edit:
stond er al op
stond er al op

[ Voor 122% gewijzigd door Darklance op 09-06-2022 11:38 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 122% gewijzigd door Darklance op 09-06-2022 11:38 ]
Volgens Bora zelf werkt het beter 'We laten kookdampen en -geurtjes niet eerst opstijgen, maar zuigen ze meteen weg waar ze ontstaan: direct bij het kookveld, recht uit de kookpot, braadslee, pan of grill. Dat is geen magie, maar wel toegepaste natuurkunde volgens de basisprincipes van de stromingsleer. We gebruiken hiervoor gewoon een dwarsstroming die groter is dan de stijgsnelheid van de kookdampen.'Sharky schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:49:
[...]
Geen ervaring met Bora, maar hoor inderdaad dat die hun werk goed doen. En misschien ben ik wat te cynisch, maar als ik de wok opstook en iets in de olie gooi en de vlammen/olie vliegen omhoog dan kan ik me niet voorstellen dat een Bora dit nog tegenhoudt. Ik zou het risico in ieder geval niet nemen.
[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 09-06-2022 12:09 ]
β»/ Please consider the environment before printing this signature
/β
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat is precies het bedrag van de huidige WOZ-waarde.leto001 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:12:
[...]
Dat lijkt me toch wel haast een foutje van de makelaar. Waarom zou je zoveel servicekosten hebben bij een eigen twee onder 1 kapper?
Edit: had zelfs over de drie nullen heen gelezenHeb de makelaar een vraagje gesteld welke services allemaal binnen dat bedrag vallen
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Voor dat geld verwacht ik toch minstens een privejet en een megajacht.leto001 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:12:
[...]
Dat lijkt me toch wel haast een foutje van de makelaar. Waarom zou je zoveel servicekosten hebben bij een eigen twee onder 1 kapper?
Edit: had zelfs over de drie nullen heen gelezenHeb de makelaar een vraagje gesteld welke services allemaal binnen dat bedrag vallen
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het bij een flinke hoeveelheid damp in 1x, uit een wat grotere pan, gewoon niet werkt. Precies volgens de stromingsleer waar Bora het zo graag over heeft: de opwaartse stroom is dan tijdelijk gewoon veel groter dan de stroom in de richting van de afzuiging.Marzman schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:06:
[...]
Volgens Bora zelf werkt het beter 'We laten kookdampen en -geurtjes niet eerst opstijgen, maar zuigen ze meteen weg waar ze ontstaan: direct bij het kookveld, recht uit de kookpot, braadslee, pan of grill. Dat is geen magie, maar wel toegepaste natuurkunde volgens de basisprincipes van de stromingsleer. We gebruiken hiervoor gewoon een dwarsstroming die groter is dan de stijgsnelheid van de kookdampen.'
Ze hebben zowel recirculatie en luchtafvoer, daar ben ik wel cynisch over (heb zelf een recirculatiedampkap, maar daarnaast nog een losse luchtontvochtiger voor de winterperiode (die overigen ook geurtjes uit de lucht haalt), in de zomer is het minder een probleem).
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Die komt mij bekend voor.ozzynator schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:22:
Ik weet niet of deze al langs is gekomen, zo ja, excuus voor de dubbelpost.
Is denk ik nadat Joop den Uyl de mijnen sloot niets meer aan veranderd.
https://www.funda.nl/koop...123-sint-franciscusweg-1/
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Maar toch, dit zou je aan de wensen van de huidige tijd moeten aanpassen met de uitstraling van het origineel.
Da's wel mooi.Piet91 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:51:
Het uitzicht kun je hier op twee manieren interpreteren...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...-van-der-lindenstraat-12/
Haha, in dat huis in dat rode rondje heb ik gewoond rond 1982.Piet91 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:51:
Het uitzicht kun je hier op twee manieren interpreteren...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...-van-der-lindenstraat-12/
===
O dit is echt prachtig, jaren 70 bungalows wordt ik helemaal warm van. Prachtig. Oude Piet Zwart keuken even vervangen door een moderne Piet Zwart keuken, hele hut isoleren en klaar. Mooie plafonds, mooie tegeltjes, heerlijk allemaal!MacFeek schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 05:43:
[Afbeelding]
Pareltje met originele jaren 60/70 details. Prachtige vloeren.
Kan je iets heel moois van maken. Zelfs de keuken zou ik laten zitten! .
https://www.funda.nl/koop/ede/huis-42746800-hessenweg-25/
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ik zou er niet willen wonen, maar de onderhoud is keurig (of de foto's zijn heel erg gecamoufleerd). Badkamertegels blinken nog.MacFeek schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 05:43:
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door kx22 op 10-06-2022 07:42 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Andreas92 op 10-06-2022 11:23 . Reden: Knipoog erbij, poging tot een grappige opmerking. Geen oordeel wat nu wel of niet kindvriendelijk is. ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik zie het niet geloof ik, maar ik heb dan ook geen kinderen.Andreas92 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:12:
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...5248-zenegroen-18/#foto-2
De wijk is kindvriendelijk, de entree iets minder.
Niets mis met blote mensen. Kinderen gaan daar echt niet door van god los.Andreas92 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:12:
[Afbeelding]
blup
Helemaal bij de tijd, ik zou er niets meer aan doen.MacFeek schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 05:43:
[Afbeelding]
Donβt go around the mountain but go over the mountain
Hoezo? Gaat een kind dood van het zien van blote billen??Andreas92 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:12:
[Afbeelding]
DIe paar blote billen zullen ze niks van krijgen maar wat ze moeten denken bij die andere foto waarbij de nadruk ligt op erotiek kun je het nog over hebben.RoosW schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:50:
[...]
Hoezo? Gaat een kind dood van het zien van blote billen??
Ach, dan heb je in ieder geval niet snel klagende onderburen. Bijzondere layout ook.zaander schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:47:
zijn er nog mensen die voor 4 ton boven een snackbar willen wonen?
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...88100765-julianalaan-2-b/
Ik dacht eerder dat de hal wat smal was om met een kinderwagen te kerensynoniem schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:54:
[...]
DIe paar blote billen zullen ze niks van krijgen maar wat ze moeten denken bij die andere foto waarbij de nadruk ligt op erotiek kun je het nog over hebben.
HAHA ik weet niet of ik hier om moet lachen, of de politie moet bellen.. jezus wat fout op een speelkamer zeg.
Inderdaad! Ik zou hem zeker behouden en renoveren. En waar mogelijk eventueel verhogen. Want als je de de deuren netjes renoveert en opnieuw laat spuiten met harde lak (heb mijn huidige jaren vijftig deuren met hoogglans autolak later spuiten en dat levert werkelijk een prachtig resultaat!)Jannibal23 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:57:
Ik hoop dat de nieuwe eigenaren zich realiseren dat zo'n oude keuken serieus een beetje geld waard is/gewild is. Dus niet eruit rammen, maar met beleid.
Of als je niet langer dan 1.70 meter bent, gewoon laten zitten natuurlijk
===
Hier spelen niet alleen de kinderen, maar ook papa en mama?
Of mama en mama. Zou kunnen verklaren waarom er alleen een vrouw op staat.Mink Z. schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:13:
[...]
Hier spelen niet alleen de kinderen, maar ook papa en mama?
Dat mag ook, heb ik niks op tegen...synoniem schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:15:
[...]
Of mama en mama. Zou kunnen verklaren waarom er alleen een vrouw op staat.
Jannibal23 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:22:
Of papa in z'n eentje...
Dat ze daar een vergunning voor gekregen hebben. Hier moest de verhouding tuin/bebouwing een bepaald percentage hebben (weet niet meer welke) waardoor we een stukje snippergroen hebben moeten bijkopen om daar aan te komen. Die verhouding haalt dit huis niet in ieder geval.Aomi schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:32:
Een gigantische uitbouw waardoor je amper tuin overhoudt
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...-42734675-markenland-100/
Dat is tegen de spiegeling, als het zo naar beneden staat zit je niet zo tegen je eigen spiegelbeeld aan te kijken, zie je wel vaker toch?Aomi schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:32:
en wie hangt zijn TV nou zo op?
Hmm, ik moet zeggen dat ik nog nooit/zelden een gekantelde tv op die hoogte heb gezien.NepGangster schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:45:
[...]
Dat is tegen de spiegeling, als het zo naar beneden staat zit je niet zo tegen je eigen spiegelbeeld aan te kijken, zie je wel vaker toch?
Voor de rest wel een absurde uitbouw voor een 2e woonkamer inderdaad.
En dan ook nog een hoogglans geschilderd plafond met zichtbare banen in de verkeerde richting... daar zou ik me kapot aan ergeren.Aomi schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:32:
Zoveel bijzondere dingen aan dit huis...
[Afbeelding]
Schijten onder een boiler naast een douche met creatief leidingwerk over de muren
[Afbeelding]
Een behoorlijk grote bank, en wie hangt zijn TV nou zo op?
[Afbeelding]
Zou ook kunnen dat ze die niet hebben (/de gemeente dit nog niet doorheeft/niet actief controles doet)coazter schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:38:
[...]
Dat ze daar een vergunning voor gekregen hebben. Hier moest de verhouding tuin/bebouwing een bepaald percentage hebben (weet niet meer welke) waardoor we een stukje snippergroen hebben moeten bijkopen om daar aan te komen. Die verhouding haalt dit huis niet in ieder geval.
Er is hier ook al meermaals een pand in Eindhoven langsgekomen waar helemaal geen tuin meer over is:coazter schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:38:
[...]
Dat ze daar een vergunning voor gekregen hebben. Hier moest de verhouding tuin/bebouwing een bepaald percentage hebben (weet niet meer welke) waardoor we een stukje snippergroen hebben moeten bijkopen om daar aan te komen. Die verhouding haalt dit huis niet in ieder geval.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
En dat op nummer 69
O fantastisch dit, ik houd hiervan. Jaren 70 huizen hebben vaak 'good bones' en zijn degelijk gebouwd. Geweldige vondst.MacFeek schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 05:43:
[Afbeelding]
Je hebt de vergunningsvrije uitbouw, die mag altijd, ook al wil de gemeente eigenlijk niet. Dan moet je woning/perseeloppervlak idd onder een bepaalde verhouding blijven. Hier in de buurt is het gemeentebeleid bijvoorbeeld om uitbouwen niet toe te staan. Jammer voor de gemeente, iedereen claimt toch z'n 4 meter.coazter schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:38:
Zo te zien geldt dat ook in Etten-Leur en deze uitbouw is 6,9 meter. Er is zo te zien geen vergunning voor aangevraagd of verleend.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:17:
[...]
Je hebt de vergunningsvrije uitbouw, die mag altijd, ook al wil de gemeente eigenlijk niet. Dan moet je woning/perseeloppervlak idd onder een bepaalde verhouding blijven. Hier in de buurt is het gemeentebeleid bijvoorbeeld om uitbouwen niet toe te staan. Jammer voor de gemeente, iedereen claimt toch z'n 4 meter.
Omdat het niet handig is als iedereen zomaar van alles en nog wat aan zijn/haar/het huis gaat bouwen? Waarom zou je er dan ook niet gelijk een etage met dakterras opzetten?Maar de gemeente mag best meer toestaan. En dit soort huizen zijn geen architectonische hoogstandjes die voor het nageslacht in ongerepte vorm behouden moeten worden, dus waarom niet?
De waterpijpen en theepotten hebben ze even weggehaald voor de foto's denk ik...Aomi schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:32:
Zoveel bijzondere dingen aan dit huis...
[Afbeelding]
Schijten onder een boiler naast een douche met creatief leidingwerk over de muren
[Afbeelding]
Een behoorlijk grote bank, en wie hangt zijn TV nou zo op?
[Afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zou je die auto er bij krijgen?struukkel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:46:
Iemand nog op zoek naar een bos?
https://www.funda.nl/koop...-42748958-korteweegje-55/
[Afbeelding]
Snel de kettingzaag er in want anders heeft het bos het huis opgeslokt.
[ Voor 74% gewijzigd door eltweako op 11-06-2022 10:17 ]
En dan heet dat "Open ligging en vrij uitzicht"struukkel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:46:
[Afbeelding]
Ook bij vergunningvrije aanbouwen mag maar maximaal 50% van het bebouwingsgebied (hier de achtertuin) bebouwd worden (Bor, bijlage 2 artikel 2, onder 3, onder f, eerste juncto) Dus vergunningvrij kan deze aanbouw niet gerealiseerd zijn. Daarbij ga ik er voor het gemak vanuit dat die tuin niet groter dan 100m2 is.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:17:
[...]
