Feedback op moderatie in Tweakers Feedback fora

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 18.303 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dirk schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:48:
[...]

Nee, zorg ervoor dat jouw vorm in orde is zodat de discussie prettig blijft. Ik heb geen zin om inhoudelijk op lompe reacties te reageren.
Op de rest reageer je anders de dag ook al niet. Maar als er een vermeende aanval op de moderatie is dan gaan de sluizen ineens open.

Dat is toch raar?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

FirePuma142 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:48:
[...]

Als je nu ook eens op de kritiek zelf ingaat in plaats van je alleen op vermeende smaad en laster te focussen komen we misschien nog eens ergens.
Ik herken mij niet in de kritiek. Dat is ook lastig wanneer er onnodig op de man wordt gespeeld zonder naar een oplossing toe te werken. Iemand als corrupt te bestempelen zonder aantoonbare en feitelijke redenen nodigt niet uit tot een positieve reactie, vind je wel? Wat betreft smaad en laster; dat werd eerder de crew verweten; mijn eerdere verwijzing is een directe reactie hierop.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 02-07-2021 19:51 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In mijn geval was het een incompetent zootje zonder zelfs maar hoor en wederhoor (zelfs de toenmalige forumcoordinator vond het geen probleem dat er geen hoor en wederhoor was, echt te zot voor woorden). Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat het nu beter is, zeker niet omdat er een actieve admin bij betrokken was die dus nu nog gevraagd zou kunnen worden als DT arbiter. De integriteit van een procedure staat of valt bij die van de zwakste schakel.

Zoals gezegd: onafhankelijkheid is erg belangrijk, en die is er niet als actieve crew elkaar beoordeeld.

Het oude DT kon zeker verbeterd worden qua uitvoering (het concept was goed), maar de nieuwe versie verwijderde wat goed was, en maakte het makkelijk misbruikbaar en een vorm waar crew niets van te vrezen heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 02-07-2021 19:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:31

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
FirePuma142 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Op de rest reageer je anders de dag ook al niet. Maar als er een vermeende aanval op de moderatie is dan gaan de sluizen ineens open.

Dat is toch raar?
Op het meeste is door mijn collega's al wel gereageerd en voor de rest zie ik heel erg weinig openingen voor een inhoudelijke constructieve discussie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dirk schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:54:
[...]

Op het meeste is door mijn collega's al wel gereageerd en voor de rest zie ik heel erg weinig openingen voor een inhoudelijke constructieve discussie.
Ik zie stapels met openingen, stapels! Het zal wel een kritische blik op de eigen rol en organisatie vergen. Aangezien het daar aan schort, en de wil er ook niet is, en de kritiek wordt weggewuifd, is er niet veel over gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

gambieter schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:53:
[...]

In mijn geval was het een incompetent zootje zonder zelfs maar hoor en wederhoor (zelfs de toenmalige forumcoordinator vond het geen probleem dat er geen hoor en wederhoor was, echt te zot voor woorden). Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat het nu beter is, zeker niet omdat er een actieve admin bij betrokken was die dus nu nog gevraagd zou kunnen worden als DT arbiter. De integriteit van een procedure staat of valt bij die van de zwakste schakel.

Zoals gezegd: onafhankelijkheid is erg belangrijk, en die is er niet als actieve crew elkaar beoordeeld.
Jij hebt geen gelijk gekregen, ja natuurlijk is dat de fout van de beoordelaars... De kans dat jij tevreden zou zijn is wel erg klein.

Aan jou hoef ik het niet te vertellen, jij gelooft me toch niet, maar voor ieder ander die dit leest: we zijn zeker wel zorgvuldig geweest, wat degene die in het ongelijk is gesteld ook beweerd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:41

Grvy

Bot

Bor schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Iemand als corrupt troll te bestempelen zonder aantoonbare en feitelijke redenen nodigt niet uit tot een positieve reactie, vind je wel?
Dat is immers wat eerder gebeurde maar toen was het een modje die het naar mij toe deed. Maar omgekeerd moet ik opeens gaan bewijzen waarom ik een bepaalde mening heb? 8)7

Maargoed; zodra ik een kritische en harde reactie geef komen er meteen weer 4 modjes om de hoek het is gewoon grappig op dit punt. Anyhow; jullie winnen want wat ik ook zeg het wordt bestempeld als niet constructief, de vorm is verkeerd, er is geen opening etc. Het maakt niks uit. :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

FirePuma142 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:00:
[...]

Ik zie stapels met openingen, stapels! Het zal wel een kritische blik op de eigen rol en organisatie vergen. Aangezien het daar aan schort, en de wil er ook niet is, en de kritiek wordt weggewuifd, is er niet veel over gebleven.
Laten we wel even reëel blijven. Dit topic is inmiddels verworden in een vrij toxic gegooi met modder waarbij zelfs beschuldigingen van zaken als corruptie niet worden geschuwd. Ik weet niet op welke openingen je doelt maar een opbouwende discussie is op de manier hoe het nu gaat echt niet mogelijk helaas. Dit topic lijkt momenteel het doel in ieder geval te missen. Aangeven dat er iets in jouw ogen (of die van een andere user) niet optimaal is lijkt mij helemaal prima maar ik zie persoonlijk nu weinig anders dan dezelfde users die hier meer lijken te zijn om te bashen dan om daadwerkelijk bij te dragen aan een positief iets. Kom op zeg, ik heb mij inmiddels meerdere keren in dit topic aangevallen, beledigd en gekleineerd gevoelt. Dat is echt onverdiend en ook niet iets wat ik accepteer. Sommige mensen hier denken echt alles te kunnen zeggen maar als er dan een antwoord komt op de uitlokking dan heeft de crew het weer gedaan? Wat er wordt vergeten is dat de crew ontzettend veel tijd stopt in Tweakers om het een zo leuk mogelijke plek te maken. Dat wil niet zeggen dat alles kan en mag.

Dit is overigens niet op jouw persoonlijk maar een algemene observatie van de wijze waarop dit topic verloopt momenteel.

[ Voor 40% gewijzigd door Bor op 02-07-2021 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
FirePuma142 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:46:
In mijn ervaring is dat daadwerkelijk zo. In casu de vier moderators die hier vanochtend over elkaar heen buitelen.

Of hier, een voorbeeld eerder genoemd in dit topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66013024

Ik heb eerder al het Corona-topic genoemd waar sommige moderators een status aparte hebben, dat is ook een tijd zo geweest met een nu ex-moderator die er nogal links-extremistische denkbeelden op nahoudt. Zo zijn er nog wel wat voorbeelden op te noemen.
Mijn ervaring is anders, maar dat is net zo lastig hard te maken als jouw gevoel. Je zult echter niet snel zien dat men elkaar publiekelijk affikt, de kritiek onderling is inderdaad niet per se zichtbaar voor gebruikers.
Maar daar hebben we het volgens mij wel vaker over gehad, dat blijft een lastig iets om te geloven als je het zelf niet echt ziet.

Het verbaast mij echter wel dat het zo makkelijk voor waar wordt aangezien dat er onderling geen correctie is, terwijl het bestaan van onvrijwillige ex-crew juist hét bewijs is dat het wel gebeurt.
Maar ik zie wel vaker moderators uit de slof schieten waar geen enkele ingreep op volgt. Rapporteren is een zwart gat zonder feedback. Feedback in topics als dit wordt als een extreme aanval gezien en vaak gemarginaliseerd en weggehoond. Het houdt een keer op met de vinger op de zere plek leggen.
En ik zie ook gebruikers die met dingen weg komen die een ingreep waard zouden zijn. De score van ingreep is niet 100%, maar ik snap dat als je daar op let het opvalt dat ook crew wel eens onbestraft over de streep gaat.

Zelf houd ik me wat minder bezig met actief reageren hier maar hoewel ik sommige feedback best kan begrijpen vind ik de manier waarop het af en toe gaat zelf ook niet echt gezellig. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:02:
[...]

Laten we wel even reëel blijven. Dit topic is inmiddels verworden in een vrij toxic gegooi met modder waarbij zelfs beschuldigingen van zaken als corruptie niet worden geschuwd. Ik weet niet op welke openingen je doelt maar een opbouwende discussie is op de manier hoe het nu gaat echt niet mogelijk helaas.
Even afkoelen aan beide kanten (wtf @Dirk) lijkt me prima. Die opbouwende discussie wordt altijd vakkundig in de kiem gesmoord, dat is nu precies een van de ervaringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gonadan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Is dat daadwerkelijk zo? :)
Ex crew zegt het, ik heb genoeg draadjes lopen naar andere users en crew, en dan komen dit soort dingen ook wel voorbij, zowel tussen de regels door als gewoon openlijk.

Zeggen dat het modteam corrupt is gaat mij te ver, echter, ik kan begrijpen waar die gedachte plus de boosheid vandaan komen. Daarom vind ik het ook erg jammer dat er zo weinig mee wordt gedaan. Ja, de vorm is niet leuk, echter, stap er eens over heen en vraag "Yo, waarom heb je die mening, wat is nou het probleem?"

En dat lijkt gewoon niet te gebeuren. Er wordt wat gepost in dit topic, rode jassen reageren niet. Er komt wat kritiek en voordat je het weet ziet het hier blauw van dan de rode namen. Dat vind ik wel opvallend, en juist door dat soort dingen, zelfs al zit er geen kwade wil achter, krijg je wel steeds meer en meer het beeld van een groep van mods en admins die enorm getriggerd worden door kritiek. En vervolgens zo in een stuip lijken te schieten dat vriendelijkheid en professionaliteit de deur uitgaan.

@Bor en @Dirk lees jullie reacties nou eens terug, en probeer je in een al wat gefrustreerde user te verplaatsen. Zijn dit dan reacties die helpen, of die alleen maar meer olie op het vuur gooien?

Nee, ik ga niet beweren dat de users hier poeslief zijn, echter, ik constateer en beweer wel dat jullie escalerend optreden, en niet de-escalerend. En ik ben zeer benieuwd waarom jullie dat doen.

Het lijkt mij een zeer goed idee dat er op korte termijn een groep zo objectief mogelijke mensen komt die hier boven en buiten staat, en dat die eens goed gaan kijken naar het reilen en zeilen van het mod en adminapparaat. Want ik zie hier reacties voorbijkomen van rode namen die ik normaal gesproken gereport had omdat ze echt wel ver buiten alle fatsoensnormen gaan.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gonadan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:06:
[...]

Mijn ervaring is anders, maar dat is net zo lastig hard te maken als jouw gevoel. Je zult echter niet snel zien dat men elkaar publiekelijk affikt, de kritiek onderling is inderdaad niet per se zichtbaar voor gebruikers.
Maar daar hebben we het volgens mij wel vaker over gehad, dat blijft een lastig iets om te geloven als je het zelf niet echt ziet.

Het verbaast mij echter wel dat het zo makkelijk voor waar wordt aangezien dat er onderling geen correctie is, terwijl het bestaan van onvrijwillige ex-crew juist hét bewijs is dat het wel gebeurt.

[...]

En ik zie ook gebruikers die met dingen weg komen die een ingreep waard zouden zijn. De score van ingreep is niet 100%, maar ik snap dat als je daar op let het opvalt dat ook crew wel eens onbestraft over de streep gaat.

Zelf houd ik me wat minder bezig met actief reageren hier maar hoewel ik sommige feedback best kan begrijpen vind ik de manier waarop het af en toe gaat zelf ook niet echt gezellig. :)
Het is ook niet altijd gezellig. Ik zou veel heil zien in een soort van Gebruikersraad a la een Ondernemingsraad juist om de afstand te verkleinen en transparanter te opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Kom op zeg, ik heb mij inmiddels meerdere keren in dit topic aangevallen, beledigd en gekleineerd gevoelt. Dat is echt onverdiend en ook niet iets wat ik accepteer. Sommige mensen hier denken echt alles te kunnen zeggen maar als er dan een antwoord komt op de uitlokking dan heeft de crew het weer gedaan? Wat er wordt vergeten is dat de crew ontzettend veel tijd stopt in Tweakers om het een zo leuk mogelijke plek te maken. Dat wil niet zeggen dat alles kan en mag.
Ik ervaar het als gebruiker vanuit moderators wel eens precies hetzelfde. Daar wringt de schoen, want ik heb geen strepen om in te zetten of posts om te verwijderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dirk schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:00:
Jij hebt geen gelijk gekregen, ja natuurlijk is dat de fout van de beoordelaars... De kans dat jij tevreden zou zijn is wel erg klein.

Aan jou hoef ik het niet te vertellen, jij gelooft me toch niet, maar voor ieder ander die dit leest: we zijn zeker wel zorgvuldig geweest, wat degene die in het ongelijk is gesteld ook beweerd.
En zo doe je precies wat er aangegeven wordt: je kiest automatisch de kant van de crew, claimt zorgvuldigheid ( _O- ) en negeert dat er dus geen hoor en wederhoor was, en de desbetreffende admin even kwam vertellen wat de absolute waarheid was. Ook negeer je dat er een afspraak met het vorige DT was. Dat is dus wat er bedoeld wordt: het niet publiekelijk durven bekritiseren van andere admins, en daarom is het nieuwe DT niets anders dan het rubberstampen van beslissingen. Geen enkele onafhankelijkheid.

Fuck that, je hebt gelijk een hoop respect verloren. En dat is precies het probleem: niet ingaan op de kritiek, maar wel claimen dat het correct is afgehandeld. Zonder hoor en wederhoor is het geen rijdende rechter, maar de politiecommandant die op de stoel van de rechter gaat zitten.
RobinHood schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:08:
Nee, ik ga niet beweren dat de users hier poeslief zijn, echter, ik constateer en beweer wel dat jullie escalerend optreden, en niet de-escalerend. En ik ben zeer benieuwd waarom jullie dat doen.
Het beschermen van de crew autoriteit is belangrijker. Terwijl die autoriteit er veel meer zou zijn als er eerlijkheid zou zijn dat admins/mods fouten maken en dat ook openbaar durven doen. Dus niet de rijen automatisch sluiten en doen alsof de user het nooit zal accepteren, want dat gaat twee kanten op: crew moet ook kunnen accepteren dat ze het verkloot hebben, en dat admins ook klootzakken kunnen zijn die hun macht misbruiken.

