Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.908.866 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Kwam deze gisteren ook tegen in mijn rondje "potentieeltjes in Grunn".

Maar bizar pand, want nummer 5a is leuk, alleen mag je er niet permanent wonen... 8)7

Ik begrijp wel dat het hele gebeuren daardoor een heel stuk minder interessant wordt...

Locatie is echt prima voor mensen bekend in Grunn is dit wel echt een goeie plek om te wonen, maar niet met deze voorwaarden..next! :P

edit:

was deze hier al langs gekomen? :X

https://www.funda.nl/koop...81022-haparandaweg-708-b/

[ Voor 6% gewijzigd door kamstra op 04-05-2021 17:58 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:59
Aardappel schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:05:
[...]

Die rechtop staande stenen heet de rollaag (in dit geval).
Dat heet een trasraam (in dit geval in rollaag metselverband).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Zit best wel een berg potentie in; maar renovatie gaat idd denk ik wel op zijn minst de helft van de aankoop bedragen.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

kamstra schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:41:
[...]

Maar bizar pand, want nummer 5a is leuk, alleen mag je er niet permanent wonen... 8)7

Ik begrijp wel dat het hele gebeuren daardoor een heel stuk minder interessant wordt...

Locatie is echt prima voor mensen bekend in Grunn is dit wel echt een goeie plek om te wonen, maar niet met deze voorwaarden..next! :P
Mag je 5A niet verhuren via het Martini ziekenhuis als een soort luxe Ronald McDonald Huis :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:14
coinman63 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:48:
[...]

Dat heet een trasraam (in dit geval in rollaag metselverband).
De plint zou je zo kunnen noemen daar kan ook een rollaag in voorkomen.
De rechtop staande stenen boven het kozijn heet een rollaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Is de zonwering te breed of het kozijn te smal? 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPZMr41XHgPVlwAnSPNlihMSfV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kw4reqWcUWnfUbLdqRfSJ18o.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.funda.nl/koop...is-41393391-langelaan-61/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Goed, niet groter dan 100 m² en in een leuk dorp. Maar een prijsje om jaloers op te worden. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Volgens mij precies breed genoeg. Vermoed een praktisch ingestelde eigenaar die liever in de zomer in de hele middag de zon weert dan een "strakke" zonwering heeft waar hij maar "een uur" plezier van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekleair
Ik vindt het origineel 1000x beter dan wat ze voorstellen 'hoe het kan zijn'
Waarom zou je die (naar mijn mening) prachtige houten balken wegwerken?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/142/876/473_2160.jpg
Origineel

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/142/876/475_2160.jpg
Wat je ermee zou kunnen doen

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/142/876/489_2160.jpg
Het bad ziet er vrij modern uit, maar de tegels aan de muur...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/142/876/491_2160.jpg
En als kers op de taart, een mooie, heuse kijkbuis!

Ik vermoed een voormalige domineeswoning
https://www.funda.nl/koop...41306156-hooftstraat-256/

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Quad schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:53:
[...]

Goed, niet groter dan 100 m² en in een leuk dorp. Maar een prijsje om jaloers op te worden. ;)
Locatie locatie locatie :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Oogt gek maar snap het wel: als je zonwering precies zo breed is als je raam heb je de helft van de tijd (of nou ja, afhankelijk van hoe het raam t.o.v. de zon staat) zon die langs de zonwering komt. Maar het oogt een beetje maf ja.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
[...]

edit:

Ik zocht hoe je het appartement in komt. Zo dus, direct aan de straat :o Ik zou maar investeren in een heeeeeele goede luxaflex

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Smitovic schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:41:
[...]

Ik zocht hoe je het appartement in komt. Zo dus, direct aan de straat :o Ik zou maar investeren in een heeeeeele goede luxaflex
Ik dacht dat de eerste binnen foto de centrale hal van het complex was … :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

timovd

Voorsprong door techniek

100,- per maand aan erfpacht (jaarlijks geindexeerd) en 40,- voor de VvE.
Dan ook nog kosten voor de stadsverwarming. Geen idee hoeveel vastrecht je betaalt, maar kun je dan niet beter met een simpel elektrisch kacheltje verwarmen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:44
Niekleair schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 06:56:
Het bad ziet er vrij modern uit, maar de tegels aan de muur...
Ziet er uit alsof ze een tijd geleden met slechts een kleine verbouwing een bad plus douchecabine hebben geplaatst in de badkamer, inclusief afwijkende tegels. Misschien was er eerst geen bad, misschien hebben ze een groen stalen bad vervangen door een iets moderner acryl bad. Kunt mij een prima ingreep in zonder grote verbouwing de boel toch te upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ManiacsHouse schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:42:
[...]

Studioappartement _O- Gewoon een ordinaire 1 kamerflat met lullig keukenblok. Hilarisch dit. Ze zijn echt gek geworden. Sorry maar ik gun vooral dit soort mensen dat de hele boel op een moment weer compleet instort. Als een aftandse uitgewoonde 1-kamerflat al door de lucht gaat wat prijs en beschrijving betreft |:(
Man man, dit is iets wat de studentenverhuurder voor 500 euro in de maand verhuurd. Zijn er echt mensen die een hypotheek afsluiten voor een kamer waarin je bed naast je keuken staat?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Jeroenneman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Man man, dit is iets wat de studentenverhuurder voor 500 euro in de maand verhuurd. Zijn er echt mensen die een hypotheek afsluiten voor een kamer waarin je bed naast je keuken staat?
Als de rente op die hypotheek maar de helft van die 500 euro per maand kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Rubbergrover1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Als de rente op die hypotheek maar de helft van die 500 euro per maand kost...
Tot de bubbel klapt en je opeens onder water staat. Ooit zul je toch weg willen uit je één kamer appartement. Bij een groter huis kun je nog zeggen dat je gewoon weer wacht tot de markt weer aantrekt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:38
Jeroenneman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Tot de bubbel klapt en je opeens onder water staat. Ooit zul je toch weg willen uit je één kamer appartement. Bij een groter huis kun je nog zeggen dat je gewoon weer wacht tot de markt weer aantrekt.
Ik wil 'm wel als pied-à-terre! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:44
Keuken is ook een groot woord voor werkplank met een spoelbak. Zelfs geen fornuis of oven aanwezig. Dus dat wordt afhalen elke avond.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
https://www.funda.nl/koop...-jacob-cabeliaustraat-23/

Mooie kans in Utrecht. Mag wat 'opgefrist' maar basis lijkt ok, en vooral de locatie is mijns inziens echt 'ondergewaardeerd'. Een huis voor <400K met vrij uitzicht aan de voorkant tot aan de vecht ga je simpelweg heel, heel weinig vinden in Utrecht. Mooie is dat daar vrijwel zeker ook nooit meer gebouwd gaat worden, want onder het grasveld ligt e.e.a. van de gemeente.

Nadelen zijn er ook natuurlijk, net áchter de wijk zit een wat minder goed deel van Utrecht, veel sociale huur gerelateerde problematiek. Maar al kan dit een erg interessant huis zijn voor 'wie ertussen komt'. Verbaast mij dat 'ie Funda gehaald heeft zonder al bij voorbaat een bordje met 'verkocht onder voorbehoud'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
"yeah, wash your body real clean..." :P

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/142/943/882_2160.jpg

Mooi object inderdaad @Valorian

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
https://www.funda.nl/koop...-41307387-kerkstraat-7-a/

Helemaal niet verkeerd voor 435k… oh wacht, dit is Alphen niet-aan-de-Rijn :P

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Valorian schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:57:

Mooie kans in Utrecht. Mag wat 'opgefrist' maar basis lijkt ok, en vooral de locatie is mijns inziens echt 'ondergewaardeerd'. Een huis voor <400K met vrij uitzicht aan de voorkant tot aan de vecht ga je simpelweg heel, heel weinig vinden in Utrecht. Mooie is dat daar vrijwel zeker ook nooit meer gebouwd gaat worden, want onder het grasveld ligt e.e.a. van de gemeente.

Nadelen zijn er ook natuurlijk, net áchter de wijk zit een wat minder goed deel van Utrecht, veel sociale huur gerelateerde problematiek. Maar al kan dit een erg interessant huis zijn voor 'wie ertussen komt'. Verbaast mij dat 'ie Funda gehaald heeft zonder al bij voorbaat een bordje met 'verkocht onder voorbehoud'.
Ik denk dat het ook deels een huis is om "er tussen te komen", misschien meer dan een huis om een toekomst in op te bouwen. Het uitzicht op de Vecht is zeker een pluspunt. Je zit wel op de grens van "lekker snel in het centrum komen" en "dan kan ik net zo goed nog verder buiten het centrum gaan wonen". Ik heb twee straten dichterbij het centrum gewoond in diezelfde wijk :P

Het huis lijkt me in redelijk goede staat voor een huis uit 1938 met minimale verbouwingen. Hier heeft volgens mij een man gewoond tot diens einde die al jaren hetzelfde ritueel volgde.

Ik vermoed dat het huis nog niet verkocht is omdat:
• Je bijna voor een ton moet verbouwen om het naar huidige maatstaven te brengen. Er zit een grote gaskachel in, de stekkerdozen zitten hoog op de muren dus je hebt waarschijnlijk hele oude electra, isolatie zal nul zijn en enkelglas (energielabel G). Fundamarkering is dan ook "klushuis". Als je als starter maximaal moet lenen om überhaupt het huis te kopen heb je geen budget meer om voor een ton te verbouwen.
• Het plantsoen ervoor trekt bepaald volk aan dat misschien niet bijdraagt aan een fijn gevoel.
• Ik denk dat dit huis best gehorig is en je zit met veel mensen op een klein stukje. Je moet dan wel in het plaatje van de wijk passen qua persoonlijkheid.

Ik ken verder de ontwikkelingsplannen van de wijk niet (meer). Ooit was er nog sprake dat de rode woonbootjes zouden verplaatsen meer deze kant op, maar dat is zo lang geleden dus dat zal vast niet meer van toepassing zijn.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
DUX schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:23:
[...]

• Je bijna voor een ton moet verbouwen om het naar huidige maatstaven te brengen. Er zit een grote gaskachel in, de stekkerdozen zitten hoog op de muren dus je hebt waarschijnlijk hele oude electra, isolatie zal nul zijn en enkelglas (energielabel G). Fundamarkering is dan ook "klushuis". Als je als starter maximaal moet lenen om überhaupt het huis te kopen heb je geen budget meer om voor een ton te verbouwen.
Die 'gaskachel' is een moederhaard, dus een soort CV. Weinig mis mee, maar zou ik bij een grote verbouwing wel vervangen inderdaad. Glas is gewoon dubbelglas, zoals je ook hebt kunnen lezen, en geen enkelglas.

Volgens mij is het een woning die verouderd is, maar op zich wel netjes onderhouden. Zodat je als starters niet noodzakelijk meteen alles zou hoeven aan te passen, maar je ook kunt beperken tot de meest noodzakelijke zaken. In principe zou je er naar mijn mening, als je budget helemaal op gaat aan de aankoop, zelfs ook prima zo in kunnen trekken en in de loop van de tijd de zaken naar eigen wens aanpassen. Heeft zelfs nog de mogelijkheid om met een dakkapel extra woonruimte op zolder te creëren, dus je hoeft niet eens weg als het huis te klein wordt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:03
Leuk huisje: https://www.funda.nl/koop...-41286986-stationsweg-29/

De koper had net een paar uur de sleutel, toen ging het dak er al af -O-

https://www.gelderlander....it-het-dak-eraf~a26960e2/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Jeroenneman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Ik denk ook niet dat deze op 100% hypotheek wordt gekocht. Ik denk eerder ouders die het kopen voor (studerende) zoon of dochter. Een of anderhalf ton spaargeld en de rest bijlenen uit de overwaarde op de eigen woning. Dan zijn de rentelasten beperkt tot zo'n 100 euro per maand. Met VvE en erfpacht zijn de woonlasten van de ouders dan rond de 250 per maand. In plaats van dat ze zoon of dochter moeten sponsoren met 500 euro per maand voor een huurkamer.

