Gas de deur uit doen: Gratis! Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 104 Laatste
Acties:
  • 719.403 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bert_gasloos
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-09-2024
@Crazy- je kunt ook de "gratis" verwijdering aanvragen. Bij Vattenvall vervalt dan automatisch het gascontract zonder boete. Hoe dat bij jouw leverancier is kun je navragen. Het heeft mij niet geholpen. Verwijdering aangevraagd op 2 maart, gascontract is per 30 april door mij opgezegd. De gasmeter moet nog steeds verwijderd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grondgebonden
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:21
Crazy- schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:45:
Als ik het contract wil openbreken kost dat 50€
Neem eens contact op met GreenChoice en vraag of je jouw gascontract niet gratis mag opzeggen, omdat je van het gas af gaat en dus niet met je gas overstapt naar een concurrent. Je hoeft er natuurlijk niet bij te zeggen dat je over een paar maanden misschien over stapt naar een andere leverancier voor electra.

Dimplex warmtepomp met gesloten bodemsysteem met 2 boorputten (110m diep), 50PV panelen Z (11,04kW), SmartEVSE gebaseerde zelfbouw laadpaal

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Armin
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 19:11
breinonline schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:07:
Het eerste deel van je betoog kan ik het mee eens zijn. Maar waarom de netbeheerder maar moet betalen als de woningcorporatie niet wil betalen, dat volg ik niet.
'Men' wil vervroegd van het gas af om zo te voorkomen de gasleidingen te moeten vervangen. De netbeheerder heeft er dus financieel belang bij. Dus die zou logischerwijs de rekensom maken, hoeveel kost het als ik alles vervang vs hoeveel kost het als ik een deel van dat geld inzet om de bewoners schadeloos te stelen als men vervroegd all-electric ga.

Maar daar wringt de schoen. Die rekensom is wellicht positief in de zin dat leidingen vefvangen duurder is, en het dus zinnig zou zijn om de bewoners een nieuw kooktoestel te geven. Maar dat komt wel uit de reserves.. Als men echter gewoon vervangt, mag men dat hele bedrag verrekenen bij de gasverbruikers. Niets uit de reserves dus beter voor hen, maar wel duurder voor de BV Nederland.

Netbeheerders hebben expliciet een maatschapelijke functie, maar vergeten die elke keer als ze hun reserves moeten aanspreken, en gedragen zich dan als een gewone commerciele organisatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Christian M.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-05 17:59
@Freee!! Ik heb nogmaals een mailtje gestuurd naar Greenchoice deels ter bevestiging van hun verhaal en om te kijken wat hun als volgorde willen aanhouden. Gasmeter hangt lelijk in de weg en zie ik graag verdwijnen maar eerst kijken wat de leverancier nu wil.

@CurlyMo Nadat er 1 jaar van het 3 jarig abonnement verstreken was vroeg ik naar een mogelijkheid om het gas stop te zeggen. Toen kreeg ik te horen dat ik dan wel een boete (meen iets van 100 euro) zou moeten gaan betalen omdat ik dus voortijdig (een deel van) het contract stop zou zeggen.
Echter in de informatie mail van een week geleden met betrekking van het stopzetten van het TF-signaal en het vervallen van mijn huidig dubbel tarief contract kreeg ik de mogelijkheid om kosteloos het contract volledig stop te zetten. Hierop heb ik opnieuw contact gezocht met Greenchoice en de keuze voorgelegd of ik zet gas stop en blijf met stroom bij hun (aantrekkelijk vanwege de 11 cent terugleververgoeding) of ik ga weg en zoek de energieleverancier die me nu het meeste aan terugleververgoeding betaalt en ga daar een nieuw stroom-only abbo afsluiten. Het antwoord heb ik in mijn post hierboven vermeld.

@Wolly De jaarafrekening is ruim 2 maanden geleden. Ik zou moeten kijken wat het verbruik deze periode is geweest van gas en stroom tot nu toe. Een eindafrekening komt er hoe dan ook zodra mijn dubbel tarief meter in 1 tellerstand blijft hangen. Dan zal ik toch de meterstanden door moeten geven. Ik heb de vraag uitgezet naar Greenchoice dus afwachten maar.

@Bram-Bos Ik heb voor de zekerheid Greenchoice maar een mailtje gestuurd over het hoe en wat nu de bedoeling is. We gaan het zien. ps ik ben anti reclame en skip alles wat er te skippen valt en anders is mijn gedachte ergens anders dus de kans dat ik je betrapt heb in een reclamespotje is bijzonder klein

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Helhond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-05 13:24

Helhond

Grunn

Hier stonden dinsdagochtend om 7:30 drie heren stipt op tijd voor de deur.
Aardige heren die de werkzaamheden snel klaar hadden, kop koffie aangeboden en rond 9:00 waren ze alweer weg. De ±3meter leiding uit de voortuin was er zeer snel uit, beetje anti-climax binnen 5 seconden lag ie al op de stoep.

Nu is er ruimte in de meterkast voor het opbergen van de stofzuiger :+

EDIT: De stoep was net een paar weken eerder open geweest i.v.m. aanleg glasvezel, dus daar lag al een bultje. Over de tuin had ik al aangegeven dat de heren zich geen zorgen hoefde te maken aangezien we eigenlijk zaten te wachten op aanleg glasvezel en verwijdering gasleiding voordat we de voortuin gaan strippen en renoveren. Een van de heren vond een paar plantjes erg leuk waarvan onze tuin vol stond, en vroeg dan ook bescheiden of hij een paar mee mocht die op de graaf locaties stonden. Ik vond het allemaal prima gezien ik alles toch al had bestempeld als onkruid wat er uit gaat. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/S30MQ9n/IMG-20210525-075449.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jV8LcpG/IMG-20210525-081315.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VmkQwCy/IMG-20210525-082004.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2ny783C/IMG-20210525-080545.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XthdKjx/IMG-20210525-083818.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Helhond op 27-05-2021 10:05 ]

ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
Fijn om te lezen en te zien dat al die de meeste verwijderingen zo keurig verlopen zonder gedoe.

[ Voor 8% gewijzigd door Idefix70 op 27-05-2021 09:42 . Reden: voor de complotdenkers een correctie op de aantallen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
Idefix70 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:21:
Fijn om te lezen en te zien dat al die verwijderingen zo keurig verlopen zonder gedoe.
Er is al eerder aangegeven dat niet alle verwijderingen soepel verlopen. Ik kan even de nick van die tweaker herinneren, wellicht dat iemand anders er nog naar kan linken. De tweaker waarin het hele terras beschadigd was en zonder aankondiging aan het werk is gegaan.

@Idefix70 Hier dus:
colvano in "Gas de deur uit doen: Gratis of toch niet? Deel 2"

[ Voor 11% gewijzigd door CurlyMo op 27-05-2021 10:04 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij ons is de meter ook verwijderd. Gisteren al, eigenlijk. De meterkast is nog wel work-in-progress, dus ik weet dat die niet zo strak is als zou kunnen. Mag ik als excuus gebruiken dat we min of meer zaten te wachten tot de meter daadwerkelijk weg ging? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MKFSnFO.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aAtH3w7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PayHAJD.jpg

Ze hadden een graafmachinetje om te graven, ze hebben wel de hele straat open gegraven en niet getrokken. Volgens de monteurs waren deze gasleidingen machinaal gelegd en lag alles daarom zo strak dat er geen ruimte was om te kunnen trekken. Ik heb er verder geen verstand van, dus het zal vast kloppen. Ze zijn dus wel eventjes bezig geweest. Het straatwerk ligt niet exact hetzelfde als voorheen, je ziet nu een klein bultje. Aangezien wij dit gebruiken als parkeerplaats voor mij verder niet zo'n probleem.

Ze waren met 2 man, ieder met een eigen busje. Op het eind kwam er nog een derde (volgens mij was die al klaar met zijn werk elders en kwam even kletsen). Ze zijn bijna 4 uur bezig geweest. Natuurlijk heb ik iedereen ruim voorzien van koffie en koek.

Vanochtend kwam er nog een auto langs, die persoon kwam controleren of het werk was was gedaan. Die moest wel drie keer kijken om te zien of de straat nu open was geweest of niet, dus wellicht zit de bult meer in mijn hoofd dan in het echt. Het straatwerk was ook al geen superstrak biljartlaken voor ze begonnen met graven.

