Beetje offtopic en volgens mij klopt het ook niet helemaal..
Nemean schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:31:
[...]
Als mensen naar Zeeland zouden verhuizen zou ik eerder Kapelle en omgeving (Goes bijv.) aanraden dan Zeeuws-Vlaanderen. In Kapelle (of Biezelinge) is het sowieso wat minder "Zeeuws" aan het worden en het is een gezellig, mooi dorp (woon er zelf niet overigens).
Yes vooral in de biblebelt gaan wonen (kapelle/biezelinge/omgeving van goes) Nee sorry ik sla over, heb daar ex schoonouders en die hadden regelmatig gedonder met buren over het respecteren van de zondagsrust. (niet in je tuin klussen op zondag dus) En ja het wordt allemaal wel minder omdat er meer gemixt wordt, maar in mijn beleving is daar nog best een grote groep kerkgangers. In Goes zelf is het minder dan daar omheen

Maar wat een groot struikelblok blijft tussen Walcheren (en wellicht de andere delen van Zeeland) en Zeeuws-Vlaanderen is toch wel de Westerscheldetunnel (TOL) dit zorgt ervoor dat de veel Zeeuwen toch nog vaker via Antwerpen rijden om naar Zeeuws-Vlaanderen te gaan.
Het ligt er helemaal aan waar je moet wezen, het lijkt mij niet logisch als je aan de kust (Cadzand/Sluis/Knokke) of in Gent moet zijn, je vanuit Goes via Antwerpen gaat rijden.. (laat staan vanaf Walcheren)
De veerpont tussen Vlissingen en Breskens bestaat ook niet meer sinds de komst van de Westerscheldetunnel. En vroeger ook wat collega's gehad die uit Zeeuws-Vlaanderen kwamen, hoe vaak deze te laat kwamen omdat de brug tussen Sluis en Terneuzen open stond omdat deze zo tergend langzaam open en dicht ging.

Ik weet niet hoeveel 'vroeger' je bedoeld, maar er is al een paar jaar een Sluiskiltunnel beschikbaar (mei 2015 geopend) dus je hoeft niet meer te wachten bij de brug van Terneuzen.
Verder moet je echt vooral gaan wonen waar jij je prettig voelt.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850