Vervolgens huurt zoon of dochter de woning van de ouders en krijgt zo'n 180 euro huurtoeslag per maand. Ouders kunnen dan dus nog eens 180 euro besparen op de kosten voor zoon of dochter. Zodat deze studio maandelijks uiteindelijk 430 euro goedkoper is dan een huurkamer. Waarmee je binnen 4 jaar de hoge overdrachtsbelasting hebt terugverdiend.

Is na afloop van de studie, of tegen de tijd dat de woning te klein wordt, de bubbel geklapt? Prima, dan kan zoon of dochter zelf een groter huis kopen zonder dat daar een belachelijke prijs voor betaald hoeft te worden. En hoef je als ouders ook niet bij te springen met een familiebank lening of een extra ton schenking of zo. Is de bubbel niet geklapt? Dan ben je in elk geval tijdig ingestapt en kun je de studio met een leuke winst verkopen. En zoon of dochter en leuk bedrag schenken om de aankoop van een eigen woning mogelijk te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Doe maar een behanggetje
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/142/937/566_1440.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/142/937/597_1440.jpg

Een hoekaanrecht, is weer eens wat anders dan een hoekbureau
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/142/937/581_1440.jpg

Bron: https://www.funda.nl/koop...08830-sprookjesbosch-104/

Van buiten prachtig huis, van binnen niet mijn smaak, zoals met zoveel huizen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Dat is wel heel sneu. Nou ja, aan de andere kant, beter zo dan ná de verbouwing, zeker als dan ook je hele inboedel naar de maan is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Rubbergrover1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:35:
[...]

Ik denk ook niet dat deze op 100% hypotheek wordt gekocht. Ik denk eerder ouders die het kopen voor (studerende) zoon of dochter. Een of anderhalf ton spaargeld en de rest bijlenen uit de overwaarde op de eigen woning. Dan zijn de rentelasten beperkt tot zo'n 100 euro per maand. Met VvE en erfpacht zijn de woonlasten van de ouders dan rond de 250 per maand. In plaats van dat ze zoon of dochter moeten sponsoren met 500 euro per maand voor een huurkamer.

Vervolgens huurt zoon of dochter de woning van de ouders en krijgt zo'n 180 euro huurtoeslag per maand. Ouders kunnen dan dus nog eens 180 euro besparen op de kosten voor zoon of dochter. Zodat deze studio maandelijks uiteindelijk 430 euro goedkoper is dan een huurkamer. Waarmee je binnen 4 jaar de hoge overdrachtsbelasting hebt terugverdiend.

Is na afloop van de studie, of tegen de tijd dat de woning te klein wordt, de bubbel geklapt? Prima, dan kan zoon of dochter zelf een groter huis kopen zonder dat daar een belachelijke prijs voor betaald hoeft te worden. En hoef je als ouders ook niet bij te springen met een familiebank lening of een extra ton schenking of zo. Is de bubbel niet geklapt? Dan ben je in elk geval tijdig ingestapt en kun je de studio met een leuke winst verkopen. En zoon of dochter en leuk bedrag schenken om de aankoop van een eigen woning mogelijk te maken.
Helder uiteengezet, en weer een mooi voorbeeldje "money makes money". :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:40
In ieder geval geen verborgen gebrek meer :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

[...]

edit:

Ah, schade, net verkocht.
https://www.at5.nl/artike...s-net-een-hoog-fietsenhok

voor boven de vraagprijs uiteraard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

kamstra schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:02:
[...]

Is dat inclusief psychiater? 8)7 deze hoort niet in dit topic thuis maar in het grote WTF topic.... echt niet normaal meer.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:08:
[...]

Is dat inclusief psychiater? 8)7 deze hoort niet in dit topic thuis maar in het grote WTF topic.... echt niet normaal meer.
Gokje, hij staat vanaf volgende maand te huur voor 1000,-.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
DUX schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:23:
[...]

Ik denk dat het ook deels een huis is om "er tussen te komen", misschien meer dan een huis om een toekomst in op te bouwen. Het uitzicht op de Vecht is zeker een pluspunt. Je zit wel op de grens van "lekker snel in het centrum komen" en "dan kan ik net zo goed nog verder buiten het centrum gaan wonen". Ik heb twee straten dichterbij het centrum gewoond in diezelfde wijk :P

Het huis lijkt me in redelijk goede staat voor een huis uit 1938 met minimale verbouwingen. Hier heeft volgens mij een man gewoond tot diens einde die al jaren hetzelfde ritueel volgde.

• Het plantsoen ervoor trekt bepaald volk aan dat misschien niet bijdraagt aan een fijn gevoel.
• Ik denk dat dit huis best gehorig is en je zit met veel mensen op een klein stukje. Je moet dan wel in het plaatje van de wijk passen qua persoonlijkheid.

Ik ken verder de ontwikkelingsplannen van de wijk niet (meer). Ooit was er nog sprake dat de rode woonbootjes zouden verplaatsen meer deze kant op, maar dat is zo lang geleden dus dat zal vast niet meer van toepassing zijn.
De 'rode woonbootjes' lagen eerst iets verderop richting die brug en zijn toen verwijderd. Die gaan niet meer terugkomen. Wel komt er een stuk verderop, in Overvecht, een nieuwe prostitutiezone maar de ontwikkeling daarvan ligt al jaren stil*. De zone waar de boten liggen lijkt zelfs helemaal 'kaal' te blijven, want er is onlangs nog geïnvesteerd in een 'natuurvriendelijke kade'.

