Feedback op moderatie in Tweakers Feedback fora

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 18.264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Grvy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:10:
Waarom is dit topic van naam veranderd van "klachten over moderatie" naar "Feedback op moderatie in tweakers feedback fora"

Kan het gemist hebben maar dit is ook weer naar mijn mening zoiets.. wat nou feedback? Er zijn gewoon klachten en nee, dat is niet alleen in het feedback fora. Dat is overal. (ik zie nu ook de Topicwarning..)

Het is gewoon overal maar het wordt naar mijn mening weer lekker kleiner gemaakt dan het is.. zie ook topicnaam veranderen en die topicwarning..
Dit topic ontstond doordat klachten over de moderatie in met name het Tweakers Plus en het CM topic werden afgesplitst. Vervolgens werden er ineens allerlei klachten geplaatst die daar niets mee te maken hadden en veel beter op hun plek zijn in specifieke feedback fora of in directe communicatie met mods/admins.

Een algemene klaagmuur is leuk voor mensen die hun hart willen luchten, maar totaal onbruikbaar als je daadwerkelijk die klachten de aandacht wilt geven die ze verdienen, omdat er dan tig dingen dwars door elkaar lopen. Daarom dus dat we met de titelchange en topicwarning de focus van dit topic hebben teruggebracht bij waar het om begon toen er wat reacties werd afgesplitst uit het CM topic.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:57

Grvy

Bot

@Orion84 waardoor je dus alles aan het clusteren bent in aparte topics en dus zoals al eerder benoemd de overkoepeling aan klachten niet ziet en niet zult herkennen.

Dit is volgens mij al vaker benoemd in oudere topics; in specifieke feedback topics, in het HWI topic overal wordt dit benoemd en we doen het gewoon -weer-.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Grvy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:24:
@Orion84 waardoor je dus alles aan het clusteren bent in aparte topics en dus zoals al eerder benoemd de overkoepeling aan klachten niet ziet en niet zult herkennen.

Dit is volgens mij al vaker benoemd in oudere topics; in specifieke feedback topics, in het HWI topic overal wordt dit benoemd en we doen het gewoon -weer-.
Even voor de goede orde: wat had jij dan willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Even voor de goede orde: wat had jij dan willen zien?
Lijkt mij simpel toch? Dat het niet kleiner gemaakt wordt en weer lekker over ontopic/offtopic gemekkerd kan worden?

Het is gewoon feedback (klachten) op de moderatie. Niet specifiek alleen in deze forums. Maar overal. En behandel DAT nu eens.

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Specifieke klachten kunnen gewoon het best worden opgepakt door de lokale crew van het forum waar de klacht over gaat. Admins houden daarbij overzicht over een aantal fora en hebben ook onderling overleg over dat soort signalen.

Er was alleen tot nu toe geen plek voor feedback op moderatie in deze feedback fora (omdat daar vaak heel weinig moderatie plaatsvindt). Maar nu er de laatste tijd wat topics spelen waarin de gemoederen hoog oplopen en we dus ons ook genoodzaakt zien wat vaker in te grijpen, komen daar logischerwijs ook klachten over. In plaats van die in de verschillende topics zelf te behandelen is er met het afsplitsen naar dit topic voor gekozen om dat een eigen plek te geven. Zodat er ook over de moderatie hier in LA en GR etc. gediscussieerd kan worden.

Ik ben heel benieuwd hoe je je een centraal klachten topic voor je ziet en hoe wij daar als crew daadwerkelijk iets nuttigs uit kunnen halen om te verbeteren als daar 100 dingen door elkaar gaan lopen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Edit: ik ontrek me even uit deze discussie omdat ik niet tussen Orion en jou in wil gaan staan of een driespel wil. Je hebt iig zijn volle aandacht nu.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 05-02-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01:36

Moonsugar

Communitymanager
Ons beleid wordt gevormd in samenwerking met de crew en waar nodig onze juridische afdeling. Dat is zeker niet iets van de communitymanager alleen. Klachten over specifieke ingrepen van moderators horen eerst besproken te worden met de moderator in kwestie (die kan er immers inhoudelijk over in gesprek), als dat niet werkt kun je terecht bij zijn/haar admin en mocht dat niet baten bieden we ook nog de optie van de bemiddelaars. Ik ben bij veel situaties betrokken maar kan natuurlijk niet bij alles meekijken.

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 19:32
Ik heb dit ook al in het Plus topic gezet maar het is hier waarschijnlijk beter op zijn plaats. Wat mij betreft mag die post in het Plus topic dan ook weg als dat als off-topic wordt ervaren. :)

Ik begrijp dat het misschien over komt alsof ik mods de mond wil snoeren maar dat is absoluut niet de bedoeling. Maar zou het niet handiger zijn dat mods gewoon niet op persoonlijke noot reageren in zwaar beladen topics zoals het Plus topic? De mods hebben (ga ik even vanuit) hun kans om feedback te geven al via andere kanalen gehad. En alhoewel hun mening net zo belangrijk is als die van welke user ook wordt het door sommigen toch ervaren als iets anders.

Jammer genoeg zijn er veel users die graag in hokjes denken en dat maakt het geheel er niet makkelijker op. Ook hekel ik termen zoals "rooien" of "roodjassen" die dan gebruikt worden. Zo goed als elke keer dat een mod reageert in dat topic ontspoort het topic ietwat hoe goed bedoelt het ook is.

Dat is jammer genoeg een neveneffect van het mod zijn waar je niet zo 1 2 3 een oplossing voor bedenkt. Het wij/hun gevoel waar veel mensen het over hebben is iets wat in de gehele maatschappij bestaat en niet te voorkomen is.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@AtlAntA de vraag of en hoe crew hun persoonlijke mening over onderwerpen het beste kan posten is iets dat hier besproken wordt: Reageren (of niet) door de crew op basis van verwachtingen

Dat blijft inderdaad een uitdaging soms, wat in elk geval duidelijk is, is dat we daarbij onze voorbeeldfunctie niet uit het oog moeten verliezen en ook zeer terughoudend zijn met het mengen van modereren en deelnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 19:32
Orion84 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:20:
@AtlAntA de vraag of en hoe crew hun persoonlijke mening over onderwerpen het beste kan posten is iets dat hier besproken wordt: Reageren (of niet) door de crew op basis van verwachtingen

Dat blijft inderdaad een uitdaging soms, wat in elk geval duidelijk is, is dat we daarbij onze voorbeeldfunctie niet uit het oog moeten verliezen en ook zeer terughoudend zijn met het mengen van modereren en deelnemen.
Ja klopt die conclusie was ik hier Moderatie in 'Het grote Tweakers Plus topic' ook tegen gekomen. Wat me dan wel weer wat verbaasd is RoD in "Het grote Tweakers Plus topic"

Dat lijkt me haaks te staan op de conclusie die is getrokken in het hierboven genoemde topic? Buiten dat het wat krom overkomt was een TR van RoD de beste aanpak geweest denk ik?

Ik zal niet ontkennen dat het niet makkelijk is trouwens. De meeste mods hier zijn trouwe community leden net zoals de meeste users. Niks meer en minder. Ik ben zelf ook een tijdje mod geweest op een ander forum en het kan best leuk en soms zelfs dankbaar werk zijn maar zodra je de titel mod krijgt wordt er jammer genoeg toch anders naar je gekeken. Zo ben ik toen veel foravrienden kwijt geraakt. Desondanks dat heb ik er geen spijt van gehad.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Orion84 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:20:

Ik heb niet veel tijd vandaag, ik zal later uitgebreider reageren maar het nu niet bepaald nauw nemen van het dikgedrukte is echt schering en inslag. Naar mijn idee ook de basis van heel veel ergernis die in dit topic wordt geuit. Tel daarbij op dat moderators naar mijn idee wel zeer terughoudend zijn als het gaat om het publiekelijk corrigeren van een andere moderator en je hebt twee van de drie angels te pakken. De derde is wat mij betreft het rode jasje an sich, dat zou toch echt uit moeten kunnen als je je als user mengt in een discussie.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:24

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik wil een opmerking maken over een voorbeeld van wat ik persoonlijk een 'toxic' manier vind van feed-back geven.
Eric H schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:43:
Als aanvulling op mijn vorige post wil ik graag de volgende beeldspraak gebruiken om aan te geven hoe ik aankijk tegen het gebruik van een forum.

blijf je daar dan ook maar over doormekkeren of accepteer je

blijf ik niet als een jengelend kind het onderwerp maar aansnijden
Deze stijl van reageren is in mijn ogen een verkapte truc om de 'tegenpartij' als 'blatende schapen' en 'jengelende kinderen' af te zetten.