Vaak zat accepteer ik moderatie, zelfs al zou ik het zelf anders hebben gedaan of vind ik het onnodig. Maaer bij een DT procedure gaat het om integriteit, eerlijkheid en fairness, en dat was er op geen enkele manier bij de "nieuwe stijl" (de oude was langzaam en de competentie van een enkel lid was niet groots, maar dat werd opgepakt).

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 02-07-2021 20:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

[...]

@Bor en @Dirk lees jullie reacties nou eens terug, en probeer je in een al wat gefrustreerde user te verplaatsen. Zijn dit dan reacties die helpen, of die alleen maar meer olie op het vuur gooien?

Misschien moet je mijn reactie, en vooral ook de reacties die hier aanleiding voor zijn, nog eens doorlezen. Volgens mij geef ik vrij duidelijk aan waar de schoen wringt. Ik heb momenteel in ieder geval geen zin meer in deze discussie wanneer ik direct of indirect en zonder reden voor van alles beschuldigd wordt. Waarom ben ik hier dan toch nog aanwezig? Omdat ik het beste met Tweakers en onze community voor heb. Ik doe mijn best maar er is echt een grens en die is aardig bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

[...]

Laten we wel even reëel blijven. Dit topic is inmiddels verworden in een vrij toxic gegooi met modder waarbij zelfs beschuldigingen van zaken als corruptie niet worden geschuwd. Ik weet niet op welke openingen je doelt maar een opbouwende discussie is op de manier hoe het nu gaat echt niet mogelijk helaas. Dit topic lijkt momenteel het doel in ieder geval te missen. Aangeven dat er iets in jouw ogen (of die van een andere user) niet optimaal is lijkt mij helemaal prima maar ik zie persoonlijk nu weinig anders dan dezelfde users die hier meer lijken te zijn om te bashen dan om daadwerkelijk bij te dragen aan een positief iets. Kom op zeg, ik heb mij inmiddels meerdere keren in dit topic aangevallen, beledigd en gekleineerd gevoelt. Dat is echt onverdiend en ook niet iets wat ik accepteer. Sommige mensen hier denken echt alles te kunnen zeggen maar als er dan een antwoord komt op de uitlokking dan heeft de crew het weer gedaan? Wat er wordt vergeten is dat de crew ontzettend veel tijd stopt in Tweakers om het een zo leuk mogelijke plek te maken. Dat wil niet zeggen dat alles kan en mag.

Dit is overigens niet op jouw persoonlijk maar een algemene observatie van de wijze waarop dit topic verloopt momenteel.
Ik heb mij in dit topic ook meermaals respectloos behandeld gevoeld. Mijn doordachte (en nog steeds on topic) reactie zomaar de prullenbak ingooien die over Plus ging. En daarbij de volgende interessante discussie in het Plus topic zelf dood maken.

Daarnaast ben ik voor Troll uitgemaakt en word ik continue aangevallen om de vorm. Waarbij woorden als 'corrupt' voor mij persoonlijk echt niet zo zwaar zijn. Begrijp ik het? Ja. Als ik het typ weeg ik die woorden echter nier zo zwaar.

Waarbij vanwege de vorm mijn kritiek als niet van waarde word behandeld. Ook users hebben passie en doen veel voor Tweakers en zien Tweakers graag succesvol daarom reageren we.. daarom reageren we soms emotioneel (ik zeker, dat zal ik niet ontkennen, zeker als echt veel waarde en community gevoel voor me heeft).

Mijn excuus aan de modjes die zichzelf persoonlijk aangevallen voelen door mijn vorm. Maar ik probeer in mijn eigen woorden (hoe hard ze ook zijn) iets duidelijk te maken.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:13:
[...]

Waarom ben ik hier dan toch nog aanwezig? Omdat ik het beste met Tweakers en onze community voor heb. Ik doe mijn best maar er is echt een grens en die is aardig bereikt.
Ik besteed hier al jaren tijd om Tweakers en het reilen en zeilen op de een of andere manier positief te beïnvloeden, hoe ontiegelijk ongehoord en niet serieus genomen ik me al jaren voel hier weerhouden me er ook niet van om telkens weer input te geven die ik in het dagelijks leven van (voor mij) een hartstikke gezellige factuur zou voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ex crew zegt het, ik heb genoeg draadjes lopen naar andere users en crew, en dan komen dit soort dingen ook wel voorbij, zowel tussen de regels door als gewoon openlijk.
Toch blijft dat onderbuikgevoel, gevoed door niet per definitie objectieve partijen. Lastige kwestie.
Zeggen dat het modteam corrupt is gaat mij te ver, echter, ik kan begrijpen waar die gedachte plus de boosheid vandaan komen. Daarom vind ik het ook erg jammer dat er zo weinig mee wordt gedaan. Ja, de vorm is niet leuk, echter, stap er eens over heen en vraag "Yo, waarom heb je die mening, wat is nou het probleem?"

En dat lijkt gewoon niet te gebeuren. Er wordt wat gepost in dit topic, rode jassen reageren niet. Er komt wat kritiek en voordat je het weet ziet het hier blauw van dan de rode namen. Dat vind ik wel opvallend, en juist door dat soort dingen, zelfs al zit er geen kwade wil achter, krijg je wel steeds meer en meer het beeld van een groep van mods en admins die enorm getriggerd worden door kritiek. En vervolgens zo in een stuip lijken te schieten dat vriendelijkheid en professionaliteit de deur uitgaan.
Het gekke is dat ook de crew mensen zijn en emotioneel kunnen reageren als de vorm keer op keer erg onprettig is. Natuurlijk zou je daar boven moeten staan en de verstandigste moeten zijn, maar net zoals jullie door emotie af en toe qua vorm uit de bocht schieten geldt dat ook wel eens voor crew.
In die zin kunnen we allemaal naar elkaar blijven wijzen dat de ander onprettige vorm niet negeren en zelf wel een prettige vorm moet hanteren, maar dat gaat natuurlijk niet werken. Ik denk dat het goed is als iedereen gewoon even rustig reflecteert als een nieuwe post geplaatst gaat worden, dat gaat vast schelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Omdat ik het beste met Tweakers en onze community voor heb. Ik doe mijn best maar er is echt een grens en die is aardig bereikt.
Maar accepteer dan ook dat de meeste klagers dat beste ook hebben, en problemen aankaarten die dat beste onmogelijk maken. De reden dat ik oud zeer aanhaal is dat het een voorbeeld is van hoe de zogenaamd "betere" procedure dat helemaal niet is, en dat zelfs de forumcoordinator weigerde inhoudelijk te reageren en een soort van "nietes" stuurde.

Onafhankelijkheid en integriteit zijn bij een klachtenprocedure heel belangrijk om vertrouwen te wekken. Er is imo geen reden om dat vertrouwen te hebben. Dat zie je in alle hierarchische situatie waar een WC-eend procedure gewoon niet voldoet.

En nee, dit is geen corruptie en dat woord zou ik ook als een belediging zien. Het is een heel herkenbaar sociologisch fenomeen dat je ziet bij alle hierarchische organisaties, politie, leger, bedrijven maar ook universiteiten. Probeer maar eens een klacht over een hoogleraar in te dienen. Maar als je dat weet, doe er dan wat mee en verdedig niet de status quo waarvan bekend is dat die heel erg ongebalanceerd is en eigenlijk nooit voor de zwakkere partij werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 02-07-2021 20:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Misschien moet je mijn reactie, en vooral ook de reacties die hier aanleiding voor zijn, nog eens doorlezen. Volgens mij geef ik vrij duidelijk aan waar de schoen wringt. Ik heb momenteel in ieder geval geen zin meer in deze discussie wanneer ik direct of indirect en zonder reden voor van alles beschuldigd wordt. Waarom ben ik hier dan toch nog aanwezig? Omdat ik het beste met Tweakers en onze community voor heb. Ik doe mijn best maar er is echt een grens en die is aardig bereikt.
Misschien heb ik dat al gedaan :) Ik ben niet iemand die maar wat losse flodders uit de losse pols schiet.

Juist daarom ook mijn bericht. Ik beschuldig je van niks. Ik kan prima begrijpen dat dit niet leuk en frustrerend en wat al niet meer is. Ik geloof direct dat jij het beste met de community voor hebt en dat jij je best doet.

Laat ik mijn vraag dan anders stellen, en hij komt vast belerender over dan ik bedoel, maar waarom reageer je als je duidelijk enorm gefrustreerd bent?

Natuurlijk, het is fijn als de crew een beetje vlotjes reageert, maar het is voor ons allen, ook de rode jassen, beter als het antwoord dan maar een uurtje later komt, maar wel wat rustig en gedoseerd is, dan een veredelde slowchat tussen allemaal mensen die vol in de, begrijpelijke, emotie zitten.

Want uiteindelijk zou ik alles wat jij in die post heb geschreven ook kunnen zeggen. Ik word beschuldigd van getroll en gerant, maar ik ben hier omdat ik om tweakers geef, ik doe mijn best, maar mijn grens komt ook in zicht.

Zo heel anders zijn we nou ook weer niet, het hoort helemaal niet wij vs zij te zijn, maar dat is het wel geworden.
Gonadan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:20:
[...]

Toch blijft dat onderbuikgevoel, gevoed door niet per definitie objectieve partijen. Lastige kwestie.
Tja, het is in mijn ogen wel meer dan onderbuikgevoel, ik hoor het van verschillende kanten plus ik weet wel een beetje de verhalen op waarde te schatten.

De reden dat voorbeelden geven moeilijk word is omdat uit de school klappen niet het meeste slimme idee is. @gambieter komt bijvoorbeeld ook niet met details, die zou hij ook prima kunnen geven, maar dat is dan wel de laatste post die hij op Tweakers maakt. Idem dito voor mij, deze discussie is interessant, maar ik wil langer rondlopen op Tweakers.
[...]

Het gekke is dat ook de crew mensen zijn en emotioneel kunnen reageren als de vorm keer op keer erg onprettig is. Natuurlijk zou je daar boven moeten staan en de verstandigste moeten zijn, maar net zoals jullie door emotie af en toe qua vorm uit de bocht schieten geldt dat ook wel eens voor crew.
In die zin kunnen we allemaal naar elkaar blijven wijzen dat de ander onprettige vorm niet negeren en zelf wel een prettige vorm moet hanteren, maar dat gaat natuurlijk niet werken. Ik denk dat het goed is als iedereen gewoon even rustig reflecteert als een nieuwe post geplaatst gaat worden, dat gaat vast schelen.
Ik wil ook nergens beweren dat de crew maar een stel robots moet zijn.

Echter, ik denk dat wanneer de kritiek is "de users zijn bot en lomp en onbeschoft en strooien met beschuldigingen" het een goed idee is om exact die dingen ook te gaan doen. Sure, eens uit je slof schieten kan gebeuren, maar inmiddels wordt er al een half uur uit de slof geschoten, dan lijkt het mij geen emotionele opwelling meer.

En ja, het lijkt mij dat de rol van een mod, en al helemaal een admin, is om juist een discussie wat te sussen, niet door het de hersens in te slaan, maar door de-escalerend te werken. En zodra dat niet meer lukt, lijkt het mij een goed idee om te denken "ik pak ff een kop thee en ik kom over een half uur wel terug", ja, dat is moeilijk als je gefrustreerd bent, ik weet dat.

Maar het hoort wel bij je rode jas.

Als politie-agent kun je ook niet zomaar iemand bont en blauw knuppelen omdat ie harder zuigt dan Sasha Grey, en als je het wel doet, heb je een probleem. En de admins zijn zo'n beetje de hoofd-agenten hier.

En daarom is er een extra laag nodig die tegen de agent zegt wanneer ie net wat te hard knuppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

gambieter schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:12:
[...]

En zo doe je precies wat er aangegeven wordt: je kiest automatisch de kant van de crew, claimt zorgvuldigheid ( _O- )
Waarom ga je uit van een automatisme? Ik heb eerst het topic over de zaak moeten opzoeken, want ik kon me de details echt niet herinneren.
en negeert dat er dus geen hoor en wederhoor was, en de desbetreffende admin even kwam vertellen wat de absolute waarheid was. Ook negeer je dat er een afspraak met het vorige DT was.
Jouw standpunt is destijds aangehoord, de betreffende communicatie met het eerdere team is erbij gezocht en vervolgens is die communicatie anders geïnterpreteerd dan jij deed. Oftewel, die afspraak bestond niet zoals jij claimde. Hierover is ook nog een aantal keer heen en weer gereageerd. Dat is gewoon zorgvuldig.
Dat is dus wat er bedoeld wordt: het niet publiekelijk durven bekritiseren van andere admins, en daarom is het nieuwe DT niets anders dan het rubberstampen van beslissingen. Geen enkele onafhankelijkheid.
Het nieuwe bemiddelteam heeft zeker wel beslissingen teruggedraaid en aangepast. Alleen zie jij dat niet, want dat gebeurd vrijwel volledig achter de schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RobinHood schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:32:
Tja, het is in mijn ogen wel meer dan onderbuikgevoel, ik hoor het van verschillende kanten plus ik weet wel een beetje de verhalen op waarde te schatten.
Snap ik, maar dat blijft gevoel. En dat gevoel kan ik niet rijmen met mijn observaties uit eerste hand.
De reden dat voorbeelden geven moeilijk word is omdat uit de school klappen niet het meeste slimme idee is. @gambieter komt bijvoorbeeld ook niet met details, die zou hij ook prima kunnen geven, maar dat is dan wel de laatste post die hij op Tweakers maakt. Idem dito voor mij, deze discussie is interessant, maar ik wil langer rondlopen op Tweakers.
Voorbeelden zijn vaak ook lastig omdat het allemaal niet zo zwart/wit is. Iemand die z'n verweer niet gehonoreerd ziet kan dat ervaren als onrechtmatigheid, maar dat betekent nog niet dat het daadwerkelijk zo is.
Nu zal ik nooit beweren dat er geen voorbeelden zullen zijn waarin het niet goed ging, maar de stelling dat crew onderling geen kritiek uit of elkaar niet corrigeert is pertinent onwaar. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dirk schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:35:
Jouw standpunt is destijds aangehoord, de betreffende communicatie met het eerdere team is erbij gezocht en vervolgens is die communicatie anders geïnterpreteerd dan jij deed. Oftewel, die afspraak bestond niet zoals jij claimde. Hierover is ook nog een aantal keer heen en weer gereageerd. Dat is gewoon zorgvuldig.
Dit is een leugen. Hoor en wederhoor betekent dat een bemiddelaar contact zoekt met beide kampen en daar discussie mee heeft. Het eerste wat ik van de bemiddelaar hoorde is "je hebt ongelijk, ik ga niet met je in discussie".

