Ehm, ja, uiteraard. Dat is al decennia vrij gebruikelijk in de woningmarkt.chim0 schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:02:
[...]
Oké, het is misschien wel een nette buurt, maar dan nog vind ik een half miljoen teveel. Meer richting 3,5/3,75 ton. Dan betaal je dus 1,5 ton voor "de buurt"?
tjah, wat wij een mooie prijs vinden is helaas al 5 jaar niet wat een mooie verkoopprijs is. Tuurlijk is het te idioot voor een rijtjeshuis, maar het is gewoon de nieuwe realiteit.chim0 schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:02:
[...]
Oké, het is misschien wel een nette buurt, maar dan nog vind ik een half miljoen teveel. Meer richting 3,5/3,75 ton. Dan betaal je dus 1,5 ton voor "de buurt"?
blup
Dat bedoel ik. Ik denk dat het meer te maken heeft met de huidige situatie dan zozeer de buurt. Natuurlijk weet ik dat locatie veel bepalend is, maar niet zoveel. Het is verder een keurig net huis, maar ik denk dat dit huis een jaar of 10 geleden rond de 3,5 ton zou kosten.Bezulba schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:09:
[...]
tjah, wat wij een mooie prijs vinden is helaas al 5 jaar niet wat een mooie verkoopprijs is. Tuurlijk is het te idioot voor een rijtjeshuis, maar het is gewoon de nieuwe realiteit.
O, ongetwijfeld. Waarschijnlijk nog wel wat minder. En de woningen die nu 350k kosten, kostten toen wellicht 2 ton of 250k. Tegelijk was de rente toen een stuk hoger, waren de inkomens een stuk lager en kwamen we in/gingen we door een diep dal in de woningprijzen. Totaal andere wereld, dus.chim0 schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:12:
[...]
Dat bedoel ik. Ik denk dat het meer te maken heeft met de huidige situatie dan zozeer de buurt. Natuurlijk weet ik dat locatie veel bepalend is, maar niet zoveel. Het is verder een keurig net huis, maar ik denk dat dit huis een jaar of 10 geleden rond de 3,5 ton zou kosten.
Kan dat niet ook met het collectief inkopen te maken hebben.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:18:
[...]
Nee, heeft dus met het electriciteitsnetwerk te maken. Je hebt geen eigen aansluiting, maar het park heeft als geheel een aansluiting op het net. En binnen het park heeft het netwerk niet genoeg capaciteit voor zulke fratsen.
Betekent ook dat bv een warmtepomp geen optie zal zijn
Dus dan vind je het wél een gekke prijs?Rubbergrover1 schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:30:
[...]
O, ongetwijfeld. Waarschijnlijk nog wel wat minder. En de woningen die nu 350k kosten, kostten toen wellicht 2 ton of 250k. Tegelijk was de rente toen een stuk hoger, waren de inkomens een stuk lager en kwamen we in/gingen we door een diep dal in de woningprijzen. Totaal andere wereld, dus.
Of geen gekke prijs in deze tijden?
[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 11-09-2022 12:04 ]
Is nog niets. Wel iets groter, maar ook gewoon een rijtjeshuischim0 schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:36:
Is dit waar we naartoe gaan? Half miljoen voor een "gewoon rijtjeshuis".![]()
https://www.funda.nl/koop...2788-monteverdistraat-12/
https://www.funda.nl/koop...88290750-betuwestraat-12/
Zoals gezegd: locatie is alles
chim0 schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:03:
[...]
Dus dan vind je het wél een gekke prijs?
Of geen gekke prijs in deze tijden?
offtopic:
ik ben van mening dat de grote lijn van de stijging van de annuïtaire maandlasten van koophuizen in verband staat met de stijging van de (modale) inkomens. Daarbij zitten altijd pieken en dalen, zoals een groot dal ongeveer 10 jaar geleden en een te grote piek sinds een jaar of twee. De markt als geheel heeft op dit moment naar mijn mening dus wel een te hoog prijsniveau, maar de prijs van deze woning is niet gek in vergelijking met de markt als geheel.
ik ben van mening dat de grote lijn van de stijging van de annuïtaire maandlasten van koophuizen in verband staat met de stijging van de (modale) inkomens. Daarbij zitten altijd pieken en dalen, zoals een groot dal ongeveer 10 jaar geleden en een te grote piek sinds een jaar of twee. De markt als geheel heeft op dit moment naar mijn mening dus wel een te hoog prijsniveau, maar de prijs van deze woning is niet gek in vergelijking met de markt als geheel.
1.2 miljoen voor een rijtjeswoning met een tuintje van 45 m² en dan ook nog eens met erfpacht...jeroenkb schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:12:
[...]
Is nog niets. Wel iets groter, maar ook gewoon een rijtjeshuis
https://www.funda.nl/koop...88290750-betuwestraat-12/
Zoals gezegd: locatie is alles

Maar waarom daar nou twee CV-ketels in zitten?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Een voor de studio beneden en een voor de rest van de woning. Lijkt me niet zo moeilijk.Andrehj schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:38:
[...]
1.2 miljoen voor een rijtjeswoning met een tuintje van 45 m² en dan ook nog eens met erfpacht...![]()
![]()
En de tuin is alleen te betreden via de studio beneden, dus als je die verhuurd, heb je geen tuin..Andrehj schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:38:
[...]
1.2 miljoen voor een rijtjeswoning met een tuintje van 45 m² en dan ook nog eens met erfpacht...![]()
![]()
Gelukkig zit niet iedereen bij de duurzaamheidspolitie en hecht niet iedereen zoveel waarde aan warmtepompen en zonnepannelenfenrir schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:22:
[...]
En ook geen laadpaal, inductie kookplaat of een knikarm zonnescherm aan je gevel. Leuke vve zeg, nu maar hopen dat een toekomstige eigenaar dit allemaal niet leest en blind een bod doet.
Van het gas af kan je dus ook wel vergeten, ook al sluit je nu (nog) zelf een gascontract af.
Je hoeft niet bij de duurzaamheidspolitie te zitten om je te realiseren dat je een dief van je eigen portemonnee bent.Sefyu schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:56:
[...]
Gelukkig zit niet iedereen bij de duurzaamheidspolitie en hecht niet iedereen zoveel waarde aan warmtepompen en zonnepannelen
De VVE heeft huiswerk de komende jaren, want reken maar dat de vragen hierover zullen blijven komen.
If you can see, look. If you can look, observe
Spotjes-fetisj, maar dan ook echt in iedere ruimte: https://www.funda.nl/koop...42843548-meidoornweg-202/
:strip_exif()/f/image/mB84WJ1eff0yuK2hKiOQOiKV.jpg?f=fotoalbum_large)
Pay peanuts get monkeys !
Handig als je slechtziend bent. Maar dan heb je wel een erg kleine niche-marktDutch_guy schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:08:
Spotjes-fetisj, maar dan ook echt in iedere ruimte: https://www.funda.nl/koop...42843548-meidoornweg-202/
[Afbeelding]
Vroeger stond bij huisadvertenties vaak inbouwspotjes genoemd als een luxe extra. Ze hebben wel heel wat werk gehad om overal verlaagde plafonds te maken daarvoor, en te stucken, dat ziet er strak uit. De spotjes zijn niet mooi en veel te veel.Rubbergrover1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:05:
[...]
Handig als je slechtziend bent. Maar dan heb je wel een erg kleine niche-markt
En ik hoop dat ze makkelijk om te bouwen zijn naar LEDpauldaytona schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:50:
[...]
Vroeger stond bij huisadvertenties vaak inbouwspotjes genoemd als een luxe extra. Ze hebben wel heel wat werk gehad om overal verlaagde plafonds te maken daarvoor, en te stucken, dat ziet er strak uit. De spotjes zijn niet mooi en veel te veel.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Is dat een zonnepaneel aan het balkon? Of iemand een idee waar ik naar kijk op foto 4/8/9:Dutch_guy schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:08:
[Afbeelding]

