Bij ANWB Energie is dat inderdaad het geval. In de maand december heb ik 3 maal een prijsopgave aangevraagd door invullen van mijn adres en verbruik. Ik heb 3 maal een verschillend maandbedrag gekregen. De laatste keer kwam het min of meer overeen met het maandbedrag wat ik nu bij Eneco betaal. Dus toen heb ik het contract afgesloten.anboni schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:01:
[...]
Ik dacht dat ik van de week hier ergens las dat die inschatting voorschotbedragen per dag fluctueerde.. Misschien was dat een fluke en is het normaal gesproken wel een redelijke schatting. Lijkt me alsnog best lastig om een voorschot te bepalen bij dynamische tarieven, dan verwacht ik haast dat dat per definitie te hoog wordt ingeschat om onaangename verrassingen te voorkomen.
Kennelijk gaan ze niet uit van een jaarschatting maar ze maken een berekening a.d.h. van de op dat moment geldende prijzen. Is ook bevestigd in een telefoongesprek.
Maar je kan direct bij ingaan van je contract zelf een ander voorschotbedrag instellen binnen grenzen.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren