurig een nul-euro-offerte gekregen, geaccepteerd en aangegeven dat ik de week van 13-11 wel zag zitten. En die datum staat nu ook in de bevestigingsmail. Ben benieuwd of het inderdaad gaat lukken, zou ik nog best snel vinden.

In ieder geval is het gascontract opgezegd, dus over 10 dagen is er geen ATO meer en betaal ik ook geen vastrecht meer, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goedendag,

Als je dat nu al weet moet je eigenlijk voor gas geen vast contract afsluiten.
Je weet dat ze in principe onafhankelijk zijn en zelfs bij verschillende leveranciers kunnen?
Verschillende leveranciers maakt storneren en incasso blokkades, indien nodig, ook makkelijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Compuchip87 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:45:
Afgelopen maandag is onze CV-ketel vertrokken naar een ... boerderij waar hij de rest van zijn dagen in het groene gras mag dartelen? Afijn, tijd om de gasaansluiting maar eens af te sluiten. Principieel voel ik het meest voor de Tweakers-route maar ik ben ook een beetje een watje dat geen zin heeft in uitgebreide briefwisselingen en bang is dan het verkeerde te schrijven. Dus zojuist op mijnaansluiting.nl maar netjes een aanvraag ingediend bij Liander. Keurig een nul-euro-offerte gekregen, geaccepteerd en aangegeven dat ik de week van 13-11 wel zag zitten. En die datum staat nu ook in de bevestigingsmail. Ben benieuwd of het inderdaad gaat lukken, zou ik nog best snel vinden.

In ieder geval is het gascontract opgezegd, dus over 10 dagen is er geen ATO meer en betaal ik ook geen vastrecht meer, toch?
Het gascontract heb je opgezegd bij je energieboer? Of heb je alleen bij Liander een aanvraag ingediend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
Glashelder schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:08:
[...]

Het gascontract heb je opgezegd bij je energieboer? Of heb je alleen bij Liander een aanvraag ingediend?
Beide, eerst mailtje naar de leverancier en toen gelijk aanvraag bij Liander. Gascontract was toch al variabel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Compuchip87 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:11:
[...]

Beide, eerst mailtje naar de leverancier en toen gelijk aanvraag bij Liander. Gascontract was toch al variabel.
Dan is het OK. Zelfs als je leverancier moeilijk gaat doen: je hebt bij een reactie bewijs van ontvangst van de opzegging en voor de wet is dat genoeg.

Desalniettemin kan je energieboer nog wel wat gaan tegensputteren. Daarvan zijn hier praktijkvoorbeelden genoeg te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
Is het niet zo dat Liander aan de energieleverancier doorgeeft dat de gasaansluiting is verwijderd?

Ik heb laatst mijn elektriciteitsaansluiting aangepast en dat hoefde ik niet zelf door te geven aan de energieleverancier, dat deed Liander voor me. Ik ga er vanuit dat zij dat dan ook doen bij het verwijderen van de gasaansluiting begin december.
Ik heb net als Compuchip op mijnaansluiting.nl een aanvraag gedaan voor het verwijderen van de gasaansluiting, maar nog niets gemeld bij mijn energieleverancier. Het verwijderen van de cv-ketel staat gepland voor eind oktober, ik heb dus ruim een maand speling qua planning (als het Liander lukt om het zo ingepland te krijgen).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• guus1971
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb op 6 september 2021 een brief gestuurd naar Enexis en aangegeven dat ik op basis van rechterlijke uitspraken geen keuze wil maken voor heraansluiting of weghalen van de aansluiting, maar dat ik best wil meewerken met weghalen van de gasmeter e.d. op voorwaarde dat ik minimaal 5 werkdagen van te voren word geïnformeerd dat ze komen EN dat dit voor mij kosteloos is, zowel het weghalen van de spullen, als het herstellen van mijn eigen terrein in de oorspronkelijke staat.

Sinds die tijd geen enkele reactie meer gehad en de gasmeter nog steeds achter slot en grendel.

guus1971

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin_83
marana schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:43:
Is het niet zo dat Liander aan de energieleverancier doorgeeft dat de gasaansluiting is verwijderd?