Je hebt de vergunningsvrije uitbouw, die mag altijd, ook al wil de gemeente eigenlijk niet. Dan moet je woning/perseeloppervlak idd onder een bepaalde verhouding blijven. Hier in de buurt is het gemeentebeleid bijvoorbeeld om uitbouwen niet toe te staan. Jammer voor de gemeente, iedereen claimt toch z'n 4 meter.
Maar de gemeente mag best meer toestaan. En dit soort huizen zijn geen architectonische hoogstandjes die voor het nageslacht in ongerepte vorm behouden moeten worden, dus waarom niet?
Ik vind de indeling wel onhandig; twee zithoeken, twee tv's, gescheiden door een eettafel. Maar misschien hebben ze schoonfamilies die slecht met elkaar overweg kunnen, ofzo.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 10-06-2022 22:47 ]
Location location location.martyw schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:43:
Dit huis van iets meer dam 100m2 is een 'villa' volgens de makelaar
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...-amalia-van-solmslaan-10/
En dit ongeveer even grote huis 15 km verderop kost 1/3 de... (ok, de tuin is wat kleiner, en de Hoogovens staan wat dichter bij, maar ook het strand is dat)
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...s-88100923-zeestraat-415/
Maar die 'villa' is toch wel uit verhouding geprijsd...
[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 10-06-2022 22:46 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Vermoedelijk gooit de koper van het bovenste huis het plat en bouwt een twee keer zo grote woning daar...Flagg schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:45:
[...]
Location location location.
Het bovenste huis zou ik graag willen, dat onderste huis zou ik niet eens een beetje overwegen.
Te zien aan de buurt/ wijknaam zou je ook grondspeculatie kunnen doen als je het (toekomstige) bestemmingsplan kentβ¦struukkel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:46:
[Afbeelding]
De bovenste heeft ook een hoop elementen die - ook hier in het topic - best gewaardeerd worden. En kan daarmee instapklaar zijn. Bij de onderste zie ik vooral veel om te slopen. Daarnaast is de onderste natuurlijk ooit vrijstaand geweest maar zo dicht op de buren dat het nu aan elkaar gegroeid is naast dat de hoeveelheid grond nogal verschilt. Ik vind ze daarmee slecht vergelijkbaar maar het verklaard wel het prijsverschil.Flagg schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:45:
[...]
Location location location.
Het bovenste huis zou ik graag willen, dat onderste huis zou ik niet eens een beetje overwegen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon β PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15ΒΊ β WTW: Zehnder Q600 β SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
De bovenste ziet er optisch beter uit, maar beide zijn toe aan een flinke renovatie om het energielabel naar iets als C of B te krijgen.breinonline schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 05:16:
[...]
De bovenste heeft ook een hoop elementen die - ook hier in het topic - best gewaardeerd worden. En kan daarmee instapklaar zijn. Bij de onderste zie ik vooral veel om te slopen. Daarnaast is de onderste natuurlijk ooit vrijstaand geweest maar zo dicht op de buren dat het nu aan elkaar gegroeid is naast dat de hoeveelheid grond nogal verschilt. Ik vind ze daarmee slecht vergelijkbaar maar het verklaard wel het prijsverschil.
Ehm, 1.3M⬠voor een kaveltje van 475 m²? De tuin lijkt op de foto's weliswaar best groot, maar is gewoon erg smal en ook voor de huidige woning al aan de kleine kant.martyw schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:54:
Vermoedelijk gooit de koper van het bovenste huis het plat en bouwt een twee keer zo grote woning daar...
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Fantastisch! Ik zou het zo over willen nemen, inclusief het meeste meubilair.ozzynator schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:22:
Punt met dit soort huizen is dat ze met name door westerlingen worden gekocht omdat de huizen hier nog een soort van betaalbaar zijn. Maar we hebben hier liever niet teveel westerlingenValorian schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:14:
[...]
Ik zie geen probleem: er zitten genoeg schrootjes in het huis om de open haard tot 2044 te laten fikken π
Serieuzer: zoβn zolder met nok op 8,40m is wel heel gaaf. Als je hier een serieuze verbouwing / renovatie van maakt met een goede architect dan kun je er wel iets héél gaafs van maken. Alleen wel in Fryslan..