Da's toch gewoon een satellietontvanger?Saus schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:01:
[...]
Is dat een zonnepaneel aan het balkon? Of iemand een idee waar ik naar kijk op foto 4/8/9:
[Afbeelding]
Ik gok zoiets gezien het logo op de zijkantSaus schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:01:
[...]
Is dat een zonnepaneel aan het balkon? Of iemand een idee waar ik naar kijk op foto 4/8/9:
[Afbeelding]
https://www.kathrein-solu...ntennas/wra-3070-antennas
Wat voor antenne het exact is, geen idee.
[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 12-09-2022 13:12 ]
De gebruikte hallogeenspotjes zijn vaak van een type dat je, net als gewone gloeilampen, voor een paar euro 1 op 1 kunt vervangen door LED. Bijvoorbeeld GU10.SeatRider schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:54:
[...]
En ik hoop dat ze makkelijk om te bouwen zijn naar LED
Was werkelijk niet bij me opgekomen zonder deze suggestie. Dat zal het natuurlijk zijn.Rubbergrover1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:04:
[...]
Da's toch gewoon een satellietontvanger?
Impressive, ik had zelf proberen in te zoomen maar kon niet duidelijk zien wat de text nu precies was.Caayn schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:05:
[...]
Ik gok zoiets gezien het logo op de zijkant
https://www.kathrein-solu...ntennas/wra-3070-antennas
Met een beetje pech zitten de lampen niet op 230V aangesloten maar zit er een trafo tussen. Vooral bij halogeen komt dat volgens mij nogal eens voor. Dan heb je dus wel mooi het standaard formaat fitting maar nog niet de juiste "input" (/stroom dus).Rubbergrover1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:06:
[...]
De gebruikte hallogeenspotjes zijn vaak van een type dat je, net als gewone gloeilampen, voor een paar euro 1 op 1 kunt vervangen door LED. Bijvoorbeeld GU10.
ze moeten die advertentie ook maar net zien....Rubbergrover1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:05:
[...]
Handig als je slechtziend bent. Maar dan heb je wel een erg kleine niche-markt
GU 10 is een andere fitting dan de GU5.3 waar 12 volt spotjes mee werken. DE GU10 is bajonet, de andere is insteek.RobertMe schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:14:
[...]
Met een beetje pech zitten de lampen niet op 230V aangesloten maar zit er een trafo tussen. Vooral bij halogeen komt dat volgens mij nogal eens voor. Dan heb je dus wel mooi het standaard formaat fitting maar nog niet de juiste "input" (/stroom dus).
Mijn ervaring is dat leds op een 12v trafo eindeloos leven, terwijl de voorschakel electronica in een GU10 korter leeft dan de GU5.3 MR16 ledjes op 12v.
[ Voor 10% gewijzigd door pauldaytona op 12-09-2022 13:36 ]
Had m'n moeder ook last van met de standaard dimmer, binnen een paar dagen 2 ledlampjes kapot...
Meer precies, het is geen satellietontvanger maar een vlakantenne voor de ontvangst van satellietsignalen.Saus schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:09:
[...]
Was werkelijk niet bij me opgekomen zonder deze suggestie. Dat zal het natuurlijk zijn.
[...]
Impressive, ik had zelf proberen in te zoomen maar kon niet duidelijk zien wat de text nu precies was.
Er is dan nog een satellietontvanger nodig om het satellietsignaal om te zetten in een televisie signaal.
Modellen zoals deze worden vaak op campers en ook wel op boten gebruikt. De ontvangst is nogal beperkt, het is niet echt een goede vervanger voor een goede offset schotel.
De mount (bevestiging) lijkt me ook niet origineel.
Ik vermoed dat deze is geplaatst om een schotelverbod te omgaan. Voor zover ik met streetview achter de flat kon kijken heb ik geen schotels gezien.
Er zijn ook wel printjes met zonnepaneel patronen te krijgen voor zulke vlakantennes.
Of zo'n prachtige beschermhoes.
[ Voor 7% gewijzigd door Bitzer op 12-09-2022 15:18 . Reden: beschermhoes ]
Jammer dat het lijkt of het allemaal op een andere manier verkleurd is. Anders zou ik het best willen hebben, maar wel met een ander plafond.
Maar de prijs is wel fors, zo bijzonder is Barneveld toch niet? En dan een huis zonder isolatie wat je helemaal moet strippen en opnieuw opbouwen om een klein huis te krijgen. Met die prijs is slopen en wat nieuws zetten wel erg duur.Shifty47 schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:15:
Lekker kleurtje sanitair;
https://www.funda.nl/koop...thorbeckelaan-74/#foto-19
Het geld zit ook niet in het huis, maar in de grond. Woningen met 835 m² grond zijn hier gewoon heel duur.pauldaytona schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:40:
[...]
Maar de prijs is wel fors, zo bijzonder is Barneveld toch niet? En dan een huis zonder isolatie wat je helemaal moet strippen en opnieuw opbouwen om een klein huis te krijgen. Met die prijs is slopen en wat nieuws zetten wel erg duur.
En de Thorbeckelaan is een dure locatie.Rubbergrover1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:58:
[...]
Het geld zit ook niet in het huis, maar in de grond. Woningen met 835 m² grond zijn hier gewoon heel duur.
Een ondernemende flipper kan hier twee (en als het lukt met vergunningen vast nog wel meer) fikse woningen maken

