Gas de deur uit doen: Gratis! Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 104 Laatste
Acties:
  • 731.603 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:06

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

JeroenE schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 06:17:
[...], bovendien mag je verschillende groepen niet in 1 buis laten lopen.
Waarom denk je dat er meerdere groepen in die buis komen? Dat was ik namelijk niet van plan.
JeroenE schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 06:17:
Het zal denk handiger zijn om dit los te zien van de gasleiding. Die kan je natuurlijk wel weghalen om meer ruimte te creëren.
De gasbuis loopt door een stuk huis dat ik niet kan bereiken zonder de boel flink open te breken. Je snapt dat ik daar niet op zit te wachten.
Rommelzolder schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:55:
[...]
Aanvullend: vanuit oogpunt van veiligheid zou ik een elektrische (krachtstroom) leiding niet door een geleidende buis leggen. […]
Het is geen geleidende buis, maar zo’n gele kunststof buis. Onderweg in ruime bochten gelegd, zodat de dikkere kabel er waarschijnlijk zonder moeite door te trekken is.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:04
Stefan118 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:14:
Morgen ga ik mijn nieuwe penvriend bij Liander maar weer eens een berichtje sturen. Kort maar bondig dit keer.

[...]
Bij mijn laatste mail naar Liander had ik klachten@alliander.com in de cc. De reactie van de klantenman was toen verrassend snel.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AliBenAchtertas
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-11-2024
Bram-Bos schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:03:
[...]

En dat nadat recent Bosveld de incasso in jouw geval weer terug heeft gelegd bij Enexis? Belachelijk!

Nog een keer reageren langs de lijn zoals ik die bij Liander hanteerde, onder verwijzing naar het recente geschilbesluit van de ACM? Inclusief aankondiging dat je bij uitblijven van het intrekken van de vordering niet zult schromen om zelf ook een geschilaanvraag te doen bij de ACM?
De volgorde is anders: half maart 2021 heb ik het briefje gestuurd naar Enexis met daarin het verzoek om de factuur te crediteren. Pas daarna heeft Enexis de factuur overgedragen aan Bosveld.

Vorige week heb ik Bosveld gevraagd naar de status van de factuur, maar daarop heb ik nog geen antwoord. Dat antwoord wacht ik nog even af, daarna kijk ik verder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Ok, deel2 van mijn dossier begon te lang te worden dus hierbij deel3
@Bram-Bos wil jij de link aanpassen naar dit gedeelte?

Dossier Stuffer <---> Stedin

13 december 2019 telefonisch bij Budget Energie contract voor alleen gas opgezegd en opdracht gegeven om ATO op te zeggen bij Stedin.

18 december 2019 via de email van BudgetEnergie: De overeenkomst is per 18-12-2019 beëindigd.

2 januari eerste brief van Stedin.
Stedin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RFjglcehWQZ14Z5mAKhv6C90/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xjDbVCq0l0n5Ow4qGj7Dy3eU/thumb.jpg

Brief 1b naar Stedin gemailed
Geachte mevrouw Naam

Ik ontving op 02-01-2020 een brief van u op mijn adres (kenmerk: **-**-**), waarin u de ‘bewoner(s) op dit adres’ er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is. In de brief spoort u mij aan een contract voor gas bij een energieleverancier af te sluiten, omdat u anders genoodzaakt bent om de gasaansluiting af te sluiten, en de kosten daarvoor bij mij in rekening zult brengen.

Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2020 opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).

Ik geef u alle gelegenheid de voor de beëindiging van de overeenkomst noodzakelijke handelingen te verrichten waar het genoemde artikel 3.6 naar verwijst. Tien werkdagen na de hierboven genoemde opzeggingsdatum is de ATO in ieder geval beëindigd. Op dat moment hebben we dus ook geen contractuele relatie meer.

Ik zie geen enkele grond waarop ik verplicht zou zijn te betalen voor werkzaamheden waar ik geen opdracht toe heb gegeven. Noch in de ATO, noch in de Algemene Voorwaarden zijn afspraken te vinden over kosten die zonder voorafgaande opdracht of zonder verwijtbaar handelen in rekening zouden kunnen worden gebracht bij opzegging van de ATO op grond van artikel 3.6.

En buiten dat er niet naar verwezen wordt in de ATO en de Algemene Voorwaarden, veronderstelt artikel 2.5.1.12 van de Tarievencode Gas ook nog eens een voorafgaande opdracht voordat kosten in rekening kunnen worden gebracht.

U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.

Met vriendelijke groet,

Stuffer

3 januari 2020 reactie per email van Stedin
Beste heer Stuffer,

Bedankt voor uw bericht waarin u kenbaar stelt dat u geen gebruik wilt maken van gas.

In Nederland is het niet mogelijk een gasaansluiting en meter op een adres te hebben zonder actief gascontract.

Als eigenaar of huurder van de woning bent u verplicht een gascontract af te sluiten of tegen kosten de aansluiting te deactiveren.

Meer informatie over de kosten en procedure kunt u vinden op: https://www.stedin.net/aansluiting/verwijderen. Een aanvraag voor het verwijderen kunt u doen via www.mijnaansluiting.nl

Indien u geen afspraak met ons maakt zullen we u met extra kosten afsluiten. Deze kosten zullen op u verhaald worden.

Graag wens ik u een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Naam

Klantenservice
Stedin Netbeheer B.V.

4 januari 2020 volgende terug gemaild:
Beste Naam,

Allereerst dank voor uw snelle reactie.

Daar waar ik het waardeer dat u snel reageert, vind ik het jammer dat u niet inhoudelijk ingaat op de punten uit mijn email.

Om wel inhoudelijk in te gaan op uw punten, staan deze met opmerking en antwoord hieronder. Ik zou het zeer waarderen, om een goede discussie te houden, als u hetzelfde deed met mijn punten.

In Nederland is het niet mogelijk een gasaansluiting en meter op een adres te hebben zonder actief gascontract.
U beweerd dus dat het niet mogelijk is om zonder gascontract wel een aansluiting te hebben? Dit is nu het geval en ik kan nergens vinden in de AV of ATO dat dit niet mogelijk zou mogen zijn. Kunt u dit onderbouwen met de de corresponderende wetsartikelen? Anders ga ik er van uit dat deze bewering onjuist is.

Als eigenaar of huurder van de woning bent u verplicht een gascontract af te sluiten of tegen kosten de aansluiting te deactiveren.
Ik heb gezocht naar een onderbouwing hiervan maar ik kan die niet vinden. Kunt u mij die geven op wetsartikel nummer? Anders ga ik er wederom vanuit dat deze bewering onjuist is.

Meer informatie over de kosten en procedure kunt u vinden op: https://www.stedin.net/aansluiting/verwijderen. Een aanvraag voor het verwijderen kunt u doen via www.mijnaansluiting.nl
Dank u wel voor het aanwijzen van een website voor het verwijderen van een aansluiting. Echter vraag ik hier niet om. De inrichting is van u en zit mij niet in de weg.

Indien u geen afspraak met ons maakt zullen we u met extra kosten afsluiten. Deze kosten zullen op u verhaald worden.
Zoals ik u al had gemailed:
Ik zie geen enkele grond waarop ik verplicht zou zijn te betalen voor werkzaamheden waar ik geen opdracht toe heb gegeven. Noch in de ATO, noch in de Algemene Voorwaarden zijn afspraken te vinden over kosten die zonder voorafgaande opdracht of zonder verwijtbaar handelen in rekening zouden kunnen worden gebracht bij opzegging van de ATO op grond van artikel 3.6.

Ook zoals Stedin geautomatiseerd kan uitlezen maandelijks, is er geen gasverbruik meer sinds 15 juni 2019 en zal dit ook niet meer gebeuren omdat de hoofdkraan dicht staat.

Graag wijs ik u er op dat de werkzaamheden die u nodig acht aan de meetinrichting, wel volgens artikel 4.1.2.5 en 4.1.2.6 van de Aansluit en Transportcode dienen te geschieden.

Ook ik wens u een prettige dag verder.

Met vriendelijke groet,

Stuffer

9 januari 2020 standaard brief nr 2 gehad:

Stedin
Brief2 voorkantBrief2 achterkant

26 Juni 2020 3e brief van Stedin.

Stedin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGuGlz4C_0W0uhNH3PnJDitAWSA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXqstmnYMtB0PMsZxC7UsUXX.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTIApTYj8W74iumrcYiqsX65fX0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTnnMbfRUM539ksdTz3A609W.jpg?f=fotoalbum_small

28 Juni 2020 verstuurd naar:
FM_voorkomafsluiting at stedin punt net
info at stedin punt net
Beste Stedin,

Ik ontving op 26-06-2020 wederom een brief van u op mijn adres (kenmerk: KM-M-CL-3), waarin u de ‘bewoner(s) op dit adres’ er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is.

Die zelfde brief van 02-01-2020 was aanleiding van de discussie die hieronder heel kort is gevoerd en waar nooit meer een inhoudelijke reactie is gekomen vanuit uw zijde.

Zoals ook al eerder aangegeven: U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.

Ik wens u een prettige dag verder.

Met vriendelijke groet,

Stuffer

28 Juni 2020:
info at stedin punt net
OutOfOffice stuurt direct terug:
Goedendag,

Dit e-mail adres is niet meer in gebruik.

Heeft u een vraag, of een verzoek, dan verwijzen wij u door naar www.stedin.net/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Stedin
-----

FM_voorkomafsluiting at stedin punt net
OutOfOffice stuurt direct terug:
Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij nemen uw bericht binnen 5 werkdagen in behandeling
Indien nodig nemen wij contact met u op.

Neem voor vragen gerust contact met ons op
Misschien vindt u uw antwoord al op www.stedin.net/afsluiting. Is uw vraag daarmee niet beantwoord?
Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoon 010-890 97 66.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Contractloos
Stedin Netbeheer B.V.

09 Juli 2020:

Stedin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0PM6W2RedSxspxMqnhdWXxuitM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hiVH64USLeVzU962NP3SkTtu.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Tqcg_cWd0MOHJ0YOIwhSs7wIt8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lb9WgB8cSby1iH76yNboOOP9.jpg?f=fotoalbum_small

Met antwoord:
-------- Doorgestuurd bericht --------
Onderwerp: Re: Uw mail is ontvangen: Fwd: Re: Uw relatienummer: Nummer/ gasloos - KV-2006 06000
Datum: Thu, 9 Jul 2020 18:06:53 +0200
Van: Stuffer
Aan: FM_VoorkomAfsluiting@stedin.net, FM_info <info@stedin.net>

Beste Stedin,

In reactie op uw vorige brief heb ik, in tegenstelling tot wat u nu schrijft, op 28 juni 2020 (zie email wisseling hieronder) een bericht aan u gestuurd met de motivatie dat ik met u geen nieuwe overeenkomst aan zal gaan. U heeft op mijn bericht buiten een ontvangstbevestiging en de korte mailwisseling hieronder nooit een reactie gegeven. Derhalve ga ik er vanuit dat u het kennelijk eens bent met mijn standpunten en onderbouwing. Naar aanleiding van uw brief d.d. 6 juli 2020 zal ik dan ook geen verdere acties ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Stuffer

Op 28-6-2020 om 14:37 schreef FM_VoorkomAfsluiting@stedin.net:
> -----Reply Reply-----
>
> Beste meneer, mevrouw,
>
> Hartelijk dank voor uw bericht.
>
> Wij nemen uw bericht binnen 5 werkdagen in behandeling
> Indien nodig nemen wij contact met u op.
>
> Neem voor vragen gerust contact met ons op
> Misschien vindt u uw antwoord al op www.stedin.net/afsluiting. Is uw vraag daarmee niet beantwoord?
> Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoon 010-890 97 66.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Afdeling Contractloos
> Stedin Netbeheer B.V.
>
>
>
> Blaak 8, 3011 TA Rotterdam | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam|
> 010 890 97 66 | www.stedin.net
>
> Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Gebruik door anderen dan de geadres-
> seerde(n) is verboden. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en
> het bericht te vernietigen. Stedin Netbeheer B.V. staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24289101
>
> 28-06-2020 14:36 Stuffer:
> Datum verzonden: 28-jun-2020 14:35
> Naar: niet-openbare ontvangers: ;
> Onderwerp: Fwd: Re: Uw relatienummer: nummer/ gasloos
>
> Beste Stedin,
>
> Ik ontving op 26-06-2020 wederom een brief van u op mijn adres (kenmerk: KM-M-CL-3), waarin u de 'bewoner(s) op dit adres' er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is.
>
> Die zelfde brief van 02-01-2020 was aanleiding van de discussie die hieronder heel kort is gevoerd en waar nooit meer een inhoudelijke reactie is gekomen vanuit uw zijde.
>
> Zoals ook al eerder aangegeven: U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.
>
> Ik wens u een prettige dag verder.
>
>
>
Stuffer
>
> -------- Doorgestuurd bericht --------
> Onderwerp: Re: Uw relatienummer: Nummer / gasloos
> Datum: Sat, 4 Jan 2020 21:13:14 +0100
> Van: Stuffer
> Aan: FM_info <info@stedin.net>
>
> Beste NAAM,
>
> Allereerst dank voor uw snelle reactie.
>
> Daar waar ik het waardeer dat u snel reageert, vind ik het jammer dat u niet inhoudelijk ingaat op de punten uit mijn email.
>
> Om wel inhoudelijk in te gaan op uw punten, staan deze met opmerking en antwoord hieronder. Ik zou het zeer waarderen, om een goede discussie te houden, als u hetzelfde deed met mijn punten.
>
> In Nederland is het niet mogelijk een gasaansluiting en meter op een adres te hebben zonder actief gascontract.
> U beweerd dus dat het niet mogelijk is om zonder gascontract wel een aansluiting te hebben? Dit is nu het geval en ik kan nergens vinden in de AV of ATO dat dit niet mogelijk zou mogen zijn. Kunt u dit onderbouwen met de de corresponderende wetsartikelen? Anders ga ik er van uit dat deze bewering onjuist is.
>
> Als eigenaar of huurder van de woning bent u verplicht een gascontract af te sluiten of tegen kosten de aansluiting te deactiveren.
> Ik heb gezocht naar een onderbouwing hiervan maar ik kan die niet vinden. Kunt u mij die geven op wetsartikel nummer? Anders ga ik er wederom vanuit dat deze bewering onjuist is.
>
> Meer informatie over de kosten en procedure kunt u vinden op: https://www.stedin.net/aansluiting/verwijderen. Een aanvraag voor het verwijderen kunt u doen via www.mijnaansluiting.nl
> Dank u wel voor het aanwijzen van een website voor het verwijderen van een aansluiting. Echter vraag ik hier niet om. De inrichting is van u en zit mij niet in de weg.
>
> Indien u geen afspraak met ons maakt zullen we u met extra kosten afsluiten. Deze kosten zullen op u verhaald worden.
> Zoals ik u al had gemailed:
> Ik zie geen enkele grond waarop ik verplicht zou zijn te betalen voor werkzaamheden waar ik geen opdracht toe heb gegeven. Noch in de ATO, noch in de Algemene Voorwaarden zijn afspraken te vinden over kosten die zonder voorafgaande opdracht of zonder verwijtbaar handelen in rekening zouden kunnen worden gebracht bij opzegging van de ATO op grond van artikel 3.6.
>
> Ook zoals Stedin geautomatiseerd kan uitlezen maandelijks, is er geen gasverbruik meer sinds 15 juni 2019 en zal dit ook niet meer gebeuren omdat de hoofdkraan dicht staat.
>
> Graag wijs ik u er op dat de werkzaamheden die u nodig acht aan de meetinrichting, wel volgens artikel 4.1.2.5 en 4.1.2.6 van de Aansluit en Transportcode dienen te geschieden.
>
> Ook ik wens u een prettige dag verder.
>
>
>
>Stuffer
>
>
>
>
>
> Op 3-1-2020 om 15:54 schreef FM_info:
>
> Beste heer Stuffer,
>
> Bedankt voor uw bericht waarin u kenbaar stelt dat u geen gebruik wilt maken van gas.
>
> In Nederland is het niet mogelijk een gasaansluiting en meter op een adres te hebben zonder actief gascontract.
> Als eigenaar of huurder van de woning bent u verplicht een gascontract af te sluiten of tegen kosten de aansluiting te deactiveren.
> Meer informatie over de kosten en procedure kunt u vinden op: https://www.stedin.net/aansluiting/verwijderen. Een aanvraag voor het verwijderen kunt u doen via www.mijnaansluiting.nl
>
> Indien u geen afspraak met ons maakt zullen we u met extra kosten afsluiten. Deze kosten zullen op u verhaald worden.
>
> Graag wens ik u een prettige dag.
>
>
> NAAM
> Klantenservice
> Stedin Netbeheer B.V.
>
> [cid:7BEF9E3FED09EDD7FD7B97A7AF3FEDBC80A9D657@850B3A15]
>
> www.stedin.net/klantenservice/contact
>
> [cid:DB72EEC59BE2EF755E61082266BFB7B31206A18B@0D484F3E]
>
> [cid:1CE229BE29C99DD1892021FEEB9A786114C446F4@4B7CF462]
>
> [cid:7823BB41D955DB4EC90929B50B3F1AD3FB9737D7@9A7019BD]
>
> [cid:F4BA1BDF1D0016340DAF3B4DCFEAB85A433A3C84@1E187438]
>
> Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Gebruik door anderen dan de geadresseerde(n) is verboden. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te vernietigen. Stedin Netbeheer B.V. staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24289101.
>
> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: mailadres Stuffer
> Verzonden: donderdag 2 januari 2020 19:43:40
> Aan: FM_info
> Onderwerp: Kenmerk KM-M-CL-3
>
> Geachte mevrouw Naam
>
> Ik ontving op 02-01-2020 een brief van u op mijn adres (kenmerk: KM-M-CL-3), waarin u de 'bewoner(s) op dit adres' er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is. In de brief spoort u mij aan een contract voor gas bij een energieleverancier af te sluiten, omdat u anders genoodzaakt bent om de gasaansluiting af te sluiten, en de kosten daarvoor bij mij in rekening zult brengen.
>
> Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2020 opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).
>
> Ik geef u alle gelegenheid de voor de beëindiging van de overeenkomst noodzakelijke handelingen te verrichten waar het genoemde artikel 3.6 naar verwijst. Tien werkdagen na de hierboven genoemde opzeggingsdatum is de ATO in ieder geval beëindigd. Op dat moment hebben we dus ook geen contractuele relatie meer.
>
> Ik zie geen enkele grond waarop ik verplicht zou zijn te betalen voor werkzaamheden waar ik geen opdracht toe heb gegeven. Noch in de ATO, noch in de Algemene Voorwaarden zijn afspraken te vinden over kosten die zonder voorafgaande opdracht of zonder verwijtbaar handelen in rekening zouden kunnen worden gebracht bij opzegging van de ATO op grond van artikel 3.6.
>
> En buiten dat er niet naar verwezen wordt in de ATO en de Algemene Voorwaarden, veronderstelt artikel 2.5.1.12 van de Tarievencode Gas ook nog eens een voorafgaande opdracht voordat kosten in rekening kunnen worden gebracht.
>
> U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.
>
>
Stuffer
Het valt op dat op beide mailadressen waar de email aan gericht is nu geen OutOfOffices aan staan daar waar het wel de vorige keer was dat:

Info at Stedin punt net, kwam met:
Onderwerp: Automatic reply: Re: Uw relatienummer: nummer / gasloos
Datum: Sun, 28 Jun 2020 12:33:20 +0000
Van: FM_info <info at stedin punt net>
Aan: Stuffer

Goedendag,

Dit e-mail adres is niet meer in gebruik.

Heeft u een vraag, of een verzoek, dan verwijzen wij u door naar www.stedin.net/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Stedin
en FM_VoorkomAfsluiting at stedin punt net
Onderwerp: Uw mail is ontvangen: Fwd: Re: Uw relatienummer: nummer / gasloos - KV-2006 06000
Datum: Sun, 28 Jun 2020 14:37:36 +0200 (CEST)
Van: FM_VoorkomAfsluiting at stedin punt net

-----Reply Reply-----

Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij nemen uw bericht binnen 5 werkdagen in behandeling
Indien nodig nemen wij contact met u op.

Neem voor vragen gerust contact met ons op
Misschien vindt u uw antwoord al op www.stedin.net/afsluiting. Is uw vraag daarmee niet beantwoord?
Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoon 010-890 97 66.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Contractloos
Stedin Netbeheer B.V.

Blaak 8, 3011 TA Rotterdam | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam|
010 890 97 66 | www.stedin.net

Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Gebruik door anderen dan de geadres-
seerde(n) is verboden. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en
het bericht te vernietigen. Stedin Netbeheer B.V. staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24289101

Update 22-11-2020
Na de email van 09-07-2020 naar Stedin niks meer van ze vernomen.

20-03-2021 Via www.mijnaansluiting.nl een melding naar Stedin voor de gratis verwijdering.
MijnAansluiting-logo.png
Aanvraag verzonden

Geachte Dhr. Stuffer,

Hartelijk dank voor uw aanvraag met nummer *zaaknummer*. We hebben deze verstuurd naar de netwerkbedrijven die uw aanvraag uitvoeren.

Belangrijke informatie
De netwerkbedrijven doen er alles aan om tijdig uw aanvraag te realiseren. Wij leggen u graag uit wat u kunt verwachten en wat u zelf moet doen. Lees informatie.

Een overzicht van uw aanvraag
Op Mijnaansluiting.nl vindt u een overzicht van uw aanvraag. Hier kunt u ook de status van uw aanvraag volgen.

Bekijk status

Vragen of informatie
Heeft u nog vragen over uw aanvraag? Neem dan contact op met het betreffende netwerkbedrijf van uw aanvraag. De contactgegevens van de netbeheerder(s) vindt u op de statuspagina van uw aanvraag.

Werkt de knop niet? Kopieer en plak de onderstaande link in de adresbalk van uw internetbrowser:

https://www.mijnaansluiting.nl/personelijke link

Met vriendelijke groet,

Mijnaansluiting.nl

21-03-2021 volgende email van Stedin ontvangen:
Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw aanvraag. In uw regio zorgen wij voor uw aansluiting op het energienet, om te wonen, werken en leven. Wij nemen uw aanvraag voor Adres in stad in behandeling.

Uw aanvraagnummer bij mijnaansluiting.nl is: nummer
Uw aanvraagnummer bij Stedin is: nummer

U ontvangt binnen 10 werkdagen uw offerte
Wij bellen u om de aanvraag met u door te nemen. Vervolgens ontvangt u binnen 10 werkdagen uw offerte. Als wij hiervoor meer tijd nodig hebben, dan laten wij dit weten.

Meer informatie
In onze video leggen we in slechts één minuut uit hoe het proces van aanvraag tot aansluiting verloopt. U kunt ook kijken bij onze veelgestelde vragen en antwoorden. Daarnaast kunt u op verschillende manieren contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Stedin logo

Blaak 8, 3011 TA Rotterdam | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam
088 896 39 63 | www.stedin.net
Twitter logoFacebook logoLinkedIn logoYouTube logo

Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Gebruik door anderen dan de geadresseerde(n) is verboden. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te vernietigen. Stedin Netbeheer B.V. staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24289101.

Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Wij kunnen een reply op deze e-mail niet ontvangen.

21-03-2021 en de volgende email van mijnaansluiting.nl ontvangen:
MijnAansluiting-logo.png
Afhandeling via Stedin

Geachte Dhr. Stuffer

Uw aanvraag zaaknummer wordt via Stedin afgehandeld buiten Mijnaansluiting.nl.

Stedin zal hiervoor rechtstreeks met u contact opnemen. U ontvangt voor deze aanvraag geen status updates via Mijnaansluiting.nl.

Bekijk status

Werkt de knop niet? Kopieer en plak de onderstaande link in de adresbalk van uw internetbrowser:

https://www.mijnaansluiting.nl/aanvragen/in-behandeling/LINK

Met vriendelijke groet,

Mijnaansluiting.nl

Op 30-3-2021 om 14:19 schreef FM_aardgasloos:
>
> Beste meneer, mevrouw,
>
> Onlangs heeft u een aanvraag ingediend voor een nieuwe aansluiting of een wijziging op een bestaande aansluiting. Het duurt iets langer dan verwacht voordat wij u hiervoor een offerte kunnen sturen. Daarover gaat dit bericht.
>
> Mocht u de offerte inmiddels hebben ontvangen, dan kunt u dit bericht beschouwen als niet verzonden.
>
> U ontvangt uw offerte binnen 21 werkdagen nadat uw aanvraag compleet is
> Wij lieten u eerder weten dat u binnen 10 werkdagen na uw aanvraag een offerte van ons ontvangt. Echter, op dit moment hebben wij te maken met veel meer aanvragen dan gebruikelijk. Hierdoor kunnen wij helaas niet voor elke aanvraag de offerte binnen de afgegeven termijn versturen. Wij streven ernaar de offerte binnen 21 werkdagen na uw aanvraag te verzenden. Onze excuses voor de vertraging.
>
> Neem voor vragen gerust contact met ons op
> Heeft u een vraag over dit bericht? Wij telefonisch bereikbaar op 010-8923170. U kunt niet reageren op dit bericht middels e-mail.
>
>
> Stedin_logo_payoff_wit_RGB_HR (60%)
>
> Nijverheidsweg 15, 3534 AM Utrecht | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam

01-05-2021 de volgende twee brieven van Stedin ontvangen per post:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmxXfzVjnch4KPKrNkcqanldy_M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VcJBZRn2OUIJwnrOokkxNdI.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNDVKtaJxROq9YMKNgU221ntN1s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcJSZCipOuEexgNLC5nclZkK.jpg?f=fotoalbum_medium

Op 3-5-2021 om 12:02 schreef noreply@autoriteitconsumentenmarkt.eu:
> Autoriteit Consument & Markt
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> U heeft zojuist een tip of melding ingestuurd via de website van de Autoriteit Consument & Markt. We registreren alle tips en meldingen. Hartelijk dank.
>
> De volgende informatie heeft u aan ons verzonden:
>
> Onderwerp
> Over welk aandachtsgebied heeft u een tip of melding?
> Energie
>
> Uw tip of melding gaat over
> Over welke onderneming heeft u een tip of melding?
> Stedin netbeheer.
>
> Wat is uw tip of melding?
> Mevrouw, mijnheer
>
>
> Op 1 mei 2021 ontving ik van Stedin niet één, maar twee brieven, waarin o.a. de volgende passages staan:
>
> [Stedin 1] Onderneem nu actie
> Uw contract met een energieleverancier moet binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief bij ons bekend zijn. Lukt dit niet, dan gaan wij over tot het afsluiten van uw elektriciteits- EN gasaansluiting. De kosten hiervan komen voor uw rekening.
>
> Bijzonder, want op 02-01-2020 heb ik Stedin een bericht gestuurd met o.a. de volgende tekst.
>
> “Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2020 opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).”
>
> Stedin is dus reeds meer dan een jaar op de hoogte van het feit, dat ik op rechtmatige wijze mijn leveringscontract voor gas heb opgezegd. (korte uitleg over de datum die ik stuurde, dit had 18-12-2019 moeten zijn ipv de door mij getypte 18-12-2020, dit was een typfout destijds) Het leveringscontract voor elektriciteit is ononderbroken voortgezet. Dat had Stedin eenvoudig kunnen controleren. Het is dan ook volstrekt buiten proportie dat Stedin dreigt met het afsluiten van zowel de elektriciteit- als de gasaansluiting.
>
> [Stedin 2] Geen elektriciteit en/of gas meer afnemen?
> Als u geen gebruik wilt maken van de aansluiting(en) voor elektriciteits en/of gas op uw adres dan is het mogelijk om deze vrijwillig af te sluiten. Hiervoor brengen wij kosten in rekening. De kosten hiervoor kunt u terug vinden op https://www.stedin.net/nettarieven/overige-tarieven.
>
> In het hetzelfde bericht dat ik op 02-01-2020 heb gestuurd schreef ik vervolgens:
>
> “Ik geef u alle gelegenheid de voor de beëindiging van de overeenkomst noodzakelijke handelingen te verrichten waar het genoemde artikel 3.6 naar verwijst. Tien werkdagen na de hierboven genoemde opzeggingsdatum is de ATO in ieder geval beëindigd. Op dat moment hebben we dus ook geen contractuele relatie meer.”
>
> en even verder:
>
> “U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.”
>
> Ergo: Stedin was op de hoogte van het feit dat ik geen opdracht zou geven.
>
> [Stedin 3] Uw gasaansluiting sluiten wij maximaal 12 maanden af.
> Wanneer u geen gebruik maakt van gas, maar de aansluiting (nog) niet wilt laten verwijderen, kunt u de aansluiting laten afsluiten voor een periode van maximaal 12 maanden. Het is aan u om een keuze te maken tussen het opnieuw aansluiten of definitief verwijderen van uw gasaansluiting binnen deze periode van 12 maanden. Aan beide opties zijn kosten verbonden.
>
> Nergens in de Gaswet en bijbehorende codes is een artikel te vinden, die mij als kleinverbruiker verplicht om binnen 12 maanden na afsluiten van de gasaansluiting (NB: op initiatief van Stedin, niet in mijn opdracht) een keuze te MOETEN maken.
> Stedin suggereert hier dus een verplichting die er niet is; dit is pure misleiding en beperkt mij in mijn mogelijkheden om een geïnformeerde keuze te maken.
> Een nietsvermoedende klant zal echter al snel denken dat dit inderdaad “moet”, en inderdaad binnen de periode van twaalf maanden een opdracht geven tot verwijdering of heraansluiten, terwijl daar geen wettelijke verplichting toe bestaat.
>
> Daarnaast schrijft Stedin hier, dat aan verwijdering binnen die periode van 12 maanden kosten verbonden zouden zijn.
> Dit is in strijd met de tijdelijke regeling die per 1 maart dit jaar van kracht is geworden, waarbij kleinverbruikers, waar op verzoek de aansluiting wordt verwijderd, geen kosten krijgen doorberekend.
>
> Graag verzoek ik ACM het volgende:
> 1. Actie te ondernemen richting Stedin zodat deze stopt met het verspreiden van bovengenoemde onjuiste, intimiderende en misleidende informatie.
> 2. Stedin te sommeren nu eens een keer werk te maken van het op orde brengen van de administratieve systemen, zodat in lijn met geldende regelgeving wordt gecommuniceerd.
>
>
> Let wel: ik verzoek u dus actie te nemen en deze klacht niet slechts als “melding” te archiveren.
> Graag hoor ik van u welke maatregelen de ACM heeft getroffen richting Stedin.
>
>
> Stuffer
>
> Ondersteunende documenten
> Beschikt u over ondersteunende documenten?
> Ja
>
> Zo ja, wat voor documenten en wat staat erin?
> Twee brieven die op 1 mei 2021 zijn ontvangen en een complete dossier die te vinden is op:
> stuffer in "Gas de deur uit doen: Gratis!"
>
> Andere personen
> Zijn er andere personen die uw tip of melding kunnen staven?
> Nee
>
> Zo ja, vermeld hier de namen en contactgegevens.
>
>
> Persoonsgegevens
Stuffer

Whatsapp gesprekken met Stedin op 03-05-2021, 04-05-2021 en 05-05-2021
[14:55, 03-05-2021] Stuffer:

Beste Stedin, ik ontving afgelopen zaterdag 1 mei 2021, twee brieven die op mijn naam van 1 van de brieven wel staat zijn verder identiek. Het gaat om twee brieven met kenmerk:

KM-M-CL-5

Waarvan de gehele inhoud een compleet foutieve en misleidende manier van communiceren is. Ik wil Stedin er graag even op wijzen dat de afdeling contractloos moet stoppen met het versturen van deze brieven en ook raadt ik Stedin aan om de inhoud hiervan grondig te herzien op bijvoorbeeld de volgende punten:

Op bovenstaand aansluitadres ontbreekt een contract met een energieleverancier.
-Ik ga u vertellen dat dit niet correct is, en Stedin kan dit weten omdat de energieleverancier Budget Energie elke maand bij u de electra meter standen opvraagt.

Al aangemeld bij een energieleverancier?
Ga naar www.stedin.net/voorkomafsluiting
-Onderaan jullie pagina staat een link naar een verlopen wettekst. Slordig.

Onderneem nu actie
Uw contract met een energieleverancier moet binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief bij ons bekend zijn. Lukt dit niet, dan gaan wij over tot het afsluiten van uw elektriciteits-en gasaansluiting. De kosten komen voor uw rekening.
-Dit komt nogal dwingend en misleidend over. Zoals eerder genoemd is er een energieleverancier bekend bij Stedin- en bij mij voor electra op mijn adres. Daarnaast is er genoeg jurisprudentie te vinden over het onderwerp gasloos, waarop Stedin, de afdeling contractloos op doelt. Ook kan ik mij niet indenken dat Stedin niet zou weten dat gasverlaters en netbeheerders hierover bij verschillende rechters zaten. Ook is er een recente uitspraak van de geschillencommissie netbeheer die deze rechtelijke vonnissen heeft gevolgd.