*lang verhaal kort: overheid heeft zone bedacht/aangewezen, maar er moeten miljoenen in om dat ook om te bouwen tot een 'rode zone' die aan alle eisen voldoet. Het geld voor die ombouw willen ze laten betalen door de toekomstige exploitanten. Maar ze willen diezelfde exploitanten geen lange termijnzekerheid geven, gezien het soort zone en de kwetsbaarheid die daaromheen hangt. Dus geen enkele exploitant wil dat risico nemen en er gebeurt niets. Op papier is het 'probleem' wat rond de rode boten (en de rest van de prostitutie in Utrecht) hing, misbruik/mensenhandel/etc., opgelost want het is niet meer zichtbaar. In praktijk weet iedereen dat zo'n sector niet ineens verdwenen is en is de kans groot dat de problemen eigenlijk schrijnender zijn na verplaatsing naar volledige illegaliteit ipv gedoog. Maar dat is politiek natuurlijk makkelijk wegkijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DUX

DUX

Rubbergrover1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:51:
Glas is gewoon dubbelglas, zoals je ook hebt kunnen lezen, en geen enkelglas.
Ik had verwacht dat dubbelglas opgenomen zou staan in de lijst met kenmerken onder het verhaal, maar dat blijkt niet het geval. Ik had over de zinsnede in de beschrijving heen gelezen, excuses. Dat is in ieder geval een mooie meevaller :)
Volgens mij is het een woning die verouderd is, maar op zich wel netjes onderhouden. Zodat je als starters niet noodzakelijk meteen alles zou hoeven aan te passen, maar je ook kunt beperken tot de meest noodzakelijke zaken. In principe zou je er naar mijn mening, als je budget helemaal op gaat aan de aankoop, zelfs ook prima zo in kunnen trekken en in de loop van de tijd de zaken naar eigen wens aanpassen. Heeft zelfs nog de mogelijkheid om met een dakkapel extra woonruimte op zolder te creëren, dus je hoeft niet eens weg als het huis te klein wordt.
Eens met de onderhoudsstaat, maar zoiets schreef ik al.

'Tuurlijk kun je er zo in trekken, maar er zijn echt wel dingen die niet kloppen. Die zolder is ijskoud/bloedheet zo zonder isolatie, en de deur naar zolder heeft een provisorisch slot gekregen dus ik zou me kunnen voorstellen dat die klappert door de tocht of teveel last heeft van de temperatuurverschillen. "Even" het zolderdak isoleren terwijl je budget er doorheen is lijkt mij lastig maar niet onmogelijk. Dan heb je het nog niet over leefbaar maken waarbij je meer daglicht wilt hebben, de vloer in orde, en iets voor op de muren (waaronder meer stopcontacten). Vergeet je niet de stoppenkast na te kijken?

Uiteraard kun je in de loop der tijd wel dingen aanpakken, maar als je er eenmaal woont lijkt het uitdagend, ook qua budget. Dakkapel is leuk en een logische uitbreiding, maar zonder bouwdepot is het gewoon allemaal vrij lastig te financieren. Het is dan hopen op een meevaller :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
DUX schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:26:
Die zolder is ijskoud/bloedheet zo zonder isolatie, en de deur naar zolder heeft een provisorisch slot gekregen dus ik zou me kunnen voorstellen dat die klappert door de tocht of teveel last heeft van de temperatuurverschillen. "Even" het zolderdak isoleren terwijl je budget er doorheen is lijkt mij lastig maar niet onmogelijk. Dan heb je het nog niet over leefbaar maken waarbij je meer daglicht wilt hebben, de vloer in orde, en iets voor op de muren (waaronder meer stopcontacten). Vergeet je niet de stoppenkast na te kijken?

Uiteraard kun je in de loop der tijd wel dingen aanpakken, maar als je er eenmaal woont lijkt het uitdagend, ook qua budget. Dakkapel is leuk en een logische uitbreiding, maar zonder bouwdepot is het gewoon allemaal vrij lastig te financieren. Het is dan hopen op een meevaller :)
Die zolder zou ik dan voorlopig ook niets mee doen. Dat zou dan meer een lange-termijn project zijn voor over 5-10 jaar. Als je wat carrièresprongen hebt gehad en een fors verbouwdepot kunt afsluiten. (En je vanwege kinderen meer ruimte nodig hebt...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Oef... Nou ja, er vanuitgaand dat het uiteindelijk verzekeringswerk is is er in ieder geval geen beter moment om forse dakschade te hebben dan op het moment dat je er nog geen spullen in hebt staan. Een maandje later met alles net netjes afgewerkt, wellicht wat verfjes op de muur etc was een stuk rampzaliger geweest. Desalniettemin gun je dit natuurlijk niemand. Wat een timing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

Hoe krijg je het voor elkaar om zo'n groot huis zo onhandig in te delen?
https://www.funda.nl/koop...77-heer-en-beekstraat-21/

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Videopac schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:49:
Lijkt wel een Amerikaanse indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Met al die identieke kamertjes met wastafel boven gaan mijn gedachten uit in de richting van een internaat of een of andere begeleid wonen/zorginstelling of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:12
Rubbergrover1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:57:
[...]

Met al die identieke kamertjes met wastafel boven gaan mijn gedachten uit in de richting van een internaat of een of andere begeleid wonen/zorginstelling of zo.
Er staat een bedrijf geregistreerd op dit adres, Seven Days B.V. Maar kan nergens uit opmaken dat het iets in die geest is. Sowieso eigenlijk niet te achterhalen wat het wel is :9.

Zou mij overigens verder niet verbazen dat het gewoon een bewuste kamer indelingen zijn verder. De waskamers zijn een beetje odd. Maar de rest, de symmetrie, etc. Precies zoals ik mijn Sim huisjes ook altijd zou bouwen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 21:56
Valorian schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:57:

ja, daar net achter (JS de Rijkstraat) heb ik een paar jaar op kamers gewoond en dat was echt wel dramatisch slecht huur stuk...is wel 20 jaar geleden maar heb niet het idee dat dat veel veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
datadevil schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:06:
[...]

ja, daar net achter (JS de Rijkstraat) heb ik een paar jaar op kamers gewoond en dat was echt wel dramatisch slecht huur stuk...is wel 20 jaar geleden maar heb niet het idee dat dat veel veranderd..
Het schijnt tegenwoordig “wel ok” te zijn, de mensen die ik ken die in die buurten wonen vinden het in ieder geval niet vervelend om in hun eentje te lopen of fietsen (ook jonge vrouwen). Maar die hoek JS de Rijk en volgens mij ook Vd Marckstraat is nog wel een berucht sociale huur stukje waar met oudjaar de stenen naar de politie worden gegooid (geen overdrijving). Maar er is ook veel gesloopt en gerenoveerd , alleen al de bouw van Geuzeveste daar heeft de boel enorm opgefleurt (die startersappartementen gaan inmiddels ook voor 350k weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 21:56
Valorian schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:15:
[...]