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
War @Flagg zegt, het is in de chiqueste buurt van een dure stadAndrehj schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:55:
[...]
Ehm, 1.3M⬠voor een kaveltje van 475 m²? De tuin lijkt op de foto's weliswaar best groot, maar is gewoon erg smal en ook voor de huidige woning al aan de kleine kant.
Je hebt ook lieve westerlingen hoorChaoss schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:23:
[...]
Punt met dit soort huizen is dat ze met name door westerlingen worden gekocht omdat de huizen hier nog een soort van betaalbaar zijn. Maar we hebben hier liever niet teveel westerlingenMaar goed ze verkopen elders een rijtjes woning waar je hier een vrijstaande woning voor koopt zodat je als native fries gelijk geen kans meer maakt.
Zeker een mooi ingewerkte kast. Kijkende naar de rest van de bovenverdieping is het geheel overigens best fraai afgewerkt. Het is niet allemaal het meest unieke, maar imponeert in ieder geval wel vakkundig gedaan.Suggs schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:57:
[...]
Ben zelf eigenlijk meer onder de indruk van deze kastenwand. Mooi stukje maatwerk.
[Afbeelding]
Volledig mee eens, zou weinig aan het interieur veranderen ws.Waaj schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:59:
[...]
Fantastisch! Ik zou het zo over willen nemen, inclusief het meeste meubilair.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Die radio! Uit de tijd dat een radio er nog uit zag als een radio!ozzynator schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:22:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik denk een magnetophon.Fiber schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:47:
[...]
Die radio! Uit de tijd dat een radio er nog uit zag als een radio!
Iemand een idee wat dat ding op pootjes naast die radio is?![]()
[Afbeelding]
De radio is ook bijzonder, met aan de rechterkant een deurtje om hem af te sluiten als ie niet in gebruik is, en links lijkt een paneel met een extra luidsprekeer, ik heb wel eens een buizenradio gehad met een platte luidspreker als tweeter. Hoe die werkte weet ik niet.Fiber schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:47:
[...]
Die radio! Uit de tijd dat een radio er nog uit zag als een radio!
Iemand een idee wat dat ding op pootjes naast die radio is?
[ Voor 8% gewijzigd door pauldaytona op 11-06-2022 23:27 ]
Hoeveel overlast heb je van een supermarkt? Hooguit het laden en lossen van goederen in de vroegte als dat net onder je slaapkamerraam is.evleerdam schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:59:
Boven een drumzaak wonen... Dan bedenk je je toch ook even 2x voor je dat koopt. Maar goed, hier nog een:
https://www.funda.nl/koop...42734121-te-winkelhof-51/
[Afbeelding]
Je woont dus boven een supermarkt.
Makelaar in de tekst: heerlijk rustig gelegen
En "in de vroegte" zou dan ook weer heel erg vroeg, en ook op een verlofdag of in het weekend kunnen zijn. Daarnaast zal het ook sterk afhankelijk van de locatie zijn. Is het in de buurt van een middelbare school is de kans aanwezig dat het jongeren aantrekt. Of dat het, onafhankelijk daarvan, een soort van hangplek wordt. Hoeft uiteraard allemaal niet het geval te zijn, maar de ene locatie bij een supermarkt is de ander niet.Aardappel schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:43:
[...]
Hoeveel overlast heb je van een supermarkt? Hooguit het laden en lossen van goederen in de vroegte als dat net onder je slaapkamerraam is.
Laden/lossen. En de hele dag volk voor je raam. Ik heb op zo'n plek gewoond en kon m'n balkondeur niet open zetten zonder gek te worden van het geluid. Waarbij ik overigens wel extra gevoelig ben voor geluid, maar ik ondertussen ook op een plek woonde waar vooral beschaafd volk kwam. Petjes niet, wel dikke Ferrari;s, Porsches en Bentleys. En die reden allemaal rustig. Maar toch, zelfs in hoogzomer zat ik niet op het balkon vanwege de geluidsoverlast.Aardappel schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:43:
[...]
Hoeveel overlast heb je van een supermarkt? Hooguit het laden en lossen van goederen in de vroegte als dat net onder je slaapkamerraam is.