"Bemiddelaar", my arse. Er was geen enkele zorgvuldigheid. Ik kreeg ook geen uitleg of wat dan ook.

Doe me een lol. Ik heb nu nog een beetje respect voor je, maar als je blijft liegen over deze zaak dan is dat ook weg. Reageer dan niet.

Het is nu een WC-eend procedure. Dat het soms toch tot kritiek leid op crew betekent niet dat het een goede procedure is.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 02-07-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dirk schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:35:
[...]

Waarom ga je uit van een automatisme? Ik heb eerst het topic over de zaak moeten opzoeken, want ik kon me de details echt niet herinneren.
Als je de rechten hebt om dit soort zaken op te zoeken om er vervolgens en plein public je gelijk mee te halen, dan hoor je die rechten niet te hebben is mijn stellige overtuiging.

@Gonadan iets gelijk aan bovenstaand, een moderator die niet-publieke informatie gebruikt om zijn eigen gelijk te halen heb ik al eerder gezien. Ook al een keer ter discussie gebracht, ook dat werd een shitfest. Het zit gewoon echt niet goed, echt niet.

[ Voor 22% gewijzigd door FirePuma142 op 02-07-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zullen we het hier gewoon over feedback op de moderatie hebben en geen oude conflicten uit de sloot vissen? Dat kan ook prima in DM. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:57:
[mbr]Zullen we het hier gewoon over feedback op de moderatie hebben en geen oude conflicten uit de sloot vissen? Dat kan ook prima in DM. :)[/]
Ik wil er best over stoppen, zolang er maar niet geclaimd wordt dat de huidige procedure onafhankelijk is. Want dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

gambieter schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:58:
Ik wil er best over stoppen, zolang er maar niet geclaimd wordt dat de huidige procedure onafhankelijk is. Want dat is het niet.
Dat is jouw mening, die heb je gegeven en respecteer ik, maar niet iedereen deelt die.
Het heeft geen zin om daar nu nog pagina's met welles/nietes over te gaan houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:03:
Dat is jouw mening, die heb je gegeven en respecteer ik, maar niet iedereen deelt die.
Het heeft geen zin om daar nu nog pagina's met welles/nietes over te gaan houden.
Daarom vind ik het ook jammer dat er energie wordt gestoken in het tegenspreken van de ervaring (de bekende "nietes"), ipv op te pikken dat er dus echt verbeterpunten zijn en dat het niet onafhankelijk is. Het is een tijd terug, er gaat niets mee gedaan worden, maar dat betekent niet dat er niet van geleerd kan worden. Dat Dirk dan krampachtig gaat proberen te verdedigen dat het wel fantastisch was, dat stelt me teleur.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 02-07-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Beide partijen hebben evenveel recht op het geven van hun visie, daarbij betekent een andere zienswijze niet dat er meteen helemaal geen verbeterpunten meer gezien worden.
Een discussie of de huidige invulling efficiënt onafhankelijker of objectiever ingericht kan worden zou best een interessante discussie kunnen zijn, maar lijkt mij meer iets voor een eigen topic en misschien meer iets voor de CM dan de DT-leden zelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gonadan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:19: misschien meer iets voor de CM dan de DT-leden zelf.
Dat vind ik ook, maar ik durf inmiddels de CM niet meer te noemen omdat dat zo ongeveer garant staat voor een mod-ingreep tegenwoordig. Ook een niet bepaald gezonde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:10:
Wat mist is een groep die een onafhankelijke visie kan geven op de moderatie. Het Doktersteam was vroeger een soort van groep die dat kon doen (niet volledig onafhankelijk maar wel met wat afstand). Mijn ervaringen met hen waren wisselend maar het was in ieder geval niet de ons kent ons aanpak. De vervanging van het Doktersteam door Admins was echt te zot voor woorden: ik kots op de ervaringen die ik daar had (en ik ben ex-crew!). Een andere admin zonder hoor en wederhoor kwam gewoon even kwam vertellen dat de crew altijd gelijk heeft en dat eerdere afspraken met het Doktersteam geen waarde hadden. Hij had wat mij betreft zo naar het Midden-Oosten kunnen gaan om met zijn kwaliteiten de crisis daar op te lossen.
Ik ken het specifieke probleem niet maar ergens is het toch logisch dat de admins altijd gelijk hebben? Het is hun site (of beter gezegd: zij hebben die beheerdersrol toevertrouwd gekregen van Tweakers). De manier waarop sommige rode namen zich opstellen (in de paar topics die ik hier nog volg) geven mij ook niet veel vertrouwen in dat het heel fair is. Maar dan nog, het is niet aan ons om te zeggen hoe zij (Tweakers, de mods, de admins, etc.) hun site moeten runnen. Het is een commercieel bedrijf, geen vereniging waar we iets te zeggen hebben.

Heeft het dan zin om uitgebreide feedback te geven? Veel moeite (zie ook het Plus feedbacktopic) en uiteindelijk komt het niet aan. Ik heb honderden mailtjes waarin mij om feedback gevraagd wordt, online winkels, luchtvaartmaatschappijen, hotels, allemaal vragen ze om feedback. Leuk en aardig en het wekt de indruk dat ze er veel om geven maar uiteindelijk maken ze hun eigen beslissingen.

Om hier dan toch een nuttige bijdrage te leveren. Waarom was het doktersteam afgeschaft? Omdat ze niets te doen hadden? Het is bijna lachwekkend als het niet zo doorzichtig zou zijn. En dan krijg je inderdaad de indruk dat er een tweedeling in de community is. Die splitsing is niet ingezet door de community, die komt vanuit Tweakers: zie het plustopic en admins die hun eigen gedrag beoordelen (old boys network much?). Ik vraag me af waarom gebruikers nog zoveel moeite doen, de boodschap lijkt mij duidelijk: als je je niet schikt aan Tweakers dan zijn ze je liever kwijt dan rijk. En ergens is dat niet zo'n gekke gedachte, het is hun site om iets van de maken of om te verprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De vorige community manager vond dat het proces niet beter hoefde, omdat ik volgens veel crew negatieve bijdragen leverde. Let wel, daar ging de klacht bij het DT niet over. Erg onafhankelijk. Die moet met de admins kunnen werken.

En laten we wel wezen, een onafhankelijke entiteit a la het oude DT werd vooral aangehaald als een optie om moderatie te kunnen monitoren, niet voor individuele moderaties of klachten, maar om aan te kunnen geven wanneer moderatie aanpassing nodig heeft als het ergens doorschiet.

Wmb gaan we op dat pad verder :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De modbreak die ik hier, onterecht, kreeg, blijft ook van enige toelichting of correctie verstoken, ook als je er om vraagt. Het verbaast me helaas niet, het is de welbekende rode muur der stoïcijns negeren die weer opgetrokken wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Goed, we zijn wat dagen verder en waar bij de eerste de beste "verdenking" van belediging er meteen 4 mods opsprongen is het nu doodstil.

Het probleem is echter, verre van opgelost. Dat lijkt mij wel duidelijk toch?
En ja, de modjes zullen wel denken "het zijn steeds dezelfde die zeuren" maar dat is imho je kop in het zand steken. Er zijn gewoon echt dingen mis en alleen de mensen die de mentale energie (er nog in) willen steken zullen hier posten en ja, dat gaat met emotie.

Om dan maar wat constructieve feedback te geven zijn er naar mijn inziens een aantal fundamentele problemen. Ik zal voor de rest niet verder ingaan op het modbreaken en verwijderen van posts wat de trigger was voor de eerdere posts.

Transparantie
Er is totaal geen transparantie qua modden. Elke mod hanteert zijn eigen regels en als een mod een slechte dag heeft dan kan een post die op dag Z wel mag op dag Y opeens verwijderd worden.

Posts worden verwijderd (in dit topic zelfs zonder hier kennisgeving van te geven..) en modbreaks worden willekeurig uitgegeven als de "toon" niet aanstaat.

Bij feedback moet dit 'achter gesloten deuren' en de meeste users zullen deze moeite niet eens doen waardoor het allemaal OK lijkt.

Oplossing: meer transparantie, duidelijker zijn en zoals @FirePuma142 zegt als er verklaring gevraagd wordt deze niet beantwoorden met one liners maar een man zijn en onderbouwen waarom je een post verwijderd hebt.

Degene die een post plaatst doet dit niet zonder reden, is niet per definitie een troll en heeft ook gewoon moeite in zijn post gestopt.

Roulatie
Je merkt het gewoon, je merkt het ook in bedrijven. Sommige mensen zitten gewoon te lang op dezelfde plek. Het modteam heeft af en toe wat frisse wind nodig en die ga je niet krijgen als mensen jaren lang mod kunnen zijn. Daarnaast behoeft het mod team ook eens de andere kant te zien/meemaken.

Oplossing: zorg ervoor dat je modteam 1x per X jaar gewoon vernieuwd wordt. Nieuwe namen, oude eruit.

Bezwaar
Zoals ook door @gambieter opgemerkt is de bezwaar methode op dit moment niet echt.. chill.

In wat DM's met @Gonadan kwam ik er ook achter hoeveel drempels er eigenlijk opgeworpen worden om uberhaupt bezwaar of een klacht in te dienen tegen een mod. Dat kan gewoon haast niet of omslachtig met mailtjes en allemaal gedoe waar jij als niet mod allerlei dingen moet gaan bewijzen natuurlijk.

Oplossing: zorg ervoor dat mods ook "gemeld" kunnen worden en de mod niet zijn eigen rapport kan afwerken natuurlijk. Elke mod die een "melding" krijgt bijhouden en door de admins (of beter het Doktersteam, die hadden toch niks te doen)_ zorgen dat ze gaan kijken of ze iets zien wat tot actie moet leiden. Teveel meldingen is een symptoom dat je community leden je eigenlijk niet zo aardig vinden en dat is gewoon sowieso niet gewenst.

Goed, dat is natuurlijk wel mijn mening enzo. Maar ik denk echt dat je moet kijken naar wat vernieuwingen qua hoe mods omgaan met bepaalde situaties. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Grvy op 05-07-2021 18:38 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik pik even onderstaande er uit omdat ik vind dat dit geen goede weerspiegeling is:
Grvy schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:32:

Bezwaar
In wat DM's met @Gonadan kwam ik er ook achter hoeveel drempels er eigenlijk opgeworpen worden om uberhaupt bezwaar of een klacht in te dienen tegen een mod. Dat kan gewoon haast niet of omslachtig met mailtjes en allemaal gedoe waar jij als niet mod allerlei dingen moet gaan bewijzen natuurlijk.
Er worden geen drempels opgeworden volgens mij? Wat we vragen is om eerst in contact te treden met de betreffende mod waar je het mee oneens bent. Vervolgens kan je bij diens admin terecht en mocht je er daar nog niet uitkomen is er het bemiddelteam. Je kan dit afdoen als drempels maar volgens mij zorg je er juist zo voor dat een eventuele klacht op meerdere plaatsen afgehandeld kan worden. De eerste stap lijkt mij niet meer dan normaal en fatsoenlijk. Daarna zijn er dus meerdere escalatiekanalen. Dat wil niet zeggen dat een klacht altijd gegrond wordt bevonden.
Oplossing: zorg ervoor dat mods ook "gemeld" kunnen worden en de mod niet zijn eigen rapport kan afwerken natuurlijk.
Dat kan nu ook al, je kan bij zijn of haar Admin terecht en er is een bemiddelteam. Afwerken van reports over een specifieke mod doet de betreffende mod niet zelf.
Oplossing: zorg ervoor dat je modteam 1x per X jaar gewoon vernieuwd wordt. Nieuwe namen, oude eruit.
Niet realistisch imho. Voor een functie als mod is een bepaalde mate van betrokkenheid en zijn bepaalde kwaliteiten nodig die redelijk dun gezaaid zijn. Het is niet alsof we doorgaans geschikte mensen voor het oprapen hebben. Door jaarlijks de hele modforce te vervangen gooi je een hele boel kennis en ervaring weg.

Wat betreft transparantie denk ik ook dat je er behoorlijk naast zit. Je schetst een wild west situatie wanneer het aankomt op handhaving en ingrijpen door mods welke ik niet herken.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 05-07-2021 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Na aandringen kreeg ik wel wat tekst en uitleg, jammer genoeg vergezeld van een nauwelijks verholen dreigement aangaande mijn algehele aanwezigheid op het forum. Typisch voor het machtsvertoon dat graag gehanteerd wordt om het uitgedeelde standje wat vermeend kracht bij te zetten.

Wat zou helpen, is als gebruiker ook zelf inzicht in verwijderde berichten. Je hebt in gesprek met een moderator altijd een informatieachterstand, want de letterlijke reproductie van je post is slechts aan moderators voorbehouden. Dat zou al een flink stuk helpen.

Wat ook zou helpen, is een verbod op publieke terecht wijzingen in modbreaks. Het is olie op het vuur terwijl de user geen weerwoord kan en mag geven op straffe van nog een ingreep. Hou het bij een korte omschrijving als: “off-topic” bijvoorbeeld.