Het schijnt tegenwoordig “wel ok” te zijn, de mensen die ik ken die in die buurten wonen vinden het in ieder geval niet vervelend om in hun eentje te lopen of fietsen (ook jonge vrouwen). Maar die hoek JS de Rijk en volgens mij ook Vd Marckstraat is nog wel een berucht sociale huur stukje waar met oudjaar de stenen naar de politie worden gegooid (geen overdrijving). Maar er is ook veel gesloopt en gerenoveerd , alleen al de bouw van Geuzeveste daar heeft de boel enorm opgefleurt (die startersappartementen gaan inmiddels ook voor 350k weg).
ok, goed om te horen. En dat met die stenen ken ik ja, mijn slaapkamer grenste aan de straat en ik sliep voor het raam wat af en toe eng was met gekkies die letterlijk tegels uit de stoep trokken om elkaar te lijf te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
kamstra schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:02:
[...]

Ja maar het is wel binnen de ring. Sommige mensen lijken te denken dat als je buiten de ring komt je van de aarde af valt of zo.... 10 minuten verder fietsen en je betaalt al een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Valorian schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:15:
Het was een mistroostig uitzicht vanuit die Geuzenveste ;) Er werd regelmatig ingebroken in de parkeergarage, vuilnis werd op straat gedumpt, en er lag een enorm braak veld voor de deur want de tweede nieuwbouw (Koppestok-VdMarckstraat-Cornelis Roobolstraat-Blois) werd maar niet gebouwd zodat er een tweede vuilnisdump feitelijk voor de deur verscheen. Sociale huur zat natuurlijk ook in de nieuwbouw (VdMarckstraat-Koppestok-Van Hoornekade) en daar werd openlijk drugs gedeald, ingebroken, zooi uit het raam gegooid. Veel hangjeugd op het basketbalveld, en veel huiselijk geschreeuw vanaf de Cornelis Roobolstraat. Maar, gelukkig moet ik bekennen dat ik geen stoeptegels heb zien vliegen :P

En hoewel het duur wonen was, was huurprijs/kwaliteit voor Utrechtse begrippen dik in orde :)

[ Voor 3% gewijzigd door DUX op 05-05-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 12:12
Tsja, mijn locatie is het niet.
- 1 van de drukste punten van het dorp (qua verkeer),
- Parkeren is altijd een uitdaging: Zet ik de auto tegen de gevel aan, blokkeer ik de weg of meng ik met de bezoekersplekken van de villawijk 't Gooi?
- Lang geleden is dit voormalig "administratiehuys der stroomtram Rotterdam-Hellevoetsluis" gesplitst in 2-en.
Simpel van bouw, maar daardoor ook onderhoudsgevoeliger

Trouwens.. waarom staat dit in de Gelderlander? Sland is Algemeen Dagblad gebied 8)7

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:12

_Eend_

🌻🇺🇦

D_Jeff schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Trouwens.. waarom staat dit in de Gelderlander? Sland is Algemeen Dagblad gebied 8)7
Als je de link veranderd naar https://www.ad.nl/wonen/d...it-het-dak-eraf~a26960e2/

kom je op precies dezelfde pagina uit. Het is maar net waar vadertje Google je naartoe stuurt :)

Weten we wel gelijk voor hoeveel dat huis is verkocht, 275k.

[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 05-05-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 12:12
@_Eend_ Ah,, daarom was CSS zo handig in de website wereld :+
Verder: www.gratismakelaar.nl -- Dat is een site waar huizen te kopen staat met een vrijwillige veiling (Het hoogste bod is zichtbaar zonder account)

Maarja, overbieden is ook in dit deel van de randstad geen uitzondering meer.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Niekleair schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 06:56:
Ik vindt het origineel 1000x beter dan wat ze voorstellen 'hoe het kan zijn'
Waarom zou je die (naar mijn mening) prachtige houten balken wegwerken?

[Afbeelding]
Origineel

............
Ik vermoed een voormalige domineeswoning
https://www.funda.nl/koop...41306156-hooftstraat-256/
Het zijn waarschijnlijk geen echte balken gezien de lengte van de overspanning.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
Fans van oranje hier?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/049/855_2160.jpg

Soort studentenkamer op de begane grond, woonhuis er bovenop? Ik snap geen hol van dit concept _O-

Ook is de vraagprijs €468.800 wel heel erg specifiek 8)7

Edit, linkje vergeten :X https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-87765809-puntkroos-74/ @Niekleair

[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 06-05-2021 01:35 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekleair
Heb je een link naar het huis @Richh ?

[ Voor 14% gewijzigd door Niekleair op 06-05-2021 01:29 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 15:05
nokiaan958GB schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:13:
[...]

Het zijn waarschijnlijk geen echte balken gezien de lengte van de overspanning.
Kan prima hoor! Balken hangen dan boven het plafond met een oog of anderzijds in de echte plafondbalken, althans, zoiets soortgelijke had ik in mijn klushuis. Bleken tot verbazing massieve balken, die er kinderlijk eenvoudig uitkwamen wel en het plafond enorm verhoogde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ziet er eerder uit als een mancave, maar dan de voetbal- ipv de film- of gamevariant.

Of iemand die het hangen in de kroeg niet langer kon verdragen en zoiets dergelijks in zijn eigen huis geeft gemaakt.

Ook bijzonder dat er een ophanghaakje is voor wegwerpmondmaskers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Richh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:52:
Fans van oranje hier?

[Afbeelding]

Soort studentenkamer op de begane grond, woonhuis er bovenop? Ik snap geen hol van dit concept _O-

Ook is de vraagprijs €468.800 wel heel erg specifiek 8)7

Edit, linkje vergeten :X https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-87765809-puntkroos-74/ @Niekleair
Vreemde indeling inderdaad. Op de begane grond de garage en die tuinkamer (zonder doorgang ertussen). Je komt binnen op de eerste verdieping, maar daar is dus de master bedroom en een badkamer. Op de tweede verdieping een grote woonkamer en daarboven dus de andere slaapkamers.

Ik hoop dat de puberzoon de tuinkamer gekregen heeft om met zijn vrienden bier te drinken, maar het zou zomaar ook van de man des huizes kunnen zijn... ;)

En ook een curieuze keuze: in de gang, tuinkamer en woonkamer ligt een koude tegelvloer, en in de garage... vloerbedekking. :?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51

Don Quijote

El Magnifico

En zo lelijk ingericht.

De tuin daarentegen. Jaloersmakend.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 13:43

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:44
dreamscape schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:17:
[...]

Vreemde indeling inderdaad. Op de begane grond de garage en die tuinkamer (zonder doorgang ertussen). Je komt binnen op de eerste verdieping, maar daar is dus de master bedroom en een badkamer. Op de tweede verdieping een grote woonkamer en daarboven dus de andere slaapkamers.

Ik hoop dat de puberzoon de tuinkamer gekregen heeft om met zijn vrienden bier te drinken, maar het zou zomaar ook van de man des huizes kunnen zijn... ;)

En ook een curieuze keuze: in de gang, tuinkamer en woonkamer ligt een koude tegelvloer, en in de garage... vloerbedekking. :?
Wat een uitgeleefd huis ook zeg, echt alles moet aan gepakt worden. Te beginnen met het bad te verwijderen in Hazmat suits

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 21-09 11:28
Flipper de Martijn-Krabbé flip

Zo was het eerst:

https://www.funda.nl/koop...1870468-van-peltlaan-149/

Toen kwam "Kijken zonder kopen" langs en verbouwde de boel voor 140K en een jaar later staat ie voor 500K bij de makelaar te koop:

https://www.robdisbergen....5513873-van-Peltlaan-149/

(verhaal achter de verkoop in de Gelderlander)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Valt me qua prijs nog wel mee eigenlijk, tuurlijk het is veel geld, maar 1,5 jaar geleden voor 335k gekocht, 140k verbouwd, k.k. erbij en je zit ook al op de 500k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:01

kevin33

Welkom in Utopia.

Louwke schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:33:
[...]

Wat een uitgeleefd huis ook zeg, echt alles moet aan gepakt worden. Te beginnen met het bad te verwijderen in Hazmat suits
Terwijl het niet eens echt heel oud is, het lijkt alsof ze er zijn ingetrokken, en sindsdien niets meer aan gedaan hebben.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
gumtree schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:36:

Zo was het eerst:

Toen kwam "Kijken zonder kopen" langs en verbouwde de boel voor 140K en een jaar later staat ie voor 500K bij de makelaar te koop:

Heel stijlvol gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
gumtree schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:36:

Zo was het eerst:

Wacht effe.. Ze "verbouwen de boel voor 140K" en nemen daarbij niet de moeite om de dakgoten even netjes wit te schilderen :? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:32

Sharky

Skamn Dippy!

Het huis en vooral die tuin zijn zo gezellig dat het pijn doet. Fantastisch.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
MDKorpel schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:53:
[...]

Wacht effe.. Ze "verbouwen de boel voor 140K" en nemen daarbij niet de moeite om de dakgoten even netjes wit te schilderen :? 8)7
En in dat jaartje tijd had je ook wel even het stoepje in de voortuin kunnen voorzien van een paar nieuwe tegels. Dat zijn de kosten ook niet.

Volgens RTL is de reden van verkoop een gezinsuitbreiding, ik zie anders nog een praktisch lege zolder waar de ouder slaapkamer zou maken ik vermoed echter dat ze het niet naar hun zin hebben of een andere goede reden want er zijn nog wat meer punten die niet af zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De drummende buurman wellicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
gumtree schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:28:
[...]
ik zie anders nog een praktisch lege zolder waar de ouder slaapkamer zou maken
Ik kan me die uitzending nog wel vaag herinneren en volgens mij was het ook de bedoeling daar een slaapkamer van te maken. Het geld was echter op bij de verbouwing. Maar dat zouden ze dan zelf nog doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever
Fantastisch huis en geweldige tuin!

Toepasselijke buurtnaam ook: Onder de bomen _/-\o_

https://www.dorpsstraat141renkum.nl/

https://binnenstebuiten.k...e/video/villa-muze-renkum

Wat meer info :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bever op 06-05-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:51
D-e-n schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Ik kan me die uitzending nog wel vaag herinneren en volgens mij was het ook de bedoeling daar een slaapkamer van te maken. Het geld was echter op bij de verbouwing. Maar dat zouden ze dan zelf nog doen.
Maar dit is toch een slaapkamer? Ok, voor kinderen niet ideaal, ik kan de trap niet zien maar is volgens mij extreem stijl.

Afbeeldingslocatie: https://images.realworks.nl/servlets/images/media.objectmedia/104810671.webp?height=1600&check=sha256%3A0e7b9e27faad3697a776b3014aaa6bee394f1d9be4bebff22bc51cf7a371e418&width=1600&resize=1

Verder opzich wel bijzonder ja. Nauwelijks tot geen winst op gemaakt. Voortuin niet aangepakt (echt heel lelijk laten liggen..) en dus 132m2 maar eigenlijk maar 2 goede slaapkamers.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mafbal
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 10:35
de tekst van de makelaar: "pand is in 2009 grotendeels gerenoveerd"

Ik kijk naar de foto's............ ik twijfel maar ok dit is buiten, ik geef het nog een kans.... weer die twijfel, maar je klikt verder....je weet het niet misschien zie ik het verkeerd..... ok ik haak af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik was deze volgens mij nog niet tegengekomen in het topic:
https://www.funda.nl/koop...3621-oliemolensingel-200/

Iemand in interesse in een hok naast de single? 54m2 voor 149.000. Wel begane grond, geen tuin. Daar heb ik vorig jaar nog een (half brakke) 2-onder-1-kapper voor gekocht. :X Je zit dan wel binnen de singel!