Vergeet de glasbak niet... (die grenst hier aan de achterzijde van het dakterras, evenals het parkeerterrein van het winkelcentrumpje met daarnaast een flinke basisschool)Aardappel schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:43:
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 12-06-2022 00:09 ]
Ja, zo kun je er nog 20 dingen bij verzinnen om er overlast van te krijgen.pagani schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:05:
[...]
Vergeet de glasbak niet... (die grenst hier aan de achterzijde van het dakterras, evenals het parkeerterrein van het winkelcentrumpje met daarnaast een flinke basisschool)
Nou, met een Spar zal het wel meevallen. Maar goed zal niet ontkennen dat het ook niet mijn ding zou zijn, maar lijkt wel of het wonen naast een supermarkt vergeleken werd met het wonen naast een sportveld/snelweg/discotheek.Pannencouque schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:04:
[...]
Laden/lossen. En de hele dag volk voor je raam. Ik heb op zo'n plek gewoond en kon m'n balkondeur niet open zetten zonder gek te worden van het geluid. Waarbij ik overigens wel extra gevoelig ben voor geluid, maar ik ondertussen ook op een plek woonde waar vooral beschaafd volk kwam. Petjes niet, wel dikke Ferrari;s, Porsches en Bentleys. En die reden allemaal rustig. Maar toch, zelfs in hoogzomer zat ik niet op het balkon vanwege de geluidsoverlast.
En parkeren voor je deur is een hel. Het is a) altijd druk en b) je auto ziet er (met name de deuren) na een jaar uit als en poffertjespan.
Ik vergeleek het met wonen boven de drumwinkel. En opvallendste was nog dat de makelaar het omschreef als 'rustig gelegen'.Aardappel schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:19:
[...]
Nou, met een Spar zal het wel meevallen. Maar goed zal niet ontkennen dat het ook niet mijn ding zou zijn, maar lijkt wel of het wonen naast een supermarkt vergeleken werd met het wonen naast een sportveld/snelweg/discotheek.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
En dan nog kun je het onderschatten. Degenen die er na mij zijn komen wonen hebben pas na een half jaar onderkend dat ze er ook last van hebben, maar toen was het al te laat.evleerdam schreef op zondag 12 juni 2022 @ 07:02:
[...]
Ik vergeleek het met wonen boven de drumwinkel. En opvallendste was nog dat de makelaar het omschreef als 'rustig gelegen'.
Verder is het meeste wel gezegd, laden en lossen, hangjongeren, continu parkerende auto's direct onder je balkon, rokende mensen bij de voordeur. Ja, het zal niet allemaal spelen en je zal er niet allemaal last van hebben, maar zou er eerst goed over na denken voor je daar gaat wonen.
Gezellig, jeugd!RobertMe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:00:
[...]
En "in de vroegte" zou dan ook weer heel erg vroeg, en ook op een verlofdag of in het weekend kunnen zijn. Daarnaast zal het ook sterk afhankelijk van de locatie zijn. Is het in de buurt van een middelbare school is de kans aanwezig dat het jongeren aantrekt. Of dat het, onafhankelijk daarvan, een soort van hangplek wordt. Hoeft uiteraard allemaal niet het geval te zijn, maar de ene locatie bij een supermarkt is de ander niet.
PV Output 1.350Wp ZWW 10Β°
Links is gewoon het andere deurtje.pauldaytona schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:26:
[...]
De radio is ook bijzonder, met aan de rechterkant een deurtje om hem af te sluiten als ie niet in gebruik is, en links lijkt een paneel met een extra luidsprekeer, ik heb wel eens een buizenradio gehad met een platte luidspreker als tweeter. Hoe die werkte weet ik niet.
Maar voor de liefhebbers, het huis is gewoon te koop, en de meubels kan je er vast bijkrijgen
Dan heb je mijn werk nog niet gezien. Bij ons op het terrein staat een prachtige boerderij met zwembad in de tuin, maar de hele dag vrachtwagens voor de deur want docks aan de voorkant (ook achter trouwens). Soms is het zo druk, dat ze echt letterlijk voor het huis moeten wachten. En soms komen er ook buitenlandse vrachtwagens het terrein op alleen om te keren. En het is allemaal gekoeld transport dus die koelmotor blijft de hele tijd draaien dus takkeherrie. Je kan bij ons vanaf 7:00 uur lossen. Lijkt me echt verschrikkelijk! Snap niet hoe die mensen zo kunnen wonen. De provinciale weg ernaast helpt ook niet mee. Denk je lekker landelijk te gaan wonen. Maar ja, blijkbaar zijn die mensen het gewend.Pannencouque schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:04:
[...]