Geen elektriciteit en/of gas meer afnemen?
-De link die jullie daar plaatsen: https://www.stedin.net/tarieven/overige-tarieven werkt niet.

Uw gasaansluiting sluiten wij maximaal 12 maanden af
[ ] aan beide opties zijn kosten verbonden.
-Erg storend en misleidend dat Stedin niet de huidige wet en regelgeving volgt en dit ook zelf actief communiceert. Zie https://www.netbeheernede...ijk-volledig-vergoed-1436
https://www.rijksoverheid...gen-van-de-gasaansluiting

Verder onjuistheden:
https://www.stedin.net/hoe-voorkom-ik-afsluiting werkt niet.

Over deze gang van zaken en de eerdere communicatie die tussen mij en Stedin heeft plaatsgevonden is tevens ook een klacht bij de ACM ingediend omdat Stedin al sinds januari 2020 weet dat wij geen ATO voor gas meer hebben en dus geen contractuele verplichtingen hebben naar elkaar wat betreft de gasaansluiting.

Stuffer

[17:34, 03-05-2021] Stedin: Goedenavond Stuffer! Naammedewerker hier. Bedankt voor jouw feedback. Ik begrijp dat jij twee brieven hebt ontvangen over het afsluiten van een contract. Ik kijk graag even mee.

Mag ik jouw postcode, huisnummer, telefoonnummer en een e-mailadres noteren?

[17:45, 03-05-2021] Stuffer: Het is niet mijn intentie om de discussie het wel of niet hebben van een gas-contract opnieuw te starten maar Stedin als organisatie er wel bewust van te maken dat er onjuiste informatie verstuurd wordt. De informatie die er gestuurd wordt is nooit correct geweest als u de jurisprudentie er op terug leest die al een tijd over dit onderwerp beschikbaar is.

[08:44, 04-05-2021] Stedin: Helaas kan ik dit zonder gegevens niet verder bekijken. Op het kenmerk of afdeling kan ik niet zoeken. Pas als ik jouw NAW-gegevens heb ontvangen kan ik de situatie verder beoordelen. Alvast bedankt!

[11:37, 04-05-2021] Stuffer: Op zich is dat natuurlijk best vreemd aangezien de brief door Stedin met een uniek kenmerk vanuit een specifieke afdeling is gestuurd. Volgens mij zijn het standaard brieven met een bepaald kenmerk die (neem ik aan) binnen de Stedin organisatie bekend moeten zijn. De klacht is dat de brief onjuiste en dwingende informatie bevat.

Punt is dat als er een gas contract wordt opgezegd, Stedin beweert dat dit niet kan/mag en spoort aan tot het opnieuw afsluiten van een gas-contract.

[11:38, 04-05-2021] Stuffer: Maar als je er verder in wilt duiken dan mag dat:(Foto van de brief verstuurd)

[11:50, 04-05-2021] Stedin: Bedankt voor het opsturen van de foto. Ik kom uit op het adres adres op de naam . Ik zie inderdaad dat er geen contract is voor gas. Als je geen gebruik meer maakt van het gas en je gaat dit in de toekomst ook niet meer gebruiken, adviseer ik je om een aanvraag te doen via mijnaansluiting.nl om de gasaansluiting te laten verwijderen. Dit is per 1 maart 2021 kosteloos. Je zult dan ook niet meer zulke brieven ontvangen. Weet je zo voldoende?

[13:10, 04-05-2021] Stuffer: Beste Stedin, dank voor de toevoeging maar dat was niet het verzoek in mijn eerste bericht:

[Ik wil Stedin er graag even op wijzen dat de afdeling contractloos moet stoppen met het versturen van deze brieven en ook raadt ik Stedin aan om de inhoud hiervan grondig te herzien op bijvoorbeeld de volgende punten]

Met andere woorden, mijn klacht is dat Stedin brieven verstuurd die misleidend en dwingend zijn en daarmee bewust consumenten benadeeld. Ik zou graag willen dat Stedin deze brieven herziet naar geldende regels of deze niet meer verstuurd.

Als uw toevoeging in de brief had gestaan dan was de brief nog informatief geweest. En ik kan u ook mededelen dat als er een aanvraag middels mijnaansluiting.nl is gedaan de onjuiste brieven blijkbaar nog steeds verstuurd worden.

Kan Stedin aan mijn verzoek voldoen en de klacht in behandeling nemen om de interne processen te verbeteren?

[13:36, 04-05-2021] Stedin: Helaas zullen wij niet ingaan op jouw verzoek. Een aansluiting mag niet voor lange tijd zonder contract zijn. Als dit wel het geval is, loop je kans op gedwongen afsluiting.

Wij versturen deze brieven om klanten hier op te wijzen aangezien het niet toegestaan is om geen contract op een aansluiting te hebben terwijl deze niet is afgesloten.
Doormiddel van de brieven worden klanten hier over geïnformeerd en herinnerd.

Voor nu wil ik je in ieder geval nog een fijne dag toewensen.

Groeten, ^NB

[14:10, 04-05-2021] Stuffer: Ik vind het spijtig dat Stedin niet ingaat op mijn verzoek.

Waarom een "gedwongen afsluiting"?

Ik heb in mijn eerdere communicatie per email op 02-01-2020 aan Stedin laten weten dat:

[Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2020 (hier had 2019 moeten staan) opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).

...

U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.]

Zoals ik toen al in de email is Stedin van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geefschreef en lijken mij krachttermen zoals "gedwongen afsluiting" niet op hun plaats.

Ook jij een zeer mooie dag toegewenst!

[14:42, 04-05-2021] Stedin: De brieven worden standaard verstuurd als er geen contract aanwezig is. Ongeacht de situatie.

Als een aansluiting wel actief is, maar er geen gebruik van gemaakt wordt, dient er nog wel een contract op aanwezig te zijn. Alleen als de aansluiting niet actief is (dus fysiek door ons is afgesloten of verwijderd), mag het contract beëindigd worden.

Wij gaan over tot gedwongen afsluiting tegen hoge kosten als een aansluiting actief is, maar geen contract heeft. Anders kan er gebruik gemaakt worden van gas en elektriciteit terwijl er niet voor betaald wordt. De brieven worden standaard verstuurd en via de brieven informeren wij klanten hierover als er geen contract is.

Helaas kan ik meedelen dat wij dit proces niet aan zullen passen. Ik hoop je hierbij wel voldoende geïnformeerd te hebben en nogmaals een fijne dag toegewenst!

Groeten, ^NB

[16:56, 04-05-2021] Stuffer: Beste Stedin,

Kunnen jullie mij over:

_Als een aansluiting wel actief is, maar er geen gebruik van gemaakt wordt, dient er nog wel een contract op aanwezig te zijn. Alleen als de aansluiting niet actief is (dus fysiek door ons is afgesloten of verwijderd), mag het contract beëindigd worden. _

Waar dat vandaan komt. Er is namelijk geen enkele wettekst te vinden die dit voorschrijft.

[18:01, 04-05-2021] Stedin: Goedenavond Stuffer, Naammedewerker hier! Ik kan mij voorstellen dat je dit onderbouwd wilt zien. Echter hebben wij deze regels ook niet verzonden. Je kan met jouw vraag terecht bij het ACM. Zij zijn de gene die deze regels bepalen. Wij volgen ze enkel op. Weet je zo voldoende?

[18:15, 04-05-2021] Stuffer: Beste Naammedewerker, als Stedin de regels van de ACM volgt kan Stedin mij toch op zijn minst vertellen waar die te vinden zijn? De autoriteit Consument en Markt ziet oa toe dat de huidige wetgeving wordt gevolgd. Dus dan moet er wel een wettekst zijn die dat voorschrijft en waar toezicht op gehouden dient te worden. Kan Stedin waar die te vinden is?

[18:16, 04-05-2021] Stuffer: *vertellen

[09:34, 05-05-2021] Stedin: Ik kan niet precies vertellen waar je het kan terugvinden. Je kan op de website van ACM zoeken onder bepaalde steekwoorden. Mijn excuses maar het gaat mij nu niet lukken om alles op hun website door te lezen.

Kom je hiermee verder?

[12:53, 05-05-2021] Stuffer: Beste Stedin,

Helaas niet. En ik krijg hier het kastje naar de muur gevoel van.

Ik heb zitten zoeken op https://www.acm.nl/nl en op https://wetten.overheid.nl/ .

Echter kunnen de regels uit de brieven van Stedin daar niet gevonden worden. Sterker nog de ACM schrijft zelf op https://www.consuwijzer.n...rgie-aansluiting/opzeggen :

U kunt ervoor kiezen om uw aansluiting op te zeggen. U kunt dan geen gas of elektriciteit meer afnemen. Zeg altijd eerst het leveringscontract met uw energieleverancier op. De opzegtermijn hiervoor is 30 dagen. Vraag uw leverancier ook om uw aansluitovereenkomst en transportovereenkomst op te zeggen. De opzegtermijn hiervoor is 10 werkdagen.

Daar waar in de brief, van de afdeling contractloos anders wordt beweerd en Stedin zich nu achter niet bestaande regels en wetten probeert te verschuilen die ook nog eens onvindbaar zijn. Ook op een eerder punt tijdens dit gesprek (04-05-2021 14.42) worden de regels van de ACM ook nog tegengesproken:

Als een aansluiting wel actief is, maar er geen gebruik van gemaakt wordt, dient er nog wel een contract op aanwezig te zijn. Alleen als de aansluiting niet actief is (dus fysiek door ons is afgesloten of verwijderd), mag het contract beëindigd worden.

Wij gaan over tot gedwongen afsluiting tegen hoge kosten als een aansluiting actief is, maar geen contract heeft. Anders kan er gebruik gemaakt worden van gas en elektriciteit terwijl er niet voor betaald wordt. De brieven worden standaard verstuurd en via de brieven informeren wij klanten hierover als er geen contract is.

Nu kom ik weer terug op mijn Whatsapp bericht van 04-05-2021 13.10:

Met andere woorden, mijn klacht is dat Stedin brieven verstuurd die misleidend en dwingend zijn en daarmee bewust consumenten benadeeld. Ik zou graag willen dat Stedin deze brieven herziet naar geldende regels of deze niet meer verstuurd.

Nu ga ik u verzoeken om mijn klacht en vragen bij de juiste afdeling neer te leggen.

[13:12, 05-05-2021] Stedin: Ik begrijp dat je het er niet mee eens bent, maar ik kan je helaas geen ander antwoord geven. Als je geen gas meer gebruikt, kan je een verwijdering aanvragen via mijnaansluiting.nl. Zo lang er geen actief energiecontract is, zal je deze brieven blijven ontvangen. Ik kan dit ook niet bij een andere afdeling neerleggen, omdat zij hetzelfde antwoord zullen geven. Heb je nog andere vragen voor mij?

[13:45, 05-05-2021] Stuffer: Beste Stedin,

Dat is denk ik een misverstand.

Zoals u hebt kunnen lezen op de website van de ACM is de wetgever het er niet mee eens zoals Stedin handeld.

Daarnaast nogmaals dank voor de website mijnaansluiting.nl. Echter zoals ik al had bericht was dit juist de informatie die ik in de brief had verwacht. Of nog beter, Stedin heeft al een verzoek gehad via mijnaansluiting.nl dus had ik de brieven helemaal niet verwacht. Hier gaat ook mijn klacht onder andere over omdat ook zoals Stedin nu weer schetst:

Zo lang er geen actief energiecontract is, zal je deze brieven blijven ontvangen.

De inhoud van deze brieven is dwingend en misleidend.

Ik verzoek u nogmaals om mijn klacht bij de betreffende afdeling neer te leggen en niet de aanname te doen dat er het zelfde antwoord uit komt. Ik betwijfel namelijk ten zeerste dat Stedin (vanwege de inhoud van dit gesprek en de de inhoud van de brieven) correct handelt.

[13:50, 05-05-2021] Stedin: Zoals we al vaker hebben aangegeven, kunnen we je helaas geen ander antwoord geven. Dit is de werkwijze die gehanteerd wordt. De aansluiting kan opgezegd worden, maar dit staat los van het opzeggen van een contract. Dit zijn namelijk twee aparte onderdelen. Als je geen andere vragen meer hebt, wens ik je nog een prettige dag verder. Groeten, ^JB

[13:57, 05-05-2021] Stuffer: Beste Stedin, ook dit is weer incorrect. Het contract kan volgens de ACM gewoon worden opgezegd via de weg die op de website gepubliceerd staat en die ik u stuurde. De aansluiting is in eigendom van Stedin dus zoals ik Stedin al had bericht in januari 2020:

Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2020 (hier had overigens 2019 moeten staan) opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013)....U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.

Dus ik ga Stedin voor de derde maal verzoeken om mijn klacht die hierboven beschreven staat (of anders alle berichten die heen en weer zijn gegaan) bij de klachten afdeling neer te leggen.

[14:02, 05-05-2021] Stedin: Nogmaals zal ik aangeven dat wij je geen ander antwoord gaan geven. Voor nu wil ik je alsnog een fijne dag toewensen.

Groeten, ^NB

Op 06-05-2021 mail ontvangen van Stedin nav het whatsapp gesprek.

Betekend dus dat mijn mailadres bekend is.
Onderwerp: Hoe heeft u ons contact ervaren?
Datum: Thu, 06 May 2021 05:44:07 +0200
Van: Stedin <feedback@expoints.nl>
Antwoord-naar: Stedin <feedback@expoints.nl>
Aan: Stuffer@email.nl

Image
Image

Uw mening is belangrijk voor Stedin

Beste heer, mevrouw,

Onlangs heeft u contact gehad met onze klantenservice en daarmee met mij, naammedewerker. Ik ben heel benieuwd hoe u ons contact heeft ervaren.

Wilt u mij helpen bij mijn verdere ontwikkeling? Klik dan hier of op onderstaande button om uw ervaringen te delen. Deelname neemt slechts 1 tot 2 minuten van uw tijd in beslag.
Deel uw ervaringen

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

Naam medewerker, medewerker klantenservice
Stedin Netbeheer

Deze feedbackuitnodiging wordt verzorgd door Expoints. Uw gegevens en feedback worden doorgegeven aan Stedin. Wilt u in de toekomst geen feedbackverzoeken van Stedin meer ontvangen? Klik dan hier.

Op 11-05-2021 ontvangen van Stedin

Stedin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eooZHQ4SdP-5pWva419paJjaEAE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFeaROdGC4sg4AxcJudayunS.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsWDrgTBJ-a-zVy1rr7eYNhPkDA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqHrUPFgdKrvzE73BsnwpdIo.jpg?f=fotoalbum_small

Onderwerp: Nummer
Datum: Wed, 19 May 2021 14:36:17 +0200
Aan: midofficekv@stedin.net

Beste Naam medewerker,

Hartelijk dank voor de "offerte". Ik zie het echter niet als een offerte waar ik een akkoord op moet geven maar als (nogmaals) een bevestiging voor Stedin dat de gasmeter (in eigendom van Stedin) opgehaald mag worden aangezien er geen gas meer nodig is op mijn adres. Dit is bij Stedin al sinds december 2019 bekend omdat de ATO toen is opgezegd.

Wat ik niet begrijp en ik hoop dat u mij dit kunt uitleggen is dat er om 0,01 cent wordt gevraag voor het controleren van gegevens.

- Kunt u mij uitleggen welke gegevens u nog meer van mij nodig heeft zodat Stedin haar taak kan uitvoeren en waarom u deze gegevens nodig heeft?

- Ook staat er in één zin het woord gratis en 1 cent overmaken. Dit lijkt mij nogal tegenstrijdig.

Kunt u deze punten verduidelijken en schrappen uit het document die u mij toestuurde?

Hartelijk dank alvast.

Met vriendelijke groet,

Stuffer
Adres
EAN-code G: 000000000000000000000000

Onderwerp: Fwd: Nummer
Datum: Mon, 31 May 2021 12:41:53 +0200

Beste Stedin,

Kunnen jullie op onderstaande email reageren?

Met vriendelijke groet,

Stuffer
Adres
EAN-code G: 000000000000000000

[ Voor 57% gewijzigd door stuffer op 08-08-2021 19:49 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Onderwerp: Fwd: Fwd: Nummer
Datum: Tue, 15 Jun 2021 15:19:04 +0200

Beste Stedin,

Nogmaals de herinnering om op onderstaande emails te reageren.