https://www.funda.nl/koop...079-bennebroekerweg-8-10/

Ik zou denk eerder deze opknappen naar 1.2M en dan het kavel in 2 (ongelijke) delen knippen.martyw schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:26:
Een ondernemende flipper kan hier twee (en als het lukt met vergunningen vast nog wel meer) fikse woningen maken
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Minder moeite, zelfde winst? En misschien een mooi affiche voor je "bedrijf": "onze voorgaande projecten".
[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 12-09-2022 19:36 ]
Het zit wel behoorlijk ingebouwd tussen de kassen. Ik zou daar zelf niet graag willen wonenmartyw schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, mijn plek is het ook niet, kassen en tussen twee landingsbanen van Schiphol. Maar ik denk dat een handige projectontwikkelaar hier wel een leuke winst kan realiseren.Rubbergrover1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:56:
[...]
Het zit wel behoorlijk ingebouwd tussen de kassen. Ik zou daar zelf niet graag willen wonen
Op de kadastrale kaart tel ik 25 woningen op de plek van die grote kas achterom. Ik denk dat die kas al gesloopt is of binnenkort weg gaat (of de foto's zijn over de datum).martyw schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:00:
[...]
Nee, mijn plek is het ook niet, kassen en tussen twee landingsbanen van Schiphol. Maar ik denk dat een handige projectontwikkelaar hier wel een leuke winst kan realiseren.
Kan me namelijk niet voorstellen dat er de afgelopen jaren ergens 25 huizen gaan verdwijnen om er een kas voor in de plaats te zetten.
Op de advertentiefoto's is de kas al weg.Dronium schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:26:
[...]
Op de kadastrale kaart tel ik 25 woningen op de plek van die grote kas achterom. Ik denk dat die kas al gesloopt is of binnenkort weg gaat (of de foto's zijn over de datum).
Kan me namelijk niet voorstellen dat er de afgelopen jaren ergens 25 huizen gaan verdwijnen om er een kas voor in de plaats te zetten.
Tjeminee! Wat is daar geknoeid door amateuristische flippers zeg! Bijna niets is goed gedaan en dat zie je wel meer natuurlijk maar wat me echt verbaast: in het tuinhuisje zijn gipsplaten met afgeschuinde kanten voor de wand gebruikt en deze zijn afgekit i.p.v. dichtgesmeerd. Dat je zelfs niet de moeite neemt om op te zoeken hoe je daarmee moet omgaanPazienza schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:09:
Dit huis is gerenoveerd maar alles is bruin gemaakt:
https://www.funda.nl/koop...-88202933-sterrenlaan-67/
A man of culture!steveman schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:51:
[Afbeelding: Vor einigen Jahren wurden vier Männer einer Spezialeinheit wegen eines Verbrechens verurteilt das sie nicht begangen hatten. Sie brachen aus dem Gefängnis aus und tauchten in Los Angeles unter. Seit dem werden sie von der Militärpolizei gejagt aber sie helfen anderen die in Not sind. Sie wollen nicht so ganz ernst genommen werden aber ihre Gegner müssen sie ernst nehmen. Also wenn sie mal ein Problem haben und nicht mehr weiter wissen suchen sie doch das A-Team.]
Jawohl das gesicht
Dat is waar we al zijn, als de rentes verder stijgen kan niemand het betalen en zullen de prijzen dalen, tenzij de inflatie dat weer corrigeertchim0 schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:36:
Is dit waar we naartoe gaan? Half miljoen voor een "gewoon rijtjeshuis".![]()
https://www.funda.nl/koop...2788-monteverdistraat-12/
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Mis ik iets?steveman schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:51:
[Afbeelding: Vor einigen Jahren wurden vier Männer einer Spezialeinheit wegen eines Verbrechens verurteilt das sie nicht begangen hatten. Sie brachen aus dem Gefängnis aus und tauchten in Los Angeles unter. Seit dem werden sie von der Militärpolizei gejagt aber sie helfen anderen die in Not sind. Sie wollen nicht so ganz ernst genommen werden aber ihre Gegner müssen sie ernst nehmen. Also wenn sie mal ein Problem haben und nicht mehr weiter wissen suchen sie doch das A-Team.]
Wat is er nu zo bijzonder aan dit simpele ongeisoleerde hok?
Er ligt niet eens een deftige betonvloer in
Nooit het A-Team gezien? Er staat een iconische auto in dat hok.nokiaan958GB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:36:
[...]
Mis ik iets?
Wat is er nu zo bijzonder aan dit simpele ongeisoleerde hok?
Er ligt niet eens een deftige betonvloer in
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Nee sorry, daar ben ik te oud voorDwarlorf schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:41:
[...]
Nooit het A-Team gezien? Er staat een iconische auto in dat hok.
Dan ben je wel ontzettend oud.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
I love it when a plan comes together!steveman schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:51:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Don't touch my van fool
/▌
Dat moet toch een andere zijn zie:Dwarlorf schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:41:
[...]
Nooit het A-Team gezien? Er staat een iconische auto in dat hok.
https://www.autoblog.nl/n...erland-voor-weinig-178621
En als je op streetview kijkt zie je dat de bestrating en tuin nog niet zo lang geleden aangelegd zijn. De makelaar heeft het erover: wie zou daar nu niet willen wonen, na 5 maanden toch niet zoveel voor die prijs.
Bedrijvigheid genoeg in ieder geval daar.
Die jij post is sowieso een replica (staat er ook in het artikel) want boven de rode streep is nl grijs/zilver zoals die op funda. Maar ik ga er van uit dat het beide replica's zijn.pauldaytona schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:04:
[...]
Dat moet toch een andere zijn zie:
https://www.autoblog.nl/n...erland-voor-weinig-178621
De originele A-Team van was boven de rode streep ook donkergrijs. Maar de exemplaren hier in Europa zullen allemaal wel replica's zijn, net als elke General Lee die je tegenkomt.Dwarlorf schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:08:
[...]
Die jij post is sowieso een replica (staat er ook in het artikel) want boven de rode streep is nl grijs/zilver zoals die op funda. Maar ik ga er van uit dat het beide replica's zijn.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Volgens mij niet, dat lijkt alleen (ik weet niet of het door de lichtval of door de camera's van toen kwam maar soms is het zwart en soms is het donkergrijs, of ze hadden meerdere busjesthunder8 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:52:
[...]
De originele A-Team van was boven de rode streep ook donkergrijs. Maar de exemplaren hier in Europa zullen allemaal wel replica's zijn, net als elke General Lee die je tegenkomt.
Zou tof zijn als die auto ervoor de corvette van Faceman was, maar waarschijnlijk is het geen corvette en hij mist de rode striping.
[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 14-09-2022 08:55 ]
/▌
In de serie was de auto zeker wel zwart-rood-grijs. In de movie remake, was de auto wel volledig zwart. (bron: Carthrottle )Marzman schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:54:
[...]
Volgens mij niet, dat lijkt alleen (ik weet niet of het door de lichtval of door de camera's van toen kwam maar soms is het zwart en soms is het donkergrijs, of ze hadden meerdere busjes).
Zou tof zijn als die auto ervoor de corvette van Faceman was, maar waarschijnlijk is het geen corvette en hij mist de rode striping.
De tv's waren ook best slecht toen vergeleken met nu, ik ben oud dus ik heb niet de herhalingen gekeken op een oledthunder8 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:04:
[...]
In de serie was de auto zeker wel zwart-rood-grijs. In de movie remake, was de auto wel volledig zwart. (bron: Carthrottle )
/▌
Ik heb het spul natuurlijk ook allemaal gekeken op een oude CRT-tv, via RTL+ in het Duits nagesynchroniseerd*. En de kwaliteit van de tv was dus van dien aard, dat ik dus nu pas ontdek dat de bovenste helft van het busje grijs was...Marzman schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:21:
[...]
De tv's waren ook best slecht toen vergeleken met nu, ik ben oud dus ik heb niet de herhalingen gekeken op een oled

