Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 244 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.910.320 views

Onderwerpen

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:25
chim0 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:27:
@marijn15 Zo te zien zijn dit mensen met weinig geld. Niet dat dat slecht is, maar je ziet duidelijk dat het armoedig is.
Ja klopt, misschien had ik het iets anders kunnen verwoorden. Je kunt zien dat de mensen het beste ervan proberen te maken, volgensmij is het lichsnoer bij de schuur ook een oplossing om nachts licht hebben bij thuiskomst in het donker.
Als ik zo'n huis en de straat zie, denk ik er zijn dus mensen die zo wonen, wat een eindeloze triestheid, ik hoop dat ze dat zelf niet zo voelen.
Nee dat hoop ik ook niet, maar ik ben bang dat ze niet zoveel keus hebben en blij zijn dat ze uberhaupt een huis te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door marijn15 op 17-12-2022 12:43 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03
Tja, ik weet niet wat hun bron van inkomsten is, maar als je het niet zou weten, zou je denken dat het een sociale huurwoning is, dus ik vind het sowieso wel knap dat deze mensen een huis hebben kunnen kopen.

• marijn15
chim0 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:45:
Tja, ik weet niet wat hun bron van inkomsten is, maar als je het niet zou weten, zou je denken dat het een sociale huurwoning is, dus ik vind het sowieso wel knap dat deze mensen een huis hebben kunnen kopen.
Ja daar heb je wel gelijk in. Als je ook op streetview kijkt, lijkt het blok waar het huis onderdeel van is op sociale huur. Het valt heel erg uit de toon met de rest van de straat. Het kan zijn dat het ooit wel met die intentie gebouwd is, maar dat het ooit toch verkocht is.

• chim0
marijn15 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:55:
[...]

Ja daar heb je wel gelijk in. Als je ook op streetview kijkt, lijkt het blok waar het huis onderdeel van is op sociale huur. Het valt heel erg uit de toon met de rest van de straat. Het kan zijn dat het ooit wel met die intentie gebouwd is, maar dat het ooit toch verkocht is.
Kan best hoor. Komt wel vaker voor. Het huis van mijn ex was ooit ook een huurwoning van de gemeente en zijn nu koophuizen. Zelfde standaard type rijtjeshuis als in jouw bericht. Je ziet het vaak aan de voordeur: zijn allemaal hetzelfde. Sommige mensen doen er een andere voordeur in, maar niet vaak.

Deze staat niet op Funda en is ook al verkocht, maar de badkamer heeft een bijzondere indeling:
- douchpuntje onder de wastafel, altijd handig!
- toilet in de douche, altijd handig :?

Afbeeldingslocatie: https://media01.ogonline.nl/import/55374e5c0b105e9a021e033f/objectconsumer/637c59b3a4d6ae03225e3c30/rw-sha-media/MTM0MDM2NzIzLmpwZz9jaGVjaz1zaGEyNTYlM0FjNGJjOTQ4MGM3NjQ1NzYxOTA4YmQ1Y2ZhYjg3MjZkYTVjNTk3ZDNkNjBlYzZiYTlhN2UyOGEyNmQxMDJiMmNiJnJlc2l6ZT00/W3sibW9kaWZpZXIiOiJyZXNpemUiLCJ3aWR0aCI6MTkyMCwiaGVpZ2h0IjoxMDgwLCJmaXQiOiJpbnNpZGUiLCJwb3NpdGlvbiI6ImNlbnRlciIsImdyYXZpdHkiOiIiLCJzdHJhdGVneSI6IiIsImtlcm5lbCI6IiJ9XQ==.jpg

https://www.r365.nl/nl/wo.../637c59b3a4d6ae03225e3c30

Waarschijnlijk is het ooit andersom geweest, maar ziet er raar uit.

Staan overigens wel "aardige huisjes en appartementjes" op die site. :9~

[ Voor 38% gewijzigd door chim0 op 17-12-2022 14:07 ]

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 13:34
chim0 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:20:
[...]
Deze staat niet op Funda en is ook al verkocht, maar de badkamer heeft een bijzondere indeling:
- douchpuntje onder de wastafel, altijd handig!
- toilet in de douche, altijd handig :?

[Afbeelding]
Zo’n afvoerputje is gewoon handig. Kan je een emmer sop over je vloer storten en met een trekker alles het putje in. Klaar in 5 minuten.

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

chim0 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:45:
Mijn hele wijk ziet er zo uit, 3 straten zijn koop en de rest allemaal nog huur, dit waren ook huurhuizen, voordat ik het kocht zat er een keuken in nog slechter dan die.

Hengelo lijkt wat dat betreft wel een beetje op Emmen, veel mensen moeten het doen met wat ze hebben en wat nog werkt dat werkt nog. Ik heb mijn vergelijkbare huis gekocht in 2006 voor 109.000 met een hypotheek van 127.200 (waarvan 7000 voor de keuken) en ik was toen 24 en verdiende 1820 bruto/maand.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Up85Y3r.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CeakNOo.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 17-12-2022 15:03 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• chim0
leto001 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:53:
[...]

Zo’n afvoerputje is gewoon handig. Kan je een emmer sop over je vloer storten en met een trekker alles het putje in. Klaar in 5 minuten.
Dus jij denkt dat het met opzet daar is geplaatst? Waarom zien we dat niet vaker dan? Denk echt dat de douche daar eerst heeft gezeten.

@JDx Goed gedaan hoor! Petje af! Mooie keuken heb je, hou wel van dat zwarte.
Je laptop is ook aan een upgrade toe zo te zien. :P

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 17-12-2022 15:05 ]

• JDx

JDx

Ben ik ^

chim0 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:01:
[...]

Dus jij denkt dat het met opzet daar is geplaatst? Waarom zien we dat niet vaker dan? Denk echt dat de douche daar eerst heeft gezeten.

@JDx Goed gedaan hoor! Petje af! Mooie keuken heb je, hou wel van dat zwarte.
Je laptop is ook aan een upgrade toe zo te zien. :P
Thanks, maar het ging erom dat je jaren geleden nog met een loon wat tegenwoordig het minimum is een huis kon kopen en zelfs meer kon lenen dan de waarde van je huis. Zit inmiddels alweer een nieuwere keuken in trouwens, ook mooiere vloer ;)

gebruik alleen nog maar m'n desktop, zie sig

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 17-12-2022 15:09 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32
chim0 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:01:
[...]

Vaak genoeg putjes gezien ik de badkamer hoor?

• chim0
JDx schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:06:
[...]

Thanks, maar het ging erom dat je jaren geleden nog met een loon wat tegenwoordig het minimum is een huis kon kopen en zelfs meer kon lenen dan de waarde van je huis. Zit inmiddels alweer een nieuwere keuken in trouwens, ook mooiere vloer ;)
Tja dat is gewoon de tijd waarin we zitten. Je weet hoe het gaat met de huizenmarkt, gaat op een neer. Mijn ex kocht haar huis in 2013 voor 139.000 zijn nu rond tussen de 200/250 waard is die buurt.
Caelorum schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:06:
[...]

Vaak genoeg putjes gezien ik de badkamer hoor?
Lees nog eens goed wat ik schrijf. Toch niet onder de wastafel?

• JDx

JDx

Ben ik ^

chim0 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:11:
[...]

Tja dat is gewoon de tijd waarin we zitten. Je weet hoe het gaat met de huizenmarkt, gaat op een neer. Mijn ex kocht haar huis in 2013 voor 139.000 zijn nu rond tussen de 200/250 waard is die buurt.
En als je in de tussentijd niet veel meer bent gaan verdienen kom je dus aan zulke huizen, mensen die het ooit wel konden kopen met een hypotheek van 110% maar geen geld voor onderhoud of vernieuwingen.

Als zo'n hangslot op de schuur werkt is dat beter dan een week boodschappen uitgeven aan een cilinderslot.

• JDx

JDx

Ben ik ^

[...]

Op zich wel een logische en goedkope/gemakkelijke plek, want daar zit sowieso ongeveer de afvoerbuis van de wasbak, dus waarom nog eentje erbij bij de douche. In de jaren 60 was het gewoon zoveel mogelijk huizen voor zo min mogelijk geld uit de grond stampen.

Dit is 1 straat verder dan waar ik woon, zelfde huis, ook voormalig sociale huur.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/623/170_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...224-boonackers-4/#foto-17

[ Voor 20% gewijzigd door JDx op 17-12-2022 15:25 ]

• chim0
JDx schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:14:
[...]

En als je in de tussentijd niet veel meer bent gaan verdienen kom je dus aan zulke huizen, mensen die het ooit wel konden kopen met een hypotheek van 110% maar geen geld voor onderhoud of vernieuwingen.
Ze werkt al 15 jaar voor dezelfde baas en haar loon was op moment van kopen niet veranderd. Die mensen waren op het eind nog met 10K gezakt en ze heeft er zelf nog 25K aan spaargeld tegenaan gegooid dus echt een hypotheek van niks (lineair was in haar geval het beste, betaalt rond de 300 piek hypotheek ofzo 8)7 ) maar het huis moest wel compleet gestript worden en alles from scratch. Het is nog steeds niet af hier en daar, maar ze heeft geen haast. Voor een starter absoluut niet verkeerd (best ruim huis) alleen zo gehorig als de pest. Enkelsteens muurtje, geen isolatie en en het rijtje huizen staat zeg maar op één lange betonnen plaat als ondergrond dus alles dreunt lekker door. Groot Koerdisch gezin als buren die een partij hard praten en herrie maken dus ja echt lekker rustig is er niet bij. Toen ik bij d'r woonde bijna slaande ruzie gehad met ze. Blij dat ik daar weg ben wat dat betreft. Trok het gewoon niet meer op een gegeven moment.
JDx schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:23:
[...]

Op zich wel een logische en goedkope/gemakkelijke plek, want daar zit sowieso ongeveer de afvoerbuis van de wasbak, dus waarom nog eentje erbij bij de douche. In de jaren 60 was het gewoon zoveel mogelijk huizen voor zo min mogelijk geld uit de grond stampen.

Dit is 1 straat verder dan waar ik woon, zelfde huis, ook voormalig sociale huur.

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...224-boonackers-4/#foto-17
Ja oké maar het is niet gebruikelijk en niet modern. Je snapt wat ik bedoel.

[ Voor 24% gewijzigd door chim0 op 17-12-2022 15:28 ]

• JDx

JDx

Ben ik ^

chim0 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:26:
[...]

Die mensen waren op het eind nog met 10K gezakt en ze heeft er zelf nog 25K aan spaargeld tegenaan gegooid dus echt een hypotheek van niks (lineair was in haar geval het beste, betaalt rond de 300 piek hypotheek ofzo 8)7 ) maar het huis moest wel compleet gestript worden en alles from scratch. Het is nog steeds niet af hier en daar, maar ze heeft geen haast. Voor een starter absoluut niet verkeerd (best ruim huis) alleen zo gehorig als de pest. Enkelsteens muurtje, geen isolatie en en het rijtje huizen staat zeg maar op één lange betonnen plaat als ondergrond dus alles dreunt lekker door. Groot Koerdisch gezin als buren die een partij hard praten en herrie maken dus ja echt lekker rustig is er niet bij. Toen ik bij d'r woonde bijna slaande ruzie gehad met ze. Blij dat ik daar weg ben wat dat betreft. Trok het gewoon niet meer op een gegeven moment.
En veel van die ex sociale woningen, die ooit koop zijn geworden, worden nu weer particulier verhuurd, hier staan ook meer witte kentekens (CZ/SK/BG) dan gele op de parkeerplaats.

• JDx

JDx

Ben ik ^

chim0 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:26:
[...]

Ja oké maar het is niet gebruikelijk en niet modern. Je snapt wat ik bedoel.
Maar wel in huizen van 1967 (die in Emmen) en 1966 (die in Hengelo).

Denk alleen dat die wc er niet heeft gezeten, was gewoon 1 grote douche. In die tijd had je vaak maar 1 wc in het huis en die was beneden.

[ Voor 20% gewijzigd door JDx op 17-12-2022 15:30 ]

• chim0
JDx schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:28:
[...]

En veel van die ex sociale woningen, die ooit koop zijn geworden, worden nu weer particulier verhuurd, hier staan ook meer witte kentekens (CZ/SK/BG) dan gele op de parkeerplaats.
Vooral die BG moet je mee uitkijken. O-) :+

• Caelorum
[...]
Zeker wel. Overigens meer in vakantiehuisjes dan gewone, maar het is echt voor gemak van schoonmaken. En bij de wasbak is makkelijk dan, want daar zit al een afvoerbuis in de buurt van voldoende grootte.

Hier in de nieuwe badkamer zit die overigens ook in de buurt van de wasbak, half eronder in de hoek. Kwam toevallig zo uit, want hij lag eerst in het verlengde van de badafvoer richting hoofdafvoer.

• chim0
@Caelorum Oké dat is dat een bepaald type woningen of een bepaald jaartal zoals @JDx noemde, maar het is niet gebruikelijk.

Was deze af voorbijgekomen trouwens? Holy moly! :9~

https://www.funda.nl/koop...732-heinsbergenstraat-50/

[ Voor 33% gewijzigd door chim0 op 17-12-2022 15:59 ]

• marijn15

Kwam deze ook tegen, nu een van de duurste huizen die te koop staat in Nederland. Deze makelaar heeft soweiso hele dure huizen in zijn portefuile, ook het duurste huis op het moment wordt door hem verkocht.

Ze hebben zo veel budget, dat ze deze twee huizen verkopen in een programma op RTL7. Als ik de video's bekijk, word ook wel snel duidelijk dat ik niet de doelgroep ben :P

• chim0
@marijn15 Die is ook niet verkeerd en gaat nog een tandje verder qua perceeloppervlakte 33K m2 8)7 . Vooral de biosscoop. Lijkt wel een echte. Hoeveel man past daarin? 10/15? 8)7

Deze is ook prachtig hoor. Pffff :9~

https://www.funda.nl/koop/rockanje/huis-88330327-bosweg-11/

• Caelorum
Ik vind het altijd wel leuk dat ze meteen benadrukken dat die objecten goede beveiliging hebben. Je geeft toch een inkijkje in wat er zoal te halen is.

• marijn15
Ohja trouwens, volgensmij is de makelaar Leslie de Ruiter fan van James bond. In de twee video's die ik heb geziend, refereert die meermaals aan 007.

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 17:02
Huis van inmiddels veroordeelde Roger Lips.

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:11
[...]

Hier 2010 voor 156k nu zou die voor 400k weg gaan. Trieste wereld!