Groet,

Stuffer

Onderwerp: Herinnering: accepteer en betaal de offerte voor uw aanvraag NUMMER
Datum: Thu, 17 Jun 2021 09:24:13 +0000 (UTC)
Van: Stedin Netbeheer B.V. <noreply@stedin.net>

Beste meneer, mevrouw,

Op 18 mei 2021 hebben we uw offerte voor ADRES in het beveiligde Stedin Klantportal klaargezet. U heeft deze offerte nog niet geaccepteerd en betaald.

Uw offerte is nog 60 dagen geldig
Pas na uw betaling en het opgeven van een (voorkeurs)datum starten wij met de planning en voorbereiding van de werkzaamheden.

Uw inloggegevens
Ga naar het Stedin Klantportal en log in met:
Gebruikersnaam: Nummer
Wachtwoord: Nummer

Meer informatie
Heeft u nog vragen? Dan kunt u op verschillende manieren contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Stedin logo

Twitter logoFacebook logoLinkedIn logoYouTube logo

Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Gebruik door anderen dan de geadresseerde(n) is verboden. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te vernietigen. Stedin Netbeheer B.V. staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24289101.

Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Wij kunnen een reply op deze e-mail niet ontvangen.

Onderwerp: RE: Fwd: Nummer
Datum: Thu, 17 Jun 2021 15:27:45 +0000
Van: FM_aardgasloos <FM_aardgasloos@stedin.net>

Beste heer Uffing,

Bedankt voor uw e-mail, waarin u aangeeft dat u graag een toelichting wenst waarom u 0,01 cent over dient te maken.

Uiteraard kan ik mij goed voorstellen dat u hier wellicht wat extra informatie over wenst.

Het verwijderen van de gasaansluiting is kosteloos geworden wegens een tijdelijke regeling. Omdat er ingeregeld moet worden dat wij uw gegevens kunnen verifiëren, en om u opdracht te kunnen laten geven voor de werkzaamheden, vragen wij u om via ons klantportaal een overboeking te doen van 0,01 cent en hier vervolgens een voorkeursdatum te kiezen.

Graag wens ik u een prettige dag.

Met vriendelijke groet,
Naam medewerker
A&V Proces | Technisch Intaker Aardgasloos

Stedin_logo_payoff_wit_RGB_HR (60%)

Energieweg 20, 2627 AZ Delft | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam

Telefoongesprek 16 juli 2021 vanuit Stedin naar Stuffer:
**Tring Tring **

-Stedin-
Goedemiddag met medewerker Stedin.
Ik heb u aanvraag voor verwijdering in behandeling en alles aan onze kant is rond. Zowel de vergunning, bodemonderzoek en wij zijn er klaar voor. Echter ontbreekt het nog aan de 1cent betaling om het proces doorgang te kunnen laten geven.

-Stuffer-
Dank voor u bellertje maar ik kan hier niet mee akkoord gaan. Dat zit hem in: Ik wil geen opdrachtgever zijn en u heeft het over een offerte die ik moet goedkeuren. Daarnaast is het niet mijn meter maar in eigendom van Stedin en daar kan ik geen opdracht voor geven. Juridisch lijkt mij dit niet de juiste weg.Zeker niet als het om aansprakelijkheid gaat. Maar als u alles al rond heeft is Stedin natuurlijk van harte welkom om de werkzaamheden uit te voeren.

-Stedin-
Oh maar u bedoelt dat de 1cent betaling niet gedaan kan worden vanuit principe? Ik kan u vertellen dat we bezig zijn dit proces te herzien maar dat zal helaas niet op kort termijn zijn.

-Stuffer
Dan lijkt het mij raadzaam om eens bij de collega's in de keuken te kijken. Bij bv Enexis of Liander kan het wel. Daarmee is voor mij de 1 cent discussie ook een beetje gek. Ook al is het maar 1 cent er zit meer aanvast als alleen maar 1 cent en daarnaast zou het naar mijn weten na: laagdrempelig aangeven verwijderd mogen worden. Ik wacht dan liever tot het proces is herzien.

Onderwerp: Aanvraag Nummer
Datum: Fri, 16 Jul 2021 14:02:41 +0000
Van: Email medewerker
Aan: Stuffer@stuffer.nl

Geachte heer Stuffer,

In navolging van ons telefonisch contact leek het mij goed e.a. nog uiteen te zetten per mail.

Als ik het goed begrijp heeft u geen bezwaar tegen het verwijderen van uw aansluiting, integendeel zelfs. U wilt alleen geen akkoord geven op de werkzaamheden omdat u daarmee opdrachtgever wordt. U wilt dit niet zijn omdat de gasmeter in uw optiek het eigendom is van Stedin en Stedin in uw visie daarmee opdrachtgever zou moeten zijn.

Aanvankelijk is er een gasaansluiting op uw adres aangevraagd. Op het moment dat de woning op uw naam is komen te staan bent u gebruiker geworden van de aansluiting, welke zich in uw meterkast bevindt en dus onderdeel is van uw onroerend goed. Wij kunnen derhalve nooit deze aansluiting zonder uw toestemming verwijderen ondanks dat de aansluiting dus wel van Stedin is en de behuizing van deze aansluiting door Stedin is gerealiseerd. Zonder uw toestemming kunnen wij niet uw erf en woning betreden en er werkzaamheden verrichten die vooraf schriftelijk zijn overeengekomen. We streven ernaar de 0,1 cent regeling na het integreren van de herziene werkprocessen te laten vervallen. Het benodigde akkoord tot werkzaamheden door Stedin op uw terrein vervalt hiermee dus echter niet.

Ik hoop dat u dit begrijpt en wilt overwegen uw standpunt alsnog te herzien.

In principe staat de verwijdering zoals telefonisch besproken volledig op groen licht en kunnen we de werkzaamheden bij u inplannen. Wij vernemen graag of wij dit alsnog in gang kunnen zetten middels het benodigde akkoord.

Mocht u vragen hebben of nog aanvullingen hebben dan hoor ik het graag,

Vriendelijke Groet,

Naam medewerker

A&V Proces I Werkvoorbereider

Stedin_logo_payoff_wit_RGB_HR (60%)

Nijverheidsweg 15, 3534 AM Utrecht | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam

Telnummer | www.stedin.net

Onderwerp: Re: Aanvraag nummer
Datum: Tue, 10 Aug 2021 14:46:49 +0200
Aan: Naam

Beste mevrouw naam,

Dank nog voor het telefoongesprek en de daar op volgende email op 16 juli jongstleden.

Zoals u al aan de telefoon had opgemerkt en in u email schrijft heb ik zeker geen bezwaar tegen het verwijderen van de gasaansluiting die in eigendom is van Stedin. Dit is bij Stedin al bekend sinds 02 januari 2020 waar ik onder andere het volgende in mijn eerste email naar een collega van u stuurde:

--
Ik ontving op 02-01-2020 een brief van u op mijn adres (kenmerk: KM-M-CL-3), waarin u de ‘bewoner(s) op dit adres’ er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is. In de brief spoort u mij aan een contract voor gas bij een energieleverancier af te sluiten, omdat u anders genoodzaakt bent om de gasaansluiting af te sluiten, en de kosten daarvoor bij mij in rekening zult brengen.

Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2019 opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).

Ik geef u alle gelegenheid de voor de beëindiging van de overeenkomst noodzakelijke handelingen te verrichten waar het genoemde artikel 3.6 naar verwijst. Tien werkdagen na de hierboven genoemde opzeggingsdatum is de ATO in ieder geval beëindigd. Op dat moment hebben we dus ook geen contractuele relatie meer.

En buiten dat er niet naar verwezen wordt in de ATO en de Algemene Voorwaarden, veronderstelt artikel 2.5.1.12 van de Tarievencode Gas ook nog eens een voorafgaande opdracht voordat kosten in rekening kunnen worden gebracht.

U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.
--

De reden waarom ik geen opdracht geef maar wel medewerking wil verlenen is al sinds januari 2020 tussen mij en Stedin onderwerp van gesprek.

Nu stelt u: Aanvankelijk is er een gasaansluiting op uw adres aangevraagd. Op het moment dat de woning op uw naam is komen te staan bent u gebruiker geworden van de aansluiting, welke zich in uw meterkast bevindt en dus onderdeel is van uw onroerend goed.

Daarna: Wij kunnen derhalve nooit deze aansluiting zonder uw toestemming verwijderen ondanks dat de aansluiting dus wel van Stedin is en de behuizing van deze aansluiting door Stedin is gerealiseerd.

Dit is mijn ogen tegenstrijdig. De aansluiting is van Stedin. Het bevindt zich op mijn perceel en als Stedin toegang wil, net zoals bij het vervangen van de oude meters naar slimme meters, kan er gewoon een afspraak gemaakt worden. Stedin is en blijft van harte welkom om de werkzaamheden uit te voeren die nodig zijn. Ook voor het vervangen van de meters is nooit toestemming van mijn kant gegeven. Wel medewerking.

Ik ben er blij mee dat zoals u mij vertelde en in uw email beschreef, Stedin er naar streeft om het proces te vereenvoudigen en de 1 cent betaling los te laten. Ik blijf wel bij mijn standpunt dat ik geen opdracht geef voor werkzaamheden aan de eigendommen van Stedin maar dat ik wel toestemming verleen om op afspraak Stedin in de gelegenheid te stellen om de werkzaamheden die Stedin noodzakelijk acht, uit te kunnen voeren.

Nu zag ik dat u mij had geprobeerd te bellen en zojuist heb ik u geprobeerd terug te bellen. Daarnaast heb ik een email van Stedin met subject: Ontvangstbevestiging van uw aanvraag nummer heb ontvangen. En ik ga er vanuit dat dit over de verwijdering van de gasaansluiting gaat. Als u dit wilt doornemen dan ben ik vanaf nu en morgen de hele dag telefonisch bereikbaar. De rest van de week iets minder vanwege andere (telefonische) afspraken.

Met vriendelijke groet,

Stuffer

Onderwerp: Ontvangstbevestiging van uw aanvraag nummer
Datum: Tue, 10 Aug 2021 10:03:36 +0000 (UTC)

Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw aanvraag. In uw regio zorgen wij voor uw aansluiting op het energienet, om te wonen, werken en leven. Wij nemen uw aanvraag voor adres in stad in behandeling.

Wij bellen u om de aanvraag met u door te nemen. Vervolgens ontvangt u binnen 10 werkdagen uw offerte. Als wij hiervoor meer tijd nodig hebben, dan laten wij dit weten.

Meer informatie
In onze video leggen we in slechts één minuut uit hoe het proces van aanvraag tot aansluiting verloopt. U kunt ook kijken bij onze veelgestelde vragen en antwoorden. Daarnaast kunt u op verschillende manieren contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Onderwerp: Offerte voor uw aanvraag nummer
Datum: Thu, 19 Aug 2021 09:01:10 +0000 (UTC)
Van: Stedin Netbeheer B.V. <midofficekv@stedin.net>
Aan: stuffer@email.nl

Beste meneer, mevrouw,

In het beveiligde Stedin Klantportal hebben we uw offerte voor Adres klaargezet.

Accepteer en betaal uw offerte in het Stedin Klantportal
Na uw betaling en het opgeven van een (voorkeurs)datum starten wij met de planning en voorbereiding van de werkzaamheden. Om uw opdracht goed uit te voeren, is het belangrijk dat u zelf tijdig een aantal voorbereidingen treft. Deze leest u in de offerte.

Uw inloggegevens voor het Stedin Klantportal
Vanwege veiligheidsredenen kunnen wij uw gebruikersnaam en wachtwoord niet in dezelfde mail vermelden.
Uw gebruikersnaam is het 10-cijferige aanvraagnummer bij mijnaansluiting.nl.
Dit aanvraagnummer staat in de ontvangstbevestigingsmail die wij u onlangs stuurden en begint met het cijfer 1 of het cijfer 8.
Uw wachtwoord is:

Meer informatie
Heeft u nog vragen? Dan kunt u op verschillende manieren contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Stedin logo

Onderwerp: Re: Offerte voor uw aanvraag nummer
Datum: Thu, 9 Sep 2021 18:57:33 +0200
Aan: Stedin Netbeheer B.V. <midofficekv@stedin.net>

Beste Stedin,

Hartelijk dank voor de email.

Zoals ik telefonisch ook met u collega heb besproken zou het gaan om een kosteloze overeenkomst dat Stedin zijn eigendom op mijn perceel komt weghalen.

Nu verbaasd het mij het, ook al is dit telefonisch toegezegd wederom een €0,1 offerte betreft.

Omdat mijn vragen eerder onbeantwoord bleven, waarom jullie geld willen en mijn bankgegevens nodig hebben om een kosteloze en na "laagdrempelig" aangeven van mijn kant de gasaansluiting, in eigendom van Stedin op te ruimen ga ik u mededelen dat ik niet akkoord ga met een offerte.

U weet dat ik altijd heb gezegd dat Stedin (sinds 2020), op afspraak welkom is om noodzakelijke handelingen uit te voeren aan de eigendommen van Stedin op mijn perceel.
Een offerte, met de nodige voorwaarden van u kant, die ook nog eens geld kost en het verwerken van bankgegevens zonder enige aanleiding daarvoor, ga ik niet accepteren.

Zoals hierboven al aangegeven is en blijft Stedin welkom om na afspraak de nodige handelingen aan de gasaansluiting in eigendom van Stedin, op mijn perceel uit te voeren.

Met vriendelijke groet,

Stuffer

Onderwerp: Fwd: Offerte voor uw aanvraag nummer
Datum: Thu, 9 Sep 2021 19:02:44 +0200

Beste Stedin,

Mag ik u daarnaast er op wijzen dat de knop: algemene voorwaarden https://offerte.stedin.net/algemene-voorwaarden-voor-thuis die bij de offerte horen verwijst naar een 404 pagina omdat die niet bestaat.

Het lijkt mij nogal slordig dat u wel wilt dat klanten een offerte accepteren met algemene voorwaarden waarvan de pagina niet bestaat. Dit is niet de eerste keer dat ik Stedin hierop wijs dat veel pagina's waar u naar verwijst niet bestaan.

Met vriendelijke groet,

Stuffer

Onderwerp: Herinnering: accepteer en betaal de offerte voor uw aanvraag nummer
Datum: Sat, 18 Sep 2021 09:01:53 +0000 (UTC)

Beste meneer, mevrouw,

Op 19 augustus 2021 hebben we uw offerte voor adres in het beveiligde Stedin Klantportal klaargezet. U heeft deze offerte nog niet geaccepteerd en betaald.

Uw offerte is nog 60 dagen geldig
Pas na uw betaling en het opgeven van een (voorkeurs)datum starten wij met de planning en voorbereiding van de werkzaamheden.

Uw inloggegevens
Gebruikersnaam: Naam
Wachtwoord: wachtwoord

Meer informatie

Met vriendelijke groet,

Stedin logo

Onderwerp: Re: Fwd: Offerte voor uw aanvraag nummer
Datum: Mon, 20 Sep 2021 09:38:40 +0200

Beste Stedin,

Ik heb nog geen reactie van jullie.

Kunnen jullie reageren op onderstaande 2 emails?

Met vriendelijke groet,

Stuffer

Onderwerp: Laatste herinnering: accepteer en betaal de offerte voor uw aanvraag nummer
Datum: Mon, 18 Oct 2021 09:02:00 +0000 (UTC)
Aan: stuffer@email.nl

Beste meneer, mevrouw,

Op 19 augustus 2021 hebben we uw offerte voor ADRES in het beveiligde Stedin Klantportal klaargezet. U heeft deze offerte nog niet geaccepteerd en betaald.

Uw offerte is nog 30 dagen geldig
Pas na uw betaling en het opgeven van een (voorkeurs)datum starten wij met de planning en voorbereiding van de werkzaamheden. Als u niet binnen 30 dagen betaalt, vervalt uw aanvraag.

Uw inloggegevens
Gebruikersnaam: naam
Wachtwoord: ww

Meer informatie

Met vriendelijke groet,

Stedin logo

Onderwerp: Fwd: Fwd: Offerte voor uw aanvraag nummer
Datum: Mon, 18 Oct 2021 12:32:51 +0200
Aan: Stedin Netbeheer B.V. <midofficekv@stedin.net>, FM_aardgasloos@stedin.net

Beste Stedin,

Ik kreeg vandaag nogmaals een (geautomatiseerde) email met het onderwerp:
Laatste herinnering: accepteer en betaal de offerte voor uw aanvraag nummer.

Nogmaals zou ik Stedin willen vragen om te reageren op onderstaande emails te reageren.

Groet,

Stuffer

Onderwerp: Offerte vervallen voor uw aanvraag nummer
Datum: Sat, 20 Nov 2021 09:02:09 +0000 (UTC)
Aan: Stuffer@email.nl

Beste meneer, mevrouw,

Op 19 augustus 2021 hebben wij uw offerte voor adres in het Stedin Klantportal klaargezet. U heeft deze offerte niet binnen 90 dagen geaccepteerd en betaald. Daarom is uw offerte vervallen.