Het enige minpuntje is dat de doorvoerbuis niet is afgedicht. Dat had ik niet gezien (en ook niet op gelet) toen ze er nog waren. Daar moeten we nog wat op verzinnen. Ik denk dat we dat wel zelf gaan doen.

Ook nog even bekijken wat we met de coax en telefoonlijn gaan doen. Die gebruiken we ook al heel lang niet meer. Tot nu toe zaten die achter de gasmeter "vast", maar nu bungelen ze dus onhandig door de meterkast heen. Nouja, dat komt allemaal wel goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

ThaDude

Hang Loose

Hier gaat Siers vandaag aan de slag. Mijn mooi aangelegde en getrilde oprit (onder carport) met paar kuub puin eronder naar de #!&))^!%^)*

Nog telefonisch aangegeven dat er paar kuub puin onderligt maar hij moet eruit van Enexis :( Siers heeft het nog nagevraagd maar ze moeten aantonen dat ze geprobeerd hebben de gasleiding te verwijderen. Ze hebben het over een gat bij de voordeur van 1 m2 en een bij de stoep (dat laatste maakt me niet uit..) dan willen ze hem indien mogelijk wegtrekken. Ze nemen i.v.m. het puin een lucht boor mee. Heb voor de zekerheid maar foto's genomen van hoe het er nu uitziet!

Andere optie was gas laten liggen en weer vastrecht betalen |:( Zo bizar dat als ik vastrecht blijf betalen de gasleiding wel nutteloos kan blijven liggen al die jaren :X

[ Voor 4% gewijzigd door ThaDude op 27-05-2021 09:48 . Reden: Toevoeging ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@ThaDude Ze hebben hier na het terugleggen ook weer getrild hoor. Enorm kabaal (zoals viel te verwachten). Gehoorbescherming deden ze zelf niet aan 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CurlyMo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Er is al eerder aangegeven dat niet alle verwijderingen soepel verlopen. Ik kan even de nick van die tweaker herinneren, wellicht dat iemand anders er nog naar kan linken. De tweaker waarin het hele terras beschadigd was en zonder aankondiging aan het werk is gegaan.

Wand-temperatie in een monument uit 1865 met een Elga (stand alone). Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• birdy_birdie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-02 11:59
Vervolg bericht woensdag 5 mei 2021 10:37

Vandaag de twijfelachtige eer gehad om iemand van "Bosveld Deurwaarders", zo maakte hij zich bekend, aan de telefoon te hebben. Hij belde met nummer +31334500928. De boodschap was dat ik nog een vordering open had staan en of ik van plan was deze te betalen. Ik heb de man uitgelegd, dat er geen enkele juridische basis bestaat op grond waarvan deze vordering rechtmatig is en dat ik daarom niet zal betalen.
Ook heb ik hem uitgelegd, dat ik weet dat Bosveld op de hoogte is van de juridische uitspraken, die er op dit punt zijn over dit onderwerp en dat het onrechtmatig is en dus strafbaar om mensen er toe te bewegen, aan te zetten, om geld af te geven. Ik kreeg te horen dat dat een zienswijze is, maar dat Bosveld daar een andere zienswijze op heeft. Ik heb de man verder medegedeeld dat ik overweeg aangifte te doen bij de politie als deze criminele act zich voortzet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Idefix70
CurlyMo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:32:
[...]

@Idefix70 Hier dus:
Wat goed van je! Ik ga niet alle posts opzoeken van de vele geslaagde verwijderingen met tevreden users want dan kom ik aan mijn werk niet meer toe ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Idefix70 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Wat goed van je! Ik ga niet alle posts opzoeken van de vele geslaagde verwijderingen met tevreden users want dan kom ik aan mijn werk niet meer toe ;)
Het enige waar ik op reageer is dat je schrijft dat al die verwijderingen goed gaan. Het overgrote deel gaat goed, dat zie ik ook wel, maar niet allemaal. Dat is wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
CurlyMo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:20:
[...]

Het enige waar ik op reageer is dat je schrijft dat [bial die[/i] verwijderingen goed gaan. Het overgrote deel gaat goed, dat zie ik ook wel, maar niet allemaal. Dat is wel een verschil.
Terecht punt dus ik heb mijn post aangepast _/-\o_

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 20:01
birdy_birdie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:07:

Vandaag de twijfelachtige eer gehad om iemand van "Bosveld Deurwaarders", zo maakte hij zich bekend, aan de telefoon te hebben. Hij belde met nummer +31334500928. De boodschap was dat ik nog een vordering open had staan en of ik van plan was deze te betalen. Ik heb de man uitgelegd, dat er geen enkele juridische basis bestaat op grond waarvan deze vordering rechtmatig is en dat ik daarom niet zal betalen.
Ook heb ik hem uitgelegd, dat ik weet dat Bosveld op de hoogte is van de juridische uitspraken, die er op dit punt zijn over dit onderwerp en dat het onrechtmatig is en dus strafbaar om mensen er toe te bewegen, aan te zetten, om geld af te geven. Ik kreeg te horen dat dat een zienswijze is, maar dat Bosveld daar een andere zienswijze op heeft. Ik heb de man verder medegedeeld dat ik overweeg aangifte te doen bij de politie als deze criminele act zich voortzet.
dan gaan ze hun "zienswijze" zeker bij de rechter laten toetsen? 8) :*) O-)

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ik kreeg te horen dat dat een zienswijze is, maar dat Bosveld daar een andere zienswijze op heeft.
Klinkt niet echt alsof je een deurwaarder aan de telefoon hebt. Misschien de volgende keer vragen om de persoonsgegevens zodat je op deze site kan controleren of het wel een echte deurwaarder is.

Edit: blijkbaar kan je ook per kantoor kijken wie er deurwaarder is. Voor Bosveld zie je die hier.

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenE op 27-05-2021 10:46 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:43

Ze zijn gewoon aan het bluffen. Heel intimiderend allemaal, maar vervelend genoeg niet tegen de wet. Het schurkt wel tegen de randen van de wet.
Volgende keer als ze weer bellen kun je melding maken dat ze hun zienswijze maar moeten toetsen bij de rechter en dat je niet verder wenst te communiceren. Het houdt vanzelf op, het kost ze meer dan dat het oplevert en dat is slechte business voor een incassohut. Je zou ze ook zo lang mogelijk aan de telefoon kunnen houden en heel veel domme vragen stellen, dat doe ik ook wel eens met televerkopers. Dien ook een klacht in bij Bosveld. Niet dat die klacht zinnig is of iets oplost, maar het kost hun geld iedere keer dat ze er naar moeten kijken al is het maar 5 min per keer.

hier nog een link met wat meer info
https://www.consuwijzer.n...agressieve-incassobureaus

Gek genoeg is het gewoon niet duidelijk te vinden op de site van de toezichthouder (ACM) dat jij bij hun moet zijn voor klachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CurlyMo
cold_as_ijs schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:49:
[...]
Je zou ze ook zo lang mogelijk aan de telefoon kunnen houden en heel veel domme vragen stellen, dat doe ik ook wel eens met televerkopers.
Exact, hier eens een bedrijf gehad die een onterechte factuur had gestuurd en die kracht bijzette met een advocaat. Die bleef mij maar bestoken met mails en brieven. Toen ben ik op een gegeven moment op loze momenten (tijdens reistijd e.d.) zelf die advocaat gaan bellen en allerlei zinloze discussies gaan voeren. Die gesprekken duurde dan zo'n 45 tot 90 minuten. Tot op een gegeven moment de mails en brieven vanzelf ophielden :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Prima respons. Had de indruk dat ze het al opgegeven hadden, maar kennelijk doen ze nog een laatste poging. Ging deze mijnheer nog in op dat eerdere aanbod van hen van 100 euro?

Voor het overzicht Blaffen door en met deurwaarders is het sowieso wel handig om even te weten of het verder inderdaad stil is gebleven bij @gasexit, @AliBenAchtertas, @josepjel, @zonton en @Anoniem: 334725. En natuurlijk ook bij @HellevUUr, waar de aansluiting nu juist is verwijderd, maar die ook zo'n schappelijk aanbod van Bosveld had gekregen voor die eerdere vordering rond dat slotje.

Wand-temperatie in een monument uit 1865 met een Elga (stand alone). Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 334725

Bram-Bos schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:33:
[...]