* Ich liebe es, wenn ein Plan funktioniert!
Punctuality is the politeness of kings
dreamscape schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:46:
[...]
Ik heb het spul natuurlijk ook allemaal gekeken op een oude CRT-tv, via RTL+ in het Duits nagesynchroniseerd*. En de kwaliteit van de tv was dus van dien aard, dat ik dus nu pas ontdek dat de bovenste helft van het busje grijs was...![]()
* Ich liebe es, wenn ein Plan funktioniert!
:strip_exif()/f/image/keLWlEiVqEl4BQfiHS2GPJB1.jpg?f=fotoalbum_large)
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Zie deze op meerdere locaties op Funda staan, aangeprezen als recreatiewoning. Voor €300.000 ook je eigen "varende villa":

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Houseboat klinkt imo nog erger dan woonboot...
Dit hoort toch helemaal niet op Funda? Dit is 'gewoon' een boot. Geen permanente bewoning en (voor zover ik kan zien) geen ligplaats...
Ga met dat ding naar de Hiswa.
Of komen er binnenkort ook caravans op Funda?
[ Voor 12% gewijzigd door alexbl69 op 15-09-2022 07:41 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Daarom staat het ook op funda/recreatiealexbl69 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:41:
Dit hoort toch helemaal niet op Funda? Dit is 'gewoon' een boot. Geen permanente bewoning en (voor zover ik kan zien) geen ligplaats...
I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-
Ik zie steeds vaker dat gemeenten bepaalde havens, of delen daarvan, reserveren voor boten die nog kunnen varen en waarbij je niet permanent op die plaats mag liggen. Voor zulke situaties is dit wel een interessant concept. Maar het prijskaartje is enigszins belachelijkalexbl69 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:41:
Nu het hier toch over boten gaat, ik kwam een tijdje geleden deze woonboot tegen in den Bosch. Inmiddels is deze 'verkocht onder voorbehoud', ik vermoed dat de nieuwe eigenaar er nog wel een paar euro's in mag steken, maar dan ben je wel eigenaar van een woonboot van bijna 200m² 

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Verwijderd
Altijd controleren of ze geen 12 volt model gebruikt hebben inderdaad. Geen ramp, maar dan zul je dus wel de trafo op moeten sporen, die verwijderen en de spots zelf vervangen door modellen waar gewoon 230 volt lampjes in kunnen. Je heb bijvoorbeeld "GU5.3 /MR16" spotjes die vrij veel op GU10 lijken, maar echt compleet ruk zijn (bijna niet te krijgen en 12 volt).RobertMe schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:14:
[...]
Met een beetje pech zitten de lampen niet op 230V aangesloten maar zit er een trafo tussen. Vooral bij halogeen komt dat volgens mij nogal eens voor. Dan heb je dus wel mooi het standaard formaat fitting maar nog niet de juiste "input" (/stroom dus).
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:20:
[...]
Altijd controleren of ze geen 12 volt model gebruikt hebben inderdaad. Geen ramp, maar dan zul je dus wel de trafo op moeten sporen, die verwijderen en de spots zelf vervangen door modellen waar gewoon 230 volt lampjes in kunnen. Je heb bijvoorbeeld "GU5.3 /MR16" spotjes die vrij veel op GU10 lijken, maar echt compleet ruk zijn (bijna niet te krijgen en 12 volt).
offtopic:
Zo ken ik iemand die een aantal jaar geleden zelf een keuken heeft gebouwd met 12v spotjes met een trafo, persoon in kwestie is ontzettend handig maar heeft heel weinig kaas gegeten van elektra en heeft derhalve de trafo ergens achter de keuken verstopt, ingebouwd, weggestuct en betegeld. Helemaal prima, totdat vorig jaar de trafo stuk ging
Zo ken ik iemand die een aantal jaar geleden zelf een keuken heeft gebouwd met 12v spotjes met een trafo, persoon in kwestie is ontzettend handig maar heeft heel weinig kaas gegeten van elektra en heeft derhalve de trafo ergens achter de keuken verstopt, ingebouwd, weggestuct en betegeld. Helemaal prima, totdat vorig jaar de trafo stuk ging

Dat klinkt leuk 200m² maar het is 5x20m keer 2 lagen(of 3 als ze de onderbak ook mee tellen).Harrie_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:17:
Nu het hier toch over boten gaat, ik kwam een tijdje geleden deze woonboot tegen in den Bosch. Inmiddels is deze 'verkocht onder voorbehoud', ik vermoed dat de nieuwe eigenaar er nog wel een paar euro's in mag steken, maar dan ben je wel eigenaar van een woonboot van bijna 200m²
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Saillant detail:
Ik heb jaren op een ark (boot met betonnen bak gewoond) van deze afmeting gewoond en het is wel te doen maar niet altijd even praktisch.
Deze bak moet ook nog eens om de zoveel jaar het water uit om de onderbak opnieuw te laten doen (gezien de waterstofzuiger ook nog lek) en zo te zien is dat al een keer niet goed gegaan want alles is schots en scheef. Tel daar je extra stookkosten bij op en je loopt geheel leeg op dit 'project'.
Ik dacht even dat het detail over zonnepanelen ging, maar dat is jouw eigen signature
hekjeWasdedetail?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Daar ging even iets niet goed op mijn telefoon. Ik wilde als saillant detail melden dat die boot inderdaad om 5 tot 10 jaar uit het water moet zoals @DrNizeGuy hierboven aanhaalt en daarmee zijn zijn ze al geruime tijd over datum. Dus los van de kosten nu, komen die kosten iedere keer weer terug. De boot zelf is een goeie 20 meter lang en volgens mij is er op die locatie ook geen mogelijkheid om dat ding naar een werf te varen (kan de boot eigenlijk wel varen?), dus dan zou je die boot uit het water moeten laten halen met een kraan en met een speciaal transport naar de werf moeten laten brengen...steveman schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:51:
[...]
Ik dacht even dat het detail over zonnepanelen ging, maar dat is jouw eigen signature
hekjeWasdedetail?
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:20:
[...]
Altijd controleren of ze geen 12 volt model gebruikt hebben inderdaad. Geen ramp, maar dan zul je dus wel de trafo op moeten sporen, die verwijderen en de spots zelf vervangen door modellen waar gewoon 230 volt lampjes in kunnen. Je heb bijvoorbeeld "GU5.3 /MR16" spotjes die vrij veel op GU10 lijken, maar echt compleet ruk zijn (bijna niet te krijgen en 12 volt).
offtopic:
Nou, zo heel moeilijk is dat ook weer niet. Ik heb zelf jaren geleden (iets van 10 jaar?) zulke MR16 spotjes in de keuken vervangen voor LED en het was totaal niet moeilijk om die leds te vinden. Je zult ze misschien niet bij de Action kunnen krijgen, maar je kunt ze wel gewoon in de bouwmarkt kopen.
Overigens werkten die spotjes ook probleemloos op de bestaande trafo.
Nou, zo heel moeilijk is dat ook weer niet. Ik heb zelf jaren geleden (iets van 10 jaar?) zulke MR16 spotjes in de keuken vervangen voor LED en het was totaal niet moeilijk om die leds te vinden. Je zult ze misschien niet bij de Action kunnen krijgen, maar je kunt ze wel gewoon in de bouwmarkt kopen.
Overigens werkten die spotjes ook probleemloos op de bestaande trafo.
De brug die de haven afsluit kan gewoon open: https://vaarweginformatie...#/geo/detail/BRIDGE/42814Harrie_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:15:
[...]
De boot zelf is een goeie 20 meter lang en volgens mij is er op die locatie ook geen mogelijkheid om dat ding naar een werf te varen (kan de boot eigenlijk wel varen?), dus dan zou je die boot uit het water moeten laten halen met een kraan en met een speciaal transport naar de werf moeten laten brengen...
Met een sleepboot kan je dus prima naar een werf
Ja en dit is de volgende (vaste) brug met een doorvaarthoogte van ca 8 meter:Eärendil schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:36:
[...]
De brug die de haven afsluit kan gewoon open: https://vaarweginformatie...#/geo/detail/BRIDGE/42814
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9jgs7NL1EqWdpQGYCVXeHEvC.jpg?f=user_large)
En daar kan die dus makkelijk onderdoor:
:strip_exif()/f/image/VdZR2ZIAcPr03TDqFiuMUpF1.jpg?f=fotoalbum_large)
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Ze lagen op de hiswa, stuk of 5 naast elkaar wat een .......alexbl69 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:41:
die vaarweginformatie heb ik ooit een keer gecontroleerd voor Rijkswaterstaat, van Rotjeknor tot de Waddenzee alles ten westen van Amersfoort afgereden, alle bruggen op de foto gezet, openingen gecontroleerd etc. en daarna alles verwerken in een systeem op de zoveelste verdieping aan de boompjes in Rotterdam. Wel blij dat de kilometervergoeding toen nog redelijk was.....Eärendil schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:36:
[...]
De brug die de haven afsluit kan gewoon open: https://vaarweginformatie...#/geo/detail/BRIDGE/42814
Voor:

https://www.funda.nl/koop...42849838-kastanjelaan-45/
Zoveel potentie voor slechts €250.000!
Kijk maar wat je er van kan maken na de flip:

(negeer even dat de flatjes elkaars spiegelbeeld zijn qua indeling
)
https://www.funda.nl/koop...42842741-kastanjelaan-11/