Je kunt betogen dat het om beeldspraak gaat en dat dit niet op de persoon gericht is, maar we snappen allemaal heel goed hoe dit werkelijk zit natuurlijk.

Ik vind deze manier van communiceren forum-breed iets wat niet geaccepteerd zou moeten worden. Het gaat mij niet om Eric H of deze specifieke post.

Misschien leg ik de lat onredelijk hoog voor de kwaliteit van de discussies hier, maar ik wil het wel even aanstippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Neuzelaar schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:18:
Ik schrijf letterlijk het volgende bericht:
‘ Communitymanager, haha. Doet me aan andere woorden met een c denken: crisis, capitaliseren en commercie.’
Wordt meteen verwijderd.
Echt?
Dus we mogen gewoon niet meer zeggen wat we denken?
Nou, doeiiiii, ik ga wel een ander forum opzoeken.
Geef gerust inhoudelijke feedback in het topic hoe je een functie graag verbeterd ziet worden. Enkel afkraken zonder verder ook maar enige uitleg te geven waarom en hoe het beter kan geeft totaal geen mogelijkheid om in gesprek te gaan. In gesprek gaan staan we wel voor open :). Met dat andere kunnen we helaas ziet zoveel.

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Ik schrijf letterlijk het volgende bericht:
‘ Communitymanager, haha. Doet me aan andere woorden met een c denken: crisis, capitaliseren en commercie.’
Wordt meteen verwijderd.
Echt?
Dus we mogen gewoon niet meer zeggen wat we denken?
Is ook wel een beetje een flauwe post, niet? Ik ben de eerste om te zeiken over moderatie, en misschien was het verwijderen van je post niet per se nodig, maar wat voegde 'ie nu helemaal toe en wat kan een ander ermee?

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 129% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Neuzelaar schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:14:
Is dat nu zo moeilijk te interpreteren? Misschien moet men afzien van het idee een community te ‘managen’ zodat de community (en hun postings blijkbaar) in hun kraam past en bv een ombudsman/vrouw voorzien voor de community die dit forum maakt tot wat het is. Maar goed, het zal niet gebeuren, want de community is hier duidelijk meer en meer een noodzakelijk kwaad geworden voor DPG.
Hier heeft DPG echt totaal niets mee te maken. Het gaat er ook niet om wat in "onze kraam past" maar om hoe een gezonde discussie gevoerd kan worden en hoe er gezonde opbouwende feedback gegeven kan worden zonder een toch al gevoelig topic onnodig op de spits te drijven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:09 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:39
Neuzelaar schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:25:
[...]

Maw de stijl moet in jullie kraam passen.
Jullie herhalen altijd dezelfde dingen met onliners als ‘gezonde discussie’ maar er wordt nog niet eens een halve seconde nagedacht over waarom iemand iets schrijft. En dit is laatste wat ik erover zeg want het kwartje wil niet vallen- en zal niet vallen, want dit is een duidelijk een lade die niet mag opengetrokken worden.
Misschien is het zinvol om eens in een spiegel naar je eigen gedrag te kijken. Want niet alles is een complot om censuur toe te passen en jouw mening weg te werken.

Voor een goede open discussie is het nodig dat men een bepaald minimum aan fatsoensregels hanteert. Wil of kan je daar niet aan voldoen dan denk ik dat je weinig zinvols toe te voegen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Is dat nu zo moeilijk te interpreteren? Misschien moet men afzien van het idee een community te ‘managen’ zodat de community (en hun postings blijkbaar) in hun kraam past en bv een ombudsman/vrouw voorzien voor de community die dit forum maakt tot wat het is. Maar goed, het zal niet gebeuren, want de community is hier duidelijk meer en meer een noodzakelijk kwaad geworden voor DPG. En de censuur is voor mij werkelijk 1984 niveau. Zo kreeg ik te horen dat je niet mag schrijven dat het eten ‘ranzig’ is maar dat je moet schrijven: ‘ik vind dat witloof een bittere smaak heeft’. Wel ik vind de moderatie hiervan ranzig. Dat zal DPG worst wezen en dat is prima maar mij ga je hier niet vaak meer zien.
Het is een voorbeeld om aan te geven waarom we niets met jou reactie kunnen van gisteren. Als je schrijf dat het eten ranzig is kan de ander er niets mee. Als je schrijft dat het niet lekker is omdat witlof een bittere smaak heeft, weet de ander wat ie aan het eten kan verbeteren. Zet die feedback eens terug naar jou reactie van gisteren.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 17:12

dr.lowtune

Deugt niet

Orion84 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:32:
Specifieke klachten kunnen gewoon het best worden opgepakt door de lokale crew van het forum waar de klacht over gaat. Admins houden daarbij overzicht over een aantal fora en hebben ook onderling overleg over dat soort signalen.

Er was alleen tot nu toe geen plek voor feedback op moderatie in deze feedback fora (omdat daar vaak heel weinig moderatie plaatsvindt). Maar nu er de laatste tijd wat topics spelen waarin de gemoederen hoog oplopen en we dus ons ook genoodzaakt zien wat vaker in te grijpen, komen daar logischerwijs ook klachten over. In plaats van die in de verschillende topics zelf te behandelen is er met het afsplitsen naar dit topic voor gekozen om dat een eigen plek te geven. Zodat er ook over de moderatie hier in LA en GR etc. gediscussieerd kan worden.

Ik ben heel benieuwd hoe je je een centraal klachten topic voor je ziet en hoe wij daar als crew daadwerkelijk iets nuttigs uit kunnen halen om te verbeteren als daar 100 dingen door elkaar gaan lopen?
Een centraal klachtentopic lijkt mij al vrij snel een enorme rommel worden, waarbij de sentimenten alle kanten op gaan. Het lijkt me veel zinvoller om aan te geven (wat je hier deels al doet) of er (al dan niet achter de schermen) wordt gekeken naar overkoepelende thema's. Als jullie als admins regelmatig de feedback in de diverse fora naast elkaar leggen, dan zijn er volgens mij ook prima conclusies te trekken en plannen voor te maken (ik schat jullie wel hoog genoeg in om dat te kunnen :P )

En verder: er zijn ongetwijfeld meerdere mods die mijn bloed kunnen drinken of het toch maar onzin vinden wat ik post, prima. Het punt dat ik me daar kwaad om maakte ben ik wel gepasseerd. Maak Tweakers.net en GoT gewoon lekker zoals jullie dat willen, mensen die zich er goed bij voelen zullen blijven of zich eindelijk registreren, mensen bij wie het niet past zullen vertrekken of minder actief worden, that's life, dingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

Neuzelaar schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:43:
[...]

Omdat je het nog altijd niet lijkt te snappen: het zal me worst wezen dat jullie een community manager hebben. Ik heb geschreven wat ik daarvan denk. Dat jullie die mening echter per direct verwijderen, DAT is mijn probleem. De C van censuur dus, wat in mijn originele post nog niet eens in me opkwam. Censuur moet echt de laatste strohalm zijn in communicatie. Dit is dictatorische beïnvloeding van wat en hoe dingen gezegd moeten worden en daar pas ik voor.
Ik deel een deel van je sentiment, maar ik vind dat je overdrijft. Ja, ik vind de moderatie met regelmaat ruk, en zoals ik al zei zal ik de eerste zijn om daarover te zeiken. Maar dit heeft niets met censuur te maken. De enige partij die jou kan censureren is de overheid, een private partij is niet in staat om dat te doen.

Nogmaals, ik zal de eerste zijn om over de moderatie te gillen, en er is van alles mis ermee, maar je moet wel redelijk blijven. Om ' dictatoriaal' en 'censuur' erbij te halen geeft aan dat je gewoon het gewicht en de betekenis van die woorden niet snapt.