Een zo weinig drempelloos mogelijk escalatieproces is ook een geweldige toevoeging die node ontbreekt. Zeker als daar een proces tegenover staat dat de moderator en de user op gelijke voet beoordeeld worden.

Het kan ook dat de werkdruk voor de moderators hoog is, wellicht te hoog, en dat er geen ruimte is voor een ander proces. Dan is het ook een goed idee om daar uitbreiding voor te zoeken.

Eerdere noemde ik een Gebruikersraad, nog steeds een goed idee. De community een stem geven door middel van een vrijblijvend inspraakorgaan is ook een groot goed.

Een verbetering van communicatieskills der moderatoren is ook een uitstekend plan. Ik bemerk vooral dat er bij kritiek de emotie de overhand krijgt, daar waar je juist dan puur rationeel moet handelen en communiceren.

Ook een verbetering is het stoppen met over elkaar heen buitelen bij vermeende kritiek. Het is een blijk van wantrouwen jegens je collega, want alleen zal hij of zij het blijkbaar niet redden. Ook geeft het het beeld naar de gebruiker dat er een overmacht wordt opgetrommeld om kritiek en de persoon in de kiem te smoren.

Zat verbeteringen aan te brengen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

FirePuma142 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:35:
Na aandringen kreeg ik wel wat tekst en uitleg, jammer genoeg vergezeld van een nauwelijks verholen dreigement aangaande mijn algehele aanwezigheid op het forum. Typisch voor het machtsvertoon dat graag gehanteerd wordt om het uitgedeelde standje wat vermeend kracht bij te zetten.
Volgens mij is jou op een transparante manier duidelijk gemaakt hoe je je bezwaar verder kan afhandelen?
Een zo weinig drempelloos mogelijk escalatieproces is ook een geweldige toevoeging die node ontbreekt. Zeker als daar een proces tegenover staat dat de moderator en de user op gelijke voet beoordeeld worden.
Hier hebben we het bemiddelteam voor?
Eerdere noemde ik een Gebruikersraad, nog steeds een goed idee. De community een stem geven door middel van een vrijblijvend inspraakorgaan is ook een groot goed.
Hoe zie je die gebruikersraad voor je? Als het een raad is die inspraak in moderatie zou moeten hebben lijkt mij dat geen goed idee. Het is niet voor niets dat users geen mods zijn. Er is een duidelijk escalatiekanaal zoals je weet en ook spreken mods elkaar aan waar nodig (en anders doet de Admin in kwestie dit wel).
Een verbetering van communicatieskills der moderatoren is ook een uitstekend plan.
Met de kans dat het olie op het vuur gooien is; no offence maar dat geldt ook voor sommige users; lees het topic nog eens door zou ik zeggen. Dat iemand een mod functie bekleed wil niet zeggen dat hij / zij zich alles maar moet laten zeggen. Je wilt niet weten wat voor soort bagger onze crew soms over zich heen krijgt.
Het is een blijk van wantrouwen jegens je collega, want alleen zal hij of zij het blijkbaar niet redden.
Ik herken dit niet en ben het op dit punt niet met je eens. Er is geen sprake van "over elkaar heen buitelen" en mocht je dit zo ervaren dan kan je ook concluderen dat de betreffende crew blijkbaar hart voor de zaak heeft. Waarom altijd van het negatieve uitgaan? Laten we ook stoppen met het plaatsen van meningen of eigen, soms niet helemaal terechte, interpretaties als feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Bor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:34:
Ik pik even onderstaande er uit omdat ik vind dat dit geen goede weerspiegeling is:

[...]

Er worden geen drempels opgeworden volgens mij? Wat we vragen is om eerst in contact te treden met de betreffende mod waar je het mee oneens bent. Vervolgens kan je bij diens admin terecht en mocht je er daar nog niet uitkomen is er het bemiddelteam. Je kan dit afdoen als drempels maar volgens mij zorg je er juist zo voor dat een eventuele klacht op meerdere plaatsen afgehandeld kan worden. De eerste stap lijkt mij niet meer dan normaal en fatsoenlijk. Daarna zijn er dus meerdere escalatiekanalen. Dat wil niet zeggen dat een klacht altijd gegrond wordt bevonden.

[...]

Dat kan nu ook al, je kan bij zijn of haar Admin terecht en er is een bemiddelteam. Afwerken van reports over een specifieke mod doet de betreffende mod niet zelf.

[...]

Niet realistisch imho. Voor een functie als mod is een bepaalde mate van betrokkenheid en zijn bepaalde kwaliteiten nodig die redelijk dun gezaaid zijn. Het is niet alsof we doorgaans geschikte mensen voor het oprapen hebben. Door jaarlijks de hele modforce te vervangen gooi je een hele boel kennis en ervaring weg.

Wat betreft transparantie denk ik ook dat je er behoorlijk naast zit. Je schetst een wild west situatie wanneer het aankomt op handhaving en ingrijpen door mods welke ik niet herken.
Als eerste bedankt voor jouw visie op het verhaal. Helaas herken ik mezelf dan totaal weer niet in jouw beeld. (Grappig, hoe dat kan verschillen tussen user en mod.)

Wat betreft het "meld' process is de gehele chain te lang. Het is namelijk inherent in mijn mening al een drempel dat ik mijn 'geschil' met een mod met diezelfde mod moet uitzoeken en dat in DM moet.

Als user zit ik helemaal niet te wachten op nog een standje van diezelfde mod met wie ik een meningsverschil heb. Ik wil meteen dat een onafhankelijk iemand daar iets over zegt.

Dat voelt voor mij persoonlijk als een drempel want met die eerste mod ga ik het toch niet eens worden, die hele interactie begint al op (negatieve) voet omdat juist die mod in mijn ogen onterecht bezig is.

Wat betreft het rouleren, alhoewel ik het begrijp bedoelde ik natuurlijk niet in 1x het hele modteam vervangen. Net zoals in een bedrijf heb je flow, sommige mensen gaan weg andere blijven.

Dat betekent dus natuurlijke in/uitrol van mods en dan krijg je inherent zelf wel dat mensen rouleren en de nieuwe worden dan opgepakt door de oude tot de nieuwe weer de oude zijn etc.
Wat betreft "skills voor mod zijn" idk, ik run al jaren lang communities zo speciaal is dat ook weer niet. :D

Wat betreft transparantie kan ik alleen maar verwijzing naar dit topic als prime example.
Ik heb nog steeds geen antwoord waarom mijn ontopic post offtopic zou zijn. De mod die het gedaan heeft kwam alleen met oneliners en toen ik om verklaring eisde (sure, het was eisen ja na de eerste negatieve reactie zie punt 1..) toen kwam een andere mod mij even een standje geven dat ik dit vooral niet publiekelijk (lees transparant) moest doen.

En zoals @FirePuma142 zegt ik sta op achterstand want ik heb geen idee meer wat ik precies gepost heb wat offtopic zou zijn. Ik kan alleen maar fer bij mijn mening blijven dat het geen offtopic is op basis van mijn herinnering. :P

Anyway; nogmaals dit is puur mijn mening en zal vast geen feiten etc zijn, maar je kan niet ontkennen dat er voor een user en een mod een geheel andere wereld geld blijkbaar. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Grvy op 05-07-2021 20:11 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:45:

Met de kans dat het olie op het vuur gooien is; no offence maar dat geldt ook voor sommige users; lees het topic nog eens door zou ik zeggen. Dat iemand een mod functie bekleed wil niet zeggen dat hij / zij zich alles maar moet laten zeggen. Je wilt niet weten wat voor soort bagger onze crew soms over zich heen krijgt.
Ik vind het inderdaad wel grappig dat de crew hardhorendheid verweten wordt en niet open te staan voor suggesties, maar de suggestie om eens wat aan de toon te doen wordt telkens afgedaan met 'daar moet je maar doorheen lezen'. Tja... Of je doet gewoon wat aan de toon }:O
Bor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:34:

[...]

[...]

[...]

Er staat niet "elk jaar" maar "elke X jaar". En je kunt niet ontkennen dat er bepaalde crew-leden wel errg lang in functie blijven. Te lang, naar mijn mening wat voor bizarre situaties zorgt soms (die perks blijken erg lastig op te geven door sommigen ;) ). Je hoeft ook niet alles in één keer te wisselen, maar bv elk jaar een kwart of een vijfde van de crew oid.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Grvy zoals ik je gisteren in DM vertelde, je kunt ook altijd nog de topic report functie gebruiken op de post die het betreft. Als dat een mod aangaat zal die TR door een ander behandeld worden dan hij-/zijzelf. Die het meest laagdrempelig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Grvy schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:07:
[...]

Als eerste bedankt voor jouw visie op het verhaal. Helaas herken ik mezelf dan totaal weer niet in jouw beeld. (Grappig, hoe dat kan verschillen tussen user en mod.)
Ik focus liever niet op het verschil tussen user en mod. Volgens mij gaat het om een verschil in persoonlijke opvatting. Vergeet niet dat mijn mening niet de mening van de hele crew hoeft te vertegenwoordigen, evenmin jouw mening dat van alle users doet. Door te focussen op het verschil breng je crew en users niet dichterbij elkaar volgens mij. Naast crewlid ben ik overigens ook een user :)
Wat betreft het "meld' process is de gehele chain te lang. Het is namelijk inherent in mijn mening al een drempel dat ik mijn 'geschil' met een mod met diezelfde mod moet uitzoeken en dat in DM moet.
De "chain" waar je naar wijst is de weg die je kan bewandelen wanneer je er op andere niveau's niet uit komt. Als je contact zoeken met een mod, wanneer je het niet eens bent met zijn of haar ingreep, al een te hoge stap vindt zijn we snel uitgepraat. Volgens mij is dat de normale en fatsoenlijke weg om te bewandelen toch? Als je een geschil op je werk hebt stap je neem ik aan ook niet direct naar de leidinggevende (die ongetwijfeld eerst zal vragen of wat je zelf al hebt gedaan en of je met de betreffende persoon in gesprek bent geweest)? Laten we ook even reëel zijn; een geschil komt doorgaans maar sporadisch voor; het zijn de uitzonderingen.
Dat voelt voor mij persoonlijk als een drempel want met die eerste mod ga ik het toch niet eens worden, die hele interactie begint al op (negatieve) voet omdat juist die mod in mijn ogen onterecht bezig is.
Je gaat hier wat mij betreft onterecht uit van het negatieve. Mods zijn ook mensen en ik zie meer dan eens dat een mod aangeeft dat hij het achteraf anders had willen aanpakken of dat een user bij iets meer uitleg een maatregel ineens wel snapt.
Wat betreft transparantie kan ik alleen maar verwijzing naar dit topic als prime example.
Ik zie dit topic to be honest niet als een goed voorbeeld. Ik heb al eerder mijn ontevreden geuit over de wijze van communiceren hier.
en toen ik om verklaring eisde (sure, het was eisen ja na de eerste negatieve reactie zie punt 1..)
^ Hier hoeven we niet over door te gaan denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 05-07-2021 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

@Bor

"Hullie doen het ook" is toch totaal geen argument in een professionele omgving?

Ja, mods/admins krijgen shit over zich heen, dat is kut.

Maar lees eens de posts van rode namen van 2 juli terug, daar zitten echt posts tussen die als ik ze had gedaan, een mooie knip hadden gekregen. Ook tegen mij, terwijl ik niet het idee heb dat ik bepaald grof, neerbuigend of wat dan ook deed.

Verder kan ik het prima begrijpen als mensen geen heil zien het bemiddelingsteam als dat simpelweg betekend "Admin B kijkt ernaar". Dat is simpelweg niet onafhankelijk, want het is de collega van de slager die het vlees van zijn collega keurt.

Ik zal heel eerlijk zijn: ik ben ook absoluut niet blij met de ingreep die ik heb gekregen en door de toon van de betreffende mod/admin weet ik zeker dat een DM sturen 100% zinloos is. Echter, er is geen doktersteam meer, en het gros van de admins heeft hier al gereageerd en zou ik dus niet onpartijdig noemen. Wat blijft er dan over?

Simpel: voor mij blijft erover om te denken "weetje, ik zit wel wat minder op Tweakers dan, voor mij hoeft het niet meer"

@Gonadan ik heb de betreffende modbreak geTR'ert, op een nu groen handje na kan ik niet zien wat er veranderd is. Mijn posts zijn nog steeds pleitos en er is nog geen uitleg gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

RobinHood schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:20:
@Bor

"Hullie doen het ook" is toch totaal geen argument in een professionele omgving?
Als je dat uit mijn reactie haalt mis je het achterliggende idee vermoed ik.
Verder kan ik het prima begrijpen als mensen geen heil zien het bemiddelingsteam als dat simpelweg betekend "Admin B kijkt ernaar".
Dat is dan ook niet hoe het bemiddelteam werkt. Er wordt altijd door meerdere mensen gekeken naar een bemiddelverzoek. Anders dan de leden van het bemiddelteam heeft niemand toegang tot de bemiddelverzoeken en de communicatie hieromheen. Betrokken crew wordt buiten een bemiddelverzoek gehouden.

Wat ik jammer vind, en dat is heel erg in het algemeen, is dat ik hier vooral klachten lees van mensen die het niet eens zijn met recente ingrepen. Dat geeft hopelijk ten onrechte een redelijk biassed gevoel. Ook vraag ik mij af in hoeverre deze discussie hier een goede weerspiegeling is.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 05-07-2021 20:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Volgens mij is jou op een transparante manier duidelijk gemaakt hoe je je bezwaar verder kan afhandelen?
Na enig aandringen en vergezeld van dat nauwelijks verholen dreigement. Super dat je het ook even leest trouwens, dat vind ik echt helemaal niet raar. (…)
[...]