• chim0
Michiel1978 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:32:
[...]

Dat verhaal ken ik niet maar een snelle Google search laat me zien dat het geen schone meneer is. Centjes had ie wel blijkbaar, op welke manier dan ook.
Kaheem_Said schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:37:
[...]

Jup in je eentje is zo goed als niet te doen vandaag de dag als je een gemiddeld baantje hebt.

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 17:02
Kaheem_Said schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:37:
[...]

Je zult in 2010 maar gedacht hebben, ik koop nog ff niet, ik wil nog ff wat bijsparen voor ik een huis koop.

In 12 jaar tijd is de waarde van het huis met €1690 PER MAAND gestegen. Niet tegenop te sparen.

Wat dat betreft heb ik persoonlijk veel geluk gehad, maar vind het wel erg spijtig voor de starters van toen die besloten nog ff door te sparen (zelf ook over getwijfeld) of de starters van nu.

[ Voor 30% gewijzigd door Michiel1978 op 17-12-2022 17:24 ]

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:38
Michiel1978 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:32:
[...]

Maar inmiddels toch van iemand anders die het volledig verbouwd heeft? Volgens mij had meneer Lips het compleet gestript alvorens het in de veiling ging :-)

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:44
chim0 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:54:
@Caelorum Oké dat is dat een bepaald type woningen of een bepaald jaartal zoals @JDx noemde, maar het is niet gebruikelijk.

Is al een paar keer langs gekomen. Willem30 in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3"
Bijna twee jaar geleden werd er blijkbaar nog 11 miljoen voor gevraagd.

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:32
Leuke buren die graag wat licht in hun uitbouw hebben.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/804/493_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...068756-barentszstraat-41/

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:05

Fiber

Beaches are for storming.

Hoeveel keukens heeft een mens nodig? Ik tel er vier op de plattegronden...

Om over het aantal entrees en halletjes nog maar te zwijgen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:31
Fiber schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:44:
[...]

Hoeveel keukens heeft een mens nodig? Ik tel er vier op de plattegronden...

Om over het aantal entrees en halletjes nog maar te zwijgen... O-)
Was toch zeker in kamers/appartementen verhuurd?
Mag je zo als de buren uitbouwen, van enige privacy is geen sprake meer. Je krijgt dan de behoefte om ook maar 4 meter uit te bouwen.

• Fiber

Fiber

pauldaytona schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 23:36:
[...]

Was toch zeker in kamers/appartementen verhuurd?
Mag je zo als de buren uitbouwen, van enige privacy is geen sprake meer. Je krijgt dan de behoefte om ook maar 4 meter uit te bouwen.
Volgens mij mag dat inderdaad niet, maar je moet het zelf ook niet willen, want het werkt natuurlijk ook andersom. Je kan ook lekker in je tuin gaan zitten en bij de buren naar binnen gluren. Maar goed, het is al een oud huis, wellicht waren de regels vroeger anders.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Wat als je daar ook een uitbouw wilt realiseren?

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Hmm, bij de Oosterburen kun je dit kopen voor €320.000

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/157/045/522_2160.jpg

Wacht, het zijn 2 huizen:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/157/045/520_2160.jpg

Ok, zit wel wat werk aan; en waarschijnlijk energielabel Z. Maar wow; en de Harz, ik kan daar wel wonen.

https://www.funda.nl/koop...uis-88126444-hagental-17/

[ Voor 14% gewijzigd door Niekleair op 18-12-2022 07:18 ]

[img]error.jpg[/img]

• JDx

JDx

Ben ik ^

Niekleair schreef op zondag 18 december 2022 @ 07:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ok, zit wel wat werk aan; en waarschijnlijk energielabel Z. Maar wow; en de Harz, ik kan daar wel wonen.

Zo dat is wel een eind weg zeg, dat is niet zoals dat er hier veel huizen te koop staan vlak over de grens wat bijna nederlandse communities zijn geworden. Daar word je een echte duitser! :+

• Rubbergrover1

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vermoed dat de Duitse bouwkundige eisen, bij verbouw naar appartementen of verhuur, niet mals zijn en je dus flink in de buidel moet tasten bij de verbouw. Ik pak de popcorn vast voor de toekomstige 'ik vertrek' aflevering.

• pauldaytona

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:24
Zoveel vragen: https://www.funda.nl/koop...antenlaan-5-3621-lanaken/

En dat voor 1,1mln…

• pauldaytona
Staat minstens vanaf augustus te koop in belgie.
wat meer info zoals energie:
https://www.groepn.be/villa-te-koop-in-lanaken/5196442

Maar plattegronden niet. Lijkt antikraak bewoond.
Mijn huis is uit zelfde jaar maar is nog veel beter, dit heeft een hard leven gehad. Er staat ergens op een deur bordje privé, kan deels kantoor zijn geweest.
Dit zat er ooit:
https://www.bizarchives.b...euregio-bvba-089-71-68-71

Eerder in Lanaken veel mooiere huizen voor veel minder gezien, neem deze als voorbeeld, deze is nog duur, alleen ook aan de energie wat te doen, stookt op olie. .
https://www.immoweb.be/nl...oop/lanaken/3620/10237393

[ Voor 22% gewijzigd door pauldaytona op 18-12-2022 22:15 ]

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:46
In die regio staat veel ‘goedkoops’ te koop. Het loopt daar nl leeg naar de grote steden.

diskeltische lurker

• pauldaytona
technopeuter schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:52:
[...]

