@Gwaihir Ik snap je punten, maar dit is voor mensen die nu wel van de aansluiting af willen.
Ik vind jouw 2e alinea een beetje in tegenspraak met jouw 1e. En ik denk dat jouw reden om aan te nemen dat met het weglaten van "mijn" 2e alinea de melding er makkelijker doorloopt, is gelegen in precies de reden dat ik hem er bij heb gezet. Ja de betekenis is inderdaad al vervat in "Voor rekening en verantwoording van", maar ik ben het er niet mee eens dat dat echt duidelijk is. Impliciet versus expliciet. Zeker niet iedereen zal zich dat helemaal realiseren. Ook een eventuele rechter niet, ben ik bang.
@Idefix70 Hysterie? We hebben hier de netbeheerders leren kennen. Better save than sorry.
edit: pinned; voorbeeld tekst om naar wens te gebruiken als voorbehoud bij aanvraag verwijdering.
voor wie geen aanvraag wil doen onderstaande voorbeeld / suggestie:
Ik vind jouw 2e alinea een beetje in tegenspraak met jouw 1e. En ik denk dat jouw reden om aan te nemen dat met het weglaten van "mijn" 2e alinea de melding er makkelijker doorloopt, is gelegen in precies de reden dat ik hem er bij heb gezet. Ja de betekenis is inderdaad al vervat in "Voor rekening en verantwoording van", maar ik ben het er niet mee eens dat dat echt duidelijk is. Impliciet versus expliciet. Zeker niet iedereen zal zich dat helemaal realiseren. Ook een eventuele rechter niet, ben ik bang.
En volgens mij maakt de laatste zin het echt sterk.Hiermee bevestig ik, [ eigenaar / bewoner ] van het pand, dat ik akkoord ga met de in deze offerte genoemde werkzaamheden en mijn medewerking aan de uitvoer ervan zal verlenen. De werkzaamheden vinden plaats op verzoek van [ naam netbeheerder ] en voor rekening en onder verantwoording risico van [ naam netbeheerder ].
Optioneel:
Ik zal geen enkele betaalverplichting, aansprakelijkheid of schade als gevolg van deze werkzaamheden accepteren. [ naam netbeheerder ] zal volledig verantwoordelijk en aansprakelijk zijn voor de werkzaamheden en alles wat daarmee samenhangt. Voor zover de voorwaarden in tegenspraak zijn met bovenstaande verwerp ik deze.
@Idefix70 Hysterie? We hebben hier de netbeheerders leren kennen. Better save than sorry.
edit: pinned; voorbeeld tekst om naar wens te gebruiken als voorbehoud bij aanvraag verwijdering.
voor wie geen aanvraag wil doen onderstaande voorbeeld / suggestie:
CurlyMo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:39:
De uiteindelijke mail die ik verzonden heb:
"Sinds 1 maart is de verwijdering van de gasaansluiting gratis geworden. Dat neemt een belangrijk bezwaar van me weg om jullie pro-actief de gelegenheid te geven jullie gasaansluiting weg te laten halen. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat ik niet de plicht heb om daar opdracht voor te geven. Via deze mail wil ik me wel constructief opstellen. Graag zou ik met u een datum willen prikken waarop jullie de gasaansluiting, die tenslotte jullie eigendom is, kosteloos weg kunnen halen."
[ Voor 25% gewijzigd door onetime op 12-03-2021 14:53 ]
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.