Hypocrites must die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

Omdat je het nog altijd niet lijkt te snappen: het zal me worst wezen dat jullie een community manager hebben. Ik heb geschreven wat ik daarvan denk. Dat jullie die mening echter per direct verwijderen, DAT is mijn probleem. De C van censuur dus, wat in mijn originele post nog niet eens in me opkwam. Censuur moet echt de laatste strohalm zijn in communicatie. Dit is dictatorische beïnvloeding van wat en hoe dingen gezegd moeten worden en daar pas ik voor.
Zucht .. Als enigszins neutrale gebruiker, die geen affiniteit heeft met mods hier en het ook soms niet eens is met bepaalde moderaties en dergelijke beslissingen kan ik je enkel aangeven dat ik vind dat je wel behoorlijk doordraaft. Misschien ken je deze al: https://xkcd.com/1357/ :X

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:15
[...]

CENSUUR! CENSUUR!
Je weet duidelijk niet eens wat het betekent, dus houd ook maar op met censuur schreeuwen. Dictatorische beïnvloeding. 1984. 8)7

De rest van je reacties zijn ook compleet nutteloos. Als je iets te zeggen hebt, prima. Als je alleen maar wat domme woorden kan schreeuwen kan iedereen je missen als kiespijn. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Neuzelaar schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:10:
Dus een reactie gewoon verwijderen is geen censuur? Ik leer bij...
offtopic:
https://www.vandale.nl/gr...erlands/betekenis/censuur
"toezicht van een overheid of kerk op voor publicatie bestemde teksten, films, voorstellingen enz., met de mogelijkheid om die te verbieden of er delen uit te schrappen"

Ik kan mij niet herinneren dat Tweakers deel is van de overheid. Dat Tweakers hier voor sommigen hun kerk is is misschien dan een andere discussie ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dus een reactie gewoon verwijderen is geen censuur?
Zeker niet. Zie bv. https://nl.wikipedia.org/wiki/Censuur_(informatie) voor de betekenis van censuur.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:43

Kheos

FP ProMod
Dus een reactie gewoon verwijderen is geen censuur? Ik leer bij...
Klopt. Wist je dat nog niet dan?

in elk geval: bedankt aan de mod die je post heeft verwijderd. Dat heeft me tenminste een TR uitgespaard.
Dat zal DPG worst wezen en dat is prima maar mij ga je hier niet vaak meer zien.
Neuzelaar schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:25:
[...]
En dit is laatste wat ik erover zeg want het kwartje wil niet vallen- en zal niet vallen, want dit is een duidelijk een lade die niet mag opengetrokken worden.
[...]
Dit is dictatorische beïnvloeding van wat en hoe dingen gezegd moeten worden en daar pas ik voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Kheos op 08-02-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat staat voor Topic Report, zie Forum FAQ #trsem voor meer informatie.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WEBGAMING
Not the sharpest tool in the shed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Let eens op die "overheid en kerk" ;) Die enz. is niet relevant, al stond er "posts".
Neuzelaar schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:35:
Zie het verband niet, ik heb geen topic geopend.
Je hoeft geen topic te openen om een TR te doen. Iedereen kan een TR doen. Ook op een willekeurige reactie (zie het "rapporteer" linkje bovenaan elke reactie). En lees dan Kheos in "Feedback op moderatie in Tweakers Feedback fora" nog eens.

Verder: zullen we gewoon weer ontopic en proberen 't een béétje beschaafd te houden?

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 08-02-2021 11:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Neuzelaar schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:42:
[...]

Bedankt. Ik verwacht dat je bericht niet verwijderd wordt, ook al draagt het niet bij ‘op een zinvolle manier’.
Ja, want jou andere reacties waren zo zinvol.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En nou kappen. Allemaal.

Knippen we 't weg is 't niet goed, laten we 't staan is 't niet goed. Gedraag je volwassen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zullen we hier ajb mee ophouden? Neuzelaar heeft zijn zegje gedaan, de woorden dictatuur en censuur zijn weer eens gevallen; we nemen dat voor kennisgeving aan en voor de rest graag weer terug naar het onderwerp.

Wat @RobIII dus zegt, maar dan 'in een zalvende stem'. :+ C'est le ton qui fait le musique, dus voor een ieder zijn er twee keuzes te lezen naar eigen voorkeur. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Lustucru op 08-02-2021 11:51 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
***knip***

[ Voor 90% gewijzigd door Lustucru op 08-02-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
*** knip *** zie DM ***

[ Voor 94% gewijzigd door Lustucru op 08-02-2021 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:18:
[...]

Ik kan het me juist heel goed voorstellen helaas. Je hoeft als recent voorbeeld alleen maar maar het Grote Plus-topic te kijken. Dat ontspoort gisteren flink, waarbij de ontsporing voor een flink gedeelte toe te schrijven is aan een moderator. Die vervolgens de bezem door het topic haalt. Als er vervolgens een topic report wordt ingediend om dit een halt toe te roepen en je daarin heel specifiek om terugkoppeling vraagt blijft het stil.
Ik zeul hier al een maand achteraan en sinds afgelopen vrijdag is er de eerste beweging. Een maand later. Dat red je niet als gebruiker zonder rood jasje.
Ik zie ook met enige regelmaat moderators gedrag vertonen waar ik zelf bijvoorbeeld voor op de vingers word getikt. Ik heb al lang geleden geleerd dat de vermeend overtreder zelf of een andere moderator daar op aanspreken geen enkel effect sorteert.
Of twee andere moderators die zich gedrag veroorloven dat totaal niet door de beugel kan in het Corona-topic. Kwistig aan het rondstrooien met kabinetsleden leugenaars noemen bijvoorbeeld. Kan allemaal met een rood jasje aan. Ingrijpen a la minute? Welnee, daar denken we gerust dagenlang over na. Ook dat red je niet als gebruiker zonder rood jasje.

Het spijt me, maar ik ben deze klassenjustitie inmiddels echt spuugzat. Wat mij betreft de bezem er door.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

FirePuma142 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:27:
[...]
Of twee andere moderators die zich gedrag veroorloven dat totaal niet door de beugel kan in het Corona-topic. Kwistig aan het rondstrooien met kabinetsleden leugenaars noemen bijvoorbeeld. Kan allemaal met een rood jasje aan. Ingrijpen a la minute? Welnee, daar denken we gerust dagenlang over na. Ook dat red je niet als gebruiker zonder rood jasje.
Gezien het aantal TRs dat nog open staat was er afgelopen weekend sowieso een beetje onderbezetting qua moderatie daar. Dat heeft voor zover ik kan zien weinig met klassejustitie te maken. De betreffende crewleden zijn inmiddels in elk geval aangesproken en een paar van de reacties van vanochtend staan inmiddels in de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Orion84 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:48:
[...]

Gezien het aantal TRs dat nog open staat was er afgelopen weekend sowieso een beetje onderbezetting qua moderatie daar. Dat heeft voor zover ik kan zien weinig met klassejustitie te maken. De betreffende crewleden zijn inmiddels in elk geval aangesproken en een paar van de reacties van vanochtend staan inmiddels in de prullenbak.
Dank voor je reactie. Ben blij dat er actie is ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Ernemmer op 21-03-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ernemmer schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:32:
[...]

Het duurde even voordat ik mijn gegevens heb, maar nu heb ik een Excel bestand met 54000 regels, iemand een idee waar ik de admin notes kan vinden? Zoeken op Admin geeft geen gewenst resultaat.
Ben wel benieuwd wat voor data dat allemaal is als dat 54000 excelregels moet omvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 21-03-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik zit het topic even terug te lezen en dit viel me op;
Zeehond schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 00:42:
En moderators zullen toch wat terughoudender zijn met het modereren van een directe collega.
Is dat eigenlijk niet een beetje waar dit topic feitelijk om gaat? Als je een moderator aanspreekt op gedrag i.c.m z'n rode kleur krijg je steevast het antwoord dat deze persoon op persoonlijke titel post en dat z'n moderatorschap er niets mee te maken heeft. Dat is natuurlijk terecht maar behandel z'n posts ook dan als zodanig en modereer ze waar dat nodig is.