(negeer even dat de flatjes elkaars spiegelbeeld zijn qua indeling
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Die eerste mist wat afwerking maar of dat 150.000 euro moet kosten.
/▌
Energielabel E vs C; Dubbelglas vs Dakisolatie & Dubbelglas; Gaskachels + geiser vs CV uit 2012. Denk dat daar ook wel een aardige prijs / waarde tegenover staat. En daarnaast heeft de tweede een groter oppervlakte (+ extra slaapkamer).Marzman schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:01:
Die eerste mist wat afwerking maar of dat 150.000 euro moet kosten.
Vrijdag schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:58:
Voor:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(negeer even dat de flatjes elkaars spiegelbeeld zijn qua indeling)
Die heb ik nog niet eerder gezien, vraag me af wanneer je die nodig hebt.Toestemming kantonrechter vereist voor verkoop.
Als de eigenaar onder bewind staat, bijvoorbeeld door een persoonlijk faillissement.DVX73 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:36:
Die heb ik nog niet eerder gezien, vraag me af wanneer je die nodig hebt.
[ Voor 54% gewijzigd door AtleX op 15-09-2022 15:40 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Vechtscheiding?AtleX schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:37:
[...]
Als de eigenaar onder bewind staat, bijvoorbeeld door een persoonlijk faillissement.
Gezien de staat van de woning verwacht ik wat anders. Maar dat blijft gissen. Voordat je onder curatele komt te staan moet er trouwens wel heel wat gebeuren.
Waar ik me vooral over verbaasde/mij treurig stemde, was de vraagprijs van de indoor palingrokerij waar vrijwel niks is gemoderniseerd, op de kunststof kozijnen na. Locatie is wel prima (ik ben zelf in die buurt aan het zoeken) en je kan er inderdaad veel mee. Maar voordat je het enigszins naar moderne maatstaven hebt verbouwd en verduurzaamd ben je denk ik wel een flink kapitaal verder.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik gok een onbeheerde nalatenschap.gumtree schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:45:
[...]
Gezien de staat van de woning verwacht ik wat anders. Maar dat blijft gissen. Voordat je onder curatele komt te staan moet er trouwens wel heel wat gebeuren.
Als de (mede-)eigenaar bijvoorbeeld dement is, en er geen levenstestament is. Dan kan zelfs de niet demente partner niet verkopen zonder toestemming. Er kan dan een bewindvoerder worden vastgesteld door de kantonrechter (bijvoorbeeld de niet dementerende partner) Maar de kantonrechter moet dan alsnog toestemming geven.DVX73 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:36:
[...]
[...]
Die heb ik nog niet eerder gezien, vraag me af wanneer je die nodig hebt.
Gedoe dus, dus mensen lekker off topic, maar regel op tijd die levenstestamenten, dat kan alleen als je er vroeg genoeg bij bent
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Wat is hier gebeurt dan? En mooie hendel op die kraan ook
En mocht de ellende nog niet duidelijk genoeg zijn, hebben ze er nog maar 2 foto's van toegevoegd:
https://www.funda.nl/koop...-meidoornlaan-97/#foto-31
https://www.funda.nl/koop...-meidoornlaan-97/#foto-32
https://www.funda.nl/koop...-88312714-meidoornlaan-97
[ Voor 37% gewijzigd door Yukkie op 15-09-2022 16:32 ]
We've got that ring of confidence
Holy FuckYukkie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:00:
[Afbeelding]
En mocht de ellende nog niet duidelijk genoeg zijn, heben ze er nog maar 2 foto's van toegevoegd:

