Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
nee niet hoeven doenstuffer schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:21:
[...]
En als Stedin de foto heeft bekeken, offerte heeft opgemaakt mag je bij akkoord 1 cent overmaken. Zo ging het bij mij in iedergeval.
Zal Stedin nog een 2e herinnering sturen om mijn vraag te beantwoorden.
------------------------------------
Afgelopen maandag 28 juni een telefoontje gehad voor een afspraak. Vandaag zijn ze al langs geweest.
9 juni verzoek gedaan tot verwijderen via de QR code.
28 juni telefoontje voor afspraak.
1 juli 14:00 zijn ze langs geweest en hebben ze de gasmeter verwijderd. De stang na de gasmeter in de meterkast zoveel mogelijk. De stang voor de meter hebben ze afgedopt. Die kan niet weg anders hebben de onderburen geen gas meer.
:strip_exif()/f/image/AP499pOjYxpGC2OBhBbcNx88.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, dat hadden ze wel wat korter kunnen maken...daveytje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:39:
[...]
nee niet hoeven doen
------------------------------------
Afgelopen maandag 28 juni een telefoontje gehad voor een afspraak. Vandaag zijn ze al langs geweest.
9 juni verzoek gedaan tot verwijderen via de QR code.
28 juni telefoontje voor afspraak.
1 juli 14:00 zijn ze langs geweest en hebben ze de gasmeter verwijderd. De stang na de gasmeter in de meterkast zoveel mogelijk. De stang voor de meter hebben ze afgedopt. Die kan niet weg anders hebben de onderburen geen gas meer.
[Afbeelding]

the older I get, the better I was...
tja. dat kon niet zonder dat er gas zou ontsnappen. Nu hebben ze de stop erin gedaan door de gaskraan heen en toen de kraan weggehaald en hem afgedopt zonder dat er gas doorheen ging.Kees-Jan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:33:
[...]
Nou, dat hadden ze wel wat korter kunnen maken...
Ik denk dat als ze hem tot onder hadden weggehaald dat er dan wel ga ontsnapte. Als de onderburen hem ook weghalen zou alles weggehaald worden.
Ze hebben dan wel weer de buis na de meter weggehaald tot aan bovenaan terwijl dat niet in hun takenpakket zit. Normaal halen ze het eerste stuk tot aan de 2e koppeling weghalen. Ze hebben nog meer weggehaald.
[ Voor 49% gewijzigd door daveytje op 01-07-2021 17:07 ]
Ja toen ik dit aan het typen was, bleek de telefoon met foto's in gebruik voor video vergaderingJoKo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:01:
@twain4me
Geen foto’s ? Daar zijn wij altijd dol op![]()
Dan ging t bij mij maar simpel. Alleen afdoppen en 3 meter slang naar huis laten zitten.![]()
Wie weet kan er later glasvezel door.
maar nu dan alsnog
twain4me in "Gas de deur uit doen: Gratis!"
:strip_exif()/f/image/Rz3kCvfKh9LtHTXbgsefTFrQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik denk dat ik maar kort en bondig ga reageren dat ze hun e-mail moeten lezen en dat ze daar mijn reactie kunnen vinden.
Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!
Mijn hemel @Stefan118. Wordt het niet zo langzamerhand tijd om deel 3 van je dossier aan te maken? Dan kun je Liander en de historici straks deelgenoot maken van je vanaf oktober 2017 strekkende geschiedenis met deze Oost-Indisch dove netbeheerder, samen met deel 1 en deel 2. Edit: en deel 3Stefan118 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:17:
In opvolging van de vorige brief van Liander waarin ik gevraagd werd een keuze te maken, heb ik vandaag de volgende brief ontvangen:
[Afbeelding]
Ik denk dat ik maar kort en bondig ga reageren dat ze hun e-mail moeten lezen en dat ze daar mijn reactie kunnen vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Bram-Bos op 02-07-2021 22:23 ]
Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet
Vooralsnog is zojuist de volgende e-mail vertuurd:
P.s. als je een mail stuurd naar info at liander punt nl, krijg je dan geen ontvangstbevestiging meer? De vorige keer al niet en nu ook nog niet...Geachte meneer/mevrouw,
Op 16 juni 2021 heb ik van u een brief mogen ontvangen met kenmerk: 0000XXXXXX.
Hierop heb ik via e-mail gereageerd op 21 juni 2021.
Vandaag (2 juli 2021) heb ik weer een brief van u mogen ontvangen met nagenoeg dezelfde inhoud, ook weer met uw referentie: 0000XXXXXX.
Ik zal mijn vorige e-mail aan u citeren, misschien bent u hem kwijtgeraakt.
Met vriendelijke groet,
Stefan118
mijn adres
Citaat vorige email:
Geachte meneer/mevrouw,
Op 17 juni 2021 heb ik van u een brief mogen ontvangen met uw kenmerk: 0000XXXXXX.
Hierop wil ik middels deze weg graag reageren..
Erg slordig van Liander
Uw brief is geadresseerd aan een persoon die niet op dit adres woont.
Het is maar een spelfout, maar nadat Liander en ik in totaal ongeveer 24 e-mails gewisseld hebben in anderhalf jaar tijd over dit onderwerp zou je zeggen dat mijn naam wel goed in uw systeem zou staan!
Ik kom straks terug op het dossiernummer waar ik op doel.
Gasaansluiting wordt al verwijderd
Volgens mij gaat er iets mis in uw systeem.
Op 23-juli-2019 heb ik van uw oud medewerker A. A. een e-mail ontvangen waarin staat dat er reeds een opdracht naar de aannemer gegaan was de aansluiting te verwijderen.
Ik heb hierop nog 2 e-mails gestuurd na 3 en 6 maanden, dat ik nog niks van de aannemer gehoord heb. Ik wacht dus nog steeds op zijn/haar telefoontje om een afspraak in te plannen. Ook deze e-mails van mij naar uw voorganger toe zijn nooit beantwoord!
U wilt dat ik een keuze ga maken
In de nu ontvangen brief stelt u mij voor een keuze te maken uit de volgende 3 opties:
1: Ik gebruik geen gas meer en kan een kosteloze verwijdering aanvragen.
2: Ik wil nog gas gebruiken en zou mij moeten aanmelden bij een energieleverancier.
3: Ik gebruik tijdelijk geen gas en kan een leegstandscontract aanvragen voor 12 maanden.
Ik heb uw voorganger, mevrouw A. A., al eens eerder gezegd dat er nog een 4e optie is. Dit is de enige optie die voor mij van toepassing kan zijn.
Voor het volledige dossier verwijs ik u door naar dossiernummer: [AL-XXXXXXXX].
Optie 4: Ik maak geen keuze daar het niet mijn huis is maar van de woningbouwcorporatie.
Dit is de optie die u mag noteren als zijnde mijn gekozen optie.
Daarbij is het uw gasinstallatie en ik kan niet beslissen wat u met uw eigendommen in een pand van iemand anders gaat doen.
Echter conform artikel 4.1.2.5 van de Aansluit- en Transportcode Gas dient u wel een afspraak voor de werkzaamheden met mij in te plannen. Dit dient minimaal vijf werkdagen voor aanvang van de werkzaamheden te gebeuren. Echter vind ik het geen probleem als deze periode korter zou zijn.
Contactgegevens woningbouwcorporatie
De ACM heeft recent aangegeven dat de perceeleigenaar 'aangeslotene' is in de zin van de Gaswet, en niet de eventuele huurder (Zie randnummer 40 van het Besluit van de Autoriteit Consument en Markt van 25 februari 2021, ACM/UIT/548570 tot wijziging van de tariefstructuren en voorwaarden als bedoeld in artikel 12a van de Gaswet (Staatscourant nr. 10151 d.d. 1 maart 2021 https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2021-10151.html )
Aangezien u daarom contact dient op te nemen met de betreffende woningbouwcorporatie voor verwijdering van de gasinstallatie, geef ik u hierbij nogmaals de contactgegevens:
Triada
Adres en telefoonnummer
Tot slot
Voor de goede orde, een korte samenvatting van het geheel:
-- Ik vraag niks aan, uw apparatuur zit mij niet in de weg.
-- U dient contact op te nemen met de perceeleigenaar om goedkeuring te krijgen voor aanpassingen aan/in het perceel op uw initiatief.
-- U dient daarna een afspraak te maken met mij voor werkzaamheden die u op uw eigen initiatief wilt uitvoeren zodat ik u toegang kan verschaffen tot uw eigendommen.
-- Indien u mij schriftelijke toestemming van de woningbouwcorporatie voor de werkzaamheden die u wilt uitvoeren heeft overlegd, zal ik deze werkzaamheden niet tegenwerken.
-- Zie dossier nummer: [AL-XXXXXXXX] voor het complete dossier.
Met vriendelijke groet:
Stefan118 (correcte spelling!)
Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Gedaan.Erwin_83 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:36:
De ontvangst bevestiging kan je vragen aan het webcare team in een privé bericht op Facebook.
Via pb op fb het volgende gestuurd:
Blijft van de zotte dat je per post een brief krijgt, per e-mail reageerd en vervolgens via facebook moet vragen of ze hem aub willen lezenHallo Liander,
Naar aanleiding van een brief die ik van u heb mogen ontvangen, heb ik op 21 juni een email gestuurd naar info@liander.nl
Vandaag heb ik weer een brief van u mogen ontvangen. En weer heb ik een e-mail gestuurd naar info@liander.nl
Is het mogelijk dat ik hier een ontvangstbevestiging of leesbevestiging van kan krijgen.
Dit schiet namelijk niet op zo.
U stuurt brieven maar leest de reactie blijkbaar niet.
