Ik heb nu via de email opgezegd en een bestiging van ontvangst van de mail van Eneco terug gekregen. Ik verwacht volgende week tijdens kantoortijd wel reactie terug van Eneco en dan gaan we meemaken hoe rap er actie en vooruitgang in de zaak komt.Hippe Lip schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:24:
[...]
Tja, daar kunnen sommige bedrijven echt eigenwijs in zijn. Volgens de wet moet opzeggen op dezelfde manier kunnen als aanmelden. Dus als je online kunt aanmelden moet je ook online kunnen opzeggen.
Aan de telefoon zou ik aanhouden. Callcentermedewerkers hebben in hun training geleerd dat ze zelf het gesprek niet mogen beëindigen, ze mogen niet ophangen. Dus als jij aan blijft houden dat je je gascontract per direct (met inachtneming van de opzegtermijn uit hun algemene voorwaarden) wil opzeggen en die medewerker weigert dat, dan vraag je naar zijn/haar meerdere, zodat je het daar aan kunt kaarten. En nét zo lang volhouden tot ze je spuugzat zijn en je opzegging aannemen.
Als voorbereiding kun je hun algemene voorwaarden downloaden en de opzegprocedure daaruit opzoeken. Aan de telefoon kun je ze spijkerhard confronteren met hun eigen voorwaarden en navolging eisen.
Als laatste kun je aankondigen dat je het overeenkomstige deel van hun maandelijkse incasso gaat storneren. Het gevolg is dat je aanmaningen gaat krijgen en dan kom je in contact met een heel andere afdeling waar je ze weer kunt confronteren met hun eigen voorwaarden. Tot de rechter zal het nooit komen en afsluiten doen ze ook niet.
De deurwaarder komt ook niet want die komt pas als het voor de rechter is geweest (en zover laten ze het nooit komen) en een incassobureau mag nix doen zolang je nog met je leverancier in gesprek bent.
Zo, nu weet je waar je staat.
Dit is wel langs een steeds hardere weg, maar soms lijkt dat de enige mogelijkheid.
PVOutput - 14xDMEGC-SE4000 4200Wp PVOutputTotal - 6840Wp total