Prima respons. Had de indruk dat ze het al opgegeven hadden, maar kennelijk doen ze nog een laatste poging. Ging deze mijnheer nog in op dat eerdere aanbod van hen van 100 euro?

Voor het overzicht Blaffen door en met deurwaarders is het sowieso wel handig om even te weten of het verder inderdaad stil is gebleven bij @gasexit, @AliBenAchtertas, @josepjel, @zonton en @Anoniem: 334725. En natuurlijk ook bij @HellevUUr, waar de aansluiting nu juist is verwijderd, maar die ook zo'n schappelijk aanbod van Bosveld had gekregen voor die eerdere vordering rond dat slotje.
Ik heb geen reactie gekregen van bosveld sinds mijn laatste mail. Hopelijk blijft het hier bij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• birdy_birdie
[...]

@birdy_birdie Niet inhoudelijk gesproken over eerder aanbod (korting). Heb hem er wel op gewezen, dat dergelijke koehandel op grond van gelijkheidsbeginsel niet is toegestaan. Maar weer afwachten wat Bosveld nog meer bedenkt! :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rommelzolder
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:57
birdy_birdie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:28:
[...]

@birdy_birdie Niet inhoudelijk gesproken over eerder aanbod (korting). Heb hem er wel op gewezen, dat dergelijke koehandel op grond van gelijkheidsbeginsel niet is toegestaan. Maar weer afwachten wat Bosveld nog meer bedenkt! :)
Is Bosveld al een keer getipt over dit forum? Dat zou ze een hoop tijd en geld kunnen besparen...

Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kees-Jan
Rommelzolder schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:39:
[...]

Is Bosveld al een keer getipt over dit forum? Dat zou ze een hoop tijd en geld kunnen besparen...
Dit forum vindt Bosveld ook een "zienswijze"... :N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kees-Jan schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:42:
[...]
Dit forum vindt Bosveld ook een "zienswijze"... :N
Zolang blind ook een versie van zien is wel ja ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +27 Henk 'm!
[...]

Misschien wel een aardig idee om de directeuren eens aan te spreken:
Ben van Zanten, Algemeen Directeur-eigenaar
Jeroen van de Haar, Directeur-eigenaar
Dick Cozijnsen, Commercieel Directeur

Geachte heren Van Zanten, Van de Haar en Cozijnsen,

We schrijven u aan als directeur-eigenaars c.q. commercieel directeur van Bosveld BV.

Sinds 17 september 2019 volgt een flinke groep mensen vanuit het topic 'Gas de deur uit doen, gratis of toch niet?' op technologieforum Gathering of Tweakers de capriolen van uw 'incasso-specialisten' om zeker 24 vorderingen van netbeheerder Enexis te innen voor het plaatsen van een slotje op een gasmeter zonder dat daar een opdracht aan vooraf ging.

We houden die capriolen ook bij in een publiek toegankelijk overzicht. U vindt dat hier
Bram-Bos in "Gas de deur uit doen: Gratis!"

Uit die lange historie zijn twee dingen duidelijk geworden:
1. Bosveld trekt uiteindelijk altijd de keutel in.
2. Maar Bosveld leert ook niet.

Natuurlijk is dat enerzijds lachwekkend, maar anderzijds wekt het ook een bijzonder treurig beeld over de praktijken en het gebrek aan professionaliteit van uw incasso-afdeling. Dat is niet zo best voor jullie imago. Belangrijker nog is het feit dat Bosveld ook na bijna twee jaar ervaring met dit type dossiers in elk nieuw geval doorgaat met het bluffen, dreigen en dreinzen, terwijl allang duidelijk is dat dit kansloze zaken zijn. Dat kost u tijd en moeite, en de ontvangende kant irritatie, ergernis en stress.

Het leek ons handig om jullie daar eens op te wijzen, en Bosveld vriendelijk te verzoeken in dit soort gevallen eerst eens goed te kijken naar de daadwerkelijke grondslag voor de vordering. Het huidige gebrek daaraan, en uw gedrag lijken ons namelijk in strijd met het 'Keurmerk Sociaal Verantwoord Incasseren' waarin de "perfecte balans wordt bereikt door de inzet van onze persoonsgerichte en sociaal maatschappelijk verantwoorde aanpak. Onze handelingen en de volgorde daarvan worden afgestemd op de diversiteit van de debiteuren en de verschillende typen vorderingen." (bron: https://bosveld.nl/sociaal-verantwoord-incasseren/)

We kunnen u desgewenst bijpraten op dit dossier, zodat u uw eigen procedures en bedrijfsnormen verder in lijn kunt brengen met uw ambitie om Sociaal Verantwoord te Incasseren.

Met vriendelijke groet,

Namens de Denktank Gasverlaters,

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

Bram-Bos schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:18:
[...]

_O-
--Stuffer veegt het bier na het lachen van z'n telefoonscherm--

Maar serieus, hij is wel pakkend.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonton
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-04 10:54
[...]

Bij mij is het zover nog rustig wat betreft de incassomannen.
Mijn gasaansluiting is vandaag fysiek verwijderd.
Mannen hadden nog geen 2 uurtjes nodig. De leiding bij het huis konden ze niet vinden. Dus aan de straatkant afgesloten en de rest laten zitten.
Prima. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!
@Bram-Bos Zo'n schrijven wil ik best mede-ondertekenen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rommelzolder
Bram-Bos schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Misschien wel een aardig idee om de directeuren eens aan te spreken:

[...]
@Bram-Bos Ligt er nog een taak bij de ACM om dergelijk gedrag terug te fluiten?
Zo ja, dan zou je daar nog op kunnen hinten.

Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Ik vermoed dat Bosveld bij de niet-Tweakers nog wel een zodanig succes behaald dat het loont om deze praktijken door te zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Morgen kan ik hopelijk dit topic weer verrijken met wat gasloos-pr0n :)

En hopelijk ook direct de afsluiting van mijn dossier.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Rommelzolder schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:04:
[...]

@Bram-Bos Ligt er nog een taak bij de ACM om dergelijk gedrag terug te fluiten?
Zo ja, dan zou je daar nog op kunnen hinten.
Nee, dat denk ik niet. Dat Keurmerk Sociaal Verantwoord Incasseren zou eerder voor de hand liggen, maar op hun website zie je noch de criteria, noch een procedure voor een klachtenregeling, dus ik vermoed dat dat een parasitaire organisatie op een andere parasitaire organisatie is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08-2024
[...]

Niet verwijderd, wel een slot :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:53
Even just to be sure: het Bosveld tracjet wat nog loopt bij mij voor het afsluiten van het gas staat los van het aanvragen van het kosteloos verwijderen van de gasaansluiting? Ik heb de offerte ontvangen van Enexis nadat ik de aanvraag heb gedaan op mijnaansluiting.nl voor het verwijderen van de gasaansluiting, maar ik wil toch even zeker zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HellevUUr
@vinom Ik vermoed dat het incasseren van - buiten afsluiten en vervolgens factureren - gewoon doorgaat en dit twee aparte processen zijn. Al hoop ik niet voor je dat ze nu zeggen... zie je wel dat je opdracht geeft! Maar dat krijgen ze nooit hard gemaakt omdat de omstandigheden (en kosten!) nu anders zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-05 19:39
HellevUUr schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:21:
@vinom Ik vermoed dat het incasseren van - buiten afsluiten en vervolgens factureren - gewoon doorgaat en dit twee aparte processen zijn. Al hoop ik niet voor je dat ze nu zeggen... zie je wel dat je opdracht geeft! Maar dat krijgen ze nooit hard gemaakt omdat de omstandigheden (en kosten!) nu anders zijn.
Ik hoop wel dat ze dit zeggen. Die rechtzaak wil ik graag zien :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:08
13 december 2019 de woning betrokken met een slotje. Sta als Route E in dit topic geregistreerd.

Vandaag een brief gekregen van Stedin over de afgesloten gasaansluiting.

Ik moet een keuze maken: optie 1 aansluiting in zijn geheel verwijderen, optie 2 opnieuw aansluiten. Binnenkort krijgt u een brief hoe u de keuze kan maken.

Gaat om een appartement. Opzich mag hij van mij verwijderd worden. Geeft weer wat meer ruimte in de meterkast. Zelf de afsluiting aanvragen via mijnaansluiting.nl is gratis sinds 1 maart. Zitten hier nog haken en ogen aan of kan ik dat gewoon gaan doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
daveytje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:57:
13 december 2019 de woning betrokken met een slotje. Sta als Route E in dit topic geregistreerd.

Ik moet een keuze maken: optie 1 aansluiting in zijn geheel verwijderen, optie 2 opnieuw aansluiten. Binnenkort krijgt u een brief hoe u de keuze kan maken.

Gaat om een appartement. Opzich mag hij van mij verwijderd worden. Geeft weer wat meer ruimte in de meterkast. Zelf de afsluiting aanvragen via mijnaansluiting.nl is gratis sinds 1 maart. Zitten hier nog haken en ogen aan of kan ik dat gewoon gaan doen?
Je kunt dat prima doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daveytje
Oke mooi...

Wat ik dan wel apart vindt is dat het al jaren zo zit en dat ik nu deze brief krijg.
Vorig jaar een brief gekregen met deze aansluitingen met EAN nummer zitten er in uw woning en daar stond de gasaansluiting niet op. Ze hebben hem toch weer gevonden blijkt zo maar weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ja, het is niet gratis
het kost 1 cent bij Stedin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daveytje
cold_as_ijs schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Ja, het is niet gratis
het kost 1 cent bij Stedin
Die 1 cent kan er wel vanaf. ;).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrLSU4hgvTif1gmOGYNpn270NT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2fhi2lJyoAPIxEeLzjhNQXz.jpg?f=fotoalbum_large

:Y)

Buis kwam er niet uit na meerdere pogingen trekken, de rest hebben ze maar laten zitten, anders had de hele oprit eruit gemoeten en daar had niemand zin in (ik ook niet).

Dus wat profi kit aan beide kanten en de boel kon weer dicht.

@Bram-Bos Vorige topic zit dicht, dus ik kan niet meer mijn dossier aanpassen. 28 mei: leiding weg, dossier gesloten, kosten: 0,01 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 28-05-2021 19:27 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AliBenAchtertas
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-11-2024
[...]

Richting Bosveld heb ik al eerder aangegeven dat ik niet via de telefoon met hen wens te communiceren, dus het zal via de mail of de post moeten. Tot op heden niets gevonden in mijn postbus(sen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nico-G
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:41

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

Of je zelf kunt beslissen ligt aan de eigendomssituatie van je appartement.
- Is het een huurwoning, dan beslist de verhuurder
- Is het jouw eigendom, dan beslis jij, maar overleg even met de VVE.
Better safe than sorry

per 01-2018 15 panelen 280Wp plus per 12-2019 8 panelen 330Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met 98% WTW, douche-WTW, energieleverend ;-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:48
Meteen aangemeld begin maart voor de verwijdering van de gasleiding. Meerdere malen contact opgenomen met Enexis om vervolgens te vernemen dat ze de opdracht hebben uitgezet bij Baas BV. Reactie van Baas BV bleef uit, meerdere malen gecontacteerd maar nog steeds geen reactie. Op een gegeven moment waren we 7 weken verder en heb ik de bevestiging gekregen dat ze voor eind Mei de gasleiding zullen verwijderen. Begin Mei na vele malen contacten en enkele uitvoerders verder, een e-mail dat ze de 3de week van Juni langskomen. Aangezien onze gehele tuin en oprit vernieuwd worden vanaf volgende week, en het duidelijk afgesproken was dat voor eind Mei de leiding verwijderd zo worden, ben ik hier niet mee akkoord gegaan. Ik heb zowel Enexis als Baas BV duidelijk aangeven dat ik hier niet mee opgezet ben en hen in gebreke ga stellen. Word ik opeens gebeld door Baas BV en naderhand door Enexis dat het wel mogelijk is op vrijdag 28 Mei tussen 11-13h, tot mijn grootste opluchting aangezien de tuin een flinke duit kost. En ik deze naderhand niet wil laten openbreken. Gisteren was het zover, ik verwachte de heren, maar niet zo vroeg. Ik liep met ons zoontje de deur uit en opeens kwamen ze aangereden om 08.10h i.p.v. tussen 11-13h.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l45jPygawYhXaLKd38ujDjEKo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3jOX8eUC3n6GjufdAoPfXPd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7ks-EAQwqIPumeTxL9eV4G18_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaKUOQeDHv0dZli3o7l5nAe3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kd60n-_9g5Pk2iGeSrBZ0T-E508=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDz7NeHzHFGZwzrEtld9H7TG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YUZK8hJq4HTwge_7t2hrXZBTHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9osFSwNei5bidTFj9kFNLhR3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kW7UNZYNxklk-Q0osszdytJs7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLW1ucf4oGSlleQI1nGMkcDj.jpg?f=fotoalbum_large

De grondploeg heeft eerst alles in kaart gebracht en de boel open gegraven, vervolgens hun uitvoerder gebeld welke aanwezig diende te zijn voor de afkoppeling van het gas, en als klap op de vuurpijl kwam er nog een controleur. Uiteindelijk heel blij, en de uitvoerder wilde zelf dat alles verwijderd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:48
Heb weer een nieuwe brief gehad. Moet ik nog nieuwe acties ondernemen of gewoon rustig afwachten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22vOaPpf2u95zlKhKkXMroebqcM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0Dmfb897debUF7YX90lm6Av.jpg?f=fotoalbum_small

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
maartentmm schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:26:
Heb weer een nieuwe brief gehad. Moet ik nog nieuwe acties ondernemen of gewoon rustig afwachten?

[Afbeelding]
Beetje lastig om je van goed advies te voorzien aangezien je nooit een dossier hebt aangemaakt. Vanuit de snippet lijkt het dat de netbeheerder je dossier heeft overgedragen om je te dwingen een keuze te maken. Heb je hier eerder verweer over gevoerd richting Stedin? Zo ja dan is het even rustig wachten tot je een brief krijgt van Bosveld, die zou je dan heel hard om te oren kunnen slaan met de feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@maartentmm Zonder dossier is het lastig advies geven.

Zeker nu het naar een deurwaarder gaat is een goed en volledig dossier belangrijk.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
Ooh kak in een kort verhaal.
Tussen nu en november 2019 6 brieven en een hand geschreven kaart door de brievenbus gehad dat ik een contract moet afsluiten. Stedin gemaild dat ze van harte welkom zijn maar ik niks teken of betaal met die voorbeeld bierf. Ik heb stedin nog een keer gebeld 1week geleden en die geven aan of je aansluiting verwijderen of 100euro per jaren voor een slotje van 1 jaar.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@maartentmm Heb je principiële bezwaren om de aansluiting weg te laten halen en dat je daar 1 cent voor moet betalen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gasexit
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 19:42

gasexit

Gasloos sinds 7 sept 2019.

[...]

Tot op heden is het stil , geen reactie.

28 x PVT (305 Wp)+ Energiehek 14 mtr + WP + boiler

Acties:
  • +14 Henk 'm!
gasexit schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Tot op heden is het stil , geen reactie.
I.v.m. een brief aan Bosveld *) zou ik graag via DM wat dossiernummers krijgen van de Enexis-klanten die met Bosveld te maken kregen. I.i.g: @Marc_1979, @arjan_1980, @josvandekoffie, @Huupke, @MisterH75, @Zoon van ZuinigeRijder, @tim-1985, @ZuinigeRijder, @Geander, @IQD, @Langerij, @semmeke2008, @vinom, @Anoniem: 180448, @gaz8, @HellevUUr, @jopie841, @gasexit, @AliBenAchtertas, @josepjel, @zonton, @Grondgebonden, @birdy_birdie, @Anoniem: 334725

*) Langs de lijn van Bram-Bos in "Gas de deur uit doen: Gratis!"

[ Voor 7% gewijzigd door Bram-Bos op 30-05-2021 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartentmm
JeroenE schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:06:
@maartentmm Heb je principiële bezwaren om de aansluiting weg te laten halen en dat je daar 1 cent voor moet betalen?
nee ik ga die aanvragen.
Het is vooral vreemd dat je 2,5 jaar niets van ze hoort en daarna het in 1 maand geregeld moet hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@maartentmm Zo lijken alle netbeheerders te zijn . Zelf reageren ze nauwelijks (anders dan standaard brieven opsturen) maar ze vinden wel dat jij alles op stel en sprong moet laten vallen voor hun heeeeel erg belangrijke bericht.

Maar als je er geen bezwaar tegen hebt, gewoon aanvragen en terug antwoorden dat jij zit te wachten op tot ze monteurs langs sturen voor de aangevraagde verwijdering ;)

Acties:
  • +32 Henk 'm!
Zojuist verstuurd naar Bosveld, en cc: aan Keurmerk Sociaal Verantwoord Incasseren (wat in tegenstelling tot mijn eerdere suggestie een club lijkt die daadwerkelijk iets wil doen, bleek uit mijn contact met hen).
Ben van Zanten, Algemeen Directeur-eigenaar
Jeroen van de Haar, Directeur-eigenaar
Dick Cozijnsen, Commercieel Directeur

Geachte heren Van Zanten, Van de Haar en Cozijnsen,

We schrijven u aan als directeur-eigenaars c.q. commercieel directeur van Bosveld BV.

Sinds 17 september 2019 volgt een flinke groep mensen vanuit het topic 'Gas de deur uit doen, gratis of toch niet?' op technologieforum Gathering of Tweakers de capriolen van uw 'incasso-specialisten' om zeker 24 vorderingen van netbeheerder Enexis te innen voor het plaatsen van een slotje op een gasmeter zonder dat daar een opdracht aan vooraf ging.

We houden die capriolen ook bij in een publiek toegankelijk overzicht. U vindt dat hier
Bram-Bos in "Gas de deur uit doen: Gratis!"

Van een aantal kan ik u ook uw eigen dossiernummers aangeven: [xxx]

Uit die lange historie zijn twee dingen duidelijk geworden:
2. Maar Bosveld leert ook niet.

Natuurlijk is dat enerzijds lachwekkend, maar anderzijds wekt het ook een bijzonder treurig beeld over de praktijken en het gebrek aan professionaliteit van uw incasso-afdeling. Dat is niet zo best voor jullie imago. Belangrijker nog is het feit dat Bosveld ook na bijna twee jaar ervaring met dit type dossiers in elk nieuw geval doorgaat met het bluffen, dreigen en dreinzen, terwijl allang duidelijk is dat dit kansloze zaken zijn. Dat kost u tijd en moeite, en de ontvangende kant irritatie, ergernis en stress.

Het leek ons handig om jullie daar eens op te wijzen, en Bosveld vriendelijk te verzoeken in dit soort gevallen eerst eens goed te kijken naar de daadwerkelijke grondslag voor de vordering. Het huidige gebrek daaraan, en uw gedrag lijken ons namelijk in strijd met het 'Keurmerk Sociaal Verantwoord Incasseren' waarin de "perfecte balans wordt bereikt door de inzet van onze persoonsgerichte en sociaal maatschappelijk verantwoorde aanpak. Onze handelingen en de volgorde daarvan worden afgestemd op de diversiteit van de debiteuren en de verschillende typen vorderingen." (bron: https://bosveld.nl/sociaal-verantwoord-incasseren/)

We kunnen u desgewenst bijpraten op dit dossier, zodat u uw eigen procedures en bedrijfsnormen verder in lijn kunt brengen met uw ambitie om Sociaal Verantwoord te Incasseren.

Met vriendelijke groet,

Namens de Denktank Gasverlaters,

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CurlyMo
Wie solliciteert?
Bij Bosveld zijn we opzoek naar een Supervisor Incassoteam om ons team te komen versterken.
https://werkenbijbosveld....supervisor-incassoteam/nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kees-Jan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NoobyD
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-03 19:21
Hier ook van het gas af, overeenkomst is al stop gezet. De welbekende aanvraag voor 1 cent gedaan bij Stedin. Afgelopen week brief in de bus dat we een energieleverancier moeten hebben en dat ze anders afsluiten, de grapjassen. Het is de standaard brief die hier al meerdere malen voorbij is gekomen. Maandag even contact opgenomen dat ze even goed in hun eigen admistratie moeten kijken, half juni komen ze de meter verwijderen. Excuus van hun kant en extra notatie is dossier gemaakt (ja,ja....). Ik blijf benieuwd :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-01 02:44
Gasaansluiting is verwijderd.
Mannen van Stedin hebben netjes werk gedaan, waren blij met de koffie, gebak (gisteren hadden we verjaardag) en koeken.
Doorvoer naar buiten tijdelijk dicht, moet toch nog water en elektriciteit naar voor bij het huis brengen.

Wat mij opviel is dat in de straat de leiding (geel, van plastic) echt heel dun is, deel de woning in is van staal en gecoat. Oude leidingen zijn er met het kraantje uitgetrokken, ze werkten met kopgaten dus weinig schade. In de straat netjes per adres een afsluiter dus makkelijk af te koppelen.

Al met al tevreden al had de leiding best mogen blijven liggen.
Werkgroep #gasloos bedankt voor al jullie inspanning _/-\o_

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
sgsdebruijn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:24:
Gasaansluiting is verwijderd.
Mannen van Stedin hebben netjes werk gedaan, waren blij met de koffie, gebak (gisteren hadden we verjaardag) en koeken.
Doorvoer naar buiten tijdelijk dicht, moet toch nog water en elektriciteit naar voor bij het huis brengen.

Wat mij opviel is dat in de straat de leiding (geel, van plastic) echt heel dun is, deel de woning in is van staal en gecoat. Oude leidingen zijn er met het kraantje uitgetrokken, ze werkten met kopgaten dus weinig schade. In de straat netjes per adres een afsluiter dus makkelijk af te koppelen.

Per adres een afsluiter :? De hele gasverwijderings discussie is toch ooit ontstaan omdat ze bij de aanleg nooit bedacht hadden dat iemand geen gas wilde en uit kostenbesparing die afzonderlijke straatafsluiters maar niet hadden gemonteerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

WheeleE

Dinges

WheeleE schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:31:
Dossier van WheeleE in vorige topic
Na mijn verhuizing naar een appartement zonder gasmeter (want blokverwarming, maar wel met gasaansluiting voor kookgas) is op 29 januari 2021 mijn gascontract gestopt bij vanDeBron.
Even dacht ik dat ik er makkelijk van af ging komen maar....vandaag viel de welbekende standaardbrief van Stedin in de bus. :)

Ik maak geen gebruik van gas om te koken dus de leiding stop in mijn meterkast. Omdat ik geen gasmeter heb, en ook nooit heb gehad in dit huis, valt er voor Stedin weinig af te sluiten danwel te verwijderen.
Voorbeeldbrief 4 lijkt me de juiste respons, zij het met de aanvulling dat ik geen gasmeter heb (gehad):

[...]
Het is inmiddels ruim 3,5 maand verder en ik heb nul reactie gehad van Stedin. Ik hou het er voorlopig op dat ze tot de ontdekking zijn gekomen dat ik inderdaad geen gasmeter meer heb en de zaak zo is afgehandeld.
Mochten ze op termijn toch weer aankloppen dan zie ik dat dan wel weer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HellevUUr
Bram-Bos schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:21:
Zojuist verstuurd naar Bosveld, en cc: aan Keurmerk Sociaal Verantwoord Incasseren (wat in tegenstelling tot mijn eerdere suggestie een club lijkt die daadwerkelijk iets wil doen, bleek uit mijn contact met hen).

[...]
Sterk werk @Bram-Bos. Ik ben benieuwd hoe ze hierop gaan reageren. Zal het nieuw voor ze zijn en zullen ze na hun eerste verbazing direct de procedures aanpassen. Of zullen ze in meer algemene bewoording reageren dat ze conform beleid werken en niet in kunnen gaan op individuele gevallen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:24
sgsdebruijn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:24:

Afsluiters niet per definitie 100% gasdicht. Die willen nog wel eens lekken.
Het is handig om bij bv een calamiteit snel de gasvoerende leiding dicht te draaien, maar absoluut geen oplossing voor mensen die van het gas af willen.

De spindel van de afsluiter is bovendien met het juiste gereedschap ook weer zo open te draaien.

De plastic dienstleiding is gewoon een standaard pe dienstleiding, wat tegenwoordig de standaard is.
Zo dun is die niet. Ja met een schop kan je er doorheen, als je zo diep zou komen en zo lomp zou spitten.
Het is in ieder geval een hele vooruitgang tov de oude stalen (al dan niet bekleed met een andere materie) dienstleidingen van weleer. Daar vallen regelmatig gaten in, krijg je een zogeheten "blokfluit".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

WheeleE schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Het is inmiddels ruim 3,5 maand verder en ik heb nul reactie gehad van Stedin. Ik hou het er voorlopig op dat ze tot de ontdekking zijn gekomen dat ik inderdaad geen gasmeter meer heb en de zaak zo is afgehandeld.
Mochten ze op termijn toch weer aankloppen dan zie ik dat dan wel weer.
Verbaasd mij niks. Zie stuffer in "Gas de deur uit doen: Gratis!" Dat ze niet meer reageren.

------Edit------
Ik zie dat er meer zijn zoals ik die het er niet mee eens zijn.

Stedin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZrE9VBxTg1V5QBE-qSzBrheTyI=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/O68DwKYnJQIcymgcesG97bnk.png?f=fotoalbum_small

https://twitter.com/Stedin/with_replies

[ Voor 39% gewijzigd door stuffer op 31-05-2021 19:26 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:53
Ondertussen is mijn gas loze huis al enige tijd verkocht, ik heb de nieuwe eigenaar op de hoogte van dit topic gebracht :) wel jammer, was wel
Benieuwd naar verder verloop.

@Bram-Bos top brief! Ook als niet meer belanghebbende: super wat voor energie je hier in steekt!

Ook voor de rest trouwens, maar Bram staat toch voorop in mijn ogen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door overhyped op 01-06-2021 10:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
  • Laatst online: 08-04 16:32
Zojuist werd ik gebeld door een jurist van de netbeheerder, die had alle begrip, maar het dossier blijft on hold staan tot wen uitspraak in een rechtzaak die kennelijk nog loopt. Echter, bij mijn weten loopt er nu geen rechtzaak meer of is er een netbeheerder in beroep gegaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nico-G
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:41

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

Leo. P. Klepper schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:29:
Zojuist werd ik gebeld door een jurist van de netbeheerder, die had alle begrip, maar het dossier blijft on hold staan tot wen uitspraak in een rechtzaak die kennelijk nog loopt. Echter, bij mijn weten loopt er nu geen rechtzaak meer of is er een netbeheerder in beroep gegaan?
Dat er nog een andere rechtszaak loopt is natuurlijk niet uit te sluiten. Weliswaar beschouwen we dit forum als onze thuisbasis, maar dat betekent niet, dat daarbuiten niet nog een groot universum bestaat, geheel onkundig van onze aanwezigheid. Hint deze jurist op Gasverlater-UFO's uit dat universum? :+

per 01-2018 15 panelen 280Wp plus per 12-2019 8 panelen 330Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met 98% WTW, douche-WTW, energieleverend ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Carpjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-05 10:46
Leo. P. Klepper schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:29:
Bijzonder Leo, denk dat Liander de uitspraak uit Arnhem nog aan het bestuderen is.. Volgens mij is jouw verhaal bijna identiek aan mijn dossier. Er is geen cassatie ingesteld door Liander, verder zijn er geen mogelijkheden tot beroep op de uitspraak. Een andere lopende zaak is mij niet bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WalJong
  • Laatst online: 01-06-2021
Hallo,
Ik zit aantal jaar in nieuwe woning en ben direct van het gas gegaan. Ik ontving de standaard mails van Liander dat ik contract moest nemen etc etc (volgens mij is dat dossier ergens hier gelogged maar ik kan het niet vinden :)).
Tot mijn verbazing kreeg ik nu op 29 april brief van Liander waarin 3 opties werden genoemd: Opit e1 is min of meer op mij van toepassing:
1. U wilt geen gas meer gebruiken, vraag kosteloze verwijdering aan. (het woord "meer geldt niet voor mij). Het gevaarlijke is dat ze aangeven "gebruikt u de gasaansluiting niet meer? Dan verzoeken wij u een aanvraag in te dienen voor het verwijderen van de gasaansluiting. Wilt u dit voor xx doen? U kunt dit doen via mijnaansluiting". Daarnaast staat in de brief "Voor het verwijderen van de gasaansluiting OP UW VERZOEK betaalt u TIJDELIJK geen kosten."

het lijkt erop dat ze dan alsnog proberen te regelen dat ik de aanvrager ben (en de gestelde datum ben ik al overheen omdat ik even niet in de woning was geweest en de periode maar 1 week betrof..).

Vraag is nu: Hoe hier het beste op te reageren? Ik overweeg eigenlijk een aangetekende brief te sturen met duidelijk aangeven dat ik nooit gas gebruikt heb, etc (standaard brief van de website). Echter die verwijst niet naar deze "tijdelijke mogelijkheid tot gratis verwijdering") ?

Wat is het advies van jullie? Ik ga zeker geen opdracht in de website invullen, want dan hebben ze me als opdrachtgever!

dank

[ Voor 4% gewijzigd door WalJong op 01-06-2021 13:19 . Reden: zinnetje vergeten ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:32
WalJong schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:57:
Hallo,

Vraag is nu: Hoe hier het beste op te reageren? Ik overweeg eigenlijk een aangetekende brief te sturen met duidelijk aangeven dat ik nooit gas gebruikt heb, etc (standaard brief van de website). Echter die verwijst niet naar deze "tijdelijke mogelijkheid tot gratis verwijdering") ?
Je kan een brief sturen met als inhoud dat je nooit gas gebruikt hebt, en dat het hun aansluiting is die ze, met volledige medewerking van jouw kan, kunnen verwijderen. Verder dat de gasmeter niet in de weg zit, dus dat jij geen belang hebt bij het geven van opdracht tot verwijdering, ook omdat verwijdering risico heeft op schade aan jouw eigendom of dat van derden.

Een aangetekende brief lijkt me zonde van het geld. (Dit is natuurlijk geen juridisch advies).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@WalJong Een aangetekende brief is zonde van het geld. Stuur gewoon een mailtje, dat is gratis.

Je hebt nooit een "echt" dossier aangemaakt, enkel een post: WalJong in "Gas de deur uit doen: Gratis of toch niet? Deel 2"

Je kan natuurlijk in je mailtje verwijzen naar deze eerdere correspondentie van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdy_birdie
Help, hoe verwijder ik een post zoals deze? :(

[ Voor 221% gewijzigd door birdy_birdie op 01-06-2021 14:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• birdy_birdie
Beste gasverlaters,

In aansluiting op mijn vorige post van 27 mei 2021 vandaag wederom correspondentie ontvangen van ene BOSVELD uit Amersfoort, vet gedrukt in de kop KENNISGEVING DAGVAARDING.
Of ik uiterlijk morgen ter voorkoming van een dagvaarding het verschuldigde bedrag van 184,19 euro over wil maken. Kennelijk is dit na de aanbieding met korting de vervolgstap.

Zie brief :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fo3gKfSODrDJbdG9e-Xksq8UQnI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/djaRmvEI0WSXtmSSEtT58ku7.png?f=fotoalbum_large

Nu maar weer bedenken wat we hier mee kunnen/gaan/willen doen.
Iemand suggesties?

(NB. Het gaat nog steeds over het ongevraagd plaatsen van een zegeltje op de gasmeter, omdat ik geen provider heb en dus geen gas meer afneem en Enexis vindt dat ik daarvoor MOET betalen)

[ Voor 40% gewijzigd door birdy_birdie op 01-06-2021 15:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gaz8
  • Laatst online: 13-12-2022
gaz8 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:38:
gaz8 in dossier "Gas de deur uit doen: Gratis of toch niet? Deel 2"

Update van openstaande factuur van Enexis voor het plaatsen van een slotje. Laatste ontwikkeling was dat dit behandeld werd door Bosveld Incasso buro.

Het volgende bericht heb ik ontvangen per email:

[...]

Mail stond uiteindelijk in de mailbox 'ongewenst' en is daardoor even uit beeld gebleven.
Terwijl het toch wel zeer gewenst is!!!
Als aanvulling op het afsluiten van het slotje dossier.

-5 april 2021: verwijdering aangevraagd via 'mijnaansluiting.nl'.
-6 april 2021: offerte ontvangen voor €626,29. Met eenmalige bijdrage gasverwijderingskosten van €626,29.
Dus totaal bedrag €0.
-25 mei 2021: volgens afspraak vandaag verwijdering. 2 busjes van enexis en 1 busje met loonwerker met kraantje voor de deur. Gasmeter verwijderd, gasverdeler uit de tuin verwijderd en alle leidingen met het kraantje de grond uitgetrokken. Alles in 2,5 uur klaar inclusief koffiepauze. Klus zonder schade en veel graafwerk geklaard en tuin weer netjes achtergelaten.
-1 juni 2021: bericht ontvangen van 'mijnaansluiting.nl' . 'De aanvraag is afgerond met als reden : aansluiting gereed'.

Ons dossier, gestart januari 2020, is dus afgesloten na bijna anderhalf jaar. Met dank aan de voortrekkers die dit gasverlaters dossier in tweakers hebben opgestart en alle andere tweakers voor hun input.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rommelzolder
birdy_birdie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:07:
Beste gasverlaters,

In aansluiting op mijn vorige post van 27 mei 2021 vandaag wederom correspondentie ontvangen van ene BOSVELD uit Amersfoort, vet gedrukt in de kop KENNISGEVING DAGVAARDING.
Of ik uiterlijk morgen ter voorkoming van een dagvaarding het verschuldigde bedrag van 184,19 euro over wil maken. Kennelijk is dit na de aanbieding met korting de vervolgstap.

Zie brief :

[Afbeelding]

Iemand suggesties?

(NB. Het gaat nog steeds over het ongevraagd plaatsen van een zegeltje op de gasmeter, omdat ik geen provider heb en dus geen gas meer afneem en Enexis vindt dat ik daarvoor MOET betalen)
Misschien subtiel verwijzen naar het bericht dat @Bram-Bos gisteren naar de directie van Bosveld heeft gestuurd, waardoor je verwacht dat het uitvoerend personeel op zeer korte termijn andere instructies gaat krijgen. Maar dat zal wel wishfull thinking zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phicoh
Rommelzolder schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Misschien subtiel verwijzen naar het bericht dat @Bram-Bos gisteren naar de directie van Bosveld heeft gestuurd, waardoor je verwacht dat het uitvoerend personeel op zeer korte termijn andere instructies gaat krijgen. Maar dat zal wel wishfull thinking zijn.
Maar goed, het belangrijkste is om inhoudelijk te reageren. Dat de handeling ongevraagd uitgevoerd is. Dat de tarievencode gas geen verplichting oplevert voor consumenten. En dat je dus de rekening betwist en dat alle bijkomende kosten als gevolg van een dagvaardig verhaald zullen worden. Hoe dan ook handig om een uren en kosten registratie bij te houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

phicoh schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:18:
[...]
Maar goed, het belangrijkste is om inhoudelijk te reageren. Dat de handeling ongevraagd uitgevoerd is. Dat de tarievencode gas geen verplichting oplevert voor consumenten. En dat je dus de rekening betwist en dat alle bijkomende kosten als gevolg van een de onrechtmatige vordering waaronder het verweer tegen de dagvaarding verhaald zullen worden. Hoe dan ook handig om een uren en kosten registratie bij te houden.
Kleine correctie, er zijn al kosten gemaakt (uren besteed) ruim voor de dagvaarding.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Rommelzolder schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Ik kreeg vandaag bericht van de directeur van Bosveld himself dat er donderdag een inhoudelijke reactie zal volgen!

@birdy_birdie: gebruik even de recente ervaring van zonton in "Gas de deur uit doen: Gratis!"

[ Voor 11% gewijzigd door Bram-Bos op 01-06-2021 14:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phicoh
Freee!! schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Kleine correctie, er zijn al kosten gemaakt (uren besteed) ruim voor de dagvaarding.
Het belangrijkste is een zakelijke brief waaruit blijkt dat je de strijd met vertrouwen tegemoet ziet. Een kwalificatie als 'de onrechtmatige vordering' kan goed werken om een argument kracht bij te zetten. Maar het kan ook emotie weergeven. En emoties tonen aan een incassoburo is niet handig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@birdy_birdie En let wel het is nog steeds een kennisgeving van dagvaarding, wat niet meer dan een zinloze dreigbrief. Als ze zo zeker zijn van hun zaak had je de echte dagvaarding al wel binnen gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Bram-Bos schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:28:
[...]

Ik kreeg vandaag bericht van de directeur van Bosveld himself dat er donderdag een inhoudelijke reactie zal volgen!
...
Oh wow, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Misschien worden ze nu zelfs wakker.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Standeman schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:16:
[...]
Oh wow, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Misschien worden ze nu zelfs wakker.
Ze komen er eindelijk achter, dat ze zichzelf voor het grote publiek belachelijk aan het maken zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• birdy_birdie
cold_as_ijs schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:11:
@birdy_birdie En let wel het is nog steeds een kennisgeving van dagvaarding, wat niet meer dan een zinloze dreigbrief. Als ze zo zeker zijn van hun zaak had je de echte dagvaarding al wel binnen gehad.
Sowieso bijzonder met een termijn van 1 dag, en eerder al een aanbieding om het voor 100 euro af te kopen. Klinkt niet echt betrouwbaar allemaal ! :O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Freee!! schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Ze komen er eindelijk achter, dat ze zichzelf voor het grote publiek belachelijk aan het maken zijn.
Tja, vaak belanden dit soort brieven toch vaak ergens onder in een la of zelfs het ronde archief. Ik vind het al bijzonder dat er serieus op ingegaan wordt (afhankelijk van het antwoord.)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
WalJong schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:57:
Hallo,
Ik zit aantal jaar in nieuwe woning en ben direct van het gas gegaan. Ik ontving de standaard mails van Liander dat ik contract moest nemen etc etc (volgens mij is dat dossier ergens hier gelogged maar ik kan het niet vinden :)).
Tot mijn verbazing kreeg ik nu op 29 april brief van Liander waarin 3 opties werden genoemd: Opit e1 is min of meer op mij van toepassing:
1. U wilt geen gas meer gebruiken, vraag kosteloze verwijdering aan. (het woord "meer geldt niet voor mij). Het gevaarlijke is dat ze aangeven "gebruikt u de gasaansluiting niet meer? Dan verzoeken wij u een aanvraag in te dienen voor het verwijderen van de gasaansluiting. Wilt u dit voor xx doen? U kunt dit doen via mijnaansluiting". Daarnaast staat in de brief "Voor het verwijderen van de gasaansluiting OP UW VERZOEK betaalt u TIJDELIJK geen kosten."

het lijkt erop dat ze dan alsnog proberen te regelen dat ik de aanvrager ben (en de gestelde datum ben ik al overheen omdat ik even niet in de woning was geweest en de periode maar 1 week betrof..).

Wat is het advies van jullie? Ik ga zeker geen opdracht in de website invullen, want dan hebben ze me als opdrachtgever!

dank
Dat 'tijdelijk' geen kosten is het geval tot een nieuwe regeling in de nieuwe Energiewet komt. Dat duurt nog jaren. Die deadlines die Liander nu noemt hebben daar niks mee te maken, en hebben in feite ook geen consequentie voor jou. Je hoeft geen opdracht te geven.

Als je het prima vindt als de aansluiting wordt verwijderd geef je gewoon opdracht als het je uitkomt. No hurry. Als je per se geen opdracht wil geven kun je een van de (oude) voorbeeldbrieven (1b bv. of 4 (voor verhuizers)) een beetje ombouwen en het initiatief verder bij Liander laten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Oh, en @birdy_birdie (maar ook @Anoniem: 180448, @AliBenAchtertas, @josepjel en @Anoniem: 334725), een dossier aanmaken is in deze fase nog steeds handig. Zowel Bosveld als keurmerk Sociaal Verantwoord Incasseren kunnen er hun voordeel mee doen via het overzicht >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• birdy_birdie
Bram-Bos schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:41:
Oh, en @birdy_birdie (maar ook @Anoniem: 180448, @AliBenAchtertas, @josepjel en @Anoniem: 334725), een dossier aanmaken is in deze fase nog steeds handig. Zowel Bosveld als keurmerk Sociaal Verantwoord Incasseren kunnen er hun voordeel mee doen via het overzicht >:)
Ja Bram, ik wist eerst niet zo goed hoe dat in z'n werk ging, maar ik zal op korte termijn mijn 'story' verzamelen in één forumpost en dat een dossier noemen, dat is toch de bedoeling?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• HellevUUr
Ik heb vorige week vrijdag gebeld naar Bosveld omdat ik wilde weten wanneer die dagvaarding zou komen. Mijn mail zou eerst nog in behandeling zijn. Inmiddels is het dinsdag en had nog niets vernomen, en de 10 werkdagen responstijd zijn verlopen, dus weer gebeld. Ik zeg wanneer komt die dagvaarding? Ja dat weet ik niet, ga ik niet over. Ik zeg destijds hadden jullie anders wel haast met die dagvaarding die jullie gingen sturen. Ja we hebben een achterstand op de afdeling maar ik zal er nog een mail aan wijden dat ze u terug bellen.

Ik heb gezegd dat ik wel een uitspraak wil, of u gaat dagvaarden of u geeft t dossier terug aan jullie klant. Maar uitblijven van reactie accepteer ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• birdy_birdie
HellevUUr schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:33:
Ik heb vorige week vrijdag gebeld naar Bosveld omdat ik wilde weten wanneer die dagvaarding zou komen. Mijn mail zou eerst nog in behandeling zijn. Inmiddels is het dinsdag en had nog niets vernomen, en de 10 werkdagen responstijd zijn verlopen, dus weer gebeld. Ik zeg wanneer komt die dagvaarding? Ja dat weet ik niet, ga ik niet over. Ik zeg destijds hadden jullie anders wel haast met die dagvaarding die jullie gingen sturen. Ja we hebben een achterstand op de afdeling maar ik zal er nog een mail aan wijden dat ze u terug bellen.

Ik heb gezegd dat ik wel een uitspraak wil, of u gaat dagvaarden of u geeft t dossier terug aan jullie klant. Maar uitblijven van reactie accepteer ik niet.
Pittig, ben heel benieuwd wat de reactie zal zijn! ;w

Acties:
  • +6 Henk 'm!
birdy_birdie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:17:
[...]

Ja Bram, ik wist eerst niet zo goed hoe dat in z'n werk ging, maar ik zal op korte termijn mijn 'story' verzamelen in één forumpost en dat een dossier noemen, dat is toch de bedoeling?
Ken je de instructies?
En weet je dat je al je eerdere posts ook overzichtelijk bij elkaar in beeld kunt krijgen (handig bij knippen en plakken): Gas de deur uit doen: Gratis!

Het is nog steeds mooi en nuttig dat we al die dossiers hebben gemaakt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hans299
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09-2024
birdy_birdie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:10:
Beste gasverlaters,

Zie brief :
[Afbeelding]

Iemand suggesties?

Zoiets?

Beste Bosveld,

Uw correspondentie betreft een vordering van Enexis welke ik heb gemotiveerd betwist.
Kortheidshalve verwijs ik daarom naar de inhoud van de betwisting.
Zoals u weet dient bij een gemotiveerde betwisting de incassoprocedure wettelijk opgeschort te worden.
Ik maak dan ook bezwaar tegen dat u in mijn dossier als incassobureau opereert onder de vlag van uw deurwaarderstitel.
Uw ‘kennisgeving van dagvaarding’ verwondert mij omdat dergelijke terminologie wordt ingezet in dossiers van strafvordering, hetgeen hier niet aan de orde is en bovendien intimiderend van toonzetting.
De overweging om een tuchtklacht betreffende uw opereren in mijn dossier in te dienen is dan ook een serieuze optie.

Uw aankondiging van een dagvaarding neem ik voor kennisgeving aan in afwachting van daadwerkelijke betekening en overhandiging.
Uw gang naar de rechter zie ik met vertrouwen tegemoet.

In afwachting daarvan,

Met vriendelijke groet,

@birdy_birdie

Gasloos sinds 2018, zonnepanelen, infrarood verwarming, inductie en warm water: all-electric

Acties:
  • +5 Henk 'm!
HellevUUr schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:33:

Zouden ze er langzaam maar zeker achterkomen dat zomaar blaffen, dreigen en dagvaarden niet altijd de slimste weg is in het geval van gasverlaters? Zo ja, dan moeten ze eerst echt dossiers inhoudelijk gaan doornemen voor de dagvaarding de deur uit kan.

Uiteindelijk zal ook Bosveld wel eens iets leren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Hans299 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:52:
[...]

Zoiets?

Beste Bosveld,

Uw correspondentie betreft een vordering van Enexis welke ik heb gemotiveerd betwist.
Kortheidshalve verwijs ik daarom naar de inhoud van de betwisting.
Zoals u weet dient bij een gemotiveerde betwisting de incassoprocedure wettelijk opgeschort te worden.
Ik maak dan ook bezwaar tegen dat u in mijn dossier als incassobureau opereert onder de vlag van uw deurwaarderstitel.
Uw ‘kennisgeving van dagvaarding’ verwondert mij omdat dergelijke terminologie wordt ingezet in dossiers van strafvordering, hetgeen hier niet aan de orde is en bovendien intimiderend van toonzetting.
De overweging om een tuchtklacht betreffende uw opereren in mijn dossier in te dienen is dan ook een serieuze optie.

Uw aankondiging van een dagvaarding neem ik voor kennisgeving aan in afwachting van daadwerkelijke betekening en overhandiging.
Uw gang naar de rechter zie ik met vertrouwen tegemoet.

In afwachting daarvan,

Met vriendelijke groet,

@birdy_birdie
Ik vind
niet zo sterk. Of je dient er een in, of niet. Dit heeft geen toegevoegde waarde. Zij hebben teveel ervaring met het uiten van dreigementen en het niet uitvoeren om hier van wakker te liggen :+

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hans299
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09-2024
breinonline schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Ik vind

[...]

niet zo sterk. Of je dient er een in, of niet. Dit heeft geen toegevoegde waarde. Zij hebben teveel ervaring met het uiten van dreigementen en het niet uitvoeren om hier van wakker te liggen :+
Klopt, Als je redeneert in termen van dreigen heeft het inderdaad geen toegevoegde waarde; daar gaat het mij niet om. Je kunt wel een richting van denken aangeven over de laakbaarheid van het handelen van Bosveld. @birdy_birdie vroeg om suggesties en naar believen kan deze de daad bij het woord voegen of de zin schrappen. ;)

Gasloos sinds 2018, zonnepanelen, infrarood verwarming, inductie en warm water: all-electric

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• birdy_birdie
Hans299 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:58:
[...]

Klopt, Als je redeneert in termen van dreigen heeft het inderdaad geen toegevoegde waarde; daar gaat het mij niet om. Je kunt wel een richting van denken aangeven over de laakbaarheid van het handelen van Bosveld. @birdy_birdie vroeg om suggesties en naar believen kan deze de daad bij het woord voegen of de zin schrappen. ;)
Bedankt voor je tip @Hans299 99, ik heb inmiddels een soortgelijke reactie gegeven aan Bosveld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSgas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-04 12:50
In navolging op mijn dossier en voor de volledigheid.
2 maart 2021, aanvraag gedaan via Mijn Aansluiting voor verwijderen gasmeter
5 maart 2021, Offerte van Stedin in de mail voor 0,01 EU voor Gratis gasaansluiting verwijderen, 1 cent
overmaken voor controle van gegevens

In april is er iemand geweest voor grondboringen voor bodemonderzoek
Vandaag 2 juni 2021. Gasmeter verwijdert.
Wat mij verbaasde is het grondonderzoek icm het feit dat nu alleen de meter is weggehaald en de leiding in de stoep afgedopt is. Ik dacht dat de leiding volgens de netbeheerders weg moest en grondonderzoek was zo natuurlijk niet nodig. Maar ik ben tevreden met het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees-Jan
JSgas schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:01:
In navolging op mijn dossier en voor de volledigheid.

[...]

Wat mij verbaasde is het grondonderzoek icm het feit dat nu alleen de meter is weggehaald en de leiding in de stoep afgedopt is. Ik dacht dat de leiding volgens de netbeheerders weg moest en grondonderzoek was zo natuurlijk niet nodig. Maar ik ben tevreden met het resultaat.
dus, de leiding ligt nog vanaf de stoep tot in de meterkast?

Wel even melden bij de netleverancier dat de aannemer zijn werk niet volledig heeft uitgevoerd. :X
En waarschijnlijk gewoon de volle aannemsom van Stedin krijgt?! :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSgas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-04 12:50
Ja de leiding ligt er verder nog helemaal (stoep tot oude locatie meter).
Het was Stedin zelf die dit zo gedaan heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kees-Jan
dan even verwijzen naar het milieudelict dat ze nu plegen... O-)

Pagina: 1 ... 17 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.