Met vriendelijke groet,
Stefan118

[ Voor 10% gewijzigd door Stefan118 op 02-07-2021 19:44 ]
Klopt, info ad Liander punt nl blijkt doof, stom en blind.Stefan118 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:31:
@Bram-Bos ik zal binnenkort in dit topic idd even deel 3 aanmaken.
Vooralsnog is zojuist de volgende e-mail vertuurd:
[...]
P.s. als je een mail stuurd naar info at liander punt nl, krijg je dan geen ontvangstbevestiging meer? De vorige keer al niet en nu ook nog niet...
Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z
@Bram-Bos, hierbij dossier nr 3. Op naar de 10 zou ik zeggen!
Dossier deel 3 van Stefan118
Dossier 1 begint in oktober 2017 toen ik op zoek ging om mijn contract voor gas op te zeggen.
Deel 1 is hier te vinden: Dossier deel 1
Deel 2 is hier te vinden: Dossier deel 2
Nu dus tijd voor dossier nr 3.
Op 16 juni heeft Liander mij de volgende brief gestuurd:
:strip_exif()/f/image/igJamOrsTocWpwHBoDUofbiI.jpg?f=fotoalbum_medium)
Hierop heb ik op 21 juni via e-mail aan info@liander.nl gereageerd:
Hier heb ik helaas geen ontvangstbevestiging van gekregen, en op 2 juli 2021 heb ik weer een brief gekregen van Liander.Geachte meneer/mevrouw,
Op 17 juni 2021 heb ik van u een brief mogen ontvangen met uw kenmerk: 0000XXXXXX.
Erg slordig van Liander
Het is maar een spelfout, maar nadat Liander en ik in totaal ongeveer 24 e-mails gewisseld hebben in anderhalf jaar tijd over dit onderwerp zou je zeggen dat mijn naam wel goed in uw systeem zou staan!
Op 23-juli-2019 heb ik van uw oud medewerker A. A. een e-mail ontvangen waarin staat dat er reeds een opdracht naar de aannemer gegaan was de aansluiting te verwijderen.
Ik heb hierop nog 2 e-mails gestuurd na 3 en 6 maanden, dat ik nog niks van de aannemer gehoord heb. Ik wacht dus nog steeds op zijn/haar telefoontje om een afspraak in te plannen. Ook deze e-mails van mij naar uw voorganger toe zijn nooit beantwoord!
In de nu ontvangen brief stelt u mij voor een keuze te maken uit de volgende 3 opties:
2: Ik wil nog gas gebruiken en zou mij moeten aanmelden bij een energieleverancier.
3: Ik gebruik tijdelijk geen gas en kan een leegstandscontract aanvragen voor 12 maanden.
Ik heb uw voorganger, mevrouw A. A., al eens eerder gezegd dat er nog een 4e optie is. Dit is de enige optie die voor mij van toepassing kan zijn.
Optie 4: Ik maak geen keuze daar het niet mijn huis is maar van de woningbouwcorporatie.
Daarbij is het uw gasinstallatie en ik kan niet beslissen wat u met uw eigendommen in een pand van iemand anders gaat doen.
Echter conform artikel 4.1.2.5 van de Aansluit- en Transportcode Gas dient u wel een afspraak voor de werkzaamheden met mij in te plannen. Dit dient minimaal vijf werkdagen voor aanvang van de werkzaamheden te gebeuren. Echter vind ik het geen probleem als deze periode korter zou zijn.
De ACM heeft recent aangegeven dat de perceeleigenaar 'aangeslotene' is in de zin van de Gaswet, en niet de eventuele huurder (Zie randnummer 40 van het Besluit van de Autoriteit Consument en Markt van 25 februari 2021, ACM/UIT/548570 tot wijziging van de tariefstructuren en voorwaarden als bedoeld in artikel 12a van de Gaswet (Staatscourant nr. 10151 d.d. 1 maart 2021 https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2021-10151.html )
Aangezien u daarom contact dient op te nemen met de betreffende woningbouwcorporatie voor verwijdering van de gasinstallatie, geef ik u hierbij nogmaals de contactgegevens:
Triada
ADRES
Tot slot
-- U dient contact op te nemen met de perceeleigenaar om goedkeuring te krijgen voor aanpassingen aan/in het perceel op uw initiatief.
-- U dient daarna een afspraak te maken met mij voor werkzaamheden die u op uw eigen initiatief wilt uitvoeren zodat ik u toegang kan verschaffen tot uw eigendommen.
-- Indien u mij schriftelijke toestemming van de woningbouwcorporatie voor de werkzaamheden die u wilt uitvoeren heeft overlegd, zal ik deze werkzaamheden niet tegenwerken.
Met vriendelijke groet:
:strip_exif()/f/image/Rz3kCvfKh9LtHTXbgsefTFrQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Hierop heb ik weer een e-mail gestuurd naar info@liander.nl:
Direct daarna heb ik door het idee van @Erwin_83 via facebook contact gezocht om te kijken of de e-mail überhaupt gelezen wordt.Geachte meneer/mevrouw,
Op 16 juni 2021 heb ik van u een brief mogen ontvangen met kenmerk: 0000XXXXXX.
Hierop heb ik via e-mail gereageerd op 21 juni 2021.
Vandaag (2 juli 2021) heb ik weer een brief van u mogen ontvangen met nagenoeg dezelfde inhoud, ook weer met uw referentie: 0000XXXXXX.
Ik zal mijn vorige e-mail aan u citeren, misschien bent u hem kwijtgeraakt.
Met vriendelijke groet,
Stefan118
ADRES
Citaat vorige email:
Geachte meneer/mevrouw,
Erg slordig van Liander
Triada
ADRES
Tot slot
Met vriendelijke groet:
Dit was daarvan het resultaat:
Hallo Liander,
Naar aanleiding van een brief die ik van u heb mogen ontvangen, heb ik op 21 juni een email gestuurd naar info@liander.nl
Vandaag heb ik weer een brief van u mogen ontvangen. En weer heb ik een e-mail gestuurd naar info@liander.nl
Is het mogelijk dat ik hier een ontvangstbevestiging of leesbevestiging van kan krijgen.
Dit schiet namelijk niet op zo.
U stuurt brieven maar leest de reactie blijkbaar niet.
Met vriendelijke groet,
Stefan118
Hoi Stefan118, het is niet de bedoeling dat je geen reactie ontvangt. Kan je ons aangeven waar het precies over gaat en wat je postcode en huisnummer is? M.
Hallo M, op 17 juni heb ik de brief met kenmerk 0000XXXXXX van Liander ontvangen. Betreffende een keuze maken wat er met de niet ingebruikzijnde gasinstallatie moet gebeuren.
Vandaag heb ik daar een herinnering over gekregen dat ik nog geen keuze gemaakt heb.
Weer heb ik via e-mail gereageerd.
Mijn gegevens zijn:
Stefan118
Adres en e-mail
Graag wil ik ook de verdere conversatie via e-mail doen daar dit dossier teruggaat tot oktober 2017 en inmiddels 27 e-mails en brieven betreft!
Met vriendelijke groet,
Stefan118. Dit is trouwens de correcte spelling, en niet zoals in jullie brief!
Bedankt voor je gegevens. Ons klachtenteam heeft je situatie in behandeling. Helaas hebben ze je gister niet telefonisch kunnen bereiken en zullen opnieuw proberen je te bellen. We geven door dat je opnieuw contact opgenomen hebt.
Voor de spelling van je naam maken wij gebruik van de ingevoerde gegevens van je leverancier. Je kan bij hen de benaming laten aanpassen zodat automatische brieven met de juiste benaming bij je aankomen. M.
Ik ben zeker weten niet gebeld. Ik heb geen oproepen gemist en heb anoniem nummers gewoon aan staan.Hallo M,
Ik ben gister niet gebeld, ik heb geen gemiste oproepen, ook niet met anoniem nummer.
En nog steeds heb ik dus geen bevestiging dat mijn verstuurde e-mail van 21 juni en vandaag is ontvangen.
Wat betreft mijn naam, dit is klinklare onzin, want mijn leverancier voor elektra heeft mijn naam wel degelijk goed. En voor gas, waar deze brieven over gaan heb ik sinds 2017 al geen leverancier.
Bij deze, nogmaals, ik wil verdere communicatie graag per e-mail voortzetten.
Mocht Liander mij bellen zal ik dit direct aangeven en het gesprek afbreken.
Evenals dat ik niet meer via facebook zal reageren daar dit erg onhandig is voor dossieropbouw.
Met vriendelijke groet,
Stefan118
E-mail adres
Na dit laatste bericht op Facebook heb ik niks meer van het webcare team vernomen.
Op 9 juli kreeg ik bericht van Liander dat ze mijn klacht in behandeling hadden genomen.
Huh? Klacht? Ik heb helemaal geen klacht!
Waarempel!Geachte heer Stefan118,
U heeft contact gehad met onze klantenservice. Zij hebben uw dossier doorgestuurd naar het Liander Klachtenmanagementteam. In deze e-mail leest u hier meer over.
Behandeling van uw klacht
Uw klacht is in behandeling bij het Klachtenmanagementteam. U hoort in week 28 van mij.
Met vriendelijke groet,
M de V.
Medewerker klachtafhandeling |Klachtenmanagementteam
Op 13 juli, de 2e werkdag in week 28 kreeg ik inhoudelijk antwoord!
Op 23 augustus 2021 de volgende reactie van Liander mogen ontvangen. (Week 34)Geachte heer Stefan118,
Op 21 juni en op 2 juli jl. heeft u ons een e-mail gestuurd. Hierin geeft u aan dat wij een verkeerde tenaamstelling hanteren. U heeft dit probleem al eerder bij ons aangekaart. U geeft daarnaast aan dat u nog steeds wacht op onze aannemer voor het verwijderen van de gasaansluiting. U heeft aangegeven medewerking te willen verlenen, mits wij toestemming vragen aan de verhuurder. In deze e-mail leest u mijn reactie.