In die regio staat veel ‘goedkoops’ te koop. Het loopt daar nl leeg naar de grote steden.
Ik ben er laatst een aantal dagen geweest, het is oud oost duitsland, en grotendeels staat het er ook bij alsof er niet zoveel gebeurd is de afgelopen 50 jaar. Het is ook oud mijnbouwgebied. Ze zijn er nooit rijk geweest. Omdat het mooie natuur is, is het wel toeristisch. Maar een paar jaar geleden zijn de schorskevers aan de naaldbomen begonnen, en zijn er hele oppervlakten met dode bomen gevuld. Een bizar gezicht, maar voordat ze dat herplant hebben en het weer op hoogte is ga ik niet meer meemaken. En dat zal toch voor het toerisme en dus de mogelijkheden voor de bevolking om geld te verdienen er niet beter op maken.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Signatures zijn voor boomers.

• Rubbergrover1
Vind je dat veel of vind je dat weinig?
En wat zijn je vragen?

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:15

Ik zal het thuis maar niet laten zien, heb ik meteen eigen woonruimte voor mijn 3 pubers....
eigen bos zou helemaal top zijn. Alleen werk wordt wat lastig, vooral voor mijn vrouw. (die spreekt geen duits)

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:31
Rubbergrover1 schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:43:
[...]

Ik vermoed dat de Duitse bouwkundige eisen, bij verbouw naar appartementen of verhuur, niet mals zijn en je dus flink in de buidel moet tasten bij de verbouw. Ik pak de popcorn vast voor de toekomstige 'ik vertrek' aflevering.
Dit, Denkmalschutz is in Duitsland geen pretje. Veelal staan er panden zoals dit te verkrotten omdat de Behörden op geen enkele manier een nieuwe functie aan het gebouw willen geven.

• marijn15
Duitse fabrikanten wisten wel hoe je goede witgoed apparaten maakte. Toen fysieke knoppen nog een gewoonte waren, en waar je nu zit te kloten met touch controle.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/919/453_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...2061894-de-eschmolen-205/

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:55

QuattroNL

It is I.

marijn15 schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:06:
Duitse fabrikanten wisten wel hoe je goede witgoed apparaten maakte. Toen fysieke knoppen nog een gewoonte waren, en nu zit te kloten met touch controle.
Toen maakten ze nog Mieles die ook daadwerkelijk 25-30 jaar meegaan.
Lukt je nu niet meer.

Sommige dingen waren vroeger beter :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• pauldaytona
QuattroNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:16:
[...]

Lukt je nu niet meer.

Ik heb nooit meer dan 500€ uitgegeven voor een vaatwasser/droger of wasmachine. Wat ik merk is dat elke generatie na zoveel jaar aanzienlijk stiller, beter is, Als je dan zo'n oude Miele hebt blijf je met oude techniek zitten. Meer herrie, water/ stroom verbruik.

• Fiber

Fiber

Prachtig:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/984/183_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/984/163_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...5585-schoollaan-8/#foto-1

Heerlijke indeling ook:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/996/241_2160.jpg
Stel je slaapt in de grootste slaapkamer, maar je moet 's nachts wel eens naar de wc...

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Gelukkig kun je dan wel uit verschillende routes kiezen

• sehnugr
  • Laatst online: 12-11-2024
Ja goed, er staat ook dat het huis grondig gerenoveerd moet worden en dat het kavel als bouwkavel aangeboden wordt, dus platgooien en wat moois op zetten.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:46
sehnugr schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:02:
Ja goed, er staat ook dat het huis grondig gerenoveerd moet worden en dat het kavel als bouwkavel aangeboden wordt, dus platgooien en wat moois op zetten.
En ze draaien er ook niet omheen in de advertentie. Meestal staat er dan, inclusief spel- en stijlfouten:
"gezien de staat waarin het aangebodene verkeerd behoort het amoveren van de opstallen tot een van de opties"

Punctuality is the politeness of kings

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-11 19:41
DutchChelsea schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 00:57:
Gelukkig kun je dan wel uit verschillende routes kiezen
Elk rondje'tripje naar het toilet' is anders. :9

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:18

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

pauldaytona schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:18:
[...]Maar een paar jaar geleden zijn de schorskevers aan de naaldbomen begonnen, en zijn er hele oppervlakten met dode bomen gevuld. Een bizar gezicht
Had deze herfst dezelfde ervaring in het Westerwald, dus dichter deze kant op. Overal dode dennen, en massa's reuzenbalsemien, zo'n invasieve exoot. Dan besef je pas goed hoe snel de natuur verandert.