Nieuwe aanvraag
Als u de werkzaamheden alsnog wilt laten uitvoeren, kunt u een nieuwe aanvraag doen via www.mijnaansluiting.nl.

Meer informatie

Met vriendelijke groet,

Stedin

[ Voor 228% gewijzigd door stuffer op 26-12-2021 20:59 ]

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

--Dubbel--

[ Voor 99% gewijzigd door stuffer op 08-08-2021 19:46 ]

*** NIKS ***

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Wij kunnen derhalve nooit deze aansluiting zonder uw toestemming verwijderen ondanks dat de aansluiting dus wel van Stedin is en de behuizing van deze aansluiting door Stedin is gerealiseerd. Zonder uw toestemming kunnen wij niet uw erf en woning betreden en er werkzaamheden verrichten die vooraf schriftelijk zijn overeengekomen. 
Oh, maar dat is heel simpel op te lossen:
Bij deze geef ik u schriftelijk toestemming om, na afspraak, mijn erf en woning te betreden om uw gasmeter en leiding in uw opdracht op mijn terrein weg te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Simba op 08-08-2021 20:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Simba schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:39:
[...]

Oh, maar dat is heel simpel op te lossen:
Bij deze geef ik u schriftelijk toestemming om, na afspraak, mijn erf en woning te betreden om uw gasmeter en leiding in uw opdracht op mijn terrein weg te halen.
Zo is het precies!

Zie volgende draft:
Beste mevrouw Naam,

Dank nog voor het telefoongesprek en de daar op volgende email op 16 juli jongstleden.

Zoals u al aan de telefoon had opgemerkt en in u email schrijft heb ik zeker geen bezwaar tegen het verwijderen van de gasaansluiting die in eigendom is van Stedin. Dit is bij Stedin al bekend sinds 02 januari 2020 waar ik onder andere het volgende in mijn eerste email naar een collega van u stuurde:

--
Ik ontving op 02-01-2020 een brief van u op mijn adres (kenmerk: KM-M-CL-3), waarin u de ‘bewoner(s) op dit adres’ er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is. In de brief spoort u mij aan een contract voor gas bij een energieleverancier af te sluiten, omdat u anders genoodzaakt bent om de gasaansluiting af te sluiten, en de kosten daarvoor bij mij in rekening zult brengen.

Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2019 opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).

--

De reden waarom ik geen opdracht geef maar wel medewerking wil verlenen is al sinds januari 2020 tussen mij en Stedin onderwerp van gesprek.

Nu stelt u: Aanvankelijk is er een gasaansluiting op uw adres aangevraagd. Op het moment dat de woning op uw naam is komen te staan bent u gebruiker geworden van de aansluiting, welke zich in uw meterkast bevindt en dus onderdeel is van uw onroerend goed.

Daarna: Wij kunnen derhalve nooit deze aansluiting zonder uw toestemming verwijderen ondanks dat de aansluiting dus wel van Stedin is en de behuizing van deze aansluiting door Stedin is gerealiseerd.

Dit is mijn ogen tegenstrijdig. De aansluiting is van Stedin. Het bevindt zich op mijn perceel en als Stedin toegang wil, net zoals bij het vervangen van de oude meters naar slimme meters, kan er gewoon een afspraak gemaakt worden. Stedin is en blijft van harte welkom om de werkzaamheden uit te voeren die nodig zijn. Ook voor het vervangen van de meters is nooit toestemming van mijn kant gegeven. Wel medewerking.

Ik ben er blij mee dat zoals u mij vertelde en in uw email beschreef, Stedin er naar streeft om het proces te vereenvoudigen en de 1 cent betaling los te laten. Ik blijf wel bij mijn standpunt dat ik geen opdracht geef voor werkzaamheden aan de eigendommen van Stedin maar dat ik wel toestemming verleen om op afspraak Stedin in de gelegenheid te stellen om de werkzaamheden die Stedin noodzakelijk acht, uit te kunnen voeren.

Met vriendelijke groetjes,

Stuffer
Iemand nog aanvullingen en/of verbeteringen?

*** NIKS ***

Acties:
  • +7 Henk 'm!
@stuffer: 0,01 cent is wel heel erg weinig...

Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Bram-Bos schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:10:
Overdrijven aan mijn kant begint een vak te worden :9B

--edit--
Fixed, thanx.

[ Voor 5% gewijzigd door stuffer op 08-08-2021 21:14 ]

*** NIKS ***

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bram-Bos schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:10:
Maar nog steeds teveel voor gratis ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Al is het dat er na meerdere keren vragen waarvoor het nodig is nog steeds geen duidelijk antwoord is gekomen. Meer iets vaags als: om uw gegevens te verifiëren.

Ja welke dan?

*** NIKS ***

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

stuffer schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:04:
Al is het dat er na meerdere keren vragen waarvoor het nodig is nog steeds geen duidelijk antwoord is gekomen. Meer iets vaags als: om uw gegevens te verifiëren.

Ja welke dan?
Precies, zoals ze in dat in het Engels zo mooi zeggen: rose fertilizer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01 15:10
stuffer schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:54:
[...]

Iemand nog aanvullingen en/of verbeteringen?
Mierenneukerij, maar ik zie een typo.
Dit is mijn ogen tegenstrijdig. De aansluiting is van Stedin. Het bevind zich op mijn perceel en als Stedin toegang wilt, net zoals bij het vervangen van de oude meters naar slimme meters, kan er gewoon een afspraak gemaakt worden.
Vetgedrukt: -t

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin_83
stuffer schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:04:

Ja welke dan?
Ze zouden ook gewoon om het meter nummer kunnen vragen. Dat zijn volgens mij unieke nummers. (Dus niet de EAN code)

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

@Stefan118 Thanx!, aangepast.
@Erwin_83 Dat is ook mijn gedachte. Daarnaast vragen ze om een foto van je meterkast waar de meter duidelijk op staat. Ik had even gekeken en de foto is zo scherp dat je hem kan aflezen.

Punt is dat ze niet kunnen/willen vertellen waar de 1 cent regeling voor is en blijven er om heen draaien. Nu ik weet dat het proces veranderd gaat worden wacht ik er wel op. Heeft geen haast.

*** NIKS ***

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

stuffer schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:04:
[...]
Punt is dat ze niet kunnen/willen vertellen waar de 1 cent regeling voor is en blijven er om heen draaien.
Ze kunnen het wel, maar willen het niet. Het is precies bekend waar die 1 cent regeling voor is. Daarmee bevestig jij, dat je de opdrachtgever en daarmee aansprakelijk voor eventuele schade bent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin_83
Vanochtend de concept reactie met wat kleine aanpassingen naar de Klantenman die toch een vrouw is gestuurd en na een uur al een positief antwoord. Zou Liander na 3,5 jaar een afspraak gaan maken met mij en op eigen initiatief gaan verwijderen ? Ik ben benieuwd .
Beste heer Erwin_83

Hartelijk dank voor uw bericht. Fijn dat de aannemer welkom is bij u en dat u aan de verwijdering wilt meewerken.

Ik zal hiervoor de acties in gang laten zetten.

Met vriendelijke groet,

Henriëtte P
Klantenman | Klantinteractie | Kleinverbruik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:15:
Waarom denk je dat er meerdere groepen in die buis komen? Dat was ik namelijk niet van plan.
Omdat je het had over meerdere PV inverters en een warmtepomp.
Het is geen geleidende buis, maar zo’n gele kunststof buis. Onderweg in ruime bochten gelegd, zodat de dikkere kabel er waarschijnlijk zonder moeite door te trekken is.
Aha, dat maakt het natuurlijk heel anders. Ik zat met zo'n gasbuis van de meterkast naar de CV-ketel in gedachten. Bij de meeste huizen is dat gewoon een relatief dun buisje. Als jij een gele mantelbuis met een grotere diameter hebt liggen past het vast wel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:22

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Stefan118 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:27:
[...]

Mierenneukerij, maar ik zie een typo.

[...]

Vetgedrukt: -t
Gooi die t niet weg, die mag achter 'bevind' :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

:) Thanx, fixed.

*** NIKS ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Als laatste het volgende toegevoegd en verstuurd nadat ik een gemiste oproep had en de email hieronder ontving:
Nu zag ik dat u mij had geprobeerd te bellen en zojuist heb ik u geprobeerd terug te bellen. Daarnaast heb ik een email van Stedin met subject: Ontvangstbevestiging van uw aanvraag Nummer heb ontvangen. En ik ga er vanuit dat dit over de verwijdering van de gasaansluiting gaat. Als u dit wilt doornemen dan ben ik vanaf nu en morgen de hele dag telefonisch bereikbaar. De rest van de week iets minder vanwege andere (telefonische) afspraken.
Onderwerp: Ontvangstbevestiging van uw aanvraag nummer
Datum: Tue, 10 Aug 2021 10:03:36 +0000 (UTC)
Aan: stuffer@stuffer.nl

Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw aanvraag. In uw regio zorgen wij voor uw aansluiting op het energienet, om te wonen, werken en leven. Wij nemen uw aanvraag voor Adres in behandeling.

Meer informatie

Met vriendelijke groet,
Ik heb het positieve gevoel dat Stedin gaat doorpakken.
:)

*** NIKS ***

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rommelzolder
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 10:13
Gisteren een keurig antwoord ontvangen op mijn laatste bericht aan Vereniging Eigenhuis.
Zie hieronder:
Geachte heer Rommelzolder

[inleidende zin met excuses voor de miscommunicatie, weggelaten want niet van belang hier]

Ik ben persoonlijk met uw brief navraag aan het doen bij mijn juridische collega’s over de punten die u aandraagt. Wellicht dat wij inderdaad iets in het collectief kunnen betekenen voor gedupeerde huiseigenaren. Mocht dat het geval zijn, dan zal ik u daarover informeren.

In het komende Eigen Huis Magazine komt een reportage waarin we een kijkje zijn gaan nemen in de proeftuinwijken. Uw informatie over de verwijderingskosten zou daar goed bij passen en ik zal dan ook onderzoeken of een kader daarover bij dit artikel op zijn plaats is. Uiteraard zullen wij daarmee de onvolledige informatie uit het aprilnummer aanvullen, rectificeren of actualiseren.

Ik hoop dat ik u voor nu een afdoende reactie heb gegeven. Zodra ik meer weet over wat de vereniging met uw verzoek kan of wil doen, laat ik dat aan u weten.

Met vriendelijke groet,
Vereniging Eigen Huis

Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simba
  • Laatst online: 16-02 17:24
Ik zal dan ook onderzoeken of een kader daarover bij dit artikel op zijn plaats is.
Uit het "onderzoek" zal dan wel blijken dat het kader niet op op zijn plaats is.
óf:
Uiteraard zullen wij daarmee de onvolledige informatie uit het aprilnummer aanvullen, rectificeren of actualiseren.
Dat zal dan wel aanvullen/actualiseren worden:
"In navolging van de sinds 1 maart geldende gratis verwijdering van de gasleiding, wees een lid ons er op dat het ook mogelijk zou moeten zijn om dit -eveneens gratis- zonder opdracht te geven zou moeten kunnen. Neem hiervoor contact op met uw energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:06
Is het anno 2021 nog steeds zo moeilijk om van die gasaansluiting af te komen? Dat terwijl de overheid wil dat we allemaal van het gas af gaan? Bizar. Ik zal mijn tijd eens nemen om dit topic deels door te spitten.

Ik heb net een huis gekocht met gasaansluiting en aangezien de ketel aan vervanging toe is wil ik overwegen om direct volledig van het gas af te gaan. Koken op gas vind ik zelf echt geweldig maar er zit een inductieplaat in. De kookplaat + ketel vervangen met het vooruitzicht dat het er uit moet voordat de levensduur daarvan is verstreken kan ik niet over mijn hart krijgen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Clifdon Neem geen gascontract in je nieuwe huis en je helpt jezelf. Stuk makkelijker. Afhankelijk van hoe principieel je bent.
In een goed geïsoleerd huis heb je bijna geen verwarming nodig. Vergeet alleen de warmtepompboiler niet.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:06
onetime schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:32:
@Clifdon Neem geen gascontract in je nieuwe huis en je helpt jezelf. Stuk makkelijker. Afhankelijk van hoe principieel je bent.
In een goed geïsoleerd huis heb je bijna geen verwarming nodig. Vergeet alleen de warmtepompboiler niet.
Oke wow dan zal ik snel na de verhuizing moeten regelen dat ik een andere warmwatervoorziening krijg in de zin van een warmtepomp oid. Dat wilde ik eigenlijk eens rustig uit gaan zoeken als ik daar was ingetrokken. Ontzettend balen dat dit nog zo moeilijk is. Had verwacht dat er met de visie van 2050 iedereen gasloos wel het een en ander veranderd was.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
@Clifdon In principe is het niet 'zo moeilijk' meer.

Alleen sommige netbeheerders doen tegen beter weten in nog wel moeilijk. Maar dat is anno 2021 vrij eenvoudig af te wimpelen met de input van hier uit.

Wanneer je nooit een gascontract neemt, is de communicatie met de netbeheerder altijd wat eenvoudiger geweest. "Ik heb nooit een overeenkomst gehad, dus ook nooit enige verplichting voor de gasaansluiting".

Maar inmiddels is er de nodige jurisprudentie ontstaan waaruit heel duidelijk blijkt dat je niet hoeft te betalen voor het verwijderen van de gasaansluiting indien je niet om een verwijdering vraagt. En dat de netbeheerder het je nooit kan verplichten om een 'aanvraag' voor verwijdering te doen. Maar netbeheerders zijn helaas eigenwijs en blijven verkondigen dat een aanvraag voor verwijdering verplicht is...

Daarnaast is de regelgeving (onder druk van de rechterlijke uitspraken die mede dankzij dit forum tot stand zijn gekomen) sinds begin dit jaar zodanig aangepast dat wanneer je wél verwijdering aanvraagt, de netbeheerder geen verwijderingskosten in rekening mag brengen. Het enige addertje onder het gras bij deze weg, is dat je in dit geval wel zelf opdracht geeft en daarmee verantwoordelijkheid draagt als opdrachtgever, waardoor de algemene voorwaarden van de netbeheerder op de werkzaamheden van toepassing zijn. In theorie ben je hiermee zelf verantwoordelijk voor bijkomende kosten bij de werkzaamheden zoals herstel van straatwerk/tuin en draag je het risico voor het geval er tijdens het openbreken van je tuinpad een tuintegel breekt. In praktijk lijkt die extra verantwoordelijkheid voor de opdrachtgever allemaal reuze mee te vallen en wordt een doorsnee tuinpad door de aannemer van de netbeheerder weer netjes teruggelegd.

Het al dan niet principieel zijn, zit hem er vooral in of je dus wel of geen opdracht geeft voor verwijdering. Beide opties kosten je normaal geen geld. Ben je principieel, dan geef je geen opdracht, want het is niet jouw gasaansluiting dus ook niet jouw verantwoordelijkheid. Geen opdracht geven kost je waarschijnlijk wel wat tijd tbv de nodige discussie met de netbeheerder. Wel opdracht geven brengt een klein risico met zich mee in geval het tuinherstel na afloop van de werkzaamheden niet zo netjes uitgevoerd wordt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Clifdon Je kunt tijdelijk een doorstroomverwarmer gebruiken, als je een 3x 25A hoofdzekering hebt.
Met een kleinere aansluiting wordt wat kritisch in het gebruik.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• Hippe Lip

Hippe Lip

JeroenE schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:44:
[...]
Omdat je het had over meerdere PV inverters en een warmtepomp.
Die meerdere inverters zitten er nu al (2x) en daarvoor zit er boven een extra groepenkastje waar een driefasekabel heen loopt. Die kabel moet mss wat verzwaard worden ivm de WP. Het groepenkastje moet sowieso vervangen worden door een groter exemplaar omdat de WP zeker twee extra groepen nodig heeft en ik er een tussenmeter tussen wil hebben.
[...]
Aha, dat maakt het natuurlijk heel anders. Ik zat met zo'n gasbuis van de meterkast naar de CV-ketel in gedachten. Bij de meeste huizen is dat gewoon een relatief dun buisje. Als jij een gele mantelbuis met een grotere diameter hebt liggen past het vast wel.
Detail, maar toch even voor de duidelijkheid: het is een gele kunststof gasbuis, geen mantelbuis. Maar mss bedoelde je dat ook.