Allereerst bied ik namens Liander excuses aan voor het uitblijven van een reactie.
Verkeerde tenaamstelling
Uw leverancier, Essent, heeft de verkeerde tenaamstelling in het Centraal Aansluitingen Register (C-AR) gezet; Stefan119. Wij gaan uw leverancier verzoeken om dit aan te passen. Dit zal ervoor zorgen dat onze brieven van de juiste tenaamstelling worden voorzien.
Verwijderen gasaansluiting
Wij nemen contact op met Triada. Wij gaan aan hen vragen wat er met de gasaansluiting mag gebeuren.
Tot slot
Heeft u vragen? Belt of e-mailt u mij gerust. Ik ben volgende week met verlof. U hoort in week 30 van mij.
Met vriendelijke groet,
M de V.
Medewerker klachtafhandeling |Klachtenmanagementteam|Klant & Markt CKZ
Ik wacht gewoon nog een paar maanden langer.Geachte heer Stefan118,
Op 9 augustus heeft u een e-mail gestuurd naar mijn collega M. de V. In deze mail geeft u aan geen reactie te hebben ontvangen van mijn collega en dat we inmiddels al in week 32 zitten. U bent benieuwd naar de voortgang van uw dossier. In deze mail leest u mijn reactie.
Reden geen reactie week 30
Ik wil u onze excuses aanbieden dat u in week 30 niets van mijn collega heeft vernomen. De reden hiervan is dat mijn collega door ziekte is uitgevallen en het nog niet bekend is of en wanneer hij hersteld is.
Dossier doorgezet
Ik heb uw dossier doorgezet naar de afdeling die contact opneemt met woningbouwverenigingen. Zij zullen uw dossier verder oppakken en bespreken met Triada. Mocht het nodig zijn, dan zullen zij contact met u opnemen.
Heeft u nog vragen? Stelt u deze gerust.
Met vriendelijke groet,
P. H.
Medewerker Klachtafhandeling | Klantinteractie | Kleinverbruik
[ Voor 97% gewijzigd door Stefan118 op 23-08-2021 11:53 ]
Ik heb aanvraag gedaan via Mijnaansluiting. De leiding is er uitgetrokken met de graafmachine en de gasmeter is verwijderd. Huidige stand: 0 euro voor afdoppen en 0 euro voor verwijdering
Verbeteringen en toevoegingen zijn welkom.
Beste Naam medewerker,
Dank voor u bericht.
Helaas kan ik nog steeds niet begrijpen wat er nu geverifieerd wordt en waar mijn bankgegevens in relatie staan met het uitvoeren van de taak waar Stedin verantwoordelijk voor is. Daarnaast is het gek dat u mede netbeheerders (zoals Enexis en Liander) deze werkwijze niet hanteren. Tevens ben ik geen klant van u als het om gas gaat. Dus dan gaat die klant verificatie niet werken. Ik vind het jammer dat u niet ingaat op het AVG gedeelte waar ik u op wijs.
U schrijft daarna: zodat niet uw buurman zonder uw weten de gas meter kan laten verwijderen. Hier wil ik graag ook nog even op reageren.
Bij de aanvraag op de website mijnaansluiting.nl wordt gevraagd om het unieke EAN nummer in combinatie met mijn adres. Daarbij wordt het voor mijn buurman best lastig om een passende aanvraag te doen.
Het is al sinds 24 december 2019 bij Stedin bekend dat er op mijn adres geen gas meer wordt gebruikt en dat u vrij bent, na afspraak om de meter op te halen. Ook op dat gedeelte van mijn email bent u nog niet ingegaan.
Zou u mij nu duidelijk kunnen uitleggen:
-Wat er middels mijn bankgegevens wordt gecontroleerd en waarom Stedin dit beleid voert waar andere netbeheerders deze regeling beter op orde hebben?
-U heeft het over opgestelde regels, ik neem aan dat u het beleid van Stedin bedoelt en niet de regels zoals ze in Den Haag zijn opgesteld. Kunt u mij vertellen waar dit beleid beschreven staat.
In afwachting van u reactie.
Met vriendelijke groet,
Stuffer
Op 30-6-2021 om 13:28 schreef FM_aardgasloos:
>
> Geachte Stuffer,
>
>
>
> De 0,01 cent regeling is enkel voor u als klant verificatie, zodat niet uw buurman zonder uw weten de gas meter kan laten verwijderen.
>
> Ik snap uw onbegrip maar helaas zijn dit ook de regels die zijn opgesteld.
>
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> naam medewerker
> Werkvoorbereider I Bedrijfsbureau kco aardgasloos Midden
>
>
> Stedin_logo_payoff_wit_RGB_HR (60%)
>
> Nijverheidsweg 15, 3534 AM Utrecht | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam
> |
>
>
>
>
> Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Gebruik door anderen dan de geadresseerde(n) is verboden. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te vernietigen. Stedin Netbeheer B.V. staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24289101.
>
>
>
> Van: Stuffer
> Verzonden: dinsdag 22 juni 2021 15:55
> Aan: FM_aardgasloos <FM_aardgasloos@stedin.net>
> Onderwerp: Re: Fwd: nummer
>
>
>
> Beste naam medewerker,
>
> Dank voor u bericht.
>
> U verteld mij alleen niet welke gegevens u wilt verifiëren. Kunt u dat verduidelijken? In mijn email was dit de vraag: Kunt u mij uitleggen welke gegevens u nog meer van mij nodig heeft zodat Stedin haar taak kan uitvoeren en waarom u deze gegevens nodig heeft? Daarnaast zie ik ook geen relatie tussen mijn bankgegevens en het uitvoeren van de taak, waar Stedin verantwoordelijk voor is.
>
> Graag wijs ik Stedin er op dat het verwerken van gegevens die niet noodzakelijk zijn om de taak uit te voeren, in strijd met de AVG zijn.
>
> Waar ik mij het meeste over verbaas is dat u collega-netbeheerders deze verificatie niet uitvoeren en dat het verwijderen van de gasaansluiting echt niks hoeft te kosten (voor de voormalig aangeslotene). Dit in tegenstelling tot het beleid wat Stedin voert.
>
> Als Stedin de gasmeter wilt komen afkoppelen is het vanuit mijn kant niet heel moeilijk om een datum te prikken. Kunt u aangeven welke datum uw collega's langskomen?
>
> Met vriendelijke groet,
>
>Stuffer
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Sowieso wordt die controle nergens gedaan.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ja ik zou bijna aan mijn buurman vragen om die 1 cent te betalen. Gewoon om het proces kapot te maken.CurlyMo schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:16:
@stuffer Sowieso is de vraag hoe netbeheerder controleert of de aanvraag gedaan via mijnaansluiting.nl wel gedaan is door persoon woonachtig op het adres en niet door iemand anders? En dus ook niet buurman verifieert met die 1 cent i.p.v. persoon.
Sowieso wordt die controle nergens gedaan.
*** NIKS ***
Ik wilde dat eigenlijk net zelf voorstellen. Dat ik de aanvraag voor je doe en ook betaal. Dan zou ik dat wel graag in je mail benoemd willen hebben om geen risico op identiteitsfraude te lopen, maar het als aankondiging van soort van white hacker van hun proces.stuffer schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:28:
[...]
Ja ik zou bijna aan mijn buurman vragen om die 1 cent te betalen. Gewoon om het proces kapot te maken.
Twee suggesties, verder een goed bericht:stuffer schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:05:
Ok, even een reactie in elkaar geknutseld.
[...]
Daarnaast is het gek dat u mede netbeheerders (zoals Enexis en Liander) niet om deze gegevens vraagt vragen.
-Wat er middels mijn bankgegevens wordt gecontroleerd en waarom Stedin dit beleid voert waar andere netbeheerders deze regeling beter op orde hebben werkwijze niet hanteren?
Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
@_RRM_ Thanx, aangepast.
@Freee!! Dat denk ik ook maar dat kunnen ze blijkbaar niet uitleggen.
*** NIKS ***
Correctie, het moet zijn : Dat denk ik ook maar dat willen ze niet toegeven.stuffer schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:51:
@Freee!! Dat denk ik ook maar dat kunnen ze blijkbaar niet uitleggen.
duivelse gedachten wanneer je je zin niet krijgt, zum kotzenstuffer schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:28:
[...]
Ja ik zou bijna aan mijn buurman vragen om die 1 cent te betalen. Gewoon om het proces kapot te maken.

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1
Welke zin krijg ik niet? Volgens mij is er een proces ingericht die niet voldoet aan de regels. Als er de vraag komt om uit te leggen waar dit proces voor dient kan dit niet verteld worden.yingli405 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:07:
[...]
duivelse gedachten wanneer je je zin niet krijgt, zum kotzen
Slechte zaak lijkt mij.
*** NIKS ***
Inderdaad, de houding van de netbeheerders rond 'van het gas af gaan' is absoluut zum kotzen.yingli405 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:07:
[...]
duivelse gedachten wanneer je je zin niet krijgt, zum kotzen
Meermaals in het ongelijk gesteld bij de rechtbank en er op gewezen dat de aangeslotene niets hoeft te betalen én geen opdracht hoeft te geven, maar nog steeds gaan de netbeheerders door met hun leugens verspreiden over allerlei niet bestaande verplichtingen.
