per 01-2018 15 panelen 280Wp plus per 12-2019 8 panelen 330Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met 98% WTW, douche-WTW, energieleverend ;-)
Waarom beperken tot Warmtenet, meteen algemeen maken voor energieleveranciers, zolang zal het niet meer duren voordat de eerste afnemers van elektriciteit opzeggen omdat ze zelfvoorzienend zijn.Nico-G schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:39:
Wordt dit topic omgebouwd naar "Gratis van je Warmtenet af"?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Uit de Australische facebookgroep "My Efficient Electric Home" #gasmeterabolishmentdisconnectionSomeone needs to get a solicitor. If Australian property law works anything like US, Canadian, or UK property law, the service line exists as a "revocable license", and if you remove their license to have it on your property, they have to remove it at their own expense.
Obviously, a crooked company like Ausnet probably don't know this. Someone needs to get a solicitor, check that there isn't any special legislation giving the gas company an easement or something, and then file an eviction to force them to remove the line.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Intentie van de medewerkers is nooit geweest de hele leiding weg te halen. Had ik vrede mee.
Uiteindelijk is er alleen maar ontkoppelt en de meter weggehaald. Prima. Heb ik nog wat meer ruimte in de meterkast voor netwerk apparatuur.
Update!dion_b schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:45:
Hee, na paar jaar stilte (route E gevolgd, verhuisd en geen contract gas afgenomen op nieuwe woning, daarna eenmalig gedoe vanuit Liander, waarbij we weigerden om opdracht te geven tot verwijdering en er geen gevolg op kwam) post van Liander...
[...]
Uhuh....
Eerste onderbuikreactie: we hebben zwart op wit dat ze het gratis doen, gelijk doen.
Tweede reactie na overdenken:
- wij hebben geen relatie met Liander voor gas en toch vragen ze ons weer om opdracht te geven.
- de genoemde termijn (2 weken, middenin vakantieperiode) is niet bepaald redelijk te noemen.
Ik neig er op dit moment naar een nette antwoord te schrijven waarin ik aangeef dat wij inderdaad de gasaansluiting niet nu of ooit willen gebruiken, maar dat wij geen opdracht gaan geven voor het verwijderen. Liander heeft ongebruikte apparatuur in onze woning liggen. Als zij menen het te moeten verwijderen als het niet gebruikt wordt faciliteren wij dat uiteraard.
Wat denken jullie?
Eind juli heb ik een korte brief teruggestuurd waarin in bevestigde dat ik nooit gas ga gebruiken op dit adres, maar niet van plan was om verwijdering aan te vragen. Wel medewerking beloofd mocht Liander zelf daartoe overgaan.
Nooit reactie gekregen.
Ondertussen anderhalve maand verder en opeens iemand aan de deur: we komen de gasmeter verwijderen.
OK, prima. Kwartiertje later geen gasmeter, maar een afgedopte, verzegelde binnenkomende leiding en monteur zonder verder bericht of info vertrokken
Oslik blyat! Oslik!
Dat is de meest efficiënte oplossing voor wat geen probleem hoort te zijn: iedereen blij tegen minimale kosten!dion_b schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:34:
opeens iemand aan de deur: we komen de gasmeter verwijderen.
OK, prima. Kwartiertje later geen gasmeter, maar een afgedopte, verzegelde binnenkomende leiding en monteur zonder verder bericht of info vertrokken
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Ja en nee.
Ja, hoogbouw, maar zit zelf op begane grond met eigen voordeur - en uitpandige meterkast - op straatniveau.
Oslik blyat! Oslik!
Dat is wel erg goedkoop (maar nog steeds teveel voor gratis)JP1980 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:13:
[...]
Heb maar de 0,01 cent betaald en de voorwaarden geaccepteerd.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Beetje offtopic maar misschien leuk om te vermelden dat ik na zeven volle werkdagen geen reactie heb ontvangen op mijn e-mail.internetinfo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:50:
[...]
Ach, we zijn drie maand verder dus ik was vanavond niet eens verrast toen ik een brief van Flanderijn in naam van Enexis aantrof. Het is de bekende eerste brief die men hier al vaker heeft gedeeld:
[Afbeelding]
Natuurlijk een volslagen kansloze brief, want wat vorderen ze nu eigenlijk? Daarnaast is hier gewoon netjes een contact met een energieleverancier aanwezig.
Ik heb besloten om een herinnering niet af te wachten en een kort e-mailtje te sturen naar het e-mailadres uit de brief:
[...]
Dossier bijgewerkt met #11 en #12!
Niet dat ik een vraag stelde, maar met totale radiostilte voel ik mezelf toch een beetje in de kou gezet door Flanderijn en Enexis... Met de naderende herfst en winter is het maar goed dat we gewoon een energiecontract hebben
1 eurocent, domme fout. Maar zonder valuta weet je nog niks.Freee!! schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:08:
[...]
Dat is wel erg goedkoop (maar nog steeds teveel voor gratis)
Kan ik nu alsnog gewoon mn contract voor gas alvast opzeggen bij vandebron per 1 november? Dit omdat mijn vermoeden is dat die meter nooit per die datum verwijderd gaat worden gezien de drukte. Ik kan dus ook brieven verwachten van Liander dat ik moet gaan betalen ondanks de aanvraag?
Ook omdat dit op de website van vandebron staat:
Hoe kan ik mijn gasaansluiting opzeggen?
Ga je gasvrij wonen? Je kunt de aansluit- en transportovereenkomst (ATO) die je met je netbeheerder hebt, opzeggen. Je dient zelf de verwijdering van je gasaansluiting aan te vragen via www.mijnaansluiting.nl. De netbeheerder zal dan zorgdragen voor het verwijderen van de gasmeteropstelling en de aansluitleiding. Als je de gasaansluiting nog niet meteen wilt laten verwijderen, dan kun je de aansluiting laten afsluiten voor een periode van maximaal 12 maanden. Hierna is het aan jou om een keuze te maken tussen het opnieuw aansluiten of het alsnog definitief verwijderen van je gasaansluiting. Aan het opnieuw aansluiten zijn kosten verbonden die de netbeheerder bij je in rekening brengt. Het verwijderen van je gasaansluiting is kosteloos. Het blijft echter belangrijk dat je wel actief de aanvraag tot verwijdering doet.
[ Voor 43% gewijzigd door Possible op 17-09-2021 15:32 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ik neem aan dat je Panasonic al in gebruik is gesteld
Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)
Ja die werkt inderdaad:)Remco45 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:17:
Jazeker, je hebt immers aan alle voorwaarden zoals vermeld op de website van Vandebron voldaan.
Ik neem aan dat je Panasonic al in gebruik is gesteld
Maar wat ik ook meer bedoel: Als ik in november kan overstappen naar een andere leverancier, moet ik dan alsnog mijn contract voor gas opzeggen bij vandebron. Electra zal dan automatisch gaan. Of als ik wel gewoon bij vandebron blijf, dat ik dan niet ga betalen voor die aansluiting al ze niet op tijd klaar zijn met de verwijdering.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Als je besluit over te stappen, dan vraag je uitsluitend elektriciteit aan.
Vermeld dat ook in de opmerkingen of eerste mailcontact.
Fotografeer meterstanden en bewaar die.
[ Voor 14% gewijzigd door Remco45 op 17-09-2021 16:37 ]
Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)
ja dat is precies wat ik bedoel. Waar het mij om gaat is dat als Liander de deathline niet haalt van week 1e week van november en dat het dan nog maanden gaat duren, dat ik niet voor vastrecht ga betalen.Remco45 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:36:
Theoretisch heb je de gasaansluiting t/m de laatste dag.
Als je besluit over te stappen, dan vraag je uitsluitend elektriciteit aan.
Vermeld dat ook in de opmerkingen of eerste mailcontact.
Fotografeer meterstanden en bewaar die.
Opzeggen en laten verwijderen staat los van elkaar, al doen een aantal leveranciers je geloven van niet. Dus vd Bron gewoon opzeggen per datum die jou uitkomt. Wettelijk is er ook helemaal geen plicht om verwijdering aan te vragen, de netbeheerders dringen er wel op aan, net zoals ze met meer dingen door drammen.Possible schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:12:
Vraagje... Ik heb in juni via mijnaansluitingen.nl de aanvraag gedaan om de gasmeter te laten verwijderen voor begin november. De status is nog helemaal niet veranderd. De reden omdat ik het per 1 november heb gedaan is omdat mijn contract bij vandebron dan afloopt en ik geen boete wou hebben van 50 euro.
Kan ik nu alsnog gewoon mn contract voor gas alvast opzeggen bij vandebron per 1 november? Dit omdat mijn vermoeden is dat die meter nooit per die datum verwijderd gaat worden gezien de drukte. Ik kan dus ook brieven verwachten van Liander dat ik moet gaan betalen ondanks de aanvraag?
Ook omdat dit op de website van vandebron staat:
Hoe kan ik mijn gasaansluiting opzeggen?
Ga je gasvrij wonen? Je kunt de aansluit- en transportovereenkomst (ATO) die je met je netbeheerder hebt, opzeggen. Je dient zelf de verwijdering van je gasaansluiting aan te vragen via www.mijnaansluiting.nl. De netbeheerder zal dan zorgdragen voor het verwijderen van de gasmeteropstelling en de aansluitleiding. Als je de gasaansluiting nog niet meteen wilt laten verwijderen, dan kun je de aansluiting laten afsluiten voor een periode van maximaal 12 maanden. Hierna is het aan jou om een keuze te maken tussen het opnieuw aansluiten of het alsnog definitief verwijderen van je gasaansluiting. Aan het opnieuw aansluiten zijn kosten verbonden die de netbeheerder bij je in rekening brengt. Het verwijderen van je gasaansluiting is kosteloos. Het blijft echter belangrijk dat je wel actief de aanvraag tot verwijdering doet.
Als je met alleen electra overstapt moet je wel ZELF je gas opzeggen. De verhuis service is alleen voor electra dan.
[ Voor 5% gewijzigd door Erwin_83 op 17-09-2021 16:43 ]
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Wat @Erwin_83 zegt: ZELF gas opzeggen!Erwin_83 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:41:
[...]
Opzeggen en laten verwijderen staat los van elkaar, al doen een aantal leveranciers je geloven van niet. Dus vd Bron gewoon opzeggen per datum die jou uitkomt. Wettelijk is er ook helemaal geen plicht om verwijdering aan te vragen, de netbeheerders dringen er wel op aan, net zoals ze met meer dingen door drammen.
Als je met alleen electra overstapt moet je wel ZELF je gas opzeggen. De verhuis service is alleen voor electra dan.
Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z
Naar aanleiding van mijn reactie op hun eerste brief (klik) heb ik gisteren de volgende reactie ontvangen:
Tsja, zo'n e-mail van een vreemde organisatie roept bij mij heel veel vragen opGeachte heer, mevrouw,
Wij berichten u naar aanleiding van uw e-mail van 7 september 2021 het volgende.
Leveringsovereenkomst
U geeft aan dat u een leveringsovereenkomst heeft met een energieleverancier. Echter is dit nog niet bekend voor de gasmeter. Wij verzoeken u om uiterlijk 27 september 2021 een leveringsovereenkomst af te sluiten voor de gasmeter. Wilt u geen gebruik maken van gas, dan verzoeken wij u om uiterlijk 27 september 2021 een verwijdering aan te vragen via www.mijnaansluiting.nl en ons te voorzien van een aanvraagnummer.
Vragen
Heeft u vragen, neem dan contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
<medewerker>
Flanderijn
Dossier bijgewerkt met #13 en #14!Beste Flanderijn,
Wij zijn niet van plan om een energiecontract af te sluiten ten behoeve van het afnemen van gas, wij verbruiken geen gas.
Waarom stelt u deze vragen? Wat bent u voor bedrijf? Wat voor belang heeft u bij mijn gasaansluiting? En hoe komt u aan mijn gegevens?
Met hartelijke groet,
De bewoners/gebruikers van <adres>
internetinfo schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:16:
Gelukkig is Flanderijn mij niet vergeten. Afgelopen nacht is het 4ºC geweest dus ik voelde me bijna dubbel in de kou gezet.
Naar aanleiding van mijn reactie op hun eerste brief (klik) heb ik gisteren de volgende reactie ontvangen:
[...]
Tsja, zo'n e-mail van een vreemde organisatie roept bij mij heel veel vragen op![]()
[...]
Dossier bijgewerkt met #13 en #14!
Al een tijdje volg ik de perikelen rondom verwijderen van de gasaansluiting maar heb niet alles kunnen lezen.
Ik weet niet of meer tweakers tegen het “probleem” zijn aangelopen dat hen werd voorgehouden dat toestemming nodig is van de Vereniging van Eigenaars als je een appartement(srecht) bezit in een gebouw. In veel Akten van Splitsing staat dat alle leidingen en installaties gezamenlijk eigendom zijn.
Ik kwam een bepaling tegen in het Burgerlijk wetboek over de eigendom van onroerende zaken (BW5 artikel 20 lid 2) die inhoudt:
In afwijking van lid 1 behoort de eigendom van een net, bestaande uit een of meer kabels of leidingen, bestemd voor transport van vaste, vloeibare of gasvormige stoffen, van energie of van informatie, dat in, op of boven de grond van anderen is of wordt aangelegd, toe aan de bevoegde aanlegger van dat net dan wel aan diens rechtsopvolger.
De eerste horde was daarmee gelopen.
Mijn reactie nadat ik de offerte voor definitieve verwijdering had ontvangen was:
- de aansluiting/meter is uw eigendom
- ik wil u in de gelegenheid stellen uw eigendom te verwijderen na gemaakte afspraak
- u wilt aanvaarding offerte via KLANTportaal, maar ik ben geen klant van u want er is geen contract.
- een brief aan de gebruiker(s) van mijn adres werd verzonden door uw afdeling CONTRACTLOOS.
- betaling van 0.01 houdt in dat ik de offerte aanvaard want betaling is onderdeel van offerte
- aanvaarding van de offerte houdt in dat een overeenkomst tot stand komt op basis van uw algemene voorwaarden.
- ik wil geen overeenkomst met u aangaan.
- betaling van 0,01 heeft geen doelbinding met verwijdering van aansluiting.
- ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid……..etc.
Ik heb geprobeerd deze reactie per email te sturen aan de verzender van de offerte.
De email werd geweigerd door de server van – in mijn geval – Stedin.
Dus heb ik hem ook maar per post gestuurd.
Dat weerhield de afdeling CONTRACTLOOS er niet van de deurwaarder dreigbrief te sturen.
Dus heb ik er een tweede brief overheen gestuurd met dezelfde strekking en kopie van de eerste brief bijgevoegd.
Intussen blijf ik herinneringsmails krijgen waarin verzocht wordt vooral de offerte te aanvaarden via het KLANTportaal. Dit is mijn laatste kans. De offerte blijft nog 30 dagen geldig.
Natuurlijk kan niet per email gereageerd worden want noreply adres.
Ik kan begrijpen dat mensen geen gedoe willen en dan maar die 0.01 betalen en de offerte aanvaarden.
Vooralsnog ben ik dat niet van plan.
Zie ik iets over het hoofd?
Vriendelijke groet,
Pa Salt
Wel wordt a.s. Vrijdag mijn gasaansluiting kosteloos verwijderd.
Vandaag nogmaals een bericht gedaan naar de Klantenman die toch een vrouw is hoe ze het straatwerk herstellen gaan regelen, aangezien de aannemer dit op privé terrein niet doet. Ik ben benieuwd.
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Nu wordt het mogelijk achteraf een hoop gedoe en zit jij intussen in een puinhoop.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Puinhoop was niet niet zo'n probleem, tuin moet nog gedaan worden en had het zelf gekunt maar dit was weer even schoppen tegen het systeem.
Ik had in de mail wel gezet dat ik niet zo flauw zou zijn om de aannemer weg te sturen maar dat er wel een vergoeding voor een vrije middag straten moest komen dan. Echt weg sturen heb ik alleen mezelf mee omdat ik dan later weer een keer vrij moet nemen ervoor (ik heb geen thuiswerk baan)
In eerste instantie was de opzet in de straat afkoppelen en dan trekken, maar omdat er voor het huis een overgang van plastic buis naar koper zat kon dit niet, dus toch bij de gevel een gat gemaakt. Na 2 scheppen werd de snuffelaar gepakt. Bleek dat de overgangskopeling lekte. Dit was een water koppeling en geen gaskeur koppeling. Knippen van de buis was niet nodig, bij vastpakken ging het al los. Even later staalkabel erdoor en met de messenset terug trekken. Mooi systeem en zo de buis eruit met de kraan. Ongeveer van 4 uurtjes rustig werk met 2 man, op het einde kwam nummer 3 nog langs met de trilplaat en nummer 4 voor de gezelligheid.
:strip_exif()/f/image/7hhi8pi5kB7Cf7kerx2CSpa8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eCSBUW5cGFyp2WehCKHrf8eZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SQ0RcRPgZAquOyJOyFJNgdvE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SsYIvLi1d6IeV8odu8JmhSZd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pSpTYVHTjcJe37h9bEDI6d5a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aNS0eMxhs0eCknzE8whKF34N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l2SUAnoaEsGuzV1x8dFS3PT6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TIKogG460PMcLPStgLIs2a17.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qcimz5A3WJ5CrkDNwdPTZGsf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rgpsKZoLXTlBoBfMr15Q9SOF.jpg?f=fotoalbum_large)
Stel je hebt een vast contract bij Greenchoice (loopt nog 3.5 jaar), en je wilt van het gas af. Krijg je hier nog last van? Of levert dit geen problemen op.