Door dit dus blijkbaar niet te doen ontstaat het beeld dat er met twee maten gemeten wordt/andere begandelingen voor moderators.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 19-03-2021 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

RodeStabilo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:44:
Ik zit het topic even terug te lezen en dit viel me op;

[...]

Is dat eigenlijk niet een beetje waar dit topic feitelijk om gaat? Als je een moderator aanspreekt op gedrag i.c.m z'n rode kleur krijg je steevast het antwoord dat deze persoon op persoonlijke titel post en dat z'n moderatorschap er niets mee te maken heeft. Dat is natuurlijk terecht maar behandel z'n posts ook dan als zodanig en modereer ze waar dat nodig is.

Door dit dus blijkbaar niet te doen ontstaat het beeld dat er met twee maten gemeten wordt/andere begandelingen voor moderators.
Nee, de context van de reactie is belangrijk. Het ging erom dat je met een klacht over een moderator beter naar zijn Admin kunt gaan, dan een directe collega moderator uit het zelfde forumonderdeel.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

Simpel voorbeeld van meningmoderatie:

Blokker_1999 in 'nieuws: Kritiek op terugkeer Richard Stallman bij Free Softw...

Deze post is denk ik wel een +2 waard.

Als je -1, 0 en +3 pakt, dan zie je zeker 51 mensen meningmodereren.

Ik ben het niet eens met deze reactie:

The Zep Man in 'nieuws: Kritiek op terugkeer Richard Stallman bij Free Softwa...

Maar dat wil nog niet zeggen dat je moet gaan meningmodden.

Ok hier zie je bij elkaar 61+ mensen overduidelijk meningmodden.

Dat de scores goed uitpakken is niet het punt. Het gedrag is het punt. Tweakers.net tolereert duidelijk dit gedrag en dit gaat duidelijk ook nooit veranderen. Tweakers.net vind dit prima, want anders werd er wat aan gedaan.

Edit: Het nieuws-artikel over RMS is een gigantisch grote bak aan mis-moderatie en meningmoderatie. Er is geen beginnen aan om dat te corrigeren.

En dat is precies waar het dus fundamenteel mis gaat met het hele moderatie systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door Q op 24-03-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Q schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:01:
Tweakers.net tolereert duidelijk dit gedrag en dit gaat duidelijk ook nooit veranderen. Tweakers.net vind dit prima, want anders werd er wat aan gedaan.
Je trekt conclusies die je op basis van de voor jou beschikbare informatie niet kan trekken. Nav van o.a. die maar ook vele andere reacties zijn er mensen aangeschreven, zijn er moderatierechten ingetrokken en is er extra uitleg gegeven.

Hierbij zit je denk ik verkeerd in dit topic. Discussie over de frontpage moderatie hoort hier: Frontpagemoderatie

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 24-03-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Q schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:01:
Dat de scores goed uitpakken is niet het punt. Het gedrag is het punt. Tweakers.net tolereert duidelijk dit gedrag en dit gaat duidelijk ook nooit veranderen. Tweakers.net vind dit prima, want anders werd er wat aan gedaan.
Natuurlijk tolereert Tweakers dit niet. Zo is er bijvoorbeeld Het kleine-mismoderatietopic deel XXX waar je verkeerde moderaties kan melden. De mensen die misbruik maken van het systeem worden hierop gewezen en kunnen zelf hun moderatierechten verliezen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

XWB schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:09:
[...]

Natuurlijk tolereert Tweakers dit niet. Zo is er bijvoorbeeld Het kleine-mismoderatietopic deel XXX waar je verkeerde moderaties kan melden. De mensen die misbruik maken van het systeem worden hierop gewezen en kunnen zelf hun moderatierechten verliezen.
Dat weet ik al 20 jaar maar het werkt niet, het hele topic is een grote mismoderatie en dat komt omdat Tweakers.net meningmoderatie aantoonbaar niet aanpakt, want anders gedroegen mensen zich niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Bor schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:05:
[...]

Je trekt conclusies die je op basis van de voor jou beschikbare informatie niet kan trekken. Nav van o.a. die maar ook vele andere reacties zijn er mensen aangeschreven, zijn er moderatierechten ingetrokken en is er extra uitleg gegeven.
Het feit dat dit niet zichtbaar is is PRECIES het probleem.

Want het heeft dus geen afschrik effect op de andere mensen zodat ze hun gedrag aanpassen. Er wordt niet over gecommuniceerd.

Al die 60+ mensen zouden moeten worden aangeschreven en eigenlijk worden aangepakt, maar ik durf de weddenschap wel aan dat dit niet is gebeurd.
Hierbij zit je denk ik verkeerd in dit topic. Discussie over de frontpage moderatie hoort hier: Frontpagemoderatie
Prima, ik heb het daar bij het meningmod topic gepost.

[ Voor 8% gewijzigd door Q op 24-03-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Bij commentaar op individuele moderaties dien je contact opnemen met de moderator in kwestie. Stoppen met doordrammen.

[ Voor 143% gewijzigd door RoD op 02-07-2021 09:01 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Ben je serieus? @Dirk zegt dat ik het hier moet posten en nu word ik toch -weer- naar DM verwijst? dacht het even niet.

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Grvy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:58:
@Dirk Oke. Kom maar op.

Leg mij eens PRECIES uit waarom inhoudelijke fundamentele feedback van zowel @RobinHood als van mij verwijderd word?

Echt.. ben je nu zo toondoof of lijkt dat maar zo?

En kom aub niet aanzetten met "het hoort niet bij Plus" want dat is een verschil van -mening- en daar kan je geen moderatie actie tegen aan gooien.

Het is 100% zonder twijfel onderdeel van feedback aan Plus.
Ik kan niet voor @Dirk spreken maar moet je feedback nu echt op deze manier worden gebracht? Je zet met opmerkingen als 'ben je nu zo toondoof of lijkt dat maar zo' direct de sfeer op een zeer negatieve manier.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@Bor kijk eens even wat er gebeurd. Het word verdomme gewoon kapot gecensuurd zowel in het plus topic als hier om het 'achter gesloten' deurtjes te doen. Ik ben daar zo klaar mee.

Ik ga nu iig even wat anders doen, want ik ben gewoon aan het koken van woede achter mn computer. Echt. Niet normaal dit gedrag. Mensen denken na over de feedback steken er tijd in het respectloze gedrag en hoe er dan mee omgegaan word als het even niet 100% in de kaders past is echt gewoon niet fijn. (milde woorden.)

[ Voor 49% gewijzigd door Grvy op 02-07-2021 09:06 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:54
Waarom zijn in het topic Het grote Tweakers Plus topic verschillende on topic (maar voor Tweakers niet zo positieve) reacties verwijderd? Dit begint steeds meer op censuur te lijken.
Kan hier een duidelijk standpunt op komen waarom deze niet mochten, of de mod hier niet te veel vrijheid krijgt en indien na review blijkt dat de reacties toch correct waren, deze teruggeplaatst worden? Ik heb deze reacties deze nacht en ochtend nog zien staan, en vond ze zeker terecht en on topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Grvy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:01:
Ben je serieus? @Dirk zegt dat ik het hier moet posten en nu word ik toch -weer- naar DM verwijst? dacht het even niet.
Ja, want commentaar op individuele modacties doen we via mail of DM.
Mschamp schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:04:
Waarom zijn in het topic Het grote Tweakers Plus topic verschillende on topic (maar voor Tweakers niet zo positieve) reacties verwijderd? Dit begint steeds meer op censuur te lijken.
Kan hier een duidelijk standpunt op komen waarom deze niet mochten, of de mod hier niet te veel vrijheid krijgt en indien na review blijkt dat de reacties toch correct waren, deze teruggeplaatst worden? Ik heb deze reacties deze nacht en ochtend nog zien staan, en vond ze zeker terecht en on topic.
Die waren niet ontopic. Het topic is voor feedback op Plus, en dat waren die reacties niet. Het staat ook gewoon in de modbreak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
RoD schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Ja, want commentaar op individuele modacties doen we via mail of DM.

[...]

Die waren niet ontopic. Het topic is voor feedback op Plus, en dat waren die reacties niet. Het staat ook gewoon in de modbreak.
Het waren toch reacties op het idee/concept plus. Ze gingen niet over plus artikelen, dat is helemaal correct, maar wel over waarom plus zo een wrang gevoel creëert, wat er zorgt voor de frustraties, waar gebruikers een negatief beeld door krijgen, wat beter zou moeten. Lijken me toch zeker punten die aandacht verdienen om plus beter te maken (maar dat gaat nu hier off-topic en hoort dan weer in het Plus topic, waar het dan kan/zal weggehaald worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@RoD sorry maar dat is gewoon niet waar. Doen alsof het fundament waarop Plus gebouwd word niet hoort bij Plus klopt gewoon niet.

En ja, nogmaals jullie hebben een andere mening dat mag maar daar dien je dus niet met /dev/null mee om te gaan als iemand iets anders vind.

Wat dacht je van "oh jongens, misschien is dit niet helemaal 100% ontopic maar het hoort er wel bij dus ik laat het staan vanaf hier nu weer ietsjes meer ontopic"

Nu word feedback waar gewoon uren aan denktijd aan gegaan is respectloos behandeld omdat jullie visie anders is. Denk je dat dat uitnodigd om nog meer feedback op Plus te gaan geven?

Plus raakt de HELE SITE. Het is niet alleen die artikelen op de FP. Het raakt alles. Van A tot Z.

[ Voor 46% gewijzigd door Grvy op 02-07-2021 09:12 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 16:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat excuus kun je gebruiken om iedere discussie idioot breed te trekken. Daar ga ik niet in mee.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

weet je, laat ook maar. Ik zit me hier boos te maken over een site. Kom op zeg.

Het is het gewoon niet meer waard. Jullie hebben -helemaal- gelijk. Jullie zijn toppers! Echt. Sterren!

[ Voor 100% gewijzigd door Grvy op 02-07-2021 09:16 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grvy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:15:
weet je, laat ook maar. Ik zit me hier boos te maken over een site. Kom op zeg.

Het is het gewoon niet meer waard.
Alweer?
Grvy schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:04:
nvm.. elke keer als ik wat post dan denk ik 5 minuten later "laat ook maar, is mn mentale energie niet waard.." ik blijf erin vallen. O-)
Het enige dat we vragen is om ontopic te blijven, dus in een feedbacktopic over Plus, het over Plus te hebben. We modereren er al soepel, en hebben nota bene een aantal trolls van jouw hand laten staan in de afgelopen tijd. Het wordt tijd om eens in de spiegel te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@RoD graag meer voorbeelden van "Trolls" die je hebt laten staan. (als je die je quote al als troll kan benoemen.. kom op zeg).

Want.. ook dit is weer niet waar. Doen alsof ik een partij zit te trollen in het plus topic terwijl het 1 van de topics is die ik met passie volg? Absurd.

Ironisch dat je zegt dat ik in de spiegel moet kijken. Die van jullie zijn kapot ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Grvy op 02-07-2021 09:19 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mschamp
Dirk schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:13:
Dat excuus kun je gebruiken om iedere discussie idioot breed te trekken. Daar ga ik niet in mee.
Op deze manier kan je elke mod-actie verdedigen en elke discussie mond-dood maken. Daar ga ik niet in mee.

De reacties gingen over het feit dat een artikel normaal (niet-plus) was, iemand steekt 'gratis' tijd in het aanvullen van het artikel door het plaatsen van een reactie, zodat het voor iedereen toegevoegde waarde kan geven: het community-gevoel. Wat later wordt het artikel elitair/plus, hierdoor zou in een later stadium Tweakers geld vragen voor het lezen van het artikel en de reacties. De Tweaker in kwestie vond dat het niet kon, gaf argumenten waarom hij geen reactie onder plus artikel wou en verklaarde waarom de reacties leeggemaakt werden.

Hoe je het ook draait of keert: lijkt zeker over plus te gaan, over wat beter kan, waar je rekening moet mee houden, wat meespeelt in de hoofden van mensen die hun vrije tijd spenderen aan het leveren van inhoud op deze site.

Daarnaast vind ik het inderdaad ook opvallend dat dit soort 'fouten' (artikel wisselen tussen plus/niet-plus) de laatste week heel vaak gebeuren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55

The Zep Man

🏴‍☠️

Topicwaarschuwing in Het grote Tweakers Plus topic:
Ook bij de redactie werken mensen, geen robots.
Volgens mij wordt dit andersom best wel vaak vergeten. Zie hoe snel iemand voor een troll wordt uitgemaakt door moderators. Zie hoe moderators met opzet berichten verkeerd interpreteren om ze zo maar makkelijk te kunnen verwijderen, zonder weerwoord.

Nee, T.net. Je laat je niet van je meest charmante kant zien.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mschamp schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:21:
[...]
De reacties gingen over het feit dat een artikel normaal (niet-plus) was, iemand steekt 'gratis' tijd in het aanvullen van het artikel door het plaatsen van een reactie, zodat het voor iedereen toegevoegde waarde kan geven: het community-gevoel.
Die reacties zijn gewoon blijven staan. Wat verwijderd is was een stapel rants over de community manager en allerlei andere randzaken, waar de redactie verder niets aan heeft als feedback op Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grvy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:19:
@RoD graag meer voorbeelden van "Trolls" die je hebt laten staan. (als je die je quote al als troll kan benoemen.. kom op zeg).

Want.. ook dit is weer niet waar. Doen alsof ik een partij zit te trollen in het plus topic terwijl het 1 van de topics is die ik met passie volg? Absurd.

Ironisch dat je zegt dat ik in de spiegel moet kijken. Die van jullie zijn kapot ofzo?
Tsja, als je er zo in staat en dit blijkbaar een prima reactie vindt, zullen we het wel niet eens worden. Feedbacktopics betekenen niet dat we alles maar gaan toestaan, en vervolgens op hoge poten verhaal komen halen als je zelf wat tegengas krijgt is nogal ironisch. We hebben in de afgelopen tijd vrij soepel gemodereerd in het Plus-topic, maar jij hebt hiermee de grens bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Orion84 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:29:
Wat verwijderd is was een stapel rants over de community manager en allerlei andere randzaken, waar de redactie verder niets aan heeft als feedback op Plus.
Toen ik uitlegde waarom ik normaliter niet meer in het Plus topic reageerde maar dat nu wel deed, werd die reactie door een moderator admin expres fout geïnterpreteerd en verwijderd met de opmerking dat ik dan maar niet moest reageren. Meer informatie.

Verder merk ik ook de nodige gaslighting ('het ligt aan jullie, niet aan ons') en onterechte onderdrukking, niet alleen bij mijzelf.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 02-07-2021 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

The Zep Man schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:24:
Topicwaarschuwing in Het grote Tweakers Plus topic:

[...]
Zie hoe moderators met opzet berichten verkeerd interpreteren om ze zo maar makkelijk te kunnen verwijderen, zonder weerwoord.
Sorry maar dit slaat echt helemaal nergens op. Je insinueert hier nogal wat. Als je echt denkt dat het zo werkt adviseer ik je wat afstand te nemen. Dit is echt niet meer in lijn met de realiteit.

Ik zie dat je inmiddels je ontevredenheid ook weer middels een blog uit waarbij je crewleden op een negatieve manier noemt en hier zaken ten laste legt die niet hard kan maken. Je begrijpt hopelijk dat dit op zijn minst tegen smaad en laster schurkt? Je tast op het eerste oog opzettelijk iemands goede naam aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 02-07-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

The Zep Man schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:31:
[...]
Toen ik uitlegde waarom ik normaliter niet meer in het Plus topic reageerde maar dat nu wel deed, werd die reactie door een moderator admin expres fout geïnterpreteerd en verwijderd met de opmerking dat ik dan maar niet moest reageren. Meer informatie.
Bij de reacties van vanacht die @Dirk vanochtend verwijderde (waar mijn opmerking over ging) zit er geen een van jou bij. Dus volgens mij lopen er wat dingen door elkaar nu?