<John O`Mill>

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zuinigeman
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-02-2023

zuinigeman

Zuinigeman.nl

zuinigeman in "Gas de deur uit doen: Gratis of toch niet? Deel 2"
Bovenstaande oude dossier. Uiteindelijk de aanvraag gedaan en helemaal niets betaald voor het verwijderen van de gasaansluiting.

16 maart 2021 Aanvraag voor het verwijderen van de gasaansluiting.
30 maart 2021 Persoonlijke e-mail Liander Vergunning aanvragen i.v.m. leiding openbare weg van de gemeente.
6 april 2021 Bevestiging werkzaamheden + factuur 0,00 euro
13 april 2021 Gasmeter bekeken door aannemer liander. (schouwen)
7 mei 2021Gasleiding (flexibel gele buis) + gasmeter verwijderd in de meter kast.

En nu volledig gasloos.

Zuinigeman.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:13

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Clifdon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Oke wow dan zal ik snel na de verhuizing moeten regelen dat ik een andere warmwatervoorziening krijg in de zin van een warmtepomp oid. Dat wilde ik eigenlijk eens rustig uit gaan zoeken als ik daar was ingetrokken. Ontzettend balen dat dit nog zo moeilijk is. Had verwacht dat er met de visie van 2050 iedereen gasloos wel het een en ander veranderd was.
Het is zo moeilijk als je het zelf wil maken. als je niet een vete wil beginnen (of doorzetten die hunnie zijn begonnen) Kan je de boel momenteel gewoon op een makkelijke manier opzeggen voor gratis of 1 cent via mijnaansluiting.nl Heb je hierin principes enzo zal je brieven moeten schrijven :9
Ik snap prima als je daar niet aan gaat beginnen, met net een nieuw huisje heb je vast een boel belangrijke dingen aan je hoofd. ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erwin_83
Update, de Klantenman die toch een vrouw is heeft het systeen werking gezet.

Zojuist een mail gekregen van de aannemer voor een schouw afspraak.

Ben benieuwd hoe vlot de verwijdering volgt.
Goedemiddag meneer Erwin_83

Liander heeft ons de opdracht gegeven voor het verwijderen van de gasaansluiting in uw woning aan de XXX

Hiervoor willen wij graag een schouwafspraak plannen zodat wij de situatie kunnen bekijken en een goede inschatting kunnen maken van de uit te voeren werkzaamheden. Is het mogelijk dat onze schouwer op vrijdag 27 augustus omstreeks 12.00 uur bij de locatie aanwezig is? Hij zal ter plaatse in overleg met u een afspraak maken wanneer de werkzaamheden uitgevoerd kunnen gaan worden.

Graag vernemen wij van u of dit akkoord is.

Vast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
............

[ Voor 64% gewijzigd door Erwin_83 op 17-08-2021 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan118
Erwin_83 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:26:
Update, de Klantenman die toch een vrouw is heeft het systeen werking gezet.

Zojuist een mail gekregen van de aannemer voor een schouw afspraak.

Ben benieuwd hoe vlot de verwijdering volgt.

[...]
Jeetje. Gaat snel bij jou!!!
Hier wacht ik nog steeds op het antwoord wat in week 30 gaat komen 8)

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Stefan118 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:33:
[...]

Jeetje. Gaat snel bij jou!!!
Hier wacht ik nog steeds op het antwoord wat in week 30 gaat komen 8)
2035?

*** NIKS ***

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefan118

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
Jaja, ff de klachten afdeling in de cc zetten met mailen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan118
Erwin_83 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 05:58:
Jaja, ff de klachten afdeling in de cc zetten met mailen. ;)
Dat is het enige adres wat ik gebruik.
Klachten@alliander.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:08
Ik heb de laatste dagen besteed om bij te lezen nadat ik ruim 3 maanden niet meer op het forum was geweest. Sinds 2017 volg ik dit forum en in 2019 ben ik gasloos geworden en heb ik de nodige brieven van stedin ontvangen. Tot nu toe heb ik geen enkele actie gedaan om de meter weg te laten halen en dat zit hem met name in de laatste brief van stedin waarin ze aankondigden via de recht bank, een deurwaarder en een slotenmaker mijn huis te zullen gaan betreden om het gas te komen afsluiten. Ik neig er hu naar om toch maar weer een briefje naar stedin te schrijven met de vraag om hun meter te komen ophalen en zo niet dat ik hem dan afkoppel en langsbreng. Ik heb nu zelf afgedopt achter de meter maar kan het ook voor de meter doen. Wat adviseren jullie om te doen?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:23
Niet zelf weghalen: de meter is het enige bewijs dat je niet illegaal gas aftapt.
Bovendien is het hoogstwaarschijnlijk in strijd met de wet omdat je geen Stedin-techneut bent.

Een brief/e-mail met de vraag wanneer ze nou komen (ze zijn nog steeds welkom om de meter te komen verwijderen) en daarbij de opmerking dat je daar niet voor zal betalen met referentie naar de recente uitspraak van de ACM lijkt me de juiste weg.

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 11:07
corsat schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 07:59:
Ik heb de laatste dagen besteed om bij te lezen nadat ik ruim 3 maanden niet meer op het forum was geweest. Sinds 2017 volg ik dit forum en in 2019 ben ik gasloos geworden en heb ik de nodige brieven van stedin ontvangen. Tot nu toe heb ik geen enkele actie gedaan om de meter weg te laten halen en dat zit hem met name in de laatste brief van stedin waarin ze aankondigden via de recht bank, een deurwaarder en een slotenmaker mijn huis te zullen gaan betreden om het gas te komen afsluiten. Ik neig er hu naar om toch maar weer een briefje naar stedin te schrijven met de vraag om hun meter te komen ophalen en zo niet dat ik hem dan afkoppel en langsbreng. Ik heb nu zelf afgedopt achter de meter maar kan het ook voor de meter doen. Wat adviseren jullie om te doen?
Wat bedoel je precies met dat je geen enkele actie gedaan hebt om de meter weg te laten halen?
Heb je wel gereageerd op hun brieven of is er van jou kant uit geen communicatie geweest?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 17:52

Pixelmagic

Ubergeek

Nog een reden om zsm van het gas af te gaan: https://www.nu.nl/wonen/6...ro-per-kubieke-meter.html

Bizarre prijzen, inkoop blijkbaar van €0.10 naar €0.45 gegaan de laatste tijd.

Blij dat alles ondertussen opgeruimd is hier.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
De volgende tweet bevat ook het originele opinie artikel op leesbaar formaat.

Zelf vind ik het stukje over de systematiek die de netbeheerders opdraagt om tegen zo laag mogelijke kosten werkzaamheden uit te voeren en het liefst zo laat mogelijk nogal tegenstrijdig met onze ervaringen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:08
acemoo schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Wat bedoel je precies met dat je geen enkele actie gedaan hebt om de meter weg te laten halen?
Heb je wel gereageerd op hun brieven of is er van jou kant uit geen communicatie geweest?
Ik heb uiteraard altijd geantwoordt op hun brieven maar nadat in maart het verwijderen gratis werd heb ik geen actie in gang gezet.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:26
corsat schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:38:
[...]

Ik heb uiteraard altijd geantwoordt op hun brieven maar nadat in maart het verwijderen gratis werd heb ik geen actie in gang gezet.
Ok, dat is niet zo’n ramp. Ik las je bericht ook in de trant van dat je weinig actie had ondernomen.
Grote vraag is hoeveel moeite je er in wilt steken. De makkelijkste en snelste oplossing is verwijdering aanvragen, kost 1 cent en er zitten mogelijk juridische gevolgen aan. In de praktijk zijn ze nooit werkelijkheid geworden.

Andere optie is om gewoon mail terug te sturen met je standpunt dat er geen wettelijke grond is om jou te dwingen een keuze maken op basis van de gerechtelijke uitspraken http://deeplink.rechtspra...d=ECLI:NL:RBNNE:2020:2734 en https://uitspraken.rechts...id=ECLI:NL:RBGEL:2021:774 en dat je natuurlijk meewerkt aan de werkzaamheden die stedin wil uit voeren aan hun aansluiting mits ze natuurlijk netjes 5 dagen vooraf aankondigen dat ze langs komen zoals in de wettelijk is bepaald. Ook zou ik ze er op wijzen dat ondertussen de leiding al 2 jaar niet meer is gebruikt en dat volgens Stedin al 1 jaar een onveilige situatie is.

Even goed realiseren is dat Stedin jou wil dwingen een aanvraag te doen zodat ze de kosten kunnen verrekenen onder de huidige klanten. Ondertussen is de ACM van mening dat het ook kan voor mensen die geen aanvraag doen, maar dat is wettelijk nog niet geregeld

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik heb de laatste dagen besteed om bij te lezen nadat ik ruim 3 maanden niet meer op het forum was geweest. Sinds 2017 volg ik dit forum en in 2019 ben ik gasloos geworden en heb ik de nodige brieven van stedin ontvangen. Tot nu toe heb ik geen enkele actie gedaan om de meter weg te laten halen en dat zit hem met name in de laatste brief van stedin waarin ze aankondigden via de recht bank, een deurwaarder en een slotenmaker mijn huis te zullen gaan betreden om het gas te komen afsluiten.
Dit klinkt nogal als een fors dreigement! Ik vraag me zelfs af of dit niet iets is om te rapporteren aan de ACM, zeker als je tot nu toe wel netjes geantwoord hebt op hun correspondentie, maar alleen nog geen nieuw levercontract hebt afgesloten of opdracht voor verwijdering hebt gegeven (en dat hoef je zeker ook niet te doen!).

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erwin_83
Als jij overal netjes op gereageerd hebt en ze niet de toegang geweigerd hebt dan heb je niks te vrezen. De deurwaarder kan niks zonder gerechtelijke uitspraak en de rechter geeft niet zomaar toestemming omdat het de netbeheerder zo uitkomt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 11:15
Gisteren weer een mooie brief van Stedin mogen ontvangen. Wederom met de vermelding dat afgesproken is dat de afsluiting tijdelijk zou zijn. Dat blijft blijkbaar toch een dingetje bij Stedin. Wel mooi dat deze keer een e-mail adres is toegevoegd, dus vandaag maar weer even tijd vrijmaken voor een antwoord.
Wel grappig om te zien dat het dossiernummer in de vorig brief nu ineens het locatienummer is geworden.

Van mij hoeft de aansluiting nog steeds niet weg. De meter is 2 jaar geleden al verwijderd, dat kleine stukje pijp zit mij echt niet in de weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fhn6lZNEvVA1gq3QwUXqDu3eGgI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gX78GlW0i6FQdYNDRTTeDdRQ.jpg?f=user_large

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jan160
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 00:56
Ik ben inmiddels ook al twee jaar van het gas af, met daarna de reeds bekende brieven enz enz. 23juli jl , 2 jaar na dato, onaangekondigd een Enexis mannetje aan de deur om de meter te verzegelen omdat er per 1augustus geen gascontract meer zou zijn. Hem binnengelaten onder de voorwaarden dat ik geen opdracht geef en ook niet betaal. Dat hoefde ook niet volgens hem. Niet verbaasd dat er een rekening volgde en een aanmaning. De rekening inmiddels betwist. Klantenservice Enexis dreigt met een deurwaarder, ha ha.
Wachten maar rustig af waar ze nu mee komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 21:47
Jan160 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:43:
Ik ben inmiddels ook al twee jaar van het gas af, met daarna de reeds bekende brieven enz enz. 23juli jl , 2 jaar na dato, onaangekondigd een Enexis mannetje aan de deur om de meter te verzegelen omdat er per 1augustus geen gascontract meer zou zijn. Hem binnengelaten onder de voorwaarden dat ik geen opdracht geef en ook niet betaal. Dat hoefde ook niet volgens hem. Niet verbaasd dat er een rekening volgde en een aanmaning. De rekening inmiddels betwist. Klantenservice Enexis dreigt met een deurwaarder, ha ha.
Wachten maar rustig af waar ze nu mee komen.
Diezelfde Deurwaarder/incassobureau waarvan ze een flink aantal dossiers terug genomen hebben? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

HellevUUr schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:03:
[...]

Diezelfde Deurwaarder/incassobureau waarvan ze een flink aantal dossiers terug genomen hebben? :?
Teruggenomen of teruggekregen?

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 21:47

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erwin_83
Teruggenomen na wat dwang denk ik, dus teruggekregen is ook wel van toepassing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rommelzolder
drielp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:19:
Gisteren weer een mooie brief van Stedin mogen ontvangen. Wederom met de vermelding dat afgesproken is dat de afsluiting tijdelijk zou zijn. Dat blijft blijkbaar toch een dingetje bij Stedin. Wel mooi dat deze keer een e-mail adres is toegevoegd, dus vandaag maar weer even tijd vrijmaken voor een antwoord.
Wel grappig om te zien dat het dossiernummer in de vorig brief nu ineens het locatienummer is geworden.

Van mij hoeft de aansluiting nog steeds niet weg. De meter is 2 jaar geleden al verwijderd, dat kleine stukje pijp zit mij echt niet in de weg.

[Afbeelding]
Wij zijn hier op het forum nog steeds benieuwd naar de regelgeving waarin is vastgelegd, dat je een keuze MOET maken. Zou je Stedin daar naar willen vragen? Dan kan de topic start daarmee worden aangevuld.

Edit: Ik heb nog wel een concept liggen voor een klacht richting ACM mbt tot het verstrekken van foutieve/misleidende informatie door Stedin.
Wellicht in je bericht aan Stedin aangeven, dat je een klacht richting ACM zult indienen, als een antwoord mbt de verplichting tot het maken van een keuze uitblijft.

Edit 2: blijkbaar ligt er al twee jaar een dienstleiding onder druk naar je meterkast zonder leveringscontract. Daarmee handelt Stedin in strijd met hun eigen richtlijnen, dat zo’n leiding maar maximaal één jaar mag blijven liggen.
Aanvullend zou je ze daarop kunnen wijzen, en ze tot eind september de tijd geven om die gevaarlijke situatie op te heffen, omdat je anders een tweede klacht richting ACM zult sturen.
Uiteraard zijn ze op afspraak welkom mits ze vijf werkdagen van te voren een afspraak gaan maken, maar je gaat geen opdracht geven, omdat het hun verantwoordelijkheid is.

[ Voor 29% gewijzigd door Rommelzolder op 23-08-2021 13:51 ]

Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan118
Zojuist antwoord gekregen van Liander.
Spoiler alert: we wachten gewoon nog wat langer.
Geachte heer Stefan118,

Op 9 augustus heeft u een e-mail gestuurd naar mijn collega M. de V. In deze mail geeft u aan geen reactie te hebben ontvangen van mijn collega en dat we inmiddels al in week 32 zitten. U bent benieuwd naar de voortgang van uw dossier. In deze mail leest u mijn reactie.

Reden geen reactie week 30
Ik wil u onze excuses aanbieden dat u in week 30 niets van mijn collega heeft vernomen. De reden hiervan is dat mijn collega door ziekte is uitgevallen en het nog niet bekend is of en wanneer hij hersteld is.

Dossier doorgezet
Ik heb uw dossier doorgezet naar de afdeling die contact opneemt met woningbouwverenigingen. Zij zullen uw dossier verder oppakken en bespreken met Triada. Mocht het nodig zijn, dan zullen zij contact met u opnemen.

Heeft u nog vragen? Stelt u deze gerust.

Met vriendelijke groet,
P. H.
Medewerker Klachtafhandeling | Klantinteractie | Kleinverbruik

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Bram-Bos schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:02:
Verstuurd op 31 mei naar Bosveld, en cc: aan Keurmerk Sociaal Verantwoord Incasseren:
...
Reactie Bosveld vrijdag 25 juni 2021:
...
Bosveld zal alle dossiers met deze grondslag gaan sluiten nadat de betrokkenen daarover door ons zijn geïnformeerd. Het is de verwachting dat als een netbeheerder meent een oplossing voor dit vraagstuk te hebben gevonden, er eerst een ‘proefprocedure’ zal volgen om te bezien of de rechter die mening deelt.
Het heeft wel lang geduurd, maar net kreeg ik de volgende mail:
Mapnummer: 01234567, Naam debiteur: ZuinigeRijder, Ref. opdrachtgever: 1234567, Naam opdrachtgever: Enexis Netbeheer B.V., Naam eiser: Enexis B.V. (CI)]
Dossiernummer : 1234567
Inzake : Enexis B.V. (CI)/ZuinigeRijder

Amersfoort, 24 augustus 2021

Geachte heer, mevrouw ZuinigeRijder,

Enexis heeft uw dossier bij Bosveld teruggevraagd. Wij berichten u daarom dat Bosveld het dossier sluit en retourneert aan Enexis. Mocht u hierover nog vragen hebben, verzoeken wij u rechtstreeks contact op te nemen met Enexis.

