Ik heb een ESP kastje gemaakt dat je huisgenoten helpt om bewust om te gaan met de dynamische prijzen.
Jullie en ik hier op het forum zijn ons maar al te bewust van het belang om stroom te gebruiken als de EPEX laag is.
Mijn huisgenoten vinden het te lastig om eerst op de smartphone te kijken naar de tarieven.
Vandaar het kastje met LEDS.
๐ข Groen knipperend โ stroom heel goedkoopvery good time to use electricity
๐ข Groen โ stroom voordelig
๐ข๐ด Beide knipperend โ iets er tussenin
๐ด Rood - stel gebruik grote verbruikers liever uit
๐ด Rood knipperend - stroom erg duur
:strip_exif()/f/image/IgVhV9ZqUdYwvO0YV7NrwuLf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/udlJeSBgKgabp5Lbb4gTFumT.png?f=fotoalbum_large)
De tarieven waar de kleuer van de led verandert is instelbaar (aan het begin wat hoger om gewenning voor de huisgenoten makkelijker te maken)
:strip_exif()/f/image/gTweUULPxiIERMHdtSmcEQdf.png?f=user_large)
Je vindt alles op GitHub. Poppinkpop/ESP_dynamic_prices_led_display: Use a led display instead of visualizing dynamic prices in a chart. Non-nerds react better to simple red/green leds than taking time to read a chart.
Jullie en ik hier op het forum zijn ons maar al te bewust van het belang om stroom te gebruiken als de EPEX laag is.
Mijn huisgenoten vinden het te lastig om eerst op de smartphone te kijken naar de tarieven.
Vandaar het kastje met LEDS.
๐ข Groen knipperend โ stroom heel goedkoopvery good time to use electricity
๐ข Groen โ stroom voordelig
๐ข๐ด Beide knipperend โ iets er tussenin
๐ด Rood - stel gebruik grote verbruikers liever uit
๐ด Rood knipperend - stroom erg duur
:strip_exif()/f/image/IgVhV9ZqUdYwvO0YV7NrwuLf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/udlJeSBgKgabp5Lbb4gTFumT.png?f=fotoalbum_large)
De tarieven waar de kleuer van de led verandert is instelbaar (aan het begin wat hoger om gewenning voor de huisgenoten makkelijker te maken)
:strip_exif()/f/image/gTweUULPxiIERMHdtSmcEQdf.png?f=user_large)
Je vindt alles op GitHub. Poppinkpop/ESP_dynamic_prices_led_display: Use a led display instead of visualizing dynamic prices in a chart. Non-nerds react better to simple red/green leds than taking time to read a chart.
:strip_exif()/f/image/Tg5Z328KRznj1dSasBAG06Zo.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/x3aWyMHZEv2pcXMwf5bKwb0r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GXeys7t6FFlXELEFMAxWxOHc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vH5Z2k5j9TzPuHItuGVvwtON.jpg?f=fotoalbum_large)