MDKorpel schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:29:
[...]
Ik vind het eigenlijk best een geslaagd idee. Als ik zo'n soort hoek in een huis zou hebben, en geen andere ruimte beschikbaar om als kantoor in te richten, dan zou ik het best overwegen. Relatief minimale (extra) opoffering van ruimte ten opzichte van alleen een bureau neerzetten, en toch wanneer nodig even de deur kunnen sluiten om wat rustiger te werken (dan moet het natuurlijk wel enigszins geluiddempend zijn).
In vind de makelaar een beetje doorgeslagen in het 'vertaatsen'. Ik zou die kamer gewoon zo laten, dan heb je een prima werkkamer/hobbykamer.
Oh, en ben ik de enige die niet begrijpt welk nut die ruimte nu heeft?

Ik dacht even dat het een bijkeuken was, maar als ik de plattegrond zo zie dan is het gewoon letterlijk een loze ruimte die naar een andere loze ruimte leidt (het is het lege vierkant midden aan de achterkant):
Lijkt mij een prima hobbykamer. Dan kun je daar lekker je eigen gang gaan met de deur dicht als je rust wilt, maar kun je met de deur open nog in contact staan met je partner, als die in de woonkamer is.
Nu ik het zo zie, is er ook wel meer ontzettend onlogisch aan de indeling naar mijn mening. De hal is massaal, groter dan beide slaapkamers op de begane grond. Er is een badkamer op de begane grond, maar daar kun je alleen komen vanuit een van de slaapkamers.
Het was misschien inderdaad logischer geweest als de badkamer in de hal zou uitkomen en er nog een tussendeur in de hal zou komen, zodat je een extra halletje bij de twee slaapkamers en de badkamer zou hebben. Maar dat zou het ook weer wat krap kunnen maken. En ik kan me goed voorstellen dat je wat privacy wilt hebben als je naar de badkamer gaat. Als je die tweede slaapkamer toch niet als slaapkamer zou gebruiken, dan is dit wel een prima oplossing.
Er zit een soort serre-die-geen-serre is bij de keuken.
Die snap ik ook niet zo heel goed. Het lijkt me wel een heerlijke 'orangerie' om planten te overwinteren. Maar het is daarvoor wel heel degelijk gebouwd. Ik denk dat het eigenlijk als eetkamer gebouwd en gebruikt is, maar dat ze met z'n tweeën niet meer zo veel ruimte nodig hebben.