Hier hebben we het bemiddelteam voor?
Ik denk dat wij de drempels en het achterliggende proces anders beoordelen.
Hoe zie je die gebruikersraad voor je? Als het een raad is die inspraak in moderatie zou moeten hebben lijkt mij dat geen goed idee. Het is niet voor niets dat users geen mods zijn. Er is een duidelijk escalatiekanaal zoals je weet en ook spreken mods elkaar aan waar nodig (en anders doet de Admin in kwestie dit wel).
Inspraak in moderatie lijkt me geen goed plan. Wel als het gaat om de processen die er aan ten grondslag liggen. Een van de punten in kwestie is nu juist het geconstateerde gebrek aan in ieder geval openbare terechtwijzing door moderators van elkaar. Voor users is dat geen probleem, maar het eenheidsfront moderators zie ik eigenlijk nooit gebroken worden.

Een van de Admins laat in dit topic overigens zien dat hij voor die rol wat mij betreft ongeschikt is door niet publieke informatie te hanteren om het moderatorsgelijk te verdedigen. Dat is echt een faux pas waarvan ik niet kan begrijpen dat daar zo lichtzinnig mee wordt omgegaan, net zo min als dat ik het niet kan begrijpen dat je klaarblijkelijk mijn DM’s induikt en met die informatie een andere
moderator in het openbaar komt verdedigen. Zonder enige gêne. Chinese walls anyone?
Je hoeft je ook niet alles te laten welgevallen, maar wees je er minstens van bewust dat je omdat je een ingreep doet de facto het laatste woord hebt en je die dan benut om toch nog even een sneer uit te delen.

Grasduinen in DM’s om gelijk te halen? Geen probleem. Die informatie publiek maken? Geen probleem. Grasduinen in oude conflicten en hun escalatie om gelijk te halen? Geen probleem. Ook die informatie publiek maken? Het gedwongen laatste woord misbruiken voor een schopje na? Geen probleem. En je dan afvragen waarom moderators hier weleens met argusogen worden bekeken.
Ik herken dit niet en ben het op dit punt niet met je eens. Er is geen sprake van "over elkaar heen buitelen" en mocht je dit zo ervaren dan kan je ook concluderen dat de betreffende crew blijkbaar hart voor de zaak heeft. Waarom altijd van het negatieve uitgaan?
Ik zie het met regelmaat gebeuren. En ik niet alleen blijkt uit dit topic. Heel fijn dat ze hart voor de zaak hebben, dat hebben de kritische gebruikers hier ook. Het komt op mij negatief over omdat het er op lijkt dat het stoute gebruikertje dat commentaar op de moderatie heeft even een lesje geleerd moet worden. Ik vind het nogal schoolpleinniveau.
Laten we ook stoppen met het plaatsen van meningen of eigen, soms niet helemaal terechte, interpretaties als feit.
Mijn bevindingen zijn voor mijn conto, zo mag je ze ook lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

naitsoezn schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:07:
Er staat niet "elk jaar" maar "elke X jaar". En je kunt niet ontkennen dat er bepaalde crew-leden wel errg lang in functie blijven. Te lang, naar mijn mening wat voor bizarre situaties zorgt soms (die perks blijken erg lastig op te geven door sommigen ;) ). Je hoeft ook niet alles in één keer te wisselen, maar bv elk jaar een kwart of een vijfde van de crew oid.
Eensch. Ik heb wel een enkele suggestie voor de VUT-lijst :p

En stel je dan eens voor dat je een conflict heb met een senior admin. En dan zouden de andere admins de juiste personen zijn om daar "objectief" over te oordelen? Ten eerste kunnen ze eigenlijk de admin niet afvallen, want dat zou een motie van wantrouwen zijn over diens functioneren, en eigenlijk moet die admin dan opstappen. Durft men die consequentie aan? Verder, wanneer vallen ministers of politiecommissarisen elkaar af? Alleen als er iemand weg moet, zo niet dan sluiten de rangen zich automatisch. Is gewoon standaard in hierarchische structuren, helemaal niet specifiek voor Tweakers en zegt niets over de individuele personen die erbij betrokken zijn.

Je hebt iets nodig dat afstand heeft, en geen angst voor de gevolgen hoeft te hebben. Alleen, durft de crew dat aan? Want zodra je dat "beest" de vrijheid geeft, kan het iedere admin en mod overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hebben we het hier eigenlijk nog wel over feedback op moderaties in Acties & Evenementen, Lieve Adjes, Geachte Redactie, Pricewatch, V&A Feedback, Frontpagemoderatie, Stoute Bugs, Mooie Features en Schop een Modje? O-)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:27:
Dat geeft hopelijk ten onrechte een redelijk biassed gevoel. Ook vraag ik mij af in hoeverre deze discussie hier een goede weerspiegeling is.
Hier nog eentje die vind dat het ingrijpen in de 'plus', 'cookie' e.d. topics niet bepaald zonder slag of stoot gaat. In de (sub)fora waar ik veelal actief ben zie ik weinig tot geen problemen, anderzijds weet ik ook daar niet wat zich achter de gesloten deuren of tussen de 'aangepakte' user en mods afspeelt.

Ik laat mij de afgelopen maand zelden tot nooit horen in de hierboven genoemde topics omdat het mij de tijd en effort niet waard is en ik geen hoop meer heb op verandering.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

FirePuma142 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:29:
[...]

Na enig aandringen en vergezeld van dat nauwelijks verholen dreigement. Super dat je het ook even leest trouwens, dat vind ik echt helemaal niet raar. (…)
Je insinueert zaken die niet kloppen. Ik heb met een aantal crewleden gesproken rond enkele voorvallen zoals ik wel vaker ingrepen bespreek. Het doel is om te kijken wat er gebeurt is, hoe iets is afgehandeld en of er bv advies nodig is.
Een van de Admins laat in dit topic overigens zien dat hij voor die rol wat mij betreft ongeschikt is door niet publieke informatie te hanteren om het moderatorsgelijk te verdedigen. Dat is echt een faux pas waarvan ik niet kan begrijpen dat daar zo lichtzinnig mee wordt omgegaan, net zo min als dat ik het niet kan begrijpen dat je klaarblijkelijk mijn DM’s induikt en met die informatie een andere
moderator in het openbaar komt verdedigen. Zonder enige gêne. Chinese walls anyone?
Hiervan is in geen geval sprake. Je interpreteert zaken incorrect en insinueert zaken die niet zijn voorgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Wat ik jammer vind, en dat is heel erg in het algemeen, is dat ik hier vooral klachten lees van mensen die het niet eens zijn met recente ingrepen. Dat geeft hopelijk ten onrechte een redelijk biassed gevoel. Ook vraag ik mij af in hoeverre deze discussie hier een goede weerspiegeling is.
Als je dat uit de reacties haalt mis je het achterliggende idee vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Outerspace schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:34:
Hebben we het hier eigenlijk nog wel over feedback op moderaties in Acties & Evenementen, Lieve Adjes, Geachte Redactie, Pricewatch, V&A Feedback, Frontpagemoderatie, Stoute Bugs, Mooie Features en Schop een Modje? O-)
Ja en nee. Een heel stuk van het debat kwam door mijn voorstel om een echt onafhankelijk orgaan te hebben dat kan kijken naar de trends in moderatie en de visies daarop, waarop er gesuggereerd werd dat het huidige DT dat al zou kunnen doen. Maar hoe kan dat DT vertrouwd worden of als onafhankelijk gezien worden als het door een van de twee partijen wordt gedaan, en die ook nogal snel komen met "iedereen die kritiek op het DT heeft, doet dat omdat het zure verliezers zijn". Ook een goede taak voor dat onafhankelijke orgaan, het bekijken van het functioneren van het DT zonder dat het door WC-eend gebeurt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:34:
[...]

Je insinueert zaken die niet kloppen. Ik heb met een aantal crewleden gesproken rond enkele voorvallen zoals ik wel vaker ingrepen bespreek. Het doel is om te kijken wat er gebeurt is, hoe iets is afgehandeld en of er bv advies nodig is.
Ik vond het gezien je opmerking geen bijzondere conclusie. Maar er zijn meer mogelijkheden inderdaad. Je hebt dus je slechts door een partij, laten informeren? En met die informatie kom je zonder wederhoor de moderator in kwestie verdedigen? Ik weet eerlijk gezegd niet of dat beter is. Precies wat er aan schort als je het mij vraagt.
Hiervan is in geen geval sprake. Je interpreteert zaken incorrect en insinueert zaken die niet zijn voorgevallen.
Dat mag je vinden. Ik lees wat anders.

[ Voor 14% gewijzigd door FirePuma142 op 05-07-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

FirePuma142 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:36:
[...]

Als je dat uit de reacties haalt mis je het achterliggende idee vermoed ik.
^ dit is een typisch voorbeeld van een reactie die zo in het verkeerde keelgat kan schieten. Je quote min of meer mijn reactie van eerder en past deze marginaal aan. Wat mij betreft geen prettige manier van communiceren. Verder; het is een gevoel wat ik heb bij het lezen van meerdere reacties uit dit topic. Ik zie nu al meerdere mensen die vooral ingaan op een voorval waarbij ze het niet eens zijn met een ingreep die op henzelf van toepassing is geweest. Wat betreft de vraag of dit topic wel zo'n goede afspiegeling is; zo zwart als ik de reacties hier lees rond moderatie in feedback fora, want daar gaat het topic over, lees ik ze eigenlijk nergens tot zeer sporadisch.
Dat mag je vinden. Ik lees wat anders.
Zo komen we nergens. Ik leg je nota bene exact uit hoe het e.e.a. is verlopen. Hoe is "ik lees wat anders" daarop een goed antwoord? Wederom, je interpreteert zaken incorrect en presenteert deze interpretatie als feit waarbij je nogal wat insinueert.

Ik weet niet of het op dit moment nog wel zin heeft deze discussie voort te zetten op deze manier.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 05-07-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Ik denk -voor mij persoonlijk- dat het niks te maken heeft (of iig niet alleen maar) met recente ingrepen.
Persoonlijk ervaar ik al langer en vaker irritatie van het modteam -ook in andere topics behalve het plus topic-.

Echter vanwege eerdere genoemde drempels, rol ik dan eerder met mijn ogen, denk bij mezelf "het zal wel weer" en laat het gaan. Echter bij bijv het Plus topic wat eerlijk (daar heb je een punt) al best wel geladen is qua sfeer en waar mensen ook met passie reageren als dan een (voor mij) terechte ontopic post verwijderd word dan schiet dat in het verkeerde keelgat en dat in combinatie met eerdere (niet gemelde) "rolls eyes" gevoelens leid tot explosies.

Ik kan je iig garanderen dat als ik naar mijn DM's kijk dat genoeg mensen (die niet reageren) sommige dingen echt zat zijn. En dat gaat van mensen die dit topic lezen maar ook andere reguliere topics waar weer ingegrepen werd voor niks. (Systeembeheerders topic springs to mind.. alhoewel dat de laatste tijd gelukkig een stuk minder is..)

Maar nee, in mijn ervaring is het dus niet alleen dit topic of het Plus topic wat deze gevoelens oproept alleen de drempels zijn gewoon te hoog om er in andere gevallen iets mee te (willen) doen. Je staat altijd 0-1 achter en meestal is het de mentale energie niet waard. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Grvy op 05-07-2021 20:50 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:40:
[...]

^ dit is een typisch voorbeeld van een reactie die zo in het verkeerde keelgat kan schieten.
Ik vond het een goedkope oneliner die eenvoudig voor beide kanten uitlegbaar is. Ik vond het wel een ironische manier om dat duidelijk te maken.
Wat betreft de vraag of dit topic wel zo'n goede afspiegeling is; zo zwart als ik de reacties hier lees rond moderatie in feedback fora, want daar gaat het topic over, lees ik ze eigenlijk nergens tot zeer sporadisch.
Of er voelen zich maar weinigen vrij genoeg om er überhaupt iets van te zeggen, uit vrees voor nog een ingreep of nog een veeg uit de pan. In casu: de ingreep en het laatste woord.
Zo komen we nergens. Ik leg je nota bene exact uit hoe het e.e.a. is verlopen. Hoe is "ik lees wat anders" daarop een goed antwoord? Wederom, je interpreteert zaken incorrect en presenteert deze interpretatie als feit waarbij je nogal wat insinueert.
Het linkje stond er nog niet in.
Ik weet niet of het op dit moment nog wel zin heeft deze discussie voort te zetten op deze manier.
Dit vind ik een beetje pot ketel eerlijk gezegd. Het komt op mij eerder over alsof het gesprek überhaupt liever niet gevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

FirePuma142 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Of er voelen zich maar weinigen vrij genoeg om er überhaupt iets van te zeggen, uit vrees voor nog een ingreep of nog een veeg uit de pan. In casu: de ingreep en het laatste woord.
Dat lijkt mij de meest negatieve interpretatie. Ik geloof niet dat je hier op het juiste spoor zit. Ik geloof absoluut niet dat onze users bang zijn voor represailles. Dat zou ook niet terecht zijn. Voor zover ik kan nagaan zijn onze gebruikers over de linie aardig tevreden.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 05-07-2021 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Als je dat uit mijn reactie haalt mis je het achterliggende idee vermoed ik.
Tja, misschien ligt het aan mij, maar in de onderstaande post zie ik je anders totaal niet ingaan op wat @FirePuma142 zegt. Het enige wat je lijkt te zeggen is dat sommige users ook een cursusje kunnen gebruiken en dat mods veel bagger over zich heen krijgen en dat dat niet heel leuk is en dat ze daarom soms minder professioneel reageren.

Maar ik denk dat er toch wel een verschil zit tussen "mods en admins reageren soms net als mensen" en de toon die meerdere admins hier aanslaan.

Eens grillig uit de hoek komen kan gebeuren, echter het lijkt hier toch wel een redelijk patroon te zijn. Inclusief de reactie die ik hierboven quote. Hoe zou jij het vinden als ik zo op jou reageer?

[...]

[...]