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 02-07-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:33:
Sorry maar dit slaat echt helemaal nergens op. Je insinueert hier nogal wat. Als je echt denkt dat het zo werkt adviseer ik je wat afstand te nemen. Dit is echt niet meer in lijn met de realiteit.
En hier een voorbeeld van gaslighting, zoals ik noemde in mijn vorige bericht na de bewerking. Zeggen dat het aan een ander ligt, op een manier dat een ander hier geen weerwoord voor kan maken.
Orion84 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:33:
Bij de reacties die @Dirk vanacht verwijderde (waar mijn opmerking over ging) zit er geen een van jou bij. Dus volgens mij lopen er wat dingen door elkaar nu?
Ik had het over een eerder onterecht verwijderde reactie, die ook in de context van de discussie past.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 02-07-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

The Zep Man schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:35:
[...]
Ik had het over een eerder onterecht verwijderde reactie, die ook in de context van de discussie past.
Dat kan, maar dat was niet waar de discussie die mschamp aanzwengelde over ging. Mijn opmerking ging dan ook louter over de reacties van vanacht die vanochtend verwijderd zijn, niet over jou reacties (en ingrepen daarin) van eerder op de dag.

Daar kan @RoD vast verder toelichting opgeven als je dat wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Orion84 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:39:
Daar kan @RoD vast verder toelichting opgeven als je dat wil.
Ik wil dat niet echt meer. Het zal het standaard antwoord zijn:

"Het ligt aan jou, en wij geven niet aan hoe het aan jou ligt. Weet dat het sowieso jouw schuld is."
"Hou je mond, want wij vinden het niet leuk wat jij zegt en willen geen discussie."
"Wat ben jij onvriendelijk naar ons. Wij voelen ons gekwetst."

Laat maar.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 02-07-2021 09:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

RoD schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:31:
[...]

Tsja, als je er zo in staat en dit blijkbaar een prima reactie vindt, zullen we het wel niet eens worden. Feedbacktopics betekenen niet dat we alles maar gaan toestaan, en vervolgens op hoge poten verhaal komen halen als je zelf wat tegengas krijgt is nogal ironisch. We hebben in de afgelopen tijd vrij soepel gemodereerd in het Plus-topic, maar jij hebt hiermee de grens bereikt.
Okey en nu wat er echt gebeurd is:

* Grvy tikt best wel wat zinnen achter elkaar qua feedback.. besluit 5 minuten later dat het het niet waard is omdat er toch niks met feedback gedaan word en maakt er die gequote reactie van.

Omdat ik mijn eigen bericht niet kan verwijderen. Dat is geen troll. Dat is gewoon een inschatting die ik toen maakte dat het geen zin meer had.

Dat als troll bestempelen is absurd. Echt absurd. Dat je daarna zegt "ja er staan er wel meer" (terwijl ik al maanden me afzijdig heb gehouden van het Plus gedoe) en nu komt met "Tjah, dan worden we het niet eens"

is.. nu ik erover nadenk.. typisch Tweakers. En dan ON TOP OF THAT.. ook nog doen alsof ik die zogenaamde "rants" aanzwengelde (je hebt de grens bereikt) terwijl @RobinHood die discussie opende is knap.. heel knap.

En op hoge poten? ook ik ben geen robot. Ik stop best wat tijd en moeite in bepaalde feedback dat zien verwijderd worden omdat een andere mod het er niet mee eens is doet wat ja.

Het hoeft helemaal niet zo. Echt niet. En ook de antwoorden hier spreken weer boekdelen hoe de modjes denken.

Eindstand:

- Gebruiker trollt continue (ik..)
- Gebruiker rant (ik en @RobinHood blijkbaar?)
- Is er nog steeds geen uitleg over waarom het nu precies "offtopic" was. Alleen maar dat het echt wel zo was.
- Lopen de gemoederen weer hoog op omdat Modjes alleen maar wijzen naar die "foute gebruikers".
- Standaard dooddoener; "We worden het dan niet eens" / "Verschil van inzicht" om de discussie dood te maken.

Complimenten wel voor @crisp die weer eens goed, onderbouwd en netjes omgaat met de feedback @The Zep Man in het Plus topic zelf. Kan hij niet dat mod team gaan ondersteunen? Jullie zouden nog wat van hem kunnen leren. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Grvy op 02-07-2021 10:00 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ach ja, dit laat ook wel weer zien dat ook met deze feedback onder aan de streep niks gebeurt is. Dit is gewoon precies wat @FirePuma142 hier in zijn bericht postte. Norse schoolmeesters, en omdat @Grvy niet onder de indruk is schakelen de rode jassen direct over op de "jamaar toch is het zo", uiteraard zonder enige vorm van uitleg waarom het rants, trolls of whatever waren.

Want ik kan wel 1 ding verzekeren over mijn berichten: Ze waren niet bedoeld als rant, en trollen deed ik alleen in de HK.

Ik vind het zeer opvallend dat er opeens rücksichtslos berichten worden verwijderd, zonder eerst eventjes een mooie waarschuwing te plaatsen. Misschien een modbreak, misschien gewoon nog in modjesblauw, maar berichten die, in mijn ogen [anders had ik ze niet gepost] ontopic waren verwijderen uit het niets, dat vind ik wel heel vreemd en heb ik ook wel een mening over.

Hoe @crisp reageert is inderdaad echt een verademing, geen geblaf, geen "ik heb een rode naam dus ik weet het beter"-mentaliteit. Kunnen jullie, ook de admins die hier reageren, echt wat van leren.

Als laatste: Ergens bekruipt mij het gevoel dat dit gewoon een geplande actie was. Ja, dat zal hier in alle toonaarden worden ontkent, maar "ga er voor de livegang nog maar even goed met de knuppel over, dan houden ze zich maandag wel gedeisd" is oprecht een scenario wat ik mogelijk acht. Dus, gezien men het al over spiegels had, ik nodig de heren uit om eens in de spiegel te kijken waarom er doodnormale users zijn met een niet al te verrotte staat van dienst die denken dat zoiets gewoon mogelijk is.

Ook bovenstaande is geen troll of rant, gewoon mijn oprechte gedaches, rustig opgeschreven. Ik had hier met alle liefde op willen reageren met kleurrijker woordgebruik, want hoe de mods en admins zich de afgelopen 12u gedragen heb ik ook wel een kleurrijke mening, maar ik weet ook dat dat alleen maar tegen mij gebruikt zal worden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat in ieder geval niet helpt is vier (!) moderators die zich in meer of mindere mate niet bepaald neutraal uitdrukken of gedragen, in ieder geval in de ogen van een best aantal gebruikers.

Ik zie vooral bekende patronen, die ik al (vaak) eerder heb opgemerkt. Jammer genoeg verbetert het niet. Dat verbaast me tegelijkertijd niet, want kritiek op moderatie of moderatoren wordt met grote regelmaat met wat verbale geblaf in de kiem gesmoord en verder doodgezwegen.

Als je het mij vraagt zit er rot in het systeem omdat de manier van werken nog altijd (ver!) achterloopt bij de ontwikkelingen die het forum en de gebruikers hebben meegemaakt. Een beetje professionalisering lijkt me een goed idee.

De toon van de moderators vind ik dan ook wel ironisch. Er zitten wat zuigende, flamerige opmerkingen tussen. Prima hoor, niets menselijks is ons vreemd, maar vind het wel bijzonder dat er op hoge poten over grensoverschrijdend gedrag wordt gesproken, om dan zelf die grens ook te overschrijden.

Hoe dan ook mods, doe wat aan dat ons-kent-ons-buitel-verdedig-blaf-gedrag. Het is een serieus probleem.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat mist is een groep die een onafhankelijke visie kan geven op de moderatie. Het Doktersteam was vroeger een soort van groep die dat kon doen (niet volledig onafhankelijk maar wel met wat afstand). Mijn ervaringen met hen waren wisselend maar het was in ieder geval niet de ons kent ons aanpak. De vervanging van het Doktersteam door Admins was echt te zot voor woorden: ik kots op de ervaringen die ik daar had (en ik ben ex-crew!). Een andere admin zonder hoor en wederhoor kwam gewoon even kwam vertellen dat de crew altijd gelijk heeft en dat eerdere afspraken met het Doktersteam geen waarde hadden. Hij had wat mij betreft zo naar het Midden-Oosten kunnen gaan om met zijn kwaliteiten de crisis daar op te lossen.