Middels praktijkacties aantonen waar en waarom het door de netbeheerder(s) gehanteerde systeem niet deugt zonder schade toe te brengen lijkt me alleen maar een prima actie.
[ Voor 13% gewijzigd door Ivow85 op 03-07-2021 13:16 ]
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
ze maken hem bewust of onbewust waterdicht ja.. is echt geen speld meer tussen te krijgen. je hebt aanvraag gedaan, je hebt betaald om dat te bevestigen. Eigenlijk kan je zeggen dat stedin het beter voor elkaar heeftFreee!! schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:45:
Die ene cent is helemaal niet voor controle, maar om opdrachtgeverschap vast te stellen, kijk eens goed naar de verantwoordelijkheden van de opdrachtgever, waar Stedin op deze manier onderuit duikt.
En ergens snap ik ze wel, de stapels dosiers met twijfelachtig opdrachtgeverschap met goede reden maar met name veroorzaakt door dit topic zullen daar van aan die wieg liggen. Want dat is natuurlijk het volgende punt.. veel mensen roepen allemaal dat ze hoe dan ook het moeten achterlaten zoals het is gevonden.. maar dat is zeker als er een opdracht is niet zo, maar je moet ze de kost geven die dat wel denken.
Uiteindelijk hebben ze bij opdracht een informatie plicht en heeft de opdrachtgever een onderzoeksplicht.
werken op andermans grond zonder opdracht is een zwaard van damucles.
Ik heb het gewoon betaald en daarna om te kijken of het kon die cent gedeclareerd bij het bouwdepot.
ik betaal dus de komende 29 jaar nog rente over die cent voor het weg halen van die meter.
Om daarna bij de belastingdienst hypotheekrente aftrek aan te vragentwain4me schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:30:
[...]
Ik heb het gewoon betaald en daarna om te kijken of het kon die cent gedeclareerd bij het bouwdepot.
ik betaal dus de komende 29 jaar nog rente over die cent voor het weg halen van die meter.
*** NIKS ***
Wel afronden naar boven(!) want de belastingdienst werkt niet met centen...stuffer schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:34:
[...]
Om daarna bij de belastingdienst hypotheekrente aftrek aan te vragenNice!

Een mogelijke verklaring is dat ze geen juist telefoonnummer van jou hebben. Of misschien wel helemaal geen telefoonnummer, maar dan is het bijzonder onhandig om te zeggen dat ze het nog een keer gaan proberen.Stefan118 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:21:
Ik ben zeker weten niet gebeld. Ik heb geen oproepen gemist en heb anoniem nummers gewoon aan staan.
Het is inmiddels maandag. Zaterdag zouden ze me nog een keer bellen zei de dame op facebook.JeroenE schreef op maandag 5 juli 2021 @ 05:04:
[...]
Een mogelijke verklaring is dat ze geen juist telefoonnummer van jou hebben. Of misschien wel helemaal geen telefoonnummer, maar dan is het bijzonder onhandig om te zeggen dat ze het nog een keer gaan proberen.
Ik wacht nog even af. Ze heeft er geen jaartal bij gezegd.
Ook op de laatste reactie van mij op facebook is geen antwoord meer gekomen.
Ik heb ooit 1x met Liander gebeld, dom, ik weet het, maar ik kreeg geen antwoord op mijn e-mails. Ze zouden mijn nummer dus wel kunnen hebben.
Je mag naar beneden afronden bij de belastingaangifte.Kees-Jan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:50:
[...]
Wel afronden naar boven(!) want de belastingdienst werkt niet met centen...![]()
Ach ik heb een keer gebeld met Liander en de juiste persoon was niet aanwezig. Ik zou met 3 dagen terug gebeld worden en de dame aan de telefoon zou dit ook in de gaten houden. Niks meer gehoord en dat was eind vorig jaar.Stefan118 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:19:
[...]
Het is inmiddels maandag. Zaterdag zouden ze me nog een keer bellen zei de dame op facebook.
Ik wacht nog even af. Ze heeft er geen jaartal bij gezegd.
Ook op de laatste reactie van mij op facebook is geen antwoord meer gekomen.
Ik heb ooit 1x met Liander gebeld, dom, ik weet het, maar ik kreeg geen antwoord op mijn e-mails. Ze zouden mijn nummer dus wel kunnen hebben.
Reageren is niet het sterkste punt van Liander. Maar wel altijd verwachten dat de consument snel actie onderneemt als Liander wat wil.
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
maar dan krijg je die "Stedin-cent" nooit terug...acemoo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:57:
[...]
Je mag naar beneden afronden bij de belastingaangifte.

[ Voor 26% gewijzigd door lunarmoon op 05-07-2021 15:01 ]
Oké, weet iemand nog een goeie masseuse voor een stijve nek?Bert_gasloos schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:53:
Vandaag is de gasaansluiting door Baas Infra verwijderd. Ze hebben alleen de aansluiting op de hoofdleiding weggehaald. Ze hadden geen ruimte om trekken en geen zin om de leiding er uit te graven. De aansluiting was trouwens lek.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Beeldscherm ff op zijn kant (laten) houdenKees-Jan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:31:
[...]
Oké, weet iemand nog een goeie masseuse voor een stijve nek?
Het is gewoon mogelijk dat het huis een beetje raar gebouwd is..
https://www.friesland-pos...taat-in-workum-op-zn-kop/
Deelonderwerpen: verhogen energiebelasting op gas en verlaging voor elektriciteit
Gemeenten zouden in het uiterste geval huiseigenaren “van het gas af” moeten kunnen dwingen.
Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z
tja, als ze nou vóórdat ze die energiebelasting gaan verhogen éérst eens een werkbaar alternatief zouden hebben voor de huizen die in het (verre) verleden gebouwd zijn, toen gas nog niet op kon vanwege de gigantische gasbel in slochteren en daarom redelijk goedkoop was (en zelfs voor een habbekrats verkocht werd aan andere europese landen), zonder de huiseigenaren in een persoonlijk failliet te storten vanwege alle isolatie, HR++++++ glas en laagtemperatuur radiatoren aanpassingen en de aanschaf van een warmtepomp...Rommelzolder schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:16:
Vanavond bij nieuwsuur: Maarten van Poelgeest over het gasvrij maken van huizen.
Deelonderwerpen: verhogen energiebelasting op gas en verlaging voor elektriciteit
Gemeenten zouden in het uiterste geval huiseigenaren “van het gas af” moeten kunnen dwingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kees-Jan op 07-07-2021 07:24 ]
Gasloos, jaren '30 huis hier. Totale investering hier was ~ 35k als ik niks zelf had gedaan (excl. subsidie). Nu zo'n 10k lager. Alleen energierekening levert al een besparing op van € 100,- p/m.Kees-Jan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:22:
[...]
tja, als ze nou vóórdat ze die energiebelasting gaan verhogen éérst eens een werkbaar alternatief zouden hebben voor de huizen die in het (verre) verleden gebouwd zijn, toen gas nog niet op kon vanwege de gigantische gasbel in slochteren en daarom redelijk goedkoop was (en zelfs voor een habbekrats verkocht werd aan andere europese landen), zonder de huiseigenaren in een persoonlijk failliet te storten vanwege alle isolatie, HR++++++ glas en laagtemperatuur radiatoren aanpassingen en de aanschaf van een warmtepomp...![]()
Als je nu nog enkel glas hebt, dan heb ik sowieso geen medelijden met je. Dan zie je huizen van gezinnen met kinderen waar in de winter werkelijk alle ramen in huis volledig beslagen zijn met condens. Geen enkele ventilatie want alles potdicht wegens de kou. Je kan niet alles blijven ondersteunen. Net als dat we ook geen paden meer hebben om met de koets naar het werk te gaan, steeds meer vervuilende auto's op een gegeven moment gewoon verboden worden. Datzelfde mag je ook wel van huiseigenaren verwachten. Je hebt toch al voordeel t.o.v. huur, dan mag je ook wel een beetje op dezelfde manier gedwongen worden onderhoudt te plegen en bij de tijd te blijven. Net zoals de meeste mensen gewoon een CV installatie hebben i.p.v. een gaskachel en koken op gas i.p.v. op hout.
LTV is geen vereiste, HR+++ ook niet, dat scheelt dus al. Heb ik ook niet. Oftewel gewoon die CV ketel verbieden en inderdaad een overgangsperiode via hybride instellen. Mensen met een E label of hoger gewoon enorm gaan belasten naar reële schade aan het milieu wegens achterstallig onderhoud. En leningen aanbieden die relatief budget neutraal zijn t.o.v. je besparing op energie.
Als ik alles in een t.v.t. zou moeten uitdrukken, dan zou dat in mijn geval 30 jaar zijn o.b.v. die 35k investering. Precies de looptijd van een hypotheek dus. Als ik mijn hypotheek met 35k had moeten verhogen, dan was ik € 130,- meer kwijt geweest p/m, wat met € 7500,- subsidie weer budget neutraal kan worden. Maar die 10k om van enkel glas naar HR++ glas te gaan rekenen we niet mee want achterstallig onderhoud. Dan ben je met 25k hypotheek verhoging sowieso budget positief zonder subsidie, want dan betaal met een verhoging hypotheek toch € 10,- minder door de besparing op je energierekening.
Dan moet ik wel zeggen dat we nu een graadje warmer stook, dat 24/7 in alle ruimtes van het huis i.p.v. enkel overdag in de woonkamer. Oftewel, een enorme comfortverbetering en nog steeds besparen
Dit topic is juist gestart omdat er grote bedrijven zijn die consumenten veel geld willen laten betalen terwijl dat niet nodig is en maar blijven drammen om hun zin te krijgen. Niet echt het meest ideale voorbeeld om nog meer zaken bij consumenten op te dringen.
Ik zeg dat je als overheid niet alles kan blijven faciliteren. Het is met alles in de markt. Milieuvervuiling, slechte arbeidsomstandigheden en dierenwelzijn hebben nu geen prijs. Dat zou het wel moeten hebben.JeroenE schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:48:
@CurlyMo Kort door de bocht zeg je dus dat je maar geld genoeg moet hebben (of leenmogelijkheden). Fijn dat jij dat hebt, maar zo is natuurlijk niet de situatie bij iedereen in Nederland.
Daarom trek ik de parallel met auto's. Daar brengen we ook steeds strengere normen voor uit. Milieuzone waar je niet eens meer mag komen met je vieze auto tot dadelijk een verbod op verkoop van auto's met CO2 uitstoot. Waarom kan het daar wel? Als je het niet kan opbrengen om je huis klimaatvriendelijk te houden, dan moet je gaan huren. Nu is het ook al zo dat wanneer je het geld niet hebt voor de gemeentelijke belastingen of het onderhouden van je woning zoals periodiek schilderwerk je ook simpelweg niet moet kopen, maar beter kan gaan huren.
Dat milieu en klimaatschade niet in kosten worden gevat vind ik echt het een van de grootste problemen van deze tijd. De vervuiler zou gewoon moeten gaan betalen. Linksom of rechtsom. En ja, ook het bedrijfsleven.
Nee, dit topic is gestart omdat bedrijven onrechtmatig mensen op grote kosten jagen. Dat is wel een cruciaal verschil.JeroenE schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:48:
Dit topic is juist gestart omdat er grote bedrijven zijn die consumenten veel geld willen laten betalen terwijl dat niet nodig is en maar blijven drammen om hun zin te krijgen. Niet echt het meest ideale voorbeeld om nog meer zaken bij consumenten op te dringen.
[ Voor 16% gewijzigd door CurlyMo op 07-07-2021 09:31 ]
De vraag is waar de verantwoordelijkheid van de huiseigenaar begint met betrekking tot de energietransitie. Het is niet dat verduurzaming van de huizenmarkt pas 1-2 jaar besproken wordt. Sterker nog toen ik 10 jaar geleden mijn eerste huis kocht kon ik gewoon nog subsidie krijgen om mijn huis te isoleren. Dus als jij na 10 jaar nog steeds je slecht geisoleerde huisje zit, heb ik niet perse medelijden met het feit dat je nu toch echt moet gaan bijdragen aan de milieuschade die je toebrengt door verhoging van de energiebelasting op gas. Uiteindelijk zijn de meeste investeringen in isolatie juist financieel enorm verstandig, zeker nu de energiebelasting gaat stijgen. Als dit gecombineerd kan worden met een gunstige lening vanuit de staat, lijkt me dat een prima oplossing voor het probleem. De huiseigenaar profiteerd hier ook gewoon van op 2 manieren, ten eerste heeft hij lagere energierekening maar ten tweede krijgt hij een kapitaalgroei omdat zijn huis simpelweg meer waard wordt.JeroenE schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:48:
@CurlyMo Kort door de bocht zeg je dus dat je maar geld genoeg moet hebben (of leenmogelijkheden). Fijn dat jij dat hebt, maar zo is natuurlijk niet de situatie bij iedereen in Nederland.
Nog erger. Ik heb een warmtepomp in mijn tuin staan. Met de koude februari week had niemand er last van behalve één buurman. De buurman met enkel glas overal. Ding staat letterlijk 1,5 meter van de plek waar ik dit nu type. Met het HR++ / HR+ glas ertussen hoorde ik hem zelf niet eens. Dus wat is de oplossing op dit moment vanuit het rijk. Ik moet iets aan het geluid van mijn WP doen.cold_as_ijs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:09:
[...]
Dus als jij na 10 jaar nog steeds je slecht geisoleerde huisje zit, heb ik niet perse medelijden met het feit dat je nu toch echt moet gaan bijdragen aan de milieuschade die je toebrengt door verhoging van de energiebelasting op gas.
Echt lekker... Daar zit je dan met je huis uit 1905 waar van het gas af gaan een kostenpost oplevert die richting de halve ton gaat...Rommelzolder schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:16:
Vanavond bij nieuwsuur: Maarten van Poelgeest over het gasvrij maken van huizen.
Wat ik kon isoleren heb ik al geisoleerd.
Kom maar op met die waterstof...
Do not shoot the messenger, ik ben maar de pianospeler.servies schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:32:
[...]
Echt lekker... Daar zit je dan met je huis uit 1905 waar van het gas af gaan een kostenpost oplevert die richting de halve ton gaat...
Wat ik kon isoleren heb ik al geisoleerd.
Kom maar op met die waterstof...
Da's toch altijd de eerste die sneuvelt in westernsRommelzolder schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:39:
[...]
Do not shoot the messenger, ik ben maar de pianospeler.
Deels met je eens. Opdringen moet zo veel mogelijk worden voorkomen.JeroenE schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:48:
Een elke woning heeft zo nu en dan updates nodig om 'bij de tijd' te blijven. Zonder updates is een woning na 50 tot 100 jaar gewoon rijp voor de sloop. Gewoon om dat alles in huis dan wel op is, en het huis infrastructureel nergens meer aan voldoet. Als alternatief voor sloop is er renovatie. Bij de standaard rijtjeshuizen in NL brengt sloop nogal wat complicaties met zich mee wanneer niet het hele blok van dezelfde eigenaar is. Renovatie naar 'de huidige standaarden' kun je elke paar decennia in één keer uitvoeren, en kost dan (bijna) net zo veel als de bouwkosten voor een nieuwe woning. Maar je kunt dat ook faseren. Die keuze is aan de eigenaar van het pand.
En er is een horizon voorzien van ruim 30 jaar. In 2016 zijn de eerste concrete stappen al gezet richting het definitief dichtdraaien van de gaskraan in 2050. Een zeer groot deel van de bestaande woningen zal in die periode wel een keer deels of geheel gerenoveerd worden waarbij het 'meenemen' van zaken als isolatie niet veel extra kost, of is zo recent gebouwd of gerenoveerd dat het huis nu al aardig "warmtepomp-ready" is.
Uiteindelijk zal er voor een klein groepje 'gasplakkers' toch wel dwang ontstaan. Hoe meer mensen van het gas af gaan, hoe hoger de exploitatiekosten voor het gasnet worden per aangeslotene. Er zit een grens aan hoever die kosten doorberekend kunnen worden, waardoor netbeheerders uiteindelijk uit kostenoverwegingen de levering van gas in hele wijken zullen stoppen omdat er in die wijk nog maar weinig aangeslotenen zijn die voor het net betalen. Om dezelfde reden van geslonken gebruikers wordt het 2G signaal uitgefaseerd voor mobiele bellers en wil KPN in wijken met glasvezel het kopernetwerk uitschakelen.
Vrijwel niemand zou nog in een jaren '30 woning willen wonen met de standaarden uit 1930. Kolenkachel in de voorkamer, petroleumstel of kolenfornuis in de keuken. Badderen in de teil of naar het badhuis. Elektra met katoenen bedrading. IJsbloemen op de ramen van de slaapkamers. Geen aansluitingen voor TV en internet.
Modernisering en met de tijd meegaan is van alle tijden.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Waar ik woon hebben veel huizen een slechte fundering. Dan ben je ook zo 30k verder. En toch wordt dat gewoon hersteld. De reden is natuurlijk dat huizen met een slechte fundering 30k minder opleveren. En dat je in extreme gevallen je huis uitgezet wordt. En natuurlijk zijn er alle potjes om mensen te helpen.Kees-Jan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:22:
[...]
tja, als ze nou vóórdat ze die energiebelasting gaan verhogen éérst eens een werkbaar alternatief zouden hebben voor de huizen die in het (verre) verleden gebouwd zijn, toen gas nog niet op kon vanwege de gigantische gasbel in slochteren en daarom redelijk goedkoop was (en zelfs voor een habbekrats verkocht werd aan andere europese landen), zonder de huiseigenaren in een persoonlijk failliet te storten vanwege alle isolatie, HR++++++ glas en laagtemperatuur radiatoren aanpassingen en de aanschaf van een warmtepomp...![]()
Wat voor een deel nu het probleem is is dat iedereen zelf opnieuw het wiel uit moet vinden. Nederland staat vol met woningtypen die door heel Nederland gebouwd zijn. In plaats van dat iedere aannemer voor iedere woning een plan bedenkt zou het veel efficienter zijn als er voor al die woningtypen gewoon een plan klaar ligt. Plus financierings mogelijkheden.
Maar dan zou de rijksoverheid actief iets moeten doen. Dus dat gebeurt niet. Misschien hopen dat gezamelijk de Nederlandse gemeenten wat verzinnen.
Ik denk dat er veel mensen zijn die wel ruimte hebben voor financiering (als het echt moet, ten koste van de tweede vakantie in het jaar). Maar het gewoon niet zien zitten. Veel te complex.

Wise enough to play the fool
[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 07-07-2021 11:20 ]
@stuffer Ik heb hier dezelfde situatie aan de hand. 2 weken geleden de 'offerte' ontvangen van Stedin.stuffer schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:05:
Ok, even een reactie in elkaar geknutseld.
[...]
Ze willen dat je klantofferte (zoals ze het noemen) accodeert en betaalt via hun klantportaal.
"Bent u akkoord met deze offerte? Accepteer en betaal deze via het Stedin Klantportal." staat er onder andere te lezen in de pdf.
Bij jou ook neem ik aan?