Dat is dan ook niet hoe het bemiddelteam werkt. Er wordt altijd door meerdere mensen gekeken naar een bemiddelverzoek. Anders dan de leden van het bemiddelteam heeft niemand toegang tot de bemiddelverzoeken en de communicatie hieromheen. Betrokken crew wordt buiten een bemiddelverzoek gehouden.
Dat is dan mijn fout, door wat ik hier las had ik het idee dat de bemiddeling vooral via 1 admin ging. Nu ben ik wel benieuwd naar hoe het precies werkt, maar dat is hier vast te offtopic.
Het was vooral de trigger voor mij, waardoor ik dacht "ho eens even", toen zag ik de discussie hier en dacht ik "ik heb ook een mening".

Het gaat mij niet perse om mijn posts, al heb ik ook daar nog wel een mening over, maar ik deel ook, al dan niet gedeeltelijk, de mening van andere users hier dat er echt wel flinke tekortkomingen lijken te zijn, en dat wat verandering geen kwaad kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Bor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:53:
[...]

Dat lijkt mij de meest negatieve interpretatie. Ik geloof niet dat je hier op het juiste spoor zit. Ik geloof absoluut niet dat onze users bang zijn voor represailles. Dat zou ook niet terecht zijn. Voor zover ik kan nagaan zijn onze gebruikers over de linie aardig tevreden.
Ik ben een user en ik ben absoluut zonder twijfel 100% bang voor een waarschuwing.
Sterker nog; wat ik vandaag poste wilde ik al een tijdje poste maar durfde niet. Bang voor een standje, bang voor een waarschuwing.

En zelfs nu zit ik steeds naar mijn DM's te kijken. Ligt dat aan mij? Misschien.

Ik kan je echter garanderen dat er meer (ongeziene) users zijn die hun mening hier niet laten horen uit angst en ook dat er meer users zijn die niet tevreden zijn. Maar dat hoeft ook niet.

Wel zou het verstandig zijn dit eens te pollen bij de users.. want nu ga je er vanuit dat dat niet zo is.. maar het wordt niet getoetst voor zover ik weet. :)

En eerlijk, zoals ik al vaker gezegd heb nu. Meestal hou ik mn mond ook al ben ik ontevreden.. het is helaas zo dat bij de laatste ingreep de maat vol was, ik een slechte dag had en ik het nu eens echt zat was. Consequences be dammed. :>

[ Voor 10% gewijzigd door Grvy op 05-07-2021 21:01 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Dat lijkt mij de meest negatieve interpretatie.
In contrast met een wel heel positieve ;)
Ik geloof niet dat je hier op het juiste spoor zit. Ik geloof absoluut niet dat onze users bang zijn voor represailles. Dat zou ook niet terecht zijn. Voor zover ik kan nagaan zijn onze gebruikers over de linie aardig tevreden.
Ik denk echt van wel. Ik vrees die represailles zeker, al is het maar omdat ik uit eigen ervaring weet hoe dat gaat hier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
We moeten niet vergeten dat sinds het Premium/Plus model, de Cookiewall en aangepaste abbo's zijn geïntroduceerd de gemoederen rond deze ontwikkelingen erg intens zijn.
Het zijn best gevoelige onderwerpen die een grote groep users wel aan het hart gaan (zowel positief als negatief) wat dan niet helpt is om de haverklap reacties verwijderen die om wat voor reden niet aanstaan, reacties voorzien van een modbreak omdat de inhoud "fout" over komt etcetera. Waar je in de levendelijve kan horen welke toon ergens achter zit, welke nonverbale communicatie gebruikt word is dit afwezig op een online platform.

Wat niet helpt is dat een andere moderator reageert en zich er online mee gaat bemoeien, dit is vaak de reden dat gemoederen wat hoog op lopen (dit is namelijk niet het enige topic waar dat gebeurt) en je een rood versus zwart gaat krijgen.
Een gevecht wat door geen van de partijen gewonnen kan worden zonder een onpartijdige scheidsrechter die zich er over buigt.
Het is het een cirkel die steeds terug keert. Soms zijn het de zwartjes die de olie op het vuur gooien maar net zo vaak zijn het de rode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Gezien Tweakers god weet ik hoeveel gebruikers heeft zal 98% inderdaad totaal niet wakker liggen van de mods, simpelweg omdat die mensen niet of nauwelijks wat posten.

In de actievere, die-hard kern ligt dat anders, daar weet ik inderdaad van dat een groep mensen zich stil/op de oppervlakte houdt vanwege "angst" voor boze modjes op hun dak. Nu komt die angst in heel wat gevallen ook omdat die users zelf heel erg hun best lijken te doen om de modjes te irriteren, maar er zijn ook zeker gevallen waarbij ik denk "het enige wat jij lijkt te doen is vooral kritisch zijn"

Nu ben ik zelf niet ontzettend bang voor een ban, ik hoop dat ik niet op de shitlist van al teveel mods sta en ik eerst nog een laatste waarschuwing krijg. Maar ik kan begrijpen waarom anderen dat wel zijn, en waarom hier iets van twee dagen terug heel even een post van iemands clone account stond.

En @Mrjraider heeft imho ook wel gelijk, ik merk ook dat zeker sinds premium de gemoederen aan beide kanten wat heter lijken te zijn. Al was er daarvoor ook al wat onstuimigheid, dit heeft zeker niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:34:
[...]

Even nog over deze, want ik ben een beetje verbaasd eigenlijk. Ik geef aan onder welke condities (aandringen plus verholen) en je passeert dat volledig, en focust slechts op het aanreiken van een escalatiekanaal.

Hetgeen dat je passeert, en daarmee ook mijn eerdere opmerking dat de ingreep überhaupt onnodig was, schuif je gevoeglijk en volledig aan de kant. En dat doe je niet omdat je volledig kennis van zaken hebt genomen door beide kanten af te wegen, maar dat doe je naar aanleiding van simpel gezegd partijdige informatie. Partijdig want de moderator in kwestie, of een je hebt het uit de tweede hand van een ander die de bewuste DM’s heeft gelezen.

En met die gedeeltelijke informatie vindt je het een goed idee om en plein public mijn daadwerkelijke zorg (onterechtheid plus verholen dreigement) onbesproken aan de kant te schuiven en slechts te focussen op één onderdeel: het transparant wijzen op escalatie. Waar ik overigens twee keer om moest vragen, om de uitleg bij de ingreep overigens ook.

Daar zakt me echt de broek van af, en dan bekruipt mij het idee dat je echt totaal niet hebt begrepen wat het issue is. Wat ik nog erger vind is dat je dit blijkbaar een correcte werkwijze vindt, dat vind ik echt onbestaanbaar.

Door kennis te nemen van slechts één zijde, of twee zijdes maar één uit minimaal tweede hand, en daar conclusies aan te verbinden (ironisch genoeg onderwijl mij de les lezend over het feitelijk presenteren van meningen) is nu precies de kern van het probleem dat hier al dagenlang ter sprake gebracht wordt.

Ik vind het verbijsterend dat ik het moet uitleggen, ziet er nu geen enkele moderator wat hier mis gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik gooi 'm er maar even in, dit soort posts maken en verwachten dat er niemand ingrijpt, dan ben je ook wat wereldvreemd: ManiacsHouse in "Het grote Tweakers Plus topic"

Misschien dat een deel van de problemen die hier genoemd worden, voortkomen uit het feit dat men niet precies weet waarvoor ingegrepen wordt naast dat het een vrij gevoelige kwestie is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Prima voorbeeld van een post over het randje. Ik verwacht dat niemand een ingreep daar overdreven vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
True schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:28:
Misschien dat een deel van de problemen die hier genoemd worden, voortkomen uit het feit dat men niet precies weet waarvoor ingegrepen wordt naast dat het een vrij gevoelige kwestie is.
Het is een zeer gevoelige kwestie. Eentje waar kritiek ook niet zo gewaardeed wordt. We hebben nu een aantal hot items lopen in feedback-fora maar ik vind dit nu juist iets waar een CM een rol kan spelen maar dat bewust afgehouden wordt door de redactie.

Ik heb me wel vaker uitgesproken over de zichtbaarheid van de CM maar de afgelopen maanden heb ik daar niets van gezien en begint toch wel zorgelijk te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 15:40
[...]

Hmmm, ik moet toegeven dat hij eigenlijk wel op het goede spoor zit.
Mijn persoonlijke ervaring is zeker dat ik veel langer nadenk over de gevolgen als ik een post wil rapporteren van een rode naam. 1) vaak staat dit na enkele seconden al als verwerkt, zonder dat er iets gebeurd is (die post blijven 100% van de keren gewoon staan) , waardoor vaak de indruk gewekt wordt dat de mod het zelf gewoon verwerkt heeft.
2) Als er persoonlijke reactie op zou komen (via dm) heb je altijd minder informatie dan de mod, dus de discussie is bij voorbaat verloren
3) Aan de toon van sommige mod-breaks lijkt het alsof elke discussie gaat gevolgd worden met een ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RodeStabilo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Ik heb me wel vaker uitgesproken over de zichtbaarheid van de CM maar de afgelopen maanden heb ik daar niets van gezien en begint toch wel zorgelijk te worden.
Naar ik begrijp is de rol van de community manager een strategischer rol met een vergrootte afstand tot de community geworden. Dat is een bewuste keus. Ik vind die keus an sich prima te verantwoorden, maar ik vind wel dat het gat dat daardoor gecreëerd wordt niet adequaat wordt opgevangen. De CM was eerder juist ook de brug tussen MT/redactie/moderators/etc. en de community en vertegenwoordigde daar een stem. Die lijkt volledig van de aardbodem verdwenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
[...]
Ik geloof absoluut niet dat onze users bang zijn voor represailles.
;w Ik geloof daar wel in, zelf heb ik dat gevoel ook en er zijn zeker meer die er ook zo over denken.
Het voelt wel alsof je volgens een bepaald gesteld kader moet reageren, doe je dat niet dan zullen er gevolgen zijn.
True schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:28:
Denk dat de verandering naar *weg* het onduidelijk maakt. Wat is er weg en waarom?
Veranderen naar *dit is niet de bedoeling* zou dan een betere optie zijn lijkt me.

[ Voor 36% gewijzigd door Blubkens op 06-07-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
FirePuma142 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:48:
[...]

Naar ik begrijp is de rol van de community manager een strategischer rol met een vergrootte afstand tot de community geworden. Dat is een bewuste keus. Ik vind die keus an sich prima te verantwoorden, maar ik vind wel dat het gat dat daardoor gecreëerd wordt niet adequaat wordt opgevangen. De CM was eerder juist ook de brug tussen MT/redactie/moderators/etc. en de community en vertegenwoordigde daar een stem. Die lijkt volledig van de aardbodem verdwenen.
Dan moet de titel aangepast worden. Nu lijkt het alsof het de brug tussen community en HQ in het algemeen is terwijl dat dus blijkbaar niet meer zo is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sinds 2001 is het van samenhorigheid met de modjes / admin (flauwe grappen maken, gekke topics openen op dagen dat er feestjes waren, modjes die elkaar gek zaten te maken etc...) juist een 2-deling ontstaan.

Niet allemaal, laat ik dat voorop stellen!

Waar je eerst nog samen zat te stieren, (part of the community) komt er gauw nu een stuk "vriendjes" politiek tevoorschijn. Modjes/admins die relaties lijken te hebben, modjes die back-ups van elkaar zijn (Pietje wordt aangevallen, Jantje komt oplossen met beschermen van Pietje etc...)

Allemaal zaken die gewoon niet kunnen om je neutraliteit als admin/mod naar de community te garanderen.

Even een neutrale blik:
Waar @dion_b en @Hero of Time bijvoorbeeld veel inhoudelijk reageren en participeren, zie ik andere mods/admins alleen maar corrigeren.

Ik snap daarom best dat mensen aangeven dat er gewoon gerouleerd moet worden, het is totaal logisch als je inzet minder wordt, dat hoort bij het leven, maar kies dan als admin/mod voor jezelf en laat iemand die meer betrokken is, het stokje overnemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit topic wel typerend tussen mensen die verbonden zijn bij Tweakers en mensen die ergens tegen aan trappen.

Het lijkt steeds meer een trend dat er niet meer inhoudelijk op klachten wordt gereageerd. Er wordt bijvoorbeeld 1 zin uit een heel stuk tekst gehaald en hierop wordt dan op gereageerd. Op de rest van de tekst wordt niet gereageerd...

bijvoorbeeld zelf verzonnen maar wel redelijk accuraat:

Gebruiker "De resultaten van verbeteringen in Plus zijn ondermaats, we verwachten niet kwantiteit maar kwaliteit als je er voor betaald. Ik hoop wel dat dit beter gaat worden want ik ga niet betalen voor prutsers"

Antwoord Tweakers: "Wil je onze mensen niet prutsers noemen, dat is echt erg dat we nu zo op de man moeten gaan zitten schieten"

Antwoord gebruiker: "nou nou, het niveau is niet heel hoog hoor"

Antwoord Tweakers: "We gaan niet op deze manier verder met de discussie"

Antwoord Andere gebruiker "wil je wel even reageren op de opmerking wat betreft kwaliteit"

Antwoord Tweakers: "wij reageren niet op reacties waar we worden beledigd. Het kan toch niet dat je mensen prutsers noemen, wij zijn niet van steen.

Nog een andere gebruiker: Maar de kwaliteit dan, gaan jullie daar nog wat aan doen

Antwoord Tweakers: ....

Antwoord gebruiker "kunnen jullie nog reageren op de kwaliteit"

Antwoord gebruiker "het is toch wel super erg dat die mensen blijkbaar niet willen reageren"

Antwoord Tweakers: "he niet zo dramatische, het is nu al de tweede keer dat je beledigend bent"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2021 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:08:
Ik vind dit topic wel typerend tussen mensen die verbonden zijn bij Tweakers en mensen die ergens tegen aan trappen.

Het lijkt steeds meer een trend dat er niet meer inhoudelijk op klachten wordt gereageerd. Er wordt bijvoorbeeld 1 zin uit een heel stuk tekst gehaald en hierop wordt dan op gereageerd. Op de rest van de tekst wordt niet gereageerd...

bijvoorbeeld zelf verzonnen maar wel redelijk accuraat:

Gebruiker "De resultaten van verbeteringen in Plus zijn ondermaats, we verwachten niet kwantiteit maar kwaliteit als je er voor betaald. Ik hoop wel dat dit beter gaat worden want ik ga niet betalen voor prutsers"

Antwoord Tweakers: "Wil je onze mensen niet prutsers noemen, dat is echt erg dat we nu zo op de man moeten gaan zitten schieten"

Antwoord gebruiker: "nou nou, het niveau is niet heel hoog hoor"

Antwoord Tweakers: "We gaan niet op deze manier verder met de discussie"

Antwoord Andere gebruiker "wil je wel even reageren op de opmerking wat betreft kwaliteit"

Antwoord Tweakers: "wij reageren niet op reacties waar we worden beledigd. Het kan toch niet dat je mensen prutsers noemen, wij zijn niet van steen.

Nog een andere gebruiker: Maar de kwaliteit dan, gaan jullie daar nog wat aan doen

Er wordt wel degelijk inhoudelijk gereageerd in het Plus-topic, ik heb tig reacties gezien van Jelle, Olaf en anderen van de redactie. Dat men het er niet altijd mee eens is, dat is een ander verhaal.

En ja, verder maakt het inderdaad uit met wat voor toon er wordt gepost. Dat staat ook duidelijk in de topicwaarschuwing. Als er onbeschofte reacties worden geplaatst, grijpt iemand van de admins in. Een beetje fatsoen stellen we inderdaad als voorwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:12:
[...]

En ja, verder maakt het inderdaad uit met wat voor toon er wordt gepost. Dat staat ook duidelijk in de topicwaarschuwing.
Toon van geschreven tekst is in zeer grote mate afhankelijk van de stemming en historie van de ontvanger.

Ik vind dat de mensen van tweakers datzelfde ook zouden moeten doen bij opmerkingen van gebruikers.

Het is trouwens wel zo dat er soms wel 5x dezelfde vraag is gesteld.

Het komt erg over dat als een vraag niet bevalt, er maar niet op gereageerd wordt. Alleen de toon wel altijd. Het lijkt wel alsof daarop gewacht wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:16:
[...]

Toon van geschreven tekst is in zeer grote mate afhankelijk van de stemming en historie van de ontvanger.
Dat is het niet. Hiervoor hebben we gewoon een beleid.
Ik vind dat de mensen van tweakers datzelfde ook zouden moeten doen bij opmerkingen van gebruikers.
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:19:
[...]

Pardon? Omdat er beleid is is het niet zo? Volgens mij is het beleid dan verkeerd want hij heeft zeker wel gelijk.

Kijk nu eens hoe je zelf reageert. Neem even afstand en kijk eens objectief naar je eigen reacties. :?

Dit is een account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:19:
[...]

[...]

Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt.
respect gaat 2 kanten op.

Heb je ooit een communicatie cursus gehad?

de boodschap is maar 20% van de lading, de rest is toon, lichaamshouding, gezichtsuitdrukking, of iets hard of zacht wordt gezegd. de rest kan je dus niet meewegen in een tekstueel stuk.
zeggen dat jullie daar procedures voor hebben... Sja...

Gelukkig dat jullie het beter weten dan alle communicatie experts.

Denk maar eens, als jij tegen je vrouw/vriendin/kat/man/vriend zegt "wat ben je toch een oelewapper"

als je boos kijkt

of erbij glimlacht.

In tekst vorm maakt alleen de emotie die de ontvanger heeft of hij/zij het opvat.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grvy schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Pardon? Omdat er beleid is is het niet zo? Volgens mij is het beleid dan verkeerd want hij heeft zeker wel gelijk.
Ja, we hanteren hiervoor gewoon ons beleid. Uiteraard zal er altijd wat verschil zitten in interpretatie, in dergelijke gevallen wordt er bijvoorbeeld achter de schermen overlegd om tot een oordeel te komen. Dit gebeurt best wel vaak. Maar het beleid is het handvat.
Kijk nu eens hoe je zelf reageert. Neem even afstand en kijk eens objectief naar je eigen reacties. :?
Die kan ik net zo goed terugkaatsen. In de hele reeks reacties die je hier hebt geplaatst als ook in het Plus-topic komt steeds ditzelfde patroon terug. Ik kan dus ook niet zoveel met je reacties. Dus let's agree to disagree :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Die kan ik net zo goed terugkaatsen. In de hele reeks reacties die je hier hebt geplaatst als ook in het Plus-topic komt steeds ditzelfde patroon terug. Ik kan dus ook niet zoveel met je reacties. Dus let's agree to disagree :)
Ik hoop niet dat je hier weer aan het bashen bent op het vermeende feit dat ik een "troll" zou zijn, volgens jouw dan.

Je mag me niet aardig vinden dat is prima maar dat zou je mod acties niet moeten beinvloeden. (dat doet het wel, en dat is dus juist een deel van het probleem).

Tevens vind ik dit wel heel erg een 'aanval op de man' maargoed het is rood dus het mag. 8)7

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:22:
[...]

respect gaat 2 kanten op.

Heb je ooit een communicatie cursus gehad?

de boodschap is maar 20% van de lading, de rest kan je dus niet meewegen in een tekstueel stuk.
zeggen dat jullie daar procedures voor hebben... Sja...

Gelukkig dat jullie het beter weten dan alle communicatie experts.
Kijk, iets roepen als "heb je ooit een communicatie cursus gehad" vind ik dus al niet bijzonder vriendelijk en niet constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grvy schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:27:
[...]

Ik hoop niet dat je hier weer aan het bashen bent op het vermeende feit dat ik een "troll" zou zijn, volgens jouw dan.

Je mag me niet aardig vinden dat is prima maar dat zou je mod acties niet moeten beinvloeden. (dat doet het wel, en dat is dus juist een deel van het probleem).
Dat is jouw conclusie, die deel ik niet.
Tevens vind ik dit wel heel erg een 'aanval op de man' maargoed het is rood dus het mag. 8)7
Waarom mag jij dan roepen dat "ik in de spiegel moet kijken", maar als je wat tegengas krijgt, is het meteen teveel? Waarom mag het alleen één kant op? Als je een dialoog wil over de manier van omgang, waarom weiger je dan stelselmatig je eigen manier van reageren te bekijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@RoD het spijt me hoor, maar het lijkt mij toch duidelijk?

Waar ik zeg "Kijk eens naar je eigen reactie" zeg (en dan bedoelde ik dus specifiek de reactie die je net gaf. 1x en niet een hele reeks.)

Kom jij met:
"Ho wacht even, maar jij hebt in topic X/Z hele reeksen (echt gewoon reeksen..) aan reacties gegeven die ik niet leuk vind" terwijl ik gewoon vroeg of je even objectief naar je eigen reacties kon kijken.

Waarbij je voor mijn gevoel mijn karakter gewoon aanvalt omdat de reacties die ik plaats (alhoewel soms met wat emotie) toch echt wel serieus en constructief probeer te houden.

Daarnaast gaat het niet over het gedrag van de users hier, maar over het gedrag van mensen -met macht- en het (in sommige ogen ervaarde) misbruik ervan. Dat is wel degelijk een heel groot verschil.

Even stom gezegd, als leidinggevende kan je ook gewoon minder maken dan een medewerker voorbeeld functie en all that. Dus steeds maar de spiegel terugkaatsen onder het norm van "maar jullie ook" is gewoon niet eerlijk.

Daar is het speelveld helemaal niet naar, helaas en voelt misschien oneerlijk voor jullie maar dat komt bij dat rode jasje.

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@RoD Fijn dat je mijn punt even maakt. Je begint hier over de toon en niet over de inhoud.

Het is een FEIT... niet een mening, dat geschreven tekst niet, ik herhaal NIET zo goed beoordeeld kan worden als een gesproken tekst in een normaal gesprek. De gevoelens / historie / stemming van de ontvanger zijn hier erg belangrijk, misschien wel belangrijker dan de daadwerkelijk geschreven tekst.

Dat jij dan begint dat er een "procedure" is die blijkbaar feilloos werkt... sja daar zakt mijn broek dan van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Grvy schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:40:
Daarnaast gaat het niet over het gedrag van de users hier, maar over het gedrag van mensen -met macht- en het (in sommige ogen ervaarde) misbruik ervan. Dat is wel degelijk een heel groot verschil.
Ik denk dat dit geen goede manier is om naar dit topic te kijken. Het gaat immers vaak om een wisselwerking als ik de reacties zo lees; zie ook de meer recente reacties hier. Soms is het ene het gevolg van het andere (zonder dat ik hier een waarde oordeel aan wil hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grvy schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:40:
@RoD het spijt me hoor, maar het lijkt mij toch duidelijk?

Waar ik zeg "Kijk eens naar je eigen reactie" zeg (en dan bedoelde ik dus specifiek de reactie die je net gaf. 1x en niet een hele reeks.)

Kom jij met:
"Ho wacht even, maar jij hebt in topic X/Z hele reeksen (echt gewoon reeksen..) aan reacties gegeven die ik niet leuk vind" terwijl ik gewoon vroeg of je even objectief naar je eigen reacties kon kijken.

Waarbij je voor mijn gevoel mijn karakter gewoon aanvalt omdat de reacties die ik plaats (alhoewel soms met wat emotie) toch echt wel serieus en constructief probeer te houden.

Even stom gezegd, als leidinggevende kan je ook gewoon minder maken dan een medewerker voorbeeld functie en all that. Dus steeds maar de spiegel terugkaatsen onder het norm van "maar jullie ook" is gewoon niet eerlijk.

Daar is het speelveld helemaal niet naar, helaas en voelt misschien oneerlijk voor jullie maar dat komt bij dat rode jasje.
Als je een dialoog wil over de benadering over en weer zul je ook je hand in eigen boezem moeten steken. Ik zie hier bij herhaling reacties voorbijkomen over hoe de mods het allemaal verkeerd doen, hun positie misbruiken en "een spiegel voorgehouden" moet worden. Wij hebben geprobeerd aan te geven op welke gronden wij modereren, maar vervolgens herhaal je weer hetzelfde in allerlei algemeenheden. Dan houdt het wel op. Wat jij stelt ervaar ik niet, en als het gaat om specifiek de reacties van jou waar wij op ingegrepen hebben, dan vind ik dat nog altijd terecht.

Ik heb al eerder aangegeven, hoe jij denkt dat je overkomt (zoals je hierboven stelt: serieus en constructief alhoewel soms met wat emotie), dat is niet hoe wij het interpreteren. Uiteraard is dit niet zwart-wit en hangt dit af van de ontvanger. Echter, de zender speelt hier ook wel degelijk een rol in, en dat mis ik bij jou.

En als je het eenzijdig blijft belichten door te stellen dat jij constructief bent, en de modjes maar gewoon lekker hun rechten aan het misbruiken zijn, dan kan ik slechts stellen dat ik het daar niet mee eens ben. En daarmee is de kous dan voor mij af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 15:40
RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:12:
[...]

Er wordt wel degelijk inhoudelijk gereageerd in het Plus-topic, ik heb tig reacties gezien van Jelle, Olaf en anderen van de redactie. Dat men het er niet altijd mee eens is, dat is een ander verhaal.

En ja, verder maakt het inderdaad uit met wat voor toon er wordt gepost. Dat staat ook duidelijk in de topicwaarschuwing. Als er onbeschofte reacties worden geplaatst, grijpt iemand van de admins in. Een beetje fatsoen stellen we inderdaad als voorwaarde.
Het gevoel dat ik bij de reacties vaak heb, is dat het heel selectief is: als er in een post 2 vragen staan, waarvan 1 met een positieve ondertoon en 1 die negatief/negatiever is, gaat enkel op de positieve gereageerd worden. Als je dan terugverwijst naar de andere vraag, krijg je het korte antwoord "lees terug, ik heb op die post gereageerd" of "zie de gepinde reactie". Maar dat gaat vaak maar over een deel van de post. Er dan op wijzen dat er nog andere vragen in de post stonden, of nog dingen niet beantwoord zijn, wordt dan vaak niet in dank afgenomen.
Ook dat er zichzelf of anderen tegengesproken wordt en Tweakers zichzelf in de slachtofferrol stelt, afhankelijk hoe vraag geformuleerd is of wie reageert zorgt bij de lezer voor frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men vraagt zich wel eens af waarom verkopers aan de deur je iets waardeloos kunnen verkopen... iedereen zal als hij het verkoopverhaal op tekst ziet erdoorheen prikken...

De reden waarom ze dit kunnen is dat ze de andere 80% goed hebben... Het daadwerkelijke verhaal is maar 20% een reden waarom mensen iets vertrouwen of niet.

Mensen zijn helemaal niet geschikt om waarde aan een gescheven stuk te plaatsen. Ze missen die andere 80% en die wordt ingevuld door wat de ontvanger denkt wat de schrijver bedoeld.

Bedenk maar als je tegen je vrouw/man/kat/iets zegt

"wat ben je toch een oelewapper"

1e geval schud je je vuist, kijk je boos, ... ren je richting die persoon, schreeuw je het uit.