Ik heb laatst mijn elektriciteitsaansluiting aangepast en dat hoefde ik niet zelf door te geven aan de energieleverancier, dat deed Liander voor me. Ik ga er vanuit dat zij dat dan ook doen bij het verwijderen van de gasaansluiting begin december.
Ik heb net als Compuchip op mijnaansluiting.nl een aanvraag gedaan voor het verwijderen van de gasaansluiting, maar nog niets gemeld bij mijn energieleverancier. Het verwijderen van de cv-ketel staat gepland voor eind oktober, ik heb dus ruim een maand speling qua planning (als het Liander lukt om het zo ingepland te krijgen).
Je hoeft niet op Liander te wachten. Zodra je de datum weet waarop je geen gas meer gaat gebruiken kan je het gascontract opzeggen.

Later opzeggen of op bericht van Liander aan je leverancier wachten is alleen nodig als je daardoor een opzeg boete misloopt of eventuele bonus behoudt.

In de ene regio gaat verwijderen redelijk vlot, in de andere regio hoor je wel eens een jaar wachttijd, zonde als je al die tijd betaald voor je gasaansluiting.

[ Voor 7% gewijzigd door Erwin_83 op 27-09-2023 12:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:59

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Zojuist VattenFall gebeld (kon helaas niet in de portal) en mijn ModelContract Gas opgezegd.
Dame aan de telefoon adviseerde me om het via www.mijnaansluiting.nl te doen maar haar uitgelegd dat ik expliciet geen opdracht geef voor verwijdering van mijn gas meter, maar deze gewoon verwijderd mag worden alleen ik de kosten daar niet voor wil dragen.

Ze gaf aan dat ik nu van Enexis een brief mag gaan verwachten, ik ben benieuwd. / keep you posted.

Bevestiging van de opzegging direct ontvangen in de mail (inclusief de korting op mijn maandtermijn) dus vattenfal doet zijn best en pakt lekker door.

[ Voor 66% gewijzigd door cyclone op 27-09-2023 14:35 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
Erwin_83 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:40:
[...]

Je hoeft niet op Liander te wachten. Zodra je de datum weet waarop je geen gas meer gaat gebruiken kan je het gascontract opzeggen.

Later opzeggen of op bericht van Liander aan je leverancier wachten is alleen nodig als je daardoor een opzeg boete misloopt of eventuele bonus behoudt.

In de ene regio gaat verwijderen redelijk vlot, in de andere regio hoor je wel eens een jaar wachttijd, zonde als je al die tijd betaald voor je gasaansluiting.
Ah prima, dan ga ik dat doen zodra de cv-ketel weg is, dank voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:00
cyclone schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:36:
Zojuist VattenFall gebeld (kon helaas niet in de portal) en mijn ModelContract Gas opgezegd.
Dame aan de telefoon adviseerde me om het via www.mijnaansluiting.nl te doen maar haar uitgelegd dat ik expliciet geen opdracht geef voor verwijdering van mijn gas meter, maar deze gewoon verwijderd mag worden alleen ik de kosten daar niet voor wil dragen.

Ze gaf aan dat ik nu van Enexis een brief mag gaan verwachten, ik ben benieuwd. / keep you posted.

Bevestiging van de opzegging direct ontvangen in de mail (inclusief de korting op mijn maandtermijn) dus vattenfal doet zijn best en pakt lekker door.
Ik heb dezelfde reactie gehad, ik ben erg benieuwd!
Ik volg je :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compuchip87
Compuchip87 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:45:

Ik kreeg dus de mail aan Pure Energie terug omdat ik niet gemaild had vanaf het anti-spam-dus-alleen-ontvangen-adres in mijn profiel. Technisch gesproken een bevestiging van ontvangst, dus volgens mij juridisch opgezegd, maar ik dacht, laat ik ze toch maar even bellen om het netjes te regelen.

Aardige klantenservicemedewerker die de opzegging ook wel even telefonisch wilde doen, maar dan moest ik wel een bevestiging van de aanvraag via mijnaansluiting.nl doorsturen. Wettelijk mogen ze de opzegging namelijk pas verwerken als de gasaansluiting verwijderd is, maar uit coulance is een bevestiging van de aanvraag voldoende 8)7

Toen ik meldde dat ik dat onzin vond en dat ze mijn opzegging gewoon moeten verwerken, en dat de rest tussen mij en de netbeheerder is, draaide hij bij. Kortom: de opzegging is verwerkt, bevestiging in de mail, en ik ben gewaarschuwd dat er binnen tien dagen een brief van de netbeheerder komt. Prima, laat maar komen.

Viel me wat tegen dat ze het dan toch proberen, al is het verder een prima maatschappij (heb gelijk even gecheckt dat ze pas salderen op de jaarafrekening als ik halverwege overstap van variabel naar vast, bijvoorbeeld, en dat was allemaal in orde).

Hopelijk is het enige nu nog wachten tot Liander op 13-11 op de stoep staat om voor 0 euro de meter te komen slopen (en de oprit weer netjes bestraat achter te laten).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WendyW1
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Compuchip87 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:59:
[...]

Ik kreeg dus de mail aan Pure Energie terug omdat ik niet gemaild had vanaf het anti-spam-dus-alleen-ontvangen-adres in mijn profiel. Technisch gesproken een bevestiging van ontvangst, dus volgens mij juridisch opgezegd, maar ik dacht, laat ik ze toch maar even bellen om het netjes te regelen.

Aardige klantenservicemedewerker die de opzegging ook wel even telefonisch wilde doen, maar dan moest ik wel een bevestiging van de aanvraag via mijnaansluiting.nl doorsturen. Wettelijk mogen ze de opzegging namelijk pas verwerken als de gasaansluiting verwijderd is, maar uit coulance is een bevestiging van de aanvraag voldoende 8)7

Toen ik meldde dat ik dat onzin vond en dat ze mijn opzegging gewoon moeten verwerken, en dat de rest tussen mij en de netbeheerder is, draaide hij bij. Kortom: de opzegging is verwerkt, bevestiging in de mail, en ik ben gewaarschuwd dat er binnen tien dagen een brief van de netbeheerder komt. Prima, laat maar komen.

Viel me wat tegen dat ze het dan toch proberen, al is het verder een prima maatschappij (heb gelijk even gecheckt dat ze pas salderen op de jaarafrekening als ik halverwege overstap van variabel naar vast, bijvoorbeeld, en dat was allemaal in orde).

Hopelijk is het enige nu nog wachten tot Liander op 13-11 op de stoep staat om voor 0 euro de meter te komen slopen (en de oprit weer netjes bestraat achter te laten).
Grote kans dat de Liander brief de standaard brief is. Wij hebben vorig jaar bevestiging gehad voor week 35 2022. Week 35 ging voorbij, het jaar 2022 ging voorbij. Uiteindelijk is de hele boel bij Liander pas daadwerkelijk in gang gezet in maart 2023. Er is een mannetje van Liander toegewezen en daar bleef het weer stil. Navraag afgelopen mei 2023 leerde dat er nog geen aannemer was en iedere week wordt door Liander naar mensen, poppetjes en materieel gezocht. Inmiddels zijn we dus meer dan een jaar verder en is er nog steeds geen aannemer. Recente navraag leerde dat het waarschijnlijk ergens tussen maart en juli 2024 wordt wegens grootschalige tekorten.
Nu is dat regio/provincie gebonden volgens mij, maar de achterstanden staan ook op de website.

Liander geeft wel medewerking aan je gascontract overigens: als ze 4 wekenna de aanvraag via mijn aansluiting de fysieke verwijdering niet hebben gedaan, kun je ze vragen de meter administratief af te sluiten. Zij sluiten administratief de boel af en je hebt geen gezeur meer tot ze komen en dus ook geen brieven van de netbeheerder. (De niet tweakers route dus)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@WendyW1 Je weet toch wel dat die "medewerking" van Liander nergens voor nodig is?
En je betaald toch al sinds je opzegging geen enkele kosten meer voor gas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WendyW1
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
onetime schreef op donderdag 28 september 2023 @ 00:07:
@WendyW1 Je weet toch wel dat die "medewerking" van Liander nergens voor nodig is?
En je betaald toch al sinds je opzegging geen enkele kosten meer voor gas?
Volgens mij heb ik je al eens uitgelegd in dit topic dat wij dit traject hebben ingezet, nog voordat wij dit Tweakers topic kende. Wij betalen dus geen kosten meer sinds Liander administratief heeft afgesloten en dat js sinds 4 weken na de aanvraag via mijnaansluiting.nl

Als iemand geen zin heeft in gezeur of brieven van de netbeheerder, dan is dit een optie om het zo te doen. Ik reageerde dan ook op iemand die aangaf geen zin in briefwisselingen te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39

paQ

:w
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0it99zfV5eMuDpG2L7XfSQysal0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAYoNjdmpVw2Y52VLDPDD6Fc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Da_i7S59sIaUZyuzBQr5ViSJtQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1FTKRK6DqT9V5eTmwnchIQK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Altijd leuk, zo'n pakje peuken naast een gasleiding :+ Hier waren ze met 5 man en allemaal roken 8)7

Is de leiding nog echt fysiek verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39

paQ

Leiding (3mm wanddikte) staal tot 2 m uit de gevel afgezaagd. Ze kunnen het koppelpunt niet vinden zonder heel de voortuin door te gaan dus die blijft achter.

Staat flink druk op trouwens op straat :x

Het gas ruik je 12m verderop nog heel goed.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
8) Aanleg glasvezel, een gas kans! Wie heeft een zaag? >:) :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5l4hMfBkRwLZ-nPTGTy85PzuLRw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TMkZoCVI4T020l8c1yqiIJ1T.jpg?f=user_large

• Kees-Jan
onetime schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:17:
8) Aanleg glasvezel, een gas kans! Wie heeft een zaag? >:) :+
[Afbeelding]
KPN? Delta gebruikt groene...

offtopic:
@Kees-Jan Inderdaad KPN, de blauwe van ODF ligt er al en is hier in gebruik.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:59

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Compuchip87 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:59:
[...]
Zal ik je snel uit de droom helpen, bij mij is vorig jaar mijn meterkast verplaatst en vond Enexis het wel een tof idee om me te voorzien van een dikkere elektra kabel en nieuwe gasleiding (die heb ik mee verhuisd omdat ik toen nog geen definitieve planning van mijn warmtepomp had).

Mijn hele oprit is aan barrels getrokken door de aannemer (de netbeheerder doet dit namelijk echt niet zelf) en voor schandaal achter gelaten.
Ik was thuis en heb aangegeven nergens voor te tekenen gezien de waardeloze kwaliteit. Dat werd nota bene grimmig met die werklui maar goed dat kon me niet echt veel doen.

Lang verhaal kort, ze zijn tot 4 keer toe terug geweest en uiteindelijk heb ik ze middels de netbeheerder in gebreke gesteld en aansprakelijk voor de geleden schade.
Flink geouwehoer geweest dus omdat die lui het geen ene reet intereseert anders dan dat ze lekker snel thuis zijn hoe ze de boel bij jou achter laten.

Feit dat ik op voorhand alles tot in het detail op foto had heeft mij enorm veel geholpen.

Mocht de Firma Timmermans uit Nuland contact met je opnemen snel gaan bellen dat je die niet accepteert als uitvoerende aannemer.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Plenkske

[Afbeelding]

Enexis is dus wel snel met een factuur sturen... die kwam zojuist binnen.
Ik heb dmv voorbeeldbrief 3 de factuur betwist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurjen_g
Goedendag,

Ik heb toen ik mijn 3 jaar contact afsloot, eind 2021 bij Greenchoice gevraagd aan de klantenservice of ik mijn gascontract tussentijds boetevrij kon opzeggen als ik van het gas zou gaan. Inmiddels dit voorjaar gerealiseerd en ze hebben zich eraan gehouden, het gascontract is opgezegd zonder boete en mijn elektra deel loopt nog door met dezelfde tarieven tot de einddatum contract.

Maar ik denk wel dat het kan wisselen per leverancier, en misschien ook nog wel afhankelijk voor wat je betaalt (ik gok dat ze mij liever kwijt dan rijk waren vanwege mijn ontzettend gunstige gastarief nog van net voor de prijsstijgingen).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:25
Groningen is ook van het gas af. Benieuwd hoe lang het duurt voordat de netbeheerder daar een slotje plaatst en uiteindelijk de leidingen gaat verwijderen...
>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nou de bewoners daar kiezen in ieder geval voor de aanval met een rechtszaak :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb zo'n vermoeden dat de verschillende afdelingen bij Enexis niet erg goed met elkaar communiceren.

Voor de opdracht voor het verwijderen van de gasaansluiting, is onze stoppenkast uitgbreid met 3x25A en kreeg deze een nieuwe slimme meter. Na deze werkzaamheden gaf de monteur al aan dat de gasmeter niet communiceerde met de nieuwe slimme meter. Direct aangegeven dat ik binnen 2 weken de opdracht zou geven om die er toch uit te laten halen en dat hij even een aantakening moest maken dat de gasmeter niet vervangen hoeft te worden.

Zo gezegd, zo gedaan. Stond ook netjes op de werkbon waar ik mijn krabbel onder had gezet.

Dit was enkele maanden terug. Enkele weken terug een monteur aan de deur om de gasmeter te vervangen; wij hebben aangegeven dat dit niet hoefde omdat ie er toch uit zou gaan en hij niet meer gebruikt wordt, dit was inderdaad in hun systeem te vinden en ook de opmerking van de monteur die de 3x25A uitbreiding had gedaan. Hij zou dit communiceren richting Enexis en is weer vertrokken.

Afgelopen zaterdag een brief van Enexis op de deurmat. Wederom de mededeling dat op 9-10 een monteur gaat komen voor het vervangen van... jawel de gasmeter! :+

Net maar even gebeld en het verhaal uitgelegd. De vriendelijke klantenservice medewerker kon de aantekeningen terugvinden in hun systeem, dus die heeft maar bij planning de opdracht gegeven om deze actie te stoppen want hij vond het ook onzin... :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin_83
Tja en de netbeheerder maar klagen over personeelstekort. Maar efficiënt werken daar doen ze niet aan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
nwagenaar schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:11:
Ik heb zo'n vermoeden dat de verschillende afdelingen bij Enexis niet erg goed met elkaar communiceren.
Voor wie hier al langer meeloopt is het geen nieuws dat interne communicatie bij netbeheerders niet bestaat.

Aan mij is anderhalf jaar geleden door de klachten afdeling van Enexis medegedeeld dar er "binnenkort" een afspraak gemaakt zou worden voor het verwijderen van de gasaansluiting. Vorige week kwam eindelijk de monteur, die een slotje op de hoofdkraan toegevoegd heeft en niets heeft verwijderd. Met als gevolg dat er *ooit* opnieuw een monteur moet langskomen om toch de boel te verwijderen.

En nog sterker: in 2018 verweet de bedrijfsjurist van Liander mij dat ik hem niet verteld had dat een andere afdeling van Liander contact met mij had opgenomen en onaangekondigd een monteur bij me langs had gestuurd.

Nee, ze kunnen momenteel echt geen personeelstekort hebben bij de netbeheerders. Ze gooien gewoon veel te veel tijd weg. En dat doe je toch niet als je druk bent?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ronald_O
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:20
Vorig jaar hebben we ergens in juli de gaskraan dicht gedraaid en het contract opgezegd per september (einde v/h contact). Het gevecht via brieven/ mail is niet helemaal voor mij weg gelegd dus had een tussenweg gepakt (volgens mij hebben meerdere dit ook gedaan). Ik heb vlak voordat de eerste brief binnen kwam een aanvraag voor verwijdering ingeschoten met en als opmerking toegevoegd dat ze op eigen kosten een verantwoording welkom zijn.

Na bijna een jaar niets gehoord te hebben kreeg ik ineens bericht dat er binnenkort contact opgenomen zou worden door een aannemer voor verwijdering. Die heeft dat vervolgens gedaan en in overleg zijn ze langs gekomen en hebben ze de meter en leiding netjes verwijderd en meegenomen. Sinds eind augustus officieel gasloos!