Het vervelende is dat je dan ook impliciet akkoord gaat met al hun voorwaarden, de algemene en alle andere die genoemd worden in de offerte, zonder dat je de mogelijkheid hebt om aan te geven dat je een bepaalde passage niet accepteerd.
Beter is het denk ik om op eigen briefpapier met eigen algemene inkoopvoorwaarden aan te geven dat Stedin de verwijdering hun gasaansluiting wat jou betreft kan inplannen en dat je daaraan je medewerking zal verlenen.
Dan gelden namelijk jouw 'inkoopvoorwaarden', zover ik weet.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik heb sterke weerzin om een club te vertrouwen die alleen maar wantrouwen uitstraalt, aan maximale juridische indekking doet, standaarddreigbrieven stuurt en waarmee geen dialoog mogelijk lijkt. (maar zich wél graag extra miljoenen laat financieren uit de gemeentekassen in haar werkgebied, maar da's vast off-topic
Ik wil het zelf op die manier via mail (is tegenwoordig gelijkgesteld aan een brief sturen) aan ze laten weten.
De enige reserve die ik heb is dat de hele zaak daarna stilvalt en dat er op enig moment de nieuwe wet klaar is waarin staat dat ik voor het hebben van een gasaansluiting een bedrag per jaar moet betalen aan de netbeheerder en dat ik voor het weg laten halen van die gasaansluiting óók een bedrag moet betalen aan diezelfde netbeheerder.
Dat destileer ik uit stukken die ik hier ergens las en die ik nu niet meer terug kan vinden helaas.
(Iemand wel?)
(adviezen/voorstellen voor die nieuwe wet van de verschillende belangengroepen, daar stond het dacht ik bij)
Als het voor de andere netbeheerders voldoende is als de opdracht wordt aangevraagd via mijnaansluiting.nl om zodoende de kosten onder te mogen brengen bij hun exploitatie dan moet dat voor Stedin ook gelden.
Er is er geen reden voor al die rare strapatsen.
Rest nog mijn dank voor alle inspanningen hier geleverd. Helemaal super!
(jammer dat het steeds weer nodig is)
(dit is mijn eerste post hier, hopelijk is die ok zo.)
Klopt niet helemaal breinonline...breinonline schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:03:
[...]
Ik moest mijn meternummer opgeven bij mijnaansluiting, dat weet je buurman ook niet dus complete onzin om daar een rekeningnummer voor op te moeten geven. En als jij het rekeningnummer van een ander opgeeft dan weten ze het ook niet.
Grote kans dat jouw buurman jouw postcode en huisnummer weet te achterhalen...
... en dan vervolgens die gegevens hier inklopt:
https://www.eancodeboek.nl/eancodeboek/control/index
De wens van de netbeheerders om de wetgeving zodanig in te richten dat er 'uit het niets' een betalingsverplichting kan ontstaan die is er. Anders hadden we niet al jarenlang dit topic. Alleen is inmiddels gebleken dat het niet even in de wetgeving te regelen is om een betalingsverplichting op te leggen aan een consument terwijl er geen overeenkomst is en geen gebruik wordt gemaakt van de diensten van die netbeheerder. Zulke wetgeving is namelijk in strijd met algemeen Nederlands en Europees consumentenrecht.gAzu schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:03:
[...]
De enige reserve die ik heb is dat de hele zaak daarna stilvalt en dat er op enig moment de nieuwe wet klaar is waarin staat dat ik voor het hebben van een gasaansluiting een bedrag per jaar moet betalen aan de netbeheerder en dat ik voor het weg laten halen van die gasaansluiting óók een bedrag moet betalen aan diezelfde netbeheerder.
Daar bovenop komt dat het in jouw situatie zo is dat je nu het gratis is kunt aangeven dat ze de aansluiting voor jou geheel kosteloos mogen/moeten komen verwijderen. Wanneer de netbeheerder dat verzuimt omdat jouw schriftelijke opdracht tot het verwijderen van de aansluiting voor rekening en risico van de netbeheerder niet binnen de systemen van de netbeheerder past, zijn de gevolgen van het verzuim ook gewoon voor de netbeheerder.
Je kunt gewoon per e-mail iets schrijven als:
"Hierbij geef ik u opdracht voor het verwijderen van de gasaansluiting op mijn perceel (adres, postcode, EAN-nummer van de aansluiting). De verwijdering zal conform huidige wetgeving voor mij geheel kosteloos plaatsvinden. Alle werkzaamheden worden uitgevoerd voor rekening en risico van de eigenaar van de betreffende gasaansluiting, te weten Stedin Netbeheer B.V.
Voor het inplannen van het werk verzoek ik u om minimaal 5 werkdagen vooraf een afspraak-voorstel aan mij te sturen op dit e-mailadres (of je geeft je telefoonnummer op). Ik ga er vanuit dat u de werkzaamheden binnen een redelijke termijn na ontvangst van deze aanvraag zult (laten) uitvoeren."
Stedin gaat er dan echt geen speld meer tussen krijgen, zolang jij je correspondentie maar netjes weet te bewaren.
Je kunt er nog aan toevoegen dat je de aanvraag voor verwijdering op deze manier doet, omdat het via de door Stedin aangewezen weg niet kosteloos en niet zonder financiële risico's voor jou kan worden aangevraagd.
[ Voor 4% gewijzigd door Ivow85 op 07-07-2021 14:04 ]
Je meter nummer is niet de EAN code.gAzu schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:14:
[...]
Klopt niet helemaal breinonline...
Grote kans dat jouw buurman jouw postcode en huisnummer weet te achterhalen...
... en dan vervolgens die gegevens hier inklopt:
https://www.eancodeboek.nl/eancodeboek/control/index
(Bezig voor een club om een enelogic account aan te maken en die vraagt om het meternummer ter controle. De EAN vullen ze zelf al in aan de hand van het adres. )
[ Voor 17% gewijzigd door Erwin_83 op 07-07-2021 14:42 ]
Ik ben nog even wezen kijken en er staat niet zoiets als meternr zoveel op de slimmerik, maar wel een heel lang nummer Gxxxxxxxxxxxxxxxx. Dat zal m dan wel zijn neem ik aan.
Dat wordt al lastiger inderdaad om daar achter te komen zonder toegang.
(tenzij de meter het af en toe uitzend natuurlijk
Thanks.
Dat heb je heel mooi verwoord zo Ivow85, dank je wel, daar kan ik wel wat mee.Ivow85 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:46:
[...]
De wens van de netbeheerders om de wetgeving zodanig in te richten dat er 'uit het niets' een betalingsverplichting kan ontstaan die is er. Anders hadden we niet al jarenlang dit topic. Alleen is inmiddels gebleken dat het niet even in de wetgeving te regelen is om een betalingsverplichting op te leggen aan een consument terwijl er geen overeenkomst is en geen gebruik wordt gemaakt van de diensten van die netbeheerder. Zulke wetgeving is namelijk in strijd met algemeen Nederlands en Europees consumentenrecht.
Daar bovenop komt dat het in jouw situatie zo is dat je nu het gratis is kunt aangeven dat ze de aansluiting voor jou geheel kosteloos mogen/moeten komen verwijderen. Wanneer de netbeheerder dat verzuimt omdat jouw schriftelijke opdracht tot het verwijderen van de aansluiting voor rekening en risico van de netbeheerder niet binnen de systemen van de netbeheerder past, zijn de gevolgen van het verzuim ook gewoon voor de netbeheerder.
"Hierbij geef ik u opdracht voor het verwijderen van de gasaansluiting op mijn perceel (adres, postcode, EAN-nummer van de aansluiting). De verwijdering zal conform huidige wetgeving voor mij geheel kosteloos plaatsvinden. Alle werkzaamheden worden uitgevoerd voor rekening en risico van de eigenaar van de betreffende gasaansluiting, te weten Stedin Netbeheer B.V.
Voor het inplannen van het werk verzoek ik u om minimaal 5 werkdagen vooraf een afspraak-voorstel aan mij te sturen op dit e-mailadres (of je geeft je telefoonnummer op). Ik ga er vanuit dat u de werkzaamheden binnen een redelijke termijn na ontvangst van deze aanvraag zult (laten) uitvoeren."
Stedin gaat er dan echt geen speld meer tussen krijgen, zolang jij je correspondentie maar netjes weet te bewaren.
Je kunt er nog aan toevoegen dat je de aanvraag voor verwijdering op deze manier doet, omdat het via de door Stedin aangewezen weg niet kosteloos en niet zonder financiële risico's voor jou kan worden aangevraagd.
Ik heb al een sterk vermoeden, maar just checkin': @Verwijderd, @josvandekoffie, @MisterH75, Zoon van @ZuinigeRijder, @tim-1985, @ZuinigeRijder, @Geander, @IQD, @Langerij, @semmeke2008, @vinom, @Verwijderd, @gaz8, @HellevUUr, @jopie841, @gasexit, @AliBenAchtertas, @josepjel, @zonton, @Grondgebonden, @birdy_birdie, @Verwijderd en @Idefix70 hebben zeker nog niks gehoord van die incassohut?
Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet
Helemaal niks gehoord!Bram-Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:37:
Bijna twee weken geleden schreef Bosveld: "Bosveld zal alle dossiers met deze grondslag gaan sluiten nadat de betrokkenen daarover door ons zijn geïnformeerd." Zie verder deze draad.
Ik heb al een sterk vermoeden, maar just checkin': @Verwijderd, @josvandekoffie, @MisterH75, Zoon van @ZuinigeRijder, @tim-1985, @ZuinigeRijder, @Geander, @IQD, @Langerij, @semmeke2008, @vinom, @Verwijderd, @gaz8, @HellevUUr, @jopie841, @gasexit, @AliBenAchtertas, @josepjel, @zonton, @Grondgebonden, @birdy_birdie, @Verwijderd en @Idefix70 hebben zeker nog niks gehoord van die incassohut?
[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 07-07-2021 19:45 ]
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Klein hart onder de riem hier heeft stedin de boel (veel) netter achtergelaten dan dat ze het hadden gevonden, alleen maar lof voor de mensen die bezig zijn geweest. Hier is ook iemand vooraf geweest om nog even op te nemen, netjes de buren gewaarschuwd/overlegd ivm het niet kunnen gebruiken van hun uitrit etc.gAzu schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:03:
[...]
@stuffer Ik heb hier dezelfde situatie aan de hand. 2 weken geleden de 'offerte' ontvangen van Stedin.
Ze willen dat je klantofferte (zoals ze het noemen) accodeert en betaalt via hun klantportaal.
"Bent u akkoord met deze offerte? Accepteer en betaal deze via het Stedin Klantportal." staat er onder andere te lezen in de pdf.
Bij jou ook neem ik aan?
Het vervelende is dat je dan ook impliciet akkoord gaat met al hun voorwaarden, de algemene en alle andere die genoemd worden in de offerte, zonder dat je de mogelijkheid hebt om aan te geven dat je een bepaalde passage niet accepteerd.
Beter is het denk ik om op eigen briefpapier met eigen algemene inkoopvoorwaarden aan te geven dat Stedin de verwijdering hun gasaansluiting wat jou betreft kan inplannen en dat je daaraan je medewerking zal verlenen.
Dan gelden namelijk jouw 'inkoopvoorwaarden', zover ik weet.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik heb sterke weerzin om een club te vertrouwen die alleen maar wantrouwen uitstraalt, aan maximale juridische indekking doet, standaarddreigbrieven stuurt en waarmee geen dialoog mogelijk lijkt. (maar zich wél graag extra miljoenen laat financieren uit de gemeentekassen in haar werkgebied, maar da's vast off-topic)
Ik wil het zelf op die manier via mail (is tegenwoordig gelijkgesteld aan een brief sturen) aan ze laten weten.
Dat destileer ik uit stukken die ik hier ergens las en die ik nu niet meer terug kan vinden helaas.
(Iemand wel?)
(adviezen/voorstellen voor die nieuwe wet van de verschillende belangengroepen, daar stond het dacht ik bij)
Als het voor de andere netbeheerders voldoende is als de opdracht wordt aangevraagd via mijnaansluiting.nl om zodoende de kosten onder te mogen brengen bij hun exploitatie dan moet dat voor Stedin ook gelden.
Er is er geen reden voor al die rare strapatsen.
Rest nog mijn dank voor alle inspanningen hier geleverd. Helemaal super!![]()
(jammer dat het steeds weer nodig is)
(dit is mijn eerste post hier, hopelijk is die ok zo.)
Hoewel ik je wantrouwen ergens wel kan begrijpen, moet je, denk ik, niet vergeten dat waarmee je schrijft een organisatie is en waarmee je straks werkt in basis gewoon mensen die een vrij simpele opdracht komen uitvoeren, dat doen ze zo goed mogelijk anders krijgen ze en op hun kop en moeten ze nog een keer terug.
Daarnaast zijn ze vaak ook gewoon trots op een werk en willen het gewoon goed doen.
En eigenlijk is dat altijd mijn directe en indirecte ervaring, de organisatie stedin is een ramp, de mensen waar je mee in aanraking komt zijn doorgaans gewoon top. (en hebben zelf ook de mooiste verhalen over hun ervaring met de organisatie)
Wat je overegens beschrijft is wel grappig, je krijgt dan een soort van de strijd van de algemene voorwaarde dat gebeurd regelmatig bij de rechtbank tussen 2 zakelijke partijen.
Persoonlijk zou ik het niet zo hoog spelen. ja ik heb nog een keer specifiek aangegeven dat ik geen kosten anders dan die 1 cent zal betalen, maar thats it.
Niks gehoord inderdaadBram-Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:37:
Bijna twee weken geleden schreef Bosveld: "Bosveld zal alle dossiers met deze grondslag gaan sluiten nadat de betrokkenen daarover door ons zijn geïnformeerd." Zie verder deze draad.
Verwijderd
NopeBram-Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:37:
Doodstil hier...Bram-Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:37:
Nog helemaal niets gehoord!Bram-Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:37:
28 x PVT (305 Wp)+ Energiehek 14 mtr + WP + boiler
Het wordt allemaal onder het mom van veiligheid en milieu gedaan, maar:daveytje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:51:
[...]
tja. dat kon niet zonder dat er gas zou ontsnappen. Nu hebben ze de stop erin gedaan door de gaskraan heen en toen de kraan weggehaald en hem afgedopt zonder dat er gas doorheen ging.
Ik denk dat als ze hem tot onder hadden weggehaald dat er dan wel ga ontsnapte. Als de onderburen hem ook weghalen zou alles weggehaald worden.
Ze hebben dan wel weer de buis na de meter weggehaald tot aan bovenaan terwijl dat niet in hun takenpakket zit. Normaal halen ze het eerste stuk tot aan de 2e koppeling weghalen. Ze hebben nog meer weggehaald.
Als ik eerlijk ben, vind ik deze uit de grond stekende, losse, lange gaspijp gevaarlijker dan dat gewoon de gasmeter die netjes aan de muur gebeugeld is blijft zitten.
Er zal maar iets of iemand aan die leiding blijven hangen of tegenaan vallen.
Als het echt om veiligheid gaat, haal je het weg tot het T-stuk bij de buren.
Mijn dossier hadden ze al om moverende redenen gesloten. Zover ik weet heeft mijn zoon nooit bericht gehad dat het dossier gesloten is door Bosveld.Bram-Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:37:
Nix, nada, noppes.Bram-Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:37:
Dimplex warmtepomp met gesloten bodemsysteem met 2 boorputten (110m diep), 50PV panelen Z (11,04kW), SmartEVSE gebaseerde zelfbouw laadpaal
NB: met 28 mei zal de mail van 28 juni bedoeld zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Bram-Bos op 07-07-2021 23:35 ]
Niets vernomenBram-Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:37:
Hoe lang geleden is het dat je voor het laatst iets van hen hebt gehoord. Het zou best kunnen dat ze jouw dossier al hebben gesloten als niet inbaar, zonder het aan jou te melden.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik destijds nog iets heb gehoord nadat ik het laatste incassobureau voor UPC heb afgedroogd...
Koppelen ze het überhaupt naar jullie terug? Zou wel zo netjes zijn, maar goed, als ze echt netjes waren geweest hadden ze deze cases nooit opgepakt...
[ Voor 14% gewijzigd door servies op 08-07-2021 07:35 ]
Ik ben niet voornemens ze te bellen/mailen om het te vragen. Maar als het helpt wil ik dat wel doen. Of beter, doen alle Tweakers in de post van Bram dat...servies schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 07:34:
[...]
Hoe lang geleden is het dat je voor het laatst iets van hen hebt gehoord. Het zou best kunnen dat ze jouw dossier al hebben gesloten als niet inbaar, zonder het aan jou te melden.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik destijds nog iets heb gehoord nadat ik het laatste incassobureau voor UPC heb afgedroogd...
Koppelen ze het überhaupt naar jullie terug? Zou wel zo netjes zijn, maar goed, als ze echt netjes waren geweest hadden ze deze cases nooit opgepakt...
Nee, laat maar even zo. Laat initiatief maar bij Bosveld.Idefix70 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:33:
[...]
Ik ben niet voornemens ze te bellen/mailen om het te vragen. Maar als het helpt wil ik dat wel doen. Of beter, doen alle Tweakers in de post van Bram dat...
[ Voor 5% gewijzigd door Bram-Bos op 08-07-2021 09:38 ]
Eens, hoe langer een adequate reactie van Bosveld uitblijft, hoe slechter (kan dat nog) ze erop staan.Bram-Bos schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:38:
[...]
Nee, laat maar even zo. Laat initiatief maar bij Bosveld.
Misschien nog eens aan de schandpaal bij Kassa of Radar? En hopen dat ze hier meelezen.
:strip_exif()/f/image/yYBx9O5krMINHfjM888Uewco.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rXXyM4RAz7xbSom4b93AnFIu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4vPN3kvCOhjW402ef5wD20mr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wUYA8MMRseCLb6yxi8LNKQL0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 83% gewijzigd door gasexit op 08-07-2021 13:06 ]
28 x PVT (305 Wp)+ Energiehek 14 mtr + WP + boiler
En je gasleiding in huis maar meteen omgedoopt tot mantelbuisgasexit schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:05:
Vandaag om 08.00 uur staan er twee man voor de deur om de gasmeter en de leiding te verwijderen. Na 4 uur vertrekken ze met de gasleiding en de meter.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Tot het ongedierte de kabel doorknaagt....twain4me schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:22:
[...]
En je gasleiding in huis maar meteen omgedoopt tot mantelbuis
die lopen buiten
Zeker, helemaal met je eens maar die netbeheerders denken daar toch anders overtwain4me schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:57:
[...]
die lopen buitendit gaat over de buis binnen.. ze knagen toch ook de andere kabels in huis niet door
Daarin werkt je internet ook niet meer als ze je gas afsluiten. Die netbeheerders zijn zo dom nog nietErwin_83 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:14:
Eindelijk internetten via de gasleiding.
Dat zeggen ze, geen internet meer en mobiele telefoons opladen en warm water.cold_as_ijs schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:39:
[...]
Daarin werkt je internet ook niet meer als ze je gas afsluiten. Die netbeheerders zijn zo dom nog niet
Tot op heden werkt alles nog gewoon. Maar goed bij mij blijft het bij dreigen en hebben ze nog steeds niks verzegeld of verwijderd.
Zou ik al record houder zijn ondertussen ?

Niks vernomen van deze onfatsoenlijke club.Bram-Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:37:
Woning 1 gasloos sinds 2015, destijds door Enexis afgedopt voor € 62,- .. Huidige woning gasloos sinds 2019, Altherma 3 warmtepomp en Direct flow vacuum buizen. Kona Electric 64 kWh
niets gehoord.Bram-Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:37:
Nee nee.
Wij zijn op de zelfde datum contractloos geworden.
Gedeelde 1e plaats?
Vanochtend eindelijk een reactie gekregen van een voor mij nieuw e-mail adres van Liander (klachten@alliander.com)
Ik snap het alleen niet helemaal zo goed.
Ze stuurden mij een brief dat ik een keuze moest maken tussen 1 van de 3 opties.
Ik heb gekozen voor optie 4.
En spontaan zeggen ze dat ik een klacht heb

Weet iemand wanneer het bij (Al)Liander week 28 is?Geachte heer Stefan118,
U heeft contact gehad met onze klantenservice. Zij hebben uw dossier doorgestuurd naar het Liander Klachtenmanagementteam. In deze e-mail leest u hier meer over.
Behandeling van uw klacht
Uw klacht is in behandeling bij het Klachtenmanagementteam. U hoort in week 28 van mij.
Met vriendelijke groet,
M. de V.
Medewerker klachtafhandeling |Klachtenmanagementteam
wel knap dat ze er automatisch een "klacht" van maken. Je hebt gewoon een andere "keuze" gemaakt.
Netbeheerders zijn toch wel een appart soort volk hoor, t lijkt de belasting dienst wel! Alhoewel doe me de belasting dienst liever dan netbeheerders. ..... aan de belastingdienst weet je tenminste wat je hebt!
Ik moet het afkloppen, het blijft bij mij rustig laatste contact is van 19-8-2020. Ik vind het prima zo!
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
Bij mij deed Liander dat ook.Stefan118 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:20:
[...]
Nee nee.
Gedeelde 1e plaats?
Vanochtend eindelijk een reactie gekregen van een voor mij nieuw e-mail adres van Liander (klachten@alliander.com)
Ze stuurden mij een brief dat ik een keuze moest maken tussen 1 van de 3 opties.
En spontaan zeggen ze dat ik een klacht heb![]()
[...]
Weet iemand wanneer het bij (Al)Liander week 28 is?
En later beweerde de jurist dat ik een discussie had over de kosten voor het verwijderen van de gasaansluiting, terwijl ik slechts gevraagd had volgens welke wet ik verplicht zou zijn om een nieuwe overeenkomst met Liander aan te gaan (leegstandscontract, opdracht tot verzegelen of opdracht tot verwijderen zijn immers alle 3 een vorm van een overeenkomst met de netbeheerder).
Niet voor niets noem ik het tegenwoordig Liegander
Week 28 van welk jaartal?
[ Voor 4% gewijzigd door Ivow85 op 09-07-2021 12:33 ]
Voor mij: Het is stil op het Bosveld.Bram-Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:37:
Week 28 dit jaar is wel heel vlot. Ze zullen wel in 2022 bedoelen.Stefan118 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:20:
[...]
Nee nee.
Gedeelde 1e plaats?
En spontaan zeggen ze dat ik een klacht heb![]()
[...]
Weet iemand wanneer het bij (Al)Liander week 28 is?
Ik hoorde 3 dagen en die duren al 7 maanden nu. Dus dat is factor 70 dan wordt het week 28 in 2091 ofzo ergens. Schikt u dat ?
Oneens, @Ivow85.Ivow85 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:46:
[...]
De wens van de netbeheerders om de wetgeving zodanig in te richten dat er 'uit het niets' een betalingsverplichting kan ontstaan die is er. Anders hadden we niet al jarenlang dit topic. Alleen is inmiddels gebleken dat het niet even in de wetgeving te regelen is om een betalingsverplichting op te leggen aan een consument terwijl er geen overeenkomst is en geen gebruik wordt gemaakt van de diensten van die netbeheerder. Zulke wetgeving is namelijk in strijd met algemeen Nederlands en Europees consumentenrecht.
Opdracht geven / aanvraag doen conform de aanvraagmodule van Stedin = overeenkomst aangaan.
Door het doen van een aanvraag / accepteren van de offerte met daarbij opgestelde voorwaarden ligt juridisch het initiatief en de verplichting bij @gAzu en ontstaat er een klant-leverancier relatie, ongeacht of deze het met de voorwaarden eens is of niet: er wordt opdracht gegeven en een verzoek gedaan tot inplannen. Vooraf niet eens zijn met de voorwaarden of ze niet van toepassing verklaren maakt het juridisch aanvechtbaar voor de netbeheerder.
De kern van dit topic is van meet af aan: geen ATO meer, dan ook geen juridische verplichtingen meer vanuit de gasverlater, anders dan toegang en medewerking verlenen tot de meterkast en leidingen.
Sinds de vonnissen Assen en Arnhem zijn de werkzaamheden van netbeheerder gratis als je opdracht verstrekt. Edit: dit is ook een misverstand, het is niet gratis, maar de kosten worden wel degelijk gefactureerd maar ze worden niet in rekening gebracht, dan wel gecrediteerd. Dat is een wezenlijk verschil met ‘voor niets’.
De vraag is gewoon of je van de aansluiting af wil of van het ‘gedoe af wil zijn’, wat ik mezelf best kan voorstellen.
Maar de consequentie is dan dat de netbeheerder de voorwaarden heeft vastgesteld waaronder deze opdrachten wil uitvoeren.
Anders kun je, zoals voorheen, de netbeheerder schrijven dat er door het ontbreken van een ATO geen klantrelatie meer is en dat het de netbeheerder vrij staat om werkzaamheden te verrichten naar eigen inzicht en behoefte en zelf dragen van alle kosten en aansprakelijkheden.
Maar……… geen opdracht en geen verzoek als je geen verplichtingen wilt aangaan.
Gasloos sinds 2018, zonnepanelen, infrarood verwarming, inductie en warm water: all-electric
edit: Ivo zijn mail kan je nog wat sterker maken door expliciet de voorwaarden van stedin te verwerpen.
[ Voor 28% gewijzigd door onetime op 09-07-2021 20:04 ]
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Ik snap Ivo best, je kunt opdracht geven tot een dienst onder eigen voorwaarden in een vorm die je zelf kiest.onetime schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:54:
@Hans299 Ik snap je redenatie, maar Ivo gebruikt daarom ook dat systeem niet, maar geeft per email onder zijn eigen voorwaarden opdracht.
edit: Ivo zijn mail kan je nog wat sterker maken door expliciet de voorwaarden van stedin te verwerpen.
Dat is in mijn ogen zinloos omdat de Algemene Voorwaarden van de netbeheerder leidend zijn voor elke overeenkomst die met de netbeheerder gesloten wordt en daaraan gekoppeld de overeenkomst tot dienstverlening. Er is sprake van een aanbod tot dienstverlening (in dit geval afkoppeling van het net), via een uitgebrachte (standaard)offerte. In het economisch verkeer kun je een aanbod (offerte) terzijde leggen of accepteren en daartoe de aangegeven procedure volgen. Als je het aanbod accepteert ga je automatisch akkoord met de AV. Kortom: eigen voorwaarden kunnen, maar dan komt de overeenkomst niet tot stand. Voor eigen voorwaarden is een gelijkwaardig speelveld met afspraken vooraf noodzakelijk. Dat is hier niet het geval.
Gasloos sinds 2018, zonnepanelen, infrarood verwarming, inductie en warm water: all-electric
Mijn punt is dat de dienst niet gratis is; dat de netbeheerder een aanbod doet mét voorwaarden, vanuit de netbeheerder beredeneerd.onetime schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:21:
@Hans299 Hou je er ook nog rekening mee, dat, zoals Ivo al aangeeft, je volgens het systeem, niet een opdracht zoals voorgeschreven, gratis, kunt geven?
Als wij hier op het forum zeggen dat het gratis is dan klopt dat in mijn optiek niet; de netbeheerders werken alleen in opdracht van de gasverlater of iemand anders die juridisch bevoegd is (verhuurder bijv.), maar brengen geen kosten in rekening omdat dat niet is toegestaan sinds de minister op grond van de vonnissen dit vastgelegd heeft in een Ministeriële regeling.
Dat is de winst die we geboekt hebben, maar ook niet meer dan dat.
De misvatting zit hem in mijn ogen in het begrip ‘gratis’.
‘Gratis’ is als de leverancier iets voor niets doet in de vorm van geven / gunnen; om niet.
De enige optie hier tegenover is het aanbod vriendelijk afslaan óf toch opdracht geven omdat er nu eenmaal een contractuele relatie noodzakelijk is om een dienst, gratis of niet, uit te laten voeren, compleet met AV en bedingen over bijv. aansprakelijkheid.
De uitzondering die Stedin heeft gevonden is betaling van 0,01 als ‘controle-middel’ en opdrachtbevestiging. Hooguit kun je hiertegen een klacht indienen bij de ACM omdat Stedin gehouden is om non-discriminatoir te opereren naast de andere netbeheerders.
Het zou andersom moeten zijn, als er geen contract meer is moet de netbeheerder de consument de keus voorleggen dat ze komen verwijderen tenzij de consument weer een contract aan gaat (leverings dan wel leegstand contract )
Verwarmen doen wij nu met een airco en een warmtepomp boiler als ondersteuning en voor warm tap water.
Dit topic is gesloten.