Valorian schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:57:
https://www.funda.nl/koop...-jacob-cabeliaustraat-23/
Mooie kans in Utrecht. Mag wat 'opgefrist' maar basis lijkt ok, en vooral de locatie is mijns inziens echt 'ondergewaardeerd'. Een huis voor <400K met vrij uitzicht aan de voorkant tot aan de vecht ga je simpelweg heel, heel weinig vinden in Utrecht. Mooie is dat daar vrijwel zeker ook nooit meer gebouwd gaat worden, want onder het grasveld ligt e.e.a. van de gemeente.
Nadelen zijn er ook natuurlijk, net áchter de wijk zit een wat minder goed deel van Utrecht, veel sociale huur gerelateerde problematiek. Maar al kan dit een erg interessant huis zijn voor 'wie ertussen komt'. Verbaast mij dat 'ie Funda gehaald heeft zonder al bij voorbaat een bordje met 'verkocht onder voorbehoud'.
Ik denk dat het ook deels een huis is om "er tussen te komen", misschien meer dan een huis om een toekomst in op te bouwen. Het uitzicht op de Vecht is zeker een pluspunt. Je zit wel op de grens van "lekker snel in het centrum komen" en "dan kan ik net zo goed nog verder buiten het centrum gaan wonen". Ik heb twee straten dichterbij het centrum gewoond in diezelfde wijk
Het huis lijkt me in redelijk goede staat
voor een huis uit 1938 met minimale verbouwingen. Hier heeft volgens mij een man gewoond tot diens einde die al jaren hetzelfde ritueel volgde.
Ik vermoed dat het huis nog niet verkocht is omdat:
• Je bijna voor een ton moet verbouwen om het naar huidige maatstaven te brengen. Er zit een grote gaskachel in, de stekkerdozen zitten hoog op de muren dus je hebt waarschijnlijk hele oude electra, isolatie zal nul zijn
en enkelglas (energielabel G). Fundamarkering is dan ook "klushuis". Als je als starter maximaal moet lenen om überhaupt het huis te kopen heb je geen budget meer om voor een ton te verbouwen.
• Het plantsoen ervoor trekt bepaald volk aan dat misschien niet bijdraagt aan een fijn gevoel.
• Ik denk dat dit huis best gehorig is en je zit met veel mensen op een klein stukje. Je moet dan wel in het plaatje van de wijk passen qua persoonlijkheid.
Ik ken verder de ontwikkelingsplannen van de wijk niet (meer). Ooit was er nog sprake dat de rode woonbootjes zouden verplaatsen meer deze kant op, maar dat is zo lang geleden dus dat zal vast niet meer van toepassing zijn.