Nergens voor getekend of akkoord gegeven op een offerte. Voor ons een prima oplossing zonder stress of gedoe.

Voor de statistieken.. dit was in liander gebied.

PVoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kees-Jan
Ronald_O schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:30:
Vorig jaar hebben we ergens in juli de gaskraan dicht gedraaid en het contract opgezegd per september (einde v/h contact). Het gevecht via brieven/ mail is niet helemaal voor mij weg gelegd dus had een tussenweg gepakt (volgens mij hebben meerdere dit ook gedaan). Ik heb vlak voordat de eerste brief binnen kwam een aanvraag voor verwijdering ingeschoten met en als opmerking toegevoegd dat ze op eigen kosten een verantwoording welkom zijn.

Na bijna een jaar niets gehoord te hebben kreeg ik ineens bericht dat er binnenkort contact opgenomen zou worden door een aannemer voor verwijdering. Die heeft dat vervolgens gedaan en in overleg zijn ze langs gekomen en hebben ze de meter en leiding netjes verwijderd en meegenomen. Sinds eind augustus officieel gasloos!

Nergens voor getekend of akkoord gegeven op een offerte. Voor ons een prima oplossing zonder stress of gedoe.

Dat is geen "tussenweg"; dat is gewoon een verwijdering aanvragen (via mijnaansluiting.nl) en nu heeft de netbeheerder dat gefaciliteerd door de verwijdering uit te voeren. :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Kees-Jan
Ronald_O schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:30:

Dus niet getekend voor eigen risico schade aan eigen zaken. Toch wel een principieel punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
onetime schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:32:
@Kees-Jan

[...]

Dus niet getekend voor eigen risico schade aan eigen zaken. Toch wel een principieel punt.
Ik twijfel hier nu een beetje over. Net een mail van de werkvoorbereider gekregen, maar zowel in de mail als in de algemene voorwaarden bij de offerte staat niets over mijn bestrating. Dus niet dat ze het fixen, maar ook niet dat ze het niet fixen. Moet ik dit nu aangeven met het risico slapende honden wakker te maken? (Ter herinnering, ik was voor de 0-euro-route gegaan).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Compuchip87 Bestrating specifiek niet nee.
In de voorwaarden voor werkzaamheden staat tot nu toe dat de opdrachtgever, jij, zelf aansprakelijk bent voor schade.
De soep wordt niet altijd zo heet gegeten, maar het is voor jou een risico afweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Compuchip87 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:23:
Ik twijfel hier nu een beetje over. Net een mail van de werkvoorbereider gekregen, maar zowel in de mail als in de algemene voorwaarden bij de offerte staat niets over mijn bestrating.
Misschien hebben ze de voorwaarden aangepast? Kan je die eens posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
JeroenE schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:14:
[...]
Misschien hebben ze de voorwaarden aangepast? Kan je die eens posten?
Ze verwijzen in de opdrachtbevestiging naar https://www.liander.nl/si...erkzaamheden_diensten.pdf en https://www.liander.nl/si...nder.nl_tcm300-262632.pdf

Ik zie net in die laatste artikel 6.1:
De contractant zal zowel voor hemzelf als ten behoeve van derden in, aan, op, onder of boven het perceel gelegde gedeelte van het (gastransport)net, tot stand gebrachte aansluitingen, gemaakte aftakkingen op reeds bestaande aansluitingen en geplaatste meetinrichtingen blijvend gedogen en met inachtneming van het bepaalde in artikel 5, lid 1 toestaan dat (gastransport)net, aansluitingen en aftakkingen, en meetinrichtingen worden in stand gehouden, uitgebreid, gewijzigd, vervangen, verplaatst en weggenomen. De ten gevolge van deze werkzaamheden door of vanwege de netbeheerder aan het perceel toegebrachte schade zal door of vanwege de netbeheerder worden hersteld dan wel, indien herstel niet mogelijk is, worden vergoed.
Het vetgedrukte deel lijkt mij aan te geven dat ze niet de oprit als een zandbak achterlaten. Grote kans dat ze het sowieso gewoon vanaf de straat en kruipruimte kunnen fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:43

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Compuchip87 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:18:
[...]