Verbaasde mij al over bepaalde appartementen die weg gingen voor 150/175k die het absoluut niet waar waren, maar dit breekt m'n klomp. Of het is een brutale zet, of de woninggekte heeft ons nu echt bereikt. Gok het laatste.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1quvz9p6i6rmkGLxdNXXf_bWriE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnPhfcheghDlTbS4CZy74E8P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ih377IIgGo0tZ27slTz8sWVw2OI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyWvEBKHdvHBNmcvGD5unAxJ.jpg?f=fotoalbum_large

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mafbal schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:53:
de tekst van de makelaar: "pand is in 2009 grotendeels gerenoveerd"

Ik kijk naar de foto's............ ik twijfel maar ok dit is buiten, ik geef het nog een kans.... weer die twijfel, maar je klikt verder....je weet het niet misschien zie ik het verkeerd..... ok ik haak af.
Die tegels in de woonkamer doen me denken aan de kleedruimtes in de gymzaal. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mafbal
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 10:35
als je net te weinig verf hebt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 12:57
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/142/986/894_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/142/986/984_2160.jpg

Ik word compleet claustrofobisch van deze woning(en), super rare layout ook 8)7
Linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44

Bob Popcorn

Plop!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11

ManiacsHouse

Scheisse!

Snel weer verkopen zonder kijken. Nee eh kijken zonder kopen. Of was het nou kopen zonder kijken?

https://www.linda.nl/nieu...en-zonder-kijken-te-koop/

Is hier eind verderop in de straat. Onder bod inmiddels. Gezien de regel dat er in Nijmegen zo'n 10-15% overboden wordt de laatste tijd zal dit voor een slordige 550.000 weg gaan waarschijnlijk. Snel verdiend die ruim 1 ton. :P Met dank aan RTL :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
ManiacsHouse schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:30:
Snel weer verkopen zonder kijken. Nee eh kijken zonder kopen. Of was het nou kopen zonder kijken?

https://www.linda.nl/nieu...en-zonder-kijken-te-koop/

Is hier eind verderop in de straat. Onder bod inmiddels. Gezien de regel dat er in Nijmegen zo'n 10-15% overboden wordt de laatste tijd zal dit voor een slordige 550.000 weg gaan waarschijnlijk. Snel verdiend die ruim 1 ton. :P Met dank aan RTL :*)
Zie: gumtree in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3" van een paar uur geleden.

Ik verwacht geen ton winst, de woning is voor 140K verbouwd, dat heeft RTL echt niet even voorgeschoten. En je hebt ook nog wel een 10 a 15 K nodig om de voortuin, de boeidelen en wat andere zaken goed aan te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

gumtree schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Zie: gumtree in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3" van een paar uur geleden.

Ik verwacht geen ton winst, de woning is voor 140K verbouwd, dat heeft RTL echt niet even voorgeschoten. En je hebt ook nog wel een 10 a 15 K nodig om de voortuin, de boeidelen en wat andere zaken goed aan te pakken.
Nondeju compleet gemist 8)7

Ik heb geen idee wat de winst gaat worden. En er is nog wel wat geld nodig voor dingen zoals je zegt. Maar de markt is knettergek en natuurlijk is dit een huis met een 'verhaal' en wellicht dat dat de prijs nog wat extra opdrijft. Plus dat de plek/straat inmiddels ook redelijk decadent begint te worden.
Ik verwacht wel een prijs ruim boven de 5 ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dit pand staat al een tijdje te koop bij ons om de hoek. Vraag mij af hoeveel het zou kosten om er weer twee woningen van te maken en die los te verkopen. https://www.funda.nl/koop...s-41272078-zwolseweg-149/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bever schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:51:

Als een woning bij Binnenstebuiten of een ander vergelijkbaar programma langskomt, dan kun je er de klok op gelijk zetten dat deze even later te koop staat.
Dit is al de zoveelste woning van dat programma dat hier is langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
Piet91 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:17:
[...]

[...]

Als een woning bij Binnenstebuiten of een ander vergelijkbaar programma langskomt, dan kun je er de klok op gelijk zetten dat deze even later te koop staat.
Dit is al de zoveelste woning van dat programma dat hier is langsgekomen.
Klopt wel, alhoewel deze video al uit december 2016 is. Toch al 4 jaar oud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
gumtree schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Ik denk dat je onderschat hoe ver deze woning overboden gaat worden :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Gijsje22 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:44:
Valt me qua prijs nog wel mee eigenlijk, tuurlijk het is veel geld, maar 1,5 jaar geleden voor 335k gekocht, 140k verbouwd, k.k. erbij en je zit ook al op de 500k.
Bij het verkopen gaat het er natuurlijk niet om wat jij eraan hebt uitgegeven, maar wat anderen er voor over hebben. Als ik de huizen in deze buurt zo zie, dan vind ik dit erg aan de prijs.

(Ik weet niet wat de reden voor de verhuizing is, maar wellicht is het voor de kopers-zonder-kijken een verkeerde buurt?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Rubbergrover1 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:27:
[...]

Bij het verkopen gaat het er natuurlijk niet om wat jij eraan hebt uitgegeven, maar wat anderen er voor over hebben. Als ik de huizen in deze buurt zo zie, dan vind ik dit erg aan de prijs.

(Ik weet niet wat de reden voor de verhuizing is, maar wellicht is het voor de kopers-zonder-kijken een verkeerde buurt?)
Ze hebben al een kind en verwachten een 2e. Er zijn maar 2 slaapkamers (afgezien van die zolder).

Althans, dit is de reden die ze zelf opgeven.

Als ik even op funda rondkijk in dezelfde buurt, lijkt me dit huis ook flink aan de prijs. Maar goed, wellicht wordt het alsnog flink overboden en dan zit er een leuke winst in voor de eigenaren. Als het voor 500k verkocht wordt, dan houden ze niet veel over.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

evleerdam schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:58:
[...]

Ze hebben al een kind en verwachten een 2e. Er zijn maar 2 slaapkamers (afgezien van die zolder).

Althans, dit is de reden die ze zelf opgeven.