Edit:
Ik ben aan het bellen dus.Contract met een vaste looptijd?
Blijf klant voor elektriciteit en overtuig
de leverancier daarmee dat je toch
geen boete hoeft te betalen
Edit 2: Was geen probleem aangezien ik klant blijf voor de stroom.
[ Voor 37% gewijzigd door Moby op 27-09-2021 10:34 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Heb deze beste man zeer duidelijk gemaakt dat ik nergens toestemming voor geef en dat betreding van mijn terrein wordt gemeld. Zijn toon naar mij was al vrij direct, gelijk met bedragen strooien welke ik moest betalen.
Ik moet eea via mijnaansluiting regelen, geen probleem. Echter slopen ze alle nieuwe bestrating eruit, ik kan dit zelf maar weer gaan regelen. Lijkt mij toch niet de juiste manier? Daarnaast zit er vloerisolatie in het huis, dit raakt vast beschadigd bij verwijdering, wie regelt dit? De meter zelf zit in een meterkast van (deels) asbest, lijkt mij dat ook dit kosten met zich mee brengt.
Moet zeggen dat de gehele toon van Enexis naar klant niet erg prettig is. Het is veel moeten, en weinig willen.
-= Very annoying forum person =-
Een afspraak maken is wel nodig vanuit de kant van de netbeheerder. Toestemming weigeren als (ex-)klant is onverstandig, je kan gerust toestemmen dat de netbeheerder voor eigen rekening en risico aan de slag gaat met de verwijdering.master_viper schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:57:
Na mijn 2 teruggestuurde brieven, boze mevrouw van Enexis aan de lijn dat ik geen contract had. Netjes het flowschema van hier gevolgd, toch onverwacht een Enexis medewerker aan de lijn dat ze even gingen graven en de leiding gingen verwijderen. Zonder enige afspraak/toestemming van mijn kant.
Heb deze beste man zeer duidelijk gemaakt dat ik nergens toestemming voor geef en dat betreding van mijn terrein wordt gemeld. Zijn toon naar mij was al vrij direct, gelijk met bedragen strooien welke ik moest betalen.
Heb ik geprobeerd, stond de monteur totaal niet voor open. Als ze aan de slag gingen, zou het mij € 1.200,- gaan kosten. Natuurlijk ga ik daar niet mee akkoord, andere opties waren volgens hem niet aanwezig.Wolly schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:02:
[...]
Een afspraak maken is wel nodig vanuit de kant van de netbeheerder. Toestemming weigeren als (ex-)klant is onverstandig, je kan gerust toestemmen dat de netbeheerder voor eigen rekening en risico aan de slag gaat met de verwijdering.
Gaat mij natuurlijk ook om alle bijkomende kosten en schades, wie draait hier voor op?
Zolang je nergens opdracht voor hebt gegeven ligt dat altijd bij degene die dat wel heeft gedaan. Bij het verwijderen van de gasleiding is dat dus de netbeheerder. Die moet je dan aansprakelijk gaan stellen, etc, etc.master_viper schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:05:
Gaat mij natuurlijk ook om alle bijkomende kosten en schades, wie draait hier voor op?
in iedere communicatie terug laten komen: ‘u mag alles doen met uw eigendom, op
Afspraak. U heeft daar mijn toestemming niet voor nodig. Uiteraard doe ik de deur open, op
Afspraak. Indien u zonder afspraak komt en ik ben thuis en het komt uit: prima, jammer dat u uw eigen regels negeert maar ga uw gang. Ik teken nergens voor en geef nergens opdracht toe.
Maar echt bizar dat enexis weer terug is op het intimidatie pad.
master_viper schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:57:
Na mijn 2 teruggestuurde brieven, boze mevrouw van Enexis aan de lijn dat ik geen contract had. Netjes het flowschema van hier gevolgd, toch onverwacht een Enexis medewerker aan de lijn dat ze even gingen graven en de leiding gingen verwijderen. Zonder enige afspraak/toestemming van mijn kant.
Ik moet eea via mijnaansluiting regelen, geen probleem. Echter slopen ze alle nieuwe bestrating eruit, ik kan dit zelf maar weer gaan regelen. Lijkt mij toch niet de juiste manier? Daarnaast zit er vloerisolatie in het huis, dit raakt vast beschadigd bij verwijdering, wie regelt dit? De meter zelf zit in een meterkast van (deels) asbest, lijkt mij dat ook dit kosten met zich mee brengt.
Moet zeggen dat de gehele toon van Enexis naar klant niet erg prettig is. Het is veel moeten, en weinig willen.
Aangeven dat dit niet correct is. Ik denk dat ik de monteur dan niet aan het werk zou laten maar direct de netbeheerder zou bellen, op de speaker met de monteur er bij. Uiteraard dat gesprek dan opnemen.
Maar wat een gedoe nogmaals
master_viper schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:05:
[...]
Heb ik geprobeerd, stond de monteur totaal niet voor open. Als ze aan de slag gingen, zou het mij € 1.200,- gaan kosten. Natuurlijk ga ik daar niet mee akkoord, andere opties waren volgens hem niet aanwezig.
@master_viper
Je moet nergens opdracht voor geven.
Wel moet je toestemming geven aan Enexis om geheel op initiatief van en voor rekening en risico van Enexis werkzaamheden aan de gasaansluiting uit te voeren, waarbij ook de herstelwerkzaamheden aan andere zaken dan de eigendommen van Enexis volledig op initiatief van en ten laste van Enexis uitgevoerd worden. Voor werkzaamheden die Enexis niet voor eigen rekening wenst uit te voeren is geen toestemming. Tevens dient Enexis conform geldende wet- en regelgeving minimaal 5 dagen vooraf een afspraak te maken met de bewoners van het werkadres.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Het is een bijzonder trieste, en vooral intimiderend clubje. Gelukkig heb ik nergens opdracht voor gegeven.Ivow85 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:58:
Wat een pannenkoeken bij Enexis. Ik verheug mij nu al op het dossier wat ik volgend jaar kan openen nadat de warmtepomp in onze nieuwe woning is geïnstalleerd.
@master_viper
Je moet nergens opdracht voor geven.
Wel moet je toestemming geven aan Enexis om geheel op initiatief van en voor rekening en risico van Enexis werkzaamheden aan de gasaansluiting uit te voeren, waarbij ook de herstelwerkzaamheden aan andere zaken dan de eigendommen van Enexis volledig op initiatief van en ten laste van Enexis uitgevoerd worden. Voor werkzaamheden die Enexis niet voor eigen rekening wenst uit te voeren is geen toestemming. Tevens dient Enexis conform geldende wet- en regelgeving minimaal 5 dagen vooraf een afspraak te maken met de bewoners van het werkadres.
Het voelt alsof je verplicht wordt om via mijnaansluiting eea te regelen, anders gaan ze gewoonweg door met afsluiting. Dit is tenminste wat ik aan de telefoon hoorde van de medewerker. Geen opdracht via mijnaansluiting = verwijdering door Enexis zonder toestemming en met kosten.
Bij mij moet de tuin nog gedaan worden dus was het niet zo boeiend. Maar als je nieuw straatwerk hebt vooraf foto's maken en zorgen dat het op papier staat dat Enexis het straatwerk (laat) herstellen op hun kosten.
Is inderdaad gewoon net nieuw, en ben bang dat t niet weer zo wordt zoals het er nu in ligt.Erwin_83 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:13:
Met Liander het zelfde spelletje gespeeld, uiteindelijk heeft Liander opgegeven en op hun initiatief is vorige week de boel verwijderd. Overigens wel op afspraak.
Bij mij moet de tuin nog gedaan worden dus was het niet zo boeiend. Maar als je nieuw straatwerk hebt vooraf foto's maken en zorgen dat het op papier staat dat Enexis het straatwerk (laat) herstellen op hun kosten.
master_viper schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:09:
[...]
Het is een bijzonder trieste, en vooral intimiderend clubje. Gelukkig heb ik nergens opdracht voor gegeven.
Het voelt alsof je verplicht wordt om via mijnaansluiting eea te regelen, anders gaan ze gewoonweg door met afsluiting. Dit is tenminste wat ik aan de telefoon hoorde van de medewerker. Geen opdracht via mijnaansluiting = verwijdering door Enexis zonder toestemming en met kosten.
Als je echt sier straatwerk hebt is het lastig dat weer exact het zelfde te krijgen. Dat zijn klussen voor een goede statenmaker en niet voor de (ingehuurde) monteurs van de netbeheerder.master_viper schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:37:
[...]
Is inderdaad gewoon net nieuw, en ben bang dat t niet weer zo wordt zoals het er nu in ligt.