Oftewel: hoog tijd dat er weer een soort van Doktersteam komt met onafhankelijke mensen die ook bereid zijn moderators en admins publiekelijk terug te fluiten. Dat zou hier ook nuttig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 02-07-2021 15:12 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

Bor schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Ik zie dat je inmiddels je ontevredenheid ook weer middels een blog uit waarbij je crewleden op een negatieve manier noemt en hier zaken ten laste legt die niet hard kan maken. Je begrijpt hopelijk dat dit op zijn minst tegen smaad en laster schurkt? Je tast op het eerste oog opzettelijk iemands goede naam aan.
Smaad en laster? Denk dat je hier toch ietwat overdrijft, niet?

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Helgie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:28:
Smaad en laster? Denk dat je hier toch ietwat overdrijft, niet?
Wikipedia: Streisand effect

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

gambieter schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:10:
Wat mist is een groep die een onafhankelijke visie kan geven op de moderatie. Het Doktersteam was vroeger een soort van groep die dat kon doen (niet volledig onafhankelijk maar wel met wat afstand). Mijn ervaringen met hen waren wisselend maar het was in ieder geval niet de ons kent ons aanpak. De vervanging van het Doktersteam door Admins was echt te zot voor woorden: ik kots op de ervaringen die ik daar had (en ik ben ex-crew!). Een andere admin zonder hoor en wederhoor kwam gewoon even kwam vertellen dat de crew altijd gelijk heeft en dat eerdere afspraken met het Doktersteam geen waarde hadden. Hij had wat mij betreft zo naar het Midden-Oosten kunnen gaan om met zijn kwaliteiten de crisis daar op te lossen.

Oftewel: hoog tijd dat er weer een soort van Doktersteam komt met onafhankelijke mensen die ook bereid zijn moderators en admins publiekelijk terug te fluiten. Dat zou hier ook nuttig zijn.
Precies, de opheffing van het Doktersteam vond ik toen al bizar, en heb van meerdere mods inderdaad gehoord dat het niet perse positief was.

Ik weet eigenlijk niet eens waarom het Doktersteam weg moest. Het lijkt me juist iets wat je nodig hebt bij een website als Tweakers, want met alle respect, Admins die moeten oordelen over andere mods en admins, dat is de slager die zijn eigen vlees keurt.

Dus ja, een groepje onafhankelijke mensen, liefst ook met iemand/iemanden die tot hun knieën in de community staan, dat lijkt mij wel zeer wenselijk.

En sure, je kan de mod die je post geknipt of verwijderd heeft een DM sturen, maar als ik vervolgens zie hoe de desbetreffende rode jas hier reageert, dan weet ik al hoeveel nut mijn DM gaat hebben. Kan ik wel naar een admin, alleen die hebben hier ook al op een bepaalde manier gereageerd, waardoor ik ook wel kan bedenken hoeveel nut dat heeft.

Vroeger kon je dan kijken of er een dokter in de zaal was, maar, wat moet ik nu doen?

Dus ja, is er een dokter in de zaal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ook heel typisch dat de knuppel door ingrijpen in het hoenderhok wordt gegooid, er in een half uurtje vier moderators zich er mee bemoeien, en dan is er de rest van de dag is er niemand meer te bekennen.

Vind ik eerlijk gezegd nogal slap, wel even met zijn vieren een draai om de oren komen geven om vervolgens het topic de rug toe te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FirePuma142 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:03:
Ook heel typisch dat de knuppel door ingrijpen in het hoenderhok wordt gegooid, er in een half uurtje vier moderators zich er mee bemoeien, en dan is er de rest van de dag is er niemand meer te bekennen.

Vind ik eerlijk gezegd nogal slap, wel even met zijn vieren een draai om de oren komen geven om vervolgens het topic de rug toe te keren.
Make up your mind :p . Zijn ze er niet, dan is het niet goed, zijn ze er wel, dan is het ook niet goed.

Ze lezen echt wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

*knip* onbeschofte reactie verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 02-07-2021 18:21 ]

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RobinHood schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Precies, de opheffing van het Doktersteam vond ik toen al bizar, en heb van meerdere mods inderdaad gehoord dat het niet perse positief was.

Ik weet eigenlijk niet eens waarom het Doktersteam weg moest. Het lijkt me juist iets wat je nodig hebt bij een website als Tweakers, want met alle respect, Admins die moeten oordelen over andere mods en admins, dat is de slager die zijn eigen vlees keurt.

Dus ja, een groepje onafhankelijke mensen, liefst ook met iemand/iemanden die tot hun knieën in de community staan, dat lijkt mij wel zeer wenselijk.

En sure, je kan de mod die je post geknipt of verwijderd heeft een DM sturen, maar als ik vervolgens zie hoe de desbetreffende rode jas hier reageert, dan weet ik al hoeveel nut mijn DM gaat hebben. Kan ik wel naar een admin, alleen die hebben hier ook al op een bepaalde manier gereageerd, waardoor ik ook wel kan bedenken hoeveel nut dat heeft.

Vroeger kon je dan kijken of er een dokter in de zaal was, maar, wat moet ik nu doen?

Dus ja, is er een dokter in de zaal?
Het DT is opgeheven omdat het in de praktijk niet goed werkte. Er was te weinig capaciteit/tijd van het DT en dat was een persisterend probleem. Nu de bemiddeling via de admins gaat (waarbij de betrokken admin zich buiten de case houdt en de case in een afzonderlijk forum wordt besproken), werkt in de praktijk veel beter. En het "vroegere" DT waren ook gewoon crewleden, dus qua "onafhankelijkheid" is er in feite maar weinig veranderd.

Desondanks zijn we wel met wat andere zaken bezig ter aanvulling, daar zal waarschijnlijk binnenkort nog wel een mededeling over verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

gambieter schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:13:
[...]

Make up your mind :p . Zijn ze er niet, dan is het niet goed, zijn ze er wel, dan is het ook niet goed.

Ze lezen echt wel mee :)
Als je er bent, blijf dan ook als de lont ontstoken is. Dat is hoe het hoort, als je het mij vraagt.

@RoD Dat is leuk en aardig, maar als je een geschil met een Admin hebt, sta je buiten een e-mailadres gewoon met je mond vol tanden. Ik heb het meegemaakt met @Dirk, dan sta je gewoon tegenover rode strepen op de schouder totaal voor lul.

[ Voor 25% gewijzigd door FirePuma142 op 02-07-2021 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:21:
Nu de bemiddeling via de admins gaat (waarbij de betrokken admin zich buiten de case houdt en de case in een afzonderlijk forum wordt besproken), werkt in de praktijk veel beter.
Voor wie werkt het beter? Ik geloof zo dat het fijner voor de crew is, maar ik denk dat de users het anders zien. In mijn geval was het 1 admin (nu ex-admin), die niet aan hoor en wederhoor deed (en met dat aparte forum zal dat ook niet gebeuren) en even kwam vertellen dat zijn collega-admin zich niets hoefde aan te trekken van afspraken met het DT. En als ik daar had gereageerd hoe ik er echt over dacht (en dat zou heel zwaar beledigend zijn geweest), dan zou ik geband worden terwijl beide machtsmisbruikende admins elkaar steunden. Dus nee, ik geloof niet dit systeem "beter" is.

Het enige wat ik je wil geven is dat elk systeem open is voor misbruik en dat het afhangt van de integriteit en kwaliteit van de betrokken admins, wat in mijn geval ook gelijk het probleem was; die was er niet. Maar doen alsof het beter werkt of fair is, die claim ga ik niet in mee.

Een admin die een collega afvalt zal niet snel steun krijgen als het andersom is. En admins hebben vaak een actieve rol op het forum, wat onafhankelijkheid in de weg staat. Minder actieve users (ex-crew en non-crew) die afstand hebben van de in-crowd zijn veel geschikter.

