Deze heb ik destijds als antwoord gestuurd op beschuldiging van diefstal. Doe ermee wat je wilt:pleio65 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:08:
Ik volg dit topic al een tijdje niet meer. En veronderstelde dat het hele circus over het afsluiten van het gas niet meer actueel zou zijn. Tot vandaag. Een brief van Liander.
Bijzonder, want ik had in juli 2019 bij Liander al per mail aangegeven dat de aannemer contact met mij mocht opnemen, maar geen aanvraag via mijnaansluiting.nl zou doen, zoals Liander verzocht, omdat daarmee een separate titel zou ontstaan om mij kosten in rekening te brengen. Etc. Sindsdien heb ik noch van Liander, noch van een aannemer, iets vernomen.
[Afbeelding]
U heeft uw administratie niet op orde, en beschuldigt mij daarom van diefstal. Ik verwacht van u snel duidelijkheid over deze situatie, en uw welgemeende excuses.
30 oktober j.l. stuurde u mij een brief. In deze brief stelt u in de eerste alinea dat ik gas gebruik waarvoor ik niet betaal. Verder maant u mij een energieleverancier te kiezen. Vandaag ontving ik een herinnering in de brievenbus , met deze keer de zin "Enkele weken geleden stuurden wij u een brief omdat u gas gebruikt waar u niet voor betaalt". Voor de zeer grote duidelijkheid: Ik gebruik geen gas, en dat is u genoeglijk bekend. U beschuldigt mij daarom ongegrond van diefstal, en dat neem ik u kwalijk.
Op 12 september 2018 heb ik per 1 oktober 2018 het gascontract bij mijn energieleverancier Greenchoice opgezegd, en hen daarbij gemachtigd de ATO met u op te zeggen. N.a.v. brieven van uw kant heb ik u daarvan op 2 november 2018 nog expliciet op de hoogte gebracht. Sinds 1 oktober 2018 gebruik ik geen gas meer. Dat is meer dan twee jaar.
U, (of uw voorganger), heeft meerdere malen contact met mij opgenomen, onder meer om aan te kondigen dat u een aannemer bij mij langs zou sturen om de gasaansluiting te verwijderen (11 juli 2019 en 15 mei 2020), wat u niet heeft gedaan. In alle gevallen heb ik uw brieven en mails beantwoord, en steeds aangegeven dat
a. ik geen gas gebruik, en wij geen contractuele relatie meer met elkaar meer hebben
b. u van harte welkom bent om werkzaamheden te verrichten aan uw gasaansluiting in mijn woning
c. ik mij niet gebonden acht daarvoor de kosten te dragen
d. ik van mening ben dat uw communicatie intimiderend en suggestief is, omdat u steeds suggereert dat ik verplicht zou zijn een contract aan te gaan, hetzij voor gasleverantie, hetzij door opdracht te geven voor verwijdering, terwijl ik dat niet wil en daartoe ook niet verplicht ben.
Nu beschuldigt u mij van diefstal van gas. Ik verwacht van u dat u dat rectificeert, en mij uw excuses aanbiedt. Verder verwacht ik dat u uw administratie op orde brengt, zodat dit niet nog eens gebeurt.
In afwachting van uw antwoord verblijf ik,
Jitta, gasloos, CO2&energieneutraal sinds oktober 2018, kraan dicht, geen slotje