Als ik even op funda rondkijk in dezelfde buurt, lijkt me dit huis ook flink aan de prijs. Maar goed, wellicht wordt het alsnog flink overboden en dan zit er een leuke winst in voor de eigenaren. Als het voor 500k verkocht wordt, dan houden ze niet veel over.
Tweede kindje én een zolder en garage waar je wat van kunt maken. Voor 4 personen prima huis. Maar da's mijn bescheiden mening 😊

Wat betreft de buurt. Ik woon er vlakbij. Straat naast mijn woning is de betreffende van Peltlaan en die loopt een aardig eind door. Halverwege gaat het van huur/woningbouw maar alleenstaande 2/3 onder 1 kap woningen die ik toenemend tempo worden opgekocht door jonge gezinnen en worden verbouwd want hip. Dus die prijs gaan ze er echt wel voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 09:23
Bever schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Alleen qua locatie niet fijn. Met weg en fabriek vlakbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
ManiacsHouse schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:54:
[...]

Tweede kindje én een zolder en garage waar je wat van kunt maken. Voor 4 personen prima huis. Maar da's mijn bescheiden mening 😊

Wat betreft de buurt. Ik woon er vlakbij. Straat naast mijn woning is de betreffende van Peltlaan en die loopt een aardig eind door. Halverwege gaat het van huur/woningbouw maar alleenstaande 2/3 onder 1 kap woningen die ik toenemend tempo worden opgekocht door jonge gezinnen en worden verbouwd want hip. Dus die prijs gaan ze er echt wel voor krijgen.
Met je eens hoor, voor 4 personen een prima huis. Maar als ik me de aflevering goed kan herinneren, zaten ze al door hun budget heen.

Als ik dan naar onderstaande woning kijk, wat 2 straten verder ligt. Vergelijkbaar vloeroppervlak, vergelijkbare grootte van de tuin maar wel een ton minder. Ja, natuurlijk niet dezelfde afwerking, maar voor een ton kan je best een nieuwe keuken kopen.

Overigens twijfel ik er niet aan dat ze die 5 ton krijgen hoor!

https://www.funda.nl/koop...-st-jansvlinderstraat-35/

En heb je een gigantische wereldbol in je tuin :D

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/142/281/428_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:39

Toshirou

Vinyl Surfer

HikariMisako schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:05:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik word compleet claustrofobisch van deze woning(en), super rare layout ook 8)7
Linkje.
Er is hier blijkbaar een probleem met overlappende tv programma's? Wie zet er anders twee tv's op een meubel :? ;)

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

vooghel

Cunning linguist

Toshirou schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Er is hier blijkbaar een probleem met overlappende tv programma's? Wie zet er anders twee tv's op een meubel :? ;)
Die grijze bied vooral achtergrondinformatie :P :+

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

evleerdam schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Met je eens hoor, voor 4 personen een prima huis. Maar als ik me de aflevering goed kan herinneren, zaten ze al door hun budget heen.

Als ik dan naar onderstaande woning kijk, wat 2 straten verder ligt. Vergelijkbaar vloeroppervlak, vergelijkbare grootte van de tuin maar wel een ton minder. Ja, natuurlijk niet dezelfde afwerking, maar voor een ton kan je best een nieuwe keuken kopen.

Overigens twijfel ik er niet aan dat ze die 5 ton krijgen hoor!

https://www.funda.nl/koop...-st-jansvlinderstraat-35/

En heb je een gigantische wereldbol in je tuin :D

[Afbeelding]
Zou me niks verbazen als die woning ook de 5 ton aan gaat tikken. Twee straten verder klopt. Maar de van Peltlaan is net weer wat sjieker.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Topje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:48
-Off-topic @Blaze85 Alles oke? We missen je.

Mini Cooper R56 - Honda CB900F Bol D'or - Harley Davidson (AMF) CX250

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niekleair
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/964/350_2160.jpg
Harp - check
Cello - check

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/964/329_2160.jpg
Contrabas - check

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/964/324_2160.jpg
Vleugel - check
Hmm, klassiek orkerst beginnen?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/964/333_2160.jpg
Of toch Symphonic Metal?

Overigens vind ik het wel een heel gaaf huis. Alleen die straatnaam...
https://www.funda.nl/koop...e-landas-wyborghstraat-2/

[ Voor 8% gewijzigd door Niekleair op 07-05-2021 04:14 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Niekleair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 04:13:
[Afbeelding]
Harp - check
Cello - check

[Afbeelding]
Contrabas - check

[Afbeelding]
Vleugel - check
Hmm, klassiek orkerst beginnen?

[Afbeelding]
Of toch Symphonic Metal?

Overigens vind ik het wel een heel gaaf huis. Alleen die straatnaam...
https://www.funda.nl/koop...e-landas-wyborghstraat-2/
Waarschijnlijk totaal offtopic; ik heb vrij weinig verstand van muziekinstrumenten, maar die 'cello' en 'contrabas' zien er voor mij 100% hetzelfde uit. Waar zit het verschil in bij deze 2? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

Tankiej schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Waarschijnlijk totaal offtopic; ik heb vrij weinig verstand van muziekinstrumenten, maar die 'cello' en 'contrabas' zien er voor mij 100% hetzelfde uit. Waar zit het verschil in bij deze 2? :o
Zet ze naast elkaar en je ziet het verschil meteen.
1 is groter.

blup

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:03
Maar in dit geval zijn het twee cello's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Bezulba schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:01:
[...]

Zet ze naast elkaar en je ziet het verschil meteen.
1 is groter.
Beetje lastig als ze op een foto op funda staan he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:25
Snapt iemand dat bad? Ik neem aan dat het scherm tegen inkijk is, de badkamer ligt aan de voorkant van het huis, maar zo is het wel heel claustrofobisch.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/097/071_360x240.jpg

Je moet wel van het geluid van motoren houden, onder de aanloop naar Schiphol's Zwanenburgbaan en een paar honderd meter verwijderd van knooppunt Raasdorp.
https://www.funda.nl/koop...41303512-schipholweg-813/
Pagina: 1 ... 47 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.