Ik ben wel benieuwd naar het percentage gevallen waar een admin op zijn donder heeft gehad. Een heel laag percentage, gok ik zo (en nee, ik denk niet dat dit komt doordat de admins altijd gelijk hadden, eerder het tegendeel). Je collega-admin afvallen is heel moeilijk. Uberhaupt zou zo iemand geen admin kunnen blijven dan, maar dat terzijde. Je ziet dezelfde problemen in andere hierarchische organisaties en daar moet je onafhankelijke procedures hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 02-07-2021 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

RoD schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:21:
[...]

Het DT is opgeheven omdat het in de praktijk niet goed werkte. Er was te weinig capaciteit/tijd van het DT en dat was een persisterend probleem.
Dan klinkt dit als een oplossing die de overheid zou doen.

"Hmm, de ombudsman heeft het veel te druk door fouten die wij maken.

Weet je wat, als we nou die hele man wegbezuinigen, dan heeft hij het ook niet meer zo druk"

Ik vind het een zeer bijzondere oplossing. Ik had dan gezegd "laten we nog wat dokters erbij zoeken", er zijn immers betrokken gebruikers met een lange staat van dienst genoeg.
Nu de bemiddeling via de admins gaat (waarbij de betrokken admin zich buiten de case houdt en de case in een afzonderlijk forum wordt besproken), werkt in de praktijk veel beter. En het "vroegere" DT waren ook gewoon crewleden, dus qua "onafhankelijkheid" is er in feite maar weinig veranderd.
Het was toch wel erg anders in mijn ogen. Een admin oordeelt is heel wat minder onafhankelijk dan een dokter die erover oordeelt.

Ja, sure, het is allebei crew, maar wel compleet andere crew. Dit is zeggen dat een ondernemingsraad nooit objectief is, want die mensen werken er. Goh, wat wil je anders. Mods van Fok erbij halen?

Plus wat moet je doen als je een akkefiet hebt met een admin? Zoals @gambieter zegt gaat een andere admin echt niet zomaar zijn collega afvallen. Dan krijg je dus wat @FirePuma142 zegt. Je kan echt helemaal niks, en de situatie zal niet veranderen.
Desondanks zijn we wel met wat andere zaken bezig ter aanvulling, daar zal waarschijnlijk binnenkort nog wel een mededeling over verschijnen.
Ik ben benieuwd, ik hoop dat er weer iets komt wat de controleerders kan controleren.

Macht corrumpeert immers, zelfs macht op een internetforumpje lijkt gekke dingen te kunnen doen met mensen. Dan moet er iets zijn wat indien nodig die macht wat kan beteugelen, en dat lijkt er nu simpelweg niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RobinHood schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:21:
Plus wat moet je doen als je een akkefiet hebt met een admin? Zoals @gambieter zegt gaat een andere admin echt niet zomaar zijn collega afvallen.
Is dat daadwerkelijk zo? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

RobinHood schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:21:
[...]

Dan klinkt dit als een oplossing die de overheid zou doen.

"Hmm, de ombudsman heeft het veel te druk door fouten die wij maken.

Weet je wat, als we nou die hele man wegbezuinigen, dan heeft hij het ook niet meer zo druk"

Ik vind het een zeer bijzondere oplossing. Ik had dan gezegd "laten we nog wat dokters erbij zoeken", er zijn immers betrokken gebruikers met een lange staat van dienst genoeg.
Nee, andersom: het DT had over het algemeen hooguit eens in de maand wat te doen, waardoor de DT-leden minder actief werden en er rustig een paar weken over deden om een eenvoudige zaak af te handelen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Gonadan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Gezien het feit dat hier bijna 4 man haast over elkaar heen vallen om iemand aan te spreken, heb je inderdaad wel heel erg de schijn tegen. En gezien ervaringen uit het verleden etc.. etc..

Voor de rest is mijn persoonlijke mening dat het mod team behoorlijk corrupt is. Sommige beslissingen slaan werkelijk nergens op en je ziet bij sommige dat ze echt al veels te lang dat jasje aan hebben.

Een frisse wind erdoorheen en wat mensen eruit donderen. Dat is imho wat nodig is. Doe je dat niet blijf je halve oplossingen krijgen en dus ook een oplossing hiervoor die voornamelijk bedacht wordt om de status quo in stand te houden.

Daarnaast is transparantie gewoon echt 0,0. Dingen moeten via DM besproken worden als het gericht is naar een modje toe. Anders moet het in een ander topic etc etc.

Feedback over de moderatie moet weer in zestig andere hokjes. Voor alles is een speciaal "plekje" bedacht waardoor de helft van je users al afhaakt en denkt "laat ook maaaarrrr"

Posts worden te pas en te onpas weg geknipt zo ook de post van @Helgie hier die gewoon zonder morren onder de noemer "onbeschoft" weggehaald wordt. Wie zegt dat het onbeschoft is? Ik heb het gelezen er zat passie en kracht, sterke woorden zeker maar onbeschoft? Ben je dan opgegroeid in zo een beschermd huishouden ofzo?

Transparantie.. bestaat niet. Alles om het eigen handelen te blijven verhullen. :X

Daarnaast hoe kan het nou zijn dat modjes in een topic over het moderatie beleid gaan mod acties gaan zitten uitvoeren? Juist daarvoor zou zoals @RobinHood zegt een DK team ideal zijn als het dan toch over de lijn gaat. Mag je netjes als het 'plebs' een TR indienen bij het doktersteam omdat je gevoelens gekrent zijn. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Grvy op 02-07-2021 19:46 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gonadan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:28:
[...]

In mijn ervaring is dat daadwerkelijk zo. In casu de vier moderators die hier vanochtend over elkaar heen buitelen.

Of hier, een voorbeeld eerder genoemd in dit topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66013024

Ik heb eerder al het Corona-topic genoemd waar sommige moderators een status aparte hebben, dat is ook een tijd zo geweest met een nu ex-moderator die er nogal links-extremistische denkbeelden op nahoudt. Zo zijn er nog wel wat voorbeelden op te noemen.

Maar ik zie wel vaker moderators uit de slof schieten waar geen enkele ingreep op volgt. Rapporteren is een zwart gat zonder feedback. Feedback in topics als dit wordt als een extreme aanval gezien en vaak gemarginaliseerd en weggehoond. Het houdt een keer op met de vinger op de zere plek leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Grvy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Voor de rest is mijn persoonlijke mening dat het mod team behoorlijk corrupt is. Sommige beslissingen slaan werkelijk nergens op en je ziet bij sommige dat ze echt al veels te lang dat jasje aan hebben.
Ik vind het behoorlijk ver gaan om mensen van corruptie te beschuldigen zonder daarbij feiten te noemen. Dit zijn precies de soort reacties waarmee je een steeds grotere wig slaat in de community; het brengt niemand bij elkaar, het werkt niet toe aan een oplossing. Je bewerkstelligt met dit soort reacties precies het tegenovergestelde als wat je preekt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@Bor goed zo, alleen weer een reactie op de vorm! Toppertje.

Kijk nu eens verder dan de vorm.

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:46:
[...]

Ik vind het behoorlijk ver gaan om mensen van corruptie te beschuldigen zonder daarbij feiten te noemen. Dit zijn precies de soort reacties waarmee je een steeds grotere wig slaat in de community; het brengt niemand bij elkaar, het werkt niet toe aan een oplossing. Je bewerkstelligt met dit soort reacties precies het tegenovergestelde als wat je preekt.
Als je nu ook eens op de kritiek zelf ingaat in plaats van je alleen op vermeende smaad en laster te focussen komen we misschien nog eens ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Grvy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:47:
Kan je ook normaal reageren? Hier ga ik niet op in. Als je denkt dat dit een gezonde manier van discussiëren is raad ik je aan elders te gaan kijken dan op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Grvy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:47:

Kijk nu eens verder dan de vorm.
Nee, zorg ervoor dat jouw vorm in orde is zodat de discussie prettig blijft. Ik heb geen zin om inhoudelijk op lompe reacties te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Geen constructieve bijdrage. Ons geduld met jou is op.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 02-07-2021 19:50 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is niet een algemeen feedback topic. Dit topic is bedoeld voor feedback op moderatie in Acties & Evenementen, Lieve Adjes, Geachte Redactie, Pricewatch, V&A Feedback, Frontpagemoderatie, Stoute Bugs, Mooie Features en Schop een Modje