verder niks raars, zoals een bed in woonkamer ofzoYukkie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:00:
[Afbeelding]
En mocht de ellende nog niet duidelijk genoeg zijn, hebben ze er nog maar 2 foto's van toegevoegd:
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Of de goorheid met het (waarschijnlijk voorheen) daar gevestige bedrijf, Katja Perfect Clean-Jaap-io schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:34:
[...]
verder niks raars, zoals een bed in woonkamer ofzo
http://katjaperfect.com/index/nl/
En ook nog een klusbedrijf: https://www.oozo.nl/bedri.../wilk-onderhoud-renovatie
[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 15-09-2022 16:40 ]
Het oppervlak van de appartementen is ongeveer het zelfde, alleen is in het tweede appartement de bovenverdieping/zolder al nagenoeg helemaal als woonruimte ingedeeld terwijl dat bij de eerste nog niet het geval is. Dat oppervlak telt dan grotendeels nog niet mee als woonoppervlak. Met een beetje handiger indelen (en liefst ook een extra dakkapel) heb je bij de eerste ook evenveel woonoppervlak. En uiteraard pak je dan ook de dakisolatie aan.RobertMe schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:28:
[...]
Energielabel E vs C; Dubbelglas vs Dakisolatie & Dubbelglas; Gaskachels + geiser vs CV uit 2012. Denk dat daar ook wel een aardige prijs / waarde tegenover staat. En daarnaast heeft de tweede een groter oppervlakte (+ extra slaapkamer).
Wat gaskachels/geiser betreft, dat pak je uiteraard ook aan. Maar ik kan me voorstellen dat je met de huidige wensen en eisen dat anders doet dan in 2012. En dat je de woning een stuk toekomstbestendiger kunt maken dan bij die woning met cv uit 2012.
Tsja, overal valt wat van te maken en natuurlijk is 2012 alweer ouder en worden dingen tegenwoordig anders gedaan. Maar dat ligt natuurlijk ook aan wat de koper wilt. Kopen en intrekken en vervolgens een eigen draai er aan geven en als er tijd / budget voor is dingen wijzigen, of kopen en meteen helemaal renoveren/moderniseren? Iemand die gewoon meteen wilt intrekken zak daar wellicht graag 150k voor over hebben. Iemand die meteen zijn eigen draai er aan wilt geven en opknappen zal inderdaad net zo goed de goedkopere woning kunnen kopen en met de 150k die over blijft ee renovatie/modernisering doen en dan uiteindelijk net zo duur uit zijn en niet binnen X jaar bv weer de CV ketel moeten vervangen door een nieuwe, door niet naar een WP te kunnen, of een hybride CV, of wel een WP maar meer moeten aanpakken (geschikt maken voor lage temperatuur verwarming etc).Rubbergrover1 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:58:
[...]
Het oppervlak van de appartementen is ongeveer het zelfde, alleen is in het tweede appartement de bovenverdieping/zolder al nagenoeg helemaal als woonruimte ingedeeld terwijl dat bij de eerste nog niet het geval is. Dat oppervlak telt dan grotendeels nog niet mee als woonoppervlak. Met een beetje handiger indelen (en liefst ook een extra dakkapel) heb je bij de eerste ook evenveel woonoppervlak. En uiteraard pak je dan ook de dakisolatie aan.
Wat gaskachels/geiser betreft, dat pak je uiteraard ook aan. Maar ik kan me voorstellen dat je met de huidige wensen en eisen dat anders doet dan in 2012. En dat je de woning een stuk toekomstbestendiger kunt maken dan bij die woning met cv uit 2012.
Mooi draadje 
Ik schrik van de (slechte) staat waarin de meeste woningen verkeren. En vervolgens wat ze verwachten ervoor te krijgen. Holy sh*t. De huizenmarkt bubbel moet een keer knappen en niet een beetje ook.
Ik schrik van de (slechte) staat waarin de meeste woningen verkeren. En vervolgens wat ze verwachten ervoor te krijgen. Holy sh*t. De huizenmarkt bubbel moet een keer knappen en niet een beetje ook.
Tja de meesten verkopen niet een in perfecte staat verkerende woning, dan zouden ze we waarschijnlijk zelf in blijven wonen. Mocht de bubbel klappen, dan zal de rente wel weer flink stijgen en het bedrag dat je kan lenen voor de hypotheek flink dalen. Enige wat je nu dan kan doen is zorgen dat je een enorme smak geld gespaard hebt en na het klappen van de markt iets kopen dat 10-15 jaar later enorm goed in de markt ligt om echt geld te verdienen. Maar zolang er meer vraag is dan aanbod, gaat de markt niet klappen. Hooguit dat de druk op de onderkant van de markt groter wordt en de middensector en high-end markt meer lucht krijgt.glnk schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:33:
Mooi draadje
Je zou eerder een foto van een Duitse Herder verwachten, dan een rooie katermcdroos schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:59:
Altijd een leuke hobby, metaaldetectoren:
https://www.funda.nl/koop...41-dokter-verbeecklaan-3/
[Afbeelding]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
En zeker bij een lege woning ziet het er al snel "uitgeleefd" uit, als bijvoorbeeld de muren en vloeren iets verkleurd zijn of andere slijtage vertonen op de plekken waar geen meubels hebben gestaan. Op een foto van een lege kamer kun je dan vaak goed de contouren zien en ziet dat er al vrij snel uitgeleefd uit. Terwijl het vaak weinig moeite kost om dat weer spic en span te krijgen.thunder8 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:20:
[...]
Tja de meesten verkopen niet een in perfecte staat verkerende woning, dan zouden ze we waarschijnlijk zelf in blijven wonen.
Er staan hier in de buurt ook weer nieuwe huizen te koop.
1e foto:

laatste foto:

ah zo
https://www.immoweb.be/nl...op/turnhout/2300/10116446
1e foto:

laatste foto:

ah zo
https://www.immoweb.be/nl...op/turnhout/2300/10116446
/▌
Een panzerfaust in de woonkamer is dan ook wel een uniek detail.. (naast de granaten)mcdroos schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:59:
[Afbeelding]
Ik vind (volgens mij een laser) de discoapparatuur die aan het plafond in de huiskamer hangt, ook een bijzondere toevoeging. Past dan wel weer bij de subwoofer van formaat bijzettafel.mcdroos schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:59:
[Afbeelding]
Nostalgie manHarrie_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wabbawabbawabbawabba
Ik meen mij te herinneren dat er in dat huis "arbeidsmigranten" gewoond hebben. Gezien het Google maps kaartje en taalkeuzes op de site van "Katja Perfect Clean", zou dat wel eens kunnen kloppen. Dit huis is verder voor beide bedrijfjes geen goede reclamepagani schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:36:
[...]
Of de goorheid met het (waarschijnlijk voorheen) daar gevestige bedrijf, Katja Perfect Clean
http://katjaperfect.com/index/nl/
En ook nog een klusbedrijf: https://www.oozo.nl/bedri.../wilk-onderhoud-renovatie
We've got that ring of confidence
Dan moet je een nieuwbouwwoning kopen. Zowat de helft van de adressen is wel eens ingeschreven geweest en staat op zo'n site genoemd. In ieder geval in de wijken waar ik heb gewoond wel.Yukkie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:51:
[...]Overigens zou ik als potentiele koper er ook niet heel blij mee zijn als mijn nieuwe adres bekend is op dit soort sites. Het lijkt me garantie voor ongewenste post en misschien wel bezoek.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.