Ze verwijzen in de opdrachtbevestiging naar https://www.liander.nl/si...erkzaamheden_diensten.pdf en https://www.liander.nl/si...nder.nl_tcm300-262632.pdf

Ik zie net in die laatste artikel 6.1:

[...]

Het vetgedrukte deel lijkt mij aan te geven dat ze niet de oprit als een zandbak achterlaten. Grote kans dat ze het sowieso gewoon vanaf de straat en kruipruimte kunnen fixen.
Dit lijkt er anders uit te zien dan wat hier voorheen voorbij kwam. Het lijkt me daarom verstandig om op het moment van opdracht geven de link naar die voorwaarden op te slaan, evenals die voorwaarden zelf. Dan heb je de voorwaarden in de staat waarin die waren op het moment van opdracht geven. Als ze later anders (lees: ongunstiger) zijn dan kun je hierop teruggrijpen.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Compuchip87 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:18:
Ja, maar in de eerste PDF staat in 14.3 dat de schadevergoeding nooit hoger is dan 10% van de factuurwaarde of 250k euro. Aangezien je een factuur krijgt van nul euro zijn ze dan dus verplicht om 10% van 0 euro = 0 euro schadevergoeding aan jou uit te keren.

Met andere woorden: in het ergste geval heb jij schade en je krijgt geen vergoeding. Dat is dus de reden waarom sommige mensen er op tegen zijn om zelf opdracht te geven want dan ga je akkoord met deze voorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:45
JeroenE schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:10:
Ja, maar in de eerste PDF staat in 14.3 dat de schadevergoeding nooit hoger is dan 10% van de factuurwaarde of 250k euro. Aangezien je een factuur krijgt van nul euro zijn ze dan dus verplicht om 10% van 0 euro = 0 euro schadevergoeding aan jou uit te keren.
Er staat 'indien herstel niet mogelijk is'. Het lijkt me dat straat werk bijna altijd wel hersteld kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@phicoh Dat is waar, maar sec genomen zijn die voorwaarden helemaal niet meer van toepassing als de ATO al is opgezegd. Dan blijf je alleen met de eerste PDF over. Het ligt er dus aan in welke fase je zit.

In de ATO voorwaarden in 6.2 staat dat je zelf moet zorgen voor goede toegang tot de leiding. Dat is zo ruim geformuleerd dat je dat ook kan lezen dat je dus zelf bestrating moet weghalen en als je dat niet doet dan mogen zij jou de extra kosten in rekening brengen. Zo kan je bezig blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:45
JeroenE schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:27:
@phicoh Dat is waar, maar sec genomen zijn die voorwaarden helemaal niet meer van toepassing als de ATO al is opgezegd. Dan blijf je alleen met de eerste PDF over. Het ligt er dus aan in welke fase je zit.

In de ATO voorwaarden in 6.2 staat dat je zelf moet zorgen voor goede toegang tot de leiding. Dat is zo ruim geformuleerd dat je dat ook kan lezen dat je dus zelf bestrating moet weghalen en als je dat niet doet dan mogen zij jou de extra kosten in rekening brengen. Zo kan je bezig blijven.
Je hebt gelijk. Als het gaat om bestrating is het handiger als de ATO niet van toepassing is. En dan val je terug op geen schade vergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

3-10-2023: gasaansluiting opgezegd ovv Gaswet bij Engie. Wel wat vragen over hoe we verwarmen e.d. om zeker te zijn dat we zonder gas kunnen ;-) aangegeven dat we ook parallel een opzegging bij Liander hebben ingediend. Geen problemen verder en de opzegging wordt met inachtneming van 30 dagen verwerkt.

Liander heeft overigens op haar site vermeld (en ook bij de opzegging via mijnaansluiting.nl) dat er geen kosten in rekening worden gebracht. Opzegging bij Engie gedaan omdat ik niet langer kosten wil betalen als de verwijdering nog lang op zich laat wachten.

geen problemen tot nu dus.
Pagina: 1 ... 76 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.