Hoogachtend,
Bosveld Incasso en Gerechtsdeurwaarders
Dit gaat dus over het slotje wat ik niet wilde betalen |:(
En ik had al op 18 januari 2021 bericht gehad dat het dossier om moverende redenen gesloten is. Oftewel, ook Bosveld heeft de administratie niet op orde 8)7

Ondertussen is al 3 keer op initiatief van Enexis geprobeerd de gasleiding te vinden en te verwijderen, nadat ik aangegeven had dat ik om moverende redenen geen keuze maak.

Trouwens mijn zoon heeft vandaag dezelfde mail gekregen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geander
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-11-2024
Het is alweer even geleden, maar ze zijn me niet vergeten ;)
Vandaag reactie gehad van Bosveld

Geachte heer, mevrouw ......... ,

Enexis heeft uw dossier bij Bosveld teruggevraagd. Wij berichten u daarom dat Bosveld het dossier sluit en retourneert aan Enexis. Mocht u hierover nog vragen hebben, verzoeken wij u rechtstreeks contact op te nemen met Enexis.

Hoogachtend,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guus1971
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb mijn gas laten afsluiten in de meterkast. Nu krijg ik een brief van Enexis dat ik moet kiezen tussen aansluiting laten verwijderen, of aansluiting laten heraansluiten. De verwijdering zou gratis zijn volgens de brief. Op de site van Enexis staat onder 'Veelgestelde vragen' dat kosten van herbestraten en weer in orde maken van de tuin door hun worden gedragen. Net ook nog maar eens gebeld of dat echt klopt: volgens de dame aan de telefoon dien je die kosten zelf te dragen. Ze sturen dus een aannemer die de aansluiting opgraaft en weghaalt, daarna de geultjes dichtgooit en aanstampt en daarna moet je zelf maar zien.

Ik denk dat ik gewoon maar even niets doe, geen offerte aanvragen en niet reageren verder.

guus1971

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cold_as_ijs
guus1971 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:12:
Ik heb mijn gas laten afsluiten in de meterkast. Nu krijg ik een brief van Enexis dat ik moet kiezen tussen aansluiting laten verwijderen, of aansluiting laten heraansluiten. De verwijdering zou gratis zijn volgens de brief. Op de site van Enexis staat onder 'Veelgestelde vragen' dat kosten van herbestraten en weer in orde maken van de tuin door hun worden gedragen. Net ook nog maar eens gebeld of dat echt klopt: volgens de dame aan de telefoon dien je die kosten zelf te dragen. Ze sturen dus een aannemer die de aansluiting opgraaft en weghaalt, daarna de geultjes dichtgooit en aanstampt en daarna moet je zelf maar zien.

Ik denk dat ik gewoon maar even niets doe, geen offerte aanvragen en niet reageren verder.
Niet reageren is niet zo verstandig, het maakt je zaak niet sterker mocht het ooit voor de rechter komen.
Om je goed te kunnen helpen is het belangrijk om duidelijk hebben wat jou situatie is. Je geeft aan dat je jezelf hebt laten afsluiten in de meterkast. Wanneer is dit gebeurd, is dit op jou initiatief gebeurd en heb je betaald/getekend voor het feit dat dit maar een tijdelijke oplossing zou zijn (1 jaar)?

Als jij 1-2 jaar geleden gebeurd is op jou initiatief en je hebt getekend en betaald voor het slotje, dan wordt het een lastige zaak voor jou. Je hebt dan immers een overeenkomst met Enexis dat het allemaal tijdelijk zou zijn.

Wat betreft de verwijdering zelf, over het algemeen graven ze een gat bij de hoofdleiding en bij je huis waar de leiding binnenkomt. Dan trekken ze de hele leiding eruit. Dus het graven valt mee. Verder leggen ze de stoep weer terug. Bij mij was het redelijk netjes gedaan, maar scheelt dat hij al niet helemaal vlak lag. Verder waren het betonklinkers, dus makkelijk te vervangen als er iets was fout gegaan. Bij de meeste aanvragers is het tot nu toe goed gegaan. Enige punt en daarin had de mevrouw aan de telefoon gelijk is dat jij als aanvrager opdrachtgever bent en daarmee tekent dat jij verantwoordelijkheid bent voor eventuele gevolgschade. Realiteit is dat het tot nu toe altijd netjes is opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
guus1971 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:12:

Altijd antwoorden voor dossier opbouw. In jou geval aangeven dat ze welkom zijn om te komen verwijderen, maar dat je geen opdracht geeft. Er is geen wettelijke plicht om opdracht te geven hiervoor en onlangs is dit bevestigt door de ACM. Mochten er dan na verwijdering problemen zijn dan kan je ze wel aansprakelijk stellen.

Op een enkele uitzondering na gaat het verwijderen en weer dicht straten zonder problemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AliBenAchtertas
Geander schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:43:
Het is alweer even geleden, maar ze zijn me niet vergeten ;)
Vandaag reactie gehad van Bosveld

Geachte heer, mevrouw ......... ,

Hoogachtend,

Ik kreeg vandaag dezelfde mail toegezonden van Bosveld. Ik had recent Enexis al gevraagd om de rekening voor het slotje te crediteren, maar dat weigeren ze tot op heden.

Nog maar eens even nadenken of en zo ja wat de volgende stap moet zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 11:15
Rommelzolder schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Wij zijn hier op het forum nog steeds benieuwd naar de regelgeving waarin is vastgelegd, dat je een keuze MOET maken. Zou je Stedin daar naar willen vragen? Dan kan de topic start daarmee worden aangevuld.

Edit: Ik heb nog wel een concept liggen voor een klacht richting ACM mbt tot het verstrekken van foutieve/misleidende informatie door Stedin.
Wellicht in je bericht aan Stedin aangeven, dat je een klacht richting ACM zult indienen, als een antwoord mbt de verplichting tot het maken van een keuze uitblijft.

Edit 2: blijkbaar ligt er al twee jaar een dienstleiding onder druk naar je meterkast zonder leveringscontract. Daarmee handelt Stedin in strijd met hun eigen richtlijnen, dat zo’n leiding maar maximaal één jaar mag blijven liggen.
Aanvullend zou je ze daarop kunnen wijzen, en ze tot eind september de tijd geven om die gevaarlijke situatie op te heffen, omdat je anders een tweede klacht richting ACM zult sturen.
Uiteraard zijn ze op afspraak welkom mits ze vijf werkdagen van te voren een afspraak gaan maken, maar je gaat geen opdracht geven, omdat het hun verantwoordelijkheid is.
Bij de volgende mail naar Stedin zou ik vragen naar de reden waarom ik een keuze moet maken, maar ik vrees daar geen antwoord op te zullen krijgen. De communicatie tussen Stedin en mijzelf is de afgelopen jaren al niet zo best, de laatste brief is daar een voorbeeld van. Op inhoudelijk vragen geeft Stedin simpelweg geen antwoord. Maar dat is niets nieuws.

De gasaansluiting hoeft niet perse weg. Ik gebruik deze niet meer, maar misschien wil een volgende bewoner wel weer gas gaan gebruiken. Ik wilde alleen van de vaste kosten af. Daarom hoeft een klacht naar het ACM voor mij niet echt, Stedin kijkt maar wat ze doet. Weghalen mag, maar hoeft niet. Anders is gemakkelijker om de gratis opdracht te geven tot verwijderen. Scheelt Stedin de brieven en mij de mails terug.

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris Jasper
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 13:30
Ik heb in mei bij Budget Energie aan gegeven dat ik het contract van levering voor wat betreft gas niet ga verlengen dit loopt op 7september af. Ik heb tevens Stedin via mijnaansluitingen.nl gevraagd de gasleiding te verwijderen volgens Stedin zou ik na 10 dagen een offerte krijgen. Die offerte kwam in Augustus en er is afgesproken dat de aannemer de leiding op 11 november komt weg halen ik kon niets eerder kiezen. Nu krijg ik van Budget te horen dat de regel is dat ik de kosten van netbeheer en vaste leveringskosten moet blijven betalen totdat Stedin een seintje geeft dat de leiding weg is. Deze opstelling heb ik ook gehoord van een andere leverancier volgens er is denk ik een onderlinge afspraak gemaakt. Ik heb dit als een klacht over Budget bij de ACM ingebracht. De ACM doet niets met de klacht als er niet meer van deze klachten zijn dus iedereen die dit ondervind , meld dit bij de ACM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Andere leverancier uitzoeken? Het kan nu nog....

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Joris Jasper schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:06:
Ik heb in mei bij Budget Energie aan gegeven dat ik het contract van levering voor wat betreft gas niet ga verlengen dit loopt op 7september af. Ik heb tevens Stedin via mijnaansluitingen.nl gevraagd de gasleiding te verwijderen volgens Stedin zou ik na 10 dagen een offerte krijgen. Die offerte kwam in Augustus en er is afgesproken dat de aannemer de leiding op 11 november komt weg halen ik kon niets eerder kiezen. Nu krijg ik van Budget te horen dat de regel is dat ik de kosten van netbeheer en vaste leveringskosten moet blijven betalen totdat Stedin een seintje geeft dat de leiding weg is. Deze opstelling heb ik ook gehoord van een andere leverancier volgens er is denk ik een onderlinge afspraak gemaakt. Ik heb dit als een klacht over Budget bij de ACM ingebracht. De ACM doet niets met de klacht als er niet meer van deze klachten zijn dus iedereen die dit ondervind , meld dit bij de ACM.
Gewoon gas opzeggen en anders een andere leverancier zoeken.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:13

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zolang je het niet via de tweakers route opzegt heb je gewoon nog een "contract" met stedin en betaal je dus tot de dag van verwijderen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jitta
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 15:28
Als jij netjes je contract opzegt, met inachtneming van de opzegtermijn, móeten zij dat accepteren. Daar heeft Stedin helemaal niets mee te maken.
Art.21.2 uit de algemene voorwaarden van Budget Energie: U kunt onze overeenkomst opzeggen op dezelfde wijze waarop u de overeenkomst met ons afgesloten heeft: mondeling, schriftelijk of digitaal. U moet hierbij rekening houden met een opzegtermijn van dertig kalenderdagen. Wij kunnen ook met u afspreken dat de opzegtermijn korter is dan dertig kalenderdagen.

Jitta, gasloos, CO2&energieneutraal sinds oktober 2018, kraan dicht, geen slotje

Acties:
  • +6 Henk 'm!
@Joris Jasper Heb met voldoende opzegtermijn opgezegd? Expliciet opgezegd? Juiste woordkeuze en taalgebruik zijn essentieel om de misleiding / oplichting correct het hoofd te bieden. En dossier vorming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rommelzolder
Goed dat je een klacht bij ACM hebt ingediend. Opknopen dit soort malafide praktijken
Daarnaast toch wel kwalijk dat ACM hier niets mee doet tot ze meer klachten krijgen.

Heb je een twitter account?
Dan een draadje maken met de schandalige manier van werken van Budget Energie, en ook de laksheid van ACM om op te treden.
Probeer zoveel mogelijk retweets te krijgen
Kopier ook de twitter accounts van ACM en Budget Energie in. @autoriteitCM heeft ruim 5000 volgers, die zien het allemaal. @Budget_energie heeft er 80, niet veel, maar ze zullen niet blij zijn met negatieve reclame.
Ben benieuwd wie het eerst gaat bewegen.

Idem op Facebook als je een account hebt.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 07:43
Nu krijg ik van Budget te horen dat de regel is dat ik de kosten van netbeheer en vaste leveringskosten moet blijven betalen totdat Stedin een seintje geeft dat de leiding weg is. Deze opstelling heb ik ook gehoord van een andere leverancier volgens er is denk ik een onderlinge afspraak gemaakt. Ik heb dit als een klacht over Budget bij de ACM ingebracht. De ACM doet niets met de klacht als er niet meer van deze klachten zijn dus iedereen die dit ondervind , meld dit bij de ACM.
Ik had iets soortgelijks bij Essent. Maar het was telefonisch, dus niet echt een basis voor een klacht ergens. Ik heb degene aan de telefoon gewoon gezegd dat ik het wel zou regelen met de netbeheerder maar dat ik wel nu meteen levering van gas op wilde zeggen, en dat werd toen gedaan.

Ik vraag me af of dit niet iets is beter past bij de consumentenbond, Kassa, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan160
Tot op heden van niemand een reactie ontvangen. Bovenop de mail, waarvan de reactietijd inmiddels verstreken is, ook nog maar een aangetekende brief gestuurd waarin ik de factuur (en aanmaning) betwist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin_83
De schouw is net geweest. 22 september gaat de gasaansluiting verwijderd worden.

De uitvoerder gaf wel expliciet aan dat je bestrating op eigen terrein zelf moet terug plaatsen. Ze dichten en verdichten de sleuf en dan stopt het werk.

Nou is dat een verzakt randje van de oprit die ik toch al wilde ophogen, dus voor mij geen probleem, maar wel een vreemde gang van zaken.

Liander stuurt wel aan op volledige verwijdering die ze met foto's moeten aantonen.

Wellicht ga ik van de week nog even naar Liander mailen met de vraag waarom het straatwerk niet hersteld wordt. Het zijn in mijn geval werkzaamheden in opdracht van de netbeheerder.

[ Voor 16% gewijzigd door Erwin_83 op 27-08-2021 13:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:23
Erwin_83 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:42:
De schouw is net geweest. 22 september gaat de gasaansluiting verwijderd worden.

De uitvoerder gaf wel expliciet aan dat je bestrating op eigen terrein zelf moet terug plaatsen. Ze dichten en verdichten de sleuf en dan stopt het werk.
[...]
Vreemde gang van zaken: ik heb aangegeven dat alles in de oorspronkelijke staat moet worden hersteld en heb ze van te voren gewezen op de risico's gezien de zware tegels (ruim 40 kg/stuk).
Liander heeft daartoe zelfs een apart stratenmakersbedrijf laten komen. Een tweetal beschadigde tegels is volledig vergoed.

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Erwin_83 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:42:

Nou is dat een verzakt randje van de oprit die ik toch al wilde ophogen, dus voor mij geen probleem, maar wel een vreemde gang van zaken.

Liander stuurt wel aan op volledige verwijdering die ze met foto's moeten aantonen.

Wellicht ga ik van de week nog even naar Liander mailen met de vraag waarom het straatwerk niet hersteld wordt. Het zijn in mijn geval werkzaamheden in opdracht van de netbeheerder.
Gewoon niet accepteren. Dit is 1. niet gebruikelijk en 2. zij willen de boel overhoop halen, dan moeten ze het maar fixen ook.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

breinonline schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:50:
[...]
Gewoon niet accepteren. Dit is 1. niet gebruikelijk en 2. zij willen de boel overhoop halen, dan moeten ze het maar fixen ook.
En het is precies de reden om geen opdracht te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
Freee!! schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:34:
[...]

En het is precies de reden om geen opdracht te geven.
Liander is de opdrachtgever, niet ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Erwin_83 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:09:
[...]

Dus iemand anders komt jou stoep overhoop halen om niet jouw troep op te ruime. Iets waarvoor je zelf niet hebt gekozen m. En dan mag jij er zelf voor zorgen dat het netjes wordt teruggelegd 🤔
Als je het strak wil hebben dan kan je naar mijn mening inderdaad beter zelf een mannetje regelen maar ergens voelt het verkeerd dat je het zelf moet regelen. Vooral ook omdat bij normaal regulier onderhoud het niet hoeft en als je de opdrachtgever bent.

Persoonlijk zou ik het harder spelen aangezien de stoep in principe gewoon aangelegd mag worden boven de gasleiding.

Na je vorige post nogmaals te hebben teruggelezen vermoed ik dat dit het beleid van de aannemer is en niet van Liander. Ik zou toch maar even contact opnemen met Liander als ik jou was, lijkt mij dat er iemand kosten probeert te besparen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Laatst online: 18:38
Erwin_83 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:09:
[...]

Wat is dan de discussie uberhaupt? Terugbrengen in oorspronkelijke staat of afblijven. Je staat toch zeker niet toe dat ze de boel komen ruineren en vervolgens weekend gaan vieren?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 13:53
Heb na aanleg warmtepomp besloten om de makkelijke route te kiezen en de gasaansluiting voor 0,01 euro weg laten halen.
Netbeheerder is Stedin.
Op zich is dit soepel verlopen, echter na wat bijlezen hier, verbaasd het mij dat ze de leiding niet echt weg gehaald hebben. Dit in tegenstelling tot de diverse dreig brieven in dit topic waarbij gesteld wordt dat dit slecht is voor het milieu, onveilig enz.