Nu we toch over de grens kijken: iemand nog een jachtslot in de Ardennen?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/955/717_1440.jpg

Met fraai uitgelicht bubbelbad:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/955/701_1440.jpg

En voormalige buren aan de muur:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/955/676_1440.jpg

• Hielko
  • Laatst online: 19:10
Voor slechts €349.000 (net in prijs verlaagd van €379.000) ben je in Winneweer eigenaar van deze villa:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/877/708_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/877/704_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/877/710_2160.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Hielko op 20-12-2022 10:01 ]

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Bijzondere slaapkamer gevonden :+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/676/568_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...1-korte-akker-85/#foto-14

[ Voor 12% gewijzigd door ProfaNe op 20-12-2022 09:48 ]

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-11 15:50

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

marijn15 schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:06:
Duitse fabrikanten wisten wel hoe je goede witgoed apparaten maakte. Toen fysieke knoppen nog een gewoonte waren, en waar je nu zit te kloten met touch controle.
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...2061894-de-eschmolen-205/
Die touch knoppen snap ik ook niet, zeker niet op keuken apparaten. Als er een druppeltje water of vet op komt werken ze niet meer. Ik heb nu een nieuwe vaatwasser en er staat zelfs in de handleiding hoe je hem moet resetten als de knoppen niet meer reageren (alsof het een feature is).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-11 13:40
Fiber schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:43:
Prachtig:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...5585-schoollaan-8/#foto-1

Heerlijke indeling ook:

[Afbeelding]
Stel je slaapt in de grootste slaapkamer, maar je moet 's nachts wel eens naar de wc...
Het is de eerste keer dat ik een inpandige schuur zie.

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fu65nY0oa8znE3CeBLguUrzUItA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xxQnxM1EqEG8hqcNBQy9HEr.jpg?f=fotoalbum_large

Verder niet al te bijzonder maar bah :r
https://www.funda.nl/koop...9-bartolomeo-diazlaan-65/

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze hadden het schoon kunnen maken, maar zo is het in elk geval geen verborgen gebrek ;)

/▌

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:17

Jorissie87

No diggity

Mooie stunt als je als nieuwe eigenaar zelf ook zo'n aanbouw aan je huis maakt. Dan is het praktisch of je bij elkaar aan tafel zit

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:11
Hielko schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:44:
Voor slechts €349.000 (net in prijs verlaagd van €379.000) ben je in Winneweer eigenaar van deze villa:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een tof huis!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Dan vraag ik me altijd af of de bewoners echt denken: ja, een gezellige zithoek.

Maar goed, ieder zijn meug, zei de boer.

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Prachtig pand, hopelijk vindt het een nieuwe baas die niet meteen de details eruit rost.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jorissie87 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:56:
[...]

Mooie stunt als je als nieuwe eigenaar zelf ook zo'n aanbouw aan je huis maakt. Dan is het praktisch of je bij elkaar aan tafel zit
Het kost ook maar een miljoen euro (ietsjes meer).

/▌

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 13:34
VeertienKaVier schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:22:
[...]

Prachtig pand, hopelijk vindt het een nieuwe baas die meteen de details eruit rost.
In de tekst:
Dit monumentaal pand dient als voorbeeld van een villa in eclectische trant van rond de eeuwwisseling, vanwege de opvallende detaillering en ornamentiek, de vrij hoge mate van gaafheid van het exterieur en delen van het interieur.

Kortom : denk dat je aan nogal wat regeltjes vast zit. Zal ook wel energie klasse Z hebben en lastig om met voorzetwanden e.d. te werken als interieur ook monumentaal is.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Ja, belachelijk... ze hebben overal de keukenrollen en de WC-rollen verkeerd om hangen. -O-

• Rubbergrover1
Ja, vooral niet te veel hoge planten bij de erfafscheiding zetten, want anders kunnen je buren niet in je tuin luchtplaats kijken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jolke schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:36:
[...]

Ja, belachelijk... ze hebben overal de keukenrollen en de WC-rollen verkeerd om hangen. -O-
Wat een afknapper zeg, anders had ik een bod gedaan :p

/▌

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:07
"in de gewilde wijk Kanaleneiland-Zuid" _O-

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En zie hier de reden waarom je volgens het burgelijk wetboek geen gevelopeningen mag hebben op minder dan 2 meter van de perceelsgrens

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Marzman
  • Niet online

Marzman

PaT schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:56:
[...]

En zie hier de reden waarom je volgens het burgelijk wetboek geen gevelopeningen mag hebben op minder dan 2 meter van de perceelsgrens
Ik zou die schutting 5 meter hoog maken op dat stuk :p

/▌

• Hielko
  • Laatst online: 19:10
PaT schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:56:
[...]