Het mooiste is afdoppen aan de straatkant en de leiding laten zitten, alleen hebben de netbeheerders zelf deze optie om zeep geholpen.
Dus geef geen opdracht, maar wel toestemming om te verwijderen nadat je zwart op wit heb staan dat straatwerk weer hersteld wordt zoals het was, bij voorkeur door de statenmaker die het aangelegd heeft.
Het dreigen is vooral bluf, zonder gerechtelijke uitspraak kunnen ze van alles roepen maar niet waarmaken. Maar hier moet je wel tegen kunnen. Schroom ook niet om elke stap die nog komt hier in het topic voor te leggen.
En bij voorkeur alles documenteren (al dan niet gedeeld), zou nog eens handig kunnen zijn om die netwerkbeheerders serieus een poot uit te draaien de wacht aan te zeggen.Erwin_83 schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:07:
[...]
Als je echt sier straatwerk hebt is het lastig dat weer exact het zelfde te krijgen. Dat zijn klussen voor een goede statenmaker en niet voor de (ingehuurde) monteurs van de netbeheerder.
Het mooiste is afdoppen aan de straatkant en de leiding laten zitten, alleen hebben de netbeheerders zelf deze optie om zeep geholpen.
Dus geef geen opdracht, maar wel toestemming om te verwijderen nadat je zwart op wit heb staan dat straatwerk weer hersteld wordt zoals het was, bij voorkeur door de statenmaker die het aangelegd heeft.
Het dreigen is vooral bluf, zonder gerechtelijke uitspraak kunnen ze van alles roepen maar niet waarmaken. Maar hier moet je wel tegen kunnen. Schroom ook niet om elke stap die nog komt hier in het topic voor te leggen.
mijn reactie staat dus in de quote, was niet zo duidelijk......master_viper schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:57:
Heb deze beste man zeer duidelijk gemaakt dat ik nergens toestemming voor geef en dat betreding van mijn terrein wordt gemeld.
--> potentieel een probleem. Zie berichten overhyped en ivow85 hoe wel te handelen (zwart op wit).
Ik moet eea via mijnaansluiting regelen, geen probleem.
--> wel een probleem, want je zit vooral met de vraag hoe zit het met veroorzaakte schade door door de netbeheerder gewenste werkzaamheden. Aanmelden via mijnaansluiting.nl kan wel, maar dan moet je wel de al verder terug in het topic vermelde bezweringen erbij vermelden (in de trant van: dit doe ik onder protest en/of ik geef geen opdracht, maar kom toch maar langs om de boel weg te halen als jullie dat echt willen, algemene voorwaarden en aansprakelijkheidsaansluitingen zijn niet akkoord ook al moet ik die voor akkoord aanklikken om de onlineprocedure af te kunnen ronden, én ik betaal niks (dus ook geen 0,01 euro).
Dit alles natuurlijk alleen maar als je jouw toevoegingen kan bewijzen mocht het later aan de orde komen. Anders niet doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Erwinned op 27-09-2021 17:19 ]
In het opmerkingenveld vermeld dat ik geen rekening verwacht, geen opdracht geef tot alleen medewerking wil verlenen en dat de straat en de tonzonisolatie niet mogen beschadigen.
Nu even afwachten op de reactie van de beide partijen.
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4
Hoi Martijn, goed bezig en welkom in het topic!martijn v o schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:42:
Ik heb het gas opgezegd, dwz contract bij de leverancier (Eneco) en de aansluiting verwijderen bij aansluitingen.nl
In het opmerkingenveld vermeld dat ik geen rekening verwacht, geen opdracht geef tot alleen medewerking wil verlenen en dat de straat en de tonzonisolatie niet mogen beschadigen.
Nu even afwachten op de reactie van de beide partijen.
Om gelijk met de deur in huis te vallen: leuk die opmerking, maar door zelf een aanvraag in te dienen via aansluitingen.nl heb je wel degelijk zelf opdracht gegeven tot verwijdering. Als daarbij wat tonzon of iets anders beschadigd raakt is de bal "Ja maar meneer wilde zelf van de meter af" door de netbeheerder of aannemer snel gespeeld natuurlijk.
Zit de meter in de weg of wil je er om andere redenen vanaf? Prima!
Heb je echter geen last van de meter en wil je zéker weten dat je een poot hebt om op te staan bij slecht herstelde werkzaamheden? Kijk dan vooral of je je aanvraag nog kan intrekken.
Zoals je al hebt aangegeven moeten ze netjes werken, en dat doen ze ook vast.
Zorg dat je de koffie klaar hebt voor de monteurs (die doen ook maar gewoon hun werk) en je zult zien dat het allemaal wel wat mee valt.
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Volgens mij niet. Alleen dat Stedin mij wel emails stuurt vanaf een bestaand adres. Zie mijn dossier voor de adressen (redelijk onderaan).pa salt schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:53:
Beste tweakers,
Al een tijdje volg ik de perikelen rondom verwijderen van de gasaansluiting maar heb niet alles kunnen lezen.
Ik weet niet of meer tweakers tegen het “probleem” zijn aangelopen dat hen werd voorgehouden dat toestemming nodig is van de Vereniging van Eigenaars als je een appartement(srecht) bezit in een gebouw. In veel Akten van Splitsing staat dat alle leidingen en installaties gezamenlijk eigendom zijn.
Ik kwam een bepaling tegen in het Burgerlijk wetboek over de eigendom van onroerende zaken (BW5 artikel 20 lid 2) die inhoudt:
In afwijking van lid 1 behoort de eigendom van een net, bestaande uit een of meer kabels of leidingen, bestemd voor transport van vaste, vloeibare of gasvormige stoffen, van energie of van informatie, dat in, op of boven de grond van anderen is of wordt aangelegd, toe aan de bevoegde aanlegger van dat net dan wel aan diens rechtsopvolger.
De eerste horde was daarmee gelopen.
Mijn reactie nadat ik de offerte voor definitieve verwijdering had ontvangen was:
- de aansluiting/meter is uw eigendom
- ik wil u in de gelegenheid stellen uw eigendom te verwijderen na gemaakte afspraak
- u wilt aanvaarding offerte via KLANTportaal, maar ik ben geen klant van u want er is geen contract.
- een brief aan de gebruiker(s) van mijn adres werd verzonden door uw afdeling CONTRACTLOOS.
- betaling van 0.01 houdt in dat ik de offerte aanvaard want betaling is onderdeel van offerte
- aanvaarding van de offerte houdt in dat een overeenkomst tot stand komt op basis van uw algemene voorwaarden.
- ik wil geen overeenkomst met u aangaan.
- betaling van 0,01 heeft geen doelbinding met verwijdering van aansluiting.
- ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid……..etc.
Ik heb geprobeerd deze reactie per email te sturen aan de verzender van de offerte.
De email werd geweigerd door de server van – in mijn geval – Stedin.
Dus heb ik hem ook maar per post gestuurd.
Dat weerhield de afdeling CONTRACTLOOS er niet van de deurwaarder dreigbrief te sturen.
Dus heb ik er een tweede brief overheen gestuurd met dezelfde strekking en kopie van de eerste brief bijgevoegd.
Intussen blijf ik herinneringsmails krijgen waarin verzocht wordt vooral de offerte te aanvaarden via het KLANTportaal. Dit is mijn laatste kans. De offerte blijft nog 30 dagen geldig.
Natuurlijk kan niet per email gereageerd worden want noreply adres.
Ik kan begrijpen dat mensen geen gedoe willen en dan maar die 0.01 betalen en de offerte aanvaarden.
Vooralsnog ben ik dat niet van plan.
Zie ik iets over het hoofd?
Vriendelijke groet,
Pa Salt
stuffer in "Gas de deur uit doen: Gratis!"
Voor de Flanderijn fans onder ons: https://www.ad.nl/geld/di...-je-juist-graag~a8c36d41/internetinfo schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:16:
Gelukkig is Flanderijn mij niet vergeten. Afgelopen nacht is het 4ºC geweest dus ik voelde me bijna dubbel in de kou gezet.
[...]
Tsja, zo'n e-mail van een vreemde organisatie roept bij mij heel veel vragen op![]()
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door stuffer op 28-09-2021 11:03 ]
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
In dat stuk wordt er niet eens gesproken over onterechte incasso-gang (of eigenlijk: deurwaarder inschakeling) door domme netbeheerders die willens en wetens de klanten verkeerd voorlichten en/of verkeerd behandelen, in het voortraject zefs al...stuffer schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:52:
[...]
Volgens mij niet. Alleen dat Stedin mij wel emails stuurt vanaf een bestaand adres. Zie mijn dossier voor de adressen (redelijk onderaan).
stuffer in "Gas de deur uit doen: Gratis!"
[...]
Voor de Flanderijn fans onder ons: https://www.ad.nl/geld/di...-je-juist-graag~a8c36d41/
the older I get, the better I was...
Daarom is het ook een slecht stuk. Meer borstklopperij.Kees-Jan schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:46:
[...]
In dat stuk wordt er niet eens gesproken over onterechte incasso-gang (of eigenlijk: deurwaarder inschakeling) door domme netbeheerders die willens en wetens de klanten verkeerd voorlichten en/of verkeerd behandelen, in het voortraject zefs al...
*** NIKS ***
Eigenlijk zou ik wel de meter willen laten verwijderen, de gasleiding aan mijn kant heb ik al afgekoppeld en doorgezaagd. Is dat de route willen bewandelen van gratis verwijdering aanvragen, via mijnaansluiting.nl?
Wat zijn de Enexis ervaringen hier, ik lees (laatste 100 posts) dat het een beetje wisselend is...
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Als je de meter echt wilt laten verwijderen, is dat de aangewezen weg. Als je je wat meer principiëel op wilt stellen, zul je op actie van Enexis moeten wachten.DropjesLover schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:12:
[...]
Eigenlijk zou ik wel de meter willen laten verwijderen, de gasleiding aan mijn kant heb ik al afgekoppeld en doorgezaagd. Is dat de route willen bewandelen van gratis verwijdering aanvragen, via mijnaansluiting.nl?
We krijgen een nieuwe keuken begin volgend jaar en m'n vrouw wil voor de Qooker een waterontharder hebben (al heeft de huidige Qooker al 12 jaar nergens (merkbaar) last van)Freee!! schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:14:
[...]
Als je de meter echt wilt laten verwijderen, is dat de aangewezen weg. Als je je wat meer principiëel op wilt stellen, zul je op actie van Enexis moeten wachten.
Ik heb geen zin in het getouwtrek over de kosten, wat schijnbaar nog steeds speelt

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Begreep van Enexis dat de slotjes niet meer mogen? En als je het al voor elkaar kreeg, geldt dit maar een jaar? Aldus onvriendelijke Enexis medewerker.DropjesLover schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:12:
Hier een Enexis-aansluiting. Na een hoop van het bekende gedoe nu een klein jaar een slotje op m'n gasmeter. Ik zit dus al in het traject zogezegd.
Wat zijn de Enexis ervaringen hier, ik lees (laatste 100 posts) dat het een beetje wisselend is...
Enexis heeft bij veel gasverlaters gewoon ongevraagd een slotje geplaatst op eigen initiatief. Ik heb er ook eentje gehad. Bij grofweg 50% heeft Enexis nog geprobeerd de kosten hiervoor te verhalen op de klant maar de meeste gevallen zijn de pogingen gestrand tot het incassobureau.master_viper schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:37:
[...]
Begreep van Enexis dat de slotjes niet meer mogen? En als je het al voor elkaar kreeg, geldt dit maar een jaar? Aldus onvriendelijke Enexis medewerker.
Na de gerechtelijke uitspraken en de wetswijzigingen zijn ze wel begonnen om deze mensen over te halen verwijdering aan te laten vragen. Bij degene die dit weigerde zijn ondertussen op initiatief van Enexis ook al wat aansluitingen verwijderd.
@DropjesLover wil je de makkelijke weg bewandelen, dan vraag verwijdering aan. Tot nu toe gaat er weinig mis. Er zijn wel wat haken en ogen wat betreft eventuele schade als gevolg van verwijdering, aangezien je tekent voor de verantwoordelijkheid bij aanvraag.
Als je principeel bent dan doe je niks. Je zou zelfs een briefje kunnen sturen met vragen mbt veiligheid als je de boel nog wilt opschudden
Dat eerste was nog niet het geval toen hij geplaatst werd een jaartje geleden. Het tweede klopt, het is maar voor een jaar.master_viper schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:37:
[...]
Begreep van Enexis dat de slotjes niet meer mogen? En als je het al voor elkaar kreeg, geldt dit maar een jaar? Aldus onvriendelijke Enexis medewerker.
Ik ben wel voor de makkelijke weg dancold_as_ijs schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:54:
[...]
Enexis heeft bij veel gasverlaters gewoon ongevraagd een slotje geplaatst op eigen initiatief. Ik heb er ook eentje gehad. Bij grofweg 50% heeft Enexis nog geprobeerd de kosten hiervoor te verhalen op de klant maar de meeste gevallen zijn de pogingen gestrand tot het incassobureau.
Na de gerechtelijke uitspraken en de wetswijzigingen zijn ze wel begonnen om deze mensen over te halen verwijdering aan te laten vragen. Bij degene die dit weigerde zijn ondertussen op initiatief van Enexis ook al wat aansluitingen verwijderd.
@DropjesLover wil je de makkelijke weg bewandelen, dan vraag verwijdering aan. Tot nu toe gaat er weinig mis. Er zijn wel wat haken en ogen wat betreft eventuele schade als gevolg van verwijdering, aangezien je tekent voor de verantwoordelijkheid bij aanvraag.
Als je principeel bent dan doe je niks. Je zou zelfs een briefje kunnen sturen met vragen mbt veiligheid als je de boel nog wilt opschudden.
Eens kijken hoe dat gaat lopen.
[edit]
Hmmm, de website maakt wel explicit melding dat ik verantwoordelijk moet zijn voor de facturatie, maar geeft geen bedrag op van te voren

Indien maar €0,01 dan wil ik dat wel doen natuurlijk, maar het staat nergens vermeld. Voelt een beetje aan als blinde cheque tekenen...
Ik ben even in de correspondentie gedoken en 363 dagen geleden is het slotje geplaatst.
Over 3 dagen een berichtje sturen denk ik
[ Voor 11% gewijzigd door DropjesLover op 28-09-2021 16:39 ]
BThGvNeOA
over 2 nachtjes daarentegen, tikkende tijdbom. Ik zou dan meteen uit het huis vertrekken en gaan bivakkeren in een hotel, op kosten van de netbeheerder natuurlijk
Tot nu to waren er helemaal geen kosten bij Enexis. Zelfs die idiote 1 cent methode werd door hun niet gebruikt. En zoals je al aangeeft er zitten wat gekke dingen waarbij je maar blind op moet vertrouwen dat de netbeheerders alles netjes doen (zoals je stoep netjes terugleggen zonder meerkosten).
Netbeheerders blind vertrouwen dat ze alles netjes doencold_as_ijs schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:44:
ach je kan nog 2 nachtjes rustig slapen, want de boel is nog hartstikke veilig
over 2 nachtjes daarentegen, tikkende tijdbom. Ik zou dan meteen uit het huis vertrekken en gaan bivakkeren in een hotel, op kosten van de netbeheerder natuurlijk.
Tot nu to waren er helemaal geen kosten bij Enexis. Zelfs die idiote 1 cent methode werd door hun niet gebruikt. En zoals je al aangeeft er zitten wat gekke dingen waarbij je maar blind op moet vertrouwen dat de netbeheerders alles netjes doen (zoals je stoep netjes terugleggen zonder meerkosten).

BThGvNeOA
Gelukkig besteden ze dit uit aan onderaannemers.DropjesLover schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:01:
[...]
Netbeheerders blind vertrouwen dat ze alles netjes doen
Wel nu een brief van Bos incasso ontvangen, ivm het ongevraagd plaatsen van een verzegeling op de meter die toen nog aanwezig was..
Zal ze netjes antwoorden op de “bekende” manier.
Zal @Bram-Bos nu eigenlijk in een zwart gat terechtkomen zijn nu het meeste met de netbeheerders wel geregeld is (op de goede uitvoering na) ?
[ Voor 71% gewijzigd door Erwin_83 op 29-09-2021 09:38 ]
Hij is héél stil de laatste tijd...Erwin_83 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:37:
Of een schuilnaam van Bosveld.
Zal @Bram-Bos nu eigenlijk in een zwart gat terechtkomen zijn nu het meeste met de netbeheerders wel geregeld is (op de goede uitvoering na) ?

Of op vakantie!

the older I get, the better I was...
Een maandje geleden aangevraagd via mijnaansluiting en de cent overgemaakt. Dus ook de aansprakelijkheid voor het herstellen van het terras aanvaard. Maar ik ging ervan uit dat het zo'n vaart niet zou lopen. Want de gasleiding zit onder 30 meter oprijpad en terras.
En inderdaad, de gasleiding is afgekoppeld aan de straat en de meter is verwijderd maar ze hebben gelukkig de leiding laten liggen. Ze waren met z'n tweeën en in ongeveer 3 kwartier was het klaar.
Ze zeiden dat op particulier terrein de leiding mag blijven liggen. En dat afhankelijk van de situatie en de eigenaar er wel-of-niet gegraven wordt. Op openbaar terrein moet wel alles uit de grond.
Ik zit in Stedin gebied.
:strip_exif()/f/image/9aN2rh8z6EGSV40dun2Wa4y0.jpg?f=fotoalbum_large)
zonnepit ; L/W WP Pana MDC05F3E5
Kortom, mail 2 is een feit met verzoek tot beantwoorden vragen in het kader van veiligheid.
Respectfully, TTB.
[ Voor 40% gewijzigd door jaari op 30-09-2021 12:17 ]
zonnepit ; L/W WP Pana MDC05F3E5
Bijzonder, want wettelijk gezien is de leiding geheel eigendom van de netbeheerder tot aan de meter. Ze laten dus hun eigendom in jouw grond achter. Hebben ze dat eigendom nu formeel aan je overgedragen?jaari schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:55:
Vandaag is de gasmeter verwijderd.
Een maandje geleden aangevraagd via mijnaansluiting en de cent overgemaakt. Dus ook de aansprakelijkheid voor het herstellen van het terras aanvaard. Maar ik ging ervan uit dat het zo'n vaart niet zou lopen. Want de gasleiding zit onder 30 meter oprijpad en terras.
En inderdaad, de gasleiding is afgekoppeld aan de straat en de meter is verwijderd maar ze hebben gelukkig de leiding laten liggen. Ze waren met z'n tweeën en in ongeveer 3 kwartier was het klaar.
Ze zeiden dat op particulier terrein de leiding mag blijven liggen. En dat afhankelijk van de situatie en de eigenaar er wel-of-niet gegraven wordt. Op openbaar terrein moet wel alles uit de grond.
Ik zit in Stedin gebied.[Afbeelding]
Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z
Mogen ze officiëel niet eens, bedrijfsafval (want dat is het officiëel) mag niet aan particulieren overgedragen worden.Rommelzolder schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:21:
[...]
Bijzonder, want wettelijk gezien is de leiding geheel eigendom van de netbeheerder tot aan de meter. Ze laten dus hun eigendom in jouw grond achter. Hebben ze dat eigendom nu formeel aan je overgedragen?
Óf je sluit nog even snel een nieuw contract af voor je gasaansluiting met een energieleverancier.cold_as_ijs schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:44:
ach je kan nog 2 nachtjes rustig slapen, want de boel is nog hartstikke veilig
over 2 nachtjes daarentegen, tikkende tijdbom. Ik zou dan meteen uit het huis vertrekken en gaan bivakkeren in een hotel, op kosten van de netbeheerder natuurlijk.
Dat kan nog nét, tijdstechnisch gezien

Op dat moment veranderd er natuurlijk niets aan de fysieke situatie van de gasaansluiting, maar ...
... er vloeien wél weer centjes van jou naar de netbeheerder en hop, een wonder, je aansluiting is weer jarenlang een veilige aansluiting.
Kan je vannacht toch nog lekker in je eigen bedje slapen DropjesLover.

Dossier gAzu
juni 2020 - aangrenzende huis samengevoegd met dat van ons (Stedin gebied)juni 2020 - wel een contract afgesloten voor stroom maar niet voor gas
Gasmeter hangt mij niet in de weg en hoeft dus ook niet weg
Na enige tijd begonnen de bekende standaard dreigbrieven binnen te druppelen
Na inlezen alhier onderstaande reactie verstuurd naar een (lastig te vinden) werkend Stedin mailadres
aug 2020
Hierop komen de bekende geautomatiseerde antwoorden retour.To: <FM_voorkomafsluiting@stedin.net>
Subject: t.a.v Contractloos Betreft: Uw brief dd 29 juli met kenmerk KM-M-CL-3
Aan: Stedin.net T.a.v. Contractloos
Ls., hedenochtend vond ik uw brief met kenmerk KM-M-CL-3.
Bij deze wil ik u informeren dat er voor electriciteit reeds een contract is afgesloten met Stroompie's BV..
Ik heb op dit moment nog geen noodzaak voor een contract voor gas.
De hoofdkraan is dichtgedraaid en de binnenleiding zal binnenkort vlak na de meter worden afgedopt.
Mocht u werkzaamheden willen verrichten aan het deel van het gasleidingnet wat onder uw verantwoording valt maar zich binnen mijn eigendom bevindt, dan verzoek ik u hiervoor tijdig een afspraak met mij te maken via dit emailadres.
Houdt u hierbij alstublieft rekening met een mogelijk langere reactietijd i.v.m. een langere afwezigheid
mijnerzijds dan gebruikelijk.
Hopenlijk heb ik u hiermee voldoende geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
gAzu
april 2021 - aanvraag ingediend via mijnaansluiting
mei 2021 - Offerte komt binnen met het 1 cent gedoe en niet van toepassing zijnde
algemene- en andere voorwaarden (want die gaan uit van een klantrelatie en die is er niet)
Ondertussen gaan de ontwikkelingen snel en uiteindelijk besloten de offerte niet te accepteren.
Daarop onderstaande mail verstuurd om vooral nogmaals mijn bereidheid aan te geven mee te werken aan en toegang te verlenen voor ev.t werkzaamheden aan de installatie.
sept 2021
En nu komt ie, het antwoord:Van: gAzu
Aan: Stedin Netbeheer B.V. - FM.MidofficeKV <MidOfficeKV@stedin.net>
Onderwerp: Re: Laatste herinnering: accepteer en betaal de offerte voor uw aanvraag 5000-666
Beste mevrouw FM.MidofficeKV,
Hartelijk dank voor uw offerte.
Op dit moment wil ik daar geen gebruik van maken.
Voor de goede orde, de aansluiting is net na de meter afgedopt en wordt niet gebruikt.
De meter/aansluiting zit mij echter niet in de weg en het lijkt mij beter om een eventuele verwijdering te laten
samenvallen met groot onderhoud en/of het van het gas af gaan hier in de straat.
Dit bespaart kosten en het milieu.
Mocht u voor die tijd toegang nodig hebben voor werkzaamheden aan- of controle van de aansluiting dan is dat uiteraard geen probleem.
Hiervoor kunt u altijd een afspraak met mij maken.
Met vriendelijke groet,
gAzu
Bijlage: offerte voor uw aanvraag 5000-666

sept 2021
2022-11-10 - Tot op heden is het nog steeds stil hier. Niks veranderd.From: "FM_aardgasloos" <FM_aardgasloos@stedin.net>
To: gAzu Subject: RE: Laatste herinnering: accepteer en betaal de offerte voor uw aanvraag 5000-666
Beste gAzu,
Bedankt voor uw e-mail, waarin u aangeeft dat u geen gebruik wilt maken van de offerte.
Uiteraard kan ik de aanvraag voor u annuleren.
Echter is het wel zo dat u indien uw aansluiting niet verwijderd wordt, een actieve gasaansluiting heeft, waar u een overeenkomst voor dient te hebben met de leverancier.
U betaald voor een actieve aansluiting een gedeelte aan netbeheerkosten aan uw energieleverancier, welke de leverancier weer voor u aan de netbeheerder betaald. Ook als u geen gebruik maakt van deze aansluiting. Meer informatie over deze kosten, kunt u terugvinden via https://www.stedin.net/tarieven.
U kunt er voor kiezen om de gasaansluiting tijdelijk af te laten sluiten, hier kunt u een afspraak voor maken via onze klantenservice. Deze optie is mogelijk voor een periode van maximaal 12 maanden. Na deze 12 maanden dient u of de aansluiting weer in te laten schakelen, of alsnog te laten verwijderen. Bij afsluiten en opnieuw inschakelen van de aansluiting, komen kosten kijken. Onze klantenservice kan u hier verder over informeren, zij zijn te bereiken via www.stedin.net/klantenservice/contact.
Het verwijderen van de gasaansluiting is nu (tijdelijk) gratis, dit kan wijzigen bij komst van de nieuwe
energiewet. Hier kunnen wij op dit moment nog geen uitspraken over doen.
Graag verneem ik van u of u in dit geval alsnog wenst dat uw aanvraag geannuleerd wordt. Indien dit het geval is, zal ik dit uiteraard voor u verwerken.
Ik wens u een prettige dag.
Met vriendelijke groet,
Aart Gastloos
A&V Proces | Technisch Intaker Aardgasloos
Energieweg 20, 2627 AZ Delft | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam
088 896 39 63 | www.stedin.net
2024-05-18 - Nog steeds geen veranderingen ....
[ Voor 1% gewijzigd door gAzu op 18-05-2024 16:59 . Reden: enkele Layoutaanpassingen ]
Dat is eenvoudig:gAzu schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:30:Dossier gAzu
juni 2020 - aangrenzende huis samengevoegd met dat van ons (Stedin gebied)
juni 2020 - wel een contract afgesloten voor stroom maar niet voor gas
Gasmeter hangt mij niet in de weg en hoeft dus ook niet weg
na enige tijd begonnen de bekende standaard dreigbrieven binnen te druppelen
na inlezen alhier onderstaande reactie verstuurd naar een (lastig te vinden) werkend Stedin mailadres
aug 2020
[...]
Hierop komen de bekende geautomatiseerde antwoorden retour.
april 2021 - aanvraag ingediend via mijnaansluiting
mei 2021 - Offerte komt binnen met het 1 cent gedoe en niet van toepassing zijnde
algemene- en andere voorwaarden (want die gaan uit van een klantrelatie en die is er niet)
Ondertussen gaan de ontwikkelingen snel en uiteindelijk besloten de offerte niet te accepteren.
Daarop onderstaande mail verstuurd om vooral nogmaals mijn bereidheid aan te geven mee te werken aan en toegang te verlenen voor evt werkzaamheden aan de installatie.
sept 2021
[...]
En nu komt ie, het antwoord:![]()
sept 2021
[...]
- Vraag naar de wettelijke onderbouwing dat een contract verplicht is
- Geef aan dat één cent niet gratis is
Bos incasso is een incassohut uut Grunn.cold_as_ijs schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:30:
Bos incasso? Is @Bram-Bos een incassohut begonnen![]()
https://www.bosincasso.nl/
Lees vooral de reviews op Google. Modelbedrijf!
@gAzu Vraag ze eens of ze de afgelopen jaren onder een steen hebben gelegen...
iets met 2 rechtzaken, en geen gronden.
@gAzu zet hier maar een concept neer voor een reactie richting Stedin. Dan zal dat naar hartelust aangepast en versterkt worden tot een bericht wat volledig gehakt maakt van die belachelijke leugens van Stedin.
Inderdaad, want hét argument waarmee alles begon, was dat men absoluut totaal niet zonder enige uitzondering de leiding mocht laten liggen. Dat was een milieudelict. Immers, we vergeten het na al die tijd wel eens, maar het was niet veiligheid waarom de leidingen perse weg moesten en tweezijdig afkoppelen niet mocht. Het was milieu.Freee!! schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:16:
[...]
Mogen ze officieel niet eens, bedrijfsafval (want dat is het officieel) mag niet aan particulieren overgedragen worden.
Nu zou ik daar niet over zeuren, maar theoretisch zou je ze kunnen bellen en eisen dat ze terug komen om alles weg te halen ...
Ik vraag me af of het zin heeft om een poging te doen om deze Stedin medewerker te sensibiliseren.

Ik denk er nog even over na...
Ondertussen heb ik zojuist alle dossiers uit het Stedingebied gelezen.
Wat opvalt is dat in de begintijd (dossiers uit 2019) nogal eens een incassoburo wordt ingeschakeld.
Bij latere zaken valt de communicatie na een tijdje veelal gewoon stil.
Geen van de dossiers is nog met goed gevolg afgesloten als ik het goed heb. (of ze zijn wellicht nog niet allemaal bijgewerkt?)
Zo te zien zit @stuffer zo'n beetje op hetzelfde punt als ik.
Ik wilde vooral de laatste reactie van Stedin met jullie delen.
Daarin is inderdaad weinig vooruitgang te bespeuren.
Ondertussen is mijn 1 cent-offerte verlopen en is het afwachten of er nog een reactie komt van Stedin...

Dossier gAzu
Ik ben sinds 02-12-18 gasloos
Uiteraard de aanvraag ingediend zodra het kosteloos mogelijk was, op 12-3-2021:
8-7-2021 21:48 uur |
Uw aanvraag is in behandeling bij: Baas Infraservices B.V.-solo.friesland.noord@baasbv.nl Telefoon: 0882227540 - De aannemer neemt binnen 10 werkdagen contact met u op om een afspraak voor uitvoering te maken. |
22-4-2021 14:37 uur |
Uw aanvraag is in behandeling bij: Baas Infraservices B.V.-solo.friesland.noord@baasbv.nl Telefoon: 0882227540 - De aannemer neemt binnen 10 werkdagen contact met u op om een afspraak voor uitvoering te maken. |
22-4-2021 10:09 uur |
Aanvraag is ontvangen en in behandeling genomen door Liander N.V. |
12-3-2021 18:37 uur |
Aanvraag is ontvangen en in behandeling genomen door Liander N.V. |
12-3-2021 18:37 uur |
Aanvraag ingediend bij Liander N.V.. Heeft u een vraag over de planning of uitvoering van uw aanvraag neem dan contact op met Liander N.V.. Telefoon: 0885426444 |
En sinds deze week kregen we bezoek van een controleur omdat we geen gas verbruiken.
Hij heeft een mooi zegeltje op de gasmeter geplaatst, verder nergens voor hoeven tekenen en ook geen verdere info gekregen

Binnenkort voor de 3e keer maar weer eens bellen met de firma Baas
Misschien werken ze liever tijdens de vorst
Oh jij kreeg wel antwoordgAzu schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:12:
Bedankt voor de reactie's @Freee!! , @onetime en @Ivow85.
Ik vraag me af of het zin heeft om een poging te doen om deze Stedin medewerker te sensibiliseren.![]()
Ik denk er nog even over na...![]()
Ondertussen heb ik zojuist alle dossiers uit het Stedingebied gelezen.
Wat opvalt is dat in de begintijd (dossiers uit 2019) nogal eens een incassoburo wordt ingeschakeld.
Bij latere zaken valt de communicatie na een tijdje veelal gewoon stil.
Geen van de dossiers is nog met goed gevolg afgesloten als ik het goed heb. (of ze zijn wellicht nog niet allemaal bijgewerkt?)
Zo te zien zit @stuffer zo'n beetje op hetzelfde punt als ik.
Ik wilde vooral de laatste reactie van Stedin met jullie delen.
Daarin is inderdaad weinig veranderingte bespeuren.
Ondertussen is mijn 1 cent-offerte verlopen en is het afwachten of er nog een reactie komt van Stedin...![]()
Dossier gAzu
Mij negeren ze nog steeds. Ik zal wel te lastig zijn

*** NIKS ***
Ik moet toch wat?cold_as_ijs schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:30:
Bos incasso? Is @Bram-Bos een incassohut begonnen![]()
Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet
Jitta, gasloos, CO2&energieneutraal sinds oktober 2018, kraan dicht, geen slotje
Dan hebben ze bij strenge vorst in ieder geval een goed excuus om de leiding te laten liggen...JvdW schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:05:
Hier ook even een update
Ik ben sinds 02-12-18 gasloos![]()
Uiteraard de aanvraag ingediend zodra het kosteloos mogelijk was, op 12-3-2021:
Binnenkort voor de 3e keer maar weer eens bellen met de firma Baas
Misschien werken ze liever tijdens de vorst
Maar helaas, die dag waren mijn vrouw en ik de hele dag weg, dus nu maar weer afwachten wanneer ze weer voor de zesde keer proberen

Bij mij komen ze aankomende woensdag, 6 oktober. Mag toch hopen het bij mij wat vlotter gaatZuinigeRijder schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:29:
Ik had vergeten te vermelden dat ook de vijfde keer de verwijdering van de gasleiding niet is gelukt. Afgelopen maandag 27 september belde de aannemer of ze vrijdag 1 oktober de gasleiding konden komen verwijderen, nadat ze zelf de vorige afspraak de dag van tevoren afgebeld hadden.
Maar helaas, die dag waren mijn vrouw en ik de hele dag weg, dus nu maar weer afwachten wanneer ze weer voor de zesde keer proberenTrouwens was ook kort dag, de afspraak 5 werkdagen van tevoren haalden ze deze keer niet. Nu hebben ze iemand anders blij gemaakt denk ik
Ben benieuwd wanneer liander gaat sputteren…. aanvraag moet ik nog indienen - wat een gedoe met al die foto's enzoBeste heer Crazy-,
Graag bevestig ik dat uw gascontract is gestopt en u voor stroom overgenomen bent door Oxxio. Ik verwacht u de eindnota binnen vier weken toe te sturen
[ Voor 11% gewijzigd door Crazy- op 05-10-2021 14:17 ]
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
Die aanvraag hoef je helemaal niet in te dienen, tenzij jij graag die gasmeter met spoed verwijderd wilt hebben.Crazy- schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:11:
Nou vandaag een leuke mail ontvangen:
[...]
Ben benieuwd wanneer liander gaat sputteren…. aanvraag moet ik nog indienen - wat een gedoe met al die foto's enzo
Ik heb in juni al via mijnaansluitingen.nl de aanvraag gedaan voor verwijderen in diezelfde week dat mijn contract voor gas afloopt.
De status is echter nog steeds ''Ontvangen door netbeheerder Liander''
Wat denken jullie: Gaan ze dat redden?
Geen idee, is ook niet relevant toch? Ze melden zich vanzelf (of niet).Possible schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:58:
Mijn gas contract is ook opgezegd bij vandebron per 02-11.
Ik heb in juni al via mijnaansluitingen.nl de aanvraag gedaan voor verwijderen in diezelfde week dat mijn contract voor gas afloopt.
De status is echter nog steeds ''Ontvangen door netbeheerder Liander''
Wat denken jullie: Gaan ze dat redden?
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Belangrijk is om te controleren of de energieleverancier ook daadwerkelijk het contract opzegt. Veel energieleveranciers hebben idee dat je een contract voor levering van gas pas op kan zeggen als de gasmeter verwijderd is.hesselbeertje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:37:
[...]
Geen idee, is ook niet relevant toch? Ze melden zich vanzelf (of niet).
Dat klopt natuurlijk niet, maar soms moet je even doorduwen om het contract ook daadwerkelijk opgezegd te krijgen. Dus wel iets om op te letten.
Een ander verhaal is Stedin. Ik heb het aangegeven bij aansluitingen.nl want ik wil de plek van de gasmeter gaan gebruiken. Het heeft echter geen haast.
aansluitingen.nl heeft het netjes doorgegeven aan Stedin en ik heb dus de eerste brief ontvangen.
ik ga echter geen account aanmaken bij Stedin en ook niet de 0,01 cent overmaken.
Vervelend vind ik dat je ze niet kan mailen, alleen bellen of via hun inlog.
Misschien als ik tijd heb volgende week maar even via whatsapp.
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4
De basis van dit topic is dat je de meter wil laten hangen/ niet in de weg zit etc.. als jij hem weg wil hebben is er toch weinig tegen om gewoon opdracht te geven?martijn v o schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:06:
Eneco heeft het gascontract netjes verwijderd uit mijn producten, zeker al na een week toen ik keek en dus misschien wel sneller. Dat was top geregeld.
Een ander verhaal is Stedin. Ik heb het aangegeven bij aansluitingen.nl want ik wil de plek van de gasmeter gaan gebruiken. Het heeft echter geen haast.
aansluitingen.nl heeft het netjes doorgegeven aan Stedin en ik heb dus de eerste brief ontvangen.
ik ga echter geen account aanmaken bij Stedin en ook niet de 0,01 cent overmaken.
maar misschien snap ik je niet helemaaal
Nu nog achter Heijmans aan die hem op zou moeten ruimen. Gasmeter zit hier in de weg dus we willen er graag vanaf
Flanderijn heeft na twee weken weer besloten om te reageren. Hij is weer fijn, zouden ze weten dat het erg onwaarschijnlijk is dat het nog ooit 27 september 2021 gaat worden?internetinfo schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:16:
[...]
[...]
Nu kan ik natuurlijk de standaard antwoorden gebruiken, maar wat is daar op een toevallige vrije dag nou leuk aan? Ik zat zelf te denken aan onderstaande, mis ik ergens nog een belangrijke disclaimer? Onderstaande is verstuurd.Geachte heer/mevrouw,
In antwoord op uw e-mail van 21 september 2021 berichten wij u het volgende.
Gasaansluiting
U geeft aan in uw e-mail dat u geen gebruik maakt van gas. Wilt u geen gebruik maken van gas, dan verzoeken wij u om uiterlijk 27 september 2021 een verwijdering aan te vragen via www.mijnaansluiting.nl en ons te voorzien van een aanvraag nummer.
Wij zijn een gerechtsdeurwaarders kantoor en hebben dit dossier overgedragen gekregen van Enexis Netbeheer B.V.. Zij zijn eigenaar van uw aansluiting. Enexis Netbeheer B.V. kunnen in hun systemen zien of er een contract bekend is voor de aansluiting en dat is voor bovenstaand adres niet het geval voor de gasaansluiting. Bovenstaand adres wordt aan ons doorgegeven zodat wij met u in contact kunnen komen en eventuele afspraken kunnen maken wat betreft het contract voor gas.
Graag willen wij u vragen om actie te ondernemen wat betreft uw gasaansluiting. Als u geen actie wilt ondernemen, zijn wij genoodzaakt hier een procedure van te maken.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Vragen?
Heeft u vragen, neemt u contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
<medewerker>
Flanderijn
Mijn dossier is weer bijgewerkt met #15 en #16!Beste Flanderijn,
U geeft aan dat u een dossier overgedragen hebt gekregen van Enexis Netbeheer B.V. (hierna kortheidshalve: Enexis).
Enexis heeft mij niet op de hoogte gesteld over de aanwezigheid van enig dossier. Graag ontvang ik van u alle correspondentie tussen u en Enexis betreffende dit dossier.
Ook ontvang ik graag uitleg over welke persoonsgegevens Enexis met u heeft gedeeld en hoe u deze verwerkt.
Dan over uw verzoek. U geeft aan om namens Enexis met ons in contact te willen komen om tot eventuele afspraken te komen m.b.t. het afsluiten van een gascontract.
Hier kan ik kort over zijn: wij gaan geen gascontract afsluiten omdat wij, nogmaals, geen gas gebruiken.
Ik herhaal mijn vraag aan u: wat is uw belang bij onze gasaansluiting en waarom wilt u, namens Enexis, dat wij een overeenkomst aangaan? Op basis van welke argumenten en/of wetsartikelen denkt u ons hiertoe te kunnen bewegen?
Enexis is inderdaad eigenaar van de gasaansluiting en ik vertel u hetzelfde als wat ik Enexis heb laten weten: Enexis is meer dan welkom om op afspraak langs te komen om werkzaamheden te verrichten die Enexis noodzakelijk acht. Indien Enexis op eigen initiatief een afspraak wil maken dan mag dat schriftelijk of per e-mail, direct met ons of via u. Deze afspraak dient conform artikel 4.1.2.5 van de Aansluit- en Transportovereenkomst tenminste vijf werkdagen van te voren aan ons kenbaar te worden gemaakt.
Voor de goede orde: wij geven zelf geen enkele opdracht. Hierdoor zijn wij geen opdrachtgever en accepteren derhalve geen enkele aansprakelijkheid of kosten.
Tot slot schrijft u iets over de noodzaak van een procedure. Ik begrijp niet helemaal wat u hiermee bedoelt, wellicht kunt u die uitleg bij uw volgende reactie (zie ook bovenstaande vragen) voegen.
Met hartelijke groet,
De bewoners/gebruikers van <adres>
[ Voor 4% gewijzigd door internetinfo op 06-10-2021 14:44 ]
Je kunt volledigheidshalve nog even de minimale termijn van vijf werkdagen van tevoren voor de afspraak vermelden, maar verder lijkt het me compleet.internetinfo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:58:
[...]
Nu kan ik natuurlijk de standaard antwoorden gebruiken, maar wat is daar op een toevallige vrije dag nou leuk aan? Ik zat zelf te denken aan onderstaande, mis ik ergens nog een belangrijke disclaimer?
Erwin_83 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:21:
Vraag gelijk even naar de wets artikelen die jou verplichten iets te moeten doen. Wij kunnen die niet vinden.
Goede input, beide opmerkingen verwerkt en het spul verstuurd. Tot over twee weken!Freee!! schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:04:
[...]
Je kunt volledigheidshalve nog even de minimale termijn van vijf werkdagen van tevoren voor de afspraak vermelden, maar verder lijkt het me compleet.
"Op basis van welke argumenten en/of wetsartikelen denkt u ons hiertoe te kunnen bewegen?"
en
"Deze afspraak dient conform artikel 4.1.2.5 van de Aansluit- en Transportovereenkomst tenminste vijf werkdagen van te voren aan ons kenbaar te worden gemaakt."
Het is natuurlijk de Aansluit- en Transportcode Gas RNB... Zie hierinternetinfo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:36:
[...]
[...]
Goede input, beide opmerkingen verwerkt en het spul verstuurd. Tot over twee weken!
"Op basis van welke argumenten en/of wetsartikelen denkt u ons hiertoe te kunnen bewegen?"
en
"Deze afspraak dient conform artikel 4.1.2.5 van de Aansluit- en Transportovereenkomst tenminste vijf werkdagen van te voren aan ons kenbaar te worden gemaakt."
[ Voor 6% gewijzigd door Bram-Bos op 06-10-2021 20:32 ]
Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet
Correct, scherp, foutje. Maar ze doen het er maar mee.Bram-Bos schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:32:
[...]
Het is natuurlijk de Aansluit- en Transportcode Gas RNB... Zie hier
Mailen kan wel, check mijn dossier maar. Maar of ze terug mailen is nog wel eens de vraag.martijn v o schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:06:
Eneco heeft het gascontract netjes verwijderd uit mijn producten, zeker al na een week toen ik keek en dus misschien wel sneller. Dat was top geregeld.
*** NIKS ***
Ik vermoed gewoon de incassohut die je wil afschrikken met deurwaarders logo.
Dit topic is gesloten.