Laden/lossen. En de hele dag volk voor je raam.
Je vergeet nog hangouderen en het continue geratel van winkelwagentjes over de stoep en de straat van mensen die hun boodschappen naar de auto brengen en het karretje weer terugzetten. Vooral dat laatste vind ik een erg irritant geluid. Ik ken iemand die vlak naast een AH woonde en een slaapkamer niet gebruikte om in te slapen: die kamer lag hemelsbreed op 10m meter afstand van zo'n overkapping waar de winkelwagentjes staan.evleerdam schreef op zondag 12 juni 2022 @ 07:02:
[...]
Verder is het meeste wel gezegd, laden en lossen, hangjongeren, continu parkerende auto's direct onder je balkon, rokende mensen bij de voordeur.
yeah!
De ligging is ook niet echt denderend, aan de ene kant een jachthaven, aan de andere kant een drukke weg en je woont ver van alles..ehtweak schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:26:
Niet zo zeer een heel bijzonder huis, alswel de prijsstelling en het feit dat zelfs hier in de Flevopolder de prijzengekte is doorgedrongen.![]()
https://www.funda.nl/koop...37088-oostvaardersdijk-9/
[Afbeelding]
En de zeer uitnodigende voordeur:
[Afbeelding]
Zoals je ziet, een fantastisch ruime woning in een inspirerende omgeving:
[Afbeelding]
Ik woon daar zelf vlakbij en de vraagprijs van ruim 4 ton (!) voor een veredelde nieuwe schuur is gewoon absurd.![]()
Eerst dacht ik nog dat twee schuren zijn, maar voor die 4 ton krijg je slechts de helft van één van die mensopslagloodsen.![]()
De panden zijn al geruime tijd geleden opgeleverd; maar tot nu toe niemand die ze wil kopen. GΓ΄h, hoe zou dat nou toch komen?![]()
Er staan wat aftandse houten huizen/barakken omheen. En op de plek waar deze belachelijk dure woonschuren worden aangeboden, was eerst een grasveldje.
Het gebiedje zelf is het oorspronkelijke werkeiland, van waaruit ooit oostelijk Flevoland is drooggelegd.
Het zijn woningen die gemaakt zijn in de stijl van de historie van de omgeving. Het vroegere werkeiland en de gebouwen. Daar is inspiratie opgedaan. Vandaar dat de woningen laag zijn en een flauwe dakhelling hebben. Dat was misschien ook de enige mogelijkheid om dit langs de welstandcommissie te krijgen.ehtweak schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:26:
Ik woon daar zelf vlakbij en de vraagprijs van ruim 4 ton (!) voor een veredelde nieuwe schuur is gewoon absurd.
Leuke inrichting ookstruukkel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:46:
[ Voor 76% gewijzigd door supersoco80 op 12-06-2022 16:33 ]
De Gemeente Almere heeft wel een hands-off approach mbt. Oosterwold. Toen ik naar Oosterwold aan het kijken was las ik een bericht dat de gemeente in ieder geval de komende jaren (dit was in 2018/2019 ofzo) nog het vuilnis zou ophalen. Daar hebben verschillende tweakers al eerder wat over gepost:stefanv schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:41:
[...]
Het zijn woningen die gemaakt zijn in de stijl van de historie van de omgeving. Het vroegere werkeiland en de gebouwen. Daar is inspiratie opgedaan. Vandaar dat de woningen laag zijn en een flauwe dakhelling hebben. Dat was misschien ook de enige mogelijkheid om dit langs de welstandcommissie te krijgen.
Afmetingen lijken heel erg op de gebouwen die erachter staan
Daarnaast is het levensloopbestendig. Ook nog een groot perceel gezien de centrale locatie in het land:) Dus kan je op je oude dag er blijven wonen en de hele zomer lekker in de tuin rommelen.
Zo zie je maar weer, ze hebben maar 4 kopers met geld nodig die zo denken en de centen zijn weer binnen![]()
Voor de nuchtere huizenkoper met een klein budget is het wel duidelijk dat we een richting opgaan die compleet gestoord isIets verderop Almere Oosterwold daar verkochten ze een paar jaar geleden bouwkavels voor 42,- per m2...
Inmiddels is de grondprijs alweer minstens 100,- per m2 en je mag nog altijd maar +-12% van je grond bebouwen._Eend_ schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:04:
[...]
De Gemeente Almere heeft wel een hands-off approach mbt. Oosterwold.
[ Voor 7% gewijzigd door stefanv op 12-06-2022 13:09 ]
Wil niet weten wie daar vast gezeten heeft. Wat een gribus zeg...supersoco80 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:04:
52 zonnepanelen en een onderkelderdw tuin...
Huis in Rheden gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/rheden/huis-42647252-emmaweg-6/
De tendens in het topic is dat we afbeeldingen erbij plaatsen, dan zien we meteen wat er opvallend is aan het huis. Als je dat nog even wil doensupersoco80 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:04:
Huis in Rheden gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/rheden/huis-42647252-emmaweg-6/
Excuses. Done.tweakduke schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:42:
[...]
De tendens in het topic is dat we afbeeldingen erbij plaatsen, dan zien we meteen wat er opvallend is aan het huis. Als je dat nog even wil doen
Rare kelder, net zo'n ilegaal ziekenhuis/dierenkliniek.leto001 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:00:
[...]
Wil niet weten wie daar vast gezeten heeft. Wat een gribus zeg...
[Afbeelding]
β»/ Please consider the environment before printing this signature
/β
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja, maar dan had je wel 10 jaar in een wijk moeten wonen waar je misschien niet tussen past. Ik zou er niet passen in ieder geval, niet als er een soort van super VvE is voor de hele wijk die voor gemeente moet spelen voor een aantal belangrijke zaken. Ik ben al eens lid geweest van een VvE, en die ging alleen over de over het ppartementencomplex van nog geen 10 woningen en dat was al een drama. Laat staan een vve die over een hele wijk gaat en bijbehorende voorzieningen..stefanv schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:05:
[...]
Inmiddels is de grondprijs alweer minstens 100,- per m2 en je mag nog altijd maar +-12% van je grond bebouwen.
Maar bij de start was het 42,- of minder. En je moet inderdaad pionier zijn en het concept moet je aanstaan.
Ik ben er een paar keer geweest. Praatje gemaakt met een van de bewoners van het eerste uur. Dat was echt een believer. Toen ik zei dat er op termijn toch wel riool en stroom zou komen wilde 'ie niet meer verder praten.:)
Want dat is wat natuurlijk gaat gebeuren, het blijft wel Nederland. Kinderen worden geboren en dan merkt de overheid dat die kinderen wel normaal naar de wc moeten kunnen en hun huiswerk bij een lampje moeten kunnen maken.
Dus alsnog zal het allemaal redelijk prima worden. Kijk eens over 10 jaar. Dan liggen de voorzieningen er alsnog en heb je gewoon een prachtig ruim kavel midden in het land. Dat is dan goud geld waard. Maargoed, die tijd moet je maar net hebben...
Ben ook een keer bij die supermarkt geweest en die grote schuur erachter. Daar hing een hele positieve sfeer.
PS en kijk nu al eens naar de bedragen. 540k voor een loodswoning op 850 m2. Grondprijs was dus ooit 36.550,-.....Wat zou die loodswoning hebben gekost waar je binnen nog de stalen balken ziet... 200k max?
Daar heeft natuurlijk een van de bejaarde ouders geleefd. Dan kon die alvast wennen aan het onder de grond liggen.supersoco80 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:04:
Panelen. Panelen everywhere
[Afbeelding]
De kelder onder de tuin heeft een keuken, badkamer, slaapkamer en werkplek. En de uitstraling van een slachthuis:
[Afbeelding]
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
β γγγγγγγγγγγγγγγγγγπ΄ π΄ π΄ π΄ π΄
Oude mensen die 'vertrokken' zijn en wellicht is het bankstel ook al vertrokken via de marktplaatsaccount van een van de erfgenamentilburgs82 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:17:
Gezellig alleen tv kijkenβ¦
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...-nuenenstraat-103/#foto-3
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq