Eigenlijk een prima idee dat administratief verwijderen, Laat ze dat gewoon doen voor iedereen die zijn gascontract opzegd; onafhankelijk of er hierna een opdracht tot verwijdering wordt gegeven.Teejbeej schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:16:
Vandaag een mail ontvangen van Liander nav mijn vraag naar de status van mijn aanvraag tot verwijderen gasaansluiting dd 5-7:
——
Gasverwijdering
Goed dat u met ons contact opneemt voor een status update van uw gasverwijdering. Wij hebben uw aanvraag met aanvraagnummer xxxxxx bekeken. Wij zien dat de aanvraag in goede orde bij ons is ontvangen. Op dit moment zijn wij bezig om er een werkvoorbereider en aannemer aan te koppelen. Als dat is gebeurd wordt er met u contact opgenomen. Wij kunnen geen indicatie geven wanneer dit is afgerond.
Gasaansluiting administratief uit bedrijf
U heeft uw aanvraag op 5 juli ingediend. Wij kunnen vanaf 5 augustus uw gasaansluiting administratief op uitbedrijf melden. Dit houd in dat u administratief geen gasaansluiting meer heeft. U kunt dat ook uw energiecontract opzeggen bij uw energieleverancier. Als u van deze optie gebruik wilt maken kunt u tegen die tijd reageren op deze e-mail of telefonisch contact met ons opnemen via dit telefoonnummer: 088 542 6444.
Tot slot
Heeft u nog vragen? Op https://service.liander.nl/ vindt u antwoord op alle veelgestelde vragen.
Met vriendelijke groet,
Liander N.V.
——
Helder verhaal op zich. Maar dat ‘administratief verwijderen’ had ik nog niet eerder gehoord. Daarna zou ik dus mijn gascontract kunnen (mogen) beëindigen (dit gascontract is al geruime tijd geleden beëindigd bij Essent hetgeen probleemloos ging).
In mijn aanvraag staat expliciet aangegeven dat eea uitsluitend doorgang (van mijn kant) zal vinden indien de kosten nul zijn. De offerte / kostenopgave was ook nul dus daar ga ik dan ook van uit. Het feit dat men daar nu verder niets over zegt is voor mij reden te concluderen dat het ook alszodanig zal worden uitgevoerd.
Dan hoeven ze niemand meer lastig te vallen met brieven en rekeningen en dreigementen etc etc. En kan de netbeheerder lekker op eigen tempo inplannen wanneer de 'administratief verwijderde' aansluitingen die nog niet fysiek verwijderd zijn door henzelf verwijderd worden.