Ja, vraag me wel af, wat als de koper van dit pand nu besluit om gewoon een uitbouw recht naar achteren te bouwn? Denk dat dat gewoon mag? Kijk je mooi tegen een muur aan...

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hielko schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:26:
[...]

Ja, vraag me wel af, wat als de koper van dit pand nu besluit om gewoon een uitbouw recht naar achteren te bouwn? Denk dat dat gewoon mag? Kijk je mooi tegen een muur aan...
Over 1 bouwlaag mag dat waarschijnlijk wel. Maar gezien beide buren het hebben gok ik dat zo'n 2e bouwlaag ook wel moet lukken en dan hoef je geen rekening te houden met de 'illegale' ramen van je buren.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Fiber

Fiber

VeertienKaVier schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:22:
[...]

Prachtig pand, hopelijk vindt het een nieuwe baas die meteen de details eruit rost.
Woordje "niet" vergeten in je zin...?

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Fiber schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:30:
[...]

Ik denk dat het sarcastisch bedoeld was... O-)

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Fiber

Fiber

Schattig huisje, toch...?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/101/679_2160.jpg

Je verwacht het niet...!

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/101/675_2160.jpg

Hoe bedoel je verzamelaar...?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/101/674_2160.jpg

Nog wat meer plaatjes:
https://www.funda.nl/koop...0-middenstraat-22/#foto-1

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:26
Zie ik dat goed?
Zitten er kolen in die emmer naast de kachel? d:)b
Jaartje geleden voor de gaspaniek zou je erom lachen, nu toch een serieus alternatief :9

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:16:
Schattig huisje, toch...?

[Afbeelding]

Je verwacht het niet...!

[Afbeelding]

Hoe bedoel je verzamelaar...?

[Afbeelding]

Nog wat meer plaatjes:
https://www.funda.nl/koop...0-middenstraat-22/#foto-1
Ik kan het wel waarderen als bewoners zich niet mee laten slepen in de hedendaagse "trends" van taatsdeuren, visgraat en zwart schilderwerk _/-\o_

• Fiber

Fiber

Shocked schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:39:
[...]

Zie ik dat goed?
Zitten er kolen in die emmer naast de kachel? d:)b
Jaartje geleden voor de gaspaniek zou je erom lachen, nu toch een serieus alternatief :9
Het lijkt er zeer zeker op!

Ik vind die stereo installatie met bandrecorder overigens ook wel baas. _/-\o_

En het staat vol en zo, maar het is wel netjes en redelijk schoon. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 20-12-2022 22:46 ]

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/165/192/502_1440.jpg
Als je van auto's en borrels houdt is dit je huis.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
https://www.funda.nl/koop/brielle/huis-88311316-de-rik-7/
In Brielle.
Speciaal pand. Ben er voor een bezichtiging geweest toen het de vorige keer te koop stond.
Ook de inrichting nu is wel uniek te noemen...

[ Voor 12% gewijzigd door mgroen81 op 20-12-2022 23:54 ]

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
mgroen81 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 23:53:
https://www.funda.nl/koop/brielle/huis-88311316-de-rik-7/
In Brielle.
Speciaal pand. Ben er voor een bezichtiging geweest toen het de vorige keer te koop stond.
Ook de inrichting nu is wel uniek te noemen...
Gaaf pand inderdaad :)
Je moet wel stoken ... Cv-ketel: Remeha Quinta Pro 65 kW Solo. Dat is een best apparaat.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

QuattroNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:16:
[...]

Lukt je nu niet meer.

Toen gebruikte ze nog stalen trommelkruizen. Nu gebruikt Miele een aluminium legering dat corrodeert, cathodische stromen tussen verschillende materialen zorgt ervoor dat het minst edele metaal opgevreten wordt. Je zou eigenlijk ergens in je wasmachine een anode, opoffermateriaal, moeten aanbrengen :+

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:59
AOC schreef op woensdag 21 december 2022 @ 00:16:
[...]

Toen gebruikte ze nog stalen trommelkruizen. Nu gebruikt Miele een aluminium legering dat corrodeert, cathodische stromen tussen verschillende materialen zorgt ervoor dat het minst edele metaal opgevreten wordt. Je zou eigenlijk ergens in je wasmachine een anode, opoffermateriaal, moeten aanbrengen :+
een blokje zink aanbrengen is dan geen groot offer, als je wasmachine hiervoor 10 jaar langer meegaat.

• Summzashi
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:10

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb mijn huizen toch liever zonder naakte demonische baby poppen op zolder.

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Fiber schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:30:
[...]

Je hebt gelijk. Wat stom! Gecorrigeerd, ga me nu diep zitten schamen (verdien verdorie mijn geld met tekst, het is maar goed dat ik toch geen architect ben geworden).

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Harrie_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:40:
[...]

Ik denk dat het sarcastisch bedoeld was... O-)
Was het maar zo...

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Fiber schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:44:
[...]
En het staat vol en zo, maar het is wel netjes en redelijk schoon. :)
Iemand heeft blijkbaar elke keer de moed om dat allemaal af te stoffen.

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

fonsoy schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 23:48:
[Afbeelding]
Wat is nu weer een 'systeembad'? Ik heb zeker een trend gemist. (En die vliegende makelaar is voor zijn/haar tekst iets te vaak op de spatiebalk blijven hangen.)

• RubenTheys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 12:41
Dit pand in Antwerpen wordt geadverteerd met een "halfopen keuken". Niet gelogen uiteraard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4B1jMJaXt0gxdgBrah5nMPcxkE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QSqAvxqzAxvFctaiTd3k1WgM.jpg?f=user_large

https://www.immoweb.be/en...ale/antwerp/2050/10293937

• sehnugr
  • Laatst online: 12-11-2024
Gillonde schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:02:
[...]

Het is de eerste keer dat ik een inpandige schuur zie.
Recent nog in dit topic voorbij gekomen. Staat niet op de plattegrond dat het schuur is, maar kan het moeilijk anders noemen.

• QuattroNL
  • Laatst online: 19:55

QuattroNL

It is I.

Er zijn maar liefst 5 bedden te vinden in het huis waarvan 2 dubbele. Ze kunnen natuurlijk 4 kinderen hebben en daardoor willen verhuizen.

En ja, met dit uitzicht zou ik ook absoluut willen verhuizen. Privacy=nul. Nog los van de uitstraling die deze tuinluchtplaats heeft.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/168/967/239_2160.jpg

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
RubenTheys schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:55:
Dit pand in Antwerpen wordt geadverteerd met een "halfopen keuken". Niet gelogen uiteraard.

[Afbeelding]

https://www.immoweb.be/en...ale/antwerp/2050/10293937
Die verhoging is natuurlijk wel ontzettend gaaf. Alleen jammer dat de eettafel erop staat. Hoe vaak zou iemand gestruikeld zijn met volle pannen?
Nee, op zo'n verhoging moet natuurlijk een vleugel staan. O+

• HvdBent
pauldaytona schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:18:
[...]

Ik ben er laatst een aantal dagen geweest, het is oud oost duitsland, en grotendeels staat het er ook bij alsof er niet zoveel gebeurd is de afgelopen 50 jaar. Het is ook oud mijnbouwgebied. Ze zijn er nooit rijk geweest. Omdat het mooie natuur is, is het wel toeristisch. Maar een paar jaar geleden zijn de schorskevers aan de naaldbomen begonnen, en zijn er hele oppervlakten met dode bomen gevuld. Een bizar gezicht, maar voordat ze dat herplant hebben en het weer op hoogte is ga ik niet meer meemaken. En dat zal toch voor het toerisme en dus de mogelijkheden voor de bevolking om geld te verdienen er niet beter op maken.
Ik liep in 1995 al in de letterzetterbestrijding rond, dit is zo'n klimaatprobleem (winters niet streng genoeg meer, en te droge zomers waardoor de bomen te weinig sapstroom hebben voor het verweer tegen de letterzetter)
Daarnaast te veel opstanden monocultuur (fijnspar) dus een recept for disaster...
Ik heb van de zomer op vakantie wat docu's zitten kijken op de zdf, veel gingen over herbebossing met klimaatbestendige opstanden, en als die nu geplant worden kijk je in 20 jaar toch weet tegen iets wat op bos lijkt aan. Wellicht hier en daar een randje pionierssoorten om e.e.a. sneller een bosklimaat te geven.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

HvdBent schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:48:
[...]

Ik liep in 1995 al in de letterzetterbestrijding rond, dit is zo'n klimaatprobleem (winters niet streng genoeg meer, en te droge zomers waardoor de bomen te weinig sapstroom hebben voor het verweer tegen de letterzetter)
Daarnaast te veel opstanden monocultuur (fijnspar) dus een recept for disaster...
Het gaat erg offtopic, maar dit zie in Nederland ook met de eikenprocessierups. Eiken zijn fijne bomen om langs wegen te zetten want wortelen lekker diep, maar door die monocultuur kan de rups zich makkelijk verspreiden.

Signatures zijn voor boomers.

• JDx

JDx

Ben ik ^

fonsoy schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 23:48:
[Afbeelding]
Polo met kraagje omhoog, dat is een raseckte handelaar :9

• HvdBent
Maasluip schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:51:
[...]

Het gaat erg offtopic, maar dit zie in Nederland ook met de eikenprocessierups. Eiken zijn fijne bomen om langs wegen te zetten want wortelen lekker diep, maar door die monocultuur kan de rups zich makkelijk verspreiden.
Ik woon aan een eikenlaan, maar het grootste probleem ligt al achter ons wat de prosessierups betreft. Is afwachten welke volgende boomsoort aan de beurt komt... kastanjebloedingsziekte, essentaksterfte, prosessierups, buxusmot, letterzetter,.....
Pagina: 1 ... 244 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.