2e geval, sta je ontspannen te lachen en zegt het licht geamuseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:41:
@RoD Fijn dat je mijn punt even maakt. Je begint hier over de toon en niet over de inhoud.
Dat klopt, het gaat inderdaad over de toon.
Het is een FEIT... niet een mening, dat geschreven tekst niet, ik herhaal NIET zo goed beoordeeld kan worden als een gesproken tekst in een normaal gesprek. De gevoelens / historie / stemming van de ontvanger zijn hier erg belangrijk, misschien wel belangrijker dan de daadwerkelijk geschreven tekst.
Ja, dit is geen nieuws.
Dat jij dan begint dat er een "procedure" is die blijkbaar feilloos werkt... sja daar zakt mijn broek dan van af.
Ik heb nooit gezegd dat het feilloos is, dat maak jij er van. Ik heb het ook nooit over een procedure gehad. Jij stelt dat toon "grotendeels afhankelijk is van de stemming en de historie van de ontvanger", dat is het dus niet. (zie ook hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mschamp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Het gevoel dat ik bij de reacties vaak heb, is dat het heel selectief is: als er in een post 2 vragen staan, waarvan 1 met een positieve ondertoon en 1 die negatief/negatiever is, gaat enkel op de positieve gereageerd worden. Als je dan terugverwijst naar de andere vraag, krijg je het korte antwoord "lees terug, ik heb op die post gereageerd" of "zie de gepinde reactie". Maar dat gaat vaak maar over een deel van de post. Er dan op wijzen dat er nog andere vragen in de post stonden, of nog dingen niet beantwoord zijn, wordt dan vaak niet in dank afgenomen.
Ook dat er zichzelf of anderen tegengesproken wordt en Tweakers zichzelf in de slachtofferrol stelt, afhankelijk hoe vraag geformuleerd is of wie reageert zorgt bij de lezer voor frustraties.
Met sommige negatieve reacties kun je dan ook niet veel, althans ik zou niet weten wat je er op moet reageren. Er komt geregeld een reactie voorbij van iemand die de kwaliteit ondermaats vindt. Uiteraard is dat jammer, maar voor sommige mensen zal Plus simpelweg niet goed genoeg zijn. Wat zou je dan bijvoorbeeld willen zien?

Telkens op dat soort reacties iets zeggen als "wat jammer dat je dat vindt" lijkt me ook niet bevorderlijk. Voor sommige zaken is het gewoon accepteren dat je het met elkaar oneens bent. Maar misschien heb je andere voorbeelden waar je op doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij duidelijk dat jullie 2 een hekel aan elkaar hebben en hier elk op woord van elkaar zout leggen en proberen te weerleggen.

Ik lees jou stukjes alsof je bijna ontploft achter je toetsenbord, als een klein kind alleen maar NEE kan zeggen.

Maar goed, dat is zoals ik het lees.

Zie Toon is afhankelijk van de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:59:
Het is mij duidelijk dat jullie 2 een hekel aan elkaar hebben en hier elk op woord van elkaar zout leggen en proberen te weerleggen.
Dat is jouw interpretatie, en die klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:01:
[...]

Dat is jouw interpretatie, en die klopt niet.
Ah... dus Toon is wel afhankelijk van de ontvanger????? of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:01:
[...]

Ah... dus Toon is wel afhankelijk van de ontvanger????? of niet?
Natuurlijk speelt de ontvanger mee. Maar om even terug te komen op de vraag of ik een communicatiecursus heb gehad: mij is daar geleerd dat een dialoog en communicatie zowel van zender als ontvanger afhankelijk is.

Van de zender wordt dus ook verwacht dat hij of zij haar beste beetje voor zet :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:00

Kheos

FP ProMod
RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:58:
[...]

Met sommige negatieve reacties kun je dan ook niet veel, althans ik zou niet weten wat je er op moet reageren. Er komt geregeld een reactie voorbij van iemand die de kwaliteit ondermaats vindt. Uiteraard is dat jammer, maar voor sommige mensen zal Plus simpelweg niet goed genoeg zijn. Wat zou je dan bijvoorbeeld willen zien?

Telkens op dat soort reacties iets zeggen als "wat jammer dat je dat vindt" lijkt me ook niet bevorderlijk. Voor sommige zaken is het gewoon accepteren dat je het met elkaar oneens bent. Maar misschien heb je andere voorbeelden waar je op doelt?
maar dan bevestig je toch keihard wat er hier al maanden wordt gezegd? Jullie cherry-picken enkel de reacties die jullie bevallen (quick wins, positieve feedback...) noemen dat dan "we luisteren naar de community, we nemen jullie feedback serieus" en zeggen dan vol trots "het is een success, veel positieve feedback gekregen, we zijn goed bezig!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is altijd verteld, dat je discussies en oplossen van conflicten nooit digitaal moet doen.

omdat textueel, je nooit zeker weet dat je boodschap wel overkomt zoals jij het bedoeld hebt

Maar dat gaat wel een beetje lastig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kheos schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:05:
[...]

maar dan bevestig je toch keihard wat er hier al maanden wordt gezegd? Jullie cherry-picken enkel de reacties die jullie bevallen (quick wins, positieve feedback...) noemen dat dan "we luisteren naar de community, we nemen jullie feedback serieus" en zeggen dan vol trots "het is een success, veel positieve feedback gekregen, we zijn goed bezig!"
Nou, ik heb het Plus-topic gevolgd en ik zie niet dat alleen op positieve feedback wordt gereageerd. Allesbehalve. Ik denk ook dat voor iedereen helder is dat niet iedereen Plus op prijs stelt of het goed genoeg vindt.

Ik denk alleen dat op een gegeven moment je wel klaar bent met zeggen "wat jammer dat je dat vindt".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Nou, ik heb het Plus-topic gevolgd en ik zie niet dat alleen op positieve feedback wordt gereageerd. Allesbehalve. Ik denk ook dat voor iedereen helder is dat niet iedereen Plus op prijs stelt of het goed genoeg vindt.

Ik denk alleen dat op een gegeven moment je wel klaar bent met zeggen "wat jammer dat je dat vindt".
Om maar even iets toe te lichten. Hebben we de afgelopen weken een plus item, op de inhoud geen noodzakelijke feedback is geweest? (via de comments of in een topic op het fora)

Als we er voor betalen dan verwacht ik persoonlijk een artikel waar dit NIET nodig is (taalfouten voorbehouden) Het is niet onredelijk dat er minstens de helft gecorrigeerd moet worden op feitelijke onwaarheden en eens per 10x er met argumentatie aan wordt gegeven dat het buitengewoonslecht is.

Zolang dit gebeurd, is het kwalitatief gezien ondermaats en is niet aanvaardbaar voor een betaalde dienst.

Ik snap werkelijk niet, waarom we telkens dit moeten benoemen, en er komt 0 terug wat ze er aan gaan doen.

OK hierna geen Plus meer aangezien het wel een "beetje" offtopic is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kheos schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Nee hij zegt dat soms dingen lastig zijn om op te reageren, met iets anders dan "wat jammer dat je dat vindt". Dat is een standaard antwoord dat je krijgt als je een slechte shopreview bij een bestelling achter laat. Geen inhoudelijk antwoord maar slechts een halve canned response. Als je dat een paar keer als crewlid hebt moeten reageren, dan wil je dat op een gegeven moment ook niet meer. Want laten we eerlijk zijn, zit iemand écht op dat antwoord te wachten?

Of in de oorspronkelijke context over twee vragen stellen (waarvan één positief, één negatief) zit je soms ook met het feit dat diegene misschien niet het antwoord op beide vragen heeft maar slechts op één :) Uiteraard kan dat dan vergezeld gaan met een antwoord zoals 'dat weet ik niet' maar daar hebben we met zijn allen ook weinig aan. Dat probeer je dan over te laten aan iemand die dat antwoord wel zou kunnen geven.

Het is vervolgens heel makkelijk om beide scenarios te interpreteren als een crewlid dat alles wat hem/haar niet aanstaat maar te negeren maar dat is denk ik iets te kort door de bocht.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Als je een dialoog wil over de benadering over en weer zul je ook je hand in eigen boezem moeten steken.
Graag! Dat is precies waar op gehamerd wordt hier als het gaat over moderators. Daar lijkt die hand in eigen boezem niet te bestaan. Hoe kun je die boodschap nu missen?
Ik zie hier bij herhaling reacties voorbijkomen over hoe de mods het allemaal verkeerd doen, hun positie misbruiken en "een spiegel voorgehouden" moet worden. Wij hebben geprobeerd aan te geven op welke gronden wij modereren, maar vervolgens herhaal je weer hetzelfde in allerlei algemeenheden. Dan houdt het wel op. Wat jij stelt ervaar ik niet, en als het gaat om specifiek de reacties van jou waar wij op ingegrepen hebben, dan vind ik dat nog altijd terecht.
Ik lees eerder een reeks zeer geïrriteerd overkomende posts van moderators waar een serieus inhoudelijk gesprek niet mee mogelijk is, omdat de irritatie/emotie de boventoon voert. Inhoudelijk komen we nergens.
En als je het eenzijdig blijft belichten door te stellen dat jij constructief bent, en de modjes maar gewoon lekker hun rechten aan het misbruiken zijn, dan kan ik slechts stellen dat ik het daar niet mee eens ben. En daarmee is de kous dan voor mij af.
Wat heel frustrerend is, is dat elke kritiek op moderatie/moderators op een dikke laag teflon lijkt te stuiten. Het glijdt er zo af het putje in, en je krijgt er nog wat irritatie (quid pro quo hoor) voor terug. De boodschap beklijft dus niet, maar wordt niet ter zake doende afgedaan. De user met irritatie wordt niet serieus genomen, wat weer additionele irritatie opwekt, krijgt soms zelfs een ingreep om de oren van een moderator waar de ergernis uit zijn poriën stroomt en onder dreigement van zwaarwegende maatregelen wordt de mond gesnoerd. Dat is de andere kant van het verhaal.

Twee vechten, twee schuld. Heel simpel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Het is wel een probleem als een oude koe uit de sloot gehaald word om een user (of mod) in een bepaald licht te zetten.
Ik weet dat er achter de schermen echt wel lijstjes zijn met gebruiker X is nogal direct, gebruiker C heeft de neiging te mopperen en te vloeken en gebruiker F is een troll. Dat een mod verwijst naar: zie topic x/y/z waarin je een hele reeks aan in mijn ogen vervelende reacties; doet afbreuk aan de huidige discussie. In feite gaan de mods hier stelselmatig offtopic om hun gelijk te halen. Dit gebeurd vaker, zo heb ik ooit Floppus aangesproken nadat hij in een topic de voorgeschiedenis van een gebruiker naar boven toverde om]te zorgen dat de TS in een negatief daglicht kwam. Dat topic ontspoorde compleet en werd van een normale discussie een "crew vs users" discussie omdat een mod zich niet kon inhouden en ontopic te blijven. Vervolgens werd er een feedback topic over geopend om Floppus publiekelijk om tekst en uitleg te vragen en ook die discussie ontspoorde behoorlijk.

Ook dat gebeurd er in dit topic, er word volgens het beleid gevraagd naar een argument waarom bepaalde reacties worden verwijderd, gewijzigd of verplaatst.. eerst word er gezegd doe in topic D en vervolgens word er verwacht dat het achter de schermen (zoals in Den Haag in de kamertjes) in de DM word opgepakt.

Als dan op een directe wijze gevraagd word WAAROM met een aantal tags dan bemoeien alle mods zich ermee behalve de gene waar het om gaat en begint het riedeltje van vooraf aan...

Kan aan mij liggen maar dat is alles behalve zinvol.

Ik zal ongetwijfeld ook wel ergens op een "kijk uit voor" lijstje staan en dat boeit me werkelijk geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:15:
[...]
Om maar even iets toe te lichten. Hebben we de afgelopen weken een plus item, op de inhoud geen noodzakelijke feedback is geweest? (via de comments of in een topic op het fora)

Als we er voor betalen dan verwacht ik persoonlijk een artikel waar dit NIET nodig is (taalfouten voorbehouden) Het is niet onredelijk dat er minstens de helft gecorrigeerd moet worden op feitelijke onwaarheden en eens per 10x er met argumentatie aan wordt gegeven dat het buitengewoonslecht is.

Zolang dit gebeurd, is het kwalitatief gezien ondermaats en is niet aanvaardbaar voor een betaalde dienst.
Dat zou op zich, mits netjes gebracht, een prima stuk feedback kunnen zijn wat je geeft in het feedback topic.

Maar het is wel een hele lastige, want je stelt eigenlijk dat omdat het een Plus-artikel is er dús (vanwege het label) geen fouten in gemaakt mogen worden. Je geeft bij voorbaat al aan dat typefouten wel kunnen, terwijl die naar mijn bescheiden mening als niet-schrijver misschien nog wel makkelijker tegen te gaan zijn.

Er zijn ook mensen die een abonnement op een krant hebben en daar flink wat knaken voor neertellen; daar kun je toch ook niet stellen dat er dus 0 fouten in mogen staan omdat anders de krant ondermaats is? Je kunt het vurig wensen, en ik neem aan dat de redactie dat samen met je doet, maar het is wel vrij lastig.

Dus als het niet 0 kan zijn blijft slechts over: het zou altijd, voor Plus en niet-Plus artikelen het streven moeten zijn zoveel mogelijk fouten, onwaarheden en onduidelijkheden te vermijden. En dát is iets wat niemand waarschijnlijk met je oneens zou zijn :)

offtopic:
Dat gezegd hebbende is dit eigenlijk een beetje offtopic, want dit zou juist wel in het Plus-feedback thuis kunnen horen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 06-07-2021 11:25 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Ik snap werkelijk niet, waarom we telkens dit moeten benoemen, en er komt 0 terug wat ze er aan gaan doen.

OK hierna geen Plus meer aangezien het wel een "beetje" offtopic is.
Dit gaat inderdaad wat offtopic, maar je geeft duidelijk aan wat ik bedoel. Jij vindt de kwaliteit ondermaats, en alhoewel de redactie uiteraard ook geen fouten wil, komen ze voor. Het zal ongetwijfeld in de toekomst ook nog vaker voor gaan komen. Aan jou dan de beoordeling dat dit ondermaats is. Ik weet niet wat je daar verder nog over kan zeggen behalve het proberen beter te doen. Dat biedt echter geen garantie.

Verder kan ik niet voor de redactie spreken, maar ik snap wel dat je op een gegeven moment daarover bent uitgesproken (los van de inhoudelijke feedback en het verbeteren van de fouten).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is niet een algemeen feedback topic. Dit topic is bedoeld voor feedback op moderatie in Acties & Evenementen, Lieve Adjes, Geachte Redactie, Pricewatch, V&A Feedback, Frontpagemoderatie, Stoute Bugs, Mooie Features en Schop een Modje