Wat is gedaan:
In de straat afgesloten van de hoofd leiding en binnen bij de vloer afgezaagd.

Voordeel is wel dat alle bestrating is blijven liggen😆.
Op zich allemaal prima, maar wijkt wel af van wat ze zelf altijd roepen! Respect voor de principiële mensen hier. Keep up!

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rommelzolder
Kird03 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:59:
Heb na aanleg warmtepomp besloten om de makkelijke route te kiezen en de gasaansluiting voor 0,01 euro weg laten halen.
Netbeheerder is Stedin.
Op zich is dit soepel verlopen, echter na wat bijlezen hier, verbaasd het mij dat ze de leiding niet echt weg gehaald hebben. Dit in tegenstelling tot de diverse dreig brieven in dit topic waarbij gesteld wordt dat dit slecht is voor het milieu, onveilig enz.

Wat is gedaan:
In de straat afgesloten van de hoofd leiding en binnen bij de vloer afgezaagd.

Voordeel is wel dat alle bestrating is blijven liggen😆.
Op zich allemaal prima, maar werkt wel af van wat ze zelf altijd roepen! Respect voor de principiële mensen hier. Keep up!
Dat is dus een milieudelict volgens hun eigen communicatie. Aan de andere kant is het natuurlijk volstrekt idioot om dit soort dienstleidingen er per individueel geval uit te trekken ipv op het moment dat het hele distributienet eruit gaat, dan wel moet worden vervangen. Dan trek je overal de liggende leidingen eruit, en vervang je eventueel alleen die aansluitingen die nog gas gebruiken. Door jouw leiding nu te laten liggen wordt gekozen voor een minder dure oplossing, dus dat komt de efficiency wel ten goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:28
Rommelzolder schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Dat is dus een milieudelict volgens hun eigen communicatie. Aan de andere kant is het natuurlijk volstrekt idioot om dit soort dienstleidingen er per individueel geval uit te trekken ipv op het moment dat het hele distributienet eruit gaat, dan wel moet worden vervangen. Dan trek je overal de liggende leidingen eruit, en vervang je eventueel alleen die aansluitingen die nog gas gebruiken. Door jouw leiding nu te laten liggen wordt gekozen voor een minder dure oplossing, dus dat komt de efficiency wel ten goede.
Er zijn natuurlijk al zeer veel delen van het distributienet gesaneerd. Dat wordt de komende tig jaar echt niet nog een keer vervangen. Net zoals veel dienstleidingen al van kunststof zijn. Vaak is het zelfs zo dat er in een straat meerdere typen dienstleidingen liggen. Kunststof, staal etc.

Jouw methode is alleen van toepassing indien er nog geen kunststof hoofdleiding ligt, of als er nog overal stalen dienstleidingen liggen. Voor de enkele gasverlater in een straat is het onzinnig voor de netbeheerder om te wachten tot het gesaneerd wordt (als het dus al gesaneerd wordt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Trichoglossus schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:03:
[...]
Er zijn natuurlijk al zeer veel delen van het distributienet gesaneerd. Dat wordt de komende tig jaar echt niet nog een keer vervangen. Net zoals veel dienstleidingen al van kunststof zijn. Vaak is het zelfs zo dat er in een straat meerdere typen dienstleidingen liggen. Kunststof, staal etc.

Jouw methode is alleen van toepassing indien er nog geen kunststof hoofdleiding ligt, of als er nog overal stalen dienstleidingen liggen. Voor de enkele gasverlater in een straat is het onzinnig voor de netbeheerder om te wachten tot het gesaneerd wordt (als het dus al gesaneerd wordt)
Maar zelfs dan nog is het efficiënter om de zaak te laten liggen totdat de hele straat of wijk van het gas afgaat, volgens de planning moet dat toch binnen tien of vijftien jaar gebeuren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
  • Laatst online: 31-08 07:39
Nieuw hoofdstuk, gasverlater vraagt netbeheerder om verwijdering aansluiting en leidingen. Netbeheerder laat dit pas 6 maanden later uitvoeren. Advies jurist: netbeheerder deel van onterecht betaalde vastrechtkosten door traagheid netbeheerder aan consument laten vergoeden.

Noordhollands Dagblad: Gasmeter verwijderen is momenteel gratis, maar...
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20210825_51957069

[ Voor 6% gewijzigd door Leo. P. Klepper op 29-08-2021 11:29 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
@Leo. P. Klepper Op zich correct advies, maar beter eerst de tweakers route, gewoon contract opzeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:28
Freee!! schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:52:
[...]

Maar zelfs dan nog is het efficiënter om de zaak te laten liggen totdat de hele straat of wijk van het gas afgaat, volgens de planning moet dat toch binnen tien of vijftien jaar gebeuren.
Voor 2050 ...en dan nog zou ik er niet om wedden. Misschien wel deels van het aardgas, maar niet totaal zonder gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Trichoglossus schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:13:
[...]
Voor 2050 ...en dan nog zou ik er niet om wedden. Misschien wel deels van het aardgas, maar niet totaal zonder gas.
Dat laatste is dus nog een reden om de leidingen niet overhaast te verwijderen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• phicoh
Freee!! schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:35:
[...]

Dat laatste is dus nog een reden om de leidingen niet overhaast te verwijderen.
Dat snap ik niet. Als je een woning hebt die rendabel op alleen stroom kan draaien, dan komt er echt geen alternatief voor aardgas (dat door diezelfde leidingen gaat) dat goedkoper is dan stroom. Eerder het omgekeerde, een groen gas dat op grote schaal geproduceerd wordt zal in de toekomst een stuk duurder zijn dan aardgas nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_de_Poger
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Rommelzolder schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Ik snap je gedachtegang, maar dan zou het kunnen voorkomen dat een willekeurige nieuwe bewoner jaren later opeens wordt geconfronteerd met een aannemer die de tuin open komt spitten om eindelijk die loze leiding eruit te trekken. Stel dat de nieuwe eigenaar toegang weigert, of z'n tuin met een meter beton heeft laten volstorten... Wie is dan opdrachtgever en wie gaat evt schade betalen? Juridisch niet houdbaar.

balansventilatie, zonneboiler, PV panelen, regenwaterhergebruik, inductie kookplaat, hotfill vaatwasser en wasmachine, Panasonic monoblock, HomeAssistant, alles LED-verlichting, A+++ witgoed, gasloos, PHEV en DIY 25kWh solarstorage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger_de_Poger
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Leo. P. Klepper schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:44:
Nieuw hoofdstuk, gasverlater vraagt netbeheerder om verwijdering aansluiting en leidingen. Netbeheerder laat dit pas 6 maanden later uitvoeren. Advies jurist: netbeheerder deel van onterecht betaalde vastrechtkosten door traagheid netbeheerder aan consument laten vergoeden.

Noordhollands Dagblad: Gasmeter verwijderen is momenteel gratis, maar...
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20210825_51957069
Als de meter op een zgn verzamelplek hangt (is de foto bij het artikel representatief?) is het een kwestie van de meter weghalen en de dienstleiding afdoppen. Leidingen achter de meter kunnen in beginsel blijven zitten. Ik zie het probleem niet. Ik had de Tweakers-route genomen... O-)

balansventilatie, zonneboiler, PV panelen, regenwaterhergebruik, inductie kookplaat, hotfill vaatwasser en wasmachine, Panasonic monoblock, HomeAssistant, alles LED-verlichting, A+++ witgoed, gasloos, PHEV en DIY 25kWh solarstorage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phicoh
Roger_de_Poger schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:24:
[...]

Ik snap je gedachtegang, maar dan zou het kunnen voorkomen dat een willekeurige nieuwe bewoner jaren later opeens wordt geconfronteerd met een aannemer die de tuin open komt spitten om eindelijk die loze leiding eruit te trekken. Stel dat de nieuwe eigenaar toegang weigert, of z'n tuin met een meter beton heeft laten volstorten... Wie is dan opdrachtgever en wie gaat evt schade betalen? Juridisch niet houdbaar.
Waarom is dit een probleem? De gedoogplicht van een leiding houdt (o.a.) in dat de eigenaar (dus de netbeheerder) toegang heeft tot de leiding, bijv. voor onderhoud. Natuurlijk zal netbeheerder eventuele schade moeten herstellen.

Dus geen toegang verlenen is in strijd met de gedoogplicht. Een meter beton boven een leiding ook.

Blijft over het argument dat een ongebruikte leiding geen onderdeel is van de gedoogplicht. Maar in dat geval is de eigenaar van de grond ook eigenaar van de leiding en kan de netbeheerder de leiding gewoon laten liggen.

Blijft over een milieudelict uit het verleden. Maar de netbeheerder wil de leiding juist opruimen, dus dat is een raar argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
phicoh schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:00:
[...]
Blijft over het argument dat een ongebruikte leiding geen onderdeel is van de gedoogplicht. Maar in dat geval is de eigenaar van de grond ook eigenaar van de leiding en kan de netbeheerder de leiding gewoon laten liggen.
Eigenaarschap over de leiding gaat niet ineens over als er geen gas meer wordt gebruikt, wat er wel gebeurd is dat er geen reden meer is voor de eigenaar van de grond om de leiding te gedogen, hij maakt er immers geen gebruik meer van en heeft er ook geen baat bij. Dus kan je de situatie krijgen dat de netbeheerder alsnog de gedwongen wordt om de leiding te verwijderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
  • Laatst online: 31-08 07:39
Roger_de_Poger schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Als de meter op een zgn verzamelplek hangt (is de foto bij het artikel representatief?) is het een kwestie van de meter weghalen en de dienstleiding afdoppen. Leidingen achter de meter kunnen in beginsel blijven zitten. Ik zie het probleem niet. Ik had de Tweakers-route genomen... O-)
Ik heb dit artikel op het forum geplaatst, omdat de netbeheerder straks de onterecht betaalde vastrechtkosten aan de consument moet terugbetalen, dat is nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Leo. P. Klepper schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 02:36:
[...]

Ik heb dit artikel op het forum geplaatst, omdat de netbeheerder straks de onterecht betaalde vastrechtkosten aan de consument moet terugbetalen, dat is nieuw.
Dat is nog maar de vraag of dat gaat gebeuren. De persoon in kwestie moet nu achter zijn geld aan en ik ga ervan uit dat de netbeheerder niet zomaar zegt: “hoe had dit zo fout kunnen lopen, natuurlijk betalen wij u dit terug. We zijn een net bedrijf en houden ons altijd aan alle wetten en regeltjes”
Oftewel er moet een gang naar de rechter of GCE plaatsvinden voordat er betaald gaat worden. Dat moet dan voor 70 euro oid. Grote kans dat er voortijdig wordt afgehaakt omdat het de moeite niet loont. Maar het zou mooi zijn als de persoon in kwestie super principieel is en gewoon zijn recht gaat halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
Wat een puinhoop met jezelf af laten sluiten van het gas. Vorige week hadden we dan eindelijk (na maanden) een afspraak staan dat de aannemer langs zou komen om het gas weg te halen uit de woning. Word je 's ochtends gebeld dat de monteur ziek is. Balen want dat kost me weer een halve vrije dag. Een nieuwe afspraak gemaakt voor deze ochtend. Word ik gebeld dat vandaag niet door gaat want de monteur is weer ziek. Man man man..... Kost me weer een dag en ze willen de afspraak nu weer met 4 weken verderop inplannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phicoh
cold_as_ijs schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:26:
[...]

Eigenaarschap over de leiding gaat niet ineens over als er geen gas meer wordt gebruikt, wat er wel gebeurd is dat er geen reden meer is voor de eigenaar van de grond om de leiding te gedogen, hij maakt er immers geen gebruik meer van en heeft er ook geen baat bij. Dus kan je de situatie krijgen dat de netbeheerder alsnog de gedwongen wordt om de leiding te verwijderen.
Dat kan. Maar je kan er vanuit gaan dat bijna iedereen die leiding rustig laat liggen. De enige uitzondering is als er toch gegraven moet worden (of de tuin opnieuw ingericht wordt).

Er moet in half nederland nog glasvezel aangelegd worden. Dus het zou handig zijn als netbeheerders leidingen laten liggen tot er glasvezel komt. Maar ik neem aan dat ze of net ervoor of net erna gaan graven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phicoh
Sunri5e schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:49:
Wat een puinhoop met jezelf af laten sluiten van het gas. Vorige week hadden we dan eindelijk (na maanden) een afspraak staan dat de aannemer langs zou komen om het gas weg te halen uit de woning. Word je 's ochtends gebeld dat de monteur ziek is. Balen want dat kost me weer een halve vrije dag. Een nieuwe afspraak gemaakt voor deze ochtend. Word ik gebeld dat vandaag niet door gaat want de monteur is weer ziek. Man man man..... Kost me weer een dag en ze willen de afspraak nu weer met 4 weken verderop inplannen.
Waarom wil je jezelf af laten sluiten van gas? Gaslevering opzeggen bij de energieleverancier is genoeg. En als het weghalen op initiatief van de netbeheerder is, dan heb je wat meer mogelijkheden om te zeggen dan ze nu maar eens voor jouw vakantiedagen moeten gaan betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
phicoh schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

Dat kan. Maar je kan er vanuit gaan dat bijna iedereen die leiding rustig laat liggen. De enige uitzondering is als er toch gegraven moet worden (of de tuin opnieuw ingericht wordt).

Er moet in half nederland nog glasvezel aangelegd worden. Dus het zou handig zijn als netbeheerders leidingen laten liggen tot er glasvezel komt. Maar ik neem aan dat ze of net ervoor of net erna gaan graven.
Ze hebben recentelijk bij mij glasvezel aangelegd en een gasleiding ik kan je vertellen dat er weinig synergie zit in de werkzaamheden. Glasvezel wordt in principe gewoon geschoten. De locatie van waar het binnenkomt in je huis zal in veel gevallen afwijken van waar de gasleiding binnenkomt. Daarnaast ligt de gasleiding dieper dan de glasvezel en heb je te maken met 2 verschillende bedrijven.

Ze hebben recentelijk bij ons in de straat het eea aan onderhoudt uitgevoerd
- Glasvezel aangelegd
- Waterleiding vervangen
- Oude dienstleiding van de gasunie verwijdert
- Huisaansluitingen gas gesaneerd

Stap 2 en 3 zijn "gecombineerd". Dit betekend dus dat hetzelfde bedrijf dit heeft uitgevoerd, maar dat betekend niet dat het op hetzelfde moment is gedaan. Eerst is de waterleiding vervangen. Stoep "netjes" gelegd waarna alles weer open is getrokken om de leiding te verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan160
Vandaag belde er iemand van Enexis naar aanleiding van het betwisten van de factuur voor het ongevraagd afsluiten. Ze blijven bij hun standpunten dat ik moet betalen. Ik blijf ook bij mijn standpunt. Afwachten maar weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AliBenAchtertas
Jan160 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:20:
Vandaag belde er iemand van Enexis naar aanleiding van het betwisten van de factuur voor het ongevraagd afsluiten. Ze blijven bij hun standpunten dat ik moet betalen. Ik blijf ook bij mijn standpunt. Afwachten maar weer.
@Jan160 , ben jij met de door jou betwiste factuur al door de wasstraat van Bosveld gegaan? Maw: heb jij al eens een aannaming en dreigbrief van Bosveld Incasso gehad, waarna (bij niet betalen) Bosveld de factuur heeft teruggegeven aan Enexis?

Wel interessant dat Enexis uit eigen beweging gaat bellen. Ben wel benieuwd wat hun bedoeling is, ik kan me niet voorstellen dat ze denken dat je alsnog gaat betalen. Ben ook benieuwd of ze dit vaker gaan doen bij hetzelfde adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rommelzolder
phicoh schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

Daar zouden gemeenten veel dwingerder kunnen optreden. Ruim 30 jaar geleden moest een trace in Papendrecht worden aangelegd met: 50 kV hoogspanning, 12,5 kV hoogspanning, hoofdwaterleiding, gasbuis en twee maal telecom. Er mocht maar één keer worden gegraven en alle leidingbeheerders werden gedwongen gezamenlijk op te trekken. Kon toen en kan ook nu, als je maar wilt. Waarom niet voorschrijven om loze dienstleidingen te laten liggen door geen vergunning voor verwijderen te verstrekken? Dan kunnen ze worden gebruikt om een glasvezel door heen te blazen. Maar zal wel niet kunnen volgens de netbeheerders, want dan ondergraven ze hun ingenomen positie.

Pagina: 1 ... 25 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.